abonnement Unibet Coolblue
pi_158397999
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 00:03 schreef gijsman het volgende:
Misschien rare vraag maar ik heb lang niet meer gevlogen, maar op het uitgeprinte e-ticket (printer lang niet gebruikt) is het boekingsnummer half zichtbaar vraag me af of dit een groot probleem is.
E-ticket of boardingpas? Als je nog gaat inchecken op het vliegveld maakt het geen ruk uit - gewoon je ID afgeven aan het miepje en je bent er.
Als het gaat om een boardingpas (eg Ryanair) dan moet de barcode goed geprint zijn anders kunnen ze moeilijk gaan doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_158398128
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 00:07 schreef miro86 het volgende:

[..]

E-ticket of boardingpas? Als je nog gaat inchecken op het vliegveld maakt het geen ruk uit - gewoon je ID afgeven aan het miepje en je bent er.
Als het gaat om een boardingpas (eg Ryanair) dan moet de barcode goed geprint zijn anders kunnen ze moeilijk gaan doen.
E-ticket Transavia
pi_158400608
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 00:11 schreef gijsman het volgende:

[..]

E-ticket Transavia
Geen zorgen dan. Als je online gaat inchecken, zorg dan wel dat de barcode goed leesbaar blijft.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 21 december 2015 @ 20:18:32 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158419015
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 02:56 schreef miro86 het volgende:

[..]

Geen zorgen dan. Als je online gaat inchecken, zorg dan wel dat de barcode goed leesbaar blijft.
Maar als je boekingscode niet goed leesbaar is dan is online inchecken mogelijk wat lastig omdat je die code vaak nodig hebt.
Bij een normale balie kan het weer zonder problemen, maar online inchecken is wel zo fijn als je vast een stoel bij het raam of juist aan het gangpad wilt vastleggen, bij de incheckbalie zijn de plekken wat beperkter beschikbaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_158432491
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar als je boekingscode niet goed leesbaar is dan is online inchecken mogelijk wat lastig omdat je die code vaak nodig hebt.
Bij een normale balie kan het weer zonder problemen, maar online inchecken is wel zo fijn als je vast een stoel bij het raam of juist aan het gangpad wilt vastleggen, bij de incheckbalie zijn de plekken wat beperkter beschikbaar.
Als hij dat wil, Jan Hij zijn boekingsnummer met de hand op eenieder blaadje opschrijven. Probleem opgelost.
Of in z'n telefoon laten opnemen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_158480216
Ik heb 22 kg in mijn bagage. Ik kan tot maximum 30kg gaan, kan in nog één 2de koffer inchecken?

Turkish airways, internationaal.
  woensdag 23 december 2015 @ 22:33:35 #232
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158481874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:56 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb 22 kg in mijn bagage. Ik kan tot maximum 30kg gaan, kan in nog één 2de koffer inchecken?

Turkish airways, internationaal.
*Turkish Airlines.

http://www.turkishairline(...)ee-baggage-allowance
quote:
Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 04:21:20 #233
414785 sirdanilot
pi_158951333
Even een topickick want ik heb nogal een urgente vraag
En even Ozzietukker getagd omdat hij hier nogal eens verstand van heeft
quote:
Ik heb een retourvlucht geboekt met TAM naar Belém in Brazilië. Ik heb de heenvluchten al gemaakt. De complete route is als volgt (alles op één ticket):
amsterdam - madrid
madrid - sao paulo
sau paolo - belem - alledrie al gevolgen

de normale terug route is zo
belem - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam

Nu wil ik echter een weekje naar Rio toe (moet snel boeken ivm een kortingscode). Ik wil dus of mijn vlucht wijzigen, of een open-jaw vlucht erbij kopen (wss dat laatste ivm een kortingscode die ik heb). Dan wordt het dus zo:
belem - Rio (evt via een overstap, al zijn er ook rechtstreekse vluchten)
Rio - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam

Dat betekent dus dat ik belem - sao paulo skip. Mag dat zonder dat de rest van mijn vluchten vervalt?
Ik vind het onzin om nog weer terug te gaan naar belem voor 1 dag en dan weer naar sao paulo en dan weer terug dezelfde kant op te vliegen, dat kost me erg veel tijd namelijk.

En 'wat zei de vliegtuigmaatschappij toen je ze belde' die kan ik nu niet bereiken ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158951483
Meestal is het zo dat je - als je een leg skipt - de rest van de reis wordt vervallen.

Je wordt namelijk gezien als een no-show
Honey ! Take me drunk, i am home !
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 05:00:11 #235
414785 sirdanilot
pi_158951520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 04:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meestal is het zo dat je - als je een leg skipt - de rest van de reis wordt vervallen.

Je wordt namelijk gezien als een no-show
Maar valt er niet een deal te sluiten met TAM (de maatschappij)

Als ik het vanuit hun ogen bekijk:

- Ik gebruik 1 deel van de vlucht niet, en geef dat van tevoren aan, dus die kunnen ze gratis doorverkopen aan een andere passagier
- Ik koop bij hun (want zij hebben de beste verbindingen) 1 open jaw flight belém - rio - são paulo

Worden zij toch alleen maar beter van lijkt me ....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 05:01:46 #236
414785 sirdanilot
pi_158951533
En ja waarom ik dit niet eerder heb bedacht, ten eerste was de trip naar Rio eerst nog niet gepland, ten tweede wordt het anders een onboekbaar ticket want te ingewikkeld. Ams - mad - sp - belem - rio - sp - london - ams dat krijg je niet zomaar geboekt.

Verder vraag ik me ook af hoe het zit met de bagage....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158952110
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 04:21 schreef sirdanilot het volgende:
Even een topickick want ik heb nogal een urgente vraag
En even Ozzietukker getagd omdat hij hier nogal eens verstand van heeft

[..]

Ik heb een retourvlucht geboekt met TAM naar Belém in Brazilië. Ik heb de heenvluchten al gemaakt. De complete route is als volgt (alles op één ticket):
amsterdam - madrid
madrid - sao paulo
sau paolo - belem - alledrie al gevolgen

de normale terug route is zo
belem - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam

Nu wil ik echter een weekje naar Rio toe (moet snel boeken ivm een kortingscode). Ik wil dus of mijn vlucht wijzigen, of een open-jaw vlucht erbij kopen (wss dat laatste ivm een kortingscode die ik heb). Dan wordt het dus zo:
belem - Rio (evt via een overstap, al zijn er ook rechtstreekse vluchten)
Rio - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam

Dat betekent dus dat ik belem - sao paulo skip. Mag dat zonder dat de rest van mijn vluchten vervalt?
Ik vind het onzin om nog weer terug te gaan naar belem voor 1 dag en dan weer naar sao paulo en dan weer terug dezelfde kant op te vliegen, dat kost me erg veel tijd namelijk.

En 'wat zei de vliegtuigmaatschappij toen je ze belde' die kan ik nu niet bereiken ;)
Mag helaas niet. Kans is groot dat de rest wordt geannuleerd en je een nieuw ticket moet boeken. Er is wel discussie over om dit in de toekomst wel toe te staan.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:09:41 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158952826
Als je een flexibel ticket hebt kun je het zo wijzigen. Afhankelijk van de flexibiliteit soms tegen extra betaling.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 9 januari 2016 @ 21:03:14 #239
414785 sirdanilot
pi_158968008
In dat geval moet ik dus een retourtje belem - rio kopen, en dan als ik terug ben in belem ben ik daar maar 1 dag of zo en dan mag ik weer terug via sao paulo naar europa :')

Niks aan te doen dan
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159008860
Heb een ticket geboekt waarin staat; Baggage Allowance NIL
betekent dit dat ik alleen handbagage mag meenemen en bagage in het ruim tegen meerprijs? Of is standaard bij elke vlucht 20kg p.p. bij ticketprijs in.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_159020341
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:56 schreef LievePoetin het volgende:
Heb een ticket geboekt waarin staat; Baggage Allowance NIL
betekent dit dat ik alleen handbagage mag meenemen en bagage in het ruim tegen meerprijs? Of is standaard bij elke vlucht 20kg p.p. bij ticketprijs in.
Waarschijnlijk alleen handbagage; niet bij ieder ticket zit standaard ruimbagage bij de prijs in. Kijk eens op de website van de luchtvaartmaatschappij.
pi_159030003
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
Algemene Voorwaarden
pi_159031095
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef Kissinger89 het volgende:
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
Niet iedereen selecteert een seat dus zegt niet zo veel. Je kan beter een load check doen voor een iets betere indicatie.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159031473
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:01 schreef RipCity het volgende:

[..]

Niet iedereen selecteert een seat dus zegt niet zo veel. Je kan beter een load check doen voor een iets betere indicatie.
Ik dacht dat een stoel automatisch wordt aangewezen als je niet selecteert?!
Algemene Voorwaarden
  dinsdag 12 januari 2016 @ 07:24:15 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159033489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:21 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

Ik dacht dat een stoel automatisch wordt aangewezen als je niet selecteert?!
Bij check in, niet bij het boeken. Dus vanaf 24h voor de vlucht wordt het druk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:53:58 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159051713
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef Kissinger89 het volgende:
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
De kans dat je bij mijn vrienden van Turkish Airlines in een leeg toestel terecht komt is niet zo heel groot. Sterker nog, de laatste 3 vluchten vanaf Schiphol ben ik stuk voor stuk ge-upgraded omdat economy klasse vol was, en dan had ik wel bij online inchecken een stoel geselecteerd maar bij het aan boord gaan zie je regelmatig een paar nieuwe boarding passen liggen en is de kans eigenlijk meer dan 80% dat er dan eentje voor mij bij zit, tenzij er een paar Turkse statushouders roet in het eten gooien, al moet worden gezegd dat op Schiphol ik het idee heb dat men nu net niet kijkt naar nationaliteit maar echt naar de status, in Istanbul is het wat meer vriendjespolitiek, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken, maar de kans op upgrades is daar wat lager.

Overigens is het ook bij websites met loadfactoren voor de gewone consument bijzonder lastig om echt een betrouwbaar beeld te krijgen.
Wat meer betrouwbaar is, is de inzicht in de loadfactoren van de vliegtuigen welke de luchtvaartmaatschappijen verstrekken aan de luchthaven voor bijvoorbeeld de inzet van beveiliging zodat men weet wat de verwachte passagiersaantallen zijn, maar die zijn dan weer niet publiekelijk toegankelijk.

Bij KLM heb je de mogelijkheid om zelf tot circa 30 tot 40 minuten voor vertrek op de seatmap van een vliegtuig te kijken bij een self check in of transit machine en zo nodig de stoel nog te veranderen, dan heb je op zich een betrouwbaar beeld, want de kans dat iemand na die tijd nog inchecked is relatief klein, bij Turkish kan dat maar tot 90 minuten voor vertrek, en na daadwerkelijk inchecken eigenlijk helemaal niet meer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159054716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De kans dat je bij mijn vrienden van Turkish Airlines in een leeg toestel terecht komt is niet zo heel groot. Sterker nog, de laatste 3 vluchten vanaf Schiphol ben ik stuk voor stuk ge-upgraded omdat economy klasse vol was, en dan had ik wel bij online inchecken een stoel geselecteerd maar bij het aan boord gaan zie je regelmatig een paar nieuwe boarding passen liggen en is de kans eigenlijk meer dan 80% dat er dan eentje voor mij bij zit, tenzij er een paar Turkse statushouders roet in het eten gooien, al moet worden gezegd dat op Schiphol ik het idee heb dat men nu net niet kijkt naar nationaliteit maar echt naar de status, in Istanbul is het wat meer vriendjespolitiek, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken, maar de kans op upgrades is daar wat lager.

Overigens is het ook bij websites met loadfactoren voor de gewone consument bijzonder lastig om echt een betrouwbaar beeld te krijgen.
Wat meer betrouwbaar is, is de inzicht in de loadfactoren van de vliegtuigen welke de luchtvaartmaatschappijen verstrekken aan de luchthaven voor bijvoorbeeld de inzet van beveiliging zodat men weet wat de verwachte passagiersaantallen zijn, maar die zijn dan weer niet publiekelijk toegankelijk.

Bij KLM heb je de mogelijkheid om zelf tot circa 30 tot 40 minuten voor vertrek op de seatmap van een vliegtuig te kijken bij een self check in of transit machine en zo nodig de stoel nog te veranderen, dan heb je op zich een betrouwbaar beeld, want de kans dat iemand na die tijd nog inchecked is relatief klein, bij Turkish kan dat maar tot 90 minuten voor vertrek, en na daadwerkelijk inchecken eigenlijk helemaal niet meer.
Dank maar de seat map die ik zie (24 uur voor vertrek) zijn dus wel de daadwerkelijke check-ins normaal gesproken van dat moment?! Het is ook zeker niet dat het vliegtuig helemaal leeg is, was het maar zo'n feest, maar ik vind het altijd net iets prettiger vliegen op een of andere manier (om de specifieke zitplaats is het me niet eens te doen op zich).
Algemene Voorwaarden
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:36:38 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159055921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:06 schreef Kissinger89 het volgende:

[..]

Dank maar de seat map die ik zie (24 uur voor vertrek) zijn dus wel de daadwerkelijke check-ins normaal gesproken van dat moment?! Het is ook zeker niet dat het vliegtuig helemaal leeg is, was het maar zo'n feest, maar ik vind het altijd net iets prettiger vliegen op een of andere manier (om de specifieke zitplaats is het me niet eens te doen op zich).
In het geval van Turkish of eigenlijk alle vluchten richting Turkije heb je ook nog een flink aantal wat ehm oudere passagiers, die niet online inchecken en die met 70 kilo in te checken bagage bij de incheckbalie stennis gaan lopen schoppen dat het allemaal maar gratis mee moet. Die mensen krijgen op dat moment pas een plek toegewezen. Dus de seatmap die je ziet op het moment van online inchecken zijn inderdaad de mensen die vooraf een zitplaats hebben vastgelegd via een online check in, of eventueel op een luchthaven voor Amsterdam en die dus ook al voor de vervolgvlucht vanaf Amsterdam zijn ingechecked.

En lege vluchten hebben ook mijn voorkeur, af en toe komt het voor, een beetje geluk of dat proberen af te dwingen en je hebt een lege stoel naast je of een compleet vrije rij.

Al zijn er wel wat beperkingen bij online check in, je ziet bijvoorbeeld weer niet of en bepaalde rij bijvoorbeeld geblokt is, een Ukraine Airlines heeft daar weer een handje van, dat is trouwens dan weer in mijn voordeel, maar ook een KLM wil online zaken niet weergeven die je bij de incheckmachine dan weer wel ziet dat opeens er geen stoelen naast je geselecteerd kunnen worden en ook niet bezet zijn zodat je weet dat de rij gewoon geblokt is. Dat kan je bij een incheckbalie dan weer wel zien.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159104135
Ik heb een probleem, ik probeer wat vluchten te zoeken om naar Irak te gaan alleen zie ik alleen maar vluchten met tussenstops, geen enkele directe vlucht. Kunnen jullie mij misschien helpen? :D Gaat om bestemming Erbil in Irak.
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:04:26 #250
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159104282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:58 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb een probleem, ik probeer wat vluchten te zoeken om naar Irak te gaan alleen zie ik alleen maar vluchten met tussenstops, geen enkele directe vlucht. Kunnen jullie mij misschien helpen? :D Gaat om bestemming Erbil in Irak.
War is je probleem met overstappen? Dichtsbijzijnde luchthavens voor directe vluchten zijn Munchen en Wenen. Volgens mij geen andere vertrekpunten in Europa.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')