Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
Je bedoelt dat ze dan liever nog meer centen uitgeven vanwege de boete van $ 500 miljoen die ze krijgen dan meerijden in de subtop.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
met die redenering lijk je ervan uit te gaan dat Mercedes en Ferrari geen stappen maken en Renault enorme stappen voorwaarts maakt. Elke seconde die Renault wint door een verbetering wordt ook door de andere gewonnen door een verbetering. Feit is gewoon dat de Mercedes een fundamentele betere power unit heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.quote:
Zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:33 schreef DeeBee het volgende:
Dat verbeteren klinkt leuk, maar is natuurlijk gewoon onmogelijk met de huidige regelgeving. Daar zit ook een deel van het probleem, de achterstand inlopen gaat gewoon never nooit lukken. Dus moet je wachten totdat er andere regels komen of nieuwe motoren specs en als je dan 'mazzel' hebt dan scoor je en rij je 4 jaar aan de top en anders heb je een handvol weggegooide seizoenen zoals nu. Daarom wil Red Bull ook veranderen, anders zit je nog een paar seizoenen met dit gekloot...
Denken dat Honda bijv. het gat gaat dichten lijkt mij veel te optimistisch, dat systeem met die tokens is leuk, maar ze hebben cruciale ontwerpprincipes gehanteerd die nu een fundamenteel foute keuze blijken... Die 'even' herstellen is ook niet mogelijk vanwege de strenge regels, dus McLaren is gewoon de zak als ze bij Honda blijven...
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet.
Aan technologie zit uiteindelijk altijd een grens, in het beste geval is die grens de natuurwet. Mercedes zit op sommige vlakken al dichterbij die 100% dan Renault, waardoor een stap van 5% die een seconde zou opleveren makkelijker door Renault te maken is dan voor Mercedes.
Zie het als een spelletje pacman waar speler a in een halfgevulde level begint, en speler b in een compleet gevulde level. Elk opgegeten stipje is een tiende. Speler B zal dan altijd in de eerste seconden het meeste winnen. Dat verschil wordt wel steeds kleiner tot speler a alles op heeft, maarhet is er wel.
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.
Je punt herhalen is geen antwoord.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je punt herhalen is geen antwoord.
Dat het langzaam gaat klopt. Vind je het niet een probleem dat het dan alsong 3 jaar duurt voordat Renault in de buurt is?
Eh ja dat is gewoon dikke onzin en dat weet jij ook wel. Niet zo gespeeld naïef doen. Renault weet zelf ook wel dat het gewoon bagger is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
precies, tot nu toe heeft niemand nog met de verbeterde motor geredenquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
Die komt gewoon, of ze er gebruik van maken of nietquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
verstandige uitsprakenquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:05 schreef alwaysonhold het volgende:
Max in de Telegraaf vandaag maakt zich geen zorgen:
Ondanks alle zorgelijke ontwikkelingen zegt Max Verstappen zich geen zorgen te maken over zijn eigen sportieve toekomst. „Ik denk niet dat dat nodig is”, zegt hij, enigszins cryptisch.
De leiding van Red Bull heeft na het aangekondigde afscheid van Renault nog altijd geen nieuwe motorleverancier gevonden voor haar beide Formule 1-teams (Red Bull en Toro Rosso). De kans dat de Oostenrijkse fabrikant van energiedrankjes na dit seizoen alsnog de stekker trekt uit het kostbare Formule 1-project is sinds maandag aanzienlijk gestegen.
De stormachtige ontwikkeling van Verstappen is niemand in de Formule 1 ontgaan. Zowel het Formule 1-team van Mercedes als Ferrari heeft de Limburger, die een doorlopend contract heeft met Red Bull, voor de langere termijn op de radar.
Dan: „Ik weet niet wat er gaat gebeuren en wat er achter de schermen besproken wordt, maar mijn gevoel zegt dat Red Bull en Toro Rosso volgend jaar gewoon op de grid staan. Er wordt van alles gezegd, maar dat kan ook een beetje bij het spel horen”, aldus Verstappen, die maandag terugkeerde uit Suzuka, waar hij zondag nog op knappe wijze negende werd in de Japanse GP.
Jos Verstappen
Ook Jos Verstappen zegt de ontwikkelingen vol vertrouwen af te wachten. „Max heeft de afgelopen maanden zo ongelooflijk veel indruk gemaakt dat ik ervan overtuigd ben dat het met hem wel goed komt. Het zou mooi zijn als hij zijn carrière bij Red Bull en Toro Rosso kan voortzetten. En daar ga ik vooralsnog ook vanuit.
benieuwd wat daar van komen gaat.quote:Twee teams vragen EU onderzoek naar praktijken binnen de F1
Door Maikel Joosten, 50 minuten geleden
De Formule 1 zou wel eens onderzoek ter verduren krijgen van de Europese Unie nadat twee twee teams in de paddock een klacht neergelegd hebben over concurrentiebeperkende praktijken binnen de sport. Ook wordt de Strategy Group als orgaan in twijfel gesteld. Het zou gaan over zowel Sauber als Force Indie. Die laatste heeft dat ondertussen ook al bevestigd via ene officieel statement.
"Wij zijn een van de twee teams die ene klacht hebben laten registreren bij de Europese Unie die de vraagtekens zet bij het bestuur van de Formule 1. Hieruit moet blijken dat het systeem dat de inkomsten verdeelt en de manier waarop de regels worden samengesteld, zowel oneerlijk als onwettig is. Vanwege lopende juridische gesprekken zou het niet gepast zijn om nog verder commentaar te geven."
Volgens een report in het Britse The Times klagen beide teams aan dat andere teams zoals Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren en Williams honderden miljoenen ponden hebben ontvangen waarmee deze hoge heren hun rivalen in achterstandspositie zetten.
Vorig jaar ijverde de Britse Labour MEP Anneliese Dodds al bij de Europese Unie om een onderzoek in te stellen naar de praktijken van de F1. Dit om te kijken of kleinere teams oneerlijk worden behandeld. Het was toen voornamelijk een respons op het in elkaar zakken van Manor en Caterham.
Ten eerste haat ik Red Bull niet. Feit is wel dat Red Bull een F1 team heeft vanwege de marketing. Niet omdat ze het racen in het bloed hebben, zoals een Williams of McLaren die in dezelfde situatie zaten/zitten. Vandaar dat ze zo klagen omdat ze geen competitieve motor hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.
Red Bull als team maakt al jaren fantastische auto's, zo goed dat zelfs iemand als Ricciardo er races mee won vorig jaar en nu weer podiums pakt. Je lult mooi over die geblazen diffuser maar die heeft er verder niets mee te maken, dat was een symptoom van het feit dat Red Bull gewoon de regels goed geinterpreteerd heeft. En dat doen ze nu weer. Het hele punt is dat alles zo ongelooflijk restrictief is dat je maar zoveel kunt doen met de auto. Daarna ligt alles aan de motor en het ERS-systeem. En die van Renault is gewoon al 2 jaar kut. Dat mag best gezegd worden. En dat weet Renault ook, de reden dat zij er uit stappen is omdat ze ook weten dat leveren aan klantenteams gewoon niet werkt met deze belachelijke regels. Mensen die roepen dat RB Renault heeft 'weggejaagd' zijn dom en denken niet na. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat dit gewoon niet werkt.
En als je denkt dat men er bij Renault er ook maar iets om geeft wat Horner over Renault roept ben je wel erg naïef . Het gaat om de resultaten en die zijn gewoon kut. Renault heeft de keuze gemaakt, de enige manier om een goede motor te bouwen is om de auto ook zelf te ontwerpen.
Nu, Red Bull heeft twee keuzes. Of niet meedoen om de overwinning, hoe goed je auto ook is. Of er uit stappen, de boete betalen en een andere sport gaan doen. Ik hoop dat ze voor het tweede kiezen want een crisis is wat de F1 goed kan gebruiken. Laat die 2017 regels maar volgend jaar ingaan en gooi de motorontwikkeling open. Fuck die tokens.
Ze moeten wel, want anders kunnen ze voor volgend jaar niet zoveel ontwikkelen als ze zouden willen (als de engine unfreeze niet doorgaat omdat Mercedes tegen stemt), omdat het uitgangspunt voor ontwikkeling voor 2016 de laatste motor van 2015 is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.
En die 4 jaar dat vettel won kwam dus niet door renault maar door rb/vettel. Er reden meer autos met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Vorig jaar waren ze ook het derde team qua motor, maar liet Ferrari te veel liggen. Ferrari heeft een iets grotere stap gemaakt dit jaar, terwijl Renault problemen met de betrouwbaarheid had.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.
Dat dichterbij her optimum komen gaat niet op als je niet volledig vrij bent in je ontwikkeling. Ik meen mij te herinneren dat mercedes deze voorsprong heeft omdat ze de turbo in 2 delen splitsten. Iets dat renault niet kan nabootsen omdat ze de motor daar niet genoeg voor mogen aanpassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |