Omdat ik de weg niet ken, maar uit eigen ervaring weet dat veel doorgetrokken strepen juist staan voor dat soort josti's die niet kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.
Slechte ontwikkeling, de informatie waarop zij zich baseren is te summier. Alle (waardevolle) randinformatie mist. Als ik opeens een ruk aan het stuur geef is dat minpunten, terwijl er misschien wel een kind de weg op kwam rennen (in een woonwijk) of rotzooi op de rijbaan lag. Zelfde als mensen die roepen dat ze nooit ongelukken hebben, terwijl iedereen ze een gevaar vindt op de weg. Dat komt dus niet doordat je zo goed rijdt, maar doordat andere zo goed anticiperen. Ik zou trouwens, puur uit principe, het gevecht haast wel aan willen gaan met ze als ze gaan miepen. Het liefste met een kind dat de weg op rent of iemand die hem ervoor flikkert waardoor je vol in de ankers moet. "U remt hard, daarvoor krijgt u maluspunten." Om dan met beelden te komen dat ze anders hadden mogen uitbetalen. Zou je gelijk krijgen als je dat doorzet naar een rechter? Mijn gevoel zegt van wel, maar de laatste weken hebben rechters zich, met agenten in het beklaagdenbankje, weer bewezen dat recht niet altijd recht is, maar vaak ook krom is.quote:
Voor de meeste iets oudere motoren is 2500 waar je normaal schakelt, als je rustig rijdt. Bij heel moderne kun je al bij 1800-2000 toeren, dan hoor je hem amper toeren maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).
Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb.
Lezen is echt moeilijk, blijkt.
Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Schakelen als ie gaat stotteren door de rev limiter...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:00 schreef twiFight het volgende:
Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
Mwah... Een 106 met 1100tje maakt ook 4000 toeren bij 130. Hoef je niet echt voor door te trekken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:04 schreef Fer het volgende:
4000 toeren hoor je meestal bij flink doortrekken, lekker brullen dus. Trek je nog verder naar dan krijg je meestal dat gierende race geluid.
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
Toen ik op een zondag in de late ochtend van Alkmaar naar Utrecht moest, zat ik onder het fabriekscijfer... Maarja, als je op de A9 niet harder dan 110 gaat (zondagsverkeer), op de A2 niet harder dan 100, A12 niet harder dan 80 (buitenring) en het laatste stuk Utrecht in niet harder dan 70, alles op de cruise, verbruik je helemaal niet veel.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Fer het volgende:
Verbruik zal wel hoger zijn als je in heuvelachtig gebied woont, als wij de fabriekscijfers als niet halen in vlak nederland.
Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5quote:Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.
Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.
En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn. Gevalletje nood breekt wet.
Ik heb een vergelijkbaar koekblik! Ik weet hoe dat klinkt.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5
Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en daarmee onderschrijf je mijn eerder gemaakte punt, namelijk dat jouw interpretatievermogen te wensen over laat. Vandaar dat ik dit heb aangehaald, zodat je jouw mening kon herzien.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:
[..]
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en.....
.......vermeld reageer ik hier niet meer.
Hoe is het nou om elke dag jezelf neer te knuppelen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijdenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Het is gewoon altijd fout om fysiek geweld te gebruiken, ongeacht de situatie. Tenzij en andere partij eerst begint te slaan. Maar uit je eigen tekst blijkt dat jij degene bent die als eerste zal slaan als je de andere partij niet aanstaat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
1. Iemand mij bewust in gevaar brengt. Dat is een situatie waarin iemand bewust een handeling verricht welke een groot risico heeft aangaande mijn welzijn2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Ja, ik heb ze inderdaad wel halve ochtendrituelen zien doen, maar nagellak was een nieuwe.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost.
Overigens weinig irritaties deze periode, want vakantie en geen files en rustig op de weg. Behalve misschien de doordeweekse "bejaarden in koekblikken/MPV's" zondagsrijders en "we gaan lekker een dagje weg" moeders met kroost voor wie de concepten spitsstrook, rechts rijden, constant rijden en gas geven bij inhalen volslagen onbekend zijn.
Ik ontbijt altijd in de autoquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijden
Beter dat ze er nu niet rijden dan dat ze er straks na 31 juli wel rijdenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |