abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:36:11 #101
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154507227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.

Dat nieuwe rijden heb ik overigens nooit als belemmering gezien om toeren te maken. Ik heb ook gelest met het nieuwe rijden, maar ik kreeg toch echt de opdracht om (wanneer je langzaam rijdt) op te schakelen naar de 3 en dan te planken. Daarna naar de 4 en doorplanken. Tegen de tijd dat je op snelheid bent is je prioriteit om te kijken naar het verkeer en een gaatje te zoeken. Pas als je ingevoegd bent is het 'noodzaak' om door te schakelen. Uiteraard verschillen situaties en zul je bij een korte invoegstrook al invoegen terwijl je nog in de 3 zit en soms bij een lange invoegstroken in de 5. Dan heb je nog legio variabelen, zoals de prestaties van je auto, of je een 5-bak of een 6-bak hebt, verkeersdrukte etc. etc. etc.

Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154507321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef Jihawti het volgende:

[..]

"Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

:D O+
pi_154507353
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
pi_154507390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt :')
pi_154507463
Ahh, dit topic toont weer mooi aan waarom de zelfrijdende auto al hard nodig is. :{

Mijn grootste irritatie hier (fietsende in Londen) is auto's die me inhalen pal voor een stoplicht waar ze toch stil moeten staan, of erger, meteen daarna (of 1x zelfs haast tegelijk, als ik niet hard remde had ik eronder gelegen) een zijweg links inslaan. Dat laatste is zelfs illegaal, fuckers. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154507467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:50 schreef Ciora het volgende:

[..]

Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt :')
Haha ja, dat is dan weer de andere kant inderdaad, dat doe ik ook en inderdaad weinig mensen maken er gebruik van.
pi_154508984
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
pi_154509090
Niks toe te voegen aan je relaas. Zo'n kastje registreert inderdaad niet de (externe) omstandigheden en zal enkel worden gebruikt om onder claims uit te komen.

Wel eerst even de mensen lekker maken met kortinkjes natuurlijk :r
pi_154509128
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
Ik zou mij ergens anders verzekeren. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_154509174
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
Ik vind het sowieso geen fijn gevoel dat iemand anders mee kan kijken. Dan betaal ik daar maar wat meer voor. Als er een ongeluk met m'n auto is heb ik daar nog altijd de dashcam voor.
pi_154509185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Professioneel gifmenger.
pi_154509378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Professioneel gifmenger.
pi_154509456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Ik probeer wel een redelijke afstand te houden tot zo'n vrachtwagen ja, maar toch nog veel mensen die gewoon de gaten dichtrijden.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:28:42 #114
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154511920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Bij onze auto heb ik kan ik het horen wanneer ik moet overschakelen (geen toerenteller). Maar na een tijdje weet je wel ongeveer bij welke snelheid dat is. Dat is wel handig voor als je net ff een lekker nummer op hebt staan en daardoor het motorgeluid niet meer hoort.

Sommige auto's hebben zelfs van die rode puntjes op de kilometerteller staan, als indicatie dat je op die momenten op zou kunnen schakelen.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ben het met je eens. Het is helemaal niet handig om op te schakelen op basis van je snelheid, want dat verschilt echt per auto.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Op welke van de twee kreeg je commentaar? Het meteen terugschakelen naar de juiste versnelling, of het via alle versnellingen terugschakelen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:12 schreef Viezze het volgende:
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:45:11 #115
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154512349
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
2500 rpm is meer dan stationair, maar nog wel vrij rustig ja.
Het klinkt ongeveer zo:

4000 rpm is behoorlijk in de toeren, dus dan heb je behoorlijk wat herrie.

Hopelijk helpt mijn vage uitleg je een beetje.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:56:43 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154512654
2500rpm is 2 tot 3x stationair. 4000 zijn aardig wat toeren.
Maar dit hangt allemaal van je motor af. Voor een (oude) V8 zal 4000rpm relatief veel zijn. Maar die lopen dan ook ~600rpm stationair en hebben veel koppel.

Voor mijn CBR600 4 cilinder, die stationair ~1200rpm loopt, zit de redline pas op 14000rpm. Maar dat is een zogenaamde 'toeren'motor en die heeft zijn max vermogen pas bij 13000rpm.
(vermogen != koppel).

Bij turbo motoren is het weer anders, voor benzine of diesel is het anders, etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154513092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:28 schreef AdoraBelle het volgende:
...
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154513313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
pi_154513409
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Ja, zo is het mij ook geleerd. Volgens mij rijden wel meer vaders op automatismen dus als ze dat eenmaal 40 jaar zó gedaan hebben dan krijg je dan er niet meer uit. :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154513547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
pi_154513575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Net alsof je daar raketgeleerde voor moet zijn
pi_154513692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154513875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:41 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet :P
Ja, natuurlijk lukt dat, maar als je mee terug schakelt dan hoef je NIET te denken, dat is het idee waarschijnlijk juist ;)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:53:59 #124
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154513953
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Mijn vader doet dat ook zo, waarschijnlijk is hen dat vroeger zo aangeleerd.
Ik erger me er dood aan :P
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:00:35 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154514092
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Het leek mij ondertussen eigenlijk wel duidelijk? Het is zo subjectief als de pest. Hangt geheel van je auto af, van de motor, van de geluidsisolatie, etc. etc. Wat de een 'gieren' vindt vindt de ander weer niet.

Je kunt het maar op één objectieve manier weten en dat is een toerenteller.

En maak je voor de rest niet zo druk. Toerentellers zijn een relatief nieuwe luxe die vroeger in de meeste auto's niet zat. Toen vielen auto's ook niet uit elkaar. Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')