abonnement Unibet Coolblue
pi_153729686
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.




[ Bericht 8% gewijzigd door Omentielvo op 21-06-2015 23:03:34 ]
pi_153743237
Druk he, een peuter hebben :P
pi_153743894
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:48 schreef L-E het volgende:
Druk he, een peuter hebben :P
man man man!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:22:40 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153744160
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 12:48 schreef L-E het volgende:
Druk he, een peuter hebben :P
eentje?
peanuts.

:7
  maandag 22 juni 2015 @ 14:11:33 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153745591
Die van mij slaapt al 2,5 uur. Ziek. Buikpijn en koorts.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153745660
Oh xm, wat zielig. Beterschap voor je peuter :*
pi_153745681
Die van mij slaapt ook O+ Maar dan het gewone middagdutje. Na een weekend zonder dutjes en een drukke maandagochtend, ging ze net weer heel vrolijk voor mij uit de trap op om op bed te gaan liggen. En dat terwijl ze toch best in een tegendraadse bui was vandaag...

Beterschap XM
  maandag 22 juni 2015 @ 21:07:29 #8
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153756905
Beterscnap XM :*
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153767739
Hoe gaat het nu XM?
Er heerst een buikgriep, Daan had die 2 weken geleden ook al. Had hij van 6:30-11:30 gespuugd, om vervolgens van 11:45-19:30 op de bank te slapen met max 1,5 uur wakker. Daarna de nacht doorgeslapen tot 7 uur 's ochtends.. Was me een heftige, kort maar krachtig..

Daan blijft een blije peuter. Afgelopen vrijdag gesprek gehad op de psz, maar ook daar scoorde hij op alles goed. Behalve de zindelijkheid :P
  dinsdag 23 juni 2015 @ 09:28:31 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153767910
Dank allen :)

Ze knapt wel weer op lijkt het. Eetlust alleen nog minimaal.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153797150
Mijn kleuter to be is vandaag aan het wennen op school :'( Wel met traantjes achter gelaten bij de juf op schoot. Eenmaal buiten zag ik dat hij niet meer huilde ^O^ Benieuwd naar de verhalen straks!
pi_153797242
Spannend Cyntiaa!
Verwacht niet teveel van de verhalen btw... kleuters(-to-be) hebben een zeer kort geheugen meestal ;)
  woensdag 24 juni 2015 @ 09:46:03 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153797397
Spannend Cyntiaa!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153797427
Welke verhalen?
Ik kwam er gister achter dat de oudste tafels kent. Geen idee dat ze dat kon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153797558
Hoe gaat het nu XM?

Spannend Cyntiaa O+
pi_153797739
Cas is altijd wel van het praten en vertellen wat hij mee heeft gemaakt op een dag. Dus ik hoop dat hij straks ook iets te vertellen heeft :7 Er hangt in ieder geval een schema op de gang waarop staat wat je allemaal al zelf kunt; veters strikken etc
  woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:41 #17
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153807831
Spannend Cyntiaa!

D krijgt dit weekend een peuterbed! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hadden net al flinke voorpret samen met D om met hem dekbedovertrekken uit te zoeken. Dino's en auto's zijn alvast grote favoriet.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153808456
Bram heeft ook al een tijdje zn peuterbed. Gaat gewoon goed hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 24 juni 2015 @ 17:53:18 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153809143
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:07 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas is altijd wel van het praten en vertellen wat hij mee heeft gemaakt op een dag. Dus ik hoop dat hij straks ook iets te vertellen heeft :7 Er hangt in ieder geval een schema op de gang waarop staat wat je allemaal al zelf kunt; veters strikken etc
Vertel! Hoe is het gegaan?!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153827539
Cynthiaa, hoe is het gegaan?

Hier heb ik Riley vandaag een dagje thuisgehouden, zodat we konden meedoen met het zwemlesje. En ze deed het zo goed na zo'n lange tijd. Ze keek naar de andere kindjes en deed hun na. Durfde onder net water en glimlachte de hele tijd van oor tot oor.
En vanmorgen heeft ze me geholpen met schoonmaken. Ze een doekje en ik een doekje en poetsen. Alleen met stofzuigen hing ze om mijn nek. Ze houdt niet van dat harde geluid O+
pi_153838386
Vandaag was het even behelpen qua opvang omdat de gastouder ziek was. Maar daardoor wel een uurtje of wat qualitytime met Djenna gehad O+ .. Geen broertje in de buurt die i kook in de gaten moest houden.

Dus we zijn vanochtend lekker naar de binnenspeeltuin geweest waar uiteraard niemand was O+
Heerlijk met zijn tweeen erdoorhene gerend, gegild en gelachen O+ ... was echt leuk
pi_153840411
Twinkle, dat klinkt heel gezellig O+
pi_153842063
Hoe is het gegaan Cyntiaa?

Twinkle, klinkt heel gezellig. Sowieso is wat quality time altijd leuk O+

Leuk Omen! Gaan jullie nu vaker zwemmen?
pi_153842325
En ik leef ook nog. Er wordt hier sinds een paar dagen druk geschilderd. Gelukkig zijn ze leuk met kinderen want ze krijgen echt de hele dag vragen "wat ben je aan het doen?" "wat ga je dan schilderen" "is het al klaar?" en dat dan om de 5 minuten ongeveer. D roept de hele dag "hallo meneer!", en de meneer roept dan terug "hallo mevrouw". Op een gegeven moment hebben ze M maar aan het werk gezet met een borstel om de deur te borstelen zodat hij in elk geval niet in de weg liep :')

Vandaag de schilders dus maar wat rust gegund en zelf naar de dierentuin geweest.

Verder zitten we nu even in een pittige faaaaaaaaaaaaaaaaaase. En hele korte hoop ik. We gaan van driftbui naar driftbui, D kan er ook echt in blijven hangen soms. Het is ook niet altijd duidelijk wat er aan de hand is want het gaat van blij naar ontploft en dan hoor ik pas als ze bedaard is wat het probleem nou precies was. Het is echt weer een hele grote hang naar controle. En zeker met 3 peuters, is het dus niet altijd mogelijk om die controle te houden omdat er nou eenmaal meer belangen (en controlfreaks) zijn.

Verder zijn ze ook weer ontzettend leuk. M spookt s avonds enorm en we hoorden heel veel gestommel boven. Op de camera van de babyfoon gekeken en hij was al zijn auto's in zijn bed aan het leggen en toen verdween hij uit beeld dus even naar boven gegaan om te kijken. Hij hoorde ons blijkbaar want ineens ging zijn kamerdeur dicht en lag hij bovenop zijn auto's terwijl hij zich slapend hield. En hij dacht echt dat wij daar wel in zouden trappen want hij schrok echt toen we tegen hem begonnen te praten _O-

J wilde vanmiddag niet in haar bed slapen maar op de grond. Nou ja prima, als jij dat per se wil. En die is dus uiteindelijk onder het bed van haar zus gaan liggen om daar te gaan slapen :') Ik ben heel benieuwd wat ze gaan uitspoken als ze naar een peuterbed gaan. Maar ik weet ook niet of ik dat wel wil weten....

Oh en minder gaan we naar de kapper! Nou ja, naar de kapper bij het mamacafe. Meiden zijn al wel een beetje voorbereid. Ben benieuwd.
pi_153845509
Eerste keer kapper voor de meiden, Kyara? Spannend! (Morgen neem ik aan? ;))

Goh, Twinkle, daar had ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan bij een gastouder dat je dan wel een probleem hebt als die ziek is. Bij zieke juffies op het kdv wordt dat natuurlijk gewoon door andere opgevangen, maar zo werkt dat bij gastouders natuurlijk niet. Hopelijk is ze snel weer beter... Alhoewel, dat soort qualitytime dagen zijn natuurlijk ook wel tof. "Sorry, overmacht, ik móet leuke dingen doen met mijn kind(eren)"

Over ziek en beter gesproken, XM, hoe is het bij jullie? Meiske weer wat opgeknapt voordat we een hittegolf induiken (als ik de voorspellingen mag geloven ;) )

Omen ook al leuke dingen gedaan met haar meisje vandaag O+ Zwemmen is tof he? En dat willen helpen schoonmaken... hou dat erin! Hopelijk vindt ze dat als puber nog steeds leuk, al vrees ik het tegendeel, ook bij de mijne...

Cynthiaa, hoe ging het op school? Apart trouwens, dat jullie zo vlak voor de zomervakantie nog gaan wennen... Heeft een wenperiode na de vakantie, met aansluitend écht naar school niet meer zin? Wanneer is hij jarig?

Mijlpaaltje voor Mandy! Een grote(re)-jongens-bed!
Femke vindt Lars' bed (over een paar maanden haar bed, maar dat weet ze nog niet ;) ) ook helemaal geweldig. Om in te spelen dat je slaapt. En dan met zo'n boevengrijns kijken of je wel kijkt O+

Gister kon ik ze wel achter het behang plakken trouwens... :'( :X
  vrijdag 26 juni 2015 @ 06:34:10 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153848329
Oh Shandaly :X

Dat schrikken is herkenbaar Kyara, zo grappig is dat.

Het is tegenwoordig weer voor 6 uu dat mevrouw hier wakker is, terwijl ze overdag nu niet meer slaapt. Zaterdag gaat ze een nachtje uit logeren, wedden dat ze zondag 7 uur wakker wordt ofzo }:|
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153848959
Kyara, je hebt echt een leuk stel! En kijken of de kapper ze in de hand kan houden ;)

Cynthiaa, hoe ging het wennen?
Ik geloof dat kinderen die in ze zomer jarig zijn voor de vakantie 1 woensdag komen wennen. Die dag schuiven alle kinderen en leerkrachten ook door naar de nieuwe klas. Chris heeft dat ook gedaan..
Ik vermoed dat Daan ook 1 dagje gaat wennen, want voor de kerstvakantie is het toch ook al onrustig. Hoop dat er een rustig dagje is waarop hij kan Komen. Maar ik verwacht dat hij zo de klas inloopt en niet meer omkijkt ;)

Twinkle, lekker spelen als het zo rustig is. Even lekker genieten!

Hier zo hapjes maken voor de peuterpicknick van de PSZ. Ze vroegen nog om hulp, maar meestal brengt mijn man hem (en doe ik de tennis van oudste). Dus nu gaat mijn man helpen. Eerst een speurtocht rond de wijkboerderij waar de PSZ in zit. En dan mag ik om 3 uur ook aanschuiven voor lekker hapjes..
  vrijdag 26 juni 2015 @ 12:57:58 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153854175
Aaahhhrrrghh, zit er een faaaaseeee rond 25 maanden? Kind is echt niet te genieten de laatste week. Ook wel ziek geweest, maar mên :X. Om alles janken, pieperig, zeuren...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153855003
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 12:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aaahhhrrrghh, zit er een faaaaseeee rond 25 maanden? Kind is echt niet te genieten de laatste week. Ook wel ziek geweest, maar mên :X. Om alles janken, pieperig, zeuren...
Denk het wel, hier namelijk pecies hetzelfde |:(

En hij duurt ook al dik een maand ofzo. Ik wil mijn altijd vrolijke en lachende Eva terug!
E.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:30:06 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153855190
Echt he?? En ze hangt ook echt vreselijk aan mij op het moment. En als iets niet mag/kan/lukt, binnen twee seconden die sirene aan.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:31:17 #31
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153855235
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 06:34 schreef Susie het volgende:
...

Zaterdag gaat ze een nachtje uit logeren, wedden dat ze zondag 7 uur wakker wordt ofzo }:|
Heel herkenbaar!

Mijnes is nu uit logeren, we hoorden van oma en opa al dat hij gisteravond zonder morren is gaan slapen en een hele nacht door heeft geslapen... 8)7 Thuis daarentegen duurt vooral het slapengaan heel erg lang, soms dik een uur dat hij zichzelf nog te groot vindt om al te gaan slapen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153855331
Hmm.. hier valt het wel mee eigenlijk. Of ik ben eraan gewend inmiddels, dat kan ook ;)

Die sirene bij iets dat niet mag, of als iets niet gaat zoals zij in haar hoofd heeft, dat blijft nog wel even vrees ik. Daar heeft Lars nog regelmatig last van :X

Wat me wel stoort: het ALLES in de mond stoppen. Ik dacht dat dat alleen iets voor kleine babietjes was, om de wereld mee te ontdekken enzo. Femke kan werkelijk niets in handen krijgen wat ze niet ook in haar mond stopt. Het flesje vitamine D, het dopje ervan, een LP poppetje, haar kralenketting, de afstandsbediening, het snijfruit, duploblokken, noem maar op! Het is toch niet meer dat ze last heeft van doorkomende tandjes ofzo...

Maf he, Mandy, dat ze op een vreemde plek alles ook ineens anders doen ;)
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:35:22 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153855379
Oh dat doet Noor ook nog steeds Shandaly. Vreselijk irritant. Als ze op de crèche niet uitkijken, vreet ze de complete collectie aan decoratiestenen op die bij de zandbak liggen. En takjes. En en en en en.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153855406
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Echt he?? En ze hangt ook echt vreselijk aan mij op het moment. En als iets niet mag/kan/lukt, binnen twee seconden die sirene aan.
Ja, precies! Ik word er echt een beetje gek van. Ze slaapt ook dramatisch is en doorslapen al net zo. Wil de hele dag op de arm gedragen worden en huilt al als er een scheet dwars zit.
E.
pi_153855546
Dat lijkt me ook vervelend! Eva stopt gelukkig zelden iets in haar mond.

Mandy, bizar he? Ik zou Eva ook best graag eens uit logeren doen maar ik ben bang dat ze daar de boel terroriseert en alsnog weigert te gaan slapen :X

We zijn op dit moment in Frankrijk en het is fantastisch weer hier! We zijn hele dagen buiten.
Eva wil hier geen middagslaapje doen en dat is te merken aan haar humeur.. We hadden een Deryan mee en daar weigert ze in te slapen. Nu ligt ze in een bedje op onze kamer en halverwege de nacht wil ze bij ons in. Ook prima, best knus O+

Dus wil er iemand een gloednieuwe Deryan? :D
E.
pi_153855656
Eva heeft overigens bijna alleen maar spuitluiers de laatste tijd. Poepen lukt weer niet ondanks Movicolon en pas als we na drie dagen de dosis verhogen komt er wat. Een hele boel eigenlijk en dat spuit er met kracht uit }:| de kinderarts wou dat we gingen proberen te stoppen maar gezien ze pas poept na een dubbele dosis lijkt ons dat geen goed idee. Maandag heeft ze de hele dag gehuild en zei ze dat ze buikpijn had en liep helemaal in elkaar gedoken terwijl ze haar buik vastgreep. Volgende week maar bellen voor een nieuwe afspraak bij de kinderarts.
E.
pi_153855815
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:36 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, precies! Ik word er echt een beetje gek van. Ze slaapt ook dramatisch is en doorslapen al net zo. Wil de hele dag op de arm gedragen worden en huilt al als er een scheet dwars zit.
Dit lijkt me dan ook niet zo gek als ze daar nog steeds zo'n last van heeft.. Arm ding :*
  vrijdag 26 juni 2015 @ 13:49:56 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153855823
aah wat sneu Spark. Nieuwe afspraak lijkt me wel een goed idee dan....

Shandaly, dat in de mond stoppen doen ze hier ook. Heel irritant en het beperkt M daardoor ook ontzettend want kralen rijgen of zo kan hij nu ook niet.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:36:34 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153857168
Maar M. kan toch aan tafel zitten met zoiets en jij kan de meisjes afleiden Kyara? Of is dat te simpel gedacht? :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:49:17 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153857499
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:36 schreef laziness het volgende:
Maar M. kan toch aan tafel zitten met zoiets en jij kan de meisjes afleiden Kyara? Of is dat te simpel gedacht? :@
dat is te simpel gedacht ja :D

En M wil s middags ook weer slapen dus ook daar geen mogelijkheid meer helaas. Maar in september gaan de meiden naar de psz dus dan wat meer qualitytime O+
pi_153857909
Kunnen de meiden dan niet op hun manier meedoen? Hier speelt Kyan ook al heel vroeg met de lego. Nieg zoals het "hoort" maar hij kan echt wel al bouwen.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 15:14:09 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153858154
Het probleem zit het vooral in het in de mond stoppen. En in een zeer beperkte concentratie waarna het al snel leuker is om te gooien of om kleine dingen ergens in te stoppen. En ze versterken elkaar daarin ook nog eens. Dus dan ben ik uiteindelijk meer bezig om het met hen in goede banen te leiden en heeft M er ook snel weer genoeg van.

Maar ik geloof niet dat hij het zelf heel erg mist hoor, het is meer dat ik bepaalde dingen leuk voor hem vindt waar we nu (nog) niet aan toe komen. Het woordje ontzettend in mijn 1e post was ook niet heel erg goed gekozen :D

Er is ook genoeg speelgoed waar ze heel leuk samen mee kunnen spelen. Met de garage, duplo of met het nep-eten en de potjes en pannetjes. Met duplo bouwen ze dan wel elk op hun eigen manier inderdaad. En ze spelen regelmatig treintje. Dan lopen er 3 peuters achter elkaar door het huis O+ O+ O+ Soms gaat het wat hard en dan valt er eentje uit de bocht en dan is er "een waggonnetje omgespoord" O+
pi_153860001
Periodes dat ze niet te genieten is zijn er hier ook af en toe. Vorige week zondag was zo'n dag. Ik was zo blij dat het slaaptijd (in de middag) was voor haar :D
In de mond stoppen doet ze hier heel af en toe.

Spark, lekker op vakantie O+
Wat sneu zeg van dat poepen :*

Kyara, dat treintje spelen klinkt te lief gewoon O+
pi_153860229
Ik ben vandaag weer naar de dierentuin gegaan. Op de fiets. Maar het was weer super gezellig.

pi_153860272
Wat leuk om foto's te zien, Omen. Wat een schatje, in haar mooie jurk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153860295
Gelukkig maar Kyara. Wat dat betreft ben ik blij dat hij al snel niks meer in zijn mond stopte (oke dat hij vanmorgen een rozijntje van de grond haalde in het winkelcentrum en hem op at voordat ik er wat van kon zeggen telt niet echt)

Concentratie gaat iets beter. Maar hier gaat hij dan regelmatig van tafel zelf spelen en komt hij weer terug om met ons te spelen.

Treintje is wel erg leuk O+
pi_153860311
Wat heerlijk omen O+ O+
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:46:45 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153860473
Fijn dat hij dan zelf zijn gang gaat As.

Omen, wat een leuke foto's! O+

Mijn meiden zijn vandaag geknipt. Het ging het heel goed. Ze waren goed voorbereid en bleven heel goed en netjes stilzitten. D heeft de hele tijd verkondigd dat ze heul goed stil kon zitten en J riep dat ze heel erg mooi werd :')
  vrijdag 26 juni 2015 @ 18:12:40 #49
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153862515
Mooi dat het zo goed is gegaan bij die kapper Kyara!

Leuke foto's Omen! :D

Arme Eva :* , hopelijk kun je snel weer bij de kinderarts terecht en komt er hopelijk een betere oplossing voor haar darmpjes.

Fijne vakantie Spark!

Die Sirene ja ... herkenbaar, en dan superzielig gaan doen.
Het in de mond stoppen valt hier wel mee. Bijten gebeurt wel heel vaak op de plastic ballonstokken. Die stokken gaan bij thuiskomst altijd snel de vuilbak in.

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 26-06-2015 18:28:52 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153870479
Wow, stil zitten bij de kapper! :D en omspoord Mwahahahahahaha :D

Toffe foto's van Riley!

Fijne vakantie nog Spark!

En ik voelde me vandaag ff een slechte moeder :') Ik was echt een beetje geïrriteerd op Ow. Continu huilen om niets, niets willen eten en ontzettend jaloers zijn op z'n broertje. Totdat hij om zes uur zei: mama Ow pijn, wil kusje en slapen. Had hij 39.5 :'( ... En dan het ergste... Een zetpil geven... Gebruiken jullie nog zetpillen? Of zou ik langzaam naar orale medicijnen kunnen gaan?
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:16:55 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153870594
Aaah sneu, beterschap voor Ow!

Gebruiken is een groot woord, maar die ene keer per jaar dat het nodig is, krijgen ze een zetpil. We zijn net over op de variant die gewoon bij de apotheek te verkrijgen is :')
pi_153870858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:38 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben vandaag weer naar de dierentuin gegaan. Op de fiets. Maar het was weer super gezellig.

[ link | afbeelding ]
O+ O+

En dat jurkje.... kan ik m al dibsen? :@
S. 2014
J. 2016
pi_153875719
As, zo'n rozijntje telt niet inderdaad. Riley kon ik gisteren net tegenhouden toen ze een smartie op de grond vond :D

Kyara, fijn dat het knippen goed ging O+

Loj, beterschap :*
Ik gebruik sinaspril.

GM, ja hoor :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentielvo op 27-06-2015 07:13:44 ]
pi_153876155
Ik gebruik zelfs voor jen nog zetpillen. Werkt sneller.

Al moet ik zeggen, we hebben het nooit nodig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153876513
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:12 schreef Loj het volgende:
Wow, stil zitten bij de kapper! :D en omspoord Mwahahahahahaha :D

Toffe foto's van Riley!

Fijne vakantie nog Spark!

En ik voelde me vandaag ff een slechte moeder :') Ik was echt een beetje geïrriteerd op Ow. Continu huilen om niets, niets willen eten en ontzettend jaloers zijn op z'n broertje. Totdat hij om zes uur zei: mama Ow pijn, wil kusje en slapen. Had hij 39.5 :'( ... En dan het ergste... Een zetpil geven... Gebruiken jullie nog zetpillen? Of zou ik langzaam naar orale medicijnen kunnen gaan?
Ik geef liever een zetpil maar Billie begint dan zo zielig te huilen. Heb nu fruitparacetamol voor kinderen gekocht. Van die kauwtabletjes. Dat neemt ie in met een glaasje water. Kauwen kent ie niet :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 27 juni 2015 @ 10:09:35 #56
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153876762
Brrr zetpillen. Was hier altijd zo'n gevecht. Kon t ze ook niet kwalijk nemen eigenlijk.

Wij hebben vloeibare paracetamol en ibruven
pi_153876879
Tnx voor de adviezen :)

Ik gebruik het ook bijna nooit. Alleen als hij dus echt hoge koorts heeft :)

Ik ga toch maar ff kijken bij de drogist. Bij had net nog 39.1 dus zal vandaag nog wel oplopen.
pi_153877017
De laatste keer nog zetpillen gebruikt. Daan is wat "wantrouwig" naar "raar" voedsel. De hoestdrank 2 weken geleden wilde hij ook niet hebben. Dus dan maar via de andere weg. Beide keren is het worstelen, maar met een zetpil sneller gedaan..

Voor de koorts alleen geef ik niet zo snel PCM. Maar wel als ze zich er echt ellendig bij voelen.
sinds de 40,7 van Daan (door 6e ziekte) schrik ik niet meer zo snel van alleen een hoog cijfertje op de thermometer. :X
pi_153879879
Wij gebruiken sinaspril met pepermuntsmaak.
Mijn kinderen zijn dol op pepermunt en als ze zich beroerd voelen vragen ze er zelf om. Ze weten dat het hen helpt.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:50:03 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153880022
Ik geloof dat E de laatste keer toch al heel erg huilerig was, en dat dus de zetpil niet meer heel veel uitmaakte. Maar is wel echt een tijd geleden dat ze er een nodig heeft gehad gelukkig. *afkloppen*, want dr laatste kiezen moeten nog wel doorkomen.

Ze liet me vanochtend wel lachen; ik had luierbroekjes gekocht want dat leek me handig. Dus ik liet ze zien, onder luidkeels aanprijzen. Begint ze enorm stampei te maken, want ze wou geen luierbroekje, ze wou een gewone luier :') En ging demonstratief op de grond liggen met dr billen omhoog _O-
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:52:34 #61
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153880066
Ik heb nog nooit zetpillen gebruikt :? Sinaspril vloeibaar, kan vanaf 3 maanden, smaakt naar sinaasappel, en J. vindt het prima (drankje tegen de au ;))...
pi_153880362
Sinaspril bevat suiker, voor mij reden om dat niet met 3 maanden te geven. Bovendien krijg ik er oraal weinig in als ze echt ziek zijn.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:09:35 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153880385
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:08 schreef L-E het volgende:
Sinaspril bevat suiker, voor mij reden om dat niet met 3 maanden te geven. Bovendien krijg ik er oraal weinig in als ze echt ziek zijn.
+1
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:17:41 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153880547
Zetpillen gaan hier zonder problemen eigenlijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 14:38:33 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153880917
LadyBlack :D _O-

Danic, hoe is het met jouw oudste eigenlijk? Hebben jullie inmiddels uitslagen van het bloedonderzoek (of heb ik dat even gemist?)
pi_153881571
Zetpillen heb ik zélf enorme moeite mee, die mag mijn man geven. Maar tot dusver werkt paracetamol bij Ellie niet. Gewoon niet. Dus ik ben nu over op een alternatief goedje maar helaas, dat zijn ook zetpillen. Ze is er niet dol op, helaas :X.

Beterschap voor Ow!

Och Spark, arme Eva :*

Kyara, klinkt druk maar ook mooi!

Riley O+
Home is where the O+ is...
pi_153881780
LadyBlack :D Rosalie voelt zich juist enorm groot als ze een 'onderbroekluier' aan mag.
Ik denk dat we ook wel uit de rompers zijn. We gaan over op onderbroekjes en hemdjes. Was al een beetje halfslachtig, maar de psz vindt het fijner en daardoor gebruiken we het nu door elkaar. En dat vind ik dan weer niet handig.

Kyara, lief dat je het vraagt.
We zijn niet geveld dus ik verwacht niet dat er iets uit het bloedonderzoek komt. Volgende week weer naar de ka en dam ze dat ws bevestigen.
Woensdagavond werd ze net voor etenstijd wat ziek. Mijn vriend vond haar ineens slapend (of flauwgevallen want ze was wat moeilijk wakker te krijgen :X ) op de bank. Ze heeft flink overgegeven en de dag erna was ze nog wat zielig, maar echt een eendagsvlieg. Ze heeft toen wel gemerkt dat een middagdutje toch wel lekker is :D vooral in ons bed.
Dus nu ligt ze samen met papa in ons bed (vriend is door z'n rug gegaan dus hij was blij dat hij ff plat kon).
Afgelopen donderdag bij de kinderpsycholoog geweest. Zij gaf aan dat het niveau waarop eva communiceert zodanig hoog is dat mensen haar makkelijk kunnen overschatten. Ik heb al gemerkt dat ook wij (vriend nog meer dan ik) wel eens lijken te vergeten dat ze pas net 4 is. Maar anderen doen dit ook. De juf heeft (alweer) aangegeven dat ze echt versteld staat van de gesprekken die ze met Eva voert.
Het lastige is dat eva verder vrij schuchter is, en dat combineert niet echt lekker in het dagelijks leven.
Ze heeft ook voorgesteld om eens met haar langs te gaan bij een kinderfysiotherapeut die gespecialiseerd is in SI (Sensorische integratie).
Dit houdt in dat zintuigen enorm op scherp staan en makkelijk overprikkeld raken. Door middel van bepaalde behandelmethoden kun je dit wat dempen.
Want inderdaad: ze reageert flink op hard geluid, rare textuur in haar mond, bepaalde aanraking enzo.

Ik had er nog nooit van gehoord en moet het nog eens googlen (mag ik ergens uren kopen :') ), tot toevallig mijn collega er vorige week over begon.
Haar zoontje van 5 heeft dit. Volgens mij in Veel extremere mate. Hij kan niet onder de douche, want verdraagt de stralen niet op zijn huid, nagels knippen doet pijn en eten is drama. Dat soort dingen.
Hij krijgt nu borsteltherapie. Dan wordt met een soort rubberen borsteltje zijn hele huid geborsteld om de zenuwen te laten wennen aan aanraking en zo minder extreem erop te reageren.

Het poepen gaat trouwens nog steeds voor geen meter beter. Ik vermoed dat we volgende week movicolon Vorige schreven krijgen. Ondanks dat ze met een luier in een zucht en een scheet :+ klaar is, want het is wel vrij harde ontlasting.
Ze zal dan op een potje/wc minder moeite hoeven doen. Maar ik vraag me af hoe het dan met de angst van het loslaten zit?
Maar dag gaan we dus volgende week bespreken.
pi_153888810
Even zonder bijlezen een vraag: hebben jullie kindjes roodvonk gehad? Zo ja, bij vermoeden naarr huisarts of uitzieken? Ik lees over antibiotica direct aan het begjn van de ziekte, maar ik wil niet onnodig in het weekend de spoedpost lastigvallen..
Sarcasme. Herken het.
pi_153888864
Sorry, geen roodvonk gehad hier, ook niet bij bekenden in de buurt..

Beterschap!!
pi_153889046
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 20:42 schreef Spirit82 het volgende:
Even zonder bijlezen een vraag: hebben jullie kindjes roodvonk gehad? Zo ja, bij vermoeden naarr huisarts of uitzieken? Ik lees over antibiotica direct aan het begjn van de ziekte, maar ik wil niet onnodig in het weekend de spoedpost lastigvallen..
Mag je niet telefonisch overleggen met de HAP? :@ al gegoogled of op de site van RIVM gekeken?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:10:24 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153889398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 20:42 schreef Spirit82 het volgende:
Even zonder bijlezen een vraag: hebben jullie kindjes roodvonk gehad? Zo ja, bij vermoeden naarr huisarts of uitzieken? Ik lees over antibiotica direct aan het begjn van de ziekte, maar ik wil niet onnodig in het weekend de spoedpost lastigvallen..
Ik zou gewoon de hap bellen en het voorleggen. Zij kunnen telefonisch wel beoordelen of het tot maandag kan wachten of dat ze haar toch even willen zien.
pi_153889868
Ik weet dus niet zeker of het roodvonk is. Ze had hoge koorts gistermiddag en het viel me bij tandenpoetsen op dat haar tong helemaal wit is. Ik kon het witte er niet af krijgen. Ze heeft heel droge luiers, maar drinkt wel goed. Ik lees op internet dat als ze binnen 48h na start verschijnselen penicilline krijgt, de kans op complicaties kleiner wordt. Maarja, bijwerkingen enzo... Pfff
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:34:46 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153889901
Ik zou gewoon even bellen. Ze zitten daar toch en het is echt niet de hele avond topdrukte.
pi_153890027
Hier geen ervaring met roodvonk, maar ik lees dat het binnen een week tot tien dagen vanzelf over is, en dat ab alleen nodig is als een kind heel ernstig ziek is. Als dat laatste niet het geval is, zou ik haar dus gewoon laten uitzieken.
pi_153890036
Nou, ik heb gebeld maar alle assistentes waren in gesprek. Het voelde ook niet goed om te bellen eerlijk gezegd, dus ik heb weer opgehangen. Ik bedoel, kind ligt te slapen en bellen kan morgen ook.
Sarcasme. Herken het.
pi_153890092
Ze is goed ziek, hoge koorts, huilt om alles, plakkerig, maar wel "gewoon" ziek, zeg maar. Er kan best een lachje af en ze eet matig, maar wil bijvoorbeeld wel een ijsje, dus ik maak me niet echt zorgen. Het ging mij er meer om dat internet zegt dat je bij koorts de HA moet bellen en dat ze misschien zsm penicilline moet hebben ALS het roodvonk is. Dus vandaar dat ik me afvroeg of kindjes hier het hebben gehad en wat jullie dan zouden hebben gedaan :@
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:48:04 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153890124
Ja, lastig. Ik denk dat ik het zoals je het nu omschrijft (en op wat LE schrijft) even zou afwachten. Zeker als ze nu lekker ligt te slapen. Beterschap :*
pi_153890134
Ik ben natuurlijk van de antibiotica-is-evil-maffia dus ik zou dat niet snel doen. Tenzij ik zelf blaasontsteking heb, dan denk ik dat ik half dood ga van de pijn bij het plassen :')
pi_153890144
Beterschap trouwens Spirit! Dit is helemaal geen weer om ziek bij te zijn.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:49:32 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153890152
Danic, hoop dat de kinderpsycholoog haar kan helpen maar zo te lezen kan die haar best op weg helpen. Zo sneu dat ze zichzelf dan zo in de weg zit. Hoogsensitief heet dat toch?
pi_153890208
Nou in bepaalde gevallen vind ik het geen enkel probleem, maar hierbij vraag ik me af of de kuur niet erger is dan de kwaal. Als ze roodvonk heeft, moet ik wel een heleboel mensen gaan waarschuwen want gisteren hadden we een feestje met heel veel kindjes en een paar zwangere vrouwen en een vrouw met een kleintje van 6 weken. Minieme kans op besmetting, maar toch...
Sarcasme. Herken het.
pi_153891167
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:48 schreef L-E het volgende:
Ik ben natuurlijk van de antibiotica-is-evil-maffia dus ik zou dat niet snel doen. Tenzij ik zelf blaasontsteking heb, dan denk ik dat ik half dood ga van de pijn bij het plassen :')
+1 :D

En danic, eva's klachten klinken heeeeel erg als mijn verhaal. Als je wilt mag je me pm'men, kan ik je vertellen hoe het bij mij 'opgelost' is. Of 't gewoon hier vragen :D.

Spirit, wat sneu! Is rodvonk een virus, ja toch? Dan haalt ab toch niks uit, tenzij de complicaties er al zijn. Ik zou goed in de gaten houden. Ellie had een paar maanden ook zo'n tong en koorts en vlekjes, maar dat viel uiteindelijk reuze mee. Geen idee of 't nou roodvonk was.
Home is where the O+ is...
pi_153891188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:51 schreef Spirit82 het volgende:
Nou in bepaalde gevallen vind ik het geen enkel probleem, maar hierbij vraag ik me af of de kuur niet erger is dan de kwaal. Als ze roodvonk heeft, moet ik wel een heleboel mensen gaan waarschuwen want gisteren hadden we een feestje met heel veel kindjes en een paar zwangere vrouwen en een vrouw met een kleintje van 6 weken. Minieme kans op besmetting, maar toch...
Ik zou wél waarschuwen. Gewoon voor de zekerheid.
Home is where the O+ is...
pi_153897040
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 22:36 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik zou wél waarschuwen. Gewoon voor de zekerheid.
Dit inderdaad.

"Mama! Goedemorgen. Ben je klaar met slapen? Billie is wakker! De zon schijnt, ik ga buiten spelen!"

Dat was om 6 uur zojuist :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153897046
Spirit, beterschap :*

Kuukse, dat is heel vroeg :D
pi_153897063
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 06:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

"Mama! Goedemorgen. Ben je klaar met slapen? Billie is wakker! De zon schijnt, ik ga buiten spelen!"

Dat was om 6 uur zojuist :').
:D
pi_153897122
Mja normaal is ie niet zo vroeg. Maar goed dat heeft ook voordelen. De was zit er in, is zelfs bijna klaar, het huis wordt doorgelucht dankzij de nu nog koele lucht buiten en de strijk is al gedaan. :+.

De baby begon ook rond de klok van 6 zachtjes te schoppen, dus dat belooft wat straks. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153897243
quote:
14s.gif Op zondag 28 juni 2015 06:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

"Mama! Goedemorgen. Ben je klaar met slapen? Billie is wakker! De zon schijnt, ik ga buiten spelen!"

Dat was om 6 uur zojuist :').
:D

Herkenbaar, onze dagen beginnen tegenwoordig standaard tussen 5 en half 6. En dan roep ik ook heel opgewekt dat ik 'zo lekker veel aan mijn dag heb!' :')
  zondag 28 juni 2015 @ 09:09:48 #89
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153897405
M is ook vroeger wakker... rond 07.00 uur :@
pi_153897431
Vandaag heeft ze uitgeslapen tot kwart voor 7. Meestal is het tussen 6 uur en kwart over 6.
Heel soms is ze vroeger wakker, maar dan neem ik haar bij mij in bed tot 6 uur.
Ik heb alleen nog nooit geroepen dat ik zoveel heb aan mijn dag als die vroeg begint. Riley en ik zitten met een flesje pap (zij) en koffie (ik) op de bank te Netflixen. (Momenteel is Pieter Konijn favoriet) :D
pi_153897444
De mijnen slapen nog... Nu nog.. :o :@
pi_153897454
Oh heerlijk zeg, zulke uitslapertjes O+
  zondag 28 juni 2015 @ 09:18:21 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153897470
Noor was wel wat aan het kwaken rond half 7, maar ze kan haar bed natuurlijk zelf niet uit :Y). Tegen achten heb ik haar eruit geplukt!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153897473
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor was wel wat aan het kwaken rond half 7, maar ze kan haar bed natuurlijk zelf niet uit :Y). Tegen achten heb ik haar eruit geplukt!
Slaapt ze dan verder in de tussenliggende tijd?
  zondag 28 juni 2015 @ 09:20:14 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153897479
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:19 schreef L-E het volgende:

[..]

Slaapt ze dan verder in de tussenliggende tijd?
Ik denk dat ze wat soezelt, want tussen het gekwaak is het periodes weer stil inderdaad :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153897497
Riley laten liggen lukt niet. Voorheen wilde ze nog wel even blijven liggen, maar tegenwoordig is het meteen roepen. En als ik dan in haar kamer komt, verkondigt ze ook dat ze niet meer gaat slapen :D

Als het voor zessen is, dan leg ik haar uit dat het nog midden in de nacht is en dat we nog even op mijn bed gaan slapen.
Vanaf 6 uur ga ik baar beneden
pi_153897546
Luc heeft sinds zijn geboorte de nacht al doorgeslapen. Heb nooit 1 nachtvoeding gegeven. Nu slaapt hij vaak uit tot 9/9:30, nu hij naar zijn nieuwe bed is, is hij iets vroeger wakker (8:30) maar het zal ook wel even wennen zijn.
Dit kan natuurlijk alleen maar gaan tegenvallen bij baby 2 :D :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153897627
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:28 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft sinds zijn geboorte de nacht al doorgeslapen. Heb nooit 1 nachtvoeding gegeven. Nu slaapt hij vaak uit tot 9/9:30, nu hij naar zijn nieuwe bed is, is hij iets vroeger wakker (8:30) maar het zal ook wel even wennen zijn.
Dit kan natuurlijk alleen maar gaan tegenvallen bij baby 2 :D :D
Oh wauw. Ik dacht dat jonge babies ook nog niet zo lang aan een stuk mochten slapen, gewoon uit fysiek oogpunt enzo?

Omen, hier ook hoor. Wakker is wakker, en dan gaat een van ons er maar uit zodat de ander nog even kan slapen. Maar Sticker laten liggen in de verwachting dat hij verder slaapt, hell no :')
pi_153897664
Ik weet van mijn nicthje dat haar zoontje (die toevallig dezelfde naam heeft als die van Skoap, dus het moet wel aan de naam liggen) ook van dag 1 doorsliep. De eerste paar dagen maakte ze hem wakker, maar dan werd de borst keihard geweigerd. Dus zij heeft hem toen ook doorlaten slapen
  zondag 28 juni 2015 @ 09:44:23 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153897666
E ligt zowel 's middags als 's ochtends vaak eerst even te kletsen met haar knuffel, of een liedje te zingen O+ En dat klinkt altijd zo genoeglijk dat we haar meestal even laten liggen. En dan valt ze ook wel eens weer in slaap :Y

Spirit, hoe is het met Isa?
pi_153897736
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:38 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh wauw. Ik dacht dat jonge babies ook nog niet zo lang aan een stuk mochten slapen, gewoon uit fysiek oogpunt enzo?

Omen, hier ook hoor. Wakker is wakker, en dan gaat een van ons er maar uit zodat de ander nog even kan slapen. Maar Sticker laten liggen in de verwachting dat hij verder slaapt, hell no :')
Klopt. "Normaal" is het (afhankelijk van het gewicht, max 5 uur) maar Luc weigerde gewoon te drinken na 5 uur slaap. De fles (ik kolfde) werd een hele marteling. Onze kleine slaapkop wilde gewoon verder slapen. Als wij hem na 6 uur wakker maakte & een fles gaven dronk hij hem wel goed leeg.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 28 juni 2015 @ 10:08:00 #102
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_153897851
Het was hier vanochtend na 8-en. Maar als je dan gisteravond pas na half 10 erin lag, dan mag dat ook wel.. Normaal is het rond 7 uur, en dat is prima op een schooldag.
Gisteren met de hele schoonfamilie weg geweest. Daar was ook een avonturenpad (met boomstammen over kuilen, touwbruggen etc) en een blotevoetenpad (met een brug door een meertje en een modderpad). Daan had aan het eind van het blotevoetenpad niet alleen bruine voeten, maar hij was een paar keer uitgegleden in de modder, dus die kwam helemaal modderig eruit. Echt genieten :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153897908
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Noor was wel wat aan het kwaken rond half 7, maar ze kan haar bed natuurlijk zelf niet uit :Y). Tegen achten heb ik haar eruit geplukt!
Dat deed mijn dame vroeger ook O+

Tegenwoordig is ze ergens tussen 6 en half 8 wakker :')
En als ik geluk heb gaat ze om 6 uur kijken of haar broer wakker is en dan heb ik twee wakkere kinderen om 6 uur :p maar de oudste is ook regelmatig wakker om 6 uur.
Al is het wel heel schattig dat ze bij haar broer gaat kijken, dan gaan ze soms ook wel samen spelen in hun kamers. Of dan komen ze naar ons toe sluipen :D
  zondag 28 juni 2015 @ 10:52:28 #104
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153898405
Hier hebben we de eerste nacht in het peuterbed gehad, en dat ging prima! Ik heb nog nooit iemand zo graag zijn bed in zijn gaan als gisteravond. Hij zat echt te trappelen van ongeduld, en heeft tot 9u geslapen.
Ook zelf uit bed gaan heeft ie niet gedaan, zelfs vanochtend zat ie lief rechtop in bed me op te wachten en mocht ik hem van bed af tillen *;

6u ... wat vroeg :Z , D is ten vroegste om 8u wakker in het weekend.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 28 juni 2015 @ 12:19:46 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153899662
M heeft meestal wat speelgoed in bed liggen (ook in zijn ledikant, een autootje, zachte boekjes en wat knuffels) en die ging gewoon spelen, kletsen en doezelen tot ik hem uit bed haalde, hij gaf geen kik. Nu komt hij er gewoon zelf uit als hij het zat is. Meiden gaan samen kletsen als ze wakker zijn.
pi_153904727
Mijn peuter werd altijd huilend wakker. Echt hoor, zoet spelende kindjes in bed, ik kan me er geen voorstellingen van maken... Tegenwoordig stapt hij op goede dagen zonder huilen uit zijn bed om direct bij ons in bed te springen. Even knuffelen en dan wil hij een filmpje kijken op de tablet. Als dat niet mag, gaat hij springen, klimmen en rollen tot wij het zat zijn :').

Wakker tussen 6 en 7, meestal meer richting de 6. En vaak ook nog tussen 1 en 3 een keertje. Slapen is niet zijn hobby zeg maar :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 juni 2015 @ 16:34:44 #107
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153904901
Slapen is ook zo zonde van je tijd :P
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153906414
Daar ben ik ook weer eens! We zijn een week op vakantie geweest naar Limburg lekkere fietstocht met een ebike gemaakt etc

Jan zit in de fase alles is van Jan... dood vermoeiend dus moeten continu vertellen dat het niet alleen van hem is dat Teun er ook mee mag spelen... etc
Jan kwam na de eerste nacht er achter dat als hij uit zijn raam keek hij schaapjes zag dus elke ochtend rond 6 uur stond hij bij ons op de kamer te springen dat hij schaapjes zag.. beetje jammer dat Spockjuh er door heen sliep en ik dus elke ochtend rond 6 uur gewekt werd en dus schaapjes moest kijken

Hij zit nu helemaal in de Dinosaurus fase dus heeft nu ook dino's van ons gekregen volgens hem is het de dinosaurus rex :)
pi_153906457
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:28 schreef Skoap het volgende:
Luc heeft sinds zijn geboorte de nacht al doorgeslapen. Heb nooit 1 nachtvoeding gegeven. Nu slaapt hij vaak uit tot 9/9:30, nu hij naar zijn nieuwe bed is, is hij iets vroeger wakker (8:30) maar het zal ook wel even wennen zijn.
Dit kan natuurlijk alleen maar gaan tegenvallen bij baby 2 :D :D
Wauw dat is wel heel uniek!!!
Hier werd trouwens ook door de kraamverzorgster gezegd dat ze de eerste week niet mogen door slapen daarna is het het ritme van het kind maar dat heeft te maken dat ze echt de nachtvoeding nodig hebben maja zo zie je maar je hebt uitzonderingen!
Hier was ik zo blij dat ze allebei na 7 weken van 11 tot 6 sliepen dus had niet echt te klagen :-) Alleen soms heeft Teun een spooknacht heeft Jan ook een tijd gehad veel dromen en dan kun je er 5x per nacht uit
pi_153906498
Isa gaat nog niet helemaal lekker. Ze heeft nu ook duidelijk een witte tong met rode stippen. Geen uitslag, maar nog wel koortsig. Om het nog leuker te maken ging ze vanmiddag op een springkussen en is een ander meisje vol op haar knie gesprongen. Er is niks aan te zien, maar ze loopt moeilijk. Even aankijken anders morgen alsnog langs de huisarts, maar dan voor de knie...
Sarcasme. Herken het.
pi_153906529
He gatsie spirit! hopelijk valt het allemaal mee!
pi_153907209
Hai :) ik heb ook een peutertje, onze J is 2 jaar en 9 maanden. Het is een heerlijke meid O+, en jullie verhalen zijn zo herkenbaar, dat ik maar eens een poging ga doen mee te posten!
pi_153908125
Hoi, wat leuk! Het is superfijn om hier af en toe even wat raad te zoeken of je hart te luchten of gewoon even te melden hoe awesome je kind is ;) Welkom!
Sarcasme. Herken het.
  zondag 28 juni 2015 @ 19:50:11 #114
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153908730
Welkom Caroro!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 28 juni 2015 @ 20:01:52 #115
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153909050
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:43 schreef Omentielvo het volgende:
Ik weet van mijn nicthje dat haar zoontje (die toevallig dezelfde naam heeft als die van Skoap, dus het moet wel aan de naam liggen) ook van dag 1 doorsliep. De eerste paar dagen maakte ze hem wakker, maar dan werd de borst keihard geweigerd. Dus zij heeft hem toen ook doorlaten slapen
Duidelijk, ik noem een eventuele tweede kind Luc :Y

Slapen is ook niet Nora's hobby. 7u opstaan is echt uitslapen hier. Ik ben altijd blij als we 6u redden. Hier gaat het een beetje hetzelfde als bij Omen, als het nog voor 6u is (4.45u regelmatig :X ), dan leg ik uit dat het nog nacht is en we nog even in bedje blijven. Ik moet het dan alleen niet wagen om haar kamer uit te lopen, want dan zet ze het op gillen en is ze echt klaarwakker. Dus nu ga ik er naast liggen op een matrasje en dan doezelen (soezelen?) we hopelijk nog wat tot Schaap (slaapwekker) wakker wordt om 6u. Mee naar ons bed nemen lukt helaas niet, dan gaat ze alleen maar spelen en slaapt niemand meer.


Beterschap voor Isa, Spirit! Klinkt wel als roodvonk zoals je haar tong beschrijft. En hopelijk doet een nachtje rust haar knie goed.


Welkom caroro! Ik hoor hier officieel pas over een week of 3 ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_153909065
Jeetje spirit, ik vroeg me al af waarom je aan roodvonk dacht, maar nu lees ik over haar tong...en dan ook og dr knie.
Sterkte en een dikke kus op dr knie :*

De kinderpsycholoog heeft het niet zozeer hoogsensitief genoemd, maar het heeft er veel van weg. Lang niet alles van hoogsensitiviteit is herkenbaar (of maar in kleine mate aanwezig waardoor ik het wellicht nog niet kan rijmen).
Cwen, ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Hier of in pm, wat jij het fijnste vindt.
pi_153909710
Caroro welkom!!!

Ik red het ook niet om elke dag hier te posten hoor ene moment meer dan het andere de 2 jongens nemen mij behoorlijk in beslag en dan nog het huishouden of naja het gesprek aan....
  zondag 28 juni 2015 @ 20:21:44 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153909796
Welkom Caroro!

Gelukkig gaat het in het peutertopic ook een stuk minder hard ;)
pi_153909949
Thanks!! Ze is ook echt zoooo leuk, onze kindersurprise( ze scheelt respectievelijk 15 en 10 jaar met haar oudere zus en broer *) ). Bijdehante dondersteen.
pi_153910168
Welkom caroro :)

Ik heb al meerdere kinderen in de klas gehad met si Danic. Het komt steeds "vaker" voor. Ik weet wel dat je meestal maar aan een paar kenmerken voldoet.

Zo en Ow is weer beter. Alleen valt het wel op hoe weinig reserves hij heeft. Anderhalve dag bijna niets eten en hij heeft 0 energie. Oh en z'n ribbetjes zijn nog duidelijker dan anders. Maarja hij eet normaal altijd supergoed en komt gewoon niets aan.
pi_153911706
Leuk om te lezen hoe laat de peuters wakker worden. Uitslapertjes en vroege vogels O+

Goitske, klinkt als een gezellige vakantie
Lastige fase 'de alles is van mij fase :*
En dinosaurussen O+

Spirit, wat sneu voor I. Beterschap hoor :*

Welkom Caroro.

Loj, fijn dat Ow weer opgeknapt is

Riley is zo'n lekker ding. We waren bij opa en oma en ik wilde even gauw naar huis lopen om een nieuw wasje in de machine te doen. Dus ik zeg tegen Riley: "Ik ben zo terug". Riley tegen opa en oma: "Riley ook zo terug" :D
Dus ze is maar even meegelopen. O+
pi_153913506
Hahaha Riley, lekker droog ook.

Loj, ga je met die kinderen ook anders om? Zheb je tips die ik eventueel met haar juffies kan bespreken?
  zondag 28 juni 2015 @ 22:14:20 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153913633
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef caroro het volgende:
Thanks!! Ze is ook echt zoooo leuk, onze kindersurprise( ze scheelt respectievelijk 15 en 10 jaar met haar oudere zus en broer *) ). Bijdehante dondersteen.
Wow, dat is ook een groot leeftijdsverschil. Jij zit in het andere uiterste van mijn situatie dus :D

Hoe vinden broer en zus hun kleine zusje? Ook even omschakelen?
pi_153913838
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:26 schreef caroro het volgende:
Thanks!! Ze is ook echt zoooo leuk, onze kindersurprise( ze scheelt respectievelijk 15 en 10 jaar met haar oudere zus en broer *) ). Bijdehante dondersteen.
Oh dat lijkt me zo enorm leuk, drie kinderen in een heel andere fase! En vast ook heel lastig soms ;)
pi_153914310
quote:
2s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wow, dat is ook een groot leeftijdsverschil. Jij zit in het andere uiterste van mijn situatie dus :D

Hoe vinden broer en zus hun kleine zusje? Ook even omschakelen?
Toevallig hebben we het daar vanavond over gehad tijdens het eten! De dynamiek is natuurlijk compleet anders geworden, en dan ben ik ook nog eens door ziekte van "werkende" moeder in "thuisblijf" moeder veranderd. Vooral de oudste heeft t best moeilijk gehad met alle veranderingen. O en dan waren we ook nog vlak voor ik zwanger werd verhuisd naar de andere kant van het dorp, we hebben een behoorlijk heftige tijd achter de rug.
Ze zijn dol op J, met haar grote zus naar de speeltuin of samen op mijn fiets om een ijsje in het dorp. En met haar grote broer maakt ze hele tournees achterop
zijn skelter. En bij zijn voetbalteam is ze de mascotte, allemaal van die knullen die helemaal gek zijn op haar.

Door alle aandacht waaraan ze gewend is
is ze wel een tikkie verwend vrees ik :@. Het is ook wel een uitdaging hoor! We pendelen tussen; zindelijkheidstraining, naar het afscheid van groep 8, naar voor het eerst met een vriendin op vakantie.
Never a dull moment!

Ik moet bekennen dat ik hier al heel wat jaartjes meelees, en al vaker met de gedachte heb gespeeld om mee te gaan posten, maar ik was mn stoute schoenen kwijt.
.
pi_153914703
Leuk dat je je stoute schoenen gevonden hebt, caroro. Welkom!

Hier zit er 3 jaar en 3 weken tussen grote broer en kleine zus, en ik las toevallig vandaag dat dat het gemiddelde leeftijdsverschil tussen kinderen in Nederland is. Altijd al geweten dat wij heel gemiddeld waren ;)

Het lontje van Femke begint weer steeds korter te worden trouwens... zou dat met het oplopen van de temperatuur te maken hebben? Ik ben zelf ook niet (meer) zo'n held met hoge temperaturen eigenlijk. 'Vroeger' kon ik het best goed hebben, maar 'vroeger' deed ik dan waarschijnlijk ook gewoon veel minder - tropenstandje - terwijl nu alles wel gewoon door moet draaien... Of wellicht is het jojo-en tussen wel of neit een middagdutje ook niet zo goed voor haar humeur.. Of tja, normaal peutergedrag, dat kan natuurlijk ook.

Omen, wat leuk dat Riley mee ging. En dat ook gewoon zelf verkondigd aan opa en oma. Wijsneusje.

Ow, die post van vanochtend over uitslapende kindjes... Ik had nog niet op 'invoeren' geklikt, of Femke werd wakker met een gigantische huilbui ;( Heeft ze anders nooit! ;) Meestal blijft ze gewoon lekker rustig in haar bedje keuvelen met d'r knuffels enzo. En ook Lars gaat vaak gewoon spelen op z'n kamer nadat hij even naar de wc is geweest. (Volgens mij wel met extra veel herrie, om ons te laten weten dat hij wakker is ;) )
pi_153914982
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:36 schreef caroro het volgende:

[..]

Toevallig hebben we het daar vanavond over gehad tijdens het eten! De dynamiek is natuurlijk compleet anders geworden, en dan ben ik ook nog eens door ziekte van "werkende" moeder in "thuisblijf" moeder veranderd. Vooral de oudste heeft t best moeilijk gehad met alle veranderingen. O en dan waren we ook nog vlak voor ik zwanger werd verhuisd naar de andere kant van het dorp, we hebben een behoorlijk heftige tijd achter de rug.
Ze zijn dol op J, met haar grote zus naar de speeltuin of samen op mijn fiets om een ijsje in het dorp. En met haar grote broer maakt ze hele tournees achterop
zijn skelter. En bij zijn voetbalteam is ze de mascotte, allemaal van die knullen die helemaal gek zijn op haar.

Door alle aandacht waaraan ze gewend is
is ze wel een tikkie verwend vrees ik :@. Het is ook wel een uitdaging hoor! We pendelen tussen; zindelijkheidstraining, naar het afscheid van groep 8, naar voor het eerst met een vriendin op vakantie.
Never a dull moment!

Ik moet bekennen dat ik hier al heel wat jaartjes meelees, en al vaker met de gedachte heb gespeeld om mee te gaan posten, maar ik was mn stoute schoenen kwijt.
.
Ooh ik heb nog wel een paar, astjeblieft stoute schoenen ;)

Lijkt me ook wel heftog al die fases tegelijk maar ook weer erg leuk!
pi_153916535
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2015 20:01 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Duidelijk, ik noem een eventuele tweede kind Luc :Y

Slapen is ook niet Nora's hobby. 7u opstaan is echt uitslapen hier. Ik ben altijd blij als we 6u redden. Hier gaat het een beetje hetzelfde als bij Omen, als het nog voor 6u is (4.45u regelmatig :X ), dan leg ik uit dat het nog nacht is en we nog even in bedje blijven. Ik moet het dan alleen niet wagen om haar kamer uit te lopen, want dan zet ze het op gillen en is ze echt klaarwakker. Dus nu ga ik er naast liggen op een matrasje en dan doezelen (soezelen?) we hopelijk nog wat tot Schaap (slaapwekker) wakker wordt om 6u. Mee naar ons bed nemen lukt helaas niet, dan gaat ze alleen maar spelen en slaapt niemand meer.


Beterschap voor Isa, Spirit! Klinkt wel als roodvonk zoals je haar tong beschrijft. En hopelijk doet een nachtje rust haar knie goed.


Welkom caroro! Ik hoor hier officieel pas over een week of 3 ;)
Hier een Luuk ipv Luc en het slaapgedrag is ook echt anders, gebruik dus wel de identieke schrijfwijze.
Onze oudste sliep vanaf dat ze een week of 6 was van 19 tot 9.30. Tot ze 3,5 werd toen werd t steeds vroeger. Nu heeft ze een nijntje wekker. Door de weeks om 7 uur dr uit en op zaterdag staat ie op 7.30. Vanaf dan mag ze naar ons toe. Zondag weer om 7 uur, want zwemles om 8.30
*poef* nu is het weg
pi_153920230
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 17:53 schreef Susie het volgende:

[..]

Vertel! Hoe is het gegaan?!
Het is erg goed gegaan! Hij heeft lekker kunnen spelen en was toch ook wel blij dat wij hem weer op kwamen halen ;)

Sinds woensdag slaapt hij ook 's nachts zonder luier ^O^
pi_153920255
Dank voor alle beterschapswensen! Volgens mij heeft het geholpen. Koorts is zo goed als weg, nog geen rood uitgeslagen kind dus nog steeds geen idee of het echt roodvonk is/was, en ze loopt na een nachtje rust ook weer redelijk. En het is superlekker weer! Wat wil een mens nog meer O+ Behalve nog een paar uur slaap dan :P
Sarcasme. Herken het.
pi_153920778
Gisterenavond werd Riley keihard huilend wakker. Snikkend om Ollie te roepen, die ze vast had. Ik denk dus een nachtmerrie. Ze wilde echt niet meer in haar eigen bedje slapen. Nadat we even geknuffeld hadden op de bank heb ik haar meegenomen naar mijn bed. Alleen door die hitte sliepen we pas na half twee. Gelukkig werd ze vanmorgen pas rond half 8 wakker en zijn we beide enigzins uitgerust :D

Oh en dat zindelijk worden gaat hier niet zo snel nog. Ik ging douchen met haar en in de douche staat ook op het potje. Vandaag poepte ze net naast het potje :o
pi_153920789
Spirit, fijn dat ze weer wat opknapt. :*

Cyntiaa *O*

Shandaly, :* voor peuters met korte lontjes
pi_153920906
Zindelijkheid was hier ook nog niet aan de orde tot 2 maanden geleden. Toen ineens had meneer het door! Komt wel ^O^
pi_153921417
Mini me is nu sinds een maand zindelijk, daarvoor had ze soms wel interesse in het potje en de wc, maar nog niet genoeg controle om op tijd te gaan. Er zijn hier ook regelmatig drollen naast de pot beland. Grote hilariteit natuurlijk bij haar broer en zus :) . Maar nu gaat het super!
  maandag 29 juni 2015 @ 10:57:38 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153921688
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Zindelijkheid was hier ook nog niet aan de orde tot 2 maanden geleden. Toen ineens had meneer het door! Komt wel ^O^
Stiekem toch wel fijn om te lezen :*
pi_153921736
Maak je echt geen zorgen, Kyara! Iedereen om mij heen zat er over te zeuren en drammen dat het "nu toch echt wel tijd werd" inclusief tegen hemzelf zeggen dat hij toch wel op het potje/wc moest gaan plassen. 2 maanden geleden een hele rits boxers en hemdjes gekocht en een wc verkleiner. Na 2 dagen had hij het helemaal door en nu dus ook in de nacht helemaal droog :7 Volop aangemoedigd elk wc bezoek en mooie stickers plakken :Y) Nu alleen nog luierloos poepen en dan zijn we er!

Laat je niet gek maken! :*
pi_153921815
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 10:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

Stiekem toch wel fijn om te lezen :*
Ja, komt echt goed hoor. Hier ineens sinds 2 weken ook een omslag. Wel begeleiden, maar in een week zijn we zelfs van potje over op wc! Het kan zo hard gaan ineens. Don't worry :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153921997
Pffff zindelijkheid! Luc vertikt het! Soms plast hij 1x per dag op de w.c. Laatst tijdens 1 weekje vakantie zijn luier uitgelaten. Maar hij poepte zo zijn broek vol & speelde ondertussen 1 uur verder buiten in het zand. De kleine smeerlap :D

Ze zetten hem op het KDV ook steeds op de w.c soms doet hij wel eens wat, maar poepen op de w.c nog nooit.

Ik zou hem wel graag uit de luiers hebben (overdag) voordat baby 2 er is, maar vraag mij af of het gaat lukken (Luc is dan bijna 3)
Ik wil het ook niet te veel pushen, ik vind het maar lastig!

En welkom caroro
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153922231
Welkom caroro! Grappig om te lezen, ik ben zelf het nakomertje in ons gezin met 2 zussen die 9 en 13 jaar ouder zijn. Heel gezellig was dat altijd en nog steeds ben ik heel close met mijn zussen!

Spirit, fijn dat het beter gaat!

Zindelijk worden... Pff dat is best een klus. Peuter wil geen luier meer om en daar wil ik dan gehoor aan geven. Maar hij voelt nog niet dat hij moet plassen of poepen. Als we in de gaten houden dat hij elke 1,5 uur op de wc gaat zitten, gaat het goed. Hij snapt wel hoe hij op dat moment moet plassen of poepen. Maar als we dat vergeten... of niet door hebben dat er poep aankomt :X. Dus beetje dilemma. Nadat hij 3 setjes kleding nat maakte op een dag kdv (en dat 2 weken lang) zijn we daar maar overgestapt op een luierbroekje. Na de middag wel zonder. Maar eigenlijk vind ik dat sneu omdat hij liever zonder doet. Maar zoveel ongelukjes op een dag is ook niet fijn voor de motivatie. Hij vind het ook echt naar als hij nu een ongelukje heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 29-06-2015 11:43:41 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 juni 2015 @ 11:41:16 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153922424
Bram is nu 2,5, maar echt nog geen tekenen van zindelijkheid.

Misschien heb ik op vakantie zin om er wat tijd in te stoppen.



En een fotootje als toetje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153923301
Tico, wat een lieve foto O+
pi_153924121
Hier is op het potje gaan/naar de wc gaan een groot drama.
Ow vertelt wel dat hij aan het plassen/poepen is of het gaat doen.

Eigenlijk verwacht ik dat Ow binnen een week en een half jaar van de een op de andere dag geen luier meer wilt... Zo doet hij dat soort dingen altijd ;)

Had ik trouwens al verteld dat Ow met gemak puzzels van 24 stukjes maakt :D
  maandag 29 juni 2015 @ 13:56:32 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153924895
Anouk heeft 's nachts nog een luier om. Overdag is ze al heel lang zindelijk. Afgelopen zaterdag was ze logeren bij mijn zus, heeft ze tegen mijn zus gezegd dat ze geen luier om hoeft, "ik roep dan mama en die tilt mij naar de wc" euhhhhh, dat heb ik nog nooit gedaan?? :o Mijn zus heeft haar dus om 11 semi wakker gemaakt en het was dus al nat, alles ff verschoond enzo en mevrouw sliep gelijk weer.
Maar jemig, hoe komt ze erop ook?!

Fijn dat school goed is gegaan Cyntiaa! ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153934090
Hahaha Susie, wat een slimmerd :D
Sarcasme. Herken het.
  maandag 29 juni 2015 @ 21:36:18 #145
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153936846
Susie :D

M zat laatst ook heel even op het potje. Hij zat 2 seconden en toen was het "zo, en nu krijg ik een cadeautje". :X Dat heeft ie dus echt niet van ons :')

Wij (meiden en ik) waren vandaag bij de kinderboerderij voor Modderdag. En een aardige meneer was gecharmeerd van mijn meiden dus we mochten een kijkje nemen in de dierotheek. Ik dacht, dan mogen ze even een konijntje knuffelen of zo........

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153937437
OMG Kyara! Ben je nu 10 jaar ouder? Hoe vonden ze het?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153937463
Durfden ze dat allebei Kyara?? Heldhaftig hoor!
  maandag 29 juni 2015 @ 22:00:34 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153937692
Ik hoefde zelf niet zo nodig ;) (heb in Vietnam een hele grote dikke vette megaslang om mijn nek gehad en de beweging van die bonk spieren op je lijf *ril* )

Maar ze stonden zelf meteen te springen. Wilden alles aaien en vasthouden. Ze hebben ook nog een gekko achtig beest vast gehad en een fret geaaid. Allebei inderdaad, maar zat er niet lekker voor toen J de slang vast had dus die foto's zijn wat minder.

Maar vond het ook tof om daar eens te kijken. Normaal gesloten voor publiek. Er lagen ook bakjes met dode beesten, voer voor andere beesten...)
  maandag 29 juni 2015 @ 22:01:28 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153937722
Stoer Kyara!! Die van mij komt al half huilend binnenrennen als er een bij op het balkon zit :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 29 juni 2015 @ 22:03:02 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153937776
Oh, mijn oudste tegenwoordig ook.

Die vertikte het trouwens ook om op het kdv mee te doen met modderdag. Was heel verontwaardigd want dan zou hij toch vies worden? En dan zou hij in bad moeten. Dus dat kon echt niet. :')
  maandag 29 juni 2015 @ 22:26:37 #151
381212 Gulara
From the future
pi_153938555
D. met slang! O+ O+ O+ Wat gaaf!
pi_153939485
wat een mooie foto van Bram zeg! Echt eentje om aan de muur te hangen (nou ja, oké....groot afdrukken in een boek.)

En stoere D (en J) :o supertof dat ze dat mochten zeg!

Rosalie is momenteel erg grenzen aan het opzoeken. En ik merk dat ze dit vooral bij haar vader doet. Bij mij ook, maar ik vertik om om iedere sch**t een discussie te gaan voeren of drama te hebben. Dus ik veer mee, leidt af, maar soms ga ik wel de discussie aan. En dan heb ik dus ook het gil en smijtwerk te pakken.
Ik vind het wel pittig, maar ik vind het vooral bizar om te zien hoe ze dit bij haar vader doet en hoe hij er heel star op in blijft gaan. Mijn vriend is veel consequenter dan ik en dat is hem vaak te prijzen, maar ik ben van mening dat hij het zich nu soms onnodig moeilijk maakt.
Daarbij is hij vorige week door zijn rug gegaan, dus zijn lontje is al een stuk korter dan normaal.

En als ik dan zeg 'pick your battles' zegt hij 'dat zeg je bij alles!'
Tja....

Dus ik geloof dat ik het momenteel niet gek vind dat de kinderen erg aan me hangen. Want ik merk dat ik ook overcompenseer voor hem. Dus ik slik of zucht nog eens een keer extra en probeer nog duidelijker te zijn dan ik normaal al ben.
Ik leg ook letterlijk alles uit. Rosalie heeft dat ook nodig. Die accepteert geen 'nee' 'omdat papa het zegt'.
Dus dan leg ik maar uit waarom papa 'nee' zegt :P

Goed lekker warrig, maar ik wil eigenlijk ff van me afschrijven dat ik het momenteel een bietje zwaar vind, al het werk doen omdat hij door zijn rug is gegaan, voor het eerst weer gaan sporten ( *O* ) alles in goede banen leiden (en werkelijk alles moet ik voorkauwen de laatste tijd) en dan ook voldoende tijd vrij maken voor de kinderen om ze bij alles te helpen.
Omen, het is al vaker gezegd (en dit geldt voor alle andere ouders ook die het alleen moeten doen), petje af!! Het is nu bijna 23.00 en ik zit net 10 minuten. En eigenlijk moest ik de tuin nog sproeien en ramen zemen (dat moet al 3 maanden :') )
Maar goed, morgenavond sporten dus woensdagavond maar weer eens tijd plannen voor de ramen (en leren, stomme opleiding).

Rosalie beheerst de driftbuien trouwens als een pro :X Ze gilt, gooit zichzelf op de grond, kruipt dan weg alsof ik ze wil opvreten, gooit met spullen en slaat zelfs als de rest nog niet het gewenste effect geeft. pppfffff

edit: oh crap, morgen zomerfeest, niet vergeten verkleedkleren voor d'r klaar te leggen..
pi_153940467
Danic, je mag het soms ook best ff zwaar vinden hoor... En laat die ramen gewoon lekker ff zitten! Kan volgende week ook nog! :*

Wow Kyara, wat een stoere meiden.

Ik had trouwens vandaag wat, vond het zo zielig! Maar eigenlijk vind ik dat ik er ook weer geen mening over mag hebben.
Ow had in de speeltuin vandaag een vriendinnetje van net twee gevonden. Ze waren echt superleuk met elkaar aan het spelen, ik werd zelfs door hem weggestuurd :') . Dat meisje was met haar vader. Opeens geeft die vader echt een brul naar haar (ik schrok een beetje): haal je hand uit je mond. Dat meisje haalde haar hand wel ff uit haar mond, maar stak hem er ook snel weer in. Dus hij loopt met van die grote passen naar haar toe, trekt die hand uit haar mond en zegt: nog 1x en we gaan naar huis voor een pak rammel :o . Dat deed ze vervolgens weer, dus hij tilt haar op en ze gaan naar huis. (En hij zei netjes gedag en zij zwaaide naar Ow). Ik vond het zo bizar, voor wat vingers in de mond. Ow was ook onder de indruk, hij had het nog de hele avond over lief meisje, vingers in de mond en toen werd haar papa boos.
  maandag 29 juni 2015 @ 23:22:10 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153940716
Danic, pittig allemaal. Moeilijk ook mbt je vriend. Wat betreft compenseren, kijk beetje uit dat dat niet te ver gaat, dat hij ook weer gaat compenseren en zo wordt je allebei in een bepaalde hoek gedrukt en kom je alleen maar verder uit elkaar (heb het gezien gebeuren in mijn omgeving). En wees niet zo streng voor jezelf. Ramen kunnen ook best een weekje wachten. Het wordt supermooi weer. Dan ben je toch buiten dus dan hoef je er ook niet door heen te kunnen kijken :*

Loj wat bizar. Daar zou ik ook wel even van slag van zijn ja ;( arm meisje
pi_153940854
Jemig wat overdreven... Ik zou ook met stomheid geslagen zijn.

Maar wie weet, misschien heeft hij wel de halve nacht met haar opgezeten, en is zijn lontje hartstikke kort met een goede reden...

Evenals danic vind ik het de laatste tijd ook weer best zwaar. (/boks!) Hartstikke druk, allemaal leuke dingen, maar poeh... wat ben ik eigenlijk toe aan een paar dagen helemaal niets. En die hittegolf... Ik zie er eerlijk gezegd zo ontzettend tegenop! Onze achtertuin is nog één grote schaduwloze jungle waar je niet eens kunt zitten, laat staan een badje op kunt zetten. Op school en kdv willen ze allemaal leuke waterspelen organiseren, maar waar uiteraard weer heel veel hulp bij nodig is. Er moet badkleding mee, er moet gesmeerd worden, er moeten spullen uitgeleend. Zucht...
pi_153941002
Hahaha ja tuurlijk kunnen die ramen een week wachten. Ik gebruikte het meer als voorbeeld dat er altijd wel weer wat nieuws klaarligt en ik soms niet weet hoe ik het bolgewerkt krijgt. Maar ik zeg al 3 maanden dat die ramen een week kunnen wachten. Ze moeten toch een keer schoon :P

Zonder teveel van het priveleven van je kennissen vrij te geven: kun je uitleggen hoe dat gegaan is dan? Ik kan me juist niet voorstellen dat het je uit elkaar drijft. We trekken wel 1 lijn naar de kinderen toe. Maar als mijn vriend 'nee' zegt, ben ik vaak degene die de boel dan sust door uit te leggen waarom het 'nee' is.

En jeetje Loj, ik zou daar ook van schrikken. Hoe zou haar vader dan reageren als ze echt iets stouts doet?
  maandag 29 juni 2015 @ 23:56:26 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153942008
Ja, herken het ook wel geloof ik. In elk geval dat je to do lijst steeds langer wordt ipv korter en dat er aan alle kanten ook nog aan je getrokken wordt. Niet fijn. Zeker niet als je daarbij ook (even) niet op je partner kunt rekenen.

:*
pi_153945759
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:56 schreef Kyara het volgende:
Ja, herken het ook wel geloof ik. In elk geval dat je to do lijst steeds langer wordt ipv korter en dat er aan alle kanten ook nog aan je getrokken wordt. Niet fijn. Zeker niet als je daarbij ook (even) niet op je partner kunt rekenen.

:*
:Y Spijker op z'n kop!
pi_153945952
Kyara, stoere meiden!

Loj, rare situatie. Er zal wel iets meer aan de hand zijn, een papa met een slecht humeur die zijn dochter een slechte gewoonte probeert af te leren.. Maar net fijn om te horen..


quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef danic het volgende:

Zonder teveel van het priveleven van je kennissen vrij te geven: kun je uitleggen hoe dat gegaan is dan? Ik kan me juist niet voorstellen dat het je uit elkaar drijft. We trekken wel 1 lijn naar de kinderen toe. Maar als mijn vriend 'nee' zegt, ben ik vaak degene die de boel dan sust door uit te leggen waarom het 'nee' is.
Wat gebeurd er als je het hem verder laat oplossen? We hebben hier wel dezelfde lijn qua opvoeding, maar de manier waarop verschilt (ik consequent en duidelijk, hij meer afleidend en dolletje makend). De kinderen pakken beide manieren prima op. Maar dan moet ik me er niet mee gaan bemoeien. Desnoods loop ik de kamer uit om het ze samen te laten uitzoeken.
Dat is misschien lastig als je niet goed in je vel zit, maar soms moet je maar even de tanden op elkaar zetten en doorgaan.
(dat moet ik vaak genoeg met mijn chronische buikklachten, maar het lukt, waar de kinderen uiteindelijk toch meer baat bij hebben)
pi_153945977
Ik denk dat binnen elke relatie wel verschil in opvoeden zit en in taken in huis.
Hier liggen we qua wat wel en niet mag wel dicht bij elkaar en de ene keer leggen we het wel uit andere keer niet.
Het huishouden loopt chronisch achter mijn man doet bepaalde dingen wel bepaalde dingen niet. De was loop ik eeuwig mee achter ophangen doet hij eel masr vouwen, strijken en in de kasten leggen niet en ik heb daar vaak weinig tijd voor etc dus discussiepuntje... Sommige dingen moet je dan bij denken ach komt wel en anders maar niet aks ze maar schoon in de kleren zitten, het huis veilig is en geen enorme zooi dan komt de rest ook wel... Ooit _O-
pi_153946121
Kyara, wat stoer van je meiden

Loj, ik zou me ook rotschrikken in zo'n situatie en er ook wel erg verdrietig van worden.

Mijn huishouden gaat op dezelfde manier als bij Goitske. Alleen is de keuken wel een enorme zooi (was staat er, volle kastjes en een volle tas), dus die wil ik vandaag doen.

Verschil in opvoeden kom je overal tegen. Laatst ook met mijn zus. Riley zat in zo'n autowagen bij de AH. En toen we naar huis gingen, liet ze duidelijk blijken het daar niet mee eens te zijn. Dus een huilende en boze peuter in de auto gezet. Mijn zus werd een beetje boos om haar gehuil en wilde dat ze ermee stopte. Toen heb ik wel gezegd dat ze er best verdrietig en boos om mag zijn. Had toen een boze zus :@
pi_153946963
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:27 schreef Omentielvo het volgende:
Verschil in opvoeden kom je overal tegen. Laatst ook met mijn zus. Riley zat in zo'n autowagen bij de AH. En toen we naar huis gingen, liet ze duidelijk blijken het daar niet mee eens te zijn. Dus een huilende en boze peuter in de auto gezet. Mijn zus werd een beetje boos om haar gehuil en wilde dat ze ermee stopte. Toen heb ik wel gezegd dat ze er best verdrietig en boos om mag zijn. Had toen een boze zus :@
^O^ Goed van je!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:03:40 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153947326
Ik ben op sommige dagen ook een onredelijke moeder hoor. Ik kan me voorstellen dat als ik dan wordt beoordeeld op mijn opvoedkundig talent dat ik er ook neit erg goed vanaf kom.

Maar ik ben ook niet van het softe en alles tot in ten treure uitleggen. Ik ben niet een vriendinnetje van mijn kinderen, maar wel gewoon een opvoeder. Dus soms is het ook zo bot als in "omdat ik het zeg".

Ik hoor ook verhalen aan van vrienden die hele nachten met hun kind beneden gaan zitten als hij wakker wordt in de nacht. Dan denk ik, tja dat heb je aan jezelf te danken omdat je dat vanaf het begin hebt gedaan en toegegeven. Maar wie ben ik om dat ook te zeggen, het is hun kind en hun keus. Ik zou het gewoon niet zo doen.

Maar als ik over een dag al 500x keer heb gevraagd aan Leyla of ze haar duim uit haar mond kan doen, dan wordt 501 toch een minder vriendelijke versie.

Pak rammel, dan moeten ze het wel echt bont maken denk ik. Ik kan me eigenlijk geen situatie bedenken dat ik ze echt een pak rammel zou geven. Maar ze zijn nog geen 18.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153947653
Op opvoedkundig talent komt denk ik geen enkele ouder er goed van af. Zoveel opvoedmanieren en er is altijd wel iemand die vindt dat er iets fout is met de opvoeding.
Ik kwam laatst dit plaatje tegen, die het wel goed omschreef :D

pi_153948082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:27 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara, wat stoer van je meiden

Loj, ik zou me ook rotschrikken in zo'n situatie en er ook wel erg verdrietig van worden.

Mijn huishouden gaat op dezelfde manier als bij Goitske. Alleen is de keuken wel een enorme zooi (was staat er, volle kastjes en een volle tas), dus die wil ik vandaag doen.

Verschil in opvoeden kom je overal tegen. Laatst ook met mijn zus. Riley zat in zo'n autowagen bij de AH. En toen we naar huis gingen, liet ze duidelijk blijken het daar niet mee eens te zijn. Dus een huilende en boze peuter in de auto gezet. Mijn zus werd een beetje boos om haar gehuil en wilde dat ze ermee stopte. Toen heb ik wel gezegd dat ze er best verdrietig en boos om mag zijn. Had toen een boze zus :@
Mijn keukenkastjes komen mij soms ook tegemoet

Boven staan manden was die opgevouwen zijn moet ik nog opruimen etc maja het is schoon. Jan Zijn kamer moet ik over het sperlgoed heen stappen want die trekt smorgens vanalles uit de kasten en ach... Als het te gortig wordt dan doe ik er wat aan

En je zus ach... Heeft ze zelf kinderen? Soms is dat het verschil
pi_153948222
Ik ben ook niet altijd even vriendelijk hoor. Het voordeel is wel dat mijn kinderen zich buitenshuis vaak beter gedrag dan binnen, dus dan valt het minder op :P

Lastige fase Danic. Wel herkenbaar, gelukkig lijkt hij hier nu op zijn eind. Ik kon zowaar vandaag verder knutselen aan de traktatie van mijn oudste. Iets wat meestal onmogelijk leek.

Wat stoer van jou kinderen Kyara!!!
pi_153948348
Omen, wat een wijze woorden! :D

+1 op de onredelijke moederacties en de 'het is best pittig op het moment'. Fijn om even herkenning te lezen! Al weet ik dat het vooral door mijn gebrek aan energie is en verhuizing die veel aandacht vraagt, maar toch. Hopelijk binnenkort beter!

Wat stoer van je meisjes Kyara! Wow! Leuk he, als ze dingen durven die je zelf niet zo nodig hoeft :D

En zindelijkheid. Ik vind het best een moeilijk item eigenlijk. Hij is er zelf niet echt mee bezig, wil niet op het potje of wc (we vragen het soms), maar poep en plas en schone luier is wel erg interessant en grappig en wordt vaak benoemd. Dus er is wel iets van bewustwording en ik weet niet goed of ik er nu iets mee moet gaan doen. Enerzijds heb ik vooral iets van 'het komt vanzelf wel' en ik weet dat hij het wel regelt, maar tegelijk vraag ik me af of ik zelf niet ook niet iets moet om het te stimuleren. Want ik vind het qua leeftijd (2 jr 8 maanden) prima kunnen. Maar ik moet dat eigenlijk loslaten, want leeftijd zegt niet zoveel en ik vind het belangrijker dat hij er aan toe is. Maar dat loslaten lukt nog niet zo goed :P Deze zomer, als de rust is wedergekeerd, maar eens een dagje potje in de tuin en de boel aankijken.
pi_153948796
Mijn oudste was met 3 zindelijk binnen 2 weken. Toen er flink mee bezig geweest en dat werkte perfect. Voor jongens was 3 best snel.

Kyan heeft er nog totaal geen behoefte aan. Voorlopig ben ik blij dat hij weer poept zonder pijn. Rond 3 ga ik wel kijken of hij er wat mee wilt of als hij het eerder zelf vraagt.
pi_153949357
Goitske, herkenbaar hoor. Zo ongeveer is het bij mij thuis ook. Vanmorgen wel de was weggevouwen, doekje gehaald over grote meubels, toilet schoongemaakt en gestofzuigd. Dus ik ben weer tevreden voor vandaag :D
Mijn zus is bezig voor een kindje, maar heeft ze nog niet. En ik weet dat zoiets inderdaad verschil maakt. Voordat ik moeder was, was ik echt de perfecte opvoeder (las ik een keer ergens en bij mij klopt het helemaal :D)

As, mijn kind gedraagt zich buiten ook niet altijd even goed. Laatst in de dierentui had ze ook een piepbui (dus constant met een piepstemmetje praten) :D
En ik ben ook wel eens onredelijk, moe en boos. Maar vandaag een dag dat ik gewoon tevreden ben hoe het allemaal loopt :D

Zindelijkheid wil ik tijdens de vakantie mee gaan beginnen. In zoverre dat ik haar dan gewoon in haar onderbroekje laat lopen en een potje buiten zet :D
pi_153949815
Ik lees veel herkenbare reacties.
Zeker ook dit van Tico, ik doe mijn best om zoveel mogelijk uit te leggen, want mijn denkwijze is niet die van mijn kind. En ik merk dat zelfs volwassene het soms nog lastig vinden om mijn gedachtegang te volgen (van de hak op de tak, in mijn hoofd alle stappen doorlopen, maar alleen stap 1,3 en 7 uitspreken :D ), dus dan vind ik het geen punt om uitleg te geven.
Maar soms moeten ze gewoon ook iets doen 'omdat ik het zeg'. En bij de 14832e "waarom?" zeg ik soms ook wel eens "daarom!"
Ik heb gewoon ook niet overal antwoord op. En op een zendag kan ik ze dat ook zo uitleggen, maar soms niet en dan is het gewoon 'daarom'.

Op de vraag van Deepfreeze, wat er gebeurt als ik het hem laat uitzoeken:
Dat gaat prima, en hij is ook echt een goede vader. Daarover niets dan lof. Maar ze (en dan vooral Rosalie) zoeken enorm de grens op en hij gaat iedere discussie aan. En dan is er GROOT ONRECHT en moet de hele wereld dat horen. Dan is het iedere 10 minuten huilen/gillen/krijsen.

En dan gaat mijn overgevoeligheid op geluid even werken en wordt ik echt horendol van dat gegil. Dus ik grijp soms preventief in om gekrijs te voorkomen.
maar misschien is het beter om dan even weg te lopen....ik weet het niet. Ze vragen tijdens zo'n aanvaring met mijn vriend ook echt om mij (handjes uitsteken, mama roepen). En soms geef ik daar aan toe, maar tegenwoordig eigenlijk pas als mijn vriend het ook even niet meer weet. Anders zeg ik dat ik me er niet mee bemoei en dat ze het met papa moeten oplossen.

Wat ik zelf 'gevaarlijk' vind, is dat ik dan alle emoties binnen hou en zo rustig mogelijk reageer, maar dat die emoties er vaak wel een keer uit moeten (irritatie, boosheid, verdriet, onrecht) en dat gebeurd dan nog wel eens tegen mijn vriend als de kinderen op bed liggen.

Daarom gisteren de *O* voor het sporten. Eindelijk weer een uitlaatklep.
Ik heb jarenlang gebadmintond en dat meppen was echt heerlijk! Even alles eruit gooien. het gebeurde zelfs wel eens dat we stonden te dollen op de baan en dat het steeds hilarischer werd en ik uiteindelijk met de tranen op mijn wangen stond omdat het lachen omboog naar huilen :')
pi_153949856
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:29 schreef danic het volgende:
Hahaha ja tuurlijk kunnen die ramen een week wachten. Ik gebruikte het meer als voorbeeld dat er altijd wel weer wat nieuws klaarligt en ik soms niet weet hoe ik het bolgewerkt krijgt. Maar ik zeg al 3 maanden dat die ramen een week kunnen wachten. Ze moeten toch een keer schoon :P

Zonder teveel van het priveleven van je kennissen vrij te geven: kun je uitleggen hoe dat gegaan is dan? Ik kan me juist niet voorstellen dat het je uit elkaar drijft. We trekken wel 1 lijn naar de kinderen toe. Maar als mijn vriend 'nee' zegt, ben ik vaak degene die de boel dan sust door uit te leggen waarom het 'nee' is.

En jeetje Loj, ik zou daar ook van schrikken. Hoe zou haar vader dan reageren als ze echt iets stouts doet?
Als mijn man degene is die 'nee' zegt, dan komt ze naar mij gerend en moet ik haar troosten. Maar andersom werkt het hier precies hetzelfde, als ik degene ben die 'nee' zegt, dan rent ze naar haar papa voor troost.

Wat hier het beste werkt, is geen 'nee' zeggen. Zo was ze gisteravond met man de tuin aan het sproeien en hij vond het welletjes. Nouja, grote driftbui natuurlijk want ze wilde sproeien en papa pakte zomaar de sproeier af! Man zegt dan ook keihard 'Nee, nu is het klaar'. Ze is dan vooral heel erg boos en verdrietig, want zij wil meer sproeien. Nouja, anyways, ik ga dan met haar mee in haar verhaal dat het sproeien inderdaad wel heel erg leuk is, maar dat de plantjes ook niet teveel water mogen krijgen en dat papa daarom de kraan dicht draaide, maar morgen mogen we weer sproeien, leuk he? En dan afleiden, in dit geval speen pakken, knuffel en naar bed brengen.
Sarcasme. Herken het.
pi_153949860
En over dat huishouden:
ja dat zou ik kunnen loslaten, maar bij mij geldt heel erg: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

En ik wil zo graag een opgeruimd hoofd :D
pi_153949896
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als mijn man degene is die 'nee' zegt, dan komt ze naar mij gerend en moet ik haar troosten. Maar andersom werkt het hier precies hetzelfde, als ik degene ben die 'nee' zegt, dan rent ze naar haar papa voor troost.

Wat hier het beste werkt, is geen 'nee' zeggen. Zo was ze gisteravond met man de tuin aan het sproeien en hij vond het welletjes. Nouja, grote driftbui natuurlijk want ze wilde sproeien en papa pakte zomaar de sproeier af! Man zegt dan ook keihard 'Nee, nu is het klaar'. Ze is dan vooral heel erg boos en verdrietig, want zij wil meer sproeien. Nouja, anyways, ik ga dan met haar mee in haar verhaal dat het sproeien inderdaad wel heel erg leuk is, maar dat de plantjes ook niet teveel water mogen krijgen en dat papa daarom de kraan dicht draaide, maar morgen mogen we weer sproeien, leuk he? En dan afleiden, in dit geval speen pakken, knuffel en naar bed brengen.
Dank u! Zo gaat het dus!
En ik zou dan liever hebben dat hij zegt: 'nu nog even dit plantje sproeien en dan zetten we de kraan uit'. Dus aankondigen wat er gaat gebeuren.
Nu werd ze waarschijnlijk overvallen door het abrupte einde.
pi_153949973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:14 schreef danic het volgende:

[..]

Dank u! Zo gaat het dus!
En ik zou dan liever hebben dat hij zegt: 'nu nog even dit plantje sproeien en dan zetten we de kraan uit'. Dus aankondigen wat er gaat gebeuren.
Nu werd ze waarschijnlijk overvallen door het abrupte einde.
Ja ik ook!! Maar ik kan het die man ook wel 100x zeggen hoor, "Hoe zou jij het vinden als ik jou dat gewoon af pak zonder dat jij snapt waarom?". En dan snapt hij zelf ook wel dat hij het niet goed deed en zegt hij dat ik gelijk heb, maar volgende keer gaat het gewoon weer precies zo :P
Sarcasme. Herken het.
pi_153950006
Eigenlijk moet hier ook een topic komen over hoe je je man moet opvoeden :P
Sarcasme. Herken het.
pi_153950228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef Spirit82 het volgende:


Als mijn man degene is die 'nee' zegt, dan komt ze naar mij gerend en moet ik haar troosten. Maar andersom werkt het hier precies hetzelfde, als ik degene ben die 'nee' zegt, dan rent ze naar haar papa voor troost.


Dit is herkenbaar. Al rent Riley naar mijn zus of haar opa. Ik vind dit altijd wel moeilijk hoor. Wordt daar ook onzeker van. En vraag me dan ook af of het echt wel goed is dat een ander het kindje pakt. Of is het juist goed door de afleiding van een ander?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef Spirit82 het volgende:


Wat hier het beste werkt, is geen 'nee' zeggen. Zo was ze gisteravond met man de tuin aan het sproeien en hij vond het welletjes. Nouja, grote driftbui natuurlijk want ze wilde sproeien en papa pakte zomaar de sproeier af! Man zegt dan ook keihard 'Nee, nu is het klaar'. Ze is dan vooral heel erg boos en verdrietig, want zij wil meer sproeien. Nouja, anyways, ik ga dan met haar mee in haar verhaal dat het sproeien inderdaad wel heel erg leuk is, maar dat de plantjes ook niet teveel water mogen krijgen en dat papa daarom de kraan dicht draaide, maar morgen mogen we weer sproeien, leuk he? En dan afleiden, in dit geval speen pakken, knuffel en naar bed brengen.
Aankondigen en uitleg ben ik ook voor.
Alleen het afleiden werkt hier niet. Als ze boos is, mag iedereen dat even weten en neemt ze geen genoegen met welke afleiding dan ook :D
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:27:25 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153950238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:18 schreef Spirit82 het volgende:
Eigenlijk moet hier ook een topic komen over hoe je je man moet opvoeden :P
Omdat je man volgens jouw beeld zou moeten opvoeden?

Eigenlijk zou er een topic moeten komen hoe je partner in waarde laat als hij/zij afwijkt van jouw ideeen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:28:44 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153950272
Hier rent Bram ook vaak naar de ander als hij op zn kop krijgt of nee hoort. Ik pak m op, vertel m hoe verschikkelijk zn leven is en zeg dan "klaar nu, lekker spelen". En zet m op de grond en dan is het klaar ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153950343


[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 30-06-2015 22:50:07 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153950566
Herkenbaar allemaal. Ik vind het soms nog aardig moeilijk om te gaan met die driftbuien. Soms heb ik het geduld om dingen uit te leggen en soms heb ik daar gewoon geen geduld voor en zeg ik dat ze gewoon even moet stoppen met huilen want ik begrijp er niets van :')
Mijn man is veel losser dan ik, vindt dingen vaker goed en geeft vaker toe aan een driftbui. Daar botsen we heel af en toe in maar meestal staan we hetzelfde in dingen. Dat vind ik wel heel fijn.

Omen, heel herkenbaar je plaatje en dat merk ik ook vaak in mijn omgeving. En hoe ik vroeger zelf was trouwens ook :X overal commentaar op hebben hoe ik dacht dat een kind opgevoed moest worden en 'als ik later kinderen heb...'. Daar ben ik hard van terug gekomen nu ik zelf een kind heb. Niet alles is te regisseren en soms laat ik dingen gewoon gaan omdat ik het de moeite van de discussie niet waard vindt. Mijn zus, die nog geen kinderen heeft, vindt dat gemakkelijk en kan daar heel hard over oordelen. Dan denk ik wel eens precies wat dat plaatje zegt :D
E.
pi_153950585
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wat hier het beste werkt, is geen 'nee' zeggen. Zo was ze gisteravond met man de tuin aan het sproeien en hij vond het welletjes. Nouja, grote driftbui natuurlijk want ze wilde sproeien en papa pakte zomaar de sproeier af! Man zegt dan ook keihard 'Nee, nu is het klaar'. Ze is dan vooral heel erg boos en verdrietig, want zij wil meer sproeien. Nouja, anyways, ik ga dan met haar mee in haar verhaal dat het sproeien inderdaad wel heel erg leuk is, maar dat de plantjes ook niet teveel water mogen krijgen en dat papa daarom de kraan dicht draaide, maar morgen mogen we weer sproeien, leuk he? En dan afleiden, in dit geval speen pakken, knuffel en naar bed brengen.
Idd, hier gaat het precies zo, dat verschil in handelen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:14 schreef danic het volgende:
En ik zou dan liever hebben dat hij zegt: 'nu nog even dit plantje sproeien en dan zetten we de kraan uit'. Dus aankondigen wat er gaat gebeuren. Nu werd ze waarschijnlijk overvallen door het abrupte einde.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja ik ook!! Maar ik kan het die man ook wel 100x zeggen hoor, "Hoe zou jij het vinden als ik jou dat gewoon af pak zonder dat jij snapt waarom?". En dan snapt hij zelf ook wel dat hij het niet goed deed en zegt hij dat ik gelijk heb, maar volgende keer gaat het gewoon weer precies zo :P
En dit dus, hahaha.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:00:11 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153951024
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
:W Mijn peuter is weer terug van een weekje vakantie met papa. Wat heb ik hem gemist! Maar hij had het heerlijk en wij hebben ook een boel leuke en nuttige dingen gedaan. En hij lijkt alweer zo'n stuk groter en wijzer geworden in een week tijd, bijzonder om te zien vind ik dat. Hij heeft soms zulke diepe gedachten, het kleine ding. We waren zondag bij een paardenrusthuis en dat riep allemaal vragen op over oude paarden en die dan dood gaan. Toen kwamen uiteindelijk bij de vraag of mama ook een keer doodgaat. Dat kon ik natuurlijk niet ontkennen en arme M barstte in luid gesnik uit: 'maar mama, ik wil niet dat jij doodgaat want dan ben ik helemaal alleen en en dat vind ik zo jaaaaammer!" ;( Het is een moeilijk thema vind ik, hij vind het zo eng en ongrijpbaar en ik vind het ook lastig om wel eerlijk te zijn maar hem ook gerust te stellen.

Mijn M kan ook niet omgaan met "nee!" of "doe nu..." Zodra hij ergens dwang in hoort gaat hij met zijn kont tegen de krib en gaat links waar ik rechts wil. Ik probeer daar ook omheen te werken met name door hoe ik dingen formuleer. Uiteindelijk veranderen mijn wensen en grenzen daar niet van, maar ik probeer het zo te zeggen dat de toon geen weerstand bij hem oproept waardoor hij naar de inhoud van mijn bericht luistert en dan is hij toch heel vaak voor rede vatbaar.

In het opvoeden en de manier waarop mijn partner daar mee omgaat is het bij ons een wat andere situatie omdat M niet van ons samen is. Zij houdt zich wat meer op een afstand en opvoeden is primair mijn verantwoordelijkheid. Waar ik voor moet waken is dat ik niet teveel probeer dingen op te lossen tussen hen. Ik heb een tijd gehad dat ik erg snel ingreep (omdat ik graag wil dat zij elkaar lief en gezellig vinden en geen ruzie maken ;) ) maar wat ik daarmee vooral bereikte was dat ik M het gevoel gaf dat mijn partner zichzelf niet kan redden. En daarmee ging hij steeds maar over haar grenzen heen. Sinds ik het loslaat en ze het zelf uit laat 'vechten' heeft hij veel meer vertrouwen in haar opvoedkunsten en is het contact veel prettiger. We praten wel veel over opvoeden en wat we zien en wat we lastig vinden. Danic, ik zou als je zo'n last hebt van het geschreeuw inderdaad zelf weglopen of het bespreekbaar maken. "jullie zijn het niet met elkaar eens en dat geeft een hoop lawaai, ik heb daar last van. Kan ik helpen om het op te lossen en wil je anders stoppen met gillen of dat ergens anders doen?"
Hier hebben de 2 meiden het zelf volledig uit te zoeken met mijn man, ondanks dat het hun biologische vader niet is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153954484
Het is ook niet zo dat ik vind dat ze het niet samen mogen uitzoeken hoor :) De situatie is nou eenmaal zo, dat zij zich wat meer op de achtergrond houdt. Maar ik probeer mijn bemoeienis daarmee los te laten. Ik denk dat mensen verschillen hoe zeker ze zich voelen in het opvoeden van het kind van een ander, waarbij ik me voor kan stellen dat het bij jullie ook een rol speelt jullie ook samen een kind hebben, dus dat J wel bekend is met zijn vaderrol en je dochters hem ook daarin kennen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:59:36 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153954932
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:36 schreef Clubsoda het volgende:
Het is ook niet zo dat ik vind dat ze het niet samen mogen uitzoeken hoor :) De situatie is nou eenmaal zo, dat zij zich wat meer op de achtergrond houdt. Maar ik probeer mijn bemoeienis daarmee los te laten. Ik denk dat mensen verschillen hoe zeker ze zich voelen in het opvoeden van het kind van een ander, waarbij ik me voor kan stellen dat het bij jullie ook een rol speelt jullie ook samen een kind hebben, dus dat J wel bekend is met zijn vaderrol en je dochters hem ook daarin kennen.
Dat en de meiden wonen voor het grootste deel ook bij ons.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153956083
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat je man volgens jouw beeld zou moeten opvoeden?

Eigenlijk zou er een topic moeten komen hoe je partner in waarde laat als hij/zij afwijkt van jouw ideeen..
Ja precies. Het is my way or the high way hoor :{w Hem in zijn waarde laten is zoooo 2014.
Sarcasme. Herken het.
pi_153956280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja precies. Het is my way or the high way hoor :{w Hem in zijn waarde laten is zoooo 2014.
:D
E.
pi_153956346
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef danic het volgende:
En over dat huishouden:
ja dat zou ik kunnen loslaten, maar bij mij geldt heel erg: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

En ik wil zo graag een opgeruimd hoofd :D
Is bij mij ook ik ben dol op een schoon netjes huis maar als dat betekend dat ik om half 11 nog sta te strijken vraag ik mezelf af wie ik voor de gek hou
Ik wordt ool rustig van een huis dat aan kant is maar soms is dat bereiken zo vermoeiend dat het mij geen rust geeft en besteed ik liever die tijd aan mn man en kinderen wat ook rust geeft
pi_153956623
Wij hebben een poetsmevrouw *O* Heerlijk!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153956653
En strijken doe ik niet :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153957962
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:56 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja precies. Het is my way or the high way hoor :{w Hem in zijn waarde laten is zoooo 2014.
:D

Opgeruimd huis en opgeruimd hoofd ken ik ook. Mijn woonkamer ziet er wel netjes uit aan het eind van de dag. De keuken ontwijk ik gewoon, volgens het wat ik niet zie, bestaat niet principe :D
pi_153958613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:24 schreef Clubsoda het volgende:
En strijken doe ik niet :')
Ik ook niet. :P
pi_153960555
Danic wat onwijs herkenbaar! Ik heb dus ook geen oplossing gevonden, al geloof ik dat mijn vriend inmiddels zelf heeft uitgevonden dat het je bij I niet verder brengt als je op elke scheet reageert. Dan kom je in de negatieve spiraal en dat pakt voor niemand goed uit. Hij is alleen iets impulsiever in zijn reacties dan ik.

Vandaag echt de ergste dag tot nu toe met de 2 kindjes. I was zooooo tegendraads (moe en door de warmte denk ik). Expres zijn broertje wakker maken (terwijl hij om 14 uur net sliep voor het eerst sinds 7 uur, dus dat humeur was ook al niet zo best), na een plasongelukje op de wipstoel gaan zitten, aarde in z'n badje gooien, bewust op de grond willen poepen.... Na het zoveelste incident was ik er ook wel goed klaar mee. -O-

Gisteravond was ik vergeten om hem een luier om te doen voor het slapen gaan :o! Zag het pas vanmorgen toen we opstonden. Wonder boven wonder nog wel droog!! Ik zei in optechte verbazing: hee heb jij geen luier om??? Waarop meneer heel nonchalant nee op antwoordde, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Maar vanavond toch maar wel een omgedaan :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:20:14 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153960748
/luie modus aan
+1 op zo goed als alles, behalve dat ik geen poetsvrouw meer heb helaas }:| Het is mij hobby ook niet en doe alleen wat ik nodig vind. Die ramen zijn hier ook vreselijk, maar ik heb altijd een goed excuus om het niet te doen :P
/luie modus uit :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153960857
Leuk om te lezen hoe het bij anderen gaat! Hiet hebben ze papa in hun broekzak zitten, zeg ik altijd! Hij doet echt enorm veel met ze, en voor ze. En hij is een stuk makkelijker als dat ik ben. Maar we vullen elkaar goed aan. Nu hebben we inmiddels ook al bijna 18 jaar ervaring dus dat mag ook wel ;) . J.olietje heeft vanmiddag heerlijk in het grote zwembad bij opa en oma gespeeld. Morgen gaan we naar het buitenbad hier vlakbij. We maken er maar het beste van met die hitte!
pi_153960885
O en strijken doe ik ook niet :)
pi_153960905
Danic, dat is wel een lastige combi dan, als je zo'n last van het geluid hebt. Misschien soms weglopen, en soms aan allebei vragen of ze iets kunnen verzinnen dat niet zo veel lawaai geeft? Weet je man ook dat je daar gevoelig voor bent?

De ramen heb ik maandag nog gedaan :)
De was is zondag nog gedaan, opgevouwen en opgeruimd :)
En de keuken wordt eind juli vervangen, dus daar doe ik lekker niks aan :P
Maar dat is makkelijk als ik en man allebei fulltime thuis zijn.. :@

Edit: strijken doe ik ook niet..
pi_153962628
Strijken? Wat is dat? Ik werk vanuit huis en het huishouden is hier ook een zooitje. Ik ben óf met Ellie bezig, of aan het werk, of aan het koken/afwassen. Stofzuigen en de was gaan nog net tussendoor, maar voor meer heb ik geen tijd... Tenminste, ik heb geen idee hoe.

Mijn man is gemakzuchtig, maar ook erg impulsief. Werkt niet altijd handig met Ellie. Hij is heel lief voor haar, maar denkt niet verder dan de basics meestal - want ik doe dat wel. Ook kan hij echt uit z'n slof schieten waar ik veel ontspannener kan reageren als ze ontdeugend is. Dat vind ik ook wel lastig, want ik voorzie in de toekomst enorme ruzies als hij niet leert dat hij moet denken voor hij doet als het op Ellie aankomt. Maar al doende leert men, nietwaar... :P.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:03:03 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153963271
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:39 schreef Cwen het volgende:
Strijken? Wat is dat? Ik werk vanuit huis en het huishouden is hier ook een zooitje. Ik ben óf met Ellie de kinderen bezig, of aan het werk, of aan het koken/afwassen. Stofzuigen en de was gaan nog net tussendoor, maar voor meer heb ik geen tijd... Tenminste, ik heb geen idee hoe.
dit dus.

Hoewel ik soms wel eens wat strijk. Als mijn man thuis is, strijk ik even een uurtje wat echt nodig is.

Maar we werken momenteel aan een gestructureerder opbergplan want met te weinig bergruimte blijft het altijd wel een zooitje.

Mijn man doe trouwens ook best veel hoor, maar hij is doordeweeks nu eenmaal veel van huis.
Laatst was ik een zaterdag weg en toen heeft hij de bovenverdieping helemaal opgeruimd en gestofzuigd. Maar daarvoor dus wel de kinderen beneden voor de tv gelaten.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:04:25 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153963324
Verder zijn we het in de basis helemaal eens over het opvoeden van de kinderen. Daar praten we ook over dmv voorbeelden en zo (hou zou jij dat aanpakken etc). En als je merk dat de ander een kort(er) lontje heeft het even over nemen van de ander (en daar ook zelf om vragen).
pi_153963602
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:04 schreef Kyara het volgende:
Verder zijn we het in de basis helemaal eens over het opvoeden van de kinderen. Daar praten we ook over dmv voorbeelden en zo (hou zou jij dat aanpakken etc). En als je merk dat de ander een kort(er) lontje heeft het even over nemen van de ander (en daar ook zelf om vragen).
Same here. Werkt echt heel fijn, voelt heel erg 'samen' op deze manier.

Ik hou me aanbevolen voor je gestructureerde opbergplan oO<
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:17:56 #201
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_153963674
Ik heb hier toch een vrij strak huishoudregime :@. Maar dat komt ook mede door mijn huisstofmijtallergie en wij wonen aan akkerland dus met droog weer zoals nu is het binnen no time een stofbende in huis.
Wassen doe ik om de dag 1 machine vol, en op zaterdag draai ik er 2 (beddengoed). Meteen opvouwen en wegleggen zodra ik boven kom, dan ben ik er ook vanaf.
Strijken deed 3 dagen per jaar. De blousen van N. voor de Raad van Elf :'). Maar dat is afgelopen nu dussuh...
Strijkbout en strijkplank kopuh?

N. en ik zijn het ook in grote lijnen met elkaar eens qua opvoeding. Draak is geen kind dat je met fluwelen handschoentjes moet oppakken want dan loopt ze over je heen. Zeker nu met Piranha moet je gewoon grenzen stellen bij haar en daar ook consequent bovenop blijven zitten.

En verder: hai :W. Mijn wannabe-kleuter is echt toe aan de basisschool. Zeker nu haar vriendinnetje naar groep 1 is gegaan.
Thuis zijn we nu bezig met tellen (vooruit en achteruit) en een beetje rekenen, met het alfabet en in het Engels tellen (lang leve Dora :')). Spelenderwijs en natuurlijk zonder druk, maar je merkt gewoon al in alles dat ze in haar hoofd geen peuter meer is.
pi_153963934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:17 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb hier toch een vrij strak huishoudregime :@. Maar dat komt ook mede door mijn huisstofmijtallergie en wij wonen aan akkerland dus met droog weer zoals nu is het binnen no time een stofbende in huis.
Wassen doe ik om de dag 1 machine vol, en op zaterdag draai ik er 2 (beddengoed). Meteen opvouwen en wegleggen zodra ik boven kom, dan ben ik er ook vanaf.
Strijken deed 3 dagen per jaar. De blousen van N. voor de Raad van Elf :'). Maar dat is afgelopen nu dussuh...
Strijkbout en strijkplank kopuh?

N. en ik zijn het ook in grote lijnen met elkaar eens qua opvoeding. Draak is geen kind dat je met fluwelen handschoentjes moet oppakken want dan loopt ze over je heen. Zeker nu met Piranha moet je gewoon grenzen stellen bij haar en daar ook consequent bovenop blijven zitten.

En verder: hai :W. Mijn wannabe-kleuter is echt toe aan de basisschool. Zeker nu haar vriendinnetje naar groep 1 is gegaan.
Thuis zijn we nu bezig met tellen (vooruit en achteruit) en een beetje rekenen, met het alfabet en in het Engels tellen (lang leve Dora :')). Spelenderwijs en natuurlijk zonder druk, maar je merkt gewoon al in alles dat ze in haar hoofd geen peuter meer is.
Ik zag laatst bij toychamp soort blokjes met opdrachtjes op elke bladzijde begint bij 2-3 jarig en dan verder... Heb op hrt punt gestaan voor jan te kopen maar nog niet gedaan doe er nu niks mee oas als het kouder wordt
pi_153963967
De was is hier zo'n beetje het enige wat echt volgens een strak plan gaat.
Op zaterdag doe ik alle was. Zijn meestal zo'n 5 trommels (witte kleding, zwarte kleding, kleur, roze/rode/paarse/oranje en handdoeken enzo)
Daarvoor heb ik (ivm afspraken en uitjes enzo) uitloop tot zondag.
De eerstvolgende avond dat ik tijd heb strijk ik alles weg.
Ik hou van strijken. Alles wordt netjes glad, mooie rechte stapeltjes enzo.
Maar verder heb ik geen hang naar structuur hoor :D
En iedere dag stofzuigen. Dat is hier echt nodig met 2 langharige katten.
Verder probeer ik zoveel mogelijk te doen en dat ook wel voor mezelf zo makkelijk mogelijk te maken: 2x in de week boodschappen ipv iedere dag (ja wij hebben dus een menulijstje per 3 á 4 dagen) en de keuken iedere avond zo schoon mogelijk. We hebben een afwasmachine dus dat scheelt echt enorm.

Ik ben dus net terug van sporten. Vriend is niet meer beneden geweest sinds we de meiden op bed hebben gelegd constateer ik net, dus ik ga hier nu de boel wat opruimen, tuin water geven en plantjes in een potje doen (beloofd aan Eva dus dat doen we netjes).
En dan morgen weer een dag (die al van begin tot einde is volgepland :') )
pi_153964015
Phaidra, geen fijne dag zo :*
En droog gebleven in de nacht zonder luier. Knap van hem.

Kyara, knap van je man toch. Riley wil echt niet voor de tv blijven als ik naar boven loop :D
En ik houd me ook aanbevolen voor het opbergplan :D

Hoi NTS :W
Wanneer is draak jarig?
Leuk dat ze zo aan het tellen is en aan het oefenen met het alfabet O+

Hier is mijn peuter twee keer in het badje gegaan. Voor het eten en na het eten. Ik ging ook in het badje. Vond ze helemaal geweldig. Vooral mij natgooien is supertof. En ze maakte het strikje van mijn bikinitop los. Klein monster :D
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:46:08 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153964564
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:15 schreef L-E het volgende:
Ik hou me aanbevolen voor je gestructureerde opbergplan
www. ikea. nl

:P
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:53:08 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153964809
:W NTS
Draak mag in september al starten toch?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:10:30 #207
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_153965424
Omentielvo, ze word in december 4.

Kyara, het is nog niet 100% zeker, maar het ziet er wel naar uit.

Wij 'oefenen' overigens niet met standaard spellen uit de winkel, maar gewoon met alledaagse dingen.
Ik word eerlijk gezegt altijd een beetje kriegel van die leerspellen. Want dan 'moet' je dat kunnen en dat werkt hier niet.

Klein voorbeeldje van een alledaags 'oefeningetje':
Onze trap werd gerenoveerd. Nu bleek onder het oude tapijt, op de treden, de cijfers 1 t/m 13 te staan. Aangezien ik al een maand vantevoren het tapijt eraf had liggen, zag ze dat wel een tijdje. Dus elke keer als we trap op of trap af gingen begon ze te tellen. En zo kon ze dus ook al vrij snel teruguit tellen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:13:32 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153965547
Ja dat is hier ook zo bij M. Ook mbt letters/alfabet en tellen. Als de interesse er is dan kun je heel veel dingen aangrijpen.

En jouw post herinnert me er ook weer aan dat ik dit soort dingen vaker met M moet doen ipv alleen maar het oefenen met motoriek en de dingen waar hij minder goed in is.
pi_153966107
Wauw NTS, al hard richting de vier :o wat leuk dat ze zo bezig is met leren. Ik vind het mooi om te zien hoe vanzelf dat gaat als de interesse er is.
Eva heeft momenteel interesse in letters en woorden 'lezen'. Ze kan opa en Eva herkennen en ze vraagt me heel vaak dingen op te schrijven.
En ik hoor haar hele dagen tellen, alles telt ze. En ze noemt zonder nadenken het rijtje tot 14 op. Weten hoeveel vier bijvoorbeeld is kan ze nog niet natuurlijk, maar toch, doordat ze er zelf de interesse in heeft gaat het zo makkelijk.
Net als vormen leren, ze had het zo door toen ze er zelf naar begon te vragen.
Kleuren herkennen vindt ze ook leuk maar dat lukt nog voor geen meter. Alles is blauw :D
E.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:36:02 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153966209
Dat was hier ook zo Spark, maar ineens ging het snel en nu kennen ze eigenlijk wel alle kleuren. (de meiden dus).

D. is nu helemaal into roze. Ze wil altijd de roze variant. Daar gaat mijn kleurcode :|W
pi_153966307
Huishouden pffff ik doe alleen het hoognodige. Veel te druk met andere dingen (die ik mezelf dan weer aan doe). Maar die ik wel leuk vind.

Traktaties maken, waterballonnen vullen, op pad gaan.

Oh en vanmiddag zei ik nog iets over zindelijkheid. Aan het eind van de dag wilde Kyan geen luier meer op na het badje en is hij 3x naar de wc geweest waarbij 1x geplast. Hij heeft 2.5 uur zonder luier in huis gelopen zonder ongelukjes.
pi_153966316
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:36 schreef Kyara het volgende:
Dat was hier ook zo Spark, maar ineens ging het snel en nu kennen ze eigenlijk wel alle kleuren. (de meiden dus).

D. is nu helemaal into roze. Ze wil altijd de roze variant. Daar gaat mijn kleurcode :|W
Ai, en ik vond het altijd zo makkelijk met uit elkaar houden.
Ach, de laatste letter van roze is dezelfde letter als de laatste letter van D. Ofzoiets :+
E.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:41:06 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153966367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:39 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ai, en ik vond het altijd zo makkelijk met uit elkaar houden.
Ach, de laatste letter van roze is dezelfde letter als de laatste letter van D. Ofzoiets :+
Ja zoiets wordt het dan :D
pi_153966390
Wauw As, super knap! Dat lijkt me een perfect begin!

Ik heb afgelopen week hemdjes en onderbroekjes gekocht in Frankrijk van Petit Bateau. Nohhhh, zo klein O+ O+
We willen eigenlijk oefenen op het potje maar Eva raakt al in paniek van het idee dat de luier uit moet. Nog maar even wachten dus..
E.
pi_153966467
Bij beide geen potje. Ik vind dat niks dus gewoon gelijk op de wc :@

Wat voor maat heb je gekocht? Wij zijn al heel lang over op ondergoed. Maar ik heb dan ook niks met rompers.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:45:45 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153966535
Hier voor de meiden onderbroekjes van de Zeeman in maat 92. Voor als ze geen luier omwillen omdat ze op de wc willen plassen (wat ze overigens niet doen)

(zet je er 1 op de wc, staat de ander er naast te plassen :') )
pi_153966576
Uhm.. Maten zijn daar iets anders dan hier, 95 cm geloof ik. Ze zit in 92 hier.
Petit Bateau valt zo mooi smal, zijn de enige rompers die haar echt goed zitten ook. En ik ben wel romperfan maar vind ze zo onhandig met zindelijk worden.
E.
pi_153966747
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:36 schreef Kyara het volgende:
Dat was hier ook zo Spark, maar ineens ging het snel en nu kennen ze eigenlijk wel alle kleuren. (de meiden dus).

D. is nu helemaal into roze. Ze wil altijd de roze variant. Daar gaat mijn kleurcode :|W
De #staartjes code werkt nog wel, toch? ;)

Danic, hou nou eens op mijn posts te schrijven o|O Het is gewoon eng hoeveel ik eigenlijk letterlijk hetzelfde had willen zeggen. (zei zij die net 2 minuten geleden de strijkbout uitzette)

Vanmiddag mocht Femke voor de keuring naar het CB... :X Prima stats, 89,5 cm, 14,0 kg. Gewicht best toegenomen sinds het vorige bezoek, maar nog binnen de marges. Heb kunnen voorkomen dat ze allerlei dieettips ging spuien, kom op, daar ben ik zelf al hard genoeg mee bezig, daar hoeft mijn dochter nog niet aan te denken.
En verder (weer) spijt dat ik daar eerlijk ben geweest over dat ik het opvoeden van die pittige tante soms best zwaar vind, en dat ik me af en toe een beetje zorgen maak over haar (gebrek aan) taalgebruik. Zo knap hoe zo'n CB-medewerker je het gevoel dan geven dat je een klein kind bent dat 'beoordeeld wordt over moeder-zijn', en niet te positief... :{
Maar goed, let it gooo! Veel te warm voor gepieker!
pi_153967353
:D
Haai tweelingzus met andere ouders :W
Tja, wat kan ik zeggen. ..ik lig net op bed. Nadat ik alle klusjes heb gedaan ging ik toch nog ff ook alvast mn boodschappenlijstje voor morgen schrijven en hapjes verzinnen voor ons verjaardagsfeestje van zondag.
Vriend is dinsdag jarig en ik was het begin deze maand en we vieren het altijd ergens tussenin en dan tegelijkertijd.
Maar ik wil morgen alle boodschappen doen zodat ik zaterdag alleen nog wat vers spul hoef te halen en taart hoef op te halen.
Maar gezien het weer wilde ik wel frisse hapjes. En die standaard nootjes en worst en kaas wordt ook zo saai.
Dus er staat iig waterijs op de planning. En verder wraps met carpaccio of zalm en komkommerschijven (ipv toastjes) met een tonijnmengsel.
Lekker en makkelijk te maken.
En dan taart uiteraard. En de beruchte nootjes zullen er ook wel zijn.

Probleempje is dat zondag ook de tour de France is en door ons dorp komt. De weg waar ze over fietsen wordt uiteraard afgezet voor al het verkeer, maar daardoor kan er niemand meer het dorp in of uit, alleen aan de 'achterzijde' via een pontje. Dit alles tussen 13.00 en 17.00.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er echt komen.
Ik heb 1 afzegging, maar vooral ook veel 'geen reactie'.
Dus we gaan het zien....

As, zul je altijd zien. Vertel jij het ene over ze, doen ze het andere :D
In dit verhaal wel positief trouwens. Ben benieuwd of hij doorpakt.

Ondergoed....ik heb voor eva toentertijd ondergoed gehaald bij zeeman, maar dat vond ik echt niks. Te groot, zeker in vergelijking met hema scheelde het Veel. Dus een tijdje hema onderbroekjes gehad, maar ze ging erg lopen 'vissen'.
Toen ben ik overgestapt op meisjesboxers O+
Ik zweer erbij. Van hema of h&m, heerlijk spul. Sluit mooi aan, draagt heerlijk en ik vind het er ook leuker uitzien dan een onderbroekje.
pi_153967964
Ik heb een meisje hier met echt wel een stevige bilpartij(sorry lieverd, nu maar hopen dat je die voorgevel niet meegeerfd hebt van me :') ) en bij haar zitten de zeeman broekjes juist weer prima! Haar broekjes bevatten meer stof als die van grote zus :'( .
Nog ff terugkomend op het huishouden, met 3 kinderen en een labrador moet er echt wel iedere dag gestofzuigd worden hoor! En de wasmachine draait hier ook elke dag minstens 1x. Voor de ramen heb ik zo'n kärcher ding en de grote dingen zoals dweilen en de badkamer doet mijn man. Ik ben chronisch pijn patiënt, en daardoor best beperkt in mn fysiek.

Vanochtend de beroemde aardbeien teva's gekocht voor J. Ze vind ze prachtig, en moesten dus ook op de kast in haar kamertje zodat ze ze nog kon zien
O+ O+ O+ O+
  woensdag 1 juli 2015 @ 07:04:17 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153970773
Dat "vissen" is ook herkenbaar (en vreselijk irritant vind ik het :@) Ze had eerst altijd boxers, nu toch weer over op gewone, dat leek beter, maar er wordt evengoed weer gegraaid.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153970845
Vanochtend kennismaking peuterspeelzaal! Supertof, omdat het een hele nieuwe groep is, komen alle kindjes en de juf even bijeen.

Maar zo vroeg opstaan... :O Ik weet dat 't verder voor niemand vroeg is maar Ellie en ik hebben er moeite mee. Hoe gaan we dat de komende 10 jaar doen? :D
Home is where the O+ is...
pi_153970891
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Cwen het volgende:
Vanochtend kennismaking peuterspeelzaal! Supertof, omdat het een hele nieuwe groep is, komen alle kindjes en de juf even bijeen.

Maar zo vroeg opstaan... :O Ik weet dat 't verder voor niemand vroeg is maar Ellie en ik hebben er moeite mee. Hoe gaan we dat de komende 10 jaar doen? :D
Het went :*
Veel plezier!
pi_153970968
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Cwen het volgende:
Vanochtend kennismaking peuterspeelzaal! Supertof, omdat het een hele nieuwe groep is, komen alle kindjes en de juf even bijeen.

Maar zo vroeg opstaan... :O Ik weet dat 't verder voor niemand vroeg is maar Ellie en ik hebben er moeite mee. Hoe gaan we dat de komende 10 jaar doen? :D
Veel plezier Ellie!!
En dat vroege opstaan went nooit :O
pi_153970978
Je went hoor Cwen. Maar toch hè. ..
Veel plezier vandaag.

Ik vond het ook irritant hoor Susie. Misschien een ander merk. Ik heb ook best wel even moeten zoeken tot ik voor haar had wat lekker zat.
(Ik heb eventueel een tas vol met onderbroekjes van hema en zeeman. Vooral maat 92. Mocht iemand interesse hebben om te proberen? Weinig gebruikt ivm bovenstaand probleem en alles schoon uiteraard. Mag tegen verzendkosten)
pi_153971654
Riley heeft geen interesse in tellen, het alfabet en de kleuren :D

Spark, knap van je meisje dat ze tot 14 kan tellen O+

Kyara, gewoon heel streng zijn. Kleurcode is kleurcode }:|

As, wat goed van Kyan *O*

Danic, pas na twaalven klaar met je klusjes :*

Cwen, spannend. Ik ben benieuwd. Vroeg opstaan went. :*

Hier onderbroekjes van de Zeeman. Maat 92 ook. Over de luier passen ze best :D
pi_153971722
NTS, draakjes gaat snel he..

cwen, je went eraan.. Inmiddels zijn we 4 jaar verder met de oudste en mijn ritme zit er nu aardig in. Ook in het weekend ;)

Shandaly, laat ze maar praten op het CB. Het is zo makkelijk om je een slecht gevoel te geven, ook omdat je jezelf kwetsbaar opsteld met zo'n opmerking. Na 1 aanvaring (oudste, 6maand afspraak), is het hier ene oor in, andere oor uit.. Zeker bij die arts. Met de verpleegkundige was het makkelijker. Ook goede discussie gehad over vitamine D en zonnebrand smeren.

Danic, wat een latertje zeg.
Nou moet ik ook wel "energie-managen" door mijn chronische darmkwaal. Dat kost een hoop energie soms als het veel pijn doet. Dan gebruik ik de rest van de energie voor de kinderen. Als ik dat niet doe, maar veel aan het huishouden, dan stop ik ze om 19:00 niet zo gezellig meer in bed. Dan liever een dagje wachten met poetsen, maar gezellig met de kinderen..

Zindelijkheid wordt hier nog niks.. Nog 6 maanden, dan mag hij naar school. Dus dat geeft nog even tijd..
pi_153971728
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:36 schreef Kyara het volgende:
Dat was hier ook zo Spark, maar ineens ging het snel en nu kennen ze eigenlijk wel alle kleuren. (de meiden dus).

D. is nu helemaal into roze. Ze wil altijd de roze variant. Daar gaat mijn kleurcode :|W
Hahaha, Isa ook! "Wat voor ijsje wil je, Isa?" ROZE!! :') O+
Sarcasme. Herken het.
pi_153971763
Qua huishouden ben ik heel erg precies, elke dag wel een wasje/stoffen/opruimen/poetsen :7 Kan er niets aan doen, gaat automatisch.

Qua ondergoed slaag ik altijd goed bij de Hema, mooi spul en blijft mooi zitten. Geen onderbroeken :{w wel boxers O+
pi_153971816
Oh men, ik zou echt willen dat het huishouden me meer kon interesseren :@ Ik doe de was als ik thuis werk, omdat ik het dan direct kan ophangen of in de droger kan mikken. De was is ook zo ongeveer het enige dat ik leuk vind om te doen. Stofzuigen misschien 1 a 2 keer per week, maar ik moet echt nog wennen aan 2 verdiepingen dus meestal doe ik er maar 1 :') Dweilen wil ik heel vaak doen, net als afstoffen en de badkamer schoonmaken, maar meestal komt het er gewoon niet van.

Wat ik wel leuk vind, vooral met dit heerlijke weer, is in de tuin rommelen O+ Gisteren lekker onkruid gewied en halve bomen tussen de tegels uitgetrokken. En mn radijsjes omgepland (ja ik ben een tuinnoob).
Sarcasme. Herken het.
pi_153971895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:12 schreef Cyntiaa het volgende:
Qua huishouden ben ik heel erg precies, elke dag wel een wasje/stoffen/opruimen/poetsen :7 Kan er niets aan doen, gaat automatisch.

Qua ondergoed slaag ik altijd goed bij de Hema, mooi spul en blijft mooi zitten. Geen onderbroeken :{w wel boxers O+
Wij waren in Londen vorige week en daar dragen jongetjes blijkbaar geen boxers. Superleuk ondergoed gezien van Peppa Big en de Gruffly, maar alleen maar slips }:|

Cijfers oefenen we hier met de dierenplaatjes. M leest ze voor en ik zoek de goede bladzijde erbij.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153972016
Ik vind onderbroeken verschrikkelijk bij mannen :{w
pi_153972037
Hier ook boxers, voor alle 3 de mannen ;)
Daan heeft wel een paar bumba onderbroeken, maar die gebruik ik nu alleen bij het zindelijk worden, ze zitten niet zo lekker, maar gaan wel makkelijk uit bij haast :P
pi_153972122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:31 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind onderbroeken verschrikkelijk bij mannen :{w
Ja, ik ook, daarom vond ik dat ik mijn zoon zo vroeg mogelijk moet leren boxers te dragen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_153972177
Boxers check. Gewone onderbroeken vind ik echt niks. Boxers van de zeeman zitten prima bij mijn amalle jongens. Maar het model voor meisjes blijkt inderdaad anders te zijn.

Ik verwacht niet dat het hier door zet hoor maar het voordeel van dit weer is lekker in het badje en zonder luier lopen.

Cijfers en kleuren gaan nog op kyan zijn manier en dat is niet zoals het hoort :P
Hij lijkt totaal niet op zijn grote broer.

Bleh we gaan zo gymmen met dit weer. Is toch veel te warm. En grote broer heeft waterpret. Gister 350 waterballonnen gevuld voor ze :D
pi_153972654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:31 schreef caroro het volgende:
Ik heb een meisje hier met echt wel een stevige bilpartij(sorry lieverd, nu maar hopen dat je die voorgevel niet meegeerfd hebt van me :') ) en bij haar zitten de zeeman broekjes juist weer prima! Haar broekjes bevatten meer stof als die van grote zus :'( .
Nog ff terugkomend op het huishouden, met 3 kinderen en een labrador moet er echt wel iedere dag gestofzuigd worden hoor! En de wasmachine draait hier ook elke dag minstens 1x. Voor de ramen heb ik zo'n kärcher ding en de grote dingen zoals dweilen en de badkamer doet mijn man. Ik ben chronisch pijn patiënt, en daardoor best beperkt in mn fysiek.

Vanochtend de beroemde aardbeien teva's gekocht voor J. Ze vind ze prachtig, en moesten dus ook op de kast in haar kamertje zodat ze ze nog kon zien
O+ O+ O+ O+
DIt dus :D Hema zit wat krapper bij haar :') Laatst wel leuke onderbroeken bij Lindex gekocht voor haar, die zijn ook fijn.

Ik hou ook niet zo van gewone slipjes, dus beide kinderen krijgen boxers (bij mijn oudste komen er echt geen ballenknijpers :'))

Huishouden vind ik ook zonde van mijn tijd :+
Met de was ben ik wel enigszins bij, moet alleen mijn droger nog leeghalen en dat opvouwen. Ik probeer het nu wel wat beter bij te houden (want vriendjes over de vloer enzo :@ :')) en dat gaat ook prima, maar dan heb ik opgeruimd en dan laat ik de kinderen los en binnen 3 tellen ligt er weer overal wat... (logisch ook wel, maar dat is altijd wel frustrerend, vooral ook omdat het niet mijn hobby is :P)

Zindelijkheid is niet heel erg aan de orde, ze loopt op het moment zonder luier en ik hoop dat dat zonder ongelukjes gaat :P Een tijdje terug was ze er wel mee bezig, ging twee dagen best goed en toen was het steeds weer plassen in dr onderbroek (en dan ben ik er ook wel weer snel klaar mee). Nou ja we gaan het zien, zo af en toe mee bezig gaan en dan komt het vanzelf wel.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:33:10 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153975570
Ik vind Zeeman dan weer prima aansluiten bij mijn smalle meisjes :D Hema weet ik niet, nog niet geprobeerd. En slips voor meisjes vind ik ook prima staan (zonder luier dan, met luier eronder ziet er niet uit). Voor M inderdaad wel boxershorts.
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:04:18 #238
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153979515
Onderbroekjes van de action zijn ook wel fijn . Jongens hebben hier ook boxers.

Wbt huishouden... ik heb vandaag alleen de vaat gewassen en een was aangezet/opgehangen.

Strijken heb ik sinds de verhuizing (december) niet meer gedaan. En dat terwijl ik t altijd raar vond dat jullie nooit de was strijkte.

Ik moet nu nog wel 4 manden vol was opvouwen...
pi_153980832
Ziki/Cosi van de Action zijn gaaf ^O^
Helaas pas vanaf maat 98/104 en die zijn nog veel te groot voor mijn kleine kontje. Nou, die van m'n peutert dan :P

Nu Zeeman en Hema, 92 of 98/104. Maten verschillen erg per merk.

Oh eneeh, boxers uiteraard. Ik vind onderbroekjes altijd wat viezig :@ Bij mannen al helemaal.
Geldt niet voor meisjes, daar staat een onderbroekje juist altijd lief O+ Maar ik las hierboven al dat ze niet lekker zitten.

Morgenochtend wil ik met Billy naar het openlucht zwembad hier in de buurt. Is zoiets een beetje te doen voor zo'n kleintje? Er zal wel geen schaduw zijn..
Sowieso pet en zonnebril op en flink smeren.
Uur of 10.00 tot 12.00.

Goed idee of niet? :@
pi_153982040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

D
Met de was ben ik wel enigszins bij, moet alleen mijn droger nog leeghalen en dat opvouwen. Ik probeer het nu wel wat beter bij te houden (want vriendjes over de vloer enzo :@ :')) en dat gaat ook prima, maar dan heb ik opgeruimd en dan laat ik de kinderen los en binnen 3 tellen ligt er weer wat
Zooooo herkenbaar. Die vriendinnetjes zijn heel goed voor mn huishouden
*poef* nu is het weg
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:22:38 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153985148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Morgenochtend wil ik met Billy naar het openlucht zwembad hier in de buurt. Is zoiets een beetje te doen voor zo'n kleintje? Er zal wel geen schaduw zijn..
Sowieso pet en zonnebril op en flink smeren.
Uur of 10.00 tot 12.00.

Goed idee of niet? :@
Ik zou t niet doen, t is hier 36 graden, en niet te harden in de zon. J wil ook het liefst binnen spelen, en dat is een echt buitenkind...
pi_153986044
Vandaag heeft Luuk best wel een tijd buiten gespeeld. Hij was van de week verbrand bij de opvang, dus vandaag ff zo'n uv pakje aan gedaan. Hij verbrand ecgt heel snel. Heeft dus helaas de huid van zn moeder. Ik heb de kinderen zo rond 14.30 binnen gehaald. Ze waren ook helemaal moe. Toen lekker binnen gespeeld. Op tijd eten en in bed. Morgen tropenrooster op school dus om 7.45 op school zijn voor zn zus en dan hij naar de opvang. Ik geef mooi zn uv pakje mee.
*poef* nu is het weg
pi_153986083
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:22 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik zou t niet doen, t is hier 36 graden, en niet te harden in de zon. J wil ook het liefst binnen spelen, en dat is een echt buitenkind...
Billy moest en ZOU naar buiten toen ik hem van de opvang haalde.
Hij heeft gelukkig de huid van z'n vader, ik verbrand ook heel snel.

Op de opvang hebben ze de kinderen ook binnen gehouden vandaag, het was geen doen om 12 baby's, dreumessen en peuters in de schaduw te houden :+
pi_153986702
Kennen jullie dat verhaal van die peuter, die zelf z'n luier kan uittrekken?
En vervolgens met z'n poepbillen op ons bed gaat zitten :')
pi_153986838
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Loj het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die peuter, die zelf z'n luier kan uittrekken?
En vervolgens met z'n poepbillen op ons bed gaat zitten :')
NEE! Gewoon NEE! :r

Brrrr...

Toevallig witte lakens? :P
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:39:49 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153986840
Loj, :X :X :X

Ik ga morgen wel even met M naar een plas in de buurt. Daar is wel schaduw denk ik. Maar zelf wel op de fiets dus ook even rustig aan doen.

In de tuin hebben we het zwembadje en een schaduwdoek hangen dus dat scheelt best wel. Hoewel het binnen nog steeds 29 graden is.
pi_153986886
Wij hadden net ook poep dat uit een zwembroek langs de benen kwam zetten :X

I feel ya, Loj!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:42:11 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153986902
Wij gaan morgen bij een vriendin in de tuin badderen, in de schaduw idd ^O^

En Loj, yuk :r }:| :X
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:45:59 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153986982
Ah bah loj. Smerig

Ik heb vandaag de 1edag van de 4daagse gelopen met alle 3 de kids. Cristel deed t echt super goed. 2,5 km 👍
pi_153987642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Loj het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die peuter, die zelf z'n luier kan uittrekken?
En vervolgens met z'n poepbillen op ons bed gaat zitten :')
Oh nee... :X
Home is where the O+ is...
pi_153988649
KJ, zielig dat hij zo snel verbrand :*

Loj eh Phaidra, getsie :X

Bij mij is het binnen 28 graden. Erg warm. Riley heeft zelf haar slaapzak uitgetrokken. Haar zonder slaapzak in bed leggen mag uiteraard niet. Alles moet zelf.
Op het kdv hadden ze het badje opgezet. Dus Riley kwam met natte haartjes thuis. En ook hier staat een badje op. Ze wil alleen maar naakt het badje in :D
Oh, en ik zit nu lekker buiten. Op mijn nieuwe tuinset. Hier is het wel uit te houden O+
pi_153989677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Loj het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die peuter, die zelf z'n luier kan uittrekken?
En vervolgens met z'n poepbillen op ons bed gaat zitten :')
_O-
pi_153989866
Jan draagt met name boxers van de hema die van 2 in een pakje of jip die zijn namelijk het einde :)
Hij heeft wel wag onderbroekjes van de zeeman maar meer voor nood liggen ook bij de gastouder hij draagt ze over dr luier heen. Teun draagt nu met deze warmte ook van de zeeman ondetbroekjes over de luier dan gaat de luier wat minder hangen als hij geplast heeft

KJ ik hoor hele goede berichten ovet de p20 zonnebrand zelf gebruik ik garnier kids ze zijn bij mij nog nooit verbrand en jan heeft mijn witte huid... Teun wordt al bruin jan die meer buiten is... Wit...
pi_153990310
Ah Phaidra snapt mij tenminste ;)
Ik vind het wel bijzonder dat ik dat soort dingen altijd heb (ik weet niet of jullie mn plas in de schone wasmand verhaal nog herinneren ;) )

Hier ook zeemanbroekjes over de luier :)

Hoe was het Cwen? Mijn jongste gaat over twee weken wennen op het kdv, ook zo apart (en off-topic ;) )

Geniet ze Omen!
pi_153990457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:46 schreef Loj het volgende:
Ah Phaidra snapt mij tenminste ;)
Ik vind het wel bijzonder dat ik dat soort dingen altijd heb (ik weet niet of jullie mn plas in de schone wasmand verhaal nog herinneren ;) )

Hier ook zeemanbroekjes over de luier :)

Hoe was het Cwen? Mijn jongste gaat over twee weken wennen op het kdv, ook zo apart (en off-topic ;) )

Geniet ze Omen!
Ach hier
Sudocreme op het bed
Sudocreme over mn stoffen bank
Zonnebrand creme over mn hele keukenvloer
Hond die op mn bed plast omdat ze chagerijnig was
Jan die in zn bed staat alles uit heeft gedaan en in bed plast

Ik doe gezellig mee
pi_153990526
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:50 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ach hier
Sudocreme op het bed
Sudocreme over mn stoffen bank
Zonnebrand creme over mn hele keukenvloer
Hond die op mn bed plast omdat ze chagerijnig was
Jan die in zn bed staat alles uit heeft gedaan en in bed plast

Ik doe gezellig mee
Hoe komen je kinderen aan die sudocreme en zonnebrand? :@
pi_153990651
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:50 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ach hier
Sudocreme op het bed
Sudocreme over mn stoffen bank
Zonnebrand creme over mn hele keukenvloer
Hond die op mn bed plast omdat ze chagerijnig was
Jan die in zn bed staat alles uit heeft gedaan en in bed plast

Ik doe gezellig mee
Oei.... Een adem in, adem uit momentje!
pi_153990865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:52 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoe komen je kinderen aan die sudocreme en zonnebrand? :@
De 1e x can de commode gepikt, 2de keer weet ik niet ik was naar de wc en had de pot die ik net gebruikt had mee genomen en hij had een andere gevonden....
Zonnebrand had ik net gekocht zat tussen de boodschappen die ik aan het opruimen was nieuwe tube zelf open gekregen en met zn tweeën smeren over de vloer en ik denk opeens wat hoor ik achter me. Was bezig spullen in de koelkast te leggen -O-
pi_153990906
:+

Gelukkig dat nog niet zo hier meegemaakt :@ :X
pi_153990939
Haha Goitske :+
Zelf heb ik dat ook nog niet meegemaakt. Ik,hoop nu wel niet de Fokwet te tarten trouwens :D
pi_153990951
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:02 schreef Goitske het volgende:

[..]

De 1e x can de commode gepikt, 2de keer weet ik niet ik was naar de wc en had de pot die ik net gebruikt had mee genomen en hij had een andere gevonden....
Zonnebrand had ik net gekocht zat tussen de boodschappen die ik aan het opruimen was nieuwe tube zelf open gekregen en met zn tweeën smeren over de vloer en ik denk opeens wat hoor ik achter me. Was bezig spullen in de koelkast te leggen -O-
Whoa, pijnlijk ;(

Hier gelukkig (nog, even afkloppen) geen vieze fratsen gehad. Al stond hij laatst wel in z'n blote kont op bed, had hij zelf z'n pyjama, boxer en pamper uitgetrokken :o En trots dat ie was joh :')
Gelukkig bleef alles droog.
pi_153992419
De meest ranzige dingen zijn hier al eens de revue gepasseerd haha! Maar het smerigste was toch wel dat een vriendje van onze middelste het toilet(de tegelwand dus) had ondergesmeerd met poep :r :r :r .
Waren vanmiddag even in het buitenbad, en je kon over de hoofden lopen. J.olie vond het maar niks die drukte dus we zijn er maar uit gegaan. Morgenochtend gaan we nog maar even terug, dan zal het een stuk minder druk zijn, hoop ik!
:+ :+
pi_153992452
O, en hoe heeft ellie het bij de peuterspeelzaal gehad vandaag Cwen??
pi_153992943
De oudste heeft, toen we net een nieuwe bank hadden, een groot verpakking sudocreme over zichzelf en de bank uitgesmeerd. Ze had pijn aan de billen door de bank zei ze toen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_153993232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:05 schreef Omentielvo het volgende:
Haha Goitske :+
Zelf heb ik dat ook nog niet meegemaakt. Ik,hoop nu wel niet de Fokwet te tarten trouwens :D
O shit ja fokwet :D
  donderdag 2 juli 2015 @ 02:40:09 #266
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153995617
Dus...ik ben net uit bed gegooit door mn peuter.

Waar moet mama nou slapen?

" op de grond"

En bedankt mop. 😂

En ik kan niet slapen, zo warm hier binnen 😠
pi_153996496
Caroro, dat is echt smerig :r
En hopelijk is het straks minder druk

Tally, goede reden hoor :D

PureEvil, haha. Lief van je peuter. En het is echt bloedheet

Hier een avontuur hoor vannacht. Hoor ik rond vier uur Riley roepen. Zit haar beentje vast tussen de spijlen van de ledikant. En ik kreeg hem er gewoon niet uit. En Riley raakte steeds meer overstuur. Dus mijn ouders gebeld. Tijdens het wachten op mijn vader kon ik haar gelukkig wel rustig krijgen met een glaasje water en wat speelgoed. O+
Mijn vader kreeg het beentje er gelukkig wel uit.
Maar Riley was zo onder de indruk dat ze niet meer geslapen heeft (en ik dus ook niet :O )
pi_153996783
Hé getver Omen!
Wat gek ook. Je zou denken dat die bedjes uitvoerig getest zijn om dit te voorkomen. ...
pi_153996798
Caroro oh bah!!!

Purevil haha leuk he kinderen!

Tally ik heb wel geleerd dat de volgende bank de speciale behandeling krijgt voor makkelijk schoonmaken....

Omen oh jee! Dat is schrikken!!! Daarom mogen ze niet zonder slaapzak in hun bedje Teun heeft nu een super dunne aan en Jan slaapt in een peuterbed dus hoeft niet meer. Ik heb het met jan ook meerdere keren gehad en teun ook al een keer toen ik hem er even in zette -O-
pi_153996839
He jakkes zeg Omen...

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 22:31 schreef Goitske het volgende:

KJ ik hoor hele goede berichten ovet de p20 zonnebrand zelf gebruik ik garnier kids ze zijn bij mij nog nooit verbrand en jan heeft mijn witte huid... Teun wordt al bruin jan die meer buiten is... Wit...
We hebben Lovea factor 50 maar we moeten echt om het uur zo ongeveer smeren. Ik sprak gisteren op het schoolplein de juf van Luuk (die doet op woensdag de NSO en haalde de kindjes op) en ze schrok dr van. Je merkt t bij Luuk (en mij) ook pas in de avond dat t verbrand is. Eerder zie je ook geen rode huid.

getver al die poep verhalen. Hier gelukkig nooit gebeurd #afkloppen.
Luuk slaapt ook nog in een slaapzak. Het is zon moeilijke slaper en hij wil echt niet zonder. We een lakendunne slaapzak. En verder geen deken oid.Wel in het peuterbed.
*poef* nu is het weg
pi_153996857
Ach, wat sneu Omen... Lekker rustig aan vandaag dan maar, het is toch te warm voor iets anders...

Ik had nog de groeicurve van Femke van het CB bezoek deze week.
pi_153996867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 07:46 schreef kaatjejannie het volgende:
He jakkes zeg Omen...

[..]

We hebben Lovea factor 50 maar we moeten echt om het uur zo ongeveer smeren. Ik sprak gisteren op het schoolplein de juf van Luuk (die doet op woensdag de NSO en haalde de kindjes op) en ze schrok dr van. Je merkt t bij Luuk (en mij) ook pas in de avond dat t verbrand is.

getver al die poep verhalen. Hier gelukkig nooit gebeurd #afkloppen.
Luuk slaapt ook nog in een slaapzak. Het is zon moeilijke slaper en hij wil echt niet zonder. We een lakendunne slaapzak. En verder geen deken oid.Wel in het peuterbed.
Misschien toch p20 proberen hoor van mensen die echt overal mee verbranden dat dat wel goed gaat. Denk wel om je kleren die vlekken gaan er niet uit

Wij hebben inderdaad nu ook zo'n lakendunne slaapzak
  donderdag 2 juli 2015 @ 07:52:44 #273
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_153996901
PE misschien is het met dit weer ook wel fijner om op de vloer te slapen. Ik heb vannacht nog even op de badkamervloer gelegen om af te koelen ;).

Omentielvo wat een schrik! Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden.

Draak presteerde het vorig jaar ook een keer om, midden in een telefoongesprek, d'r onderbroek vol te poepen en door te spelen. De telefoniste kon er wel om lachen toen ik tijdens het telefoongesprek ook nog aan het verschonen was.

Wij gebruiken No Ad van Kruidvat. Betaalbaar (zeker bij 1+1 gratis), waterresistent, geen toevoegingen en smeert goed uit. Draak heeft nu de Kids variant (factor 30) en Piranha de Baby variant (factor 50)
Draak word er wel mooi bruin van maar ze verbrand niet.
pi_153996971
Aach arme Riley!! Mooie stats van Femke bij het consternatieburo, onze meisjes gaan redelijk gelijk op! En smeren doen we hier met kruidvat sensitive fact 50, ik heb zonne allergie en hij werkt prima, dus gebruiken de kinderen hem ook!
pi_153997003
Notthesame ik zie het helemaal voor me hoe je op de vloer ligt _O-
pi_153997037
We hebben een plavuizen vloer in de woonkamer en die blijft nu gewoon koud. Sofie klaagde gisteren over koude voeten.
Luuk krijgt nu zn uv pakje aan bij de opvang. Met daaronder gesmeerd. Dan moet t goed komen. Sofie heeft dr ook een mee voor bij de nso.
*poef* nu is het weg
pi_153997209
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:05 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben een plavuizen vloer in de woonkamer en die blijft nu gewoon koud. Sofie klaagde gisteren over koude voeten.
Luuk krijgt nu zn uv pakje aan bij de opvang. Met daaronder gesmeerd. Dan moet t goed komen. Sofie heeft dr ook een mee voor bij de nso.
Wij hebben laminaat er over heen gelegd in de winter wel zo fijn want niet zo koud meer maar nu mis ik het wel!
pi_153997356
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:22 schreef Goitske het volgende:

[..]

Wij hebben laminaat er over heen gelegd in de winter wel zo fijn want niet zo koud meer maar nu mis ik het wel!
we hebben vloerverwarming. had het zelf nooit zo bedacht, maar het zat in t huis dat we gekocht hebben, maar ik ben er nu wel blij mee.

Luuk zn liefde voor de kdv juf is er trouwens nog steeds. Hij had t er gisterenavond nog over in bed. "juf mijn naar huis, kuuk boos en huijjen" <3
*poef* nu is het weg
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:06:02 #279
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153997666
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 08:02 schreef Goitske het volgende:
Notthesame ik zie het helemaal voor me hoe je op de vloer ligt _O-
+1 😂

Ik heb maar in t bed van mn dochter geslapen. Was uiteindelijk nog koeler dan op onze slaapkamer .

Werd ze vanochtend wakker;
"Mama waar ben je?"

Ik ben in jouw bed Cristel

"*verontwaardigd* jij mag niet in mijn bed. Dat is mijn bed. Jij moet in eigen bed slapen, ik slaap hier" 😱
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:08:01 #280
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_153997698
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef PureEvil het volgende:

[..]

+1 😂

Ik heb maar in t bed van mn dochter geslapen. Was uiteindelijk nog koeler dan op onze slaapkamer .

Werd ze vanochtend wakker;
"Mama waar ben je?"

Ik ben in jouw bed Cristel

"*verontwaardigd* jij mag niet in mijn bed. Dat is mijn bed. Jij moet in eigen bed slapen, ik slaap hier" 😱
Jouw dochter is me ook een portret zeg _O- !
pi_153997820
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:16 schreef Spirit82 het volgende:
Oh men, ik zou echt willen dat het huishouden me meer kon interesseren :@ Ik doe de was als ik thuis werk, omdat ik het dan direct kan ophangen of in de droger kan mikken. De was is ook zo ongeveer het enige dat ik leuk vind om te doen. Stofzuigen misschien 1 a 2 keer per week, maar ik moet echt nog wennen aan 2 verdiepingen dus meestal doe ik er maar 1 :') Dweilen wil ik heel vaak doen, net als afstoffen en de badkamer schoonmaken, maar meestal komt het er gewoon niet van.

Wat ik wel leuk vind, vooral met dit heerlijke weer, is in de tuin rommelen O+ Gisteren lekker onkruid gewied en halve bomen tussen de tegels uitgetrokken. En mn radijsjes omgepland (ja ik ben een tuinnoob).
Ben jij mij? :o

En verder las ik met een afwisselende :D :o O+ 8-) jullie verhalen.
Slapen in een kinderbed, benen tussen spijltjes (check, maar het ging hier wel prima los), poep overal OMG en zonnebrand (garnier kids factor 50 ook hier, supertevreden erover!).
pi_153997957
Shandaly, mooie stats hoor. Gewicht zie je idd iets toenemen. Maar ik vind het niet schrikbarend ofzo

KJ, wat sneu dat Luuk zo snel verbrand
En zijn liefde voor de juf. Smelt gewoon O+

NTS, respect om een peuter tijdens een telefoongesprek te verschonen. Mij lukt dat niet :D
En slapen op de badkamervloer. Haha :D

PE, die dochter van jou laat me lachen. Die neemt alles is voor mij wel heel letterlijk :D

Ik was ook benieuwd hoe het nu met Ela haar dochtertje gaat op de psz. :o
pi_153998288
Shandaly, nog niets geks toch? Laat maar waaien...

Omen, wat een schrik!

Hier vannacht ook om te stikken zo warm. Nou ja, het is tenminste wel echt zomer!

Insmeren doen we hier met Lovea Bio 50 en voor mij en ML is hij goed genoeg, Ellie moet ik elke 2 u even smeren. Maar dan gaat 't goed.

Het kennismaken op de psz ging best goed! Het is een hele nieuwe groep, 8 kindjes, en Ellie vond het spannend. Maar ze heeft gekleurd en gepuzzeld en weer opgeruimd ;). De juf is erg aardig, en heel goed in observeren. Was nog geen minuut binnen of ze vroeg al hoe Ellie aan die plek op 't oor kwam. Aangezien we dat zelf pas de avond ervoor zagen en het toch echt een nare blauwe plek is (op de rand van de tafel gevallen denk ik :X) vond ik dat wel opmerkzaam. Ook kwam ze me nog even vertellen dat Ellie weliswaar de jongste is, maar zo pienter dat ze niet voor haar oudere klasgenootjes zal onderdoen. Altijd leuk om te horen :).

[ Bericht 1% gewijzigd door Cwen op 02-07-2015 10:02:00 ]
Home is where the O+ is...
pi_153999791
Shandaly is zie een mooie curve.

Omen tijd voor een peuterbed

Cwen fijn dat allea goed is gegaan. Lekker zo'n kleine groep. En complimenten zijn altijd leuk.

Insmeren ik ben er slecht in. In amerika een spray gekocht die is wel ideaal. Wel factor 50 maar mijn kindjes worden gelukkig wel bruin.

Wat zindelijk gaat het nog steeds goed. Gistermiddag zonder luier en nu weer.
Net riep hij mama plas op de grond. En ik ga kijken idd 10 druppels dus ik vraag moet je nog meer plassen. Hij zegt ja gaat naar de wc en doet daar een grote plas. Blijkbaar kan hij het dus goed stoppen om op de wc verder te plassen.
pi_153999926
Cwen, klinkt super die psz. Fijn zo'n opmerkzame juf

As, knap zeg *O*
pi_154000457
Klinkt fijn cwen! Gaat ze naar de psz waar mijn dame ook zit?
(Welke juf krijgt ze? ;))

Insmeren gaat hier tegenwoordig goed. De dame vindt het leuk en wil helpen smeren (en jeej voor de lovea, daar reageert ze (voor nu iig) goed op. Ze noemt zichzelf een ijsbeer als ze ingesmeerd is :') O+

Volgende week gaat ze trakteren op de psz, wil van die cakejes in een ijsbakje maken, dus van het weekend (ofzo) even testen of dat wat wordt.
pi_154000591
Fijn dat je iets heb gevonden son wat goed lijkt te werken nu. En gewoon alweer bijna 3 je dame (om over je grote maar niet te spreken). Doe nog eens een leuke foto.
pi_154000928
We zijn toch naar het zwembad gegaan vanmorgen; en oh jee, wat een heerlijkheid O+
Weliswaar geen schaduw, maar genoeg wind en koel water. Billy stond op een gegeven moment zelfs te bibberen :')

Hij heeft alleen de pieps van de waterpokken, na een uur had hij het wel weer bekeken. Zelfs het ijsje hoefde hij niet..
Zo een broodje en richting bed.
pi_154001243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Klinkt fijn cwen! Gaat ze naar de psz waar mijn dame ook zit?
(Welke juf krijgt ze? ;))

Insmeren gaat hier tegenwoordig goed. De dame vindt het leuk en wil helpen smeren (en jeej voor de lovea, daar reageert ze (voor nu iig) goed op. Ze noemt zichzelf een ijsbeer als ze ingesmeerd is :') O+

Volgende week gaat ze trakteren op de psz, wil van die cakejes in een ijsbakje maken, dus van het weekend (ofzo) even testen of dat wat wordt.
Nee, uiteindelijk niet ivm de beschikbare dagen. Het wordt nu die in de nieuwe wijk, waar ook twee basisscholen zitten. Helaas niet degene waar we haar hebben ingeschreven, maar ja, dat geeft niks.

As, wat goed!

Zindelijkheid is hier nog niks. Ze heeft het écht nog niet door. Ik kan haar wel elke 2 uur op het potje zetten, ze vindt het leuk, maar meer ook niet.
Home is where the O+ is...
pi_154001362
Hier een badje in de tuin. Jan was mee geweest hondenbrokken halen aan de andere kant van apeldoorn bij onze vaste dierenwinkel komt binnen mama wat is de verassing?
Dus kleren uit, goed smeren en ondertussen badje? Is de verassing badje?? Dus blij in de tuin *O*
pi_154001458
:D ik hoor net naast me, op de melodie van 'ik ga slapen, ik ben moe'
"Ik ga drinken, ik heb dorst" :D
pi_154001684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:48 schreef As1981 het volgende:
Fijn dat je iets heb gevonden son wat goed lijkt te werken nu. En gewoon alweer bijna 3 je dame (om over je grote maar niet te spreken). Doe nog eens een leuke foto.
Ja gaat veel te snel! Ben er niet aan toe hoor, een 5 en 3 jarige :o
Hopelijk doet de zonnebrand het volgend jaar ook nog ;)

En u roept wij draaien :+



pi_154001823
Wat een heerlijk stel is het toch!
pi_154002993
Poes, klinkt als een geslaagde ochtend O+

Sonnetje, jouw mooie stel O+
pi_154012570
Ik behoor tot het leger moeders met verdacht stille kinderen ;( Vanochtend wilde ze op het potje en ze had een klein beetje gepoept dus ik wist dat er nog meer moest komen. Ik liet haar HEEL EVEN alleen om mijn haar te föhnen.... Had ze de hele kamer ondergepoept :( En er doorheen lopen he, alles zat onder, inclusief kind. Man kwam verward onder de douche uit, kind eronder gezet bij man, krijsen natuurlijk (het kind dan) zodat ik alles kon opruimen. Achja, is er ook weer eens gedweild :+
Sarcasme. Herken het.
pi_154013003
Ai spirit :X
Die hoop ik toch niet mee te maken -O-
pi_154013147
En veel ook he! Dat dat in zo'n klein meisje past... :P
Sarcasme. Herken het.
pi_154014273
Gadverdamme spirit _O-
E.
pi_154014382
Oh Spirit :X

Wat is dat toch met die minimensjes, stelletje ransbakken dat het zijn. :+

(Hier overigens nog geen interesse in zindelijkheid.)
pi_154014389
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:18 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nee, uiteindelijk niet ivm de beschikbare dagen. Het wordt nu die in de nieuwe wijk, waar ook twee basisscholen zitten. Helaas niet degene waar we haar hebben ingeschreven, maar ja, dat geeft niks.

As, wat goed!

Zindelijkheid is hier nog niks. Ze heeft het écht nog niet door. Ik kan haar wel elke 2 uur op het potje zetten, ze vindt het leuk, maar meer ook niet.
Oh zit daar ook een psz joh!
Nou ja is ook nog prima aan te rijden vanaf jullie :)
Ben benieuwd hoe ze het gaat hebben!

Spirit :X

Oh en mijn dame slaapt zonder luier :') ben benieuwd wanneer ik haar bed moet gaan verschonen :P (ze wilde absoluut geen luier aan...dus nja we gaan het zien, oh en ik mocht haar ook niet wakker maken)
pi_154014434
Oh en zal ik m maar dicht gooien ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')