Ik zag laatst bij toychamp soort blokjes met opdrachtjes op elke bladzijde begint bij 2-3 jarig en dan verder... Heb op hrt punt gestaan voor jan te kopen maar nog niet gedaan doe er nu niks mee oas als het kouder wordtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:17 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb hier toch een vrij strak huishoudregime. Maar dat komt ook mede door mijn huisstofmijtallergie en wij wonen aan akkerland dus met droog weer zoals nu is het binnen no time een stofbende in huis.
Wassen doe ik om de dag 1 machine vol, en op zaterdag draai ik er 2 (beddengoed). Meteen opvouwen en wegleggen zodra ik boven kom, dan ben ik er ook vanaf.
Strijken deed 3 dagen per jaar. De blousen van N. voor de Raad van Elf. Maar dat is afgelopen nu dussuh...
Strijkbout en strijkplank kopuh?
N. en ik zijn het ook in grote lijnen met elkaar eens qua opvoeding. Draak is geen kind dat je met fluwelen handschoentjes moet oppakken want dan loopt ze over je heen. Zeker nu met Piranha moet je gewoon grenzen stellen bij haar en daar ook consequent bovenop blijven zitten.
En verder: hai. Mijn wannabe-kleuter is echt toe aan de basisschool. Zeker nu haar vriendinnetje naar groep 1 is gegaan.
Thuis zijn we nu bezig met tellen (vooruit en achteruit) en een beetje rekenen, met het alfabet en in het Engels tellen (lang leve Dora). Spelenderwijs en natuurlijk zonder druk, maar je merkt gewoon al in alles dat ze in haar hoofd geen peuter meer is.
www. ikea. nlquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:15 schreef L-E het volgende:
Ik hou me aanbevolen voor je gestructureerde opbergplan
Ai, en ik vond het altijd zo makkelijk met uit elkaar houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:36 schreef Kyara het volgende:
Dat was hier ook zo Spark, maar ineens ging het snel en nu kennen ze eigenlijk wel alle kleuren. (de meiden dus).
D. is nu helemaal into roze. Ze wil altijd de roze variant. Daar gaat mijn kleurcode![]()
Ja zoiets wordt het danquote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:39 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ai, en ik vond het altijd zo makkelijk met uit elkaar houden.
Ach, de laatste letter van roze is dezelfde letter als de laatste letter van D. Ofzoiets
De #staartjes code werkt nog wel, toch?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:36 schreef Kyara het volgende:
Dat was hier ook zo Spark, maar ineens ging het snel en nu kennen ze eigenlijk wel alle kleuren. (de meiden dus).
D. is nu helemaal into roze. Ze wil altijd de roze variant. Daar gaat mijn kleurcode![]()
Het wentquote:Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Cwen het volgende:
Vanochtend kennismaking peuterspeelzaal! Supertof, omdat het een hele nieuwe groep is, komen alle kindjes en de juf even bijeen.
Maar zo vroeg opstaan...Ik weet dat 't verder voor niemand vroeg is maar Ellie en ik hebben er moeite mee. Hoe gaan we dat de komende 10 jaar doen?
Veel plezier Ellie!!quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Cwen het volgende:
Vanochtend kennismaking peuterspeelzaal! Supertof, omdat het een hele nieuwe groep is, komen alle kindjes en de juf even bijeen.
Maar zo vroeg opstaan...Ik weet dat 't verder voor niemand vroeg is maar Ellie en ik hebben er moeite mee. Hoe gaan we dat de komende 10 jaar doen?
Hahaha, Isa ook! "Wat voor ijsje wil je, Isa?" ROZE!!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:36 schreef Kyara het volgende:
Wij waren in Londen vorige week en daar dragen jongetjes blijkbaar geen boxers. Superleuk ondergoed gezien van Peppa Big en de Gruffly, maar alleen maar slipsquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:12 schreef Cyntiaa het volgende:
Qua huishouden ben ik heel erg precies, elke dag wel een wasje/stoffen/opruimen/poetsenKan er niets aan doen, gaat automatisch.
Qua ondergoed slaag ik altijd goed bij de Hema, mooi spul en blijft mooi zitten. Geen onderbroekenwel boxers
Ja, ik ook, daarom vond ik dat ik mijn zoon zo vroeg mogelijk moet leren boxers te dragenquote:Op woensdag 1 juli 2015 09:31 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind onderbroeken verschrikkelijk bij mannen
DIt dusquote:Op woensdag 1 juli 2015 00:31 schreef caroro het volgende:
Ik heb een meisje hier met echt wel een stevige bilpartij(sorry lieverd, nu maar hopen dat je die voorgevel niet meegeerfd hebt van me) en bij haar zitten de zeeman broekjes juist weer prima! Haar broekjes bevatten meer stof als die van grote zus
.
Nog ff terugkomend op het huishouden, met 3 kinderen en een labrador moet er echt wel iedere dag gestofzuigd worden hoor! En de wasmachine draait hier ook elke dag minstens 1x. Voor de ramen heb ik zo'n kärcher ding en de grote dingen zoals dweilen en de badkamer doet mijn man. Ik ben chronisch pijn patiënt, en daardoor best beperkt in mn fysiek.
Vanochtend de beroemde aardbeien teva's gekocht voor J. Ze vind ze prachtig, en moesten dus ook op de kast in haar kamertje zodat ze ze nog kon zien
![]()
![]()
![]()
Zooooo herkenbaar. Die vriendinnetjes zijn heel goed voor mn huishoudenquote:Op woensdag 1 juli 2015 10:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
D
Met de was ben ik wel enigszins bij, moet alleen mijn droger nog leeghalen en dat opvouwen. Ik probeer het nu wel wat beter bij te houden (want vriendjes over de vloer enzo![]()
) en dat gaat ook prima, maar dan heb ik opgeruimd en dan laat ik de kinderen los en binnen 3 tellen ligt er weer wat
Ik zou t niet doen, t is hier 36 graden, en niet te harden in de zon. J wil ook het liefst binnen spelen, en dat is een echt buitenkind...quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Morgenochtend wil ik met Billy naar het openlucht zwembad hier in de buurt. Is zoiets een beetje te doen voor zo'n kleintje? Er zal wel geen schaduw zijn..
Sowieso pet en zonnebril op en flink smeren.
Uur of 10.00 tot 12.00.
Goed idee of niet?
Billy moest en ZOU naar buiten toen ik hem van de opvang haalde.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik zou t niet doen, t is hier 36 graden, en niet te harden in de zon. J wil ook het liefst binnen spelen, en dat is een echt buitenkind...
NEE! Gewoon NEE!quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Loj het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die peuter, die zelf z'n luier kan uittrekken?
En vervolgens met z'n poepbillen op ons bed gaat zitten
Oh nee...quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Loj het volgende:
quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:33 schreef Loj het volgende:
Ach hierquote:Op woensdag 1 juli 2015 22:46 schreef Loj het volgende:
Ah Phaidra snapt mij tenminste
Ik vind het wel bijzonder dat ik dat soort dingen altijd heb (ik weet niet of jullie mn plas in de schone wasmand verhaal nog herinneren)
Hier ook zeemanbroekjes over de luier
Hoe was het Cwen? Mijn jongste gaat over twee weken wennen op het kdv, ook zo apart (en off-topic)
Geniet ze Omen!
Hoe komen je kinderen aan die sudocreme en zonnebrand?quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ach hier
Sudocreme op het bed
Sudocreme over mn stoffen bank
Zonnebrand creme over mn hele keukenvloer
Hond die op mn bed plast omdat ze chagerijnig was
Jan die in zn bed staat alles uit heeft gedaan en in bed plast
Ik doe gezellig mee
Oei.... Een adem in, adem uit momentje!quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:50 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ach hier
Sudocreme op het bed
Sudocreme over mn stoffen bank
Zonnebrand creme over mn hele keukenvloer
Hond die op mn bed plast omdat ze chagerijnig was
Jan die in zn bed staat alles uit heeft gedaan en in bed plast
Ik doe gezellig mee
De 1e x can de commode gepikt, 2de keer weet ik niet ik was naar de wc en had de pot die ik net gebruikt had mee genomen en hij had een andere gevonden....quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoe komen je kinderen aan die sudocreme en zonnebrand?
Whoa, pijnlijkquote:Op woensdag 1 juli 2015 23:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
De 1e x can de commode gepikt, 2de keer weet ik niet ik was naar de wc en had de pot die ik net gebruikt had mee genomen en hij had een andere gevonden....
Zonnebrand had ik net gekocht zat tussen de boodschappen die ik aan het opruimen was nieuwe tube zelf open gekregen en met zn tweeën smeren over de vloer en ik denk opeens wat hoor ik achter me. Was bezig spullen in de koelkast te leggen
O shit ja fokwetquote:Op woensdag 1 juli 2015 23:05 schreef Omentielvo het volgende:
Haha Goitske![]()
Zelf heb ik dat ook nog niet meegemaakt. Ik,hoop nu wel niet de Fokwet te tarten trouwens
We hebben Lovea factor 50 maar we moeten echt om het uur zo ongeveer smeren. Ik sprak gisteren op het schoolplein de juf van Luuk (die doet op woensdag de NSO en haalde de kindjes op) en ze schrok dr van. Je merkt t bij Luuk (en mij) ook pas in de avond dat t verbrand is. Eerder zie je ook geen rode huid.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:31 schreef Goitske het volgende:
KJ ik hoor hele goede berichten ovet de p20 zonnebrand zelf gebruik ik garnier kids ze zijn bij mij nog nooit verbrand en jan heeft mijn witte huid... Teun wordt al bruin jan die meer buiten is... Wit...
Misschien toch p20 proberen hoor van mensen die echt overal mee verbranden dat dat wel goed gaat. Denk wel om je kleren die vlekken gaan er niet uitquote:Op donderdag 2 juli 2015 07:46 schreef kaatjejannie het volgende:
He jakkes zeg Omen...
[..]
We hebben Lovea factor 50 maar we moeten echt om het uur zo ongeveer smeren. Ik sprak gisteren op het schoolplein de juf van Luuk (die doet op woensdag de NSO en haalde de kindjes op) en ze schrok dr van. Je merkt t bij Luuk (en mij) ook pas in de avond dat t verbrand is.
getver al die poep verhalen. Hier gelukkig nooit gebeurd #afkloppen.
Luuk slaapt ook nog in een slaapzak. Het is zon moeilijke slaper en hij wil echt niet zonder. We een lakendunne slaapzak. En verder geen deken oid.Wel in het peuterbed.
Wij hebben laminaat er over heen gelegd in de winter wel zo fijn want niet zo koud meer maar nu mis ik het wel!quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:05 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben een plavuizen vloer in de woonkamer en die blijft nu gewoon koud. Sofie klaagde gisteren over koude voeten.
Luuk krijgt nu zn uv pakje aan bij de opvang. Met daaronder gesmeerd. Dan moet t goed komen. Sofie heeft dr ook een mee voor bij de nso.
we hebben vloerverwarming. had het zelf nooit zo bedacht, maar het zat in t huis dat we gekocht hebben, maar ik ben er nu wel blij mee.quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:22 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wij hebben laminaat er over heen gelegd in de winter wel zo fijn want niet zo koud meer maar nu mis ik het wel!
+1 😂quote:Op donderdag 2 juli 2015 08:02 schreef Goitske het volgende:
Notthesame ik zie het helemaal voor me hoe je op de vloer ligt
Jouw dochter is me ook een portret zegquote:Op donderdag 2 juli 2015 09:06 schreef PureEvil het volgende:
[..]
+1 😂
Ik heb maar in t bed van mn dochter geslapen. Was uiteindelijk nog koeler dan op onze slaapkamer .
Werd ze vanochtend wakker;
"Mama waar ben je?"
Ik ben in jouw bed Cristel
"*verontwaardigd* jij mag niet in mijn bed. Dat is mijn bed. Jij moet in eigen bed slapen, ik slaap hier" 😱
Ben jij mij?quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:16 schreef Spirit82 het volgende:
Oh men, ik zou echt willen dat het huishouden me meer kon interesserenIk doe de was als ik thuis werk, omdat ik het dan direct kan ophangen of in de droger kan mikken. De was is ook zo ongeveer het enige dat ik leuk vind om te doen. Stofzuigen misschien 1 a 2 keer per week, maar ik moet echt nog wennen aan 2 verdiepingen dus meestal doe ik er maar 1
Dweilen wil ik heel vaak doen, net als afstoffen en de badkamer schoonmaken, maar meestal komt het er gewoon niet van.
Wat ik wel leuk vind, vooral met dit heerlijke weer, is in de tuin rommelenGisteren lekker onkruid gewied en halve bomen tussen de tegels uitgetrokken. En mn radijsjes omgepland (ja ik ben een tuinnoob).
Nee, uiteindelijk niet ivm de beschikbare dagen. Het wordt nu die in de nieuwe wijk, waar ook twee basisscholen zitten. Helaas niet degene waar we haar hebben ingeschreven, maar ja, dat geeft niks.quote:Op donderdag 2 juli 2015 11:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Klinkt fijn cwen! Gaat ze naar de psz waar mijn dame ook zit?
(Welke juf krijgt ze?)
Insmeren gaat hier tegenwoordig goed. De dame vindt het leuk en wil helpen smeren (en jeej voor de lovea, daar reageert ze (voor nu iig) goed op. Ze noemt zichzelf een ijsbeer als ze ingesmeerd is![]()
![]()
Volgende week gaat ze trakteren op de psz, wil van die cakejes in een ijsbakje maken, dus van het weekend (ofzo) even testen of dat wat wordt.
Ja gaat veel te snel! Ben er niet aan toe hoor, een 5 en 3 jarigequote:Op donderdag 2 juli 2015 11:48 schreef As1981 het volgende:
Fijn dat je iets heb gevonden son wat goed lijkt te werken nu. En gewoon alweer bijna 3 je dame (om over je grote maar niet te spreken). Doe nog eens een leuke foto.
Oh zit daar ook een psz joh!quote:Op donderdag 2 juli 2015 12:18 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk niet ivm de beschikbare dagen. Het wordt nu die in de nieuwe wijk, waar ook twee basisscholen zitten. Helaas niet degene waar we haar hebben ingeschreven, maar ja, dat geeft niks.
As, wat goed!
Zindelijkheid is hier nog niks. Ze heeft het écht nog niet door. Ik kan haar wel elke 2 uur op het potje zetten, ze vindt het leuk, maar meer ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |