abonnement Unibet Coolblue
pi_152099484






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichs that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officile websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
pi_152099511
Moest effe opzoeken hoe ik ook alweer een topic kon openen, maar het heeft een goede reden:


Een paar uur geleden, zomaar, uit het niets, tijdens de speciale gig in Budokan te Tokyo. Allereerste keer ooit.


En de unieke opener was ook geen verkeerde.
pi_152099948
Another Girl, supergaaf :D
Bleuh.
pi_152116115
Zeer mooie setlist in de Budokan:

Can't Buy Me Love
Save Us
All My Loving
One After 909
Let Me Roll It
Paperback Writer
My Valentine
Nineteen Hundred and Eighty-Five
Maybe I'm Amazed
I've Just Seen a Face
Another Day
Dance Tonight
We Can Work It Out
And I Love Her
Blackbird
New
Lady Madonna
Another Girl
Got to Get You into My Life
Being for the Benefit of Mr. Kite!
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Back in the U.S.S.R.
Let It Be
Live and Let Die
Hey Jude
Encore:
Yesterday
Birthday
Golden Slumbers
Carry That Weight
The End

Laat daar maar een paar nummers van in Amsterdam terug komen !!! Gewelige setlist !! :D
pi_152116308
Poeh, ik zou bijna toch nog een kaartje voor Amsterdam regelen... Heeft ie Mr Kite al vaker gedaan?
Bleuh.
pi_152120437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:58 schreef PimD het volgende:
Poeh, ik zou bijna toch nog een kaartje voor Amsterdam regelen... Heeft ie Mr Kite al vaker gedaan?
Al een keer of 75, vaste prik in de 'Out There'-tour die sinds mei 2013 op pad is. 'Mrs. Vandebilt', 'Junior's Farm' en gloednieuwe toevoeging 'Your Mother Should Know', inclusief show-trap op de grote schermen, werden na een paar maanden alweer vervangen door 4 liedjes van 'New'. De track 'Everybody Out There' is (gelukkig) eerder deze maand vervangen door 'Hope For The Future'. En 'Can't Buy Me Love', voor het eerst sinds 2009, is vooralsnog op de plek van 'All My Loving' gekomen. En wordt ook (voor deze tour) gloednieuwe toevoeging 'Listen To What The Man Said' steeds vaker geskipt voor het eerder gedropte 'Jet'. Voor de rest is de set alweer 2 jaar roestvast. Maar wl met al die Wings-toevoegingen, tot en met 'Hi Hi Hi' in de toegift. De Budokan-show was een uitgeklede speciale 'one off', stuk of 10 tracks minder, met speciale setlist inclusief nummers als 'Dance Tonight' en 'Got To Get You Into My Life' die hij deze tour niet (meer) speelt.
pi_152121772
Haha okay, niet opgelet dus :D
Bleuh.
  woensdag 29 april 2015 @ 15:41:06 #8
192683 AMDB
Visionair.
pi_152126350
Hey, laat die Noord-Amerikaanse tourbevestigingen eens wat noordelijker plaatsvinden.
  woensdag 29 april 2015 @ 16:38:08 #9
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_152128113
Mooie setlist, maar wel jammer dat Hi Hi Hi niet meer is gedaan. Hopelijk wel straks in Amsterdam. Net als Lovely Rita en Mr. Kite.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_152142713
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:38 schreef Peter88Online het volgende:
Mooie setlist, maar wel jammer dat Hi Hi Hi niet meer is gedaan. Hopelijk wel straks in Amsterdam. Net als Lovely Rita en Mr. Kite.
Geen twijfel over mogelijk. Budokan was speciale gig, tevens geschoten voor een TV-special. Dit is de reguliere, volledige set:

quote:
Eight Days a Week
Save Us
Can't Buy Me Love of All My Loving
Listen To What The Man Said of Jet
Let Me Roll It
Paperback Writer
My Valentine
Nineteen Hundred and Eighty-Five
The Long and Winding Road
Maybe I'm Amazed
I've Just Seen a Face
We Can Work It Out
Another Day
Hope for the Future
And I Love Her
Blackbird
Here Today
New
Queenie Eye
Lady Madonna
All Together Now
Lovely Rita
Eleanor Rigby
Being for the Benefit of Mr. Kite!
Something
Ob-La-Di, Ob-La-Da
Band on the Run
Back in the U.S.S.R.
Let It Be
Live and Let Die
Hey Jude

Day Tripper
Hi, Hi, Hi
Can't Buy Me Love of I Saw Her Standing There

Yesterday
Helter Skelter
Golden Slumbers
Carry That Weight
The End
Met de nummers die hij er af en toe invliegt is er genoeg mogelijk om niet het dikke merendeel te laten overlappen met Gelredome 2009 en Ahoy' 2012. Maar het zijn vooral de hele diepe Beatles-cuts, waarvan er nog maar een handjevol over zijn die hij nooit heeft gespeeld, waar zoveel poeha over gemaakt wordt.

Want ik lees nergens dat de enige songs van na 1976 tot aan het moment dat de huidige band in het spel kwam, die hij met die band regulier op tour gespeeld heeft, letterlijk te tellen zijn op n hand: 'Coming Up' (1979), 'Here Today' (1982), 'Calico Skies' (1997) en 'Flaming Pie' (1997). En song uit de 80's, en die heeft een Lennon-connectie! Mega-hit en zijn laatste Europese kneiter 'Hope Of Deliverance'? In een uniek arrangement, exclusief voor een paar gigs in Zuid Amerika :'). En vooruit, van de solo-songs die gemaakt zijn ten tijde van de huidige band, en waar ze soms ook op hebben meegespeeld, is 'Dance Tonight' een lange tijd (2007-2012, en Budokan '15) gebleven en is 'Fine Line' n keertje (2008) teruggekomen, met een aankondiging die alles opsomt.


(Waarom kun je niet gewoon naar YouTube-links linken ipv embedden hier...)

350 concerten met deze band, in 25 landen. En dan heb je 'Another Girl', 'Lovely Rita', 'All Together Now' en Lennon-songs in n set. Sja...
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:27:55 #12
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_152335340
En hoe denken wij hierover?

quote:
'Beatles en Stones niet revolutionair maar hiphop wel'

The Beatles en The Rolling Stones maakten in 1964 onderdeel uit van de zogeheten 'Britse revolutie', maar de muziek die de bands maakten was dat niet. Dat in tegenstelling tot de hiphop uit de jaren negentig. Dat blijkt uit Brits onderzoek.

De onderzoekers analyseerden zeventienduizend nummers uit de Billboard top honderd van de afgelopen vijftig jaar.

Het onderzoek werd onder anderen uitgevoerd door computerwetenschapper Matthias Mauch en de Britse professor Armand Leroi, die overigens een relatie heeft met Jerry Hall, de ex-vrouw van Mick Jagger.

Het team gebruikte computers om de liedjes te beoordelen op stijl. Leroi vergelijkt het onderzoek met de studie naar de diversiteit in het dierenrijk.

"Iedereen denkt dat de beste muziek werd gemaakt toen hij zeventien jaar oud was", vertelt Leroi aan CNN. "We wilden iets beters leveren dan dat."

De onderzoekers hebben drie jaartallen onderscheiden, waarin grote verschuivingen werden gezien: 1964, 1982 en 1991. De explosie van hiphop in het laatste jaartal was opzienbarend.

De onderzoekers ontdekten ook dat de muziek van The Beatles en The Rolling Stones helemaal niet veel invloed had op andere bands, maar dat de twee beroemde bands zelf een trend volgden.

De muziek uit 1986 was volgens de onderzoekers het saaist. "Alles klonk toen als Duran Duran."
Door: NU.nl
http://www.radio1.nl/item(...)ans%20onderzoek.html
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_152402867
quote:
Goeie grap :) Dat is wat ik denk.
pi_152463892
quote:
Subjectieve materie genterpreteerd door een formule. Met een conclusie in de richting “uitvinding stroom minder invloedrijk dan gebeurtenis eerste man op maan in tweede helft 20ste eeuw”. De criteria zijn ten eerste al scheef, daar zal ik later nog uitgebreid op terugkomen. Laat ik beginnen met zeggen dat het geschiedvervalsing is om te stellen dat muziek in 1963 allemaal de keurigheid van ‘How Much Is That Doggie In The Window' had en TOEN INEENS daar The Beatles waren, een band die van Mars leek te komen. Nee, Elvis was al in 1956 zwaaiend met z’n heupen te zien op TV, de Beatles-massahysterie was niet uniek en ze waren niet de eerste “stoere” act: Buddy Holly, Chuck Berry, Little Richard, allemaal al 7 jaar doorgebroken voordat The Beatles dat deden. (Echter allemaal geen "bands", mocht dat wat uitmaken.) Link Wray maakte in 1958 al gebruik van distortion en feedback. (Waarvan ‘Rumble’ ook wel een mooi relevant voorbeeld is over subjectiviteit/invloed. Liedje is doodsimpel, power chords, blues-schemaatje, backing band speelt beetje mee, ongetwijfeld al veel vaker gedaan op dat moment, elke pub-band kan dat spelen. De SOUND was re-vo-lu-tio-nair, bijna ZESTIG jaar geleden.) Harmonien door pop/rock-acts, The Everly Brothers bijvoorbeeld, 1957. Enzovoorts.

Maar het onderzoek maakt mijn inziens een fout door te stellen dat door de extensie van een rijk pallet aan invloeden uit die tijd The Beatles slechts trends volgden. En dat alles dan ook nog eens geconcludeerd puur op basis van een interpretatie van een analyse van data. Want een computer maakt geen fouten, maar we spreken hier nog altijd van subjectieve “input”. Daar komt bij, het hele culturele aspect en de invloed daarvan wordt er op deze manier ook niet in meegenomen. En de manier waarop de muzikaliteit gemeten wordt, is ook nog eens handmatig te benvloeden. Want waarop toets je? Het valt mij bijvoorbeeld al gelijk op dat er een heleboel over akkoordenwisselingen wordt gesproken, maar nooit over melodie. Laat staan over arrangementen, productie. Laat staan non-muzikale dingen die ook heel belangrijk waren maar in dit onderzoek niet ter zake doen, de gehele culturele impact.

Hoe klinkt dit: ‘Trans-Europe Express’/'The Man-Machine’ minder invloedrijk voor elektronische muziek dan gedacht: de eerste hits met drumcomputers waren al bijna 10 jaar oud, en synths waren ook al niets nieuws onder de zon, om nog maar te zwijgen over die akkoordenschema’s van Kraftwerk. Of:’ Rapper’s Delight’ was eigenlijk een druppel op de gloeiende plaat voor de betekenis van hiphop: de ritmes zijn al terug te vinden in menig funkplaat uit de 60’s en 70’s, tracks als ‘Subterranean Homesick Blues’ en ‘Too Much Monkey Business’ waren al 15-20 jaar eerder populaire tracks met een declamerende voordracht, The Last Poets waren in eind jaren ’60 al actief met politieke teksten als Afro-Amerikanen. Enzovoorts.

Het is allemaal relatief, subjectief, je moet het juiste perspectief en context toepassen. Trouwens, dat brengt me gelijk op de ijkpunten van dit onderzoek. Het begint pas in 1960, en dan nog bij de Hot 100 ook, n territorium, slechts de mainstream. (Deze gebreken geven ze overigens zelf ook al aan in de conclusie.) Ik hoef niemand te vertellen dat revolutie vaak niet begint bij de mainstream, of per se in Amerika. Daar komt bij, op deze wijze kan ook nergens worden meegenomen dat The Beatles in 1965 en 1966 al lang niet enkel meer “slechts” rock and roll/pop maakten, laat staan een evolutie van ’Love Me Do’ naar ‘Tomorrow Never Knows’ in amper 4 jaar doorstonden. 'Revolver' en 'Sgt. Pepper’, nogmaals die culturele impact, het totale plaatje, wordt niet naar gekeken. Revolutie van muziek had en heeft vrij weinig met akkoordenwisselingen en "tonen" te maken. Die 12 noten in de chromatische toonladder bestonden al, ja. The Beatles pionierden met productie, studio-technieken, waren melodisch baanbrekend. Zelfs in 1963-1964, waar op basis van de ingevoerde data de muziek inderdaad puur genspireerd leek op dingen uit de jaren daarvoor: het openingsakkoord van ‘A Hard Day’s Night’, de natuurlijk klinkende melodische acrobatiek in ‘Not A Second Time’, de toonwisseling in ‘If I Fell’, zelfs bepaalde dingen uit ‘She Loves You’, zulke dingen gebeurden gewoon allemaal niet in die tijd, al kwam de sound zelf inderdaad niet uit de lucht vallen. Of, hoe kan worden meegenomen dat zulke dingen andere 60’s-artiesten weer benvloedde? The Beach Boys bijvoorbeeld, die op hun beurt zo’n beetje de blauwdruk voor harmonische pop hebben neergezet, wat artiesten heeft benvloed die op hun beurt weer… En dan ben je nog lng niet bij 1967. Probeer iets als ‘Penny Lane’ maar eens uit te spellen, het gaat tegen alles in. Dat heeft niets te maken met het volgen van trends. En dan heb ik het “slechts” over de composities. Wat engineers Ken Scott, Geoff Emerick, Norman Smith, etc. voor elkaar moesten krijgen omdat The Beatles verder waren dan de beperkte studiotechniek toestond komt daar allemaal nog eens bij.

En het is dus niet alleen krom wat betreft The Beatles uiteraard, zoals al een paar keer aangegeven kun je sound/productie/arrangementen niet meenemen in data als deze. Phil Spector, anyone? Als je daar de formule tegenaan gooit kom je erachter dat reverb eigenlijk al heel lang gebruikt werd, en dat gelaagdheid door overdubs ook niet in de 60’s werd verzonnen. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te bedenken. Tevens, omdat ze concluderen vanuit ‘tags’ gehangen aan ‘genres’, krijg je dus ook dat bijvoorbeeld “punk” (1977 in de mainstream, waarop ze zich baseren, ontwikkeling in de jaren daarvoor) niet veel anders kan worden gezien als “hard rock” (de 10-15 jaar daarvoor). De akkoorden en stijl zal niet als heel veel anders worden gezien door de computer: laten we zeggen, ‘Whole Lotta Love’, die stond al in 1969 in de charts, 'Anarchy In The U.K.' schokte England pas 7 jaar later, maar heeft amper in de charts gestaan, en dit onderzoek heeft dus ook slechts Amerika onderzocht. En dan protopunk, The Stooges, debuut in 1969, het ligt allemaal veel ingewikkelder dan data te verbinden aan een formule. Deze hele wirwar-alinea somt al op waarom dit soort dingen niet te meten zijn en al helemaal niet te concluderen zijn op de wijze waarop de onderzoekers dat gedaan hebben.

Het feit dat ze op 1983 als revolutie uitkomen somt dit al een beetje op. Naast dat jaar - en 1964 - ook 1991, die laatste aangewezen als snelste muzikale verandering: rap werd mainstream. LL Cool J verkocht al honderdduizenden platen in 1985 - want nogmaals, het gaat hier puur over commercieel succes gemeten in verkoopaantallen, waardoor zoals eerder gezegd alleen al punk, laat staan nog veel grotere revoluties, volledig over het hoofd gezien kunnen worden - en een album als ‘Straight Outta Compton’ - met teksten die je anno 2015 nog steeds niet op de radio zal horen - was al goud een paar jaar voor 1991. Ze noemen 1986 als generiek jaar, alles leek op Duran Duran. Het jaar van 'Raising Hell', 'Licensed To Ill', 'Planet Rock'... Albums die zo belangrijk zijn geweest voor het genre wat ze later beschrijven als muzikaal landschap veranderend 5 jaar later…

Het zegt ons nog iets moois over de gebreken van een onderzoek als deze: het klopt dat - zoals met elke stijl in elke cultuur - een heleboel 60’s-muziek op elkaar leek, van elkaar werd afgekeken, in vergelijking met elkaar verre van revolutionair was, en akkoordenwisselingen niet in 1964 werden uitgevonden. The Beatles speelden ook ‘Matchbox’ en ‘Rock And Roll Music’. Maar als je diezelfde maatstaven hanteert voor wat ze zeggen over hiphop, kom je er op uit dat het genre afgeleid werd uit disco (al mainstream vanaf mid jaren ’70), en wat te zeggen van het vele gebruik van samples in die tijd. Behalve dat hiphop al 10-15 jaar aan de gang was voor het genoemde 1991, zelfs al 5 jaar dik in de charts en op wereldwijde tournees. Het grote plaatje wordt overzien, bij hun beweringen over hiphop, The Beatles. En dat is gezien de wijze waarop het tot stand is gekomen ook niet verrassend.

Zoals ik al zei: subjectieve materie genterpreteerd door een formule.
pi_152481974
AMEN
pi_152482758
Ik heb het onderzoek niet gelezen/gehoord, maar ik kan me iets bij bovenstaand pleidooi voorstellen (die heb ik wel helemaal gelezen).

Ik denk dat je met 'input' vooraf al kan sturen in je onderzoek, zeker als je al weet welke kant je je conclusie op wilt laten gaan. Wil je dat hip hop belangrijker is in de geschiedenis dan moet je lekker een beperkte periode onderzoeken, dat hip hop lekker in het midden ligt. In 1960 beginnen = heel veel vergeten. Popmuziek bestaat in elk decenium/eeuw, je zou eigenlijk terug moeten gaan naar minimaal 18e eeuw? Mozart en Beethoven maakten in die tijd ook 'popmuziek/populaire muziek'. En misschien is er al veel eerder ook muziek die nog steeds vandaag de dag wordt gespeeld/uitgevoerd. En ook die muziek is nog steeds van invloed op de muziek die nu nog gemaakt wordt.

Onderzoek is een lachtertje :D
pi_152541729
In ander nieuws, hij kan 'em nog steeds:


Ook de sequencer-geluiden van 'Temporary Secretary' klonken door de hal tijdens deze besloten soundcheck/rehearsal - meerdere keren 'Penny Lane', kijkend naar het tourschema vraag je je af waarom ;) - voordat McCartney zelf arriveerde. De band repeteert altijd vele uitdagende keuzes, voordat het ook maar aan McCartney geopperd wordt en hij ze daarna afschiet - om vervolgens door te gaan in 'C Moon' danwel 'Let Me Roll It' - dus dat wil niet heel veel zeggen. Echter, hij heeft het laatst wel in een - voor de verandering met McCartney niet op de PR-toer, met persoonlijke verhalen en een kant die hij niet vaak van zichzelf laat zien, een absolute aanrader: http://nerdist.com/nerdist-podcast-paul-mccartney/ - interview aangegeven dat hij die song misschien naar het podium zou willen vertalen, zeggende dat hij daarvoor de originele sequencer-geluiden zou moeten opzoeken. Nou, dat bleek in ieder geval dus voor een keer geen promo-praatje.
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:59:20 #18
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_152563890
Iemand de tickets toevallig al binnen? Niet dat ik mij per se zorgen maak, maar als de rest ze wel heeft ben ik op tijd met wl zorgen maken :+
pi_152568252
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:59 schreef BoerBert het volgende:
Iemand de tickets toevallig al binnen? Niet dat ik mij per se zorgen maak, maar als de rest ze wel heeft ben ik op tijd met wl zorgen maken :+
Hier ook nog niet. Vorig jaar kreeg ik ze ook pas ongeveer 2 weken voor het concert (dat dus uiteindelijk niet doorging ;( ).
pi_152584410
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hier ook nog niet. Vorig jaar kreeg ik ze ook pas ongeveer 2 weken voor het concert (dat dus uiteindelijk niet doorging ;( ).
Tja, ik heb ze digitaal. Dus nu 2 maanden binnen :P Als je bij ticketmaster besteld staan ze altijd al in je account opgeslagen. Uitprinten en klaar.
pi_152584612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:48 schreef awijmans het volgende:

[..]

Tja, ik heb ze digitaal. Dus nu 2 maanden binnen :P Als je bij ticketmaster besteld staan ze altijd al in je account opgeslagen. Uitprinten en klaar.
Weet ik, maar dat was bij de voorverkoop via Crowdsurge helaas niet mogelijk :)

Maar ze versturen ze dus waarschijnlijk ~2 weken van te voren, dus dat moet nog wel goedkomen :)
pi_152590269
Juist, McCartney's site werkt via Crowdsurge in Engeland, die verzenden altijd zo laat mogelijk. Andere tickets ook nog stds niet binnen. Tweede avond in Amsterdam gewoon via de Nederlandse kanalen kunnen bestellen: zoals altijd ontvangen binnen n of twee werkdagen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 18:03:25 #23
192683 AMDB
Visionair.
pi_152596869
Ik had stille hoop snel wat meer Noord-Amerikaanse bevestigingen te zien, nog enige kans daarop denken jullie?
pi_152597949
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:03 schreef AMDB het volgende:
Ik had stille hoop snel wat meer Noord-Amerikaanse bevestigingen te zien, nog enige kans daarop denken jullie?
Komen er nog een paar aan, waarschijnlijk eind juli. Hij staat dan sowieso al op Lollapalooza (31 juli), rest van het schema tussen 9 juli (Stockholm) en dan nog leeg.
pi_152598272
En zoals altijd tijdens besloten miljonairsfeestjes of intieme (benefiet)concerten kan McCartney dan wl van het vaste patroon afwijken: 'Another Girl' en 'One After 909' werden alweer - en wat die laatste betreft alwr - opgeborgen na Budokan. Dinsdag in New York City tijdens het jaarlijkse Robin Hood Foundation-concert in het Jacob Javits Center:


Voor het eerst sinds 2008. (Rusty moest de solo ook weer even opfrissen, zo te horen...)


De toegift met 'Another Girl' en 'Birthday'.


En een wel heel bijzonder intro en opener.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:48:44 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152786519
Voor Ziggo-abonnees twee staanplaatsen voor 8 juni voor de prijs van een.
The love you take is equal to the love you make.
pi_152795916
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef Lienekien het volgende:
Voor Ziggo-abonnees twee staanplaatsen voor 8 juni voor de prijs van een.
Waar lees je dat? :)
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:24:27 #28
134538 chansadres
Black & White
pi_152796236
Potverdorie, dan zit ik net in Itali :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:55:42 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152797117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:12 schreef Operc het volgende:

[..]

Waar lees je dat? :)
In een mail van Ziggo.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 20 mei 2015 @ 20:48:25 #30
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_152801116
Niets gekregen :{
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:05:47 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152801881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 20:48 schreef Hankster het volgende:
Niets gekregen :{
Wel Ziggo-klant?
The love you take is equal to the love you make.
pi_152819924
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef Lienekien het volgende:
Voor Ziggo-abonnees twee staanplaatsen voor 8 juni voor de prijs van een.
Ik weet niet hoeveel staanplaatsen er nog over zijn, maar er zijn nog bijna 1300 tribune kaarten beschikbaar, dat zijn nog best veel plaatsen na ruim 2 maanden in de verkoop. Het kost in Nederland (en Europe algemeen) iets meer moeite om de zalen vol te krijgen helaas. Ik snap wel dat Paul graag naar USA/Zuid-Amerika/Japan gaat waar de zaal soms binnen enkele minuten compleet uitverkocht is. Dat voelt toch goed.

Voordeel is wel dat ik vorige week alsnog mijn kaartje voor 8 juni heb gekocht en nu dus lekker 2x kan gaan kijken. En ik ben geen Ziggo abonnee, dus gewoon 108.90 betaald voor 1 kaartje.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:05:27 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152821026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:35 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel staanplaatsen er nog over zijn, maar er zijn nog bijna 1300 tribune kaarten beschikbaar, dat zijn nog best veel plaatsen na ruim 2 maanden in de verkoop. Het kost in Nederland (en Europe algemeen) iets meer moeite om de zalen vol te krijgen helaas. Ik snap wel dat Paul graag naar USA/Zuid-Amerika/Japan gaat waar de zaal soms binnen enkele minuten compleet uitverkocht is. Dat voelt toch goed.

Voordeel is wel dat ik vorige week alsnog mijn kaartje voor 8 juni heb gekocht en nu dus lekker 2x kan gaan kijken. En ik ben geen Ziggo abonnee, dus gewoon 108.90 betaald voor 1 kaartje.
Ja, wel jammer dat de verkoop voor dag twee niet zo loopt.

Wij hadden al kaartjes voor de 7e, de 8e is voor ons geen optie (we wonen niet in de buurt).
The love you take is equal to the love you make.
pi_152895775
Mensen die in Amsterdam willen worden verrast met zonder overdrijven met afstand de grootste McCartney setlist verrassing aller tijden moeten de setlist-ontwikkelingen vanaf NU ontwijken.

(Het duurde exact 30 minuten voordat ik zelf gespoilerd werd, en ik zie hem anderhalve week eerder :'). )

edit: Ik moet het van Arn0 veranderen in "meest gedurfde". Ik blijf er bij dat als ik een lijst met 100 McCartney-tracks die hij realistisch gezien zou kunnen toevoegen had moeten maken, ik deze nog niet eens op de longlist had kunnen zetten. Het tij is gekeerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 23-05-2015 22:47:11 ]
  zaterdag 23 mei 2015 @ 23:50:40 #35
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_152900517
Ik vroeg mij al af of het al was gepost :P. Wat een toffe toevoeging! Hopelijk dropt hij hem niet snel van de setlist.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 24 mei 2015 @ 00:03:24 #36
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_152901282
Ik zie op twitter dat Dave Grohl op dit moment als special guest bij McCartney op het podium is gekomen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_152904583
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 00:03 schreef Peter88Online het volgende:
Ik zie op twitter dat Dave Grohl op dit moment als special guest bij McCartney op het podium is gekomen.
Damn, voor de balans het meest gedurfde moment uit z'n live-carrire ooit maar effe afgewisseld met een doodsaai, voorspelbaar, uitgekauwd stadionrock-momentje dus. Laat me raden, "1, 2, 3, 4...".
pi_152909346
Dear Prudence
pi_152909392
Iemand de Crowdsurge kaartjes al ontvangen?
  zondag 24 mei 2015 @ 23:37:18 #40
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_152933230
Ik zie dat er in de setlist en gisteravond en die van vanavond (2 shows in de O2 Arena achter elkaar) toch enkele verschillen zit (niet veel, maar toch). Inmiddels ga ik beiden avonden in de Ziggodome, dus vind dat wel fijn dat het niet 100% hetzelfde is.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153000315
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:37 schreef Peter88Online het volgende:
Ik zie dat er in de setlist en gisteravond en die van vanavond (2 shows in de O2 Arena achter elkaar) toch enkele verschillen zit (niet veel, maar toch). Inmiddels ga ik beiden avonden in de Ziggodome, dus vind dat wel fijn dat het niet 100% hetzelfde is.
Met 2 avonden achter elkaar in dezelfde stad zijn de setlists nooit helemaal hetzelfde. Er wisselen ongeveer 3-4 nummers. En dat is ook de reden dat ik er beide keren in Amsterdam bij wil zijn. En je weet nooit of het de laatste keer Nederland wordt voor Paul (zonder al te negatief over te komen).

Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg om te weten welke nummers er komen.

Nog even wat leuke verassingen benoemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de 2e London show werd ook weer een keer Ram On gespeeld. Voor mij is dat een teken dat de band lekker in zijn vel zit en het publiek enthousiast is. Ik houd van die spontane acties.

Ik heb er zin in 7+8 juni :D
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:58:48 #42
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153010309
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 10:04 schreef awijmans het volgende:
En je weet nooit of het de laatste keer Nederland wordt voor Paul (zonder al te negatief over te komen).
Ja, al is hij in de afgelopen 6 jaar al vaker in Nederland geweest als in de 20 jaar daarvoor :D. Maar gezien zijn leeftijd weet je het inderdaad maar nooit.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153066485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:58 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Ja, al is hij in de afgelopen 6 jaar al vaker in Nederland geweest als in de 20 jaar daarvoor :D. Maar gezien zijn leeftijd weet je het inderdaad maar nooit.
Het is maar net hoe je het bekijkt. In 1989 was hij 1x in Nederland, maar deed hij wel 4 concerten in Ahoy. In 1993 was hij ook maar 1x in Nederland voor 2 concerten in Ahoy. Ik heb beide jaren een concert mogen meemaken. Lucky me ^O^

Laten we hopen dat 8 juni nog lang niet de laatste keer wordt, maar gezien het verschil in enthousiasme in kaartverkoop tussen Nederland (voor 8 juni nog bijna 1400 zitplaatsen beschikbaar + ?? staanplaatsen = slechts 90% verkocht?) en USA/Japan/Zuid-Amerika (uitverkocht binnen enkele minuten tot 24 uur) snap ik het wel als Paul vaker naar de snelverkopende landen gaat.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:40:19 #44
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_153066595
Kaartjes zijn hier binnen, trouwens.
pi_153069219
Wie is er wel eens backstage geweest bij een concert Paul mcCartney? Hoe werkt dat? Wat kan ik verwachten 7 juni? :P #YES
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:15:42 #46
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_153069325
Geen idee maar ik wil je wel mentaal komen ondersteunen :+
pi_153076083
Kaartje zat hier vandaag in de brievenbus!
pi_153076127
Die hele 2e show hebben ze totaal verkeerd gebracht overigens, de eerste was nog niet eens uitverkocht en de tweede werd al aangekondigd wegens "massale vraag naar kaarten". Livenation wilde een beetje een schokeffect creren bij fans zodat iedereen overhaast kaarten ging halen. Maar dat gebeurde niet en nu krijgen ze de tweede avond niet vol. :')
pi_153094763
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:15 schreef BoerBert het volgende:
Geen idee maar ik wil je wel mentaal komen ondersteunen :+
Thanks, maar support heb ik al geregeld :P

Heeft er nog iemand vragen voor Paul of iemand van de band? Je weet nooit hoe het kan lopen.
  ESF Reporter zaterdag 30 mei 2015 @ 09:05:08 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_153094799
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:11 schreef awijmans het volgende:
Wie is er wel eens backstage geweest bij een concert Paul mcCartney? Hoe werkt dat? Wat kan ik verwachten 7 juni? :P #YES
Ik (via-via), geen Paul gezien, wel thee gedronken bij de vegetarische catering en even aan z'n gitaren bij het podium mogen ruiken.
Zondag ga ik weer. *O*
pi_153095488
Hoe komen jullie aan dat Ziggo tweede kaartje gratis verhaal? Ik zit bij Ziggo, maar heb niks gehad.
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:22:51 #52
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153245126
Jan-Willem Roodbeen mag Paul telefonisch interviewen. Te horen rond 15:00 op Radio 2.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  donderdag 4 juni 2015 @ 13:57:42 #53
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_153246055
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:09 schreef Zocalo het volgende:
Hoe komen jullie aan dat Ziggo tweede kaartje gratis verhaal? Ik zit bij Ziggo, maar heb niks gehad.
je kon tot 1 juni bij club ziggo een vrijkaartjes krijgen als je via hun site je ticket bestelde.
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:46:24 #54
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153248877
Best een leuk interview dat Jan-Willen had met Paul.

http://www.radio2.nl/nieuws/id-6880/interview-paul-mccartney.html
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153270250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:46 schreef Peter88Online het volgende:
Best een leuk interview dat Jan-Willen had met Paul.

http://www.radio2.nl/nieuws/id-6880/interview-paul-mccartney.html
Ah jammer, net te laat om te zeggen dat ik het een beetje een suf interview vond :X Waarom zou je het smurfenlied noemen in een interview met een Beatle en zelfs het nummer mee laten zingen? Een beetje grappig, ook wel apartere vragen, maar ik denk dat als je Paul 13 minuten aan de telefoon hebt dat je dan betere vragen kan stellen.

Iemand nog ideeen wat ik hem zou kunnen stellen als ik oog in oog met kom te staan komende zondag op de 'band-lounge-meet'? Kans is heel klein dat Paul daar zal zijn, ik weet het. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 13:57 schreef Hankster het volgende:

[..]

je kon tot 1 juni bij club ziggo een vrijkaartjes krijgen als je via hun site je ticket bestelde.
Oke, we staan dus 8 juni met niet-Beatles fans vooraan? 8 juni raakt trouwens toch nog best wel redelijk uitverkocht, misschien door deze actie van ziggo.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:42:25 #56
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_153273907
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:49 schreef awijmans het volgende:

[..]


Oke, we staan dus 8 juni met niet-Beatles fans vooraan?
mwa, dat zal wel meevallen. Ik denk dat het voornamelijk mensen net ik zijn die Paul al eerder hebben gezien en 2x100,- gewoon te gek vonden :D
pi_153275915
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:49 schreef awijmans het volgende:

[..]

Oke, we staan dus 8 juni met niet-Beatles fans vooraan? 8 juni raakt trouwens toch nog best wel redelijk uitverkocht, misschien door deze actie van ziggo.
Complete vakken zijn weggeven aan o.a. Conservatoriumstudenten, een aantal inclusief soundcheck, dus dat komt wel goed.
pi_153295205
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Complete vakken zijn weggeven aan o.a. Conservatoriumstudenten, een aantal inclusief soundcheck, dus dat komt wel goed.
Wanneer zijn die kaarten weg gegeven? Afgelopen week? Of al een tijdje terug?

En waarom geen soundcheck kaarten aan echte fans weggeven?
pi_153297973
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:01 schreef awijmans het volgende:

[..]

Wanneer zijn die kaarten weg gegeven? Afgelopen week? Of al een tijdje terug?

En waarom geen soundcheck kaarten aan echte fans weggeven?
Afgelopen week. Sympathieke geste, maar wel krom inderdaad. Kan me in 2012 ook nog herinneren dat er links en rechts soundchecks werden weggeven, en de verslagen na afloop een aantal dingen gemeen hadden: de winnaars kenden tch meer liedjes dan ze dachten, en McCartney zelf was ook heel aardig tegen ze. Was het een meet en greet...

Item bij Jinek gisterenavond ook weer een aanfluiting. Paar pratende hoofden die van toeten noch blazen weten, ik hoef het allemaal niet meer uit te spellen. Gisterenavond vol voetbalstadion in Marseille: 'Michelle' op de setlist.
pi_153301905
Vorige week donderdag Paul McCartney in Liverpool gezien. 8ste keer ooit, eerste keer in Liverpool, zelfs eerste keer in Engeland, eerste keer in 3 jaar en 2 maanden (!). Niet veel tijd gehad om verslag te doen, maar samengevat was het zeer indrukwekkend en een groot plezier om de man eindelijk weer op het podium te zien. Kreeg stuk of 15 liedjes te horen die ik nog nooit of in 6 jaar niet live gehoord had, waaronder een paar grote favorieten. En die eerste toegift is de beste toegift die ik hem ooit heb zien geven. Alle platgereden paden eruit, n up-tempo Beatles-favoriet voor het eerst ooit dit jaar, n mega-Wings rocker die hij bijna 40 jaar niet speelde - een SOLO-nummer in de toegift! - n up-tempo Beatles-klassieker die hij jaren niet gespeeld had. Ik denk dat ik nog nooit eerder een volledige set van hem gezien had waar de toegift geen voorspelbare - maar daarom niet minder grandioze - herhaling van zetten was. (Dit was "setlist 2", dus hoeft niet zo te zijn in Amsterdam.) Een geweldige 'buzz' door Liverpool voor de terugkomst van Paul McCartney. Hele zaal met bordjes "welcome home, Paul" en de Engelse vlag in vorm van een hartje, wat een gemotioneerde McCartney even deed pauzeren bij opkomst, in plaats van direct in de opener over te gaan. Geen 'Penny Lane'... Wel gedaan tijdens de soundcheck. Sterker nog, helemaal niets extra's voor Liverpool. Maar dat realiseer ik me nu pas.

Niet dat deze show niet al een dikke 2 jaar op pad is, maar aangezien we het de komende dagen in Amsterdam mogen meemaken zal ik voor de rest de set nog niet gaan uitspellen alhier. 2 snapshots die ik schoot:


  zaterdag 6 juni 2015 @ 18:18:24 #61
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153304680
Ik zit dat stukje van Jinek terug te kijken, maar wat tenenkrommend. 'McCartney praat helemaal niet graag over het verleden' ;(.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153305085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:43 schreef Aisumasen het volgende:
Vorige week donderdag Paul McCartney in Liverpool gezien. 8ste keer ooit, eerste keer in Liverpool, zelfs eerste keer in Engeland, eerste keer in 3 jaar en 2 maanden (!). Niet veel tijd gehad om verslag te doen, maar samengevat was het zeer indrukwekkend en een groot plezier om de man eindelijk weer op het podium te zien. Kreeg stuk of 15 liedjes te horen die ik nog nooit of in 6 jaar niet live gehoord had, waaronder een paar grote favorieten. En die eerste toegift is de beste toegift die ik hem ooit heb zien geven. Alle platgereden paden eruit, n up-tempo Beatles-favoriet voor het eerst ooit dit jaar, n mega-Wings rocker die hij bijna 40 jaar niet speelde - een SOLO-nummer in de toegift! - n up-tempo Beatles-klassieker die hij jaren niet gespeeld had. Ik denk dat ik nog nooit eerder een volledige set van hem gezien had waar de toegift geen voorspelbare - maar daarom niet minder grandioze - herhaling van zetten was. (Dit was "setlist 2", dus hoeft niet zo te zijn in Amsterdam.) Een geweldige 'buzz' door Liverpool voor de terugkomst van Paul McCartney. Hele zaal met bordjes "welcome home, Paul" en de Engelse vlag in vorm van een hartje, wat een gemotioneerde McCartney even deed pauzeren bij opkomst, in plaats van direct in de opener over te gaan. Geen 'Penny Lane'... Wel gedaan tijdens de soundcheck. Sterker nog, helemaal niets extra's voor Liverpool. Maar dat realiseer ik me nu pas.

Niet dat deze show niet al een dikke 2 jaar op pad is, maar aangezien we het de komende dagen in Amsterdam mogen meemaken zal ik voor de rest de set nog niet gaan uitspellen alhier. 2 snapshots die ik schoot:


Goede filmpjes ^O^

Begint nu al weer te kriebelen voor morgen :D Hoelaat zijn jullie er ongeveer? Wil wel een beetje vooraan kunnen staan :)
pi_153306359
Ik ben er om 12:00, maar sta waarschijnlijk toch achteraan in de zaal. 18:00 ga ik naar binnen en dan 19:00 "band-lounge-meet". Heel benieuwd.

Maandag sta ik er weer om 12:00, maar dan ga ik 18:30 gewoon rennen om vooraan te staan.
:)
pi_153306893
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:18 schreef Peter88Online het volgende:
Ik zit dat stukje van Jinek terug te kijken, maar wat tenenkrommend. 'McCartney praat helemaal niet graag over het verleden' ;(.
Snap ook eigenlijk niet dat Robert ten Brink onze nationale Beatles-kenner is.
pi_153307974
Geen kaartje. Maar ach, de man is dichterbij en in betere geluidskwaliteit te bewonderen op YouTube :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_153315971
Maandag is dus nog steeds niet uitverkocht? Hoe erg is het?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_153320398
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:21 schreef nomar83 het volgende:
Maandag is dus nog steeds niet uitverkocht? Hoe erg is het?
De cijfergek heeft nog maar een keer geteld, zoals ik dat de afgelopen week al vaker gedaan heb (Statestieken zijn op te vragen bij cijfergekdiemaccakaartentelt@gmail.com). Er zijn op dit moment nog 172 tribunekaarten en ook nog veldkaarten, maar daar is geen aantal van bekend. Een week geleden stond de teller nog op ruim 1300 kaarten. Die sterke daling zou dus erg goed kunnen komen door het weggeven van kaarten in de afgelopen week. Ondanks dat er ook regelmatig kaarten zijn terug gekomen(????).

Tot straks allemaal. En tot morgen hoop ik.
pi_153323204
Veel plezier iedereen vandaag. En tot morgen! :W
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zondag 7 juni 2015 @ 13:20:08 #69
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153324563
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 19:50 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Snap ook eigenlijk niet dat Robert ten Brink onze nationale Beatles-kenner is.
Waarschijnlijk omdat hij een programma heeft vernoemd naar een Beatlesong :'). En omdat hij al sinds de jaren '60 fan is. Persoonlijk vond ik dat Gerard Ekdom bij RTL Late Night 2 maanden terug een interessanter verhaal had. Ondanks dat de redactie zelf er dan weer een rommel van maakte :').

Maar goed, het gaat om vanavond en morgenavond. Heel veel zin in! Fijne avond allen die gaan *O*.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 7 juni 2015 @ 15:38:28 #70
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_153327529
Iemand nog interesse in 2 staanplaatsen voor vanavond? Doordat mijn vriendin gisteren is thuisgekomen van haar vakantie met een lelijk ontstoken voet is drie uur lang in een vol Ziggodome staan niet echt een heel slim plan... Ruilen tegen zitplaatsen zou ook tof zijn (anders gaan we voor morgen wel twee zitplaatsen kopen). Ik heb de kaartjes op ticketswap gezet.
pi_153329601
Artikel gisteren in NRC Handelsblad: http://www.nrc.nl/next/va(...)nog-toe-doet-1501567

Edit: Ook stukken in AD en Parool zie ik nu. Strekking is hetzelfde.

[ Bericht 16% gewijzigd door nomar83 op 07-06-2015 17:28:40 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  maandag 8 juni 2015 @ 01:18:14 #72
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153343173
Zal ik de eerste dan maar zijn? Wat een show as het weer _O_ *O*. Enkel Maybe I'm Amazed kwam niet erg goed uit de verf met zijn stem. Maar voor de rest leek hij weer onvermoeibaar. Het scheelt denk ik wel dat ik hem sinds de vorige keer in Ahoy niet meer had gezien. Want nu zag ik voor het eerst de 'nieuwe' opbouw van het podium. En nog belangrijker; veel songs die ik nog niet live had gehoord.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 8 juni 2015 @ 02:51:16 #74
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153343873
Het was geweldig... *zucht*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  ESF Reporter maandag 8 juni 2015 @ 07:21:38 #75
87554 Cee
Welluk?
pi_153344772
Oh jongens. _O_ Geen woorden voor. Deze man is geen zeventigplusser. Onmogelijk.
Die setting tijdens Blackbird. O+
  maandag 8 juni 2015 @ 10:07:35 #76
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153346523
Serieus, mijn voeten doen nu nog pijn en mijn stem is nog schor. Hoe houdt HIJ dit in godsnaam vol? :D _O_
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 8 juni 2015 @ 10:40:15 #77
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_153347198
Vanavond heen :)

Pfff ik zie die playlist van gisteren O+ :9~ :9~ :9~ Kan niet wachten haha! *O*
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 8 juni 2015 @ 10:46:24 #78
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153347328
Temporary Secretary live, hoe tof! Dat ik dat nog mee mocht maken! :D En Nineteen Hundred And Eighty Five, ook nog nooit live gehoord. :)
Ik ben als 10-jarige ooit begonnen als Wings-fan, dus ik was helemaal blij. O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153348053
Het was mijn eerste keer Paul, maar zo wat een concert zeg _O_ O+
  maandag 8 juni 2015 @ 11:37:58 #80
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_153348525
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:40 schreef satecl het volgende:
Vanavond heen :)

Pfff ik zie die playlist van gisteren O+ :9~ :9~ :9~ Kan niet wachten haha! *O*
ik kan niet wachten om mn pc uit te zetten en richting Amsterdam te gaan :D _O_
  maandag 8 juni 2015 @ 11:49:57 #81
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_153348867
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:20 schreef Jacobuspower het volgende:
Het was mijn eerste keer Paul, maar zo wat een concert zeg _O_ O+
Dit dus! BRILJANT!!
  maandag 8 juni 2015 @ 12:05:31 #82
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153349265
Er waren ook wat BNers gisteren.

caricevhouten twitterde op zondag 07-06-2015 om 22:03:19 If only every day was like a @PaulMcCartney concert.. ❤️ http://t.co/VWBWtsf85C reageer retweet
En Tijn zag Owen Schumacher nog lopen. Leo Blokhuis gaat vanavond.

LeoBlokhuis twitterde op zondag 07-06-2015 om 23:43:40 Ik lees alleen maar goeie dingen over Paul McCartney in mijn tijdlijn. Morgen ga ik, heb veel zin. reageer retweet
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153349687
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:46 schreef Jane het volgende:
Temporary Secretary live, hoe tof! Dat ik dat nog mee mocht maken! :D En Nineteen Hundred And Eighty Five, ook nog nooit live gehoord. :)
Ik ben als 10-jarige ooit begonnen als Wings-fan, dus ik was helemaal blij. O+
Ja, had niet voor mogelijk gehouden dat hij in 2015 een show zou doen met 'Listen To What The Man Said', 'Temporary Secretary', 'Nineteen Hundred and Eighty-Five', 'Another Day' in de set en zelfs 'Hi Hi Hi' als toegift.
  maandag 8 juni 2015 @ 12:33:02 #84
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_153349946
quote:
10s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:05 schreef Jane het volgende:
Er waren ook wat BNers gisteren.

caricevhouten twitterde op zondag 07-06-2015 om 22:03:19 If only every day was like a @PaulMcCartney concert.. ❤️ http://t.co/VWBWtsf85C reageer retweet
En Tijn zag Owen Schumacher nog lopen. Leo Blokhuis gaat vanavond.

LeoBlokhuis twitterde op zondag 07-06-2015 om 23:43:40 Ik lees alleen maar goeie dingen over Paul McCartney in mijn tijdlijn. Morgen ga ik, heb veel zin. reageer retweet
Mike Bodde, Harry Sacksioni. Wie was er eigenlijk niet? ;)
pi_153349983
Was weer top.

Maar laten we eerlijk zijn, op dat Destiny-nummer zat niemand te wachten toch ;)

Had dan liever All Day/Two Fingers gehad :P
  maandag 8 juni 2015 @ 12:42:12 #86
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153350140
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, had niet voor mogelijk gehouden dat hij in 2015 een show zou doen met 'Listen To What The Man Said', 'Temporary Secretary', 'Nineteen Hundred and Eighty-Five', 'Another Day' in de set en zelfs 'Hi Hi Hi' als toegift.
Ja, echt geweldig hoe hij me toch altijd weer weet te verrassen. Echt, deze man.... deze man.... ik heb er geen woorden voor. _O_

Dit was de 5de keer dat ik hem live zag (eerste keer in 1989) en steeds speelt hij toch weer nummers die ik niet verwacht had. Wt een held! O+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153350180
Ik heb vast veel van jullie gezien moest werken bij het grandcaf
  maandag 8 juni 2015 @ 12:44:19 #88
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153350183
PaulMcCartney twitterde op maandag 08-06-2015 om 12:25:32 Great first night in Amsterdam. See you again tonight at the @ZiggoDome! #OutThere Photo by MJ Kim http://t.co/Yv72n2QRFl reageer retweet
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153350386
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:34 schreef Xrenity het volgende:
Was weer top.

Maar laten we eerlijk zijn, op dat Destiny-nummer zat niemand te wachten toch ;)

Had dan liever All Day/Two Fingers gehad :P
Hoogtepunt alhier, indrukwekkende live-uitvoering, goed gekozen moment in de set.
pi_153351077
In een woord geweldig, ook zeer goede aanpassingen ten opzicht van de vorige keer in Ahoy ^O^

Jammer dat ik vanavond niet kan, anders was ik gewoon twee keer gegaan :Y
  maandag 8 juni 2015 @ 13:28:12 #91
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153351294
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:20 schreef MrBadGuy het volgende:

Jammer dat ik vanavond niet kan, anders was ik gewoon twee keer gegaan :Y
Ik heb ook serieus zitten overwegen om vanavond nog een keer te gaan. :D :@ Maar dan zou ik deze keer een (goeie) zitplaats willen en die zijn er niet meer.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 8 juni 2015 @ 13:46:28 #92
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153351900
Ik moest trouwens wel lachen om z'n opmerking dat hij Nederlands ging proberen te praten, ondanks het feit dat hij wist dat wij allemaal 'beter Engels spreken dan hijzelf'. :') :D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 8 juni 2015 @ 15:59:18 #93
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153355355
Een overzichtje met (lovende) recensies:

http://www.nrc.nl/muziek/(...)cert-paul-mccartney/

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 10-06-2015 08:37:48 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153355471
Zin zin zin! Op naar de Ziggo Dome! *O*
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_153357978
Na eerder deze week 3x Fleetwood Mac, gisteren dus naar McCartney. Stond al een eeuwigheid op mijn bucketlist en hij blijft er op staan!

Sta nog te stuiteren. Wat een energie, wat een bombast, wat een sfeer, wat een eerlijkheid en interactie. Heerlijk! Hij bleef spelen. Na het slotakkoord van The End, rennen voor de een-na-laatste trein, want ik wilde geen noot missen.

Vond Macca veel beter dan The Mac de dag ervoor in Antwerpen en dat wil wat zeggen als die-hard fan van FM.

Nu wachten tot iemand de show op dimeadozen.org zet ...
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 8 juni 2015 @ 18:54:44 #96
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153359215
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:00 schreef SevenWonders het volgende:
Na eerder deze week 3x Fleetwood Mac, gisteren dus naar McCartney. Stond al een eeuwigheid op mijn bucketlist en hij blijft er op staan!

Sta nog te stuiteren. Wat een energie, wat een bombast, wat een sfeer, wat een eerlijkheid en interactie. Heerlijk! Hij bleef spelen. Na het slotakkoord van The End, rennen voor de een-na-laatste trein, want ik wilde geen noot missen.

Vond Macca veel beter dan The Mac de dag ervoor in Antwerpen en dat wil wat zeggen als die-hard fan van FM.

Nu wachten tot iemand de show op dimeadozen.org zet ...
Ha! Ik ben als long time Beatles/McCartney-fan vorige week juist ook naar Fleetwood Mac geweest en ik vond ze wel ook echt supergoed hoor! :)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  ESF Reporter maandag 8 juni 2015 @ 19:10:52 #97
87554 Cee
Welluk?
pi_153359767
Ik was ook bij FM! :D
Op woensdag nog naar Maroon 5 en gisteren was toch wel een apotheose van jewelste. Ben er nog vol van.
pi_153364065
Wat een ervaring was het gisteren, ben er ook nog warm van!

Heerlijk om meegemaakt te hebben, was een 3 uur durende ode aan de popmuziek. Pure kunst.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:15:49 #99
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_153371286
Wat was het weer gaaf :D Ook nu weer dacht ik dat dit de laatste keer is dat ik hem zie, maar ik hoop dat ik weer verkeerd zit :P
pi_153372238
Het was fantastisch! :D Ik was met m'n broer die alleen het Beatles-oeuvre kent. Wat geweldig om dan van 'm te horen hoe vet ie nummers als Temperary Secretary, Let Me Roll It en Save Us vindt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:18:21 #101
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153376790
Ik was er gisteravond ook weer bij. Het verbaasde mij hoe goed hij nu nog op een tweede avond was. En leuk dat er toch een paar kleine verschillen waren met de eerste avond. Zoals Got To Get You Into My Life en I'm Looking Through You, Another Girl later in de set, en Paperback Writer aan het einde versnelt.

Ik durf niet te zeggen welke van beiden avonden beter was. In ieder geval vind ik deze tournee wel een betere setlist hebben dan de vorige tournees.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153377662
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hoogtepunt alhier, indrukwekkende live-uitvoering, goed gekozen moment in de set.
Ik was in mijn buurt de enige die dit nummer uit volle borst mee zong volgens mij. Nog schor van 2x 3 uur meezingen. En pijn in mijn lijf, zei deze ouwe lul van 42 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door awijmans op 09-06-2015 13:14:06 ]
pi_153378935
Het is even zoeken naar kritiek in de pers, maar Sylvia Witteman heeft voor de Volkskrant toch dat ene wat zurige stukje weten te schrijven over de avond: http://www.volkskrant.nl/(...)1b4227f8aadaca9338e0
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_153379077
Allereerst ben ik eens met alle bovenstaande positieve reacties. Ik ben het ook eens met (de meeste) recenties die ik tot nu toe gelezen heb. Alleen de VK was aan het zeiken. Ik ben eigenlijk nu wel toe aan een goede technische review van grote Beatles fan en vaste schrijver op dit Forum Aisumasen :)

En ik wilde ook iets leuks toevoegen aan deze lijst met mooie woorden. Ik heb het geluk gehad om op zondag backstage te mogen (ook al had ik geen idee wat ik daarvan moest verwachten). Het werd band-lounge-meet genoemd. Wat een geweldig ervaring was dat zeg.


Wat is die Brian Ray een aardige jongen. Rustig, vriendelijk, echt geweldig. We hebben zeker 20 minuten met hem gepraat. En de tijd gaat hard.


Ik had best even mogen lachen toen ik met keyboard magician Wix op de foto ging ;) Dit is gewone een rustige aardige grappige britse jongen. Ik kan niet anders zeggen.


En MJ was er ook nog even, die jongen die die mooie foto's maakt voor Paul.

Omdat Brian en Wix de enigen waren die gasten hadden, waren zij ook de enigen die aanwezig waren in deze VIP lounge. Helaas waren de andere 3 niet aanwezig.

En kennen jullie Rose nog? Ik bedoel Rose-hug-treacle-wafles-Top2000-a-gogo uit 2012, Ahoy Rotterdam? (zoek zelf nog even op youtube naar deze genante vertoning). Wij zitten met zo'n 18 mensen in die lounge, echt heel relaxed, enkele hapjes en gratis drank, komt daar ineens tegen 20:00 Pauls Security man Brian (?) met daarachter Rose van Teylingen en ze lopen dwars door de lounge door naar de deur aan de andere kant waar Brian en Wix vandaan kwamen, en ook weer in verdwenen. Wat doet zij hier???? Zij is degene die bedacht heeft dat Paul wel een eigen tulp moest hebben en heeft die laten ontwerpen. Zij kwam die persoonlijk aanbieden aan hem en heeft Paul dus wel ontmoet. Ik vind haar een raar mens, maar geef toe dat dit wel een heel goede actie is om Paul te ontmoeten. Zij was ook de reden dat Paul op zondag later begon.


Om 20:00 wilden wij wel richting zaal, maar dat ging niet zomaar. Wij moesten begeleid worden. Om 20:10 werden we eindelijk opgehaald. En ondanks dat wij veldkaarten hadden, hebben we toch maar besloten om te kiezen voor de meegeleverde zitplaatsen in vak 102, vlak bij de lounge waar we hadden gezeten. En ook daar een geweldige show gezien.

Nou was de keuze voor zitplaatsen niet heel erg, omdat we maandag ook weer zijn geweest. Rustig aan gedaan die dag en om 14:30 in een extreem veel kortere rij aangesloten dan de rij die er op zondag was. Hiermee ook duidelijk het verschil in het soort fans die meteen een kaartje voor het 1e concert hebben gekocht en mensen automatisch bij het 2e concert uitkwamen.

Goede plek mooi vooraan, vlak voor Paul, rij 5. kijk maar


[ Bericht 5% gewijzigd door awijmans op 09-06-2015 13:12:02 ]
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:01:58 #105
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153379199
Toffe foto's btw awijmans!

[ Bericht 98% gewijzigd door Peter88Online op 09-06-2015 15:27:14 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153379236
.

[ Bericht 99% gewijzigd door awijmans op 09-06-2015 13:04:18 ]
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:20:31 #107
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153383193
Wat mij achteraf trouwens nog opvalt is dat hij beiden avonden geen Jet heeft gespeeld. Niet dat ik het heb gemist, maar dat is voor het eerst dat ik dat nummer een keer niet heb gehoord bij een tournee van hem.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peter88Online op 09-06-2015 15:27:08 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 9 juni 2015 @ 15:49:03 #108
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_153383949
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:52 schreef nomar83 het volgende:
Het is even zoeken naar kritiek in de pers, maar Sylvia Witteman heeft voor de Volkskrant toch dat ene wat zurige stukje weten te schrijven over de avond: http://www.volkskrant.nl/(...)1b4227f8aadaca9338e0
gelukkig dat ik niet het hele artikel kan lezen. Die eerste zin alleen al :') En die schrijft voor een "kwaliteitskrant".
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:47:40 #109
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_153385456
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 15:49 schreef Hankster het volgende:

[..]

gelukkig dat ik niet het hele artikel kan lezen. Die eerste zin alleen al :') En die schrijft voor een "kwaliteitskrant".
De Volkskrant een kwaliteitskrant noemen :')

OT: Echt weer een topavond gehad gisteren _O_ Ik zag hem voor de 3e keer dus het verrassingselement is er wel uit, maar buiten dat gewoon weer een fantastische show! :Y

Hoogtepunten:
- Something
- Helter Skelter
- Band on the Run.

Ergernissen:
- jaaaalalalalalalalal HEEY JUDE!! ;)
- Geen I've Just Seen a Face. Heerlijk nummer :Y
- Mensen die voorin de zaal proberen ng meer naar voren te lopen door te 'beuken'. Ik blijf het toch bijzonder vinden dat mensen zo asociaal kunnen zijn. Zaterdag was ik ook bij Mark Knofler. Gewoon mensen volop te schreeuwen tegen elkaar(in dronken bui) tijdens Romeo & Juliet. :N


Cijfer: 9. *O*

[ Bericht 18% gewijzigd door satecl op 09-06-2015 16:52:47 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:33:56 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153386617
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:52 schreef nomar83 het volgende:
Het is even zoeken naar kritiek in de pers, maar Sylvia Witteman heeft voor de Volkskrant toch dat ene wat zurige stukje weten te schrijven over de avond: http://www.volkskrant.nl/(...)1b4227f8aadaca9338e0
Dat is een column, h. Geen recensie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153386943
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is een column, h. Geen recensie.
De recensie zelf in de VK is ook niet best, ik denk dat die Menno Pot samen met Sylvia was ...

http://www.volkskrant.nl/(...)751/?akamaiType=FREE
Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:06:24 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153387348
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:48 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

De recensie zelf in de VK is ook niet best, ik denk dat die Menno Pot samen met Sylvia was ...

http://www.volkskrant.nl/(...)751/?akamaiType=FREE
Nou, boeiuh.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:49:51 #113
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_153388366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:47 schreef satecl het volgende:

[..]

De Volkskrant een kwaliteitskrant noemen :')

Dus vandaar ook de aanhalingstekens...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:38:18 #114
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153392153
Aan de 'mening' van Sylvia Witteman zou ik niet teveel belang hechten. Mening tussen aanhalingstekens, omdat ik vermoed dat het zure in die column niet eens haar echte mening is, maar vooral bedoeld is om lekker dwars en 'tof' te doen. Tof ook tussen aanhalingstekens ja, want anno 2015 nog met een ze-hebben-de-verkeerde-doodgeschoten-opmerking komen is eigenlijk alleen maar zielig en getuigt van wel heel erg weinig creativiteit. :{

Ik denk eigenlijk dat Sylvia die column al geschreven had - iig in haar hoofd - voordat ze naar het concert ging en dat ze achteraf alleen nog wat details heeft toegevoegd, zoals Obladi Oblada als het nummer waarbij ze zogenaamd naar de toilet ging. Kortom, ze had niet eens hoeven gaan om hem te schrijven.

Maar ze is wl geweest. Dat blijkt uit de tweets (inclusief wat foto's) die ze tijdens het concert gestuurd heeft. En op n zure tweet aan het begin na, komt daar toch een ander beeld uit naar voren dan in haar column. Een paar voorbeelden:

sylviawitteman twitterde op zondag 07-06-2015 om 22:04:47 Omg omg eleonor rigby! reageer retweet
En de mooiste, vlak voor Obladi Oblada:

sylviawitteman twitterde op zondag 07-06-2015 om 22:05:31 Alsof je Bach de matthaeus hoort spelen. reageer retweet
En zelfs over dat door haar zogenaamd zo gehate nummer zegt ze alleen maar:

Het lijkt er op dat Sylvia het allemaal toch wat leuker en beter vond dan ze het in haar verhaaltje doet voorkomen, maar geen zin had om haar column te herschrijven of een ander onderwerp te kiezen. En natuurlijk mag je in een column allerlei anekdotes en gebeurtenissen verzinnen om een punt te maken, maar een verzonnen mening maakt een column wel heel erg zwak.

Al met al doet het mij vooral aan dit nummer denken:


Sylvia heeft geen mening, Sylvia heeft er tien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 09-06-2015 20:46:19 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  ESF Reporter dinsdag 9 juni 2015 @ 21:23:47 #115
87554 Cee
Welluk?
pi_153393965
Jane. _O_
pi_153396824
Die tweets maken het eigenlijk alleen maar erger. Wat een raar mens. :{
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 10 juni 2015 @ 02:27:55 #117
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153401025
Ach, Sylvia Witteman is zoals sommige FOK!kers. Op het forum een grote bek hebben en de stoere jongen/meid uithangen en dan kom je ze op een meeting tegen, blijken het ineens timide, puisterige knulletjes/grietjes te zijn die stil in een hoekje een hele avond op 1 colaatje zitten. ;)

Ik heb me zelf veel en vl meer gergerd aan dit achterlijke artikel, vol aantoonbare onjuistheden, van ene Mark Koster, in de Quote.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)-succesvol-is-154927

De ergste misser heeft hij inmiddels aangepast (ik gok n.a.v. een tweet van mij). Deze minkukel had namelijk blijkbaar geen idee dat Linda McCartney overleden was, aangezien hij beweerde dat Paul 2x gescheiden was en hij haar aanduidde als 'ex-vrouw'. Inmiddels heeft hij dat veranderd in 'overleden ex-vrouw', wat nog steeds feitelijk onjuist is natuurlijk. B-) Ik bedoel, hoe ben je in godsnaam 'journalist' als je kennelijk niet eens de moeite neemt om het Wikipedia-artikel over een onderwerp te lezen? 8)7
N.a.v. zijn punt 6 heb ik hem ook nog een link gestuurd naar de 'Give Ireland Back To The Irish'-video op YT, maar goed, dat hele artikel kan beter de prullenbak in, want mijn God, zoveel baarlijke nonsense... ;(

Bizar en typerend ook dat '(muzikaal) talent' nergens genoemd wordt als reden waarom McCartney zo rijk en succesvol is. En ook niet 'met beide benen op de grond blijven staan', 'geen gekke dingen doen met je geld' en 'niet al te veel aan de drugs gaan'. Want tja, dat willen die Quote-boys niet horen natuurlijk! _O- :+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153404851
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 02:27 schreef Jane het volgende:
Ik heb me zelf veel en vl meer gergerd aan dit achterlijke artikel, vol aantoonbare onjuistheden, van ene Mark Koster, in de Quote.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)-succesvol-is-154927
Wel knap dat je in elk positief stukje toch nog iets negatiefs kan toevoegen om het af te sluiten. Of iets wat er helemaal niks mee te maken heeft. :X
pi_153417571
Dat is toch gewoon een luchtig artikeltje. Je kan ook overdrijven hoor :P
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:03:34 #120
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153419783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 18:54 schreef Xrenity het volgende:
Dat is toch gewoon een luchtig artikeltje. Je kan ook overdrijven hoor :P
Nah, ook in een luchtig artikeltje mag je je basic feiten wel op orde hebben, vind ik. Zoals of iemand dood is of niet. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_153474629
Broer waarmee ik maandag was heeft nu Band on the Run gekocht. Heb een nieuwe Macca-fan gemaakt. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_153484422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:50 schreef nomar83 het volgende:
Broer waarmee ik maandag was heeft nu Band on the Run gekocht. Heb een nieuwe Macca-fan gemaakt. :P
Goed bezig :D
  maandag 15 juni 2015 @ 09:23:40 #124
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153541965
Er gaan geruchten dat Macca volgend jaar op Pinkpop zou staan. Volgens Jan Smeets had hij er zelfs dit jaar al bijna gestaan. En is er nog steeds een overeenkomst tussen Pinkpop en McCartney.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 15 juni 2015 @ 17:03:30 #125
134538 chansadres
Black & White
pi_153552472
Dan heb ik een drie dagen kaart met de Foo Fighters op herhaling :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_153579725
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 19:55 schreef awijmans het volgende:
Nog 1x van 7 juni genieten
😃
Ik ben deze video aan het rippen naar mp3's. En wil ik best delen als het klaar is. Stuur maar een DM/PM ^O^
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:13:38 #127
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153648266
Voor zover de Nederlandse media al fout op fout maakte over Paul McCartney; het AD had vanochtend het dieptepunt in hun sportbijlage. ;(



Btw; hij wordt vandaag 73 jaar. Rock on! *O*
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  donderdag 18 juni 2015 @ 21:50:36 #128
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153651274
OMG, sportjournalisten. ;(

Maar hoe dan ook... hiep hiep hoera voor Paul! *O*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 20 juni 2015 @ 16:27:43 #129
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_153694895
Gisteren werd het optreden op het Firefly festival in Dover, Delaware geopend met Birthday. Misschien omdat hij de dag ervoor jarig was?


Voor de rest ongeveer dezelfde setlist als in Europa. Al ontbraken Another Girl, Lovely Rita, All Together Now en Hope For The Future.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_153827538
De setlist van het Firefly festival op 19 juni 2015:

1. Birthday
2. Save Us
3. Got To Get You Into My Life
4. Let Me Roll It/Foxy Lady Coda
5. Paperback Writer
6. My Valentine
7. Nineteen Hundred And Eighty-Five
8. The Long And Winding Road
9. I've Just Seen A Face
10. We Can Work It Out
11. Another Day
12. And I Love Her
13. Blackbird
14. Here Today
15. New
16. Queenie Eye
17. Lady Madonna
18. Eleanor Rigby
19. Being For The Benefit Of Mr. Kite!
20. Something
21. Ob-La-Di, Ob-La-Da
22. Band On The Run
23. Back In The U.S.S.R
24. Let It Be
25. Live And Let Die
26. Hey Jude

Encore
27. Hi Hi Hi
28. Can't Buy Me Love
29. Helter Skelter
30. Golden Slumbers/Carry That Weight/The End

Wat is hier opvallend aan???? (naast dat de setlist een stuk korter is)

Er wordt gebroken met een traditie.......... Geen "Yesterday". Ik kan me niet herinneren wanneer in een lang/volledig concert geen Yesterday is gespeeld.

Nu alleen nog afstappen van LAWR (28/5 Budokan geskipt) & LIB. Tijd voor Revolutie!! ;)
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:24:59 #131
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_153827890
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:09 schreef awijmans het volgende:

Wat is hier opvallend aan???? (naast dat de setlist een stuk korter is)

Er wordt gebroken met een traditie.......... Geen "Yesterday". Ik kan me niet herinneren wanneer in een lang/volledig concert geen Yesterday is gespeeld.

Nu alleen nog afstappen van LAWR (28/5 Budokan geskipt) & LIB. Tijd voor Revolutie!! ;)
Ieder z'n smaak. Yesterday blijft een van mij favoriete platen tijdens zijn concerten. LAWR vind ik ook matig, let it be dan weer niet. Mijn hoogtepunt zoals altijd: Something en Helter Skelter :Y Yesterday staat meestal op een knappe 3e plaats.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_153849976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:24 schreef satecl het volgende:

[..]

Ieder z'n smaak. Yesterday blijft een van mij favoriete platen tijdens zijn concerten. LAWR vind ik ook matig, let it be dan weer niet. Mijn hoogtepunt zoals altijd: Something en Helter Skelter :Y Yesterday staat meestal op een knappe 3e plaats.
Ik vind ook dat Yesterday zeker moet blijven, die hoort er gewoon bij en kan ik nog heel vaak horen voor ik er genoeg van heb. Maar als Paul in de vaste setlist gaat lopen rommelen, dan zijn wat mij betreft LAWR & LIB & HJ zeker ook mooie kanshebbers om plaats te maken. En dan is het misschien wel heel toevallig dat het allemaal piano nummers zijn, maar ik denk dat er heel veel geschikte vervangers zijn, zodat Paul toch af en toe kan gaan zitten. Breng Fool on the hill weer eens terug. Martha my dear is al eens 5 seconden langs gekomen in een soundcheck. Only love remains om ook de jaren 80 nog wat aandacht te geven (en stiekem 1 van mijn favoriete piano nummers van Paul).

Maar ik snap wel dat Paul constant nummers als LAWR & LIB & HJ speelt, dat is voor de mensen die 'een keertje' Paul mcCartney willen zien en die nummers kennen ze van de CD '1' en de rode en blauwe verzamelaars, want ze hebben alleen een "Best of". :Y
  vrijdag 26 juni 2015 @ 11:50:13 #133
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_153852165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 10:07 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ik vind ook dat Yesterday zeker moet blijven, die hoort er gewoon bij en kan ik nog heel vaak horen voor ik er genoeg van heb. Maar als Paul in de vaste setlist gaat lopen rommelen, dan zijn wat mij betreft LAWR & LIB & HJ zeker ook mooie kanshebbers om plaats te maken. En dan is het misschien wel heel toevallig dat het allemaal piano nummers zijn, maar ik denk dat er heel veel geschikte vervangers zijn, zodat Paul toch af en toe kan gaan zitten. Breng Fool on the hill weer eens terug. Martha my dear is al eens 5 seconden langs gekomen in een soundcheck. Only love remains om ook de jaren 80 nog wat aandacht te geven (en stiekem 1 van mijn favoriete piano nummers van Paul).

Maar ik snap wel dat Paul constant nummers als LAWR & LIB & HJ speelt, dat is voor de mensen die 'een keertje' Paul mcCartney willen zien en die nummers kennen ze van de CD '1' en de rode en blauwe verzamelaars, want ze hebben alleen een "Best of". :Y
Helemaal mee eens. Ik ben ook groot Beatles fan en van mij mag hij ook wel wat meer 'undergroud' nummers gaan spelen. Nummers als Hey Jude zit ik helemaal niet op te wachten. Maar wat je zegt: De dagjesmensen(minimaal 60%) kunnen niet wachten om 5 minuten lang jaaaalalalalalalalaaaaa Hey Jude te schreeuwen door de zaal.

Begrijpelijk hoor. Ik ben zelf een lichtelijk fan van Pearl Jam. Black is een van zijn bekendste platen en een van mijn favoriete nummer alltime. Vorig jaar naar een concert geweest... Speelde ze Black niet -O- Dat is toch wel zuur hoor, als dagjesmens ;)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_153956580
Heeft iemand al een bootleg gespot van de afgelopen 2 concerten in de Ziggo? Zit nu al weken naar die van Parijs op 11 juni te luisteren. Kan die van Amsterdam nergens vinden op Dime. :(

en de audio van Youtube is niet echt joepie.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:22:14 #135
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_153957793
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:21 schreef Mandra het volgende:
Heeft iemand al een bootleg gespot van de afgelopen 2 concerten in de Ziggo? Zit nu al weken naar die van Parijs op 11 juni te luisteren. Kan die van Amsterdam nergens vinden op Dime. :(

en de audio van Youtube is niet echt joepie.
+1 :)
pi_153971984
Meestal vind je die bootlegs supersnel op internet, maar nu niet........... Hoewel ik wel een 2CD te koop heb gezien voor 25 :{

Ik ga er mee bezig!! >:) Ik heb de audio file (bron) gekregen van , maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om deze om te zetten naar flac & mp3. Als er iemand tips heeft voor een programmaatje om wav-files om te zetten naar flac, dan hoor ik het graag.

Ik heb met de eigenaar van de opname gemaild en die is het er mee eens dat dit gedeeld moet worden en niet verkocht. Het komt er dus aan.

Tot die tijd de YouTube nog maar even bekijken.

Ik heb trouwens wel al een geripte versie van de Youtube video hierboven (kwaliteit is redelijk). Laat maar even weten via PM als je interesse hebt, dan stuur ik je een link :P
pi_154026828
Voor degene die nog een mooi lang interview met Paul willen lezen, kan ik deze aanraden:
http://www.esquire.co.uk/(...)mccartney-interview/
  maandag 6 juli 2015 @ 19:22:54 #138
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_154121744
Zo te zien speelde hij ook op Roskilde geen Yesterday. En hij begon weer met Magical Mystery Tour ipv Eight Days A Week. Toch fijn dat hij in de Ziggo Dome nog wel met dat laatste nummer opende.

http://www.setlist.fm/set(...)enmark-73f6b645.html
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_154132485
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:22 schreef Peter88Online het volgende:
Zo te zien speelde hij ook op Roskilde geen Yesterday. En hij begon weer met Magical Mystery Tour ipv Eight Days A Week. Toch fijn dat hij in de Ziggo Dome nog wel met dat laatste nummer opende.

http://www.setlist.fm/set(...)enmark-73f6b645.html
Veel meer bijzonder: 'Good Day Sunshine' voor het eerst sinds 2008 (2 keer losse show) en voor het eerst op tour sinds 2005. En ook: gn tweede toegift tijdens 2 reguliere arena-shows in Amerika, 5 ipv 6 songs. Dat en het gerucht dat John Hammel aan het eind van dit jaar met pensioen gaat deed me even vermoeden dat... Maar nee, ondertussen alweer de vaste 2 x 3 songs toegift. En ook 'One After 909' dook weer even op in de set.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:01:55 #140
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_154138515
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 00:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Veel meer bijzonder: 'Good Day Sunshine' voor het eerst sinds 2008 (2 keer losse show) en voor het eerst op tour sinds 2005. En ook: gn tweede toegift tijdens 2 reguliere arena-shows in Amerika, 5 ipv 6 songs. Dat en het gerucht dat John Hammel aan het eind van dit jaar met pensioen gaat deed me even vermoeden dat... Maar nee, ondertussen alweer de vaste 2 x 3 songs toegift. En ook 'One After 909' dook weer even op in de set.
Verrek, dat zie ik dan weer over het hoofd :P.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 7 juli 2015 @ 12:05:34 #141
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_154138606
En wie is er vandaag jarig?!



Vandaag bereikt Ringo zijn 75ste verjaardag!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_154153979
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:35 schreef awijmans het volgende:
Voor degene die nog een mooi lang interview met Paul willen lezen, kan ik deze aanraden:
http://www.esquire.co.uk/(...)mccartney-interview/
Leuk interview! Mooi over Yoko _O-

Kwam via dat interview ook op deze: http://www.beatlesinterviews.org/db1980.jlpb.beatles.html Lennon met Playboy.

Apart interview wel, Lennon is wel een beetje een zak :P

[ Bericht 19% gewijzigd door Xrenity op 07-07-2015 21:58:16 ]
  woensdag 15 juli 2015 @ 18:59:00 #144
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_154366659
Grappig dat er steeds pro shots zijn van de concerten in Japan.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 20 juli 2015 @ 13:13:51 #145
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_154485188
Heeft iemand hier trouwens wel eens de Beatleweek in Liverpool bezocht? En is dat de moeite waard?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 20 juli 2015 @ 21:55:07 #146
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_154499968
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:13 schreef Peter88Online het volgende:
Heeft iemand hier trouwens wel eens de Beatleweek in Liverpool bezocht? En is dat de moeite waard?
Ja, een paar keer zelfs, maar wel al heel wat jaar geleden. Ik weet dus niet of mijn ervaringen nog overeenkomen met hoe het nu is. :)

Ik vond alle keren dat ik in Liverpool geweest ben (6x, waarvan 4x in de Beatlesweek) echt superleuk. :) Alleen de eerste 3x ben ik naar die echt georganiseerde dingen/festiviteiten geweest, zoals de conventie in het Adelphi Hotel (denk dat ze dat nu nog steeds doen?). De andere keren vooral veel bandjes zien spelen in de diverse kroegen (en op straat tijdens het Street Festival). En ik ben geloof ik elke keer op de Magical Mystery Tour geweest, omdat het altijd wel voor emand in het gezelschap de eerste keer in Liverpool was. :') Maar goed, die kun je dus ook doen als het geen Beatlesweek is. Is het ook wat minder druk. :P

Ben je helemaal nog nooit in Liverpool geweest? Zo nee, dan zou ik er echt een keer naar toe gaan. :) Zeker als je van de Beatles houdt, maar ik ben ook met mensen geweest die geen superfan waren en die hebben zich toch prima vermaakt.
De laatste keer dat ik er was - ook alweer een paar jaar geleden - hebben we die tour door de huizen van McCartney en Lennon gedaan (20 Forthlin Road en Mendips). Dat was toch wel n van de indrukwekkendste en tofste dingen die ik daar gedaan/gezien heb op Beatlesgebied, vond ik. Moet je alleen wel ruim van te voren boeken. :D
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:35:17 #147
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_154509129
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, een paar keer zelfs, maar wel al heel wat jaar geleden. Ik weet dus niet of mijn ervaringen nog overeenkomen met hoe het nu is. :)

Ik vond alle keren dat ik in Liverpool geweest ben (6x, waarvan 4x in de Beatlesweek) echt superleuk. :) Alleen de eerste 3x ben ik naar die echt georganiseerde dingen/festiviteiten geweest, zoals de conventie in het Adelphi Hotel (denk dat ze dat nu nog steeds doen?). De andere keren vooral veel bandjes zien spelen in de diverse kroegen (en op straat tijdens het Street Festival). En ik ben geloof ik elke keer op de Magical Mystery Tour geweest, omdat het altijd wel voor emand in het gezelschap de eerste keer in Liverpool was. :') Maar goed, die kun je dus ook doen als het geen Beatlesweek is. Is het ook wat minder druk. :P

Ben je helemaal nog nooit in Liverpool geweest? Zo nee, dan zou ik er echt een keer naar toe gaan. :) Zeker als je van de Beatles houdt, maar ik ben ook met mensen geweest die geen superfan waren en die hebben zich toch prima vermaakt.
De laatste keer dat ik er was - ook alweer een paar jaar geleden - hebben we die tour door de huizen van McCartney en Lennon gedaan (20 Forthlin Road en Mendips). Dat was toch wel n van de indrukwekkendste en tofste dingen die ik daar gedaan/gezien heb op Beatlesgebied, vond ik. Moet je alleen wel ruim van te voren boeken. :D
Dank voor de tips! Ik ben wel 1x in Liverpool geweest, en heb toen Penny Lane en Strawberry Fields bezocht, en The Beatles Story. En The Cavern, maar dat is natuurlijk niet meer de orginele Cavern :P. Maar ik was er helaas toen te kort om er alles uit te halen. De huizen van John en Paul zou ik een volgende keer zeker ook willen bezoeken.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_154630747
Lennon-nieuws: na 10 jaar wachten is eindelijk het naslagwerk Lennonology klaar om te bestellen.

quote:
Fifteen years in the making, the first volume of the LENNONOLOGY series is near realization. Strange Days Indeed—A Scrapbook Of Madness is a day-by-day account of John Lennon and Yoko Ono's artistic and personal partnership from 1968-1980 that will transport the reader back in time to accompany John and Yoko as their future unfolds.

A painstakingly researched collection, Strange Days Indeed—A Scrapbook Of Madness has been written in the form of a daily journal, and weaves oral history together with narrative and contemporary graphic material to provide the most accurate and unbiased portrait of the Lennons' lives and art ever produced. Such an important release is deserving of a deluxe treatment, and keeping that in mind, 500 hardbound copies will be produced, the first 250 of which will be signed and numbered. In addition to the hardback edition, production will be limited to 1,500 softbound copies.

However, to make this book a reality will require the advance support of a minimum number of readers. We humbly request that if you are interested in supporting LENNONOLOGY and wish to guarantee the publication of this unprecedented reference, that you reserve your copy of Volume One at this time. Interest in this book has been considerable, and we expect that the hardback edition will be fully subscribed prior to publication. A release date of October 9th has been established to align with what would have been John's 75th birthday.

The five hundred-plus page manuscript is complete and has passed through multiple formal, stringent proofreading sessions by a hand-picked team of historians and professionals. The book is now entering the design and production phase with every intent of being delivered as scheduled. However, the design of a project of this magnitude is unchartered territory, and there will surely be unexpected challenges that may force production into a later time frame. That said, the book will not be delivered to the printer's until it is ready—so as to ensure proper realization of the finished product as envisioned.

There has been an embarrassment of riches discovered while researching LENNONOLOGY. Subsequent volumes will mirror the format and augment the rich detail found in this first installment, Strange Days Indeed—A Diary Of Madness. Once complete, the LENNONOLOGY series will serve as the most accurate and unbiased portrait of the Lennons' lives and art ever produced. Reams of documentation and countless reels of film, music and spoken word have been scrubbed to guarantee a wealth of new information and insights for even the most seasoned fan.

Since the publication of the highly-acclaimed Eight Arms To Hold You - The Solo Beatles Compendium in October 2000, co-author Chip Madinger has continued to chronicle the solo work of John Lennon, while working on a number of Beatle-related projects including American Masters: LENNONYC, VH1's Classic Album Series' look at John Lennon/Plastic Ono Band, an eight-disc collection of WABC-FM radio personality Howard Smith's archive of conversations with the Lennons (I Am Not A Beatle) and the first authorized CD release of Paul McCartney's soundtrack to The Family Way. He has also contributed research and archival material for a number of reissues including The Beatles' Capitol Albums Volume One and Magical Mystery Tour DVD/Blu-Ray for Apple Records and the 40th anniversary edition of Elton John's Goodbye Yellow Brick Road for Universal Music. In 2005, Madinger teamed with historian Scott Raile to compile what promises to be the most exhaustive, meticulously researched account of John Lennon and Yoko Ono's artistic legacy ever published.

A preview taken from December 1973 may be found here (this is a large file and will take a few seconds to load).
Of samengevat:

quote:
Strange Days Indeed—A Diary Of Madness is the first installment of LENNONOLOGY, a multi-volume codex documenting the art and lives of John Lennon and Yoko Ono. Researched from scratch, this primary volume is a thoroughly detailed timeline of the years 1968-1980. Strange Days Indeed will serve as the framework for the future volumes of the series, each of which has been carefully designed so as to complement the others while meticulously annotating the creative process and production of each media in which John and Yoko expressed their art—music, film, writing, illustration, sculpture, live performance, happenings... plus the radio and television appearances by which they promoted their artistic output.

LENNONOLOGY will also serve as a guide to all extant physical media—in both private archives and in circulation among collectors. Each volume of LENNONOLOGY promises to offer a wealth of new and previously unpublished information for even the most jaded enthusiast.
Pre-orders hier: http://www.lennonology.com/SDI_Pre-Orders.htm

McCartney-nieuws: de 'Archive Releases' van 'Tug Of War' en 'Pipes Of Peace' komen vooralsnog uit op 2 oktober: http://www.amazon.com/Tug(...)&tag=viglink20252-20

Inhoud 'Pipes Of Peace' nog niet bekend, DVD van 'Tug Of War' ook nog niet. Een remix voor 'Tug Of War', wat volledig haaks staat op de 'Archive Releases' tot nu toe. Blijkt het zinnetje in het Mojo-interview begin dit jaar - over McCartney die een "remix" van 'Dress Me Up Like A Robber' aan het beluisteren was - tch geen misinformatie. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat 'Tug Of War' een vroege digitale mix was, en dat die slechts in lage 41/16-resolutie is gemixt, terwijl hij analoog is opgenomen. (De standaard nu is 96/24, al wordt die nog steeds niet altijd gehaald, vele tracks van 'New' zijn ook lager opgenomen.) Ik kan alleen maar aannemen dat ze de originele mix 1 op 1 hebben opgebouwd, maar dan dus in vele malen hogere kwaliteit, inclusief de gebruikelijke digitale hi-res 96/24-versie. Wat in n oogopslag ontbreekt zijn de unieke single-edits van 'Take It Away' en 'Tug Of War' (intro's/uitro's zonder crossfade zoals op het album). Wel voor het allereerst digitale versies van unieke B-kanten 'Rainclouds', 'I'll Give You A Ring', en de solo-versie van 'Ebony & Ivory'. Kunnen we indelijk de vinyl-rips vervangen. De bonus-tracks voor 'Tug Of War' zijn 8 demo's: 'Stop, You Don't Know Where She Came From', 'Wanderlust', 'Ballroom Dancing', 'Take It Away', 'The Pound Is Sinking', 'Something That Didn't Happen', 'Ebony And Ivory' en 'Dress Me Up As a Robber / Robber Riff'.

pi_154668562
Er komen ook weer deluxe edities in boekvorm uit mag ik hopen?
pi_154757167
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 10:24 schreef MrBadGuy het volgende:
Er komen ook weer deluxe edities in boekvorm uit mag ik hopen?
Die komt er zeker:

quote:
Release date: October 2, 2015 (Oct 3 in USA)

Tug of War will not only be made available as a Deluxe edition, but also as a SUPER Deluxe edition, limited to 1,000 copies worldwide.

Disc 1 (All tracks: Remixed 2015):
Tug Of War
Take It Away
Somebody Who Cares
What's That You're Doing?
Here Today
Ballroom Dancing
The Pound Is Sinking
Wanderlust
Get It
Be What You See (Link)
Dress Me Up As A Robber
Ebony And Ivory
Playing time: 41:10

Disc 2 (All tracks: Original mix. Remastered 2015):
Tug Of War
Take It Away
Somebody Who Cares
What's That You're Doing?
Here Today
Ballroom Dancing
The Pound Is Sinking
Wanderlust
Get It
Be What You See (Link)
Dress Me Up As A Robber
Ebony And Ivory
Disc 3 (All tracks: Remastered 2015):
Stop, You Don't Know Where She Came From (Demo)
Wanderlust (Demo)
Ballroom Dancing(Demo)
Take It Away (Demo)
The Pound Is Sinking (Demo)
Something That Didn't Happen (Demo)
Ebony And Ivory (Demo)
Dress Me Up As a Robber / Robber Riff (Demo)
Ebony And Ivory (Solo Version) (Previously only released on the 12" vinyl single in 1982)
Rainclouds (Previously released as the B-side to "Ebony And Ivory")
I'll Give You A Ring (Previously released as B-side to the "Take It Away" single)
Playing time: 36:00

DVD:
Bonus film
Tug of war (Music video version 1)
Tug of war (Music video version 2)
Take it away (Music video)
Ebony & Ivory (Music video)
Fly TIA - Behind the scenes of Take it away (18 minutes documentary)

Recorded from October 1980 to December 1981 with George Martin producing, the project was interrupted by the murder of John Lennon. New recording sessions 3 February to 2 March on Montserrat in George Martin's Air Studio with Stevie Wonder, Carl Perkins, Stanley Clarke and Ringo Starr. Recording sessions then continued at George Martin's Air Studios in London.

Formats:
Standard. 2 CD (remixed and bonus)
Deluxe. 3 CD (remixed, original, bonus) + DVD + 112 pages book and 64 pages scrapbook. Includes Hi-Res download of CD 1 & 3
Super deluxe. Like 2, plus: acrylic box and 5 hand numbered photos 8"x10" from Linda McCartney's archives. Limited to 1.000 copies (worldwide).
Vinyl. 2 LP remixed and bonus includes high quality mp3 of CD 1 & 3
Download standard-res (remixed) no e-book
Download standard-res (remixed) includes e-book
Download standard-res (remixed) (mastered for iTunes) no e-book
Download Hi-res (remixed) 24 bit 96kHz includes e-book
Download standard- res (remixed & bonus) no e-book
Download standard- res (remixed & bonus) includes e-book
Download standard- res (remixed & bonus) (mastered for iTunes) includes e-book
Download Hi- res (remixed & bonus) 24 bit unlimited includes e-book

A radio special has been produced, as well as a video film. Also, "Take it away" (single edit) (2015 remaster) will be used in some way, perhaps as a download from PaulMcCartney.com.

Pipes of Peace: Archive edition
Release date: October 2, 2015 (Oct 3 in USA)

Disc 1 (All tracks: Remastered 2015)
Pipes of peace
Say say say
The other me
Keep under cover
So bad
The man
Sweetest little show
Average person
Hey hey
Tug of peace
Through our love
Playing time: 38.58

Disc 2 (Bonus CD)
Average person (Demo)
Keep under cover (Demo)
Sweetest little show (Demo)
It's not on (Demo)
Simple as that (Demo)
Say say say (New 2015 remix)
Ode to a kola bear (B-side of the "Say say say" single)
Twice in a lifetime (Bonus from the 1993 CD, a title song from a movie)
Christian bop
Playing time: 32:00

DVD
Bonus film (26 minutes)
Pipes of peace (Music video)
So bad (Music video)
Say say say (Music video)
Hey hey in Montserrat (Home video 3 minutes)
Behind the scenes at AIR (6 minutes)
The man (Home video 4 minutes)

The recording sessions started during the previous album, "Tug of War" and continued in September-October 1982 and February-July 1983.

Formats:
Standard. 2 CD (remaster and bonus)
Deluxe. 2 CD (remaster, bonus) + DVD + 112 pages book and 64 pages book about the Pipes of peace music video. Includes Hi-Res download of cd 1 & 3
Vinyl. 2 LP remaster and bonus, includes high quality mp3 of the CDs
Download standard-res (remastered) no e-book
Download standard-res (remaster) includes e-book
Download standard-res (remaster) (mastered for iTunes) includes e-book
Download Hi-res (remaster) 24 bit 96kHz includes e-book
Download standard- res (remaster & bonus) no e-book
Download standard- res (remaster & bonus) includes e-book
Download Hi- res (remaster & bonus) 24 bit unlimited includes e-book

Paul has remixed "Say Say Say" in a 2015 version. A completely new video without neither Paul nor Michael Jackson has been made, but is not yet ready for publication. In some way, "Say say say" (12" single mix), "Say say say" (instrumental) and "Simple as that" will be used, possibly as downloads from PaulMcCartney.com

A radio special has been produced.


[ Bericht 71% gewijzigd door nomar83 op 30-07-2015 09:49:17 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_154764519
Ik had er nooit aan moeten beginnen, die McCartney deluxe editions. Ik heb ze tot nu toe allemaal staan, maar dat ik iets als Wings over America meer dan 1x heb geluisterd... :D
Bleuh.
pi_154769689
Ziet er wel weer verdomd gelikt uit. Eeuwig zonde alleen dat ze niet dezelfde stijl doorzetten als de eerste paar boxen :(
Bleuh.
pi_154769764
Cd's nu dus in een aparte hoes. Hadden ze van mij ook wel eerder mogen doen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_154769772
Maar, hoor die remix! Mijn hemel. Dit zijn de eerste 2 albums die heel erg gaan profiteren van de remix/remaster. De 70's-albums hadden/hebben allemaal goed klinkende originele 80's CD's of de DCC-releases. Deze 80's-albums hebben altijd vlak geklonken.
pi_154770785
Ohw ja zeker! _O_
Van mij kan de rest ook niet snel genoeg komen. De remasters klinken zo veel beter dan de cd's van 1993 en zelfs daarvoor.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_154771558
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:56 schreef nomar83 het volgende:
Ohw ja zeker! _O_
Van mij kan de rest ook niet snel genoeg komen. De remasters klinken zo veel beter dan de cd's van 1993 en zelfs daarvoor.
Bij sommige albums is het verschil minimaal, wat meer zegt over hoe weinig suiker ze hebben toegevoegd aan de nieuwe remasters en over hoe goed sommige 80's-versies gedaan waren, dan iets anders. Want er valt niet aan te tornen: de Archive Releases zijn de definitieve versies van deze albums, en dan al helemaal in de hi-res versies zonder limiting. Tot op de kleinste details (de harde edit tussen intro en muziek 'Listen To What The Man Said' weggepoetst, om maar een voorbeeld te noemen waar niemand op gaat letten maar waar tch aan is gedacht).

De 1993-remasters kunnen gelijk bij vuilnis. Ik adviseer tot die tijd (2025?) voor 'Wild Life' de originele 80's-CD 'Fame - CD-FA 3101', voor 'Red Rose Speedway' de DCC-versie uit jaren '90 door Steve Hoffman (wat een passief-agressieve, liegende, megalomane, stelende lul met vingers is, maar hey, z'n "flat transfers" van de McCartney-albums klinken wl geweldig), voor 'London Town' de originele 1989-CD 'Fame - CDP 7 48198 2' en voor 'Back To The Egg' de versie uit 1989 met typenummer 'CDPCTC 257'. Singles zijn iets moeilijker verhaal, bij interesse zal ik m'n geek-lijstje opsnorren.

Anyway, 'Tug Of War' (en 'Pipes Of Peace', maar nog niet vergeleken) zijn echter als dag en nacht. Die vlakke, steriele, eerste digitale mixen uit begin jaren '80, en dan de originele analoge tapes in volle resolutie in 2015. Heb hier een 19 seconden sample vergelijking gemaakt van 'Take It Away': https://mega.nz/#!Q8pAXBz(...)0aalz2uVgTHEksLr7ot0

192 kbps, omdat YouTube-sample nu eenmaal niet hoger is. De originele 1983 CD, de wanstaltige 1993 remaster (beide originele mix) en de gloednieuwe remix. Conclusie: deze 19 seconden zijn in ieder geval behoorlijk trouw aan de originele mix gebleven, met iets minder chorus/ADT op de vocalen, die dan juist weer meer nieuwe reverb hebben, die ook een stukje harder in de mix staan. Vooralsnog best aan te wennen.
pi_154812478
Een verrassing voor Lollapalooza: https://instagram.com/p/50onYembNP/

Plus Brittany Howard van Alabama Shakes tijdens 'Get Back': https://instagram.com/p/500SRICxbM/

[ Bericht 38% gewijzigd door Aisumasen op 01-08-2015 05:35:33 ]
pi_154843026
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 09:51 schreef awijmans het volgende:

[..]

Zolang loser Konya Weast niet meedoet vind ik alles goed
McCartney zelf denkt daar gelukkig heel anders over.
  zondag 2 augustus 2015 @ 16:18:54 #162
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_154843106
Wie is Konya Weast?
  zondag 2 augustus 2015 @ 19:12:31 #163
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_154847612
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:11:10 #164
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_154853163
quote:
Ik las het net. Weer een Merseybeat-icoon overleden. ;(
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  maandag 10 augustus 2015 @ 17:22:00 #165
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_155083418
Ik was afgelopen zaterdag bij het Paul McCartney tribute concert van The Kik en andere artiesten in het Concertgebouw. Een beetje wisselvallig was het soms wel. Er zaten twee te lange flauwe columns in, en op Frans Duits zat niemand echt te wachten :D.

Maar de keuze van de nummers was wel interessant. Zo deed Yorick van Norden onversterkt Put It There. En Janne Schra een mooie versie van Junk.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_155086624
Nooit had ik gedacht deze post te mogen maken.

pi_155112738
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:44 schreef Aisumasen het volgende:
Nooit had ik gedacht deze post te mogen maken.

Is dat de Cheap Trick-versie? Wat vreemd om dat te zien. Wel jammer dat Lennon zelf haast niet in beeld komt, en jammer van dat enorme watermerk.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_155117232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:08 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is dat de Cheap Trick-versie? Wat vreemd om dat te zien. Wel jammer dat Lennon zelf haast niet in beeld komt, en jammer van dat enorme watermerk.
Ja, de audio is de superieure Cheap Trick-versie van de song, in 1998 uitgebracht op Anthology. Maar de audio hier heeft niets met de beelden zelf te maken. Dit is meer een compilatie: verkeerde audio, slechte bitrate, watermerk, verknipt met een officile video uit 1998 die niets te maken heeft met de Lennon-beelden. Dit is gedaan als een soort promo voor wat in de nabije toekomst volledig zal worden uitgebracht, als de bootleggers de torenhoge kosten voor elkaar kunnen krijgen, wat onder andere gefinancierd wordt door andere grote releases, zoals alleen al in het afgelopen jaar het geschrapte Shea Stadium-project van Apple uit de jaren '90 op DVD werd uitgebracht, vele onuitgebrachte Beatles studio-outtakes, het originele en ook geschrapte Anthology-achtige project The Long And Winding Road uit de jaren '70 met ook nieuwe beelden, enzovoorts. Langzaam maar zeker zijn de verzamelaars hun archieven aan het openen, en terwijl er over en weer 'geruild' wordt is de 'consument' spekkoper. Dit heeft al geresulteerd in vele bootlegs zoals eerder genoemd, maar ook in "promo's" met dingen die we nog kunnen verwachten, die werkelijk waar verbluffend zijn en waar zelfs de grootste verzamelaars het bestaan niet van wisten. Daar kom ik later op terug.

Goed: de originele audio van deze Lennon-tape is vorig jaar op zo'n zelfde manier uitgebracht, na jarenlange bittere realiteit het eerste definitieve antwoord dat een kort fragment uit de sessies alsnog bestaat. Deze losse shots is alles wat er is, en een wonder dat het bestaat, en Beatles heilige graad nummer 1 die nu vervuld is. Het is niet zonder reden dat deze website al ruim 15 jaar geen update heeft gekregen: http://www.eagles-lair.or(...)intagebb_lennon.html Er zijn gn beelden van Lennon in de studio na 1971. Er zijn berhaupt heel weinig bewegende beelden van hem na 1975, laat staan musicerend. En zelfs ten tijde van de grote comeback: nul televisieshows uit 1980, nul opgenomen interviews uit 1980 op video, nul promo-video's waarin hij zingt. 8mm-homevideo's, videotape-homevideos waaronder akoestische demo's van 'Dear Yoko', een priv-video van een fotograaf in de studio tijdens een interview, en promo-opnames 12 dagen voor z'n dood in Central Park en een kunstgalerij. Dat is het.

En nu dit, dus dit is een goudmijn, pure historie, laatste bewegende beelden van John Lennon musicerend, en hoe! De enige overgebleven fragmenten van een toegewijde urenlange opnamesessie met meerdere camera's voor een promo-video van 'I'm Losing You'. En slechts als gelukje: er zijn 2 tapes, n tape met de Yoko-sessie, n tape met de Lennon-sessie, beide 2 camera's en urenlange sessies voor een professionele promo-video rondom 2 liedjes van het album. Eerstgenoemde tape heeft nooit een mysterie rondom bestaan: die is gebruikt in meerdere Yoko Ono-documentaires, al zo vroeg als 1984, met shots van alle Double Fantasy-bandleden en haarzelf. Laatstgenoemde tape is de meest mysterieuze tape uit de rock-geschiedenis, nog altijd weet niemand wat er precies mee is gebeurd, maar de regisseur van de cameraploeg wist zich recent te herinneren dat de tapes pas na de dood van Lennon werden opgeist. In dat geval is het bizar dat hij geen kopietje heeft gedraaid, en het onwaarschijnlijk dat het vernietigd zou zijn. Archivarissen weten dat het niet in het archief van Yoko Ono zit. Alle ingewijden vertellen min of meer dat Lennon de shoot en de resultaten haatte en dat hij ze zou hebben gezegd dat hij de tape heeft vernietigd. De rest-beelden waarvan er gisteren fragmenten zijn gepubliceerd staan echter op de volledig intacte Yoko-tape, en moet een overweldigende vondst zijn geweest. Al jaren zeggen verzamelaars dat er inderdaad een paar minuten zijn overgebleven, maar in dit soort gevallen kun je het pas geloven als je het ziet. En hier is het dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 11-08-2015 15:43:05 (typo) ]
pi_155117532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Dit heeft al geresulteerd in vele bootlegs zoals eerder genoemd, maar ook in "promo's" met dingen die we nog kunnen verwachten, die werkelijk waar verbluffend zijn en waar zelfs de grootste verzamelaars het bestaan niet van wisten. Daar kom ik later op terug. [..]

Plus: http://www.dailymotion.co(...)omo-films-1966_music

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 11-08-2015 21:29:49 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:30:17 #171
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_155240303
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_155244976
quote:
Hm. Klinkt alsof het geluid van de studioversie subtiel is ingemixt.
Van wat ik ooit in film(s) heb gehoord/gezien, was van de Shea Stadium gigs alleen het gegil in HD te horen. Rare jongens, die meisjes.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_155246098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Hm. Klinkt alsof het geluid van de studioversie subtiel is ingemixt.
Van wat ik ooit in film(s) heb gehoord/gezien, was van de Shea Stadium gigs alleen het gegil in HD te horen. Rare jongens, die meisjes.
Subtiel, hehe :P? Gewoon de studioversie. En zelfs de reguliere film/TV-versie van hun eerste Shea Stadium-concert is niet het geluid wat die dag is opgenomen, maar komt (gedeeltelijk) uit een 'geheime' studiosessie in 1966 om de kwaliteit van de opnames op te vijzelen. Nieuwe baspartijen voor 'Dizzy Miss Lizzy' ,'Can't Buy Me Love', 'Baby's In Black' en 'I'm Down'. De laatste track kreeg ook een nieuwe orgel-overdub door John Lennon. En 'I Feel Fine' en juist 'Help!' werden maar helemaal opnieuw opgenomen. 'Ticket To Ride' en 'Act Naturally' werden de reguliere studioversies voor gebruikt, terwijl ze ook deze opnieuw opnamen tijdens deze sessies. 'Twist & Shout' is van de derde Hollywood Bowl-gig. En 'She's A Woman' en 'Everybody's Trying To Be My Baby' zijn helemaal geschrapt, en deze beelden zijn ook nooit naar buiten gekomen. De originele audio van deze show wel, die is eind jaren '00 op bootleg verschenen, en het is duidelijk waarom ze zo veel werk hebben gehad om de Shea-film bruikbaar voor het publiek te maken.

In de jaren '90 heeft Apple al deze bronnen opnieuw gebruikt om een gloednieuwe en moderne film-versie te editten, maar uiteraard is dit project na voltooing geschrapt. Wij lachen het laatst, want ook deze versie is vorig jaar op bootleg verschenen. Want zelfs met al deze maatregelen om het release-klaar te maken, nota bene dus ook door de band zelf in de 60's, is er anno 2015 nog niets van te vinden in de schappen.
pi_155246754
Dank u voor de uitgebreide (subtiele ;)) toelichting.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_155513915
De single edit van Take It Away remaster 2015:

https://soundcloud.com/pa(...)015-remaster/s-lqARk
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_155515506
quote:
Haha, vet, al die hysterische vrouwen :')
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 04:19:24 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_155518979
Ticket voor Toronto binnen _O_ Kan niet wachten om Paul weer te zien *O*
pi_155521147
Geen behoefte om Paul te zien. Heb de beste man voor het laatst live gezien toen hij zijn band Wings had en prima muziek maakte. Geldt trouwens voor een hoop top artiesten van weleer die toch in de jaren 70 in hun prime waren. Denk aan The Stones,Zeppelin,Bill Joel,Who etc.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:18 #179
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_155522556
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:06 schreef Iwanius het volgende:
Geen behoefte om Paul te zien. Heb de beste man voor het laatst live gezien toen hij zijn band Wings had en prima muziek maakte. Geldt trouwens voor een hoop top artiesten van weleer die toch in de jaren 70 in hun prime waren. Denk aan The Stones,Zeppelin,Bill Joel,Who etc.
Toch zou ik zeggen dat je niet weet wat je mist. Als je ziet hoe energiek hij op zijn 73ste nog is en 3 uur lang een gevarieerde setlist voorschotelt dan weet je dat je zeker waar voor je geld krijgt.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_155532008
Oktober wordt al weer lekker vol gepland. Hopelijk in december weer naar Europe. Duitsland is nog niet aan de beurt geweest en is dus een goede mogelijkheid. Let's see :P
pi_155532472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:33 schreef awijmans het volgende:
Oktober wordt al weer lekker vol gepland. Hopelijk in december weer naar Europe. Duitsland is nog niet aan de beurt geweest en is dus een goede mogelijkheid. Let's see :P
Dan moet er toch wel echt weer een nieuwe tour aangebroken worden. Straks 3,5 jaar met deze set, die al grotendeels hetzelfde was als de vorige tour, die al grotendeels hetzelf... Zelfs Zuid-Amerika komt er niet meer van.

Uncut Magazine, oktober 2015:

"[McCartney] talks enthusiastically about his desire to perform a show where he is unshackled from playing "Hey Jude" and the big hits, and can instead focus on the lesser-known tracks from his catalogue."

Uh-huh...
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:05:41 #182
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_155532815
Er worden natuurlijk tig covers gemaakt, maar deze vond ik wel bijzonder. David Gilmour nam speciaal voor Mojo magazine een cover op van Here, There & Everywhere. Het nummer past wel bij zijn stem.

Bekijk deze YouTube-video
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:02:29 #183
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_155924790
Proshot die vandaag op Macca's eigen Youtube kanaal verscheen:

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_155925957
Van het 'Hollywood Vampires'-album van Alice Cooper: 'Come And Get It', door Paul McCartney.

quote:
Vocals: Paul McCartney, Alice Cooper
Guitars: Joe Perry, Johnny Depp
Piano: Paul McCartney
Drums: Abe Laboriel Jr.
Bass: Paul McCartney
Background Vocals: Johnny Depp, Alice Cooper, Abe Laboriel Jr., Bob Ezrin
http://www.beatlebrunch.com/index.asp Effe op dat Vox-logo linksboven klikken.
pi_155973840
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:49 schreef Aisumasen het volgende:
Van het 'Hollywood Vampires'-album van Alice Cooper: 'Come And Get It', door Paul McCartney.

[..]

http://www.beatlebrunch.com/index.asp Effe op dat Vox-logo linksboven klikken.
Abe doet zelfs in totaal op 3 nummers mee, backing vocals & drums. De rest van Macca's band niet.
pi_156002239
Apple loopt ondertussen geen paar stappen meer achter, maar lijken als laatste te finishen in een marathon. De openbaring van vandaag:


Het 35 minuten durende geschrapte 'Let It Be'-project van Apple uit 1992, in opmars naar de Anthology-serie. Alle video vanaf de originele negatieven gerestaureerd en de audio geremixed en geremastered in Abbey Road in maart 1992 door Ron Furmanek. En toen, net zoals het Shea Stadium-project uit diezelfde periode door dezelfde man, in de kluis.
pi_156042770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Apple loopt ondertussen geen paar stappen meer achter, maar lijken als laatste te finishen in een marathon. De openbaring van vandaag:


Het 35 minuten durende geschrapte 'Let It Be'-project van Apple uit 1992, in opmars naar de Anthology-serie. Alle video vanaf de originele negatieven gerestaureerd en de audio geremixed en geremastered in Abbey Road in maart 1992 door Ron Furmanek. En toen, net zoals het Shea Stadium-project uit diezelfde periode door dezelfde man, in de kluis.
Klinkt geweldig !!!

Apple is deze marathon in 1992 gestart, maar zijn daarna stiekem naar huis gelopen ipv een prachtige tijd te hebben neergezet. Jammer.
  zondag 13 september 2015 @ 15:17:06 #188
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_156049363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:50 schreef Aisumasen het volgende:
Apple loopt ondertussen geen paar stappen meer achter, maar lijken als laatste te finishen in een marathon. De openbaring van vandaag:


Het 35 minuten durende geschrapte 'Let It Be'-project van Apple uit 1992, in opmars naar de Anthology-serie. Alle video vanaf de originele negatieven gerestaureerd en de audio geremixed en geremastered in Abbey Road in maart 1992 door Ron Furmanek. En toen, net zoals het Shea Stadium-project uit diezelfde periode door dezelfde man, in de kluis.
Grandioos! _O_
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_156049580
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 09:16 schreef awijmans het volgende:

[..]

Klinkt geweldig !!!

Apple is deze marathon in 1992 gestart, maar zijn daarna stiekem naar huis gelopen ipv een prachtige tijd te hebben neergezet. Jammer.
Ik geloof dat ze nu 15 jaar te laat alsnog een inhaalrace aan het maken zijn ;)...

  zondag 13 september 2015 @ 16:31:34 #190
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_156051588
Gaan ze nu weer iets onder de #1 vlag uitbrengen?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_156051767
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:31 schreef Peter88Online het volgende:
Gaan ze nu weer iets onder de #1 vlag uitbrengen?
De langverwachte video-collectie, niet? Hopelijk beperken ze zich niet tot de '1' song-selectie, want dat zou niet opschieten. Als het wederom een compilatie is, geef ik de moed op. (Nee, dit keer cht ;).)
  zondag 13 september 2015 @ 17:24:05 #192
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_156052971
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 16:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De langverwachte video-collectie, niet? Hopelijk beperken ze zich niet tot de '1' song-selectie, want dat zou niet opschieten. Als het wederom een compilatie is, geef ik de moed op. (Nee, dit keer cht ;).)
Ik zou niet kunnen bedenken wat verder onder die titel kunnen bedenken. Een dvd/blu-ray is inderdaad logisch, maar als ze zich tot de 1 tracklist beperken niet echt verrassend. Een singles boxset misschien?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_156054646
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:24 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Ik zou niet kunnen bedenken wat verder onder die titel kunnen bedenken. Een dvd/blu-ray is inderdaad logisch, maar als ze zich tot de 1 tracklist beperken niet echt verrassend. Een singles boxset misschien?
Het door deze promo voor de hand liggende scenario zou een '2'-compilatie zijn. Het kleurpatroon is immers omgedraaid. Net als wat je doet met de A-kant als je de B-kant wilt horen. En Ringo heeft recent gezegd dat het hem wel een leuk idee zou lijken. Maar een compilatie welke begint met 'P.S. I Love You', 'Ask Me Why', 'Thank You Girl' en zo'n beetje eindigt met 'The Inner Light', 'You Know My Name (Look Up The Number)' en 'For You Blue' lijkt me niet heel lekker in de markt te liggen. En dat is het enige waar Apple anno 2015 nog om geeft: de legende en het imago bewaken.

Ik denk dat het hele '1'-gebeuren in de teaser niet meer is dan een manier om af te tellen richting de aankondiging van, bijvoorbeeld, de video-collectie. Afgelopen maanden werden er steeds promo-video's van The Beatles op hun YouTube-kanaal geupload, enkele zelfs met nieuw materiaal, welke ondertussen alweer zijn verwijderd. Een andere hint is dat iTunes een heleboel video's in geweldige kwaliteit exclusief had als bonus bij bepaalde digitale re-releases: deze zijn recent offline gehaald. Ze zijn sowieso 15 jaar te laat voor DVD, een jaar of 5 voor Blu-Ray. (Belachelijk dat het video-gedeelte van de McCartney Archive Releases nog steeds alleen op DVD worden bijgevoegd, niet eens een digitale keuze.) De focus zal liggen op digitaal, al zal in deze doelgroep het fysieke product altijd wel belangrijk blijven. Maar om nog geld te verdienen aan de eerste generatie fans moeten ze snel zijn. Het lijkt de gouden tijd voor de bootleggers, als je ziet hoe veel er recent is uitgebracht, en met welke allure (geschrapte Shea Stadium-project, geschrapte 'Let It Be'-project, outtakes van bijna alle video's...)

In ieder geval, George Harrison's promo-account noemt het "a big announcement". Maar goed, voor Apple/Universal was de nieuwe kledinglijn of een re-re-release van een compilatie maar dan nu op vinyl dat ook al in de afgelopen jaren. Alles in hi-res, 5.1-mixen, allemaal nog een optie, maar dat zou de markt vreselijk verwarren. We zullen het snel zien.

Trouwens, voor het eerst geen grote Lennon-releases om elke 5 jaar rondom zijn geboortedatum/sterfdatum? Een project van de One To One/1972 Madison Square Garden-concerten werd aan gewerkt door Jack Douglas. Tevens zijn de John Lennon-accounts begonnen met het teasen van unieke foto's van die concerten. Maar het is ondertussen midden-september...

edit: Oh ja, en er dook van de zomer een filmpje op van de restauratie van een 'Penny Lane'-print. De originele negatieven en de 35mm-film is al jaren kwijt, maar - wederom - de man Ron Furmanek heeft ondertussen wel een veel betere tape op weten te duiken dan die gebruikt werd voor bijvoorbeeld Anthology.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 13-09-2015 19:29:25 ]
  maandag 14 september 2015 @ 10:46:24 #194
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_156072565
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:39 schreef Aisumasen het volgende:
Trouwens, voor het eerst geen grote Lennon-releases om elke 5 jaar rondom zijn geboortedatum/sterfdatum? Een project van de One To One/1972 Madison Square Garden-concerten werd aan gewerkt door Jack Douglas. Tevens zijn de John Lennon-accounts begonnen met het teasen van unieke foto's van die concerten. Maar het is ondertussen midden-september...
Was dat niet een nieuwe vinylbox met solo albums die onlangs verscheen?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_156078118
Ik ben benieuwd of er voor zo'n #1 video-collectie gebruik wordt gemaakt van de 2009-remasters of remixes.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156083542
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:46 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Was dat niet een nieuwe vinylbox met solo albums die onlangs verscheen?
Ja, dat is waar ook. Dan niet in de herfst van het lustrum dit keer. Wel dit: http://www.rollingstone.c(...)th-birthday-20150912 En Lennonology natuurlijk, wat wil je nog meer. De eerste 3 hoofdstukken staan nu als preview online, de pre-sale is hard gegaan: http://www.lennonology.com/SDI_Pre-Orders.htm

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:33 schreef nomar83 het volgende:
Ik ben benieuwd of er voor zo'n #1 video-collectie gebruik wordt gemaakt van de 2009-remasters of remixes.
Video = DVD/BluRay = surround = remixes 14.gif. 5.1 is waar Giles Martin nog altijd heel erg op geconcentreerd is. Een '1' surround-collectie zou dus ook geen gekke release zijn.
pi_156101236
En daar is-ie:

http://diariodosbeatles.b(...)luxe-edtion-dos.html

Beatles 1 November 6th 2015
-1CD/1Blu-Ray (Gatefold Digi-Sleeve) 2 DISCS
-1CD/1DVD (Gatefold Digi-Sleeve) 2 DISCS
-Blu-Ray (Standard BD Box) 110 MINUTES
-CD (2015 Remix/Master) 1 DISC
-DVD (Amaray Box) 110 MINUTES

Deluxe Edition - limited edition
-1CD/2Blu-Ray (Deluxe Limited Edition) 2 DISCS
-1CD/2DVD | (Deluxe Limited Edition) 3 DISCS
pi_156103364
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:13 schreef Aisumasen het volgende:
En daar is-ie:

http://diariodosbeatles.b(...)luxe-edtion-dos.html

Beatles 1 November 6th 2015
-1CD/1Blu-Ray (Gatefold Digi-Sleeve) 2 DISCS
-1CD/1DVD (Gatefold Digi-Sleeve) 2 DISCS
-Blu-Ray (Standard BD Box) 110 MINUTES
-CD (2015 Remix/Master) 1 DISC
-DVD (Amaray Box) 110 MINUTES

Deluxe Edition - limited edition
-1CD/2Blu-Ray (Deluxe Limited Edition) 2 DISCS
-1CD/2DVD | (Deluxe Limited Edition) 3 DISCS
http://www.amazon.ca/1-20(...)1&keywords=beatles+1
http://www.amazon.ca/1-CD(...)2&keywords=beatles+1
http://www.amazon.ca/1-CD(...)3&keywords=beatles+1

Wat zal er op DVD/blu-ray2 staan? Let it be? :P
pi_156104889
En vind je de '1' CD/DVD/blu-ray allemaal te veel, kijk dan eens wat Ringo te koop aanbied:

http://www.breakingnews.i(...)orabilia-695811.html

:D
pi_156105150
White Album nummer 1 lijkt me wel wat :P
pi_156108641
Er staat gewoon echt "Remix 2015". :o :D


De restoratie van de video's ziet er ook heel goed uit. :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:40 schreef awijmans het volgende:

Wat zal er op DVD/blu-ray2 staan? Let it be? :P
Het ziet er naar uit dat daar alle videoclips komen die geen nummer op het album hebben, plus alle alternatieve clips:

1. Twist & Shout
2. Baby It's You
3. Words Of Love
4. Please Please Me
5. I Feel Fine
6. Day Tripper
7. Day Tripper
8. We Can Work It Out
9. Paperback Writer
10. Rain
11. Rain
12. Strawberry Fields Forever
13. Within You Without You/Tomorrow Never Knows
14. A Day In The Life
15. Hello, Goodbye
16. Hello, Goodbye
17. Hey Bulldog
18. Hey Jude
19. Revolution
20. Get Back
21. Don't Let Me Down
22. Free As A Bird
23. Real Love

[ Bericht 35% gewijzigd door nomar83 op 15-09-2015 15:43:48 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156109758
Hebben *O*
  woensdag 16 september 2015 @ 18:51:02 #204
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_156148472
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
...
Als ik moet afgaan op de split-screen outtake, dan vind ik het tegenvallen. Het lijkt op een beetje meer verzadiging en contrast.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_156149009
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:51 schreef Price het volgende:

[..]

Als ik moet afgaan op de split-screen outtake, dan vind ik het tegenvallen. Het lijkt op een beetje meer verzadiging en contrast.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De originele negatieven en de 35mm-film zijn al jaren kwijt, maar - wederom - de man Ron Furmanek heeft ondertussen wel een veel betere tape op weten te duiken dan die gebruikt werd voor bijvoorbeeld Anthology.
Toevallig vandaag in de Londen Times (http://www.thetimes.co.uk/tto/arts/music/article4557502.ece):

quote:
"An 18-strong team of film and audio restorers started working on the 27-track box and 50-track Deluxe Edition a year ago. “Certainly in the Sixties and even the Seventies,” Jonathan Clyde, the video compilation’s producer, points out, “record companies simply didn’t appreciate the historical value of this filmed material. So we began by sourcing the highest quality versions to work from, and then started the restoration process. In the main, Apple’s masters were of a high standard but in a few cases — like Penny Lane, for example — the print in the Apple archive was very faded and damaged but a collector was found in the US who had a 35mm print that had far better resolution so we used this as our master and were able to restore the glorious original colour to the film.”
Dus die ene video is een verhaal apart. Check de andere beelden uit 1967 waarvan de originele negatieven nog in het archief zitten en in 4K gescand en gerestaureerd zijn, werkelijk verbluffend.

Maar restauratie is n ding, sommige beelden zijn gewoon wat het is en is het een wonder van dat het berhaupt bewaard is gebleven. (Of in het geval van meer dan de helft van de tracks op '1', beelden zijn er gewoon helemaal niet.) Het gaat er hier om dat er, alhoewel 15 jaar te laat, eindelijk een collectie van de Beatles promo-video's is. Er was gewoon helemaal niets op de markt, zelfs de verknipte en met spraak overlappende promo's op de Anthology DVD waren van treurige tapes. Dat zal eindelijk allemaal worden rechtgezet. Benieuwd of ze eindelijk de eerste generatie-tape van de Ed Sullivan-show hebben mogen gebruiken - wederom zo'n tape die puur door een toeval bewaard is gebleven - daarvan is ook al jaren de bootleg beter dan welk officieel product dan ook.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:04:22 #206
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_156158224
Inderdaad. Van sommige opnames is het bronmateriaal natuurlijk van beperkte kwaliteit.
Enkele clips in de promo van 1 zijn wel van zeer scherpe kwaliteit. Ik kijk er dan ook erg naar uit.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_156160977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:04 schreef Price het volgende:
Inderdaad. Van sommige opnames is het bronmateriaal natuurlijk van beperkte kwaliteit.
Enkele clips in de promo van 1 zijn wel van zeer scherpe kwaliteit. Ik kijk er dan ook erg naar uit.
Ja, alles wat op film geschoten is en waarvan de originele negatieven nog in het archief zitten (in ieder geval de rest uit 1967, met uitzondering van 'All You Need Is Love' wat een in de jaren '90 ingekleurde TV-tape is). Wilde trouwens nog toevoegen dat het hele "restoration"-aspect ook beetje gebakken lucht is: die tape van bijvoorbeeld 'Something' heeft echt niet zo veel schade, elke willekeurige bootleg die onbehandeld is zag er beter uit dan wat ze ons willen doen laten geloven van de eerste generatie-tapes in die promo. Wat ik zei, anders dan bij een re-issue (09/09/09 bijvoorbeeld) waar de concentratie op het remaster-aspect ligt en niet op de nieuwe inhoud, gaat het er hier vooral om dat er eindelijk Beatles-video's op de markt zijn.

Goed, ik ben vooral enthousiast over het audio-aspect. Alhoewel zoals Giles Martin wel vaker doet, de drums zitten nog steeds vaak niet in het midden... Heb nog niemand gehoord over mijn kleine Beatles-gerelateerde droom die hier uitkomt: 'Free As A Bird' en 'Real Love' opnieuw gedaan door Jeff Lynne met de moderne technieken. Had niet gedacht dat ze er ooit een mogelijkheid voor zouden kunnen vinden. Die sample in de trailer!

Het is heel slim dat ze '1' als "brand" (de Engelse term ;) ) gebruiken, de CD verkoopt 15 jaar na dato nog steeds 1000 exemplaren per week in Amerika alleen: het wereldwijde bestverkochte album van de jaren '00. Deze collectie gaat echt een ijkpunt in elke verzameling worden. Zoals ook al eerder gezegd zitten ze daarmee wel volledig vast aan van waar er toevallig in het heetst van de strijd een promo voor is opgenomen in de 60's. De helft bestaat uit nieuwe compilaties van live-beelden. 'Come Together' is zelfs die vreselijke Flash-animatie ten tijde van de '1'-promotie in 2000. Helaas ook gelijk de bevestiging van het doodvonnis van de Thank Your Lucky Stars-tape uit maart 1965, waar ze 'Eight Days A Week' (uniek), 'Yes It Is' (uniek) en 'Ticket To Ride' speelden: de eerstgenoemde staat op '1', maar is een compilatie van niet-gerelateerde beelden. Verzamelaars hebben veel in handen waar Apple niet eens moeite in steekt, maar die tape zie ik 50 jaar na dato, zonder enige aanwijzing, nooit meer opduiken. Ik durf ook nog wel te zeggen dat zonder de drijfveer van McCartney deze uitgave op de 1965 Twickenham-monstersessie na volledig uit nieuwe compilaties van niet-gerelateerde beelden had bestaan.

'1' is ook wel echt een bout-compilatie. Tot 1966 is het puur goud, maar daarna is vooral Lennon echt tekort gedaan door het concept. En daarvoor eigenlijk ook, door 'Please Please Me' niet als een nummer 1-hit te beschouwen. Maar 'The Long And Winding Road' (US-only release buiten toedoen The Beatles om in een versie die de componist haatte) dan weer wel. Des te mooier is dat ze dat hebben kunnen rechtzetten op de bonus-disc, die er dus helaas dan weer niet standaard bij zit en de reguliere koper dus mist. Maar beter dan die tweede disc hadden ze het niet kunnen oplossen. Het staat er bijna allemaal op, sommige liedjes tot 3 versies toe. De bootleg met promo's die ze missen zal van 4 volle DVD's naar een MP4-tje van 30 minuten gaan, en meer kun je niet van ze verwachten.
pi_156165020
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 01:15 schreef Aisumasen het volgende:

'1' is ook wel echt een bout-compilatie.
Eens, maar in het samenbrengen van alle hits op een enkele schijf is de cd wel geslaagd. Meer nummers hadden er niet opgepast, dus om dan wat vreemde regels te hanteren zodat sommige nummers buiten de boot vallen en zo het maximale uit de speelduur van een cd te halen, vind ik eigenlijk wel slim gedaan. Het is ook wel grappig dat '1' precies de helft van het aantal tracks bevat van 'Red' en 'Blue'.

Maar als het om deze videocollectie gaat is het toch onzin om de tracklist van '1' te volgen. Dat je 'Penny Lane' op de ene disc kunt zien, en dan van disc moet wisselen voor 'Strawberry Fields Forever', en hetzelfde voor 'Paperback Writer'/'Rain' en 'Hey Jude'/'Revolution' is eigenlijk van de gekken. Al snap ik dat het voor de marketing alleen maar in het voordeel is om het die naam te geven, inclusief de kleurige verpakking.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156210287
De promo's voor de heruitgaven van 'Tug Of War' en 'Pipes Of Peace' dwalen alweer op eBay rond. OOR heeft er deze maand een stukje over door Jan Van Der Plas. Ook McCartney's team is begonnen met promoten, zie deze micro-sites: http://archivecollections.tow-pop.paulmccartney.com/

Allemaal leuk en aardig. Maar... Wat staat er op het 'coming soon'-kaartje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156215725
Mag ik me zorgen gaan maken dat sommige albums nooit onderdeel zullen worden van deze "Archive Collection"?

Wat een bizarre volgorde van releases.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156221456
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:37 schreef nomar83 het volgende:
Mag ik me zorgen gaan maken dat sommige albums nooit onderdeel zullen worden van deze "Archive Collection"?

Wat een bizarre volgorde van releases.
Zie het zo: juist niet op deze manier. Als de volgende 'Wild Life' + 'Red Rose Speedway' of 'London Town' + 'Back To The Egg' was geweest zou het er op beginnen te lijken dat ze richting het afronden gingen. Nu weet je dat ze in ieder geval de complete 80's gaan doen. Ze gaan nu niet van de 70's albums met daar achteraan nog 'Press To Play' en 'Off The Ground' als voetnoot, maar juist met een boogje om het een beetje te spreiden.

Eerstgenoemde 4 gaan ze sowieso niet overslaan. Behalve dat het nergens op zou slaan, onthoud dat zelfs 'McCartney II' is meegenomen met 25 minuten aan outtakes en nooit verschenen materiaal en nog eens 45 minuten aan volledige versies van reguliere studio-versies. Daar komt bij dat de oud-Wings leden meer dan eens hebben gezegd dat ze al uitgebreid zijn genterviewd over die albums en dat ze materiaal hebben aangedragen.

Tot slot, de originele aankondiging van de serie in 2010 was dit: "Paul McCartney's MPL and Concord Music Group, one of the world's leading independent music companies today announced an historic agreement to globally market and distribute McCartney's venerated solo and Wings catalog [..]. This exclusive global arrangement, will cover both physical and digital distribution of McCartney's treasured post Beatles catalog including landmark solo albums such as McCartney, Ram, McCartney II, Tug Of War, Pipes of Peace, Give My Regards To Broad Street, Press To Play, Flowers in the Dirt, Off the Ground, Flaming Pie, Driving Rain, Chaos and Creation in the Backyard, Memory Almost Full, and Good Evening New York City. The classic Wings albums include Wildlife, Red Rose Speedway, Band On The Run, Venus and Mars, Wings At The Speed of Sound, Wings Over America, London Town and Back To The Egg. The catalog also includes the inventive, highly regarded albums recorded under the McCartney pseudonyms Percy "Thrills" Thrillington, The Fireman and Twin Freaks."

Een groot gedeelte van de genoemde aangekochte catalogus heeft nog geen "both physical and digital distribution" ontvangen via Concord. Het meerendeel was toen out of print, wat nog jaren zou gaan duren, wat ze nu stukje bij beetje rechtzetten. Voor 'Off The Ground', 'Run Devil Run' en 'Driving Rain' hebben ze al iets gevonden om die niet nog 10 jaar out of print te laten zijn: een stille re-issue van de oude CD-release met alleen 'Concord' ipv 'Parlophone/EMI' in het artwork. Maar dat hebben ze niet gedaan met de 4 nu nog overgebleven 70's-albums. Sinds een tijdje staan ze wel weer op iTunes/Spotify, in de afgrijselijke 1993-remasters, omdat ze waarschijnlijk hebben beseft dat dat een betere optie is dan ze straks een jaar of 15 (?) nergens in de winkels, maar ook nergens digitaal, aangeboden waren. Daarom hoop ik te concluderen dat de rest van de 70's en 80's gewoon met veel fanfare in de Archive Release-serie verschijnen.
pi_156249865
Voor wie behoefte heeft aan de Super Deluxe editie van Tug of War (1000 exmplaren wereldwijd): http://www.amazon.fr/gp/p(...)8&ref_=sr_1_1&sr=8-1
pi_156356390
Op de Duitse Amazon staan stukjes van 30 seconden van iedere track op TOW en POP, inclusief bonus tracks:

"Tug Of War":
http://www.amazon.de/gp/p(...)sktop&tag=shtv.de-21

"Pipes Of Peace":
http://www.amazon.de/gp/p(...)sktop&tag=shtv.de-21
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156363118
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:00 schreef nomar83 het volgende:
Op de Duitse Amazon staan stukjes van 30 seconden van iedere track op TOW en POP, inclusief bonus tracks:

"Tug Of War":
http://www.amazon.de/gp/p(...)sktop&tag=shtv.de-21

"Pipes Of Peace":
http://www.amazon.de/gp/p(...)sktop&tag=shtv.de-21
Grootste verrassing de twist in de 'Say Say Say'-remix (geen spoilers ;) ) en het feit dat 'It's Not True' niet (geheel) de 'Simple As That' is die we kennen. Die laatste is dus helemaal niet op deze edities te vinden, wat logisch is sinds het uit een post-'Press To Play' 1986-sessie komt.

DVD's zijn zoals we gewend zijn karig. http://www.themortonrepor(...)-archive-collection/
pi_156467663
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor wie behoefte heeft aan de Super Deluxe editie van Tug of War (1000 exmplaren wereldwijd): http://www.amazon.fr/gp/p(...)8&ref_=sr_1_1&sr=8-1
Is dit dezelfde versie als deze:

http://www.amazon.com/Tug-War-DVD-Deluxe-Edition/dp/B0131KAIS4/
Die is namelijk de helft van de prijs. Evenveel disks. Ander boek?
pi_156467747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:58 schreef awijmans het volgende:

[..]

Is dit dezelfde versie als deze:

http://www.amazon.com/Tug-War-DVD-Deluxe-Edition/dp/B0131KAIS4/
Die is namelijk de helft van de prijs. Evenveel disks. Ander boek?
Dat is zo te zien de gewone deluxe versie. Enige verschil is dat de super deluxe versie een andere (acryl) omhulsel zit en een paar (genummerde) foto's door Linda bevat:

quote:
In keeping with the award-winning Paul McCartney Archive Collection standards, the Tug of War Deluxe Edition will include a 112-page essay book and 64-page scrapbook, while the strictly limited run of 1000 Super Deluxe sets will arrive in a limited edition acrylic slipcase with five hand numbered prints of images from the Linda McCartney archive.
http://www.paulmccartney.(...)r-and-pipes-of-peace

Niet veel extra's, de gewone deluxe versie vind ik er zelfs mooier uit zien, maar gezien het zeer beperkte aantal zal het wel een zeer gewilde collecters item.

De deluxe versie is omgerekend (zelfs rekening houdend met importheffing en verzendkosten) volgens mij het goedkoopst op de Canadese versie van Amazon: http://www.amazon.ca/Tug-(...)ds=tug+of+war+deluxe
pi_156518291
En de setlist-wonderen zijn de wereld nog steeds niet uit, 'Looking For Changes', eerste keer sinds 1993: https://instagram.com/p/8SJ6rCCATo/

Ok, wel speciaal voor een PETA-benefiet, dus die gaan we niet in de normale set zien, maar toch. 'Drive My Car' (slechts derde keer sinds 2012) en 'I've Just Seen A Face' kreeg speciale gast Beck.
pi_156521126
Nog m
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:31 schreef Aisumasen het volgende:
En de setlist-wonderen zijn de wereld nog steeds niet uit, 'Looking For Changes', eerste keer sinds 1993: https://instagram.com/p/8SJ6rCCATo/

Ok, wel speciaal voor een PETA-benefiet, dus die gaan we niet in de normale set zien, maar toch. 'Drive My Car' (slechts derde keer sinds 2012) en 'I've Just Seen A Face' kreeg speciale gast Beck.
Nog meer verassingen. Kijk eens naar de hele lijst:

1. Eight Days a Week
2. Save Us
3. Looking for Changes
4. Drive My Car
5. How Many People
6. Got to Get You into My Life
7. Big Boys Bickering
8. Blackbird
9. I've Just Seen a Face
10. Heart of the Country
11. Mother Nature's Son
12. Bluebird
13. Ob-La-Di, Ob-La-Da
14. Somebody Who Cares
15. Let It Be
16. Live and Let Die
17. Hey Jude
18. Encore:
19. Can't Buy Me Love
20. Eat at Home
21. Birthday
22. Golden Slumbers
23. Carry That Weight
24. The End

:)
pi_156521490
Of:
Birthday
save us
Got to Get You into My Life
temporay secretary
let me roll it
looking for changes
my valentine
1985
we can work it out
blackbird
new
lady madonna
I've just seen a face (+Beck)
drive my car (+Beck)
another girl
ob la di
let it be
hey jude
Abbey road

Deze lijst klinkt wel aannemelijker. Sorry voor de verwarring.
pi_156547516
Stomende nieuwe remix van 'Say Say Say', met veel verrassende momenten: https://open.spotify.com/track/59FgY1UyL7Cg1T6lHcnHc7
pi_156547672
En Ringo's nieuwe tour heeft zowaar een setlist-aanpassing, 'You're Sixteen', 'I'm The Greatest'! Die eerste zou hij nooit meer willen spelen en is voor het laatst in 2003 gedaan, die laatste is ook alweer een paar jaar niet gespeeld.
pi_156553508
Zit het boek te lezen van Tug of War Deluxe Edition. Al twee fouten gevonden in de eerste 20 pagina's. Lennon's dood op 9 december 1981 volgens onderschrift bij een foto (in de lopende tekst staat het gelukkig wel goed) en eerste samenwerking voor Paul met George Martin sinds The Beatles. Niemand die dat soort dingen even nakijkt? :{

Muziek ga ik vanavond voor zitten.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156616277
Dit weekend de deluxe edities van de twee laatste releases in de Archive Collection-serie doorgenomen: Tug of War en Pipes of Peace.

TOW was altijd al een van mijn favorieten. De remix klinkt fantastisch. De achtergrond lijkt wat meer naar voren te zijn gebracht en het klinkt iets frisser, maar veel verschil is het niet. Meeste verschil hoor ik in "Somebody Who Cares", dat wat minder 80's klinkt.

Met POP heb ik altijd weinig gehad, maar door de remaster heb ik het album herontdekt. Of beter gezegd, ik ben veel nummers meer gaan waarderen. Zoals "Averange Person" en "Keep Under Cover". Ook al heb ik nog altijd de neiging om tracks te skippen (voornamelijk "Tug of Peace").

De demo's op de bonus discs leken me op het eerste gezicht vulling om maar wat extra materiaal te bieden, maar eigenlijk zijn ze best interessant. Demo's komen van een sessie in de zomer van 1980 in Rude Studio. "It's Not On" is echter helemaal geen demo, maar een nummer dat uit de selectie voor het album is gevallen. Op de dvd is zelfs te zien hoe de sessie verliep.

De remix van "Say Say Say" is tof door de omgewisselde partijen. In het boek las ik dat de Jellybean Remix model heeft gestaan voor deze remix, deze is nagebootst met de originele tapes en men heeft daarna de nooit gebruikte partijen erop gezet. Des te vreemder dat de Jellybean-mix zelf hier ontbreekt. Net als de single-edits van "Tug of War" en "Take It Away", die alleen als mp3 zijn te downloaden. Ik vraag me ook af waar "We All Stand Together" is gebleven. Wellicht wordt die bewaard voor een heruitgave van GMRTB?

Wat niet ontbreekt zijn de B-kantjes "Rainclouds", "I'll Give You A Ring" en "Ode to a Koala Bear". Ik kende deze alleen als bootleg. Nu ze voor het eerst in hoge geluidskwaliteit te hebben beluisterd vind ik het onbegrijpelijk dat dit niet op de albums terecht is gekomen. Fantastische tracks. O+

De boeken lezen lekker weg, de tekst is opgezet als een soort doorlopend gesprek waarbij verschillende onderwerpen worden besproken. Er wordt echter wel veel weggelaten, zo is Danny Laine op veel foto's te zien, maar in de tekst komt -ie niet voor.

Dit keer zitten er geen losse memorabilia of A4'tjes met lyrics in de sets. Beiden bestaan uit drie boeken, waarvan de derde niet meer is dan een houder voor de discs en downloadkaart. Naast het tekstboek hebben beide sets ook een bladerboek met foto's. TOW heeft foto's in de studio en op het eiland Montserrat, POP is gericht op het maken van de muziekvideo.

De dvd's bieden wel wat interessants, maar het is allemaal erg miniem. De making-of van de video voor "Take It Away" is tof, maar de korte home video's heb je na een keer kijken wel gezien. De muziekvideo's zijn van vrij slechte kwaliteit en het geluid onder de clips is volgens mij niet remastered. Vooral bij "Say Say Say" merkte ik vreemd wobbelig geluid. Gelukkig is alles wel in de originele 4:3.

En ja, het Coming Soon-kaartje. Ik had gehoopt op London Town en BTTE, maar ik kijk ook best uit naar FITD. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door nomar83 op 05-10-2015 12:20:52 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156617354
Klinkt goed, als het goed is zijn die van mij zojuist ook geleverd (beide deluxe versies plus de super deluxe versie van ToW, voor de compleetheid en omdat het kan :D ), helaas kan ik er volgend weekend pas van genieten (zijn bij mijn ouders bezorgd en die wonen 450km verder op ;) ).
pi_156622497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 18:44 schreef nomar83 het volgende:
Zit het boek te lezen van Tug of War Deluxe Edition. Al twee fouten gevonden in de eerste 20 pagina's. Lennon's dood op 9 december 1981 volgens onderschrift bij een foto (in de lopende tekst staat het gelukkig wel goed) en eerste samenwerking voor Paul met George Martin sinds The Beatles. Niemand die dat soort dingen even nakijkt? :{

Muziek ga ik vanavond voor zitten.
En op de achterkant van 'Pipes Of Peace' dat het een remix is...

En de originele mix van 'Tug Of War' schijnt - ik moet het zelf nog A/B-en - gewoon een kopie van de originele CD-versie uit 1982 te zijn en dus niet geremastered. Haastklus dit keer?
pi_156628672
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En op de achterkant van 'Pipes Of Peace' dat het een remix is...

En de originele mix van 'Tug Of War' schijnt - ik moet het zelf nog A/B-en - gewoon een kopie van de originele CD-versie uit 1982 te zijn en dus niet geremastered. Haastklus dit keer?
En ik lees dat de DVD-beelden schokkerig zijn, vage conversie... Niet best. Eerst van 4:3 (of vergelijkbaar) naar 16:9 gesneden voor The McCartney Years DVD 8 jaar terug, nu dit weer. En uit welke kelder moeten ze die tapes ophalen? Sowieso geen restauratie-potje opgemaakt op video-gebied, dat was bij de eerste release in 2010 al duidelijk bij de One Hand Clapping-beelden die van bootleg leken geript.
pi_156631734
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En op de achterkant van 'Pipes Of Peace' dat het een remix is...

En de originele mix van 'Tug Of War' schijnt - ik moet het zelf nog A/B-en - gewoon een kopie van de originele CD-versie uit 1982 te zijn en dus niet geremastered. Haastklus dit keer?
Achterin het boek staat wel een datum wanneer de remix is gedaan, namelijk tussen 2 en 31 maart dit jaar in Hog Hill Mill. De master is vervolgens op 17 april door het team in Abbey Road gedaan. Maar wanneer de remaster van de originele mix is gedaan staat er niet. Daar staat geen datum bij vermeld. Sterker, er staat bij "Original album mastered at PRT Studios". Het Abbey Road-team heeft hier met geen vinger aangezeten.

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En ik lees dat de DVD-beelden schokkerig zijn, vage conversie... Niet best. Eerst van 4:3 (of vergelijkbaar) naar 16:9 gesneden voor The McCartney Years DVD 8 jaar terug, nu dit weer. En uit welke kelder moeten ze die tapes ophalen? Sowieso geen restauratie-potje opgemaakt op video-gebied, dat was bij de eerste release in 2010 al duidelijk bij de One Hand Clapping-beelden die van bootleg leken geript.
De kwaliteit van de clips is inderdaad vrij slecht. Muziekvideo's zijn zonder enige vorm van restauratie zo op dvd gezet, geluid niet remastered. De clip waar we Michael Jackson op een paard zien rijden is in het bijzonder slecht, inclusief vage beelden die over elkaar heen gaan. Ik denk echter dat dat bij de oorspronkelijke tape hoort. De beelden zijn door McCartney zelf geschoten dus het zou me niet verbazen als ie zelf wat heeft zitten experimenteren met de beelden.

[ Bericht 15% gewijzigd door nomar83 op 05-10-2015 23:43:40 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156645515
De 2015 remix van 'Say Say Say' heeft een videoclip:

https://www.facebook.com/PaulMcCartney/videos/10153772798818313/

Ik geef niks om de beelden, maar de edit maakt het nummer veel beter dan de lange versie op het album.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_156649083
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:31 schreef nomar83 het volgende:
De 2015 remix van 'Say Say Say' heeft een videoclip:

https://www.facebook.com/PaulMcCartney/videos/10153772798818313/

Ik geef niks om de beelden, maar de edit maakt het nummer veel beter dan de lange versie op het album.
Zeker weten. De originele mix gaat maar door en door. Aparte clip trouwens. Niks van JAckson en/of McCartney er in. Gemiste kans.Daar had zoveel meer in gezeten
pi_156662123
Goeie verhalen over de nieuwe boxen. Ik zal toch echt nog even moeten wachten op mijn verjaardag volgende maand.

Nog wel even een vraag. Ik hoor al geluiden over slechte kwamliteit van de video's. Hoe zit het met de kwaliteit van het boek? Mijn boekwerk bij 'Wings Over America' vind ik eigenlijk heel slecht, lijm laat los en de kartonnen 'strip over de schroeven' lijkt niet eens vast gezeten te hebben. Ik vind dat eigenlijk wel jammer, ik ben er zelf altijd heel voorzichtig mee.
pi_156662902
Ik heb geen problemen met de kwaliteit van de boeken.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:41:29 #232
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_156667165
Die nieuwe boxen moet ik nog eens gaan aanschaffen. Vooral naar Tug of War ben ik erg benieuwd.

Iets anders. Wat vinden jullie hiervan? http://www.mojo.nl/evenementen/the-sessions/

Ik ben benieuwd hoe dat wordt vertoond. Met audiofragmenten of animaties zoals bij Rockband?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_156683376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:41 schreef Peter88Online het volgende:
Die nieuwe boxen moet ik nog eens gaan aanschaffen. Vooral naar Tug of War ben ik erg benieuwd.

Iets anders. Wat vinden jullie hiervan? http://www.mojo.nl/evenementen/the-sessions/

Ik ben benieuwd hoe dat wordt vertoond. Met audiofragmenten of animaties zoals bij Rockband?
Zo te lezen met live muzikanten en andere performers: http://www.nme.com/news/the-beatles/88346 en http://www.beatlesfanclub(...)tudios-in-ziggo-dome. Verder kan ik er weinig info over vinden, geen preview oid.
pi_156798904
Ik heb de albums nu ook in mijn bezit, vanavond maar van genieten.

Voor de super deluxe versie worden op Ebay crimineel hoge prijzen gevraagd, eentje verkocht voor ruim 500 (http://www.ebay.com/itm/P(...)?hash=item3ab3a86c63) en eentje te koop voor 2000 ( :') :') :') ) (http://www.ebay.com/itm/T(...)?hash=item3d05d33ff7)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:20:40 #235
192683 AMDB
Visionair.
pi_156813093
Nog 4 dagen tot ik Paul eindelijk weer eens mag zien _O_ Echt zoveel zin in :)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:33:03 #236
213498 SpauldingPF
When the music's over
pi_156813985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:20 schreef AMDB het volgende:
Nog 4 dagen tot ik Paul eindelijk weer eens mag zien _O_ Echt zoveel zin in :)
Ik dacht al, is die weer in de buurt, maar jij bent die ouwe canadees he :P
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:19:00 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_156819981
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:33 schreef SpauldingPF het volgende:

[..]

Ik dacht al, is die weer in de buurt, maar jij bent die ouwe canadees he :P
Precies ;)
pi_156824316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 21:20 schreef AMDB het volgende:
Nog 4 dagen tot ik Paul eindelijk weer eens mag zien _O_ Echt zoveel zin in :)
Veel plezier, maar dat moet vast wel lukken ^O^
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:52:44 #239
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_156877333
De solo albums van George Harrison staan vanaf vandaag op Spotify ^O^.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_156894997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:52 schreef Peter88Online het volgende:
De solo albums van George Harrison staan vanaf vandaag op Spotify ^O^.
Werd tijd. Wilde gelijk even een "underrated"-playlistje in elkaar zetten, maar dat ging niet door: ‘Gone Troppo’ en ‘Somewhere In England’ zijn geblokkeerd. Leek consumentenbescherming - nee, nee, staan per album zeker 2 goede liedjes op - maar ‘Thirty Three & 1/3’ en ‘Brainwashed’ zijn zelfs helemaal niet te indexeren, en ook met de link via de officile site zijn de tracks niet beschikbaar. Zelfde met compilatie ‘Let It Roll’, voor ‘I Don’t Wanna Do It’. En ‘Best Of Dark Horse’ - voor ’Cheer Down’, ‘Poor Little Girl’ en ‘Cockamamie Business’ - hebben ze denk ik helemaal overkeken.

edit: 't is verholpen. Playlistje: https://open.spotify.com/(...)rYcjkCSt4qjJcr9hQFeG

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 17-10-2015 19:49:46 ]
pi_156897524
Haha, McCartney's set is zo voorspelbaar dat het me een paar dagen heeft gekost om op te merken dat hij meer dan n coupletje 'FourFiveSeconds' doet!


De Kanye-verse _O-. Zonder RiRi-brug, uiteraard, coupletten zijn al over het randje.
pi_157025078
Nieuwe mix 'Hello Goodbye' klinkt goed.

Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157025716
En de video van gisteren:

pi_157036287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:35 schreef Aisumasen het volgende:
En de video van gisteren:

Whehe 'John's mic is shit' op 0:11
pi_157040608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:12 schreef nomar83 het volgende:
Nieuwe mix 'Hello Goodbye' klinkt goed.

Wat een verschil zeg. Vooral de piano die je nu in het linkerkanaal hoort. Deze mixen mogen ze wel op cd uitbrengen.
pi_157044330
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 13:51 schreef Writersright het volgende:

[..]

Wat een verschil zeg. Vooral de piano die je nu in het linkerkanaal hoort. Deze mixen mogen ze wel op cd uitbrengen.
Gaan ze ook doen. ;)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157047655
En dan natuurlijk ook wr een vinyl box met de 20XX remixen :') :D
Bleuh.
pi_157119044
De remix-samples die tot nu toe te horen zijn geweest zijn allemaal heel erg conservatief. 'Help!' is hetzelfde als 'Love', die gewoon goed klinkt, dus weinig te klagen. 'Hello, Goodbye' en 'I Feel Fine' zijn vrijwel hetzelfde als de Anthology DVD-remixes uit 2003. Die eerste dus wel drums in het midden, wat wel het minste is wat je kunt verwachten, maar die kennen we op die manier al langer dan een decennium. 'I Feel Fine' heeft echter de drums nog steeds vrijwel volledig in het linkerkanaal... 'Come Together' is bijna identiek aan de originele 'Abbey Road'-mix, drums niet volledig in het midden... Je zou andere dingen verwachten van een moderne remix.

Qua video blijft het jammer dat 'Penny Lane' kwijt is. Deze dub, gerestaureerd of niet, is niet om aan te gluren. Ik denk zelfs dat die versie van Anthology nog betere kleuren heeft. 'Hello, Goodbye', SFF, alles welke opnieuw opgebouwd zijn vanaf de originele, pristine negatieven zijn dan wel weer verbluffend. Vrij weinig winst te behalen op de bekende bootlegs bij veel van de beelden, maar met die opnames uit 1967 is het ongelofelijk hoe dat tot leven komt.
pi_157135525
In het geval van 'Penny Lane' is het best interessant om de clip van Anthology op dvd en het YouTube-fragment van de gerestaureerde video naast elkaar te leggen. Persoonlijk geef ik dan toch de voorkeur aan 4k met verweekte kleuren dan VHS-kwaliteit met gifgroen gras en appelrode jasjes, dus wat dat betreft ben ik blij met deze gerestaureerde versie. Maar veel opmerkelijker is dat de nieuwe versie out of sync loopt. Bij de Anthology-versie wordt "Penny Lane is in my ears..." in het tweede refrein gezongen gelijk wanneer de straatnaam op de bus te zien is. Bij de nieuwe versie is echter de snelheid behouden van de LP/cd-versie, maar de beelden lopen daardoor naarmate de video vordert steeds minder gelijk met de muziek.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157144289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:10 schreef nomar83 het volgende:
In het geval van 'Penny Lane' is het best interessant om de clip van Anthology op dvd en het YouTube-fragment van de gerestaureerde video naast elkaar te leggen. Persoonlijk geef ik dan toch de voorkeur aan 4k met verweekte kleuren dan VHS-kwaliteit met gifgroen gras en appelrode jasjes, dus wat dat betreft ben ik blij met deze gerestaureerde versie. Maar veel opmerkelijker is dat de nieuwe versie out of sync loopt. Bij de Anthology-versie wordt "Penny Lane is in my ears..." in het tweede refrein gezongen gelijk wanneer de straatnaam op de bus te zien is. Bij de nieuwe versie is echter de snelheid behouden van de LP/cd-versie, maar de beelden lopen daardoor naarmate de video vordert steeds minder gelijk met de muziek.
Damn, dat had ik nog niet gezien!

En ja, dat is een kwestie van smaak. Ik snap persoonlijk niet waarom ze de voorheen beschikbare hogere generatie tape niet hebben gebruikt om de informatie van de kleuren terug te krijgen. Dit is niet ongebruikelijk, bij de restauratie van bijvoorbeeld de vele Dr. Who-tapes die ze stukje bij beetje uit archieven wereldwijd hebben weten op te vissen combineren ze soms een slechter uitziende kleuren-tape met een scherpe (zwart-wit) dub om het beste uit twee werelden te creren.

'A Day In The Life' hier: http://mashable.com/2015/10/27/beatles-music-video-1/ Wederom zoals de 'Love'-remix, inclusief missende piano-akkoorden vlak voor de eerste zin door Lennon.
pi_157158409
Er lijkt iets anders te zijn met de video van 'A Day in the Life' in vergelijking met de Anthology-versie, en ja hoor:

quote:
A Day in the Life version #1
(1967/2015 –Beatles 1+) *the original film has the sound slightly in different synch, it was fixed by Apple in 2003 and restored in superb visual quality in 2015.

A Day in the Life version #2
(1996 –Anthology 2) *Includes different footage starting just before the first orchestra crescendo and until it’s end (this is the ONLY version where Mal Evans appears, for example). This version is also available on the ‘Anthology’ TV special/video and DVD, but incomplete.

Variation:

A Day in the Life version #3 (w/slate)
(2003 –Anthology DVD release) *This version is the same as #1, but fades 20 seconds earlier than #1 and 24 seconds earlier than #2. This is the shortest of all three.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157180824
Hier is de complete 'Penny Lane' promovideo.

http://www.npr.org/sectio(...)ld-watch-the-beatles

Video lijkt weer meer in sync te zijn met origineel dan bij eerdere preview.
De mix klinkt heel helder.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157185443
Sommige shots lijken wel ingekleurd van zwart-wit, zo groot zijn de contrasten. Rooie gezichten, roze haar en grijze achtergronden. Ben wel benieuwd of daar nou niet meer uit te halen was aan de hand van de dub die ze tot een paar jaar terug telkens gebruikten. In een van die restauratie-video's is dit te zien, wat bevestigd dat lle negatieven - behalve dus de 'Penny Lane'-video zelf - nog in het archief zitten:



Niet dat dit dus nieuws is, zie ook:


Behalve de kleuren wel rete-scherp, dat ziet er heel goed uit. Mix ook zoals verwacht. Wel bijzonder dat daar een extra stukje piano te horen is vlak voor "the fireman rushes in", valt gelijk op. Ze hebben wel wat met piano-dingen uit 1967 die ze weglaten of 'toevoegen' :P.
pi_157186169
Ha, ik zie iig al 2 shots met stuk betere kleuren die niet in de originele promo zaten: de close-up van Lennon op 1:03 en 1:53 bijvoorbeeld. Dat kan niet missen.
pi_157201793
Inderdaad. Stukken outtake die in de promo zijn geplakt, waarschijnlijk om de muziek in sync te houden met de video.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157207881
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:21 schreef nomar83 het volgende:
Inderdaad. Stukken outtake die in de promo zijn geplakt, waarschijnlijk om de muziek in sync te houden met de video.
Goede theorie! In tegenstelling tot de AHDN Blu-Ray hebben ze dit keer de beelden met de audio gesynct in plaats van andersom.
  zondag 1 november 2015 @ 16:23:30 #257
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157247689
Opvallend trouwens dat de clip die in 2003 voor Two of Us (Let It Be Naked versie) niet op de extra dvd wordt toegevoegd, terwijl andere latere videos er wel bij staan voor Love en Anthology.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_157355467
iTunes-versie is 9,99, maar dat is enkel de muziek. Geen video.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 6 november 2015 @ 11:10:56 #259
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157355642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:01 schreef nomar83 het volgende:
iTunes-versie is 9,99, maar dat is enkel de muziek. Geen video.
De geremixte versies?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_157355743
Hopelijk vandaag bij de post, hij is gisteren verstuurd :)
pi_157363342
De post was vroeg vanmorgen, dus ik heb al de kans gezien om alle 50 video's te kunnen bekijken. Ik heb echter nog geen tijd gehad voor het boekje en de cd, dus over de muziek zeg ik liever nog niets. Dat wil ik toch eens met koptelefoon beluisteren. Hoewel ik wel even kwijt wil dat 'Real Love' totaal anders klinkt dan de Anthology-versie.

Het restauratiewerk aan de video's is wat mij betreft in ieder geval meer dan top. Zelfs de zwart-wit tv-beelden zien er beter uit dan ik ze ooit heb gezien. Simpelweg essentieel voor iedereen die ook maar iets met the Beatles heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:10 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

De geremixte versies?
Ja, albumart is aangepast, copyright is verandert naar 2015, en de samples geven natuurlijk weg dat het de remixen zijn.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157364376
Hemeltjelief, de nieuwe versie van 'Real Love'. Lang op gehoopt, weken naar uit gekeken toen het bekend werd gemaakt, en Lynne heeft het geflikt. Dat refrein! Gelijk even z'n oude maatje op die track en 'Free As A Bird' een paar alternatieve dingen laten doen, wat meer kunnen we wensen.
pi_157396893
Na twee keer de cd te hebben beluisterd (eens op speakers en eens met koptelefoon), weet ik niet of ik liefhebber ga worden van de nieuwe mixen. Alles klinkt helderder, vocals zijn gecentreerd, foutjes gepoetst. Op de speakers klinkt het top, onder de video's is het prima. Maar voor koptelefoon klinkt het samengeperst en hard. Ik mis daar een beetje de warmte van de oorspronkelijke mixen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157451920
Voor wie 'em ondertussen nog niet heeft gehoord:

  dinsdag 10 november 2015 @ 18:01:12 #266
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157452301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:37 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie 'em ondertussen nog niet heeft gehoord:

Mooi intro. Het klinkt hier wel een beetje aan elkaar geplakt.

Afgezien van de video's; Is er in de opnieuw gemixte versie van 1 (de audio cd) veel verschil te horen?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_157453121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:01 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Mooi intro. Het klinkt hier wel een beetje aan elkaar geplakt.

Afgezien van de video's; Is er in de opnieuw gemixte versie van 1 (de audio cd) veel verschil te horen?
Qua technische kwaliteit sowieso, de mixen zelf zijn af en toe helaas erg conservatief. Overigens tot nu toe 3 foutjes weten te bespeuren.
pi_157453738
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Qua technische kwaliteit sowieso, de mixen zelf zijn af en toe helaas erg conservatief. Overigens tot nu toe 3 foutjes weten te bespeuren.
Is het rechterkanaal van het einde van 'Eight Days A Week' er daar n van?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_157454402
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:07 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is het rechterkanaal van het einde van 'Eight Days A Week' er daar n van?
Absoluut, dat is echt vreselijk slordig. Tuurlijk, het is een zogenoemde 'edit piece', maar het klinkt zelfs alsof ze de verkeerde hebben gebruikt, en dan ook nog eens volledig 'out of sync'. Snap niet hoe je daar overeen kunt kijken, het is een gedeelte wat muzikaal scheef loopt, wat niet zo is in de originele mix.

'A Day In The Life' mist het tweede piano-kanaal in het intro, wat ook al zo was op 'Love', en daar ongetwijfeld een creatieve beslissing, waar ze nu simpelweg overheen gekeken hebben. De 5.1-mix heeft 'em overigens wel.

'The Ballad Of John & Yoko' gaat de piano-track een noot te laat op mute tijdens de "think"-break.

Vierde zou je 'Please Please Me' bij Ed Sullivan kunnen beschouwen: ze hebben hem in de originele toonsoort gezet, waardoor hij dus te snel is. Ze zouden toch moeten weten dat voor Ed Sullivan's eerste opname (show 1 en 3) en de andere beroemde video-opname van die eerste US tour, Washington, ze een halve noot lager speelden. Ze hebben geprobeerd om de live-opnames aan te sterken met elementen van de originele studio-opnames, maar dat lijkt niet het geval bij 'Please Please Me', dus dat is gewoon een fout.
pi_157475473
"The Beatles in 3D: Giles Martin on remixing the Fab Four": http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-34766693

Ten eerste grappig hoe zoon Martin nu de oude, opnieuw en opnieuw vertelde, verhalen van pa Martin - "Lennon wilde alles opnieuw opnemen" - vertelt. De 5.1-mix schijnt - ik doe d'r zelf niet aan - ook al zeer conservatief te zijn: de 'rear'-kanalen worden enkel gebruikt voor een beetje ambience. Dit legt Giles Martin uit: "Dolby came to see me with 5.1 when it was new, and they'd mixed What's Going On by Marvin Gaye in surround sound, with the guitar coming out of the right rear speaker. But if you went to see Marvin Gaye performing and his guitar player decided to stand at the back of the audience with his amp, you'd go: 'Could you put him on the stage, please?"

De oplossing voor dit in zijn woorden "really distracting" probleem: "He went into Abbey Road's Studio 2, wired up a "really big" loudspeaker and played the original Beatles recordings at full volume. "We acted like the band were playing in there again, and recorded the walls using the original Beatles microphones," he says. Those reverberations and echoes were then placed into the rear speakers to give "the illusion of being in the room with the band".

Zeer opvallend is zijn bescheidenheid over de nieuwe 5.1-mixes in dit interview, en als je goed tussen de regels leest merk je dat hij zelf ook veel meer gebruik had willen maken van de volledige potentie van het systeem, iets wat misschien ook wel het geval is met de stereo-versies (welke hij overigens zelf niet eens had willen uitbrengen op CD, zo liet hij gisteren doorschemeren in een "1+" discussie-panel in LA): "Ultimately, he would have liked to be more inventive with the surround mixes but had to "rein myself in, because these are the Beatles number one hits". "If I was doing a 5.1 of the White Album, though? Let me at it!"

En dan nog dit: "Martin confesses to one glaring mistake: The stereo mix of Lennon and McCartney's kitchen sink symphony A Day In The Life is missing a piano, because he opted to use the version created for the Cirque Du Soleil show, Love. "All of these fans will be going: 'Why did you take this piano off?' And the answer is I didn't - I just used the Love version," he cringes." Zoals ik dus al dacht.

'Eight Days A Week' ligt iets gedetailleerder dan simpelweg "out of sync", viel me op. Zoals ik al zei klinkt het alsof ze de verkeerde 'edit piece' hebben gebruikt, en dat lijkt mij half waar: ze hebben niet de verkeerde gebruikt, maar ze hebben de juiste waarschijnlijk over de originele take geplakt, dus diegene die niet zonder reden van de album/single-versie uit 1964 afgeknipt is. Uit Mark Lewisohn, The Beatles Recording Sessions, 1988: "Take six took the shape of the released version but did not have the faded intro or outro. From then on, until the 'best', take 13, the Beatles concentrated on perfecting take six, overdubbing a double-tracked Lennon vocal, for instance. The famous faded intro was added at the remix stage and a new outro was taped as an edit piece on 18 October."

Er moet een reden zijn geweest om het uitro opnieuw op te nemen, een zeer specifieke keuze: een valse gitaar en getrommel wat totaal uit de maat is zou een zeer goede reden kunnen zijn. Ik kan alleen meer aannemen dat voor de nieuwe mix dat nieuw opgenomen uitro over het originele, foute uitro is geplakt, iets wat op de 5.1 grappig genoeg naar voren komt doordat beide gedeeltes los van elkaar te horen zijn.
pi_157488026
quote:
Eenmalig Beatles-drummer Andy White overleden
NEW YORK - De Schotse drummer Andy White, die meespeelde op enkele vroege opnamen van The Beatles, is op 85-jarige leeftijd in de Verenigde Staten overleden. White werd in 1962 door de Beatles-producer gevraagd het slagwerk te spelen op single-versies van 'Love me do' en 'P.S. I Love you'. De producer was toen niet zeker over de kwaliteiten van de latere Beatles-drummer Ringo Starr, die wel de tamboerijn mocht spelen, aldus Sky News.

De in Glasgow geboren White kreeg het toen vorstelijke bedrag van 5 pond betaald voor zijn drie uren opnametijd. In de jaren daarna ontving hij geen royalty's. "Je zou kunnen zeggen dat het iets heel bijzonders was, maar ik wist toen niet hoe speciaal het zou worden", vertelde White in 2012 in een interview. Door zijn vroege werk met de band, werd hij soms gerangschikt onder de zogenaamde 'Vijfde Beatles', samen met mensen als Stuart Sutcliffe en Pete Best.

In 1964 speelde White de drums op 'Shout' van Lulu en in 1965 op de beroemde single 'It's not Unusual' van Tom Jones. Later verhuisde White naar de Verenigde Staten en werd drumleraar.
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)mer_overleden__.html
pi_157513982
Ga je naar de Blokker voor een vaatdoek, ligt daar de 1 DVD bij de kassa... :D
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 13 november 2015 @ 17:01:28 #273
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157516404
Nieuw binnen gekomen op nummer 2 in de Album Top 100. Van de eerste plek afgehouden voor Anouk.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 16 november 2015 @ 18:18:51 #274
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157604336
Volgend jaar toch Paul op Pinkpop?

quote:
Paul McCartney in Europa tijdens festivalseizoen 2016

Dine and Disco for Children in Need 2016 voegt Paul McCartney toe als headliner van de speciale avond op 25 juni. De bevestiging maakt duidelijk dat McCartney in Europa optredens geeft tijdens het festivalseizoen.

In een interview met BBC Radio 2 laat McCartney weten dat hij onmiddellijk instemde met het voorstel om een optreden voor het goede doel te geven. Het optreden van Paul McCartney zal plaats vinden in een pub met slechts 80 gelukkigen die via een veiling een ticket hebben kunnen kopen.

Festivals

Dine and Disco for Children in Need vindt plaats op 25 juni en dat is slechts twee weken na Pinkpop. Mocht de organisatie proberen om Paul McCartney binnen te halen, dan zou dat niet voor het eerst zijn. In 2013 zou Pinkpop ook geprobeerd hebben de Brit te boeken. Paul McCartney verkoos toen Bonnaroo boven een optreden in Landgraaf. Ook in 2015 wilde Jan Smeets de Brit graag boeken. Hoewel McCartney wel op Roskilde te vinden was, viste men op Pinkpop achter het net. Wie weet is dat komend jaar anders.

Dine and Disco for Children in Need 2016

Dine and Disco for Children in Need is een onderdeel van het goede doel Children in Need. Komend jaar zal de tiende en laatste editie van het evenement plaats vinden. Op 25 juni 2016 kunnen 80 winnaars van de veiling in The Mulberry Inn in Surrey heerlijk eten en zijn er speciale muzikale gasten, waaronder dus Paul McCartney.

De opbrengst van het evenement gaat naar kinderen in nood in het Verenigd Koninkrijk. Afgelopen jaar werd er door middel van diverse veilingen een bedrag van 5,925,716.44 opgehaald en vanochtend werd er twee miljoen pond opgehaald door de kaarten voor Dine and Children in Need te veilen. Alle informatie over Children in Need vind je op de website van BBC Radio 2
http://festileaks.com/201(...)estivalseizoen-2016/
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_157623843
"1" staat op nr. 2 in de album top 100 van deze week. *O*

http://dutchcharts.nl/weekchart.asp?cat=a

Grappig genoeg staan the Beatles zelfs twee keer in de lijst, met Abbey Road op nummer 100.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:15:29 #276
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_157873606
Het zal waarschijnlijk hier ook niemand ontgaan zijn: Imagine op 1 in de Top 2000. Dubbel vanwege de actualiteit, maar ook een mooi eerbetoon in het jaar dat het 35 jaar geleden is dat John werd vermoord.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_157874537
Las het net ja, dat is dan wel weer leuk !
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:08:39 #278
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158011907
Gisteren was het 50 jaar geleden dat Rubber Soul verscheen. Voor een website waarvoor ik schrijf schreef ik er een artikel over: http://classicrockmag.nl/classicrockfacts/50-jaar-rubber-soul/

En vandaag is het alweer 20 jaar geleden dat Free As A Bird als single verscheen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158076250
Ringo heeft lekker verkocht op zijn veiling:

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-35019638
quote:
.........
Ringo Starr auction - the star lots:

$2,110,000 - Ludwig Drum kit, used on hits including Can't Buy Me Love and I Want to Hold Your Hand
$910,000 - John Lennon's 1964 Rickenbacker guitar, which he gave to Starr in 1968
$790,000 - The White Album, numbered 0000001
$179,200 - George Harrison's 1962 Gretsch Tennessean guitar, given to Starr by Harrison's family after the Concert for George concert following Harrison's death
$179,200 - An 18 carat yellow gold Moonphase watch by Patek Philippe
$125,000 - The back panel from John Lennon's psychedelic caravan, featuring the Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band logo
$115,200 - Ludwig silver sparkle drum kit used in the 1967 Hello, Goodbye video
$106,250 - A gold ring with rectangular sapphire that Starr says he wore during every show he ever played with the Beatles
$100,000 - A gold and onyx ring, which was also worn for every single Beatles show
pi_158094696
Nederlandse Wikipedia entries zijn vaak lachwekkende "cartooneske" representaties van de werkelijkheid.

Rubber Soul bleek grote invloed te hebben op jonge muzikanten, en was erg geliefd bij de fans. In slechts negen dagen tijd werden meer dan een miljoen exemplaren verkocht in de Verenigde Staten alleen. Rubber Soul had vooral een enorme uitwerking op Brian Wilson, het genie achter The Beach Boys. Hij was tevreden dat een band eindelijk een album had gemaakt met als doel een goed album te maken, niet een verzameling van populaire singles en wat opvullende liedjes ertussen. Dat inspireerde hem om, samen met The Beatles, hetgeen wij nu kennen als conceptalbums te ontwikkelen. In 1965 waren The Beatles in een officieuze 'strijd' verwikkeld met The Beach Boys en The Rolling Stones om de titel "beste band ter wereld". Die titel werd al enkele jaren door fans en critici toebedeeld aan The Beatles, maar in '65 begon men meer en meer aan dat dogma te twijfelen en bands als The Beach Boys (in Amerika) en The Rolling Stones (in Groot-Brittanni) naar voren te schuiven als kanshebbers. Met Rubber Soul leken The Beatles hun titel te hebben hersteld, door te bewijzen dat ze nog steeds vernieuwend en origineel konden zijn. Brian Wilson reageerde echter met Pet Sounds, een soort foetus-conceptalbum, dat met name door John Lennon werd geaccepteerd als een overwinning op Rubber Soul. Met Revolver bleven The Beatles in de running, maar Brian Wilson had reeds een nieuw concept bedacht: Smile. De overwinning was echter definitief voor The Beatles bij het uitbrengen van hun meesterwerk Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. De genialiteit van dat laatste album dreef Brian Wilson tot waanzin en hij ging een lange periode tegemoet van drugsgebruik en geestelijke dwaling. Pas in 2004 kwam Smile uit.[1][2]

Brian Wilson 40 jaar van het pad af na het horen van Sgt. Peppers. :')

Hij schijnt wel jaloers op de productie geweest te zijn, maar in een vriendschappelijke goede zin en uit z'n interviews blijkt dat hij vooral met het polijsten van z'n eigen werk bezig was zoals nerds dat doen. Daarbij gebruikte hij drugs om z'n geest te verruimen maar dat liep niet helemaal lekker, z'n omgeving zag het, maar hijzelf niet..

Het stond dus haaks op competitie en scoren. Zelfde geldt voor The Beatles en de Stones. Alles wat ik van de bands en het proces van hun studiowerken weet is dat er gedreven creatieve geesten (incl producer) achter zitten die soms tot in de kleine details gaan, De competitie was meer iets dat de fans zagen. Goede kunst en muziek maken is de competitie opzoeken met jezelf, steeds nieuwe wegen verkennen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 07-12-2015 23:15:28 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:28:19 #281
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158102608
Ik hoef denk ik niet te melden wat voor dag het vandaag is ;(.

NOS heeft er weer Azing Moltmaker bij gehaald. Die weer erg hoog met zichzelf staat:

http://nos.nl/artikel/207(...)ood-john-lennon.html

quote:
Hij heeft 66 boeken over The Beatles geschreven. "Dat is het wereldrecord Beatlesboeken schrijven", vertelt Moltmaker. "In de boeken staan details die The Beatles konden gebruiken in een rechtszaak. Als dank voor die informatie kreeg ik geen vergoeding, maar de gouden plaat van Imagine."
Yeah right? Welke rechtzaak zou dat dan geweest moeten zijn?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158103205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:28 schreef Peter88Online het volgende:
Ik hoef denk ik niet te melden wat voor dag het vandaag is ;(.

NOS heeft er weer Azing Moltmaker bij gehaald. Die weer erg hoog met zichzelf staat:

http://nos.nl/artikel/207(...)ood-john-lennon.html

[..]

Yeah right? Welke rechtzaak zou dat dan geweest moeten zijn?
Die man begint elke "anniversary" meer megalomaan te worden. En de Nederlandse pers zuigt het op als een spons.

En z'n boeken... Samenvattingen van jarenlang keihard research-werk van Chip Madinger, Mark Lewisohn, John C. Winn en andere grootheden, vertaald met de taalvaardigheid van een dyslect.
pi_158147971
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:58 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die man begint elke "anniversary" meer megalomaan te worden. En de Nederlandse pers zuigt het op als een spons.

En z'n boeken... Samenvattingen van jarenlang keihard research-werk van Chip Madinger, Mark Lewisohn, John C. Winn en andere grootheden, vertaald met de taalvaardigheid van een dyslect.
Hoeveel boeken zal die Arie nou eigenlijk verkopen?

Ik ben al jaren geleden gestopt met bergen boeken kopen, ik ben sowieso niet zo'n lezer. De enige boeken die me dan nog wel interesseren zijn die van Mark Lewisohn, dan heb je tenminste echt iets in je kast staan :D
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:35:23 #284
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158330177
Wat denken we hier van?

quote:
Paul McCartney Stars in 'Love Song to the Earth' Video

Paul McCartney stars in the new video for "Love Song to the Earth," an all-star collaboration recorded in the lead-up to the Paris climate conferences. While the lyric video was unveiled in September, McCartney, along with Colbie Caillat, Sean Paul, Natasha Bedingfield and Q'orianka Kilcher, appear in the song's proper video exploring the beauty of the planet and the potential ravages of climate change. The video follows an accord that aims to cut greenhouse gas emissions.

In the Trey Fanjoy-directed video, which premiered earlier this month at the COP21 conference in front of UN Secretary-General Ban Ki-moon and other world leaders, McCartney sings his verses while strolling alone on the beach and gazing out toward the ocean. Award-winning cinematographer Louis Schwartzberg contributes the stunning images of nature in the video.

"I'm glad to be a part of 'Love Song to the Earth,' aiming to inspire people across the world to urge their leaders to act on climate change," McCartney said in a statement prior to the Paris climate talks. "We need to be fast and efficient, switching to renewable energy and eating less meat, for example. Big decisions will be made this week, so I am doing everything I can to make sure governments sign up to an agreement, which can protect our planet. Now is the time to act. So please spread the woes and help keep our planet safe!"

"Love Song to the Earth," which is available for purchase, was penned by Toby Gad, John Shanks, Bedingfield and Paul and also features Jon Bon Jovi, Sheryl Crow, Fergie Leona Lewis, Goo Goo Dolls' Johnny Rzeznik, Angelique Kidjo, Nicole Scherzinger, Kelsea Ballerini, Krewella and Victoria Justice.

"We wanted to create a song to unify voices in a positive uplifting chorus to support the world's leaders as they gather in Paris this December," Jerry Cope, the song's executive director and co-director/producer of the video, told Rolling Stone in September. "We wanted to finally forge a binding ambitious global climate treaty to address carbon emissions and anthropogenic [effects] that is resulting from human behavior climate change."
Video is hier te zien: http://www.rollingstone.c(...)earth-video-20151218

Ik vind hem hier sowieso niet erg goed bij stem.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158333667
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:35 schreef Peter88Online het volgende:
Wat denken we hier van?

[..]

Video is hier te zien: http://www.rollingstone.c(...)earth-video-20151218

Ik vind hem hier sowieso niet erg goed bij stem.
Zo veel pitch-correctie dat hij amper nog te herkennen is. Draak van een nummer verder uiteraard. Al paar maanden uit, maar nu de video erbij. Op de zweverige outfit na ziet-ie er wel cool uit trouwens. Opvallend hoe betrokken hij is geweest. Het lijkt af en toe wel of hij aan een paar van dit soort tracks per jaar meedoet, en normaal gesproken zie je hem dan een paar seconden in beeld in de studio en that's it. Zie ook dit soort (ongetwijfeld goed bedoelde) meuk, ook van een paar maanden terug:

  zaterdag 19 december 2015 @ 15:19:08 #286
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158356255
Breaking! Waarschijnlijk zal het Apple Music zijn gok ik:


quote:
'The Beatles vanaf kerstavond te streamen'

The Beatles zijn nu nog de grote afwezige in het streaminglandschap, maar de muziek van de Britse band is vanaf kerstavond bij tenminste n streamingdienst wel te beluisteren.

Dit beweert Billboard op basis van bronnen die goed op de hoogte zijn van de onderhandelingen.

Volgens Billboard is Hey Jude op kerstavond het eerste te beluisteren nummer van John Lennon, Paul McCartney, George Harrison en Ringo Starr. In de komende zes maanden volgt de rest van het oeuvre van de iconische band. Na die zes maanden krijgen ook andere streamingdiensten toegang tot de catalogus van The Beatles.

Volgens verschillende techwebsites heeft Apple Music de primeur. Dat Apple Music wordt genoemd, is niet verwonderlijk. Apple was in 2010 het eerste bedrijf dat met iTunes de rechten kreeg om muziek van The Beatles als digitale downloads te verkopen. Afgelopen maand kreeg Apple bovendien de primeur met de The Beatles +1-box met vijftig gerestaureerde videoclips.

Eerder besloten ook AC/DC en Taylor Swift al hun muziek via Apple Music aan te bieden voordat die bij andere diensten te beluisteren was.
http://www.nu.nl/muziek/4(...)tavond-streamen.html
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 20 december 2015 @ 16:08:38 #287
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158381844
Paul deed gisteravond een verrassingsoptreden (voor zover hij een bijdrage had) bij Bruce Springsteen in SNL.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158397478
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 16:08 schreef Peter88Online het volgende:
Paul deed gisteravond een verrassingsoptreden (voor zover hij een bijdrage had) bij Bruce Springsteen in SNL.

Hij vermaakt zich wel weer in NYC! Voor wie deze van 2 jaar terug nog kan herinneren:


Eindelijk heeft-ie 'em ;): http://www.gettyimages.nl/detail/nieuwsfoto's/sir-paul-mccartney-during-a-game-between-the-minnesota-nieuwsfotos/502112612

En dan was er nog dit, gisteren uitgezonden, paar dagen eerder opgenomen:


Tijdens een van de weinige Lennon-herdenkingen dit jaar. In 2000 was het mega, in 2005 was het misschien nog wel groter, in 2010 werd de laatste druppel uitgeperst, en dit jaar ging het met een stille trom voorbij. Maar gelukkig was er de nieuwe HMC-bootleg met fragmenten van de 'I'm Losing You'-tape en natuurlijk de Lennon-bijbel LENNONOLOGY (http://www.lennonology.com/Preorder_2015_Live.htm).
  maandag 21 december 2015 @ 15:10:48 #289
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158410875
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 23:52 schreef Aisumasen het volgende:
Tijdens een van de weinige Lennon-herdenkingen dit jaar. In 2000 was het mega, in 2005 was het misschien nog wel groter, in 2010 werd de laatste druppel uitgeperst, en dit jaar ging het met een stille trom voorbij. Maar gelukkig was er de nieuwe HMC-bootleg met fragmenten van de 'I'm Losing You'-tape en natuurlijk de Lennon-bijbel LENNONOLOGY (http://www.lennonology.com/Preorder_2015_Live.htm).
Er was wel een tribute concert. Al was dat meer ter ere van zijn 75ste verjaardag: http://blackbirdmusicgrou(...)th-birthday-concert/
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158412096
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:10 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Er was wel een tribute concert. Al was dat meer ter ere van zijn 75ste verjaardag: http://blackbirdmusicgrou(...)th-birthday-concert/
Ja, daar komt de videoboodschap van McCartney ook vandaan. Ringo deed er ook een.
pi_158460689
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:19 schreef Peter88Online het volgende:
Breaking! Waarschijnlijk zal het Apple Music zijn gok ik:

[..]

http://www.nu.nl/muziek/4(...)tavond-streamen.html
Recode zegt nu dat alle noemenswaardige diensten betrokken zullen zijn: http://recode.net/2015/12(...)se-on-christmas-eve/

Grote stap. Ze zullen gemerkt hebben dat je het venster van hoe vaak je de hitcatalogus op fysiek product kunt uitmelken is beginnen te gaan sluiten. Ze lopen nog altijd achter de feiten aan, en zijn veel te laat, het publiek loopt straks al niet eens meer warm voor remixes van de albums. Na HMC de geannuleerde door Ron Furmanek geremasterde Shea-video uit de 90's recent op bootleg uitbracht zullen ze volgend jaar het geremasterde en uiteraard ook geannuleerde 'Let It Be'-project uitbrengen...

Nee, nu straks eerst de "talking head" live-docu van Ron Howard, waarin Whoopi Goldberg en Johnny Depp aan het woord komen terwijl er snippets worden laten zien van de live-goudmijn die ze nooit op de markt zullen brengen. (Hey, met dit verwachtingspatroon kan het alleen maar meevallen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 23-12-2015 08:54:51 (typo) ]
  woensdag 23 december 2015 @ 08:49:03 #292
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158461495
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 06:43 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Recode zegt nu dat alle noemenswaardige diensten betrokken zullen zijn: http://recode.net/2015/12(...)se-on-christmas-eve/
YES! :D
pi_158465114
En het is officieel. Beatles vanaf morgen op alle streamingdiensten!
http://www.thebeatles.com/sites/st_nick/index.html


De studio albums, Past Masters, 1, Red en Blue.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 23 december 2015 @ 12:18:59 #294
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158465163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:16 schreef nomar83 het volgende:
En het is officieel. Beatles vanaf morgen op alle streamingdiensten!
http://www.thebeatles.com/sites/st_nick/index.html


De studio albums, Past Masters, 1, Red en Blue.
:D :D :D _O_
pi_158466037
ein-de-fucking-lijk _O_
nee, jij dan!
  woensdag 23 december 2015 @ 13:57:35 #296
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158467507
Dan zal de rest later misschien volgen? Love, Anthology?

Fijn dat je gelijk alle streamingdiensten pakken. En ook gelijk alle reguliere albums uitbrengen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Peter88Online op 23-12-2015 14:08:38 ]
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158471566
Voor wie zichzelf nog een mooie kerstcadeau gunt: een kerstkaartje ondertekend door de vier Beatles wordt aangeboden op Catawiki. De veiling sluit over een paar uur en er is nu 2.850 geboden: http://veiling.catawiki.n(...)hristmas-card-signed
pi_158472170
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 16:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Voor wie zichzelf nog een mooie kerstcadeau gunt: een kerstkaartje ondertekend door de vier Beatles wordt aangeboden op Catawiki. De veiling sluit over een paar uur en er is nu 2.850 geboden: http://veiling.catawiki.n(...)hristmas-card-signed
Verzendkosten van 8,90 :X

Daar plak je toch gewoon een post-zegel op :P
nee, jij dan!
pi_158485796
En om het te vieren, gelijk maar even een playlistje gemaakt, The Beatles' harmonien: https://open.spotify.com/(...)8mD9nGLBSPoEoah4UnO4

edit: Zal deze nog eens doen met solowerk, nog veel leuker, de baslijnen: https://open.spotify.com/(...)AeHWUjAKb8PDG7iX8Ner

[ Bericht 37% gewijzigd door Aisumasen op 24-12-2015 00:51:58 ]
  donderdag 24 december 2015 @ 00:09:18 #300
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158485836
YAAAS
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_158491156
:7
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')