Amoeba | dinsdag 28 april 2015 @ 08:11 |
Hier kun je je ervaringen op het gebied van motorrijles delen en kun je vragen stellen over de meest uiteenlopende (motor)onderwerpen. Ben je van plan om binnenkort met motorrijlessen te beginnen, schroom dan niet en meld je in dit topic. Ook oud lessers zijn van harte welkom om hun ervaringen en kennis aan ons over te dragen. Newbierit 2013! Meld je in onderstaand topic aan voor de FOK!meet der motornieuwelingen! Motorrijders newbierit! De lessers Phaelanx_NL Eerste les: 28-05-2015 Theorie: 01-06-2015 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: nnb Lesmotor: nnb Rrrroedie Eerste les: 01-08-2013 Theorie: 06-08-2013 AVB: 08-08-2013 AVD: 30-08-2013 Rijschool: Bruinsma, Utrecht Lesmotor: Honda CBF500 Wokkel1982 Eerste les: 13-10-2012 Theorie: 08-11-2012 AVB: 23-11-2012 AVD: 18-12-2012 Rijschool: Mike motoropleidingen, Tilburg Lesmotor: Kawasaki ER-5 Bijzondere verrichtingen op Youtube: Handige sites: Motor-Forum Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf) Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode. http://www.luiemotorfiets.nl/ Geslaagden 2009 Reintji 12-03-2009 - Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009 Geslaagden 2010 El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010 Geslaagden 2011 daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - Vinniiee 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011 - whY... 24-05-2011 - cyberterrorist 01-06-2011 - Crutch 15-06-2011 - DarkNoize 17-06-2011 - Tankiej 30-06-2011 - Rossdale 06-07-2011 - menmulder 27-07-2011 - Devvie 09-08-2011 - Yreal 10-08-2011 - Little_Miss_Naughty 10-08-2011 - TSI 08-09-2011 - mstx 13-09-2011 - Dekatria 10-10-2011 - ibaneX 01-11-2011 - lipjes 15-11-2011 - MaximumRush 19-11-2011 - Mirgeam 15-12-2011 Geslaagden 2012 Joooo-pi 08-02-2012 - t0sti 09-01-2012 - WhiteJoker 29-03-2012 - Salatrut 26-4-2012 - Gokhan03 21-05-2012 - Skv 30-05-2012 - -Trinity-14-06-2012 - weerstandje 26-06-2012 - Danger.Mouse 09-07-2012 - RainofDeath 01-08-2012 - Dimitri_ 23-08-2012 - lbeew 03-09-2012 - SilentHunterNL 04-09-2012 - Stoeltafel 07-09-2012 - hlmllp 27-09-2012 - DubbelZout 11-10-2012 - Vrieskist 19-11-2012 - einschtein 10-12-2012 Geslaagden 2013 Juicyhil 14-01-2013 - picodealion 04-04-2013 - Tunafish 08-04-2013 - muhahaha 27-05-2013 - Tommzzz 12-06-2013 - Piles 08-07-2013 - KYC 01-08-2013 - Poem 26-09-2013 - Tijgerbroodje 20-12-2013 Geslaagden 2014 Pinkdwarf 07-01-2014 - Erasmo 08-01-2014 - Scheringa 04-03-2014 - Cobratjuh 14-04-2014 - sanger 20-08-2014 - DonnieDarko1979 31-10-2014 Geslaagden 2015 sylvesterrr 15-04-2015 - Metro2005 07-10-2014 Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen. [ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 27-05-2015 11:22:36 ] | |
Disker91 | dinsdag 28 april 2015 @ 10:37 |
Had niet door dat ik de laatste post had, excuus | |
Catch22- | woensdag 29 april 2015 @ 12:51 |
avb gehaald! achtje en precisiestop moesten 2x, maar verder ging het ondanks de zenuwen goed. | |
sylvesterrr | woensdag 29 april 2015 @ 13:26 |
Gefeliciteerd. | |
Catch22- | woensdag 29 april 2015 @ 13:42 |
hey bedankt! | |
Disker91 | woensdag 29 april 2015 @ 20:27 |
Mijn motor staat over 2 weken in de garage Het is een Fazer 1000 van 2001 geworden. Kon deze goedkoop overnemen van de eerste (voor mij bekende) eigenaar, de motor is nog puntgaaf en heeft maar 30.000 gelopen. Heb er 'maar' 2200 euro voor neergelegd. Alles is origineel (behalve de in twee mee gekleurde valdoppen/crashpads), gooi er zelf alleen een andere knalpijp onder, geen schreeuwer, maar deze is mij echt te "tam". En kleine knipperlichten, voor de rest ziet de motor er heel mooi uit standaard (tot dat ik er weer iets nieuws op wil ) Top man | |
Catch22- | woensdag 29 april 2015 @ 21:00 |
Thanks. pas wel op met knalpijpen, de straffen zijn niet mals. Iemand theorie geleerd met de ANWB proefexamens? Hoe verhoudt zich dat tot de echte? Ik heb gemiddeld 2.87 fout op 8 proefexamens | |
Sie_scheitern_Epos | woensdag 29 april 2015 @ 21:29 |
Bij het theorieboek wat ik had gekocht zat ook een boek met acht oefenexamens. Ik vond persoonlijk examens niet top. Ik heb toen examens aangeschaft bij wegrijden.nl waar goed wordt toegelicht waarom iets wel of niet zo is. Ondanks dat ik veel van die examens fout had gemaakt, ben ik wel in 1 keer geslaagd voor het examen van het CBR. | |
Catch22- | woensdag 29 april 2015 @ 22:39 |
Welk boek had je? Bij de toets van wegrijden faalde ik. Zie morgen wel wat t wordt. Als je met gemiddeld 2.5 fout op de ANWB examens faalt dan zijn die examens vrij slecht | |
Disker91 | woensdag 29 april 2015 @ 23:09 |
Gekeurde pijpen (met db-killer erin) zijn altijd goed Ga niet zelf wat buizen erop monteren | |
Sie_scheitern_Epos | donderdag 30 april 2015 @ 00:14 |
Ik had (als ik mij niet vergis) boeken uit 2012. Met de BMW GS voorop iig. Succces morgen. | |
Catch22- | donderdag 30 april 2015 @ 08:09 |
als die dbkiller er maar in zit anders zit je straks net zo te huilen als die jankzak in wgr | |
Catch22- | donderdag 30 april 2015 @ 09:20 |
Theorie gehaald, 5 foutjes. Nu avb aanvragen! | |
Disker91 | donderdag 30 april 2015 @ 10:08 |
| |
Catch22- | donderdag 30 april 2015 @ 10:44 |
wel een opluchting. Zag tegen beide examens wel op, achteraf viel het allemaal mee | |
Anne | donderdag 30 april 2015 @ 10:59 |
Bedoel je niet AVD ? | |
Catch22- | donderdag 30 april 2015 @ 11:00 |
Sorry, het is de adrenaline | |
StM | donderdag 30 april 2015 @ 11:46 |
Na de mislukking in november, net poging 2 er op zitten voor m'n AVD en geslaagd | |
Catch22- | donderdag 30 april 2015 @ 12:10 |
| |
Catch22- | vrijdag 1 mei 2015 @ 10:54 |
27,50 voor het invullen van een online formuliertje (Eigen verklaring). Lekker bezig CBR | |
Catch22- | zaterdag 2 mei 2015 @ 15:49 |
Tripo! 15 juni avd. Mooi nog zeven lessen over in het pakket, dus 1 per week moet goed komen | |
Marco001 | vrijdag 8 mei 2015 @ 14:02 |
Veel succes👍dinsdagavond heb ik mijn eerste (proef) les. 2 uurtjes rondkachelen op een cbs600 | |
Catch22- | vrijdag 8 mei 2015 @ 20:20 |
Succes! Ik mag vanaf nu op de cbf600 ipv 500. Vandaag lekker op en afritten gepakt en een stukje lege snelweg. Gelijk van de mogelijkheid gebruikgemaakt om even 160 te rijden. Ging echt super. Examen gaat geen probleem zijn gok ik | |
Disker91 | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:03 |
Voor onbepertte rijders hebben wij max de 500 . Maar zoveel verschil zit er ook niet in, maar je zal het vast wel merken. Vandaag mijn FZS Fazer 1000 opgehaald (naja mijn vader was zo lief om het beestje naar huis te rijden) | |
Catch22- | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:35 |
Toffe fiets! De 500 is een 2 en de 600 een 4 cilinder. Loopt wel merkbaar beter. | |
Disker91 | vrijdag 8 mei 2015 @ 22:42 |
Oh ja klopt inderdaad, dan merk je het wel de verdeling is wat mooier over alle versnellingen heen. Loopt wat "soepeler". Vertelde je instructeur om 160 te rijden? Mag het ook wel doen van de mijne (zei hij met een knipoog......), maar de boetes zijn voor mijzelf | |
Catch22- | zaterdag 9 mei 2015 @ 01:02 |
Ik heb het niet gevraagd en hij zat ook rond de 150 | |
#ANONIEM | zaterdag 9 mei 2015 @ 13:36 |
De bochtjes (halve draai, achtjes) beginnen hier eindelijk wel redelijk te gaan. Mag ook wel, over 3 weken AVB examen. | |
Catch22- | zaterdag 9 mei 2015 @ 14:06 |
mijn 2 achtjes op t examen waren erg matig, vooral traag. Maakte niets uit gelukkig | |
#ANONIEM | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:21 |
Maar je moest er wel 2 op examen? Dat betekent toch dat je hem overnieuw moest doen? | |
Catch22- | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:33 |
Ja de tweede was ook niet netjes. Precisiestop ook 2x niet goed. Vertraging en langzame en snelle slalom gingen wel erg mooi | |
GrumpyCat | zaterdag 9 mei 2015 @ 18:21 |
Nou, woensdag geslaagd voor AVD! Prachtige rit zonder foutjes, alleen een kleine afwijking op de afrit! Gisteren m'n rijbewijs aangevraagd en vandaag op motorjacht gegaan met de ouweheer. Mooie motor gevonden, stukje gereden op priveterrein en hij is goedgekeurd door mij en de ouweheer. Een Suzuki XF650 Freewind met precies 35KW in het boekje. Motortje uit 1998, 1-cylinder, maar prima voor de beginner! 18 mei mag ik hem halen! | |
Catch22- | maandag 11 mei 2015 @ 00:33 |
gefeliciteerd! | |
Sarasi | maandag 11 mei 2015 @ 00:42 |
Nice, congrats! Ik heb dinsdagochtend weer les, dan wil ik wel even wat lessen vooruit plannen en liefst twee per week. Ben wel klaar met lessen. | |
GrumpyCat | maandag 11 mei 2015 @ 11:09 |
Heb je je examen al gepland? | |
Sarasi | maandag 11 mei 2015 @ 11:14 |
Nope, recentelijk geswitcht van rijschool dus dinsdag even alle AVB oefeningen erdoor knallen zodat hij kan zien hoe ver ik ben en dan wil ik wel een datum ja. | |
GrumpyCat | maandag 11 mei 2015 @ 11:19 |
Ah netjes, hopelijk heb je weinig wachttijd en kan je snel rijden! | |
Disker91 | maandag 11 mei 2015 @ 13:10 |
Top man! Vele veilige kilometers, leuke fiets! | |
Phaelanx_NL | maandag 11 mei 2015 @ 22:05 |
Nieuwe user! Loop al een tijdje met het plan om voor mijn motorrijbewijs te gaan. Iemand goede ervaringen bij een rijschool in Rotterdam? | |
Sarasi | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:37 |
Vandaag ging goed! Mini examen gedaan en dat zag er allemaal wel prima uit. In de uitwijkoefening moet ik alleen nog voor mezelf wat later het gas dicht gooien. De instructeur zette voor het achtje mijn gas vast ofzo. Hij rommelde ergens wat met de brandstofkraan en opeens reed de motor vanzelf. Na vijf minuten schreeuwen en worstelen en alles had ik de goede lijn te pakken en opeens draaide ik zo twintig keer achter elkaar een heel net achtje. Dus het enige wat ik daar nog bij moet leren is het gas constant houden, maar weten dat ik het wel kan scheelt voor mij al een hoop. Voor de langzame slalom heb ik ook nog een kwartiertje werk nodig volgens hem, want daar laat mijn kijkgedrag te wensen over. Gelukkig kan hij heel hard schreeuwen en dan ga je vanzelf naar dat lawaai lijken in plaats van naar de pylonnen. Volgende week weer even de weg op en de week daarna nog even een dagje AVB oefenen, en als dat goed gaat, daarna examen. Hij koopt veel in, meisje wat vandaag met mij leste heeft net haar examen over twee weken ingepland, dus dat gaat helemaal goed komen. | |
Catch22- | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:49 |
Bij de langzame slalom insturen als je voorwiel bij de pylon is. En bij uitwijken gewoon heel erg opzij kijken en vlak voor het terugsturen 5 meter naast de eindpylon kijken. Je hebt nog wel wat speling, die oefening kan ook wel iets harder. Langzame slalom ging mij meestal niet overdreven soepel af, net als de vertragingsoefening. Op het examen dan wel weer superstrak. Precisiestop ging tijdens de les elke keer perfect, met het examen 2x kak. Ze zijn niet zo streng gelukkig. [ Bericht 35% gewijzigd door Catch22- op 12-05-2015 12:55:00 ] | |
Sarasi | dinsdag 12 mei 2015 @ 12:55 |
Ik weet wel hoe het moet hoor. Maar bij de langzame slalom ga ik naar de pylonnen kijken en dan gaat het dus fout, en bij de uitwijkoefening trek ik gewoon te hard op waardoor ik voor het poortje het gas al dichtgooi om met 50 daar doorheen te rijden, maar dat mag dus niet. | |
Catch22- | dinsdag 12 mei 2015 @ 13:08 |
Ik keek ook naar de pylonnen volgens mij, maar ging wel goed. Ik vond het ook een rotoefening hoor. Liep vaak met het gas te klooien en dat mag niet Bij mij ging het op snelheid komen beter met een langere aanloop, kan je je snelheid mooi precies goed zetten voor de oefening. Ik ben blij dat ik er af ben, dom geneuzel [ Bericht 5% gewijzigd door Catch22- op 12-05-2015 13:14:36 ] | |
Disker91 | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:03 |
Eeeuhm wat? Lijkt mij juist niet bevorderlijk, ik zou kijken waar je naar toe wilt. Extreem kijken betekend dat je motor ook anders gaat reageren. Misschien heeft het bij jouw geholpen maar het klinkt mij raar in de oren Tevens heeft mijn instructeur mij de uitwijkoefening expres met verschillende snelheden laten doen om te laten zien hoe enorm veel verschil er in 5 kmh kan zitten, bij 55 en hoger is het bijna niet te doen (tenzij je de motor misschien extreem kan kantelen wat 9 van de 10 mensen toch niet kunnen, zeker niet een leerling). Het verschil wordt echt enorm groot. Terwijl met 50 kmh per uur de slalom goed te doen is. Hebben jullie op het oefenterrein trouwens ook over autobanden/pylonen heen gereden om te laten zien wat het effect is als er een (klein) dier over steekt? Moest met 50 tot 60 kmh over banden heen rijden. Eerst met mijn handen aan het stuur, daarna zonder. De motor doet echt niks en tuft lekker door, was wel tof. Zo weet je waar de motor toe in staat is. In het verkeer heb je de neiging om dan uit te wijken, terwijl er over heen rijden een stuk veiliger is (wel zielig ) | |
Catch22- | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:13 |
dat was mijn ervaring en het ging goed Je hebt wel iets speling als in een paar km/u. Maar als je op je examen 48 gaat dan valt het wel mee en vinden ze het prima. Mijn stiefpa heeft een keer een rijtraining gehad en die instructeur die reed over een dikke balk met 100km/u met losse handen. Mijn instructeur riep ook al bij de vertragingsoefening dat het een situatie simuleert waarin je afremt en uitwijkt omdat een karretje rommel verliest, maar dat je beter gewoon rechtdoor kan rijden. | |
Sarasi | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:17 |
Nee, maar ik heb genoeg pylonnen omgekegeld om dat te weten ja. De vertragingsoefening vind ik het leukste, stiekem. Die gaat ook gewoon heel erg goed. Snelle slalom is ook leuk en het achtje begin ik te waarderen. Lopen met de motor vind ik zwaar klote, gaat wel goed maar is gewoon zwaar werk. Ik ben ook niet gecharmeerd van de langzame slalom, maar die heb ik al eens gekund dus dat komt wel goed. Het scheelt wel de wereld dat ik vandaag op een verlaagde motor mocht lessen. Opeens kon ik met twee voeten bij de grond! Geeft toch wel een beetje extra zekerheid stiekem, vooral bij de remproeven. Ik krijg het alleen niet in m'n botte kop dat ik m'n rechterbeen als standbeen moet gebruiken, maar volgens mij mag het cbr daar niet meer op letten dus dat scheelt weer. | |
Amoeba | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:22 |
Eerste wat ik heb aangepast nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald. Links als standbeen. | |
Catch22- | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:22 |
Goede been neerzetten was mijn instructeur erg streng op. Bij een stoep moet je weer wel rechts neerzetten | |
Sarasi | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:26 |
Ik moet juist altijd rechts neerzetten? Lukt me alleen niet. | |
Catch22- | dinsdag 12 mei 2015 @ 15:30 |
Oja, ik was in de war Wij hebben overigens tegenovergestelde problemen, ik vind de lesmotoren akelig klein (ben 1.96). Zaterdag weer les [ Bericht 7% gewijzigd door Catch22- op 12-05-2015 15:37:39 ] | |
Marco001 | dinsdag 12 mei 2015 @ 21:37 |
Zo, dat was mijn eerste motorrijles. Direct een datum geprikt voor de AVB. over 3 weken, want volgens de instructeur kan ik het dan wel als ik wekelijks 2 uur oefen. Prima. Eerste les was wel direct erg tof. Begonnen met het meerijden met de lopende instructeur, vervolgens de langzame slalom gedaan waar ik ook gewoon zichtbaar beter in werd steeds, het lopen een paar keer geoefend en een rekoefening gedaan. (van 50 naar 0 binnen een bepaalde afstand) Was op een cb500, de 600 stond nog binnen geloof ik. Maar dit wou ook prima. Leuk mak motortje wel. | |
Disker91 | woensdag 13 mei 2015 @ 14:12 |
Trouwens, heb nog mijn theorie online boek en exames, even gereset zodat ze het allemaal weer doen. Stuur maar een PM wie nog theorie moet doen. [ Bericht 6% gewijzigd door Disker91 op 13-05-2015 18:50:42 ] | |
Disker91 | woensdag 13 mei 2015 @ 18:50 |
Marco blij gemaakt met een Theorie setje, deze is dus weg Vrijdag weer even 3 uurtjes lessen, als het goed is met een lekker zonnetje erbij. | |
Marco001 | woensdag 13 mei 2015 @ 19:07 |
bedankt. Ga er morgen direct mee bezig. De 27e heb ik al theorie examen. | |
Disker91 | woensdag 13 mei 2015 @ 19:10 |
Had het vorige week gedaan, 1 foutje Maar valt reuze mee hoor, kwam enorm veel in terug van wat ik jouw heb gegeven (de oefenexamens). Alleen wat borden die ik amper had geleerd kwamen er soms nog in voorbij, maar 9 van de 10 keer kan je door naar het bord en de antwoorden te bekijken het goede antwoord wel raden, gewoon logisch nadenken. Succes met leren, als dit uit de weg is kan je helemaal lekker rijden | |
Marco001 | woensdag 13 mei 2015 @ 21:44 |
Ik hoop het, heb direct na de eerste les op aanraden van de instructeur ook al een avb examen ingepland. Maar 1 fout is niet slecht👍 | |
Phaelanx_NL | donderdag 14 mei 2015 @ 21:32 |
Zo, theorie maar vast gepland voor 1 juni. | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2015 @ 22:34 |
Hmm. Ik heb toch als standbeen links aangeleerd gekregen. Terwijl ik stiekem rechts fijner vind. Ze doen zomaar wat denk ik dan? | |
Catch22- | donderdag 14 mei 2015 @ 22:53 |
Volgens mij is het idee dat je gelijk kan schakelen bij het wegrijden als je rechts neer zet. | |
Anne | donderdag 14 mei 2015 @ 22:56 |
Da's wel vreemd. Het hoort namelijk rechts te zijn, met de reden die Catch al aangeeft. Bij je examen AVB maakt het overigens niet per se uit (al staat rechts dus netter en straalt kunde uit), maar het is dus wel apart dat jij het met links aangeleerd krijgt. Toch eens aankaarten? | |
Tankiej | donderdag 14 mei 2015 @ 23:02 |
ik heb geleerd om links neer te zetten als je links af gaat slaan. Als je rechts neerzet dan, dan hangt je motor ook iets naar rechts en moet je (minimaal) meer moeite doen om vervolgens naar links te gaan, dus dan zou het beter zijn om je linker voet neer te zetten. In alle andere gevallen was het rechts neerzetten. Wat betreft het schakelen; voordat je stil staat zorg je toch dat de motor alvast weer in de goede versnelling staat, niet pas als je stil staat? | |
Anne | donderdag 14 mei 2015 @ 23:03 |
Jij zet hem nooit in zijn vrij? | |
Tankiej | donderdag 14 mei 2015 @ 23:22 |
Niet als ik weet dat ik elk moment weer kan wegrijden. Dat doe ik alleen als ik weet dat ik een tijdje (> +/-2 min) stil sta | |
Laat77 | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:42 |
Hallo! Ik ben ook bezig met mijn motorrijlessen en hoef alleen nog mijn AVD te halen. Nu ben ik dus zoals vele nieuwe motorrijders aan het kijken voor een motor. De motor die ik eigenlijk heel graag wil hebben is een Yamaha YZR R6. Nu heb ik me dus ingelezen over deze motor en lees toch verschillende meningen. Is het misschien toch een aanrader om voor een veiliger motor te gaan? Wat is jullie mening? (En ja volgens mij is dit weleens eerder gevraagd, maar kon het zo niet vinden). Alvast bedankt! | |
Catch22- | vrijdag 15 mei 2015 @ 11:55 |
Ik twijfel over een fireblade of gsxr750... Als je jezelf onder controle hebt kan dat best. Ik ben vrij lang dus dan vallen er veel fietsen af, waaronder de r6. | |
Erasmo | vrijdag 15 mei 2015 @ 12:27 |
Voor zover ik weet staat alleen de eerste generatie R6 bekend als widowmaker ivm tankslapping. Wat is tankslapping vraag je? Iets wat je absoluut nooit mee wil maken: Maar ook als het niet zo zou zijn zou ik persoonlijk niet voor de R6 gaan als beginnersmotor. | |
Pinkdwarf | vrijdag 15 mei 2015 @ 12:42 |
Een steering damper fixed dat probleem wel Zijn meer motoren om bekend, niet specifiek een R6 probleem. | |
Anne | vrijdag 15 mei 2015 @ 12:57 |
Wat de peep. Had er nog nooit van gehoord, ziet er eng uit! | |
GrumpyCat | vrijdag 15 mei 2015 @ 13:37 |
Manmanman, dan heb je ff geluk... | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2015 @ 17:47 |
Ah vergeten te vragen waarom ik links als standbeen heb aangeleerd gekregen. Net eerste keer snelweg gehad. Flink veel wind als je daar op je naked bike 130km/u rijdt. | |
Sarasi | zaterdag 16 mei 2015 @ 18:00 |
Ik mag maandag waarschijnlijk ook de snelweg op. Hopelijk waait het dan wat minder dan vandaag... | |
Erasmo | zaterdag 16 mei 2015 @ 18:05 |
Dan kun je met rechts de achterrem indrukken als je op een vals plat staat. | |
Disker91 | zaterdag 16 mei 2015 @ 18:32 |
Lekker uitwaaien! | |
emotionalism | zondag 17 mei 2015 @ 19:34 |
Zijn er ook mensen die lessen bij Rijschool City in Groningen? Ik heb een deel aanbetaald maar hoe plan ik een les in? ik heb helemaal geen gevens oid ontvangen en op mails reageren ze niet (nog niet) | |
Sarasi | zondag 17 mei 2015 @ 20:58 |
Je hebt iets betaald voordat je een rijles hebt gehad? Nog nooit van gehoord trouwens. | |
Marco001 | zondag 17 mei 2015 @ 21:36 |
Inderdaad.. Maar bellen helpt ook niets? | |
einschtein | zondag 17 mei 2015 @ 21:38 |
Meestal moet je even bellen. Zo ging het bij mij dan. | |
emotionalism | zondag 17 mei 2015 @ 21:49 |
Uh ja, is dat niet normaal dan dat je een in termijnen of in z'n geheel je pakket betaald? Of betalen jullie allemaal achteraf. Ik heb daar al wel een proefles gehad hoor dus ik heb de instructeur al gesproken. Zal hem morgen eens bellen als ik tijd heb | |
einschtein | zondag 17 mei 2015 @ 21:59 |
Ik had een pakket. Dat was gewoon factuur ontvangen en lessen. Stond gewoon een uiterste betaaldatum op, maar kon wel gewoon lessen. | |
Sarasi | zondag 17 mei 2015 @ 22:08 |
Bij mijn vorige rijschool betaalde ik elke les achteraf ja. En nu heb ik morgen mijn vierde les bij de nieuwe rijschool en we hebben het nog niet eens gehad over de betaling. Sowieso scheelt een pakket in mijn geval zo weinig dat ik liever los betaal, dan zit ik ook nergens aan vast en dat was achteraf bij mijn eerste rijschool ook wel heel handig. | |
sylvesterrr | zondag 17 mei 2015 @ 22:12 |
Ik moest gewoon aan het einde van het lopende kwartaal betalen. | |
emotionalism | maandag 18 mei 2015 @ 16:10 |
Werd vandaag gebeld. De lessen zijn ingeplant. Heb er zin in!!! Volgende week theorie examen. Daar ben ik wel nerveus voor. | |
Catch22- | maandag 18 mei 2015 @ 16:17 |
Gewoon goed leren. Als je in Groningen woont heb ik wel een anwb boek + cd voor je. Ik heb het boek 1x doorgelezen en de CD 10x doorgeworsteld en toen haalde ik hem met gemak. | |
Sarasi | maandag 18 mei 2015 @ 16:54 |
Alles gebumped. Vandaag ging lekker, even op een zware motor gelest; een XJ6 Diversion. Dat wil wel vooruit. Woensdag al mijn laatste (?) AVB les, dan moet ik laten zien dat ik het kan. Ik sta nu ingepland voor het AVB examen van dinsdag, maar als het woensdag niet goed gaat, hoeft dat niet. No pressure, only opportunities. Dan mag ik ook weer lekker op mijn verlaagde CB'tje. Zin an! Ik ga woensdag gewoon knallen en alles supergoed doen en dan heb ik volgende week AVB in the pocket. | |
emotionalism | maandag 18 mei 2015 @ 19:53 |
Haha ja ik woon vlak bij jou in de buurt Ik heb zelf ook wel een boek maar die komt uit 2010 :| heb van mijn rijschool nu ook login gegevens gekregen voor online theorie examens en lesstof | |
#ANONIEM | maandag 18 mei 2015 @ 20:45 |
Die oefententamens zijn handig. Op een gegeven moment weet je een beetje wat ze vragen en is het easy game. Paar dingetjes uit je hoofd leren en klaar. Kost je een middag leren. Maar ik zou wel iets eerder beginnen. Ik had me wel enigszins verkeken dus zat een nacht van tevoren nog oefententamens te maken. | |
Carlos93 | maandag 18 mei 2015 @ 22:54 |
Ik heb begrepen dat je ook weer theorie examen moet doen als je je motorrijbewijs wilt halen, ook als je al een be/ce/de rijbewijs hebt? Is de theorie anders dan die van een auto? Of is het precies het zelfde examen wat je weer moet halen om de overheid te sponsoren? Zit er namelijk aan te denken om mijn rijbewijs compleet te maken | |
Pinkdwarf | maandag 18 mei 2015 @ 22:59 |
Dat is wel een totaal ander theorie-examen, ja. Ook moeilijker, is mijn ervaring althans Veel dingen die je met de auto niet hebt. | |
Catch22- | maandag 18 mei 2015 @ 23:02 |
Valt ook wel mee. Als je een beetje slim bent kan je het in een dagje leren | |
JaFFe | woensdag 20 mei 2015 @ 10:17 |
Ik heb de boeken van Vekabest gebruikt. Vooral de vragen hierin zijn heel goed en lijken heel erg op de vragen die door het CBR gesteld worden. Hierdoor ken je alle valkuilen en instinkers van het CBR | |
Sarasi | woensdag 20 mei 2015 @ 23:11 |
Vandaag ging het echt supergoed! Dinsdag AVB! | |
Catch22- | woensdag 20 mei 2015 @ 23:17 |
| |
BlackLining | woensdag 20 mei 2015 @ 23:19 |
Er komt bij motorrijden nou eenmaal wat meer kijken dan bij auto rijden. Snelheid, voorrang, dat soort meuk Is hetzelfde natuurlijk. Maar motorspecifieke zaken als marges, plaats op de weg, bijzondere weggedeelten etc is echt anders. Als je je motortheorie zou leren uit een boekje voor de auto zal je hoogstwaarschijnlijk zakken, zeg maar. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 mei 2015 @ 11:29 |
Ik ga straks motorkleding en helm kopen. Iemand tips waar ik nog op moet letten? | |
BlackLining | zaterdag 23 mei 2015 @ 14:04 |
Voor een helm > advies aan verkoper vragen Voor wat betreft je pak, eerst kiezen tussen leer (koeler, soepeler, minder gewapper) of textiel (praktischer over kleding heen, beter te reguleren qua temperatuur) en dan iets zoeken wat goed past. Projectoren moeten op de goede plek vallen en check in het geval van minder bekende merken zeker of de naden dubbel gestikt zijn. | |
Erasmo | zaterdag 23 mei 2015 @ 14:13 |
Waar plan je de motor voor te gaan gebruiken? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 mei 2015 @ 14:35 |
Alleen in de zomer wat rondrijden. Niks bijzonders. | |
Disker91 | zondag 24 mei 2015 @ 00:58 |
15 juni afrijden 2,5 maand gedaan dan over mijn rijbewijs (als ik in 1 keer slaag ) | |
Phaelanx_NL | zondag 24 mei 2015 @ 01:01 |
Donderdag eerste les . | |
underground1009 | zondag 24 mei 2015 @ 08:24 |
Foei ik wil ook Word in september 20, dus misschien van de zomer veel sparen? Wat is hier het gemiddeld aantal lessen? Zag een pakket van een rijschool hier in Groningen van 899 met alle examens en 15 uur les, zonder theorie. Met theorie is het honderd euro meer, maar het lijkt me dat ik goedkoper zelf een theorieboek en oefenexamens kan halen en zelf het theorie-examen kan inplannen bij her CBR? Ik heb voor mijn autorijbewijs veel moeten lessen, die heb ik uiteindelijk na ongeveer 45 lessen en 2x theorie en 2x praktijk gehaald. Kan nu inmiddels aardig rijden al zeg ik het zelf. Ik heb voor mijn leeftijd in ieder geval relatief veel rijervaring vanwege mijn bijbaan als studentchauffeur. Al zegt dat misschien niet veel, aangezien dat allemaal op vier wielen is Zelf nooit scooter gereden of gehad of iets dergelijks. Wat denken jullie, zou ik het dan met 15 uur les redden of wordt dat erg krap? | |
Amoeba | zondag 24 mei 2015 @ 09:04 |
Ligt eraan hoe snel je AVB oppakt. Theorie moet je inderdaad zelf even inplannen. 20 euro ofzo, op De Piratenbaai staan genoeg oefenexamens. Prima man, gewoon doen. En anders DUO lief aankijken. | |
Erasmo | zondag 24 mei 2015 @ 09:26 |
Je komt er pas achter hoe je feeling met de motor is na een paar lessen. Theorie-examen is prima zelf te regelen.Lekker snel toch. Oh en wat voor type fiets wou je voor gaan, ik vind iemand in een trappelzak op een chopper er altijd zo raar uitzien | |
Catch22- | zondag 24 mei 2015 @ 09:47 |
Ik les bij tiptop in stad. Fijne kerel, eenmanszaak dus altijd dezelfde instructeur. Theorie kan je zelf regelen. we rijden op dezelfde dag af | |
BlackLining | zondag 24 mei 2015 @ 12:41 |
Allebei vrij onverstandig als eerste fiets, plusminus 160pk bij zo'n 170 kilo. Jezelf onder controle houden of niet is weinig relevant. Lijkt me zeer optimistisch. | |
Catch22- | zondag 24 mei 2015 @ 12:53 |
Ik zit naar de oudere te kijken die rond de 130 zitten. Maar neig nu meer naar cbr600 of zx6r | |
Nero22 | zondag 24 mei 2015 @ 14:36 |
CBR600RR uit 2003 is goedkoop en ziet er voor zijn leeftijd, zeker vergeleken met soortgenoten uit dezelfde tijd, zeer goed uit. | |
BlackLining | zondag 24 mei 2015 @ 14:49 |
Lijkt me verstandiger De Fireblades ken ik niet maar GSX-R750 zijn bijzonder onstuimige fietsen. | |
Catch22- | zondag 24 mei 2015 @ 16:23 |
Ik ben een cheapskate en ongeduldig, dus t mag niks kosten. Zit tot 1700 te kijken. | |
Sarasi | maandag 25 mei 2015 @ 12:00 |
Morgen AVB. Gek genoeg vooral veel zin in, voorlopig de laatste keer om pylonnetjes heen draaien, gaan we vanuit. Dan nog een paar weglesjes en dan gewoon zo vaak ik wil m'n eigen motor pakken. | |
Catch22- | maandag 25 mei 2015 @ 12:13 |
Pylonnen | |
Disker91 | dinsdag 26 mei 2015 @ 01:38 |
Gewoon overheen rijden | |
#ANONIEM | dinsdag 26 mei 2015 @ 08:13 |
Een hornet of een bandit. Of iets in die richting. Handschoenen en een helm heb ik al gekocht (systeemhelm overigens). Nu de rest nog. | |
Marco001 | dinsdag 26 mei 2015 @ 09:56 |
hier nog iemand die bij tiptop lest alleen heb ik de 11e avb examen. Direct na de eerste les ingepland... Nu 2 lessen gehad, vorige vond ik maar matig gaan, maar gelukkig komende zaterdag weer. | |
underground1009 | dinsdag 26 mei 2015 @ 10:10 |
Succes! Welke rijschool heb jij gezeten? Beviel die een beetje? | |
Catch22- | dinsdag 26 mei 2015 @ 10:22 |
Ah tof Ik vind het een topinstructeur. Niet te zeikerig over snelheid, corrigeert waar nodig op een adequate en heldere manier. Ik mag donderdagavond 2 uurtjes | |
keesos | dinsdag 26 mei 2015 @ 10:23 |
Ik ben vorige week begonnen bij Vink in Groningen. (proefles) Tot dusver toffe kerel. Donderdagmiddag 'echt' beginnen met lessen, 2 uurtjes op pad. | |
Marco001 | dinsdag 26 mei 2015 @ 11:13 |
precies. legt ook duidelijk uit ja. | |
Sarasi | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:03 |
1-2ride/drive, prettige rijschool ja. Helaas wel gezakt. Langzame slalom ging ruk, de hele dag al, en vervolgens werd ik zenuwachtig bij het achtje waardoor ik gewoon te vroeg de bocht naar rechts inzette en die cirkel dus te groot maakte. Examinator zei helaas pas na de tweede poging dat het aan het stuurmoment lag, dat kwartje was bij mij niet gevallen en dus deed ik 'm de tweede keer iets strakker, maar eigenlijk hetzelfde. Dikke kloteteringzooi dat ik nou dat achtje gewoon verneukt heb. Rest ging goed, alleen de uitwijkoefening nog een tweede keer moeten doen omdat ik het gas te vroeg dichtgooide. Puur gezakt op twee in hetzelfde cluster. Dus na een net afscheid van de examinator even flink lopen vloeken in de helm en direct een herexamen gepland op de 11e. Ook maar geen les meer tussendoor; ik sta er dan gewoon om negen uur om even een oefenexamen te doen met m'n instructeur en de puntjes op de i te zetten en dan mag ik om half elf direct als eerste afrijden om ook die zenuwen te beperken. Pluspuntje: iedereen die ik verder gezien heb, is wel allemaal geslaagd. Nog even naar de Mac geweest met twee medelessers, whapp groepje aangemaakt en als we ons rijbewijs hebben gaan we gezellig een keer samen rijden. Leuk groepje lessers vandaag. En eh, over twee weken ga ik dat examen er gewoon foutloos inknallen. | |
Amoeba | dinsdag 26 mei 2015 @ 15:56 |
Komt goed, je kan 't! | |
sylvesterrr | dinsdag 26 mei 2015 @ 16:02 |
Jammer Sarasi. De volgende keer haal je het wel. Wel fijn dat je over twee weken alweer mag... | |
Catch22- | dinsdag 26 mei 2015 @ 16:48 |
Zuur sarasi. Mijn achtjes waren te traag maar dat Was niet zo erg geloof ik | |
Sarasi | dinsdag 26 mei 2015 @ 17:06 |
Als 'ie maar niet gaat bokken, toch? Nouja. Ik weet dat ik het kan en ga me gewoon even focussen op het feit dat de andere oefeningen dus wel gewoon goed gingen. Ik ben vooral trots op het lopen met de motor stiekem, die vind ik best wel lastig. Ik hoorde dat het er ook daadwerkelijk niet uitzag, maar ik acete 'm wel in 1x. Wel even heel zuur. De vier lessers voor mij waren allemaal geslaagd en hadden allemaal een hand gekregen. Na mijn uitslag stak hij ook z'n hand naar mij uit, dus de hele zijlijn begon al te juichen. | |
Catch22- | dinsdag 26 mei 2015 @ 17:17 |
Hij moet wel vlot hoor. Lopen met de motor is weinig lastig aan toch? | |
Sarasi | dinsdag 26 mei 2015 @ 17:20 |
Ik geef gas tot 2500rpm en rem bij tot 2000rpm. Dan gaat 'ie normaal heel goed. Ik vind lopen lastig. Het lopen zelf gaat goed sinds ik de motor tegen m'n heup aan laat leunen, maar bij het achteruit draaien moet ik dat toch echt op m'n kippenkracht doen. En ik heb niet zoveel kippenkracht. | |
Catch22- | dinsdag 26 mei 2015 @ 17:23 |
Mja ik ben vrij lang, dat zal wel helpen. Dit weekend even op wat motoren gezeten om te zien waar ik goed op pas. Een gsxr750 zit toch wel wat beter dan een cb600 | |
Anne | dinsdag 26 mei 2015 @ 17:54 |
OP opgeruimd. Sta je er niet meer in? Dan heb je al 10 delen niet meer meegepost. Wel nog bezig? Meld je dan opnieuw aan middels een TR en post een beetje actief mee. | |
Phaelanx_NL | dinsdag 26 mei 2015 @ 20:41 |
Weersvoorspellingen voor donderdag zijn regenachtig . Ach, dan hebben we dat maar vast gehad. | |
Sarasi | dinsdag 26 mei 2015 @ 20:42 |
Regen boeit echt niet. Je hebt heus niet minder grip (tenzij diepe plas) en je hebt toch een helm op dus echt nat word je niet. | |
Phaelanx_NL | dinsdag 26 mei 2015 @ 20:43 |
Ik ga na de eerste les ook maar zelf een helm en handschoenen kopen, lekker fris . | |
Catch22- | dinsdag 26 mei 2015 @ 21:20 |
hopen dat je geen duur hoofd hebt. Niet op internet bestellen zonder te passen in elk geval | |
BlackLining | dinsdag 26 mei 2015 @ 23:21 |
Zeer kut ja. Over twee weken gewoon nog een keer doen en dan heb je het moeilijkste gehad AVD stelt niet veel voor. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 mei 2015 @ 23:24 |
Na 2 weken alweer op examen kunnen, dat is dan wel weer lekker. Dan gaat het vast beter! | |
Phaelanx_NL | dinsdag 26 mei 2015 @ 23:42 |
Heb hier in de buurt een grote winkel zitten, daar ga ik eens kijken. | |
BlackLining | woensdag 27 mei 2015 @ 00:37 |
Sowieso niet op internet bestellen imo. Als een verkoper een uur met jou bezig is om de juiste helm te vinden koop je die helm daar en niet via internet. Ik zie helaas echt veel te vaak dat mensen advies komen inwinnen, er dan 'nog even over nadenken' om dan vervolgens via internet de helm voor 20 euro minder te scoren. Edit: Niet specifiek tegen iemand gericht trouwens dit, opmerking in het algemeen | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 00:40 |
Ja, volgens mij heeft hij me er gewoon tussen gefrot want er stonden al 15 of 20 examens op die datum geloof ik. Ik baal gewoon als een stekker dat het nou net op dat achtje is. Elke andere oefening had ik nog wel kunnen verkroppen (zeg ik nu ) maar dat het 't achtje was, vind ik zo immens frustrerend. Zo ontiegelijk hard op dat ding geoefend totdat het zo vreselijk goed ging. En dan verneuk ik het vandaag. Maar het is al na twaalven dus mijn baaldag is voorbij. Het kost me de kop ook niet (115 euro), dus jammer maar helaas. 11 juni heb ik 'm gewoon. | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2015 @ 07:16 |
Precies. Kosten vallen mee. Je kunt beter deze een keer over moeten doen dan de AVD. | |
sylvesterrr | woensdag 27 mei 2015 @ 07:33 |
Eens... | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 08:10 |
achjoh, momentopname. Kan je geen weglessen doen tot die tijd? Kan je gelijk door naar je avd | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 09:03 |
Dat vind ik ook jammer. Daarbij scheelt het meestal niet gigantisch veel + garantie is wel fijn. Verkoopster wist mijn collega precies te vertellen welke modellen hem zouden passen toen ze naar zijn hoofd keek. Dat is toch wel een stukje meerwaarde. Helmen vind ik wel vaak lelijk. Beetje neutraal zit er niet bij. | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2015 @ 09:17 |
Ik moet zeggen dat ik wel even snel het model intikte in Google om te kijken wat ie ongeveer kost. Ging inderdaad om wat tientjes. Gewoon in de motorzaak gekocht dus. Neutraal kan wel toch? Ik heb een matzwarte systeemhelm gehaald. Niks bijzonders. | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 09:25 |
Ja bij systeemhelmen zie je dat nog wel, maar integraal niet. Ik vertrouw zelf systeemhelmen niet zo, ik denk toch dat zo'n verbinding een zwakke plek is. Maar het zal in de praktijk wel meevallen. | |
mjan | woensdag 27 mei 2015 @ 09:37 |
Wat vind je niet neutraal aan integraal helmen? | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 09:45 |
Als ik AVB haal, mag ik ook zsm op voor avd. Heb al behoorlijk wat weglessen gehad. | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 09:47 |
Ah oke Nou, zitten vaak van die hippe strepen en decals op. | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 09:51 |
Ik heb overigens gewoon een matzwarte HJC IS17. Prima integraalhelm zonder strepen of wat dan ook. | |
mjan | woensdag 27 mei 2015 @ 09:52 |
Toch iets beter rondkijken dan. Gewoon (mat)zwart of wit is ook nog een stuk goedkoper. | |
Nero22 | woensdag 27 mei 2015 @ 10:15 |
Ik heb precies dezelfde. * tik hem aan * | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 10:28 |
En ook nog allebei een brommer. | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 10:42 |
ze zijn er wel, maar je moet er wel voor zoeken. Ik ga dit voorjaar een nieuwe helm kopen denk ik. Mijn huidige is wat oud inmiddels. | |
Nero22 | woensdag 27 mei 2015 @ 11:51 |
Ey. | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 13:30 |
Niks mis met brommers. #teambrommer | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 13:48 |
kutbrommer zeker! hihi sexgrapjes | |
Nero22 | woensdag 27 mei 2015 @ 13:50 |
Brommert in kwestie | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 13:54 |
Ik wil ook een ninja | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 14:15 |
Mijn brommer in kwestie (rechts) naast z'n grote broertje. Sowieso de mooiste brommer ooit. Maar jouw kikker mag er ook wezen. | |
Marco001 | woensdag 27 mei 2015 @ 15:08 |
Zo, dat was de theorie. Gehaald met 5 fout Ik heb ook een ninja trouwens wel een oudere, gpx600r geloof ik, tis een Amerikaanse versie | |
Phaelanx_NL | woensdag 27 mei 2015 @ 15:34 |
Nice, gefeliciteerd. | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2015 @ 20:24 |
Wat is het voor iets? | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2015 @ 20:25 |
Ik wilde ook liever voor integraal. Maar deze systeemhelm was het beste voor mijn vorm hoofd. De verkoper zei dat dat het belangrijkst was. En dat systeemhelmen verder inderdaad in praktijk net zo veilig zijn. | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 21:17 |
Suzuki GS500H uit 2002. Precies 35kW, dus ideaal voor mijn A2 rijbewijs. Bovendien wilde ik dit type motor al vanaf het begin, dus toen ik deze tegenkwam voor 900 euro was ik verliefd. | |
BlackLining | woensdag 27 mei 2015 @ 22:13 |
Jaja. Dat wordt helemaal slowpoke rijden dus met de volgende rit. Dat grote broertje is toch wel machtig mooi ja. Wat is dat voor schitterende fiets? | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 22:18 |
Ben je nu al bang dat je me niet bij kan houden ja? Dat grote broertje is een prachtige Bandit 600n (geloof ik ). Zo'n mooie fiets dat de berijder er niet eens meer toe doet of opvalt eigenlijk. | |
BlackLining | woensdag 27 mei 2015 @ 22:19 |
Wat een praatjes voor zo'n aspirant snorfietscoureur zeg | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 22:20 |
Aldus de vent die momenteel op mijn brommer rijdt. | |
Catch22- | woensdag 27 mei 2015 @ 23:07 |
Nog meer stadjers dus? | |
Sarasi | woensdag 27 mei 2015 @ 23:50 |
Ik wel, maar mijn brommer staat momenteel nog in Brabant. | |
BlackLining | donderdag 28 mei 2015 @ 03:06 |
Als je zo doet blijft ie daar ook | |
Catch22- | donderdag 28 mei 2015 @ 08:00 |
grote jongen hoor!!!! Ze is nu een van ons, beter doe je rustig! | |
Sarasi | donderdag 28 mei 2015 @ 09:43 |
Erasmo | donderdag 28 mei 2015 @ 09:53 |
Zolang je maar met de klep dicht op je snuffert gaat is er niks aan de hand. | |
Catch22- | donderdag 28 mei 2015 @ 09:54 |
Ik had gister rijles, maar zat verkeerd in mijn hoofd, dacht dat hij vanavond was. Dus maar even inhaallessen geplanned | |
Phaelanx_NL | donderdag 28 mei 2015 @ 16:00 |
Zo dat was de eerste . Erg vet, ging best aardig ook voor m'n gevoel. | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 01:00 |
wowow badboy | |
Gymbaboon | vrijdag 29 mei 2015 @ 07:58 |
Good morning Fok! Ik word 10 augustus 24, en ik wil mijn motor rijbewijs A halen. Nu is de vraag: Kan ik al beginnen met rijlessen op een A motor, en theorie en evt. avb doen? En dan 10 augustus avd? Of is het zo dat ik wel al een beetje kan gaan lessen, maar mijn theorie, en avb ook pas na 10 augustus opgaan voor rijbewijs A? Wil eigenlijk deze zomer nog cruisen! bvd! [ Bericht 0% gewijzigd door Gymbaboon op 29-05-2015 08:21:48 ] | |
Catch22- | vrijdag 29 mei 2015 @ 08:13 |
Theorie sowieso, dat is gelijk. Je zou op een a2 kunnen oefenen en na je verjaardag examen kunnen doen. Volgens mij is avb gelijk, maar dat weet ik niet zeker | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 08:19 |
Een opfriscursus Nederlands kan je geld beter gebruiken. | |
Gymbaboon | vrijdag 29 mei 2015 @ 08:21 |
Oke bedankt! Haha bedankt. Sorry het is vroeg en ik ben daar altijd slecht in geweesD. | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 08:31 |
Succes met lessen! | |
Gymbaboon | vrijdag 29 mei 2015 @ 08:58 |
Nederlands of Rijles? | |
Sarasi | vrijdag 29 mei 2015 @ 09:10 |
Zelfs ik les af en toe op een zware motor, dus dat lijkt me geen probleem. AVB hoeft volgens mij ook niet op je eigen categorie, maar dat zou je even moeten navragen bij de rijschool. Ik weet wel dat ik op dezelfde motor AVB deed als iemand van 24, maar dat was omdat het de enige verlaagde motor is. Maar desnoods ga je lekker lessen en plan je AVB en AVD gewoon twee weken na elkaar ofzo. Dan heb je eind augustus je rijbewijs en zijn er nog zat mooie dagen over om te rijden. | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 09:23 |
Het CBR doet daar moeilijk over ja. AVB op je eigen categorie. | |
Catch22- | vrijdag 29 mei 2015 @ 09:23 |
En als je je AVB niet haalt zit je met een AVD examen dat je niet mag doen, maar wel ingeplanned hebt | |
Sarasi | vrijdag 29 mei 2015 @ 10:03 |
Bij een beetje grote rijschool valt er dan wel iemand anders in dat gat. Mijn AVB examen stond ook pas twee werkdagen vooraf op mijn naam. | |
BlackLining | vrijdag 29 mei 2015 @ 15:56 |
Wat moet die opfriscursus met dat geld? | |
Erasmo | vrijdag 29 mei 2015 @ 16:08 |
Investeren in leermiddelen. | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 19:55 |
Niet zo bijdehand doen jij. Wanneer doen we weer eens 'n bakkie? | |
BlackLining | vrijdag 29 mei 2015 @ 19:58 |
Als jij die Duc van je naar Den Bosch weet te rollen zonder dat er iets vanaf dondert doen wij weer en bakkie | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 19:59 |
| |
BlackLining | vrijdag 29 mei 2015 @ 20:03 |
Hoewel, de koffie zal tegen die tijd wel koud zijn.. | |
sylvesterrr | vrijdag 29 mei 2015 @ 20:06 |
Inclusief bossche bol van Jan de Groot? | |
Amoeba | vrijdag 29 mei 2015 @ 20:08 |
Ik laad 'm achterop de trailer uiteraard. Dat gaat sneller. | |
Marco001 | zaterdag 30 mei 2015 @ 17:29 |
Haha Rijles ging weer lekker vandaag of het achtje is erg makkelijk, of ik ben er gewoon goed in, want de 2e poging was direct uitstekend volgens de instructeur. | |
Catch22- | zaterdag 30 mei 2015 @ 17:41 |
Achtje is, net als de overige oefeningen, een kunstje. Maar je hebt hem wel goed snel door Ik heb vanochtend in de regen gelest. Rijdt toch niet zo lekker. | |
Marco001 | zaterdag 30 mei 2015 @ 18:43 |
hier net zo* ook regen, hagel en zelfs even onweer. Maar complimenten voor Alpinestars, ik ben niet nat geworden. En klopt. Volgens mij is het belangrijkste deel gewoon goed kijken en goed voorbereiden(dus op tijd 1500-2000rpm aanhouden en licht bijremmen). Dan gaat het sturen haast als vanzelf. 11 juni heb ik avb, volgende week sowieso nog een les op de grijze motor en als dat net zo goed gaat zie ik het examen wel zitten (en anders ligt het aan de motor). :p | |
Phaelanx_NL | maandag 1 juni 2015 @ 14:03 |
En theorie is binnen, vier foutjes. Nog geen mailtje van ze gehad, hoe lang duurt dat? | |
Catch22- | maandag 1 juni 2015 @ 14:18 |
Ik kreeg die helemaal niet. In de loop van de dag kon ik hem wel zien op MijnCBR. o wacht, toch wel. om 9:03 was ik klaar met examen, 12:05 had ik mail. | |
Phaelanx_NL | maandag 1 juni 2015 @ 14:19 |
Ik zie hem nu al staan op mijn cbr, zal wel goedkomen. Mocht iemand nog interesse hebben in het Vekabest boek van dit jaar: 15 euro incl. verzending. Ziet er zgan uit. | |
#ANONIEM | maandag 1 juni 2015 @ 14:36 |
AVB is binnen! Snelle slalom en noodstop waren de 2e keer pas goed. Voor de rest alles meteen prima. | |
Catch22- | maandag 1 juni 2015 @ 15:09 |
Goed bezig! Veel AVD's voor de posters hier volgens mij in de komende maand! | |
Marco001 | maandag 1 juni 2015 @ 15:35 |
Precies. ik hoop deze maand alles af te hebben | |
#ANONIEM | maandag 1 juni 2015 @ 17:34 |
Dank je. Wanneer heb jij je AVD? | |
Sarasi | maandag 1 juni 2015 @ 19:34 |
Congrats met je AVB! | |
Catch22- | maandag 1 juni 2015 @ 19:38 |
De 15e | |
#ANONIEM | maandag 1 juni 2015 @ 19:42 |
Dank je! Juli? Zelfde datum als ik dan. | |
Catch22- | maandag 1 juni 2015 @ 19:45 |
juni | |
GrumpyCat | maandag 1 juni 2015 @ 20:27 |
Leukleuk! Allemaal maar snel jullie rijbewijs halen! Ik rij onderhand al een half maandje rond op mn Suzuki XF650! | |
Amoeba | maandag 1 juni 2015 @ 21:35 |
Nice. | |
Catch22- | woensdag 3 juni 2015 @ 21:16 |
Was een lekker lesje volgende week donderdag nog twee uurtjes om het pakket op te maken en dan op voor het examen | |
Phaelanx_NL | woensdag 3 juni 2015 @ 21:43 |
Tweede AVB les gehad vandaag, weer erg leuk. Vanaf het parkeerterrein zelf teruggereden (met de instructeur achterop ). Vanaf volgende keer lekker zelf heen en terug rijden. | |
emotionalism | donderdag 4 juni 2015 @ 15:21 |
Tijdje niet gepost hier, maar ik heb inmiddels mijn theorie in 1x met 2 fout. Veel gemakkelijke vragen waarbij ik aldoor volgende volgende volgende klikte. Was er ook nog geen 15 minuten mee bezig Ook heb ik mijn 6e les gehad en gaat AVB ingeplant worden. Ik ga alleen 2 week op vakantie dus dat wil ik daarna even regelen. Ook werd er gepraat over inplannen van AVD over niet al te lange tijd aangezien ik op de weg ook goed rijd. Tot nu toe elke keer over de weg naar de AVB plekken gereden. | |
Disker91 | zaterdag 6 juni 2015 @ 00:25 |
Morgen 2 uurtjes en woensdag, dan die maandag erop maar mijn papiertje binnen harken (hopelijk). | |
Catch22- | zaterdag 6 juni 2015 @ 09:55 |
Hoe laat heb je examen? Ik om 9:50. Lekkere tijd wel, geen hond op de weg dan. | |
BlackLining | zaterdag 6 juni 2015 @ 10:18 |
Ik zou AVD bij voorkeur lekker midden in de spits plannen. Met een beetje geluk sta jij dan het hele examen koffie te drinken terwijl de examinator in de volgauto in de file zit | |
Disker91 | zaterdag 6 juni 2015 @ 15:47 |
10:45, ook nog wel een lekkere tijd. [ Bericht 0% gewijzigd door Disker91 op 06-06-2015 17:42:45 ] | |
Snuitebolletje | zondag 7 juni 2015 @ 20:32 |
Aanstaande zaterdag mijn eerste les, vaak uitgesteld, al eerder theorie boekje gehaald, maar nu echt beginnen. Gister wel al een helm gekocht. Rijschool Twin in Utrecht ga ik aan de slag. | |
Disker91 | zondag 7 juni 2015 @ 22:51 |
Succes en veel plezier. Mijn rijles ging gisteren wel goed, alleen invoegen was minder, voegde te dicht in achter een auto terwijl er zat ruimte achter was. Heb de beelden van de les via de mail binnen gekregen, wel handig om jezelf te verbeteren. Nog één les te gaan. | |
Catch22- | maandag 8 juni 2015 @ 22:57 |
Heb je autorijervaring? Ik ga zaterdag bij een motor kijken een Thundercat | |
Disker91 | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:26 |
Ja 6 jaar nu. Thundercat is zeker een toffe motor, was voor mij de Fazer, Thundercat,of een GS800. Vandaag laatste les gehad, lekker gereden, goed vooruit gekeken en gedacht, plaats op de weg was weer goed (daar nooit problemen mee gehad) en wat VRO dingen gedaan (een soort van cadeau omdat het lekker ging). Dus maandag weer zo rijden en ik heb mijn papiertje | |
Catch22- | dinsdag 9 juni 2015 @ 13:41 |
Ik had dus laatst les met een man die niet keek en zich nergens aan de snelheid hield. Hij reed constant achterop auto's tot 2 meter en ging dan eens kijken of hij niet kon inhalen (op een 4 baansweg). Op de snelweg reed hij 20km te zacht, op de ring 20 te hard. en die heeft het gehaald... Ik mag donderdagavond 2 uurtjes Lekker weer, zin in dus | |
Disker91 | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:01 |
Tja als je jezelf dood wilt rijden............. Die mensen hebben echt geen zelf besef, mede door het motorrijden ben ik een betere autobestuurder geworden . Kijken kijken kijken, afstand houden e.d. | |
Catch22- | dinsdag 9 juni 2015 @ 14:23 |
dood weet ik niet, maar ik denk dat hij wel eens eens ongelukje zal krijgen. | |
Richestorags | dinsdag 9 juni 2015 @ 18:15 |
Ik heb een vraagje over wat situaties: vandaag eerste AVD les gehad, volgens mijn rij-instructeur reed ik "te theoretisch en moest ik het theorieboekje overboord gooien". Dit sloeg op het feit dat ik 30 ging rijden langs een bord met wegwerkzaamheden en gebod 30 km/u waar ze volgens hem "overduidelijk niet meer bezig waren" (bij rijles zou ik bij dat soort situaties direct een ingreep hebben gehad van mijn instructeur als ik gewoon 50 daar ging rijden). Ik reed 15 bij een bord met adviessnelheid 15 langs een schoolplein, maar dat was ook niet goed want "er waren geen kinderen" (dat er geen kinderen te zien zijn betekent niet dat je niet alsnog 15 in een 30 zone kan rijden, het is maar een klein stukje, en je weet nooit zeker of er geen kinderen zijn!) en dat ik initieel niet aansloot toen er geen ruimte was na een vlak met een kruis (volgens hem verwachtten mensen niet dat ik stil ging staan, dat is mijns inziens onzin want dat moeten mensen juist verwachten bij een vlak met een kruis). Iemand die mij kan vertellen of ik hier een bepaald inzicht als motorrijder mis of dat mijn instructeur hier fout zit? Vond het vanuit mijn ervaring als autorijder en die ik van autolessen had in ieder geval vrij vreemd. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:42 |
Hij bedoelt denk ik dat je gewoon wat pittiger moet rijden. Misschien zijn dit niet echt goede voorbeelden, maar denk dat je het algemener moet nemen. Dus links staan bij stoplichten. Goed wegrijden bij stoplichten. Niet vol remmen bij oranje. Positie op de weg afdwingen. Ook op een weg waar je 60 mag. Rijd daar liever 62 dan 58.. Zo'n dingen denk ik. | |
Richestorags | dinsdag 9 juni 2015 @ 19:45 |
Ja dat deed ik ook, maar hij had het specifiek over die situaties. Doorrijden bij stoplichten enzo ging gewoon goed. | |
Catch22- | dinsdag 9 juni 2015 @ 22:18 |
ik moet overal 10km te hard rijden en 10% bbk... | |
wel.o.k | woensdag 10 juni 2015 @ 09:33 |
ik mag hier ook komen | |
Catch22- | woensdag 10 juni 2015 @ 09:35 |
Welkom | |
wel.o.k | woensdag 10 juni 2015 @ 10:10 |
afgelopen vrijdag in de bloedhitte mijn avb gehaald gister echt de weg op geweest | |
Catch22- | woensdag 10 juni 2015 @ 10:19 |
Avb in de warmte is echt kak inderdaad. Wel mooi dat je hem hebt! | |
BlackLining | woensdag 10 juni 2015 @ 11:01 |
Nee hoor, die instructeur heeft gelijk. Als je je teveel aan de regels houdt zal je zakken voor het examen. Je moet als motorrijder iets agressiever rijden. Rij overal wat te hard, eis je ruimte op, trek stevig op en rem laat. Overal waar het kan gewoon vooraan gaan staan. Het theorieboekje is niet heilig op de motor. Sowieso zul je als je zelf gaat rijden ook met enige regelmaat moeten afwijken van het boekje, juist om je eigen veiligheid te vergroten. [ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 10-06-2015 11:16:16 ] | |
Catch22- | woensdag 10 juni 2015 @ 11:07 |
Ik had zelfs tijdens mijn weglessen een paar keer dat ik vond dat t allemaal wat hard ging voor een les. 1 keer meldde hij wel duidelijk dat we het maar beter niet zo konden doen op het examen. | |
Sarasi | woensdag 10 juni 2015 @ 11:31 |
Morgen weer AVB. Ik wissel een beetje tussen vastberaden en onzeker als de tyfus. | |
Marco001 | woensdag 10 juni 2015 @ 12:21 |
je haalt het wel. Ik heb mijn avb ook morgen trouwens. 16.00 | |
Tunafish | woensdag 10 juni 2015 @ 12:31 |
Hoewel dit allemaal klopt en je inderdaad zakt als je netjes rijdt ( ), was een van de eerste dingen die ik deed toen ik zelf ging rijden een boel van dit soort adviezen van instructeurs nog eens overwegen. Ja, je moet inderdaad je plekje eisen en lekker doorrijden, maar je moet ook je eigen rijstijl een beetje leren en die aanhouden. Ik heb er geen problemen mee om aan te sluiten in de rij wanneer er ergens een licht op rood staat, terwijl mijn instructeur tijdens de lessen luid in zijn microfoon een zucht slaakte wanneer ik nou eens zou leren om dan te filteren. Ik begrijp best dat je dan zorgt dat een onoplettende automobilist achter je niet ineens jou omver rijdt, maar dat heb je ook als je tussen twee rijen auto's filtert een eentje zich ineens beseft dat 'ie in de verkeerde rij staat en zijn auto naar links duwt om in de goede te gaan staan. Dat soort dingen moet je gewoon zelf in die situatie op dat moment inschatten, het is geen vaste regel naar mijn mening. Als ik nu nog zou rijden zoals ik tijdens mijn lessen moest doen zou ik een stuk gefrustreerder op de motor zitten. Wat wel een vaste regel is, is de snelheidslimiet. Man, wat kon ik me ergeren tijdens de lessen als we op een 80 weg zo'n 90 reden en die vent alsnog riep dat we tempo moesten maken. Vlot rijden is leuk en aardig, maar een flitspaal kijkt echt niet eventjes of je toevallig een motorrijder bent en daarom wat harder moet rijden; je krijgt gewoon dezelfde boete als iedereen. TL;DR: Doe voor het examen wat die kerel zegt, neem al zijn wijze raad goed in je op en ga wanneer je je rijbewijs hebt en lekker rondrijdt rustig je eigen stijl ontwikkelen. Als jij een bordje van 15km/u ziet staan zul je dan alsnog je instructeur weer in je hoofd horen dat je harder moet, maar dan kun je lekker schijt hebben aan die vent en gewoon 15 rijden, ook al is er niemand. Hij krijgt die boetes niet als je daar te hard gaat, jij wel. Zoek de manier waarop jij lekker rijdt én uiteraard wel veilig rondrijdt en hou dat lekker aan. | |
wel.o.k | woensdag 10 juni 2015 @ 13:01 |
neem je rust je hebt bijna een half uur voor die 7 oefeningen. ik heb het vrijdag gehaald en de eerste oefening was korte slalom. na 2 pionnen kwam ik al niet meer uit gestopt, in neutraal, even handen losschudden, diep ademhalen en nog een keer doen. vanaf dat moment ging het foutloos | |
#ANONIEM | woensdag 10 juni 2015 @ 18:50 |
Ik denk dat dat theorieboekje vooral onbruikbaar is bij het nemen van bochten. Soms is het veiliger om bochten behoorlijk buiten het boekje te nemen. Al weet ik niet hoe ze daar op het examen over denken. Hoe gaan jullie eigenlijk om met stopborden? Ik ga nooit stil staan, maar met je auto-rijbewijs krijg je dit wel aangeleerd. | |
Catch22- | woensdag 10 juni 2015 @ 18:56 |
Dat is een strikte regel. Ik heb er zelfs eens een boete voor gekregen. | |
sylvesterrr | woensdag 10 juni 2015 @ 19:43 |
Stopbord stop ik gewoon voor... Kleine moeite. | |
Nero22 | woensdag 10 juni 2015 @ 20:13 |
Ik vind stoppen maar irritant. | |
Nero22 | woensdag 10 juni 2015 @ 20:14 |
Gelukkig zie je in Nederland lang niet zoveel stopborden als in de Verenigde Staten, waar ze bij elke kruising wel lijken te staan als ik de video's mag geloven. | |
Catch22- | woensdag 10 juni 2015 @ 20:59 |
Meestal staan ze natuurlijk op plekken waar je echt moet stoppen om het te kunnen overzien. Ik kreeg hem op een 30 weg waar je de kruising al 20 meter van tevoren kon overzien | |
Wijnand_Bierenstein | woensdag 10 juni 2015 @ 22:02 |
Net voordat je om zou vallen weer gaan rijden | |
Disker91 | woensdag 10 juni 2015 @ 22:21 |
Officieel hoef je niet eens te stoppen bij een stopbord, er is een jurisprudentie uitgesproken door een rechter. Als je heel langzaam aankomt (een rollende stop) en daarna weer doorrijdt dan ben je dus niet strafbaar (mits je goed overzicht hebt en alle kanten goed kan overzien tijdens je rollende stop). Maar op je examen maar niet doen (gewoon stoppen dus ) [ Bericht 6% gewijzigd door Disker91 op 10-06-2015 23:18:13 ] | |
#ANONIEM | woensdag 10 juni 2015 @ 22:47 |
Inderdaad. Op je examen gewoon gas bijgeven ipv gas minderen. Aggressief rijden en voorrang afdwingen. | |
Disker91 | woensdag 10 juni 2015 @ 22:55 |
Niet standaard een stoppie maken voor het stopbord om vervolgens met een wheelie je weg te vervolgen | |
Sarasi | woensdag 10 juni 2015 @ 23:04 |
Ik ben niet zen en niet zelfverzekerd. Wel moe. Dus morgenochtend even een paar keer (of meer) diep ademhalen en iets vrolijks meenemen. Komt goed. I can do this. Overigens zou ik gewoon stoppen. | |
Disker91 | woensdag 10 juni 2015 @ 23:18 |
Succes, valt allemaal reuze mee hoor En bedenk maar zo, je hebt 2 jokers | |
BlackLining | woensdag 10 juni 2015 @ 23:22 |
Bij het examen wel. Tijdens het rijden niet. Irritant. Stoppen, voet aan de grond enzo, bekijk het maar. Ik ga er wel stapvoets voorbij maar stilstaan begin ik niet aan. | |
Sarasi | woensdag 10 juni 2015 @ 23:35 |
Ja, maar niet in hetzelfde cluster. | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 00:01 |
je kan t wel zet hem op! | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 00:16 |
True, maar er is altijd wel 1 die je in elk cluster kan toch? Had zelf mijn joker gezet op de langzame slalom, maar die hoefde ik 1 keer over te doen. De rest ging gewoon goed. Als het de eerste keer mis gaat gewoon je rust pakken, niet te snel over willen doen, je hebt alle tijd. En met de oefening waar je snelheid moet maken zoveel mogelijk terrein pakken zodat je niet vlak voor de oefening pas op de juiste snelheid bent. Maar we horen het morgen wel als je geslaagd bent (jij ook Marco) | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 06:03 |
Achtje ging de vorige keer ook mis. Maar goed, we gaan nog even oefenen en dan alles goed doen! Behalve de langzame slalom | |
Anne | donderdag 11 juni 2015 @ 08:00 |
Succes allebei vandaag, Marco001 en Sarasi! | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 08:10 |
Dankje. Zo te voelen heeft mijn lichaam gekozen voor vastberadenheid, dus dat scheelt. En als ik het haal, komt mijn motor hierheen. Dus ik moet wel. Ben al onderweg ook. Zo nog even oefenen en de kijkpunten opnieuw vastleggen en waarschijnlijk mag ik dan als eerste. | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 08:45 |
succes | |
Marco001 | donderdag 11 juni 2015 @ 09:22 |
thanks. Al duurt het wachten wel lang.. Sarasi, succes zometeen | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 13:35 |
WOP! GESLAAGD! Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde. De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed. Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen. | |
BlackLining | donderdag 11 juni 2015 @ 13:39 |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 13:40 |
top gedaan gefeliciteerd en veel plezier op de weg straks | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 13:45 |
Super Nu kan je beginnen met het lekker rijden over de weg | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 13:46 |
Al veel te vaak gedaan, daarom ben ik zo blij dat ik dit niet meer hoef te doen. Idee is nu twee lesjes en dan AVD, volgende week vrijdag heb ik weer les en dan gaat hij kijken of dat inderdaad kan en sowieso een examen inplannen. | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 13:48 |
dan ben je nog eerder klaar dan ik | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 13:55 |
Hopelijk wel ja, ik wil echt heel graag op mijn eigen motor stappen, zonder stem van die instructeur in m'n oor en gewoon de weilanden in. | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 13:57 |
ik heb pas 1 les op de weg gehad, wat is gemiddeld eigenlijk tussen je avr en avb? | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 13:58 |
zoveel je nodig hebt. Ik heb 7/7 gedaan voor avb en avd (als ik maandag slaag) | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 14:00 |
even geteld, dan zit ik nu op 7/1 | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 14:03 |
Geen idee. Ik heb bij deze rijschool nu een keer traumaverwerking, twee keer AVB les en twee keer een wegles gehad. Bij mijn vorige rijschool zal ik iets van zes lessen hebben gehad, waarvan eentje echt de weg op en de rest uurtje AVB, kwartier/halfuurtje de weg op. Daar zitten dan ook nog twee schuivers in. Dus even grof genomen en corrigerend voor mijn innige relatie met asfalt denk ik dat ik bij mijn eerste rijschool vier uur AVB gehad heb en vier uur AVD, bij mijn tweede rijschool vier uur AVB en vier uur AVD, en daar komt dus sowieso nog vier uur bij. Dus dan zit ik op 8/12 AVB/AVD aan klokuren. | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 14:05 |
Verder ook niet relevant natuurlijk. De ene rijschool laat je sneller op gaan dan de andere. En mijn rijschool koopt de examens specifiek in, dus dan moet je langer wachten en dus wat meer lessen nemen. | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 14:06 |
ik zou het uitmaken | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 14:07 |
Na twee akkefietjes heb ik dat ook maar gedaan ja. En ik ben niet zo van de knipperlichtrelaties, dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat een gepasseerd stadium blijft. | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 14:07 |
mijn rijschool koopt wel van te voren in maar is groot genoeg om daar mee te schuiven. verder staan ze erom bekend dat als je gaat afrijden je er ook echt klaar voor bent. | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 14:08 |
ik wel mijn motor eens "vergeten mee te nemen" bij mijn vorige rijschool (20 jaar geleden) maar ik bleef overeind in een soort spagaat over de motor heen | |
sylvesterrr | donderdag 11 juni 2015 @ 14:15 |
Gefeliciteerd Sarasi. | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 14:27 |
Zit inderdaad lekker zo'n oortje. Vooral als je harder dan 80 gaat en er een schel wind geluid uit komt als mijn instructeur iets probeert te zeggen | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 14:29 |
Vanavond 2 uur rijden, heb er lekker weer bij | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 14:38 |
Ook jouw laaste les als je maandag slaagt | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 14:54 |
Jeeeep hoewel ik de lessen niet zo erg vind om eerlijk te zijn. Instructeur is superrelaxt en kiest leuke routes (die het cbr ook rijdt) | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 15:14 |
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles. Maar toch, lekker op mijn eigen motor rijden heb ik wel zin in. Mag ook een dag mee als hij avb geeft. Kan ik mijn motor goed leren kennen, en kan hij nog tips geven. Is toch wel andere koek een Fazer 1000 (cc boeit mij niet, mooie sport tour voor een mooie prijs imo) | |
BlackLining | donderdag 11 juni 2015 @ 16:42 |
Een Fazer 1000 als eerste motor? Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden. | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2015 @ 18:03 |
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld) | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 18:21 |
Tijdens het oefenen gaat het met twee vingers in de neus en de noodstop was vooral omdat de abs van deze motor veel eerder ingreep dan die van de andere. Ik kan alles behalve de langzame slalom prima, maar ik heb een beetje last van faalangst. Dat opeens mijn lesmotor een zware bleek te zijn hielp niet mee natuurlijk. Maar bovenal is dit mijn gevoel. De examinator zag blijkbaar wat anders, want die heeft me op de langzame slalom na ook niks laten herkansen. | |
Marco001 | donderdag 11 juni 2015 @ 18:25 |
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek. Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop. Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks. | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 18:57 |
Top man Ligt eraan wat je rechter hand doet hé. Een Fazer heeft een hele mooie afgifte qua power, je beslist zelf hoe hard je gaat. En heb deze zo goedkoop kunnen bemachtigen via een kennis dat ik het niet kon laten. Als ik de motor zat ben kan ik deze gemakkelijk voor diezelfde prijs verkopen of zelfs met een leuke kleine winst. Het is een gemakkelijke motor om te besturen (al wat gereden op privé terrein), en zou mij niks verbazen als ik deze nog inruil voor zijn kleine broertje, deze kan je nog makkelijker de bochten in gooien. Mijn vader/oom e.d. zijn ook op 800 cc of meer begonnen. Nooit trammelant mee gehad, maar net wat ik al eerder zei het aantal cc zal mij een worst wezen. Een speed triple 675 komt er ook waarschijnlijk bij. Maar de eerste jaren zoveel verschillende motoren rijden, verschillende cc/cylinder classes etc Snap best dat mensen denken, maarja ieder zijn/haar ding hé. Sommige mensen staren alleen blind op de cc, maar ik begin liever op een Fazer 1000 dan op een agressieve buikschuiver (wat ook wel wat heeft na een jaartje of twee ) | |
wel.o.k | donderdag 11 juni 2015 @ 20:06 |
gefeliciteerd | |
BlackLining | donderdag 11 juni 2015 @ 20:12 |
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomd zijn gewoon R1's zonder kuip. En dit is waarom ik vind dat iedereen lager zou moeten beginnen. Die 150pk voel je namelijk niet op een parkeerplaats, maar het is wel genoeg om bij een klein foutje van jouw kant onherroepelijk onder je kont vandaan te knallen Ik wens je er veel plezier mee, daar niet van, maar veel mensen onderschatten echt wat 150pk doet op 200kg. Kun je rustig rijden, een foutje of schrikreactie is zo gemaakt. | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 20:38 |
das echt niks man. Boven de 100pk wordt t pas spannend. Les vanavond ging wel goed. Op t examen moest t wel kalmer want t ging een beetje te hard soms. Ik reed de schaamranden er af volgens de instructeur. Wel lekker door de weilanden bochtjes gereden. | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 20:40 |
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeft ) gereden, en dat voelt echt gevaarlijker, en zou ik niet nu willen hebben. En ja er zit wat PK in maar de verdeling is een stuk zachter en niet heel "rauw". "Zijn gewoon R1's zonder kuip", nee dat absoluut niet, echt minder koppel in de motor, de verdeling is ook mooier om te touren en voor stads gebruik. Ben het met je eens dat het anders is dan een 500cc Honda, snap je redenering ook wel hoor En de eerste dagen ga ik lekker spelen met dat ding op een groot terrein, en mijzelf gemakkelijk maken met de motor, instructeur had er ook absoluut geen moeite mee. Edit: Trouwens wel benieuwd waar jij op gaat rijden [ Bericht 1% gewijzigd door Disker91 op 11-06-2015 20:58:44 ] | |
sylvesterrr | donderdag 11 juni 2015 @ 20:41 |
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling. | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 20:41 |
Ik zit altijd te zingen dan | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 20:43 |
Rustig achteraan rijden , geen onverwachte bewegingen maken gezien koekblikkers niet weten wat jij nu wilt (tegenliggend en achterop liggend). Ze schrikken namelijk snel heb ik wel gemerkt als je iets "onverwachts doet". | |
GrumpyCat | donderdag 11 juni 2015 @ 20:44 |
Gefeliciteerd met jullie examens beide!, | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 20:51 |
En alles meezit komt mijn gs'je binnenkort ook deze kant op, dus kan ik beginnen aan klein onderhoud en bewonderen. | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 20:52 |
Welke? 650 of 800? | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 20:53 |
Suzuki GS500H. | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 20:55 |
Tof ding ja Dacht een BMW gs | |
#ANONIEM | donderdag 11 juni 2015 @ 20:55 |
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen? Veel verschil per CBR dus.. | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 20:57 |
Mocht op het terrein gewoon een half uur inrijden, voor betaalt dus had ik recht op. We waren ook eerder dan het examen gepland was. Maar wij oefende altijd al op het officiële examen terrein, dus was daar wel bekend. | |
Sarasi | donderdag 11 juni 2015 @ 20:59 |
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf. En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42. | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 21:00 |
Ik deed examen op de parkeerplaats binnen het TT circuit en heb ingereden op een ander deel van die parkeerplaats | |
Disker91 | donderdag 11 juni 2015 @ 21:02 |
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening). | |
Catch22- | donderdag 11 juni 2015 @ 21:05 |
Och, een s1000r of r nine t zou ik best willen hebben |