abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 april 2015 @ 12:00:46 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151705853
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 april 2015 @ 12:02:09 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151705894
Ik gil het ook altijd uit als Lucas bijt maar hij lacht alleen maar :') Een heel enkele keer, als hij echt heel hard bijt en ik dus ook echt heel hard gil, dan gaat HIJ huilen }:| Maar twee minuten later is hij alles weer vergeten en bijt gerust weer.

Maar SQ wel heel vervelend dat ze de borst nu weigert, hopelijk trekt die fase snel voorbij :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 april 2015 @ 12:09:52 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151706137
Kuiken gaat ook altijd huilen als ik AU roep :').

Verder geen tips, maar I feel your pain... ;( :').
Gelukkig gaat het weer over voor ze 16 zijn :P.

KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2015 @ 12:11:02 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_151706162
Hoe vaak bijten die van jullie, gemiddeld? :')
disclaimer
pi_151706575
Gemiddeld zo 1 keer per voeding. Als ze heel moe is nog meer.
Het doet tegenwoordig ook niet zo'n pijn meer dat ik er au van zeg, maar redelijk beheerst het vacuüm kan doorbreken met m'n pink. Gevolgd door gehuil van haar kant, natuurlijk :')
  woensdag 15 april 2015 @ 12:35:26 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151706713
Die van mij grijpt elke kans aan om in mijn vinger of zo te bijten :') in de tepel bijten doet hij de laatste week weer vaker terwijl zijn zesde tand juist door is en ik niks nieuws zie. Hij bijt nu zodra hij geen honger meer heeft een baldadig wordt. Aantal keer per dag ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 april 2015 @ 12:53:28 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_151707144
Oh,dat biedt hoop.
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 april 2015 @ 13:43:30 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151708465
bijten bij doorkomende tandjes probeerde ik te voorkomen door vlak voor het voeden dentinox te smeren op m'n tepel. Bijten uit baldadigheid was afkoppelen en meteen wegleggen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151708595
Alleen nog maar als ze slaapt en niet meer drinkt. En ik nog het topic lig bij te lezen ipv afkoppel dus :')
pi_151709809
Oh boy, laat die tandjes nog maar heel lang wegblijven :o :'(
Trekken aan de tepel als hij klaar is doet al zo'n pijn ;( laat staan tanden..

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilmo op 15-04-2015 16:42:40 ]
pi_151712795
Hier hebben ze ook een keer gebeten bij het doorkomen van tanden. Ze zijn best wel geschrokken van mijn reactie want elke keer voor het voeden zeggen ze nog even tegen elkaar "niet bijten, doet mama pijn"

(hier laat tanden dus kon het ze ook uitleggen ;) )
pi_151713290
Aaahw dat is lief!! Ideaal dat ze dat begrijpen! Dat geeft mij hoop
  woensdag 15 april 2015 @ 17:23:52 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151714243
Vanaf welke leeftijd kun je ze dat uitleggen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151714558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:23 schreef Chanty het volgende:
Vanaf welke leeftijd kun je ze dat uitleggen?
Ik geef eigenlijk al van kleins af aan iets van een uitleg waarom iets niet mag. Vanaf wanneer ze er ook iets van begrijpen weet ik eigenlijk niet (meer). Rond 1 jaar of zo? Ze zeggen het nu in elk geval al ongeveer een half jaar.
  woensdag 15 april 2015 @ 18:17:16 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151715901
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik geef eigenlijk al van kleins af aan iets van een uitleg waarom iets niet mag. Vanaf wanneer ze er ook iets van begrijpen weet ik eigenlijk niet (meer). Rond 1 jaar of zo? Ze zeggen het nu in elk geval al ongeveer een half jaar.
Ja ik leg ook uit dat het pijn doet maar hij snapt er duidelijk nog geen hout van. Ik (en mijn diverse lichaamsdelen) kijk(en) ernaar uit dat hij dat wel begrijpt :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151717141
I heeft het een tijdje gedaan toen er veel tandjes tegelijk door kwamen maar nu nooit meer. Dus er is hoop inderdaad.

En verder... Jongens, ik denk dat het afbouwen niet gaat lukken. I ging de laatste dagen zo hysterisch huilen als ze niet de borst kreeg op het vertrouwde tijdstip (17.00). En ik kan dat Grote Verdriet bij haar niet verdragen. Ze heeft er kennelijk zo behoefte aan momenteel en we zijn er ook allebei erg aan gehecht.

Als ik er niet ben en ze is alleen met mijn vriend, dan is er niets aan de hand. Maar ben ik in beeld dan is het echt drama.

Dus eigenlijk ben ik me nu toch aan het oriënteren op kolven tijdens de Rome Reis.. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151719477
Franny gekke vraag misschien, maar als ze een x aantal dagen om 17u die borst niet heeft gehad, zal ze het niet afgewend kunnen raken en dus dat als je terug bent het misschien niet meer nodig is?
De gok kan je niet nemen snap ik maar misschien dat het zo kan gaan?

Hier trouwens bijten bij baldadig zijn, geen honger hebben, trage toeschietreflex en tandjesleed
pi_151722113
Dat zou kunnen, Blue, maar de associatie mama = bv is wel heel sterk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 15 april 2015 @ 21:34:16 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151724103
Ik denk dat je een kolf mee moet nemen om te kunnen kolven als het voor jou nodig is Franny (dus evt 's avonds laat), niet zozeer om een productie in stand te houden. I vindt de geborgenheid aan de borst vast ook als er niets of weinig meer uitkomt.

Verder hartstikke rottig dat ze zo'n verdriet erom had, ik snap dat dat het heel lastig maakt. Babysteps he, zo lang als goed voelt :*
pi_151724473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:34 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk dat je een kolf mee moet nemen om te kunnen kolven als het voor jou nodig is Franny (dus evt 's avonds laat), niet zozeer om een productie in stand te houden. I vindt de geborgenheid aan de borst vast ook als er niets of weinig meer uitkomt.

Verder hartstikke rottig dat ze zo'n verdriet erom had, ik snap dat dat het heel lastig maakt. Babysteps he, zo lang als goed voelt :*
Dat denk ik ook. Tijdens mijn zwangerschap liep de melk heel snel terug, maar peuter heeft het drinken toch nog lang volgehouden :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151724495
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:17 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja ik leg ook uit dat het pijn doet maar hij snapt er duidelijk nog geen hout van. Ik (en mijn diverse lichaamsdelen) kijk(en) ernaar uit dat hij dat wel begrijpt :+
Hier helpt het vooral heel goed om een alternatief te geven. Dreumes wil nog wel eens haar tanden in m'n been zetten ofzo, maar als ik dan aangeef dat dat pijn doet en ze wel mag aaien, dan neemt ze dat eigenlijk altijd wel over.

Een paar minuten ofzo en dan het riedeltje weer opnieuw }:| :')
pi_151743338
Gisteren werd ze twee <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151743441
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Tijdens mijn zwangerschap liep de melk heel snel terug, maar peuter heeft het drinken toch nog lang volgehouden :Y.
Same here. Vanaf een week of 12 al geen melk meer, maar er wordt nog volop troost gevonden in die borst :)
pi_151744129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef elamanilo het volgende:
Gisteren werd ze twee <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ wauw!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 16 april 2015 @ 15:47:40 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151744620
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hier helpt het vooral heel goed om een alternatief te geven. Dreumes wil nog wel eens haar tanden in m'n been zetten ofzo, maar als ik dan aangeef dat dat pijn doet en ze wel mag aaien, dan neemt ze dat eigenlijk altijd wel over.

Een paar minuten ofzo en dan het riedeltje weer opnieuw }:| :')
Snapt hij ook nog niet. Aaien is hier nog hetzelfde als krabben, trekken, knijpen :') Ahwel… het gaat een keer landen hij is ook nog maar 9 bijna 10 maanden.

Ela wat een mooie foto O+ En ook al twee jaar!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151745777
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 15:06 schreef elamanilo het volgende:
Gisteren werd ze twee <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_151751647
Ela O+
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:06:39 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151766560
quote:
Ja! Ik hoorde het op het nieuws. Fijne cijfers O+
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:19:52 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_151766702
Ela <3

En ik hoorde het ook! Heel mooi!
De borst-angst van mijn dochter is gelukkig weer voorbij :)
disclaimer
pi_151766862
*O* voor de WHOnormdames en voor hun 'ukjes' die 2 zijn geworden O+

Fijn Sq, hoop dat ze niet teveel de tandjes gebruikt ook.

Hier heeft iemand bedacht dat als je genoeg hebt gehad je best even bijten kan vanuit het niets.
Echt van slok-slok-slok-BIJT
En die grijns die ik dan krijg is serieus Evil >:)
Hoe ik dit weer afgeleerd krijg...
  vrijdag 17 april 2015 @ 10:44:44 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_151767326
Klotetandjes :(
disclaimer
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:00:53 #34
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151767697
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 10:26 schreef BlueEyes het volgende:
*O* voor de WHOnormdames en voor hun 'ukjes' die 2 zijn geworden O+

Fijn Sq, hoop dat ze niet teveel de tandjes gebruikt ook.

Hier heeft iemand bedacht dat als je genoeg hebt gehad je best even bijten kan vanuit het niets.
Echt van slok-slok-slok-BIJT
En die grijns die ik dan krijg is serieus Evil >:)
Hoe ik dit weer afgeleerd krijg...
Let me know als je het weet ;( Rip aan onze tepels
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:04:54 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151769257
Blue, je zou het als het goed is moeten kunnen zien als er een bijtpoging aan komt, omdat 'ie dan z'n tong weg moet halen zodat hij niet in zijn eigen tong bijt.
Mij is het nooit opgevallen, maar misschien lukt het jou wel ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 17 april 2015 @ 12:08:07 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_151769343
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 12:04 schreef Burdie het volgende:
Blue, je zou het als het goed is moeten kunnen zien als er een bijtpoging aan komt, omdat 'ie dan z'n tong weg moet halen zodat hij niet in zijn eigen tong bijt.
Mij is het nooit opgevallen, maar misschien lukt het jou wel ;).
Dat kunnen ze dusdanig snel dat je daar niet op kan anticiperen volgens mij :')
disclaimer
pi_151769461
Ik ken zijn bijtmomenten normaal gesproken, dan is het niet tijdens het volop drinken.
Dan is er ook ander gedrag bij qua drukdoen.
Deze is nieuw volop in de drinksessies, moet daar nog even op inspelen die timing te ontdekken.
Als ik 'm al ontdekken ga :')
pi_151770181
Blue, wat doet ie als je em dan in je borst drukt? Dat deed ik hier reflexmatig, en toen lieten ze beide meteen los :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151771048
En zachtjes terugbijten?
Professioneel gifmenger.
pi_151771583
Seriously? En als je kind slaat, mep je dan ook terug? zachtjes
  vrijdag 17 april 2015 @ 13:31:12 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_151771643
Waar moet je dan in bijten? Want voordat je zo'n romper ver genoeg uit hebt om in de tepel te bijten is het effect natuurlijk vervlogen...
disclaimer
pi_151771755
:D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 april 2015 @ 13:35:16 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151771785
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Waar moet je dan in bijten? Want voordat je zo'n romper ver genoeg uit hebt om in de tepel te bijten is het effect natuurlijk vervlogen...
*grin*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151771838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:28 schreef WupWup het volgende:
Seriously? En als je kind slaat, mep je dan ook terug? zachtjes
Nope, was niet serieus.

Ik zou gewoon boos worden en stoppen met voeden. Maar ik heb makkelijk praten, want mijn zoon kreeg pas tanden toen hij niet meer bij mij dronk.
Professioneel gifmenger.
pi_151772226
Hoi!

Ik drop even een linkje hier https://www.tno.nl/nl/ove(...)-borstvoeding-geeft/

In 5 jaar van 18% >6 maanden bv naar 39%!
Hoe dat zo? Betere voorlichting? Betere kolfomstandigheden op de werkvloer?
pi_151772387
Door dit topic natuurlijk 8-)
  vrijdag 17 april 2015 @ 13:53:02 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_151772438
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:47 schreef Olf het volgende:
Hoi!

Ik drop even een linkje hier https://www.tno.nl/nl/ove(...)-borstvoeding-geeft/

In 5 jaar van 18% >6 maanden bv naar 39%!
Hoe dat zo? Betere voorlichting? Betere kolfomstandigheden op de werkvloer?
Het werd hier eerder al genoemd, ik geloof zelf dat het te maken heeft met steeds meer maatschappelijke aandacht voor borstvoeding, de voordelen er van, en dat het ook weer geaccepteerd wordt dat mensen hun baby voeden met, god sta me bij, een halfblote borst.
Wellicht telt ook mee dat moeders steeds meer zelf (online?) onderzoek doen en daarop keuzes baseren in plaats van te doen wat je moeder / tante / buurvrouw je adviseert.
Goed voorbeeld doet goed volgen, en zo gaat het vuurtje snel lopen! Goede ontwikkeling *O*
disclaimer
pi_151772580
Ik vind het vooral zo ridicuul snel dat het meer dan verdubbeld is! Lopend vuurtje kan het natuurlijk goed zijn!

Ik vind het zelf ook moeilijk in te schatten wat er qua beleid/advies/informatie is veranderd in de afgelopen jaren omdat ik pas over borstvoeding 'nadacht' in 2012.
  vrijdag 17 april 2015 @ 14:07:08 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151772950
Ik denk eigenlijk dat internet en bijvoorbeeld facebook ook best een grote invloed hebben. Makkelijker om informatie te verkrijgen, ervaringen te delen etc. Als ik het zou moeten hebben van informatie van familie, vrienden en kennissen dan wat het hier ook al snel klaar geweest met de borstvoeding vrees ik.
pi_151773096
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Waar moet je dan in bijten? Want voordat je zo'n romper ver genoeg uit hebt om in de tepel te bijten is het effect natuurlijk vervlogen...
_O- en daar schoot mijn brood mis door het lachen.

In borst drukken is al 'te laat' want hij bijt heel snel om aan te geven dat het klaar is.
En volgens mij weet hij dat er reactie op komt door die evilsmile die ik dan meteen krijg (incl grinnikje }:| )
pi_151775410
Ela wat mooi!!

Goede berichten ook!

Oh help, die bijt 'incidenten' lijkt me zo erg... Zijn er ook kindjes die die behoefte niet hebben :{ :X ik kan dat echt niet volhouden als hij gaat bijten
pi_151775901
Ik denk ook dat internet er veel mee te maken heeft, het is zoveel makkelijker om informatie te vinden. En de opkomst van lactatiekundigen wellicht ook?!

Er is een poos best wel ondermijnend gedaan over borstvoeding, de waarde ervan.
Toen ik werd geboren stond er bijvoorbeeld diezelfde week in de krant dat borstvoeding slecht was omdat er bepaalde stoffen in zaten... Mijn moeder trok zich daar niets van aan, maar het zegt wel iets over de tendens die er toen heerste. Inmiddels is het wel weer duidelijk geworden (logischerwijs) dat borstvoeding toch wel erg goed is voor je baby ;) (Hee, die natuur is zo achterlijk nog niet hoor!) En die informatie kun je ook nog eens veel makkelijker zelf vinden. Waar je vroeger afhankelijk was van wat je moeder of een hulpverlener je vertelde, of een boek uit de bibliotheek, kun je nu zo snel allerlei andere kanten, feiten, meningen en verhalen vinden.

Over bijtende kindjes:
Hier een kindje dat niet heeft gebeten. Nou ja, 2 of 3x maar ik denk dat dat te maken had met gevoelens in haar mond (tandjes, dan wilde ze heel graag op dingen bijten en ik vermoed ook echt per ongeluk in m'n tepel). En bij mij was dat zo gevoelig, dat ik dan onmiddellijk moest afkoppelen en ze pas een paar uur later weer mocht drinken, ik denk dat ze dat ook wel aanvoelde :)

De fase van het bijten, of eigenlijk dat ik zelf het gevoel had dat ik niet kon inschatten wanneer ze dat eventueel zou doen, vond ik ook maar best kort. Op een gegeven moment is er minder behoefte aan bijten vanwege tandjes, en dan is er ook geen noodzaak verder. Ze begrijpen al best wel snel dat een tepel niet is om te bijten maar om uit te drinken, het is één van de primaire levensbehoeften, eten bij je mama.
Ik denk dus dat het best kan helpen om, als je kindje bijt, af te koppelen en even te wachten met verder drinken. In de tussentijd kun je uitleggen (hoe klein je kindje ook is) dat het pijn doet en dat je even moet bijkomen. Intussen is de situatie ook meteen 'gereset' en kun je het opnieuw proberen. Ik denk dat de meeste kindjes niet expres doorgaan met bijten als ze merken dat dat een averechts effect heeft, bijv. dat je dan (tijdelijk) geen drinken/eten krijgt bij mama. Wellicht bijten ze een paar keer, maar hopelijk voelen ze dan aan dat dat niet de bedoeling is (voor zowel hun mama, waarbij het pijn doet, als voor zichzelf).
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:57:12 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_151775960
Even een tegengeluid.
In de afgelopen 5 jaar heeft mijn dochter mij welgeteld 1 keer gebeten. Maar toen was ze ook bezig met een soepstengel, dus dat was een vergissing.
Sindsdien mocht ze ook geen eten meer in haar hand hebben als ze dronk. ;)
Ja, en soms liet ze wat onhandif los waardoor de boventanden de tepel iets teveel raken, maar dat is geen bijten.
Het kan dus anders. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_151780565
Ik ga er ook absoluut van uit dat het fases zijn dat bijten.
Moest daar alleen een maand geleden even zelf doorheen, was toen echt in staat te stoppen ermee want werd er gek van.
Maar gelukkig peptalkje gehad en tanden op elkaar :') bij mezelf en ik kon er weer tegenaan. En het kwam goed, en is nu weer even een ding.

Wat mij op de been hield was ook, waarom zou ik stoppen met de bv om bijten terwijl er duizenden kids zijn die ook tandjes hebben en die kunnen wel door met bv.
En ik ben nog zo niet klaar met voeden en vind het nog te fijn verder O+
pi_151806976
Vraag.
Mijn dochter van 6 weken heeft weer de geelgroenige poep van het begin van de bv periode ipv de mostergele die ze daarna had. Volgens de kraam kwam dit door te weinig achtermelk ofzo. Ik denk dus dat ik overproductie heb. Dit denk ik omdat de borst altijd supervol voelt voordat ik ga voeden en er altijd nog wat uitkomt als ik (als ze niet meer wil) wat stimuleer na afloop.

Op borstvoeding.nl staat dat je dan de eerste borst twee keer aanbied met boertje tussendoor en dan daarna de tweede twee keer. Maar ze wil gewoon echt niet meer na die eerste keer. Zit alleen maar een beetje op de tepel te sabbelen en duwt hem dan met een frons haar mond uit met de tong. Ik heb ook het idee dat ze last heeft van de poep. Ze gilt af en toe ineens tijdens het drinken en gaat dan wel weer gewoon verder. Ook zie ik haar soms persen zonder resultaat. Daar wordt ze dan gefrustreerd van. Als ze er nou geen last van had, zou ik het laten zo, maar dat is dus niet.

Heeft er iemand tips? Zou een kolf helpen? Dat ik het eerst voorkolf ofzo, voormelk er al uit, zodat ze het wel leeg kan drinken en meer achtermelk krijgt... Of zou dat alleen maar meer overproductie geven. Of moet ik het advies van borstvoeding.nl volgen en blijven proberen met aanbieden..
pi_151807212
https://www.lalecheleague(...)l-melk-overproductie

Hier herken ik alles in. Snelle tsr en stromen als een gek, veel lucht in de maag, baby laat flinke boeren. Krampjes en vaak loslaten (waarna ik haar dus onderspuit)

Op deze site wordt (bijna) leegkolven aangeraden. Dat werkt misschien beter voor ons. Is een handkolf daar goed genoeg voor? Want ik ben een thuisblijfmoeder en heb aan een voorraadje ook niks, dus heb ik geen zin een dure elektrische aan te schaffen als een handkolf genoeg is voor de af en toe kolf momenten...

Het blokvoeden zal ik sowieso proberen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Risu op 18-04-2015 20:11:36 ]
pi_151808282
Na meerdere websites gelezen te hebben, kom ik tot de conclusie dat een lk inschakelen wel handig kan zijn als het probleem blijft bestaan. Voor dit weekend ga ik iig voor het voeden een deel in een doekje spuiten tot het niet meer zo heftig komt. Dan kan ze iig rustiger drinken en krijgt ze misschien al betere melk.
Veel sites geven andere adviezen, maar de algemene draad is toch dat het zichzelf gaat regelen ook na een tijdje. Dus wie weet roep ik wel te snel dat het een probleem is. Ik ben ook pas 6 weken bezig.
'S nachts kan ik niet blokvoeden, dan komt ze om de 4 uur. Overdag maar eens kijken wat ze nou eigenlijk doet. hoeveel tijd er nou werkelijk tussen zit enzo.
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:37:13 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151808303
Risu, ik heb geen ervaring met overproductie maar kan als mede-thuisblijfmoeder een kolf toch wel aanbevelen. Handkolf of een goedkope elektrische, dan kan je iig nog eens een keer een avondje weg of uitslapen ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:17:12 #59
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_151809471
Risu, heb je nu wel een kolF in huis? Ik zou nu 1x beide kanten leegkolven als ik jou was. Dan heb je de boel als hetware "gereset". En dan gaan blokvoeden. elke 3 uur 1 borst (dus, om 11 uur 1 borst, wil ze om 1 uur weer, dezelfde borst aanbieden, wil ze om 3 uur weer, de andere borst aanbieden, en die andere aanbieden als ze tot 6 uur weer een keer komt). Je zult zien dat als ze een keer uitsluitend achtermelk krijgt de krampjes zeer snel minder worden.
Bij mijn oudste kreeg ik ook met 6 weken een overproductie. Erg irritant!

Edit, kan prima met een handkolf.
Edit 2: Met 6 weken denk ik dat blokken van 4 uur beter zijn
pi_151809582
Maar het is toch niet gek dat de poep telkens verandert?! Volgens mij is het helemaal niet gek om groenige poep te hebben :)

Ik denk dat als je gewoon normaal doorvoed, dat je kindje de borstvoeding vanzelf zelf goed regelt. Pas als ze zelf merkbaar ontevreden is of misselijk of hongerig vlak na het drinken, dan lijkt me dat er iets aan de hand is, of als jij zelf last hebt van stuwing vlak na een voeding. Zelf zou ik niet zomaar gaan kolven, want dan geef je je borsten toch juist een verkeerd signaal? Die gaan dan meer produceren?

-edit-
Ik lees nu dat ze ook last heeft van krampjes. Gebruik je een draagdoek? Dat kan veel helpen bij je kindje, maar doordat ze dichtbij je zit helpt het ook om je productie actief te reguleren :)

Een LK kan waarschijnlijk het best beoordelen :) Ik heb alleen zelf ervaring met m'n eigen kindje ;)
pi_151810223
Bedankt voor de reacties.
Ze had net eindelijk een echte poepluier (de hele dag steeds maar van die halve, meer natte scheetluiers) en het was alweer iets geler. Ook geen gepiep en het kwam er netjes uit (met de bekende spuitgeluiden, dat wel c_/ ). Wie weet toch te snel paniek, maar ja, jonge moeder en nul ervaring he. Ik hou het iig in de gaten de komende tijd.
Kolf lijkt me zelf ook wel handig voor je weet maar nooit, momentje weg enzo, maar wilde even kijken hoe het loopt. Het had ook compleet kut kunnen gaan, heb je weer een kolf voor niks gekocht. Even kijken wat ik aan bonnen ed krijg op kraamfeestje.
pi_151810550
:) Je doet het hartstikke goed zo te lezen Risu! En je meisje ook <3 Rustig aan en hier lezen van ervaringen helpt ook altijd! Als je twijfelt kun je altijd een LK bellen!
pi_151819430
Links lijkt getemd, rechts moet nog even kijken. Links is nu gewoon altijd zacht (en dan zit er dus nog ruim voldoende in) rechts heeft nog harde plekken.
Maar vannacht dus weg laten lopen.. Zeg maar spuiten. Resultaat was 2 doorweekte spuugdoekjes, een nat dekbed en een natte pyjamabroek.. Woops. En ik heb niet eens moeite moeten doen om het eruit te krijgen. Nat dekbed kwam omdat ik het doekje pakte en de telefoon om even te kijken met licht (want het was te donker) en toen was ie al bezig. :') natte broek omdat het niet alleen spoot, maar ook naar bneden stroomde en dat had ik niet in de gaten tot ik het doekje weghaalde.

Maar toen ik haar aanlegde was het geen slikken of stikken meer. Het ging veel rustiger en volgens mij dronk ze ook langer, maar ik time niet meer. Vanmorgen was de poep weer geler. *O* en ze gilde of huilde niet meer.
Vandaag ook maar zo door gaan denk ik. Dan komt het misschien toch vanzelf ook weer goed.
  zondag 19 april 2015 @ 11:53:49 #64
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151820237
Klinkt goed, risu. Ik denk dat je het helemaal goed hebt aangepakt!

Zouden jullie een kolf van iemand overnemen die 3,5 jaar gebruikt is?
Het gaat om een medela freestyle.
Ik heb niet zo'n groot budget en ze vraagt hier 75 euro voor. Geen idee of dit oké is.
De andere zijn stukken nieuwer op Mp en gaan weg rond de 130/150.
130 is wel mijn max trouwens..
Anders kan ik geen draagdoek meer aanschaffen.:-p
pi_151820485
Ik was laatst met mijn Ameda (ander segment kolf) bij de winkel omdat ik dacht dat ie stuk was en degene die m nakeek kon duidelijk zien dat ie veel gebruikt werd en raadde aan bij een volgende toch een nieuwe aan te schaffen.
En toen was de kolf 6mnd oud en wordt gemiddeld 4 dagen per week 2x per dag gebruikt.

Dus ik zou nagaan hoeveel gebruikt en of voor deze 'jaargang' nog wel spullen verkrijgbaar zijn.
Beetje jammer bij bijvoorbeeld lekke slang en dan niet een nieuwe kunnen kopen .
  zondag 19 april 2015 @ 12:11:20 #66
335643 faptist
Maakt fouten
pi_151820598
Maar de slangetjes kun je gewoon bij een dierenwinkel kopen natuurlijk.
Nee hoor. Snap meteen wat je bedoelt.
Ik denk dat het ook goedkoop/duurkoop wordt op deze manier.
pi_151820671
Even mosterd, maar Risu, ik heb ook overproductie en Ellie heeft nog relatief lang met tussenpozen groene poep gehad. Ook heb ik ondanks dat ik thuiswerkmama ben wel een kolf in huis, om idd eens in de zoveel tijd te 'resetten'.
Maar bij goede overproductie kan ik je overleg met een lk echt aanraden - het is wellicht een luxeprobleem, maar kan toch knap vervelend zijn!

Edit: krampjes kunnen daarvan komen, maar kan er ook los van staan. Sneu hè?
Home is where the O+ is...
pi_151820694
Bij de dierenwinkel :D ):O
pi_151820700
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 12:06 schreef BlueEyes het volgende:
Ik was laatst met mijn Ameda (ander segment kolf) bij de winkel omdat ik dacht dat ie stuk was en degene die m nakeek kon duidelijk zien dat ie veel gebruikt werd en raadde aan bij een volgende toch een nieuwe aan te schaffen.
En toen was de kolf 6mnd oud en wordt gemiddeld 4 dagen per week 2x per dag gebruikt.

Dus ik zou nagaan hoeveel gebruikt en of voor deze 'jaargang' nog wel spullen verkrijgbaar zijn.
Beetje jammer bij bijvoorbeeld lekke slang en dan niet een nieuwe kunnen kopen .
Hmm, die persoon die jouw aanraadde een nieuwe kolf te kopen, heeft die daar voordeel bij? Een half jaar gebruiken lijkt me nog vrij minimaal, eigenlijk, zelfs met jouw frequentie. Ik was er niet bij, maar het riekt naar "koop maar een nieuwe, bij mij in de winkel".
Professioneel gifmenger.
  zondag 19 april 2015 @ 12:49:43 #70
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151821410
ik heb een ardo calypso (toch nog maar niet verkocht omdat er misschien ooit wel een tweede komt) en die telt zelf de gebruiksuren. je hebt garantie tot 450 klokuren gebruiksduur. maakt niet uit hoe oud, en ook overdraagbaar met t originele garantiebewijs :Y
Kwak
  zondag 19 april 2015 @ 14:21:07 #71
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151823956
Omdat O+ prachtige borstvoedingsfoto's O+

http://pulptastic.com/pho(...)o-normalize-nursing/

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151825598
(zet m zo ook in V&A)
Vriendin van me heeft geen bv kunnen geven maar had al wel een kokf gekocht. Hij is uit de doos geweest (om te bekijken) maar niet gebruikt.
Medela afkolfset (enkel).
17,50 incl verzenden.

Reacties graag via pm/dm

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoë23 op 19-04-2015 15:33:58 ]
  zondag 19 april 2015 @ 15:27:25 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_151825878
Dat is toch geen kolf, dat is toch een setje wat je aan een huurkolf kan hangen?
disclaimer
pi_151826057
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is toch geen kolf, dat is toch een setje wat je aan een huurkolf kan hangen?
Ik ken het merk/de inhoud zelf niet sorry. Heb zelf altijd avent gehad.

Op internet zie ik het inderdaad staan. Sorry!

Die verkoopt ze dus :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 april 2015 @ 19:28:54 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151834767
Risu: als je het idee hebt dat ze de melkstroom niet aankan als je begint met voeden zou je ook tegen de zwaartekracht in kunnen voeden. Dan moet ze er moeite voor doen ipv dat ze er bijna stikt in de melkstroom
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151835088
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:05 schreef Risu het volgende:
Links lijkt getemd, rechts moet nog even kijken. Links is nu gewoon altijd zacht (en dan zit er dus nog ruim voldoende in) rechts heeft nog harde plekken.
Maar vannacht dus weg laten lopen.. Zeg maar spuiten. Resultaat was 2 doorweekte spuugdoekjes, een nat dekbed en een natte pyjamabroek.. Woops. En ik heb niet eens moeite moeten doen om het eruit te krijgen. Nat dekbed kwam omdat ik het doekje pakte en de telefoon om even te kijken met licht (want het was te donker) en toen was ie al bezig. :') natte broek omdat het niet alleen spoot, maar ook naar bneden stroomde en dat had ik niet in de gaten tot ik het doekje weghaalde.

Maar toen ik haar aanlegde was het geen slikken of stikken meer. Het ging veel rustiger en volgens mij dronk ze ook langer, maar ik time niet meer. Vanmorgen was de poep weer geler. *O* en ze gilde of huilde niet meer.
Vandaag ook maar zo door gaan denk ik. Dan komt het misschien toch vanzelf ook weer goed.
Je verhaal is zo herkenbaar. Misschien een tip van flip: hou in plaats van een doek een flesje tegen de borst aan. Kan je alvast een klein voorraadje aanleggen voor het geval dat.

quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 11:53 schreef faptist het volgende:
Klinkt goed, risu. Ik denk dat je het helemaal goed hebt aangepakt!

Zouden jullie een kolf van iemand overnemen die 3,5 jaar gebruikt is?
Het gaat om een medela freestyle.
Ik heb niet zo'n groot budget en ze vraagt hier 75 euro voor. Geen idee of dit oké is.
De andere zijn stukken nieuwer op Mp en gaan weg rond de 130/150.
130 is wel mijn max trouwens..
Anders kan ik geen draagdoek meer aanschaffen.:-p
Als 130 je max is, kijk dan even op vosmedisch.nl . Heb daar mijn Spectra 9 plus vandaan. Dubbelzijdig elektrisch voor 110 euro. Heb ook een groot gedeelte (ik geloof 70%) teruggekregen door de aanschaf te declareren bij de zorgverzekering.
Edit: 75 euro kreeg ik vergoed.

[ Bericht 12% gewijzigd door Skittles op 19-04-2015 22:13:34 ]
  zondag 19 april 2015 @ 19:51:15 #77
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151835611
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 11:53 schreef faptist het volgende:
Klinkt goed, risu. Ik denk dat je het helemaal goed hebt aangepakt!

Zouden jullie een kolf van iemand overnemen die 3,5 jaar gebruikt is?
Het gaat om een medela freestyle.
Ik heb niet zo'n groot budget en ze vraagt hier 75 euro voor. Geen idee of dit oké is.
De andere zijn stukken nieuwer op Mp en gaan weg rond de 130/150.
130 is wel mijn max trouwens..
Anders kan ik geen draagdoek meer aanschaffen.:-p
In principe is de motor van een kolf ontworpen om één 'ronde' bv mee te gaan, dus ik zou het zelf niet doen.
KuikenGuppy
pi_151838455
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:21 schreef Chanty het volgende:
Omdat O+ prachtige borstvoedingsfoto's O+

http://pulptastic.com/pho(...)o-normalize-nursing/

[ afbeelding ]
Ik vind het een mooie foto, maar of je hiermee nu bv 'normaliseert'? :D . Op de een of andere manier vind ik mezelf nooit terug in zo'n soort glamourlook tijdens het voeden. En al helemaal niet in de sneeuw.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 19 april 2015 @ 20:56:18 #79
73386 Fazz
onderweg
pi_151838755
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 19:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

In principe is de motor van een kolf ontworpen om één 'ronde' bv mee te gaan, dus ik zou het zelf niet doen.
Is dat echt zo? Wat wordt er dan verstaan onder 1 ronde?

Mijn kolf is eerder gebruikt bij 2 kinderen en zelf heb ik hem ook maanden gebruikt. Een volgende ronde ga ik hem trouwens niet meer geven. Volgens mij maken de nieuwe kolven een stuk minder herrie, en dat is met kolven op werk in een hokje met van die dunne systeemwandjes toch wel wat fijner :')
pi_151838812
Hoe frequent zo'n kolf wordt gebruikt gedurende die ene ronde lijkt me allesbepalend idd ;)
  zondag 19 april 2015 @ 20:58:51 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151838851
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2015 20:56 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Wat wordt er dan verstaan onder 1 ronde?

Mijn kolf is eerder gebruikt bij 2 kinderen en zelf heb ik hem ook maanden gebruikt. Een volgende ronde ga ik hem trouwens niet meer geven. Volgens mij maken de nieuwe kolven een stuk minder herrie, en dat is met kolven op werk in een hokje met van die dunne systeemwandjes toch wel wat fijner :')
Ik stuurde laatst een filmpje op waar op de achtergrond mn gekolf te horen was, kreeg ik de vraag of ik naar techno luisterde :') :D

Ik heb het idee dat mijn Avent kolf wel een beetje aan het eind van z'n latijn is. Is tot nu toe 4+6 maanden gebruikt en valt nu soms even uit als het snoertje draait of hij maakt het geluid van een cassettebandje op je walkman die bijna leeg is :P
  zondag 19 april 2015 @ 21:11:09 #82
73386 Fazz
onderweg
pi_151839448
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik stuurde laatst een filmpje op waar op de achtergrond mn gekolf te horen was, kreeg ik de vraag of ik naar techno luisterde :') :D

:D
Mijn 'geluk' was dat de kolfkamer op een andere verdieping was en vlak naast de trap. Ik was dus heel snel met naar binnen en weer naar buiten gaan :+
De kolfkamer deed ook dienst als vergaderhok, ik heb dus echt meerdere malen mensen eruit moeten sturen terwijl ik de kamer gewoon netjes geblokt had }:| oh my, bedenk me nu weer hoe blij ik ben dat ik niet meer kolf op werk :')
  zondag 19 april 2015 @ 21:42:49 #83
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_151841055
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2015 20:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind het een mooie foto, maar of je hiermee nu bv 'normaliseert'? :D . Op de een of andere manier vind ik mezelf nooit terug in zo'n soort glamourlook tijdens het voeden. En al helemaal niet in de sneeuw.
Haha nee ik ook niet maar een beetje artifarti van de fotografe kan ik altijd wel waarderen. Zelf zou ik mijn foto's idd wat meer naturel willen en op een warm strand :+ maar niet uitgezakt en wijdbeens op de bank zoals ik meestal zitt te voeden inclusief vetwobbels op de buik :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_151842519
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 21:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Haha nee ik ook niet maar een beetje artifarti van de fotografe kan ik altijd wel waarderen. Zelf zou ik mijn foto's idd wat meer naturel willen en op een warm strand :+ maar niet uitgezakt en wijdbeens op de bank zoals ik meestal zitt te voeden inclusief vetwobbels op de buik :')
Kind over je wobbels draperen, lief lachen en tadaaa! :7
Professioneel gifmenger.
pi_151842699
Mijn zoontje drinkt helaas niet meer aan de borst, is nooit echt goed gelukt omdat hij te kort en niet goed dronk.. Nu kolf ik sindsdien en hij krijgt elke 3 uur (als hij het zolang volhoudt) een flesje. Nu kolfde ik altijd voldoende, genoeg voor 1,5-2 flesjes per keer. Maar sinds gister gaat m'n productie ineens omlaag, uit m'n linkerborst kwam haast altijd zo'n 100ml, vandaag is het ineens nog maar 50ml. Samen met de 50ml die normaal uit m'n rechterborst komt, heb ik nu net genoeg voor 1 flesje. Blijf nu druk kolven zodat ik hem nog mijn melk kan geven, ben bang dat dit zo snel gaat stoppen.. Waardoor kan dit komen en wat kan ik hiertegen doen? Heb 2x geprobeerd Nutrilon voor de nacht te geven (om te zien of ie langer doorslaapt) en de volgende dag huilde hij erg veel door krampjes. Ben daardoor nogal huiverig hem dit weer te geven, mocht ik echt te weinig melk meer hebben.
Ben trouwens wel afgelopen woensdag met de pil begonnen, de Cerazette, volgens de gyn zou dit geen invloed moeten hebben op de productie. Voel me ook al een paar dagen ziekig, voelde me koortsig maar dat is vandaag weer weg, blijf wel hoofdpijn houden (denk bijwerking van de pil). Misschien dat de pil/ziekig zijn hier iets mee te maken kunnen hebben? Wil graag doorgaan met borstvoeding geven maar ook de pil blijven gebruiken.
pi_151842720
Oh en zag een O+ foto van Ela!
pi_151843223
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 22:14 schreef Gevalletje het volgende:
Mijn zoontje drinkt helaas niet meer aan de borst, is nooit echt goed gelukt omdat hij te kort en niet goed dronk.. Nu kolf ik sindsdien en hij krijgt elke 3 uur (als hij het zolang volhoudt) een flesje. Nu kolfde ik altijd voldoende, genoeg voor 1,5-2 flesjes per keer. Maar sinds gister gaat m'n productie ineens omlaag, uit m'n linkerborst kwam haast altijd zo'n 100ml, vandaag is het ineens nog maar 50ml. Samen met de 50ml die normaal uit m'n rechterborst komt, heb ik nu net genoeg voor 1 flesje. Blijf nu druk kolven zodat ik hem nog mijn melk kan geven, ben bang dat dit zo snel gaat stoppen.. Waardoor kan dit komen en wat kan ik hiertegen doen? Heb 2x geprobeerd Nutrilon voor de nacht te geven (om te zien of ie langer doorslaapt) en de volgende dag huilde hij erg veel door krampjes. Ben daardoor nogal huiverig hem dit weer te geven, mocht ik echt te weinig melk meer hebben.
Ben trouwens wel afgelopen woensdag met de pil begonnen, de Cerazette, volgens de gyn zou dit geen invloed moeten hebben op de productie. Voel me ook al een paar dagen ziekig, voelde me koortsig maar dat is vandaag weer weg, blijf wel hoofdpijn houden (denk bijwerking van de pil). Misschien dat de pil/ziekig zijn hier iets mee te maken kunnen hebben? Wil graag doorgaan met borstvoeding geven maar ook de pil blijven gebruiken.
Met de pil heb ik geen ervaring. Maar wel met alle voeding kolven (bij mijn eerste). Heb inderdaad wel gehad dat de productie afnam bij ziekzijn en dat trok weer bij (wel zelf een dagje extreem vaak gekolft om regeldag te simuleren). Heb uiteindelijk tot 1 jaar op die manier bv gegeven. Toen vond ik t mooi en ben ik langzaam geminderd en zijn we overgegaan op koemelk.
pi_151845704
+1 op dat ziek/koorts ruk is voor je productie }:| Trekt wel weer bij, maar voor nu.. Succes!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_151847042
Kan het zijn dat je ongesteld wordt?
pi_151853065
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 00:11 schreef WupWup het volgende:
Kan het zijn dat je ongesteld wordt?
Gebruik dus net de pil, die moet je door blijven slikken. Bij bijwerkingen staat wel onregelmatige bloedingen en ik kwam op internet al verhalen tegen dat je gelijk weer kan gaan vloeien. Heb inderdaad wel weer bloedverlies nu.. Zou dit nu al m'n 1e menstruatie zijn? -O- (Q is morgen 5 weken)
pi_151853772
Mijn beste gok is dat menstruatie toch het issue is. Gewoon blijven aanleggen op verzoek, met je productie komt het dan snel weer goed. Mijn eigen ervaring is dat ik weer meer melk heb zodra de ongesteldheid goed doorzet. Zo'n eerste menstruatie kan wel een stuk heviger zijn dan je gewend bent. Alsof het lijf nog wat rotzooi op te ruimen heeft. Balen zeg, zo snel alweer.
pi_151854366
Hallo,

Ik hoop dat ik even mag binnenwippen met een vraag:

Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen :? . Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
  maandag 20 april 2015 @ 11:54:20 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_151854450
Zodra je borstvoeding goed loopt kun je met spenen aan de gang. Dat kan al vrij snel zijn. Het wordt echter in het begin afgeraden omdat een baby voor flessenmelk weinig moeite hoeft te doen. Hij kan daardoor problemen krijgen met drinken uit de borst, omdat dat een heel andere techniek vergt.

Overigens kan je vriend genoeg doen naast voeden om jullie te ondersteunen: luiers verschonen, baby in bad doen, eten koken voor jou, etc ;)
disclaimer
pi_151854467
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:50 schreef silliegirl het volgende:
Hallo,

Ik hoop dat ik even mag binnenwippen met een vraag:

Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen :? . Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
Ik hoorde laatst van een vriendin dat die hele tepel-speenverwarring alweer achterhaald zou zijn. Is een mythe, schijnt.
Ik begon na een week of zes met de fles met gekolfde melk, ging prima.
Professioneel gifmenger.
pi_151854714
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
Zodra je borstvoeding goed loopt kun je met spenen aan de gang. Dat kan al vrij snel zijn. Het wordt echter in het begin afgeraden omdat een baby voor flessenmelk weinig moeite hoeft te doen. Hij kan daardoor problemen krijgen met drinken uit de borst, omdat dat een heel andere techniek vergt.

Overigens kan je vriend genoeg doen naast voeden om jullie te ondersteunen: luiers verschonen, baby in bad doen, eten koken voor jou, etc ;)
Dat laatste heb je gelijk in natuurlijk, maar ik zie hem bij kinderen van vrienden wel genieten van de fles mogen geven, dus dat gun ik hem ook :). Daarnaast de praktische kant: na mijn verlof neemt vriend een papadag en komt alles op hem neer, dus ook de voedingen. Het is dan wel zo fijn als de voedingen (ook met fles) op de rit zijn en vriend al heeft kunnen oefenen..

quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van een vriendin dat die hele tepel-speenverwarring alweer achterhaald zou zijn. Is een mythe, schijnt.
Ik begon na een week of zes met de fles met gekolfde melk, ging prima.
Een week of zes is al vrij vlot inderdaad. Thanks :)
  maandag 20 april 2015 @ 12:13:04 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151854938
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 11:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van een vriendin dat die hele tepel-speenverwarring alweer achterhaald zou zijn. Is een mythe, schijnt.
Ik begon na een week of zes met de fles met gekolfde melk, ging prima.
Het is geen mythe, maar komt veel minder voor dan oorspronkelijk gedacht.
Sillie, wij zijn na een week of vijf/zes begonnen eens een flesje afgekolfde melk te geven.
KuikenGuppy
pi_151855083
De oudste kreeg in de kraamweek gekolfde melk bij via een fles, jongste met een spuitje. Beide omdat ze wat lui waren wat betreft drinken aan de borst en daardoor teveel afvielen. Maar denk na paar weken wel met de fles gekolfde voeding gekregen. Het heeft bij allebei geen verwarring opgeleverd . Jongste heeft tot zeven maanden prima aan de borst en uit de fles gedronken.

We hebben het dus niet gedaan omdat het dan voor papa ook zo leuk is. Maar meer noodzaak. Papa mocht andere leuke dingen doen. :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_151855336
Het is volgens mij vooral belangrijk dat het aanhappen en drinken aan de borst probleemloos verlopen. Dan is er weinig kans dat dat na een flesje opeens niet meer zo is.

De oudste heeft vanaf 5 dagen oud flesjes gehad als bijvoeding, omdat hij te snel afviel en ook fingerfeeden (met een spuitje) te vermoeiend voor hem was. Zijn drinktechniek was echter prima en ook nooit een probleem gehad met wisselen tussen borst en fles.

De jongste heeft alleen een paar keer via fingerfeeden wat bijvoeding gehad (echt alleen de eerste 2-3 dagen) en we zijn met 6 weken begonnen om af en toe een flesje te geven. Tot nu toe 2x gedaan (nu is hij 9,5e week). Gewoon om te oefenen voor als hij naar het kdv gaat (en toevallig omdat oma even kwam oppassen toen wij met peuter weg waren). Als het zo uitkomt kan mijn vriend het geven idd, maar hij vindt het ook prima om alleen even te knuffelen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151859811
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 22:14 schreef Gevalletje het volgende:
Mijn zoontje drinkt helaas niet meer aan de borst, is nooit echt goed gelukt omdat hij te kort en niet goed dronk.. Nu kolf ik sindsdien en hij krijgt elke 3 uur (als hij het zolang volhoudt) een flesje. Nu kolfde ik altijd voldoende, genoeg voor 1,5-2 flesjes per keer. Maar sinds gister gaat m'n productie ineens omlaag, uit m'n linkerborst kwam haast altijd zo'n 100ml, vandaag is het ineens nog maar 50ml. Samen met de 50ml die normaal uit m'n rechterborst komt, heb ik nu net genoeg voor 1 flesje. Blijf nu druk kolven zodat ik hem nog mijn melk kan geven, ben bang dat dit zo snel gaat stoppen.. Waardoor kan dit komen en wat kan ik hiertegen doen? Heb 2x geprobeerd Nutrilon voor de nacht te geven (om te zien of ie langer doorslaapt) en de volgende dag huilde hij erg veel door krampjes. Ben daardoor nogal huiverig hem dit weer te geven, mocht ik echt te weinig melk meer hebben.
Ben trouwens wel afgelopen woensdag met de pil begonnen, de Cerazette, volgens de gyn zou dit geen invloed moeten hebben op de productie. Voel me ook al een paar dagen ziekig, voelde me koortsig maar dat is vandaag weer weg, blijf wel hoofdpijn houden (denk bijwerking van de pil). Misschien dat de pil/ziekig zijn hier iets mee te maken kunnen hebben? Wil graag doorgaan met borstvoeding geven maar ook de pil blijven gebruiken.
Je zoontje is nog heel klein toch? Heeft er al een goede LK met je meegekeken waarom het drinken aan de borst niet lukt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 20 april 2015 @ 18:27:36 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_151866201
Kuiken heeft zelf een woord bedacht voor bv. "Tata" zegt 'ie O+.
KuikenGuppy
pi_151866593
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:50 schreef silliegirl het volgende:
Hallo,

Ik hoop dat ik even mag binnenwippen met een vraag:

Ik ontving van de week een infopakket van de kraamzorg. Het infopakket ging voornamelijk over borstvoeding. Er stond in dat je in de eerste periode borstvoeding niet met bijvoeding uit een fles mag combineren, omdat de speen vs. tepel voor verwarring zou zorgen :? . Is dat inderdaad zo, en zo ja, hoe lang is die periode dan?
Ik heb altijd geleerd dat je juist snel moet combineren, omdat je kindje anders een speen gaat weigeren. Nu hoef ik niet van dag 1 al met flesjes en kolven in de weer (want ik wil wel graag borstvoeding proberen te geven), maar aan de andere kant is het ook wel zo fijn (ook voor vriend) dat hij ook is een voeding voor zijn rekening kan nemen met gekolfde melk...
Sillie, dit is precies een puntje waardoor ik heb getwijfeld aan borst of flesvoeding. Ontneem ik dat niet de vader-kindmomentjes zolang hij nog geen fles afgekolfde melk kan geven. Dus inderdaad de eerste 6 weken ongeveer.
Wij hebben het er toen ook samen over gehad, en mijn vriend was heel stellig. Als borstvoeding het beste is voor ons kindje dan is dat zo, en die momentjes heeft hij wel op een andere manier.
Hebben jullie het er al samen over gehad?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151866731
Ik heb aan mijn man gevraagd of ik hem vader-zoontijd ontneem door bv te geven. Hij vindt van niet. Hij verschoont en knuffelt onze baby. Er is zoveel meer te doen dan alleen voeding geven en luiers verschonen.

In onze ogen is het dus geen reden om geen borstvoeding te geven, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
  maandag 20 april 2015 @ 19:09:13 #103
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151867508
De eerste zes weken geen fles gekolfde melk? Als je kind goed aanhapt, de voeding loopt en jij hebt een fles afgekolfd dan zie ik niet in waarom je die niet eerder dan bij 6 weken zou mogen geven.

Bij mijn beide baby's was het zo dat ze vanaf dag 1 heel goed aanhapten en goed doordronken. Ik weet niet meer precies wanneer ze hun eerste flesje gekolfde melk kregen, maar ergens in de 2e of 3e week.
  maandag 20 april 2015 @ 19:12:25 #104
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151867614
ik ben in week vier met af en toe een flesje begonnen. en ook met speen toen.
Kwak
pi_151867622
Ik ben wellicht egoïstisch, maar het is nooit een seconde in me opgekomen om dat aan mijn vriend te vragen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151867667
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben wellicht egoïstisch, maar het is nooit een seconde in me opgekomen om dat aan mijn vriend te vragen...
Ik vroeg het hem na aanleiding van hier. :)
  maandag 20 april 2015 @ 19:14:45 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_151867694
En daarbij, het gaat over de eerste weken? Dat moet echt geen reden zijn om niet voor borstvoeding te kiezen hoor. Er is echt zoveel meer aan ouderschap dan een fles geven :D
disclaimer
pi_151867803
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:13 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik vroeg het hem na aanleiding van hier. :)
Oh zo! Ik dacht van tevoren als punt om wel of niet te starten met bv (zoals Joycie zegt).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 20 april 2015 @ 19:20:58 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_151867899
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
En daarbij, het gaat over de eerste weken? Dat moet echt geen reden zijn om niet voor borstvoeding te kiezen hoor. Er is echt zoveel meer aan ouderschap dan een fles geven :D
Ja, dat wilde ik erachteraan typen maar kwam niet uit mn woorden dus had ik gedelete :+
pi_151867934
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh zo! Ik dacht van tevoren als punt om wel of niet te starten met bv (zoals Joycie zegt).
Nee absoluut niet! Ik wil borstvoeding geven en mijn man steunt mij daar gelukkig 100% in. Maar hij vond sowieso dat er meer is dan alleen voeding.
pi_151868475
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben wellicht egoïstisch, maar het is nooit een seconde in me opgekomen om dat aan mijn vriend te vragen...
+1 egoistisch misschien, maar ook nu interesseert het me niet. Dan heeft hij mooi pech, want ik blijf bij bv. Dan doet hij maar gewoon knuffelen, badje of verschonen ofzo.
pi_151870515
Hier was ik eigenlijk vanaf het begin van de zwangerschap heel stellig over het borstvoeding geven, dat gingen we gewoon doen.
Maar zo ongeveer met 10 weken ging ik twijfelen, onder andere of ik inderdaad mijn vriend daardoor niet iets ontneem en ik twijfelde zelf ook omdat ik een aantal nachten per week alleen ben en of dat dan wel goed zou gaan. Onzin eigenlijk, want of ik nu eruit moet dan om een fles te maken of ik pak de baby en leeg aan.

Nu twijfel ik niet meer, we gaan borstvoeding proberen, en daarbij wil ik best hulp inschakelen als het allemaal niet zo makkelijk loopt. Maar ik heb wel een grens. De baby moet het er goed op doen, en als het niet lukt, lukt het niet. Ik leef echt niet op de roze wolk dat borstvoeding een eitje gaat zijn, en dat je er niets voor hoeft te doen. En daar wil ik best energie en moeite is steken maar niet ten kosten van alles.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151871078
Wat is dat toch, 'ten koste van alles'? Wat betekent dat eigenlijk?
pi_151871393
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:34 schreef WupWup het volgende:
Wat is dat toch, 'ten koste van alles'? Wat betekent dat eigenlijk?
Ik heb het bij een vriendin gezien en die heeft zichzelf over de emmer geholpen omdat de borstvoeding niet op gang kwam maar ze van iedereen hoorde dat ze gewoon moest doorzetten. Toen ze uiteindelijk de beslissing had genomen om over te gaan op flesvoeding werd zij rustiger maar ook haar kindje.

Dat bedoel ik meer met niet ten koste van alles.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 20 april 2015 @ 20:48:29 #115
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151871692
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:40 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Sillie, dit is precies een puntje waardoor ik heb getwijfeld aan borst of flesvoeding. Ontneem ik dat niet de vader-kindmomentjes zolang hij nog geen fles afgekolfde melk kan geven. Dus inderdaad de eerste 6 weken ongeveer.
Wij hebben het er toen ook samen over gehad, en mijn vriend was heel stellig. Als borstvoeding het beste is voor ons kindje dan is dat zo, en die momentjes heeft hij wel op een andere manier.
Hebben jullie het er al samen over gehad?
Je vriend/man kan nog 100 dingen doen met je kindje op bv geven na...
- luier verschonen
- in bad doen
- mee in bad nemen (want dat mag jij voorlopig niet -O- )
- Mee wandelen
- boertjes laten
- knuffelen
- bewonderen
- weer verschonen :+
- nog meer boertjes laten
- knuffelen
- samen in slaap vallen met jullie kindje op zn borst. Wel een foto maken! *;

Enzovoort enzovoort.

En na een paar weken ga je wat kolven en dan kan hij ook. Mag jij dan de boertjes doen ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151871735
Het blijft wel heel lastig als je dit soort ervaringen van anderen hoort of hebt gezien. Ik heb in mijn omgeving vrijwel alleen maar moeders die snel gestopt zijn met bv, om allerlei verschillende redenen. En daarom had ik een beeld dat bv ook wel echt heel lastig of moeilijk zou zijn. Nu zal ik ook niet een rozewolkensprookje gaan vertellen, maar het was toch nooit zo dat ik het idee had dat de bv 'ten koste ging' van van alles en van mezelf.

Vader en kind-moment: vaders hebben heel vaak de eerste tijd het idee dat er een moeder-kind band is die zij nog niet helemaal op die manier ervaren. Er is gewoon veel intimiteit, omdat je baby nu eenmaal in jouw buik heeft gezeten en er daardoor emotioneel al veel is opgebouwd. Dat ervaren niet alle moeders zo hoor, en er zijn ongetwijfeld vaders die wel meteen heel erg veel contact voelen e.d. Maar zoiets is afhankelijk van veel zaken en bv is daar maar 1 factor in. Daarbij weet je dit van tevoren gewoon allemaal niet, bij een eerste kindje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151871829
Ik ben vier nachten per week van acht uur 's avond tot vier uur's nachts (of later) alleen met Frits thuis. Ik ben op die momenten vooral blij dat ik alleen mijn borst tevoorschijn hoef te halen en niet een flesje klaar hoef te maken.
Ik probeer ook vooral in oplossingen te denken (positieve mindset etc. ) en niet in problemen. Of je de fles gaat geven of je tepel bij je kind naar binnen frot verandert niets aan het feit dat je vriend er meerdere nachten niet is. Geef jezelf de tijd om keuze te maken, de enige naar wie je die keuze hoeft te verantwoorden ben jij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 20-04-2015 21:34:15 ]
pi_151872457
Om me heen ook alleen maar 'faal'verhalen. En toch was ik overtuigt, dit doe ik 'gewoon'. En als het niet goed lukt, proberen te rekken tot 6 weken. Van mijn moeder gehoord dat 6 weken bij haar vroeger net genoeg was bij nierprobleem die ze had toen ze 7 was. Lang verhaal, maar goed... Vandaag 6 weken en dus mijn minimum gehaald. Niet makkelijk, kloven, flinke stuwing, veel spugen en lektetten tot en met. Maar nooit spijt, het is het waard. Ik ga door tot we het zat zijn.

En oh zo makkelijk 's nachts. Hup kind uit bed, aan de tepel, boertje, schone broek, tepel nog een keer aanbieden en dan hups bed weer in. Alles zonder mijn bed uit te moeten. ^O^
pi_151887773
Over die tepel-speen-verwarring: ik ben geneigd te denken dat babies gewoon maar doen waar ze zin in hebben sinds mijn jongste, die vanaf week twee zowel uit de borst als de fles dronk, zo rond 7 maanden begon met de fles te weigeren. Wat maandenlang duurde }:|

Dan denk je: hij drinkt goed uit borst en fles, dus ons kunnen ze niets maken! en dan flikt zo'n kind zoiets. Ongehoord :{w
pi_151889333
Geluid maken onder drinken, herkenbaar? Kreunen sinds een week of wat.
pi_151895240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:46 schreef Hilmo het volgende:
Geluid maken onder drinken, herkenbaar? Kreunen sinds een week of wat.
Luid smakken. :+
Professioneel gifmenger.
pi_151903183
Even update.

Hier dus niet echt heel bewust aan het afbouwen gegaan, maar toch zijn er binnen een week een paar fundamentele dingen gewijzigd. We hebben een ander avondritueel voor het naar bed gaan 's avonds. In dat ritueel hebben we de bv nu echt helemaal weggelaten, daarmee is de laatste voeding komen te vervallen, waar het anders juist een centraal element was. Dat was even een paar avonden wat lastig (dat ze niet echt in slaap kwam en ik toch naar haar toe ging om bv te geven), maar nu werkt het.

De voeding rond 17.00 is wel gebleven, want als ik haar ophaal van het kdv dan wil ze zo ontzettend graag aan de borst... ook op dagen dat ze thuis is, heeft ze rond 17.00 vaak een dipje en is het fijn als ze aan de borst kan. Maar als mijn vriend met haar alleen is en ik ben niet thuis, dan gaat dat ook gewoon prima.

Maar wat echt superfijn is: de afgelopen week slaapt ze ineens hele nachten door en is er dus ook geen nachtvoeding meer! Ik ga er niet vanuit dat dit nu nooit meer gaat voorkomen, maar het scheelt wel een boel dat het niet standaard meer lijkt te zijn.

Nu deze punten zijn veranderd, (hopelijk blijft het zo!) ga ik straks met een geruster gevoel op reis, ik heb het idee dat ze steeds minder afhankelijk wordt van de bv. Het lijkt nu vooral nog een rol te spelen als 'uitrustmomentje' rond 17.00.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151906291
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:01 schreef Morretje het volgende:

[..]

Je zoontje is nog heel klein toch? Heeft er al een goede LK met je meegekeken waarom het drinken aan de borst niet lukt?
Ja, hij is nu 5 weken. Alleen in het ziekenhuis, daarna de kraamhulp en vrouw van cb. Misschien wel een idee om nog een keer een LK te vragen. Al ben ik op zich wel tevreden hoe het nu gaat, ik zie wat hij binnenkrijgt zo. Probleem is het aanhappen en doordrinken. Aanhappen lukt nooit in 1x en hij wordt als snel boos en gefrustreerd, gaat krijsen en slaan op m'n borst met z'n handje. Tepelhoedje werkt dan vaak wel, als ik die dan even later eraf haal pakt ie regelmatig ineens wel goed. Maar dan maakt ie een paar keer een drinkbeweging en dan stopt ie weer even. Gister nog geprobeerd, duurde even voor tsr er was. Hij viel met tepel in z'n mond al snel in slaap en schrok wakker van de melk in z'n mond. Na een minuut liet ie los (adempauze?) en daarna lukte het aanhappen weer niet, dus krijsen.

Over tepel-speenverwarring: Q krijgt al sinds week 1 fles ivm drinkproblemen aan m'n borst. Het aanhappen gaat vanaf het begin al lastig en hij krijgt al weken bijna alleen de fles, maar als ik het probeer lukt aanleggen regelmatig toch nog!
pi_151906612
Ik zou een goede LK zoeken, Gevalletje, als je 'm nog aan de borst wil krijgen. Klinkt nog niet alsof alles goed bekeken is m.i.. Kolven is eigenlijk dubbel werk. En met 5 weken is er nog heel wat mogelijk hoor!
Als de kosten van een LK te hoog zijn, vrijwilligers van de VBN en LLL zijn ook geschoold. Meer dan de gemiddelde CB-medewerker/kraamverzorgster.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151906620
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:31 schreef WupWup het volgende:
Mijn beste gok is dat menstruatie toch het issue is. Gewoon blijven aanleggen op verzoek, met je productie komt het dan snel weer goed. Mijn eigen ervaring is dat ik weer meer melk heb zodra de ongesteldheid goed doorzet. Zo'n eerste menstruatie kan wel een stuk heviger zijn dan je gewend bent. Alsof het lijf nog wat rotzooi op te ruimen heeft. Balen zeg, zo snel alweer.
Productie is weer beter vandaag *O*
Want m'n menstruatie heeft inderdaad doorgezet -O-
pi_151908287
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 21:34 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Productie is weer beter vandaag *O*
Want m'n menstruatie heeft inderdaad doorgezet -O-
Fijn dat je weet waar het aan lag. En dat je productie weer beter is. *O*
Professioneel gifmenger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 april 2015 @ 15:34:58 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151926632
iemand ervaring met het knippen van lipriempje/tongriempje? Die eerste zit michael in de weg bij het drinken waardoor hij dus niet goed (genoeg) kan drinken, wat weer z'n matige groei veroorzaakt .. heb net op advies van kleintjes een LK in Haarlem gebeld (wellicht ook een goeie voor jou Gevalletje? ) maar dan moet hij dus nog geknipt worden ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151927374
Bram is geknipt. Mini drupje bloed en het vasthouden vond hij niet leuk. Knippen en meteen laten drinken om te troosten. Ik denk dat het 2 minuten huilen was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 april 2015 @ 16:00:40 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151927792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:49 schreef Ticootje het volgende:
Bram is geknipt. Mini drupje bloed en het vasthouden vond hij niet leuk. Knippen en meteen laten drinken om te troosten. Ik denk dat het 2 minuten huilen was.
en waar / wie kan / mag er knippen??Zie wel een lijstje op bv.com staan, maar dat is allemaal het halve land door ... kan ikd at ook gewoon bij een arts/vk hier in alkmaar (laten) doen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151927882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

en waar / wie kan / mag er knippen??Zie wel een lijstje op bv.com staan, maar dat is allemaal het halve land door ... kan ikd at ook gewoon bij een arts/vk hier in alkmaar (laten) doen?
Ik dacht dat de vk dat mocht doen? Bel anders je vk en/of huisarts.
Professioneel gifmenger.
pi_151928509
Verloskundige deed het. In de kraamweek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151928805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 15:34 schreef DJMO het volgende:
iemand ervaring met het knippen van lipriempje/tongriempje? Die eerste zit michael in de weg bij het drinken waardoor hij dus niet goed (genoeg) kan drinken, wat weer z'n matige groei veroorzaakt .. heb net op advies van kleintjes een LK in Haarlem gebeld (wellicht ook een goeie voor jou Gevalletje? ) maar dan moet hij dus nog geknipt worden ...
Misschien wel, weet niet zo goed hoe ik een goede LK vind namelijk.. Als je deze zo mag bellen ben ik wel benieuwd of zij(/hij?) me zou kunnen helpen. Zou schelen met dat kolven steeds. Net weer even geprobeerd, weer drama en frustratie, totaal niet pakken, terwijl ik wel voelde dat ie hem een paar keer kort had. En dan huilt ie zo en begin ik te snikken wanneer oma em over pakt en z'n flesje geeft :').
Ze hebben bij hem in het ziekenhuis z'n tongriempje gecheckt, zou hier niet het probleem moeten zijn, zou het niet weten dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 april 2015 @ 16:42:02 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151929282
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 16:29 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Misschien wel, weet niet zo goed hoe ik een goede LK vind namelijk.. Als je deze zo mag bellen ben ik wel benieuwd of zij(/hij?) me zou kunnen helpen. Zou schelen met dat kolven steeds. Net weer even geprobeerd, weer drama en frustratie, totaal niet pakken, terwijl ik wel voelde dat ie hem een paar keer kort had. En dan huilt ie zo en begin ik te snikken wanneer oma em over pakt en z'n flesje geeft :').
Ze hebben bij hem in het ziekenhuis z'n tongriempje gecheckt, zou hier niet het probleem moeten zijn, zou het niet weten dus.
http://www.room-borstvoeding.nl/contact.html

kun je zó bellen! Deze werd me aanbevolen door stefan kleintjes zelf, dus ongetwijfeld een hele goeie!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 22 april 2015 @ 17:19:53 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_151930632
ik kom er trouwens weer eens in met een kolfvraag :')

Wanneer zijn jullie overgegaan op minder kolven? Ik kolf nog steeds bijna altijd 3 keer per dag. Mijn opbrengst fluctueert echt enorm. Vandaag in 3 sessies 310 cc, maar goed, ik had maandag dikke koorts dus het kan daardoor wat minder zijn. Maandag had ik in twee sessies 330 bijvoorbeeld - het is altijd anders :') Mauwtje drinkt op het kdv meestal 3 flesjes 125. Ze drinkt ze niet altijd leeg, maar er zijn ook dagen dat ze de vriezervoorraad nog moeten aanbreken. Maar meestal kolf ik wel voldoende.

Mijn vriezervoorraad schat ik op 3-4 liter. Ze is nu 6,5 maand, we eten volgens rapley, dus ze krijgt ongeveer anderhalve kruimel bijvoeding per dag binnen. Nog lang niet genoeg om er minder melk om te gaan vragen in elk geval, en dat zal nog wel even zo blijven ;)

Nou ja, ik wil dus eigenlijk van dat driemaaldaags kolven af. Het staat me onderhand echt tegen. Twee keer per dag zou zo veel beter zijn voor mijn productiviteit op kantoor. Maar is dat dan het begin van het einde, gezien ze nog praktisch volledige borstvoeding krijgt?

Of zijn er hier bergen vrouwen die nog steeds happy borstvoeden op twee kolfsessies per dag? Ik kan mijn vriezervoorraad aanspreken, maar dat houdt ook snel op (1-1,5 maand dan). Kan ik er op vertrouwen dat ze over anderhalve maand echt minder melk nodig heeft overdag? Help :')
disclaimer
pi_151930822
Ik heb nooit 3 x per dag gekolfd SQ, 2 x was hier het maximaal haalbare met mijn werk en dat is altijd goed gegaan. Ik denk echt niet dat het het einde van je productie gaat zijn, op de dagen dat je thuis bent kan M. het weer mooi opkrikken :).
pi_151930895
Hoe lang ben je weg op een werkdag? Ik zo ongeveer van 7 tot 16 uur en ik kolf maar een keer per dag. Wel dubbelzijdig, en de opbrengst is dan totaal zo'n 250 cc. Meer kolfmomenten krijg ik op een werkdag niet voor elkaar.

Hier heeft het tot dusver geen enkele nadelige gevolgen gehad.

Ik moet er wel bij zeggen dat I op de opvang maar twee flesjes drinkt van zo'n 60 cc per stuk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:33:45 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_151931127
Van 8 tot 17:30 ongeveer. Ik ben alleen bang dat ze er niet genoeg aan gaat hebben. En ja, dan moeten we gaan bijspekken met nutrilon, dat kan gewoon, maar iedereen hier herkent die terughoudendheid denk ik wel :')

DaD, hij is dus niet meer over zijn flessenaversie heen gekomen?
disclaimer
pi_151931180
Ik heb bij beide dochters vanaf dat ik weer ging werken met 3,5e maand twee keer per dag enkelzijdig gekolfd, vier dagen per week. Met 9 maanden gezakt naar alleen lunchpauze. Ik voed de laatste keer 'à morgens rond 07.15uur en ben om 18.00uur weer thuis.

Moet wel zeggen dat ik naar fok-begrippen erg makkelijk kolf over het algemeen. En lukt het nu een keer wat minder, dan blijkt J die dag ook ineens de meegegeven flessen niet leeggedronken te hebben die dag ;).
  woensdag 22 april 2015 @ 17:36:29 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_151931217
Ja hier gaat het steeds moeizamer. Op mijn vierde werkdag had ik in 3x10 minuten 500 cc ofzo. Nu doe ik 3x20 over 350 cc :')
disclaimer
pi_151931283
Je kan toch een paar dagen proberen wat je opbrengst is met twee keer kolven per dag? Misschien scheelt dat niet eens veel, als je er meer tijd tussen laat.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 22 april 2015 @ 17:40:34 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_151931355
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je kan toch een paar dagen proberen wat je opbrengst is met twee keer kolven per dag? Misschien scheelt dat niet eens veel, als je er meer tijd tussen laat.
ja, dat is ook wel zo. Moet ik gewoon maar eens doen!
disclaimer
pi_151931605
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:33 schreef Stormqueen het volgende:

DaD, hij is dus niet meer over zijn flessenaversie heen gekomen?
Jawel, hij drinkt toch? :D. De go heeft hem een poosje met een lepeltje gevoed, tot hij op een gegeven moment door had hoe de fles werkte. Hij zuigt er nu zelf aan maar na ongeveer 50/60 cc stopt hij gewoon. Dan is blijkbaar de ergste honger gestild.

Als ik dan thuis kom, is het eerste wat we doen lekker bijtanken. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_151932698
Sq, jij gaf toch in real life ook 1 borst per keer? Ik merk dat op werkdagen met dubbel kolven de productie omhoog gaat. Ik ben weg van half 8 tot 16.30 en kolf vanaf het begin 2x per dag op werk, om 10 uur en 14.00 en om 16.30 leg ik hem meteen weer aan. Hij drinkt s'ochtends 1 borst en dan kolf sochtends voordat ik vertrek de andere borst. Ook die opbrengst heb ik er dan nog bij. Vanmiddag was het hier ook niet veel soeps.2 flessen van 200 ml drinkt hij. Borst compressie doe ik wel altijd.

Ik zou het inderdaad proberen.
  woensdag 22 april 2015 @ 18:39:43 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_151932980
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 17:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jawel, hij drinkt toch? :D. De go heeft hem een poosje met een lepeltje gevoed, tot hij op een gegeven moment door had hoe de fles werkte. Hij zuigt er nu zelf aan maar na ongeveer 50/60 cc stopt hij gewoon. Dan is blijkbaar de ergste honger gestild.

Als ik dan thuis kom, is het eerste wat we doen lekker bijtanken. O+.
True, maar niet van harte, bedoel ik :D al kan ik m geen ongelijk geven natuurlijk ;)

Hilmo, klopt. Waarschijnlijk maak ik me druk om niks. Zal volgende week eens twee maal daags proberen en mijn bevindingen delen 8-)
disclaimer
pi_151933984
Hier varieert de opbrengst ook tussen 300 en 500 met 3 keer kolven en gemiddeld 3x135ml drinken. Ik had zelf bedacht rond zes maanden eventueel over te gaan naar twee keer per dag kolven met het idee dat zowel zij als mijn productie het dan wel aan moet kunnen, dus herkenbaar ding maar geen ervaringsverhaal. Ik zou het inderdaad gewoon eens een week proberen! Dat kan je productie wel aan neem ik aan, dat is na een week ook wel weer op te krikken als het toch niet bevalt.
DaD wat fijn dat hij nu iets beter drinkt!
pi_151935740
Oef, ik kolfde wel vier keer per dag (en ook nog mrt een enkelzijdige kolf). Ik snap ineens waarom ik dat na drie maanden echt helemaal spuugzat was. :D Had ik toen jullie maar gehad als vraagbaak. O+
Professioneel gifmenger.
pi_151936414
Ik ben met 8 maanden pas overgegaan op 2x per dag kolven. Eerder redde ik het ook echt niet ivm stuwing. Ik had ook niet genoeg daaraan (eerste dag was opbrengst nog gelijk, maar dat nam toch snel af) en daarom kolfde ik 's avonds nog een keer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_151947399
Sq, je zou ook een keertje kunnen clusterkolven tijdens een gewone kolfsessie?
Het hangt er ook vanaf of je vlak voor het werken en vlak erna meteen voed. Gewoon proberen en weer terugveranderen als het niet gaat kan ook gewoon he.

Gevalletje, helaas heeft niet iedereen verstand van lip- en tongriempjes, ook in het ziekenhuis. Dat hij niet goed lijkt te kúnnen happen zou kunnen lijken op een te strak riempje ergens.

DJMO, de kno-arts mag het, je vk mag het, maar of ze het willen en zien wat de meerwaarde is... Er zijn ook LK's die het doen dacht ik.

Het punt is een beetje dat nog niet iedereen overtuigd is van het effect van lip- en tongriempjes op borstvoeding, of de noodzaak om er wat aan te doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151948173
Gisteren begonnen met weg laten lopen/spuiten in flesje voor ik aanbied. Maar waar ik gisteren in een nacht ruim 60cc haalde, heb ik nu in dezelfde tijd 90cc.
Dus ik ga een kolf halen om alles even te resetten. Kind doet het wel beter, slaapt ineens door. Denk doordat ze vollere melk krijgt ineens.
  donderdag 23 april 2015 @ 09:12:27 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_151948264
90 cc wat er gewoon uit loopt :o
misschien moet je extra baby's gaan voeden als bijbaan :D
disclaimer
pi_151948445
Dat is inderdaad indrukwekkend, Risu! _O_ .

SQ, als ik zo de ervaringen lees, is het bij iedereen zo verschillend! Ik heb nooit veel hoeven kolven om stuwing weg te werken. Toen ik ging werken (dat was pas toen I zeven maanden was..) had ik aan 1 keer kolven wel genoeg, maar daar ben ik snel mee gestopt want zelfs 1 keer kolven kreeg ik nauwelijks voor elkaar op mijn werk. Het scheelde wel dat ik I om 16.30 - 17.00 altijd wel weer aan de borst kon leggen.

En ik ben dus op een mix overgegaan van bv thuis en kv op het kdv. Ik begrijp heel goed de terughoudenheid, maar wil je meegeven dat je ten eerste best een beetje iets kan uitproberen (minder kolven e.d) en dat je productie nu niet zomaar ineens helemaal instort (mocht dat je angst zijn), en dat minder of bijna niet meer kolven ook echt bevrijdend kan zijn. Ik vond het zo'n eyeopener en het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu nog steeds bv geef. Ik had het anders gewoonweg niet volgehouden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_151949143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 08:04 schreef Morretje het volgende:
Sq, je zou ook een keertje kunnen clusterkolven tijdens een gewone kolfsessie?
Het hangt er ook vanaf of je vlak voor het werken en vlak erna meteen voed. Gewoon proberen en weer terugveranderen als het niet gaat kan ook gewoon he.

Gevalletje, helaas heeft niet iedereen verstand van lip- en tongriempjes, ook in het ziekenhuis. Dat hij niet goed lijkt te kúnnen happen zou kunnen lijken op een te strak riempje ergens.

DJMO, de kno-arts mag het, je vk mag het, maar of ze het willen en zien wat de meerwaarde is... Er zijn ook LK's die het doen dacht ik.

Het punt is een beetje dat nog niet iedereen overtuigd is van het effect van lip- en tongriempjes op borstvoeding, of de noodzaak om er wat aan te doen.
Hoooo! Het is een heel donkergrijs juridisch gebied wb klieven voor verloskundigen. Ik heb vorig jaar in een werkgroep deelgenomen waar we dit hebben uitgezocht, maar waar het nu op neerkomt is dat de vlk die het doen dit op eigen risico doen en wat ermee gebeurt als het mis gaat en voor de rechter zou komen, weet niemand. We leren het ook niet in de opleiding, je moet er een cursus voor volgen. Ik heb zelf die cursus ook gehad, maar gezien de juridische haken en ogen en het feit dat ik graag nog een jaar of 35 doorwerk, klief ik zelf niet.
  donderdag 23 april 2015 @ 09:51:13 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151949201
En die kv komt pas in zicht als je vriezervoorraad op is, en tegen die tijd drinkt ze misschien wel weer minder.... Niet te ver vooruit willen denken ;)

Ik had zo'n magere productie (en suf werk) dat ik zo lang mogelijk 3x per dag ben blijven kolven (plus 's avonds nog thuis), en tot E een jaar was nog in mijn lunchpauze. De opbrengst bleef heel lang aardig gelijk, en als het eens minder was dan mochten ze op het kdv zien of er nog iets in de vriezer lag en anders kv geven.
  donderdag 23 april 2015 @ 09:52:42 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_151949242
Ohja, in mijn praktijk was er 1 vk die kliefde, en dan alleen tot 10 dagen na geboorte oid.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 april 2015 @ 10:15:37 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151949962
Dank morretje; dat wordt dus een KNO arts denk ik. en dank voor extra uitleg Wup!

ik voel me nu dus echt een koe :') Ik moet naast het voeden ook gaan kolven, de melk laten staan, afromen en de room aan michael voeren :') :D net dus de kolf erop gezet en k had een schamele 25 cc uit beide borsten :[ dat schiet natuurlijk niet op. Ben ook bang dat ik overprodctie ga stimuleren op deze manier, maar goed, dat zien we dan wel weer!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151952312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:52 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, in mijn praktijk was er 1 vk die kliefde, en dan alleen tot 10 dagen na geboorte oid.
Dat was bij mijn praktijk ook zo. Daarna was het gewoon naar de kno.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151955982
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 09:49 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hoooo! Het is een heel donkergrijs juridisch gebied wb klieven voor verloskundigen. Ik heb vorig jaar in een werkgroep deelgenomen waar we dit hebben uitgezocht, maar waar het nu op neerkomt is dat de vlk die het doen dit op eigen risico doen en wat ermee gebeurt als het mis gaat en voor de rechter zou komen, weet niemand. We leren het ook niet in de opleiding, je moet er een cursus voor volgen. Ik heb zelf die cursus ook gehad, maar gezien de juridische haken en ogen en het feit dat ik graag nog een jaar of 35 doorwerk, klief ik zelf niet.
Ah check, dank voor de verbetering. Lastige materie dus, juridisch gezien.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151961821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef DJMO het volgende:
Dank morretje; dat wordt dus een KNO arts denk ik. en dank voor extra uitleg Wup!

ik voel me nu dus echt een koe :') Ik moet naast het voeden ook gaan kolven, de melk laten staan, afromen en de room aan michael voeren :') :D net dus de kolf erop gezet en k had een schamele 25 cc uit beide borsten :[ dat schiet natuurlijk niet op. Ben ook bang dat ik overprodctie ga stimuleren op deze manier, maar goed, dat zien we dan wel weer!
Niet als aanval bedoeld en ik heb het misschien helemaal fout en heb ook niet alles gelezen. Maar lees af en toe dat je van alles doet. Hele dagen met kind in de draagdoek op pad enzo en zelf flink ziek geweest. Zou het kunnen dat je zelf te weinig rust neemt waardoor je wat te weinig productie hebt gecombineerd emt teveel afleiding/te weinig rust voor Michael waardoor hij soms overdag te weinig kan drinken, waardoor de productie te laag blijft? Dat t lipbandje/tongriempje niet het probleem is zeg maar..
merk namelijk zelf bij mijn zoon (maar die is wel veel ouder, nu 6 mnd) dat hij op een dag dat ik druk doe en met peuter op stap ben en hij in de draagdoek zit dat hij gewoon de hele dag gaat zitten slapen en bijna niks drinkt en dat haalt hij niet genoeg in 's nachts...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 april 2015 @ 18:59:50 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151963849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:45 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Niet als aanval bedoeld en ik heb het misschien helemaal fout en heb ook niet alles gelezen. Maar lees af en toe dat je van alles doet. Hele dagen met kind in de draagdoek op pad enzo en zelf flink ziek geweest. Zou het kunnen dat je zelf te weinig rust neemt waardoor je wat te weinig productie hebt gecombineerd emt teveel afleiding/te weinig rust voor Michael waardoor hij soms overdag te weinig kan drinken, waardoor de productie te laag blijft? Dat t lipbandje/tongriempje niet het probleem is zeg maar..
merk namelijk zelf bij mijn zoon (maar die is wel veel ouder, nu 6 mnd) dat hij op een dag dat ik druk doe en met peuter op stap ben en hij in de draagdoek zit dat hij gewoon de hele dag gaat zitten slapen en bijna niks drinkt en dat haalt hij niet genoeg in 's nachts...
Michael in de draagdoek?? hij heeft er welgeteld één keer ingezeten (jammer genoeg, ik heb teveel last van m'n rug nog om goed te kunnen dragen). Michael drinkt overdag gerust 8 tot 10 keer, en 's nachts ook nog drie keer. Zelfs na live drinken, kolven kan ik er met de hand nog straaltjes melk uitknijpen. Productie is echt het probleem niet. Ik heb filmopnames en foto's naar stefan kleintjes gemaild en het probleem zit hem echt in het aanhappen, zijn hap is te klein en te zuinig zoals Stefan me uitlegt. Morgen komt de LK uit Haarlem bij me op huisbezoek om het tongriempje en liprimpje na te kijken en mee te kijken bij een live-voeding.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151968429
Mijn baby snapte ook niet hoe ze goed moest happen, hap was ook te klein, en daarvoor was een tepelhoedje de oplossing. Gebruiken we na 8,5 maand nog steeds, gaat prima.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 april 2015 @ 21:11:20 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151968685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:05 schreef Amsel het volgende:
Mijn baby snapte ook niet hoe ze goed moest happen, hap was ook te klein, en daarvoor was een tepelhoedje de oplossing. Gebruiken we na 8,5 maand nog steeds, gaat prima.
ik heb tepelhoedjes in huis, dat is het punt niet. Maar ik wil niet afhankelijk zijn van tepelhoedjes om te kunnen voeden. Daar ben ik te vaak voor onderweg. Ik wil bij wijze van spreken op het winkelcentrum of in de trein gewoon kunnen aanleggen zonder eerst te moeten prutsen met een hoedje op m'n tiet :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151970509
Ok, niets gezegd dan. Hoop dat t klieven dan snel ergens kan DJMO!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 april 2015 @ 22:01:02 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151970998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 21:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ok, niets gezegd dan. Hoop dat t klieven dan snel ergens kan DJMO!
als het inderdaad nodig is (moet het advies van de LK morgen afwachten, kan ik op voorspraak van stefan met spoed in drachten terecht. Kan ik meteen op kraamvisite bij Vlindur :P (de ruim drie uur reizen neem ik voor lief)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151978184
Hier dezelfde problemen DJMO en uiteindelijk beide laten klieven, maar dat was dus niet de oplossing. Wil je niet ontmoedigen, maar ik had al m'n hoop hierop gevestigd en was erg teleurgesteld toen het dus geen klap hielp. Ik hoop voor je dat het bij M. wel de oplossing is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2015 @ 08:01:54 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151978250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 07:53 schreef Dot. het volgende:
Hier dezelfde problemen DJMO en uiteindelijk beide laten klieven, maar dat was dus niet de oplossing. Wil je niet ontmoedigen, maar ik had al m'n hoop hierop gevestigd en was erg teleurgesteld toen het dus geen klap hielp. Ik hoop voor je dat het bij M. wel de oplossing is!
is het bij jou uiteindelijk wel goedgekomen? En wat heb je nog meer gedaan/ wat was de oplossing uiteindelijk wel ???
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_151978816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 08:01 schreef DJMO het volgende:

[..]

is het bij jou uiteindelijk wel goedgekomen? En wat heb je nog meer gedaan/ wat was de oplossing uiteindelijk wel ???
Nee, helaas. We kregen toen ook nog spruw die door de huisarts niet werd herkend en toen ben ik af gaan bouwen. Tepelhoedje was bij mij minder pijnlijk, maar Stip dronk dan m'n borsten helemaal niet leeg en zonder moest ik ook al compressie toepassen. Ik denk dat de enige mogelijkheid kolven zou zijn geweest, maar Stip huilde ook erg veel, dus daar zag ik geen mogelijkheid toe.

Mijn lk had het wel nog over een craneosacraal therapeut ofzoiets waar ze goede ervaringen mee had om de mondtechniek te verbeteren. In Dordrecht zat die.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 april 2015 @ 11:41:32 #167
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151984051
ik hoef niet naar drachten ;) in Beverwijk zit ook een gespecialiseerde kno-arts. Volgens de LK was er geen twijfel mogelijk dat z'n riempjes te strak stonden en dus moet hij geknipt worden. Nu maar hopen dat de plaatsvervangende huisarts een (spoed)verwijzing voor die arts wil afgeven, assistente deed nogal moeilijk aan de telefoon namelijk. Ook nog wat tips gekregen om michael beter aan te leggen, waaronder (NOG) vaker aanleggen om m'n productie omhoog te gooien; aangezien Michael wat extra's wel gebruiken kan :)

-edit-- assistente belde net; verwijsbrief ligt al klaar *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152007638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef DJMO het volgende:
Dank morretje; dat wordt dus een KNO arts denk ik. en dank voor extra uitleg Wup!

ik voel me nu dus echt een koe :') Ik moet naast het voeden ook gaan kolven, de melk laten staan, afromen en de room aan michael voeren :') :D net dus de kolf erop gezet en k had een schamele 25 cc uit beide borsten :[ dat schiet natuurlijk niet op. Ben ook bang dat ik overprodctie ga stimuleren op deze manier, maar goed, dat zien we dan wel weer!
Drinkt hij dan niet heel weinig uit je borst als je maar 25ml kolft? Nadat ik Q een paar dagen alleen de borst had gegeven tijdens dr kraamtijd en we het vermoeden kregen dat ie weinig dronk, ging ik weer eens kolven. Toen had ik 40ml, terwijl ik toen ik naar huis ging op 170ml zat :o. Dacht daardoor dat ie wel te weinig moest drinken en door weer regelmatig te kolven is het nu weer zo'n beetje 170ml per keer.
Lees nu net pas weer terug, beetje druk en hormonale jankdag gister :'). Probeer hem overdag nu bij elke fles ook even aan te leggen, in rugbyhouding. Gaat beter! Frustratie en te kort drinken blijft en volgens mij hapte ie ook een paar keer te klein want het was gevoelig. Ga ze vanmiddag even bellen, thanks!

Trouwens, als ik lees dat M van SQ flesjes van (he wat was het ook alweer, iets meer dan 100ml iig :P) drinkt en een stukje ouder is dan mijn Q, drinkt Q dan niet heul erg veel? Geef hem steeds 90-100ml en dat gaat meestal wel op :o
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 25 april 2015 @ 09:17:31 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152007684
Ik kan gewoon niet kolven :P Met de hand krijg ik er meer uit in minder tijd :') Alleen dat wordt wel gevoeliger uiteindelijk, dus dat doe ik zelden.

-edit- kleine toevoeging: Michael had toen net gedronken trouwens. Dus die 25 cc kwam bovenop wat michael zelf al had gedronken. als ik een voeding zou vervangen door kolven zou ik denk ik wel veel meer uit halen.

[ Bericht 25% gewijzigd door DJMO op 25-04-2015 09:33:44 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152007815
Oh echt? Mijn schoonmoeder zei paar dagen terug nog "misschien hapt ie beter als je nu even wat melk eruit drukt". Ik had geen idee hoe dat nou weer moest :').
Misschien ligt het eraan dat ik al vanaf dag 1 heb moeten kolven in het ziekenhuis. Vrouw van het cb zei ook dat kolven bij sommige vrouwen gewoon niet goed lukt.
Liefst zou ik ook niet hoeven kolven natuurlijk, of het af kunnen met de enkele kolf die we gekocht hebben. Toen ik alleen maar ging kolven hebben we toch de dubbele leenkolf nog maar gehouden..
pi_152007841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 09:17 schreef DJMO het volgende:
Ik kan gewoon niet kolven :P Met de hand krijg ik er meer uit in minder tijd :') Alleen dat wordt wel gevoeliger uiteindelijk, dus dat doe ik zelden.

-edit- kleine toevoeging: Michael had toen net gedronken trouwens. Dus die 25 cc kwam bovenop wat michael zelf al had gedronken. als ik een voeding zou vervangen door kolven zou ik denk ik wel veel meer uit halen.
Oh dat is wat anders natuurlijk ;). Ben gewent aan alleen kolven. En ik vermoed dat Q ook altijd maar een beetje uit m'n borst haalt, als ie 5 min blijft drinken is het al erg veel voor hem!
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:03:43 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152008120
sommige babies kunnen je leegdrinken in vijf minuten hoor :Y

en hoeveel je kolft hoeft niet veel te zeggen over je productie. kolven is idd een kunst en sommigen lukt het beter dan anderen. kind drinkt ook effectiever dan jij kunt kolven.
Kwak
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:26:49 #173
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_152008427
Zowel Draak als Piranha zijn recordtijddrinkers (geweest). Beide zitten/zaten op nog geen 10 minuten drinken.
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:35:18 #174
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152008595
Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met kolven en hoe bepaal je welke voeding je daarvoor gebruikt?
Of kolf je gewoon steeds je borsten leeg?
  zaterdag 25 april 2015 @ 10:51:03 #175
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_152008885
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:35 schreef faptist het volgende:
Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met kolven en hoe bepaal je welke voeding je daarvoor gebruikt?
Of kolf je gewoon steeds je borsten leeg?
Ik begon vrij snel al, met 4 weken volgens mij.
Je kunt inderdaad na een voeding nakolven om een voorraad aan te leggen, ik kolfde in de avond of nacht, net waar Piranha de voeding liet vallen.
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:11:10 #176
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152010461
Mijn R drinkt nog gewoon alles op. Als ik nakolf heb ik misschien 25 ml met 2 tetten.
Schiet dus niet zo op, haha.

Misschien nog maar even wachten dan.
pi_152011243
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
sommige babies kunnen je leegdrinken in vijf minuten hoor :Y

en hoeveel je kolft hoeft niet veel te zeggen over je productie. kolven is idd een kunst en sommigen lukt het beter dan anderen. kind drinkt ook effectiever dan jij kunt kolven.
Ik ben echt een borstvoeding/kolfn00b :')
Weet dat hij toen de kraam nog een keer langskwam ruim 5 min dronk. Daarna met kolven kwam er 50ml uit ipv 100ml die er normaal uitkwam, had ie er kennelijk toch ongeveer 50ml uitgehaald! (Flesje met nog 50ml er achteraan, want het was nog niet genoeg natuurlijk :P)
  zaterdag 25 april 2015 @ 13:00:29 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152011521
@fap: waar wil je voor kolven? Puur om te oefenen voor als je weer gaat werken, of om een voorraadje aan te leggen? Je productie is in de ochtend het hoogst, ik kolfde voor voorraad en een nachtfles, en deed dat altijd in de ochtend, ongeveer een uur nadat kuiken live had gedronken. Hij lag dan lekker in de box te spelen en ik kon er even voor gaan zitten.


@gevalletje: milliliters zeggen niet zoveel bij bv, omdat de melk steeds weer anders is qua voedingswaarde.
Ben je al bij de LK geweest?
KuikenGuppy
  zaterdag 25 april 2015 @ 19:52:14 #179
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152021621
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:00 schreef Burdie het volgende:
@fap: waar wil je voor kolven? Puur om te oefenen voor als je weer gaat werken, of om een voorraadje aan te leggen? Je productie is in de ochtend het hoogst, ik kolfde voor voorraad en een nachtfles, en deed dat altijd in de ochtend, ongeveer een uur nadat kuiken live had gedronken. Hij lag dan lekker in de box te spelen en ik kon er even voor gaan zitten.


@gevalletje: milliliters zeggen niet zoveel bij bv, omdat de melk steeds weer anders is qua voedingswaarde.
Ben je al bij de LK geweest?
Nou,
Gisteren heb ik gekolfd om te proberen of m'n gekochte kolf het deed (ja dus :-D ).
ik zou graag eraan willen wennen. Een beetje handig worden, want gisteren was echt frustrerend. Zo traagzaam.
En ik zou willen beginnen met het aanleggen van een voorraadje. Voor noodgevallen en voor wanneer ik weer ga werken. (Eind juni).
  zondag 26 april 2015 @ 21:26:13 #180
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152053193
Per hoeveel ml vriezen jullie eigenlijk in?
  zondag 26 april 2015 @ 22:15:34 #181
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_152055192
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 21:26 schreef faptist het volgende:
Per hoeveel ml vriezen jullie eigenlijk in?
Ik gebruik Milktrays, dat is 30ml per staafje.
  maandag 27 april 2015 @ 00:00:47 #182
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152058805
Oh daar moet ik me ook nodig op gaan inlezen.
Heb het vandaag gewoon in flesjes ingevroren.
2 x 85 ml.

Gebruikt iedereen Milk trays?
Ik lees dat er ook plastic bv.zakjes zijn. Werkt dat ook? Of zijn die Milktrays dan handiger?

NTS,
Hoeveel milktrays heb jij dan?
1 setje lijkt me niet genoeg toch?
pi_152059169
Vanuit de milktrays bewaar je de staafjes in een bakje of zakje. Ik gebruikte vooral de zakjes (want 1 actie minder; kolven in flesjes, overgieten in zakjes, in vriezer mikken, in 1x meegeven naar kdv), de fijnste vond ik Kiinde twist (want draaidopje). Bij meer kolven is het zonde om steeds je flesjes te gebruiken, neemt meer plek in in je vriezer en je moet dan meer flesjes hebben :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 27 april 2015 @ 00:33:13 #184
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152059845
Dus je vriest eerst de melk in staafjes en die staafjes stop je bijvoorbeeld per 3 in 1 zakje om mee te geven naar kdv?

En jufM.
Die zakjes kun je toch ook aansluiten op je kolfapparaat?
En kun je de zakjes recyclen? Geeft het kdv die dan weer terug?
pi_152062629
Je kunt de staafjes idd per portie verpakken. En de zakjes zijn niet recyclebaar (want niet uit te koken).

Je kunt deze met een verloopstuk op je kolf aansluiten, of de medela-zakjes er aan bevestigen (met een plakstripje). Deed ik niet, want op de zakjes is de hoeveelheid niet goed af te lezen en ik ben nogal een autist als het erom gaat hoeveel het is ;) Dus flesjes -> zakjes.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 27 april 2015 @ 06:55:59 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152062727
Ik vroor gewoon de flesjes in en heb ook nog een lading Avent bakjes in de vriezer liggen en heb er ook een tijdje ijsblokjes van gemaakt (in een vormpje) die ik dan weer per maand in een ziplockzakje deed. Maar ik kolfde niet veel voor de vriezer, de meeste melk ging meteen op.
KuikenGuppy
pi_152062816
Hier ook aventbakjes. variërend van 50 tot 140, met combinaties viel er tot nu toe altijd wel een voeding van te maken.
pi_152063214
Ik vries de melk in in moedermelkzakjes van Elanee. Dat waren de goedkoopste die ik kon vinden. Ik kolf zo'n 120/130 cc per keer per borst, en in die hoeveelheid vries ik ook in.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 27 april 2015 @ 09:02:11 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152063379
Die zakjes van Elanee gebruikte ik ook. Ik heb er nog een heleboel van liggen - zou even moeten kijken hoeveel. Iemand interesse?
pi_152063526
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 09:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
Die zakjes van Elanee gebruikte ik ook. Ik heb er nog een heleboel van liggen - zou even moeten kijken hoeveel. Iemand interesse?
:Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152064218
Mijn collega's zweren bij normale ijsblokzakjes voor de melk in de vriezer. Kun je ook makkelijk porties uitdrukken en 't kost maar een paar cent.. Zomaar een tip.
pi_152065765
Ik gebruik ook normale ijsblokzakjes van de ah. Schrijf de hoeveelheid cc erop en gooi het in de vriezer.
  maandag 27 april 2015 @ 12:17:36 #193
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152066945
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2015 19:52 schreef faptist het volgende:

[..]

Nou,
Gisteren heb ik gekolfd om te proberen of m'n gekochte kolf het deed (ja dus :-D ).
ik zou graag eraan willen wennen. Een beetje handig worden, want gisteren was echt frustrerend. Zo traagzaam.
En ik zou willen beginnen met het aanleggen van een voorraadje. Voor noodgevallen en voor wanneer ik weer ga werken. (Eind juni).
Als je kindje al wat regelmaat begint te krijgen in wanneer ze drinkt kun je bijvoorbeeld een uur na de ochtendvoeding gaan kolven, en dan elke dag. Je zult na een dag of 3-5 zien dat je dan ongeveer 1 voeding kolft per kolfbeurt. Op deze manier verhoog je kunstmatig je productie, als je wilt stoppen met deze voeding te kolven kun je dus ook beter in 3-5 dagen afbouwen.

Ik heb nu 1x 100cc in de vriezer. Gaan we binnenkort eens mee oefenen.
  maandag 27 april 2015 @ 12:18:55 #194
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152066973
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 10:11 schreef silliegirl het volgende:
Mijn collega's zweren bij normale ijsblokzakjes voor de melk in de vriezer. Kun je ook makkelijk porties uitdrukken en 't kost maar een paar cent.. Zomaar een tip.
Ik heb dat zelf gedaan bij de oudste en vond het zelf redelijk onhandig. Als ik weer per portie in zou willen vriezen denk ik dat ik zo'n milktray zou willen aanschaffen.
  maandag 27 april 2015 @ 13:32:16 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152069429
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 10:11 schreef silliegirl het volgende:
Mijn collega's zweren bij normale ijsblokzakjes voor de melk in de vriezer. Kun je ook makkelijk porties uitdrukken en 't kost maar een paar cent.. Zomaar een tip.
Die worden afgeraden vanwege ... ??? geen idee waarom, maar 'gewone' ijsblokzakjes werden afgeraden. Volgens een snel rondje google ivm weekmakers die er in zitten en ivm dat het plastic mee kan komen bij het uitdrukken van de blokjes.
KuikenGuppy
  maandag 27 april 2015 @ 13:39:40 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152069737
Ik vond Elanee ook fijn inderdaad :Y

gewone ijsblokzakjes worden inderdaad afgeraden dus die heb ik niet gebruikt.
pi_152073932
Tips tegen flinke stuwing? Ik krijg zo al een koelend borstverband (?) aangelegd en mag pcm, verder nog iets wat ik kan doen?
pi_152074048
Koelen, strak inpakken (heb je een ervaren kraamzorg? Die zou dat misschien wel kunnen met hydrofieldoeken en spelden), PCM en de klok vooruit kijken... Warmte stimuleert, dus beperk het douchen. Bij ernstige stuwing zou je evt eenmalig kunnen kolven, maar liever natuurlijk niet gezien de stimulatie. Of zou sticker misschien nog willen drinken?
pi_152074059
Even via google:
quote:
U kunt dat doen door na de bevalling medicijnen te vragen aan uw arts of verloskundige. Houd er wel rekening mee dat deze medicijnen ernstige bijverschijnselen kunnen hebben.

U zou ook kunnen proberen om de melkproductie tegen te gaan met kruiden, zoals salie, wat u in de vorm van saliethee kunt innemen.

Tegelijkertijd kunt u proberen zwelling en pijn te voorkomen door gekneusde witte-koolbladeren of andere koele kompressen op uw borsten te dragen.

Als de zwelling te erg wordt, kunt u toch proberen de borsten een of enkele malen leeg te laten stromen, bijvoorbeeld door ze onder de douche te masseren. U maakt de borsten zover leeg tot het weer prettig aanvoelt. Eventueel kunt hierbij een handkolf gebruiken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152074092
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:43 schreef WupWup het volgende:
Koelen, strak inpakken (heb je een ervaren kraamzorg? Die zou dat misschien wel kunnen met hydrofieldoeken en spelden), PCM en de klok vooruit kijken... Warmte stimuleert, dus beperk het douchen. Bij ernstige stuwing zou je evt eenmalig kunnen kolven, maar liever natuurlijk niet gezien de stimulatie. Of zou sticker misschien nog willen drinken?
Ik geloof dat ze wel ervaren zijn in het Erasmus hier ;) En ik ben dus nog heel ver bij Sticker vandaan, dat laatste kan helaas niet. Thanks!
pi_152079808
We zijn hier nog steeds wat aan het klooien met invriezen. Ijsblokjes zakjes werkte hier totaal niet, snap die dingen niet. Kreeg de blokjes er met geen mogelijkheid uit. Nu gewone bakjes van de Blokker en xenos van 150 ml en 200 ml en dat stapelt fijn. Ik schrijf erop hoeveel erin zit, meestal rond de 100 ml per bakje. Staafjes voor bv heb ik ook, die kan je dan bevroren in de fles doen, soms handig maar het opslaan nadat ze bevroren zijn vind ik niet fijn.
  maandag 27 april 2015 @ 20:34:46 #202
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152079920
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 09:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:Y
Ah, top. Binnenkort een keertje combineren met A snuffelen O+?
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:31:00 #203
344469 Amsel
zonder t
pi_152090230
Ik ben de oplader van m'n kolf kwijt. Maar volgens mij zou de lader van de kruimeldief ook moeten passen :')
pi_152090466
Whehe. Als je maar niet het verkeerde apparaat op je borst zet :')
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:47:08 #205
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152090577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:41 schreef WupWup het volgende:
Whehe. Als je maar niet het verkeerde apparaat op je borst zet :')
_O-
.... met gevoel voor drama....
pi_152090624
:D
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:52:55 #207
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152090690
Hier voed ik nog maar met 50%.
Sinds afgelopen donderdag doet voeden met links enorm pijn doordat er een blaartje is ontstaan. En mijn kleine melkjunk zorgde ervoor dat hij niet goed kon genezen. Dus nu al dagen en nachten-lang niet meer gevoed met links, en ook doordat ik geen stuwing oid heb (heb ik überhaupt nooit meer) denk ik dat links nu echt aan het opdrogen is.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:53:49 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152090706
Ik heb trouwens nog een flinke lading Avent-bakjes.
Iemand interesse?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:01:49 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152090851
Hoe is het met de stuwing L-E?
pi_152091005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Hier voed ik nog maar met 50%.
Sinds afgelopen donderdag doet voeden met links enorm pijn doordat er een blaartje is ontstaan. En mijn kleine melkjunk zorgde ervoor dat hij niet goed kon genezen. Dus nu al dagen en nachten-lang niet meer gevoed met links, en ook doordat ik geen stuwing oid heb (heb ik überhaupt nooit meer) denk ik dat links nu echt aan het opdrogen is.
Kan dat bij 1 borst dat 'opdrogen' of mindere productie in 1 borst?
Mijn jochie heeft namelijk voorkeur voor links en drinkt daar ook het langst. Rechts is kennelijk hier ook de 'bijtborst'geworden.
En bij enorme onrust of verdriet wil hij ook absoluut NIET rechts drinken.
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:22:47 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_152091211
Amsel, dat zou wel makkelijk zijn ja :D volgens mij heeft ardo idd een universele adapter.

Ik ben bang dat de dagen van exclusief borstvoeding hier op het einde lopen. De kolfopbrengst wordt écht steeds minder. Ik denk dat het over een maand niet meer lukt om exclusief borstvoeding aan te bieden op werkdagen.

En dan is ze zo goed als 8 maanden en dan heb ik het met 4 dagen per week werken toch volgehouden om al die tijd volledig borstvoeding te geven en toch voelt het wel een beetje als falen :') ik zou het fijn vinden als ik dat gevoel een beetje los kon laten.

Moeders die zijn gaan bijvoeden wegens te weinig kolfopbrengst: geven jullie op vrije dagen nog wel exclusief borstvoeding of moet je dan ook bijvoeden?
disclaimer
pi_152091444
Zelfde hier BlueEyes, duidelijk een favoriete borst en als ze niet blij is wil ze de mindere ook niet. Volgens mij kun je ook gewoon met 1 borst voeden. Toch?

Stormqueen, dat voorzie ik hier ook en ik herken je gevoel. Hoe langer het exclusief bv was hoe hoger de drempel ofzo (terwijl ik me daar kortgeleden nog niets bij kon voorstellen en ik niets tegen kunstvoeding heb ofzo). Is echt geen falen, super dat het dan 8 maanden gelukt zou zijn! Maar nu je gevoel nog..
pi_152091537
Bij m'n oudste liep dat ook zo, volgens mij was ze 9 maanden toen ik het niet meer redde. En das zo verrot na al je moeite ;( Met live voeden nooit problemen gehad in de zin van bijvoeden en pas ook op voor die stap, want het kan je dan zomaar in een hele vlotte neerwaartse spiraal zetten.

LE hoe is het met je stuwing?

Is het wel over nu, Kersjes?
pi_152091595
Stuwing is te handelen. De dames zitten ingesnoerd in een handgemaakt corset van hydrofielen, klinkt afschuwelijk :') maar biedt veel ondersteuning!
pi_152092173
Heb dat inderdaad ook bij een vriendin gezien die geen bv kon geven. Hopelijk is dit snel achter de rug.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:13:36 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_152092272
ik hoop voor je dat het snel voorbij is L-E :*
disclaimer
pi_152092567
Sq, zulke dingen loslaten is moeilijk. Maar het is echt geen falen :*
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:33:17 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152092663
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Amsel, dat zou wel makkelijk zijn ja :D volgens mij heeft ardo idd een universele adapter.

Ik ben bang dat de dagen van exclusief borstvoeding hier op het einde lopen. De kolfopbrengst wordt écht steeds minder. Ik denk dat het over een maand niet meer lukt om exclusief borstvoeding aan te bieden op werkdagen.

En dan is ze zo goed als 8 maanden en dan heb ik het met 4 dagen per week werken toch volgehouden om al die tijd volledig borstvoeding te geven en toch voelt het wel een beetje als falen :') ik zou het fijn vinden als ik dat gevoel een beetje los kon laten.

Moeders die zijn gaan bijvoeden wegens te weinig kolfopbrengst: geven jullie op vrije dagen nog wel exclusief borstvoeding of moet je dan ook bijvoeden?
Net toen mijn kolfopbrengst iets omhoog ging, ging Suus ineens van de een op de andere dag flessen van 180 drinken (kwam van 120 a 150). Ondanks veel aanleggen/kolven ben ik nu net zo ver van mn kolfdoel verwijderd als toen t zo crappy ging. Moet nu weer 2-3 keer kolven voor één voeding.

Ik merk ook steeds vaker dat ze bijgevoed moet worden na een live voeding (dat lukt soms maar lang niet altijd met gekolfde melk). Heeft volgens mij met name te maken met haar live drinkgedrag. Ze is er snel klaar mee, blijft afgeleid en ook na enige tijd opnieuw aanleggen vindt ze niet zo boeiend. Hoewel ik echt voel dat er nog melk zit en komt. Maar dan wel onrustig na die voeding en als ik dan een vrij grote fles geef dan is ze tevreden.

Dus ja, bij mij gaat het wel een beetje zo.

Heb daarom besloten om ergens vanaf komende week te stoppen/af te bouwen met bv. We gaan ook nog eens verhuizen over 2 weken en daar moet heel veel gebeuren en we zijn daar naar verwachting vaak (en regelmatig zonder kinderen) om te klussen.

Mogelijk lukt het me nog een tijdje om bijvoorbeeld s ochtends en of s avonds te voeden, geen idee of dat met 7 maanden al haalbaar is. Maar ik ben vooral heel trots op mezelf dat ze dan 7 maanden bv heeft gehad. Dat had ik van tevoren niet durven hopen.

LE, hoop voor je dat die stuwingsellende snel achter de rug is :*
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:42:51 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152092860
Oh en SQ ik insinueer hiermee niet dat je moet stoppen he :+. Het is een soort reactie op jou verweven met een eigen verhaal van mezelf.
En dat je mogelijk wel psychisch voorbereid moet zijn op terugloop / bijvoeden. Maar dat hoeft niet natuurlijk. Time will tell, denk ik.
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:48:18 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_152092995
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh en SQ ik insinueer hiermee niet dat je moet stoppen he :+. Het is een soort reactie op jou verweven met een eigen verhaal van mezelf.
En dat je mogelijk wel psychisch voorbereid moet zijn op terugloop / bijvoeden. Maar dat hoeft niet natuurlijk. Time will tell, denk ik.
oh zo vat ik het ook niet op hoor :D rationeel wéét ik ook best veel ( :') ) maar dat verdomde gevoel he :P

En in jouw situatie vind ik het ook echt heel dapper dat je zo lang vol hebt gehouden! Drie keer kolven voor 1 voeding :o _O_ En stoppen met een op handen zijnde verhuizing is ook heel begrijpelijk.

Maar ik lees hier soms verhalen over jarenlang voeden, en ik heb altijd geroepen dat ik dat echt niet wíl, maar als dan blijkt dat het wellicht niet eens kán vind ik dat weer moeilijk :')

We zijn gewoon allemaal een soort vrouwen denk ik :')
disclaimer
pi_152093105
ik riep (roep) dat ook hoor dat ik geen langvoeder zal zijn.
Eerst 3 mnd, toen 6 mnd willen redden en nu ga ik rap richting 1 jaar.
En het idee dat het stoppen kan om 1 of andere goeie reden kan en wil ik nog niet aan denken.
Dus snap jullie gevoel erin!
pi_152093155
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:52 schreef BlueEyes het volgende:
ik riep (roep) dat ook hoor dat ik geen langvoeder zal zijn.
Eerst 3 mnd, toen 6 mnd willen redden en nu ga ik rap richting 1 jaar.
En het idee dat het stoppen kan om 1 of andere goeie reden kan en wil ik nog niet aan denken.
Dus snap jullie gevoel erin!
+ 1 :D

Maar de WHO norm zal ik waarschijnlijk niet aantikken.
pi_152093170
Oh herkenbaar SQ. Ik geef nu 15 maanden bv en ik vind het idee van stoppen nog moeilijk. Had ik echt nooit nooit verwacht!

Ik ben ook gaan bijvoeden, toen I bijna 8 maanden was. Op vrije dagen gaf ik dan volledig bv maar op een gegeven moment merkte ik dat I daar niet genoeg aan had, vooral 's avonds bij de laatste voeding. Dat had er volgens mij mee te maken dat het eten toen bij haar ook nog niet veel voorstelde en dat ze dus behoorlijk wat melk nodig had. We zijn haar daarom 's avonds ook een tijdje nog een fles gaan geven voor het slapen, naast de bv. Vond ik niet leuk nee! Voelde ook een beetje als 'falen'. Maar vanaf dat ze 10 maanden was en veel meer ging eten ineens, zijn we daar weer mee gestopt en kreeg ze wel weer alleen bv erbij. Mijn productie had haar behoefte niet helemaal kunnen bijbenen, maar was ook niet echt minder geworden volgens mij. En ze drinkt er nu nog steeds prima van!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 april 2015 @ 12:58:27 #224
344469 Amsel
zonder t
pi_152093255
Ik kreeg laatst bij het cb de vraag hoe lang ik nog door wilde gaan. Uit interesse, zat geen oordeel achter. Zei dat ik mezelf geen maximum heb gesteld, maar ook niet per se een minimaal doel wil halen. Het gaat gewoon zoals het gaat, de optie van stoppen komt eigenlijk niet in me op. Ik hoop dat het op een gegeven moment "vanzelf" afloopt en dat ik er geen bewuste actieve beslissing over hoef te maken, dat lijkt me heel moeilijk.

Hier trouwens ook af en toe bijvoeden met kv als ik niet genoeg heb weten te kolven (of de opbrengst over het aanrecht heb gemorst ofzo :') ) en dat gaat prima. Gebeurt niet structureel, maar af en toe. Ik vond het juist heel bevrijdend om te merken dat kv er ook goed in ging - daardoor verdween voor mijn gevoel die enorme afhankelijkheid van mij en dat gaf me juist de lucht om bv te blijven geven. Ik vond exclusief bv heel benauwend :@ Maar in de praktijk gaat er misschien eens in de twee weken een flesje kv in, dus ik beschouw m'n baby gewoon als een bv-kindje :)
pi_152093959
Ik moest ook zeggen dat naarmate ze meer gaan eten en andere dingen gaan drinken het hele idee van 'exclusief bv' en de waarde die je daaraan hecht, minder wordt. I eet en drinkt nu behoorlijk wat door de dag heen, en bv is alleen nog een aanvulling in plaats van andersom. Dat is ook een natuurlijk proces waar je in mee groeit, zo vanaf de zes maanden tot ze (ruim) een jaar zijn. Waar ik eerst ook stilstond bij iedere hap die er naar binnenging, gaat dat nu ook veel meer vanzelf (en ik ben eigenlijk ook vrij relaxed geworden over de eventueel minder 'verantwoorde' dingen die ze eet.).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:00:06 #226
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152094688
Wat betreft voeden met 1 kant is mijn ervaring dat dat prima gaat. Mijn eerste 2 lieten op een gegeven moment de rechter borst vallen en dronken een tijd uitsluitend links.
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:06:31 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_152094829
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik moest ook zeggen dat naarmate ze meer gaan eten en andere dingen gaan drinken het hele idee van 'exclusief bv' en de waarde die je daaraan hecht, minder wordt. I eet en drinkt nu behoorlijk wat door de dag heen, en bv is alleen nog een aanvulling in plaats van andersom. Dat is ook een natuurlijk proces waar je in mee groeit, zo vanaf de zes maanden tot ze (ruim) een jaar zijn. Waar ik eerst ook stilstond bij iedere hap die er naar binnenging, gaat dat nu ook veel meer vanzelf (en ik ben eigenlijk ook vrij relaxed geworden over de eventueel minder 'verantwoorde' dingen die ze eet.).
ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me alleen zó niet voorstellen dat mijn 28 weken jonge melkbaby die soms per ongeluk wat groente doorslikt waar ze op zit te sabbelen binnen niet al te lange tijd ook gewoon echt dingen gaat eten. Dat duurt nog zes jaar, of ze leert het nooit. Ik ben wat dat betreft nog een beetje in denial :')!!
disclaimer
pi_152094859
Zal dat voorkeur voor links hebben doordat ze gevoed worden met de fles door rechtshandige papa's / oppas etc.?
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:09:31 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_152094904
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:07 schreef BlueEyes het volgende:
Zal dat voorkeur voor links hebben doordat ze gevoed worden met de fles door rechtshandige papa's / oppas etc.?
kan ook je supertiet zijn!
Links schiet hier de melk sneller en krachtiger toe en er komt meer uit :')
disclaimer
pi_152094906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me alleen zó niet voorstellen dat mijn 28 weken jonge melkbaby die soms per ongeluk wat groente doorslikt waar ze op zit te sabbelen binnen niet al te lange tijd ook gewoon echt dingen gaat eten. Dat duurt nog zes jaar, of ze leert het nooit. Ik ben wat dat betreft nog een beetje in denial :')!!
Let maar eens goed op de filmpjes van een maand geleden en nu. Je ziet dat pas als je ze terugkijkt.
Ik zag dat eerst ook niet, HOE zou dat nou goed komen.
En nu denk ik steeds jahmaar ga niet zo snel en eet niet zo veel (as if) de bv 'moet' ook nog
pi_152094924
Rechts is idd 'stieftiet' :')
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:11:09 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_152094954
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:09 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Let maar eens goed op de filmpjes van een maand geleden en nu. Je ziet dat pas als je ze terugkijkt.
Ik zag dat eerst ook niet, HOE zou dat nou goed komen.
En nu denk ik steeds jahmaar ga niet zo snel en eet niet zo veel (as if) de bv 'moet' ook nog
ja, helemaal waar. Een maand geleden mepte ze de komkommer letterlijk uit mijn hand om vervolgens weer met 'r speelgoed verder te gaan. Nu is ze echt al gauw een kwartier! bezig om op d'r eten te sabbelen / kauwen / kijken hoe het op de vloer landt :D O+
disclaimer
pi_152095776
Herkenbaar hoor sq! Ook al koos ik zelf voor afbouwen in aanloop naar mijn lange bruiloftwerkdagen, wat hèb ik er over gejankt :{

En Spees, bij mij gaat avond-/ochtendvoeden nu prima, en mijnes is nog wat jonger. Doordat wij tussendoor ook nog even ziek werden leek het helemaal terug te lopen maar 2 nachten waren genieg om het weer op niveau te trekken.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:50:25 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152095962
Ik zet mijn kolf te koop. Het is een PISA (Medala Pump in Syle advance). Dubbelzijdig elektrisch. Behoorlijk krachtig, ik kolfde er ongeveer hetzelfde mee als met de gehuurde symphony. Hij is niet meer zo nieuw maar kan nog best een ronde mee. Ik zou er graag ¤ 35 voor willen hebben (en daar krijg je dan ook nog een shitload aan aventbakjes en medelaflesjes bij). (exclusief verzenden).

Iemand geïnteresseerd?

toch wel even een mijlpaal :@
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:54:50 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_152096043
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef JufMariska het volgende:
Herkenbaar hoor sq! Ook al koos ik zelf voor afbouwen in aanloop naar mijn lange bruiloftwerkdagen, wat hèb ik er over gejankt :{

En Spees, bij mij gaat avond-/ochtendvoeden nu prima, en mijnes is nog wat jonger. Doordat wij tussendoor ook nog even ziek werden leek het helemaal terug te lopen maar 2 nachten waren genieg om het weer op niveau te trekken.
Sorry Mariska, jouw baby is echt ouder dan die van spees :D O+
disclaimer
pi_152096093
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sorry Mariska, jouw baby is echt ouder dan die van spees :D O+
Oh boeh, idd! 4 hele dagen :o Kwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 28 april 2015 @ 14:58:08 #237
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152096108
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Oh boeh, idd! 4 hele dagen :o Kwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is :D
Haha, ik zat ook al te denken... Komt idd door die 7 maanden, dat is Suus over een ruime week en rond die tijd verwacht ik af te gaan bouwen ;)
  dinsdag 28 april 2015 @ 15:03:47 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_152096253
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Oh boeh, idd! 4 hele dagen :o Kwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is :D
in mijn hoofd blijft het ook raar hoor, omdat je zes weken na ons was uitgerekend _O-

Fijn dat je in elk geval de ochtend- en avondvoeding nog gewoon kan geven trouwens O+ Heb je geen stuwing meer?
disclaimer
pi_152096512
Geen stuwing nee. Mooi om te merken dat er overdag weinig (meer) gebeurt, maar in de loop van de avond mijn borsten steeds voller voelen. Hij drinkt de late voeding (uur of 11), meestal 's nachts (uur of 3.30, soms pas tegen 6) en altijd 's ochtends. Daarna weer over op fles, dat gaat na ff zoeken nu erg goed.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_152097721
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2015 14:50 schreef Kyara het volgende:
Ik zet mijn kolf te koop. Het is een PISA (Medala Pump in Syle advance). Dubbelzijdig elektrisch. Behoorlijk krachtig, ik kolfde er ongeveer hetzelfde mee als met de gehuurde symphony. Hij is niet meer zo nieuw maar kan nog best een ronde mee. Ik zou er graag ¤ 35 voor willen hebben (en daar krijg je dan ook nog een shitload aan aventbakjes en medelaflesjes bij). (exclusief verzenden).

Iemand geïnteresseerd?

toch wel even een mijlpaal :@
Echt een hele fijne kolf idd! :)
pi_152098299
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 20:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ah, top. Binnenkort een keertje combineren met A snuffelen O+?
Gezellig!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152115374
Ben ik weer met mijn stuwingperikelen :+ Stuwing is nog flink aanwezig, ondanks strakke bh en koelcompressen. Het is goed houdbaar hoor, ik neem af en toe pcm en dat helpt. Maar, ik mag vandaag naar ons zkhs dicht bij huis, en Sticker zal dus weer op bezoek komen en aan de borst willen. Is het wel wijs om hem te laten drinken (het lijkt me geweldig op dit moment, verlichting!), of haal ik dan juist alle moeite van de afgelopen dagen onderuit?
pi_152115535
Wat wil je? Wil je Sticker regelmatig laten drinken? Dan zou ik dat gewoon doen, en de moeite van afgelopen dagen als tijdelijke "oplossing" zien..
Wil je het bij een paar keer houden, kun je het ook rustig afbouwen met hem lijkt me? Voor je eigen lijf misschien ook wel zo prettig?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_152116150
Pfoe L-E wat lastig! Maar wat fijn dat je Sticker dan weer ziet O+

Mijn kruimeldieflader paste toch niet op de kolf :') Maar ben vandaag in Amsterdam en heb net Vos Medisch gebeld en die hebben in de winkel nog een lader liggen voor me. Opluchting!
  woensdag 29 april 2015 @ 10:42:38 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_152117436
Oh, fijn amsel!
L-E, geen tips, maar ik zou sticker gewoon lekker met mate laten drinken hoor!

Hoe vaak vervangen jullie die witte ventielen van de kolf?
Ik heb echt na drie weken steeds al dat ik zo'n "slurpgeluid" krijg. Heb dan ook het gevoel dat de kolf niet goed vacuüm trekt en ik daardoor onnodig lang bezig ben. Ik heb dat issue overigens nooit als ik handkolf :?
Het begint me onderhand dusdanig te frustreren dat ik gewoon boos word op mijn kolf :')
disclaimer
pi_152117457
Ventielen vervangen..? :@
  woensdag 29 april 2015 @ 10:45:33 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152117513
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

Moeders die zijn gaan bijvoeden wegens te weinig kolfopbrengst: geven jullie op vrije dagen nog wel exclusief borstvoeding of moet je dan ook bijvoeden?
Ik heb toen wel gewoon volledig borstvoeding gegeven ja. Dus alleen als ik er niet was, kv erbij (vaak was het eerst een flesje moedermelk en daarna nog beetje kv)
  woensdag 29 april 2015 @ 10:46:55 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_152117541
misschien is dat het ook niet hoor. Maar weet iemand dan andere geniale tips tegen niet goed vacuüm trekken en slurp / zuiggeluid?
disclaimer
  woensdag 29 april 2015 @ 10:47:37 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_152117557
(Sorry, ik word zelf ook gek van mijn eigen irritante kolfvragen :@)
disclaimer
  woensdag 29 april 2015 @ 10:48:32 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152117573
Dat herken ik wel SQ. Lag hier aan de slangetjes.Ik had toen nog een reservepaar en daarmee ging het een stuk beter. Is er geen vocht bijgekomen of zo?
pi_152117576
kan er ergens vocht in zitten sq?
  woensdag 29 april 2015 @ 10:49:06 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152117588
L-E, fijn dat je weer een stapje dichter bij huis bent. Geen tips verder :*
  woensdag 29 april 2015 @ 10:50:44 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_152117632
Het geluid komt echt uit die ventielen heb ik het idee. Slangetje oogt ook droog, maar zeker weet ik het niet.

Ik pak vrijdag mijn handkolf wel weer mee. Eens kijken of dat beter gaat.
disclaimer
pi_152149516
Oh het ventiel van de Ardo kolf vervang ik ook nooit nee :@ Heb er wel meerdere, had meerdere overgenomen van iemand.

Ik lees op het voedingsschema van Kleintjes dat je bij bv vanaf 6 maand ook water mag aanbieden? Al staat eronder: geen ander drinken geven dan moedermelk. Oefenen jullie vanaf 6 maanden ofzo ook met een kopje of rietjesbeker?
pi_152151006
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Het geluid komt echt uit die ventielen heb ik het idee. Slangetje oogt ook droog, maar zeker weet ik het niet.

Ik pak vrijdag mijn handkolf wel weer mee. Eens kijken of dat beter gaat.
Ik heb die witte ventielen in 2 x 9 maanden gebruik nog maar één keer vervangen, dus die zouden het lang vol moeten houden hoor... Misschien even contact opnemen met Moedermelknetwerk? Daar heb ik m'n Ardo-kolf gekocht en ik was er toevallig vandaag voor een nieuwe oplader. Volgens mij kunnen zij heel goed meedenken. Succes, want als je niet op je kolf kunt vertrouwen gaat het snel tegenstaan...
pi_152161975
Even niet meegelezen, voelde me paar dagen wat minder.
1 van die dagen wilde ik lk bellen, maar de dag ervoor had ik nogal een jankdag en toen Q even aanhapte, meteen krijsend en gefrustreerd losliet en ik even later met zware tegenzin m'n kolf pakte, besloot ik dat het genoeg was.. Hij dronk ook meer dan ik kolfde en werd er zenuwachtig van, geef nu regelmatig Nutrilon erbij. Voelt als een dikke faal, maarja.

Tot ik hier weer over borstvoeding lees en dacht aan die tongriempjes. Toen ik kloofjes had in het ziekenhuis keken 2 vk's ernaar en zeiden dat er niks mis was. Net gegoogeld en ik las al iets over kloofjes en niet goed aanhappen (met frustratie). Daarbij kwam dat ik ernaar zocht om plaatjes ervan te zien, omdat ik dacht te zien dat z'n tongpuntje als ie huilt of z'n tong uitsteekt wat naar binnen getrokken wordt. Het zal toch niet echt zo zijn dat dit het is he, dan baal ik wel.. Bang dat het nu te laat is, maar ga nu morgen zeker even bellen, want lees dat het ook spraakproblemen zou kunnen geven :o
pi_152162116
Oh en hier sinds kort ook slurpgeluid uit 1kant van de kolf.. Ik denk ook het ventieltje. Hoort bij huurkolf en gebruik em pas 5 weken.. Wel zo'n 4x per dag. Zit wel wat vocht in de slangetjes ook, is dat slecht? Geen idee hoe je dat eruit moet halen.. :@
  donderdag 30 april 2015 @ 21:01:46 #258
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152162214
Gevalletje,
Bij de dochter van een vriendin van mij werd het pas na 1 jaar ontdekt.
Ze was toen 13 maanden.
Het lieve meisje heeft er maar weinig last van gehad dus maak je niet druk!
Wees juist trots dat je dit ontdekt hebt.
  donderdag 30 april 2015 @ 21:03:50 #259
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152162292
Ventieltje?
Bedoelen jullie soms het membraan?
Die zijn voor een lage prijs gewoon te bestellen bij je fabrikant.
Tenminste wel van medela.

Sq
Waarom kolf jij elektrisch en handmatig?
pi_152162302
Zou zeker een lk laten meekijken gevalletje, dan heb je in ieder geval meer een idee van wat er is!

SQ ben je al naar tweemaal per dag kolven gegaan?
  donderdag 30 april 2015 @ 21:06:38 #261
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152162389
Le,
Fijn dat je dichterbij huis bent en dat sticker langs mag komen.
hoop zo dat je stuwing onder controle is en dat het goed is gegaan met sticker..
pi_152162634
Als het puntje van zn tong naar binnen getrokken wordt als hij huilt, zal dat zeker problemen geven bij het aanhappen Gevalletje. Bel maar, echt! Het is zo zonde als je het wel wilt, en niet lukt en het had zo simpel opgelost kunnen worden. Het is nog niet te laat, het kan nog dat hij wel weer aan de borst kan drinken.
Zoek dan alsjeblieft wel een LK met verstand van tong- en lipriempjes!
Heb je dit al gelezen? https://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/lb1.html (zit ook een link in na knippers in NL)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_152162770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:01 schreef faptist het volgende:
Gevalletje,
Bij de dochter van een vriendin van mij werd het pas na 1 jaar ontdekt.
Ze was toen 13 maanden.
Het lieve meisje heeft er maar weinig last van gehad dus maak je niet druk!
Wees juist trots dat je dit ontdekt hebt.
Overdag is ie hongerig (dus huilen) en voor z'n langere slaapje is het vaak ook onrustig en huilen tot ie in slaap valt en ik dacht het te zien tijdens het huilen. Nu zit ie dus middenin die langere slaap, vind ik normaal heel fijn, maar ben nu erg benieuwd hoe het er ook alweer uit zag :').
Als dit het is ben ik blij dat ik het ontdekt heb, wel ietwat pissig dat ze in het ziekenhuis dan dus verkeerd hebben gezien en ten onrechte hebben gezegd dat dat het probleem niet was.. En dat ik dus bijna gestopt was met borstvoeding nu omdat het me toch hopeloos leek. Las ook dat baby's met een korte(re) tongriem vaker loslaten en niet voldoende uit de borst kunnen halen, waardoor ze vaak om eten vragen. Hij laat snel los en ben gaan kolven omdat hij niet genoeg binnen leek te krijgen, hij kwam steeds vaker.

Maar misschien is dit het toch niet. Wil het wel nog even nagekeken hebben, anders blijf ik erover twijfelen. Pak denk ik zo nog snel wat slaap mee nu het kan en wacht rustig af tot het gehuil weer begint, eens goed in z'n mondje staren :P

Oh en ventiel, membraan.. Weet eigenlijk niet hoe dat witte flapje in het kolfdeel wat je tegen je borst houdt eigenlijk heet..
  donderdag 30 april 2015 @ 21:20:42 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_152162882
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:03 schreef faptist het volgende:
Ventieltje?
Bedoelen jullie soms het membraan?
Die zijn voor een lage prijs gewoon te bestellen bij je fabrikant.
Tenminste wel van medela.

Sq
Waarom kolf jij elektrisch en handmatig?
ik kolf elektrisch omdat sneller :P handmatig doe ik zelden, maar dan heb ik wel beter vacuüm :)

En ik bedoel de ventielen, die witte puntjes :D

Gevalletje, ik hoop dat het tóch nog kan gaan lukken! Zou wat zijn, als dat gewoon de oplossing was!
disclaimer
  donderdag 30 april 2015 @ 21:30:57 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152163235
Gevalletje, zoiets wordt vaak niet onderkend. Mijn vk was er heel snel mee en heeft op dag 2 geknipt, maar zijn lipriempje had eigenlijk ook gemoeten. Volgens het CB had dat totaal geen nut, maar toen kuiken eens mijn laptop omver trok, die bovenop zijn kop belandde en hij daarbij zijn lipriempje scheurde ( :') ), merkte ik meteen verschil :P.
KuikenGuppy
  donderdag 30 april 2015 @ 21:35:54 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_152163427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
Gevalletje, zoiets wordt vaak niet onderkend. Mijn vk was er heel snel mee en heeft op dag 2 geknipt, maar zijn lipriempje had eigenlijk ook gemoeten. Volgens het CB had dat totaal geen nut, maar toen kuiken eens mijn laptop omver trok, die bovenop zijn kop belandde en hij daarbij zijn lipriempje scheurde ( :') ), merkte ik meteen verschil :P.
goed verhaal :D :o
disclaimer
pi_152163444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
Gevalletje, zoiets wordt vaak niet onderkend. Mijn vk was er heel snel mee en heeft op dag 2 geknipt, maar zijn lipriempje had eigenlijk ook gemoeten. Volgens het CB had dat totaal geen nut, maar toen kuiken eens mijn laptop omver trok, die bovenop zijn kop belandde en hij daarbij zijn lipriempje scheurde ( :') ), merkte ik meteen verschil :P.
:o goede laptop zeg, die zo vakkundig dat lipriempje aanpast. _O-
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 03:59:01 #268
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152171485
Burdie
:D :o

Gevalletje,
Goed dat je er naar laat kijken.
mirgen gelijk even bellen!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:45:24 #269
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152171978
Raar. Verkeerde topic
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 mei 2015 @ 07:50:39 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152172012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:54 schreef Gevalletje het volgende:
Even niet meegelezen, voelde me paar dagen wat minder.
1 van die dagen wilde ik lk bellen, maar de dag ervoor had ik nogal een jankdag en toen Q even aanhapte, meteen krijsend en gefrustreerd losliet en ik even later met zware tegenzin m'n kolf pakte, besloot ik dat het genoeg was.. Hij dronk ook meer dan ik kolfde en werd er zenuwachtig van, geef nu regelmatig Nutrilon erbij. Voelt als een dikke faal, maarja.

Tot ik hier weer over borstvoeding lees en dacht aan die tongriempjes. Toen ik kloofjes had in het ziekenhuis keken 2 vk's ernaar en zeiden dat er niks mis was. Net gegoogeld en ik las al iets over kloofjes en niet goed aanhappen (met frustratie). Daarbij kwam dat ik ernaar zocht om plaatjes ervan te zien, omdat ik dacht te zien dat z'n tongpuntje als ie huilt of z'n tong uitsteekt wat naar binnen getrokken wordt. Het zal toch niet echt zo zijn dat dit het is he, dan baal ik wel.. Bang dat het nu te laat is, maar ga nu morgen zeker even bellen, want lees dat het ook spraakproblemen zou kunnen geven :o
Bel Veronique van Room-borstvoeding! Echt, het is nog niet te laat! Ze komen bij je thuis langs als je dat wilt!! Als dit het probleem is, en hij straks wel goed aanhapt door andere techniek, en/of geknipt te zijn, kun je binnen no-time je productie opkrikken door een paar dagen met hem bloot in bed te gaan liggen en te laten drinken nog voordat hij er om vraagt!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:48:47 #271
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152181024
Hai :)

Ons natuurtalentje is alweer een week oud en doet het super O+

Over de bv zelf geen vragen, maar wel over de kleding. Ik wil graag wat hemden aanschaffen, maar die van de H&M zitten met mijn cupmaat vreselijk (80E) en ik vroeg me af waar ik voor acceptabele prijzen hemden kan aanschaffen waar ik ook nog mee buiten kan komen :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:01:44 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_152181312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Hai :)

Ons natuurtalentje is alweer een week oud en doet het super O+

Over de bv zelf geen vragen, maar wel over de kleding. Ik wil graag wat hemden aanschaffen, maar die van de H&M zitten met mijn cupmaat vreselijk (80E) en ik vroeg me af waar ik voor acceptabele prijzen hemden kan aanschaffen waar ik ook nog mee buiten kan komen :)
Wat voor hemden zoek je?
Ik draag namelijk ook H&M hemdjes en ik heb 90G. Zijn geen voedingshemden, maar ik krijg ze zelfs onder mijn tetten getrokken, zo rekbaar zijn die bandjes :')

http://www.hm.com/nl/product/71131?article=71131-L

Ik kan met L en XL uit de voeten, bestel dus niet te groot :+
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:03:00 #273
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152181342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat voor hemden zoek je?
Ik draag namelijk ook H&M hemdjes en ik heb 90G. Zijn geen voedingshemden, maar ik krijg ze zelfs onder mijn tetten getrokken, zo rekbaar zijn die bandjes :')

http://www.hm.com/nl/product/71131?article=71131-L

Ik kan met L en XL uit de voeten, bestel dus niet te groot :+
ha! Ideaal dan :D Kon je die gewoon in de winkel kopen of online?
(want ik boycot online kopen daar :r )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:03:21 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_152181349
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:03 schreef Vlindur het volgende:

[..]

ha! Ideaal dan :D Kon je die gewoon in de winkel kopen of online?
(want ik boycot online kopen daar :r )
Hangen ook in de winkel :Y
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:10:43 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152181562
Nice. Volgende week maar eens even shoppen :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:11:46 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_152181587
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:10 schreef Vlindur het volgende:
Nice. Volgende week maar eens even shoppen :)
En je kan de bandjes ook verstellen, dat vond ik wel een pré boven de hema hemdjes. En ze zijn lang genoeg om over je mamaflapje te vallen en daardoor dus ook ideaal slaapkledij!
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:18:05 #277
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152181777
En ze kosten ook nog geen drol. Das helemaal geweldig :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152181821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:30 schreef Burdie het volgende:
Gevalletje, zoiets wordt vaak niet onderkend. Mijn vk was er heel snel mee en heeft op dag 2 geknipt, maar zijn lipriempje had eigenlijk ook gemoeten. Volgens het CB had dat totaal geen nut, maar toen kuiken eens mijn laptop omver trok, die bovenop zijn kop belandde en hij daarbij zijn lipriempje scheurde ( :') ), merkte ik meteen verschil :P.
Disclaimer: Probeer niet alles uit wat andere moeders heeft geholpen :P

(wat doe ik hier? Doei!)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 mei 2015 @ 17:34:54 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152238171
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 21:17 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

hoe gaat het nu ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152242053
Wij hebben een doorstart gemaakt, dus ik wil even met terugwerkende kracht jompelen voor het behalen van de who-norm: *O*
pi_152242405
*O* voor WHO norm!
  zondag 3 mei 2015 @ 20:11:07 #282
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_152242728
Hai, H heeft een regeldag (10 dagen oud) en drinkt zowat elk half uur tot een uur. Nu spuugde hij zonet zowat slagroom uit en hij stinkt wat uit z'n mond. Is niet erg toch?

En hoe moet ik nu voeden, steeds de borst afwisselen of mag hij ook 3x links en dan 3x rechts? Ben een beetje kwijt hoe het nou zat :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_152243096
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:52 schreef L-E het volgende:
Wij hebben een doorstart gemaakt, dus ik wil even met terugwerkende kracht jompelen voor het behalen van de who-norm: *O*
Wat fijn! *O*

Vlindur, kan geen kwaad hoor! Bij overduidelijke regeldag wissel ik juist vaak af, na elke keer loslaten. Productie opkrikken is het doel, dan is wisselvoeden erg goed :). Als ik krampjes vermoed, bied ik wel gedurende een uur of anderhalf steeds dezelfde borst aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 3 mei 2015 @ 20:22:02 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152243103
*G* voor de WHO norm *G*
  zondag 3 mei 2015 @ 20:51:21 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152244259
WHO voor L-E *O*.
Wat vindt sticker er van?
KuikenGuppy
pi_152246939
*O* voor L-E
  zondag 3 mei 2015 @ 21:49:03 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152247187
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:52 schreef L-E het volgende:
Wij hebben een doorstart gemaakt, dus ik wil even met terugwerkende kracht jompelen voor het behalen van de who-norm: *O*
*O* :*
pi_152247934
Wat fijn Le! *O*
pi_152247948
*O* WHO-norm voor L-E!

Eindelijk update weer, voel me vandaag weer goed en merk dat dat ook invloed geeft op Q.. Vrijdag kwam de lk langs en met haar hulp dronk ie, na wat boosheid en huilen, wel weer uit de borst :). Dit weekend moest ik proberen hem een paar keer per dag aan te leggen om te oefenen, moest het nu meer zien als iets fijns voor erbij dan dat hij echt volledig aan de borst zal gaan. Gister behoorlijke dip, aanleggen lukte weer niet en ging slechter dan ooit, Q raakte gefrustreerd en ik daardoor ook, want hij kon het toch, waarom bij mij dan niet? Bij de zoveelste poging begon hij al te huilen na het zien van m'n tepel.. Was er wel klaar mee en vind het later ook erg sneu voor Q dat ik hem zo gepusht had..
Vandaag voelde ik me mentaal weer stukken beter en toen hij even terug honger had en z'n flesje in de warmer zat dacht ik "ach, ik probeer het even". Hij begin snel te huilen, even tegen m'n schouder tot ie stopte, weer bij de borst. Paar keer bijna beet en ineens had ie em weer, dronk een tijdje, werd slaperig en liet los en viel tegen m'n borst in slaap! O+ Denk dat mijn humeur dus ook erg meespeelt, was nu ontspannen en hij begon ook heel vrolijk met z'n aanhappogingen. Of het doorzet weet ik niet, was in ieder geval even heel trots op mijn kleine mannetje!
pi_152248748
Hij kan het dus gewoon nog! Desondanks willen ook wij langs Beverwijk gaan want ik zag het tóch goed: z'n tongriempje is te kort! De lk weet niet of knippen echt gaat helpen bij het aanhappen en drinken aan de borst, maar als we niks doen kan het mogelijk problemen geven bij vast voedsel gaan eten of bij het leren praten. Dat willen we voorkomen, vriend heeft als kind al tijden bij een logopedist gelopen, wat niet hielp en nu is het knippen nog bijna pijnloos. Z'n lipriempje is ook te strak, maar dat zou wat pijnlijker zijn om te knippen dus dat laten nu zo.
Bedankt DJMO en Morretje, zonder jullie reacties wist ik niets van korte lipriempjes en dat het niet altijd goed gezien wordt en had ik deze lk niet gevonden, dank jullie wel O+

Verder zag ze ook z'n voorkeurshouding. Had ik ook allang door, cb gaf bij 4 weken wat adviezen, maar hij blijft hardnekkig naar 1 kant kijken. Kleine week terug nog gebeld door vrouw van cb en opnieuw gezegd dat z'n voorkeurshouding niet minder wordt en ik zn hoofd zag vervormen. Was niet erg, babyhoofdjes zijn soepel, zouden bij 8 weken wel weer kijken of er mogelijk wat fysio nodig was.. Lk kijkt naar hem en zegt dat ze z'n voorkeurshouding erg opvallend en flink vind en z'n hoofd erg duidelijk asymmetrisch al is. Haar advies: snel een fysio vinden en niet het cb afwachten, hier moet duidelijk wat aan gedaan worden! Daar was ik dus al bang voor ja.. Morgen gelijk contact opnemen met fysio, ben blij dat er dan wat aan gedaan kan worden! Al met al dus erg blij dat de lk langs is geweest!
  zondag 3 mei 2015 @ 23:03:58 #291
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152250279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Hai :)

Ons natuurtalentje is alweer een week oud en doet het super O+

Over de bv zelf geen vragen, maar wel over de kleding. Ik wil graag wat hemden aanschaffen, maar die van de H&M zitten met mijn cupmaat vreselijk (80E) en ik vroeg me af waar ik voor acceptabele prijzen hemden kan aanschaffen waar ik ook nog mee buiten kan komen :)
Hier ook!
Tijdens het voeden lijkt het net alsof het elastiek knelt / snijdt.
Ik heb nu gewone h&m hemdjes aan. Werkt net zo goed. Kosten 5 euro
  zondag 3 mei 2015 @ 23:08:39 #292
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152250421
Gevalletje,
Wat een goed nieuws allemaal. Fijn dat het geknipt kan worden!
Heerlijk he als ze tegen je borst in slaap vallen. Zo ontzettend intiem!

En over die voorkeurshouding. Hier kijkt ze ook het liefst naar links.
Ik wissel haar hoofd met elk slaapje om maar om nou te zeggen dat ik nu verschil
Zie? Nee.
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!
pi_152252725
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:08 schreef faptist het volgende:
Gevalletje,
Wat een goed nieuws allemaal. Fijn dat het geknipt kan worden!
Heerlijk he als ze tegen je borst in slaap vallen. Zo ontzettend intiem!

En over die voorkeurshouding. Hier kijkt ze ook het liefst naar links.
Ik wissel haar hoofd met elk slaapje om maar om nou te zeggen dat ik nu verschil
Zie? Nee.
Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!
Ja O+

Q kijkt altijd naar rechts, inmiddels ook wel eens recht omhoog. Omwisselen bij het neerleggen werkte niet, dan draait hij z'n hoofd meteen weer terug. Als ik em al naar links gedraaid krijg, vaak werkt hij dan zo tegen dat je em amper kan draaien!
  maandag 4 mei 2015 @ 03:40:56 #294
335643 faptist
Maakt fouten
pi_152253657
Leg je Q ook weleens op zijn buik? Daar trainen ze hun nekspieren echt goed mee.
Hier helpt zo'n opgerolde hydrofiele luier in de rug ook goed bij het slapen. Ze kan dan maar 1 kant op liggen.
Met boeren leg ik haar aan de linkerkant zodat ze wel rechts moet kijken met haar hoofdje. Dat soort dingen.

Drinkt jullie baby zichzelf ook weleens in slaap? En laat je dan je baby nog boeren of toch zo het bedje in?

(Eindelijk zzzz... )
  maandag 4 mei 2015 @ 07:44:00 #295
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_152254158
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:59 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Ja O+

Q kijkt altijd naar rechts, inmiddels ook wel eens recht omhoog. Omwisselen bij het neerleggen werkte niet, dan draait hij z'n hoofd meteen weer terug. Als ik em al naar links gedraaid krijg, vaak werkt hij dan zo tegen dat je em amper kan draaien!
Mijn dochter had ook een voorkeurshouding, niet veel maar hij zat er wel...Bij de eerste behandeling hadden we al resultaat. En vraag de doorverwijzing van je huisarts dan wordt het namelijk (althans hier) volledig vergoed :)

Succes met Q.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 mei 2015 @ 07:57:12 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152254231
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 07:44 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Mijn dochter had ook een voorkeurshouding, niet veel maar hij zat er wel...Bij de eerste behandeling hadden we al resultaat. En vraag de doorverwijzing van je huisarts dan wordt het namelijk (althans hier) volledig vergoed :)

Succes met Q.. :)
als het goed is, is de fysio tegenwoordig vrij toegankelijk en worden voor kinderen de eerste 9 behandelingen standaard vergoed. Als het probleem erna nog niet verholpen is, kunnen er nog 9 vergoed worden, en mocht het dan nog niet over zijn, moet een kinderarts een verwijzing schrijven omdat het chronish is, en wordt de rest ook vergoed (heb in het zelfde schuitje gezeten met Jan afgelopen jaar).

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:59 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Ja O+

Q kijkt altijd naar rechts, inmiddels ook wel eens recht omhoog. Omwisselen bij het neerleggen werkte niet, dan draait hij z'n hoofd meteen weer terug. Als ik em al naar links gedraaid krijg, vaak werkt hij dan zo tegen dat je em amper kan draaien!
Google eens op stabilisatiekussen of zij-ligkussen. Heel simpel ding is het, twee driehoekige stukken schuimrubber, waar je de baby (overdag) tussen legt, en waardoor hij niet terug op zijn rug kan draaien, maar waardoor hij ook niet op zijn buik kan rollen.

Verder is een bezoekje aan een manueel therapeut ook een aanrader, zij kijkt vooral verder dan het oplossen van de voorkeurshouding. Wat je beschrijft klinkt namelijk als het kiss-syndroom (Jan had dat ook als baby, maar dat werd door z'n fysio toen niet herkend). Veel kinderartsen kennen de benaming, maar doen er niets mee. Een manueel therapeut kan je daar prima bij helpen! Als je meer wil weten, pm/dm me maar :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 4 mei 2015 @ 08:02:36 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152254256
/toevalligmeegelezen:
Gevalletje, jij woont bij mij in de buurt geloof ik hè? Regio Beverwijk /Haarlem. Ik heb zo'n zijligkussen waar DJMO over praat hier nog liggen. Je mag m voor ¤5 hebben als je wilt :)
pi_152268148
Nog even *O* voor de WHO-norm van L-E!
  maandag 4 mei 2015 @ 23:19:14 #299
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152282856
Mijn peuter heeft vandaag de hele dag niet gedronken :o Toen haar vader haar vanochtend uit bed haalde wilde ze gelijk naar beneden, in plaats van eerst bij mij in bed om te drinken. En 's middags toen ze wakker werd was er visite *O*

Mijn grote meisje, ze gaat het dus echt doen; zelf aangeven wanneer ze er klaar mee is O+
pi_152290162
:o dat is echt een gek gevoel, als ze ineens breken met zo'n ingesleten gewoonte. Hoe zou jij het vinden als het binnenkort klaar is?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:46:41 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152297340
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:19 schreef WupWup het volgende:
:o dat is echt een gek gevoel, als ze ineens breken met zo'n ingesleten gewoonte. Hoe zou jij het vinden als het binnenkort klaar is?
Heel gek inderdaad, maar ik vind t perfect zoals t gaat!

Langvoeden is nooit een doel opzich geweest; mijn motto was dat we doorgaan tot 1 van ons er klaar mee is. Ik vind het zelf moeilijk om afscheid te nemen van zo'n mooie periode, dus zag het wel een klein beetje gebeuren dat dat moment pas zou komen als ze 18 was zeg maar :') En nu heeft mijn kleine grote dus zelf besloten dat ze 'klaar' is. Al was de aanblik van mijn blote borsten vanochtend -toen ik uit bed stapte om mee naar beneden te gaan- toch wel voldoende om toch even te willen drinken! :D O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')