quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:41 schreef WupWup het volgende:
Whehe. Als je maar niet het verkeerde apparaat op je borst zet

Kan dat bij 1 borst dat 'opdrogen' of mindere productie in 1 borst?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Hier voed ik nog maar met 50%.
Sinds afgelopen donderdag doet voeden met links enorm pijn doordat er een blaartje is ontstaan. En mijn kleine melkjunk zorgde ervoor dat hij niet goed kon genezen. Dus nu al dagen en nachten-lang niet meer gevoed met links, en ook doordat ik geen stuwing oid heb (heb ik überhaupt nooit meer) denk ik dat links nu echt aan het opdrogen is.

volgens mij heeft ardo idd een universele adapter.
 volgens mij heeft ardo idd een universele adapter. ik zou het fijn vinden als ik dat gevoel een beetje los kon laten.
 ik zou het fijn vinden als ik dat gevoel een beetje los kon laten.  

Met live voeden nooit problemen gehad in de zin van bijvoeden en pas ook op voor die stap, want het kan je dan zomaar in een hele vlotte neerwaartse spiraal zetten.
 Met live voeden nooit problemen gehad in de zin van bijvoeden en pas ook op voor die stap, want het kan je dan zomaar in een hele vlotte neerwaartse spiraal zetten. 

maar biedt veel ondersteuning!
 maar biedt veel ondersteuning!

Net toen mijn kolfopbrengst iets omhoog ging, ging Suus ineens van de een op de andere dag flessen van 180 drinken (kwam van 120 a 150). Ondanks veel aanleggen/kolven ben ik nu net zo ver van mn kolfdoel verwijderd als toen t zo crappy ging. Moet nu weer 2-3 keer kolven voor één voeding.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Amsel, dat zou wel makkelijk zijn javolgens mij heeft ardo idd een universele adapter.
Ik ben bang dat de dagen van exclusief borstvoeding hier op het einde lopen. De kolfopbrengst wordt écht steeds minder. Ik denk dat het over een maand niet meer lukt om exclusief borstvoeding aan te bieden op werkdagen.
En dan is ze zo goed als 8 maanden en dan heb ik het met 4 dagen per week werken toch volgehouden om al die tijd volledig borstvoeding te geven en toch voelt het wel een beetje als falenik zou het fijn vinden als ik dat gevoel een beetje los kon laten.
Moeders die zijn gaan bijvoeden wegens te weinig kolfopbrengst: geven jullie op vrije dagen nog wel exclusief borstvoeding of moet je dan ook bijvoeden?

. Het is een soort reactie op jou verweven met een eigen verhaal van mezelf.
. Het is een soort reactie op jou verweven met een eigen verhaal van mezelf.  

oh zo vat ik het ook niet op hoorquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh en SQ ik insinueer hiermee niet dat je moet stoppen he. Het is een soort reactie op jou verweven met een eigen verhaal van mezelf.
En dat je mogelijk wel psychisch voorbereid moet zijn op terugloop / bijvoeden. Maar dat hoeft niet natuurlijk. Time will tell, denk ik.
 rationeel wéét ik ook best veel (
 rationeel wéét ik ook best veel (  ) maar dat verdomde gevoel he
 ) maar dat verdomde gevoel he 

En stoppen met een op handen zijnde verhuizing is ook heel begrijpelijk.
 En stoppen met een op handen zijnde verhuizing is ook heel begrijpelijk. 

+ 1quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:52 schreef BlueEyes het volgende:
ik riep (roep) dat ook hoor dat ik geen langvoeder zal zijn.
Eerst 3 mnd, toen 6 mnd willen redden en nu ga ik rap richting 1 jaar.
En het idee dat het stoppen kan om 1 of andere goeie reden kan en wil ik nog niet aan denken.
Dus snap jullie gevoel erin!

) en dat gaat prima. Gebeurt niet structureel, maar af en toe. Ik vond het juist heel bevrijdend om te merken dat kv er ook goed in ging - daardoor verdween voor mijn gevoel die enorme afhankelijkheid van mij en dat gaf me juist de lucht om bv te blijven geven. Ik vond exclusief bv heel benauwend
 ) en dat gaat prima. Gebeurt niet structureel, maar af en toe. Ik vond het juist heel bevrijdend om te merken dat kv er ook goed in ging - daardoor verdween voor mijn gevoel die enorme afhankelijkheid van mij en dat gaf me juist de lucht om bv te blijven geven. Ik vond exclusief bv heel benauwend  Maar in de praktijk gaat er misschien eens in de twee weken een flesje kv in, dus ik beschouw m'n baby gewoon als een bv-kindje
 Maar in de praktijk gaat er misschien eens in de twee weken een flesje kv in, dus ik beschouw m'n baby gewoon als een bv-kindje  

ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me alleen zó niet voorstellen dat mijn 28 weken jonge melkbaby die soms per ongeluk wat groente doorslikt waar ze op zit te sabbelen binnen niet al te lange tijd ook gewoon echt dingen gaat eten. Dat duurt nog zes jaar, of ze leert het nooit. Ik ben wat dat betreft nog een beetje in denialquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik moest ook zeggen dat naarmate ze meer gaan eten en andere dingen gaan drinken het hele idee van 'exclusief bv' en de waarde die je daaraan hecht, minder wordt. I eet en drinkt nu behoorlijk wat door de dag heen, en bv is alleen nog een aanvulling in plaats van andersom. Dat is ook een natuurlijk proces waar je in mee groeit, zo vanaf de zes maanden tot ze (ruim) een jaar zijn. Waar ik eerst ook stilstond bij iedere hap die er naar binnenging, gaat dat nu ook veel meer vanzelf (en ik ben eigenlijk ook vrij relaxed geworden over de eventueel minder 'verantwoorde' dingen die ze eet.).
 !!
!!

kan ook je supertiet zijn!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:07 schreef BlueEyes het volgende:
Zal dat voorkeur voor links hebben doordat ze gevoed worden met de fles door rechtshandige papa's / oppas etc.?

Let maar eens goed op de filmpjes van een maand geleden en nu. Je ziet dat pas als je ze terugkijkt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me alleen zó niet voorstellen dat mijn 28 weken jonge melkbaby die soms per ongeluk wat groente doorslikt waar ze op zit te sabbelen binnen niet al te lange tijd ook gewoon echt dingen gaat eten. Dat duurt nog zes jaar, of ze leert het nooit. Ik ben wat dat betreft nog een beetje in denial!!

ja, helemaal waar. Een maand geleden mepte ze de komkommer letterlijk uit mijn hand om vervolgens weer met 'r speelgoed verder te gaan. Nu is ze echt al gauw een kwartier! bezig om op d'r eten te sabbelen / kauwen / kijken hoe het op de vloer landtquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:09 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Let maar eens goed op de filmpjes van een maand geleden en nu. Je ziet dat pas als je ze terugkijkt.
Ik zag dat eerst ook niet, HOE zou dat nou goed komen.
En nu denk ik steeds jahmaar ga niet zo snel en eet niet zo veel (as if) de bv 'moet' ook nog

Sorry Mariska, jouw baby is echt ouder dan die van speesquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef JufMariska het volgende:
Herkenbaar hoor sq! Ook al koos ik zelf voor afbouwen in aanloop naar mijn lange bruiloftwerkdagen, wat hèb ik er over gejankt
En Spees, bij mij gaat avond-/ochtendvoeden nu prima, en mijnes is nog wat jonger. Doordat wij tussendoor ook nog even ziek werden leek het helemaal terug te lopen maar 2 nachten waren genieg om het weer op niveau te trekken.

Oh boeh, idd! 4 hele dagenquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Sorry Mariska, jouw baby is echt ouder dan die van spees
 Kwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is
 Kwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is  

Haha, ik zat ook al te denken... Komt idd door die 7 maanden, dat is Suus over een ruime week en rond die tijd verwacht ik af te gaan bouwenquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Oh boeh, idd! 4 hele dagenKwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is

in mijn hoofd blijft het ook raar hoor, omdat je zes weken na ons was uitgerekendquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Oh boeh, idd! 4 hele dagenKwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is

Heb je geen stuwing meer?
 Heb je geen stuwing meer?

Echt een hele fijne kolf idd!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:50 schreef Kyara het volgende:
Ik zet mijn kolf te koop. Het is een PISA (Medala Pump in Syle advance). Dubbelzijdig elektrisch. Behoorlijk krachtig, ik kolfde er ongeveer hetzelfde mee als met de gehuurde symphony. Hij is niet meer zo nieuw maar kan nog best een ronde mee. Ik zou er graag ¤ 35 voor willen hebben (en daar krijg je dan ook nog een shitload aan aventbakjes en medelaflesjes bij). (exclusief verzenden).
Iemand geïnteresseerd?
toch wel even een mijlpaal

Gezellig!!quote:Op maandag 27 april 2015 20:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ah, top. Binnenkort een keertje combineren met A snuffelen?

Stuwing is nog flink aanwezig, ondanks strakke bh en koelcompressen. Het is goed houdbaar hoor, ik neem af en toe pcm en dat helpt. Maar, ik mag vandaag naar ons zkhs dicht bij huis, en Sticker zal dus weer op bezoek komen en aan de borst willen. Is het wel wijs om hem te laten drinken (het lijkt me geweldig op dit moment, verlichting!), of haal ik dan juist alle moeite van de afgelopen dagen onderuit?
 Stuwing is nog flink aanwezig, ondanks strakke bh en koelcompressen. Het is goed houdbaar hoor, ik neem af en toe pcm en dat helpt. Maar, ik mag vandaag naar ons zkhs dicht bij huis, en Sticker zal dus weer op bezoek komen en aan de borst willen. Is het wel wijs om hem te laten drinken (het lijkt me geweldig op dit moment, verlichting!), of haal ik dan juist alle moeite van de afgelopen dagen onderuit?

Maar ben vandaag in Amsterdam en heb net Vos Medisch gebeld en die hebben in de winkel nog een lader liggen voor me. Opluchting!
 Maar ben vandaag in Amsterdam en heb net Vos Medisch gebeld en die hebben in de winkel nog een lader liggen voor me. Opluchting!

Ik heb toen wel gewoon volledig borstvoeding gegeven ja. Dus alleen als ik er niet was, kv erbij (vaak was het eerst een flesje moedermelk en daarna nog beetje kv)quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Moeders die zijn gaan bijvoeden wegens te weinig kolfopbrengst: geven jullie op vrije dagen nog wel exclusief borstvoeding of moet je dan ook bijvoeden?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |