ik heb tepelhoedjes in huis, dat is het punt niet. Maar ik wil niet afhankelijk zijn van tepelhoedjes om te kunnen voeden. Daar ben ik te vaak voor onderweg. Ik wil bij wijze van spreken op het winkelcentrum of in de trein gewoon kunnen aanleggen zonder eerst te moeten prutsen met een hoedje op m'n tietquote:Op donderdag 23 april 2015 21:05 schreef Amsel het volgende:
Mijn baby snapte ook niet hoe ze goed moest happen, hap was ook te klein, en daarvoor was een tepelhoedje de oplossing. Gebruiken we na 8,5 maand nog steeds, gaat prima.
als het inderdaad nodig is (moet het advies van de LK morgen afwachten, kan ik op voorspraak van stefan met spoed in drachten terecht. Kan ik meteen op kraamvisite bij Vlindurquote:Op donderdag 23 april 2015 21:50 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ok, niets gezegd dan. Hoop dat t klieven dan snel ergens kan DJMO!
is het bij jou uiteindelijk wel goedgekomen? En wat heb je nog meer gedaan/ wat was de oplossing uiteindelijk wel ???quote:Op vrijdag 24 april 2015 07:53 schreef Dot. het volgende:
Hier dezelfde problemen DJMO en uiteindelijk beide laten klieven, maar dat was dus niet de oplossing. Wil je niet ontmoedigen, maar ik had al m'n hoop hierop gevestigd en was erg teleurgesteld toen het dus geen klap hielp. Ik hoop voor je dat het bij M. wel de oplossing is!
Nee, helaas. We kregen toen ook nog spruw die door de huisarts niet werd herkend en toen ben ik af gaan bouwen. Tepelhoedje was bij mij minder pijnlijk, maar Stip dronk dan m'n borsten helemaal niet leeg en zonder moest ik ook al compressie toepassen. Ik denk dat de enige mogelijkheid kolven zou zijn geweest, maar Stip huilde ook erg veel, dus daar zag ik geen mogelijkheid toe.quote:Op vrijdag 24 april 2015 08:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
is het bij jou uiteindelijk wel goedgekomen? En wat heb je nog meer gedaan/ wat was de oplossing uiteindelijk wel ???
Drinkt hij dan niet heel weinig uit je borst als je maar 25ml kolft? Nadat ik Q een paar dagen alleen de borst had gegeven tijdens dr kraamtijd en we het vermoeden kregen dat ie weinig dronk, ging ik weer eens kolven. Toen had ik 40ml, terwijl ik toen ik naar huis ging op 170ml zatquote:Op donderdag 23 april 2015 10:15 schreef DJMO het volgende:
Dank morretje; dat wordt dus een KNO arts denk ik. en dank voor extra uitleg Wup!
ik voel me nu dus echt een koeIk moet naast het voeden ook gaan kolven, de melk laten staan, afromen en de room aan michael voeren
![]()
net dus de kolf erop gezet en k had een schamele 25 cc uit beide borsten :[ dat schiet natuurlijk niet op. Ben ook bang dat ik overprodctie ga stimuleren op deze manier, maar goed, dat zien we dan wel weer!
Oh dat is wat anders natuurlijkquote:Op zaterdag 25 april 2015 09:17 schreef DJMO het volgende:
Ik kan gewoon niet kolvenMet de hand krijg ik er meer uit in minder tijd
Alleen dat wordt wel gevoeliger uiteindelijk, dus dat doe ik zelden.
-edit- kleine toevoeging: Michael had toen net gedronken trouwens. Dus die 25 cc kwam bovenop wat michael zelf al had gedronken. als ik een voeding zou vervangen door kolven zou ik denk ik wel veel meer uit halen.
Ik begon vrij snel al, met 4 weken volgens mij.quote:Op zaterdag 25 april 2015 10:35 schreef faptist het volgende:
Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met kolven en hoe bepaal je welke voeding je daarvoor gebruikt?
Of kolf je gewoon steeds je borsten leeg?
Ik ben echt een borstvoeding/kolfn00bquote:Op zaterdag 25 april 2015 10:03 schreef kwakz0r het volgende:
sommige babies kunnen je leegdrinken in vijf minuten hoor
en hoeveel je kolft hoeft niet veel te zeggen over je productie. kolven is idd een kunst en sommigen lukt het beter dan anderen. kind drinkt ook effectiever dan jij kunt kolven.
Nou,quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:00 schreef Burdie het volgende:
@fap: waar wil je voor kolven? Puur om te oefenen voor als je weer gaat werken, of om een voorraadje aan te leggen? Je productie is in de ochtend het hoogst, ik kolfde voor voorraad en een nachtfles, en deed dat altijd in de ochtend, ongeveer een uur nadat kuiken live had gedronken. Hij lag dan lekker in de box te spelen en ik kon er even voor gaan zitten.
@gevalletje: milliliters zeggen niet zoveel bij bv, omdat de melk steeds weer anders is qua voedingswaarde.
Ben je al bij de LK geweest?
Ik gebruik Milktrays, dat is 30ml per staafje.quote:Op zondag 26 april 2015 21:26 schreef faptist het volgende:
Per hoeveel ml vriezen jullie eigenlijk in?
quote:Op maandag 27 april 2015 09:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
Die zakjes van Elanee gebruikte ik ook. Ik heb er nog een heleboel van liggen - zou even moeten kijken hoeveel. Iemand interesse?
Als je kindje al wat regelmaat begint te krijgen in wanneer ze drinkt kun je bijvoorbeeld een uur na de ochtendvoeding gaan kolven, en dan elke dag. Je zult na een dag of 3-5 zien dat je dan ongeveer 1 voeding kolft per kolfbeurt. Op deze manier verhoog je kunstmatig je productie, als je wilt stoppen met deze voeding te kolven kun je dus ook beter in 3-5 dagen afbouwen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:52 schreef faptist het volgende:
[..]
Nou,
Gisteren heb ik gekolfd om te proberen of m'n gekochte kolf het deed (ja dus :-D ).
ik zou graag eraan willen wennen. Een beetje handig worden, want gisteren was echt frustrerend. Zo traagzaam.
En ik zou willen beginnen met het aanleggen van een voorraadje. Voor noodgevallen en voor wanneer ik weer ga werken. (Eind juni).
Ik heb dat zelf gedaan bij de oudste en vond het zelf redelijk onhandig. Als ik weer per portie in zou willen vriezen denk ik dat ik zo'n milktray zou willen aanschaffen.quote:Op maandag 27 april 2015 10:11 schreef silliegirl het volgende:
Mijn collega's zweren bij normale ijsblokzakjes voor de melk in de vriezer. Kun je ook makkelijk porties uitdrukken en 't kost maar een paar cent.. Zomaar een tip.
Die worden afgeraden vanwege ... ??? geen idee waarom, maar 'gewone' ijsblokzakjes werden afgeraden. Volgens een snel rondje google ivm weekmakers die er in zitten en ivm dat het plastic mee kan komen bij het uitdrukken van de blokjes.quote:Op maandag 27 april 2015 10:11 schreef silliegirl het volgende:
Mijn collega's zweren bij normale ijsblokzakjes voor de melk in de vriezer. Kun je ook makkelijk porties uitdrukken en 't kost maar een paar cent.. Zomaar een tip.
quote:U kunt dat doen door na de bevalling medicijnen te vragen aan uw arts of verloskundige. Houd er wel rekening mee dat deze medicijnen ernstige bijverschijnselen kunnen hebben.
U zou ook kunnen proberen om de melkproductie tegen te gaan met kruiden, zoals salie, wat u in de vorm van saliethee kunt innemen.
Tegelijkertijd kunt u proberen zwelling en pijn te voorkomen door gekneusde witte-koolbladeren of andere koele kompressen op uw borsten te dragen.
Als de zwelling te erg wordt, kunt u toch proberen de borsten een of enkele malen leeg te laten stromen, bijvoorbeeld door ze onder de douche te masseren. U maakt de borsten zover leeg tot het weer prettig aanvoelt. Eventueel kunt hierbij een handkolf gebruiken.
Ik geloof dat ze wel ervaren zijn in het Erasmus hierquote:Op maandag 27 april 2015 16:43 schreef WupWup het volgende:
Koelen, strak inpakken (heb je een ervaren kraamzorg? Die zou dat misschien wel kunnen met hydrofieldoeken en spelden), PCM en de klok vooruit kijken... Warmte stimuleert, dus beperk het douchen. Bij ernstige stuwing zou je evt eenmalig kunnen kolven, maar liever natuurlijk niet gezien de stimulatie. Of zou sticker misschien nog willen drinken?
quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:41 schreef WupWup het volgende:
Whehe. Als je maar niet het verkeerde apparaat op je borst zet
Kan dat bij 1 borst dat 'opdrogen' of mindere productie in 1 borst?quote:Op dinsdag 28 april 2015 10:52 schreef Kersjes het volgende:
Hier voed ik nog maar met 50%.
Sinds afgelopen donderdag doet voeden met links enorm pijn doordat er een blaartje is ontstaan. En mijn kleine melkjunk zorgde ervoor dat hij niet goed kon genezen. Dus nu al dagen en nachten-lang niet meer gevoed met links, en ook doordat ik geen stuwing oid heb (heb ik überhaupt nooit meer) denk ik dat links nu echt aan het opdrogen is.
Net toen mijn kolfopbrengst iets omhoog ging, ging Suus ineens van de een op de andere dag flessen van 180 drinken (kwam van 120 a 150). Ondanks veel aanleggen/kolven ben ik nu net zo ver van mn kolfdoel verwijderd als toen t zo crappy ging. Moet nu weer 2-3 keer kolven voor één voeding.quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Amsel, dat zou wel makkelijk zijn javolgens mij heeft ardo idd een universele adapter.
Ik ben bang dat de dagen van exclusief borstvoeding hier op het einde lopen. De kolfopbrengst wordt écht steeds minder. Ik denk dat het over een maand niet meer lukt om exclusief borstvoeding aan te bieden op werkdagen.
En dan is ze zo goed als 8 maanden en dan heb ik het met 4 dagen per week werken toch volgehouden om al die tijd volledig borstvoeding te geven en toch voelt het wel een beetje als falenik zou het fijn vinden als ik dat gevoel een beetje los kon laten.
Moeders die zijn gaan bijvoeden wegens te weinig kolfopbrengst: geven jullie op vrije dagen nog wel exclusief borstvoeding of moet je dan ook bijvoeden?
oh zo vat ik het ook niet op hoorquote:Op dinsdag 28 april 2015 12:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh en SQ ik insinueer hiermee niet dat je moet stoppen he. Het is een soort reactie op jou verweven met een eigen verhaal van mezelf.
En dat je mogelijk wel psychisch voorbereid moet zijn op terugloop / bijvoeden. Maar dat hoeft niet natuurlijk. Time will tell, denk ik.
+ 1quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:52 schreef BlueEyes het volgende:
ik riep (roep) dat ook hoor dat ik geen langvoeder zal zijn.
Eerst 3 mnd, toen 6 mnd willen redden en nu ga ik rap richting 1 jaar.
En het idee dat het stoppen kan om 1 of andere goeie reden kan en wil ik nog niet aan denken.
Dus snap jullie gevoel erin!
ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me alleen zó niet voorstellen dat mijn 28 weken jonge melkbaby die soms per ongeluk wat groente doorslikt waar ze op zit te sabbelen binnen niet al te lange tijd ook gewoon echt dingen gaat eten. Dat duurt nog zes jaar, of ze leert het nooit. Ik ben wat dat betreft nog een beetje in denialquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:28 schreef Franny_G het volgende:
Ik moest ook zeggen dat naarmate ze meer gaan eten en andere dingen gaan drinken het hele idee van 'exclusief bv' en de waarde die je daaraan hecht, minder wordt. I eet en drinkt nu behoorlijk wat door de dag heen, en bv is alleen nog een aanvulling in plaats van andersom. Dat is ook een natuurlijk proces waar je in mee groeit, zo vanaf de zes maanden tot ze (ruim) een jaar zijn. Waar ik eerst ook stilstond bij iedere hap die er naar binnenging, gaat dat nu ook veel meer vanzelf (en ik ben eigenlijk ook vrij relaxed geworden over de eventueel minder 'verantwoorde' dingen die ze eet.).
kan ook je supertiet zijn!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:07 schreef BlueEyes het volgende:
Zal dat voorkeur voor links hebben doordat ze gevoed worden met de fles door rechtshandige papa's / oppas etc.?
Let maar eens goed op de filmpjes van een maand geleden en nu. Je ziet dat pas als je ze terugkijkt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat is natuurlijk ook zo. Ik kan me alleen zó niet voorstellen dat mijn 28 weken jonge melkbaby die soms per ongeluk wat groente doorslikt waar ze op zit te sabbelen binnen niet al te lange tijd ook gewoon echt dingen gaat eten. Dat duurt nog zes jaar, of ze leert het nooit. Ik ben wat dat betreft nog een beetje in denial!!
ja, helemaal waar. Een maand geleden mepte ze de komkommer letterlijk uit mijn hand om vervolgens weer met 'r speelgoed verder te gaan. Nu is ze echt al gauw een kwartier! bezig om op d'r eten te sabbelen / kauwen / kijken hoe het op de vloer landtquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:09 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Let maar eens goed op de filmpjes van een maand geleden en nu. Je ziet dat pas als je ze terugkijkt.
Ik zag dat eerst ook niet, HOE zou dat nou goed komen.
En nu denk ik steeds jahmaar ga niet zo snel en eet niet zo veel (as if) de bv 'moet' ook nog
Sorry Mariska, jouw baby is echt ouder dan die van speesquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef JufMariska het volgende:
Herkenbaar hoor sq! Ook al koos ik zelf voor afbouwen in aanloop naar mijn lange bruiloftwerkdagen, wat hèb ik er over gejankt![]()
En Spees, bij mij gaat avond-/ochtendvoeden nu prima, en mijnes is nog wat jonger. Doordat wij tussendoor ook nog even ziek werden leek het helemaal terug te lopen maar 2 nachten waren genieg om het weer op niveau te trekken.
Oh boeh, idd! 4 hele dagenquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Sorry Mariska, jouw baby is echt ouder dan die van spees![]()
Haha, ik zat ook al te denken... Komt idd door die 7 maanden, dat is Suus over een ruime week en rond die tijd verwacht ik af te gaan bouwenquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Oh boeh, idd! 4 hele dagenKwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is
in mijn hoofd blijft het ook raar hoor, omdat je zes weken na ons was uitgerekendquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Oh boeh, idd! 4 hele dagenKwam doordat Spees het over 7 maanden had en mijnes al weken 'ruim 6 maanden' is
Echt een hele fijne kolf idd!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:50 schreef Kyara het volgende:
Ik zet mijn kolf te koop. Het is een PISA (Medala Pump in Syle advance). Dubbelzijdig elektrisch. Behoorlijk krachtig, ik kolfde er ongeveer hetzelfde mee als met de gehuurde symphony. Hij is niet meer zo nieuw maar kan nog best een ronde mee. Ik zou er graag ¤ 35 voor willen hebben (en daar krijg je dan ook nog een shitload aan aventbakjes en medelaflesjes bij). (exclusief verzenden).
Iemand geïnteresseerd?
toch wel even een mijlpaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |