Als je in een VIRM zat had ik volledig gesnapt. Die mogen zich allemaal te pletter rijden. Over een koploper zeg je zoiets nietquote:Op donderdag 18 december 2014 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
oh maar tegen dat SGMmetje hadden we het wel gewonnen. Ik zat toch niet helemaal voorin
De bak na jou hobbelde nog harder zo te zien...quote:Op donderdag 18 december 2014 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
volgens mij in de voorste bak van het achterste stel.
de balg tussen mijn bak en die erachter was compleet gescheurd ja.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
De bak na jou hobbelde nog harder zo te zien...
Leuk als Twente thuis speelt, dan staan er sowieso in Borne lange rijen voor de twee automaten, in Wierden zal het niet veel anders zijn. Erg handig als er dan ook nog één verwijderd wordtquote:Op donderdag 18 december 2014 10:50 schreef greavy het volgende:
Wierden: Waren 2 automaten, wordt er 1
Lijkt nog best hard te gaan. Indrukwekkend wel.quote:
Had nog veel erger kunnen zijn omdat je ziet dat hij eigenlijk nu 'gunstig' buiten het spoor loopt.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:50 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lijkt nog best hard te gaan. Indrukwekkend wel.
En geen tegenligger op precies dat moment, wat als er net een andere trein op dat andere spoor had gezeten.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Had nog veel erger kunnen zijn omdat je ziet dat hij eigenlijk nu 'gunstig' buiten het spoor loopt.
Was het niet ledig materieel van 2x DM'90 wat er aan kwam?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:35 schreef b2py het volgende:
200 meter afstand stilgekomen ten opzichte van de gecrashte trein, kan de IC naar Amersfoort zijn, maar ook de sprinter naar Vathorst. Ik vermoed sprinter Vathorst omdat de IC naar Amersfoort nog gewoon is vertrokken vanaf Hilversum. http://ovtijden.com/avtdag/HVS/20140115
Dat snap ik inderdaad ook niet...quote:Op donderdag 18 december 2014 16:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me wel afvraag: hoe kon de trein na de ontsporing weer netjes naar het rechterspoor gaan? Wissels 1A en B lagen natuurlijk recht, niet krom.
Inderdaad. Ik neem aan dat de tongen van dat wissel gewoon netjes aanlagen.quote:Op donderdag 18 december 2014 16:17 schreef dennistd het volgende:
Dat kan in principe niet, want dan moet de flens al tussen de tong en de spoorstaaf getrokken zijn. Dat past normaal niet
vlak na de ontsporing lagen ze inderdaad netjes aanquote:Op donderdag 18 december 2014 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik neem aan dat de tongen van dat wissel gewoon netjes aanlagen.
overloopwissels zijn dat. Gewoon plaatsen waar je in geval van problemen naat het andere spoor kunt oversteken. Vanuit beide richtingen dusquote:Op donderdag 18 december 2014 16:29 schreef Adrie072 het volgende:
De verderop gelegen wissel stuurt de trein weer terug naar het oorspronkelijke bedoelde rechterspoor.....? Had deze wissel nog wel een functie of was deze eigenlijk overbodig?
Zonder deze wissels zijn er te weinig uitwijkmogelijkheden, vooral wanneer je een trein in Hilversum wilt laten keren kan je ze goed gebruiken (het alternatief is kilometers lang links rijden).quote:Op donderdag 18 december 2014 16:46 schreef Adrie072 het volgende:
Aha, maar daarvoor/daarachter ligt een heel netwerk/station met al (voldoende?) uitwijkmogelijkheden. Onderhoud/problemen met wissels wil men toch beheersen, waarom dan niet dat stuk vereenvoudigen door het weghalen van de wissels daarzo. Of is dit mosterd na de maaltijd?
Wat denk je van Nijverdal dan? Daar staat maar één automaat en heb verhalen gehoord van mensen die de trein missen omdat ze een half uur in de rij hebben gestaan voor de automaat. Zijn ook wel foto's van geloof ik. Wordt verder door NS niks mee gedaan, want is al meerdere malen aangekaart. Geloof dat het oude station er drie had.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Leuk als Twente thuis speelt, dan staan er sowieso in Borne lange rijen voor de twee automaten, in Wierden zal het niet veel anders zijn. Erg handig als er dan ook nog één verwijderd wordt
DE wissel: atletiek, zwemmen (estafette)quote:Op donderdag 18 december 2014 16:16 schreef dennistd het volgende:
De wissel en het wissel zijn allebei goed Nederlands, maar het tweede is de gangbare variant in de spoorse wereld en het eerste bij de leken.
Ik dank u zeerquote:Op donderdag 18 december 2014 17:03 schreef James1988 het volgende:
Ontwerp tracebesluit spoorverdubbeling Rijswijk - Delft Zuid met oa ontwerp voor nieuw station Delft Zuid
http://bit.ly/1sDuwvz
Jezus wat een verhaalquote:Op donderdag 18 december 2014 17:03 schreef James1988 het volgende:
Ontwerp tracebesluit spoorverdubbeling Rijswijk - Delft Zuid met oa ontwerp voor nieuw station Delft Zuid
http://bit.ly/1sDuwvz
Eerst zien, dan gleuven.quote:Op donderdag 18 december 2014 18:48 schreef greavy het volgende:
Vanaf 19:15 stoppen alle treinen weer in Roermond.
ik stuurde tegenquote:Op donderdag 18 december 2014 16:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En all over de media hebben ze het over de wissel, de noobs.
Wat ik me wel afvraag: hoe kon de trein na de ontsporing weer netjes naar het rechterspoor gaan? Wissels 1A en B lagen natuurlijk recht, niet krom.
Je hebt hiervan de kunst afgekeken?quote:
Oh, hij zit gewoon bij die animatie in. Dat had ik niet gezien.quote:
Een 40:80-verdeling. Heel logischquote:Op donderdag 18 december 2014 23:38 schreef greavy het volgende:
Hoe noem je zo'n RB-dienst eigenlijk? 11:57 - 12:37 - 13:57 - 14:37 - 15:57 enz. Niet 1x/uur, niet 1x/2 uur maar dit is toch alles behalve logisch
1980 belde en wil zijn ouderwetsheid terug. Het is tegenwoordig gewoon DE wissel voor alles.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
DE wissel: atletiek, zwemmen (estafette)
HET wissel: spoor
Vergeet op tijd rijden nietquote:Op donderdag 18 december 2014 23:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
1. IJzer schuiven
2. IJzer schuiven
3. IJzer schuiven
...
10523593. IJzer schuiven
Leuk, maar uiteindelijk bepalen de mensen die er meestal mee werken wat juist is, en binnen de spoorwereld is het gewoon HET wissel.quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
1980 belde en wil zijn ouderwetsheid terug. Het is tegenwoordig gewoon DE wissel voor alles.
https://twitter.com/onzetaal/status/436421371258994688
Zelfs de Van Dale is het daarmee eens:
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=wissel&lang=nn#.VJNdo14DuA
Dat. Er zijn wel meer vaktermen die niet of onjuist in de Van Dale staan, ook uit andere vakgebieden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk, maar uiteindelijk bepalen de mensen die er meestal mee werken wat juist is, en binnen de spoorwereld is het gewoon HET wissel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |