abonnement Unibet Coolblue
pi_144164530


Der Ring (Grüne Hölle Rockfestivfal) is een nieuw festival wat plaats zal vinden op de Nürburgring te Duitsland. Het festival zal gaan concureren met zijn voorganger Rock Am Ring wat voorheen "het" festival was op de Nürburgring.

Tickets:
Early Bird Ticket
169,- EUR

Voorverkoop start vanaf 6/11/2014.

Plattegrond:


Website: http://www.der-ring.de/



Rockarvaria is het zuster festival van Der Ring Grüne Holle Rock. Dit festival word georganiseerd in het Olympia Park te München, waar het festival over 3 area's word verspreid: Olympiastadion, Olympiaholle, Theatron.

Line-up:


Tickets:
Early Bird Ticket
169,- EUR

Voorverkoop start vanaf 6/11/2014

[ Bericht 16% gewijzigd door indiaantje89 op 09-02-2015 15:53:45 ]
pi_144164557
Toch erg benieuwd wat ze hiermee gaan doen, en of ze echt kunnen concurreren met Rock Am Ring/Rock Im Park, en wat voor invloed gaat dit hebben op Pinkpop (die ook altijd erg letten op Rock Am Ring).
pi_144164687
Het wordt een bizar weekje, dat is nu al zeker

Rock am Ring: 80k+ bezoekers
Rock im Park: 80k+ bezoekers
Grune Holle: 80k+ bezoekers
Fortarock: 25k+ (?) bezoekers
Pinkpop: 65k bezoekers

Eerste allemaal in hetzelfde weekend, Pinkpop is wijselijk een weekje later gaan zitten. Vissen grotendeels in dezelfde vijver. In ieder geval in Duitsland is het gewoon een complete overlap qua format. Fortarock ook wel, en Pinkpop iets minder op het 'hardere' genre gericht, maar pikt altijd z'n graantjes mee van RaR natuurlijk, sterker nog; is daar deels wel afhankelijk van.
pi_144164829
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:13 schreef Loveless85 het volgende:
Het wordt een bizar weekje, dat is nu al zeker

Rock am Ring: 80k+ bezoekers
Rock im Park: 80k+ bezoekers
Grune Holle: 80k+ bezoekers
Fortarock: 25k+ (?) bezoekers
Pinkpop: 65k bezoekers

Eerste allemaal in hetzelfde weekend, Pinkpop is wijselijk een weekje later gaan zitten. Vissen grotendeels in dezelfde vijver. In ieder geval in Duitsland is het gewoon een complete overlap qua format. Fortarock ook wel, en Pinkpop iets minder op het 'hardere' genre gericht, maar pikt altijd z'n graantjes mee van RaR natuurlijk, sterker nog; is daar deels wel afhankelijk van.
Ben vooral benieuwd, denk wel dat het echt een battle gaat worden tussen RAR en Grune Holle. Geloof nooit dat ze beiden uitverkocht geraken.
pi_144165189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ben vooral benieuwd, denk wel dat het echt een battle gaat worden tussen RAR en Grune Holle. Geloof nooit dat ze beiden uitverkocht geraken.
Jup, als liefhebber wordt het wel smullen ja, verwacht toch wel 6 enorme namen als headliners (goed, waarvan waarschijnlijk 2 Duitsers a la Die Toten Hosen of Beatsteaks).
pi_144166417
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, als liefhebber wordt het wel smullen ja, verwacht toch wel 6 enorme namen als headliners (goed, waarvan waarschijnlijk 2 Duitsers a la Die Toten Hosen of Beatsteaks).
Die Toten Hosen gaan in augustus 2015 al touren in ieder geval. Beatsteaks zijn geen headliners DE.

Ik weet niet of het een goede ontwikkeling is. Met een nieuwe visser erbij, kan de vijver zo leeg zijn als je niet oppast.
pi_145092540

Weekje eerder.
pi_145093432
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:08 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Weekje eerder.
Thanks, aangepast in OP en TT.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:43:17 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145362761
Beatsteaks en Die Hoten Hosen staan al op Rock am Ring dus dat gaat hem niet worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:43:59 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145362791
Ze zullen toch snel met een paar headliners moeten komen. Rock am Ring is al bezig met het publiceren van namen en kunnen op die manier aardig wat bezoekers weg kapen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145362882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:43 schreef Komakie het volgende:
Ze zullen toch snel met een paar headliners moeten komen. Rock am Ring is al bezig met het publiceren van namen en kunnen op die manier aardig wat bezoekers weg kapen.
Jup, las dat er al 15k tickets voor RaR verkocht waren, dus dat zijn grotendeels mensen die waarschijnlijk niet ook nog eens naar GH gaan. Ben wel benieuwd, er zingen wel wat grote namen rond, ook rondom bv. Pinkpop. Kans dat er nu 3 grote internationale namen hier staan, aangezien RaR Die Toten Hosen al heeft.

Overigens begint die hele vete onderling echt te kinderachtig voor woorden te worden. Las dat DEAG (de organisator van Grune Holle) bij de provincie / gemeente had geklaagd over mogelijke grondwatervervuiling (oid) die RaR zou veroorzaken op hun nieuwe locatie, om zo de vergunning in te laten trekken ofzo :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2014 13:46:40 ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:03:34 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145363417
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, las dat er al 15k tickets voor RaR verkocht waren, dus dat zijn grotendeels mensen die waarschijnlijk niet ook nog eens naar GH gaan. Ben wel benieuwd, er zingen wel wat grote namen rond, ook rondom bv. Pinkpop. Kans dat er nu 3 grote internationale namen hier staan, aangezien RaR Die Toten Hosen al heeft.
Overigens begint die hele vete onderling echt te kinderachtig voor woorden te worden. Las dat DEAG (de organisator van Grune Holle) bij de provincie / gemeente had geklaagd over mogelijke grondwatervervuiling (oid) die RaR zou veroorzaken op hun nieuwe locatie, om zo de vergunning in te laten trekken ofzo :')
Dat is wel heel erg treurig ja :')
Ze zullen wel geirriteerd zijn dat ze hun zin niet hebben gekregen en Marek Lieberberg "auf wienerschnitzel" gezegd heeft nadat ze er niet uit kwamen en hij in de buurt een nieuw festival gaat beginnen.
Maar de beste manier om hem terug te pakken is een mega goed festival neer te zetten i.p.v. een beetje gaan lopen zeiken.

Wat voor namen zingen er een beetje rond dan?
Ik kan alleen Pearl Jam vinden wat interessant zou kunnen zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145364272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg treurig ja :')
Ze zullen wel geirriteerd zijn dat ze hun zin niet hebben gekregen en Marek Lieberberg "auf wienerschnitzel" gezegd heeft nadat ze er niet uit kwamen en hij in de buurt een nieuw festival gaat beginnen.
Maar de beste manier om hem terug te pakken is een mega goed festival neer te zetten i.p.v. een beetje gaan lopen zeiken.
Wat voor namen zingen er een beetje rond dan?
Ik kan alleen Pearl Jam vinden wat interessant zou kunnen zijn.
AC/DC, U2 was wel een optie wellicht, al hebben die gezegd vooral indoors te gaan. Muse is een gerucht, in mindere mate iets als Queen wellicht, al denk ik niet dat die festivals doen.

Maar ze moeten wel redelijk snel met iets komen willen ze niet al met 3-0 achter staan tov RaR.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:37:20 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145364377
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
AC/DC, U2 was wel een optie wellicht, al hebben die gezegd vooral indoors te gaan. Muse is een gerucht, in mindere mate iets als Queen wellicht, al denk ik niet dat die festivals doen.
Maar ze moeten wel redelijk snel met iets komen willen ze niet al met 3-0 achter staan tov RaR.
Om eerlijk te zijn staan ze dat denk ik al aangezien er al blijkbaar 15000 kaarten verkocht zijn voor RaR.

Als ze AC/DC hebben koop ik alleen daar al een kaartje voor. Staan bovenaan mijn wenslijstje om nog een keer te zien.

Queen moeten ze laten rusten. Dat bestaat niet meer en met vervangende muzikanten is het gewoon niet hetzelfde.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145364433
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn staan ze dat denk ik al aangezien er al blijkbaar 15000 kaarten verkocht zijn voor RaR.
Als ze AC/DC hebben koop ik alleen daar al een kaartje voor. Staan bovenaan mijn wenslijstje om nog een keer te zien.
Queen moeten ze laten rusten. Dat bestaat niet meer en met vervangende muzikanten is het gewoon niet hetzelfde.
Eens, overigens heeft ook de gitarist van Guns 'n Roses gezegd dat ze gaan touren in 2015, dus dat kan ook mogelijk iets zijn. Denk wel dat GH iets meer de 'classic rock' kant op gaat, al is het alleen maar om een beetje af te zetten tegen RaR, wat toch de laatste jaren meer en meer richting de duitse pop/rap is opgeschoven.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:22:45 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145365470
quote:
2s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Eens, overigens heeft ook de gitarist van Guns 'n Roses gezegd dat ze gaan touren in 2015, dus dat kan ook mogelijk iets zijn. Denk wel dat GH iets meer de 'classic rock' kant op gaat, al is het alleen maar om een beetje af te zetten tegen RaR, wat toch de laatste jaren meer en meer richting de duitse pop/rap is opgeschoven.
Ze zullen zich wel iets meer moeten onderscheiden van RaR anders gaan ze het niet redden denk ik. Op zich zou een classic rock festival dan misschien geen slecht idee zijn. Hoewel het dan wel de vraag is hoeveel mensen er komen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145456870
Verwacht komende week wel iets, zowel Download als Livenation komen met groot nieuws, zal waarschijnlijk tour zijn van band (U2, AC/DC?) die niet op RaR staat, Sweden Rock paar mooie namen die hier (of op RaR) niet zouden misstaan; Toto, Motley Crue, Judas Priest, en is rond dezelfde tijd.
pi_145738537
quote:
Wir lesen mit großem Interesse Eure Kommentare und teilen Eure Ungeduld. Uns fällt es auch nicht leicht den Hund noch an der Leine zu lassen. Hinter den Kulissen wird hart gearbeitet. Das Line-Up wird fett.
Wir hoffen mit folgender Info allen Zweiflern den Wind aus den Segeln zu nehmen:
Alles was momentan in den Medien zu lesen ist hat keinen Einfluss auf das operative Tagesgeschäft des Nürburgringes.
Grüne Hölle Rock 2015 kommt!
Stay tuned!

#ghr2015 #vorfreude #rock
Berichtje van de organisatie, waar ze dus aangeven dat GH doorgaat in 2015. Er waren wat geruchten dat het wellicht niet door zou gaan vanwege aanhoudende pleurisbende bij de eigenaren van de Nurburgring. Het is gekocht door een paar lui, aangezien de vorige eigenaren/holding failliet was oid, volgens mij moest de deelstaat bijspringen op een bepaald punt. Nu blijkt ook weer dat er met de nieuwe eigenaren van alles mis is / ze niet alles kunnen betalen oid.
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:39:45 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145749315
Gaat lekker.
Ik ben wel nog steeds benieuwd
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145987906
RaR/RiP hebben reeds 45.000 kaarten verkocht, en het blijft nog erg stil rond Grune Holle.
pi_145988482
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:30 schreef Loveless85 het volgende:
RaR/RiP hebben reeds 45.000 kaarten verkocht, en het blijft nog erg stil rond Grune Holle.
Ach komt nog wel, RAR en Novarock hebben alleen maar hun namen bekend gemaakt. Misschien dat RAR wat zwaarder programmeert en dat Grune Holle misschien meer gaan voor de Muse en Coldplay bands van deze wereld.
pi_145988521
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:52 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ach komt nog wel, RAR en Novarock hebben alleen maar hun namen bekend gemaakt. Misschien dat RAR wat zwaarder programmeert en dat Grune Holle misschien meer gaan voor de Muse en Coldplay bands van deze wereld.
Mjah, nu ze niet meer in hetzelfde weekend zitten is het iets minder boeiend inderdaad, alhoewel je natuurlijk altijd volk hebt wat maar naar één van de twee gaat, en dan heeft RAR toch al de eerste slag geslagen nu.

En Grune Holle gaat juist prat op het 'oude' RaR format; grote namen, rockmuziek, geen volks- en/of rapmuziek.
pi_145988658
We gaan het zien, ik denk dat RAR wel veel "vaste gasten" hebben die ze gewoon meenemen naar hun nieuwe locatie
pi_146116190
Uitstekend zoekwerk van Loveless85:

  donderdag 30 oktober 2014 @ 17:01:37 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146118034
ÀAAHHH!!! ACDC!!!!

Oh damn.... nu wil ik toch gaan ;(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:20:29 #26
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_146126414
Damn AC/DC had ik graag op RaR gezien! En Russkaja lijkt me mooi! :+
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:53:09 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146133808
Ik ben benieuwd wat er verder komt.
Vanavond met mijn vrouw over gehad en heel misschien toch maar kijken voor een kaartje :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146134039
Weet niet of dit echt is, woensdag komen ze officieel met namen :).
  donderdag 30 oktober 2014 @ 23:22:12 #29
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146135126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Weet niet of dit echt is, woensdag komen ze officieel met namen :).
Ok ik kom je halen als het niet waar blijkt te zijn >:)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146136236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ok ik kom je halen als het niet waar blijkt te zijn >:)
http://www.metal-hammer.d(...)-erste-bands-an.html
pi_146150346
http://www.der-ring.de/

De naam van het festival is dus veranderd. De poster is waarschijnlijk dus niet echt.
  zaterdag 1 november 2014 @ 14:50:30 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146185728
Hmmm ok :(

Der Ring.... Rare naam voor een festival...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146220857
Nog een kleine 3 dagen en we weten meer, zie AC/DC nog steeds wel als kanshebber, zeker icm het gerucht dat ze Pinkpop doen.
  zondag 2 november 2014 @ 21:34:17 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146231316
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:40 schreef Loveless85 het volgende:
Nog een kleine 3 dagen en we weten meer, zie AC/DC nog steeds wel als kanshebber, zeker icm het gerucht dat ze Pinkpop doen.
Na de Stones kan alles natuurlijk.
Dan ga ik mischien wel naar Pinkpop. Gewoon een dagje.

Maar eerst maar eens afwachten wat er verder gebeurd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 november 2014 @ 12:19:03 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146249222
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:56 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.der-ring.de/

De naam van het festival is dus veranderd. De poster is waarschijnlijk dus niet echt.
Lekker zooitje daar bij de oosterburen :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146249318
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 12:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Lekker zooitje daar bij de oosterburen :')
Serieus, die hele soap is te belachelijk voor woorden. Rechtszaken over en weer over gebruik van de naam 'Rock am Ring'. Die verliest 'Grune Holle', maar nu tóch weer naam veranderen in iets met 'Ring' er in :')

Klagen bij de gemeente/provincie/waterschap van de nieuwe locatie van RaR om hun vergunning in te laten trekken omdat ze grondwater zouden vervuilen _O- :')

Al die artiesten die vorig jaar al opgezweept werden met een praatje over 'We love Marek Lieberberg' (organisator RaR) en/of 'We are the Ring!' te komen. Metallica kroop hem nog net niet in z'n reet. Daarna nog Marteria met allerlei figuren erbij die steun verklaarden aan Rock am Ring..
pi_146249469
Daarom heeft "Der Ring" mijn sympathie nog niet echt. Ik vraag me af of hoe zo'n festival wat te vertellen heeft in de Europese festival scene.

Als we Smeets moeten geloven zitten te groten heren 1x in het jaar aan tafel bij Livenation :P? Zouden ze daar ook bij mogen zitten?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 november 2014 @ 12:27:09 #38
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146249492
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Daarom heeft "Der Ring" mijn sympathie nog niet echt. Ik vraag me af of hoe zo'n festival wat te vertellen heeft in de Europese festival scene.

Als we Smeets moeten geloven zitten te groten heren 1x in het jaar aan tafel bij Livenation :P? Zouden ze daar ook bij mogen zitten?
Er zal wel een hoop geld ingepompt gaan worden dus dat verwacht ik wel. Maar met dit soort soaps maak je jezelf niet het geliefd lijkt me.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146249500
Oh en dan hebben we het nog niet eens gehad over dat de Nurburgring zelf volgens mij alweer van eigenaar gewisseld is omdat het (weer) (bijna) failliet was ofzo. Geloof dat er nu een Rus eigenaar is? :')
pi_146249626
Maar denk dat Duitsland groot genoeg is voor 1 nieuwe concurrent. Daarvoor hadden ze alleen Hurricane een beetje tegen zich (en Wacken).

Denk dat we juist hier in Nederland een graantje mee kunnen pikken van deze 2 Duitse grootmachten. Dus ik zit er niet echt mee :)
pi_146249736
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar denk dat Duitsland groot genoeg is voor 1 nieuwe concurrent. Daarvoor hadden ze alleen Hurricane een beetje tegen zich (en Wacken).

Denk dat we juist hier in Nederland een graantje mee kunnen pikken van deze 2 Duitse grootmachten. Dus ik zit er niet echt mee :)
Klopt hoor, maar doe dan iets in regio Berlijn ofzo. Nu heb je op een redelijk kleine oppervlakte RaR, Pinkpop, en Der Ring.
pi_146252762
Stukje uit Bild;

quote:
"Auf dem legendären Nürburgring startet nächstes Jahr eine neue Ära: „Der Ring – Grüne Hölle Rock“!

Mega-Headliner, drei durchgerockte Tage und Party ohne Pause. Keine Location in Deutschland steht so für knallharte Festival-Action wie der legendäre Nürburgring.

Noch sind die Bands geheim, doch BILD kennt bereits das Line-Up. Und das hat es in sich.

BILD-Metal-Experte Enrico Ahlig: „Das Line Up setzt nur auf Rock und Metal. Gut so. Damit sind die Zeiten, bei denen ein Cro nach Iron Maiden spielte, oder ein Jan Delay nach Slayer für eine schnelle Flucht sorgte, vorbei.

Was kosten die normalen Tickets? Mit Beginn des Vorverkaufs (6.11.) kosten die Early-Bird-Tickets (inkl. Camping) 169 Euro – der reguläre spätere Preis wird 189¤ betragen.

Welche Musikstile werden vertreten sein? Metal und harter Rock. Perfekt für alle Headbanger!"
Dikgedrukte klinkt in ieder geval mij goed in e oren B-)
Plus, Bild weet wat van de line-up, en zeggen dat het 'statement' van hardrock/metal met 3 mega-headliners klopt.

http://www.bild.de/unterh(...)g-38375258.bild.html

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2014 14:14:59 ]
pi_146252889
Oh, ehh... okay, ze slingeren ook een vrij onverwacht gerucht de wereld in;


quote:
In diesem Jahr begeisterten Metallica schon auf dem Nürburgring – nächstes Jahr wieder?
http://www.bild.de/unterh(...)s-38343584.bild.html

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2014 14:19:48 ]
pi_146254315
Ik kan me niet voorstellen dat ze een 2e jaar op rij Metallica naar 1 dezelfde locatie halen.
pi_146254531
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 14:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze een 2e jaar op rij Metallica naar 1 dezelfde locatie halen.
Mjah, leek mij ook niet, maar ik zou niet weten hoe je dit anders moet lezen. Zeker als je bedenkt dat ze dus al aangeven dat ze de line-up kennen, dan ga je toch niet suggereren dat Metallica wellicht komt, en dan woensdag 'oh nee HAHA, toch niet!'.

Overigens is het hele gelebber bij Marek Lieberberg van Metallica vorig jaar dan helemaal droevig.

Maar we shall see. Het kan ook zomaar een grote deceptie worden, dat er inderdaad Limp Bizkit headlined, met Blink 182, en Herbert Gronemeyer ofzo.
pi_146273039
quote:
Mittwoch wird der Tag der Wahrheit für die DEAG und ihre neuen Festivals Der Ring (ehemals Grüne Hölle Rockfestival) und Rockavaria. Dann nämlich sollen die Headliner der parallel Ende Mai 2015 veranstalteten Festivals veröffentlicht werden.

Seit heute steht fest: Das jüngst in “Der Ring” umbenannte Grüne Hölle Rockfestival am Nürburgring bleibt nicht alleine. Wie die Marek Lieberberg Konzertagentur wird auch die DEAG ein Zwillingsfestival ausrichten. Im Münchner Olympiapark wird vom 29.-31. Mai parallel zu Der Ring das Rockavaria veranstaltet.
Lange wurde dieses Festival im Süden nur von Dritten diskutiert, heute bestätigt die DEAG per Pressemitteilungen die Spekulationen. Rockavaria 2015 ist Fakt. Allem Anschein nach konnte man also bestehende Vorbehalte in München ausräumen.

Rockavaria und Der Ring wollen am Mittwoch gegen 13 Uhr auf Pressekonferenzen ihre PRemierenheadliner plus X veröffentlichen.
Wir gehen davon aus, dass KISS als einer der drei Headliner mit von der Partie sind. Ferner sollten Limp Bizkit und Judas Priest bestätigt werden.

Early Bird Tickets für “Der Ring” werden ab 6. November für 169 Euro angeboten. Später kosten sie dann 189 Euro.
Einen ähnlicher Preis ist auch für das Rockavaria zu erwarten.
Das bedeutet auch: Man konnte das ambitionierte Ziel Rock am Ring und Rock im Park preislich anzugreifen nicht realisieren. MLKs Festivals bieten sich dem Festivalisten bis zum 11.November nämlich noch für 160 Euro an.

Ranotiz: BildPlus Abonnenten können seit 1. November für Der Ring ein ziemliches Schnäppchen schlagen. Das Boulevardblatt bietet die ersten 999 Tickets für das neue Nürburgring-Festival schlappe 109 Euro (inklusive 10 Euro Vorverkaufsgebühr) an.Net als RAR/RIP wordt Der Ring een dubbelfestival:
Dubbel Festival dus: Rockavaria/Der Ring (Grüne Hölle Rockfestivfal)
pi_146273237
En Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest bevestigd dus.

Goh, dubbelfestival met een editie in het zuiden, hoe komen ze daar toch op _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 november 2014 @ 22:12:12 #48
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146273576
Lekker origineel _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146273613
Nieuwe poster gelekt overigens, kan weleens goed kloppen

pi_146273740
Paris Hilton is toch die ene van die film :P?
pi_146273779
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Paris Hilton is toch die ene van die film :P?
One Night in Paris :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 3 november 2014 @ 22:19:55 #52
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146273989
Maar met deze namen, daar wordt toch niemand blij van? :@
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146274020
Kiss lijkt me wel tof om een keertje te zien. Judas Priest en Limp Bizkit zijn wel ok. Maar zeker geen headliners.
pi_146274385
Nu ik Kiss aan het luisteren ben krijg ik eigenlijk wel zin om een slechte jaren '70 actie film te gaan kijken. :D
pi_146274799
Kiss zal wel headlinen, Metallica zie ik ook wel gebeuren, wat aparte keus is, maar ok, zet je als nieuw festival wel redelijk op de kaart. Verder worden Muse, AC/DC of toch Limp Bizkit als derde headliner genoemd, en dat maakt of kraakt t wel een beetje naar mijn idee.
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:03:47 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285348
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
Stukje uit Bild;

[..]

Dikgedrukte klinkt in ieder geval mij goed in e oren B-)
Plus, Bild weet wat van de line-up, en zeggen dat het 'statement' van hardrock/metal met 3 mega-headliners klopt.

http://www.bild.de/unterh(...)g-38375258.bild.html
Dit was wat er vorig jaar speelde. Als voorbeeld genoemd. Iron Maiden tourt de komende tijd niet. Zijn bezig met uitrusten na 2 jaar nonstop touren en werken aan een nieuw album.

quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 22:05 schreef Loveless85 het volgende:
En Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest bevestigd dus.

Goh, dubbelfestival met een editie in het zuiden, hoe komen ze daar toch op _O-
Ze gaan er vanuit, maar het is niet zeker. Vraag is even wat daar de reden van is. Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest touren volgens mij en aangezien Kiss bijvoorbeeld niet op Rock am Ring staat (er vanuitgaande dat ze headliner zouden zijn) gaan ze er bij deze vanuit dat ze hier staan.

Voor zover ik weet tourt Metallica volgend jaar niet, dus ik denk niet dat ze er dan staan.

Maar wel lekker origineel. :')
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:06:43 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285401
quote:
4s.gif Op maandag 3 november 2014 22:12 schreef Loveless85 het volgende:
Nieuwe poster gelekt overigens, kan weleens goed kloppen

[ afbeelding ]
quote:
BILD-Metal-Experte Enrico Ahlig: Das Line Up setzt nur auf Rock und Metal. Gut so. Damit sind die Zeiten, bei denen ein Cro nach Iron Maiden spielte, oder ein Jan Delay nach Slayer für eine schnelle Flucht sorgte, vorbei.
Ze gaan puur voor Rock en Metal.
Dan klopt dat niet echt.

Overigens is de poster wel nep. Veel te simpel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146285403
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dit was wat er vorig jaar speelde. Als voorbeeld genoemd. Iron Maiden tourt de komende tijd niet. Zijn bezig met uitrusten na 2 jaar nonstop touren en werken aan een nieuw album.

[..]

Ze gaan er vanuit, maar het is niet zeker. Vraag is even wat daar de reden van is. Kiss, Limp Bizkit en Judas Priest touren volgens mij en aangezien Kiss bijvoorbeeld niet op Rock am Ring staat (er vanuitgaande dat ze headliner zouden zijn) gaan ze er bij deze vanuit dat ze hier staan.

Voor zover ik weet tourt Metallica volgend jaar niet, dus ik denk niet dat ze er dan staan.

Maar wel lekker origineel. :')
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Jup, voorbeeld met Cro was vorig jaar, en ik heb me daar ook wel een beetje aan geirriteerd, maar goed, het hoort wat dat betreft wel bij RaR, er staat toch redelijk wat duitse hiphop, en dingen als Fantastische Vier. Maar vanaf het begin zet GH zich daar al redelijk tegen af.

Wat de line-up ook wordt, ik zou sowieso een beetje terughoudend zijn met kaartjes kopen, het verandert zó vaak, de ring zelf is alles behalve stabiel, en over dat Rockavaria lees ik ook alweer dat Munchen nog niet eens zijn definitieve go heeft gegeven, en er waarschijnlijk sowieso niet gecampeerd kan worden op die locatie :')
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:07:43 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285423
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Kiss lijkt me wel tof om een keertje te zien. Judas Priest en Limp Bizkit zijn wel ok. Maar zeker geen headliners.
Ik vond Kiss de vorige keer erg tegen vallen. Zijn ingehaald door andere bands. Al lang niet meer "the greatest show on earth".
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146285437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

[quote]BILD-Metal-Experte Enrico Ahlig: Das Line Up setzt nur auf Rock und Metal. Gut so. Damit sind die Zeiten, bei denen ein Cro nach Iron Maiden spielte, oder ein Jan Delay nach Slayer für eine schnelle Flucht sorgte, vorbei. [quote]

Ze gaan puur voor Rock en Metal.
Dan klopt dat niet echt.

Overigens is de poster wel nep. Veel te simpel.
Kerel :D

Oh en ik zie Metallica nog wel weer een 'Escape from the studio' doen, even paar weekjes paar festivalletjes pakken, bankrekeningetje vullen, lekker toch? Alleen dalen ze wel een pietsie in mijn achting door het eeuwige slijm bij Rock am Ring, en vorig jaar echt nog onwijs gelebber direct aan Lieberberg's adres, en 'wij zijn de ring, we zullen altijd de ring blijven, of het nou hier of ergens anders is', en dan vervolgens bij de concurrent spelen :') _O-
pi_146285459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vond Kiss de vorige keer erg tegen vallen. Zijn ingehaald door andere bands. Al lang niet meer "the greatest show on earth".
Nee, waarom die nog headliner zouden moeten zijn ontgaat me volledig. Doe dan zo'n setup als RaR toen, gewoon een 4e dag, avondje vóór het 'echte festival' Kiss + een opwarmer, kan je het makkelijk skippen, plus kan je nog 3 echte headliners neerzetten.

Maar goed, dat heb ik ook met de Limp Bizkit's en Blink 182's enzo van deze wereld.
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:15:36 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285602
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, voorbeeld met Cro was vorig jaar, en ik heb me daar ook wel een beetje aan geirriteerd, maar goed, het hoort wat dat betreft wel bij RaR, er staat toch redelijk wat duitse hiphop, en dingen als Fantastische Vier. Maar vanaf het begin zet GH zich daar al redelijk tegen af.

Wat de line-up ook wordt, ik zou sowieso een beetje terughoudend zijn met kaartjes kopen, het verandert zó vaak, de ring zelf is alles behalve stabiel, en over dat Rockavaria lees ik ook alweer dat Munchen nog niet eens zijn definitieve go heeft gegeven, en er waarschijnlijk sowieso niet gecampeerd kan worden op die locatie :')
Wat ik bij RaR de laatste jaren irritant vond worden is dat er steeds meer niet rock acts stonden en acts op hele rare plekken in het schema. Evanescence tegenover Linking Park zetten en dan voor Linkin Park 1 of andere duitse band die totaal niet in dezelfde lijn ligt. Dat soort dingen.
Zeg maar 5 of 6 jaar geleden was dat niet zo. Tenminste, voor mijn gevoel.

Ook al wordt de line-up vet, wacht ik nog steeds wel even inderdaad. Eerst maar eens wat constructieve dingen zien. Het raamwerk staat al wel. Daar heeft RaR jaren lang voor gezorgd. Nu nog de opvulling.
Als Munchen nog geen go heeft gegeven voor het festival is het sowieso allemaal wel erg voorbarig.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:17:52 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285663
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kerel :D

Oh en ik zie Metallica nog wel weer een 'Escape from the studio' doen, even paar weekjes paar festivalletjes pakken, bankrekeningetje vullen, lekker toch? Alleen dalen ze wel een pietsie in mijn achting door het eeuwige slijm bij Rock am Ring, en vorig jaar echt nog onwijs gelebber direct aan Lieberberg's adres, en 'wij zijn de ring, we zullen altijd de ring blijven, of het nou hier of ergens anders is', en dan vervolgens bij de concurrent spelen :') _O-
Metallica is altijd al een slijmhoer geweest.
Ik denk nog steeds dat ze niet komen. Vorig jaar eigenlijk al iets vergelijkbaars gedaan door te touren zonder nieuw materiaal. Ik heb niet het idee dat je dat weer kunt doen. Ook al heb je een ander soort show.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146285672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vond Kiss de vorige keer erg tegen vallen. Zijn ingehaald door andere bands. Al lang niet meer "the greatest show on earth".
Ik ben nog een snotpiek kwa dat betreft, heb ze nog nooit gezien. Dus in dat opzicht lijkt het me wel leuk om ze eens mee te maken.
pi_146285923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat ik bij RaR de laatste jaren irritant vond worden is dat er steeds meer niet rock acts stonden en acts op hele rare plekken in het schema. Evanescence tegenover Linking Park zetten en dan voor Linkin Park 1 of andere duitse band die totaal niet in dezelfde lijn ligt. Dat soort dingen.
Zeg maar 5 of 6 jaar geleden was dat niet zo. Tenminste, voor mijn gevoel.

Ook al wordt de line-up vet, wacht ik nog steeds wel even inderdaad. Eerst maar eens wat constructieve dingen zien. Het raamwerk staat al wel. Daar heeft RaR jaren lang voor gezorgd. Nu nog de opvulling.
Als Munchen nog geen go heeft gegeven voor het festival is het sowieso allemaal wel erg voorbarig.
Jup, en dat doet GH wel goed, die hebben die kritiek zich aangetrokken en zeiden eigenlijk meteen afgelopen juni toen ze naar buiten kwamen al dat ze weer terug gingen naar de kern :Y

Ja, dat irriteert me een beetje, er zitten nl. best een paar grote organisaties achter, maar het komt vooralsnog allemaal vrij amateuristisch over, met datumwijzigingen, naamwijziging, geklier over en weer met RaR, etc.

Qua Metallica; tjah, ik zie het ze wel doen, en ik zou het serieus jammer vinden. Ze hebben al een niet te best imago qua commercialiteit en de gunfactor is ook al jaren redelijk aan het verdwijnen. Dit zou dan tour 3 zijn zonder nieuw materiaal, en ook echt alleen even wat festivals om knaken te harken. Vorige tour schijnt ook voortgekomen te zijn uit het feit dat Through the Never nogal flopte, en de bankrekening even aangevuld moest worden.

Maar dan hebben we dus;
2008; European Vacation tour
2009; World Magnetic tour
2012; European Black Album tour
2014; Metallica By Request
2015; Escape from the Studio??

Waar alleen de dikgedrukte naar aanleiding van een nieuw album was.
Wat moet je dan in godsnaam doen als je je album uitbrengt :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2014 11:31:32 ]
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:28:11 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285930
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, waarom die nog headliner zouden moeten zijn ontgaat me volledig. Doe dan zo'n setup als RaR toen, gewoon een 4e dag, avondje vóór het 'echte festival' Kiss + een opwarmer, kan je het makkelijk skippen, plus kan je nog 3 echte headliners neerzetten.

Maar goed, dat heb ik ook met de Limp Bizkit's en Blink 182's enzo van deze wereld.
Of The Rolling Stones vorig jaar bij Pinkpop. Aan de andere kant zijn er nog steeds heel veel mensen die het leuk vinden. Dat bleek toen wel weer.
Bands die al jaren niets relevants meer uitgebracht hebben zijn vaak de grootste acts en dus headliner. Kijk maar naar de afgelopen jaren Rock am Ring. Metallica, The Prodigy, The Offspring, System of a Down, Rage Against The Machine, Kiss, Limp Bizkit, The Smashing Pumpkins, Iron Maiden. Allemaal headliners de laatste paar jaren die al jaren niets meer uitgebracht hebben wat echt hele grote hits zijn geweest. Dit is trouwens even wat (co)headliners betreft sinds dat ik gegaan ben en wat ik zo even terug kan vinden. Er zijn er vast nog wel meer te vinden.

Er is natuurlijk wel een gigantische groep oudere mensen die Kiss nog steeds fantastisch vinden. In dat opzicht zijn ze nog headliner waardig.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:30:35 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146285994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:18 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik ben nog een snotpiek kwa dat betreft, heb ze nog nooit gezien. Dus in dat opzicht lijkt het me wel leuk om ze eens mee te maken.
Dat heb ik ook wel eens. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Kiss wilde ik ook gewoon graag een keer zien om het gezien te hebben. Net als bijvoorbeeld Ozzy Osbourne. Die wilde ik gewoon een keer zien. Viel achteraf ook tegen trouwens.
Aan de andere kant wilde ik jaren geleden een keer Iron Maiden zien, gewoon om een keer gezien te hebben en ik ben er nu fan van :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146286058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Kiss wilde ik ook gewoon graag een keer zien om het gezien te hebben. Net als bijvoorbeeld Ozzy Osbourne. Die wilde ik gewoon een keer zien. Viel achteraf ook tegen trouwens.
Aan de andere kant wilde ik jaren geleden een keer Iron Maiden zien, gewoon om een keer gezien te hebben en ik ben er nu fan van :)
Ja, ik vind dat soort bands (Stones, Metallica, Maiden, AC/DC) dan ook wel een wat andere categorie dan Kiss en Limp Bizkit, maar das deels ook gewoon persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ze zitten allemaal redelijk in hun eigen straatje vast en brengen inderdaad niets uit wat nou echt vernieuwend te noemen is.
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:35:59 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146286140
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, en dat doet GH wel goed, die hebben die kritiek zich aangetrokken en zeiden eigenlijk meteen afgelopen juni toen ze naar buiten kwamen al dat ze weer terug gingen naar de kern :Y

Ja, dat irriteert me een beetje, er zitten nl. best een paar grote organisaties achter, maar het komt vooralsnog allemaal vrij amateuristisch over, met datumwijzigingen, naamwijziging, geklier over en weer met RaR, etc.

Qua Metallica; tjah, ik zie het ze wel doen, en ik zou het serieus jammer vinden. Ze hebben al een niet te best imago qua commercialiteit en de gunfactor is ook al jaren redelijk aan het verdwijnen. Dit zou dan tour 3 zijn zonder nieuw materiaal, en ook echt alleen even wat festivals om knaken te harken. Vorige tour schijnt ook voortgekomen te zijn uit het feit dat Through the Never nogal flopte, en de bankrekening even aangevuld moest worden.

Maar dan hebben we dus;
2008; European Vacation tour
2009; World Magnetic tour
2012; European Black Album tour
2014; Metallica By Request
2015; Escape from the Studio??

Waar alleen de dikgedrukte naar aanleiding van een nieuw album was.
Wat moet je dan in godsnaam doen als je je album uitbrengt :D
Op zich zijn dat soort tours wel prima. Wie kwam er bij de Death Magnetic tour (heette hij niet zo?) nou voor die nieuwe liedjes? Iedereen wil Master of Puppets horen, Battery, One, Enter Sandman, etc, etc.

Ik snap op zich wel dat het allemaal een beetje stroef gaat. Het hele gezeur met Lieberberg is natuurlijk redelijk vlak voor RaR 2014 begonnen, dus ze moesten snel met iets komen en dat heeft voor een wat amateurische situatie gezorgd.
Bij het creeëren van een nieuw festival heb je natuurlijk altijd wel wat meer van dat soort aanpassingen, maar dan staat het niet zo in de publiciteit. Daarnaast kan het dan misschien een jaar uitgesteld worden. Dit moet gelijk dit jaar gebeuren, anders is het klaar.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:37:24 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146286167
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat soort bands (Stones, Metallica, Maiden, AC/DC) dan ook wel een wat andere categorie dan Kiss en Limp Bizkit, maar das deels ook gewoon persoonlijke voorkeur natuurlijk. Ze zitten allemaal redelijk in hun eigen straatje vast en brengen inderdaad niets uit wat nou echt vernieuwend te noemen is.
Kiss valt misschien tegenwoordig helemaal niet meer op, maar heeft natuurlijk een hele grote historie. Geldt eigenlijk ook voor AC/DC trouwens.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146286235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zich zijn dat soort tours wel prima. Wie kwam er bij de Death Magnetic tour (heette hij niet zo?) nou voor die nieuwe liedjes? Iedereen wil Master of Puppets horen, Battery, One, Enter Sandman, etc, etc.

Ik snap op zich wel dat het allemaal een beetje stroef gaat. Het hele gezeur met Lieberberg is natuurlijk redelijk vlak voor RaR 2014 begonnen, dus ze moesten snel met iets komen en dat heeft voor een wat amateurische situatie gezorgd.
Bij het creeëren van een nieuw festival heb je natuurlijk altijd wel wat meer van dat soort aanpassingen, maar dan staat het niet zo in de publiciteit. Daarnaast kan het dan misschien een jaar uitgesteld worden. Dit moet gelijk dit jaar gebeuren, anders is het klaar.
Album was Death Magnetic, tour heette World Magnetic. Album heeft wat mij betreft best paar heerlijke nummers, maar uiteraard komt iedereen voor de klassiekers. Zoals ook bij een Maiden concert, daar ooit een tour gezien waar ze eerst het nieuwe album integraal speelden. Wat een armoe was dat :@ _O-

En we gaan het zien, er zitten wel paar 'bekende' organisaties achter, dus ik hoop dat ze het nu gewoon goed neer gaan zetten, anders kiezen mensen denk ik toch snel voor het 'oude, bekende'.
pi_146312365
Metallica
Kiss
Muse
Judas Priest
Limp Bizkit
Incubus
Faith No More

Jullie boiii Loveless vertelde het eerst.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 november 2014 @ 22:38:15 #73
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146313191
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:24 schreef Loveless85 het volgende:
Metallica
Kiss
Muse
Judas Priest
Limp Bizkit
Incubus
Faith No More

Jullie boiii Loveless vertelde het eerst.
Dat zou een indrukwekkend lijstje zijn.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146313309
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:38 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dat zou een indrukwekkend lijstje zijn.
Plus dit is schijnbaar van dezelfde promotor (DEAG); http://www.rockinvienna.com/
Die ook nog morgen met een persco komen om 13u. Triple-festival? :') _O-

Maar dit circuleert in meerdere Duitse media, origine is een Bild+ (beetje net zulke ellende als De Telegraaf premium hier) artikel. Ik steek m'n hand er niet direct voor in het vuur, maar lijkt me 99% zeker, andere media nemen het over.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 november 2014 @ 22:41:40 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146313374
Interessante dag in ieder geval morgen B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146313472
Geen AC/DC though, maar naar mijn mening is het GH 1 - RAR 0 als dit klopt. Alhoewel het naast Muse ook van weinig inspiratie getuigt, maar soit.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 november 2014 @ 22:44:37 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146313539
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:43 schreef Loveless85 het volgende:
Geen AC/DC though, maar naar mijn mening is het GH 1 - RAR 0 als dit klopt. Alhoewel het naast Muse ook van weinig inspiratie getuigt, maar soit.
En zelfs Muse is niet echt origineel meer :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146314035
Faith No More 8-)

En nu we hem toch even kunnen gebruiken: <O) oO/ 8}
pi_146314216
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:44 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

En zelfs Muse is niet echt origineel meer :P
En toch is het 7 jaar geleden dat ze voor het laatst speelde op Pinkpop als headliner.
pi_146314382
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:59 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En toch is het 7 jaar geleden dat ze voor het laatst speelde op Pinkpop als headliner.
Zouden die Kiss of Faith No More pakken als oude lullen act? Met Muse en de Foo's toch weer een hele degelijke line-up. Mag hopen dat ze niet weer voor Metallica gaan.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 november 2014 @ 23:04:57 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146314444
Valt niet mee om voor alles een bron te krijgen, paar acts zijn wel te achterhalen. Maar ze weten het aardig binnen de organisaties te behouden, voor zo'n ongestructureerde bende :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146314591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Valt niet mee om voor alles een bron te krijgen, paar acts zijn wel te achterhalen. Maar ze weten het aardig binnen de organisaties te behouden, voor zo'n ongestructureerde bende :P
Denk dat het toch een hoop mensen verbaast. Het is niet een onwijs spannende line-up, maar voor een nieuw festival toch gewoon een paar klinkende namen. Ik denk wel dat het klopt overigens. Her en der zingt ook Lenny Kravitz nog rond, maar das wat vager.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 4 november 2014 @ 23:09:11 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146314645
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Denk dat het toch een hoop mensen verbaast. Het is niet een onwijs spannende line-up, maar voor een nieuw festival toch gewoon een paar klinkende namen. Ik denk wel dat het klopt overigens. Her en der zingt ook Lenny Kravitz nog rond, maar das wat vager.
Vrij logische line-up inderdaad, zeker ook de verdeling. Missen we alleen coldplay nog.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146314660
Faith No More is een mooie headliner voor BKS imo.
pi_146314700
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Faith No More is een mooie headliner voor BKS imo.
Mooiere naam dan Kiss :D Maar wellicht voor Pinkpop niet 'commercieel' genoeg :P
pi_146314885
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mooiere naam dan Kiss :D Maar wellicht voor Pinkpop niet 'commercieel' genoeg :P
Geen headliner voor Pinkop met alle respect, hooguit subeadliner. Ik zie ze beetje als de Pixies van vorig jaar voor BKS.
pi_146316039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Geen headliner voor Pinkop met alle respect, hooguit subeadliner. Ik zie ze beetje als de Pixies van vorig jaar voor BKS.
Faith No More lijkt me inderdaad de ideale BKS headliner.
pi_146320172
Dan is dat bij deze afgesproken :P
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 12:16:01 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146325393
F5 F5 F5 F5.

B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146325429
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
F5 F5 F5 F5.

B-)
Dan kan je nog 43 minuten F5'en :P.
pi_146325477
SPANNONDDD

RaR probeert nog ff de shine te stealen door Eagles of Death Metal te droppen. Net zoals Grune Holle gisteren natuurlijk hun shine probeerde te stelen door 's avonds die namen te lekken, na RaR's 2e lading namen.
pi_146325528
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
SPANNONDDD

RaR probeert nog ff de shine te stealen door Eagles of Death Metal te droppen. Net zoals Grune Holle gisteren natuurlijk hun shine probeerde te stelen door 's avonds die namen te lekken, na RaR's 2e lading namen.
Toffe naam :)
pi_146325684
zou wel een stunt zijn als RaR om 13u nog even AC/DC dropt ofzo
pi_146325892
Ik ben een hapje eten, als ik terug ben dan zijn de headliners Kings Of Leon - Editors - 30 Seconds To Mars wel bekend gemaakt denk ik...
pi_146325934
Reunie'tje Krezip daar enzo.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 12:44:56 #96
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146326341
Hier een live tracker van een paar lui die er zijn.

http://www.rhein-zeitung.(...)08.html#.VFoNL4feNqg

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:01:48 #97
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146326927
Logo's + begint een kwartiertje later.



[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146327142
nginx/1.4.3 welke band is dat ?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:13:27 #99
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146327261
Nog maar een nieuwsbericht van gisteren van Express.de

quote:
Wir erfuhren einen Tag vor der offiziellen Pressekonferenz, welche Bands beim „Grüne Hölle“-Festival (29. bis 31. Mai 2015, 3-Tage-Frühbucher-Ticket inkl. Camping 169 ¤) am Nürburgring auftreten: Die US-Rocker Metallica sind gebucht, die Glam-Rocker Kiss. Dazu Judas Priest, Faith no more, Limp Bizkit, Incubus und Muse.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146327297
http://www.rockinvienna.com/gfx/lineup4.png

Muse, Metallica, Kiss, Incubus, Faith No More, Limp Bizkit, Body Counf feat. Ice-T, Testament

Die gaan dus ook hier staan.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:19:09 #101
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146327455
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:14 schreef indiaantje89 het volgende:
http://www.rockinvienna.com/gfx/lineup4.png

Muse, Metallica, Kiss, Incubus, Faith No More, Limp Bizkit, Body Counf feat. Ice-T, Testament

Die gaan dus ook hier staan.

Zoals verwacht dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:20:03 #102
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146327482
Mooi plaatje van gemaakt.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146327681
Maar geen AC/DC dus....
pi_146327713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar geen AC/DC dus....
ziet er naar uit dat die naam vrij exclusief gaat worden op de festivals.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:27:22 #105
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146327777
Muse, Metallica, Kiss, Faith No More, Incubus, Judas Priest...

Zelfde namen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146327788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:25 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

ziet er naar uit dat die naam vrij exclusief gaat worden op de festivals.
Denk dat die echt alleen Glastonbury doen.

Verder geen verrassingen toch? Body Count staat al op RaR, dus denk NIET dat die in Duitsland ook nog GH doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 13:36:54 ]
pi_146327862
+Five Finger Death Punch
Turbonegro
Accept
Anti-Flag
Testament
pi_146327910
pi_146328043
Precies dus wat de geruchten waren.. ik vind het een prima line up hoor! zeker concurrentie voor Rock am Ring.
pi_146328066
In principe is het wel een ok lijstje, maar had er iets meer van verwacht
pi_146328149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:34 schreef indiaantje89 het volgende:
In principe is het wel een ok lijstje, maar had er iets meer van verwacht
Ach, voor een nieuw festival en de eerste lading namen. Ik vind er weinig mis mee. Gewoon in de lijn van het 'vroegere' Rock am Ring, maar dan zonder elektro of urban. Paar grote namen, weinig spannends/nieuws verder, maar gewoon degelijk in het genre. Vergane glorie gehalte misschien ietwat hoog, met Kiss, Limp Bizkit, Judas Priest, Metallica zonder nieuw materiaal... Maar ach.

Maar dus geen Body Count ft Ice-T in Duitsland zo te zien. Logisch, aangezien die een week later op RaR / RiP staan.

Had FOK! toch een mooie scoop gisteren ^O^
pi_146328273
Ze verwachten er denk ik wel wat teveel van, of er moet ineens blijken dat ze het gros exclusief voor Europa hebben ofzo, maar dat lijkt me niet;

quote:
13.33 Uhr: "Wir wollen diese Spielstätte in der Eifel internationalisieren. Und das haben wir geschafft. Ein Festival von internationalem Charakter. Wir haben ein Lineup, das es sonst nirgends gibt", verdeutlicht Carsten Schumacher, Geschäftsführer der Nürburgring Capricorn GmbH.

13.29 Uhr: "Wir wollen, dass die Fans aus ganz Europa an den Ring kommen", sagt Schwenkow.
Oh en :')

quote:
Video-Botschaft von Kiss wird bei der Pressekonferenz gezeigt: "We set the ring on fire", sagten die Alt-Rocker in ihren schrillen Kostümen.
pi_146328355
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ach, voor een nieuw festival en de eerste lading namen. Ik vind er weinig mis mee. Gewoon in de lijn van het 'vroegere' Rock am Ring, maar dan zonder elektro of urban. Paar grote namen, weinig spannends/nieuws verder, maar gewoon degelijk in het genre. Vergane glorie gehalte misschien ietwat hoog, met Kiss, Limp Bizkit, Judas Priest, Metallica zonder nieuw materiaal... Maar ach.

Maar dus geen Body Count ft Ice-T in Duitsland zo te zien. Logisch, aangezien die een week later op RaR / RiP staan.

Had FOK! toch een mooie scoop gisteren ^O^
Mee eens. maar het is ook best moeilijk voor een Rock/Metal festival om met spannende of nieuwe namen te komen, als je het mij vraagt teminste.
pi_146328446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:41 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Mee eens. maar het is ook best moeilijk voor een Rock/Metal festival om met spannende of nieuwe namen te komen, als je het mij vraagt teminste.
Klopt, er komt gewoon weinig nieuws. Dan kom je bij dingen als Foo Fighters uit ofzo, maar of dat nou echt als 'true' wordt gezien, zeker niet als metal. En het gros wat er wél doorkomt is te klein zo'n festival te headlinen, of als het al wel groot genoeg is vinden de eckte ecktes het al niet meer 'true' enzo :') Lastig genre, je komt al snel uit bij bands die hun hoogtijdagen al gehad hebben.

Slipknot staat al op Rock am Ring, en wat blijft er dan nog over? Ik vind persoonlijk iets als Alter Bridge gaaf, Volbeat zou het wellicht kunnen, A7X, maar het gros is én max co-head, én stond al op RaR afgelopen jaar (2 in ieder geval).

Maar nogmaals; voor een eerste editie zeker geen slechte namen. Ik vind alleen Metallica een wat aparte keuze, maar als je die kan krijgen pak je ze gewoon...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 13:44:03 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:43:49 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146328483
Ik vond het wel weer lekker ouderwets spannend :@ :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:45:29 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146328564
Drie keer 50k+ mensen op de festivals met dezelfde headliners en dan moeten de Nederlandse festivals nog met namen komen.

Ik ben benieuwd _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146328572
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik vond het wel weer lekker ouderwets spannend :@ :7
Broekje uit, lekker F5'en. Site kon het overigens goed aan ( :') )
pi_146328610
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
Drie keer 50k+ mensen op de festivals met dezelfde headliners en dan moeten de Nederlandse festivals nog met namen komen.

Ik ben benieuwd _O-
Weekje later nog 2 festivals met ieder 80k+
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 13:47:14 #119
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146328637
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 13:46 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Weekje later nog 2 festivals met ieder 80k+
Zoals Harm al terecht zei.

allHarm twitterde op woensdag 05-11-2014 om 13:40:25 Wel bizar dat dit gebeurt in Duitsland. Drie nieuwe festivals voor +50k man uit de grond stampen. Moet een mega investeerder achter zitten reageer retweet
allHarm twitterde op woensdag 05-11-2014 om 13:33:13 Het lijkt erop dat de organisatie van het nieuwe Der Ring / GH in Duitsland ook Rock in Vienna is begonnen en gewoon de hele markt wil kapen reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146328734
Het wordt echt een bizarre 2 weken. En waar moet in godsnaam dat arme Hurricane nog mee komen? Ik gok dat die de grote acts echt maar even laten voor wat het is dit jaar, en (nog) meer de alternatievere kant op gaan.
pi_146328773
BUT WAIT, THERE'S MORE;

pi_146328803
Ze gaan er echt volle bak in in ieder geval;

quote:
Der Kartenvorverkauf beginnt schon morgen - in Deutschland, Schweden, Holland, Belgien - ganz Europa. "Wir wollen, dass alle Metallica- und Nürburgringfans eine Chance haben, Karten für das Festival zu kaufen", sagt Schwenkow.


[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 13:51:27 ]
pi_146328852
3 podia overigens weer, dus zal totaal wel een naampje of 90 worden.
pi_146328888
Ze willen harder en 'rockerigere' sound op het festival. Morgen kaartverkoop voor 169¤ en ze gaan uit van 70k+ bezoekers.
pi_146329235
Er is ook 'gewoon' weer Green Camping en caravans op de Nordschleife. Nieuw is een 'quiet camping' met verplichte stilte tussen 22 en 6h.
pi_146329928
Hoe is het trouwens op de persco daar, D_A?
pi_146330272
Wat vinden jullie er van, 1 centraal Der Ring/Rocakvaria/Rock In Vienna topic? Of ieder een eigen topic?
pi_146330329
Volgens mij is Der Ring / Rockavaria echt een dubbelfestival, Rock in Vienna heeft nu al wel redelijk wat andere acts (wel Body Count, paar andere acts niet), dus die zou ik apart houden.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 14:31:21 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146330406
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:20 schreef Loveless85 het volgende:
Hoe is het trouwens op de persco daar, D_A?
Helemaal lekker, goede worsten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146330443
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:31 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Helemaal lekker, goede worsten.
Mooi, volgens Festileaks zit je daar overigens. En heb jij gewoon je Twitter aan FES gekoppeld? B-)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 14:36:04 #131
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146330604
quote:
6s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mooi, volgens Festileaks zit je daar overigens. En heb jij gewoon je Twitter aan FES gekoppeld? B-)
Ik zie het _O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146330725
Oh, net aangepast. En dan de naam van de krant verkeerd typen. Toppertjes daar.
pi_146330773
Heeft FOK! geen pers nodig voor dat soort dingen :P
pi_146330885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Heeft FOK! geen pers nodig voor dat soort dingen :P
Het kan wel een idee zijn een FOK! FES twitter accountje te openen (weet dat ze dat ooit voor ESF ( :') ) deden en redelijk succesvol waren), of op de Frontpage er meer aandacht aan te geven ofzo. Wellicht trek je dan wat nieuwe users, plus hebben we ondertussen hier met z'n allen best wat scoopjes gehad, en faalt Festileaks, zijn ze bij Festivalinfo nog geeneens wakker, laat staat bij de main stream media (Telegraaf, Nu.nl, AD.nl).
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 14:42:30 #135
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146330886
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Heeft FOK! geen pers nodig voor dat soort dingen :P
Denk sowieso wel als we dit soort primeurtjes behouden dat de aanwas hier wel kan gaan groeien. Ik ben nog steeds voor om FES meer ook uit te dragen naar buiten toe via de social media kanalen van FOK!. (Verder andere discussie, hier weer lekker over Der Ring)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146331820
OP aangepast
pi_146332069
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:08 schreef indiaantje89 het volgende:
OP aangepast
Er staat niks over Rock in Vienna in? Dus of je TT klopt niet, of je OP moet verder aangevuld worden? Overigens zou ik het logisch vinden die apart te doen, andere datum, deels andere line-up :P Maar goed, wie ben ik? 8}
pi_146332196
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Er staat niks over Rock in Vienna in? Dus of je TT klopt niet, of je OP moet verder aangevuld worden? Overigens zou ik het logisch vinden die apart te doen, andere datum, deels andere line-up :P Maar goed, wie ben ik? 8}
Was de TT vergeten aan te passen.
  woensdag 5 november 2014 @ 20:22:08 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146344035
Geen AC/DC, ik ga niet :(

En zoals gisteren al over gesproken. Metallica is de hoer van de festivals. :r
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146398015
16.000 tickets in de eerste 24 uur verkocht voor de 3 festivals.
pi_146398920
Doen ze best aardig
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:29:24 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146401928
Als je maar genoeg goede bands hebt komen de mensen vanzelf. Zeker in zo'n eerste jaar. Dan moet je tijdens het festival laten zien dat je alles goed geregeld hebt. Als dat het geval is, heb je er een goed festival bij (3 in dit geval :P )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_146405121
Van de officiele Kiss ( :') ) Facebook;



Dus;

+Deftones
+Airbourne

?
pi_146405391
Deftones _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2014 @ 17:03:01 #145
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146406628
Lijkt me wel waarschijnlijk dan :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 9 november 2014 @ 20:41:34 #146
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_146476750
Ze pakken toch behoorlijk uit met Muse, Kiss en Metallica. Bovendien ook nog LB en Judas Priest erbij en je hebt toch al een paar mooie avonden gevuld.

Wordt lastig dit jaar zie ik al wel. Zeker nu RaR niet echt een fijne line-up heeft tot nu toe.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 november 2014 @ 18:03:49 #147
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146815210
Faith no more d'r bij.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146815770
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
Faith no more d'r bij.
Die zat er al bij de 1ste lichting erbij ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 november 2014 @ 19:17:21 #149
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146817438
Dan heb ik niets gezegd :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_147082240
Nieuwe namen toegevoegd aan de line-up:

►Airbourne ►Beastmilk ►BONAPARTE ►Decapitated ►Deez Nuts ►EISBRECHER OFFICIAL ►Eskimo Callboy ►Gojira ►Hatebreed ►Ignite ►Orange Goblin ►Rise of the Northstar ► Saint Vitus ►Stick To Your Guns ►Toxpack ►Triggerfinger ►Truckfighters ►Unearth Official ►Within Temptation
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:49:35 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147082741
Bij de nieuwe namen zit ook niets boeiends wat mij betreft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_147085084
Deftones dus ook nog niet, maar die zal wel in de volgende lichting meekomen.
pi_147115302
FestivalhallaNL twitterde op zaterdag 29-11-2014 om 12:59:28 Verkoop nieuwe @nurburgring festival @ringghr valt tegen, 4000 tickets verkocht, 15k voor #rockavaria, en tevens 4000 voor @RockInVIE 1/2 reageer retweet
FestivalhallaNL twitterde op zaterdag 29-11-2014 om 13:01:12 Ter vergelijk; concurrent #Lieberberg zit op bijna 90.000 (!) tix met @rockamring (53k) @rockimpark_com (34k). #RaR15 #Rip15 #festivalhalla reageer retweet
pi_148238055
Er gaan geruchten dat er zelfs een mogelijk annulering komt van het festival :). Zo slecht gaat de VVK waarschijnlijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 2 januari 2015 @ 12:05:41 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_148239655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Er gaan geruchten dat er zelfs een mogelijk annulering komt van het festival :). Zo slecht gaat de VVK waarschijnlijk.
Dat zou toch wel een blamage zijn met deze namen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_148240161
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dat zou toch wel een blamage zijn met deze namen.
Zo geweldig is die line-up ook niet. Tuurlijk staan er leuke dingen bij hoor. Maar:

Metallica heeft ook al 500x op RAR gestaan, idem geld voor Limp Bizkit.

Muse is een toffe naam, maar een beetje festivalganger heeft deze ook een aantal keer gezien. Dan heb je Kiss nog. Die hebben hun beste tijd ook wel gehad.

Dan hebben ze met Incubus en Faith No More twee redelijk goede subheadliners. Verder is het metal, metal, metal.

RAR heeft Foo Fighters (hebben zo ver ik kan zien nog niet eerder op RAR gestaan). Het in Duitsland enorme populaire Slipknot, die een nieuw album hebben uitgebracht die vrij goed is ontvangen.

Die Toten Hosen is daar ook een publiekslieveling wat gewoon ontzettend veel man naar hun festivals trekt.

The Prodigy staat ook op het affiche wat natuurlijk ook gewoon toffe act is nog na een headliner.

Ook veel hardrock namen (die daar populair zijn) zoals: Motörhead, Marilyn Manson, Papa Roach, Slash.

Indie namen als Interpol, Bastille, Hozier. MS MR,
Electronische Namen: Fritz Kalkbrenner, Siriusmodeselektor, Netsky, Enter Shikari (beetje wel, maar ook weer niet).
Metal: Body Count feat. Ice-T, Godsmack, Lamb Of God, Parkway Drive, In Flames.Asking Alexandria, Skindred
Folk: Frank Turner, Donots
Punk/Rock: Rise Against, Bad Religion, Royal Republic, Zebrahead, Eagles Of Death Metal (niet echt punk)

En dan nog een handvol toffe Duitse bands: Kraftklub, Deichkind, Bilderbuch, Broilers, Marsimoto etc.

Het affiche van RAR is tot nu toe veel gevarieerder dan Der-Ring. En de sympathie hebben ze ook niet echt gekregen met de gang van zaken.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 04:29:03 #157
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_148272360
Het meest vreemde is hoe weinig bands ze pas hebben bekend gemaakt. En ik denk dat vooral Metallica een verkeerde keuze is. 3x op rij op de ring. Vraag me ook af wat ze gaan spelen.

En wordt alleen der ring afgelast of alle 3 de festivals?
Volgens mij zijn de roddels al bijna de doodsteek. Bands en publiek gaan dan afwachten.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 12:33:04 #158
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_148351772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 10:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Er gaan geruchten dat er zelfs een mogelijk annulering komt van het festival :). Zo slecht gaat de VVK waarschijnlijk.
Waar komen die geruchten vandaan trouwens?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_148351801
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:33 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Waar komen die geruchten vandaan trouwens?
Stond op Ringrocker, ook op festileaks hebben ze het erover. Alleen mooi dat het topic van ringrocker niet meer terug te vinden is. Misschien toch gewoon een bagger bericht dus.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 12:35:58 #160
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_148351873
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Stond op Ringrocker, ook op festileaks hebben ze het erover. Alleen mooi dat het topic van ringrocker niet meer terug te vinden is. Misschien toch gewoon een bagger bericht dus.
Ja precies, dacht daar ook even te zoeken maar niets van te vinden helaas.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_148351930
Festileaks zal het ongetwijfeld van die plek hebben, ik kan er verder niks over vinden.

Aan de ene kant lijkt het me onzin omdat er vanuit de organisatie uit best wat berichten waren over dat ze bereid waren flink te investeren. En hoe belegen de line-up ook mag zijn, je gaat hier heus per festival wel 25k mensen mee trekken. Zal wellicht niet genoeg zijn om de kosten er uit te krijgen, maar het gaat echt geen <10k bezoekers per festival doen, dat geloof ik echt niet.

Ze hebben uiteraard wel een imago probleem, plus is er geen gewoon geen plek voor Hurricane, RaR, RiP, én deze 3 (!) festivals op vrij korte afstand, binnen een dagje of 7. En dan tel ik Nova Rock en Pinkpop nog niet eens mee.
pi_148353123
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:37 schreef Loveless85 het volgende:
Festileaks zal het ongetwijfeld van die plek hebben, ik kan er verder niks over vinden.

Aan de ene kant lijkt het me onzin omdat er vanuit de organisatie uit best wat berichten waren over dat ze bereid waren flink te investeren. En hoe belegen de line-up ook mag zijn, je gaat hier heus per festival wel 25k mensen mee trekken. Zal wellicht niet genoeg zijn om de kosten er uit te krijgen, maar het gaat echt geen <10k bezoekers per festival doen, dat geloof ik echt niet.

Ze hebben uiteraard wel een imago probleem, plus is er geen gewoon geen plek voor Hurricane, RaR, RiP, én deze 3 (!) festivals op vrij korte afstand, binnen een dagje of 7. En dan tel ik Nova Rock en Pinkpop nog niet eens mee.
Ik heb het zelf ook gezien, stond er echt op. Maar krijg het gewoon niet terug gevonden. Misschien dus ergens gesloten ivm een te hoog onzin gehalte ofzoiets.
pi_148355269
Ik geloof dat het er stond :Y Alleen weet ik dus niet of het echt geloofwaardig is, kan me zomaar voorstellen dat het annuleren van 3 festivals ook redelijk wat knaken kost.
pi_148355376
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
Ik geloof dat het er stond :Y Alleen weet ik dus niet of het echt geloofwaardig is, kan me zomaar voorstellen dat het annuleren van 3 festivals ook redelijk wat knaken kost.
Jep, + daarbij zal je ook de komende jaren niet meer serieus genomen worden.

Maar het blijft toch akelig stil rond het festival.
pi_148355518
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:26 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Jep, + daarbij zal je ook de komende jaren niet meer serieus genomen worden.

Maar het blijft toch akelig stil rond het festival.
Ja ze pakken het niet heel handig aan naar mijn gevoel. Waar je juist ziet dat Rock am Ring meer en meer contact met z'n publiek zoekt blijft het rond de DEAG festivals vrij stil. Tijdje terug vroeg men ook al af of het uberhaupt nog ging gebeuren aangezien er na de initiële aankondiging (die tijdens Rock am Ring vorig jaar kwam :') ) bijna niks meer naar buiten was gekomen. Toen dus die persco, daarna mondjesmaat nog wat namen, en dat was het wel. Nu alweer redelijke poos stil.
pi_148355765
Die tweede lichting valt ook gewoon tegen. Als het goed is maken ze Deftones nog bekend. Als Kiss niet gelogen heeft met hun affiche :P (of was het Muse).
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 14:40:09 #167
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_148355819
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Die tweede lichting valt ook gewoon tegen. Als het goed is maken ze Deftones nog bekend. Als Kiss niet gelogen heeft met hun affiche :P (of was het Muse).
Misschien zijn ze de boel al aan het afbellen, maar ja vanwege de feestdagen maar weinig mensen aanwezig :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_148355992
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:40 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Misschien zijn ze de boel al aan het afbellen, maar ja vanwege de feestdagen maar weinig mensen aanwezig :P
Nee de toffe namen worden overgeheveld naar Rock Am Ring. Ze krijgen spijt van hun daden en geven dus daarom gratis Kiss, Muse en Metallica weg als Late Night Specials voor RAR als goedmakertje. Ook Faith No More en Incubus worden voor een paar centjes overgenomen door Lieberg :D.
pi_148357026
Metallica is ook gewoon een matige headliner. Goed, het zal heus nog 10 - 20k mensen trekken, zelfs nadat ze in 2012 en 2014 al op Rock am Ring stonden en geen nieuw materiaal hebben. Maar kom op zeg, die 5 mio had je toch beter kunnen besteden?
pi_148358444
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:15 schreef Loveless85 het volgende:
Metallica is ook gewoon een matige headliner. Goed, het zal heus nog 10 - 20k mensen trekken, zelfs nadat ze in 2012 en 2014 al op Rock am Ring stonden en geen nieuw materiaal hebben. Maar kom op zeg, die 5 mio had je toch beter kunnen besteden?
Jup, maar Metallica is ondertussen toch wel ingehaald door Foo Fighters hoor. Al blijf ik Metallica een leuke band vinden hoor. Had bijvoorbeeld op een Fortarock niet mistaan.
pi_148358821
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:50 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Jup, maar Metallica is ondertussen toch wel ingehaald door Foo Fighters hoor. Al blijf ik Metallica een leuke band vinden hoor. Had bijvoorbeeld op een Fortarock niet mistaan.
Ben ik met je eens, maar het trekt nog wel redelijk wat publiek, daar ben ik van overtuigd. Zeker in Wenen, want ze stonden niet op Nova Rock vorig jaar.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:41:41 #172
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_148376719
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:15 schreef Loveless85 het volgende:
Metallica is ook gewoon een matige headliner. Goed, het zal heus nog 10 - 20k mensen trekken, zelfs nadat ze in 2012 en 2014 al op Rock am Ring stonden en geen nieuw materiaal hebben. Maar kom op zeg, die 5 mio had je toch beter kunnen besteden?
Metallica is een superheadliner!! Alleen niet 3x in 4 jaar.
pi_148381425
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:41 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Metallica is een superheadliner!! Alleen niet 3x in 4 jaar.
Dat is inderdaad wat ik bedoel :Y
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:04:31 #174
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_148407192
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat ik bedoel :Y
Moest reageren als die head 'tallica fan :P
pi_148407281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:04 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Moest reageren als die head 'tallica fan :P
Ik zou mezelf niet die-hard noemen, maar wel fan, maar ik kan dit geintje niet echt waarderen van ze, en ben niet van plan knaken neer te tellen ze wéér te zien dit jaar na RaR '12 en '14. Kom eerst maar eens met die nieuwe plaat :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 22:06:16 ]
pi_148407410
Ook Horses klinkt helemaal prima. Leuke booking idd.
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:46:59 #177
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_148430574
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik zou mezelf niet die-hard noemen, maar wel fan, maar ik kan dit geintje niet echt waarderen van ze, en ben niet van plan knaken neer te tellen ze wéér te zien dit jaar na RaR '12 en '14. Kom eerst maar eens met die nieuwe plaat :)
mochten er dagkaarten komen wil ik best die kan op gaan.

maar een nieuw album mag echt wel. Tis gewoon 7 jaar geleden!! (6,5 :P)
pi_148632792
Zojuist 10 kaarten bested ^^

Normaal gesproken gaan we altijd naar Rock am Ring, maar die headliners vallen een beetje tegen. Tevens is de Nurburgring een prachtig festival terrein, dus dat kan niet misgaan!

Nu nog even afwachten wat voor namen ze nog meer bekend gaan maken :)
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_149076070
+Sick of it All
pi_149076100
Oja daar hadden we een eigen topic voor :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 januari 2015 @ 16:11:49 #181
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_149076113
Dat ze überhaupt nog namen bekend maken :+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_149076136
quote:
6s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dat ze überhaupt nog namen bekend maken :+
Doen ze niet _O- gelekt via booker.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 januari 2015 @ 16:14:04 #183
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_149076187
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Doen ze niet _O- gelekt via booker.
:') Ik las ook wel weer een mooi artikel (op Ringrocker) dat het tot dusver een schulden post van minimaal 2 miljoen moet gaan worden voor het festival.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_149076223
quote:
6s.gif Op maandag 26 januari 2015 16:14 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

:') Ik las ook wel weer een mooi artikel (op Ringrocker) dat het tot dusver een schulden post van minimaal 2 miljoen moet gaan worden voor het festival.
Ja, zag ook zoiets voorbij schieten. Ze halen denk ik heus wel 20/25k bezoekers per editie. Wenen misschien wat meer. Maar kan me zomaar voorstellen dat je daarmee niet uit de kosten komt met zo'n lineup.
pi_149399004
Volgende week nieuws Der Ring, wellicht morgen RaR.
pi_149499879
FestivalhallaNL twitterde op zondag 08-02-2015 om 18:18:35 Mediapartner Bild lekt nwe acts voor Der Ring / Rockavaria alvast. Nieuw festival op oude plek Rock am Ring. #GHR15 http://t.co/ISS7bhYQZc reageer retweet
pi_149499948
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:10 schreef Loveless85 het volgende:
FestivalhallaNL twitterde op zondag 08-02-2015 om 18:18:35 Mediapartner Bild lekt nwe acts voor Der Ring / Rockavaria alvast. Nieuw festival op oude plek Rock am Ring. #GHR15 http://t.co/ISS7bhYQZc[ afbeelding ] reageer retweet
Daar ga je ook geen duizende kaarten mee verkopen. Nog geen Deftones btw?

En voor de duidelijkheid Brant Bjork is een band. Dus niet "de" Björk.
pi_149500007
Neuh, zitten best wat aardige dingetjes tussen, maar voor mij persoonlijk vooral van die opvuldingetjes waar je even gaat kijken als er niks te doen is, zie niet direct enorme publiekstrekkers.

Babymetal is wel grappige boeking, Epica leuk om te zien dat die op hoop festivals opduiken. Kvelertak, Kreator, Chevelle etc. kan je ook weinig mis mee doen, maar zijn wel the usual suspects die al jaren op RaR verschijnen.

Meshuggah is ook wel leuke boeking overigens :Y
pi_149500041
En Deftones idd, die zijn way,way back al 'gelekt' door Kiss met een postertje op hun Facebook. Dat zou ik nog eens een leuke naam vinden en staan volgens mij verder nog bijna nergens in Europa deze zomer.
pi_149500053
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
Neuh, zitten best wat aardige dingetjes tussen, maar voor mij persoonlijk vooral van die opvuldingetjes waar je even gaat kijken als er niks te doen is, zie niet direct enorme publiekstrekkers.

Babymetal is wel grappige boeking, Epica leuk om te zien dat die op hoop festivals opduiken. Kvelertak, Kreator, Chevelle etc. kan je ook weinig mis mee doen, maar zijn wel the usual suspects die al jaren op RaR verschijnen.

Meshuggah is ook wel leuke boeking overigens :Y
Babymetal vind ik imo een verschrikkelijke band. En ja Kvelertak en Kreator zijn best ok. Maar ik denk dat ze iets teveel metal boeken daar.

Als je zo het affiche bekijkt dan vraag ik me echt af waarom Muse daar op het affiche staat....
pi_149500088
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:21 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Babymetal vind ik imo een verschrikkelijke band. En ja Kvelertak en Kreator zijn best ok. Maar ik denk dat ze iets teveel metal boeken daar.

Als je zo het affiche bekijkt dan vraag ik me echt af waarom Muse daar op het affiche staat....
Ja, das best een misser zo bekeken. Die hadden ze lekker naar Hurricane moeten gaan en daar gewoon iets anders neer moeten mikken. Alhoewel er weinig overblijft qua echte metal natuurlijk.
pi_149500305
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, das best een misser zo bekeken. Die hadden ze lekker naar Hurricane moeten gaan en daar gewoon iets anders neer moeten mikken. Alhoewel er weinig overblijft qua echte metal natuurlijk.
Na de eerste lichting overwoog ik nog tussen beide festivals (RAR/Der Ring).

Maar bij Der Ring mis ik toch wel wat variatie in het affiche. Bij RAR heb je Metal/Rock/Indie/Electro/Hip Hop etc. Dat valt van Der Ring niet te zeggen en ik denk ook dat ze daar beetje de mist in gaan.
pi_149500353
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Na de eerste lichting overwoog ik nog tussen beide festivals (RAR/Der Ring).

Maar bij Der Ring mis ik toch wel wat variatie in het affiche. Bij RAR heb je Metal/Rock/Indie/Electro/Hip Hop etc. Dat valt van Der Ring niet te zeggen en ik denk ook dat ze daar beetje de mist in gaan.
Tjah het is de kant die ze op wilden iig, beetje afzetten tegen RaR waar je vaak genoeg toch ook wat gemopper hoort over de diversiteit. Maar wellicht hebben ze zich toch verkeken, zijn in Duitsland nog genoeg middel tot grote hardrock/metal festivals, en ze komen niet echt met spannende headliners imho, Metallica al tig keer op RaR gestaan afgelopen jaren, Muse 'past' er eigenlijk niet, en Kiss doet nog een arenatour en is wel een beetje het summum qua 'vergane glorie' imho...
pi_149500395
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah het is de kant die ze op wilden iig, beetje afzetten tegen RaR waar je vaak genoeg toch ook wat gemopper hoort over de diversiteit. Maar wellicht hebben ze zich toch verkeken, zijn in Duitsland nog genoeg middel tot grote hardrock/metal festivals, en ze komen niet echt met spannende headliners imho, Metallica al tig keer op RaR gestaan afgelopen jaren, Muse 'past' er eigenlijk niet, en Kiss doet nog een arenatour en is wel een beetje het summum qua 'vergane glorie' imho...
Ja maar als ik naar een Metal festival zou willen gaan in Duitsland dan zou ik toch naar Wacken gaan. Daarom vind ik Muse echt een vreemde boeking aangezien deze totaal buiten boort valt van de andere namen.
pi_149500413
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja maar als ik naar een Metal festival zou willen gaan in Duitsland dan zou ik toch naar Wacken gaan. Daarom vind ik Muse echt een vreemde boeking aangezien deze totaal buiten boort valt van de andere namen.
Daarom, en dan zijn er echt nog wel een aantal andere festivals die minder bekend zijn en gewoon op niveau'tje Bospop/Forta (goed, misschien niet dé absolute headliners zoals Forta meepikt) zitten, pak Dream Theater en/of Nightwish, die staan gewoon op aantal andere festivals daar.
  maandag 9 februari 2015 @ 11:47:03 #196
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_149503424
Toch jammer van een aantal namen die ik wel op RaR had willen zien. En ze boeken bands die er vorig jaar zelf nog stonden zoals Chevelle.
pi_149503590
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:47 schreef AgeEll het volgende:
Toch jammer van een aantal namen die ik wel op RaR had willen zien. En ze boeken bands die er vorig jaar zelf nog stonden zoals Chevelle.
Is ook hoor, een Faith No More/Incubus had ik nog graag gezien op RAR. Deftones ook (als die komen). Maar over het algemeen vind ik RAR toch een fijnere line-up hebben.
pi_149503599
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:47 schreef AgeEll het volgende:
Toch jammer van een aantal namen die ik wel op RaR had willen zien. En ze boeken bands die er vorig jaar zelf nog stonden zoals Chevelle.
Jup. En Metallica. :7 Vijvertje is natuurlijk ook niet al te groot, als je alles moet schrappen dat de afgelopen 2 jaar op RaR stond hou je vrij weinig over, zeker als je je echt vrijwel puur op hardrock/metal wil richten.
pi_149503634
Hoop dat RAR in ieder geval snel met een "reactie" komt.
pi_149503700
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:54 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoop dat RAR in ieder geval snel met een "reactie" komt.
Lijkt me wel, alhoewel deze namen nog niet echt 'officieel' zijn natuurlijk. Maar bild is hun mediapartner en had vorige keer de namen ook al dag van te voren en teasde Metallica terwijl dat op dat moment totaal nog geen gerucht was.
pi_149510317
pi_149510685
Ook een maand lang een 10 halen is 9 betalen actie. Zegt meestal genoeg over de VVK als men dit soort dingen gaat doen.
pi_149510696
Ben ik de enige die Babaymetal een <piep> band vind?
pi_149512678
Neuh, tis wel grappig, maar niet meer dan dat. Aparte boeking ook wel, aangezien ze zelf in de bekendmaking van deze acts nog hun mond vol hebben van 'true' willen zijn, en een lifestyle willen vertegenwoordigen enzo :')

Dan moet je ook niet dit soort meuk boeken. En geen Muse.
  maandag 9 februari 2015 @ 21:31:10 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_149522704
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_149723531
Van ringrocker.com forum:

29.05.2015:
Metallica
Faith No More
Airbourne
Within Temptation
Testament
Gojira
Eisbrecher
Exodus
Emmure
The Picturebooks
Orange Goblin
Unearth
Kreator
And you will know us by the Trail…

30.05.2015:
Muse
Incubus
Limp Bizkit
Turbonegro
Poets Of The Fall

31.05.2015:
Kiss
Accept
Kissin' Dynamite
Epica
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_149859088
quote:
DER RING - Grüne Hölle Rock
29. - 31.05.2015 | Festival am Nürburgring


Freitag, 29. Mai 2015
Metallica
Faith No More
Within Temptation
...And You Will Now Us By The Trail of Dead
Any Given Day
Beastmilk
Decapitated
Deez Nuts
Dir En Grey
Emmure
Eskimo Callboy
Exodus
Gojira
Hang The Bastard
Hatebreed
Kreator
Meshuggah
Paradise Lost
Rise of The North Star
Stick To Your Guns
Testament
Unearth


Samstag, 30. Mai 2015
Muse
Incubus
Limp Bizkit
Arcane Roots
Babymetal
Bonaparte
Brant Bjork
Chevelle
Eisbrecher
Kvelertak
Orange Goblin
Orchid
Poets of The Fall
Purson
Saint Vitus
The Picturebooks
Triggerfinger
Truckfighters


Sonntag, 31. Mai 2015
Kiss
Judas Priest
Airbourne
Five Finger Death Punch
Accept
Anti-Flag
Black Map
Blitz Kids
Epica
Gallows
Hellyeah
Ignite
Kissin Dynamite
Mad Caddies
Sick of it All
The Darkness
Toxpack
Turbonegro
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:29:18 #208
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_149872539
De vrijdag is een prima dag. Zaterdag iets minder. De zondag vind ik heel middelmatig.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:29:55 #209
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_149872567
Omdat het mijn bans niet zijn. Niet qua grote van namen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:23:01 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_150130874
Aan de indeling van het terrein is niets veranderd tov rock am ring of wel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 23:40:44 #211
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_150163580
Nee. Tis echt rar. Alleen iets minder druk :p
pi_150458976
Aiaiai

quote:
Unterstützend wird für Festivalfans aus München und Wien ab Mittwoch, den 11. März ein limitiertes Kontingent von nur noch 10.000 Tagestickets pro Festivaltag erhältlich sein. Begleitend und um Rockfans aus den Metropolen des Einzugsgebietes des Nürburgrings ein entsprechendes Angebot zu bieten, wird für DER RING - Grüne Hölle Rock ebenfalls ein limitiertes Kontingent von maximal 10.000 Tagestickets pro Tag für 69 EUR (inklusive Parken und Vorverkaufsgebühren) erhältlich sein. Festivalbesucher haben nun die Möglichkeit, neben den weiterhin verfügbaren 3-Tages-Tickets, auch Karten für ihren persönlichen Wunschtag mit den jeweiligen Headlinern Metallica, Muse oder Kiss sowie dem gesamten Tagesprogramm zu erwerben.
10.000 dagtickets per dag in de VVK voor 69 eurootjes...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 maart 2015 @ 14:14:58 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_150459153
Gaat echt niet best nee, en goedkoper dan PP.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 14:17:10 #214
332671 crew  indiaantje89
pi_150459213
Rock Am Ring zal hier hard om lachen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 maart 2015 @ 14:20:37 #215
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_150459298
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Rock Am Ring zal hier hard om lachen.
Pinkpop ook trouwens.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_150459351
En dan nu RaR nog even de capaciteit verhogen naar 100.000 (zo gaan de geruchten tenminste) en die laatste 12,500 tickets in een weekje verkopen. Dan huilen ze denk ik echt bij Der Ring, als ze dat niet al doen.
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 12:11:18 #217
332671 crew  indiaantje89
pi_150906729
Morgen nieuwe namen.
pi_150907844
Benieuwd of er nog iets aansprekends bij zit. Eindelijk Deftones?
pi_150942282
Anathema, Black Tongue, Blackberry Smoke, Beyond The Black, Dr. Living Dead!, La Dispute, The Dead Daisies & The Hives.

Dit gaat de VVK flink stuwen.
pi_150942316
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
Anathema, Black Tongue, Blackberry Smoke, Beyond The Black, Dr. Living Dead!, La Dispute, The Dead Daisies & The Hives.

Dit gaat de VVK flink stuwen.
:{ weer geen Deftones. Hopelijk is RAR daar nog mee vandoor gegaan 8-)

Maar wat een eentonige namen weer zeg. Alleen The Hives en Anathema vind ikn og redelijk.
pi_150942378
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

:{ weer geen Deftones. Hopelijk is RAR daar nog mee vandoor gegaan 8-)

Maar wat een eentonige namen weer zeg. Alleen The Hives en Anathema vind ikn og redelijk.
Maar zijn toch ook geen acts die tickets doen verkopen. Deftones heb ik ondertussen hard hoofd in, zou best een goede act zijn, maarja, als dat ondertussen nog niet rond is vrees ik er voor.
pi_150942418
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar zijn toch ook geen acts die tickets doen verkopen. Deftones heb ik ondertussen hard hoofd in, zou best een goede act zijn, maarja, als dat ondertussen nog niet rond is vrees ik er voor.
Nee ik vind de hele line-up wat oppervlakkig. Maar dat zouden nog 2 namen zijn die ik ging bekijken mocht ik naar zoiets gaan.

Toch wel blij met de keuze voor Rock Am Ring aangezien ik het begin nu even getwijfeld heb.
pi_150942464
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:16 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nee ik vind de hele line-up wat oppervlakkig. Maar dat zouden nog 2 namen zijn die ik ging bekijken mocht ik naar zoiets gaan.

Toch wel blij met de keuze voor Rock Am Ring aangezien ik het begin nu even getwijfeld heb.
Zat net dit topic ff terug te lezen, het begon echt wel goed, men was best onder de indruk van Metallica, Kiss, Muse, Limp Bizkit, Faith No More, Judas Priest en Incubus als eerste lading, maar daarna is er eigenlijk bijzonder weinig imposants meer bij gekomen...
pi_150942527
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zat net dit topic ff terug te lezen, het begon echt wel goed, men was best onder de indruk van Metallica, Kiss, Muse, Limp Bizkit, Faith No More, Judas Priest en Incubus als eerste lading, maar daarna is er eigenlijk bijzonder weinig imposants meer bij gekomen...
Idd alle het goede zat bijna in de eerste lichting :). Ze hadden iets meer variatie mogen gooien. Ik denk dat dit teveel van het goede is. Want als je naar een metal festival wil in Duitsland dan zou ik toch eerder naar Wacken gaan dan dit.
pi_150942606
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Idd alle het goede zat bijna in de eerste lichting :). Ze hadden iets meer variatie mogen gooien. Ik denk dat dit teveel van het goede is. Want als je naar een metal festival wil in Duitsland dan zou ik toch eerder naar Wacken gaan dan dit.
Ze hadden meer breedte in moeten gaan en vind headliners ook niet ideaal, zoals al eerder besproken hier. Kiss ondertussen echt redelijk over the top, Muse beetje out-of-place op zo'n festival, en Metallica is al zo vaak in Duitsland geweest laatste jaren.
pi_150942800
Running order


Alhoewel het na head/subs gewoon alfabetisch lijkt te gaan :')
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2015 @ 12:34:35 #227
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_151088596
Gaan niet best daar.

nfang Februar hatte die Deag eine Statistik der verkauften Tickets für „Der Ring“ erstellt. Über alle Verkaufskanäle hinweg waren damals insgesamt nur rund 7500 Tickets verkauft. Schwenkow will sich zu der Zahl auf Nachfrage nicht äußern. Neuerdings bietet Deag auch Tagestickets an, für jedes Festival sind seit 11. März 30.000 Tagestickets erhältlich, für jeden Festivaltag je 10.000 Stück.

http://www.wiwo.de/untern(...)us/11564194-all.html

7500 Kaarten verkocht dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_151089345
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gaan niet best daar.

nfang Februar hatte die Deag eine Statistik der verkauften Tickets für „Der Ring“ erstellt. Über alle Verkaufskanäle hinweg waren damals insgesamt nur rund 7500 Tickets verkauft. Schwenkow will sich zu der Zahl auf Nachfrage nicht äußern. Neuerdings bietet Deag auch Tagestickets an, für jedes Festival sind seit 11. März 30.000 Tagestickets erhältlich, für jeden Festivaltag je 10.000 Stück.

http://www.wiwo.de/untern(...)us/11564194-all.html

7500 Kaarten verkocht dus.
Hmm die krant trok vorige keer ook z'n keutel terug toen ze er een artikel over hadden. Ik geloof best dat het klote loopt, maar 7500 is wel erg weinig, Metallica trekt hoe dan ook wel publiek, Muse en Kiss toch ook wel paar duizend man?
pi_151089479
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze hadden meer breedte in moeten gaan en vind headliners ook niet ideaal, zoals al eerder besproken hier. Kiss ondertussen echt redelijk over the top, Muse beetje out-of-place op zo'n festival, en Metallica is al zo vaak in Duitsland geweest laatste jaren.
Hier in NL probeert men met kiss de ziggo dome te vullen, ik ben benieuwd hoe druk het daar gaat worden. :D

Ik snap dan ook niet dat ze kiss dan niet op fortarock samen met faith no more hebben proberen te krijgen. En dan op pinkop maar iets anders ipv FNM.
pi_151094008
Nog even wat Duitse fora en kranten bekeken, en it aint good. Volgens mij is het ondertussen zover dat men (Nurburgring) komende week met een statement komt, tenminste, dat begrijp ik hier uit:

quote:
"Das Tischtuch zwischen den Partnern ist völlig zerschnitten, sogar eine Absage des Festivals steht im Raum. Auf Nachfrage, ob er eine Absage ausschließen könne, sagt ein CNG-Sprecher nur: „Kein Kommentar.“ Schwenkow bestätigt dagegen auf Anfrage, dass er eine Verlegung des Festivals in Erwägung zieht. Obwohl es nur noch zwei Monate bis zum Festival sind, werden alternative Ausrichtungsorte für die Veranstaltung 2015 geprüft. Über eine Ausfallversicherung sieht Schwenkow die Deag zudem gut abgesichert. Bis zur kommenden Woche soll sich die Zukunft des Festivals klären – und dabei, so klingt auf beiden Seiten durch, dürfte es noch „richtig knallen.“"
Waar dus de meest positieve uitkomst een verplaatsing vanaf Nurburgring naar een kleinere venue is, en er nu ook in meerdere kranten wordt gespeculeerd op een afzegging van in ieder geval Der Ring. Rockavaria zou 33k kaartjes hebben verkocht en dus niet in gevaar zijn, en Rock in Vienna twijfelgeval met 16k verkochte kaartjes.

Ondertussen is er vooral ook mot tussen boeker DEAG en Capricorn, eigenaar van Nurburgring. Capricorn zou het vijfjarige contract met DEAG weer willen ontbinden, oa door de tegenvallende verkopen en het feit dat de Nurburgring geen verliesgevende activiteit erbij kan hebben, aangezien ze al vrij wankel zijn.
pi_151094316
Ben benieuwd ook wat dat voor RAR gaat inhouden. Misschien wel alleen dit jaar naar die nieuwe locatie en daarna weer terug naar der ring.
pi_151094666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben benieuwd ook wat dat voor RAR gaat inhouden. Misschien wel alleen dit jaar naar die nieuwe locatie en daarna weer terug naar der ring.
Ik denk dat die uitbaters van de Ring wel een beetje huilen als ze zien hoe RaR het nu doet, en hoe hun uitbater het bij hen doet :')
pi_151094715
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:35 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik denk dat die uitbaters van de Ring wel een beetje huilen als ze zien hoe RaR het nu doet, en hoe hun uitbater het bij hen doet :')
Ja ik denk dat het misschien zelfs wel goed is geweest voor RAR heel dit gebeuren. Het is toch een begrip in de festival wereld, en daar zijn ze niet echt netjes mee omgegaan.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:38:54 #234
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151096933
Metallica late night special maken bij RAR
pi_151097682

Belooft ook niet veel goeds.
pi_151097974
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:38 schreef AgeEll het volgende:
Metallica late night special maken bij RAR
Doe mij maar Kiss en Judas Priest
pi_151098034
quote:
“Wir bestätigen im Grunde die Aussagen der WiWo, dass es bei dem geplanten Rockkonzert ‚DER RING – Grüne Hölle Rock’ nicht so läuft, wie es uns in Aussicht gestellt wurde. Das eigentliche Problem ist, dass die DEAG als Veranstalter und Organisator offensichtlich ihre Ziele beim Verkauf der Tickets nicht erreicht und uns in der Vergangenheit nicht ausreichend informiert hat. Dass wir als Partner uns dann Sorgen über die weitere Austragung des für Ende Mai geplanten Rockfestivals machen und unsere Handlungsoptionen prüfen, ist nachvollziehbar.” - in einem Statement am Mittag hieß es dazu zusammenfassend: “Ob das Rockkonzert tatsächlich gefährdet ist, wird sich noch erweisen.”
Aldus Capricorn (eigenaar Nurburgring) tegen Festivalhopper

Kortom; ze erkennen in grote lijnen de berichtgeving in WiWo over kaartverkoop en strubbelingen tussen hen en DEAG...
pi_151185451
Geruchten gaan nu dat ze naar het Schalke 04 stadion misschien gaan.
pi_151185520
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Geruchten gaan nu dat ze naar het Schalke 04 stadion misschien gaan.
Serieus? Dat ligt 200km verderop :D
pi_151185564
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Serieus? Dat ligt 200km verderop :D
http://www.wiwo.de/untern(...)chalke/11574328.html
pi_151186053
quote:
Benieuwd hoe ze dat gaan doen, grote kans dat als ze cashback actie doen voor de huidige tickethouders (wat wel zo netjes is) dat het het alleen maar erger maakt. Ik zou me serieus zorgen maken over óf (en hoe) dit nog door gaat als ik een kaartje zou hebben. Een van de toffe dingen aan Rock am Ring was gewoon de locatie, dus kan me voorstellen dat dat voor sommigen de doorslag gaf om voor Der Ring een ticket te kopen.
pi_151186248
Het is wel weer écht een soap zeg, tering _O- Die CNG (uitbater Ring) en DEAG (boeker/organisator) dus rollend met elkaar over straat over de kosten, aangezien de ticketverkopen nu al de lopende kosten niet dekken. CNG al een voorstel gedaan om de 5-jarige overeenkomst voor een festival op de Ring af te kopen, wat DEAG heeft geweigerd, en die hadden dus schijnbaar vrijdag een deadline gesteld voor CNG om hun steentje bij te dragen qua kosten, wat ongetwijfeld lastig wordt aangezien de Ring al tijden in zwaar weer zit (financieel).

En zo'n stadion dan :D Hoe zien ze dat? Moet je toch flink consolideren qua podia neem ik aan, daar kan je er nooit 3 in kwijt, en zeker niet tegelijk spelen gezien de akoestiek. Om het over het (ontbreken van) kamperen nog maar niet te hebben :D
pi_151186953
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:43 schreef Loveless85 het volgende:
Het is wel weer écht een soap zeg, tering _O- Die CNG (uitbater Ring) en DEAG (boeker/organisator) dus rollend met elkaar over straat over de kosten, aangezien de ticketverkopen nu al de lopende kosten niet dekken. CNG al een voorstel gedaan om de 5-jarige overeenkomst voor een festival op de Ring af te kopen, wat DEAG heeft geweigerd, en die hadden dus schijnbaar vrijdag een deadline gesteld voor CNG om hun steentje bij te dragen qua kosten, wat ongetwijfeld lastig wordt aangezien de Ring al tijden in zwaar weer zit (financieel).

En zo'n stadion dan :D Hoe zien ze dat? Moet je toch flink consolideren qua podia neem ik aan, daar kan je er nooit 3 in kwijt, en zeker niet tegelijk spelen gezien de akoestiek. Om het over het (ontbreken van) kamperen nog maar niet te hebben :D
Ik zie hier geen 2016 editie van komen in ieder geval. Het rommelt echt van alle kanten. Ben heel blij dat ik dus voor RAR heb gekozen en niet voor dit.
pi_151187366
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:07 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zie hier geen 2016 editie van komen in ieder geval. Het rommelt echt van alle kanten. Ben heel blij dat ik dus voor RAR heb gekozen en niet voor dit.
Nou inderdaad, stel dat ze zeggen 'het wijzigt dusdanig dat je ticket terug mag geven' dan zou ik dat in dit geval vrijwel meteen doen _O-
pi_151188034
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou inderdaad, stel dat ze zeggen 'het wijzigt dusdanig dat je ticket terug mag geven' dan zou ik dat in dit geval vrijwel meteen doen _O-
SWR3 (ken het niet) zegt nu dat het nu definitief naar Schalke gaat...
pi_151188115
SWR3 is volgens mij een van de (publieke) zenders daar in het gebied. Was altijd sponsor van RaR.

Overigens zijn ze op hun site nog niet zeker?

quote:
Das Musikfestival ,,Grüne Hölle" soll nach SWR-Informationen möglicherweise vom Nürburgring nach Gelsenkirchen verlegt werden.


[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 13:48:55 ]
pi_151188156
quote:
Nach Angaben des Grüne-Hölle-Veranstalters wurden bis Februar nur 7.500 Karten verkauft. Dafür gibt es laut Schumacher viele Gründe. So habe zum Beispiel der Vorverkauf viel zu spät begonnen und es habe Marketing-Fehler gegeben. Außerdem sei die Konkurrenz von „Rock am Ring“, das in diesem Jahr zum ersten Mal in Mendig stattfindet, zu groß gewesen.
Pijnlijk hoor, qua headliners is Der Ring niet eens veel minder denk ik, zeker internationaal gezien niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 13:49:16 ]
pi_151188776
7.500 kaarten is echt wel bizar weinig hoor....
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 maart 2015 @ 14:18:30 #249
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_151189104
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
7.500 kaarten is echt wel bizar weinig hoor....
Gemiddeld buurtfeestje in een plaatselijk dorp verkoopt al zoveel kaarten.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_151189106
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:08 schreef indiaantje89 het volgende:
7.500 kaarten is echt wel bizar weinig hoor....
Dat was begin februari begrijp ik. Naar het schijnt doen ze het nu wat beter dan Rock in Vienna wat op 16k tickets zit?
pi_151189137
Ik wou al zeggen, kan me het echt niet voorstellen. Want Muse en Metallica zouden dat alleen al moeten halen.
pi_151189140
Anyhow, het is allemaal dus niet kostendekkend, zeker niet als je bv. Metallica 5mio betaald voor 3 showtjes. Kiss zal ook niet goedkoop zijn, en dan als partner een op-sterven-na-dood circuit hebt. Ze lopen nl. ook al de Formule 1 mis door geldgebrek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 14:20:27 ]
pi_151189423
Zou het niet zo kunnen zijn dat de organisator wat te hoog van de toren geblazen heeft en nu begint in te zien dat het hoe dan ook nooit kostendekkend kan worden, men hiervoor de zogenaamd voorverkochte tickets naar beneden bijstelt en men op een makkelijke manier probeert het kleinschaliger in een stadion te doen?
pi_151189625
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:29 schreef Basp1 het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat de organisator wat te hoog van de toren geblazen heeft en nu begint in te zien dat het hoe dan ook nooit kostendekkend kan worden, men hiervoor de zogenaamd voorverkochte tickets naar beneden bijstelt en men op een makkelijke manier probeert het kleinschaliger in een stadion te doen?
Vanuit DEAG perspectief is dat best te begrijpen ja, maar voor de Ring zou dat best een aderlating zijn natuurlijk. Weer een toonaangevend evenement wat ze verliezen, plus hebben ze met veel bombarie en poeha de organisatoren van Rock am Ring 'weggejaagd', en zelfs nog dmv een rechtszaak de rechten op de naam 'Rock am Ring' geprobeerd te claimen :')

Even nagezocht: Rock am Ring zit voor 5 jaar in Mendig, met optie voor nog 5 jaar. Dus die gaat voorlopig niet terug. Dus áls dit ontploft is CNG flink in z'n zak gescheten waarschijnlijk.
pi_151190210
Ach het festival heeft vanaf seconde 1 niet goed aangevoeld. De manier waar op alles is gegaan, maar ook de uitstraling naar buiten toe vond ik nooit echt sterk. En ja ze hebben het op willen nemen tegen RAR, maar zijn zo diep geworteld in de Duitse (en Europees) festival scene dat je daar tegen op kan.
pi_151190277
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach het festival heeft vanaf seconde 1 niet goed aangevoeld. De manier waar op alles is gegaan, maar ook de uitstraling naar buiten toe vond ik nooit echt sterk. En ja ze hebben het op willen nemen tegen RAR, maar zijn zo diep geworteld in de Duitse (en Europees) festival scene dat je daar tegen op kan.
Komen ze nu ook mee inderdaad, dat er marketingtechnisch wat foutjes zijn gemaakt :')

Tjah, het was al direct niet best nee, duurde heel lang na de intiele aankondiging voor dat er meer info kwam, toen gingen er ook al geruchten over afzegging omdat het zo lang stil bleef. Het is nog een keer een week verzet, andere huisstijl, tussen de namen door erg stil, en eigenlijk na de eerste lading nooit meer kunnen imponeren. En ze hebben enorm de kracht van het merk 'Rock am Ring' onderschat. Zo van 'we houden gewoon soortgelijk festival op zelfde locatie en we verkopen ook >50k tickets'. Ja, niet dus. Mensen blijken heel trouw te zijn.
pi_151190493
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Komen ze nu ook mee inderdaad, dat er marketingtechnisch wat foutjes zijn gemaakt :')

Tjah, het was al direct niet best nee, duurde heel lang na de intiele aankondiging voor dat er meer info kwam, toen gingen er ook al geruchten over afzegging omdat het zo lang stil bleef. Het is nog een keer een week verzet, andere huisstijl, tussen de namen door erg stil, en eigenlijk na de eerste lading nooit meer kunnen imponeren. En ze hebben enorm de kracht van het merk 'Rock am Ring' onderschat. Zo van 'we houden gewoon soortgelijk festival op zelfde locatie en we verkopen ook >50k tickets'. Ja, niet dus. Mensen blijken heel trouw te zijn.
Die 50k kan men wel halen maar om het al in jaar 1 te halen is wel heel positief ingeschat. :D

Kijk naar de eerste jaren lowlands ;)
pi_151190540
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die 50k kan men wel halen maar om het al in jaar 1 te halen is wel heel positief ingeschat. :D

Kijk naar de eerste jaren lowlands ;)
Jawel, maar dat was vaak toch al kleinschaliger van opzet qua locatie en boekingen. Als je komt met Metallica/Kiss/Muse dan ga je gewoon voor minstens 40/50k bezoekers lijkt me, en zo hebben ze het ook neergezet; rockfestival met de absolute wereldsterren. Dan kan je niet <40k bezoekers hebben, want dan is het gewoon niet winstgevend, de Metallica's van deze wereld komen niet (meer) voor een half miljoentje.
pi_151191218
Statement van DEAG:

quote:
30.03.15 – DEAG-Pressemitteilung
Standortdiskussion stellt Festival nicht in Frage - MUSE, METALLICA & KISS bei Grüne Hölle Rock
Veltins-Arena auf Schalke könnte ggfs. Standortalternative für das Festival sein
Berlin, 30.3.15. Im Interesse der Rockfans und im Sinne einer wirtschaftlich guten Lösung prüft die DEAG derzeit, ob eine Durchführung des Festivals GRÜNE HÖLLE ROCK wie geplant vom 29.-31.5. am Nürburgring möglich ist. Zugleich werden auch Gespräche mit der Veltins-Arena in Gelsenkirchen über eine mögliche Verlegung des Rock-Festivals in das dortige Stadion geführt. Eine Entscheidung dazu wurde aber noch nicht getroffen. Der Hintergrund ist, dass der Mitveranstalter und Vertragspartner der DEAG am Nürburgring, die capricorn NÜRBURGRING GmbH, seit kurzem im Besitz eines russischen Investors, sich entgegen der vertraglichen Vereinbarungen bisher zu keinem Zeitpunkt an den Zahlungen für Künstlergagen und Werbemaßnahmen beteiligt hat. Sämtliche Kosten für das Festival wurden allein von der DEAG getragen und bereits beglichen, inklusive der Vorauszahlungen für die Künstlergagen. Damit hat die DEAG das überaus attraktive line-up mit den Mega-Headlinern wie MUSE, METALLICA, KISS und vielen anderen für die Fans gesichert.

Nach dem Einstieg des russischen Investors hat die DEAG eine sogenannte „breach of contract“ Klausel in ihren Versicherungsvertrag aufgenommen. Aufgrund des Vertragsbruchs verfolgt die DEAG gerade zusammen mit der Versicherung mehrere Varianten, damit das Festival zum angekündigten Termin wie geplant durchgeführt werden kann. Eine spannende Alternative könnte beispielsweise die Veltins Arena auf Schalke sein, die mit legendären Shows von AC/DC, Metallica, U2, Bruce Springsteen, Bon Jovi und vielen anderen Mega-Acts Rockgeschichte geschrieben hat und in der Rockszene über einen hervorragenden Ruf verfügt. Schalke erscheint auch sehr vielversprechend, weil es gerade im Ruhrpott eine große Affinität für ein Hardrockfestival wie Grüne Hölle Rock gibt und die Veltins Arena ideale Bedingungen dafür bietet. Die Infrastruktur ist hervorragend und es gibt einen Zeltplatz in der Nähe.

Erfreulicherweise stellen die Unstimmigkeiten mit dem Nürburgring einen absoluten Einzelfall im Festivalbereich der DEAG dar. Andere Veranstaltungen sind davon nicht betroffen. Der Vorverkauf für die beiden Festivals Rockavaria (29. Mai - 31. Mai 2015 im Olympiapark München) und Rock in Vienna (5. Juni - 7. Juni 2015 Donauinsel Wien) mit den Headlinern Muse, Metallica und Kiss und mehr als 60 weiteren renommierten Rockbands entwickelt sich mit bislang schon 50.000 abgesetzten Eintrittskarten positiv und oberhalb der Erwartungen. Dies gilt auch für das „Sonisphere“ Festival im schweizerischen Biel/Bienne (6. Juni 2015) mit Muse u.a. und das Open Air mit den Toten Hosen u.a. in Zürich (15. August 2015). Auch bei dem Festival in St. Gallen mit den Foo Fighters (16. Juni 2015) und bei „ROCK THE RING“ (19. Juni - 21. Juni 2015) im Schweizer Hinwil werden aufgrund der guten Vorverkäufe bestens gefüllte Festivalgelände erwartet. Insgesamt sind in der Schweiz bisher mehr als 100.000 Festivaltickets verkauft worden.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 maart 2015 @ 15:36:16 #260
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_151191350
Dus eigenlijk weten ze het nog niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_151191399
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 15:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Dus eigenlijk weten ze het nog niet.
Ik denk dat dit gewoon een opwarmertje is, of ze willen de druk nog wat verder opvoeren. Duidelijk is dus dat CNG niet betaalt en ze Gelsenkirchen als prima alternatief naar voren schuiven, wellicht om een beetje de reacties te proeven.
  maandag 30 maart 2015 @ 16:10:04 #262
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151192588
Die dagtickets voor metallica zullen toch wel verkopen.

Dit is wel onzettend amateuristisch en ben beel blij voor rar te hebben gekozen.
pi_151192685
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:10 schreef AgeEll het volgende:
Die dagtickets voor metallica zullen toch wel verkopen.

Dit is wel onzettend amateuristisch en ben beel blij voor rar te hebben gekozen.
Mjah, niet genoeg klaarblijkelijk. Ze hebben zichzelf er schijnbaar aardig in verslikt in hoeveel volk dat nog trekt met het zoveelste geldharktournee'tje zonder nieuwe plaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2015 16:13:00 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 16:49:45 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_151194211
Dan zou het dus een vervanger voor Rock im Pott worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_151194246
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:49 schreef Komakie het volgende:
Dan zou het dus een vervanger voor Rock im Pott worden.
Das volgens mij ook een MLK festival _O- dus eerder 'concurrent'.
  maandag 30 maart 2015 @ 17:01:30 #266
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151194632
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Das volgens mij ook een MLK festival _O- dus eerder 'concurrent'.
idd :P
  maandag 30 maart 2015 @ 17:02:56 #267
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151194697
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, niet genoeg klaarblijkelijk. Ze hebben zichzelf er schijnbaar aardig in verslikt in hoeveel volk dat nog trekt met het zoveelste geldharktournee'tje zonder nieuwe plaat.
das wel waar. Hadden ze maar Toten Hosen moeten boeken.
pi_151194732
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:02 schreef AgeEll het volgende:

[..]

das wel waar. Hadden ze maar Toten Hosen moeten boeken.
Blijft voor een buitenlander een curieuze headliner, maar trekt daar blijkbaar met gemak tienduizenden bezoekers.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 maart 2015 @ 19:11:31 #269
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_151199143
Verklaring op de Facebook van het festival.

quote:
Dear fans,
first things first: Grüne Hölle Festival will take place for sure!
Some of you may have already followed the recent discussion in the media about the festival moving to a different location. Today, we paid the last artist fee for the bands that will perform at Grüne Hölle - the festival will definitely take place. Though, the festival is very likely to move to the "Arena auf Schalke", which is about 200 km from the Nürburgring, where camping will also be possible. This is an option we are currently looking into. We will definitely let you know before Easter what the final decision on this will be.
We already sold a total of 60,000 tickets for the sister festivals Rock in Vienna and Rockavaria with the same line-up as Grüne Hölle and we're confident that our festival will also be a success!
In case the festival will move to Schalke-Arena, you will have the following options: use your ticket to rock with us at the new location, swap your ticket - without any extra fee - for a ticket to Rockavaria in Munich or Rock in Vienna, or you can demand a refund for the ticket you bought (at the same ticket office where you bought the ticket).
We hope you understand that we might not be able to answer all your questions right now. However, we will get back to you as soon as we have some new information for you - before Easter the very latest.
Thanks for understanding,
your Grüne Hölle team


[ Bericht 32% gewijzigd door D_A op 30-03-2015 19:42:56 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_151217534
Reactie van CNG:

quote:
Nürburgring weist Vorwurf des Vertragsbruchs zurück

Wehrt sich gegen die Vorwürfe der DEAG: Carsten Schumacher von der Capricorn Nürburgring GmbH
In einer ersten Reaktion auf die Mitteilung der DEAG, die der Betreibergesellschaft Vertragsbruch vorwirft, wehrt sich die Capricorn Nürburgring GmbH (CNG) gegen die Beschuldigung aus Berlin. "Den Vertragsbruch weisen wir ausdrücklich zurück", teilen die Betreiber mit.

Über die Gespräche der DEAG mit der Veltins-Arena über eine mögliche Verlegung nach Schalke sei man "überrascht", teilt CNG mit. Denn man sei "in diese Gespräche - offensichtlich im Unterscheid zu anderen - bislang nicht einbezogen".

Die Sachlage stellt die Betreibergesellschaft anders dar: "Wir stehen mit der DEAG im Gespräch, weil die DEAG die erwarteten Leistungen nicht erbracht hat. Die DEAG ist als Veranstalter für die gesamten Marketingaktivitäten und die Ticketverkäufe verantwortlich und hat letztlich die gesetzten Ziele eklatant verfehlt."

Der jahrelange, überragende Erfolg des Vorgängerfestivals am Nürburgring zeige, dass dies nicht am Veranstaltungsort liegen könne, so die Betreiber weiter. Der Vorwurf des Vertragsbruchs sei ein "durchsichtiger Versuch der DEAG, von dem eigenen Misserfolg bei der Vermarktung abzulenken".

Darüber hinaus bedauert die CNG "diese Eskalation" und hofft vor allem im Interesse der Fans "noch zu einer vernünftigen Lösung zu kommen". Allerdings mache die Tatsache, dass die DEAG die Betreiber öffentlich des Vertragsbruchs bezichtige, die Gespräche "sicher nicht einfacher".


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 11:10:15 ]
pi_151226143
Deze prijsvraag van EMP (hier bekent als Large Popmerch) is nu wel een beetje een instinker geworden _O-
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:59:02 #272
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151230709
:D
pi_151285423
En het is officieel, Rock im Revier in Veltins arena, laatste weekend mei
pi_151285720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:46 schreef Loveless85 het volgende:
En het is officieel, Rock im Revier in Veltins arena, laatste weekend mei
Dat is nog vrij vlot gegaan dan :P.
pi_151285935
quote:
For the first time ever: Die Sensation: 3 Tage ultimativer Rock auf Schalke in der Veltins Arena: Das Mega-Rock Festival vom Nürburgring zieht um!!

METALLICA u.v.a. (Freitag, 29.5.), MUSE u.v.a. (Samstag, 30.5.), KISS u.v.a. (Sonntag, 31.5.) und noch mehr Mega-Acts des Rockzirkus kommen vom 29. – 31. Mai in die Veltins Arena auf Schalke: ROCK IM REVIER bringt die besten und härtesten Bands der Welt in den Ruhrpott. Das ehemalige „Der Ring - Grüne Hölle Rock“ Festival vom Nürburgring zieht um und findet statt – die Rockfans sind die Gewinner!

Wie berichtet ist der Grund für den Umzug des Festivals der Vertragsbruch der capricorn NÜRBURGRING GmbH, die sich entgegen der vertraglichen Vereinbarungen zu keinem Zeitpunkt an den Zahlungen für Künstlergagen und Werbemaßnahmen beteiligt hat. Sämtliche Kosten für das Festival wurden allein von der DEAG beglichen, inklusive der Vorauszahlungen für die Künstlergagen. Die Tatsache, dass das für Ende Juli geplante Formel 1 Rennen vom Veranstalter abgesagt wurde, war darüber hinaus keine vertrauensbildende Maßnahme. Die DEAG hat sich deshalb entschieden, die gemeinsame Durchführung der Festivalveranstaltung „Der Ring – Grüne Hölle Rock“ am Nürburgring aufgrund der Vertragsverletzung der CNG aufzukündigen und die Veranstaltung nach Gelsenkirchen zu verlegen. Damit hat die DEAG das überaus attraktive line-up mit den Mega-Headlinern wie METALLICA, MUSE & KISS und vielen anderen für die Fans gesichert. Die Fans des ultimativen Rock können sich also weiterhin auf ein grandioses Rockspektakel freuen. ROCKAVARIA und ROCK IN VIENNA sind von der Entwicklung am Nürburgring nicht betroffen.

Die Veltins Arena auf Schalke hat mit einer langen Rocktradition und mit legendären Shows und zahlreichen großen Bands mit Weltgeltung Rockgeschichte geschrieben und in der Rockszene einen hervorragenden Ruf. Schalke erscheint auch deshalb sehr vielversprechend, weil es gerade im Ruhrpott eine große Affinität für ein Rockfestival gibt und die Veltins Arena ideale Bedingungen dafür bietet. Die Infrastruktur ist hervorragend und es gibt einen Zeltplatz in der Nähe. Weitere Infos und Spielpläne werden nächste Woche vor dem VVK Start veröffentlicht.

Clemens Tönnies, Aufsichtsratsvorsitzender des FC Schalke 04: "Sensationell. Ganz Schalke 04 und die Region werden das Revier in der VELTINS-Arena rocken. Wir freuen uns drauf. Ein weiteres Highlight in unserer Arena."

Prof. Peter Schwenkow, Vorstandsvorsitzender der DEAG, freut sich: „Die neue Lösung ist eine großartige Win-Win Situation: Die Fans, die sich seit Monaten auf „Der Ring - Grüne Hölle Rock“, eines der heißesten Festivals in Europa, freuen, haben mit ROCK IM REVIER nun die Chance ein ultimatives Rock-Spektakel mitten im Ruhrgebiet zu erleben. Und alle, die jetzt erst richtig Lust auf einen riesigen Rock-Event direkt vor der Haustür bekommen haben, sollten sich schnell Tickets sichern. Das Ruhrgebiet rockt!“

Auch die anderen Partner dieser neuen Lösung sind begeistert: Moritz Beckers-Schwarz, Vorsitzender der Geschäftsführung, FC Schalke 04 Arena Management GmbH: „Auf die Zusammenarbeit mit der DEAG freuen wir uns sehr! Das Festival, seine Fans und alle Künstler werden das Revier zum Kochen bringen“ Auch die Stadt Gelsenkirchen jubelt: „Wir freuen uns, wenn die Event-Geschichte von Gelsenkirchen mit Rock im Revier fortgeschrieben werden kann und werden uns engagiert in die vorbereitenden Planungen einbringen“, sagt Stadtdezernent Dr. Christopher Schmitt. Die Fans sind willkommen!

Der Vorverkauf für ROCK IM REVIER in der Veltins Arena beginnt am Donnerstag, den 9. April ab 9 Uhr unter Hotline 01806/150810 (0,20 ¤/Anruf aus dem deutschen Festnetz, Mobilfunk maximal 0,60 ¤/Anruf). Tickets für ROCK IM REVIER kosten 69 Euro inkl. aller Gebühren pro Tag. 3-Tagestickets sind ebenfalls erhältlich. Alle Karten für das ehemalige „Der Ring - Grüne Hölle Rock“ gelten für ROCK IM REVIER für den Innenraum, garantieren also die besten Plätze. Wer andere Pläne hat, kann seine Karten für „Der Ring - Grüne Hölle Rock“ auch für das ROCKAVARIA in München umtauschen oder dort, wo sie gekauft wurden, zurückgeben. ACHTUNG: Die Karten für ROCK IM REVIER auf Schalke sind auf eine begrenzte Anzahl limitiert, da die übrigen Kapazitäten für die bereits erworbenen Tickets für Grüne Hölle Rock reserviert sind.
pi_151286056
RIP Der Ring, heeft het precies 0 edities volgehouden.

Dat zegt ook wel wat, want in die eerste lichting zaten echt wel goede bands bij.
  donderdag 2 april 2015 @ 09:30:44 #277
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151286087
Ben zo blij dat wij niet voor dit hebben gekozen. Wij gaan altijd in een huisje en dan hadden we die gehuurd op 200km afstand van het festival :P
pi_151286140
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:30 schreef AgeEll het volgende:
Ben zo blij dat wij niet voor dit hebben gekozen. Wij gaan altijd in een huisje en dan hadden we die gehuurd op 200km afstand van het festival :P
Ja hier ook blij, na die eerste lichting ook getwijfeld.

Al kan je nu ook naar Rockavaria of Rock In Vienna. Dat laatste zou ik zomaar interessant kunnen zijn. Wenen is best een leuke stad :)
pi_151286187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:30 schreef AgeEll het volgende:
Ben zo blij dat wij niet voor dit hebben gekozen. Wij gaan altijd in een huisje en dan hadden we die gehuurd op 200km afstand van het festival :P
Precies, ben benieuwd hoeveel mensen nu juist gebruik maken van de mogelijkheid je tickets terug te geven. Mocht ik tix hebben zou ik ook niet blij zijn met ineens een verandering van locatie, en de aanhoudende onrust rond het festival.

CNG zit gewoon in diepe shit, dat kan niet anders of die gaan vroeg of laat wéér een keer over de kop. Maar ze hadden wel een punt als ze zeggen dat een vorige uitbater het wél kon op de Ring, dus DEAG mag ook weleens goed in de spiegel kijken, die hadden ook veel te makkelijk gedacht dat ze met een niet heel spannende line-up RaR wel even deden vergeten.
pi_151286250
Maar 69 voor een dagticket, kan nog best een boost geven, zitten nu veel meer in bewoond gebied, en voor dat geld kan je best 1 grote headliner + redelijke sub + gros oninteressant grut meepikken als je uit de buurt komt.
pi_151286346
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
Maar 69 voor een dagticket, kan nog best een boost geven, zitten nu veel meer in bewoond gebied, en voor dat geld kan je best 1 grote headliner + redelijke sub + gros oninteressant grut meepikken als je uit de buurt komt.
Ja dat zeker. Als ze in de Gelderdome/ArenA ook een dag zouden houden met Muse, Limp Bizkit, Incubus, The Hives of met Metallica, Faith No More, Within Temptation en Kiss, Judas Priest, Airbourne, Five Finger Death Punch zou ik ook gewoon een kaartje kopen voor ¤ 69,00
  donderdag 2 april 2015 @ 11:03:07 #282
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151288084
Ik vind die Metallica dag ook heel interessant en een dagkaart voor 69 euro is echt goedkoop. Andere festivals zit je zo aan de 90 euro voor een dag.
  donderdag 2 april 2015 @ 11:03:37 #283
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151288096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 09:33 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja hier ook blij, na die eerste lichting ook getwijfeld.

Al kan je nu ook naar Rockavaria of Rock In Vienna. Dat laatste zou ik zomaar interessant kunnen zijn. Wenen is best een leuke stad :)
wenen is wel erg duur en toch een stukkie rijden. Dan had ik denk voor Zuid Duitsland gekozen.
pi_151288119
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:03 schreef AgeEll het volgende:
Ik vind die Metallica dag ook heel interessant en een dagkaart voor 69 euro is echt goedkoop. Andere festivals zit je zo aan de 90 euro voor een dag.
Munchen kan je weer niet kamperen. Is voor jullie geen ramp, maar voor 95% van de overige festivalgangers wel waarschijnlijk :P
pi_151290725
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2015 11:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Munchen kan je weer niet kamperen. Is voor jullie geen ramp, maar voor 95% van de overige festivalgangers wel waarschijnlijk :P
Munchen heeft toch een stadscamping redelijk in het centrum zitten, ik ben daar in ieder geval een keer tijdens de octoberfesten op beland. ;)
pi_151290762
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Munchen heeft toch een stadscamping redelijk in het centrum zitten, ik ben daar in ieder geval een keer tijdens de octoberfesten op beland. ;)
Laat ik het anders formuleren; je moet daar je eigen accommodatie regelen, waar dat bij een hoop festivals 'inclusief' is.
pi_151290910
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Laat ik het anders formuleren; je moet daar je eigen accommodatie regelen, waar dat bij een hoop festivals 'inclusief' is.
Bij werchter moet je dan ook op papier ook je eigen accommodatie regelen door hun losse campingbeleid. ;)

Maar dan zitten de campings wel om de hoek. ;)

Tijdens de octoberfesten heeft men bij die stadscamping in munchen een pendeldienst van de camping naar het octoberfest terrein, misschien dan ook?
pi_151290995
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij werchter moet je dan ook op papier ook je eigen accommodatie regelen door hun losse campingbeleid. ;)

Maar dan zitten de campings wel om de hoek. ;)

Tijdens de octoberfesten heeft men bij die stadscamping in munchen een pendeldienst van de camping naar het octoberfest terrein, misschien dan ook?
Mwah is toch anders, daar bestel je je campingticket gewoon in één keer mee. Hier moet je echt zelf gaan zoeken en is het onduidelijk wat er beschikbaar is tegen welke prijs.
pi_151293231
quote:
Guideline für die Verschiebung der Grünen Hölle in die Veltins Arena:



Umtausch oder Rückgabe bisher gekaufter Tickets:

Tickets können an den VVK-Stellen, an denen sie erworben wurden, zurückgegeben werden.
„Der Ring - Grüne Hölle Rock“ Tickets können gegen Tickets für „Rockavaria“ oder „Rock in Vienna“ getauscht werden. Wenden Sie sich hierzu bitte an:


Per E-Mail:
TICKETS@GLOBALCONCERTS.DE

Per Post:
Global Concerts GmbH
Vorverkauf
Ramersdorfer Str. 1
81669 München

Telefonisch:
089 – 4900 94-48 oder -38



Gültigkeit und Inhalt bisher gekaufter Tickets:

Alle bisher gekauften Tickets behalten ihre Gültigkeit.
Die in den Tickets beinhalteten Parkplätze bleiben bestehen. Wo sich diese dann befinden, wird schnellstmöglich bekannt gegeben. Sollten die Parkplätze nicht direkt an der Arena sein, werden Shuttlebusse zur Verfügung gestellt.
Das in den Tickets beinhaltete Camping bleibt gültig.
Die bisher für den Ring gekauften Tickets gelten bei der Veranstaltung in der Veltins – Arena als Stehplatzkarten für den Innenraum. Sollten Sitzplätze gewünscht sein, können diese vor Ort je nach Verfügbarkeit in Sitzplätze umgetauscht werden.
VIP Tickets wenden Sie sich bitte direkt an den Nürburgring.
"Special Guest Tickets" können bei der Vorverkaufsstelle, bei der sie erworben wurden, zurückgegeben werden.
Diejenigen, die ein Ticket fürs Camping auf der Nordschleife gekauft haben, können dieses zurückgeben und bekommen das Geld dafür erstattet.


VVK für die Veranstaltung in der Veltins Arena:

VVK-Start ist am Donnerstag, den 09.04.2015 um 9:00 Uhr unter folgender Hotline: 01806/150810 (0,20 ¤/Anruf aus dem deutschen Festnetz, Mobilfunk maximal 0,60 ¤/Anruf).
Es können derzeit weiterhin Karten für „Der Ring – Grüne Hölle Rock“ gekauft werden. Diese behalten dann auch für Schalke ihre Gültigkeit. Sobald der VVK-Start für Schalke beginnt, sind keine Karten für „Der Ring – Grüne Hölle Rock“ mehr erhältlich.
Der Preis für ein Tagesticket beträgt 69,00¤.
Der Preis für ein 3-Tagesticket beträgt 179,00¤


ACHTUNG: Die Karten für ROCK IM REVIER auf Schalke sind auf eine begrenzte Anzahl limitiert, da die übrigen Kapazitäten für die bereits erworbenen Tickets für „Der Ring - Grüne Hölle Rock“ reserviert sind.
pi_151481900
Tweede podium zal dus in een sporthal zijn :{. Stage 3 hebben ze (nog) geen alternatief voor gevonden.

Man man wat een afgang dit.
pi_151481948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 13:46 schreef indiaantje89 het volgende:
Tweede podium zal dus in een sporthal zijn :{. Stage 3 hebben ze (nog) geen alternatief voor gevonden.

Man man wat een afgang dit.
Was natuurlijk ook te verwachten, zelfs met weinig bezoekers, hoe wil je in godsnaam 3 volwaardige podia in een STADION proppen, zonder dat ze last van elkaar hebben én je volwaardige programmering kan bieden. Oh en in de buurt óók nog kamperen en parkeren.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2015 @ 13:49:42 #292
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_151481987
_O- ze moeten er een soap serie van maken. De tering :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_151482343
Ze hebben de boel flink onderschat denk ik :)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2015 @ 14:04:31 #294
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_151482369
Kreator zegt af.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 8 april 2015 @ 16:07:02 #295
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_151485954
In een sporthal is wel vet. Als alles doorgaat kan het toch wel apart leuk festival worden.of het wordt een afgang :p
pi_151486469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 16:07 schreef AgeEll het volgende:
In een sporthal is wel vet. Als alles doorgaat kan het toch wel apart leuk festival worden.of het wordt een afgang :p
Lijkt me niet echt eigenlijk, Die dingen zijn vaak kaal en leeg voor concerten, en dan ook nog die muffe lucht die meestal in zoiets rondhangt.

Nee doe mij maar een festival tent :P.
  woensdag 8 april 2015 @ 21:52:56 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_151498037
Het is wel weer eens wat anders.
Stel je voor dat het maar 1 keer is. Of dat het de eerste keer is van een veel groter festival.
Je kunt wel zeggen dat je er de eerste keer bij was :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_151510046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:52 schreef Komakie het volgende:
Het is wel weer eens wat anders.
Stel je voor dat het maar 1 keer is. Of dat het de eerste keer is van een veel groter festival.
Je kunt wel zeggen dat je er de eerste keer bij was :P
Mwa ze moeten wel uit een ander vaatje gaan tappen volgende jaren willen ze een grote speler op de markt worden.
  donderdag 9 april 2015 @ 21:28:57 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_151529668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:35 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mwa ze moeten wel uit een ander vaatje gaan tappen volgende jaren willen ze een grote speler op de markt worden.
Ze hebben misschien wel een hoop fout gedaan, maar van fouten kan men leren.
Kan ook zijn dat je over jaren nog spreekt over het feit dat je Limp Bizkit in een sporthal hebt gezien omdat de verkoop van de kaarten zo kut was. Kan ook :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_151652304
En Emmure heeft ook afgezegd :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')