abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 15:22:35 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140633397
De FOK!stok die eigenlijk eerst een balk werd en vervolgens toch een plank is geworden wat daarna is veranderd in metaal, is weer teruggekeerd, nu in de gedaante van een balk!

Ergens in Nederland onder een plaatsnaambord ligt een stok met FOK! erop geschreven.

De nieuwe houten Fok!stok!

Gemaakt door: CookieSlikker

Spelregels
• Zoek deze Stok! en plaats hem bij een plaatsnaambord in een andere stad, dorp of gehucht.
• Vervolgens moeten er minimaal 3 foto's genomen worden die in het lopende FOK!Stok topic worden geplaatst.
• De Stok! moet eerst 2 keer verplaatst worden door iemand anders, voordat je hem zelf weer op gaat halen.
• De FOK!stok moet wel in Nederland blijven. De 3 bijzondere gemeentes zijn uitgesloten.

De Foto's:
• 1 van de voorkant bij het nieuwe plaatsnaambord.
• 1 van de achterkant bij het nieuwe plaatsnaambord.
• En 1 van een kleine afstand waarop de omgeving van het plaatsnaambord te zien is.

De persoon die de FOK!stok heeft gevonden moet de FOK!Stok gelijk (binnen 24 uur) naar een andere locatie brengen! Het is de bedoeling dat de foto's na het verplaatsen zo snel mogelijk op het forum staan.

Kun je dat niet doen, laat de stok dan gewoon liggen, wellicht pakt iemand anders hem dan! Zo niet dan kun je hem altijd nog ophalen zodra je hem wel gelijk kunt verplaatsen. Op deze manier gaat FOK! door heel Nederland.

HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER *O*

De geschiedenis
Zie ook deze Wiki, vol met gegevens van de vorige rondes, foto's en verplaatsers. Ook is er een plaatsnamenregister, gegroepeerd per provincie en gemeente, zodat je snel kunt kijken welke plaatsen in je omgeving nog nooit de stok op bezoek hebben gehad. Ook Maringo's FOK!stok site kan helpen.

De topics van Ronde 8 & 9 (Huidige ronde)
157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163

De gegevens van ronde 8a!
001: Best (Noord-Brabant) door zwarte_hand (Heeft eigenhandig de vorige stok vervangen en is dus starter van de ronde)
002: De Heuning (Gelderland) door Puala
003: Mierlo (Noord-Brabant) door love_sharon
004: Nieuwleusen (Overijssel) door Pino112/DeLuna
005: Kamperzeedijk-Oost (Overijssel) door swollywood
006: Grou (Friesland) door gebrokenglas/Peterhei

De gegevens van ronde 8b!
001: Driehuis (Noord-Holland) door CookieSlikker/Geflipte-Koelkast (Na het verdwijnen van de stok in Grou is een reservestok in het spel gebracht)
002: Nauerna (Noord-Holland) door borisz
003: Amsterdam (Noord-Holland) door kanovinnie
004: Nieuwe Wetering (Zuid-Holland) door Bart

De gegevens van ronde 8c!
001: Haarlem (Noord-Holland) door CookieSlikker
002: De Zilk (Zuid-Holland) door nofxtbr
003: Voorburg (Zuid-Holland) door love_sharon
004: De Lier (Zuid-Holland) door Maringo
005: Soest (Utrecht) door ActualFantasy
006: Breukelen (Utrecht) door Meike26
007: Kwintsheul (Zuid-Holland) door Maringo
008: Den Haag (Zuid-Holland) door G-NiLES
009: Leiden (Zuid-Holland) door Nattekat
010: Bosch en Duin (Utrecht) door ActualFantasy/Buurpoes

De gegevens van Ronde 8d!
001: Velsen-Noord (Noord-Holland) door CookieSlikker
002: Durgerdam (Noord-Holland) door Dagoduck (stok ontvoerd, met bekentenissen voor andere ontvoeringen)

Trivia
Een Nijnja doen - stok verplaatsen omdat niemand zich geroepen voelt om hem te halen... :')
Een zwarte_hand plegen - de stok verplaatsen zonder het van te voren te melden, zo iedereen in verwarring achterlatend... :o
Een kanovinnie doen - al peddelend met de kano de Fok!Stok ophalen en verplaatsen
Een JJH'tje doen - de stok ophalen en de volgende 2 weken geen zin hebben om 'm weg te leggen...
Een Nattekat doen - met een dagretour per trein het land doorkruisen om de stok te halen, met live updates.

Ja maar, ja maar, waar heeft 'ie nu allemaal gelegen?
Voor een kaartje zou je hier eens kunnen kijken. Mits de server het blijft doen... De verplaatsingen tot en met 2011 staan erin :')
Beter is om deze website van Maringo door te bladeren

SPOILER: Gemeentes waar de stok nog heenmoet!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De FOK!stok is een idee van harrie1 ^O^

Deze OP vind je hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Nattekat op 02-06-2014 15:31:16 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2014 @ 15:23:17 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140633417
Nattekat, pak dan tenminste de OP uit de wiki? :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 15:23:38 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140633423
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nattekat, pak dan tenminste de OP uit de wiki? :)
Wordt al geregeld :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140633424
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als dit topic vol is, kunnen de slowchatters dan weer naar hun eigen topic? Dank
Ik ben een slowchatter, maar dat wil niet zeggen dat ik een nare user ben, als het goed komt met de stok, dan wil ik graag serieus meedoen. Kan dit?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2014 @ 15:25:03 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140633470
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:23 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Ik ben een slowchatter, maar dat wil niet zeggen dat ik een nare user ben, als het goed komt met de stok, dan wil ik graag serieus meedoen. Kan dit?
Uiteraard. Eg graag zelfs. Het was meer dat binnen no time een heel topic volgekletst werd met geleuter, beschuldigingen, weerspraak, etc etc.
Terwijl mijn idee is, uitvinden wie een nieuwe stok gaat maken en weer een nieuwe ronde te starten. Gewoon door met het spelletje
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2014 @ 15:25:39 #6
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140633489
(moet ik wel zelf dat zinnetje over GRTD in de OP op de wiki weghalen)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_140633499
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Uiteraard. Eg graag zelfs. Het was meer dat binnen no time een heel topic volgekletst werd met geleuter, beschuldigingen, weerspraak, etc etc.
Terwijl mijn idee is, uitvinden wie een nieuwe stok gaat maken en weer een nieuwe ronde te starten. Gewoon door met het spelletje
Ik had aangeboden om een nieuwe stok te maken maar volgens een bepaalde user was dit niet nodig. Ze had er nog 6 of zo.

Kan er dan niet gewoon worden doorgegaan met een van die stokken? Of denk ik nu te simpel.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2014 @ 15:26:53 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140633516
Jawel, maar dan moet er wel een knoop doorgehakt worden, en die zag ik in het vorig topic niet voorbij komen, omdat iedereen het te druk had met moddergooien.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_140633583
Hakken maar zou ik zeggen. :7
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_140633587
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
(moet ik wel zelf dat zinnetje over GRTD in de OP op de wiki weghalen)
Daar pleit ik voor.
  maandag 2 juni 2014 @ 15:29:56 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140633607
quote:
14s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:23 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Ik ben een slowchatter, maar dat wil niet zeggen dat ik een nare user ben, als het goed komt met de stok, dan wil ik graag serieus meedoen. Kan dit?
Wil jij dan eenmalig de stok namens mij pakken en weer wegleggen op een door mij opgegeven lokatie?

Dit omdat ik zelf uitgesloten ben van deelname wegens de standplaatsverordering.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 15:30:57 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140633638
Als we nu doorgaan zie ik toch echt het liefst wat meer beveiliging. Mijn idee is om de foto's op een eigen server te gooien (Die van Maringo bijv.), waar je met een wachtwoord voor moet inloggen. Als je niet bent ingelogd zie je de foto's in dit topic niet. Naast een permanente login kunnen we ook met éénmalige wachtwoorden werken die na een verplaatsing weer verdwijnen.

We kunnen de foto's ook uploaden naar tinypic en die server slechts als doorgeefluik gebruiken, zodat er geen ruimte verloren gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juni 2014 @ 15:32:56 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_140633683
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:30 schreef Nattekat het volgende:
Als we nu doorgaan zie ik toch echt het liefst wat meer beveiliging. Mijn idee is om de foto's op een eigen server te gooien (Die van Maringo bijv.), waar je met een wachtwoord voor moet inloggen. Als je niet bent ingelogd zie je de foto's in dit topic niet. Naast een permanente login kunnen we ook met éénmalige wachtwoorden werken die na een verplaatsing weer verdwijnen.

We kunnen de foto's ook uploaden naar tinypic en die server slechts als doorgeefluik gebruiken, zodat er geen ruimte verloren gaat.
Teveel gedoe, en iemand die wil zieken doet dat toch wel. Spoilers werkten ook niet. Schrikt af voor nieuwelingen en wordt het een elite-spelletje
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_140633687
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Wil jij dan eenmalig de stok namens mij pakken en weer wegleggen op een door mij opgegeven lokatie?

Dit omdat ik zelf uitgesloten ben van deelname wegens de standplaatsverordering.
Hangt er een beetje vanaf waar, maar oke :Y
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_140633692
Het probleem is een beetje dat het spelletje naar mijn idee draait om deze dingen:

- Iedereen kan de stok ophalen
- Je weet niet altijd wie hem haalt
- Je weet ook niet altijd of 'ie er nog ligt

Als je daar teveel elementen van weghaalt gaat de lol wel een beetje weg, maar dat zijn juist ook de elementen die zorgen dat een troll ermee aan de haal kan.

quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:33 schreef CookieSlikker het volgende:

[..]

Jij hebt dus echt niks te eisen hier.
Ga er dan niet op in. Zo hou je het moddergooien in stand. Het is weggehaald. Klaar.
pi_140633780
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:33 schreef CookieSlikker het volgende:

[..]

Jij hebt dus echt niks te eisen hier.
Jij was toch de gene met de 6 stokken?
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  Forum Admin maandag 2 juni 2014 @ 15:36:03 #17
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_140633782
Hoe frustrerend het ook is, het beste lijkt me inderdaad gewoon door te gaan. Ieder woord wat verspild wordt is aan de diefstallen is een woord te veel. Het is gewoon een sneue actie en het beste is gewoon op oude voet door te gaan totdat de 'dader' zich realiseert hoe kneuzig bezig hij/zij is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 15:36:18 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140633790
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Teveel gedoe, en iemand die wil zieken doet dat toch wel. Spoilers werkten ook niet. Schrikt af voor nieuwelingen en wordt het een elite-spelletje
Gedoe niet per sé, veruit het grootste deel van de verplaatsingen wordt door dezelfde users gedaan. En wanneer iemand zich heeft bewezen kunnen we hem toegang geven. Enkel de sleutellocatie niet prijsgeven kan ook gewoon.

Als we nu zo doorgaan raken we nog mensen kwijt, want ik geloof niet dat dit lang goed blijft gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 2 juni 2014 @ 15:36:50 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140633803
gaarne geen moddergegooi enzo meer hier
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 2 juni 2014 @ 15:38:32 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140633844
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:30 schreef Nattekat het volgende:
Als we nu doorgaan zie ik toch echt het liefst wat meer beveiliging. Mijn idee is om de foto's op een eigen server te gooien (Die van Maringo bijv.), waar je met een wachtwoord voor moet inloggen. Als je niet bent ingelogd zie je de foto's in dit topic niet. Naast een permanente login kunnen we ook met éénmalige wachtwoorden werken die na een verplaatsing weer verdwijnen.

We kunnen de foto's ook uploaden naar tinypic en die server slechts als doorgeefluik gebruiken, zodat er geen ruimte verloren gaat.
Wat wel baas zou zijn is dat je een cameraval maakt die geactiveerd wordt op het moment dat iemand de stok oppakt.

Als ik de stok eenmalig in Bulgarije mag verstoppen dan mogen jullie mijn apparatuur lenen.

Ik heb vernomen dat CookieSlikker bereid is de stok in Bulgarije op te halen dus lang hoeven jullie niet zonder te zitten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 2 juni 2014 @ 15:38:47 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140633847
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:33 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf waar, maar oke :Y
Daar ga ik nog eens goed voor zitten :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_140633851
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gedoe niet per sé, veruit het grootste deel van de verplaatsingen wordt door dezelfde users gedaan. En wanneer iemand zich heeft bewezen kunnen we hem toegang geven. Enkel de sleutellocatie niet prijsgeven kan ook gewoon.

Als we nu zo doorgaan raken we nog mensen kwijt, want ik geloof niet dat dit lang goed blijft gaan.
Als ik dit zo lees over bewijzen en zo, dan zou ik al een beetje minder enthousiast worden om mee te doen.
Wat TARAraboemdijee zegt dus
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_140633885
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Daar ga ik nog eens goed voor zitten :D
als ik hem voor 30 juni krijg kan ik hem in Ecuador leggen :+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juni 2014 @ 15:40:32 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_140633898
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:38 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees over bewijzen en zo, dan zou ik al een beetje minder enthousiast worden om mee te doen.
Wat TARAraboemdijee zegt dus
Meer iets in de trand van: We geven je het wachtwoord, als ie daarna weg is dan weten we wie het is, als ie weer opduikt zit je goed.

Enkel het sleutelbord verborgen houden kan voldoende zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_140633937
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer iets in de trand van: We geven je het wachtwoord, als ie daarna weg is dan weten we wie het is, als ie weer opduikt zit je goed.

Enkel het sleutelbord verborgen houden kan voldoende zijn.
Ah op die fiets, oké ^O^
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')