Die busstation gedachte is ook bij mij al diverse keren omhoog gekomen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb niks met Zoetermeer. Misschien als het een fatsoenlijke naam zou hebben, en niet zoiets belachelijks als het "TranSportium". Die nieuwe namen moeten allemaal maar raar en "hip". Liever Thialf dan iets dat klinkt alsof het een soort heel groot busstation is
Ben ik nou gek of was hij niet juist verantwoordelijk voor de keuze voor Icedome?twitter:doekle_terpstra twitterde op woensdag 04-06-2014 om 17:06:31 Icedome te grote broek aangetrokken? Kennelijk was het ijs wat dunner dan de initiatiefnemers dachten. Nu Frl mouwen opstropen!! #geklungel reageer retweet
Alsof dat boeit voor de wedstrijden die daar gehouden kunnen worden. Transportium zal dichtbij Rotterdam, Delft, Den Haag en overige steden liggen. Wat dat betreft hebben die andere stadions een stuk minder te bieden qua omgeving.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoetermeer
Dan heeft Almere tenminste nog enigszins identiteit, hoewel een kutidentiteit... Zoetermeer is helemaal grauw.
Almere heeft Utrecht en Amsterdam in de omgeving en is veel beter OV-bereikbaar vanuit andere delen van het land. Overigens is Zoetermeer wel beter bereikbaar dan Heerenveen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alsof dat boeit voor de wedstrijden die daar gehouden kunnen worden. Transportium zal dichtbij Rotterdam, Delft, Den Haag en overige steden liggen. Wat dat betreft hebben die andere stadions een stuk minder te bieden qua omgeving.
Bij Heerenveen komt dat natuurlijk puur omdat het in zo'n uithoek ligt. Treinstation daar is wel goed in de buurt ook, maar daarbij houdt het op.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Almere heeft Utrecht en Amsterdam in de omgeving en is veel beter OV-bereikbaar vanuit andere delen van het land. Overigens is Zoetermeer wel beter bereikbaar dan Heerenveen.
Almere is afgevallen, boeit dus ook niet meer qua bereikbaarheid. Denk dat bereikbaarheid Zoetermeer overigens wel beter is. Zeker qua OV ligt Zoetermeer een stuk beter dan dat gare Almere.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Almere heeft Utrecht en Amsterdam in de omgeving en is veel beter OV-bereikbaar vanuit andere delen van het land. Overigens is Zoetermeer wel beter bereikbaar dan Heerenveen.
Heerenveen ligt langs twee snelwegen, Thialf ligt vlak aan een afrit. Wat dat betreft is het prima bereikbaar, alleen in Nederland ontbreekt (zeker bij Randstedelingen) vaak de wil om langer dan een halfuur te reizen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Bij Heerenveen komt dat natuurlijk puur omdat het in zo'n uithoek ligt. Treinstation daar is wel goed in de buurt ook, maar daarbij houdt het op.
Met de auto kan het wel heel veel schelen, alleen is het wel een fijne ligging voor evenementenverkeer.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:03 schreef alors het volgende:
[..]
Heerenveen ligt langs twee snelwegen, Thialf ligt vlak aan een afrit. Wat dat betreft is het prima bereikbaar, alleen in Nederland ontbreekt (zeker bij Randstedelingen) vaak de wil om langer dan een halfuur te reizen.
OV-bereikbaarheid is vooral relevant in dichtbevolkte gebieden, omdat het Thialf beter met de auto te bereiken is dan een ijsstadion in Zoetermeer of Almere (een uur reisafstand is verder in kilometers) Overigens is de OV-bereikbaarheid voor het Thialf zeer goed omdat het vrijwel naast het spoor ligt. Het zorgt alleen voor grotere reisafstanden dan Almere en Zoetermeer, maar dat vind ik geen gerechtigde reden om dunbevolkte gebieden van hun identiteit te beroven.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Bij Heerenveen komt dat natuurlijk puur omdat het in zo'n uithoek ligt. Treinstation daar is wel goed in de buurt ook, maar daarbij houdt het op.
OV is eigenlijk alleen het probleem dat Utrecht - Almere geen IC is. Maar Zoetermeer is helemaal gaar bereikbaar, compleet gericht op Den Haag. Vanuit Utrecht echt geen pretje. Binnen de steden zelf is het OV overigens in allebei goed ingericht, maar daar was het hele beleid rondom die steden op ingerichtquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Almere is afgevallen, boeit dus ook niet meer qua bereikbaarheid. Denk dat bereikbaarheid Zoetermeer overigens wel beter is. Zeker qua OV ligt Zoetermeer een stuk beter dan dat gare Almere.
Inderdaad erg handig voor de duizenden supporters die met het vliegtuig komenquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:20 schreef Ericr het volgende:
Zoetermeer is daarnaast goed bereikbaar vanaf twee vliegvelden. Naast Schiphol ligt Rotterdam-Den Haag airport ook nog in de omgeving.
Atleten en begeleiding wel, scheelt behoorlijk wat reistijd t.o.v. Heerenveen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Inderdaad erg handig voor de duizenden supporters die met het vliegtuig komen
Ik heb geen randstadafkeer hoor, ik vind alleen dat de randstad niet alles moet opzuigen van de krimpregio's (of meer dat de overheid moet voorkomen dat de krimpregio's een steeds slechtere positie krijgen wat toch automatisch gebeurt)quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:20 schreef Ericr het volgende:
Ik proef een stukje afkeer van de Randstad hier
Hoe kom je er bij dat Zoetermeer gaar bereikbaar is vanaf Utrecht, Mexicanbakker? Ieder kwartier een verbinding waarmee je via Gouda binnen 40 minuten in Zoetermeer bent. Daarnaast nog een sprinter om het half uur waarmee je zo'n drie kwartier onderweg bent naar Zoetermeer. Dat zijn 6 treinen per uur waarmee je in Zoetermeer kan komen.
Zoetermeer is daarnaast goed bereikbaar vanaf twee vliegvelden. Naast Schiphol ligt Rotterdam-Den Haag airport ook nog in de omgeving.
Heerenveen oogt gelukkig wel als een wereldstad.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoetermeer
Dan heeft Almere tenminste nog enigszins identiteit, hoewel een kutidentiteit... Zoetermeer is helemaal grauw.
Krimpregio's krijg je niet uit het slop door dit soort projecten op te starten. Dan toch beter een groot sportcomplex in een druk bevolkt gebied. Ook geen garantie dat het project winstgevend wordt maar grote projecten zijn hoe dan ook gedoemd te mislukken in een dun bevolkt gebied.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb geen randstadafkeer hoor, ik vind alleen dat de randstad niet alles moet opzuigen van de krimpregio's (of meer dat de overheid moet voorkomen dat de krimpregio's een steeds slechtere positie krijgen wat toch automatisch gebeurt)
station Bleizo komt er voorlopig niet. Is afgeschoten vanwege te weinig reizigers en niet in te passen in de dienstregelingquote:Op donderdag 5 juni 2014 18:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Krimpregio's krijg je niet uit het slop door dit soort projecten op te starten. Dan toch beter een groot sportcomplex in een druk bevolkt gebied. Ook geen garantie dat het project winstgevend wordt maar grote projecten zijn hoe dan ook gedoemd te mislukken in een dun bevolkt gebied.
Bij het Transportium komt overigens NS-station Bleizo, daarmee is het Transportium direct bereikbaar vanuit iedere richting. Te meer daar er ook nog een Randstadrail-verbinding is en meerdere buslijnen.
quote:Langebaanschaatsers zullen de komende twee jaar tijdens World Cups per land nog niet in verschillende schaatspakken mogen rijden die extra ruimte biedt aan sponsoren om eigen identiteit in het pak te leggen. Het voorstel van Nederland kreeg op de derde dag van het ISU-congres in Dublin niet de vereiste tweederde meerderheid van het aantal stemmen.
De KNSB had als agendapunt ingebracht dat landen voortaan bij World Cups zouden kunnen kiezen om in dezelfde nationale pakken uit te komen, zoals nu het geval is, of te gaan rijden in verschillende pakken. Uiteraard moest duidelijk blijven voor welk land de schaatsers uitkwamen, maar de tweede optie zou extra ruimte en zichtbaarheid bieden aan de sponsoren van merkenteams.
"We hebben er voor gevochten om dit voorstel er doorheen te krijgen en kregen ook de nodige bijval van diverse landen", laat Paul Sanders, algemeen directeur van de KNSB vanuit Dublin aan schaatsen.nl weten. Meerdere afgevaardigden van Nederland hebben een vurig pleidooi gehouden, waaronder Rhian Ket. De ex-schaatser vertegenwoordigt bij het ISU-congres niet alleen de KNSB, maar ook de atletenvereniging.
Het voorstel van de KNSB werd met 51 tegen 28 stemmen verworpen. Negentien landen onthielden zich van stemming of stemden neutraal.
Pilot
"Ontzettend jammer dat dit voorstel het niet heeft gehaald", benadrukt Sanders. "Het rijden in pakken met een eigen kleur en design/sponsoruitingen was een grote wens van de VPS. Maar je merkt dat een vernieuwing als dit voor sommige landen nog een brug te ver is."
"Diverse 'echte' schaatslanden kregen we gelukkig mee. Ik durf dan ook gerust te stellen dat het zaadje is geplant. Het onderwerp komt later dit congres nog een keer ter sprake en we zijn hoopvol dat er ruimte gaat komen voor een internationale pilot aankomend seizoen."
twitter:NOSschaatsen twitterde op woensdag 11-06-2014 om 18:53:37 Het voorstel van de ISU om voortaan één 500 meter te rijden komt er voorlopig niet door. Op volgende WK afstanden gewoon 2x500 meter. reageer retweet
quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:54 schreef Pino112 het volgende:twitter:NOSschaatsen twitterde op woensdag 11-06-2014 om 18:53:37 Het voorstel van de ISU om voortaan één 500 meter te rijden komt er voorlopig niet door. Op volgende WK afstanden gewoon 2x500 meter. reageer retweet
zeker. het verhoogt de spanning omdat je twee goede ritten moet rijden en er altijd verrassingen zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2014 18:57 schreef roos85 het volgende:
[..]
Juist de tweede 500m is vaak machtig mooi.
quote:EK allround vanaf 2016 met kleine vierkamp
Het Europees kampioenschap allround schaatsen krijgt vanaf het seizoen 2016-2017 een nieuwe opzet. Vanaf dan wordt een kleine vierkamp afgewerkt, wat betekent dat bij de mannen de 10.000 meter wordt vervangen door de 3000 meter en de vrouwen in plaats van een 5 kilometer een 1000 meter gaan rijden. Het voorstel van onder meer Nederland werd vandaag tijdens het ISU-congres in Dublin aangenomen.
Ook worden er afstandstitels, de massastart en de ploegenachtervolging aan het programma van het evenement toegevoegd. Op het congres is ook afgesproken dat het EK bij voorkeur eens in de 2 jaar in de buitenlucht wordt verreden.
Bron: Volkskrant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |