abonnement Unibet Coolblue
pi_140722830
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb niks met Zoetermeer. Misschien als het een fatsoenlijke naam zou hebben, en niet zoiets belachelijks als het "TranSportium". Die nieuwe namen moeten allemaal maar raar en "hip". Liever Thialf dan iets dat klinkt alsof het een soort heel groot busstation is :+
Die busstation gedachte is ook bij mij al diverse keren omhoog gekomen. :D
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:00:50 #102
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_140735562
De reactie op Twitter van Doekle Terpstra vind ik toch wel erg vreemd:

doekle_terpstra twitterde op woensdag 04-06-2014 om 17:06:31 Icedome te grote broek aangetrokken? Kennelijk was het ijs wat dunner dan de initiatiefnemers dachten. Nu Frl mouwen opstropen!! #geklungel reageer retweet
Ben ik nou gek of was hij niet juist verantwoordelijk voor de keuze voor Icedome? :?
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2014 @ 09:04:36 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140735622
Zoetermeer :')

Dan heeft Almere tenminste nog enigszins identiteit, hoewel een kutidentiteit... Zoetermeer is helemaal grauw.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:57:57 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_140736786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoetermeer :')

Dan heeft Almere tenminste nog enigszins identiteit, hoewel een kutidentiteit... Zoetermeer is helemaal grauw.
Alsof dat boeit voor de wedstrijden die daar gehouden kunnen worden. Transportium zal dichtbij Rotterdam, Delft, Den Haag en overige steden liggen. Wat dat betreft hebben die andere stadions een stuk minder te bieden qua omgeving.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2014 @ 09:59:05 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140736809
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Alsof dat boeit voor de wedstrijden die daar gehouden kunnen worden. Transportium zal dichtbij Rotterdam, Delft, Den Haag en overige steden liggen. Wat dat betreft hebben die andere stadions een stuk minder te bieden qua omgeving.
Almere heeft Utrecht en Amsterdam in de omgeving en is veel beter OV-bereikbaar vanuit andere delen van het land. Overigens is Zoetermeer wel beter bereikbaar dan Heerenveen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:00:42 #106
194695 franklop
Fran knock
pi_140736852
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Almere heeft Utrecht en Amsterdam in de omgeving en is veel beter OV-bereikbaar vanuit andere delen van het land. Overigens is Zoetermeer wel beter bereikbaar dan Heerenveen.
Bij Heerenveen komt dat natuurlijk puur omdat het in zo'n uithoek ligt. Treinstation daar is wel goed in de buurt ook, maar daarbij houdt het op.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:02:32 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_140736893
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Almere heeft Utrecht en Amsterdam in de omgeving en is veel beter OV-bereikbaar vanuit andere delen van het land. Overigens is Zoetermeer wel beter bereikbaar dan Heerenveen.
Almere is afgevallen, boeit dus ook niet meer qua bereikbaarheid. Denk dat bereikbaarheid Zoetermeer overigens wel beter is. Zeker qua OV ligt Zoetermeer een stuk beter dan dat gare Almere.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:03:12 #108
123170 alors
zlata1234
pi_140736908
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:00 schreef franklop het volgende:

[..]

Bij Heerenveen komt dat natuurlijk puur omdat het in zo'n uithoek ligt. Treinstation daar is wel goed in de buurt ook, maar daarbij houdt het op.
Heerenveen ligt langs twee snelwegen, Thialf ligt vlak aan een afrit. Wat dat betreft is het prima bereikbaar, alleen in Nederland ontbreekt (zeker bij Randstedelingen) vaak de wil om langer dan een halfuur te reizen.
know'm sayin?
×
word? word.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2014 @ 10:12:52 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140737163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:03 schreef alors het volgende:

[..]

Heerenveen ligt langs twee snelwegen, Thialf ligt vlak aan een afrit. Wat dat betreft is het prima bereikbaar, alleen in Nederland ontbreekt (zeker bij Randstedelingen) vaak de wil om langer dan een halfuur te reizen.
Met de auto kan het wel heel veel schelen, alleen is het wel een fijne ligging voor evenementenverkeer.


quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:00 schreef franklop het volgende:

[..]

Bij Heerenveen komt dat natuurlijk puur omdat het in zo'n uithoek ligt. Treinstation daar is wel goed in de buurt ook, maar daarbij houdt het op.
OV-bereikbaarheid is vooral relevant in dichtbevolkte gebieden, omdat het Thialf beter met de auto te bereiken is dan een ijsstadion in Zoetermeer of Almere (een uur reisafstand is verder in kilometers) Overigens is de OV-bereikbaarheid voor het Thialf zeer goed omdat het vrijwel naast het spoor ligt. Het zorgt alleen voor grotere reisafstanden dan Almere en Zoetermeer, maar dat vind ik geen gerechtigde reden om dunbevolkte gebieden van hun identiteit te beroven.


quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:02 schreef Ericr het volgende:

[..]

Almere is afgevallen, boeit dus ook niet meer qua bereikbaarheid. Denk dat bereikbaarheid Zoetermeer overigens wel beter is. Zeker qua OV ligt Zoetermeer een stuk beter dan dat gare Almere.
OV is eigenlijk alleen het probleem dat Utrecht - Almere geen IC is. Maar Zoetermeer is helemaal gaar bereikbaar, compleet gericht op Den Haag. Vanuit Utrecht echt geen pretje. Binnen de steden zelf is het OV overigens in allebei goed ingericht, maar daar was het hele beleid rondom die steden op ingericht

___

Maar goed, deze punten opzij zettend vind ik dat je een regio wel de kans moet blijven geven zich te ontwikkelen. Als we dus een schaatsbaan (wat voor het gevoel toch bij het noorden hoort) naar de Randstad verplaatsen is er weer een stukje identiteit, en iets wat wellicht nog belangrijk is voor enige ontwikkeling van het gebied, verloren gegaan.

Maar ja, dat boeit de overheid maar al te vaak niet. Maar laten we hopen dat het níet Zoetermeer wordt, dan :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:20:03 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_140737343
Ik proef een stukje afkeer van de Randstad hier

Hoe kom je er bij dat Zoetermeer gaar bereikbaar is vanaf Utrecht, Mexicanbakker? Ieder kwartier een verbinding waarmee je via Gouda binnen 40 minuten in Zoetermeer bent. Daarnaast nog een sprinter om het half uur waarmee je zo'n drie kwartier onderweg bent naar Zoetermeer. Dat zijn 6 treinen per uur waarmee je in Zoetermeer kan komen.

Zoetermeer is daarnaast goed bereikbaar vanaf twee vliegvelden. Naast Schiphol ligt Rotterdam-Den Haag airport ook nog in de omgeving.
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:30:57 #111
279824 Mansjester
City>United
pi_140741306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:20 schreef Ericr het volgende:

Zoetermeer is daarnaast goed bereikbaar vanaf twee vliegvelden. Naast Schiphol ligt Rotterdam-Den Haag airport ook nog in de omgeving.
Inderdaad erg handig voor de duizenden supporters die met het vliegtuig komen :D
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:39:43 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_140741588
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:30 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Inderdaad erg handig voor de duizenden supporters die met het vliegtuig komen :D
Atleten en begeleiding wel, scheelt behoorlijk wat reistijd t.o.v. Heerenveen.
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2014 @ 15:03:24 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140746519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:20 schreef Ericr het volgende:
Ik proef een stukje afkeer van de Randstad hier

Hoe kom je er bij dat Zoetermeer gaar bereikbaar is vanaf Utrecht, Mexicanbakker? Ieder kwartier een verbinding waarmee je via Gouda binnen 40 minuten in Zoetermeer bent. Daarnaast nog een sprinter om het half uur waarmee je zo'n drie kwartier onderweg bent naar Zoetermeer. Dat zijn 6 treinen per uur waarmee je in Zoetermeer kan komen.

Zoetermeer is daarnaast goed bereikbaar vanaf twee vliegvelden. Naast Schiphol ligt Rotterdam-Den Haag airport ook nog in de omgeving.
Ik heb geen randstadafkeer hoor, ik vind alleen dat de randstad niet alles moet opzuigen van de krimpregio's (of meer dat de overheid moet voorkomen dat de krimpregio's een steeds slechtere positie krijgen wat toch automatisch gebeurt)

Zoetermeer is natuurlijk oké bereikbaar, zoals Almere. (Had bij allebei wel beter gemogen)
Almere is goed bereikbaar vanuit Amsterdam, Zoetermeer vanuit Den Haag. Vanuit Utrecht allebei matig bereikbaar. Overigens allebei 4x per uur bereikbaar ivm zelfde aankomsttijd.

Maar in Zoetermeer is de ligging van de treinstations waarschijnlijk ongunstiger (al weet ik de locatie van de stations tov de beoogde locaties voor het stadion niet) tov Almere (waar er ook veel meer zijn)

Punt blijft dat de bereikbaarheid vanuit Utrecht vergelijkbaar is at best (daarnaast heeft Almere meer achterland in het oosten en noorden dan Zoetermeer op zuidwest) , al blijf ik neigen naar iets slechter. Vanuit Den Haag is ie goed. Vanuit Rotterdam weet ik het niet.

In ieder geval, Zoetermeer is qua locatie duidelijk beter dan Heerenveen. Qua locatie denk ik minder dan Almere, omdat een gedeelte van het schaatsen ook op het noorden is gericht. Maar dat geldt voor alles wel. Ik denk dat het voor de identiteit van het Noorden en Heerenveen beter is als de schaatsbaan daar blijft, het uurtje verder reizen vanaf Schiphol (of een luchthaven in Duitsland?) zit er dan maar bij..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 juni 2014 @ 16:10:19 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_140748838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zoetermeer :')

Dan heeft Almere tenminste nog enigszins identiteit, hoewel een kutidentiteit... Zoetermeer is helemaal grauw.
Heerenveen oogt gelukkig wel als een wereldstad.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport donderdag 5 juni 2014 @ 16:14:42 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_140749000
Goed punt.

Lelijke stad ook.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:35:19 #116
40566 Ericr
Livewrong
pi_140753546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

Ik heb geen randstadafkeer hoor, ik vind alleen dat de randstad niet alles moet opzuigen van de krimpregio's (of meer dat de overheid moet voorkomen dat de krimpregio's een steeds slechtere positie krijgen wat toch automatisch gebeurt)

Krimpregio's krijg je niet uit het slop door dit soort projecten op te starten. Dan toch beter een groot sportcomplex in een druk bevolkt gebied. Ook geen garantie dat het project winstgevend wordt maar grote projecten zijn hoe dan ook gedoemd te mislukken in een dun bevolkt gebied.

Bij het Transportium komt overigens NS-station Bleizo, daarmee is het Transportium direct bereikbaar vanuit iedere richting. Te meer daar er ook nog een Randstadrail-verbinding is en meerdere buslijnen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juni 2014 @ 19:34:34 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140755586
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Krimpregio's krijg je niet uit het slop door dit soort projecten op te starten. Dan toch beter een groot sportcomplex in een druk bevolkt gebied. Ook geen garantie dat het project winstgevend wordt maar grote projecten zijn hoe dan ook gedoemd te mislukken in een dun bevolkt gebied.

Bij het Transportium komt overigens NS-station Bleizo, daarmee is het Transportium direct bereikbaar vanuit iedere richting. Te meer daar er ook nog een Randstadrail-verbinding is en meerdere buslijnen.
station Bleizo komt er voorlopig niet. Is afgeschoten vanwege te weinig reizigers en niet in te passen in de dienstregeling
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_140785560


Sven Kramer blesseert voet tijdens het gras maaien
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 juni 2014 @ 19:06:14 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140880063
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 juni 2014 @ 17:18:20 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_140959637
quote:
Langebaanschaatsers zullen de komende twee jaar tijdens World Cups per land nog niet in verschillende schaatspakken mogen rijden die extra ruimte biedt aan sponsoren om eigen identiteit in het pak te leggen. Het voorstel van Nederland kreeg op de derde dag van het ISU-congres in Dublin niet de vereiste tweederde meerderheid van het aantal stemmen.


De KNSB had als agendapunt ingebracht dat landen voortaan bij World Cups zouden kunnen kiezen om in dezelfde nationale pakken uit te komen, zoals nu het geval is, of te gaan rijden in verschillende pakken. Uiteraard moest duidelijk blijven voor welk land de schaatsers uitkwamen, maar de tweede optie zou extra ruimte en zichtbaarheid bieden aan de sponsoren van merkenteams.

"We hebben er voor gevochten om dit voorstel er doorheen te krijgen en kregen ook de nodige bijval van diverse landen", laat Paul Sanders, algemeen directeur van de KNSB vanuit Dublin aan schaatsen.nl weten. Meerdere afgevaardigden van Nederland hebben een vurig pleidooi gehouden, waaronder Rhian Ket. De ex-schaatser vertegenwoordigt bij het ISU-congres niet alleen de KNSB, maar ook de atletenvereniging.

Het voorstel van de KNSB werd met 51 tegen 28 stemmen verworpen. Negentien landen onthielden zich van stemming of stemden neutraal.

Pilot
"Ontzettend jammer dat dit voorstel het niet heeft gehaald", benadrukt Sanders. "Het rijden in pakken met een eigen kleur en design/sponsoruitingen was een grote wens van de VPS. Maar je merkt dat een vernieuwing als dit voor sommige landen nog een brug te ver is."

"Diverse 'echte' schaatslanden kregen we gelukkig mee. Ik durf dan ook gerust te stellen dat het zaadje is geplant. Het onderwerp komt later dit congres nog een keer ter sprake en we zijn hoopvol dat er ruimte gaat komen voor een internationale pilot aankomend seizoen."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 11 juni 2014 @ 18:54:49 #121
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140962598
NOSschaatsen twitterde op woensdag 11-06-2014 om 18:53:37 Het voorstel van de ISU om voortaan één 500 meter te rijden komt er voorlopig niet door. Op volgende WK afstanden gewoon 2x500 meter. reageer retweet
pi_140962695
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:54 schreef Pino112 het volgende:
NOSschaatsen twitterde op woensdag 11-06-2014 om 18:53:37 Het voorstel van de ISU om voortaan één 500 meter te rijden komt er voorlopig niet door. Op volgende WK afstanden gewoon 2x500 meter. reageer retweet
^O^

Juist de tweede 500m is vaak machtig mooi.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 juni 2014 @ 19:23:09 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_140963586
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:57 schreef roos85 het volgende:

[..]

^O^

Juist de tweede 500m is vaak machtig mooi.
zeker. het verhoogt de spanning omdat je twee goede ritten moet rijden en er altijd verrassingen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:12:21 #124
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_140965391
http://www.nu.nl/sport/37(...)17-andere-opzet.html

EK Allround vanaf 2016/2017 met de afstanden 500m, 1000m, 1500m en 5km.
De 10km wordt dus vervangen door de 1000m.

Wat een bagger. 10km is geweldig, en nu krijg je 3 sprintafstanden... Stefan Groothuis of Kjeld Nuis kan nu EK worden. :')
Géén kloon van tvlxd!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juni 2014 @ 20:12:25 #125
862 Arcee
Look closer
pi_140965395
quote:
EK allround vanaf 2016 met kleine vierkamp


Het Europees kampioenschap allround schaatsen krijgt vanaf het seizoen 2016-2017 een nieuwe opzet. Vanaf dan wordt een kleine vierkamp afgewerkt, wat betekent dat bij de mannen de 10.000 meter wordt vervangen door de 3000 meter en de vrouwen in plaats van een 5 kilometer een 1000 meter gaan rijden. Het voorstel van onder meer Nederland werd vandaag tijdens het ISU-congres in Dublin aangenomen.

Ook worden er afstandstitels, de massastart en de ploegenachtervolging aan het programma van het evenement toegevoegd. Op het congres is ook afgesproken dat het EK bij voorkeur eens in de 2 jaar in de buitenlucht wordt verreden.

Bron: Volkskrant
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')