abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:46:40 #1
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138223147
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:47:36 #2
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138223164
Ik zei dus:

Jup, minder wit als van de week. Aanleggen pijnvrij mits goed gehapt, maar misschien moet ik toch eens aan de schilder? Ze heeft nu m 11.15 en 12 gedronken en valt me nu alweer aan alsof ze nooit wat krijgt
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138223185
Hoe oud is ze nu, KP?
Home is where the O+ is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:51:21 #4
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138223264
Zaterdag 4 weken.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:53:17 #5
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138223318
Ik zou er af en toe bijna een speen in douwen. Bijna. :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138223335
3-4 weken is volgens mij ook wel echt regeldagen, dus vermoedelijk drinkt ze daarom zo vaak. Deed jij nou blokvoeden of niet meer?

Anders haar eigen knuistje? Werkte hier wel redelijk.
Home is where the O+ is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:59:55 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138223502
Hm, dan toch? Ik blijf maar aanleggen, veel te bang dat ze iets tekort komt. Hoewel ze net m'n pink kreeg omdat ik a al ontaarde moeder dacht 'ja daahaag, you've got to be kidding me' en nu is ze even kalm. Ogen dicht en zulks. Baby's boss!

Ik blokvoedt een beetje los/vast. Soms wel, als ze dus zo snel komt, maar na 2 uur ofzo wissel ik wel.

Knuistje doet ze heel af en toe zelf, maar als wij haar helpen moet ze m niet.

Ach, tis een faaaase *) maar dat grapje van spoken en niet willen slapen en 'honger, dorst, krampjes, honger, krampjes, honger' van 2 tot 6 vannacht en vanaf 8 weer is niet heel lekker voor m'n emotionele gesteldheid. Ik denk dat als je heel hard boe roept dat ik ga janken :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138223928
Ik begrijp het :*.

Mss wil ze in slaap vallen en lukt 't niet? Anders even hoofdje op je schouder en beetje lopen?

En het is ook lastig - blijkbaar heeft ze wel een grote sabbelbehoefte. Lekker soms die pink geven: als ze daarmee content is, heeft ze geen echte trek :).

Krampjes zuigen en bang dat er tekort is, herken ik ook. Nog steeds :@ :).
Home is where the O+ is...
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:20:03 #9
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138224081
Rapapa, rapapa, we haz a sleepin' baby! De pink deed de truc. Dan ga ik ook maar even liggen ipv huishouderen. ^O^
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138224425
Groot gelijk dat je even gaat liggen Kim! :*
En er zijn rond die tijd idd regeldagen! stekte!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:37:35 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138224571
Ze was t alweer beu :') dan maar lui op de bank hangen en knuffelen! Wie weet volgt r dan nog een echt slaapje B-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138224646
Misschien valt ze in slaap aan de borst en kan jij ook je ogen dicht doen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138225069
Even een crosspost uit het dreumestopic met de stats van de 14 maanden afspraak.
D was 9185 gram en 76,5 cm, J is 9625 gram en 77 cm. De verschillen zijn dus hetzelfde gebleven :D





Volgens het boekje O+ O+ O+
pi_138230686
Dat ziet er fantastisch uit, Kyara! Wat een groei!

Kim, ik herken het ook. Krampjes waren rond die tijd bij I. ook op z'n hoogtepunt. Nu zitten er nog wel eens scheten dwars, maar het ergste is echt geweest geloof ik (hoop ik). En die cyclus van voeden, krampen, slapen is herkenbaar!

I. heeft in de nacht, ook bij de krampjes, wel goed geslapen. Dat scheelde voor mij een stuk, dan kun je overdag wat meer hebben. In de draagdoek in huis wil ook wel helpen!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138230809
Prachtig, Kyara!
Home is where the O+ is...
pi_138230943
Vervelend trouwens Kim en Cwen, die angst tekort te hebben. Ik heb dat eigenlijk niet. Weet ook niet waarom. Ik heb er gewoon wel vertrouwen in dat het vraag-aanbod verhaal z'n werk doet. Tijdens de zwangerschap en bevalling wist mijn lichaam ook precies wat het moest doen, en nu dus kennelijk ook.

Ik was de afgelopen dagen wel behoorlijk verkouden, niet lekker, futloos. Maar de melk blijft gewoon komen. It's amazing! :D . ;) .

I. is vandaag wat behoeftiger dan anders. Die gaat tegenwoordig driftig op al haar vingers tegelijk zuigen, als teken dat ze honger heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:09:28 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138231189
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:37 schreef Kimpossible het volgende:
Ze was t alweer beu :') dan maar lui op de bank hangen en knuffelen! Wie weet volgt r dan nog een echt slaapje B-)
Misschien even de stofzuiger aan zetten? Werkt hier als een trein...
KuikenGuppy
pi_138231292
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien even de stofzuiger aan zetten? Werkt hier als een trein...
Mijn baby is dat al vanuit de zwangerschap niet gewend :P
pi_138231328
Mijn peuter is nog steeds band van de stofzuiger :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138231340
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:00 schreef Franny_G het volgende:
Vervelend trouwens Kim en Cwen, die angst tekort te hebben. Ik heb dat eigenlijk niet. Weet ook niet waarom. Ik heb er gewoon wel vertrouwen in dat het vraag-aanbod verhaal z'n werk doet. Tijdens de zwangerschap en bevalling wist mijn lichaam ook precies wat het moest doen, en nu dus kennelijk ook.

Ik was de afgelopen dagen wel behoorlijk verkouden, niet lekker, futloos. Maar de melk blijft gewoon komen. It's amazing! :D . ;) .

I. is vandaag wat behoeftiger dan anders. Die gaat tegenwoordig driftig op al haar vingers tegelijk zuigen, als teken dat ze honger heeft.
Dat is toch fijn! Ik heb geen idee waar ik me soms nog zorgen om maak, want ik heb na 2 dagen een aantal 2 borsten per voeding aanbieding, weer flink stuwing _O-. Er is dus echt NIKS om me zorgen om te maken, en toch knijp ik 'm weer bij elke cb afspraak.

Nu roept vrijwel mijn hele omgeving wel dat ze vinden dat ik al erg lang voed, dat ik daarom zo moe ben en mijn moeder zei vorige week doodleuk: "Borstvoeding nadat je een kindje een jaar is vind ik gewoon gestoord, sorry." Nu ken ik 'r langer dan vandaag en schuif ik 't opzij, maar het geeft wel aan hoe de omgeving hier in elkaar steekt :D.
Home is where the O+ is...
pi_138231381
Mooie stats Kyara :Y

Regeldagen, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben!
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:14:38 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138231382
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mijn baby is dat al vanuit de zwangerschap niet gewend :P
Lol, het geluid van een stofzuiger schijnt te lijken op het geluid wat de navelstreng maakt. :P
KuikenGuppy
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:46:48 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138236582
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:13 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat is toch fijn! Ik heb geen idee waar ik me soms nog zorgen om maak, want ik heb na 2 dagen een aantal 2 borsten per voeding aanbieding, weer flink stuwing _O-. Er is dus echt NIKS om me zorgen om te maken, en toch knijp ik 'm weer bij elke cb afspraak.

Nu roept vrijwel mijn hele omgeving wel dat ze vinden dat ik al erg lang voed, dat ik daarom zo moe ben en mijn moeder zei vorige week doodleuk: "Borstvoeding nadat je een kindje een jaar is vind ik gewoon gestoord, sorry." Nu ken ik 'r langer dan vandaag en schuif ik 't opzij, maar het geeft wel aan hoe de omgeving hier in elkaar steekt :D.
Dan ben ik supergestoord ;)
Nog 2 weken en dan zit ik aan de WHO norm O+
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:02:20 #24
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138237209
Kennen jullie dat verhaal van die geiten die het halve flesje gentiaan violet over de white wash laminaatvloer lieten kukelen? :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138237247
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:02 schreef Kimpossible het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die geiten die het halve flesje gentiaan violet over de white wash laminaatvloer lieten kukelen? :')
Zou dat met bleek weg gaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138237340
Heeeel herkenbaar Cwen, inclusief opmerking van m'n moeder :').

Laat mij maar lekker gestoord zijn dan *O*.

Kyara, wat een geweldige curves zeg!!

Asyniur, bijna who-norm, top! Hoe vaak voed je nog?

Meer hier die na een jaar nog niet ongesteld waren? Ik weet wel dat het nog best even kan duren maar het frustreert een beetje hier.
pi_138237544
Oh ik ben ook gestoord. Nog steeds. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138237588
Weer even ego (goh, whats new?) maar hoe lang duurt het voor ik resultaat ga zien met kolven door wisselvoeden, syntospray en fenegriek? At the moment wordt het kolven alleen maar minder en ik overweeg nu echt serieus domperidon. ;( 4x kolven vandaag leverde wel 130 cc op. Jippie wel één voeding }:|
pi_138237694
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:10 schreef Mabawa. het volgende:
Weer even ego (goh, whats new?) maar hoe lang duurt het voor ik resultaat ga zien met kolven door wisselvoeden, syntospray en fenegriek? At the moment wordt het kolven alleen maar minder en ik overweeg nu echt serieus domperidon. ;( 4x kolven vandaag leverde wel 130 cc op. Jippie wel één voeding }:|
Een paar dagen, zeg max een week dat je echt je productie wel moet zien toenemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138238108
Cwen en Lot lekker laten roepen.

Mabawa wat balen! Heb helaas geen ervaring met wisselkolven en fenegriek.

Asy lekker aan het aftellen naar de who norm?

Hier ook aan het aftellen en supergestoord: nog 5 weken en we hebben 2 jaar bv gehaald.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:23:22 #31
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138238238
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou dat met bleek weg gaan?
:Y goddank wel. Wel een gevalletje 'it gets worse before it gets better' though. Paarse vlek van 1 bij 1. Dacht dat t nooit meer goed zou komen :o

Maar hee, mini heeft een paarse bakkes (en alleen een paars randje op d'r onderlip *O* ) en ik heb clownstetten. Jippie! Na weer pijn bij het aanleggen een aanhoudend wit in d'r mond toch maar de proef op de som genomen. Hoop dat we snel weer kunnen stoppen. Hoe lang blijven we paars? :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138238451
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een paar dagen, zeg max een week dat je echt je productie wel moet zien toenemen.
Ja pfff verre van dat.

Thumbs up voor de 2 jaar, ik zou daar zo graag in de buurt komen! ^O^
pi_138238546
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:23 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

:Y goddank wel. Wel een gevalletje 'it gets worse before it gets better' though. Paarse vlek van 1 bij 1. Dacht dat t nooit meer goed zou komen :o

Maar hee, mini heeft een paarse bakkes (en alleen een paars randje op d'r onderlip *O* ) en ik heb clownstetten. Jippie! Na weer pijn bij het aanleggen een aanhoudend wit in d'r mond toch maar de proef op de som genomen. Hoop dat we snel weer kunnen stoppen. Hoe lang blijven we paars? :+
Tot alle klachten weg zijn. Zat er geen bijsluiter bij? Volgens mij gebruik je het een week, dan moet je stoppen en als de klachten terugkomen weer een week.

Ik vind het geniaal spul. Het werkte hier echt altijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138238925
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:05 schreef L0t.. het volgende:
Heeeel herkenbaar Cwen, inclusief opmerking van m'n moeder :').

Laat mij maar lekker gestoord zijn dan *O*.

Kyara, wat een geweldige curves zeg!!

Asyniur, bijna who-norm, top! Hoe vaak voed je nog?

Meer hier die na een jaar nog niet ongesteld waren? Ik weet wel dat het nog best even kan duren maar het frustreert een beetje hier.
Hoezo frustrerend? :+ ;)
Hier met 15 maanden ongesteld.

Mabawa zo vervelend zeg! je zei dat je voltijd werkte, hoe vaak drinkt M live bij jou in de week?
Domp is net een probleem toch?
LB en Phaidra hebben het geslikt :* en misschien Kyara ook?

Asy O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:36:22 #35
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138238949
Ik hoopte dat t paarse sneller weg zou trekken haha. Paar uurtjes paars van ee 24 u en dan gewoon gewoon O-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138239614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:36 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hoezo frustrerend? :+ ;)
Hier met 15 maanden ongesteld.
Ah, duurde bij jou ook wel even dus. Kinderwens is hier al een aantal maanden weer aanwezig maar dat schiet natuurlijk niet op zo :'). Nouja geduld dan maar, ik ga er iig geen borstvoeding om minderen.
pi_138239929
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:36 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hoezo frustrerend? :+ ;)
Hier met 15 maanden ongesteld.

Mabawa zo vervelend zeg! je zei dat je voltijd werkte, hoe vaak drinkt M live bij jou in de week?
Domp is net een probleem toch?
LB en Phaidra hebben het geslikt :* en misschien Kyara ook?

Asy O+
Ja ik werk 4 dagen van 9 uur. Op een werkdag krijgt M. zo'n 3 tot 4 keer fles en drinkt daarnaast nog 8 tot 10 keer live. Op vrije dagen drinkt hij zo'n 10 tot 16 keer, ook een beetje afhankelijk van de dagindeling.
Ik ga morgen de ha maar bellen, ik wil nu actie want ik word hier heel verdrietig, onrustig en ongezellig van.
pi_138240000
Mabawa :* succes. Niet leuk dat je je er zo onder voelt.

L0t, hopelijk snel weer ongesteld. Zo lang wegblijven klinkt leuk maar heeft bij jou dus ook nadelen :D
pi_138240193
Hoe doen zo veel mensen dat, een kinderwens zo snel na de eerste :D ik kan me niks bij voorstellen!

L0t :*

Mabawa jeetje dat is wel veel! en hij drinkt ook veel op je werkdagen dus misschien ligt het niet daar aan..domp kan je gewoon bij de apotheek halen!hoop dat het helpt!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:00:52 #40
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138240288
Gut die van mij is bijna 4 weken maar ik zou ook wel weer zwanger willen zijn :D

Zwanger dan he. De seks die eraan voorafgaat en de baby die volgt mogen ze nog ff houden _O-
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138240308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:59 schreef bitterend het volgende:
Hoe doen zo veel mensen dat, een kinderwens zo snel na de eerste :D ik kan me niks bij voorstellen!

L0t :*

Mabawa jeetje dat is wel veel! en hij drinkt ook veel op je werkdagen dus misschien ligt het niet daar aan..domp kan je gewoon bij de apotheek halen!hoop dat het helpt!!
Zonder recept??
pi_138240367
Oh ja joh. En dan zeggen dat ik geen bv. geef toch?

Edit: als het gevraagd wordt uiteraard.
pi_138240474
Ja precies!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138240577
Ik heb het ook gebruikt maar vooral toen ik een productiedip (zeg maar crash) had door een buikgriep. Voordeel: 2 vliegen in 1 klap want ik was meteen ook niet meer misselijk. Dat was een handige "bijwerking" ;)
pi_138241018
Ik heb domperidon best lang gebruikt. Het hielp in een dosering van 3x daags 10 mg binnen een dag of 3. Ik heb het later weer af kunnen bouwen, al ging dat wel heel langzaam en zorgde het wel weer voor een tijdelijke dip. Gelukkig kwam dat vanzelf weer goed. Bij mij was de reden overigens een lage productie doordat mini nog niet krachtig genoeg kon drinken. Toen hij ouder was, kon hij zelf goed zorgen voor de productieverhoging.

Succes Mabawa!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:30:00 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138241885
Mabawa, jij bikkel _O_
Echt heel erg knap hoe je ervoor gaat hoor!

Ik heb idd ook domperidon gebruikt, alleen ik merkte pas echt effect bij 3x daags 20 mg :') Heb het uiteindelijk 4 maanden gebruikt en sindsdien voed ik lekker helemaal zelf O+

Asyniur en Tinuviel ook al zo lang, en dus bijna de WHO norm _O_

L0t, nog steeds niks? -O- Zal je altijd zien he, als je erop zit te wachten komt t niet, maar als je het kan missen als kiespijn.... }:|
Ik ben gisteren weer ongesteld geworden, maar nu is het ook weer écht. Dus ik vrees dat ik er weer elke maand aan moet geloven vanaf nu.
pi_138242449
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:30 schreef LadyBlack het volgende:
Mabawa, jij bikkel _O_
Echt heel erg knap hoe je ervoor gaat hoor!
Nou dit idd! Klinkt echt heel intensief Mabawa. Hopelijk biedt de domperidon nog net wat extra ondersteuning, lees hier iig alleen maar goede verhalen :). Je doet het super!

Ik mis het ongesteld zijn ook totaal niet hoor :D het is alleen een noodzakelijk kwaad helaas..

J. is zo'n boobaholic hè :D Als we samen in bad gaan moet ik m'n borsten verstoppen onder het schuim anders duikt ze gewoon bijna onder water om aan te happen :') O+ Soms mag ze wel drinken in bad hoor, ik vind dat zo mooi en knus *; maar niet altijd even handig als ze dan in slaap valt.
pi_138243319
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:40 schreef L0t.. het volgende:

[..]


J. is zo'n boobaholic hè :D Als we samen in bad gaan moet ik m'n borsten verstoppen onder het schuim anders duikt ze gewoon bijna onder water om aan te happen :') O+ Soms mag ze wel drinken in bad hoor, ik vind dat zo mooi en knus *; maar niet altijd even handig als ze dan in slaap valt.
O+ dat klinkt zo lief.

Bedankt voor de ervaringen en succeswensen. Dit moet gewoon lukken!
pi_138244802
Mabawa, ik neem aan dat er goed gekeken is naar je maat kolfschild? En is je kolftechniek al eens onder de loep genomen? Heb je het idee dat je kolf de melk er niet uitkrijgt, of dat je productie afneemt? Ruk hoor zo.

kyara, prachtig gemiddelde meisjes zo!

l0t, hier bij 13 mnd bij nr 2 weer volop cyclus :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138244864
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mijn baby is dat al vanuit de zwangerschap niet gewend :P
_O-
.... met gevoel voor drama....
pi_138245465
Lot, bij de 2 oudsten werd ik na n maand of 8 a 9 voor het eerst weer ongesteld. En toen ook best regelmatig, net als vanouds.
Maar dit keer...
Pas na 18 maanden voor het eerst, en toen 6 weken later pas weer. Nu dus pas 2x ongesteld geweest sinds de bevalling, en S wordt eind juni 2 jaar.

Geen idee hoe dat nu verder zal gaan trouwens. Ik geef nog steeds meerdere nachtvoedingen, en 2 weken terug heb ik een NovaSure-behandeling laten doen. Best kans dat ik dus helemaal geen menstruatie meer ga krijgen.
Door deze ingreep mag ik nooit meer zwanger raken. Nooit meer een baby. Nooit meer een mini-kleintje aan de borst ;(
Maar gelukkig lijkt S. voorlopig niet van plan om te stoppen :)
.... met gevoel voor drama....
pi_138245545
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:23 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

:Y goddank wel. Wel een gevalletje 'it gets worse before it gets better' though. Paarse vlek van 1 bij 1. Dacht dat t nooit meer goed zou komen :o

Maar hee, mini heeft een paarse bakkes (en alleen een paars randje op d'r onderlip *O* ) en ik heb clownstetten. Jippie! Na weer pijn bij het aanleggen een aanhoudend wit in d'r mond toch maar de proef op de som genomen. Hoop dat we snel weer kunnen stoppen. Hoe lang blijven we paars? :+
J bleef hier aardig paars tot vanavond :). Bij mijn tepels was het na 2 keer voeden weg ongeveer..

Idd gebruiken tot het weg is met een max aantal dagen van 7. Dan een week rust en dan mag je opnieuw aan de slag! Ik heb bewust er voor gekozen het laat in de avond te behandelen, J komt dan toch wat later dan werkt t extra goed in voor m'n gevoel :+ .

Heb je al gevoed na een behandeling ? Merkte je al verschil :)?

Mabawa :* bikkelt!
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:40:42 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138246092
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:02 schreef Kimpossible het volgende:
Kennen jullie dat verhaal van die geiten die het halve flesje gentiaan violet over de white wash laminaatvloer lieten kukelen? :')
ooh! krijg je dat er nog af?
Gelukkig dat de schade beperkt is

L0t, 2x per dag, maar als het aan Huubke lag veel vaker...

Mabawa, wat balen zeg! Hoop dat je productie toch snel weer aantrekt :*
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:49:21 #54
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138246515
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:31 schreef klaprooss het volgende:

[..]

J bleef hier aardig paars tot vanavond :). Bij mijn tepels was het na 2 keer voeden weg ongeveer..

Idd gebruiken tot het weg is met een max aantal dagen van 7. Dan een week rust en dan mag je opnieuw aan de slag! Ik heb bewust er voor gekozen het laat in de avond te behandelen, J komt dan toch wat later dan werkt t extra goed in voor m'n gevoel :+ .

Heb je al gevoed na een behandeling ? Merkte je al verschil :)?

Mabawa :* bikkelt!
Ja! Bizar! Voor t eerst sinds daaaagen heeft ze gewoon gehapt en gedronken tot ze klaar was O+ . Ik ben nu al blij met de keuze om aan de schilder te gaan! Ik bedenk me alleen net dat we maandag de newbornshoot gepland hebben :') ik wil liever geen paars ei op de foto haha. Ik hoop dat 3 dagen volstaat. Als ik zaterdagavond voor het laatst behandel, zou ze dan maandagmiddag gewoon weer d'r rozige zelf zijn? Zó volle bak spruw hebben we gezien mijn eerdere twijfel vast niet en anders pak ik t gewoon na 7 dagen weer op :@ Niet handig bedacht van mij om af te wachten en nu dan te starten. Ik had beter dinsdag gelijk kunnen beginnen. /voortschrijdend inzicht

En een :* voor jou Mabawa, jij doorzetter!

[ Bericht 17% gewijzigd door Kimpossible op 27-03-2014 23:00:40 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138247533
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:49 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja! Bizar! Voor t eerst sinds daaaagen heeft ze gewoon gehapt en gedronken tot ze klaar was O+ . Ik ben nu al blij met de keuze om aan de schilder te gaan! Ik bedenk me alleen net dat we maandag de newbornshoot gepland hebben :') ik wil liever geen paars ei op de foto haha. Ik hoop dat 3 dagen volstaat. Als ik zaterdagavond voor het laatst behandel, zou ze dan maandagmiddag gewoon weer d'r rozige zelf zijn? Zó volle bak spruw hebben we gezien mijn eerdere twijfel vast niet en anders pak ik t gewoon na 7 dagen weer op :@ Niet handig bedacht van mij om af te wachten en nu dan te starten. Ik had beter dinsdag gelijk kunnen beginnen. /voortschrijdend inzicht

En een :* voor jou Mabawa, jij doorzetter!
Oh dat komt vast goed! Goed je handen wassen haalt het paarse ook weg dus dan eventueel zondag dr gezichtje een paar keer zachtjes wassen mocht er nog wat zitten. J had ook maar weinig op z'n lipjes en vanavond was dat al bijna niet meer zichtbaar dus dat loopt vast los!

Fijn dat je direct verschil opmerkt, gek he zo vlug! Ik stond er echt van te kijken!
En joh, ik twijfelde al een week of 2/3 maar het bleef bij de wittige aanslag die ik niet geheel weg kreeg maar wel voor een groot deel. Pas toen ik klachten kreeg ben ik actie gaan ondernemen en dat was precies de dag dat jij met je spruw post kwam :+ . Hebben we elkaar toch op een positieve manier aangespoord om toch maar actie te ondernemen :9
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:16:42 #56
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138247956
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:08 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Oh dat komt vast goed! Goed je handen wassen haalt het paarse ook weg dus dan eventueel zondag dr gezichtje een paar keer zachtjes wassen mocht er nog wat zitten. J had ook maar weinig op z'n lipjes en vanavond was dat al bijna niet meer zichtbaar dus dat loopt vast los!

Fijn dat je direct verschil opmerkt, gek he zo vlug! Ik stond er echt van te kijken!
En joh, ik twijfelde al een week of 2/3 maar het bleef bij de wittige aanslag die ik niet geheel weg kreeg maar wel voor een groot deel. Pas toen ik klachten kreeg ben ik actie gaan ondernemen en dat was precies de dag dat jij met je spruw post kwam :+ . Hebben we elkaar toch op een positieve manier aangespoord om toch maar actie te ondernemen :9
Ja! Leve fok weer O+ ik hou ervan!

We hebben heel netjes geschilderd ook en van te voren heb k d'r mondje en bijbehorende regio ingevet dus dat ging ook gemakkelijk weg. Na het voeden was ze alleen wat paarser door de combi gv en Purelan (niet vergeten he! Anders krijg je zulke droge tepels dat dat ook weer zeer kan gaan doen :) ), want dat geeft dan nog wat langer af.

Foto's moeten wel goed komen dan! En anders fotoshoppen ze die paarse vlekken maar weg :9
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138277812
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:18 schreef Morretje het volgende:
Mabawa, ik neem aan dat er goed gekeken is naar je maat kolfschild? En is je kolftechniek al eens onder de loep genomen? Heb je het idee dat je kolf de melk er niet uitkrijgt, of dat je productie afneemt? Ruk hoor zo.
Ja eerst ging het kolven wel. Ook niet denderend maar net te doen zeg maar, nu zie ik het zowat met de dag afnemen. Dat icm jongetje die wel groeit maar een kleine knik maakt op de curve was voor de lk ook een teken om op te gaan krikken zeg maar. Er is nooit meegekeken met het kolven maar ik twijfel niet aan de maat ofzo. Heb zowel groter als kleiner geprobeerd maar geen succes.

Thanks voor jullie support, ik moet zeggen dat dat me echt goed doet en nog meer kracht geeft om door te gaan. O+ :*
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:28:28 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138281216
Mijn dames hebben nu sinds kort tandjes en daar maken ze ook tijdens het drinken gebruik van.

Ik voelde tijdens het voeden een schrijnende pijn in mijn tepel. Beetje vergelijkbaar met in het begin toen ze nog niet zo goed aanhapten. Toen ze losliet zat ik 3 tandafdrukjes boven mijn tepel staan :X Ze beet niet echt (gebruikte haar ondertanden niet) maar was dus wel pijnlijk. Hoe leer ik dat weer af? Ik kan haar alleen 's nachts niet zo makkelijk afkoppelen omdat ik dan geen handen vrij heb.
pi_138281746
Ouch Kyara dat lijkt me zeer onprettig! Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee maar lees wel alvast mee voor tips ;)
pi_138289879
Hier was dat vaak een fase, en toch ook weer opletten op het aanhappen en houding. Iets verder met de kin naar je borst wil soms helpen. Succes, want ook dat is al pijnlijk.

Mabawa, als het kolven echt zo ruk gaat zou ik toch eens overwegen om een LK mee te laten kijken. Zit je in de buurt van Dongen toevallig? Daar zit Chella Verhoeven met het moedermelknetwerk, inclusief borstkolfwinkel en daar kun je binnenlopen voor advies.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:19:13 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138291552
Welke kolf gebruiken jullie? Ik heb een Avent handkolf en een Medela swing. Over die laatste ben ik niet onverdeeld enthousiast, ik vind de opbrengst daarmee wat tegenvallen. Om te vergelijken heb ik 10 minuten met elke kolf gekolfd en met de Avent handkolf leverde dat 70cc op (en een pijnlijke tepel - ik vemoed dat het borstschild net te klein is) en met de Medela was de oogst 40cc.

Wat is jullie ervaring en heeft iemand wellicht advies?
(Ik zoek dus een automatische kolf om ca 1 maaltijd per dag mee te kolven).
KuikenGuppy
pi_138291703
Bedankt morretje! Heb gemerkt dat ze het vooral doet als ze half slaapt ('s nachts). Overdag bijt ze hoogstens even maar dan zijn we snel weer klaar.

Burdie, ik heb zelf een tweedehands Pisa. Ik heb voor die kolf gekozen omdat het een hele krachtige kolf is en ik gewend was aan de Symphony (die had ik 3 maanden gehuurd). Een lagere kolfopbrengst kan ook aan de snoertjes liggen, als die verstopt zijn of er wat vocht in zit dan wordt het ook ineens een stuk minder is mijn ervaring.
pi_138293593
Maar kun je dan niet net zo goed de handkolf blijven gebruiken Burdie?

Ik ben nu ook dagelijks aan het kolven omdat ik een voorraadje wil opbouwen. En met de handkolf vind ik dat eigenlijk best goed gaan. Vooral als ik nadat I gedronken heeft meteen kolf. Dan gaat het lekker snel.

Verder had ik gisteren met mijn vriend een gesprek over het voeden. I. drinkt overdag redelijk vaak maar wel veel kleine beetjes. Ik ben zo alert op haar hongersignalen dat ik haar snel aanleg als ik zoiets zie. Maar mijn vriend vroeg zich af of ik haar misschien niet te snel te vaak aanleg. Ik weet dat niet zo goed. We gaan uit van voeden op verzoek, dus dat probeer ik te doen. Tegelijkertijd is het wel fijn als er soms iets meer tijd zou zitten tussen voedingen. Het is nu vaak overdag om de anderhalf/twee uur raak en I. is nu bijna negen weken.

Wat vinden jullie?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138293762
Ik vind dat je dat heel goed doet, Franny. Om de twee uur is echt geen gek ritme bij 9 weken. Mijn oudste dronk nog veel vaker dan dat. En eerlijk, ik zou willen dat de jongste dat ook deed, maar deze dame piept ook om andere dingen en dan moet je nadenken en uitproberen enzo :P Kijk gewoon goed naar wat je kind aangeeft. Als je daarin meegaat en haar gewoon volgt in haar behoeftes, kies je, als je het mij vraagt, het makkelijkste en gelukkigste pad.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:07:38 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138293807
Franny op hoeveel voedingen kom je in totaal per dag? F heeft dat ook veel en leg ik dan gewoon aan, maar ik merk dat ze dat elders in het etmaal wel compenseert zodat we gemiddeld toch op 9 voedingen zitten

Burd hier ook een swing, maar nog maar 1 x probleemloos gebruikt
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138294652
Franny, Ellie is nu 7 maanden en die drinkt overdag nog steeds om de twee uur :D. Soms tweeënhalf, maar dat is het dan ook. Ellie is daarmee begonnen toen ze veel last had van krampjes - het was manier om het te regelen. Blijkbaar bevalt 't, want ze houdt het stug vol :D.

's Nachts zit er wel meer tijd tussen - meestal dan.
Home is where the O+ is...
pi_138296108
Faye heeft tot 18 maanden ofzo overdag (en vaak 's nachts) om de 2 uur gedronken ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:07:45 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138298771
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:19 schreef Burdie het volgende:
Welke kolf gebruiken jullie? Ik heb een Avent handkolf en een Medela swing. Over die laatste ben ik niet onverdeeld enthousiast, ik vind de opbrengst daarmee wat tegenvallen. Om te vergelijken heb ik 10 minuten met elke kolf gekolfd en met de Avent handkolf leverde dat 70cc op (en een pijnlijke tepel - ik vemoed dat het borstschild net te klein is) en met de Medela was de oogst 40cc.

Wat is jullie ervaring en heeft iemand wellicht advies?
(Ik zoek dus een automatische kolf om ca 1 maaltijd per dag mee te kolven).
Voor 1x per dag denk ik toch dat je avent handkolf de beste oplossing is. Heb je de swing nieuw gekocht? Ik had bij Nathan onderproductie, en nadat ik in 2 dagen weer flink bijgekolft had met de avent handkolf een swing van een vriendin geleend. De motor was aan het einde van zijn levensduur (bleek later, er staat een aantal uren voor, vergelijkbaar met 1 half jaar op je werk kolven) waardoor ik binnen de kortste keren opnieuw kon beginnen (en dus maar een symphony gehuurd heb).
Mijn LK was zeg maar niet zo enthousiast over de swing.
pi_138300768
Bedankt voor jullie reacties! Is soms lastig om te weten wat 'normaal' is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138300954
:W Ik kom hier hopelijk snel wat actiever mee posten. Mijn kleine meneer is nu drie dagen oud en de borstvoeding komt vanaf vandaag echt goed op gang. Hij was de eerste nacht alleen al 2,5 ons afgevallen, dus hij krijgt een klein beetje bijvoeding en hopelijk hoeft dat morgen al niet meer :) Vanochtend was er namelijk nog maar 40 gram af en hij had een flinke poepluier gehad s nachts.

Hij komt nu ook zo rond de 2-3 uur uit zichzelf, dus gelukkig geen wekker nodig en met de stuwing van vanmiddag is hij een heel tevreden kereltje O+ Mijn tepels moeten wel nog even wennen helaas :')
pi_138301051
Mooi, Dot! Gefeliciteerd nog!
Wat geweldig he, dat het gewoon werkt. :D .
Oeh ja, in het begin is het zo pijnlijk. Pas op onder de douche. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138303963
Gefeliciteerd Dot!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 19:34:58 #73
30252 Soempie
Procreating
pi_138304934
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:27 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja pfff verre van dat.

Thumbs up voor de 2 jaar, ik zou daar zo graag in de buurt komen! ^O^
Met jouw doorzettingsvermogen gaat dat vast wel goedkomen. :*

En ik zou ook overwegen wat Morretje zegt: een lk mee laten kijken met het kolven (en het aanleggen). Misschien valt daar toch nog wat te verbeteren en doet dat je productie ook goed.

Dot, gefeliciteerd! *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:04:04 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138308226
Welkom Dot! *O*

Soemp, hoe gaat ie daar? Wat meer rust in de tent en nog tevreden met voeden?

Kyara, ik heb ook een tijd tandafdrukjes in mn tepel gehad ja! :D Deed niet pijn overigens. Heel af en toe als ze naast me in bed ligt te drinken wel, omdat ze dan niet dicht genoeg tegen me aan blijft liggen en dus wat trekt, maar verder is t over het algemeen pijnloos met 6 tanden *)
Ze heeft alleen wel steeds vaker dr kop dwars staan en dan bijt ze me ineens :X auw! en dan héél lief ondeugend lachen als ik 'au' zeg :') O+
pi_138308675
Dat laatste herken ik ook inderdaad }:| Maar dat is dan idd echt bijten.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:19:36 #76
30252 Soempie
Procreating
pi_138308964
Wat een boef LB. Ik zie het voor me. :X :D O+

Hier gaat het een stuk beter. J. laat nu overdag ongeveer 3 uur tussen de voedingen zitten en ze is weer een heel tevreden meisje aan de borst. Ik was gewoon wat te vlot met aanleggen. Nu met wat meer tijd tussen de voedingen drinkt ze ook een stuk prettiger/ beter.

En 's nachts gaat ook goed. Ze wil meestal een voeding rond 3 uur (alleen val ik dan vaak in slaap, waardoor ze dan zo'n anderhalf uur later de andere kant wil en we dus op 2 nachtvoedingen zitten).

Wiebel springt ook weer meer bij en ik heb meer het gevoel dat we een team zijn. :) Dat maakt het ook echt wel makkelijker.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:21:58 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138309075
Ik heb nu overigens op beide tepels een beetje een ruw plekje, en wat losse velletjes. Ze hebben wel wat te verduren :') Ohja en ziljoen kapotte plekjes op de rest van mn borst, omdat ze daar zo graag aan zit te frunniken met haar pincetgreep...

E heeft trouwens ook de onbedwingbare behoefte om tijdens het in bed voeden de andere tepel te pakken :? Zodra ze aanhapt, vliegt haar handje naar de andere borst en houdt de tepel vast :D :') Alleen jammer dat ze daar soms ook ineens heel hard in knijpt :X
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:26:23 #78
30252 Soempie
Procreating
pi_138309307
:D :X
Een heel andere ervaring, een bijna dreumes voeden. O+

Hier stopt J. er af en toe een duim bij als ze aan het drinken is. :N O+ Moet ik opeens rekening houden met armpjes die ik weg moet houden tijdens het drinken. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:29:16 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138309436
Haha, ja, en weg vacuüm! :')

Fijn dat t zoveel beter gaat joh! En een team, dat klinkt heel goed ^O^
pi_138309499
Wat fijn Soempie! Hopelijk kun je het zo nog een tijdje volhouden :*

Oh LB, ook herkenbaar. Hier ook allemaal krasje op mijn borsten van het geknijp. En loslaten en dan de tepel pakken. Of inderdaad de andere tepel als die niet bezet is. Of gewoon in de ogen of neus van je zusje prikken of je vingertje tussen mond en tepel van je zusje stoppen om zo het vaccuum te verbreken. En dan gaat zus huilen en moet mama toch even helpen en dan verschuift ook de eigen tepel en laat dat ook weer los en dan daar weer boos over worden :') O+ O+
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:38:06 #81
30252 Soempie
Procreating
pi_138309806
Zusjes O+ >:) O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138309944
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! Hopelijk kun je het zo nog een tijdje volhouden :*

Oh LB, ook herkenbaar. Hier ook allemaal krasje op mijn borsten van het geknijp. En loslaten en dan de tepel pakken. Of inderdaad de andere tepel als die niet bezet is. Of gewoon in de ogen of neus ivan je zusje prikken of je vingertje tussen mond en tepel van je zusje stoppen om zo het vaccuum te verbreken. En dan gaat zus huilen en moet mama toch even helpen en dan verschuift ook de eigen tepel en laat dat ook weer los en dan daar weer boos over worden :') O+ O+
Drinken met hindernissen >:) O+

Hier is bv definitief geen optie meer ;( Dus vandaag dan maar gelijk n roze fles meegenomen :P
S. 2014
J. 2016
pi_138310027
gm, waarom niet als ik vragen mag? En hoe is dat voor jou? :)

Die verhalen zijn zo herkenbaar! Ook hier lijken mijn borsten een slagveld van het geknijp en gekras van kleine vingertjes en priegelnageltjes, en aanhappen, op de tsr wachten en dan loslaten om te kijken hoe het sproeit is ook lachuh jonguh! :')
pi_138310038
Heerlijk die nippletwists *O*

Hier wordt ook wel gebeten soms maar dan berg ik de boel ook meteen op. Dan wil ze gewoon keten en dat hoeft dan niet mbv mijn tepels wat mij betreft :P.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:54:22 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138310490
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! Hopelijk kun je het zo nog een tijdje volhouden :*

Oh LB, ook herkenbaar. Hier ook allemaal krasje op mijn borsten van het geknijp. En loslaten en dan de tepel pakken. Of inderdaad de andere tepel als die niet bezet is. Of gewoon in de ogen of neus van je zusje prikken of je vingertje tussen mond en tepel van je zusje stoppen om zo het vaccuum te verbreken. En dan gaat zus huilen en moet mama toch even helpen en dan verschuift ook de eigen tepel en laat dat ook weer los en dan daar weer boos over worden :') O+ O+
_O- O+ _O-

Loslaten en de tepel bestuderen is hier ook hip ja, en dan met je vinger erin duwen tot ie helemaal naar binnen is geklapt :')

Dat mag hier allemaal, maar bijten is ho inderdaad. Dan gaat mn hand eroverheen of gaat de bh dicht :W
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:50:44 #86
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138313596
Ohhh die actieve kindjes aan de borst! Hier hoogstens 2 handjes die wat onbewust kriebelen, krassen of knijpen. Ik weet nog niet of ik uitkijk naar prik en bijtincidenten, maar het klinkt wel heel leuk, die bewuster drinkende kindjes!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:00:55 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138314010
Mijn moeder heeft laatst een leuke foto van E gemaakt terwijl ze aan het drinken was. Ze had zich namelijk zo gedraaid dat ze met dr beentjes eigenlijk op de bank stond _O- en dan met dr buik over mijn buik gedrapeerd proberen toch nog te drinken :') :Y)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:07:20 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138314268
Zo liggen wij in bed als ik voed >:) we nemen t niet zo nauw met de bekende houdingen :')

Doe ns delen, die foto *)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:17:32 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138314699
Als ik m van de camera heb gehaald :Y
pi_138317936
Aah ik vroeg me van de week dat dus af, wat als hij straks tandjes heeft :o . Maar dat dus :D.


Grapje onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_138318259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:44 schreef L-E het volgende:
gm, waarom niet als ik vragen mag? En hoe is dat voor jou? :)

Die verhalen zijn zo herkenbaar! Ook hier lijken mijn borsten een slagveld van het geknijp en gekras van kleine vingertjes en priegelnageltjes, en aanhappen, op de tsr wachten en dan loslaten om te kijken hoe het sproeit is ook lachuh jonguh! :')
Ik heb AD, en de 1 zegt het mag wel, en de ander zegt: nee absoluut niet met de medicatie die je nu gebruikt.. Zelf veel gelezen over het middel en bv, en er is gewoon geen eenduidig antwoordt wb bv! Wel dat het veilig kan worden gebruikt tijdens de zwangerschap (gelukkig) maar veel onduidelijkheid over bv... (Gyn zegt Ja, psych op de POP-poli zegt nee)
Dus nu heb ik de keuze gemaakt dat ik het risico niet wil nemen voor die kleine.. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat zij er over een aantal jaar toch gevolgen van ondervindt.

En hoe ik dat vind... Ik vind het jammer dat ik haar dus niet de beste start mee kan geven die er bestaat, maar verder ben ik ervan overtuigd dat fv kindjes net zo'n hechte band met moeder kunnen opbouwen als bv kinderen.
Opvoeden is keuzes maken en ik kan met mn hele hart achter deze keuze staan :)

En nu ben ik enkel soms geirriteerd als mijn borsten zeer doen, en mopper dan ook wel eens dat ze toch geen dienst mogen doen dus ook geen voorbereidingen hoeven te treffen :')
S. 2014
J. 2016
pi_138319885
Fijn soempie!

klapp, je kat :D

GM, beide weten niet per Se wat van bv en medicijnen. Ik zou zelf een medicijnconsult bij eurolac.net doen, dan weet je het echt zeker. (en als ik je dat advies al eens gegeven heb, lees er dan maar overheen ;))
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 30 maart 2014 @ 08:55:57 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138319891
Hihi, die verhalen over oudere kindjes aan de borst O+.

Paarseneuskat van klap O+.

Dot en ministipje ook hier *O*.

Ik zit te FOK!ken met een baby die met z'n melktoet half slapend m'n borst als kussentje gebruikt O+.
KuikenGuppy
pi_138319936
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:55 schreef klaprooss het volgende:
Aah ik vroeg me van de week dat dus af, wat als hij straks tandjes heeft :o . Maar dat dus :D.

Grapje onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi kat <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138319942
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:54 schreef Morretje het volgende:
Fijn soempie!

klapp, je kat :D

GM, beide weten niet per Se wat van bv en medicijnen. Ik zou zelf een medicijnconsult bij eurolac.net doen, dan weet je het echt zeker. (en als ik je dat advies al eens gegeven heb, lees er dan maar overheen ;))
:Y
Ik slik ook AD en gevraagd bij eurolac :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138320188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O- O+ _O-

Loslaten en de tepel bestuderen is hier ook hip ja, en dan met je vinger erin duwen tot ie helemaal naar binnen is geklapt :')

Dat mag hier allemaal, maar bijten is ho inderdaad. Dan gaat mn hand eroverheen of gaat de bh dicht :W
Dat doet Ellie ook, ja! :Y
Lekker pielen met die vingertjes - dus dáár komt m'n melk uit. En ze pakt idd ook de andere tepel. Gelukkig doen alleen nageltjes zeer, verder mag ze pielen wat ze wil. Ik houd m'n hart vast voor bijten straks!
Home is where the O+ is...
pi_138320603
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:54 schreef Morretje het volgende:
Fijn soempie!

klapp, je kat :D

GM, beide weten niet per Se wat van bv en medicijnen. Ik zou zelf een medicijnconsult bij eurolac.net doen, dan weet je het echt zeker. (en als ik je dat advies al eens gegeven heb, lees er dan maar overheen ;))
Mn psych heeft een heel boekwerk over welke pillen wel en niet geschikt zijn.. Maar ik heb nu gewoon rust in mn lijf door dit besluit dus ik laat t zo :)

Bijkomend voordeel is dat ik na de bevalling mn eigen medicatie weer kan gaan gebruiken voor astma en maag/darm! Maar dat is way offtopic dus dat hoort niet hier :)
S. 2014
J. 2016
pi_138321036
Soempie, fijn, dat het beter gaat.

Klaproos je kat ;). Mijn zoon is er gelijk gek op.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 30 maart 2014 @ 19:08:04 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_138334719
De kat van Klap. :D

quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

En hoe ik dat vind... Ik vind het jammer dat ik haar dus niet de beste start mee kan geven die er bestaat, maar verder ben ik ervan overtuigd dat fv kindjes net zo'n hechte band met moeder kunnen opbouwen als bv kinderen.

Dat is ook absoluut zo. :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138336971
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:55 schreef Burdie het volgende:

Ik zit te FOK!ken met een baby die met z'n melktoet half slapend m'n borst als kussentje gebruikt O+.
O+ . Ik geniet ook zo van zulke momenten!
En ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn als ze groter is. De verhalen hier zijn zo leuk! (Nouja, niet het bijtgebeuren uiteraard, ;( ).

GM, vervelend om die keuze te moeten maken, maar het geeft ook rust om de knoop nu door te hakken lijkt me.

Op de borstvoedingssites lees ik dat je niet meer hoeft te drinken bij de borstvoeding dan anders, maar ik heb toch zo'n gigantische dorst de hele dag! Valt gewoon bijna niet tegenop te drinken... Ook heb ik volgens mij een wat andere smaak. Ik kan het niet goed uitleggen maar sinds de bevalling heb ik een andere smaak in mijn mond, lijkt het. Hormonen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 30 maart 2014 @ 20:20:40 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138337333
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb AD, en de 1 zegt het mag wel, en de ander zegt: nee absoluut niet met de medicatie die je nu gebruikt.. Zelf veel gelezen over het middel en bv, en er is gewoon geen eenduidig antwoordt wb bv! Wel dat het veilig kan worden gebruikt tijdens de zwangerschap (gelukkig) maar veel onduidelijkheid over bv... (Gyn zegt Ja, psych op de POP-poli zegt nee)
Dus nu heb ik de keuze gemaakt dat ik het risico niet wil nemen voor die kleine.. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat zij er over een aantal jaar toch gevolgen van ondervindt.

En hoe ik dat vind... Ik vind het jammer dat ik haar dus niet de beste start mee kan geven die er bestaat, maar verder ben ik ervan overtuigd dat fv kindjes net zo'n hechte band met moeder kunnen opbouwen als bv kinderen.
Opvoeden is keuzes maken en ik kan met mn hele hart achter deze keuze staan :)

En nu ben ik enkel soms geirriteerd als mijn borsten zeer doen, en mopper dan ook wel eens dat ze toch geen dienst mogen doen dus ook geen voorbereidingen hoeven te treffen :')
Er is medicatie dat je meteen of snel na je bevalling kunt nemen zodat de borstvoeding gewoon niet op gang komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:16:39 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138340377
Hier de foto die mijn moeder vandeweek nam O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:20:05 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340552
Haha lb, burp! Lekker aan de boobiebar hangen c_/
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 30 maart 2014 @ 21:20:19 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138340558
Oooh LB, wat een herkenbare foto! Inclusief het opkijken naar de camera ;) Lief! O+

En de kat van Klap :D _O-
pi_138340677
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er is medicatie dat je meteen of snel na je bevalling kunt nemen zodat de borstvoeding gewoon niet op gang komt.
^O^ thanks! Dat wist ik dus niet.
S. 2014
J. 2016
pi_138341420
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:16 schreef LadyBlack het volgende:
Hier de foto die mijn moeder vandeweek nam O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138344011
LB O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138345526
Oh My, LB O+ O+ O+
pi_138346931
Vond deze op fb en moest aan dit topic denken...

S. 2014
J. 2016
pi_138347577
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij is nu trouwens 4 dagen oud.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Dot. op 30-03-2014 23:43:28 ]
pi_138350869
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Dot. het volgende:
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij is nu trouwens 4 dagen oud.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*
Welkom en nog gefeliciteerd! Wat fijn dat het drinken goed gaat! :)

Hoe bedoel je ruimte voor de volgende voeding? Hij zal geen uur continu volle melkstroom krijgen hoor. Hij heeft waarschijnlijk gewoon veel zuigbehoefte/mamahonger :) Klinkt als clustergedrag al is dat wel snel al. Is erg goed voor je productie!
pi_138352061
Ja het leek me idd ook wat vroeg voor clusteren maar de enige manier om hem stil te krijgen vanavond is de borst. Wegleggen vindt hij echt maar een minuut of 10 goed. Geen slaap voor mij vannacht?...
  maandag 31 maart 2014 @ 06:06:17 #113
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138352831
Dotje, hoe is je nacht? Een vriendin van mij, met kindje van 12-3, heeft ook zon langzame genieter, maar die laat wel al sinds het begin minimaal 4 u tussen de voedingen snachts (itt mijn schrokop die in 15 min drinkt maar ook 2 u later weer komt :+ ). Hoop dat je kleintje je wat slaap heeft gegund!

Hier megamegakeelpijn sinds gistermiddag. Hoop dat ik niet ziek word en dat m'n productie dan terugloopt. -O-

Maar on a positive note: we zijn wel keihard aan t winnen van de spruw *O* ook gister maar gewoon behandeld savonds, maar wel wat voorzichtig. Alleen tepel ipv ook hele tepelhof (want paars smoeltje anders) en enkel tongetje ipv hele bakkesje O-) vond dat ik t niet kon nalaten voor n paar foto's. Was bang dat we al het gewonnen terrein dan weer zouden verliezen en dat was het me niet waard.

Klap, je kat _O- heerlijk!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138352914
Bed was het gewoon niet vannacht, maar hij heeft wel wat getukt op mijn buik en dan kon ik ook nog wat wegdommelen, dus het valt erg mee met de vermoeidheid :)

Ik heb wel het idee dat hij bijna elk uur heeft gedronken maar ik heb zo te zien niet alles opgeschreven. Hij heeft wel in de laatste paar uur twee keer een groenige luier geproduceerd terwijl hij overdag toch echt al heel netjes gele luiers had :{

Beterschap met je keelpijn! Hopelijk zet het niet door!
pi_138353200
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Dot. het volgende:
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij is nu trouwens 4 dagen oud.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*
Hi Dot, hopelijk kan je kraamhulp je vandaag ook weer goed helpen!

Die groenige luiers zijn volgens mij nu niet erg zolang je ook de gelige luiers hebt. Als hij zoveel drinkt dan is dat misschien ook wel logisch? In de kraamweek had ik met I volgens mij ook niet meteen alleen maar gelige luiers.

Dar hij zoveel bij je drinkt, is misschien ook een beetje inhaalgedrag voor die eerste dagen? Hij heeft het ontdekt! En het helpt je productie inderdaad ook goed op gang. Ik zou hem niet afkoppelen want volgens mij is het het beste als je hem zelf zijn behoefte zoveel mogelijk laat regelen. Behalve als hij echt van streek raakt (zoals I nog wel eens werd als ze erg aan het clusteren was) maar anders gewoon bij je laten drinken. Die nachten kunnen wel zwaar zijn zo, maar dat wordt vast snel beter!

Ik heb vandaag weer een bezoekje aan het cb. Heb het idee dat I enorm gegroeid is, dus ben benieuwd! En ze krijgt ook haar eerste prik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138353256
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 06:06 schreef Kimpossible het volgende:

Hier megamegakeelpijn sinds gistermiddag. Hoop dat ik niet ziek word en dat m'n productie dan terugloopt. -O-

Maar on a positive note: we zijn wel keihard aan t winnen van de spruw *O* ook gister maar gewoon behandeld savonds, maar wel wat voorzichtig. Alleen tepel ipv ook hele tepelhof (want paars smoeltje anders) en enkel tongetje ipv hele bakkesje O-) vond dat ik t niet kon nalaten voor n paar foto's. Was bang dat we al het gewonnen terrein dan weer zouden verliezen en dat was het me niet waard.

Klap, je kat _O- heerlijk!
Ik heb vorige week een fikse verkoudheid gehad en was twee dagen echt niet lekker, futloos. Maar de productie liep niet terug en ik heb I gelukkig ook niet aangestoken. Gewoon wel goed blijven eten en drinken. Geen zorgen maken hoor, je lijf is hartstikke sterk.

Ik las je vraag nog Kim in het baby-topic over gewichtsverlies. Ik was acht weken na de geboorte van I weer op mijn startgewicht; veel sneller dan ik had gedacht eigenlijk. En ik weet dus ook niet of het zo goed is want ik ben af en toe behoorlijk slap en duizelig geweest en moet mezelf soms ook dwingen om te eten, want ik heb veel meer nodig dan ik gewend ben. Het herstel na de bevalling en het geven van borstvoeding kost veel energie. Dus ik zou niet te snel willen gaan en je lichaam vooral lief behandelen.

LB, wat een lieve foto. O+ . Hoop dat E zich weer wat beter voelt!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138354028
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:58 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hi Dot, hopelijk kan je kraamhulp je vandaag ook weer goed helpen!

Die groenige luiers zijn volgens mij nu niet erg zolang je ook de gelige luiers hebt. Als hij zoveel drinkt dan is dat misschien ook wel logisch? In de kraamweek had ik met I volgens mij ook niet meteen alleen maar gelige luiers.

Dar hij zoveel bij je drinkt, is misschien ook een beetje inhaalgedrag voor die eerste dagen? Hij heeft het ontdekt! En het helpt je productie inderdaad ook goed op gang. Ik zou hem niet afkoppelen want volgens mij is het het beste als je hem zelf zijn behoefte zoveel mogelijk laat regelen. Behalve als hij echt van streek raakt (zoals I nog wel eens werd als ze erg aan het clusteren was) maar anders gewoon bij je laten drinken. Die nachten kunnen wel zwaar zijn zo, maar dat wordt vast snel beter!

Ik heb vandaag weer een bezoekje aan het cb. Heb het idee dat I enorm gegroeid is, dus ben benieuwd! En ze krijgt ook haar eerste prik.
De kraam vindt ze gelukkig niet heel groen :) En het afkoppelen ben ik idd mee gestopt na twee pogingen, dat was voor ons alledrie niet fijn, dus hij mag lekker bij mama blijven :Y Hij had nu ook weer lekkere knetterscheten dus ik denk weer een luier vol en de kraam denkt dat hij last heeft van krampjes.
  maandag 31 maart 2014 @ 09:17:20 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138354128
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Dot. het volgende:
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij is nu trouwens 4 dagen oud.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*
4 dagen oud.. Je moet je voorstellen dat hij tot 4 dagen geleden 24 uur per dag 7 dagen per week continu een voldaan gevoel had. Hij kon vruchtwater drinken zoveel hij wilde en wanneer hij wilde. Nu moet hij gaan leren dat er geen continu stroom aan eten is, maar dat je dus gaat drinken en een vol buikje krijgt, dat dat fijn is en dat je dan kan gaan slapen.
Geef het tijd, het wordt beter. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138354220
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Dot. het volgende:
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij is nu trouwens 4 dagen oud.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*
Euh, "het mag van de kraam"? Volg je kleine alsjeblieft in hoe vaak en hoe lang en niet een kraamverzorgende / verloskundige / huisarts / buurvrouw... Maak je ook geen zorgen om de volgende voeding als je nog met de huidige bezig bent. Laat je baby drinken zolang hij dat wil. Het is niet nodig om tijden te beperken, zéker nu in de opstartfase moet je dat echt niet doen. Je bent nu hard bezig om je prolactinereceptoren aan te leggen en dat gebeurt door veel en vaak te voeden. Met voldoende receptoren heb je straks weer potentie om de grotere vraag van je groeiende baby bij te houden.
Dus weg met de klokken, adviezen over tijdsbeperking EOIAOU en volg je kleine. Hij weet het beter dan wij!
pi_138354265
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Euh, "het mag van de kraam"? Volg je kleine alsjeblieft in hoe vaak en hoe lang en niet een kraamverzorgende / verloskundige / huisarts / buurvrouw... Maak je ook geen zorgen om de volgende voeding als je nog met de huidige bezig bent. Laat je baby drinken zolang hij dat wil. Het is niet nodig om tijden te beperken, zéker nu in de opstartfase moet je dat echt niet doen. Je bent nu hard bezig om je prolactinereceptoren aan te leggen en dat gebeurt door veel en vaak te voeden. Met voldoende receptoren heb je straks weer potentie om de grotere vraag van je groeiende baby bij te houden.
Dus weg met de klokken, adviezen over tijdsbeperking EOIAOU en volg je kleine. Hij weet het beter dan wij!
Ja, ik heb vannacht borstvoeding.com er ook eens bijgepakt en daar las ik dat opbouwen helemaal niet nodig is :@ Hij ligt nu dus ook alweer lekker een half uur te drinken *; We komen er wel!
  maandag 31 maart 2014 @ 09:43:40 #121
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138354606
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik heb vannacht borstvoeding.com er ook eens bijgepakt en daar las ik dat opbouwen helemaal niet nodig is :@ Hij ligt nu dus ook alweer lekker een half uur te drinken *; We komen er wel!
^O^
En ik doe lekker met je mee! Onze kleine T. is vandaag 10 dagen. Ondanks lastige start (6 dagen couveuse, incl. flinke hoeveelheid bijvoeding en speentje) doet hij het super aan de borst. We zijn nu een paar dagen thuis en volledig over op bv O+ Het clusteren is wel erg intensief, maar werkt dus wel! Ben wederom enorm onder de indruk van hoe bv werkt :Y

Afgelopen 10 dagen trouwens weer de waarde van deze topicreeks ervaren. Ik merkt dat ik hier tijdens mijn vorige borstvoedingsperiode zoveel kennis heb opgedaan ^O^ O+
Oude (on)bekende.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:45:07 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138355911
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik heb vannacht borstvoeding.com er ook eens bijgepakt en daar las ik dat opbouwen helemaal niet nodig is :@ Hij ligt nu dus ook alweer lekker een half uur te drinken *; We komen er wel!
Helemaal goed, lekker vertrouwen in je eigen lijf en je eigen kind. Hier heeft kuiken ook al heel vroeg een dagje geclusterd, dat was op dag 3 geloof ik. Daarna begon de stuwing :'). Sinds de regeldag van afgelopen donderdag (3 weken + 4 dagen oud) heeft hij veel sneller zijn buikje vol en drinkt hij meestal veel korter. Dat reguleert zichzelf dus gewoon :).

(En soms ligt hij wel langer aan zonder effectief te drinken, dan is het meer een soort knuffelsessie met af en toe een slokje ;) )
KuikenGuppy
pi_138355944
Wat fijn dat T het zo goed oppakt, Mus. Bikkeltje. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 31 maart 2014 @ 16:03:07 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138365769
Fijn dat de mini's het zo goed doen aan de borst :*

Mabawa, hoop dat jij je productie snel kunt opkrikken :*

Rare dreumeshoudingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn uitzicht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No pics please!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138367272
O+ drinkende kindjes!!

En welkom dot en mus :), nog gefeliciteerd voor als ik dat nog niet gedaan had!

En dot.. Gewoon lekker het ritme van je kindje volgen! Maar ik zag aan je laatste post dat je dat nu ook doet! Super :)

Ja mij kat is een clown :+ .

Oh oh! Gisteren voor de 2e keer uiteten geweest met J. Dit keer wilde hij ook eten. Dussss 1ste keer in een restaurant gevoed O+ *O*
♥ J & S
  maandag 31 maart 2014 @ 16:59:21 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138367877
Kyara geweldig _O_ _O-

En herkenbaar :Y
  maandag 31 maart 2014 @ 18:54:36 #127
30252 Soempie
Procreating
pi_138371469
Ohhh, je uitzicht Kyara. O+
En die houdingen. Wel makkelijk zo! :+

LB O+ :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138373958
Wat een mooie koppies, Kyara!

I heeft vandaag twee prikken gehad.. ;( . Gelukkig kon ik haar troosten door haar meteen daarna aan de borst te leggen. En ze groeit zo netjes. Lengte is nu 59 cm en het gewicht is daarbij goed in balans zei de verpleegkundige.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 31 maart 2014 @ 20:08:22 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138374290
Mooie lijn Franny!

En ik ben ook nog elke keer dankbaar voor de troost die de borst kan bieden O+
pi_138374523
Welkom Dot en Mus en gefeliciteerd!

Kyara prachtig!

Franny wat fijn, dat ze zo goed groeit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138395811
Ik heb een kolf gekocht *O* Heb besloten om niet naar de prijs te kijken, wel naar het gemak. Vorige keer ook tot 18 maanden gekolfd, dus het mag een uitgave zijn. Het is de Freestyle geworden. Morgen moet ie binnenkomen!
pi_138396373
Helaas gaat het hier toch niet zoals gehoopt, meneer valt steeds af en is weer terug op de 7% gewichtsverlies. Na wegen voor en na een voeding blijkt ook dat hij maar 40 gram extra is, dus we gaan weer even bijvoeden en de lactatiekundige is ingeschakeld. We hebben een breastflow speen besteld voor het bijvoeden en tot die tijd doen we fingerfeeden. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij niet genoeg krijgt bij mij dus dat was een goede huilbui de halve ochtend ;(
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:25:45 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138396453
Dat is fijn wup! Een mooie kolf vind ik!

Dot, wat rot! Heb je al een kolf? Misschien kan dat je productie boosten en hoef je geen kv bij te voeden? Heel veel succes, tis ook lastig als je merkt dat t niet zo gemakkelijk gaat allemaal :* de lk kan vast goed helpen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138396824
Los van zijn gewichtsverlies, voor en na het voeden wegen is absoluut niet betrouwbaar als het om zijn intake gaat hoor!
Wat naar Dot. Idd, wat Kim zegt, kolven als hij bijgevoed wordt, anders wordt je productie nooit gelijk aan zijn vraag. En voeden met cupje zou mijn voorkeur boven de fles hebben. Hoeveel moet je bijvoeden van de kraam? En hoe snel kan de LK komen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138396876
Kyara met d'r dreumessen! O+ Vind het nog steeds zo tof dat het zo goed gaat nu!

Wup, goed besluit denk ik!

Franny, wat een gemiddeld kind zeg :+ ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138397006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:23 schreef Dot. het volgende:
Helaas gaat het hier toch niet zoals gehoopt, meneer valt steeds af en is weer terug op de 7% gewichtsverlies. Na wegen voor en na een voeding blijkt ook dat hij maar 40 gram extra is, dus we gaan weer even bijvoeden en de lactatiekundige is ingeschakeld. We hebben een breastflow speen besteld voor het bijvoeden en tot die tijd doen we fingerfeeden. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij niet genoeg krijgt bij mij dus dat was een goede huilbui de halve ochtend ;(
Ah, wat rot zeg!
Maar laat je niet kisten. Die van mij (zie het gemiddelde lijntje hier ergens boven :+ ) had ook de 7% gewichtsverlies bereikt na vier dagen. Moest gaan bijkolven. Maar is helemaal goedgekomen, zoals je ziet. Er zijn nu eenmaal protocollen en dat is goed, en daarom ook goed om te werken aan voldoende inname, maar blijf vertrouwen houden in jezelf en je kindje. Het gaat echt wel op gang komen! Hopelijk kan de lactatiedeskundige je ook vertrouwen geven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138397128
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:23 schreef Dot. het volgende:
Helaas gaat het hier toch niet zoals gehoopt, meneer valt steeds af en is weer terug op de 7% gewichtsverlies. Na wegen voor en na een voeding blijkt ook dat hij maar 40 gram extra is, dus we gaan weer even bijvoeden en de lactatiekundige is ingeschakeld. We hebben een breastflow speen besteld voor het bijvoeden en tot die tijd doen we fingerfeeden. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij niet genoeg krijgt bij mij dus dat was een goede huilbui de halve ochtend ;(
Ik vind dat voor en na een voeding wegen zo demotiverend, daar moeten ze echt eens mee stoppen. Bij mijn eerste was het de reden dat ik stopte met bv, bij mijn tweede wist ik gelukkig beter. Hier presteerde hij het om na de voeding minder te wegen dan ervoor, dat eventuele verschil in gewicht zegt helemaal niets over hoe veel hij binnen heeft gekregen. Echt niet!

Hoe oud is hij nu?
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:50:01 #138
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138397184
Wegen is hoe dan ook een foutieve methode en zegt helemaal niets :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:50:04 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138397185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:23 schreef Dot. het volgende:
Helaas gaat het hier toch niet zoals gehoopt, meneer valt steeds af en is weer terug op de 7% gewichtsverlies. Na wegen voor en na een voeding blijkt ook dat hij maar 40 gram extra is, dus we gaan weer even bijvoeden en de lactatiekundige is ingeschakeld. We hebben een breastflow speen besteld voor het bijvoeden en tot die tijd doen we fingerfeeden. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij niet genoeg krijgt bij mij dus dat was een goede huilbui de halve ochtend ;(
Van wie moet je voor en na de voeding wegen? De kraam of een laktatiekundige?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138397273
Ik bedacht me nog, 7% is nog niet de grens tot bijvoeden officieel toch? Die ligt toch op 10%? En 40 ml is voor zo'n klein maagje dan wel weer heel veel, dus in die zin zegt wegen ook geen kont.

Dot, de eerste weken zijn een opstartperiode, jij moet het leren, maar je kleintje ook. En jullie moeten een samenwerking opstarten. Goed dat je de juiste hulp inschakelt, ik hoop dat het een goede LK is trouwens. Dat je kleintje niet goed groeit in de eerste weken is vaak een mismanagement van de borstvoeding, en kan dus omgedraaid worden!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:54:07 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138397294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:52 schreef Morretje het volgende:
Ik bedacht me nog, 7% is nog niet de grens tot bijvoeden officieel toch? Die ligt toch op 10%? En 40 ml is voor zo'n klein maagje dan wel weer heel veel, dus in die zin zegt wegen ook geen kont.

Dot, de eerste weken zijn een opstartperiode, jij moet het leren, maar je kleintje ook. En jullie moeten een samenwerking opstarten. Goed dat je de juiste hulp inschakelt, ik hoop dat het een goede LK is trouwens. Dat je kleintje niet goed groeit in de eerste weken is vaak een mismanagement van de borstvoeding, en kan dus omgedraaid worden!
Nou ja, 7% is wel een grens waar je gaat kijken naar het beleid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138397327
Eens, maar ook meteen (weer) bijvoeden?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:59:48 #143
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138397466
Ik vind het (niet specifiek nu) vaak erg jammer dat bijvoeden vaak de keus is.
Waarom niet vaker aanleggen denk ik dan -O-

Zeker een heel zwaar kind valt vaak meer af. Bij 9 ponders daalt het heel anders dan bij een 6 ponder.
En dat soort uitzonderingen zie je vaak niet terug in de kennis van een kraamhulp.

En Dot.

Eigenlijk zegt Morretje alles. Sterkte! :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:52 schreef Morretje het volgende:
Dot, de eerste weken zijn een opstartperiode, jij moet het leren, maar je kleintje ook. En jullie moeten een samenwerking opstarten. Goed dat je de juiste hulp inschakelt, ik hoop dat het een goede LK is trouwens. Dat je kleintje niet goed groeit in de eerste weken is vaak een mismanagement van de borstvoeding, en kan dus omgedraaid worden!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:04:37 #144
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138397611
Ik vind zo vroeg bijvoeden met kv ook altijd wel heel ingrijpend, maar met mijn eigen kraamweek nog zo vers in het geheugen zitten er ook zoveel onzekerheden in voor een nieuwbakken mama dat ik snap dat je daar makkelijk in meegaat als een "deskundige" je dat adviseert. Ik hoop alleen wel dat ze je eerst een kolf gegeven hebben voor ze met de nutrilon aan kwamen zetten. Maar lieve dot, er is echt geen man overboord. Lekker veel aanleggen en zodoende samen oefenen en je melkkanaaltjes stimuleren :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138397618
Ik snap wel dat je het beleid aanpast als een kind aankomt en dan opnieuw afvalt. Realiseer je goed dat wij hier niet het volledige beeld hebben en het echt niet per definitie beter weten :)
Dot, bijvoeden = kolven ivm vraag en aanbod. Dus zorg dat je borsten ook voldoende gestimuleerd blijven en laat je man nu gelijk een kolf huren bij de thuiszorgwinkel. De flesjes en slangetjes die je erbij moet kopen zijn zo'n 33 euro. Goede zet om een lactatiekundige erbij te vragen! Succes!
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:06:21 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138397670
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef WupWup het volgende:
Ik snap wel dat je het beleid aanpast als een kind aankomt en dan opnieuw afvalt. Realiseer je goed dat wij hier niet het volledige beeld hebben en het echt niet per definitie beter weten :)
Dot, bijvoeden = kolven ivm vraag en aanbod. Dus zorg dat je borsten ook voldoende gestimuleerd blijven en laat je man nu gelijk een kolf huren bij de thuiszorgwinkel. De flesjes en slangetjes die je erbij moet kopen zijn zo'n 33 euro. Goede zet om een lactatiekundige erbij te vragen! Succes!
Hier gekozen voor enkelzijdig (want als je een kolf koopt zit het er ook bij) en dan is het dus zelfs maar de helft :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138397692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef WupWup het volgende:
Ik snap wel dat je het beleid aanpast als een kind aankomt en dan opnieuw afvalt. Realiseer je goed dat wij hier niet het volledige beeld hebben en het echt niet per definitie beter weten :)
Dot, bijvoeden = kolven ivm vraag en aanbod. Dus zorg dat je borsten ook voldoende gestimuleerd blijven en laat je man nu gelijk een kolf huren bij de thuiszorgwinkel. De flesjes en slangetjes die je erbij moet kopen zijn zo'n 33 euro. Goede zet om een lactatiekundige erbij te vragen! Succes!
Je hebt gelijk. Vroeg het me af, maar dat is eigenlijk niet zo op z'n plaats.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138398281
Wat een fijn topic dit om even te spuien en te sparren O+ Het wegen was idd op advies van de kraam en ik moet zeggen dat ik dat niet zo demotiverend vond. Hij ligt nu ook al langer te slapen met bijvoeding dan de afgelopen dagen en mijn borsten zijn nu ook goed volgelopen dus hopelijk drinkt hij zometeen lekker krachtig. Een warme luier erop helpt ook al iets denk ik en we gaan morgen idd een kolf halen, ook op advies van de verloskundige, dus die denkt ook erg fijn mee :)

Ik heb even geslapen dus ik zal zo vragen wanneer de lk komt.
pi_138400828
De lieverds hadden tijdens mijn dutje de kolf al gehaald O+ De lk zei blokvoeden en dan 35cc bijvoeden en ik heb net bij mijn eerste kolfsessie 80 cc gekolfd! Mooi genoeg voor de volgende twee voedingen dus *O* Morgenochtend belt de lk voor het goede tijdstip zodat ze mee kan kijken met een voeding.

Vaker aanleggen was wat lastig trouwens, want ik heb hem de afgelopen twee dagen elk uur aangelegd, inclusief s nachts.
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:21:17 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138401366
fijn dat de kolf al binnen is!
waarom blokvoeden als ik vragen mag?

kyara hoe gaat het bij jou met de tandafdrukjes? hier hielp/helpt hrt goed door de neus wat verder vrij te laten.
in het begin is voor je kindje natuurlijk ook wennen dat er voortanden zijn. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_138402456
Zo, 80 cc. Mooi!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138402648
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:02 schreef Dot. het volgende:
De lieverds hadden tijdens mijn dutje de kolf al gehaald O+ De lk zei blokvoeden en dan 35cc bijvoeden en ik heb net bij mijn eerste kolfsessie 80 cc gekolfd! Mooi genoeg voor de volgende twee voedingen dus *O* Morgenochtend belt de lk voor het goede tijdstip zodat ze mee kan kijken met een voeding.

Vaker aanleggen was wat lastig trouwens, want ik heb hem de afgelopen twee dagen elk uur aangelegd, inclusief s nachts.
Blokvoeden? Waarom blokvoeden, weet je dat?

En als je hem aanlegt, drinkt hij dan of sabbelt hij alleen maar? Bij drinken bewegen z'n kaken echt en kun je de slok horen.
Home is where the O+ is...
pi_138403356
Ik heb het idd niet gevraagd waarom ze blokvoeden geeft als advies. Zal ik morgen even doen. Het is trouwens een van de lk's van De Waarden, misschien kent iemand hen?

Hij heeft wel klokkende geluiden gemaakt bij het voeden, echt slik slik slik slik zeg maar, maar sinds gisteren is het meer een sabbel en af en toe een slik. Z'n kaken bewegen dan vooral in het begin wel goed tot bij z'n oren, na 1 minuten wordt dat ook minder.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:20:05 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138404821
Dot wat goed, 80cc :)

Heeft iemand hier tips voor een voedingshouding met warmte? Ik ondersteun bij het voeden meestal S. z'n hoofdje met mijn hand, maar op een dag als vandaag is dat veel te warm. Het alternatief (voedingskussen) is ook te warm... arm kuiken is soms helemaal warm en plakkerig na een voeding.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:33:00 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138405171
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hier ook n Kleine zweetbaby :')

Dot dat klinkt goehoed! Lekker mamamelk bijvoeden! Is bijvoeden met cupje een optie voor jullie? Misschien gaat de kleine daar beter/efficiënter van aan de borst drinken. Een flesje is zon andere techniek :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138405181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:20 schreef Burdie het volgende:
Dot wat goed, 80cc :)

Heeft iemand hier tips voor een voedingshouding met warmte? Ik ondersteun bij het voeden meestal S. z'n hoofdje met mijn hand, maar op een dag als vandaag is dat veel te warm. Het alternatief (voedingskussen) is ook te warm... arm kuiken is soms helemaal warm en plakkerig na een voeding.
Als je thuis bent S in zijn romper of luier voeden? Dat zou ik doen :).

Wat goed dot! *O*
♥ J & S
pi_138405813
Burdie, doorgeschoven madonna doe je dus? Gewone madonna wat? Kun je een hydrofiel op je arm leggen.

Dot, 80cc nà het voeden?
Weet je dat blokvoeden aangeraden wordt bij overproductie? Hoe groot zijn de blokken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138405945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:54 schreef Morretje het volgende:
Burdie, doorgeschoven madonna doe je dus? Gewone madonna wat? Kun je een hydrofiel op je arm leggen.

Dot, 80cc nà het voeden?
Weet je dat blokvoeden aangeraden wordt bij overproductie? Hoe groot zijn de blokken?
Echt?! Oh, dat ga ik dan idd morgen eens goed navragen! Blokken zijn nu 5-10 minuten en dan krijgt hij nog 35 cc met fingerfeeden.

Ik had net namelijk weer 80 cc.

En zo'n breastflow speen is toch het dichtste bij een tepel dat kan qua flessen? Ik zal iig ook vragen naar cupfeeden aan de lk. Even een lijstje maken :)
pi_138406025
Oh ik lees op bv.com dat ik misschien de verkeerde benaming gebruik. Ik bedoel dat ik hem eerst 5-10 minuten aan de ene leg, afwissel en dat nog een keer herhaal met eventueel tussendoor een schone luier als hij erg slaperig is geworden.
pi_138411274
Haha, 1 april :P Wisselvoeden dus, om je productie op te krikken ipv af te bouwen ;)
pi_138411419
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:00 schreef Dot. het volgende:
Oh ik lees op bv.com dat ik misschien de verkeerde benaming gebruik. Ik bedoel dat ik hem eerst 5-10 minuten aan de ene leg, afwissel en dat nog een keer herhaal met eventueel tussendoor een schone luier als hij erg slaperig is geworden.
Ahhhh... Op die manier! Da's idd anders dan wat wij dachten :D. Zo ga je idd opkrikken :Y.

Hopelijk werkt 't snel, en hou idd het slikken in de gaten. Het kan nl zijn dat hij 's nachts aan de borst gewoon slaapt ipv drinkt - doet ze hier ook wel eens.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:15:03 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138412355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:54 schreef Morretje het volgende:
Burdie, doorgeschoven madonna doe je dus? Gewone madonna wat? Kun je een hydrofiel op je arm leggen.
Ik weet de exacte benamingen niet... Maar als hij links drinkt, houd ik met mijn linkerhand mijn borst vast of laat ik die rusten in de palm van mijn linkerhand en het hoofdje/wangetje van S. ondersteun ik dan met twee of drie vingers van diezelfde hand. Hij ligt dan buik-op-buik.
Bij gewone Madonna kan ik idd een hydrofiel gebruiken.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:29:55 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138413208
E krijgt nog altijd een klam hoofdje als ze drinkt Burdie ;) het is gewoon best inspannend!

Van de zomer deed ik inderdaad een hydrofiel tussen ons in, omdat ze anders zowat van me afdreef :X
pi_138413278
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 21:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet de exacte benamingen niet... Maar als hij links drinkt, houd ik met mijn linkerhand mijn borst vast of laat ik die rusten in de palm van mijn linkerhand en het hoofdje/wangetje van S. ondersteun ik dan met twee of drie vingers van diezelfde hand. Hij ligt dan buik-op-buik.
Bij gewone Madonna kan ik idd een hydrofiel gebruiken.
http://www.borstvoeding.c(...)edingshoudingen.html ;)

Aaaaah Dot, dat klinkt inderdaad beter :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:56 schreef WupWup het volgende:
Haha, 1 april :P Wisselvoeden dus, om je productie op te krikken ipv af te bouwen ;)
Toch nog in een 1 aprilgrap gestonken :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 1 april 2014 @ 21:39:46 #165
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138413695
Dot fijn dat de LK morgen langskomt! Is het een idee even het tongriempje te laten controleren? Je productie is namelijk echt mooi met een baby van 4 dagen oud!

Plakkerige borstkindjes O+ Lauren heeft altijd een slaapzak aan als ik haar voed, en het is hier nog 5 min in totaal dus hier wordt er niet echt meer geplakt -O-
pi_138415684
Plakken is hier ook niet, ze is niet zo zweterig ;). Zou er idd een hydrofiel tussen doen.
Home is where the O+ is...
pi_138416216
:D sorry! Thank god voor bv.com ;) Al is meneer ook met de gekolfde melk weer in het ritme van gisteren beland.... Hij heeft nog geen half uurtje geslapen volgens mij en we krijgen hem alleen stil door hem aan de borst te leggen, maar honger heeft hij dus niet. Hij sabbelt dus ook alleen maar en heeft nu ook uit zichzelf losgelaten, maar wegleggen is gegarandeerd weer onrust, maaien met zn armpjes en huilen. Ik vind dit moeilijker dan de hele zwangerschap en bevalling bij elkaar. Er is iets, maar we weten niet wat en mijn kleine vent heeft er last van. Dat is toch hartverscheurend ;(

Tongriempje, check voor op het lijstje!
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:04:25 #168
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138418585
Dot, klinkt als veel mamabehoefte en n dosis zuigbehoefte ook. Lekker knuffelen en waar nodig kan n pink af en toe ook geen kwaad ;)

Heb je al Purelan in huis ter voorkoming (en behandeling) van kloven? Ik vond/vind dat heul fijn spul en met een baby'tje dat veel aan de borst ligt is het imho ook geen overbodige luxe :)

kijk mij nou, mini is vandaag een hele maand oud en na alle vragen die ik hier gesteld heb, zit ik nu gewoon zelf een beetje te doen alsof ik er iets van weet. En ik weet ook wel het e.e.a. Geloof ik. Mama's groeien ook hard *)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:23:10 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138419849
Fijn he Kim! Zo ging het mij ook :Y

Dot, dat klinkt naar ;( Heb je een draagdoek? Dan kun je m lekker dichtbij houden en ondertussen je pink geven. Of met m in bed gaan liggen, kan hij drinken / tegen je aan liggen en kan jij ook relaxen.
pi_138425006
Purelan is idd hemels _O_ M'n tepels doen het er goed op. Arie is na de laatste voeding om half 1 bij mij op m'n buik met een halve tepel in z'n mond in slaap gevallen en m'n vriend heeft hem om half 2 overgelegd naar de cosleeper, omdat ik ook vertrokken was, en hij werd pas weer om 3.45 wakker met lekkere trek :)

Geen draagdoek nee, alleen een Bondolino. Maar overdag gaat het in slaap komen ook wat beter heb ik het gevoel. Een pink is hij ook helaas niet mee gefopt...
pi_138425331
Dat klinkt als best een goede nacht zo, Dot. Hij gaat het wel leren. En mamahonger. O+ .

I. heeft dat 's avonds vaak. Gisteravond ook. Gewoon meteen huilen als ze de tepel kwijt is, terwijl ze dan niet eens echt hard drinkt. En niet weggelegd willen worden. Maar dan slaapt ze 's nachts dus heel goed. Nu ook weer, van 22.00 tot 5.30. Geweldig kind hoor, ze mag blijven. :+ .

En toen ik dus wakker in bed lag na de voeding realiseerde ik me ineens dat ik gisteravond nog heb zitten kolven voor mijn voorraadje, maar vergeten ben de melk in de koelkast te zetten. }:| .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 2 april 2014 @ 07:28:18 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138425349
Mamahonger is hier ook 's avonds, dan clusteren we gewoon een tijdje. Vindt mama ook niet erg O+ ;). En inderdaad, dan slaapt hij 's nachts lekker.

Aah zonde Franny... of bedacht je het nog op tijd?
KuikenGuppy
pi_138425372
Ja, is gezellig zo 's avonds he, Burdie. Vind ik ook.
Nee, heeft zo ongeveer negen uur buiten de koelkast gestaan dus dat is niet verstandig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138425691
Welke kleur heeft zijn ontlasting, Dot?
pi_138426467
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:13 schreef WupWup het volgende:
Welke kleur heeft zijn ontlasting, Dot?
Nog wel enigszins groenig. Iig niet het hele gele dat het zou moeten zijn en het is ook niet van spuit consistentie.

De lk komt om half 11 :)
pi_138426495
Het is eigenlijk veel te vroeg om het erover te hebben, maar als je toch een lijstje maakt, hou een allergie zoals voor koemelk ook even in je achterhoofd.
pi_138426770
En krampjes. Het kunnen ook krampjes zijn - Ellie heeft ook nog vrij lang groenere ontlasting gehad, zelfs toen het niet meer schuimde.
Home is where the O+ is...
pi_138427155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:15 schreef WupWup het volgende:
Het is eigenlijk veel te vroeg om het erover te hebben, maar als je toch een lijstje maakt, hou een allergie zoals voor koemelk ook even in je achterhoofd.
Ja, we hebben wel ha bijgevoed daarom idd. Maar het kolven blijft op hetzelfde niveau, dus we zijn nu al over op volledig bv. bijvoeden :)
  woensdag 2 april 2014 @ 10:23:33 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138427748
Succes Dot! Moeilijk om te zien als je kindje ergens last van heeft maar je weet niet wat :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:21 schreef DaviniaHR het volgende:

kyara hoe gaat het bij jou met de tandafdrukjes? hier hielp/helpt hrt goed door de neus wat verder vrij te laten.
in het begin is voor je kindje natuurlijk ook wennen dat er voortanden zijn.
Redelijk, ze doet het vooral 's nachts als ze samen drinken, en dan heb ik eigenlijk geen handen vrij om te corrigeren. Overdag of als ze alleen drinkt eigenlijk niet echt dus denk het ook een beetje wennen is in combinatie van net niet lekker aanhappen of zo.
pi_138427823
Dot, succes! Je bent in ieder geval goed bezig met kolven en veel aanleggen. Hopelijk heeft de lk nog tips.

Overigens, als er écht sprake is van koemelkallergie, is nog andere kunstvoeding nodig dan ha. Bij volledig bv zou je zelf alle melkproducten uit je voeding moeten laten. Maar zoals gezegd, het is op zich nog erg vroeg om daaraan te denken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 april 2014 @ 14:50:51 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_138435796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:26 schreef Phaidra het volgende:
Dot, succes! Je bent in ieder geval goed bezig met kolven en veel aanleggen. Hopelijk heeft de lk nog tips.

Overigens, als er écht sprake is van koemelkallergie, is nog andere kunstvoeding nodig dan ha. Bij volledig bv zou je zelf alle melkproducten uit je voeding moeten laten. Maar zoals gezegd, het is op zich nog erg vroeg om daaraan te denken.
Hier wist ik het al heel vlot na paar dagen, maar wel licht omdat ik wist waar ik op moest letten?

En hypoallergeen kan voldoende zijn , ( tenzij ze ingredienten veranderd hebben) het heeft te maken met hoe de eiwitketens verknipt zijn. Geloof dat hypoallergeen qua bv met koemelk gelijk is , pepti etc. als meeste koemelk weg laten behalve in bijv koekjes of brood. En nutramigen en neocate zijn op basis van aminonogwattes en vergelijbaar met ook geen koemelk in koekjes of sporen bij bv.

Daarbij hoeft koemelk niet de of de enige trigger te zijn kan ook iets Anders zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_138443748
De lk is geweest en het is idd zijn tongriempje. Bij het vingervoeden voel je ook alleen zijn kaken en nooit zijn tong. Het tongriempje is vlezig dus de vk durfde het niet zelf. We gaan morgen dus even naar het Ikazia en tot die tijd kolf ik en geven we gekolfde melk. Ik heb zelf een kolf besteld op advies van de lk, een Calypso en die is er morgen.

Het was een fijne lk iig en ze heeft ook goede tips gegeven voor het kolven en vingervoeden, dus de hele riedel is aangepakt. Aanleggen deed ik al goed, dus daar hoefde ze niet bij te sturen :)

De vk zei trouwens dat we vannacht misschien even beter 5-5 per borst kunnen doen en dan wat extra bijvoeding (60 ipv 40cc) zodat hij minder moe is als we aan de bijvoeding gaan en hij wat meer eet en dus langer slaapt zodat wij ook wat langer slaap krijgen itt tot de afgelopen week waarbij het dus om de 2 uur wel komt en we met een voeding wel een uur kwijt zijn. Ik ga dan natuurlijk kolven tijdens de bijvoeding. Zolang ik kolf kan dat geen kwaad voor mijn productie toch?

Ik zette de kolf trouwens iets te hard want m'n tepels waren ineens rood vanochtend. Nu dus wat minder hard en dan zit ik op 50 cc per kolfbeurt.
pi_138461489
Hee Dot. Fijn dat er nu een oorzaak is gevonden en dat je er iets aan kunt doen. Veel succes vandaag!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138462378
Yay voor een oorzaak *O* Nu op naar de oplossing. Succes vandaag!
  donderdag 3 april 2014 @ 12:35:04 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138467324
Fijn dat de oorzaak nu bekend is dot! Hoe laat kun/kon je terecht vandaag? Ik hoop dat de ka er snel iets aan kan doen. Hoe is afgelopen nacht gegaan?
pi_138467538
De kno arts zag geen winst te behalen in klieven... :{ Hij dronk vanochtend wel al beter aan de borst, dus we moeten nu even weer een nieuw plan de campagne bedenken. Morgen komt iig de vk langs dus dan kunnen we het bespreken. Tot dan voeden we gewoon bij wat ik kolf. De kolf is binnen en hij zag er al veel fijner uit dan de retro kolf die ik even te leen had :)

Het kolven gaat iig prima met 50 cc per keer en hij wilde ook mider bijvoeding de laatste twee keren (15-20 cc) maar hij was wel weer gegroeid.
  donderdag 3 april 2014 @ 12:46:02 #187
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138467639
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:43 schreef Dot. het volgende:
De kno arts zag geen winst te behalen in klieven... :{ Hij dronk vanochtend wel al beter aan de borst, dus we moeten nu even weer een nieuw plan de campagne bedenken. Morgen komt iig de vk langs dus dan kunnen we het bespreken. Tot dan voeden we gewoon bij wat ik kolf. De kolf is binnen en hij zag er al veel fijner uit dan de retro kolf die ik even te leen had :)
Huh? Hoe zag de arts geen nut in klieven? Wat is het probleem? Is het tongriempje te kort of heeft hij een webje onder zijn tong? Echt, probeer je LK weer te bereiken, vertel haar wat er is gezegd en vraag haar om advies.
  donderdag 3 april 2014 @ 12:47:23 #188
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138467678
Voor een goede drinktechniek en genoeg binnenkrijgen is het nodig dat hij zijn tong over zijn onderkaak kan leggen. Als dit dus niet kan is er een probleem dat opgelost moet worden.
pi_138467849
Ja maar dat kan hij dus wel. De kno arts heeft hem op haar vinger laten zuigen en het me laten zien. Ze zei ook dat ze echt heel makkelijk klieft, maar hier echt geen nut in zag. ijn techniek is gewoon niet wat het moet zijn want in plaats van dat hij zuigt hapt hij meer. Misschien was hij toch te erg verzwakt ofzo, want hij liet vanochtend ook maar 1 keer het vacuüm los en eerder echt vaker.

De lk terugvragen vind ik sowieso een goed plan. Ik zou namelijk ook wel eens willen proberen wat hij doet met de Breastflow, dan kunnen we het ook goed zien.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:12:30 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138468363
Nog 1 weekje en dan zitten we op de WHO-norm.
Vandaag alvast op controle bij cb.
Kunstjes doen we niet op commando en flikker op met je blokjes :{w


pi_138468581
Asy ^O^
Vorige keer had ze ook geen zin in kunstjes en praten ook niet..dus moesten we na 4 maanden terug komen :') :6
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 3 april 2014 @ 13:31:35 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138468908
Kuiken gaat ook lekker, kijk zijn curves O+!

KuikenGuppy
pi_138469314
Gaat goed Burdie! Wat heb je veel weegmomenten gehad?
  donderdag 3 april 2014 @ 13:46:21 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138469347
Ja, in de kraamweek elke dag en daarna zijn we tot nog toe elke week even binnengelopen bij het weeghalfuurtje op het CB.
KuikenGuppy
  donderdag 3 april 2014 @ 14:32:55 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_138470542
Wij hoeven pas met 3 jaar weer terug te komen.
Uiteindelijk (op het einde) kreeg de arts (O+) hem toch zo ver om iets te laten zien, maar anders was het ook goed geweest hoor.
En ze vond het tof om te horen dat hij nog 2x per dag bv kreeg :D
  donderdag 3 april 2014 @ 14:34:40 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138470594
Wat een mooie stats!!!

Ik heb de vorige keer bij het cb eigenlijk helemaal niet verteld dat ze (nog) bv kregen. Ze vroegen of ze met de pot mee aten (ja) en of ze ook koemelk kregen (ja). Ik ben er zelf ook niet over begonnen eigenlijk.
pi_138470672
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:34 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie stats!!!

Ik heb de vorige keer bij het cb eigenlijk helemaal niet verteld dat ze (nog) bv kregen. Ze vroegen of ze met de pot mee aten (ja) en of ze ook koemelk kregen (ja). Ik ben er zelf ook niet over begonnen eigenlijk.
Oh dat is hier ook. :D
Ik heb het ook gewoon niet gezegd inderdaad. Werd niet naar gevraagd, en ik zag geen reden om het te melden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138470961
Nou Dot... :{ Denk je een oplossing te hebben.. Is het een idee om de LK en arts samen te laten overleggen? Is je LK een IBCLC trouwens?

Mooie curves Asy en Burd ^O^

Ik meld dat dus wel Tico, dan horen ze op het CB ook eens dat het anders kan :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138471032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:50 schreef Morretje het volgende:
Nou Dot... :{ Denk je een oplossing te hebben.. Is het een idee om de LK en arts samen te laten overleggen? Is je LK een IBCLC trouwens?

Mooie curves Asy en Burd ^O^

Ik meld dat dus wel Tico, dan horen ze op het CB ook eens dat het anders kan :P
Ja, klopt hoor. Maar ik doe dat al met zoveel dingen, ik heb wel genoeg vinkjes in mn dossiers staan. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138471209
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, klopt hoor. Maar ik doe dat al met zoveel dingen, ik heb wel genoeg vinkjes in mn dossiers staan. ;)
:D vinkjes ja?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138471236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:59 schreef Morretje het volgende:

[..]

:D vinkjes ja?
Ja dat denk ik wel ja. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138473551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:50 schreef Morretje het volgende:
Nou Dot... :{ Denk je een oplossing te hebben.. Is het een idee om de LK en arts samen te laten overleggen? Is je LK een IBCLC trouwens?

Mooie curves Asy en Burd ^O^

Ik meld dat dus wel Tico, dan horen ze op het CB ook eens dat het anders kan :P
Ik kan het eens vragen maar het was geen kinderarts, maar een kno arts.

De lk is van kraamzorg de waarden en die staan wel in de lijst bij de ibclc maar bij medewerkers staat niet diegene die hier is geweest. Is het slimmer om te vragen of een van hen kan komen? Ik dacht aan morgenmiddag, want s ochtends is hij sowieso rustiger en drinkt hij beter. S middags is hij toch sneller wakker en onrustig.
pi_138478190
Zou ik doen idd, die hebben net meer kennis.
Overigens is er ook een fb-groep over tong- en lipriempjes waar meerdere LK's zitten, zal zo even zoeken hoe die precies heet.
Kno en LK laten overleggen geen optie denk je?

-edit-
'Lipbandjes /Tongriempjes, ouders en zorgverleners heet het.

[ Bericht 15% gewijzigd door Morretje op 03-04-2014 18:51:34 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 3 april 2014 @ 18:48:05 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138478259
Wat vervelend Dot. Het lijkt nu een beetje een kastje-muur verhaal.

Hopelijk snel een oplossing :*
pi_138478528
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:43 schreef Dot. het volgende:
De kno arts zag geen winst te behalen in klieven... :{ Hij dronk vanochtend wel al beter aan de borst, dus we moeten nu even weer een nieuw plan de campagne bedenken. Morgen komt iig de vk langs dus dan kunnen we het bespreken. Tot dan voeden we gewoon bij wat ik kolf. De kolf is binnen en hij zag er al veel fijner uit dan de retro kolf die ik even te leen had :)

Het kolven gaat iig prima met 50 cc per keer en hij wilde ook mider bijvoeding de laatste twee keren (15-20 cc) maar hij was wel weer gegroeid.
Hi! Ik snap dat het jammer is dat de arts het niet nodig vond om te klieven. Aan de andere kant: ze heeft er verstand van en ik lees eigenlijk, als leek zijnde, heel positieve zaken: minder bijvoeding, drinkt beter aan de borst en groeit door.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138480358
De lk's van de Waarden zijn allemaal gecertificeerd zei de mevrouw van de centrale :) De lk belde net zelf ook nog even hoe het was gegaan, heel lief. En we hadden dus heel erg het gevoel dat hij vingervoeden echt niet fijn vond dus we hebben net even de Breastflow gepakt en hij dronk meteen 50 cc in een keer leeg zonder het vacuüm te verbreken! Ik had hem bij m'n borst gelegd en hem een grote hap laten nemen en toen de fles gegeven en het ging dus instant goed.

Ik zie het ook wel positief in idd Franny! Hij groeit en daar ben ik al lang blij mee, dan maakt het me niks uit welke toeren ik moet uithalen :)
pi_138512336
Hoe lang is een normale voeding eigenlijk? De lk is vandaag nog geweest en we hebben nog eens goed gekeken naar m'n aanleggen en ook fijne tips gekregen over bijvoorbeeld de vorm van mijn tepel als hij loslaat. Maar dat loslaten is ook een beetje het punt, want dat doet hij dus niet echt. Ik laat hem lekker drinken, behalve als het pijnlijk wordt. Ik heb hem nu bijvoorbeeld 13 min links gehad en toen heb ik hem losgehaald want het begon pijnlijk te worden en m'n tepel was ook iets plat. Hij was wel al te ver weg om opnieuw aan te leggen dus even laten liggen en toen hij weer ging zoeken na een minuut of 10 heb ik hem rechts aangelegd en daar heeft hij weer 14 minuten gedronken en toen begon hij te sabbelen ipv echt slikken dus toen heb ik hem ook losgehaald. Of moet ik hem dan gewoon laten sabbelen? Het lijkt er nu op dat hij in slaap aan het vallen is iig.

Hij was trouwens weer netjes 60 gram aangekomen *O*
  vrijdag 4 april 2014 @ 18:39:20 #208
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138512444
Goed zo dot!

Hier duren voedingen ook gemiddeld wel 15 min., maar ik geef wel maar 1 borst per voeding (want 2 blieft mevroi niet).

Ik denk dat je het goed doet, qua loshalen. Hier mag er ook gedronken worden, tenzij pijn en bij kaakklemmen en sabbelen wordt het vacuüm verbroken en beginnen we opnieuw. Als zij dan niet meer aanhapt gaat het over voor dat moment. Dan komt ze vanzelf weer als ze honger heeft :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 4 april 2014 @ 19:43:09 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138514749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 18:36 schreef Dot. het volgende:
Hoe lang is een normale voeding eigenlijk? De lk is vandaag nog geweest en we hebben nog eens goed gekeken naar m'n aanleggen en ook fijne tips gekregen over bijvoorbeeld de vorm van mijn tepel als hij loslaat. Maar dat loslaten is ook een beetje het punt, want dat doet hij dus niet echt. Ik laat hem lekker drinken, behalve als het pijnlijk wordt. Ik heb hem nu bijvoorbeeld 13 min links gehad en toen heb ik hem losgehaald want het begon pijnlijk te worden en m'n tepel was ook iets plat. Hij was wel al te ver weg om opnieuw aan te leggen dus even laten liggen en toen hij weer ging zoeken na een minuut of 10 heb ik hem rechts aangelegd en daar heeft hij weer 14 minuten gedronken en toen begon hij te sabbelen ipv echt slikken dus toen heb ik hem ook losgehaald. Of moet ik hem dan gewoon laten sabbelen? Het lijkt er nu op dat hij in slaap aan het vallen is iig.

Hij was trouwens weer netjes 60 gram aangekomen *O*
Een voeding duurt zolang het duurt. Op tijd voeden is niet handig ivm aanmaak van voldoende klier weefsel. Wel kun je signalen herkennen. Drinkt hij niet meer maar sabbelt hij? Dan kun je zeggen dat hij dus eigenlijk klaar is. Mocht hij niet klaar zijn laat hij dat echt wel merken.
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:20:21 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138516308
Ik voed eigenlijk altijd tot 'ie klaar is. In het begin was dat vaak 20-35 minuten per borst, en dan beide borsten achter elkaar. Inclusief luier verschonen tussendoor was ik meestal een uur per voeding bezig.
Nu drinkt hij meestal 10-20 minuten per borst, 's avonds langer (dan valt 'ie soms ook gewoon in slaap). Afhankelijk van hoe mijn pet staat, haal ik hem er af als hij ophoudt met zuigen, of laat ik hem sabbelen tot hij slaapt.
KuikenGuppy
pi_138516636
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 19:43 schreef pessie het volgende:

[..]

Een voeding duurt zolang het duurt. Op tijd voeden is niet handig ivm aanmaak van voldoende klier weefsel. Wel kun je signalen herkennen. Drinkt hij niet meer maar sabbelt hij? Dan kun je zeggen dat hij dus eigenlijk klaar is. Mocht hij niet klaar zijn laat hij dat echt wel merken.
Oh, maar ik laat hem ook idd gewoon drinken zonder een tijdslimiet. Ik vroeg het me gewoon af :)

Ik heb nu wel het idee dat hij meer binnen krijgt, maar hij kwam toch weer na 3 kwartier alweer. Gewoon weer aangelegd natuurlijk. Hopelijk lukt het hem steeds beter te drinken wiat hij nodig heeft en dan kunnen we het bijvoeden afbouwen en vindt hij dan ook een wat fijner ritme met langere slaapjes.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 20:20 schreef Burdie het volgende:
Ik voed eigenlijk altijd tot 'ie klaar is. In het begin was dat vaak 20-35 minuten per borst, en dan beide borsten achter elkaar. Inclusief luier verschonen tussendoor was ik meestal een uur per voeding bezig.
Nu drinkt hij meestal 10-20 minuten per borst, 's avonds langer (dan valt 'ie soms ook gewoon in slaap). Afhankelijk van hoe mijn pet staat, haal ik hem er af als hij ophoudt met zuigen, of laat ik hem sabbelen tot hij slaapt.
Ja, zoiets ben ik nu idd ook kwijt, alleen slaapt hij er maar kort op.
  vrijdag 4 april 2014 @ 20:30:34 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138516704
Dot, rond 3 weken komt er een regeldag aan, daarna is als het goed is je melk wat 'rijker'. Hier scheelde dat enorm in drinktijd.
KuikenGuppy
pi_138516733
Hier duurde de voeding aan het begin minstens drie kwartier! En dan om de 2 uur, werd er af en toe wel ff gek van! Voedingen duren nu ongeveer 20 minuutjes, maar ik vind het een gezellig knuffelmomentje, dus duurt altijd wat langer dan strikt noodzakelijk! Nu al 4.5 maand!! *O* *O*

Heeft er iemand hier ervaring met alleen 's ochtends en 's avonds borstvoeding geven?! Ik vind kolven echt verschrikkelijk en kan er de tijd niet voor maken, dus zit te denken om ermee te stoppen, maar zou 's avonds en 's nachts BV willenblijven geven..Ben alleen bang dat mijn productie dan aftakelt.
pi_138518729
Je kunt het altijd proberen sibella, maar met 4,5e maand is je productie waarschijnlijk nog niet stabiel genoeg om slechts 2 voedingen te kunnen geven..
pi_138532402
Pff, waren jullie ook zo onzeker in het begin?... Ik vind het toch best lastig om hem goed tegelijk met een grote hap tegen me aan te duwen en hij lijkt ook gewoon onverzadigbaar. Daarbij vindt hij de fles nu ineens toch wat vervelend en dan wordt mijn vriend een beetje gefrustreerd, waardoor hij gefrustreerd raakt en overstuur. Alleen aanleggen helpt dan maar dan kan ik dus niet kolven en zolang hij nog niet op zijn geboortegewicht is (nog 100 gram) weet ik niet of ik het aandurf zonder bijvoeden, maar hoe krijgen we dat er in hemelsnaam in? We kunnen dinsdag weer wegen dus tot die tijd wilde ik sowieso nog proberen hem bij te voeden. Als het aan hem ligt drinkt hij nu zo'n 15 min bij me om vervolgens 15 min later de andere borst te willen. Hij heeft vannacht eigenlijk alleen op me geslapen endan maximaal een uurtje. Nu ligt hij klaarwakker naast me terwijl ik kolf en ik heb hem toch net echt twee borsten en 30 cc bijvoeding gegeven...
  zaterdag 5 april 2014 @ 11:04:39 #216
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138533906
Wanneer heb je voor het laatst gewogen? Als ik echt twijfelde tussen twee weegmomenten in legde ik een snijplank op m'n keukenweegschaal en legde ik daar m'n baby op om te kijken wat ze woog.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:00:05 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138534922
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:07 schreef Dot. het volgende:
Pff, waren jullie ook zo onzeker in het begin?... Ik vind het toch best lastig om hem goed tegelijk met een grote hap tegen me aan te duwen en hij lijkt ook gewoon onverzadigbaar. Daarbij vindt hij de fles nu ineens toch wat vervelend en dan wordt mijn vriend een beetje gefrustreerd, waardoor hij gefrustreerd raakt en overstuur. Alleen aanleggen helpt dan maar dan kan ik dus niet kolven en zolang hij nog niet op zijn geboortegewicht is (nog 100 gram) weet ik niet of ik het aandurf zonder bijvoeden, maar hoe krijgen we dat er in hemelsnaam in? We kunnen dinsdag weer wegen dus tot die tijd wilde ik sowieso nog proberen hem bij te voeden. Als het aan hem ligt drinkt hij nu zo'n 15 min bij me om vervolgens 15 min later de andere borst te willen. Hij heeft vannacht eigenlijk alleen op me geslapen endan maximaal een uurtje. Nu ligt hij klaarwakker naast me terwijl ik kolf en ik heb hem toch net echt twee borsten en 30 cc bijvoeding gegeven...
Zelfs bij nummer 3 weer onzeker.
Ik denk dat jullie gewoon prima bezig zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:03:29 #218
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138534986
Lastig Dot. Ik herken die onzekerheid van mijn eerste. Denk je dat hij nog honger heeft of zou het ook mamahonger kunnen zijn? Wij hebben met dat laatste te maken, ons jongetje lijkt ook onverzadigbaar maar daar helpt geen extra voeding tegen, het gaat vooral om het huidcontact. Ik probeer nu maar zoveel mogelijk gehoor te geven aan die behoefte. Hij is nog zo klein... De tijd dat hij alleen gaat slapen komt nog wel!
Oude (on)bekende.
pi_138535089
Dot ja heeeeeeul onzeker in het begin!!!
ik vroeg me bij alles of het normaal was! zo veel bij mama zijn? zo veel drinken? waarom spugen en dan weer willen drinken? waarom kan ik dr nooit weg leggen? waarom wil ze niet bij mijn man? waarom huilt ze altijd als we aan het eten gaan s' avonds? waarom wil ze snachts zooo vaak drinken?
:* volg je moederhart!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:13:28 #220
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138535165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:09 schreef bitterend het volgende:
Dot ja heeeeeeul onzeker in het begin!!!
ik vroeg me bij alles of het normaal was! zo veel bij mama zijn? zo veel drinken? waarom spugen en dan weer willen drinken? waarom kan ik dr nooit weg leggen? waarom wil ze niet bij mijn man? waarom huilt ze altijd als we aan het eten gaan s' avonds? waarom wil ze snachts zooo vaak drinken?
:* volg je moederhart!
Precies dit!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:13:33 #221
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138535167
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 09:07 schreef Dot. het volgende:
... Ik vind het toch best lastig om hem goed tegelijk met een grote hap tegen me aan te duwen en hij lijkt ook gewoon onverzadigbaar. D
Gewoon direct al tegen je aan houden en je tepel tegen zijn neusje leggen.
Vooral het hoofd goed naar achter kantelen is belangrijk voor de grote hap en als de tepel boven de mond zit dan doen ze het hoofdje vaak goed naar achter.

Gratis tip :@ en verder dat wat de rest zegt :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138535246
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:22:00 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138535332
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  † In Memoriam † zaterdag 5 april 2014 @ 12:23:19 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_138535358
quote:
sorry hoor, maar ik heb zo zitten lachen om die gebreide borst :@
_O-
pi_138535545
:D Ja daarom postte ik hem :D ik vond hem schattig!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138535938
O+

Thanks dames, het zijn dus geen vreemde gevoelens. We hebben net even 60 ml gekolfde melk gegeven en nu ben ik aan het kolven. Nu weet ik even wat erin zit en dat vind ik stiekem wel even fijn. Maar als we kV zouden geven zou hij meer voeding mogen toch? Hij was gisteren 4060 gram. Hij hangt nu al hikkend bij m'n vriend met wijd open ogen, want hij had net weer een mondje gespuugd toen hij net lag terwijl ik hem toch best een tijd rechtop had gehouden.

Die nipple Flip had de lk idd laten zien, ik zal hem nog eens wat uitproberen want vannacht vond ik het maar lastig. Je hebt eigenlijk nog een extra hand nodig soms :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 05-04-2014 13:12:24 ]
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:57:51 #227
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138536087
Doe de hamburger *O*

Dat is hier dé truc voor de moeizame rechterborst (en dan kost t soms nog moeite).

Ik heb hier afgesproken dat we volgende week een keer een voeding gaan oefenen met de fles en vriend mag dan ook een speen proberen. Hij is er zo van overtuigd dat dat toegevoegde waarde heeft dat ie het maar gewoon een keer moet doen, want anders krijg ik de speen als heilige graal nooit uit z'n hoofd.

Hoe is jullie ervaring daarmee qua tepel/speenverwarring? Meisje is 6 wk volgende week.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138536387
Ik heb net uit 1 borst 50 cc gekolfd, dus ik heb echt wel genoeg iig :) En mijnheer lustte ook nog wel wat dus hij heeft nog even 40 cc weggeklokt en nu krijgt hij als toetje mijn linkerborst :)
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:30:30 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138536737
Hamburger doe ik ook soms, werkt als een tiet :+.
Tepel-speenverwarring merk ik hier niet, en wij doen al anderhalve week een flesje. De lactatiekundige alhier zei dat als hij gewoon een goede techniek heeft aan de borst, hij ook gewoon een flesje kan. Tepel-speenverwarrig schijnt niet zo heel vaak voor te komen.

Ik heb net trouwens voor het eerst in het openbaar gevoed *O*: in de Subway. Meneer kreeg honger tijdens het winkelen, dus ik moest wat!

[ Bericht 2% gewijzigd door Burdie op 05-04-2014 13:37:44 ]
KuikenGuppy
pi_138537666
Lekker bezig Burdie! Fijn he, gewoon voeden in het openbaar!

En dot wat fijn *O*

KP Hier geen last van tepel/speenverwarring. Flesje gaat goed, hij snapt er soms geen drol van maar die tepel pakt hij als een malle :+!
♥ J & S
  zaterdag 5 april 2014 @ 14:52:01 #231
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138538386
Voeden in het openbaar geeft je zoveel vrijheid :Y
Oude (on)bekende.
  zaterdag 5 april 2014 @ 15:09:50 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138538741
Inderdaad, en niemand die raar opkeek. Het was haske discreet 8-).

De fles is hier trouwens een hit, zodra hij door heeft dat de maaltijd wordt geserveerd uit rubber ipv uit een tiet, gaan die oogjes op standje 'muahahaha' en het tongetje op standje tornado en wordt de oh-zo-zorgvuldig gekolfde maaltijd binnen no-time als een waterkolk verslonden _O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 05-04-2014 17:01:52 ]
KuikenGuppy
  zaterdag 5 april 2014 @ 15:48:12 #233
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138539418
Fijn dat jullie ervaringen goed zijn wel!

Burdie! Mijlpaal *O* en wat toevallig, ik koppel net af op n terrasje! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 5 april 2014 @ 22:32:34 #234
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138553923
Ik ben gisteravond voor het eerst sinds de geboorte van zoon een hele avond zonder hem weggeweest. Tot nu toe eigenlijk nooit langer dan anderhalf uur van hem weggeweest, dus dat was een hele stap voor deze mama. :') :@

Wo-do-vr na de ochtendvoeding gekolft en twee flessen melk bij elkaar gesprokkeld, had overigens wel zere tepels van het kolven, wellicht omdat ze dat niet gewend zijn.....
Hij drinkt zo'n 100-140 ml uit de fles en kreeg ook nog een bordje pap van geitenmelk, is ie verzot op. :D
Het ging perfect, hij was rustig en had lekker geslapen, twee keer een fles op en een papje, ik was weg van 19.00 tot 0.30 uur.

Dus mijn kind van bijna 10 maanden kan ook zonder mijn borsten, zo blijkt en gewoon uit de fles drinken na 3 keer oefenen. O+
pi_138554874
Wat fijn dat het zo goed ging Juud!

Voeden in het openbaar, ik voelde me altijd zo trots! Op mijn kind, op het feit dat ik bv kon geven en dat andere mensen dat geluk konden zien! :D :@ Geniet ervan, zeker met het mooie weer. Lekker erop uit O+.

Mijn uk heeft ook vanaf 5 dagen oud een flesje gehad voor bijvoeding en dat is nooit een probleem geweest. Als de drinktechniek aan de borst goed is, loopt het niet zo'n vaart (heb ik begrepen van lk en verpleegkundige op de neonatologie).

Mijn niet-meer-zo-mini vroeg vanavond bij het naar bed gaan om de fles (en moest huilen toen hij er even op moest wachten). "Bosssjjj nee, fles!!" Kleine jommetjes worden groot O+ :'( O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138560729
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 22:56 schreef Phaidra het volgende:
Wat fijn dat het zo goed ging Juud!

Voeden in het openbaar, ik voelde me altijd zo trots! Op mijn kind, op het feit dat ik bv kon geven en dat andere mensen dat geluk konden zien! :D :@ Geniet ervan, zeker met het mooie weer. Lekker erop uit O+.

Mijn uk heeft ook vanaf 5 dagen oud een flesje gehad voor bijvoeding en dat is nooit een probleem geweest. Als de drinktechniek aan de borst goed is, loopt het niet zo'n vaart (heb ik begrepen van lk en verpleegkundige op de neonatologie).

Mijn niet-meer-zo-mini vroeg vanavond bij het naar bed gaan om de fles (en moest huilen toen hij er even op moest wachten). "Bosssjjj nee, fles!!" Kleine jommetjes worden groot O+ :'( O+
:'( . Phaidra was het de eerste keer dat hij niet bij jou wou drinken?

Juud fijn, dat het zo goed ging op je avond uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138561144
Sorry voor weer een klaagpost van mijn kant :'( Na weer een bijna volledig slapeloze nacht is mijn vriend meneer nu een volle fles kv aan het geven terwijl ik kolf, in de hoop dat hij dan eventjes gaat slapen omdat ik er echt even helemaal doorheen zit en hem net huilend aan de borst had, maar ik vind dit heel zwak van mezelf :'( Ik vind het veel drinken helemaal niet erg, maar hij slaapt gewoon echt niet en al helemaal niet in z'n cosleeper. Als hij op of tegen me aan ligt dut hij even een half uurtje weg en dan komt hij weer. Hij drinkt dan vlot 15 minuten en m'n borsten voelen ook echt leeg dan en getuige m'n slechte kolfopbrengst nu zijn ze dat ook. Ik dacht aan een regeldag maar hij heeft dan al 11 regeldagen achter de rug. Overdag is het ook maximaal een half uurtje tot een uur en wakker wegleggen is gegarandeerd binnen 5 min grote huiluithalen. Hij rommelt ook aan de borst, wroeten en kreunen en loslaten, maar hij poept nog regelmatig en als we hem troosten gaat hij ook echt zoeken, dan zijn het toch geen krampjes? Zijn poep is wel nog steeds groen ipv geel.

Ik wil echt doorzetten want mijn moeder is gestopt na 10 dagen en ik vond dat altijd onzin, maar nu snap ik het meer ;( Het is wel echt nog steeds het lekkerste ventje dat er is en ik geniet ook echt van hem en ons verse gezinnetje O+

Ik heb ook een borstvoedingscafe gevonden in de buurt, dus dat leek me ook wel fijn om eens heen te gaan. De hamburger werkt trouwens idd als een tiet *O* Mijn tepels blijven mooi rond als hij loslaat, dus hij hapt echt goed aan. Ze zijn nu wel wat gevoelig na het vele drinken, maar niet heel pijnlijk. Lang leve de Purelan :)

En tijdens deze post is het kolven toch op gang gekomen en heb ik toch nog even 60 cc gekolfd :s)

[ Bericht 13% gewijzigd door Dot. op 06-04-2014 09:19:39 ]
  zondag 6 april 2014 @ 09:16:01 #238
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138561191
Heb je al contact gehad met een LK, heb je verhaal verder niet meegekregen. Als je wil blijven borstvoeden dan zou ik dat doen, die kan je ook op zondag vaak wel bellen/mailen.

Ik weet niet in welke regio je woont, er zijn vast nog dames hier die je ook een goede LK kunnen aanraden en anders kan je er hier een opzoeken.

http://zoeken.nvlborstvoeding.nl/
  zondag 6 april 2014 @ 09:18:53 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138561211
Dot :*.
Het klinkt in mijn mede-beginnende-mama-oren alsof hij niet huilt van honger, maar iets anders? Als ik S. aanleg terwijl hij bijvoorbeeld huilt om een boertje of een vieze luier, dan drinkt hij wel, maar al 'klierend' (wroeten, zich tegen mij afzetten, kreunen, hoofdje draaien, etc.).
KV maakt je trouwens niet zwak, ik vind je juist een bikkel :*.
KuikenGuppy
pi_138561222
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:16 schreef Juud79 het volgende:
Heb je al contact gehad met een LK, heb je verhaal verder niet meegekregen. Als je wil blijven borstvoeden dan zou ik dat doen, die kan je ook op zondag vaak wel bellen/mailen.

Ik weet niet in welke regio je woont, er zijn vast nog dames hier die je ook een goede LK kunnen aanraden en anders kan je er hier een opzoeken.

http://zoeken.nvlborstvoeding.nl/
De lk is al twee keer geweest :@ Ik mag haar idd ook mailen, maar ik weet niet zo goed wat ik nog moet vragen...
pi_138561238
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:18 schreef Burdie het volgende:
Dot :*.
Het klinkt in mijn mede-beginnende-mama-oren alsof hij niet huilt van honger, maar iets anders? Als ik S. aanleg terwijl hij bijvoorbeeld huilt om een boertje of een vieze luier, dan drinkt hij wel, maar al 'klierend' (wroeten, zich tegen mij afzetten, kreunen, hoofdje draaien, etc.).
KV maakt je trouwens niet zwak, ik vind je juist een bikkel :*.
Maar als ik hem dan rechtop houd om te boeren gaat hij eigenlijk aan richting m'n tepel. Toch langer volhouden? Als we hem horen poepen verschonen we eigenlijk bijna meteen maar hij plast wel ook veel, dus misschien nog maar vaker verschonen dan?
pi_138561409
Och Dot... :{ Het klinkt m.i. of hij ergens last van heeft.
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 09:21 schreef Dot. het volgende:

[..]

De lk is al twee keer geweest :@ Ik mag haar idd ook mailen, maar ik weet niet zo goed wat ik nog moet vragen...
Ik zou haar mailen wat je hier schrijft over zijn gedrag mbt slapen en drinken.

Sterkte hoor, niet slapen is gewoon echt heel ruk.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138561449
Hij heeft trouwens nog wel twee bulten op z'n hoofd, een van de vacuümpomp en een hematoom die allebei nog weg zullen trekken volgens de vk. Ze had ook overlegd met de kinderarts en de hematoom moest over twee weken weg zijn anders moesten we aan de bel trekken.
pi_138561668
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 09:22 schreef Dot. het volgende:

[..]

Maar als ik hem dan rechtop houd om te boeren gaat hij eigenlijk aan richting m'n tepel. Toch langer volhouden? Als we hem horen poepen verschonen we eigenlijk bijna meteen maar hij plast wel ook veel, dus misschien nog maar vaker verschonen dan?
Ik zou hem gewoon aanleggen als ie zo driftig op zoek is!

En Dot. je doet het zooo goed! niet aan jezelf twijfelen :*

Dat de nipple flip werkt is al heeel positief! en dat hij zo goed poept en plast! en groeit op jou melk!

De eerste weken zijn erg vermoeiend, hier was het constant voeden en tussen 8 uur s'avonds tot 2 uur s'ochtends clusterde ze :X ze sliep ook alleen boven mij want ohjee als ik het houd contact verbrak :o

Dit is een hele goede website die mij vaak hielp toen ik me af vroeg of het echt zo hoorde:
http://kellymom.com/bf/normal/newborn-nursing/


Hou je taai :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138561917
Ah Dot in het begin kan het allemaal zo lastig zijn, je moet stipje ook nog beter leren kennen om echt een beetje te kunnen peilen wat er is. Maar je doet het al ontzettend goed zo. Het zou heel goed kunnen dat hij pijn in zijn hoofdje heeft, opzoek is naar comfort en troost aan de borst maar het uiteindelijk toch niet heel comfortabel is. Misschien andere houdingen proberen als je dat nog niet hebt gedaan? Kreunen is vaak een teken van pijn, wie weet. Je bent op de goede weg!
pi_138561959
Oh dat is een goede. Zal hij pijn hebben door de vacuümpomp? Misschien langs een goede osteopaat gaan Dot.?

Mabawa hoe gaat het met het kolven en je productie?

Phaidra, fles :? hoe kwam hij op dat idee? heb je hem kv gegeven of gekolfd? je had dacht ik niks meer toch in de vriezer? :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138562138
Ik heb het idee dat het iets beter gaat. Ik kof weer meer en als ik een kort werkdagje heb, hoeft er soms geen kV klaargemaakt te worden omdat 3 flessen dan voldoende zijn!!! (ondanks de officiële 9 uur of ben ik regelmatig vroeger klaar)
Ik kom nu dus soms weer aan minimaal 300cc per dag, jippie!
Morgen wegen ben benieuwd.
pi_138563853
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 09:39 schreef Morretje het volgende:
Och Dot... :{ Het klinkt m.i. of hij ergens last van heeft.

[..]

Ik zou haar mailen wat je hier schrijft over zijn gedrag mbt slapen en drinken.

Sterkte hoor, niet slapen is gewoon echt heel ruk.
^^ dit idd! Reflux wellicht? In combi met groene luiers zou het ook juist overproductie kunnen zijn? Nou ja, het lijkt me iig goed om ernaar te laten kijken, in plaats van dat wij op een afstand gissen :*.

Bitterend, hij krijgt wel eens een flesje koemelk voor het slapen gaan als ik er niet ben. Dus daar kent hij het van. Het was voor het eerst dat hij uit zichzelf niet wilde drinken. Na het flesje wilde hij toch ook nog even borst, dat dan weer wel. Maar vanochtend bij het opstaan vroeg hij niet om te drinken. Dan is het wat mij betreft ook goed, dan heeft hij er blijkbaar geen behoefte aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138564150
Ohhh zo! mini wordt groot! hier is het eerste wat ze roept bij het wakker worden jaaaaaaa trinken mama!!! tieeetieee! :D

Mabawa klinkt veelbelovend!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 12:53:49 #250
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138565557
Och dotje! Moeilijk he, dat begin? Ik vond het ook heel zwaar, het bracht me in het begin helemaal niet dat gelukzalige ze-groeit-op-mijn-melk en kijk nou hoe mooi gevoel, maar enkel pijn en onzekerheid. Je bent een bikkel dat je doorzet, ook met flesjes kv tussendoor. En straks, als het makkelijker gaat, heb je het toch maar mooi geflikt! en als het niet meer gaat en je haakt af omdat je het niet meer trekt, ben je óók een bikkel. Zulke beslissingen zijn niet makkelijk en je bent júist een goede mama als je aanvoelt waar je grens ligt. Ook als dat stoppen betekent. Waarmee ik niet wil zeggen dat je moet stoppen, want je doet het écht heel goed, maar ik vind dat vrouwen zich geen gefaalde mama moeten voelen als ze wél moeten stoppen.

Heel goed dat de hamburger werkt, een goede hap maakt effectiever drinken!

Ik hoop dat er heel snel wat meer rust komt, in het drinken maar ook de uren daar omheen.

Mabawa, dat klinkt goed! *O* nog al zon bikkelmama!

Ik heb hier sinds gistermiddag een pijnlijke linkerborst. Heel bijzonder. Geen harde plekken, maar wel wat warm en rozig en het voelt alsof er een hele grote blauwe plek in zit. Productie blijft ook wat achter lijkt het, want hij wordt niet zo gespannen als normaal als ie weer aan de beurt is. Geen idee wat het is, maar voor de zekerheid heb ik onder de douche maar flink richting tepel gemasseerd (au!) en leg ik madame veel aan aan die kant. Hoop dat t snel over is, misschien is het wel gewoon echt een interne blauwe plek ofzo.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138565568
Bitterend hier ook bij het wakker worden als eerste willen drinken. Hij zegt dan appel (dat woord blijft hij volhouden voor mamamelk) en na de eerste borst: meer drinken. Soms laat hij er zelf langer tussen, maar overdag zijn minimaal 2- 3 voedingen overdag nog wel standaard (s'ochtends, als ik thuis ben voor zijn middagslaapje en s'avonds voor het slapen gaan).
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138567295
KP geeen idee wat het kan zijn! wel beterschap :*

Tinu :D wat lief dat hij het appel noemt!! ze drinkt hier met 28 maanden zo'n 4 keer per dag en soms wat slokken tussen door
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138567438
Kp heb je zelf koorts? In ieder geval goed opletten, dat je geen koorts krijgt en dat het dus geen bo wordt.

Bitterend met s'nachts een keer zitten wij ook op zo'n 4 keer per dag (en nacht). En soms ook wat losse slokjes tussendoor. Soms wil hij ook 10 minuten na het drinken alweer maar dan probeer ik hem even af te leiden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 6 april 2014 @ 13:55:36 #254
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138567588
Geen koorts, wel al de hele week keelpijn en gammel, dus weerstand is niet optimaal. Bo doe ik niet aan hoor :X bah!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138567923
Heel goed KP. Je moet er ook niet aan beginnen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138569616
Au KP! Hopelijk is het snel over!

dot je bent een bikkel :*!

Hier de afgelopen 2dagen clusterdagen.. Resultaat dikke ploftieten en een baby die heel de dag slaapt ;( :+ O+
♥ J & S
pi_138575040
Ik heb toch de vk nog even gebeld en die heeft ons doorgestuurd naar de kinderarts vanwege het hele verhaal met de twee bulten, niet slapen, regelmatig met z'n hele lichaam stuipen en eigenlijk alleen aan de borst rustig. Dat was wel even schrikken want ze willen hem graag houden ter observatie en een echo maken van zijn hoofd. De ka kom het namelijk toch niet helemaal verklaren en het feit dat we ons zorgen maken vond hij ook erg belangrijk.

De groene luiers zijn volgens iedereen hier geen probleem. Mijn productie is heel goed, maar wat wil je als hij maximaal 2 uur tussen voedingen laat... Het aanhappen en drinken gaat ook goed, dus eigenlijk is dit meer een post voor het babytopic, maar aangezien jullie allemaal zo fijn meedenken en misschien daar niet allemaal lezen toch maar even hier :)
pi_138575576
Dat is zeker schrikken dot maar wat goed dat je toch gebeld hebt! Hopelijk is er snel duidelijkheid! :* En super van je productie!
pi_138575778
Ik lees nog stiekem mee hier, en even een :* voor Dot. Heel goed dat je je gevoel hebt gevolgd en de vk hebt gebeld. Hopelijk is het niks ernstigs en voelt Stipje zich snel beter :*
  zondag 6 april 2014 @ 17:06:04 #260
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138576317
Dot wat schrikken dat je nu toch moet blijven. :*
  zondag 6 april 2014 @ 17:11:06 #261
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138576474
Dot :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138576758
Wat een schrik Dot! Sterkte in het ziekenhuis, hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138577765
De ka is geweest en hij krijgt morgen een echo. Hij gaf wel aan dat we echt moeten proberen een ritme in zijn voedingen te krijgen, want hij drinkt echt als troost en niet omdat hij honger heeft. Hij is namelijk in twee dagen 80 gram aangekomen, dus groeien doet hij goed :) Nu heben we dus toch maar even een speen erbij gepakt, ook omdat hij geen problemen heeft met de fles en een handige truc met hem op zijn zij op schoot leggen met je armen dicht tegen hem aan en zijn hoofd in je handen en dan heen en weer wiegen en heel hard ssshh roepen. Mijn vriend mag tot half 11 blijven en daarna kan ik altijd de ontzettend lieve verpleegkundigen om hulp vragen O+

Ik ben iig al heel erg gerustgesteld dat de arts zich geen zorgen maakt :)
pi_138578135
Dot. fijn dat de arts zich niet zorgen maakt!

Maareh wat is er mis met borsten als troost :? daar is BV toch ook voor?
Iedereen is daar natuurlijk anders in en je moet zoeken wat voor jou en jou baby werkt maar op zich is het heel normaal als een kleine baby niet alleen aan de borst wil als hij honger heeft maar ook bij vele indrukken, kraampjes, ongemakken of wat dan ook
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138578635
Ja ben ik het mee eens hoor, maar hij komt gewoon zo vaak dat hij geen rust krijgt en ik ook niet. Ik leg hem soms wel elk uur aan en ik merk gewoon dat ik dat echt niet trek. En dan liever proberen om de voedingen wat te rekken en bv blijven geven dan om over te schakelen naar kv, waarbij we dan waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben. Ik blijf wel gewoon kolven trouwens.
pi_138578786
Ik snap het :* hoop dat jullie allebei rust zo vinden!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 18:33:27 #267
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138578899
Bah Dot :{ Hoop dat er snel iets gevonden wordt waardoor jullie beide wat meer rust krijgen :*
Oude (on)bekende.
  zondag 6 april 2014 @ 18:58:38 #268
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138579820
Dot, wat heftig dat je kleine is opgenomen. ;(
Qua troostvoeden en zo, mijn gevoel is dat je altijd kan aanleggen. Als je het op dat moment niet trekt om hem aan te leggen is er nog altijd een speen. Als het maar werkbaar is voor jou en je partner.

Sterkte iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_138580583
Dot sterkte :* . Hopelijk weet je morgen meer. Wel fijn, dat de arts zich geen zorgen maakte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 6 april 2014 @ 20:11:53 #270
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138582823
Mijn kind wil geen speen *O* :@

Mama was moehoehoe na nog n nacht drama en aangezien we toch al een concrete afspraak hadden dacht ik, joh, whatever. Dat weekje maakt ook niet meer uit. *plop*. En toen deed F.enne :? :( :{w bij zowel de difrax als de avent. En de bibi's skippen we want dental.

Aan de ene kant jammer (want nog steeds totale afhankelijkheid van vriendje tepel en mevrouw pink), aan de andere kant weer n zorg minder :@ vriend is ook om.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 20:24:24 #271
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138583504
Jeetje Dot, wat een gedoe met jullie kleine mannetje.... ik snap goed dat je af en toe speen geeft, als ie echt honger heeft zal ie dat vast laten merken. Ik wens je veel succes daar, hoop dat jullie snel weer thuis zijn. ;)

Mijn zoon had wel al vrij snel een speen, maar na 7 maanden was het opeens plop en wil ie hem niet meer.... dus ik ben nu alsnog de levende speen. :')
pi_138583780
Jemig Dot, veel sterkte joh!
Wat betreft die troostmethode: dat zou ik zelf niet aanraden en ik schrik er een beetje van dat een kinderarts dit wel doet. http://kiind.nl/articles/635/UitknopvoorbabysoverHarveyKarp.html
  zondag 6 april 2014 @ 20:45:53 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_138584971
Ik dacht ik ga dr niet nog meer onzeker maken, maar idd, wat Wup zegt. Ik zou dat ook echt nooit doen...
Wel zou ik hem behoedzaam optillen en bewegen en bijv in een dekentje wikkelen en dan zachtjes praten/zingen/wiegen...
pi_138585601
Eens met wup!

Dot, het zuigen en de bv an sich werken pijnstillend voor hem. Helpt het omdat te weten misschien? Dat betekent zeer waarschijnlijk ook, dat als hij zich straks fijner voelt, het vanzelf wel beter wordt. Maar dat je gaat zoeken naar andere middelen om hem zich prettig te laten voelen snap ik ook heus. Sterkte met je ventje hoor, wat naar zo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 6 april 2014 @ 20:54:21 #275
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138585633
Ik leer hier zoveel :o als mini over de rooie is doe ik wel wiegen op m'n arm (hoofdje tegen me aan) of in kikkerhouding en ssh-en en m'n pink geven voelt dan heel natuurlijk :@ . Ssh-en als in zachtjes / fluisterend ssh, stil maar meisje of iets in die trant. Maar ja, wat is dan 'heel hard ssh'en' en wanneer is die methode slecht? Zou bij god niet weten wat ik er soms anders mee moet. /ontaarde moederalert
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138586229
De methode die Harvey Karp gebruikt is echt hard hoor, niks lieflijks zacht ssht aan.

Er zijn vast wel youtubes van..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138586323
Als je wil, kun je filmpjes ervan bekijken op YouTube. Wat jij beschrijft komt er niet eens bij in de buurt, Kim :)
  zondag 6 april 2014 @ 21:03:21 #278
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138586392
Ik schoot alweer bijna in de 'ik beschadig mijn kind :'( ' modus.

T is wat, baby's. :')

Wat een ontzettend fijne site trouwens, mooie stukken over het belang van hechting en troosten!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 21:12:17 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138587049
Kim, niet zo onzeker joh.
Je doet het hartstikke goed hoor ;).
KuikenGuppy
pi_138588307
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:01 schreef Morretje het volgende:
De methode die Harvey Karp gebruikt is echt hard hoor, niks lieflijks zacht ssht aan.

Er zijn vast wel youtubes van..
:o
Ik kende het helemaal niet...wat een engerd :{
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138588495
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:26 schreef Dot. het volgende:
Ja ben ik het mee eens hoor, maar hij komt gewoon zo vaak dat hij geen rust krijgt en ik ook niet. Ik leg hem soms wel elk uur aan en ik merk gewoon dat ik dat echt niet trek. En dan liever proberen om de voedingen wat te rekken en bv blijven geven dan om over te schakelen naar kv, waarbij we dan waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben. Ik blijf wel gewoon kolven trouwens.
Dat vind ik heel begrijpelijk en ik snap dan ook wel dat de arts dit zegt.
Ik heb zelf ook wel gemerkt dat tijdens clustermomenten toen I. nog maar drie weken oud was ze echt van streek kon raken aan de borst. En dan hielp het goed als mijn vriend haar even van me overnam. Het drinken aan de borst was dan ook eigenlijk geen troost meer, maar obsessief. En dan zag ik ook dat ze op een gegeven moment zo moe was dat ze daardoor ook niet meer goed kon drinken.

Veel succes en sterkte met alles.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 april 2014 @ 21:29:59 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138588518
Agos Dot, wat een schrik, zomaar in t ziekenhuis! :{ Maar goed dat jullie er zo bovenop zitten hoor _O_ En dat je een speentje probeert snap ik ook, maar idd, laat je niet van aanleggen afhelpen door een kinderarts.... volg je eigen gevoel! En als dat gevoel MOE is, natuurlijk probeer je het dan even op een andere manier, daar is niks mis mee!

Kim, al wat minder pijnlijk? Ik heb het ook een keer gehad, zoals jij beschrijft. Masseren leek niks uit te halen, en kolven was erg pijnlijk, dus ik heb E extra veel aan die kant aangelegd, en dat werkte wel :Y
  zondag 6 april 2014 @ 21:30:17 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138588538
Hij noemt zichzelf babyfluisteraar toch? Of was dat iemand anders?
KuikenGuppy
pi_138588550
Ik kende het ook niet, maar die Harvey is echt niet helemaal wijs. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 april 2014 @ 21:37:16 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138589079
Helemaal eens met LadyBlack. Heel veel sterkte Dot. :*
  zondag 6 april 2014 @ 21:52:20 #286
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138590060
Ik vind t ook een rare man. :{

Lb, nee, tis niet zo fraai eigenlijk. Na tinu's berichtje toch nog maar n rondje gegoogled en de kenmerken van een bo komen akelig dicht in de buurt. -O- ik volg nu dan ook maar de tips die de richtlijn borstvoeding en bv.com daarbij geven in de hoop dat t snel weer afneemt. Ik kan er echt geen aanraking op verdragen joh. Las wel ook dat een normale bo vaak maar kort aanhoudt. Dus als dat het is hopen we op geen koorts en een normaal verloop. Komt allemaal weer goed! en dan hebben we het kwartet aan complicaties wel compleet :') tongriem, kloven, blaren, overproductie, spruw en dan die ook nog. Indrukwekkend *) :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138590178
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:52 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind t ook een rare man. :{

Lb, nee, tis niet zo fraai eigenlijk. Na tinu's berichtje toch nog maar n rondje gegoogled en de kenmerken van een bo komen akelig dicht in de buurt. -O- ik volg nu dan ook maar de tips die de richtlijn borstvoeding en bv.com daarbij geven in de hoop dat t snel weer afneemt. Ik kan er echt geen aanraking op verdragen joh. Las wel ook dat een normale bo vaak maar kort aanhoudt. Dus als dat het is hopen we op geen koorts en een normaal verloop. Komt allemaal weer goed! en dan hebben we het kwartet aan complicaties wel compleet :') tongriem, kloven, blaren, overproductie, spruw en dan die ook nog. Indrukwekkend *) :P
Ik had een keer een dreigende BO en toen LLL gebeld en na veel tips te hebben gekregen (kind laten drinken in de richting van de harde plek, warm houden enzovoort) zei ze dat ik ook ibu mocht nemen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 21:55:43 #288
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138590284
Ah, das met de nacht in zicht fijn om in het achterhoofd te houden! Dank :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138590633
Oh nee toch wel KP. Dikke :* .
Als het morgen nog steeds niet beter is kun je naar de ha gaan en ab kuur laten voorschrijven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138590711
Ja ook dat!!

Beterschap!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 22:03:57 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138590788
Sterkte Kim! Je hebt je arsenaal wel gehad zeg. Respect voor je doorzettingsvermogen. Hopelijk kun je het nog afwenden en snel zonder gedonder genieten van je kindje aan de borst :*
  zondag 6 april 2014 @ 22:59:29 #292
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138594016
Dank! :@

Ik hing er net de kolf aan zodat meisje de andere weer even netjes leeg kon drinken (sinds vanmiddag was dat boobie 2.0). Opbrengst amper 50cc :{

Ik ben gewend in 10 min een fles vol te pompen, dus dat was ff een domper. Trekt wel weer bij, toch??
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 23:21:55 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138595136
Ik ben ook een ssshh-er maar dan zachtjes en met lieve woordjes er tussen. O+
Mijn jongste 2 zijn heel gelukkig als ik dat doe. Maar dat harde vind ik zo zielig
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138596297
Ah nee Kim het zit je echt niet mee! Hopelijk zet het niet verder door. Bikkel jij! :*

Ik doe ook aan shhhhhh-en. Soms niet eens zo heel zacht, maar ook niet overdreven hard om hem te overstemmen hoor. Het gaat gepaard met M rechtop tegen me aan houden, heen en weer wiegen en dingen zeggen als 'stil maar lieverd' 'rustig maar'
Dit is echt in gevallen dat hij ontroostbaar is en is gelukkig al rum een maand geleden.
Iets wat heel natuurlijk gaat eigenlijk. Niet verwacht dat het niet goed zou kunnen zijn.
pi_138599015
Beterschap KP!

Hm, apart idd, maar ik moet wel zeggen dat hij hem wel in slaap kreeg voor anderhalf uur... Zo hard als hij ssdhhte kan ik niet eens, dus ik doe het ook gewoon zachtjes. Het geborgen wiegen deden we al en een hand op z'n hoofdje vindt hij ook fijn, dus dat lijkt me toch niks vreemds?

Hij heeft net weer even anderhalf uur gelegen waarvan ik ook een uurtje heb geslapen maar de voeding daarvoor is hij heel de tijd wakker geweest al lag hij dus wel rustig in m'n schoot terwijl ik hem wiegde met m'n armen tegen hem aan met af en toe sshh zeggen (niet in z'n oor).

Ik vind het idd wel lastig al die verschillende adviezen, dus ik probeer ook vooral te doen wat ons het beste lijkt en nu is dat vooral te proberen wat meer rust in zijn lijf en onze lijven te krijgen op de een of andere manier en elk uur aanleggen is dat het even niet. Hij drinkt genoeg uit beide borsten en toen we hem net ingebakerd weg legden ging hij dus ook weer even lekker anderhalf uur slapen en had dus 2,5 uur tussen de voedingen. Veel beter dan elk uur :) ik weet niet wat de lk hiervan vind, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer en hopelijk kunnen we hiermee stapjes zetten naar geen bijvoeding en een fijn ritme

[ Bericht 3% gewijzigd door Dot. op 07-04-2014 02:54:53 ]
  maandag 7 april 2014 @ 01:54:27 #296
381212 Gulara
From the future
pi_138599704
Ach Dot en Dotje in het ziekenhuis. Hopelijk gaat het snel beter. :*

Beterschap KP. :*

Ik shhhh ook. En mijn graadmeter is hoe het voor mezelf voelt. Meestal shhhh ik zachtjes terwijl ik hem zachtjes heen en weer wieg. Ik merk dat ik dan zelf ook ontspan (in trance is een raar woord, maar beschrijft het wel een beetje).
Hard shhhh-en doe ik ook wel eens. Maar dan ben ik meestal zelf geïrriteerd (niks menselijks is mij vreemd ;) ) en dan is het helemaal niet ontspannen, want bij hard shhhh-en komt -bij mij- juist adrenaline vrij en dat lijkt me helemaal niet handig.

Conclusie: Ik shhhh zachtjes. :s)
pi_138600646
Je bent hartstikke goed bezig Dot! Zo doe ik het ook. Wat past het beste bij de baby én bij ons. Jullie doen het als gezin, samen. O+ Je vult je kind niet met accuzuur als je het inbakert of ssht. Als het voor jullie werkt dan is het goed. :*
pi_138601358
Dot, wat vervelend, maar wel goed dat ze het nakijken want drinken tegen de pijn is goed mogelijk. Bij Ellie was de afdruk van de pomp met 2 dagen weg.

Verder is het idd slopend, zo vask. Ik vind dat hele harde shhen ook erg naar klinken, maar als dat voor jullie goed voelt, gewoon doen. Hier hield/ hou ik haar tegen m'n schouder, wieg staans van links naar rechts en maak zachte hmmm-hmmm geluidjes. Werkt best goed voor Ellie.

Sterkte met de echo vandaag!

Oh, en KP, heb ik ook wel ns. Trekt hier altijd weer bij!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 07-04-2014 09:29:01 ]
Home is where the O+ is...
  maandag 7 april 2014 @ 09:14:10 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138601580
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 01:13 schreef Dot. het volgende:
Beterschap KP!

Hm, apart idd, maar ik moet wel zeggen dat hij hem wel in slaap kreeg voor anderhalf uur... Zo hard als hij ssdhhte kan ik niet eens, dus ik doe het ook gewoon zachtjes. Het geborgen wiegen deden we al en een hand op z'n hoofdje vindt hij ook fijn, dus dat lijkt me toch niks vreemds?

Hij heeft net weer even anderhalf uur gelegen waarvan ik ook een uurtje heb geslapen maar de voeding daarvoor is hij heel de tijd wakker geweest al lag hij dus wel rustig in m'n schoot terwijl ik hem wiegde met m'n armen tegen hem aan met af en toe sshh zeggen (niet in z'n oor).

Ik vind het idd wel lastig al die verschillende adviezen, dus ik probeer ook vooral te doen wat ons het beste lijkt en nu is dat vooral te proberen wat meer rust in zijn lijf en onze lijven te krijgen op de een of andere manier en elk uur aanleggen is dat het even niet. Hij drinkt genoeg uit beide borsten en toen we hem net ingebakerd weg legden ging hij dus ook weer even lekker anderhalf uur slapen en had dus 2,5 uur tussen de voedingen. Veel beter dan elk uur :) ik weet niet wat de lk hiervan vind, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer en hopelijk kunnen we hiermee stapjes zetten naar geen bijvoeding en een fijn ritme

Bram werd ook opgenomen toen hij 2 weken oud was. Ik vond dat het ziekenhuis erg fijn meedacht. Zo heeft hij geen sonde gehad en waren ze heel borstvoedingsminded. Wel wat oude methoden met voor en na een voeding wegen en de luiers wegen ed. , maar ze hadden vrij snel door dat Bram prima dronk. En wat fijn was dat hij na een week toch gewoon in een ritme zat, zonder hem heel naar in een ritme te duwen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138602258
Hier helpt middelhard sssshen ook. Doe ik eventjes kort als hij overstuur is, leidt de aandacht af van het overstuur zijn.

Dot. Sterkte! Alle begin is moeilijk, maar fijn dat je hulp krijgt in het ziekenhuis en dat baby een beetje ritme vind.Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Mama knows best, zelfs als ze het nog niet zo goed weet.
pi_138602584
Vol!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')