abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138586229
De methode die Harvey Karp gebruikt is echt hard hoor, niks lieflijks zacht ssht aan.

Er zijn vast wel youtubes van..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_138586323
Als je wil, kun je filmpjes ervan bekijken op YouTube. Wat jij beschrijft komt er niet eens bij in de buurt, Kim :)
  zondag 6 april 2014 @ 21:03:21 #278
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138586392
Ik schoot alweer bijna in de 'ik beschadig mijn kind :'( ' modus.

T is wat, baby's. :')

Wat een ontzettend fijne site trouwens, mooie stukken over het belang van hechting en troosten!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 6 april 2014 @ 21:12:17 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138587049
Kim, niet zo onzeker joh.
Je doet het hartstikke goed hoor ;).
KuikenGuppy
pi_138588307
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:01 schreef Morretje het volgende:
De methode die Harvey Karp gebruikt is echt hard hoor, niks lieflijks zacht ssht aan.

Er zijn vast wel youtubes van..
:o
Ik kende het helemaal niet...wat een engerd :{
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138588495
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 18:26 schreef Dot. het volgende:
Ja ben ik het mee eens hoor, maar hij komt gewoon zo vaak dat hij geen rust krijgt en ik ook niet. Ik leg hem soms wel elk uur aan en ik merk gewoon dat ik dat echt niet trek. En dan liever proberen om de voedingen wat te rekken en bv blijven geven dan om over te schakelen naar kv, waarbij we dan waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben. Ik blijf wel gewoon kolven trouwens.
Dat vind ik heel begrijpelijk en ik snap dan ook wel dat de arts dit zegt.
Ik heb zelf ook wel gemerkt dat tijdens clustermomenten toen I. nog maar drie weken oud was ze echt van streek kon raken aan de borst. En dan hielp het goed als mijn vriend haar even van me overnam. Het drinken aan de borst was dan ook eigenlijk geen troost meer, maar obsessief. En dan zag ik ook dat ze op een gegeven moment zo moe was dat ze daardoor ook niet meer goed kon drinken.

Veel succes en sterkte met alles.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 april 2014 @ 21:29:59 #282
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138588518
Agos Dot, wat een schrik, zomaar in t ziekenhuis! :{ Maar goed dat jullie er zo bovenop zitten hoor _O_ En dat je een speentje probeert snap ik ook, maar idd, laat je niet van aanleggen afhelpen door een kinderarts.... volg je eigen gevoel! En als dat gevoel MOE is, natuurlijk probeer je het dan even op een andere manier, daar is niks mis mee!

Kim, al wat minder pijnlijk? Ik heb het ook een keer gehad, zoals jij beschrijft. Masseren leek niks uit te halen, en kolven was erg pijnlijk, dus ik heb E extra veel aan die kant aangelegd, en dat werkte wel :Y
  zondag 6 april 2014 @ 21:30:17 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138588538
Hij noemt zichzelf babyfluisteraar toch? Of was dat iemand anders?
KuikenGuppy
pi_138588550
Ik kende het ook niet, maar die Harvey is echt niet helemaal wijs. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 6 april 2014 @ 21:37:16 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138589079
Helemaal eens met LadyBlack. Heel veel sterkte Dot. :*
  zondag 6 april 2014 @ 21:52:20 #286
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138590060
Ik vind t ook een rare man. :{

Lb, nee, tis niet zo fraai eigenlijk. Na tinu's berichtje toch nog maar n rondje gegoogled en de kenmerken van een bo komen akelig dicht in de buurt. -O- ik volg nu dan ook maar de tips die de richtlijn borstvoeding en bv.com daarbij geven in de hoop dat t snel weer afneemt. Ik kan er echt geen aanraking op verdragen joh. Las wel ook dat een normale bo vaak maar kort aanhoudt. Dus als dat het is hopen we op geen koorts en een normaal verloop. Komt allemaal weer goed! en dan hebben we het kwartet aan complicaties wel compleet :') tongriem, kloven, blaren, overproductie, spruw en dan die ook nog. Indrukwekkend *) :P
pi_138590178
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:52 schreef Kimpossible het volgende:
Ik vind t ook een rare man. :{

Lb, nee, tis niet zo fraai eigenlijk. Na tinu's berichtje toch nog maar n rondje gegoogled en de kenmerken van een bo komen akelig dicht in de buurt. -O- ik volg nu dan ook maar de tips die de richtlijn borstvoeding en bv.com daarbij geven in de hoop dat t snel weer afneemt. Ik kan er echt geen aanraking op verdragen joh. Las wel ook dat een normale bo vaak maar kort aanhoudt. Dus als dat het is hopen we op geen koorts en een normaal verloop. Komt allemaal weer goed! en dan hebben we het kwartet aan complicaties wel compleet :') tongriem, kloven, blaren, overproductie, spruw en dan die ook nog. Indrukwekkend *) :P
Ik had een keer een dreigende BO en toen LLL gebeld en na veel tips te hebben gekregen (kind laten drinken in de richting van de harde plek, warm houden enzovoort) zei ze dat ik ook ibu mocht nemen!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 6 april 2014 @ 21:55:43 #288
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138590284
Ah, das met de nacht in zicht fijn om in het achterhoofd te houden! Dank :*
pi_138590633
Oh nee toch wel KP. Dikke :* .
Als het morgen nog steeds niet beter is kun je naar de ha gaan en ab kuur laten voorschrijven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_138590711
Ja ook dat!!

Beterschap!
  zondag 6 april 2014 @ 22:03:57 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138590788
Sterkte Kim! Je hebt je arsenaal wel gehad zeg. Respect voor je doorzettingsvermogen. Hopelijk kun je het nog afwenden en snel zonder gedonder genieten van je kindje aan de borst :*
  zondag 6 april 2014 @ 22:59:29 #292
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138594016
Dank! :@

Ik hing er net de kolf aan zodat meisje de andere weer even netjes leeg kon drinken (sinds vanmiddag was dat boobie 2.0). Opbrengst amper 50cc :{

Ik ben gewend in 10 min een fles vol te pompen, dus dat was ff een domper. Trekt wel weer bij, toch??
  zondag 6 april 2014 @ 23:21:55 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138595136
Ik ben ook een ssshh-er maar dan zachtjes en met lieve woordjes er tussen. O+
Mijn jongste 2 zijn heel gelukkig als ik dat doe. Maar dat harde vind ik zo zielig
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138596297
Ah nee Kim het zit je echt niet mee! Hopelijk zet het niet verder door. Bikkel jij! :*

Ik doe ook aan shhhhhh-en. Soms niet eens zo heel zacht, maar ook niet overdreven hard om hem te overstemmen hoor. Het gaat gepaard met M rechtop tegen me aan houden, heen en weer wiegen en dingen zeggen als 'stil maar lieverd' 'rustig maar'
Dit is echt in gevallen dat hij ontroostbaar is en is gelukkig al rum een maand geleden.
Iets wat heel natuurlijk gaat eigenlijk. Niet verwacht dat het niet goed zou kunnen zijn.
pi_138599015
Beterschap KP!

Hm, apart idd, maar ik moet wel zeggen dat hij hem wel in slaap kreeg voor anderhalf uur... Zo hard als hij ssdhhte kan ik niet eens, dus ik doe het ook gewoon zachtjes. Het geborgen wiegen deden we al en een hand op z'n hoofdje vindt hij ook fijn, dus dat lijkt me toch niks vreemds?

Hij heeft net weer even anderhalf uur gelegen waarvan ik ook een uurtje heb geslapen maar de voeding daarvoor is hij heel de tijd wakker geweest al lag hij dus wel rustig in m'n schoot terwijl ik hem wiegde met m'n armen tegen hem aan met af en toe sshh zeggen (niet in z'n oor).

Ik vind het idd wel lastig al die verschillende adviezen, dus ik probeer ook vooral te doen wat ons het beste lijkt en nu is dat vooral te proberen wat meer rust in zijn lijf en onze lijven te krijgen op de een of andere manier en elk uur aanleggen is dat het even niet. Hij drinkt genoeg uit beide borsten en toen we hem net ingebakerd weg legden ging hij dus ook weer even lekker anderhalf uur slapen en had dus 2,5 uur tussen de voedingen. Veel beter dan elk uur :) ik weet niet wat de lk hiervan vind, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer en hopelijk kunnen we hiermee stapjes zetten naar geen bijvoeding en een fijn ritme

[ Bericht 3% gewijzigd door Dot. op 07-04-2014 02:54:53 ]
  maandag 7 april 2014 @ 01:54:27 #296
381212 Gulara
From the future
pi_138599704
Ach Dot en Dotje in het ziekenhuis. Hopelijk gaat het snel beter. :*

Beterschap KP. :*

Ik shhhh ook. En mijn graadmeter is hoe het voor mezelf voelt. Meestal shhhh ik zachtjes terwijl ik hem zachtjes heen en weer wieg. Ik merk dat ik dan zelf ook ontspan (in trance is een raar woord, maar beschrijft het wel een beetje).
Hard shhhh-en doe ik ook wel eens. Maar dan ben ik meestal zelf geïrriteerd (niks menselijks is mij vreemd ;) ) en dan is het helemaal niet ontspannen, want bij hard shhhh-en komt -bij mij- juist adrenaline vrij en dat lijkt me helemaal niet handig.

Conclusie: Ik shhhh zachtjes. :s)
pi_138600646
Je bent hartstikke goed bezig Dot! Zo doe ik het ook. Wat past het beste bij de baby én bij ons. Jullie doen het als gezin, samen. O+ Je vult je kind niet met accuzuur als je het inbakert of ssht. Als het voor jullie werkt dan is het goed. :*
pi_138601358
Dot, wat vervelend, maar wel goed dat ze het nakijken want drinken tegen de pijn is goed mogelijk. Bij Ellie was de afdruk van de pomp met 2 dagen weg.

Verder is het idd slopend, zo vask. Ik vind dat hele harde shhen ook erg naar klinken, maar als dat voor jullie goed voelt, gewoon doen. Hier hield/ hou ik haar tegen m'n schouder, wieg staans van links naar rechts en maak zachte hmmm-hmmm geluidjes. Werkt best goed voor Ellie.

Sterkte met de echo vandaag!

Oh, en KP, heb ik ook wel ns. Trekt hier altijd weer bij!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 07-04-2014 09:29:01 ]
Home is where the O+ is...
  maandag 7 april 2014 @ 09:14:10 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138601580
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 01:13 schreef Dot. het volgende:
Beterschap KP!

Hm, apart idd, maar ik moet wel zeggen dat hij hem wel in slaap kreeg voor anderhalf uur... Zo hard als hij ssdhhte kan ik niet eens, dus ik doe het ook gewoon zachtjes. Het geborgen wiegen deden we al en een hand op z'n hoofdje vindt hij ook fijn, dus dat lijkt me toch niks vreemds?

Hij heeft net weer even anderhalf uur gelegen waarvan ik ook een uurtje heb geslapen maar de voeding daarvoor is hij heel de tijd wakker geweest al lag hij dus wel rustig in m'n schoot terwijl ik hem wiegde met m'n armen tegen hem aan met af en toe sshh zeggen (niet in z'n oor).

Ik vind het idd wel lastig al die verschillende adviezen, dus ik probeer ook vooral te doen wat ons het beste lijkt en nu is dat vooral te proberen wat meer rust in zijn lijf en onze lijven te krijgen op de een of andere manier en elk uur aanleggen is dat het even niet. Hij drinkt genoeg uit beide borsten en toen we hem net ingebakerd weg legden ging hij dus ook weer even lekker anderhalf uur slapen en had dus 2,5 uur tussen de voedingen. Veel beter dan elk uur :) ik weet niet wat de lk hiervan vind, maar ik zie door alle bomen het bos niet meer en hopelijk kunnen we hiermee stapjes zetten naar geen bijvoeding en een fijn ritme

Bram werd ook opgenomen toen hij 2 weken oud was. Ik vond dat het ziekenhuis erg fijn meedacht. Zo heeft hij geen sonde gehad en waren ze heel borstvoedingsminded. Wel wat oude methoden met voor en na een voeding wegen en de luiers wegen ed. , maar ze hadden vrij snel door dat Bram prima dronk. En wat fijn was dat hij na een week toch gewoon in een ritme zat, zonder hem heel naar in een ritme te duwen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138602258
Hier helpt middelhard sssshen ook. Doe ik eventjes kort als hij overstuur is, leidt de aandacht af van het overstuur zijn.

Dot. Sterkte! Alle begin is moeilijk, maar fijn dat je hulp krijgt in het ziekenhuis en dat baby een beetje ritme vind.Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Mama knows best, zelfs als ze het nog niet zo goed weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')