abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:38:06 #81
30252 Soempie
Procreating
pi_138309806
Zusjes O+ >:) O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138309944
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! Hopelijk kun je het zo nog een tijdje volhouden :*

Oh LB, ook herkenbaar. Hier ook allemaal krasje op mijn borsten van het geknijp. En loslaten en dan de tepel pakken. Of inderdaad de andere tepel als die niet bezet is. Of gewoon in de ogen of neus ivan je zusje prikken of je vingertje tussen mond en tepel van je zusje stoppen om zo het vaccuum te verbreken. En dan gaat zus huilen en moet mama toch even helpen en dan verschuift ook de eigen tepel en laat dat ook weer los en dan daar weer boos over worden :') O+ O+
Drinken met hindernissen >:) O+

Hier is bv definitief geen optie meer ;( Dus vandaag dan maar gelijk n roze fles meegenomen :P
S. 2014
J. 2016
pi_138310027
gm, waarom niet als ik vragen mag? En hoe is dat voor jou? :)

Die verhalen zijn zo herkenbaar! Ook hier lijken mijn borsten een slagveld van het geknijp en gekras van kleine vingertjes en priegelnageltjes, en aanhappen, op de tsr wachten en dan loslaten om te kijken hoe het sproeit is ook lachuh jonguh! :')
pi_138310038
Heerlijk die nippletwists *O*

Hier wordt ook wel gebeten soms maar dan berg ik de boel ook meteen op. Dan wil ze gewoon keten en dat hoeft dan niet mbv mijn tepels wat mij betreft :P.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:54:22 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138310490
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! Hopelijk kun je het zo nog een tijdje volhouden :*

Oh LB, ook herkenbaar. Hier ook allemaal krasje op mijn borsten van het geknijp. En loslaten en dan de tepel pakken. Of inderdaad de andere tepel als die niet bezet is. Of gewoon in de ogen of neus van je zusje prikken of je vingertje tussen mond en tepel van je zusje stoppen om zo het vaccuum te verbreken. En dan gaat zus huilen en moet mama toch even helpen en dan verschuift ook de eigen tepel en laat dat ook weer los en dan daar weer boos over worden :') O+ O+
_O- O+ _O-

Loslaten en de tepel bestuderen is hier ook hip ja, en dan met je vinger erin duwen tot ie helemaal naar binnen is geklapt :')

Dat mag hier allemaal, maar bijten is ho inderdaad. Dan gaat mn hand eroverheen of gaat de bh dicht :W
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:50:44 #86
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138313596
Ohhh die actieve kindjes aan de borst! Hier hoogstens 2 handjes die wat onbewust kriebelen, krassen of knijpen. Ik weet nog niet of ik uitkijk naar prik en bijtincidenten, maar het klinkt wel heel leuk, die bewuster drinkende kindjes!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:00:55 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138314010
Mijn moeder heeft laatst een leuke foto van E gemaakt terwijl ze aan het drinken was. Ze had zich namelijk zo gedraaid dat ze met dr beentjes eigenlijk op de bank stond _O- en dan met dr buik over mijn buik gedrapeerd proberen toch nog te drinken :') :Y)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:07:20 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138314268
Zo liggen wij in bed als ik voed >:) we nemen t niet zo nauw met de bekende houdingen :')

Doe ns delen, die foto *)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:17:32 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138314699
Als ik m van de camera heb gehaald :Y
pi_138317936
Aah ik vroeg me van de week dat dus af, wat als hij straks tandjes heeft :o . Maar dat dus :D.

Grapje onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_138318259
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:44 schreef L-E het volgende:
gm, waarom niet als ik vragen mag? En hoe is dat voor jou? :)

Die verhalen zijn zo herkenbaar! Ook hier lijken mijn borsten een slagveld van het geknijp en gekras van kleine vingertjes en priegelnageltjes, en aanhappen, op de tsr wachten en dan loslaten om te kijken hoe het sproeit is ook lachuh jonguh! :')
Ik heb AD, en de 1 zegt het mag wel, en de ander zegt: nee absoluut niet met de medicatie die je nu gebruikt.. Zelf veel gelezen over het middel en bv, en er is gewoon geen eenduidig antwoordt wb bv! Wel dat het veilig kan worden gebruikt tijdens de zwangerschap (gelukkig) maar veel onduidelijkheid over bv... (Gyn zegt Ja, psych op de POP-poli zegt nee)
Dus nu heb ik de keuze gemaakt dat ik het risico niet wil nemen voor die kleine.. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat zij er over een aantal jaar toch gevolgen van ondervindt.

En hoe ik dat vind... Ik vind het jammer dat ik haar dus niet de beste start mee kan geven die er bestaat, maar verder ben ik ervan overtuigd dat fv kindjes net zo'n hechte band met moeder kunnen opbouwen als bv kinderen.
Opvoeden is keuzes maken en ik kan met mn hele hart achter deze keuze staan :)

En nu ben ik enkel soms geirriteerd als mijn borsten zeer doen, en mopper dan ook wel eens dat ze toch geen dienst mogen doen dus ook geen voorbereidingen hoeven te treffen :')
S. 2014
J. 2016
pi_138319885
Fijn soempie!

klapp, je kat :D

GM, beide weten niet per Se wat van bv en medicijnen. Ik zou zelf een medicijnconsult bij eurolac.net doen, dan weet je het echt zeker. (en als ik je dat advies al eens gegeven heb, lees er dan maar overheen ;))
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 30 maart 2014 @ 08:55:57 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138319891
Hihi, die verhalen over oudere kindjes aan de borst O+.

Paarseneuskat van klap O+.

Dot en ministipje ook hier *O*.

Ik zit te FOK!ken met een baby die met z'n melktoet half slapend m'n borst als kussentje gebruikt O+.
KuikenGuppy
pi_138319936
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:55 schreef klaprooss het volgende:
Aah ik vroeg me van de week dat dus af, wat als hij straks tandjes heeft :o . Maar dat dus :D.

Grapje onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi kat <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138319942
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:54 schreef Morretje het volgende:
Fijn soempie!

GM, beide weten niet per Se wat van bv en medicijnen. Ik zou zelf een medicijnconsult bij eurolac.net doen, dan weet je het echt zeker. (en als ik je dat advies al eens gegeven heb, lees er dan maar overheen ;))
:Y
Ik slik ook AD en gevraagd bij eurolac :)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138320188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

_O- O+ _O-

Loslaten en de tepel bestuderen is hier ook hip ja, en dan met je vinger erin duwen tot ie helemaal naar binnen is geklapt :')

Dat mag hier allemaal, maar bijten is ho inderdaad. Dan gaat mn hand eroverheen of gaat de bh dicht :W
Dat doet Ellie ook, ja! :Y
Lekker pielen met die vingertjes - dus dáár komt m'n melk uit. En ze pakt idd ook de andere tepel. Gelukkig doen alleen nageltjes zeer, verder mag ze pielen wat ze wil. Ik houd m'n hart vast voor bijten straks!
Home is where the O+ is...
pi_138320603
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:54 schreef Morretje het volgende:
Fijn soempie!

Mn psych heeft een heel boekwerk over welke pillen wel en niet geschikt zijn.. Maar ik heb nu gewoon rust in mn lijf door dit besluit dus ik laat t zo :)

Bijkomend voordeel is dat ik na de bevalling mn eigen medicatie weer kan gaan gebruiken voor astma en maag/darm! Maar dat is way offtopic dus dat hoort niet hier :)
S. 2014
J. 2016
pi_138321036
Soempie, fijn, dat het beter gaat.

Klaproos je kat ;). Mijn zoon is er gelijk gek op.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 30 maart 2014 @ 19:08:04 #99
30252 Soempie
Procreating
pi_138334719
De kat van Klap. :D

quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

En hoe ik dat vind... Ik vind het jammer dat ik haar dus niet de beste start mee kan geven die er bestaat, maar verder ben ik ervan overtuigd dat fv kindjes net zo'n hechte band met moeder kunnen opbouwen als bv kinderen.

Dat is ook absoluut zo. :*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_138336971
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:55 schreef Burdie het volgende:

Ik zit te FOK!ken met een baby die met z'n melktoet half slapend m'n borst als kussentje gebruikt O+.
O+ . Ik geniet ook zo van zulke momenten!
En ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn als ze groter is. De verhalen hier zijn zo leuk! (Nouja, niet het bijtgebeuren uiteraard, ;( ).

GM, vervelend om die keuze te moeten maken, maar het geeft ook rust om de knoop nu door te hakken lijkt me.

Op de borstvoedingssites lees ik dat je niet meer hoeft te drinken bij de borstvoeding dan anders, maar ik heb toch zo'n gigantische dorst de hele dag! Valt gewoon bijna niet tegenop te drinken... Ook heb ik volgens mij een wat andere smaak. Ik kan het niet goed uitleggen maar sinds de bevalling heb ik een andere smaak in mijn mond, lijkt het. Hormonen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 30 maart 2014 @ 20:20:40 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138337333
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb AD, en de 1 zegt het mag wel, en de ander zegt: nee absoluut niet met de medicatie die je nu gebruikt.. Zelf veel gelezen over het middel en bv, en er is gewoon geen eenduidig antwoordt wb bv! Wel dat het veilig kan worden gebruikt tijdens de zwangerschap (gelukkig) maar veel onduidelijkheid over bv... (Gyn zegt Ja, psych op de POP-poli zegt nee)
Dus nu heb ik de keuze gemaakt dat ik het risico niet wil nemen voor die kleine.. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat zij er over een aantal jaar toch gevolgen van ondervindt.

Opvoeden is keuzes maken en ik kan met mn hele hart achter deze keuze staan :)

En nu ben ik enkel soms geirriteerd als mijn borsten zeer doen, en mopper dan ook wel eens dat ze toch geen dienst mogen doen dus ook geen voorbereidingen hoeven te treffen :')
Er is medicatie dat je meteen of snel na je bevalling kunt nemen zodat de borstvoeding gewoon niet op gang komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:16:39 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138340377
Hier de foto die mijn moeder vandeweek nam O+
SPOILER
  zondag 30 maart 2014 @ 21:20:05 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138340552
Haha lb, burp! Lekker aan de boobiebar hangen c_/
  zondag 30 maart 2014 @ 21:20:19 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138340558
Oooh LB, wat een herkenbare foto! Inclusief het opkijken naar de camera ;) Lief! O+

En de kat van Klap :D _O-
pi_138340677
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 20:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er is medicatie dat je meteen of snel na je bevalling kunt nemen zodat de borstvoeding gewoon niet op gang komt.
^O^ thanks! Dat wist ik dus niet.
S. 2014
J. 2016
pi_138341420
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:16 schreef LadyBlack het volgende:
Hier de foto die mijn moeder vandeweek nam O+
SPOILER
O+ O+
pi_138344011
LB O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138345526
Oh My, LB O+ O+ O+
pi_138346931
Vond deze op fb en moest aan dit topic denken...

S. 2014
J. 2016
pi_138347577
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij is nu trouwens 4 dagen oud.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Dot. op 30-03-2014 23:43:28 ]
pi_138350869
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Dot. het volgende:
Nou, mijn allereerste bv topic vraag :) Mijn kleine mag vandaag van de kraam de tweede borst zo lang hij wil, maar dat blijkt dus heel erg lang te zijn. Hij is nu al ruim een uur aan het drinken en hij blijft ook echt slikken. Zo krijgt hij toch nooit ruimte voor de volgende voeding? Als ik hem zelf afkoppel en weg leg is hij maar een minuut of 10 rustig en als mn vriend hem dan mee neemt wordt die helemaal afgesabbeld.

Hij doet het verder wel erg goed met drinken gelukkig, dus de bijvoeding is alweer verleden tijd *O*
Welkom en nog gefeliciteerd! Wat fijn dat het drinken goed gaat! :)

Hoe bedoel je ruimte voor de volgende voeding? Hij zal geen uur continu volle melkstroom krijgen hoor. Hij heeft waarschijnlijk gewoon veel zuigbehoefte/mamahonger :) Klinkt als clustergedrag al is dat wel snel al. Is erg goed voor je productie!
pi_138352061
Ja het leek me idd ook wat vroeg voor clusteren maar de enige manier om hem stil te krijgen vanavond is de borst. Wegleggen vindt hij echt maar een minuut of 10 goed. Geen slaap voor mij vannacht?...
  maandag 31 maart 2014 @ 06:06:17 #113
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138352831
Dotje, hoe is je nacht? Een vriendin van mij, met kindje van 12-3, heeft ook zon langzame genieter, maar die laat wel al sinds het begin minimaal 4 u tussen de voedingen snachts (itt mijn schrokop die in 15 min drinkt maar ook 2 u later weer komt :+ ). Hoop dat je kleintje je wat slaap heeft gegund!

Hier megamegakeelpijn sinds gistermiddag. Hoop dat ik niet ziek word en dat m'n productie dan terugloopt. -O-

Maar on a positive note: we zijn wel keihard aan t winnen van de spruw *O* ook gister maar gewoon behandeld savonds, maar wel wat voorzichtig. Alleen tepel ipv ook hele tepelhof (want paars smoeltje anders) en enkel tongetje ipv hele bakkesje O-) vond dat ik t niet kon nalaten voor n paar foto's. Was bang dat we al het gewonnen terrein dan weer zouden verliezen en dat was het me niet waard.

Klap, je kat _O- heerlijk!
pi_138352914
Bed was het gewoon niet vannacht, maar hij heeft wel wat getukt op mijn buik en dan kon ik ook nog wat wegdommelen, dus het valt erg mee met de vermoeidheid :)

Ik heb wel het idee dat hij bijna elk uur heeft gedronken maar ik heb zo te zien niet alles opgeschreven. Hij heeft wel in de laatste paar uur twee keer een groenige luier geproduceerd terwijl hij overdag toch echt al heel netjes gele luiers had :{

Beterschap met je keelpijn! Hopelijk zet het niet door!
pi_138353200
quote:

Hi Dot, hopelijk kan je kraamhulp je vandaag ook weer goed helpen!

Die groenige luiers zijn volgens mij nu niet erg zolang je ook de gelige luiers hebt. Als hij zoveel drinkt dan is dat misschien ook wel logisch? In de kraamweek had ik met I volgens mij ook niet meteen alleen maar gelige luiers.

Dar hij zoveel bij je drinkt, is misschien ook een beetje inhaalgedrag voor die eerste dagen? Hij heeft het ontdekt! En het helpt je productie inderdaad ook goed op gang. Ik zou hem niet afkoppelen want volgens mij is het het beste als je hem zelf zijn behoefte zoveel mogelijk laat regelen. Behalve als hij echt van streek raakt (zoals I nog wel eens werd als ze erg aan het clusteren was) maar anders gewoon bij je laten drinken. Die nachten kunnen wel zwaar zijn zo, maar dat wordt vast snel beter!

Ik heb vandaag weer een bezoekje aan het cb. Heb het idee dat I enorm gegroeid is, dus ben benieuwd! En ze krijgt ook haar eerste prik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138353256
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 06:06 schreef Kimpossible het volgende:

Hier megamegakeelpijn sinds gistermiddag. Hoop dat ik niet ziek word en dat m'n productie dan terugloopt. -O-

Maar on a positive note: we zijn wel keihard aan t winnen van de spruw *O* ook gister maar gewoon behandeld savonds, maar wel wat voorzichtig. Alleen tepel ipv ook hele tepelhof (want paars smoeltje anders) en enkel tongetje ipv hele bakkesje O-) vond dat ik t niet kon nalaten voor n paar foto's. Was bang dat we al het gewonnen terrein dan weer zouden verliezen en dat was het me niet waard.

Klap, je kat _O- heerlijk!
Ik heb vorige week een fikse verkoudheid gehad en was twee dagen echt niet lekker, futloos. Maar de productie liep niet terug en ik heb I gelukkig ook niet aangestoken. Gewoon wel goed blijven eten en drinken. Geen zorgen maken hoor, je lijf is hartstikke sterk.

Ik las je vraag nog Kim in het baby-topic over gewichtsverlies. Ik was acht weken na de geboorte van I weer op mijn startgewicht; veel sneller dan ik had gedacht eigenlijk. En ik weet dus ook niet of het zo goed is want ik ben af en toe behoorlijk slap en duizelig geweest en moet mezelf soms ook dwingen om te eten, want ik heb veel meer nodig dan ik gewend ben. Het herstel na de bevalling en het geven van borstvoeding kost veel energie. Dus ik zou niet te snel willen gaan en je lichaam vooral lief behandelen.

LB, wat een lieve foto. O+ . Hoop dat E zich weer wat beter voelt!
pi_138354028
quote:
2s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:58 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hi Dot, hopelijk kan je kraamhulp je vandaag ook weer goed helpen!

Die groenige luiers zijn volgens mij nu niet erg zolang je ook de gelige luiers hebt. Als hij zoveel drinkt dan is dat misschien ook wel logisch? In de kraamweek had ik met I volgens mij ook niet meteen alleen maar gelige luiers.

Dar hij zoveel bij je drinkt, is misschien ook een beetje inhaalgedrag voor die eerste dagen? Hij heeft het ontdekt! En het helpt je productie inderdaad ook goed op gang. Ik zou hem niet afkoppelen want volgens mij is het het beste als je hem zelf zijn behoefte zoveel mogelijk laat regelen. Behalve als hij echt van streek raakt (zoals I nog wel eens werd als ze erg aan het clusteren was) maar anders gewoon bij je laten drinken. Die nachten kunnen wel zwaar zijn zo, maar dat wordt vast snel beter!

Ik heb vandaag weer een bezoekje aan het cb. Heb het idee dat I enorm gegroeid is, dus ben benieuwd! En ze krijgt ook haar eerste prik.
De kraam vindt ze gelukkig niet heel groen :) En het afkoppelen ben ik idd mee gestopt na twee pogingen, dat was voor ons alledrie niet fijn, dus hij mag lekker bij mama blijven :Y Hij had nu ook weer lekkere knetterscheten dus ik denk weer een luier vol en de kraam denkt dat hij last heeft van krampjes.
  maandag 31 maart 2014 @ 09:17:20 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138354128
quote:

4 dagen oud.. Je moet je voorstellen dat hij tot 4 dagen geleden 24 uur per dag 7 dagen per week continu een voldaan gevoel had. Hij kon vruchtwater drinken zoveel hij wilde en wanneer hij wilde. Nu moet hij gaan leren dat er geen continu stroom aan eten is, maar dat je dus gaat drinken en een vol buikje krijgt, dat dat fijn is en dat je dan kan gaan slapen.
Geef het tijd, het wordt beter. :)
pi_138354220
quote:

Euh, "het mag van de kraam"? Volg je kleine alsjeblieft in hoe vaak en hoe lang en niet een kraamverzorgende / verloskundige / huisarts / buurvrouw... Maak je ook geen zorgen om de volgende voeding als je nog met de huidige bezig bent. Laat je baby drinken zolang hij dat wil. Het is niet nodig om tijden te beperken, zéker nu in de opstartfase moet je dat echt niet doen. Je bent nu hard bezig om je prolactinereceptoren aan te leggen en dat gebeurt door veel en vaak te voeden. Met voldoende receptoren heb je straks weer potentie om de grotere vraag van je groeiende baby bij te houden.
Dus weg met de klokken, adviezen over tijdsbeperking EOIAOU en volg je kleine. Hij weet het beter dan wij!
pi_138354265
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Euh, "het mag van de kraam"? Volg je kleine alsjeblieft in hoe vaak en hoe lang en niet een kraamverzorgende / verloskundige / huisarts / buurvrouw... Maak je ook geen zorgen om de volgende voeding als je nog met de huidige bezig bent. Laat je baby drinken zolang hij dat wil. Het is niet nodig om tijden te beperken, zéker nu in de opstartfase moet je dat echt niet doen. Je bent nu hard bezig om je prolactinereceptoren aan te leggen en dat gebeurt door veel en vaak te voeden. Met voldoende receptoren heb je straks weer potentie om de grotere vraag van je groeiende baby bij te houden.
Dus weg met de klokken, adviezen over tijdsbeperking EOIAOU en volg je kleine. Hij weet het beter dan wij!
Ja, ik heb vannacht borstvoeding.com er ook eens bijgepakt en daar las ik dat opbouwen helemaal niet nodig is :@ Hij ligt nu dus ook alweer lekker een half uur te drinken *; We komen er wel!
  maandag 31 maart 2014 @ 09:43:40 #121
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138354606
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik heb vannacht borstvoeding.com er ook eens bijgepakt en daar las ik dat opbouwen helemaal niet nodig is :@ Hij ligt nu dus ook alweer lekker een half uur te drinken *; We komen er wel!
^O^
En ik doe lekker met je mee! Onze kleine T. is vandaag 10 dagen. Ondanks lastige start (6 dagen couveuse, incl. flinke hoeveelheid bijvoeding en speentje) doet hij het super aan de borst. We zijn nu een paar dagen thuis en volledig over op bv O+ Het clusteren is wel erg intensief, maar werkt dus wel! Ben wederom enorm onder de indruk van hoe bv werkt :Y

Afgelopen 10 dagen trouwens weer de waarde van deze topicreeks ervaren. Ik merkt dat ik hier tijdens mijn vorige borstvoedingsperiode zoveel kennis heb opgedaan ^O^ O+
Oude (on)bekende.
  maandag 31 maart 2014 @ 10:45:07 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138355911
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 09:25 schreef Dot. het volgende:

[..]

Helemaal goed, lekker vertrouwen in je eigen lijf en je eigen kind. Hier heeft kuiken ook al heel vroeg een dagje geclusterd, dat was op dag 3 geloof ik. Daarna begon de stuwing :'). Sinds de regeldag van afgelopen donderdag (3 weken + 4 dagen oud) heeft hij veel sneller zijn buikje vol en drinkt hij meestal veel korter. Dat reguleert zichzelf dus gewoon :).

(En soms ligt hij wel langer aan zonder effectief te drinken, dan is het meer een soort knuffelsessie met af en toe een slokje ;) )
KuikenGuppy
pi_138355944
Wat fijn dat T het zo goed oppakt, Mus. Bikkeltje. O+ .
  maandag 31 maart 2014 @ 16:03:07 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138365769
Fijn dat de mini's het zo goed doen aan de borst :*

Mabawa, hoop dat jij je productie snel kunt opkrikken :*

Rare dreumeshoudingen:
SPOILER
Mijn uitzicht
SPOILER
No pics please!
SPOILER
pi_138367272
O+ drinkende kindjes!!

En welkom dot en mus :), nog gefeliciteerd voor als ik dat nog niet gedaan had!

En dot.. Gewoon lekker het ritme van je kindje volgen! Maar ik zag aan je laatste post dat je dat nu ook doet! Super :)

Ja mij kat is een clown :+ .

Oh oh! Gisteren voor de 2e keer uiteten geweest met J. Dit keer wilde hij ook eten. Dussss 1ste keer in een restaurant gevoed O+ *O*
♥ J & S
  maandag 31 maart 2014 @ 16:59:21 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138367877
Kyara geweldig _O_ _O-

En herkenbaar :Y
  maandag 31 maart 2014 @ 18:54:36 #127
30252 Soempie
Procreating
pi_138371469
Ohhh, je uitzicht Kyara. O+
En die houdingen. Wel makkelijk zo! :+

LB O+ :D
pi_138373958
Wat een mooie koppies, Kyara!

I heeft vandaag twee prikken gehad.. ;( . Gelukkig kon ik haar troosten door haar meteen daarna aan de borst te leggen. En ze groeit zo netjes. Lengte is nu 59 cm en het gewicht is daarbij goed in balans zei de verpleegkundige.

SPOILER
  maandag 31 maart 2014 @ 20:08:22 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138374290
Mooie lijn Franny!

En ik ben ook nog elke keer dankbaar voor de troost die de borst kan bieden O+
pi_138374523
Welkom Dot en Mus en gefeliciteerd!

Kyara prachtig!

Franny wat fijn, dat ze zo goed groeit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_138395811
Ik heb een kolf gekocht *O* Heb besloten om niet naar de prijs te kijken, wel naar het gemak. Vorige keer ook tot 18 maanden gekolfd, dus het mag een uitgave zijn. Het is de Freestyle geworden. Morgen moet ie binnenkomen!
pi_138396373
Helaas gaat het hier toch niet zoals gehoopt, meneer valt steeds af en is weer terug op de 7% gewichtsverlies. Na wegen voor en na een voeding blijkt ook dat hij maar 40 gram extra is, dus we gaan weer even bijvoeden en de lactatiekundige is ingeschakeld. We hebben een breastflow speen besteld voor het bijvoeden en tot die tijd doen we fingerfeeden. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij niet genoeg krijgt bij mij dus dat was een goede huilbui de halve ochtend ;(
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:25:45 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138396453
Dat is fijn wup! Een mooie kolf vind ik!

Dot, wat rot! Heb je al een kolf? Misschien kan dat je productie boosten en hoef je geen kv bij te voeden? Heel veel succes, tis ook lastig als je merkt dat t niet zo gemakkelijk gaat allemaal :* de lk kan vast goed helpen!
pi_138396824
Los van zijn gewichtsverlies, voor en na het voeden wegen is absoluut niet betrouwbaar als het om zijn intake gaat hoor!
Wat naar Dot. Idd, wat Kim zegt, kolven als hij bijgevoed wordt, anders wordt je productie nooit gelijk aan zijn vraag. En voeden met cupje zou mijn voorkeur boven de fles hebben. Hoeveel moet je bijvoeden van de kraam? En hoe snel kan de LK komen?
pi_138396876
Kyara met d'r dreumessen! O+ Vind het nog steeds zo tof dat het zo goed gaat nu!

Wup, goed besluit denk ik!

Franny, wat een gemiddeld kind zeg :+ ^O^
pi_138397006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:23 schreef Dot. het volgende:
Helaas gaat het hier toch niet zoals gehoopt, meneer valt steeds af en is weer terug op de 7% gewichtsverlies. Na wegen voor en na een voeding blijkt ook dat hij maar 40 gram extra is, dus we gaan weer even bijvoeden en de lactatiekundige is ingeschakeld. We hebben een breastflow speen besteld voor het bijvoeden en tot die tijd doen we fingerfeeden. Ik vind het echt wel heel moeilijk dat hij niet genoeg krijgt bij mij dus dat was een goede huilbui de halve ochtend ;(
Ah, wat rot zeg!
Maar laat je niet kisten. Die van mij (zie het gemiddelde lijntje hier ergens boven :+ ) had ook de 7% gewichtsverlies bereikt na vier dagen. Moest gaan bijkolven. Maar is helemaal goedgekomen, zoals je ziet. Er zijn nu eenmaal protocollen en dat is goed, en daarom ook goed om te werken aan voldoende inname, maar blijf vertrouwen houden in jezelf en je kindje. Het gaat echt wel op gang komen! Hopelijk kan de lactatiedeskundige je ook vertrouwen geven.
pi_138397128
quote:
Ik vind dat voor en na een voeding wegen zo demotiverend, daar moeten ze echt eens mee stoppen. Bij mijn eerste was het de reden dat ik stopte met bv, bij mijn tweede wist ik gelukkig beter. Hier presteerde hij het om na de voeding minder te wegen dan ervoor, dat eventuele verschil in gewicht zegt helemaal niets over hoe veel hij binnen heeft gekregen. Echt niet!

Hoe oud is hij nu?
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:50:01 #138
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138397184
Wegen is hoe dan ook een foutieve methode en zegt helemaal niets :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:50:04 #139
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138397185
quote:
Van wie moet je voor en na de voeding wegen? De kraam of een laktatiekundige?
pi_138397273
Ik bedacht me nog, 7% is nog niet de grens tot bijvoeden officieel toch? Die ligt toch op 10%? En 40 ml is voor zo'n klein maagje dan wel weer heel veel, dus in die zin zegt wegen ook geen kont.

Dot, de eerste weken zijn een opstartperiode, jij moet het leren, maar je kleintje ook. En jullie moeten een samenwerking opstarten. Goed dat je de juiste hulp inschakelt, ik hoop dat het een goede LK is trouwens. Dat je kleintje niet goed groeit in de eerste weken is vaak een mismanagement van de borstvoeding, en kan dus omgedraaid worden!
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:54:07 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_138397294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:52 schreef Morretje het volgende:
Ik bedacht me nog, 7% is nog niet de grens tot bijvoeden officieel toch? Die ligt toch op 10%? En 40 ml is voor zo'n klein maagje dan wel weer heel veel, dus in die zin zegt wegen ook geen kont.

Dot, de eerste weken zijn een opstartperiode, jij moet het leren, maar je kleintje ook. En jullie moeten een samenwerking opstarten. Goed dat je de juiste hulp inschakelt, ik hoop dat het een goede LK is trouwens. Dat je kleintje niet goed groeit in de eerste weken is vaak een mismanagement van de borstvoeding, en kan dus omgedraaid worden!
Nou ja, 7% is wel een grens waar je gaat kijken naar het beleid.
pi_138397327
Eens, maar ook meteen (weer) bijvoeden?
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:59:48 #143
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138397466
Ik vind het (niet specifiek nu) vaak erg jammer dat bijvoeden vaak de keus is.
Waarom niet vaker aanleggen denk ik dan -O-

Zeker een heel zwaar kind valt vaak meer af. Bij 9 ponders daalt het heel anders dan bij een 6 ponder.
En dat soort uitzonderingen zie je vaak niet terug in de kennis van een kraamhulp.

En Dot.

Eigenlijk zegt Morretje alles. Sterkte! :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 13:52 schreef Morretje het volgende:
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:04:37 #144
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138397611
Ik vind zo vroeg bijvoeden met kv ook altijd wel heel ingrijpend, maar met mijn eigen kraamweek nog zo vers in het geheugen zitten er ook zoveel onzekerheden in voor een nieuwbakken mama dat ik snap dat je daar makkelijk in meegaat als een "deskundige" je dat adviseert. Ik hoop alleen wel dat ze je eerst een kolf gegeven hebben voor ze met de nutrilon aan kwamen zetten. Maar lieve dot, er is echt geen man overboord. Lekker veel aanleggen en zodoende samen oefenen en je melkkanaaltjes stimuleren :*
pi_138397618
Ik snap wel dat je het beleid aanpast als een kind aankomt en dan opnieuw afvalt. Realiseer je goed dat wij hier niet het volledige beeld hebben en het echt niet per definitie beter weten :)
Dot, bijvoeden = kolven ivm vraag en aanbod. Dus zorg dat je borsten ook voldoende gestimuleerd blijven en laat je man nu gelijk een kolf huren bij de thuiszorgwinkel. De flesjes en slangetjes die je erbij moet kopen zijn zo'n 33 euro. Goede zet om een lactatiekundige erbij te vragen! Succes!
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:06:21 #146
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138397670
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef WupWup het volgende:
Ik snap wel dat je het beleid aanpast als een kind aankomt en dan opnieuw afvalt. Realiseer je goed dat wij hier niet het volledige beeld hebben en het echt niet per definitie beter weten :)
Dot, bijvoeden = kolven ivm vraag en aanbod. Dus zorg dat je borsten ook voldoende gestimuleerd blijven en laat je man nu gelijk een kolf huren bij de thuiszorgwinkel. De flesjes en slangetjes die je erbij moet kopen zijn zo'n 33 euro. Goede zet om een lactatiekundige erbij te vragen! Succes!
Hier gekozen voor enkelzijdig (want als je een kolf koopt zit het er ook bij) en dan is het dus zelfs maar de helft :)
pi_138397692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef WupWup het volgende:
Je hebt gelijk. Vroeg het me af, maar dat is eigenlijk niet zo op z'n plaats.
pi_138398281
Wat een fijn topic dit om even te spuien en te sparren O+ Het wegen was idd op advies van de kraam en ik moet zeggen dat ik dat niet zo demotiverend vond. Hij ligt nu ook al langer te slapen met bijvoeding dan de afgelopen dagen en mijn borsten zijn nu ook goed volgelopen dus hopelijk drinkt hij zometeen lekker krachtig. Een warme luier erop helpt ook al iets denk ik en we gaan morgen idd een kolf halen, ook op advies van de verloskundige, dus die denkt ook erg fijn mee :)

Ik heb even geslapen dus ik zal zo vragen wanneer de lk komt.
pi_138400828
De lieverds hadden tijdens mijn dutje de kolf al gehaald O+ De lk zei blokvoeden en dan 35cc bijvoeden en ik heb net bij mijn eerste kolfsessie 80 cc gekolfd! Mooi genoeg voor de volgende twee voedingen dus *O* Morgenochtend belt de lk voor het goede tijdstip zodat ze mee kan kijken met een voeding.

Vaker aanleggen was wat lastig trouwens, want ik heb hem de afgelopen twee dagen elk uur aangelegd, inclusief s nachts.
  dinsdag 1 april 2014 @ 16:21:17 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_138401366
fijn dat de kolf al binnen is!
waarom blokvoeden als ik vragen mag?

kyara hoe gaat het bij jou met de tandafdrukjes? hier hielp/helpt hrt goed door de neus wat verder vrij te laten.
in het begin is voor je kindje natuurlijk ook wennen dat er voortanden zijn. ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_138402456
Zo, 80 cc. Mooi!
pi_138402648
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 16:02 schreef Dot. het volgende:
De lieverds hadden tijdens mijn dutje de kolf al gehaald O+ De lk zei blokvoeden en dan 35cc bijvoeden en ik heb net bij mijn eerste kolfsessie 80 cc gekolfd! Mooi genoeg voor de volgende twee voedingen dus *O* Morgenochtend belt de lk voor het goede tijdstip zodat ze mee kan kijken met een voeding.

Vaker aanleggen was wat lastig trouwens, want ik heb hem de afgelopen twee dagen elk uur aangelegd, inclusief s nachts.
Blokvoeden? Waarom blokvoeden, weet je dat?

En als je hem aanlegt, drinkt hij dan of sabbelt hij alleen maar? Bij drinken bewegen z'n kaken echt en kun je de slok horen.
Home is where the O+ is...
pi_138403356
Ik heb het idd niet gevraagd waarom ze blokvoeden geeft als advies. Zal ik morgen even doen. Het is trouwens een van de lk's van De Waarden, misschien kent iemand hen?

Hij heeft wel klokkende geluiden gemaakt bij het voeden, echt slik slik slik slik zeg maar, maar sinds gisteren is het meer een sabbel en af en toe een slik. Z'n kaken bewegen dan vooral in het begin wel goed tot bij z'n oren, na 1 minuten wordt dat ook minder.
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:20:05 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138404821
Dot wat goed, 80cc :)

Heeft iemand hier tips voor een voedingshouding met warmte? Ik ondersteun bij het voeden meestal S. z'n hoofdje met mijn hand, maar op een dag als vandaag is dat veel te warm. Het alternatief (voedingskussen) is ook te warm... arm kuiken is soms helemaal warm en plakkerig na een voeding.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 april 2014 @ 18:33:00 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138405171
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Hier ook n Kleine zweetbaby :')

Dot dat klinkt goehoed! Lekker mamamelk bijvoeden! Is bijvoeden met cupje een optie voor jullie? Misschien gaat de kleine daar beter/efficiënter van aan de borst drinken. Een flesje is zon andere techniek :)
pi_138405181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:20 schreef Burdie het volgende:
Dot wat goed, 80cc :)

Heeft iemand hier tips voor een voedingshouding met warmte? Ik ondersteun bij het voeden meestal S. z'n hoofdje met mijn hand, maar op een dag als vandaag is dat veel te warm. Het alternatief (voedingskussen) is ook te warm... arm kuiken is soms helemaal warm en plakkerig na een voeding.
Als je thuis bent S in zijn romper of luier voeden? Dat zou ik doen :).

Wat goed dot! *O*
♥ J & S
pi_138405813
Burdie, doorgeschoven madonna doe je dus? Gewone madonna wat? Kun je een hydrofiel op je arm leggen.

Dot, 80cc nà het voeden?
Weet je dat blokvoeden aangeraden wordt bij overproductie? Hoe groot zijn de blokken?
pi_138405945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:54 schreef Morretje het volgende:
Burdie, doorgeschoven madonna doe je dus? Gewone madonna wat? Kun je een hydrofiel op je arm leggen.

Dot, 80cc nà het voeden?
Weet je dat blokvoeden aangeraden wordt bij overproductie? Hoe groot zijn de blokken?
Echt?! Oh, dat ga ik dan idd morgen eens goed navragen! Blokken zijn nu 5-10 minuten en dan krijgt hij nog 35 cc met fingerfeeden.

Ik had net namelijk weer 80 cc.

En zo'n breastflow speen is toch het dichtste bij een tepel dat kan qua flessen? Ik zal iig ook vragen naar cupfeeden aan de lk. Even een lijstje maken :)
pi_138406025
Oh ik lees op bv.com dat ik misschien de verkeerde benaming gebruik. Ik bedoel dat ik hem eerst 5-10 minuten aan de ene leg, afwissel en dat nog een keer herhaal met eventueel tussendoor een schone luier als hij erg slaperig is geworden.
pi_138411274
Haha, 1 april :P Wisselvoeden dus, om je productie op te krikken ipv af te bouwen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')