abonnement Unibet Coolblue
pi_138229680
ok dank je, ik kom erop terug, nu werken
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138229708
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:19 schreef El_Matador het volgende:
Ik blijf het interessant en opmerkelijk vinden, voor de "believers" van het officiële verhaal; wat is er zo overtuigend aan, dat je niet anders kan dan juist dat verhaal als "het dichtst bij de waarheid" zien? :?

En de vervolgvraag: wat doet je twijfelen, wat moet verklaard worden opdat men tenminste grote vraagtekens zet bij wat beweerd wordt dat er gebeurd is?
Ik ben geen believer van het officiele verhaal, vind geloven nog steeds extreem vreemd om te gebruiken in dit soort situaties, ik heb alleen nog geen coherent ander verhaal gehoord dus denk op dit moment dat het officiele verhaal het waarschijnlijkst is. Helemaal waar? Waarschijnlijk niet, waar mensen werken worden fouten gemaakt :P

Wat me zou doen twijfelen? Een coherente alternatieve verklaring die beter bij de waargenomen data past en consistent is met alle kennis die we al hebben.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:39:27 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_138230159
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben geen believer van het officiele verhaal, vind geloven nog steeds extreem vreemd om te gebruiken in dit soort situaties, ik heb alleen nog geen coherent ander verhaal gehoord dus denk op dit moment dat het officiele verhaal het waarschijnlijkst is. Helemaal waar? Waarschijnlijk niet, waar mensen werken worden fouten gemaakt :P

Wat me zou doen twijfelen? Een coherente alternatieve verklaring die beter bij de waargenomen data past en consistent is met alle kennis die we al hebben.

Het klinkt misschien lui, maar dat idd ja :P Zo denk ik er ook over.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:13:32 #254
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138231337
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben geen believer van het officiele verhaal, vind geloven nog steeds extreem vreemd om te gebruiken in dit soort situaties, ik heb alleen nog geen coherent ander verhaal gehoord dus denk op dit moment dat het officiele verhaal het waarschijnlijkst is. Helemaal waar? Waarschijnlijk niet, waar mensen werken worden fouten gemaakt :P

Wat me zou doen twijfelen? Een coherente alternatieve verklaring die beter bij de waargenomen data past en consistent is met alle kennis die we al hebben.

Mooi verwoord oompaloompa, daar ben ik het ook mee eens.

Veel van deze alternatieve verklaringen voor de gebeurtenis geven veel meer vragen dan antwoorden, die ook met simpele logica beantwoord kunnen worden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_138251854
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben geen believer van het officiele verhaal, vind geloven nog steeds extreem vreemd om te gebruiken in dit soort situaties, ik heb alleen nog geen coherent ander verhaal gehoord dus denk op dit moment dat het officiele verhaal het waarschijnlijkst is. Helemaal waar? Waarschijnlijk niet, waar mensen werken worden fouten gemaakt :P

Wat me zou doen twijfelen? Een coherente alternatieve verklaring die beter bij de waargenomen data past en consistent is met alle kennis die we al hebben.

Ik begrijp je wetenschappelijke visie en waardeer die. Dat deel vind ik dan ook prima.

Wat ik echter niet deel is dat er een "coherent tegenverhaal" moet zijn. Dat is namelijk simpelweg onmogelijk van ons, simpele toeschouwers, te vragen. Het "incoherente officiële verhaal" is niet opeens waar omdat er geen "coherent tegenverhaal" is.

Dat is ook helemaal niet onze "taak" als nieuwsvorsers, geinteresseerden in wat er in de wereld gebeurt, politiek bewusten en andere critici.

Ik weet dat BNW een heel slechte naam heeft op FOK! vanwege "conspiracy-gekkies". En dat is onterecht, want het is juist een plaats waar -vind ik een veel betere naam- "alternatief nieuws" of "alternatieve visies op het nieuws" worden verzameld en bediscussieerd. Dat ernaast mensen rondlopen die in Reptilians en Illuminati geloven, sja. Dat doet verder niet terzake en dat "coherente verhaal" is inderdaad geen goed alternatief voor het "officiele verhaal".

De vraag die jij stelt, is een oneigenlijke in mijn ogen en de reden waarom het hier zo botst tussen de "gekkies" en de "gelovers".

De werkelijkheid is veel te complex, onze datavergaring zowel gekleurd als beperkt en onze kennis van het verleden is extreem gevormd door een Nederlandse achtergrond (als je meer in het buitenland komt, merk je dat sterker).

In mijn ogen is onze taak NIET om "een antwoord" te formuleren, maar juist om kritische vragen te stellen. Om vraagtekens te zetten bij wat autoriteiten (en de grote nieuws- en mediakanalen die direct in hun greep zijn) ons op de mouw spelden.

Daarvoor hoef je echt geen "complotgekkie" te zijn noch een complot uit te spinnen.

Als je die kant opgaat, ga je de kant op van een eeuwige strijd die niet op feiten, waarnemingen, argumenten, historische lessen, tests, wetenschappelijk onderzoek, etc. is gebaseerd (wat wel zou moeten!) maar op basis van verhalen wie wel of geen gelijk heeft. Illoemienatie versus "wat Bush zegt is waar". Er is -zeker hier- een enorm grijs tussengebied van "waarheden" die totaal niet overeenkomen met wat verteld wordt "waar" te zijn.

Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar om feiten van fictie te scheiden. Werkelijke gebeurtenissen van wereldformaat te kunnen analyseren.

9/11 is een van de meest aansprekende voorbeelden uit de geschiedenis, met de moord op JFK als grote voorganger. Wie werkelijk gelooft dat het officiële verhaal dáár klopt, moet echt iets aan zijn/haar fysica gaan doen. Een schot van achteren die een slachtoffer naar achteren laat klappen, sure. :')

Terug naar 9/11.

Hier moet je ook de feiten los van de motieven plaatsen. De feiten leiden uiteindelijk tot mogelijke motieven, duidelijk is wel dat onmogelijk 100% van het "officiële 'coherente' verhaal" waar kan zijn.

Wie dat wel gelooft en ook niets gelooft van wat er ook maar in BNW naar boven komt, heeft m.i. hier niet zoveel te zoeken, want alles is "onzin", "hersenspinsels" en "complotdenken".

Een man die ik zowel professioneel als na het zien van deze video persoonlijk erg hoog acht, een man die absoluut niet dom is (integendeel) en die nadenkt over de wereld en toch een iets meer "close-up-visie" heeft dan wij, simpele zielen, al dan niet internationaal levend.

Ik hoop dat jullie de video met een open mind (want dat lijkt me dé sleutel tot een inhoudelijk, intelligent en hoogwaardig BNW) zullen bekijken:


Luister goed naar wat Woody zegt over de VS en de mentaliteit afgeleid uit Colin Powells woorden. Het hele gesprek is interessant, maar misschien wat lang. Dit onderdeel van 10 minuutjes geeft al een aardig beeld.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138251982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het grote deel van het verhaal speelt zich af in NY en zoals ik al vaker aangegeven heb die stad melde ten tijde van de gebeurtenis 9 miljoen inwoners, gooi en nog ff 100.000 dagjesmensen tegen aan en je hebt een aardige schatting hoe veel mensen er wel niet wonen.
het volgende is het WTC was voor veel newyorkers echt een landmark het stak boven bijna alle gebouwen uit en is vanuit ontzettend veel hoeken te zien.
( alleen door dit al sluit ik CGI vliegtuigen uit) als er een explosie is in een landmark, hoeveel mensen zullen wel niet omhoog kijken, en blijven kijken?

Explosieven/mini nuke/Termiet in de gebouwen plaatsen waar duizenden mensen werken, en niemand valt zoiets op, de meeste bewijs hiervan waren afgeslepen palen, maar goed was, deze waren bewerkt express verkleind , als je de grote foto's ziet zijn mensen er juist puin aan het ruimen en grote palen sluip je natuurlijk door midden.
In eerste in stantie geloofde ik deze Theorie, maar de vraag is waarom? waarom zou je zoiets plaatsen in een gebouw waar juist een vliegtuig in vloog, of waren het vliegtuigen op een automatische piloot en waar zijn alle passagiers ineens gebleven.

Het pentagon, hier hangt veel wazigheid omheen, gat te klein nauwelijks borkstukken ( althans weinig foto's van) etc.
Maar vele getuigen verklaren dat ze inderdaad een groot passagiers vliegtuig recht op het gebouw zagen vliegen ditto omgeknakte lantaren palen, en de video frames ook al waren er maar 6 zie filmpje stukje terug.
Wil je dit in scene zetten moet je natuurlijk vtv dit hele gebied afzetten, waarom er lopen gewoon openbare wegen voor.
Geen enkele getuige geeft aan dat het gebied voor het pentagon was afgezet ook waren er geen beelden of foto's van, er zijn tig openbare wegen en er loopt zelf een snelweg langs het stuk.
het gat grote valt wel degelijk te verklaren ditto voor de omgevallen lantaren palen.

United 93 groot gat weinig brokstukken, telefoontjes naar famillie, dit vind ik de meest rare vliegtuig crash, waarom bellen van die hoogte is wel mogelijk maar heel erg lastig de meeste passagiers belden via vliegtuig telefoons, het gat en de brokstukken valt enigsinds te verklaren, het vliegtuig ging met de neus recht naar beneden van daar het diepe gat en veel brokstukken verdwenen ook in het bos,
Kudo's voor de uitgebreide uiteenzetting zonder persoonlijk te worden. ^O^ Ik denk dat ik uit naam van velen hier spreek (ook zij die niet meeposten).

Eerste alinea; NYC is inderdaad enorm en de vele getuigen zeggen genoeg. CGI vind ik moeilijk te verkroppen en kan ik als leek niet bewijzen, dus nee, daar ga ik ook niet voor.

Tweede alinea: De vraag waarom moet je niet stellen als je de feiten bekijkt. De waarom-vraag komt pas naar voren bij het motief. De feiten an sich zijn op zijn minst vreemd; waar zijn bijna 200 verdiepingen aan brokstukken gebleven? Een gebouw dat instort kan niet verpulveren. Dat is onmogelijk. Het kan ineenstorten, omhellen, en dat laat een enorme hoop van duidelijk herkenbare brokstukken achter. Dingen als tropisch hardhouten tafels verpulver je niet als een gebouw instort. Andere zaken ook niet; die zijn vrijwel onverwoestbaar.

De enige verklaring -en daar moet ik op experts afgaan- is een implosie voortgebracht door een bepaald soort explosief. Wat het is, geen idee, maar dat maakt voor mijn verklaring niet uit. Ik hoef niet te bewijzen dat B gebeurd is, als ik A niet geloof. Simpelweg omdat ik met de beperkte data en technische kennis C, D en K niet kan uitsluiten.

Het is ook onmogelijk om met een vliegtuig een gebouw te laten instorten op de manier waarop de 2 WTCtorens naar beneden gingen. Eerdere ongelukken met vliegtuigen in gebouwen en brandende torens hebben dat afdoende uitgesloten.

Dan WTC-7. Als het werkelijk zo zou zijn dat (woon)torens van 47 verdiepingen konden instorten ten gevolge van wat inslaande brokstukken in een hoekje van het gebouw, dan zou niemand meer in flats en hoge gebouwen wonen. Dat zou simpelweg veel te gevaarlijk zijn, want alles stort om de haverklap in. Experts hebben ook bevestigd dat de torens zijn gebouwd met het risico van inslaande vliegtuigen in het achterhoofd. Logisch; niet op een opzettelijke klap, die door de snelheid en volle tank extra zwaar was, maar ook dat zou het gebouw makkelijk moeten kunnen hebben.

Punt 3, het Pentagon.

Het Pentagon is zowel het grootste als by far het best beschermde, meest gemonitorde gebouw ter wereld. Er komt geen strontvliegje op het gazon of haarscherp wordt "de indringer" op de panelen getoond. Het vóórkomen van ongetraceerde dan wel onuitgeschakelde vliegende objecten buiten dit "Minsterie van Defensie van de Wereld" is onmogelijk.
Getuigen zijn natuurlijk extreem makkelijk te manipuleren, dat zijn geen harde feiten. Zeker niet rondom het Pentagon, waar alle insiders van de VS zitten. Er moeten zo'n 30.000 mensen in dat gebouw werken, zeker is er prima een aantal getuigen om te kopen. En afzetten is ook niet moeilijk, zelfs niet als veel mensen op de snelweg ernaast er geen weet van hebben.

Lantaarnpalen omknakken is nou niet erg moeilijk te regelen.

Wat wel erg moeilijk te regelen is, en zeker voor een klungelige niet-piloot als de veronderstelde "kaper", is om een op de flight sim door ervaren piloten geprobeerde draai uit te voeren. Het verhaal kán niet waar zijn want de tests bewijzen dat het niet klopt.

United 93:
Ik heb gisteravond toevallig wat vliegtuigongelukken zitten kijken op YouTube. Met name vanwege die gekke Maleiers, maar het viel me weer op; geen enkel, nooit in de historie gebeurd, vliegtuigongeluk op land had geen brokstukken. Het kan zijn dat het vliegtuig in de lucht explodeerde, zoals bij Lockerbie, dat delen verbrand dan wel extreem verspreid en moeilijk vindbaar gevonden kunnen worden, maar er wordt altijd iets gevonden. Sowieso zijn de motoren onverwoestbaar, dus die vind je sowieso.

De door Tuinhek getoonde foto's zijn natuurlijk geen bewijs. Ingezoomde foto's van "brokstukken" zijn net zoveel bewijs als dat je een foto van een stuk sneeuw maakt en beweert op de Mount Everest geweest te zijn. Zonder context, overzichtfoto's, waarna je op de details inzoomt (basic stuff), vormt het 0 bewijs dat die spullen daar gevonden zijn, op die dag, en van dat vliegtuig.

Als je alles bekijkt, is er niets. En zeker niets dat overeen moet komen met een heroisch vals sentimenteel VSAmerikaans "passagiers overmeesteren kapers en boren het vliegtuig in de grond" verhaal
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 28 maart 2014 @ 09:43:53 #257
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_138254674
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik begrijp je wetenschappelijke visie en waardeer die. Dat deel vind ik dan ook prima.

Wat ik echter niet deel is dat er een "coherent tegenverhaal" moet zijn. Dat is namelijk simpelweg onmogelijk van ons, simpele toeschouwers, te vragen. Het "incoherente officiële verhaal" is niet opeens waar omdat er geen "coherent tegenverhaal" is.
Even voor de zekerheid, met coherent bedoel ik niet compleet o.i.d. en ook niet dat alle verhalen hetzelfde moeten zijn, puur alleen iets warvan de logische verbanden kloppen, dat moet volgens mij voor iedereen te doen zijn. Overigens is dat niet iets dat ik van iemand verwacht, maar is dat iets wat mij persoonlijk aan het twijfelen zou doen brengen.

quote:
Dat is ook helemaal niet onze "taak" als nieuwsvorsers, geinteresseerden in wat er in de wereld gebeurt, politiek bewusten en andere critici.
Helemaal mee eens, maar je taak is gelukkig ook niet om mij te hoeven overtuigen :)

quote:
Ik weet dat BNW een heel slechte naam heeft op FOK! vanwege "conspiracy-gekkies". En dat is onterecht, want het is juist een plaats waar -vind ik een veel betere naam- "alternatief nieuws" of "alternatieve visies op het nieuws" worden verzameld en bediscussieerd. Dat ernaast mensen rondlopen die in Reptilians en Illuminati geloven, sja. Dat doet verder niet terzake en dat "coherente verhaal" is inderdaad geen goed alternatief voor het "officiele verhaal".
Zonder een meta-discussie over BNW te wilen beginnen, ik vind de onderwerpen interessant en over veel onderwerpen is het moeilijk harde informatie te verkrijgen, ik vind het jammer dat het daarom meer een geloof lijkt te zijn dan kennis-vergaring, gelovigen kunnen nogal dogmatisch zijn :P

quote:
De vraag die jij stelt, is een oneigenlijke in mijn ogen en de reden waarom het hier zo botst tussen de "gekkies" en de "gelovers".
Ik begrijp niet zo goed welke vraag je bedoelt want ik stelde volgens mij geen vraag :P

quote:
De werkelijkheid is veel te complex, onze datavergaring zowel gekleurd als beperkt en onze kennis van het verleden is extreem gevormd door een Nederlandse achtergrond (als je meer in het buitenland komt, merk je dat sterker).

In mijn ogen is onze taak NIET om "een antwoord" te formuleren, maar juist om kritische vragen te stellen. Om vraagtekens te zetten bij wat autoriteiten (en de grote nieuws- en mediakanalen die direct in hun greep zijn) ons op de mouw spelden.

Daarvoor hoef je echt geen "complotgekkie" te zijn noch een complot uit te spinnen.

Als je die kant opgaat, ga je de kant op van een eeuwige strijd die niet op feiten, waarnemingen, argumenten, historische lessen, tests, wetenschappelijk onderzoek, etc. is gebaseerd (wat wel zou moeten!) maar op basis van verhalen wie wel of geen gelijk heeft. Illoemienatie versus "wat Bush zegt is waar". Er is -zeker hier- een enorm grijs tussengebied van "waarheden" die totaal niet overeenkomen met wat verteld wordt "waar" te zijn.
Sure ik hou je ook niet tegen, ik zeg ook niet dat dat niet zou moeten o.i.d., ik zelf wordt alleen niet zo blij van alleen kritische vragen, er zijn nu 13 jaar lang kritische vragen gesteld en het levert bar weinig op.

BNW-gerelateerde onderwerpen die wel de aandacht krijgen, zijn allemaal onderwerpen waar juist hard bewijs en coherente andere verklaringen voor waren (en verrassend weinig reptielen :P), kijk naar wikileaks, nsa, deel van de pharmaceutische industrie, dsm/psych, etc.

Ik persoonlijk denk dus dat kritische vragen an sich in dit geval weinig op heeft gelevert en weinig op zal leveren zonder een aannemelijk alternatief scenario. Betekent niet dat ik er tegen ben overigens, iedereen moet doen wat ie wil :D

quote:
Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar om feiten van fictie te scheiden. Werkelijke gebeurtenissen van wereldformaat te kunnen analyseren.

9/11 is een van de meest aansprekende voorbeelden uit de geschiedenis, met de moord op JFK als grote voorganger. Wie werkelijk gelooft dat het officiële verhaal dáár klopt, moet echt iets aan zijn/haar fysica gaan doen. Een schot van achteren die een slachtoffer naar achteren laat klappen, sure. :')

Terug naar 9/11.

Hier moet je ook de feiten los van de motieven plaatsen. De feiten leiden uiteindelijk tot mogelijke motieven, duidelijk is wel dat onmogelijk 100% van het "officiële 'coherente' verhaal" waar kan zijn.
Daar leren we alleen niet van totdat er iets waarschijnlijkers tegenover staat.

quote:
Wie dat wel gelooft en ook niets gelooft van wat er ook maar in BNW naar boven komt, heeft m.i. hier niet zoveel te zoeken, want alles is "onzin", "hersenspinsels" en "complotdenken".

Een man die ik zowel professioneel als na het zien van deze video persoonlijk erg hoog acht, een man die absoluut niet dom is (integendeel) en die nadenkt over de wereld en toch een iets meer "close-up-visie" heeft dan wij, simpele zielen, al dan niet internationaal levend.

Ik hoop dat jullie de video met een open mind (want dat lijkt me dé sleutel tot een inhoudelijk, intelligent en hoogwaardig BNW) zullen bekijken:


Luister goed naar wat Woody zegt over de VS en de mentaliteit afgeleid uit Colin Powells woorden. Het hele gesprek is interessant, maar misschien wat lang. Dit onderdeel van 10 minuutjes geeft al een aardig beeld.
Zal het vanavond kijken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 28 maart 2014 @ 10:44:49 #258
37248 BertV
Handgemaakt
pi_138256301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lijkt me best eng om te weten dat je in de gaten gehouden wordt.
Dat je niet paranoia bent betekent niet dat ze je niet volgen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 10:47:43 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_138256398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:44 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat je niet paranoia bent betekent niet dat ze je niet volgen.
Begrijp ik. Het is meer als je wéét dat je gevolgd wordt. Dat lijkt me eng.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:28:41 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138259210
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 01:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik begrijp je wetenschappelijke visie en waardeer die. Dat deel vind ik dan ook prima.

Wat ik echter niet deel is dat er een "coherent tegenverhaal" moet zijn. Dat is namelijk simpelweg onmogelijk van ons, simpele toeschouwers, te vragen. Het "incoherente officiële verhaal" is niet opeens waar omdat er geen "coherent tegenverhaal" is.

Dat is ook helemaal niet onze "taak" als nieuwsvorsers, geinteresseerden in wat er in de wereld gebeurt, politiek bewusten en andere critici.

Ik weet dat BNW een heel slechte naam heeft op FOK! vanwege "conspiracy-gekkies". En dat is onterecht, want het is juist een plaats waar -vind ik een veel betere naam- "alternatief nieuws" of "alternatieve visies op het nieuws" worden verzameld en bediscussieerd. Dat ernaast mensen rondlopen die in Reptilians en Illuminati geloven, sja. Dat doet verder niet terzake en dat "coherente verhaal" is inderdaad geen goed alternatief voor het "officiele verhaal".

De vraag die jij stelt, is een oneigenlijke in mijn ogen en de reden waarom het hier zo botst tussen de "gekkies" en de "gelovers".

De werkelijkheid is veel te complex, onze datavergaring zowel gekleurd als beperkt en onze kennis van het verleden is extreem gevormd door een Nederlandse achtergrond (als je meer in het buitenland komt, merk je dat sterker).

In mijn ogen is onze taak NIET om "een antwoord" te formuleren, maar juist om kritische vragen te stellen. Om vraagtekens te zetten bij wat autoriteiten (en de grote nieuws- en mediakanalen die direct in hun greep zijn) ons op de mouw spelden.

Daarvoor hoef je echt geen "complotgekkie" te zijn noch een complot uit te spinnen.

Als je die kant opgaat, ga je de kant op van een eeuwige strijd die niet op feiten, waarnemingen, argumenten, historische lessen, tests, wetenschappelijk onderzoek, etc. is gebaseerd (wat wel zou moeten!) maar op basis van verhalen wie wel of geen gelijk heeft. Illoemienatie versus "wat Bush zegt is waar". Er is -zeker hier- een enorm grijs tussengebied van "waarheden" die totaal niet overeenkomen met wat verteld wordt "waar" te zijn.

Het gaat niet om het gelijk krijgen, maar om feiten van fictie te scheiden. Werkelijke gebeurtenissen van wereldformaat te kunnen analyseren.

9/11 is een van de meest aansprekende voorbeelden uit de geschiedenis, met de moord op JFK als grote voorganger. Wie werkelijk gelooft dat het officiële verhaal dáár klopt, moet echt iets aan zijn/haar fysica gaan doen. Een schot van achteren die een slachtoffer naar achteren laat klappen, sure. :')

Terug naar 9/11.

Hier moet je ook de feiten los van de motieven plaatsen. De feiten leiden uiteindelijk tot mogelijke motieven, duidelijk is wel dat onmogelijk 100% van het "officiële 'coherente' verhaal" waar kan zijn.

Wie dat wel gelooft en ook niets gelooft van wat er ook maar in BNW naar boven komt, heeft m.i. hier niet zoveel te zoeken, want alles is "onzin", "hersenspinsels" en "complotdenken".

Een man die ik zowel professioneel als na het zien van deze video persoonlijk erg hoog acht, een man die absoluut niet dom is (integendeel) en die nadenkt over de wereld en toch een iets meer "close-up-visie" heeft dan wij, simpele zielen, al dan niet internationaal levend.

Ik hoop dat jullie de video met een open mind (want dat lijkt me dé sleutel tot een inhoudelijk, intelligent en hoogwaardig BNW) zullen bekijken:


Luister goed naar wat Woody zegt over de VS en de mentaliteit afgeleid uit Colin Powells woorden. Het hele gesprek is interessant, maar misschien wat lang. Dit onderdeel van 10 minuutjes geeft al een aardig beeld.
Kijk dit is aan neembaar, no offence maar de voorgaande discussies werd verder nauwelijks inhoudelijk op ingegaan, en het is maar hoe jet hbekijkt, daarom heeft elk verhaal 2 kanten, zie tekst onder mijn UI :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_138315877
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kijk dit is aan neembaar, no offence maar de voorgaande discussies werd verder nauwelijks inhoudelijk op ingegaan, en het is maar hoe jet hbekijkt, daarom heeft elk verhaal 2 kanten, zie tekst onder mijn UI :)
Ik snap niet wat je wil zeggen?

Over de pulverisatie, iets wat mij ook al opviel, wordt het prachtig uitgelegd vanaf minuut 16:

BNW / [De Kluis] BNW Documentaires #3

Vraag: Hoe kan je 110 instortende verdiepingen boven je overleven??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:51:44 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138316086
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je wil zeggen?

Over de pulverisatie, iets wat mij ook al opviel, wordt het prachtig uitgelegd vanaf minuut 16:

BNW / [De Kluis] BNW Documentaires #3

Vraag: Hoe kan je 110 instortende verdiepingen boven je overleven??
jij komt met punten argumenten en inhoud, iets wat ik een beetje mis hier.
stof tot nadenken :)

en ik ga morgen even de link bestuderen :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_138319339
CNN-report over de "crash-site" in Pennsylvania:


"Grootste onderdeel was niet groter dan een koffertje".

Verhaal 9/11-commissie: "Heldhaftige passagiers dwingen kaper tot neerstorten, niet in de lucht uiteen spatten"

Dat kan dus nooit allebei waar zijn.

Het vliegtuig werd op TV gezien, maar niet live. Het was een "bom" volgens een ooggetuige ter plaatse:



Al het materiaal wat niet gevonden maar verpulverd is. 6 acres aan marmer?? Een simpele ineenstorting kan dit niet veroorzaken.

[ Bericht 21% gewijzigd door El_Matador op 30-03-2014 06:06:48 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 30 maart 2014 @ 12:59:13 #264
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138324274
quote:
12s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:44 schreef El_Matador het volgende:
CNN-report over de "crash-site" in Pennsylvania:


"Grootste onderdeel was niet groter dan een koffertje".

Verhaal 9/11-commissie: "Heldhaftige passagiers dwingen kaper tot neerstorten, niet in de lucht uiteen spatten"

Dat kan dus nooit allebei waar zijn.

Het vliegtuig werd op TV gezien, maar niet live. Het was een "bom" volgens een ooggetuige ter plaatse:



Al het materiaal wat niet gevonden maar verpulverd is. 6 acres aan marmer?? Een simpele ineenstorting kan dit niet veroorzaken.
Dat eerste klinkt zeer aannemelijk, maar als dat zo is waren er wel kapers, zo zijn er veel dingen tegenstrijdig.

Het instorten wtc, vooral met bommen etc, wat vaak aangehaald word zijn intervieuws in veel docu's laten ze maar kleine stukjes van intervieuws zien van de mensen die explosies hoorden, de rest was ge-edit ge-knipt anders was het tegenstrijdig met de theorie..
Er komt bij instorten van een gebouw altijd stof vrij het nadeel is dat er nauwelijks beelden zijn van gebouwen die zonder explosieven instorten zodat je dit evt kan vergelijken, en al helemaal niet van deze grote.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 30 maart 2014 @ 13:35:02 #265
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_138325065
quote:
Hier moet je ook de feiten los van de motieven plaatsen.
Wat een onbekookte kletskoek.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_138327715
quote:
12s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:44 schreef El_Matador het volgende:
CNN-report over de "crash-site" in Pennsylvania:


"Grootste onderdeel was niet groter dan een koffertje".

Verhaal 9/11-commissie: "Heldhaftige passagiers dwingen kaper tot neerstorten, niet in de lucht uiteen spatten"

Dat kan dus nooit allebei waar zijn.

Hoezo kan dat niet allebei waar zijn?

quote:
12s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:44 schreef El_Matador het volgende:

Het vliegtuig werd op TV gezien, maar niet live. Het was een "bom" volgens een ooggetuige ter plaatse:



Al het materiaal wat niet gevonden maar verpulverd is. 6 acres aan marmer?? Een simpele ineenstorting kan dit niet veroorzaken.
Het was geen simpele ineenstorting.

En waarom is deze getuige anders dan de honderden andere getuigen die wel zeggen een vliegtuig te hebben gezien?

Een paar posts eerder zeg je ook trouwens dat het raar is dat er geen brokstukken te zien zijn van flight 93. Een week of 2 terug heeft ATuinhek je met foto's laten zien dat dat echt wel vaker gebeurt is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2014 15:17:22 ]
pi_138329076
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet allebei waar zijn?
Het een sluit het ander uit:

• Scenario 1 - kapers worden door heldhaftige passagiers overmeesterd en zo wordt een "noodlanding/crash" veroorzaakt - het vliegtuig moet redelijk compleet op de grond liggen, in ieder geval op 1 plaats, niet verspreid over 6 mijl
• Scenario 2 - vliegtuig explodeert in de lucht en alle brokstukken zijn klein en worden over een groot gebied gevonden - zoiets als Lockerbie, inderdaad een foto die Tuinhek eerder plaatste

Zoals het "officiële verhaal" gaat, is Scenario 1 waar. Echter, als er al een vliegtuig geweest zou zijn, dan zouden de "feiten" juist kloppen met Scenario 2.

quote:
Het was geen simpele ineenstorting.
Nee, verre van inderdaad. Het is onmogelijk om instantaan 2x 80 verdiepingen te verpulveren. Hoe dat gebeurd is, is de grote vraag.

quote:
En waarom is deze getuige anders dan de honderden andere getuigen die wel zeggen een vliegtuig te hebben gezien?
Ja, dat vraag ik me dus af. Dat dacht ik ook eerst, dat die berichten over "geen vliegtuig gezien" van mensen waren die onder een hoek stonden onder de torens waar ze geen vliegtuigen hebben gezien, dat kan natuurlijk gewoon.

Ik vraag me af waar die "honderden getuigen" zijn die op straat (niet op TV, zoals die reporter in het filmpje!) de vliegtuigen gezien hebben.

Een sterk tegenargument tegen vliegtuigen zijn de zwarte frames in de "berichtgeving". Hoe komen die daar? En waarom zitten die in meerdere filmpjes, vanuit meerdere hoeken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138329289
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat eerste klinkt zeer aannemelijk, maar als dat zo is waren er wel kapers, zo zijn er veel dingen tegenstrijdig.
Zie mijn antwoord aan Scrummie. Het is wederzijds uitsluitend.

quote:
Het instorten wtc, vooral met bommen etc, wat vaak aangehaald word zijn intervieuws in veel docu's laten ze maar kleine stukjes van intervieuws zien van de mensen die explosies hoorden, de rest was ge-edit ge-knipt anders was het tegenstrijdig met de theorie..
Ik ben bereid dat te geloven, maar alleen als ik ook een stuk of 5-10 filmpjes zie met getuigen die geen TV hebben gekeken die ochtend, maar de vliegtuigen live naar binnen hebben zien vliegen. Heb jij die?

quote:
Er komt bij instorten van een gebouw altijd stof vrij het nadeel is dat er nauwelijks beelden zijn van gebouwen die zonder explosieven instorten zodat je dit evt kan vergelijken, en al helemaal niet van deze grote.
Er komt inderdaad altijd stof vrij. Dat is wel even iets anders dan ruim een miljoen ton aan zeer zware en onverwoestbare materialen in luttele 10 seconden volledig tot poeder krijgen.

Dan zijn er nog de 14 mensen die onder het WTC zaten en niet geplet zijn door al het afval van erboven, maar wonder boven wonder levend eruitstapten omdat alles wat ze op hun hoofd hadden moeten krijgen, verpulverd was tot stof.

Interessant is de seismische respons van de gebouwen. WTC-7 is niet eens op te merken tussen de ruis. 47 verdiepingen materiaal dat neerkomt. dat moet een flinke aardschok (~2-2,5 op de Schaal van Richter) geven. Niet de bizarre 0,7 die er nu was gemeten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138330247
quote:
12s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het een sluit het ander uit:

• Scenario 1 - kapers worden door heldhaftige passagiers overmeesterd en zo wordt een "noodlanding/crash" veroorzaakt - het vliegtuig moet redelijk compleet op de grond liggen, in ieder geval op 1 plaats, niet verspreid over 6 mijl
• Scenario 2 - vliegtuig explodeert in de lucht en alle brokstukken zijn klein en worden over een groot gebied gevonden - zoiets als Lockerbie, inderdaad een foto die Tuinhek eerder plaatste

Zoals het "officiële verhaal" gaat, is Scenario 1 waar. Echter, als er al een vliegtuig geweest zou zijn, dan zouden de "feiten" juist kloppen met Scenario 2.

Ik zie niet in waarom het 1 het ander uitsluit.

quote:
12s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

Nee, verre van inderdaad. Het is onmogelijk om instantaan 2x 80 verdiepingen te verpulveren. Hoe dat gebeurd is, is de grote vraag.

Mooi, dat dat de grote vraag is. Dus kunnen we niets anders dan speculeren en het officiële verhaal tot nu toe bekend "geloven".

quote:
12s.gif Op zondag 30 maart 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

Ja, dat vraag ik me dus af. Dat dacht ik ook eerst, dat die berichten over "geen vliegtuig gezien" van mensen waren die onder een hoek stonden onder de torens waar ze geen vliegtuigen hebben gezien, dat kan natuurlijk gewoon.

Ik vraag me af waar die "honderden getuigen" zijn die op straat (niet op TV, zoals die reporter in het filmpje!) de vliegtuigen gezien hebben.

Een sterk tegenargument tegen vliegtuigen zijn de zwarte frames in de "berichtgeving". Hoe komen die daar? En waarom zitten die in meerdere filmpjes, vanuit meerdere hoeken?
Die zwarte frames kunnen vanalles zijn, technische storingen, etc. Berichtgeving op die dag zelf is sowieso nogal chaotisch, wat je ziet kan je geloven wat mij betreft. Getuigenverklaringen die in emotie/paniek/chaos zijn opgenomen word al lastiger.

En die honderden getuigen, ik heb genoeg filmpjes voorbij zien komen met die getuigen, de docu van de gebroeders Naudet (al is die docu volgens een aantal truther's ook alweer onzin, vraag me niet waarom).

En heb je wat linkjes naar die zwarte frames vanuit meerdere hoeken?
pi_138331044
Dit filmpje laat beelden zien van:

1:

• CNN, met de N-toren links (eerst geraakt) en de Z-toren rechts (als 2e geraakt). Dus de video is geschoten vanuit het Westen en kijkt naar het Oosten. Let op de zwarte frames en op het veranderende logo
• Tweede fragment in het filmpje is van een ander kanaal ("New York Good Day"?), andere camera, maar vanuit dezelfde richting gefilmd, weer zwarte frames, geen logoverandering, want die laag zit boven de video.


2:
• Wederom CNN, nu vanuit het noorden gefilmd naar het zuiden (de zuidelijke toren staat achter de noordelijke (let op de zwarte frames en het opeens inzoomen op de toren na de "explosie" *de commentator zag het vliegtuig niet eens wat de beelden wel laten zien!)


De zwarte frames en de veranderde logo's geven duidelijk aan dat de beelden niet live zijn van dezelfde camera als eerst, maar eringezet.

Echter, als je de vele amateurbeelden hier bekijkt, is het eigenlijk onmogelijk om géén vliegtuig te kunnen zien.


Ik vind het een van de moeilijkste punten van het hele verhaal. Ik ben geneigd te geloven dat er wel gewoon vliegtuigen in het WTC gingen, maar niet in het Pentagon (onmogelijk) en Pennsylvania (geen bewijs van neergestort vliegtuig), maar aan de andere kant; waarom zou je bij het WTC wel vliegtuigen gebruiken en bij de rest niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138332539
quote:
6s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:01 schreef El_Matador het volgende:
Dit filmpje laat beelden zien van:

1:

• CNN, met de N-toren links (eerst geraakt) en de Z-toren rechts (als 2e geraakt). Dus de video is geschoten vanuit het Westen en kijkt naar het Oosten. Let op de zwarte frames en op het veranderende logo
• Tweede fragment in het filmpje is van een ander kanaal ("New York Good Day"?), andere camera, maar vanuit dezelfde richting gefilmd, weer zwarte frames, geen logoverandering, want die laag zit boven de video.


2:
• Wederom CNN, nu vanuit het noorden gefilmd naar het zuiden (de zuidelijke toren staat achter de noordelijke (let op de zwarte frames en het opeens inzoomen op de toren na de "explosie" *de commentator zag het vliegtuig niet eens wat de beelden wel laten zien!)


De zwarte frames en de veranderde logo's geven duidelijk aan dat de beelden niet live zijn van dezelfde camera als eerst, maar eringezet.

Echter, als je de vele amateurbeelden hier bekijkt, is het eigenlijk onmogelijk om géén vliegtuig te kunnen zien.


Ik vind het een van de moeilijkste punten van het hele verhaal. Ik ben geneigd te geloven dat er wel gewoon vliegtuigen in het WTC gingen, maar niet in het Pentagon (onmogelijk) en Pennsylvania (geen bewijs van neergestort vliegtuig), maar aan de andere kant; waarom zou je bij het WTC wel vliegtuigen gebruiken en bij de rest niet.
Ik dacht dat je zwarte frames op exact (tot op de seconde nauwkeurig) hetzelfde tijdstip bedoelde, maar dat is niet zo, dus kan het gewoon van alles zijn.

quote:
De zwarte frames en de veranderde logo's geven duidelijk aan dat de beelden niet live zijn van dezelfde camera als eerst, maar eringezet.
Nee, dat geven die zwarte frames helemaal niet aan. Die zwarte frames geven aan dat het zwarte frames zijn, en dan houd het verder op eigenlijk zonder de oorspronkelijke (ruwe) banden te kunnen bekijken.

Over het Pentagon zeg je vervolgens weer (onmogelijk) terwijl dat niet zo is en Pennsylvania (geen bewijs van neergestort vliegtuig) is natuurlijk ook niet waar want dat bewijs is er wel maar trek jij in twijfel.
pi_138332597
Jij vindt het niet op zijn minst hoogst merkwaardig, precies op dat moment die zwarte frames? Exact op het meest verrassende tijdstip ooit?

Pentagon kan geen vliegtuig in, dat lijkt me afdoende uitgesloten.

Waar twijfel jij eigenlijk aan in dit verhaal?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138336043

Hier wordt gesteld dat het wel een vliegtuig was (logisch, met zoveel getuigen), maar niet het geachte vliegtuig (want compleet grijs, en niet blauw met grijs zoals de United Airlines-vliegtuigen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138336626
quote:
6s.gif Op zondag 30 maart 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:

Hier wordt gesteld dat het wel een vliegtuig was (logisch, met zoveel getuigen), maar niet het geachte vliegtuig (want compleet grijs, en niet blauw met grijs zoals de United Airlines-vliegtuigen zijn.
Op basis van kleur deze conclusie trekken is net zo stom om te zeggen dat er geen vliegtuigen waren; verschillende inval qua licht. Als je dat kan simuleren met zon, wolken, en vanaf dat punt, kan je zoiets stellen.

En je andere vragen: Ja, natuurlijk vind ik het merkwaardig, anders zat ik niet in BNW, 13 jaar na dato erover te praten.

Pentagon; ik zeg dat het wel kan, vind ik totaal niet afdoende uitgesloten. Verre van zelfs.

En waar ik aan twijfel; zoveel. Vooral aan de schuldige. Al Quada, Amerikanen, CIA, andere organisaties waar we niet eens het bestaan van weten. Zoveel mogelijkheden, zoveel onzekerheden. Maar het verschil is dat ik niet stel dat en dat is gebeurt door die en die partij zoals of dat het sowieso niet zo is gebeurt want dit en zus en zo. Ik laat het open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')