Vooruit kijken heet dat. Hee, een vrachtwagen, hee, drukte op links, laat ik maar wat eerder van het gas af gaan, zodat ik kan optrekken voor het invoegen.quote:Op maandag 17 februari 2014 21:54 schreef Doublepain het volgende:
Je ken zeiken wat je wil maar als ik bijvoorbeeld achter een vrachtwagen invoeg en er zit een rij van hier tot tokio op de linkerrijbaan dan ga ik niet 1 uur 90 blijven rijden, dan ga ik het na een tijdje opeisen op een veilige manier, gewoon knipperlicht aan en langzaam naar links. 1 het bevordert mijn reis 2 het is veiliger want achter een truck heb je geen overzicht en hiermee is het gevaarlijker.
Welke is dat?quote:Op maandag 17 februari 2014 23:36 schreef sirdanilot het volgende:
^ Misschien heb je wel dezelfde rijschool als ik
bij mij ook, hahaquote:Terugschakelen en dan snelheid beheren met koppeling gaat nog wel een puntje worden.
Maar één keer afgeslagen (inclusief toeterende achterliggers), dus dat valt me nog mee.
Da's wel een van-dik-hout-zaagt-men-planken rijschool, meteen naar Rotterdam alquote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:29 schreef BazZz2 het volgende:
net terug van rijles. Ik moest sturen, gassen, remmen, schakelen, hellingproef :S
maar wel leuk
vrijdagochtend de volgende les alweer. Dan gaan we naar Rotterdam. spannend!
waarom doet elke rijschool een hellingproef?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:29 schreef BazZz2 het volgende:
net terug van rijles. Ik moest sturen, gassen, remmen, schakelen, hellingproef :S
maar wel leuk
vrijdagochtend de volgende les alweer. Dan gaan we naar Rotterdam. spannend!
Omdat ik 'm dagelijks nodig heb als ik de parkeergarage uitrijd de drukke straat op?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
waarom doet elke rijschool een hellingproef?
begrijp ik echt niet, komt niet eens op het examen
aha, maar wat verschilt een hellingproef dan van normaal optrekken?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Omdat ik 'm dagelijks nodig heb als ik de parkeergarage uitrijd de drukke straat op?
Je moet al de auto gedeeltelijk laten aankoppelen voordat je de rem los laat, iets wat normaal niet kan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
aha, maar wat verschilt een hellingproef dan van normaal optrekken?
Het is ook niet de bedoeling dat je 5 minuten de auto stil laat staan op een helling op die manier, het is alleen maar een manier van wegrijden.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:48 schreef vipeax het volgende:
Een diesel kun je nog wel op z'n plek houden door de koppeling iets over het aangrijpingspunt te laten komen (helling bepaald hoeveel je hem laat opkomen), maar ik betwijfel dat die manier erg gezond is, terwijl ik wel vaker hoger dat sommigen dat krijgen aangeleerd...
jammer! Gewoon vertrouwen op jezelf! Eerste keer? Veel lessen gehad?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:42 schreef LompeWorst het volgende:
Helaas gezakt..
Ik was veul te zenuwachtig.
Toen ik mijn ID-kaart moest laten zien, liet ik al 3 keer mijn portomonnee glibberen van de zenuwen. Las ik ook nog eens van de verkeerde auto het kenteken op en toen was ik al aan het zweten.
Geen ingrepen of iets, geen fouten, maar was zo druk met zenuwachtig zijn dat ik vergat auto te rijden.
Helaas
Ah bummerquote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:42 schreef LompeWorst het volgende:
Helaas gezakt..
Ik was veul te zenuwachtig.
Toen ik mijn ID-kaart moest laten zien, liet ik al 3 keer mijn portomonnee glibberen van de zenuwen. Las ik ook nog eens van de verkeerde auto het kenteken op en toen was ik al aan het zweten.
Geen ingrepen of iets, geen fouten, maar was zo druk met zenuwachtig zijn dat ik vergat auto te rijden.
Helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |