abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:46:48 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132358450
Dat moet allemaal nog blijken.
(niet dat ik het eens ben met de regeling of een gebrek aan respect vind om een regeling die nog in werking is te vervangen)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132358945
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:46 schreef daNpy het volgende:
Dat moet allemaal nog blijken.
(niet dat ik het eens ben met de regeling of een gebrek aan respect vind om een regeling die nog in werking is te vervangen)
quote:
Oldtimerbranche in actie tegen de staat

Een groep van meer dan 110 bedrijven die handelen in klassieke auto’s, bereidt een rechtszaak voor tegen de Staat.

Dat meldt het Financieele Dagblad. Aanleiding is het voorstel van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën om de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb) voor een grote groep oldtimers per 1 januari 2014 af te schaffen.
De Stichting Oldtimerbranche Nederland stelt dat haar leden ‘disproportioneel' veel schade lijden door de belastingmaatregelen. Volgens voorzitter Wim van Giersbergen zijn er sinds een meerderheid van de Tweede Kamer dit voorjaar akkoord ging met het pakket, 20.000 banen in de branche en bij toeleveringsbedrijven verloren gegaan. De geschatte schade zou ¤0,5 mrd bedragen.

De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden. Weekers raamt de opbrengst van het totale mrb-pakket voor oldtimers op ¤123 mln. Van Giersbergen meent dat Weekers zich rijk rekent. Veel eigenaren die door maatregel worden getroffen, zullen hun auto verkopen of naar de sloop brengen. ‘Die besparing zal nooit worden gehaald. Integendeel, het pakket gaat de schatkist alleen maar geld kosten.'
De Stichting Oldtimerbranche is via haar voorzitter in aanraking gekomen met het kantoor Invicta Veritate van Mr. Hulleman c.s. Zij hebben veel proceservaring, ook met procedures namens veel gedupeerden in één Stichting, Class Action Suits. Zij zullen op 1 november 2013 samen met en namens de Stichting een aantal procedures starten. Bestuursrechtelijke procedures om te pogen de wetgeving te stuiten. En een civiele schadeprocedure tegen de staat.
Naar schatting rijden er in Nederland 260.000 oldtimers ouder dan 25 jaar rond. Een kwart hiervan, bijna 63.000 auto's, is jonger dan 40 jaar en rijdt op diesel of gas. Het meest populair is hier Mercedes-Benz, gevolgd door Volkswagen en Volvo.

Bron: Financieel Dagblad
pi_132359160
Wim van Giersbergen *O*.
pi_132359187
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:07:00 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_132359298
^^^^
Die velgen _O-
Haal eens snel een setje kroonkurken.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens wel "grappig" dat de overheid de oldtimerbranche (met miljarden aan omzet) om zeep helpt om 128 Miljoen Euro binnen te halen, wat ze ook nog eens niet lukt vanwege misgelopen BTW, extra werkloosheidsuitkeringen in de branche, geschorste, verkochte en geëxporteerde oldtimers, etc.
Ach, zitten ook genoeg prutsers tussen die alleen maar roest doorverkopen.
trollol :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_132359302
Ik zou er nog mee gaan rondrijden ook :').
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:10:38 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:46:33 #58
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132360937
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:58 schreef MaGNeT het volgende:
"De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden."
Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
censuur :O
pi_132361220
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen?
Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen.
Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij.
Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting.
Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling.
pi_132361412
klopt
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_132361512
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
ja. Je kunt de maanden niet zelf uitkiezen, dat is altijd dec t/m feb.
pi_132361557
Ik denk dat ik als ik zo'n dieselbenz had gewoon met een barrelrally mee zou doen en het ding naar een afrikaans weeshuis of iets dergelijks zou brengen. Financieel is hij toch bijna niets meer waard en op deze manier hou je er nog een leuke reis aan over.
pi_132361595


Wordt verkocht op deze velgen, laat dat duidelijk zijn ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_132361789
Ja, die zijn een stuk beter :').
pi_132362908
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:55 schreef valek het volgende:

[..]

Maae het moet volgens mij nog steeds door de 1ste kamer goedgekeurd worden. En voordat dit gebeurd is zitten we al bijna op het einde van het jaar. Toch?
Ja, het zal uiterlijk half december aangeboden worden, en dan gaat het gewoon per 1-1-2014 in. Is ook niet spannend, want er zijn zelfs maatregelen in het verleden doorgevoerd dat 1 dag na stemming al ingevoerd werd. Een ander mooi recent voorbeeld is de Btw-verhoging: dat heeft ook niet gek lang geduurd (korter en sneller dan die oldtimer-soap nu).
pi_132363016
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:41 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Leuk detail: dat riep men ooit over de Volvo Amazon ook, sterker nog: toen die toegelaten werden bij de Volvo-club hier in NL dreigde heel die club te klappen omdat men vond dat dat geen klassieker was.

Ander leuk voorbeeld: de Ford Mustang die nu een klassieker is, was eigenlijk de Opel Kadett van de USA in de jaren '60. Iets wat nu misschien geen klassieker is, kan dat gerust over 10-20 jaar wel zijn. Dat kan ook voor een 740 gelden. ;)
pi_132363259
Zelfs ik had dat tien jaar geleden al. Een 140 was gewoon een oud schijthok. Inmiddels zijn het wel echt klassiekers.
pi_132363263
Kijk ook naar de Kever, Mini, Eend, Renault 4 etc. Allemaal auto's met enorme productie aantallen en vele decennia lang geproduceerd. Toch hebben die nu echt wel de status van klassieker. Dat terwijl de Mini en Kever nog niet eens zo gek lang uit productie zijn. De originele Mini is tot en met het jaar 2000 nieuw geproduceerd en ook in ons land verkocht. De Kever is nog iets langer geproduceerd, maar de laatste jaren niet meer voor de Europese markt.
pi_132363891
quote:
Een seriemodel uit de jaren 80 zal nooit een oldtimer worden.
Speciale modellen en uitvoeringen ervan wel.
Had ik je m'n oldtimer al voorgesteld? >:) En ik heb er een berg lol mee.
Dit is een Signature....
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:08:53 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:11:34 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365640
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:51 schreef Dimitri_ het volgende:
Oké.. Ik kreeg dus vandaag de vrijstellingbrief voor mijn januari '88er.
[ link | afbeelding ]

Hoe moet ik dit nu intepreteren? Blij met een dode mus omdat het toch gaat veranderen?
dat is het systeem wat per 1-1-2013 in in gegaan nieuwe gaat per 1-1-2014 in dan krijg je weer een brief
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:12:59 #72
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365677
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:01 schreef Ivo1985 het volgende:
December 2013 gelden sowieso nog de oude regels, dus als we Jan+Feb 2014 'cadeau' krijgen, hoeft je auto deze winter nog helemaal niet de stalling in.
in jan of feb krijg je pas de brief met de keuze 100% of 25%
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:16:55 #73
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365788
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Laten we eerlijk zijn de echte Oldtimer fans rijden toch Benzine, op een Amerikaan op LPG daargelaten. Het is gewoon mensen zoeken altijd wat om onder hun lasten uit te komen, eerst waren het de grijze platen daarna die oldtimers Mercedes 200 met LPG tank en dalijk die 25km voertuigen. Het is jammer maar helaas
tis meer de stallings verplichting. en de uitzondering. en wat zijn fans? als jij opgegroeit bent in een mercedes 200D in de jaren 80 en die nu je volwassen bent 1 wil hebben uit dat oogpunt dan vind ik dat je fan bent. maar heey als je anders fan bent maakt mij dat ook niet uit ik vind alles met auto's goed (op opel na ;) )
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:18:41 #74
53151 T42
Pinball Wizard
pi_132365824
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 3 maanden is natuurlijk helemaal geen verplichting, het staat de eigenaar nog altijd vrij om normaal motorrijtuigenbelasting te betalen.
Maar als je nou krenterig wilt zijn, en toch het kwarttarief wilt benutten, en het hele jaar wilt rijden, kan je de auto dan net voor de winter op naam van je vrouw zetten, 3 maanden belasting betalen, en daarna weer op je eigen naam zetten? Kost je 2 keer per jaar overschrijven, 3 maanden belasting, en 9 maanden kwarttarief!
Of hebben ze hier een stokje voor gestoken?
koop ik toch een pekelbak? voor 200 kun je zat kopen en weer verkopen. veiligheid is puntje2

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:53 schreef Mehari het volgende:
Je bent toch niet verplicht om je oldtimer 3 maanden te stallen?
Ik ben van plan gewoon het standaard tarief aan wegenbelasting te betalen.
Alleen bij het gereduceerde tarief geldt die verplichting lijkt mij.
Stalling huren kost mij meer dan wegenbelasting.
Ik heb 4 auto's die allemaal boven de 25 jaar zijn en geen stalling.
voor een auto die nu gratis wat en de afgelopen 2 jaar 750km heeft gereden moet ik ineens 1800 euro dokken.... hij is trouwens al geschorst omdat ik er nooit meer mee reed en de verzekering verlengt moest worden.
pi_132376546
Ja, dan gaat het pijn doen.
Dat valt voor mij wel mee met een BX van 24 Euro, een eend van 11 Euro en 2 auto's van meer dan 40 jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')