abonnement Unibet Coolblue
pi_131279639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:04 schreef Andromache het volgende:
ja wel, twee afwijzingen. het kon ook niet anders. er maar eens achteraan bellen.

twee maanden werkeloos en ik doe he-le-maal niks meer. lamgeslagen. het wordt nooit meer wat, zo lijkt het.
Maak je niet druk, ik heb me in 6 maanden ook lam liggen solliciteren maar de aanhouder wint.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131279940
Zo te lezen moet ik ook vooral nog ff geduldig blijven.
Mijn situatie: in februari liep mijn contract af, werd niet verlengd dus ben ik een half jaar gaan reizen, iets wat ik altijd al wilde.

Nu inmiddels anderhalve maand terug, verschillende contacten gehad, paar gesprekken, vandaag 1 afwijzing gehad, ik zou niet in de groep passen (kul argument, ik heb bij zoveel bedrijven gewerkt en nooit heb ik dit eerder gehoord :'), maar goed).
Anderhalve week geleden ook een gesprek gehad maar daar hoor ik helemaal niks meer van dus dat zal ook wel een afwijzing worden.

Vandaag op gesprek geweest bij een detacheringsbureau en nu maar hopen dat zij iets passends vinden.
pi_131280173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:17 schreef SimtekF1 het volgende:
Zo te lezen moet ik ook vooral nog ff geduldig blijven.
Mijn situatie: in februari liep mijn contract af, werd niet verlengd dus ben ik een half jaar gaan reizen, iets wat ik altijd al wilde.

Nu inmiddels anderhalve maand terug, verschillende contacten gehad, paar gesprekken, vandaag 1 afwijzing gehad, ik zou niet in de groep passen (kul argument, ik heb bij zoveel bedrijven gewerkt en nooit heb ik dit eerder gehoord :'), maar goed).
Anderhalve week geleden ook een gesprek gehad maar daar hoor ik helemaal niks meer van dus dat zal ook wel een afwijzing worden.

Vandaag op gesprek geweest bij een detacheringsbureau en nu maar hopen dat zij iets passends vinden.
Even de open deur intrappen: het is een klotetijd voor de meeste mensen nu. Maar zoals gezegd, de aanhouder wint en soms moet je lang volhouden.

Ik hoor altijd dat ik wel goed in het team zou passen maar dan is de kennis weer niet toereikend :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_131281012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Misschien hoort het wel, maar ik vind het een beetje raar je hebt het over initiatief tonen en pro-actief zoeken naar werk maar je wacht wel tot zij op op de site vermelden dat ze een vacature vrij hebt. Ik vind dat een beetje tegenstrijdig.
Het alternatief is dus dat er geen proactief/initiatief in een vacature tekst gevraagd kan worden omdat de kandidaat in spé immers allang voordat de vacature ontstaan is contact had moeten leggen met het bedrijf?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131281238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Even de open deur intrappen: het is een klotetijd voor de meeste mensen nu. Maar zoals gezegd, de aanhouder wint en soms moet je lang volhouden.

Ik hoor altijd dat ik wel goed in het team zou passen maar dan is de kennis weer niet toereikend :')
Hehe i know, maar had even zin om van me af te schrijven.
Dat is ook een mooie ja. :')

Maar zoals je al zei, de volhouder wint.
pi_131293999
Kheb nu weer 2 opties voor een tijdelijke (6 weken - 3 maanden) baan, beiden beginnen binnen een paar dagen

bedrijf 1:
- heb ik al eens gewerkt, 2x al zelfs (1x 6 maanden en nog 1x 6 weken vorige maand)
- ken dus de systemen en werkzaamheden etc
- is 36u
- verdient met 360netto p week niet heel slecht

Bedrijf 2
- is wel iets meer de richting van waar ik heen wil
- onbekend, dus nieuwe dingen te leren
- nadeel is wel dat het 40u is
- en met 1800bruto ook niet een enorme vetpot (al woon ik nu nog thuis dus ach)

Bedrijf 1 is in principe tot half november. Bedrijf 2 is voor in principe 6 weken al gaf de detacheerder aan (tis via detacheringsbureau) dat de vorige groep mensen die er voor 6 weken heen ging er 4 maanden nu zit en still counting.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:52:06 #107
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_131296193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:19 schreef kalinhos het volgende:
Kheb nu weer 2 opties voor een tijdelijke (6 weken - 3 maanden) baan, beiden beginnen binnen een paar dagen

bedrijf 1:
- heb ik al eens gewerkt, 2x al zelfs (1x 6 maanden en nog 1x 6 weken vorige maand)
- ken dus de systemen en werkzaamheden etc
- is 36u
- verdient met 360netto p week niet heel slecht

Bedrijf 2
- is wel iets meer de richting van waar ik heen wil
- onbekend, dus nieuwe dingen te leren
- nadeel is wel dat het 40u is
- en met 1800bruto ook niet een enorme vetpot (al woon ik nu nog thuis dus ach)

Bedrijf 1 is in principe tot half november. Bedrijf 2 is voor in principe 6 weken al gaf de detacheerder aan (tis via detacheringsbureau) dat de vorige groep mensen die er voor 6 weken heen ging er 4 maanden nu zit en still counting.
Hoezo werk je wellicht via een detacheringsorganisatie en ben je er niet on dienst? Dan wordt je toch behoorlijk genaaid als t een klus voor 6 weken is?

Idee v detachering is toch dat als er geen opdracht is dat jij toch gewoon in dienst blijft en uitbetaald wordt? Anders lijkt het me een ordinaire uitzendorganisatie..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_131296290
bedoelde uitzendorganisatie inderdaad.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_131297040
Vandaag twee open brieven naar detacheringsbureaus gestuurd. geen idee of ze iets in me zullen zien of wat ik kan verwachten, maar ja, je moet toch iets...
pi_131305571
Mensen hier die ervaring hebben met solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit?

Ik heb het idee dat ik eens moet verder kijken, omdat ik op het werk nogal onder druk sta. Mijn manager heeft het idee dat ik weinig uitvoer / dat het me allemaal niet interesseert, terwijl ik samen met mijn collega hard werk.

Ik weet alleen niet hoe het praktisch in zijn werk gaat. Ik ben doordeweeks natuurlijk op het werk, waar ik geen telefoontjes kan ontvangen en ik heb eigenlijk ook geen tijd om te solliciteren.

Open kaart spelen en zeggen dat ik een dag vrij wil nemen, omdat ik ergens een sollicitatiegesprek heb lijkt me ook geen goed idee. Dan kan ik volgens mij meteen mijn spullen pakken en je moet nooit oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.

Alle tips zijn meer dan welkom! :)

Inb4: Dan werk je toch wat harder? 8)7 Mijn collega en ik werken keihard. We hebben zelfs een paar keer anderhalf uur doorgewerkt om iets af te krijgen (ja, het interesseert ons niet :')), maar daar horen we niks over. We horen alleen iets als er iets te klagen valt.
Copthorne 2.0
pi_131305741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:03 schreef Copthorne het volgende:
Mensen hier die ervaring hebben met solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit?

Ik heb het idee dat ik eens moet verder kijken, omdat ik op het werk nogal onder druk sta. Mijn manager heeft het idee dat ik weinig uitvoer / dat het me allemaal niet interesseert, terwijl ik samen met mijn collega hard werk.

Ik weet alleen niet hoe het praktisch in zijn werk gaat. Ik ben doordeweeks natuurlijk op het werk, waar ik geen telefoontjes kan ontvangen en ik heb eigenlijk ook geen tijd om te solliciteren.

Open kaart spelen en zeggen dat ik een dag vrij wil nemen, omdat ik ergens een sollicitatiegesprek heb lijkt me ook geen goed idee. Dan kan ik volgens mij meteen mijn spullen pakken en je moet nooit oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.

Alle tips zijn meer dan welkom! :)
Heel simpel, de gene waar jij contact mee hebt van dat andere bedrijf snapt ook wel dat je gewoon nog aan het werk bent.
Ik had meestal contact in de pauzes en als de keren dat ik op gesprek mocht komen nam ik een halve middag vrij of iets in die zin.
Je hoeft je werkgever toch niet te vertellen waarom je vrij neemt?!
pi_131306418
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:03 schreef Copthorne het volgende:
Mensen hier die ervaring hebben met solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit?

Ik heb het idee dat ik eens moet verder kijken, omdat ik op het werk nogal onder druk sta. Mijn manager heeft het idee dat ik weinig uitvoer / dat het me allemaal niet interesseert, terwijl ik samen met mijn collega hard werk.

Ik weet alleen niet hoe het praktisch in zijn werk gaat. Ik ben doordeweeks natuurlijk op het werk, waar ik geen telefoontjes kan ontvangen en ik heb eigenlijk ook geen tijd om te solliciteren.

Open kaart spelen en zeggen dat ik een dag vrij wil nemen, omdat ik ergens een sollicitatiegesprek heb lijkt me ook geen goed idee. Dan kan ik volgens mij meteen mijn spullen pakken en je moet nooit oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.

Alle tips zijn meer dan welkom! :)

Inb4: Dan werk je toch wat harder? 8)7 Mijn collega en ik werken keihard. We hebben zelfs een paar keer anderhalf uur doorgewerkt om iets af te krijgen (ja, het interesseert ons niet :')), maar daar horen we niks over. We horen alleen iets als er iets te klagen valt.
Ik ben op dit moment nog aan het werk, maar mijn contract loopt binnenkort af. Ik schrijf 's avonds en in het weekend sollicitatiebrieven en overdag werk ik. Het beetje contact dat ik heb naar aanleiding van de brieven doe ik op een dag dat ik thuiswerk, of via de mail. Aangezien ik eigenlijk altijd word afgewezen os dat niet heel veel. Soms bel/mail ik om te vragen waarom ik ben afgewezen, maar dat is alleen voor de vacatures waarvoor ik mezelf echt 100% geschikt achtte.

Als je nog genoeg vrije dagen hebt, kun je gewoon vrij nemen voor je sollicitatiegesprekken. Je hoeft inderdaad niet te laten weten dat je gaat solliciteren, maar zegt gewoon dat je een dagje rust nodig hebt oid... niet specifieke smoesjes gaan bedenken wat je gaat doen, dat gaat je baas niets aan.
  woensdag 18 september 2013 @ 13:07:44 #113
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_131311387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:03 schreef Copthorne het volgende:
Mensen hier die ervaring hebben met solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit?

Ik heb het idee dat ik eens moet verder kijken, omdat ik op het werk nogal onder druk sta. Mijn manager heeft het idee dat ik weinig uitvoer / dat het me allemaal niet interesseert, terwijl ik samen met mijn collega hard werk.

Ik weet alleen niet hoe het praktisch in zijn werk gaat. Ik ben doordeweeks natuurlijk op het werk, waar ik geen telefoontjes kan ontvangen en ik heb eigenlijk ook geen tijd om te solliciteren.

Open kaart spelen en zeggen dat ik een dag vrij wil nemen, omdat ik ergens een sollicitatiegesprek heb lijkt me ook geen goed idee. Dan kan ik volgens mij meteen mijn spullen pakken en je moet nooit oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.

Alle tips zijn meer dan welkom! :)

Inb4: Dan werk je toch wat harder? 8)7 Mijn collega en ik werken keihard. We hebben zelfs een paar keer anderhalf uur doorgewerkt om iets af te krijgen (ja, het interesseert ons niet :')), maar daar horen we niks over. We horen alleen iets als er iets te klagen valt.
Heb ik gedaan.
Brieven gewoon in het weekend en 's avonds schrijven en versturen. Omdat ik solliciteerde in dezelfde branche en iedereen elkaar wel kent, heb ik in mijn brieven gewoon aangegeven dat ik er vanuit ga dat ze vertrouwelijk omgaan met mijn sollicitatie. Niet dat ze dat normaal niet zouden (moeten) doen, maar om nog eens te benadrukken dat mijn werkgever het dus niet wist enzo.

Ik heb ook open sollicitaties gedaan. Dan belde ik wel vooraf, maar dat deed ik dan goed voorbereid in mijn pauze (weg uit kantoor of op een afgeschermd deel, rustige plek opzoeken, als het kan naar huis ofzo).

Bij één gesprek gaf het bedrijf aan dat ze wel buiten kantoortijden en buiten hun kantoor zelf wilde afspreken (omdat het wereldje klein is en medewerkers ook niet blind zijn natuurlijk). Ook 2x een gesprek gehad aan het einde van de dag. 1x op een vrije dag ('toeval', was al zo gepland) en 1x iets verzonnen (huisarts ofzo).

Lijkt mij niet dat het een probleem moet zijn om buiten werktijden af te spreken of juist 's ochtends vroeg of einde van de dag. De huisarts, de zieke kat, of je moeder die naar het ziekenhuis moet kan je toch wel verantwoorden, als het maar geen dagelijkse praktijk wordt natuurlijk.

Edit: oh en telefoon liet ik op voice-mail gaan. Is ook altijd netjes ingesproken en dan was er daarna of zelf telefonisch contact door mij of mailcontact 's avonds.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spiegelei op 18-09-2013 13:14:26 ]
klerkje
pi_131311689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:03 schreef Copthorne het volgende:
Mensen hier die ervaring hebben met solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit?

Ik heb het idee dat ik eens moet verder kijken, omdat ik op het werk nogal onder druk sta. Mijn manager heeft het idee dat ik weinig uitvoer / dat het me allemaal niet interesseert, terwijl ik samen met mijn collega hard werk.

Ik weet alleen niet hoe het praktisch in zijn werk gaat. Ik ben doordeweeks natuurlijk op het werk, waar ik geen telefoontjes kan ontvangen en ik heb eigenlijk ook geen tijd om te solliciteren.

Open kaart spelen en zeggen dat ik een dag vrij wil nemen, omdat ik ergens een sollicitatiegesprek heb lijkt me ook geen goed idee. Dan kan ik volgens mij meteen mijn spullen pakken en je moet nooit oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.

Alle tips zijn meer dan welkom! :)

Inb4: Dan werk je toch wat harder? 8)7 Mijn collega en ik werken keihard. We hebben zelfs een paar keer anderhalf uur doorgewerkt om iets af te krijgen (ja, het interesseert ons niet :')), maar daar horen we niks over. We horen alleen iets als er iets te klagen valt.
pweeeeeh he, paar keer anderhalf uur overwerk. Jij verdient promotie :D

(maar als je het echt niet naar je zin hebt, gewoon solliciteren naar iets anders lijkt me)
pi_131321728
Wat zetten jullie in een begeleidende tekst als je solliciteert per email? Ik voeg de motivatiebrief toe als bijlage i.p.v. het direct in de mail te zetten. Dat lijkt me toch het beste in verband met de vormgeving die bij elke mail anders kan uitpakken?

Ik heb nu:

Geachte heer [naam]

Middels deze mail wil ik graag solliciteren voor de vacature [functie]. Mijn motivatiebrief en CV zijn als bijlagen toegevoegd aan deze mail.

Met vriendelijke groet,

[naam]

Is dit voldoende, of vergeet ik nog iets? Het klinkt zo kortaf als je het zo leest :P
pi_131321919
Nou, gister had ik nog zon kut dag en vandaag werd ik gebeld dat ik vrijdag langs mag komen voor een 2de gesprek. *O* *O* *O* *O*
Tijdens het eerste gesprek had ik echt zo uit het niets ineens last van zenuwen, gelukkig was dat vrij snel weg en hebben ze het daar niet op af laten knappen.
  woensdag 18 september 2013 @ 19:09:13 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_131322104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:58 schreef Breekfast het volgende:
Wat zetten jullie in een begeleidende tekst als je solliciteert per email? Ik voeg de motivatiebrief toe als bijlage i.p.v. het direct in de mail te zetten. Dat lijkt me toch het beste in verband met de vormgeving die bij elke mail anders kan uitpakken?

Ik heb nu:

Geachte heer [naam]

Middels deze mail wil ik graag solliciteren voor de vacature [functie]. Mijn motivatiebrief en CV zijn als bijlagen toegevoegd aan deze mail.

Met vriendelijke groet,

[naam]

Is dit voldoende, of vergeet ik nog iets? Het klinkt zo kortaf als je het zo leest :P
Ik vind het woordje mail altijd zo raar klinken. (Zeker nu je het twee keer gebruikt in twee zinnen.) Dat probeer ik vaak te ontwijken. Meestal zeg ik iets van:

Hierbij wil ik graag solliciteren naar de functie/vacature van ........ Mijn motivatiebrief en cv. zijn als bijlagen toegevoegd of In de bijlagen vindt u mijn motivatiebrief en cv.
pi_131322364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:03 schreef Copthorne het volgende:
Mensen hier die ervaring hebben met solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit?

Ik heb het idee dat ik eens moet verder kijken, omdat ik op het werk nogal onder druk sta. Mijn manager heeft het idee dat ik weinig uitvoer / dat het me allemaal niet interesseert, terwijl ik samen met mijn collega hard werk.

Ik weet alleen niet hoe het praktisch in zijn werk gaat. Ik ben doordeweeks natuurlijk op het werk, waar ik geen telefoontjes kan ontvangen en ik heb eigenlijk ook geen tijd om te solliciteren.

Open kaart spelen en zeggen dat ik een dag vrij wil nemen, omdat ik ergens een sollicitatiegesprek heb lijkt me ook geen goed idee. Dan kan ik volgens mij meteen mijn spullen pakken en je moet nooit oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt.

Alle tips zijn meer dan welkom! :)

Inb4: Dan werk je toch wat harder? 8)7 Mijn collega en ik werken keihard. We hebben zelfs een paar keer anderhalf uur doorgewerkt om iets af te krijgen (ja, het interesseert ons niet :')), maar daar horen we niks over. We horen alleen iets als er iets te klagen valt.
Misschien zit je in ploegendienst? Dan kunnen je sollicitatie-activiteiten altijd buiten je werk plaatsvinden. Als je gewoon dagdienst werkt is het misschien een optie eerder te beginnen en eerder te vertrekken? En anders kun je gewoon je telefoon checken in de pauzes en dan een rustige plek opzoeken voor het gesprek. Bij ons zijn ook geen telefoons op de werkvloer toegestaan en zo heb ik het wel eens gedaan met een belangrijk telefoontje. En je kan eventueel nog aangeven dat je afspraken liever via de mail hebt en het dan via je prive-mail laten lopen.
pi_131322960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:09 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ik vind het woordje mail altijd zo raar klinken. (Zeker nu je het twee keer gebruikt in twee zinnen.) Dat probeer ik vaak te ontwijken. Meestal zeg ik iets van:

Hierbij wil ik graag solliciteren naar de functie/vacature van ........ Mijn motivatiebrief en cv. zijn als bijlagen toegevoegd of In de bijlagen vindt u mijn motivatiebrief en cv.
Ok, ik zorg dan in ieder geval dat het er niet 2x in staat. Dankje :)
pi_131323039
En zet e-mail neer in plaats van mail.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 19 september 2013 @ 00:11:15 #121
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_131336726
zolang ze niet om een sollicitatiebrief als bijlage vragen, zet ik de sollicitatietekst altijd in de mail. wat mij betreft zo min mogelijk drempels opwerpen om -bam- je brieftekst te zien.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_131338195
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:34 schreef kalinhos het volgende:
En zet e-mail neer in plaats van mail.
Of wees hip en gebruik alleen een '@'.
pi_131339301
Vandaag maar eens een sollicitatie waar ik al twee weken niets van heb gehoord nabellen. Voor mijn gevoel betekent geen nieuws in dit geval slecht nieuws, zeker omdat er bij de vacature stond dat interne kandidaten voorgingen. In mijn ervaring betekent dit "eigenlijk hebben we al iemand, maar we zijn nu eenmaal verplicht de vacature online te zetten".
pi_131339413
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb ze met veel belangstelling gelezen en ik ben blij dat het mogelijk is om naar een nieuwe functie te solliciteren, terwijl je nog bij een werkgever zit.

Er zijn vacatures bij een bedrijf in de buurt waar al een paar mensen werken die ik heb leren kennen. Ik ben serieus van plan om daar eens te solliciteren.

Er is echter 1 lastig punt: ik zit al buiten mijn proefperiode, waardoor ik twee maanden opzegtermijn heb. Dat betekent dat ik pas eind november / begin december vrij ben, als ze me aan mijn contract houden en dat maakt me weer een stuk minder interessant voor andere werkgevers. Het zou kunnen dat mijn manager, als ik ontslag neem, zegt: "Donder dan maar meteen op", maar dat weet ik dus niet zeker en ik kan daar niet gemakshalve van uitgaan.

Het blijft lastig om zoiets in elkaar te passen, zonder jezelf teveel voor het hoofd te stoten.
Copthorne 2.0
pi_131339613
Een opzegtermijn is redelijk normaal hoor.
Ik heb het zelfs bij interne procedures wel eens mee gemaakt dat het 3 (!) maanden duurde voordat mensen konden overstappen.

Ik heb mijn brief en CV overigens altijd in een bijlage. Mijn brief heeft een aparte opmaak en dat werkt niet als je 'm copy paste in een mailtje. Daarbij is mijn ervaring dat de hele bulk wordt uitgeprint door de HR mensen en dat de stapel met printjes op het bureau van de mensen die er over gaan terecht komt.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')