Niets hoeven terugbetalen?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:06 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik kan herinneren toen ik mijn eerste baan accepteerde en verhuisde mijn zorg en huurtoeslag wou stopzetten. Ik ging immers redelijk bovenmodaal verdienen. Het duurde vier jaar voordat ze het stopzette. Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurd was als ik helemaal niets had aangegeven.
Uiteindelijk wel. Omdat ik het zelf heb aangegeven ben ik redelijk van overtuigd.quote:
Anders waren ze er achteraf wel achter gekomen en kon je het terugdokken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:11 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel. Omdat ik het zelf heb aangegeven ben ik redelijk van overtuigd.
Misschien wel, maar ik had het hoogstwaarschijnlijk nog langer kunnen rekken en met het geld vandoor kunnen gaan. Zie de bulgaren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Anders waren ze er achteraf wel achter gekomen en kon je het terugdokken.
Ja, Weekers is bezig z'n straatje schoon te vegen, ben benieuwd of hij het debat overleeft. De belastingdienst stelt namelijk dat ze hem al lang geleden op de hoogte hebben gesteld.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:19 schreef cempexo het volgende:
Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken was eerder dan staatssecretaris Frans Weekers van Financiën op de hoogte van de fraude met zorgtoeslagen door Bulgaren.
Dat blijkt uit een brief die Weekers vandaag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De enige harmonie die dit kabinet kent is : ssstttttt...
Of het komt er bovenop en dan zou er dus 35-5mld. minder bezuinigd hoeven worden als financiën z'n werk beter zou doenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:05 schreef Dagonet het volgende:
Dat zal dus wel in de 3,5 miljard zitten die een tijdje terug naar boven kwam:
NWS / ‘Belastingdienst laat 3,5 miljard euro liggen'
Ik denk dat in het kader van de Bulgaarse open grenzen in 2014 geselecteerde nederlandsche ambtenaren een grote handvol Bulgaren hebben uitgenodigd om de werkelijkheid in kaart te brengen. En daarmee een strategie bepalen. Saamhorigheid dus.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik erger mij enorm aan deze kweste..dat hele toeslagensysteem was vanaf het begin een bureaucratisch gedrocht, zelfs een blinde kan zien dat het fraude in de hand werkt. Vraag me af welke halve garen dit hebben bedacht..
Dat succes zou er best wel eens kunnen zijn !quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:23 schreef Reya het volgende:
Ik stel voor een campagne in Bulgarije op te starten om de lokale bevolking te informeren dat fraude een stuk lucratiever is in Denemarken.
Inderdaad, iedereen zou zo kunnen frauderen wat ongetwijfeld ook is gebeurd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:06 schreef waht het volgende:
Die 1,5 miljard hoort dus niet enkel bij de Bulgaren die ook graag wilde profiteren van het Nederlandse sociale stelsel.
checkquote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:33 schreef Reya het volgende:
Hoe kun je iemand voor 14 procent vertrouwen?
de spoorwegen hebben ook een zwart gat, er is 1 miljard euro dat afkomstig is van de overheid zoekquote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:21 schreef Elan het volgende:
Anderhalf miljard is het bedrag dat we moeten bezuinigen in de zorg dit jaar. Waar gaat het over en waarom zit de minister onder wiens hoede dit gebeurt is in godsnaam nog op zijn plek?
En dan al die berichten over ministers die er welig op los declareren. Participatie in een DBC-systeem waarvan in Amerika al jaren bekend is dat het niet werkt. Eigenlijk idioot dat de burgers dit soort verspillingen/diefstal nog pikt terwijl overal de broekriem aan gehaald moet worden..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:37 schreef cempexo het volgende:
[..]
de spoorwegen hebben ook een zwart gat, er is 1 miljard euro dat afkomstig is van de overheid zoek
http://www.spitsnieuws.nl(...)art-gat-spoormiljard
Dit misschien ?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:47 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan al die berichten over ministers die er welig op los declareren. Participatie in een DBC-systeem waarvan in Amerika al jaren bekend is dat het niet werkt. Eigenlijk idioot dat de burgers dit soort verspillingen/diefstal nog pikt terwijl overal de broekriem aan gehaald moet worden..
Inderdaad lekker er omheen lullen. Straks mogen die Bulgaren hier nog komen werken en wonen ook dus zal alleen maar toenemen als je als overheid het initiële probleem nu nog niet eens erkent.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:51 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dit misschien ?
In 2000 waren er 100.000 emigranten, in 2012 is dat gegroeid tot 145.000. Totaal ruim 1.200.000. Die emigrant is goed tot zeer goed opgeleid, heeft doorzettingsvermogen en wil wat bereiken.
De vraag is nu wat blijft er over en wat komt er binnen. Wie zijn dat ?
Deze man weet!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:58 schreef NightH4wk het volgende:
Oh neeee, snel een parlementaire enquete, veel gelul, een mooi rapport, nieuwe wetgeving, en dan geen handhaving.
Idd, onvoorstelbaar.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:21 schreef Elan het volgende:
Anderhalf miljard is het bedrag dat we moeten bezuinigen in de zorg dit jaar. Waar gaat het over en waarom zit de minister onder wiens hoede dit gebeurt is in godsnaam nog op zijn plek?
Stel dat jij 1 euro teveel van de BD krijgt, dan heb je al binnen een week 3 brieven in de bus of je het wel ff terug wil betalen..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:26 schreef flyguy het volgende:
De oplossing is toch simpel: leg beslag op dit bedrag van Bulgaren en Bulgaarse bedrijven met rekeningen in Nederland of haal het terug via Brussel door hun bijdrage over te hevelen naar Nederland.
En anders met geweld.
1,5miljard is peanuts vergeleken wat ze hier binnen harken...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde het op de radio: belastingdienst is er dus al een jaar van op de hoogte en waarom doen ze er niks aan? Ze hebben geen tijd om het uit te zoeken....
Serieus?
Alles dat bij een ambtenaar niet gestructureerd is, is linke soep voor ze. Ze moeten opeens anders denken en handelen. Niet volgens hun bekende structuren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde het op de radio: belastingdienst is er dus al een jaar van op de hoogte en waarom doen ze er niks aan? Ze hebben geen tijd om het uit te zoeken....
Serieus?
Het is nou eenmaal een nogal lakse organisatie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Serieus?
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:36 schreef arjan1212 het volgende:
Als je alle toeslagen afschaft. Dan moet je de bijstand verhogen naar 1000 1400 en 1800
en de belasting in de laagste schijf zo verlagen dat iemand die nu 1600 euro netto verdiend 2300 euro verdiend
Om gewoon even een registercheck te doen of iemand die zorgtoeslag aanvraagt überhaupt wel een verzekering heeft zijn toch niet zoveel extra controleurs nodig?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Het is hoe dan ook dringend nodig dat de Belastingdienst meer controleurs aanstelt. Prima voor de werkgelegenheid en die mensen verdienen zichzelf dubbel en dwars terug.
Het bedrag geeft voornamelijk het falen aan van het herverdelen. Geen toeslagen = geen fraude.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:06 schreef waht het volgende:
Die 1,5 miljard hoort dus niet enkel bij de Bulgaren die ook graag wilde profiteren van het Nederlandse sociale stelsel.
Zolang je gratis geeft zullen er altijd fraude en profiteurs zijn. De beste oplossing is gewoon geen gratis geld meer weg te geven.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het bedrag geeft voornamelijk het falen aan van het herverdelen. Geen toeslagen = geen fraude.
Of heel veel van de sociale voorzieningen afschaffen, Nederland heeft er toch veel en veel te veel. Volgens mij heeft 70% van de bevolking minimaal een toeslag afkomstig van het sociale stelsel (huurtoeslag, zorgtoeslag, toeslag voor de kinderopvang, etc.). Uiteindelijk betalen we dat toch allemaal zelf via de belastingen en is het puur geschuif met geld. Sociale voorzieningen zwaar inperken en beperken aan een zeer selecte groep mensen, dat is wat we nodig hebben.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Het is hoe dan ook dringend nodig dat de Belastingdienst meer controleurs aanstelt. Prima voor de werkgelegenheid en die mensen verdienen zichzelf dubbel en dwars terug.
Dat is helemaal niet dringend nodig. Het beleid moe gewoon anders: burgers die een toeslag aanvragen moeten gewoon veel beter bewijzen dat ze er ook recht op hebben. De controle moet vooraf, in plaats van achteraf. Ook direct uitbetalen aan de zorgverzekeraar en de huurvereniging scheelt al enorm, die verrekenen het dan maar met de zorgpremie en de huur.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang ook ambtenaren die een case beoordelen en het voordeel van de twijfel gunnen aan de aanvrager, dan zal onherroepelijk de persoonlijke levenshouding van die ambtenaar een rol spelen.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet dringend nodig. Het beleid moe gewoon anders: burgers die een toeslag aanvragen moeten gewoon veel beter bewijzen dat ze er ook recht op hebben. De controle moet vooraf, in plaats van achteraf. Ook direct uitbetalen aan de zorgverzekeraar en de huurvereniging scheelt al enorm, die verrekenen het dan maar met de zorgpremie en de huur.
Daarnaast wordt er ook heel veel fraude gepleegd met de voorlopige teruggaaf. Daar moeten we gewoon mee stoppen. Jammer voor de mensen die niet frauderen, want die krijgen hun geld dan een stuk later, maar het is niet anders.
Zo is dat. De Nederlandse staat kan zo binnen de EU concurreren met de voormalige Oostbloklanden.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:07 schreef QBay het volgende:
[..]
Of heel veel van de sociale voorzieningen afschaffen, Nederland heeft er toch veel en veel te veel. Volgens mij heeft 70% van de bevolking minimaal een toeslag afkomstig van het sociale stelsel (huurtoeslag, zorgtoeslag, toeslag voor de kinderopvang, etc.). Uiteindelijk betalen we dat toch allemaal zelf via de belastingen en is het puur geschuif met geld. Sociale voorzieningen zwaar inperken en beperken aan een zeer selecte groep mensen, dat is wat we nodig hebben.
Ach, toeslagen en dergelijke zijn altijd een makkelijke manier om je achterban tevreden te houden. Zonder teveel aan het huidige systeem te morrelen kun je toch wat middelen herschikken, zie nu de warboel aan toeslagen. Het lijkt me sowieso voordelig om het systeem flink te versimpelen maar ik denk niet dat een meerderheid van politieke partijen het daarover eens kan worden.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:07 schreef QBay het volgende:
[..]
Of heel veel van de sociale voorzieningen afschaffen, Nederland heeft er toch veel en veel te veel. Volgens mij heeft 70% van de bevolking minimaal een toeslag afkomstig van het sociale stelsel (huurtoeslag, zorgtoeslag, toeslag voor de kinderopvang, etc.). Uiteindelijk betalen we dat toch allemaal zelf via de belastingen en is het puur geschuif met geld. Sociale voorzieningen zwaar inperken en beperken aan een zeer selecte groep mensen, dat is wat we nodig hebben.
Er is maar een criterium en dat is je inkomen. Verder hebben ambtenaren er niet echt veel mee te maken. Alles is geautomatiseerd. Vraag het aan en je krijgt het.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:40 schreef cempexo het volgende:
[..]
Zolang ook ambtenaren die een case beoordelen en het voordeel van de twijfel gunnen aan de aanvrager, dan zal onherroepelijk de persoonlijke levenshouding van die ambtenaar een rol spelen.
Men wil namelijk herkozen worden. Niets makkelijker om in het zadel te blijven dan het geld van een kleine groep herverdelen onder het grauw.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, toeslagen en dergelijke zijn altijd een makkelijke manier om je achterban tevreden te houden. Zonder teveel aan het huidige systeem te morrelen kun je toch wat middelen herschikken, zie nu de warboel aan toeslagen. Het lijkt me sowieso voordelig om het systeem flink te versimpelen maar ik denk niet dat een meerderheid van politieke partijen het daarover eens kan worden.
Elke controlerende handeling kost tijd. De Belastingdienst komt overduidelijk controlecapaciteit tekort. Het heeft niks te maken met het feit dat mensen een uitkering krijgen; genoeg mensen hebben daar gewoon recht op. Het gaat om het bestrijden van misbruik.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om gewoon even een registercheck te doen of iemand die zorgtoeslag aanvraagt überhaupt wel een verzekering heeft zijn toch niet zoveel extra controleurs nodig?
We delen hier gewoon veel te graag gratis geld uit. Daar is zo ongeveer ons hele politieke systeem op gebaseerd. Zo lang dat niet verandert kun je controleren wat je wil maar dat helpt toch niet.
en dat is gewoon een controlesoftware die het BSN nummer van toeslag.nl koppelt aan de BSN van het CVZ, zodat niemand een zorgtoeslag krijgt zonder een verzekering te hebbenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Elke controlerende handeling kost tijd. De Belastingdienst komt overduidelijk controlecapaciteit tekort. Het heeft niks te maken met het feit dat mensen een uitkering krijgen; genoeg mensen hebben daar gewoon recht op. Het gaat om het bestrijden van misbruik.
Dat automatiseren geloof ik, die ambtenaar die geen invloed kan of wil uitoefenen geloof ik niet. Immers hij kan normen en waarden in een computer programma manipuleren ic bijstellenquote:Op zondag 5 mei 2013 11:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is maar een criterium en dat is je inkomen. Verder hebben ambtenaren er niet echt veel mee te maken. Alles is geautomatiseerd. Vraag het aan en je krijgt het.
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat automatiseren geloof ik, die ambtenaar die geen invloed kan of wil uitoefenen geloof ik niet. Immers hij kan normen en waarden in een computer programma manipuleren ic bijstellen
Reeds eerder gepubliceerd:quote:Op zondag 5 mei 2013 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]![]()
![]()
Jij kan het weten, jij woont in een land waar 1 op de 5 mensen ambtenaar is.
Het zou geweldig zijn als het zo simpel was.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat automatiseren geloof ik, die ambtenaar die geen invloed kan of wil uitoefenen geloof ik niet. Immers hij kan normen en waarden in een computer programma manipuleren ic bijstellen
is het ookquote:Op zondag 5 mei 2013 14:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou geweldig zijn als het zo simpel was.
Je hebt in feite maar één keuze, de eindverantwoordelijke Mark Rutte aanspreken en wel publiekelijk buiten op een groot veld. Met microfoons erbij.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:16 schreef UpsideDown het volgende:
En nu? Wederom het verlies maar weer nemen? Zit weinig anders op.
http://www.telegraaf.nl/o(...)dubieus_adres__.htmlquote:Geen toeslag meer op dubieus adres
DEN HAAG -
Mensen die de Belastingdienst niet kent, krijgen geen voorschot op huur- of zorgtoeslag. Ook geeft de Belastingdienst geen voorschotten op toeslagen als een woonadres niet actueel is of als een gemeente aangeeft dat een adres misschien niet klopt.
Het zijn natuurlijk relatief kleine bedragen. Geen effect op de begroting. Maar het gaat om het principe.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nu weten we ten minste waarom we moeten bezuinigen, en waarom we de bonnen omhoog moeten...
1,5 miljard is al niet meer een klein bedrag imho.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk relatief kleine bedragen. Geen effect op de begroting. Maar het gaat om het principe.
Die 1G5 is toch de totale zorgfraude? Ik dacht dat de Bulgaren maar enkele tientallen miljoenen gefraudeerd hadden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1,5 miljard is al niet meer een klein bedrag imho.
Ook knap dat ze dat voor mekaar krijgen, eerlijk gezegd, gesteld dat het waar is uiteraard...
Dit is toch de toeslagfraude door Bulgaren?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die 1G5 is toch de totale zorgfraude? Ik dacht dat de Bulgaren maar enkele tientallen miljoenen gefraudeerd hadden.
Naieve linksen natuurlijk, met hun onvermijdelijke geitenwollen sokken. Als het vrouwen betreft hebben ze waarschijnlijk ook nog een pittig kort lesbo-kapsel, en de mannen rijden in groene 2CVs, die zo tochten dat hun anti-kernwapenbaard ervan gaat wapperen als ze de 40 km/h overschrijden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik erger mij enorm aan deze kweste..dat hele toeslagensysteem was vanaf het begin een bureaucratisch gedrocht, zelfs een blinde kan zien dat het fraude in de hand werkt. Vraag me af welke halve garen dit hebben bedacht..
nee hooguit 100 miljoen of zoquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:33 schreef Fides het volgende:
Deze titel slaat dus nergens op hè. Bulgaren hebben heus niet 1.5M gefraudeerd.
Zelfs dat lijkt me moeilijk. Je hebt het echt over een paar honderd euro p.p. per maand hè. Stel dat er 1000 Bulgaren aan het frauderen zijn in Nederland (wat me nogal veel lijkt:)) dan haal je dat bij lange na nog niet.quote:
maar met terugwerkende kracht aangevraagd hequote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:37 schreef Fides het volgende:
[..]
Zelfs dat lijkt me moeilijk. Je hebt het echt over een paar honderd euro p.p. per maand hè.
Dan mag iemand mij wel uitleggen hoe dat werkt? Want volgens mij kan je rond de ~70 euro p.m. zorgtoeslag krijgen, en rond de 250-250 euro huursubididie? Dan gelijk voor een jaar aangevraagd? Maar dan kan je het daarna niet nog een keer aanvragen (althans, niet op hetzelfde passpoort).quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar met terugwerkende kracht aangevraagd he
sommigen streken 3600 euro op in een keer
Je kunt je ook afvragen waarom Bulgaren die nog nooit één dag in Nederland gewerkt hebben of één cent belasting betaald hebben überhaubt recht hebben op allerlei toeslagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:42 schreef polderturk het volgende:
Mijn oplossing: Bulgaren die toeslagen ontvangen moeten iedere maand zich identificeren op het gemeentehuis. Zo niet, dan worden de toeslagen gestopt.
Ze gaan pas na een jaar controleren, dus je ontvangt het een flinke periode en als er elke maand een nieuwe aanvraag wordt gedaan door een "familielid" c.q. bekende gaat het hard.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:40 schreef Fides het volgende:
[..]
Dan mag iemand mij wel uitleggen hoe dat werkt? Want volgens mij kan je rond de ~70 euro p.m. zorgtoeslag krijgen, en rond de 250-250 euro huursubididie? Dan gelijk voor een jaar aangevraagd? Maar dan kan je het daarna niet nog een keer aanvragen (althans, niet op hetzelfde passpoort).
Daarnaast: Voordat je aan de 100 miljoen zit moet je dat trukje (ervanuitgaande dat het altijd 3600 euro opleverd) meer dan 25.000x doen hè:D
Volgens mij is dit (het "Bulgaarse aandeel") nogal opgeblazen.
Dat geldt wel voor meerdere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom Bulgaren die nog nooit één dag in Nederland gewerkt hebben of één cent belasting betaald hebben überhaubt recht hebben op allerlei toeslagen.
Ik heb het nog niet eens over Nederlands spreken. Maar tenminste wel gewerkt hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat geldt wel voor meerdere bevolkingsgroepen.
Daarom wilde men ook Nederlands spreken als voorwaarde voor bijstand maar dat was discriminatie volgens de PvdA...
Goed punt LXIV !quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom Bulgaren die nog nooit één dag in Nederland gewerkt hebben of één cent belasting betaald hebben überhaubt recht hebben op allerlei toeslagen.
Zulke dingen lijken logisch, waarom dat niet ingevoerd wordt....quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Goed punt LXIV !
Extra maatregel: Je moet als immigrant minimaal 7 jaar in Nederland gewoond en gewerkt hebben voordat je uberthaupt recht hebt op toeslagen.
Omdat dat Europees niet haalbaar is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zulke dingen lijken logisch, waarom dat niet ingevoerd wordt....
Belastingdienst, wat een instituut...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze gaan pas na een jaar controleren, dus je ontvangt het een flinke periode en als er elke maand een nieuwe aanvraag wordt gedaan door een "familielid" c.q. bekende gaat het hard.
En in de krant stond dat er op 1 adres 38 families waren geregistreerd. Tel maar uit dan.
Je kan je ook afvragen waarom er überhaupt toeslagen en subsidies bestaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat binnen een volksgemeenschap er onderlinge steun bestaat. Dat is altijd al zo geweest. Wanneer er vreemdelingen van buiten bijkomen die wel uit de pot eten maar er niet aan bijdragen valt zo'n systeem om.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom er überhaupt toeslagen en subsidies bestaan.
Mensen die subsidies en toeslagen krijgen dragen ook niet bij aan zo'n systeem. die onttrekken alleen maar. Wat is een vreemdeling en wat is van buiten? Die beschrijving gaat op voor iedereen die ik niet ken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat binnen een volksgemeenschap er onderlinge steun bestaat. Dat is altijd al zo geweest. Wanneer er vreemdelingen van buiten bijkomen die wel uit de pot eten maar er niet aan bijdragen valt zo'n systeem om.
Nee, maar met Nederlanders die alleen maar geld kosten zitten we nu eenmaal opgescheept. Dat wil nog niet zeggen dat we er meer bij moeten halen uit het buitenland.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mensen die subsidies en toeslagen krijgen dragen ook niet bij aan zo'n systeem. die onttrekken alleen maar. Wat is een vreemdeling en wat is van buiten? Die beschrijving gaat op voor iedereen die ik niet ken.
Het probleem met subsidies is dat het uitvreters aantrekt en je per saldo als goed burger altijd een netto betaler bent.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat binnen een volksgemeenschap er onderlinge steun bestaat. Dat is altijd al zo geweest. Wanneer er vreemdelingen van buiten bijkomen die wel uit de pot eten maar er niet aan bijdragen valt zo'n systeem om.
Daarom is het hele EU verhaal een farce, als je een gezonde veestapel hebt, en je fuseert met een boer met een zwakke veestapel, dan betekend dit per saldo dat je er op achter uit gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar met Nederlanders die alleen maar geld kosten zitten we nu eenmaal opgescheept. Dat wil nog niet zeggen dat we er meer bij moeten halen uit het buitenland.
Het roept de vraag op wat solidariteit werkelijk inhoud. Als de Bulgaren het niet krijgen waarom dan de netto ontvangers binnen de landsgrenzen wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar met Nederlanders die alleen maar geld kosten zitten we nu eenmaal opgescheept. Dat wil nog niet zeggen dat we er meer bij moeten halen uit het buitenland.
Het zal wel in strijd zijn met Europees recht of de wet (discriminatie) om een onderscheid te makenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zulke dingen lijken logisch, waarom dat niet ingevoerd wordt....
Dat zorgtoeslagsysteem is bedacht omdat iedereen per se een dure uniforme zorgverzekering moest nemen. De zorgverzekeraars maken ruim een miljard euro WINST per jaar, de Bulgaren kunnen hun zakken vullen en de Staat wordt leeggeplunderd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Misschien voor bijstand maar toch niet voor huurtoeslagen en zorgtoeslagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zal wel in strijd zijn met Europees recht of de wet (discriminatie) om een onderscheid te maken
O wacht, iemand heeft dit al gezegd zie ik..
Heb er al vanaf het begin mee te maken en heb het altijd een belachelijk systeem gevonden, er wordt zo enorm veel geld over de balk gesmeten door de overheid hierdoor.. niet te geloven. In dit soort gevallen is mijn onderschrift wel een beetje van toepassing.. stelletje idioten die dit hebben bedachtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:59 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat zorgtoeslagsysteem is bedacht omdat iedereen per se een dure uniforme zorgverzekering moest nemen. De zorgverzekeraars maken ruim een miljard euro WINST per jaar, de Bulgaren kunnen hun zakken vullen en de Staat wordt leeggeplunderd.
Uh dat vraag ik mij dus af.. als je aan de voorwaarden voor een toeslag voldoet (ingezetene, BSN-nummer etc.) dan lijkt het mij in strijd met de wet om uitzonderingen te gaan maken op basis van herkomst.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien voor bijstand maar toch niet voor huurtoeslagen en zorgtoeslagen.
Zo is dat. We zijn tenslotte allemaal Europeanen niet waar?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Uh dat vraag ik mij dus af.. als je aan de voorwaarden voor een toeslag voldoet (ingezetene, BSN-nummer etc.) dan lijkt het mij in strijd met de wet om uitzonderingen te gaan maken op basis van herkomst.
Er zijn ook harde werkers in Nederland die weinig verdienen. Ze hebben die toeslagen hard nodig.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het roept de vraag op wat solidariteit werkelijk inhoud. Als de Bulgaren het niet krijgen waarom dan de netto ontvangers binnen de landsgrenzen wel?
Doorgeslagen nivelleringsdwang in combinatie met een systeem dat erop gericht is om zoveel mogelijk ambtenaren aan het werk te houden.quote:Op maandag 13 mei 2013 00:15 schreef arjan1212 het volgende:
dan kan je je beter afvragen waarom iemand die het miniumloon verdiend eerst 37% belasting over zijn bruto loon mag betalen en vervolgens allerlei toeslagen mag aanvragen
http://www.geenstijl.nl/m(...)kend_marokkanen.htmlquote:Nederlandse huur- en zorgtoeslag cashen als je als Marokkaan in Marokko woont, dat kan niet en dat mag niet volgens de wetten en regels. Zo ver is de Nederlandse verzorgingsstaat nog net niet genivelleerd.
Toch wordt er hard aan gewerkt om het wel mogelijk te maken: de Nederlandse ambassade in Marokko doet aan actieve voorlichting over hoe & waar je in Nederland toeslagen aan kunt vragen. Kijk maar, hele pagina vol info & linkjes over AOW, nabestaandenwet, Kinderbijslag, WAO, WIA, AWBZ en, daar zijn ze weer: Toeslagen.
Marokkanen pinnen mede dankzij die info Nederland net zo hard leeg als de Bulgaren. Voordat Weekers wederom zijn karakteristieke 'IK WIST HET NIET!' laat horen: dit gaat zo al jaren. Vijf jaar geleden, februari 2008, moest toenmalig FinStas JC De Jager Kamervragen van zijn eigen CDA (hierrr) beantwoorden om uit te leggen waarom Marokkanen in Marokko die zelf geen premies afdragen al sinds 2006 toeslagen konden incasseren, en of dit kon worden stop gezet.
Het Toeslagensysteem bleek kapotstuk, en dat werd in maart 2008 algemeen bekend in Den Haag, en in alle denkbare talen. Inmiddels is het 2013 en nu blijkt dat Marokkanen nog steeds toeslagen stelen, met de ambassade als partner in crime. Vergeet de Nigerianen, de echte phishers en scammers zijn Nederlandse diplomaten.
Suggestie: Weekers mag blijven, mits hij het Toeslagensysteem omduwt. Anders roept er over 5 jaar weer een nieuwe FinStas dat hij niet wist dat Nederland uitgewrongen wordt door steelbulgaren en roofmarokkanen die daarbij niet worden gehinderd, maar zelfs worden aangemoedigd door onze eigen Nederlandse ambassades.
Dit houdt niet op. Niet vanzelf.
[b]Update: In 2006 vroegen zowel Kant (SP) als Arib, Heemskerk & Dijsselbloem (PvdA) om méér zorgtoeslag voor arme zielige Marokkaanse remigranten met een Nederlandse uitkering.[/b]
Dat de heren in Den Haag dit zo lang hebben genegeerd, is een klap in het gerzicht voor de ouderen die nu hard moeten bloeden met de bezuinigingenquote:Op maandag 13 mei 2013 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Geenstijl heeft er ook weer een artikeltje aan:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)kend_marokkanen.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |