Je kunt je ook afvragen waarom Bulgaren die nog nooit één dag in Nederland gewerkt hebben of één cent belasting betaald hebben überhaubt recht hebben op allerlei toeslagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:42 schreef polderturk het volgende:
Mijn oplossing: Bulgaren die toeslagen ontvangen moeten iedere maand zich identificeren op het gemeentehuis. Zo niet, dan worden de toeslagen gestopt.
Ze gaan pas na een jaar controleren, dus je ontvangt het een flinke periode en als er elke maand een nieuwe aanvraag wordt gedaan door een "familielid" c.q. bekende gaat het hard.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:40 schreef Fides het volgende:
[..]
Dan mag iemand mij wel uitleggen hoe dat werkt? Want volgens mij kan je rond de ~70 euro p.m. zorgtoeslag krijgen, en rond de 250-250 euro huursubididie? Dan gelijk voor een jaar aangevraagd? Maar dan kan je het daarna niet nog een keer aanvragen (althans, niet op hetzelfde passpoort).
Daarnaast: Voordat je aan de 100 miljoen zit moet je dat trukje (ervanuitgaande dat het altijd 3600 euro opleverd) meer dan 25.000x doen hè:D
Volgens mij is dit (het "Bulgaarse aandeel") nogal opgeblazen.
Dat geldt wel voor meerdere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom Bulgaren die nog nooit één dag in Nederland gewerkt hebben of één cent belasting betaald hebben überhaubt recht hebben op allerlei toeslagen.
Ik heb het nog niet eens over Nederlands spreken. Maar tenminste wel gewerkt hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat geldt wel voor meerdere bevolkingsgroepen.
Daarom wilde men ook Nederlands spreken als voorwaarde voor bijstand maar dat was discriminatie volgens de PvdA...
Goed punt LXIV !quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom Bulgaren die nog nooit één dag in Nederland gewerkt hebben of één cent belasting betaald hebben überhaubt recht hebben op allerlei toeslagen.
Zulke dingen lijken logisch, waarom dat niet ingevoerd wordt....quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Goed punt LXIV !
Extra maatregel: Je moet als immigrant minimaal 7 jaar in Nederland gewoond en gewerkt hebben voordat je uberthaupt recht hebt op toeslagen.
Omdat dat Europees niet haalbaar is.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zulke dingen lijken logisch, waarom dat niet ingevoerd wordt....
Belastingdienst, wat een instituut...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ze gaan pas na een jaar controleren, dus je ontvangt het een flinke periode en als er elke maand een nieuwe aanvraag wordt gedaan door een "familielid" c.q. bekende gaat het hard.
En in de krant stond dat er op 1 adres 38 families waren geregistreerd. Tel maar uit dan.
Je kan je ook afvragen waarom er überhaupt toeslagen en subsidies bestaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat binnen een volksgemeenschap er onderlinge steun bestaat. Dat is altijd al zo geweest. Wanneer er vreemdelingen van buiten bijkomen die wel uit de pot eten maar er niet aan bijdragen valt zo'n systeem om.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom er überhaupt toeslagen en subsidies bestaan.
Mensen die subsidies en toeslagen krijgen dragen ook niet bij aan zo'n systeem. die onttrekken alleen maar. Wat is een vreemdeling en wat is van buiten? Die beschrijving gaat op voor iedereen die ik niet ken.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat binnen een volksgemeenschap er onderlinge steun bestaat. Dat is altijd al zo geweest. Wanneer er vreemdelingen van buiten bijkomen die wel uit de pot eten maar er niet aan bijdragen valt zo'n systeem om.
Nee, maar met Nederlanders die alleen maar geld kosten zitten we nu eenmaal opgescheept. Dat wil nog niet zeggen dat we er meer bij moeten halen uit het buitenland.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mensen die subsidies en toeslagen krijgen dragen ook niet bij aan zo'n systeem. die onttrekken alleen maar. Wat is een vreemdeling en wat is van buiten? Die beschrijving gaat op voor iedereen die ik niet ken.
Het probleem met subsidies is dat het uitvreters aantrekt en je per saldo als goed burger altijd een netto betaler bent.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel normaal dat binnen een volksgemeenschap er onderlinge steun bestaat. Dat is altijd al zo geweest. Wanneer er vreemdelingen van buiten bijkomen die wel uit de pot eten maar er niet aan bijdragen valt zo'n systeem om.
Daarom is het hele EU verhaal een farce, als je een gezonde veestapel hebt, en je fuseert met een boer met een zwakke veestapel, dan betekend dit per saldo dat je er op achter uit gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar met Nederlanders die alleen maar geld kosten zitten we nu eenmaal opgescheept. Dat wil nog niet zeggen dat we er meer bij moeten halen uit het buitenland.
Het roept de vraag op wat solidariteit werkelijk inhoud. Als de Bulgaren het niet krijgen waarom dan de netto ontvangers binnen de landsgrenzen wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar met Nederlanders die alleen maar geld kosten zitten we nu eenmaal opgescheept. Dat wil nog niet zeggen dat we er meer bij moeten halen uit het buitenland.
Het zal wel in strijd zijn met Europees recht of de wet (discriminatie) om een onderscheid te makenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zulke dingen lijken logisch, waarom dat niet ingevoerd wordt....
Dat zorgtoeslagsysteem is bedacht omdat iedereen per se een dure uniforme zorgverzekering moest nemen. De zorgverzekeraars maken ruim een miljard euro WINST per jaar, de Bulgaren kunnen hun zakken vullen en de Staat wordt leeggeplunderd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik erger mij enorm aan deze kweste..dat hele toeslagensysteem was vanaf het begin een bureaucratisch gedrocht, zelfs een blinde kan zien dat het fraude in de hand werkt. Vraag me af welke halve garen dit hebben bedacht..
Misschien voor bijstand maar toch niet voor huurtoeslagen en zorgtoeslagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het zal wel in strijd zijn met Europees recht of de wet (discriminatie) om een onderscheid te maken
O wacht, iemand heeft dit al gezegd zie ik..
Heb er al vanaf het begin mee te maken en heb het altijd een belachelijk systeem gevonden, er wordt zo enorm veel geld over de balk gesmeten door de overheid hierdoor.. niet te geloven. In dit soort gevallen is mijn onderschrift wel een beetje van toepassing.. stelletje idioten die dit hebben bedachtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:59 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat zorgtoeslagsysteem is bedacht omdat iedereen per se een dure uniforme zorgverzekering moest nemen. De zorgverzekeraars maken ruim een miljard euro WINST per jaar, de Bulgaren kunnen hun zakken vullen en de Staat wordt leeggeplunderd.
Uh dat vraag ik mij dus af.. als je aan de voorwaarden voor een toeslag voldoet (ingezetene, BSN-nummer etc.) dan lijkt het mij in strijd met de wet om uitzonderingen te gaan maken op basis van herkomst.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Misschien voor bijstand maar toch niet voor huurtoeslagen en zorgtoeslagen.
Zo is dat. We zijn tenslotte allemaal Europeanen niet waar?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Uh dat vraag ik mij dus af.. als je aan de voorwaarden voor een toeslag voldoet (ingezetene, BSN-nummer etc.) dan lijkt het mij in strijd met de wet om uitzonderingen te gaan maken op basis van herkomst.
Er zijn ook harde werkers in Nederland die weinig verdienen. Ze hebben die toeslagen hard nodig.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het roept de vraag op wat solidariteit werkelijk inhoud. Als de Bulgaren het niet krijgen waarom dan de netto ontvangers binnen de landsgrenzen wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |