abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:25:01 #176
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128603399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Klein vraagje over klein klusje:

Heb net een lamp gemonteerd aan het plafond aan de keuken, de (supergoedkope) Tross van Ikea om precies te zijn. Heb één van de bijgeleverde GU10-halogeenlampjes vervangen door een LED-lamp (die daar gewoon op past en doet het ook prima) alleen... zodra je de lamp aanknipt, begint juist dié LED-lamp heel erg irritant te zoemen/piepen! Niet keihard maar toch zodanig irritant dat ik de lamp na een tijdje maar uitdoe. Toch lullig want die heb ik juist boven mijn aanrecht gemonteerd omdat ik daar wat extra licht wilde... :')

Is er iemand die weet hoe dit komt, en wat eraan te doen (behalve uiteraard die peperdure LED-lamp weer vervangen door een energievretend halogeentje... :P )?
Ligt waarschijnlijk aan de (goedkope) transformator die niet geschikt is voor LED lampjes of dat het LED lampje niet dimbaar is.

Twee "oplossingen":

1) Ruil de LED lamp voor een (nog duurdere) dim-bare LED lamp en probeer of dat werkt
2) Gebruik een normale halogeen lamp en ruil de LED lamp terug in
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:37:27 #177
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128604066
Hai, dank voor je reactie! :)
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:25 schreef MrSubtle het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan de (goedkope) transformator die niet geschikt is voor LED lampjes of dat het LED lampje niet dimbaar is.
Er zit helemaal geen transformator in dat armatuur? :? Het is echt een supersimpel ding.
Dit geval dus:



Een stuk lichtgewicht blik, geen transformator te bekennen, of heb ik iets gemist?
Daarnaast komt die LED lamp uit een ander, wat sjieker uitziend armatuur (maar - volgens mij - ook zonder transformator), en dat was ook de reden waarom ik de (dure) LED lamp wou verbannen naar de keuken, want hoe duur hij ook is, zo'n mooi aluminium-reflex halogeen lampje ziet er stomweg een stuk mooier uit... ;)

quote:
Twee "oplossingen":

1) Ruil de LED lamp voor een (nog duurdere) dim-bare LED lamp en probeer of dat werkt
2) Gebruik een normale halogeen lamp en ruil de LED lamp terug in
Het wordt gedeeltelijk Optie 2 denk ik - LED-lamp gaat helaas terug naar de armatuur waar-ie vandaan kwam (en waar-ie het deed zonder te zoemen) en in de Tross komt weer een IKEA-halogeenlampje...

Al mijn lampen zijn trouwens aangesloten aan niet-geaarde draden, dus dat kan het ook niet zijn... :{

Nòg een ideetje: zou het kunnen zijn dat die LED-lamp lawaai gaat maken omdat er ook nog twee normale halogeenlampjes in dat armatuur zitten, oftwel, òf alles LED, òf alles halogeen, of is dat onzin? Ja dus.

[EDIT]: ik had nog een ander (werkloos, overbodig maar goedkoop) LED-lampje liggen, eentje die ik ooit per abuis had gekocht voor de badkamer bij de Hornbach maar die niet bleek te passen bij de in die badkamer al aanwezige lampies.
Die heb ik dus in de keuken-Ikea-Tross geplopt, en zie daar, diè blijkt dus wèl gewoon te branden zonder irritante shitte piep- en zoem-bijgeluiden te veroorzaken.

Conclusie: de eerder gemonteerde LED-lamp (van de HEMA, dit terzijde) was dus gewoon een peperduur misbaksel. Goedkope Hornbach LED >>>>>> peperdure HEMA LED. ;)

Hmmm. :{ :)

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-07-2013 00:17:34 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:42:54 #178
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128604351
damn, moeilijk toch om die edit knop van de quote knop te onderscheiden... 8)7
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 5 juli 2013 @ 06:56:19 #179
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128609154
Opgelost dus ^O^ (overigens geheel zonder mijn bijdrage *O*)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  vrijdag 5 juli 2013 @ 15:05:26 #180
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128622278
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 06:56 schreef MrSubtle het volgende:
Opgelost dus ^O^ (overigens geheel zonder mijn bijdrage *O*)
:*

Nou, het plaatselijke piep-en-zoem probleem is dus inderdaad 'weg', maar ik blijf me altijd afvragen waar zoiets nou door veroorzaakt wordt? Echt alleen maar een k*dt-lampje (van zo'n 15 euro, jawel :') ) of wat? Anyway, voortaan haal ik ze weer bij de Hornbach, zien er ook nog eens mooier uit.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_128644514
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:19 schreef valentijn101 het volgende:
Kort vraagje over acrylverf. Ik heb een paar bliken acrylverf staan. (om hout e.d. Mee te verven) maar ik heb ook een paar Tubes acrylverf staan. (voor schilderijen e.d.) wat is nou het verschil tussen deze twee (behalve de verpakking) ik heb laatst een houten kistje met de schilderijen acrylverf geschilderd en het lijkt hetzelfde.
Iemand nog ervaring met acrylverf?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_128650197
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Iemand nog ervaring met acrylverf?
Ik dénk dat het niet heel veel uitmaakt. Het bindmiddel is hetzelfde in ieder geval. Ik vermoed dat schilderijen-verf een stuk lobbiger zal zijn omdat je hier normaliter veel kleinere stukken mee opzet. De hoeveelheid water is dan minder en de droging gaat denk ik dan ook veel sneller.
Oh, en de prijs is anders :P

Maar goed, jij bent zelf ondertussen ervarings-deskundige :Y


c_/
met een koekje
  zaterdag 6 juli 2013 @ 07:19:15 #183
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128650256
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:55 schreef valentijn101 het volgende:
Iemand nog ervaring met acrylverf?
Voor wat het waard is: had je vraag wel gelezen, maar weet helaas het antwoord niet
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_128651535
Hoeveel verf heb je nodig om een muur van 12m2 te schilderen?
#TeamMiley
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 12:57:48 #185
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128654845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:09 schreef arachide. het volgende:
Hoeveel verf heb je nodig om een muur van 12m2 te schilderen?
Ik heb 10 liter latex voor het plafond en daar zou ik volgens de verpakking 70 á 80m² mee kunnen schilderen
pi_128656788
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:09 schreef arachide. het volgende:
Hoeveel verf heb je nodig om een muur van 12m2 te schilderen?
4,32 blikken

c_/
met een koekje
pi_128657182
Ik heb een vraagje, mag xmvk kabel los achter een holle wand met gipsplaten/plafond met gipsplaten? Het is namelijk erg lastig om in de bestaande gestucte muur/plafond twee pvc buisjes bij te trekken. De vorige bewoners hebben hier alles in flexbuis uitgevoerd, hier mogen maar 4 ipv 5 draden in wat te weinig is, en de trekveer komt er lastig tussen dus ik wil graag twee kabels in de wand verwerken :)
pi_128670724
Ik zit hier vlak naast de meterkast en mijn gas meter hoor ik af en toe aanslaan??
Kamertemp staat op 17 of zo, gebruikt de cv soms wat om alles op druk te houden?

Huisje uit 1920 +/- zal toch geen lek zijn?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:24:21 #189
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128672563
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef Geerd het volgende:
Ik zit hier vlak naast de meterkast en mijn gas meter hoor ik af en toe aanslaan??
Kamertemp staat op 17 of zo, gebruikt de cv soms wat om alles op druk te houden?

Huisje uit 1920 +/- zal toch geen lek zijn?
Waar woon jij dat het er 17 graden is? Hier is het nu 25 graden binnen :D
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_128673081
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 23:24 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Waar woon jij dat het er 17 graden is? Hier is het nu 25 graden binnen :D
Hahaha nee als het minder word dan 17 slaat de cv pas aan, 25 graden damn 22 was max hier nu alweer 21C met alles gewoon open had geen zin om in het donker te zitten :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_128677668
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:35 schreef Geerd het volgende:
Ik zit hier vlak naast de meterkast en mijn gas meter hoor ik af en toe aanslaan??
Kamertemp staat op 17 of zo, gebruikt de cv soms wat om alles op druk te houden?

Huisje uit 1920 +/- zal toch geen lek zijn?
Kan het tap comfort zijn?
Ik ben geen cv kenner hoor, maar dat stond bij ons aan.

c_/
met een koekje
  zondag 7 juli 2013 @ 08:48:38 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128677790
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:13 schreef Geerd het volgende:
Zou ik ook wel eens willen weten hoe kom je er nou achter welk stopcontact/lichtschakelaar bij welke stop hoort.
Draai/klik 1 stop uit, en alles wat niet meer werkt zit op die stop :?

quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:14 schreef jogy het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat een betonboor niet op het laatste moment 3 millimeter verschuift?
Op het eerste moment bedoel je? Niet meteen beginnen met hameren!
Op tegels: scherp boortje gebruiken en een papieren plakbandje op de tegel plakken.
censuur :O
  Moderator zondag 7 juli 2013 @ 11:26:48 #193
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128679706
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik heb een vraagje, mag xmvk kabel los achter een holle wand met gipsplaten/plafond met gipsplaten? Het is namelijk erg lastig om in de bestaande gestucte muur/plafond twee pvc buisjes bij te trekken. De vorige bewoners hebben hier alles in flexbuis uitgevoerd, hier mogen maar 4 ipv 5 draden in wat te weinig is, en de trekveer komt er lastig tussen dus ik wil graag twee kabels in de wand verwerken :)
Ik heb het even nagekeken in de NEN1010; de installatiemethode is niet verboden.
Maar je dient dan wel gebruik te maken van de iets dikkere YmvK kabel en dus geen XmvK ! :)
pi_128683552
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 11:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb het even nagekeken in de NEN1010; de installatiemethode is niet verboden.
Maar je dient dan wel gebruik te maken van de iets dikkere YmvK kabel en dus geen XmvK ! :)
Danku! Zal even kijken of de bouwmaat dat verkoopt, anders even online bestellen :)
pi_128886193
Leuk Ikea-badkamerkastje gekocht, maar dat moet nog aan de muur met 2 schroeven. Het is best zwaar met spiegeldeur enzo, dus wat voor pluggen/schroeven ga ik daar voor gebruiken? De kop moet tussen 8 en 11 mm zijn ongeveer (ivm de plaatjes om op te hangen).
  vrijdag 12 juli 2013 @ 20:58:51 #196
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128886337
Gewoon 2x 5mm schroeven van 40mm lang in 2 Fischer SX pluggen.
Mits je het aan een gewone muur wil hangen (geen gipsplaten dus :P ).
pi_128886393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:58 schreef bleiblei het volgende:
Gewoon 2x 5mm schroeven van 40mm lang in 2 Fischer SX pluggen.
Mits je het aan een gewone muur wil hangen (geen gipsplaten dus :P ).
Beton, het boren wordt net zo'n uitdaging. Al kan ik even een boorhamer lenen waarschijnlijk O+
Maar bedankt, morgen even bouwmarkt ^O^
pi_128902917
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:32 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ik kan je helaas niet adviseren mbt de boormachine (behalve dat goedkoop altijd duurkoop is in zo'n geval). Wat ik je wel wil adviseren als je heel veel gaatjes moet boren is om slagpluggen te overwegen. Hangt beetje af van het aantal, maar kan je heel veel tijd besparen :). Succes
Briljante tip! Per plank moest ik 16 (ze zijn 2 meter lang) boren en met die slagpluggen was het zo gebeurd. Ik had er nog nooit van gehoord (ben niet zo'n enorme klusser), dus dank! _O_

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 21:13 schreef koffielepel het volgende:
Bosch hammer, groene lijn. Degelijke machines met goede kwaliteit.

Heb er nu twee huizen mee gedaan, ook veel sloopwerk met beitels. Voor wat ik er van vraag had ik niet gedacht dat 'ie nog heel zou zijn.

Wat mij betreft een aanrader :Y

c_/
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vergeet die klopboormachine, het eerste gaatje gaat nog wel, daarna is je boortje bot, het volgende gaatje kost een kwartier.
Koop een boorhamer, ik heb zelf ook de genoemde Bosch groen. Groot voordeel: die kan ook langzaam draaien en is dan ook heel sterk om te schroeven.
Of koop een 3 tientjes bouwmarktboorhamer: veel zwaarder, veel lomper, kan niet langzaam draaien, maar prima geschikt om wat gaatjes in beton te rossen.
Extra tip: begin het gaatje niet op de hamerstand, eerst gewoon boren, zodra je een beginnetje hebt, hameren. En niet duwen op de boor.
En ook de Bosch Groen tip heb ik opgevolgd. Het is een fijne Bosch PBH 2500 RE geworden en hij ging hier door de keiharde muren heen alsof het zachte pakjes boter betrof. _O_

Ook alle andere mensen bedankt!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 15:11:21 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128905901
Ik moet op 1 afvoer en 1 toevoer van een droger, wasmachine en vaatwasser aansluiten. De aansluiting is een half duims kraan, de afvoer een pvc pijp.

Ik zit er aan te denken om flexibele slangen te gebruiken voor de toevoer. Nog tips qua materiaal/merk? De afvoer was ik van plan om een pvspijp te maken langs de muur waar de afvoeren van de machines in uitkomen. Ook daar nog tips voor?

Foto 1


Op de plek waar nu de wasmachine staat komt de koelkast, tegen de koelkast aan de vaatwasser en waar ik sta de wasmachine en droger. Dus ik zal nog wel een paar meter moeten maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:18:26 #200
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_128914127
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:14 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Briljante tip! Per plank moest ik 16 (ze zijn 2 meter lang) boren en met die slagpluggen was het zo gebeurd. Ik had er nog nooit van gehoord (ben niet zo'n enorme klusser), dus dank! _O_
Leuk dat je even terugkoppelt, motiveert om te blijven helpen met z'n allen *O*
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')