abonnement Unibet Coolblue
pi_129633912
slopen van die auto zal vast een leuk klusje zijn geweest
pi_129634264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:28 schreef monsterd. het volgende:
Ik dacht dat ik al had gereageerd, blijkt van niet dus..

Die bandjes mogen nu wel echt dingest, ik vond ze vorig jaar al aan de krappe kant bij je :P
Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet ;) Maar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.

Ik rij verder alleen maar korte stukjes eigenlijk. Vanmiddag bijvoorbeeld reed ik naar de supermarkt een dorp verderop, en toen brak het clipje wat het plastic dopje van de gaskabel in de gashendel moet houden af en had ik opeens geen gaspedaal meer :+ Gelukkig had ik nog wat draad liggen waarmee ik het op z'n plek kon binden.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:53:42 #53
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_129634663
Mijn banden hebben er nog geen 2000 opzitten denk ik, maargoed je moet ook geen ultra lange stukken gaan rijden met een 126-je.

Lekker dat er weer zoiets onbenulligs afbreekt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_129654674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 02:19 schreef Dingest het volgende:
Gelukkig heb ik ze van monsterd ze gekregen, dus is-ie weer compleet ;)

Ik vind het prima, maar waarschijnlijk wil ik voor die tijd dan wel eerst wat onderhoud plegen. In ieder geval nieuwe/andere voorbandjes :P Hebben je ouders ook een 126 dan?

Die van mijn startte alleen gisteren niet, maar dat zullen wel meer auto's doen als je de sleutels in het contact laat zitten en hem op contact laat staan voor een paar dagen :+
Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ook ;)


Jaa dat weet ik wel zeker :o is niet zo slim... wat had je allemaal nog aan staan dan ?
pi_129654828
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
pi_129654918
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:44 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik heb sindsdien nog geen 900 km ermee gereden, dus zo hard gaat het nou ook weer niet ;) Maar ivm de lekke band heb ik nu twee verschillende banden op de vooras, dus ze moeten sowieso vervangen worden voor de APK.

Ik rij verder alleen maar korte stukjes eigenlijk. Vanmiddag bijvoorbeeld reed ik naar de supermarkt een dorp verderop, en toen brak het clipje wat het plastic dopje van de gaskabel in de gashendel moet houden af en had ik opeens geen gaspedaal meer :+ Gelukkig had ik nog wat draad liggen waarmee ik het op z'n plek kon binden.
Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..
  zondag 4 augustus 2013 @ 02:20:06 #57
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_129669461
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Die staat al eeuwen op marktplaats dus als je gaat kijken, let er dan op hoe hij gestald is. Verder is het wel een prefacelift dus wat betreft originaliteit zit je goed. Check ook even of er een 600 of 650 blok in zit. (Ik dacht dat ik iets over 600 cc had gelezen, vraag even na of dit dan het originele blok is)

Verder de gebruikelijke punten ook checken. Controleer goed op roest en kijk ook goed naar de staat van de mechanische onderdelen, alles moet werken voor dat bedrag! Je kunt ook nog vragen naar de historie van de auto, al zal die niet zo spannend zijn. Ten slotte wat handig is, is om even te kijken of alle naden gelijk lopen. Is dat niet het geval dan heeft de auto wellicht schade gehad.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_129724651
Kwam ik net Dingest tegen op autoweek.nl :p Wel grappig ;)
pi_129742026
Ja, daar hang ik ook wel eens rond. Tsja, als ze dan een item plaatsen over een Malubats alsof het een veredelde doodskist is... Wat een onzin -O- Er is niets veredelds aan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 19:40 schreef Colinda_126 het volgende:

[..]

Mn moeder & haar zus hebben een 126, vandaar ik dus ook ;)

Jaa dat weet ik wel zeker :o is niet zo slim... wat had je allemaal nog aan staan dan ?
Ah, als het zo erg in de familie zit :)
Niets, alleen op contact. Maar het is een piepklein accuutje en die is na een paar dagen dan wel leeg kennelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef klawie het volgende:
na lang zoeken is me oog gevallen op deze http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model???
Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjaren ;)
Hoe dan ook; dit is nog een 600cc model, kwestie van opletten bij onderdelen. En hij zal een stuk lawaaiiger zijn dan die in dit topic rondrijden, want de latere modellen hebben veel betere isolatie. Ik heb in zo'n oudere meegereden, en dat verschil merk je echt nog wel - en dan zijn de latere modellen al niet zo stil :P Voor de rest is het nagenoeg dezelfde techniek, dus dat maakt niet zoveel uit.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 19:47 schreef Colinda_126 het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Ik heb dat met het kapje van het stationair lopen gehad..
Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinder :') Dat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechië :o
pi_129776393
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 02:02 schreef Dingest het volgende:
Ja, daar hang ik ook wel eens rond. Tsja, als ze dan een item plaatsen over een Malubats alsof het een veredelde doodskist is... Wat een onzin -O- Er is niets veredelds aan.


Haha jaa precies !!


[..]

Ah, als het zo erg in de familie zit :)
Niets, alleen op contact. Maar het is een piepklein accuutje en die is na een paar dagen dan wel leeg kennelijk.

Haha jaa beetje wel :$
Zondag 5-10 min TomTom aangehad zonder dat de auto liep, kon pap m aanduwen want weigerde te starten... tijdens t duwen nog ns geprobeerd en liep gelukkig weer :)


[..]

Roest, inderdaad. Zolang ze niet roesten kost onderhoud niet zoveel als je zelf sleutelt. En ik vind hem nogal duur, voor dat geld mag hij wel écht als nieuw en origineel zijn. Dat heeft natuurlijk wel wat als je dat echt graag wilt. Zo niet; voor een kwart van die prijs heb je op zich ook een prima exemplaar van latere bouwjaren ;)
Hoe dan ook; dit is nog een 600cc model, kwestie van opletten bij onderdelen. En hij zal een stuk lawaaiiger zijn dan die in dit topic rondrijden, want de latere modellen hebben veel betere isolatie. Ik heb in zo'n oudere meegereden, en dat verschil merk je echt nog wel - en dan zijn de latere modellen al niet zo stil :P Voor de rest is het nagenoeg dezelfde techniek, dus dat maakt niet zoveel uit.

Hij staat bij een garage, dan weet je meteen wat hij je kost !

[..]

Leuke dingetjes zijn dat. Ik had zondag een andere FOKker over de vloer die even meereed; toen hij achter het stuur zat schoot er twee keer een bougiekabel af en liep hij maar op 1 cilinder :') Dat probleem heb ik al niet meer gehad sinds Tsjechië :o

Misschien door de bestuurder ?? :o

  maandag 12 augustus 2013 @ 20:49:48 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_129992767
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen :'). Wat denken jullie?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_129993989
gewoon rustig ernaartoe rijden
pi_129994398
De motorveerbout aandraaien? :P En/of vervangen door die uit de andere? Als je een krik hebt is dat zo gebeurd.
pi_129995945
ik heb toch van de koop afgezien :(


ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
  † In Memoriam † maandag 12 augustus 2013 @ 23:22:41 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130000515
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:49 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik met de fiat nog even 40 km zal afleggen naar mijn ouders toe.. De motorveer zit lossig, dus het blok beweegt wat meer dan normaal. Hij moet hoe dan ook daar komen. Als ik hem niet kan rijden moet ik hem dat eind slepen :'). Wat denken jullie?
In elk geval niet te hard optrekken en/of op de motor afremmen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130000920
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:50 schreef klawie het volgende:
ik heb toch van de koop afgezien :(

ik ga nu opzoek naar een mooie fiat 500
Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
pi_130119645
Of je kunt gewoon een 3-pitter uit een Aygo in je 126 leggen: http://retrorides.proboar(...)-fiat-126-aygo-power :D
pi_130263025
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:30 schreef Dingest het volgende:

[..]

Als je met dat budget zoekt en het is puur voor de hobby, zou ik dat ook doen. Hoewel de echt mooie exemplaren nog richting het dubbele gaan. Als het niet per se een luchtgekoelde 2-cilinder moet zijn, vind je voor rond de 4000 euro ook nog vrij nette exemplaren van de 600 of 850.
Let er wel op dat de bak van een 500 volledig ongesynchroniseerd is en de boel nog kariger/luider en ouder dan een 126. Als je hem voor veel 'gewone' ritten wilt gebruiken zijn ze niet zo aan te raden.
het is ook puur hobby af en toe op zondag in de zomer een rondje
pi_130607023
Dan is een 500 prima :Y

De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was :')
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.

Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
pi_130613663
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he ;)

De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
pi_130613751
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 19:44 schreef Dingest het volgende:
Dan is een 500 prima :Y

De 96 is door de APK en nu is dus de 126 aan de beurt. Er waren wat aandachtspunten vorig jaar die nu dan maar moeten; voorbanden, fusees en stuurkogels. Eén van de fusees heb ik er al af - dat was niet zo moeilijk - maar misschien heb ik wel daarbij het wiellager gesloopt omdat die naafmoer linksdraaiend was :')
Eerst de fusee zelf. Ik weet niet wat daar wijsheid bij is; of gereviseerden kopen - relatief gezien stevig aan de prijs @ 125e voor een setje - of een revisieset kopen. Die rubbers/pennen kan ik er zelf niet uitpersen want daar heb ik het gereedschap niet voor, dus dat zou alsnog bij een garage moeten. Die setjes kosten dan wel weer 22e per kant.

Met de stuurkogels heb ik hetzelfde gedoe. Of alleen de kogels - terwijl de klemmen en buitenste stangen zelf ook vrij roestig zijn - of gewoon de hele set nieuw kopen. Sowieso moet ik eens een kogeltrekker hebben, want de binnenste krijg ik anders niet echt los met de hamers.
kant en klare kopen. Kun je het gelijk er weer onder gooien :P vergeet niet je uitlijning te controleren na die tijd ;) :P
pi_130617213
Schijnt dat het resultaat van zelf reviseren van een (oude) fusee inderdaad lang niet altijd geslaagd is, werd mij door Roefel ook aangeraden gewoon voor de complete set te gaan :Y Duur geintje @ 125e, maar ook een stuk makkelijker.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Colinda_126 het volgende:
@Dingest,
Wat betreft stuurkogel; kun je beter n doen dan dat je er of op de keuring of op een later moment last/problemen mee krijgt. Je moet het sowieso nu eraf/eruit halen he ;)

De fusee zou ik je niet durven zeggen wat wijzer is...
Ik was daarom sowieso van plan alle vier te vervangen, ben ik er meteen vanaf voorlopig ;)

De middelste spoorstang ziet er prima uit en heeft geïntegreerde kogels, die hoef ik in principe niet te vervangen. Als ik de buitenste zou vervangen (kogels, bevestigingsbeugels en stangen) is dat zo'n 49 euro. Voor 10 euro meer heb ik dan een hele kant en klare set inclusief nieuwe middelste stang, alleen weet ik niet hoe het dan zit met uitlijnen. Zo te zien zitten de kogels op de stang geschoven en dan met een beugel vastgezet, ipv erop geschroefd en dat zou dan makkelijk af te stellen moeten zijn door dezelfde afstanden over te nemen. Maar het is ook de reden dat ik een beetje twijfel over de herbruikbaarheid van nogal roestige stangen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:27:52 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_130621243
Bij twijfel toch voor nieuw gaan joh.

Hier is de fiat vandaag afgekeurd voor APK. Haal hem morgen op als de carisma op mag en dan hoor ik meer :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:50:33 #74
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_130631751


De carisma heeft ook nog wat dure reparaties te wachten dus ik denk dat de fiat maar geschorst moet worden dit jaar.

Iemand die goedkope stalling weet ergens in Overijssel? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_130667124
Dat kan je bijna allemaal zelf ;) En het is is bij elkaar nog geen 100 euro in onderdelen.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:44:14 #76
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_130667440
Jawel klopt, maar ik heb a. de tijd niet op dit moment en b. de carisma kost mij bij elkaar zo rond de 500/600 euro om hem alleen maar door de APK te trekken. Dat alles bij elkaar en ik houd ineens meer maand dan geld over :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_131387668
De 126 is ook door de APK *O* Ik heb er dus zelf nieuwe fusees, stuurkogels, spoorstangen en 2 nieuwe banden ondergezet.
Enige wat ze hoefden te doen was een koplamp afstellen. Er zit wel wat speling op het stuurhuis, wat volgens mij al sinds de aanschaf zo was, maar dat was nog niet zo boeiend. En misschien dat één van die wiellagers de fusee-wissel het niet goed heeft weten te overleven, tijd moet dat leren. Voor de rest stuurt hij echt heerlijk soepel nu, met name door de nieuw fusees, en gaat-ie weer gewoon keurig rechtdoor O+
  maandag 31 maart 2014 @ 20:25:48 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138374985
Kick, het was zondag mooi weer..

Om het stuur te poetsen :')


En de uitlaat sportiever te maken :') :')


We hebben een start gemaakt om hem weer rijdklaar te maken, daarvoor moet het volgende gebeuren;
- remleidingen voor (links was afkeur destijds, we pakken rechts nu ook mee. Daarmee is de gehele remvoering dan gedaan)
- nieuwe brandstofleidingen, de oude lekken nu
- nieuwe kmkabel
- nieuwe uitlaat
- fuseepennen nalopen, er leek wat speling te zijn links voor. De garage dacht aan de wiellager maar die is 100% niet hetgene wat 0,5 mm speling veroorzaakt, heb voor 14 euro nieuwe fuseepennen besteld :)

Voor de rest zal het wel meevallen. Ik heb weer zin om te rijden! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138375111
Poll: Welke kleur moet de nieuwe uitlaat zijn?
Chroom
Zwart
Origineel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik wil dat ze haar nieuwe uitlaat zwart of chroom spuit. Wat vinden jullie?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_138375555
Kleur maak biet uit maar er hoort een chroom mondje op vindt ik
  maandag 31 maart 2014 @ 21:10:01 #81
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_138377375
Sjonge jonge, ik heb gewoon een uitlaatje liggen in de schuur. Daar ga ik niets aan doen, hij hoort brak te zijn op een maluch :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_138377798
Die schimmel komt door resten huidcellen e.d., als ik mijn Saab niet vaak genoeg gebruik krijg ik die ook op het stuur :P Veeg je er ook zo weer af.

Reviseren van de fusees kan behoorlijk tegenvallen, dus busjes moeten eruit geperst worden en de boel zit vaak ook nogal dicht geroest. Wilde ik ook doen afgelopen zomer, maar uiteindelijk gewoon direct complete fusees onder gezet (ook op advies van Roefel) voor het gemak en het beste resultaat :)
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:23:56 #83
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144202457
Tijd voor een APK-afkeur-update :')

Ik ga hem straks weer ophalen, er moeten nog wat dingen gedaan worden:
- de passagiersstoel zat niet genoeg vast
- accu moest ook vaster
- wat kleine rubbers vervangen
- voor draagarm was weggerot, je kon het wiel zien. Ik moet even precies zien wat de garage hiermee bedoelt.

22 sept loopt de schoring af. Het is mijn persoonlijk doel om hem voor die tijd weer goedgekeurd rondtuffend te hebben :+

Positieve update:
Ik heb een nieuwe andere radio erin gezet, klinkt goed (8>


baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144203233
Misschien dat ze één van de triangels voor bedoelen? Zijn ook niet overdreven duur.

De mijne moet ook binnenkort voor de APK. Zolang er geen roest aan de carrosserie is verwacht ik niet enorme problemen :Y
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:11:10 #85
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144205788
Het is een klein plaatje aan het chassis vast, zit idd een klein gaatje in.

Totaal overzicht met wat er moet gebeuren:
- bijrijdersstoel vastzetten
- accusteun aanschroeven :')
- rechtsvoor draagarmplaat
- binnenste stuurkogelhoezen 3x
- nieuwe versnellingsbaksteunen (vorig jaar ook al nieuwe erop gezet, het rubber op die steunen scheurt er steeds af)

Hij moest de co test nog doen en had opmerkingen over de uitlaatpijp dat deze platgeslagen is. Dit is echter standaard Poolse shit :')

Ik zit te twijfelen of ik het bij van der laan zal bestellen of ergens anders :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144210147
Kom op monsterd het is nog geen halve dag werk
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:42:19 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144224753
Dat stukje lassen kan ik niet, dus dat doet de vriend van mijn moeder. In die zin ben ik afhankelijk van wanneer hij tijd heeft. Ik verwacht iig voor volgende week vrijdag te kunnen herkeurden. Gaat goedkomen :)

Hoe zit het allemaal met jouw 126 klawie? Issie al gespoten?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144225950
Tenzij die stuurkogels nog redelijk recent zijn vervangen zou ik trouwens gewoon de hele kogels vervangen (van uitgaande dat stofhoesjes ervoor nog te vinden zijn). Je moet ze toch loshalen en zo duur is het niet - voor als ik het mij goed herinner heb je voor zo'n 50 euro de hele set aan stangen, klemmen en kogels compleet. Net zo makkelijk en je kunt er jaren weer tegenaan :Y
  zaterdag 6 september 2014 @ 09:17:40 #89
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144231817
De kogels aan de uiteinden hebben we vorig jaar gedaan. Nieuwe hoezen kosten 2 euro pet stuk dus voor nu doen we dat zo. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144236873
Dat zijn niet dezelfde stuurkogels, dus de logica ontgaat mij... Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met mijn 96 (stuurkogels van 2 jaar oud), maar na wat gefrut met die hoesjes was het vervangen van de kogel net zo makkelijk en ook gewoon beter. Is hetzelfde werk, kost nauwelijks meer en levert langer/beter resultaat :)
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:44:33 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144236988
Op zich heb je daar een punt hoor. Ik moet nog onderdelen bestellen, maar wilde snel de hoezen hebben eigenlijk zodat hij snel gekeurd kan worden. Als ik de hele stangen moet doen dan bestel ik dit uit Slowakije. Dit duurt dan langer voordat het binnenkomt :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144238595
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:42 schreef monsterd. het volgende:
Dat stukje lassen kan ik niet, dus dat doet de vriend van mijn moeder. In die zin ben ik afhankelijk van wanneer hij tijd heeft. Ik verwacht iig voor volgende week vrijdag te kunnen herkeurden. Gaat goedkomen :)

Hoe zit het allemaal met jouw 126 klawie? Issie al gespoten?
Hij staat nog steeds in de tuin :')


Maar gaat goed komen met hem duurt alleen iets langer kan al een tijdje niks meer doen ivm gezondheids klachten en vindt het niks om hem weg te duwen dat en ander het doet
pi_144238630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:44 schreef monsterd. het volgende:
Op zich heb je daar een punt hoor. Ik moet nog onderdelen bestellen, maar wilde snel de hoezen hebben eigenlijk zodat hij snel gekeurd kan worden. Als ik de hele stangen moet doen dan bestel ik dit uit Slowakije. Dit duurt dan langer voordat het binnenkomt :+
Waar bestel jij die? ik wil nl ook nog chrome bumpersetje hebben en nog een paar dingen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 21:58:23 #94
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144255391
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:49 schreef klawie het volgende:

[..]

Hij staat nog steeds in de tuin :')


Maar gaat goed komen met hem duurt alleen iets langer kan al een tijdje niks meer doen ivm gezondheids klachten en vindt het niks om hem weg te duwen dat en ander het doet
Jammer dat het nog niet gelukt is, hopelijk komt het er snel van!


De webshop waar ik goede ervaringen mee heb is: http://www.126fan.sk/eshop/index.php?main_page=index&language=en . Houd er wel even rekening mee dat hij handmatig de verzendkosten nog berekenen moet, dat loopt gauw op met zware bumpers. Maar je kunt iig altijd even mailen en vragen hoeveel het zou kosten ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144257069
Op zich valt het mee/tegen hoeveel goedkoper die shop is, op een paar dingen na die wel echt lonen (zoals de achterste draagarmen, dat scheelt wel de helft). Maar een complete stuurkogelset kost daar bij elkaar opgeteld 60 euro en bij vdlaan (als 1 geheel) 62,50. Dus tenzij je nog andere bronnen hebt waar zoiets wel enorm scheelt hoef je zulke dingen niet echt per se altijd helemaal uit Slowakije te halen :+
pi_144263486
Voorscherm kost wel weer 17 euro ipv 35 maar de chrome bumper is weer de helft duurder nouja t is het overwegen waard
pi_144270664
Je hoeft niet alles bij één shop te halen hè :P Als je veel moet hebben gewoon daar halen wat daar veel goedkoper is, en bij van der Laan halen wat bij hen flink goedkoper is. En soms kan eBay ook nog goede koopjes opleveren.
  zondag 7 september 2014 @ 15:19:17 #98
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144272932
Ik heb idd de draagarmen en benzinetank vandaan. Scheelde een boel. Voor de meer gangbare onderdelen betaal je idd de gangbare prijs.

In Polen zitten nog gewone echte kleine winkeltjes met onderdelen voor de 126. Daar kocht ik wiellagers voor 10 euro ofzo. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_144697137
Die van mij heeft weer een vers jaar APK ^O^ Ze hebben een afgebroken bout van de versnellingsbakophanging uitgeboord en vervangen, koplamp afgesteld (da's standaard bij de APK inmiddels _O- ) en ik had over het hoofd gezien dat de kentekenverlichting het niet meer deed.

Verder als opmerking dat de v-bakrubbers alweer aan de gare kant waren en dat-ie nogal stevig olie zweet, maar dat was niets nieuws.
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:21:45 #100
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_144702115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:34 schreef Dingest het volgende:
Die van mij heeft weer een vers jaar APK ^O^ Ze hebben een afgebroken bout van de versnellingsbakophanging uitgeboord en vervangen, koplamp afgesteld (da's standaard bij de APK inmiddels _O- ) en ik had over het hoofd gezien dat de kentekenverlichting het niet meer deed.

Verder als opmerking dat de v-bakrubbers alweer aan de gare kant waren en dat-ie nogal stevig olie zweet, maar dat was niets nieuws.
Gefeliciteerd! Hier nog geen tijd gehad en morgen gaan we een nieuw projectje ophalen :')

Ik heb goede hoop op aankomende 2 weken. Ik wil zoooo graag weer rijden ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')