abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 april 2013 @ 15:17:57 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124877524
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:54 schreef virl3 het volgende:

[..]

Jaren 80 auto's mogen niet de status klassiek krijgen of zo? :?
jahwel als ze 40 jaar worden en vanaf 20 jaar kun je ze oldtimer verzekeren
maar die al in nl zijn vallen buiten mijn regel ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

bullshit. Enige wat jij gedaan hebt is het meest simpele 1.9D motor swappen.. Dat is geen moderne dieselmotor, ik wil wel eens een tdi motor in een van je wagens zien. En laat staan pompverstuiver of commonrail maar gewoon het 'allermakkelijkste' een 1z of afn blok waarbij alles naar behoren werkt incl een elektronisch gaspedaal en obd stekker.

Een 1.9D een moderne Dieselpower motor noemen :') :D
1982 naar 1996 is toch stuk moderner... oude diesel kon ook maar deze heeft al een kat.
en nogmaals ik wou GEEN turbo. ik heb een trekker nodig geen sport diesel. zoals jij.
90/100kmh is voor mij hard zat met 1:22 op biodiesel en 1:18 als de aanhanger er aan hangt.

[ Bericht 26% gewijzigd door T42 op 04-04-2013 15:24:04 ]
  donderdag 4 april 2013 @ 15:26:10 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124877838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ja, en wat als je nu liefhebber bent van T3 busjes? Dan ben je, zoals ik al zei, domweg de lul, en datzelfde geldt voor BMW's. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Als je goed leest gaat het idee van T42 trouwens expliciet over importauto's dus originele NL auto's vallen erbuiten.

Als er naar alternatieven gezocht moet worden omdat de huidige regeling op de schop gaat tot mijn spijt overigens, en ik heb zelf trouwens ook een geimporteerde youngtimer dan zul je naar realistische alternatieven moeten kijken. Elke aanpassing doet pijn, maar de grens voor import op 40 lijkt me nog een van de betere opties. Samen met de suggestie voor een 60 dagenkaart met aanmelding via Digid.

Als je die 40 weer gaat afzwakken naar bijvoorbeeld 35 zet het nog geen zoden aan de dijk.
klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagen
pi_124877947
Maar jongens, het gaat toch om het milieu zogenaamd?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124878915
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:26 schreef T42 het volgende:

[..]

klopt al is de 60dagen kaart voor mij te weinig.. je hebt al 52 weekenden = 104 dagen
geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.

Wat een ander belangrijk aspect van die 60 dagen kaart is, ook al mogen die 60 dagen voor sommige mensen wat weinig zijn, is dat het een uitweg is waardoor auto's niet onverkoopbaar worden. Een grote amerikaan of T3 dieselbus raak je zonder een dergelijke constructie aan de straatstenen niet meer kwijt en dan ben je dubbel gestraft.

Dat was ook een naar mijn mening slecht punt van de afschaffing van het grijs kenteken een aantal jaar geleden; mensen werden dubbel genaaid.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:04:32 #30
53151 T42
Pinball Wizard
pi_124881731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

geen probleem, maar in dat geval is het meer dan incidenteel gebruik en betaal je wat mij betreft gewoon wegenbelasting voor het ding. Het blijft toch nog veel goedkoper dan een moderne auto omdat de verzekering stukken goedkoper is.

Wat een ander belangrijk aspect van die 60 dagen kaart is, ook al mogen die 60 dagen voor sommige mensen wat weinig zijn, is dat het een uitweg is waardoor auto's niet onverkoopbaar worden. Een grote amerikaan of T3 dieselbus raak je zonder een dergelijke constructie aan de straatstenen niet meer kwijt en dan ben je dubbel gestraft.

Dat was ook een naar mijn mening slecht punt van de afschaffing van het grijs kenteken een aantal jaar geleden; mensen werden dubbel genaaid.
grijs kenteken koste mij een t3 bus ;)
maar dan heb ik meerdere auto's gelukkig dat ik wel hele jaar kan rijden
pi_124883905
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
Facts don't care about your feelings
pi_124885973
Zit je nog steeds met de shitload aan Benz-diesels. :P
pi_124888282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ze maken echt een probleem van iets dat helemaal geen probleem is. Gewoon alles van voor 1987 is oldtimer en de rest niet meer. Uiteindelijk worden het steeds minder auto's en na een tijdje is alles weggerot en blijven alleen de echte wagens nog over. Jaren 90 auto's gingen toch nooit 30 jaar halen want dat was allemaal troep. Jaren 80 auto's zijn gewoon mooi en degelijk. KWALITEIT. Tegenwoordig is dat het doel niet eens meer.... een Golf TSI die over 30 jaar nog rijdt? Right....
ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem? :P
pi_124889234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ze hebben geld gebrek en willen liever niet zo lang wachten. problem? :P
Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124889277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:18 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen beter JSF afschaffen en geduldig blijven..
En of Wiet legaliseren.
Daar mee hou je iedereen tevreden aan.
met niets hou je iedereen tevreden, trust me :P
pi_124889547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

met niets hou je iedereen tevreden, trust me :P
Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_124889676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
vvd is meer voor de hele grote bedrijven en graai ambtenaren. sorry man ik voel je ;(
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:40:47 #38
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124905210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:24 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen mensen tegenwoordig niets genieten vooral aan de kant van VVD..
Niet alleen VVD hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_124912426
Ben benieuwd of er vandaag nog wat bekend wordt. "De week na Pasen" is immers bijna voorbij. :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:22:40 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_124912495
Jij hebt wel heel veel geloof in de overheid.
Die hebben het veel te druk met domme vragen te bedenken over die ING storing, of andere dingen die ze eigenlijk niet begrijpen. Willen noch kunnen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_124912571
Straks is er anders wel wat over oldtimers in de BNR Autoshow (is rond 14.30 geloof ik). Wie weet komt er toch nog wat nieuws dus. :+
pi_124917934
Zojuist was er @ BNR nieuwsradio bij de Nationale Autoshow een heel stuk over oldtimers, men verwachtte vrijwel zeker duidelijkheid want 1 van de lobbyisten was te gast: Bert Pronk van de Fehac. Dus de verwachtingen waren hoog. :P

Nou, meneer Pronk had eigenlijk weinig te melden. :+ Behalve dat hij het nog steeds oneens is met de kilometrage van oldtimers wat in dat CPL-rapport stond. Ze hadden zelf ook een onderzoek gedaan (die op Fehac.eu stond) maar hij gooide zelf zijn betoog al omver door te zeggen dat het wellicht rooskleurig ingevuld is en de groep die dagelijks ermee rijdt niet behoren tot de Fehac-doelgroep en dus die enquete niet ingevuld hebben. :P Verder opperde hij nog om de leeftijdsgrens naar 30 jaar voor benzine/LPG te verhogen en 35 jaar voor diesels. Ik reageerde via Twitter op BNR Nieuwsradio en ze stelden meteen de vraag aan Pronk (en werd m'n naam mooi genoemd :P). Hij was van mening dat 35-jarige diesels een stuk minder geschikt zijn en het zal dus geen issue worden (ter vergelijking: ik heb een 244 diesel gehad uit 1979 die in 2014 35 jaar is en daar kan je net zo goed dagelijks mee rijden als een 244 diesel uit 1985). Verder had hij nog geen idee wat er in het definitieve voorstel van Weekers komt te staan, ondanks dat hij heeft deelgenomen aan de gesprekken.

Ook sprak Pronk over de oldtimerhandel en eventuele faillissementen van garagebedrijven. Wel gaf hij aan dat onder die paar faillisementen die er waren vooral bedrijven zaten die in Mercedes-diesels deden. Meer faillissementen sluit hij niet uit (maar kan natuurlijk ook los staan van de oldtimerdiscussie en gewoon door de economische crisis komen).


Ik heb even een kleine samenvatting gemaakt: http://www.volvotips.com/(...)ions-next-wednesday/ (en ook meteen uitgelegd voor de buitenlanders hoe het probleem rond de oldtimers hier in elkaar steekt).

De brief naar de Tweede Kamer is uitgesteld en het voorstel voor de nieuwe regeling wordt komende woensdag bekend gemaakt. Eigenlijk hadden ze alleen dit kunnen meedelen. :)

Ik denk dat de BNR Autoshow straks hier terug te luisteren is: http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/ (even naar onderen scrollen).

En even een update: de Fiva (internationale oldtimerorganisatie) heeft een brief gestuurd naar Weekers die maandag op de mat zal vallen. :P Ze geven daarin de gevaren van de eventuele afschaffing aan: http://www.bnr.nl/radio/b(...)ing-mrb-vrijstelling

Als je de brief leest ziet de Fiva de nieuwe oldtimerregeling liefst als volgt:
- minstens 30 jaar oud
- moet in originele staat zijn (wat dus betekent: geen LPG of andere modificaties)
- niet bedoeld voor dagelijks gebruik.

Beetje zoals in Duitsland en België dus. :) Enige wat tegen het zere been schopt is dat bijvoorbeeld die Mercedes-diesels vaak origineel zijn, dus met wieldop en al. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart-Willem op 05-04-2013 17:51:17 ]
pi_124922332
Dat gezeur over die Mercedes diesels moet eens ophouden.
Een dagelijkse Mercedes diesel is niet wenselijk, vind ik ook niet. Maar dat geldt net zo goed voor Volvo's die ook zo degelijk zijn.

Echter een Mercedes diesel die net als een andere oldtimer gereden wordt is niets mis mee.
Dan is het aantal km beperkt, is de uitstoot geen probleem en het houdt de pure hobbyist lekker bezig.

Mijn Mercedes diesel rijdt 1:12,8 en is daarmee verdorie zuiniger dan de Citroen Xsara diesel van een vriend van me en die bak is bijna 20 jaar jonger.
Daarbij rijd een liefhebber een heel stuk minder km dan de forens.
In mijn geval 6000km tov 30000km, wie is er dan vervuilender?

Het zijn gewoon kwaliteitswagens en mits normaal onderhouden is de uitstoot binnen alle grenzen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 18:03:23 ]
pi_124922686
zuiniger is anders dan uitstoot door vervuiling. natuurlijk zit er een sterk verband tussen, maar niet lineair. je kunt net zo goed 1:12 rijden met een G label als met een C label. wel ben ik het eens met je dat de vervuilende eigenschappen van de meeste oldtimers schromelijk overdreven zijn.

Maar.. dat gezeur over de benz diesels is terecht. in mijn dagelijkse rit kom ik
dan wel een hele berg volvo stations tegen, maar misschien is er 1, hoogstens 2, van belastingvrij en dan vaak ook nog op benzine.

Daartegenover staan letterlijk meer dan 20 belastingvrije MB diesels. op sommige dagen tel ik er wel 30! het gaat natuurlijk om het einddoel en niet het merk, maar het is wel typerend voor de oorzaak van het probleem.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_124922691
Zo'n PSA-diesel is wellicht onzuiniger, maar de uitstoot is er een stuk minder van (zeker als het een turbodiesel is). En het geldt niet alleen voor Mercedes-diesels maar ook voor LPG-auto's die met ongeregelde lpg-installaties rijden. Stel dat je bijvoorbeeld een Volvo 240 met injectie-blok hebt (K-Jetronic, zoals je dat in veel Porsches en Mercedessen etc aantreft), op benzine is zo'n ding best schoon maar als je er ongeregelde LPG-meuk in legt (en in NL moet het altijd zo goedkoop mogelijk) dan blaast het ding echt veel meer schadelijke stoffen de lucht in dan 'ie eigenlijk op benzine zou doen. :P
pi_124922911
Zoals ik zelf als zeg, ook ik vind dagelijks rijden in je belastingvrije auto verkeerd profiteren van het systeem.
En ja ik voel de bui hangen dat ik mijn leuke hobby aan de wilgen moet hangen omdat het door die profiteurs straks niet meer te betalen is.

Helaas heb ik volgens vele de slechte smaak dat ik die oude Benzen nu eenmaal mooie auto's vind.
Daarbij zijn ze fijn om aan te sleutelen vanwege het gemak.

De uitstoot van co2 is trouwens vrijwel evenredig met het verbruik.
Uitstoot van onverbrande zooi en nox is een ander verhaal, maar doorgaans wordt in het milieuverhaal alleen naar co2 gekeken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 18:21:14 ]
pi_124923586
En je weet dat die Nox-meuk en andere onverbrande stuff erger is dan die CO2? :P

Wat je kan doen als diesels toch flink belast worden: gewoon een benzine-variant ervan kopen. ;)
pi_124923683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:21 schreef silenthill het volgende:
Laat ik nu de BMW 635CSI en de eerste 7 serie de mooiste BMW's vinden. :P

Ik ben sinds 1 jaar gestopt na lang oldtimer rijden. 100 procent wegenbelasting zou voor mij misschien 15 euro per maand inhouden.

Suzuki GX 100's wegen 660 kg.

Is stel voor om voor alle oldtimers van 25 jaar, helft wegenbelasting betalen. 30 jaar 1/3 wegenbelasting. 35 jaar en ouder wegenbelasting vrij.

Dit bij onbeperkte kilometers.

Zo zijn de oude Amerikanen ook nog te betalen. Staat krijgt wat centjes binnen.
terwijl jezelf niet de hoofdprijs betaald aan wegenbelasting.

Importauto's na 1995, volle wegenbelasting.
:Y Liever de 25 jaar en ouder belastingvrij houden, maar overall is dit een goed idee
Dit is een Signature....
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:01:19 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_124925491
Allicht niet, het gaat puur om de centen. Maar in deze tijd is het très hip om het op het milieu te gooien. Alhoewel ik wel denk dat het terecht is dat die oude diesels geweerd moeten worden als daily driver. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')