Maak van de onderste maarquote:
Laat het nou toevallig jouw lijst zijn, die me laat merken dat ik nummers vergeten ben.quote:
Oh, dus dit...quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Kadafi het volgende:
Bam! Hij is weer af. Dit jaar heb ik bewust meer indiespul, trance en elektronische muziek in de lijst vertegenwoordigd. De layout is van The_Substitute.
...was een compliment op m'n layout en niet op m'n lijst? Beetje jammerquote:
Ik heb me ook wel eens tot die één nummer per artiest regel beperkt, maar ben het inderdaad met je eens dat lijsten over het algemeen leuker zijn zonder beperkingen. Krijgen ze meer karakter van.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef The_Substitute het volgende:
Ik moet zeggen dat lijsten er wel leuker op worden als die max-regels weggelaten worden.
[..]
Laat het nou toevallig jouw lijst zijn, die me laat merken dat ik nummers vergeten ben.Parhelic Triangle (en Uviol bvb) hadden er bij mij ook in kunnen staan. Leuke BoC-keuzes ook.
Daarnaast Mr Jones en Child in Time - stonden vorig jaar gewoon in m'n lijst - compleet vergeten.
Dat compliment op je lijst had je al gehadquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:01 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Oh, dus dit...
[..]
...was een compliment op m'n layout en niet op m'n lijst? Beetje jammer
Je lijst is trouwens wel een stuk afwisselender geworden dan die van mij. Staan een aantal dingen in die ik nog niet ken, Bola bijvoorbeeld. Ga ik maar 's een keer checken.
Fyuti is ook fijn.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:03 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Dat compliment op je lijst had je al gehad. Ik heb er een veelzijdige lijst van gemaakt, ja. Dan raad ik je het hele album aan: Bola - Soup (1998), erg fijne ambient.
Dat album van Bola heb ik nog nooit beluisterd, maar zal ik eens doenquote:
Nee joh, iedereen hier kent ze. Ze zijn ze gewoon vergeten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:01 schreef Gitank2 het volgende:
die had ik op zich ook in mijn lijstje kunnen plaatsen (als het een top 200 zou zijn )
Een paar tranceplaten waarvan ik dacht dat ik de enige was die ze kent/waardeert en uiteraard twee mooie tracks van Massive attack en Moby.
Huh? Zit toch veel meer karakter in met 100 artiesten dan met alleen maar dezelfde? Precies de reden waarom ik het zo doequote:Op zaterdag 10 november 2012 11:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel eens tot die één nummer per artiest regel beperkt, maar ben het inderdaad met je eens dat lijsten over het algemeen leuker zijn zonder beperkingen. Krijgen ze meer karakter van.
En volgend jaar beter opletten dan.
Dit zijn toch wel de noteringen die me het meest opvallen. Heerlijk nummers ook van Bright Eyes, en die O!Grace ook fantastischquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:13 schreef methodmich het volgende:
Met het gevaar dat ik nummers vergeet, gewoon de 100 voor dit jaar:
6 dEUS - Serpentine
12 Pavement - Gold Soundz
32 Van Morrison - Caravan
40 Bright Eyes - Haligh, Haligh, A Lie Haligh
71 PJ Harvey - Send His Love To Me
76 Magnolia Electric Co. - O! Grace
Ja ik wilde ze handmatig doen, maar hij doet moeilijk met de cijfers ervoorquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef Beregd het volgende:
mich en cafca, posten jullie ook ff je spotify link
Waarom? Dan krijg je van die fanboy lijstjes met 10x dezelfde band in de top 10, of 100 nummers van 1 band.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:53 schreef The_Substitute het volgende:
Ik moet zeggen dat lijsten er wel leuker op worden als die max-regels weggelaten worden.
[..]
Zal vanavond ff kijken of ik hem in spotify krijg (ik had artiest en nummer in dezelfde cel staan met een hyphen ertussen)quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:36 schreef Beregd het volgende:
mich en cafca, posten jullie ook ff je spotify link
als jij mij ff je top 100 stuurt zonder cijfers wil ik hem wel doen voor je! ik neem aan dat je hem in excel makkelijk van de cijfers kan scheiden.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Zal vanavond ff kijken of ik hem in spotify krijg
Ja, vanavond. Heb hem nu niet bij de handquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
als jij mij ff je top 100 stuurt zonder cijfers wil ik hem wel doen voor je! ik neem aan dat je hem in excel makkelijk van de cijfers kan scheiden.
Haha, heb je hem niet in de cloud?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, vanavond. Heb hem nu niet bij de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 15:24:11 ]
Ik bedoelde de 'zelfopgelegde' max-regels, voor de duidelijkheid.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:34 schreef cafca het volgende:
Waarom? Dan krijg je van die fanboy lijstjes met 10x dezelfde band in de top 10, of 100 nummers van 1 band.
Ik heb mezelf juist de 1 nummer per artiest regel opgelegd, zodat de lijst gevarieerder en leuker wordt
Dat is ook de versie in mijn lijstje inderdaadquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:55 schreef female81 het volgende:
Dank je.
Die bovenste twee staan wel echt muurvast, al sinds 2005 of zo.
En die van Cappella betreft deze versie (er zijn meerdere bekende):
Ik vind mijn lijst niet echt representatief als er dubbele artiesten instaan. Ik vind het leuker en representatiever zoveel mogelijk verschillende artiesten erin te hebben. Meningsverschil denk ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 14:47 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoelde de 'zelfopgelegde' max-regels, voor de duidelijkheid.Met het maximum van vijf per top 100 ben ik het sowieso eens. Vorig jaar had ik ook één nummer per band/project. Dit jaar een max van 2 en ik vind m'n lijst nu een stuk representatiever. Hetzelfde voor andere lijstjes, ik vind het op die manier leukere, persoonlijkere lijstjes worden.
Variatie probeer ik er uiteraard altijd in te houden. Alleen selecteer ik dan eerder op genre, dan individuele artiesten. Want als ik het op artiesten zou doen, dan zou mijn lijst, denk ik, totáál uit elektronisch gaan bestaan.
Een sterke lijst. Vooral het koppel Fake Empire en The First Day of Spring is geweldig. Van The Hold Steady heb ik dit jaar het album Boys and Girls in America ontdekt. Staat vol topnummers en Stuck Between Stations is het beste nummer van het albumquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:39 schreef oNail het volgende:
22. National – Fake Empire
23. Noah & The Whale – The First Days Of Spring
25. Tom Waits – Martha
33. Band Of Horses – The Funeral
48. The Hold Steady – Stuck Between Stations
71. Paolo Nutini – Candy
Ik bedoel - los van het feit dat je niet alles in een top 100 kan zetten en dat er een tweede nummer is van een artiest die beter is dan je favoriete nummer van een andere artiest - dat variatie niet af hoeft te hangen van de hoeveelheid verschillende artiesten.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:41 schreef Norrage het volgende:
Ik vind mijn lijst niet echt representatief als er dubbele artiesten instaan. Ik vind het leuker en representatiever zoveel mogelijk verschillende artiesten erin te hebben. Meningsverschil denk ik
Maar misschien doe ik het de volgende keer wel weer met 5 nummers max, want dan krijg ik toch weer een ander en nieuw lijstje, en dat is ook wel weer leuk. Nu was ik eigenlijk in 10 minuten klaar met het maken want hij was praktisch al hetzelfde als vorig jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan hou je het idd maar op een meningsverschil.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Wist wel dat het New Slang was hoor, geen idee waarom ik dat verkeerd heb getypt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Veel punten voor Miles iz Ded dit jaar
Hopen dat WeezerButler ook nog een lijstje inlevert
Overgens hebben The Shins geen nieuwe sling.
En Stay Useless in iets te recent.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:32 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik bedoel - los van het feit dat je niet alles in een top 100 kan zetten en dat er een tweede nummer is van een artiest die beter is dan je favoriete nummer van een andere artiest - dat variatie niet af hoeft te hangen van de hoeveelheid verschillende artiesten.Ik begrijp je punt, en dat is ook hetgene dat het mij ook moeilijk maakt. Zeker met artiesten als Radiohead, Springsteen etc die bij veel verschillende stijlen hebben aangehaakt. En er zijn zat nummers van artiesten die er al in staan die hoger zouden komen dan de nummers nu die er in staan, maar ik vind het toch een beetje zonde. Ik vind het ook leuk te laten zien veel verschillende artiesten te kennen en bepaalde artiesten vertegenwoordigd te zien. Bijvoorbeeld ook van artiesten die heeeel veel goede nummers hebben maar geen uitschieters (Beatles ofzo), die ik wel een plaatsje wil geven in de lijst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan hou je het idd maar op een meningsverschil.
Als ik het nu zo getyped heb, is het vooral dat laatste punt dat bij mij meespeelt. Ik heb echt zat artiesten die heel goed zijn, maar waarbij ik geen nummer direct kan uitkiezen om (hoog) in de lijst te zetten en die zouden wegvallen als ik teveel nummers van dezelfde artiest in de lijst zou zetten."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Daar twijfelde ik ook niet aanquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wist wel dat het New Slang was hoor, geen idee waarom ik dat verkeerd heb getypt.
Doe je 'm er volgend jaar inquote:Cloud Nothings is uit de lijst gehaald (vind het wel een heerlijk nummer overigens)
Herkenbaar. Precies daarom blijf ik er niet te lang bij stilstaan. Volgend jaar is deze lijst er weer, dan zet ik er wel weer een ander nummer in. Maar ik heb wel het gevoel dat het voor mij wat makkelijker is dan voor lui als jij. Mijn muziekkennis is naar alle waarschijnlijkheid minder toereikend, c.q. ik hoef minder keuzes te maken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:41 schreef Norrage het volgende:
Ik begrijp je punt, en dat is ook hetgene dat het mij ook moeilijk maakt. Zeker met artiesten als Radiohead, Springsteen etc die bij veel verschillende stijlen hebben aangehaakt. En er zijn zat nummers van artiesten die er al in staan die hoger zouden komen dan de nummers nu die er in staan, maar ik vind het toch een beetje zonde. Ik vind het ook leuk te laten zien veel verschillende artiesten te kennen en bepaalde artiesten vertegenwoordigd te zien. Bijvoorbeeld ook van artiesten die heeeel veel goede nummers hebben maar geen uitschieters (Beatles ofzo), die ik wel een plaatsje wil geven in de lijst.
Als ik het nu zo getyped heb, is het vooral dat laatste punt dat bij mij meespeelt. Ik heb echt zat artiesten die heel goed zijn, maar waarbij ik geen nummer direct kan uitkiezen om (hoog) in de lijst te zetten en die zouden wegvallen als ik teveel nummers van dezelfde artiest in de lijst zou zetten.
Goed punt. Ik ga niet beginnen over dat ik een enorme muziekkennis zou hebben, maar ja, hetgene wat ik leuk vind bestrijkt wel een redelijk groot gebied (een alleseter ben ik niet, daarvoor is er teveel dat ik kut vind, maar een véélvraat... dat zeker).quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:03 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Herkenbaar. Precies daarom blijf ik er niet te lang bij stilstaan. Volgend jaar is deze lijst er weer, dan zet ik er wel weer een ander nummer in. Maar ik heb wel het gevoel dat het voor mij wat makkelijker is dan voor lui als jij. Mijn muziekkennis is naar alle waarschijnlijkheid minder toereikend, c.q. ik hoef minder keuzes te maken.
Zal de komende jaren wel anders worden.
Opvallend in welke zin? Dat je die niet had verwacht bij die artiesten of dat je ze niet zo goed kende en nu wel?quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit zijn toch wel de noteringen die me het meest opvallen. Heerlijk nummers ook van Bright Eyes, en die O!Grace ook fantastisch
Leuke lijst, uiteraard
*gaat ook zijn lijst in spotify gooienquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu te genieten van mijn eigen lijst. Wat bestaat er toch ongelooflijk veel geweldige muziek!
eenschquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu te genieten van mijn eigen lijst. Wat bestaat er toch ongelooflijk veel geweldige muziek!
Are U sure?quote:
Somebody to love ? Hot right now kwam op youtube op 25 december 2011. En je gaat gelijk hebben over somebody to love. Vreemd, dan ontdekte ik het lied op de releasedatum zelf.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Are U sure?
Zeker Somebody to love en Hot right now bijvoorbeeld. Op zijn hoogst 31 december 2011, volgens mij.
Ok. Hij is pas als single verschenen in februari, maar ik weet de richtlijnen tegenwoordig ook niet meer precies.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:18 schreef Vahnstad het volgende:
[..]
Somebody to love ? Hot right now kwam op youtube op 25 december 2011. En je gaat gelijk hebben over somebody to love
Ik zie het eigenlijk niet zitten om ieder nummer te gaan veranderenquote:Op zaterdag 10 november 2012 21:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ok. Hij is pas als single verschenen in februari, maar ik weet de richtlijnen tegenwoordig ook niet meer precies.
Wel een lekkere frisse moderne poplijst, trouwens.
Hoe bedoel je ?quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:22 schreef D. het volgende:
Mooie lijsten hier, en sommige lijsten die wel sarcastisch lijken
Benieuwd of het me gaat lukken ook een lijstje samen te stellen
Gelukkig maar, anders had iedereen zo'n mooie lijst als ikquote:Op zaterdag 10 november 2012 21:37 schreef D. het volgende:
[..]
Ik overdrijf enigzins
Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen
Wat artiesten die ik pas onlangs had ontdekt of waarvan ik niet wist dat jij ze leuk vondquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Opvallend in welke zin? Dat je die niet had verwacht bij die artiesten of dat je ze niet zo goed kende en nu wel?
@Beregd: Ik heb geen spotify, maar ik zie dat Norrage er al een heel mooi lijstje van had gemaakt, al vallen er dan kennelijk wel 32 weg.
woooooeh leuke lijstquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:38 schreef Beregd het volgende:
en mijn lijst, het wordt elke keer moeilijker, maar ook steeds beter:
001) Karen Dalton - something on your mind
002) tom waits - I hope that I don't fall in love with you
003) joni mitchell - river
004) Nick Cave and the bad seeds - The mercy seat
005) The innocence mission - tomorrow on the runway
006) Band of Horses - No one's gonne love you
007) Madou - Niets is Voor Altijd
008) Bob Dylan - I'm not there
009) Richard Buckner - Ariel Ramirez
010) Sun kil Moon - Salvador Sanchez
011) Ray Lamontagne - Shelter
012) Ray Lamontagne - Lessson Learned
013) Nina Nastasia - Superstar
014) Placebo - Nancy Boy
015) Lambchop - Caterpillar
016) Neil young - Out on the weekend
017) Okkervil River - For real
018) Whiskeytown - The ballad of Carol Lynn
019) Wilco - Hesitating Beauty
020) Wilco - Via Chicago
021) Wilco - Handshake Drugs
022) Lucinda Williams - I lost it
023) Elliott Smith - Waltz #2
024) Sufjan Stevens - Chicago
025) Radiohead - There there
026) Yo la tengo - Pass the hatchet, I tink I'm goodkind
027) Fleetwood Mac - Landslide
028) The divine comedy - The perfect love song
029) Steve Harley & Cockney Rebel - Make me mile (come up and see me)
030) tindersticks - sweet release
031) Mercury Rev - goddess on a highway
032) Stereophonics - Local Boy in a photograph
033) neutral milk hotel - song against sex
034) neutral milk hotel - in an aeroplane over the sea
035) Pavement - Summer Babe - Winter Version
036) Robert Palmer - Johnny and Mary
037) Micah P Hinson - When we embraced
038) Red house Painters - Katy Song
039) Leonard Cohen - Hey that's no way to say goodbye
040) AC Newman - Miracle Drug
041) The libertines - The likely Lads
042) Smog - I Break Horses
043) The Plan - Mon Amour
044) The shins - new slang
045) dEUS - Instant Street
046) dEUS - Fell of the floor, man
047) Dinosaur Jr - Feel the pain
048) Pixies - Gouge Away
049) Sonic Youth - Teenage Riot
050) The Clash - Tommy Gun
051) The wave pictures - I love you like a mad man
052) The replacements - unsatisfied
053) Big Star - Thirteen
054) My Morning Jacket - Off the Record
055) Cake - The distance
056) Jackson C. Frank - Blues Run the Game
057) Jacques Brel - Amsterdam
058) Rilo Kiley - A better son/daughter
059) Arcade fire - Intervention
060) beck - Lost Cause
061) The Cardigans - Lovefool
062) Queens of the stone age - Regular John
063) Grinderman - No Pussy Blues
064) Ryan Adams and The Cardinals - The End
065) Travelling Wilburys - Handle With Care
066) Ben E King - Stand By Me
067) Silver Jews - San Francicso BC
068) Brigh Eyes - Lua
069) Patti Smith - Rock 'n Roll nigger
070) Brenda Lee - Dynamite
071) Joanna Newsom - Peach, Plum, Pear
072) Rachael Yamagata - Even So
073) Camera Obscura - Let's Get Out Of The Country
074) Peter, Björn & John - Writer's Block
075) Chemical Brothers ft Wayne Coyne - The Golden Path
076) Clap Your Hands Say Yeah - Satan Said Dance
077) Day One - Bedroom Dancing
078) The Von Bondies - C'mon C'mon
079) Eels - My Beloved Monster
080) Elvis Presley - Always On My Mind
081) Feist - The Park
082) The Fiery Furnaces - Benton Harbour Blues
083) Soulwax - NY Excuse
084) Great Lake Swimmers - Still
085) J Tillman - My Waking Days
086) JJ Cale - Magnolia
087) Matthew Ryan - Me & My Lover
088) Millionaire - Champagne
089) The strokes - Last Nite
090) The velvet Underground - Pale Blue Eyes
091) Bonnie Prince Billy - Wolf among Wolves
092) Flip Kowlier - Kwestie van Organisatie
093) Spinvis - Bagagedrager
094) Tom Mcrae - Bloodless
095) Casiotone for the painully alone - new year's kiss
096) Martha Wainwright - Bloody motherfucking asshole
097) Josh Ritter - Snow Is Gone
098) The Zombies - She's not there
099) Damien Jurado - Maybe I'll come around
100) Fountains of Wayne - Leave The Biker
Nou, zo is de mijne zéker niet bedoeld.quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:22 schreef D. het volgende:
Mooie lijsten hier, en sommige lijsten die wel sarcastisch lijken
Okee, dus dan staan er 32 niet op, aangezien ik denk dat Norrage het gewoon goed over kan tikken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:20 schreef Beregd het volgende:
[..]
Die nummers die wegvallen is normaal, mich, niet alles staat op spotify, en een kleine typo en hij vind niks.
Zeer zeker ja!quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:53 schreef The_Substitute het volgende:
En leuke lijsten weer, female81.
Overigens veel die t net niet gehaald hebben en 2e keuzes van artiesten. Maarja, ik ook 1 per artiest..quote:Op zondag 11 november 2012 14:16 schreef cafca het volgende:
Ondanks dat we maar 7 nummers dubbelen, toch een erg fijne lijst, pipster!
Fijne lijst.quote:
quote:Op zondag 11 november 2012 14:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Overigens veel die t net niet gehaald hebben en 2e keuzes van artiesten. Maarja, ik ook 1 per artiest..
Dank je.quote:
quote:Ondanks dat we maar 4 nummers dubbelen, toch een erg fijne lijst, pipster!
Ondanks dat we maar 7 nummers dubbelen, toch een erg fijne lijst, pipster!
Likewise.quote:Overigens veel die t net niet gehaald hebben en 2e keuzes van artiesten. Maarja, ik ook 1 per artiest..
Dankje! The First Days Of Spring is ook een prachtig album. Bij the Hold Steady heb ik getwijfeld tussen dit nummer en First Night. Toch maar voor deze gekozen omdat ik hem persoonlijk net is fijner vind, maar het hele album is inderdaad top!quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:37 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Een sterke lijst. Vooral het koppel Fake Empire en The First Day of Spring is geweldig. Van The Hold Steady heb ik dit jaar het album Boys and Girls in America ontdekt. Staat vol topnummers en Stuck Between Stations is het beste nummer van het album
Hij staat in mijn lijst, op een bescheiden 97e plaats.quote:Op zondag 11 november 2012 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Shortlist in de loop van volgende week maar even afwerken. In elk geval gaat er dit jaar meer Röyksopp in.
Kan het kloppen dat ik Somebody I Used To Know van Gotye nog niet heb gezien? Hij mag dit jaar, mensen
Jouw lijst is juist één van de favorietenquote:Op zondag 11 november 2012 02:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Nou, zo is de mijne zéker niet bedoeld.
(Gezien de mate waarin de mijne van 'de norm' afwijkt, kan ik me zo voorstellen dat dat er eentje van is.)
dat is zo 2011quote:Op zondag 11 november 2012 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kan het kloppen dat ik Somebody I Used To Know van Gotye nog niet heb gezien? Hij mag dit jaar, mensen
Heb geen Spotify, of iets vergelijkbaars. En mijn 'verzameling' is niet echt zó te noemen. Een aantal verzamelalbums van de laatste +/- 15 jr (klinkt uitgebreider dan 't is) en een aantal mp3's (450MB). Over het algemeen moet ik 't meer van m'n geheugen hebben. Dus ik heb niet echt iets wat ik je kan laten zien.quote:Op zondag 11 november 2012 14:03 schreef Kadafi het volgende:
En The_Substitute, gezien de hoeveelheid gave trance die je in je lijst hebt, ben ik zeer benieuwd geraakt naar jouw trance verzameling. Heb je in spotify een lijst die je met me kan en wil delen? Wat is je username?
Ik kan je geen pm sturen, je inbox is niet beschikbaar??
Leuk.quote:Op zondag 11 november 2012 23:04 schreef D. het volgende:
[..]
Jouw lijst is juist één van de favorieten
Wat mij betreft bijna elke willekeurige Adele-single, naar hedendaagse Top 40-maatstaven dan.quote:Op zondag 11 november 2012 23:27 schreef Kadafi het volgende:
Tja, héél soms heb je van die hits die eigenlijk niet top 40 waardig (lees: te goed) zijn zoals "Somebody that I used to know", dat was de verrassing van 2011, dit jaar was het Major Lazer met "Get Free".
Vaak is het zo, of lijkt het, dat hoe recenter de muziek hoe meer albumtracks of onbekende songs in de lijst gezet worden. Dat levert trouwens ok een enorme diversiteit op aan genoemde songs en die gaan vaak de eindlijst ook niet halen. Hoe ouder de muziek hoe bekender de songs en ook hoe vaker dezelfde songs van een band genoemd worden.quote:Op maandag 12 november 2012 04:17 schreef female81 het volgende:
De meeste lijsten zijn toch wat donkerder van toon, en/of meer gitaargericht, en/of er staat gewoon wat minder bekend materiaal in, dat bedoel ik met 'van de norm afwijken'.
Ben je lijstje aan het luisterenquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:18 schreef cafca het volgende:
naja, spotify-lijstje:
http://open.spotify.com/u(...)x8yI6cLLpAAZpH0uthl1
Staan er 86 inquote:Op maandag 12 november 2012 10:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Is er nog wat van overgebleven in Spotify? Bij mij lijkt ie alles vanaf lokaal af te spelen.
Die telt bij mij als dubbele... kan 'm laten staan maar als iemand anders die titel gebruikt weet ik niet bij welke ik die op moet tellen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:46 schreef female81 het volgende:
5. Air – Kelly watch the stars (album version) (1998)
11. Air – Kelly watch the stars (radio version) (1998)
die is dubbel..quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben op het volgende uitgekomen:
009. System Of A Down - Chop Suey
036. System Of A Down - Chop Suey
Ja, dat snap ik, dat het uiteindelijk als één nummer geteld wordt. Geen probleem. Maar voor een realistische weergave van m'n lijst had ik ze maar apart genoteerd (er zit productioneel gezien een duidelijk verschil tussen de twee).quote:Op maandag 12 november 2012 20:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Die telt bij mij als dubbele... kan 'm laten staan maar als iemand anders die titel gebruikt weet ik niet bij welke ik die op moet tellen.
Nou ja, dan maak je alvast een lijst voor nu en heb je wat te luisteren voor de lijst van volgend jaarquote:Op dinsdag 13 november 2012 07:23 schreef Cee het volgende:
En ja ik kan ze ook stuk voor stuk gaan beluisteren maar dan ben ik daarmee klaar tegen de tijd dat de deadline overschreden is.
Het is gewoon een momentopname.quote:Op dinsdag 13 november 2012 07:23 schreef Cee het volgende:
Ik ga vanavond ook knutselen aan m'n lijstje. Nummer 1 en 2 staan roestvast op hun plaatsen en de rest is echt een wirwar die van links naar rechts stuitert.
Dat heb ik dus ook met die top100. Het wordt zo'n cliche top100. Vooral voor mezelf dan. De grote hits van bands heb je zo vaak gehoord dat je andere favo's krijgt. Wat soms een truc is om een nummer echt proberen fris te luisteren, dus je gevoel een beetje uitzetten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:50 schreef female81 het volgende:
[..]
Het is gewoon een momentopname.
Op elk moment zijn er wel nummers die hoger zouden kunnen staan, maar net nú lijden aan het heb-ze-de-laatste-tijd-nét-teveel-gehoord-syndroom.
Eventjes met rust laten, en misschien staat zo'n liedje volgend jaar dan wel weer hoger.
Gewoon een keer een top 100-lijst maken en je hebt een basis voor je lijst voor volgende jaren. Dan is het simpelweg een kwestie van bijstellen en nieuwe nummers toevoegen. Dit topic staat sowieso nog zo'n maand open, dus je kunt je lijst sowieso nog aanvullen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Een top 100 wordt een helse opgave. Geweldig dat velen van jullie dat voor elkaar krijgen.
Er staan in mijn lijst wel een aantal nummers die ik pas dit jaar heb ontdekt. Anders zou het voor mij veel minder leuk zijn om zo'n lijst te maken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Inderdaad, als je liedjes in de lijst zou gooien die je nav andere lijsten net ontdekt hebt, dan kunnen we de 2012 nummers ook wel toelaten. Ze moeten eerst bezinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |