abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 november 2012 @ 11:31:27 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118699584


Welkom in het autowas en –poets-topic. Het wassen en poetsen/polijsten van de auto staat hierin centraal. Van een simpele wasbeurt, krassen verwijderen, tot een full-detail, alles kan!

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.

Even snel de auto door de wasstraat rijden kan iedereen, maar niet iedereen neemt daar genoegen mee. Sommigen willen meer doen voor hun auto, hem nét dat beetje meer laten glimmen dan de auto van de buurman die hem elke week door de wasstraat rijdt. Dat beetje meer staat bekend als detailen.

Stel hier je vragen en deel je ervaringen met andere users!

Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen!


Er zijn een aantal vaste gasten in dit topic. De gasten zie je hieronder, deze staan klaar om vragen te beantwoorden en je op weg te helpen bij je (beginnende) detail.
avatar.jpgperry.jpgNaamloos-2.gifoie_11161.gifdeboer.gifw2hrg7.gifavatar.jpg


In de detail-wereld wordt er vakjargon gebruikt, om duidelijk te maken wat er bedoelt wordt, hebben wij een klein detailers-woordenboek gemaakt.
Kleien
Kleien is het door middel van een speciaal soort klei, het verwijderen van teerspetters, hars van bomen, resten van insecten, etc. die achter zijn gebleven na het wassen van de auto.

Lube
Dit ‘glijmiddel’ wordt gebruikt om klei over de lak te laten glijden en zo geen kleine krasjes te laten maken, welke anders weer weggepolijst moeten worden.

Cleanen
Cleanen is bedoelt om vervuiling, vlekken en lichte poetskrassen te verwijderen of te verminderen. Bij het cleanen verwijder je ook oude wax- of sealantresten.

Polijsten
Bij het polijsten wordt een zeer dun laagje van de (blanke) lak verwijderd, waar vaak de krasjes en swirls in zitten. Dit kan met de hand gedaan worden, maar het wordt ook vaak machinaal gedaan, omdat dit minder moeite kost en een beter resultaat behaalt.

Glaze/Voeden
Het voeden van een lak wordt gedaan met een glaze. Een glaze brengt oliën in de openstaande poriën van een lak, waardoor deze meer gaat glimmen.

Wax(en)
Een wax is een natuurlijke beschermlaag, die vuil afstoot, glans toevoegt aan de lak.

Sealant
Een sealant is een wax, maar dan chemisch/niet-natuurlijk. Deze heeft meestal een langere standtijd dan een wax, alleen heeft een wax vaak een warmere glans.

Swirls
Lichte waskrassen, welke goed te zien zijn in het zonlicht (die ronde krasjes…).

Standtijd
Hoelang een wax of sealant blifjt zitten op de lak.

Hollogrammen
Krasjes in de lak, vergelijkbaar met swirls, alleen zijn deze een overblijfsel van het niet goed polijsten met een rotary.

Rotary
Polijstmachine die alleen maar rondraaiende bewegingen maakt.

Dual-Action
Polijstmachine die niet alleen ronddraaiende bewegingen maakt, waardoor de kans op hollogrammen en verbranden van de lak zeer klein is.


Grid-guard
Dit is een plastic-beschermer welke onderin een emmer wordt gedaan, zodat het vuil dat naar de bodem zakt in de emmer, niet meer omhoog kan komen en je deze zo niet weer op je auto kunt wrijven.


Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
Een volledige detail bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'.


Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans i.c.m. een hogedrukreiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
• Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
• Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
• Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
• Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.
• Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken, voorbeeld:


Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
• Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
• Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):


Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten.
Dan mag deze stap overgeslagen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
• Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.


Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
• Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
• Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
• Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken.


Wat is waxen?
Waxen is het aanbrengen van een beschermlaag tegen vuil en invloeden van buitenaf door middel van een wax en/of sealant.
Het aanbrengen van een wax/sealant hangt af van de soort wax/sealant, volg dus altijd de aanwijzingen in de handleiding van het product.


Nu heb je de lak netjes, alleen zijn er nog puntjes die op de i gezet moeten worden.
Denk hierbij aan het reinigen van de ramen, banden netjes zwart maken, de plastic gedeelten netjes maken en beschermen en ga zo maar door.


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

Wassen
Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
Dodo Juice Born To Be Mild

Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.

aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:
Cobra 'The Bone' Spons
Één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:
Chemical Guys Chenille Washmitt
Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)

Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Drogen
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen:
Delirium Towel - 60x90cm
Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm
Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm

MicroFiber doeken
Deze worden gebruikt om de verschillende producten mee af te nemen, een goede MF-doek zorgt er voor dat er geen krassen ontstaan bij het afnemen van het product.
Vele MF-doeken zijn handig tijdens het detailen, zodat je elke keer een schone kunt pakken als je er een nodig hebt.
Een aantal goede MF-doeken:
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm
Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm
Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm
Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm
Cobra Blue All Purpose MF towel

Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe
Mother's Clay Kit
Bilthamber, deze kan gebruikt worden met water ipv een lube

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten

Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish
Mothers Pre-Wax Cleaner
Chemical Guys Final Polish

Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)
Dodo Lime Prime Lite

Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Poorboys EX-P Pure Sealant

Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)
Mothers Carnauba Wax (Paste)
Poorboys Natty's (Paste)
Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)

Plastic delen
Autoglym Bumper Care
Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.

Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing
Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Mothers FX Tire Shine

Multifunctioneel
All Purpose Cleaner/APC
Meestal verdund gebruiken!
Dit wordt gebruikt om (bijna) alles schoon te maken, rubbers, banden, deuropeningen, motorruimtes, etc.

Meguiars All Purpose Cleaner
Poorboys All Purpose Cleaner

Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Poorboys World Natural Look Dressing

Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush
Mothers Wheel Brush
EZ-Detail Brush


http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.driven2shine.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.waxworld.nl
http://www.wax-it.be
http://www.lupus-autopflege.de
http://www.elitecarcare.co.uk
http://www.polishedbliss.co.uk
http://www.shinearama.co.uk

Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA


• Haal labels van je doeken af, zo kunnen deze niet krassen.
• Geen sieraden aan handen/armen, deze kunnen per ongeluk krassen.
• Meer wax/sealant is niet altijd beter, kost je alleen maar meer product en moeite om het er weer af te krijgen.
• Wanneer kun je je wax verwijderen/uitpoetsen? Doe de Swipe-Test!


De OP is hier te vinden en aan te passen met tips/links/users.

[ Bericht 45% gewijzigd door Netsplitter op 01-11-2012 15:01:50 ]
  donderdag 1 november 2012 @ 11:32:14 #2
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118699611
Waarmee kan ik het beste lijmresten verwijderen?
Want ik heb ooit mijn instaplijsten vervangen, alleen de oude zaten geplakt en waren iets groter dan de nieuwe. En het is me nooit gelukt om die lijmresten goed weg te krijgen :{
pi_118699662
ValetPro Glue&Tar Remover zou ik zeggen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 november 2012 @ 11:36:16 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118699720
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
ValetPro Glue&Tar Remover zou ik zeggen :)
Niet een huis-tuin-keukenmiddel? Want anders zou ik het alleen daarvoor moeten bestellen. :+
  donderdag 1 november 2012 @ 11:36:56 #5
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_118699736
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:36 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Niet een huis-tuin-keukenmiddel? Want anders zou ik het alleen daarvoor moeten bestellen. :+
Wasbenzine? Of gewone benzine.
pi_118700066
Jep, dan zou ik dat proberen..
Ook nog relatief veilig voor de lak iig
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 november 2012 @ 11:49:29 #7
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118700104
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jep, dan zou ik dat proberen..
Ook nog relatief veilig voor de lak iig
Dan ga ik dat proberen.
Hopelijk wordt het snel beter weer, want heb wel zin om een beetje te detailen. O-)
  donderdag 1 november 2012 @ 11:52:10 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118700179
De OP mag ook wel eens geupdate worden qua images :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 11:53:56 #9
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118700239
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:
De OP mag ook wel eens geupdate worden qua images :P
Zat er net aan te denken.
Ik zal van het weekend de OP vernieuwen! :)
  donderdag 1 november 2012 @ 12:31:04 #10
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118701516
Klein voorproefje...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 november 2012 @ 12:44:13 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_118701902
Netjes ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_118702139
Errug nice!! Ziet er schoon uit ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118702143
^O^ ^O^
pi_118704375
Net eindelijk de mogelijkheid gehad om de beading eens te checken (auto was nog niet nat geweest na het aanbrengen van de DJ supernatural:

pi_118705793
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:36 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Niet een huis-tuin-keukenmiddel? Want anders zou ik het alleen daarvoor moeten bestellen. :+
Remreiniger :)
W0ei ?
  donderdag 1 november 2012 @ 14:53:22 #16
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118706412
Even een notificatie gedaan om de OP aan te laten passen.
pi_118706504
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:53 schreef Goddelijker het volgende:
Even een notificatie gedaan om de OP aan te laten passen.
Done.
  donderdag 1 november 2012 @ 14:56:28 #18
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118706522
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:55 schreef Anne het volgende:

[..]

Done.
Hij staat er niet helemaal? :o
pi_118706566
Oh jee, ik ga even vragen of er een maximum aan tekens is voor een OP.
pi_118706725
Nu wel.
  donderdag 1 november 2012 @ 15:04:38 #21
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118706768
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:02 schreef Anne het volgende:
Nu wel.
Dankjewel
pi_118726848
Nice OP!
Ik heb nog wel een aantal topproducten die in het lijstje kunnen.
Zal ze wel even toevoegen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 november 2012 @ 22:55:22 #23
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118727422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nice OP!
Ik heb nog wel een aantal topproducten die in het lijstje kunnen.
Zal ze wel even toevoegen
Dan kunnen we de OP laten aanpassen bij een nieuw topic (of zelfs dit topic) door een moderator. *O*
pi_118727857
Even een paar uitbreidingen gedaan qua producten ;)
Tevens een tip bij het drogen toegevoegd en bij de klei ook even bijgezet of het zachte/medium/harde klei is.

Ik zal de OP eerdaags nog even compleet doorlezen en als er nog tips binnen schieten zal ik ze er weer bij zetten
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 november 2012 @ 23:08:04 #25
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118728052
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een paar uitbreidingen gedaan qua producten ;)
Tevens een tip bij het drogen toegevoegd en bij de klei ook even bijgezet of het zachte/medium/harde klei is.

Ik zal de OP eerdaags nog even compleet doorlezen en als er nog tips binnen schieten zal ik ze er weer bij zetten
Helemaal goed!
Wel handig zo met die Wiki! :)
pi_118730784
Jeeej, ik sta als eerste bij vaste mensen in dit topic w/

Hebben jullie zo'n hoge pet van mij op :+

Edit: ik zou het lijstje met voorbeeldproducten aanpassen. Nu lijkt het net of Mothers, Poorboys en dodo de enige producten zijn die goed zijn (en ja ik weet wat erboven staat) terwijl er veel meer producten zijn.

Verder kan shampoo opgedeeld worden in een reinigden shampoo en een shampoo met een gloss enhancher :) (Sour Power, Citrus wash + gloss, pb limited)

ik zal morgen eens de op goed doorlezen

Edit: waxen zou ik ook opdelen tussen synthetisch en natuurlijk. Daar zit ook een behoorlijk verschil in.

[ Bericht 26% gewijzigd door M3rcury op 02-11-2012 00:36:01 ]
W0ei ?
pi_118730959
Hoe kan ik het beste te werk gaan met een bestickerde wagen? Ik wil binnenkort het wagentje (toyota aygo geloof ik) van m'n nichtje een keer onder handen nemen. Daar zitten een aantal stickers op van het bedrijf waar ze werkt. Polijsten lijkt me zowieso niet te doen met de stickers erop? Wax zou gewoon moeten kunnen denk ik. Wat denken jullie?
pi_118732160
Is de gehele auto bestickerd?
Dan zou je idd niet moeten proberen te polijsten.
Alles reinigen met een chemische cleaner zoals Poorboys - Prof Polish (deze bevat geen schurende korrel).

Indien de stickers mat moeten zijn en blijven, zou je als afwerking C.Pro Reload kunnen gebruiken.

Indien de stickers hoogglans zijn, kun je in feite iedere wax gebruiken, maar pas op voor de randjes van de stickers. Daar blijven vaak waxresten zitten. Een oplossing daarvoor zou een spray wax/sealant zijn. Voorbeelden hiervan: C.Pro Reload, Finesse Tough Coat, Wolfgang - Deep Gloss Spritz Sealant, Chemical Guys Hybrid V7 zijn dan wellicht een optie om te kiezen.

C.Pro Reload heeft het mooie effect om matte delen lekker mat te laten, en hoogglans delen lekker te laten glanzen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118733421
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 00:39 schreef mithrandirrr het volgende:
Hoe kan ik het beste te werk gaan met een bestickerde wagen? Ik wil binnenkort het wagentje (toyota aygo geloof ik) van m'n nichtje een keer onder handen nemen. Daar zitten een aantal stickers op van het bedrijf waar ze werkt. Polijsten lijkt me zowieso niet te doen met de stickers erop? Wax zou gewoon moeten kunnen denk ik. Wat denken jullie?
Je kan er wel omheen polijsten. Gewoon even afplakken met wat tape, Wel een klein beetje oppassen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 06:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Is de gehele auto bestickerd?
Dan zou je idd niet moeten proberen te polijsten.
Alles reinigen met een chemische cleaner zoals Poorboys - Prof Polish (deze bevat geen schurende korrel).

Indien de stickers mat moeten zijn en blijven, zou je als afwerking C.Pro Reload kunnen gebruiken.

Indien de stickers hoogglans zijn, kun je in feite iedere wax gebruiken, maar pas op voor de randjes van de stickers. Daar blijven vaak waxresten zitten. Een oplossing daarvoor zou een spray wax/sealant zijn. Voorbeelden hiervan: C.Pro Reload, Finesse Tough Coat, Wolfgang - Deep Gloss Spritz Sealant, Chemical Guys Hybrid V7 zijn dan wellicht een optie om te kiezen.

C.Pro Reload heeft het mooie effect om matte delen lekker mat te laten, en hoogglans delen lekker te laten glanzen ;)
Maakt niet heel veel uit of de stickers mat moeten blijven of niet. Met 1 wasbeurt is het er toch weer af en zijn je stickers weer de goede kleur :)

[ Bericht 47% gewijzigd door M3rcury op 02-11-2012 09:11:52 ]
W0ei ?
pi_118733754
Bij matte car wraps krijg je normale waxvlekken (want als mat hoogglans wordt, gaat ie vlekken) niet weg met een wasbeurt.. Althans; bij mij lukte dat niet. Heb er echt een apc oplossing voor genomen om die waxvlekken op mat weg te krijgen (inmiddels is alle wrap weg)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118733808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij matte car wraps krijg je waxresten niet weg.. Althans; bij mij lukte dat niet. Heb er echt een apc oplossing voor genomen om die waxvlekken op mat weg te krijgen (inmiddels is alle wrap weg)
een wrap is niet echt een sticker en voelt ook echt anders aan. Verder kan je een wax wel een op een wrap gebruiken. Ik doe dat meestal met een dodo juice hard wax. In het vorige topic staat nog ergens een foto van een mat zwarte s5 :)

Maar zeker met reclame stickers moet dat prima kunnen. Maar met matte wraps wel blijven oppassen. Zeker als er een soort korrel in de wrap zit (en dan kan je inderdaad beter reload of chems matte detailer gebruiker)
W0ei ?
pi_118733895
Op een hoogglans wrap en stickers is het inderdaad allemaal geen probleem.
Mat is poreus en dan is de kwaliteit ervan ook nog altijd maar de vraag.

Ik hou zelf meer van glans.. Lekker shinen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:56:40 #33
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118734252
Vaste gast in de OP _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118735928


Dit is het autootje met de stickers :)). Polijsten moet ik nog even bekijken, het zal aardig wat afplak werk zijn denk ik zo. Wax-laagje moet redelijk goed te doen zijn :).

Qua waxen heb ik de colonite 945, DJ supernatural, DJ Purple haze pro en de meguiars NTX Generation Tech Wax 2.0.

Ik denk dat ik met de winter in aankomst mooi voor de colonite ga.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:59:26 #35
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_118740834
Zo, vanmorgen de auto even behandeld:

Wassen met 2 emmersysteem & swissvax shampoo.
Kleien met Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar.
Voeden met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta.
Nalopen met Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus.

Ramen: Rain-X
Banden: Autoglym - Instant Tyre Dressing
Kunstof delen: Autoglym - Bumper Care

Het resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had nog een beter resultaat kunnen bekomen door hem te polijsten, maar ik hiervoor heb ik het materiaal, tijd en zin momenteel (nog) niet voor.
pi_118741259
Mooi rood hoor!

Ik zou nog wel 2 nieuwe luxe kentekenplaten halen, oogt mooier.
pi_118741542
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Op een hoogglans wrap en stickers is het inderdaad allemaal geen probleem.
Mat is poreus en dan is de kwaliteit ervan ook nog altijd maar de vraag.

Ik hou zelf meer van glans.. Lekker shinen :D
Ik hou zelf ook meer van glans :+

Dit is die audi die ik bedoelde. Deze is gedaan met Dodo Hard Candy



quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:14 schreef mithrandirrr het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is het autootje met de stickers :)). Polijsten moet ik nog even bekijken, het zal aardig wat afplak werk zijn denk ik zo. Wax-laagje moet redelijk goed te doen zijn :).

Qua waxen heb ik de colonite 945, DJ supernatural, DJ Purple haze pro en de meguiars NTX Generation Tech Wax 2.0.

Ik denk dat ik met de winter in aankomst mooi voor de colonite ga.
De supernatural kan ook. Die heeft ook een behoorlijk lange standtijd

[ Bericht 34% gewijzigd door M3rcury op 02-11-2012 14:24:16 ]
W0ei ?
pi_118742235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:59 schreef Repeating het volgende:
Zo, vanmorgen de auto even behandeld:

Wassen met 2 emmersysteem & swissvax shampoo.
Kleien met Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar.
Voeden met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta.
Nalopen met Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus.

Ramen: Rain-X
Banden: Autoglym - Instant Tyre Dressing
Kunstof delen: Autoglym - Bumper Care

Het resultaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had nog een beter resultaat kunnen bekomen door hem te polijsten, maar ik hiervoor heb ik het materiaal, tijd en zin momenteel (nog) niet voor.
Wow die ziet er echt uit als nieuw! Good Job!
pi_118754977
De foto van de Audi heb ik al eens gezien. Mooi resultaat!

@Repeating; de Fiat ziet er weer puik uit!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 09:42:38 #40
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118767345
Vraag: ik heb vorige week mijn wagen gewassen en behandeld met een polisch + wax (twee in één) middel. Nou wil ik vandaag weer de auto wassen, want vies door het weer deze week. Maar moet ik hem dan weer in de was zetten?

Of is gewoon wassen met een shampoo genoeg?
pi_118768874
Welke middelen heb je gebruikt? Gewoon shampoo zou natuurlijk voldoende moeten zijn na een week. Let er wel op dat je de aanbevolen hoeveelheid shampoo niet overschrijdt want dat kan je waxlaag weer strippen!
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 11:40:34 #42
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118769077
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:29 schreef mithrandirrr het volgende:
Welke middelen heb je gebruikt? Gewoon shampoo zou natuurlijk voldoende moeten zijn na een week. Let er wel op dat je de aanbevolen hoeveelheid shampoo niet overschrijdt want dat kan je waxlaag weer strippen!
Heb valma autoshampoo, een speciale spons en twee emmers. En heb sonax polisch & wax nr2 gebruikt met een MF doekje.
pi_118769217
Dan inderdaad gewoon wassen met de twee-emmer methode :). Op carclean kan ik zo even niets vinden over de dosering van de valma wash & shine. Dus even op de fles kijken of het daar misschien op staat :).

Overigens; vandaag en morgen is het geloof ik nog redelijk crappy weer, dus wat je ook kan doen is gewoon even naar de wasbox rijden en daar je wagen onder hogedruk afspuiten met ontkalkt water. Dat deed ik vaak als ie onder een boom had gestaan waar allemaal plakzooi uit was gevallen. Als de wagen lekker in de wax staat spuit je het er zo af!
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 11:53:04 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118769343
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:46 schreef mithrandirrr het volgende:
Dan inderdaad gewoon wassen met de twee-emmer methode :). Op carclean kan ik zo even niets vinden over de dosering van de valma wash & shine. Dus even op de fles kijken of het daar misschien op staat :).

Overigens; vandaag en morgen is het geloof ik nog redelijk crappy weer, dus wat je ook kan doen is gewoon even naar de wasbox rijden en daar je wagen onder hogedruk afspuiten met ontkalkt water. Dat deed ik vaak als ie onder een boom had gestaan waar allemaal plakzooi uit was gevallen. Als de wagen lekker in de wax staat spuit je het er zo af!
staat inderdaad op de fles :)

Dat afsluiten is wel een goed idee in plaats van helemaal wassen. Vind het niet erg om te doen, maar het duurt soms erg lang :@

Wanneer zou ik hem weer moeten polijsten of waxen? Waar kan je dat aan zien?
pi_118769528
Ik zet hem eigenlijk standaard om de 2 maanden opnieuw in de wax, en meestal doe ik de wagen heel licht polijsten zo 1 keer per jaar. Als de druppeltjes er niet meer mooi op blijven liggen is het voor mij een aanwijzing dat er een nieuw laagje op zou mogen :).

Afspuiten is wel fijn. Auto wassen is ook helemaal niet vervelend :D. Maar als je eerst je auto gaat wassen en morgen issie weer smerig door regenval e.d., dan is het wel vervelend ;)
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 16:45:06 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118777396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:00 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik zet hem eigenlijk standaard om de 2 maanden opnieuw in de wax, en meestal doe ik de wagen heel licht polijsten zo 1 keer per jaar. Als de druppeltjes er niet meer mooi op blijven liggen is het voor mij een aanwijzing dat er een nieuw laagje op zou mogen :).

Afspuiten is wel fijn. Auto wassen is ook helemaal niet vervelend :D. Maar als je eerst je auto gaat wassen en morgen issie weer smerig door regenval e.d., dan is het wel vervelend ;)
Ik denk dat ik toch toe ben aan wassen. Heb net even gekeken, maar alleen het dak en de zijruiten zijn nog acceptabel schoon. Verder heb ik een mat-blauwe wagen :')

Vorige week zo mijn best gedaan, en nu kan het allemaal weer opnieuw :')
pi_118777709
Ook weer gewassen vandaag, weliswaar in de regen... -O-
Maar na regen komt...

Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118778504
OMG Wat een stoere foto!!! O+
pi_118779243
Thanks!
Gisteren een spiegelreflex gekocht, dus dit is een van de eerste foto's ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118779522
Tof!! Heerlijk sfeertje in de foto. Mooie belichting en als detail de spiegeling van de boom perfect links naast je nummerbord :)
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:32:00 #51
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118780417
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Ook weer gewassen vandaag, weliswaar in de regen... -O-
Maar na regen komt...

[ afbeelding ]
Ziet er heel dik uit.
pi_118783229
Thanks guys!

Ben er ook erg tevreden mee als een van mijn eerste spiegelreflex camera foto's :P
Hij glimt wel lekker ja, elke keer weer een grijns op mn smoel als die weer schoon is!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:05:58 #53
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118783626
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:57 schreef FalleNk810i het volgende:
Thanks guys!

Ben er ook erg tevreden mee als een van mijn eerste spiegelreflex camera foto's :P
Hij glimt wel lekker ja, elke keer weer een grijns op mn smoel als die weer schoon is!
Kan het me voorstellen.
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 13:26:29 #54
145146 Andyy
pi_118803914
Ik zie soms auto's met een soort van regenboogachtige kleuren in de koplampen, wat is dat en kan je het er zelf op krijgen met een coating oid? :+
  zondag 4 november 2012 @ 13:36:37 #55
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118804326
quote:
6s.gif Op zondag 4 november 2012 13:26 schreef Andyy het volgende:
Ik zie soms auto's met een soort van regenboogachtige kleuren in de koplampen, wat is dat en kan je het er zelf op krijgen met een coating oid? :+
Hoe bedoel je? Qua verlichting of qua lampglas?
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 13:40:20 #56
145146 Andyy
pi_118804467
Het glas/plastic :Y
pi_118804546
Net even de APC nuttig gebruikt: de keuken schoongemaakt, werkt prima!
  zondag 4 november 2012 @ 13:43:16 #58
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118804790
quote:
6s.gif Op zondag 4 november 2012 13:26 schreef Andyy het volgende:
Ik zie soms auto's met een soort van regenboogachtige kleuren in de koplampen, wat is dat en kan je het er zelf op krijgen met een coating oid? :+
Een gepolariseerde zonnebril opzetten. ;)
W0ei ?
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 14:02:23 #60
145146 Andyy
pi_118805171
quote:
Hmm, staat niet veel nuttigs op, auto is vrij nieuw en ik wax de koplampen ook.
Ik heb het wel vaker gezien op high end bakken, zonder gepolariseerde zonnebril oid :?
pi_118841847
Even een slightly offtopic vraagje:

Mijn vriendin heeft een aantal kunstwerken op dibond met epoxyglas ervoor en is op zoek naar een doekje om ze te poetsen/vingerafdrukken schoon te maken etc.

Kan ik daar een of ander krasvrij doekje voor kopen wat je kan gebruiken om je auto te poetsen?
En indien ja, wat raden jullie dan aan?

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  FOK!fotograaf maandag 5 november 2012 @ 13:04:28 #62
145146 Andyy
pi_118844709
Gewoon een microvezel doekje
pi_118845162
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef vosss het volgende:
Even een slightly offtopic vraagje:

Mijn vriendin heeft een aantal kunstwerken op dibond met epoxyglas ervoor en is op zoek naar een doekje om ze te poetsen/vingerafdrukken schoon te maken etc.

Kan ik daar een of ander krasvrij doekje voor kopen wat je kan gebruiken om je auto te poetsen?
En indien ja, wat raden jullie dan aan?

:@
Gewoon een microvezel doekje voldoet wel. Je kan ook wel een doek specifiek voor glas gebruiken (dodo juice mint merkin bijvoorbeeld) dan krijg je het allemaal net wat makkelijker streepvrij. Zeker als je het gebruikt met een glasreiniger (chemical guys streak free window clean, mothers glass cleaner enz enz enz..)
W0ei ?
pi_118858610
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:16 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Gewoon een microvezel doekje voldoet wel. Je kan ook wel een doek specifiek voor glas gebruiken (dodo juice mint merkin bijvoorbeeld) dan krijg je het allemaal net wat makkelijker streepvrij. Zeker als je het gebruikt met een glasreiniger (chemical guys streak free window clean, mothers glass cleaner enz enz enz..)
Zijn die dodo juice mint merkin's compleet krasvrij? Zegmaar zo een brillendoekje wat ook niet krast alleen dan in het groot?

Ik weet namelijk niet hoe hard dat epoxyglas is, maar waarschijnlijk is dat minder hard dan een glazen autoruit :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 5 november 2012 @ 18:51:14 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118858867
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2012 13:04 schreef Andyy het volgende:
Gewoon een microvezel doekje
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118862234
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 18:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Zijn die dodo juice mint merkin's compleet krasvrij? Zegmaar zo een brillendoekje wat ook niet krast alleen dan in het groot?

Ik weet namelijk niet hoe hard dat epoxyglas is, maar waarschijnlijk is dat minder hard dan een glazen autoruit :@
Belangrijker is dat t doekje ook echt schoon is.

Je mag bv hoogglans keukenkastjes (folie) ook nooit schoonmaken met n microvezeldoekje. Kans op krassen is heel groot.

Misschien kan je ook n glazendoekje gebruiken? En anders gewoon keukenrol?
pi_118880186
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:58 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Belangrijker is dat t doekje ook echt schoon is.

Je mag bv hoogglans keukenkastjes (folie) ook nooit schoonmaken met n microvezeldoekje. Kans op krassen is heel groot.

Misschien kan je ook n glazendoekje gebruiken? En anders gewoon keukenrol?
Als je het niet met een MF doek schoon mag maken, dan mag je het ook niet met een keukelrol doen. daar zit houtslijpsel in en dat krast ook.

quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 18:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Zijn die dodo juice mint merkin's compleet krasvrij? Zegmaar zo een brillendoekje wat ook niet krast alleen dan in het groot?

Ik weet namelijk niet hoe hard dat epoxyglas is, maar waarschijnlijk is dat minder hard dan een glazen autoruit :@
Kompleet krasvrij is het natuurlijk nooit. Op het moment dat er ook maar iets van zand of vuil in zit is de kans op krassen gelijk aanwezig. Ik weet ook niet hard dat glas is, maar misschien dat je in dat geval gewoon beter een echt zachte MF doek kan gebruiken icm met een quick detailer ipv een glas reiniger.
W0ei ?
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:13:25 #68
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118880455
Wat is een goede aanpak van velgen?

- PB's Spray & Rinse
- Inborstelen en afspoelen
- PB's APC
- Inborstelen en afspoelen
- Iron.X paste
- Inborstelen en afspoelen
- Kleien
- Wassen met PB's Super Slick & Suds
- Drogen
- Monello Mezzo op witte (?) handpad
- Afnemen
- PB's EX-P
- Wachten - Swipetest - Afnemen
(- PB's Nattys Paste Wax)
(- Wachten - Swipetest - Afnemen)
- Autoglym Instant Tire Dressing
- Klaar
pi_118880695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:13 schreef Goddelijker het volgende:
Wat is een goede aanpak van velgen?

- PB's Spray & Rinse
- Inborstelen en afspoelen
- PB's APC
- Inborstelen en afspoelen
- Iron.X paste
- Inborstelen en afspoelen
- Kleien
- Wassen met PB's Super Slick & Suds
- Drogen
- Monello Mezzo op witte (?) handpad
- Afnemen
- PB's EX-P
- Wachten - Swipetest - Afnemen
(- PB's Nattys Paste Wax)
(- Wachten - Swipetest - Afnemen)
- Autoglym Instant Tire Dressing
- Klaar
Sowieso moet helemaal aan het begin nog even grondig afspoelen erbij. Maar dat ben je waarschijnlijk gewoon vergeten neer te zetten.

Verder zou ik wel een velgensealant gebruiken. Zijn er speciaal voor ontwikkend en gaan langer mee dan een normale wax op velgen (behalve 845 van collinite, naar eigen ervaring) Ik heb echter nog nooit tegen een sealant getest, maar het lijkt mij dat als merken een wheel sealant uitbrengen, dat deze beter is dan hun normale sealant op velgen.

Wel een keer een leuke test :)
W0ei ?
pi_118880756
Dat is best een goede aanpak!
Je zou er nog voor kunnen kiezen om ipv Mezzo op een witte handpad, gewoon een zwarte unicone te nemen. Daar krijg je ontzettend mooi resultaat mee. Ding kan gewoon in een schroefmachine.

EX-P zou ik een 15 tot 20min. laten zitten en dan afnemen. Curetijd is langer dan die van de wax.
Evt ipv een sealant/wax meteen in een coating zetten? (C.Quartz/DLUX/C5 Wheel armour oid)

Ik heb thuis Wheelwax staan, en de glans is super mooi. Nadeel is dat de standtijd gewoon zwaar ruk is. Na een week of 3/4 merk ik niet dat er nog wax op zit. Maar omdat ie zo lekker ruikt, blijf ik die gewoon gebruiken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:33:53 #71
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118880983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:22 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Sowieso moet helemaal aan het begin nog even grondig afspoelen erbij. Maar dat ben je waarschijnlijk gewoon vergeten neer te zetten.

Verder zou ik wel een velgensealant gebruiken. Zijn er speciaal voor ontwikkend en gaan langer mee dan een normale wax op velgen (behalve 845 van collinite, naar eigen ervaring) Ik heb echter nog nooit tegen een sealant getest, maar het lijkt mij dat als merken een wheel sealant uitbrengen, dat deze beter is dan hun normale sealant op velgen.

Wel een keer een leuke test :)
Precies, die had in natuurlijk wel in gedachten.
Ik loop ze toch regelmatig na na het wassen met bijv. Red Mist.
Maar dan pak ik ze aan op deze manier. ^O^
  donderdag 8 november 2012 @ 15:31:38 #72
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118981013
Vandaag mijzelf even druk gemaakt...
Winter-stand:

Zomerbanden van:


Tussendoor:

Naar:



Stappenplan:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:13 schreef Goddelijker het volgende:
Wat is een goede aanpak van velgen?

- PB's Spray & Rinse
- Inborstelen en afspoelen
- PB's APC
- Inborstelen en afspoelen
- Iron.X paste
- Inborstelen en afspoelen
- Kleien
- Wassen met PB's Super Slick & Suds
- Drogen
- Monello Mezzo op witte (?) handpad
- Afnemen
- PB's EX-P
- Wachten - Swipetest - Afnemen
(- PB's Nattys Paste Wax)
(- Wachten - Swipetest - Afnemen)
- Autoglym Instant Tire Dressing
- Klaar
Alleen heb maar 2 banden in de Tire Dressing gezet, die andere 2 moeten/gaan er toch onderuit in 't voorjaar.
pi_119000134
soooo die zien er netjes uit!!

waarom zijn mijn velgen zo'n ramp om te doen :(
pi_119133158
Pffffff zojuist een tijd wezen stoeien met pa's wintervelgen. Ik dacht "die maak ik wel even winterklaar voor hem,....." Niet dus. Ze zwarte spikkels zijn haast niet weg te krijgen. Heb voor 2 velgen al een halve fles iron-x verbruikt. Voor de iron-x heb ik PB spray and rinse aangebracht, ingeborsteld en afgespoeld. 1 velg heb ik schoon. Ben maar met klei aan de slag gegaan met iron-x als glijmiddel,.... Iemand met een ander idee? Ik ben 4 uur bezig geweest met 1,5 velg :/

  maandag 12 november 2012 @ 18:12:35 #75
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119133282
Ben bang dat dat er echt ingebrand is en er weinig meer te doen valt dan opnieuw spuiten. Of misschien zou het nog weg te polijsten zijn, als het echt in de laklaag zit.
pi_119133951
Ik heb het bij 1 velg weg gekregen. Dus het gaat wel. Kost alleen enorm veel tijd!! Hoop dat dit de voorbanden van de wagen ;-)
  maandag 12 november 2012 @ 22:43:06 #77
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_119147724
Haha. Zet je pa dan ook aan je werk.
pi_119148466
Als het aan pa lag ging hij door de wasstraat ;) Hij heeft van't weekend wel zelf de wagen gewassen met de hand!

Komt ook bij dat ik al een tijdje thuis zit en geen werk kan vinden (fijn, tekenaar in de bouw,...) dus de tijd heb ik wel om te detailer en het is natuurlijk wel een hobby van me.
  dinsdag 13 november 2012 @ 12:22:58 #79
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119159884
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:56 schreef mithrandirrr het volgende:
Als het aan pa lag ging hij door de wasstraat ;) Hij heeft van't weekend wel zelf de wagen gewassen met de hand!

Komt ook bij dat ik al een tijdje thuis zit en geen werk kan vinden (fijn, tekenaar in de bouw,...) dus de tijd heb ik wel om te detailer en het is natuurlijk wel een hobby van me.
Ik zet mijn auto wel ff bij jou neer dan, aangezien ik verzuip in het werk :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119160217
Als je tijd heb om te FOK!ken ;)
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119160384
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zet mijn auto wel ff bij jou neer dan, aangezien ik verzuip in het werk :'(
I'm fine with it! (aan auto te werken natuurlijk, niet om thuis te zitten niks doen......................)
  donderdag 15 november 2012 @ 17:12:48 #82
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_119244381
Ik heb dus een rode Fiat 100HP met een witte striping. Alleen ik vind die striping niet zo 'clean' . Ik wil hem er dus eigelijk vanaf halen. Ik ben alleen bang dat je kleurverschil gaat zien. Valt dit er uit te polijsten of wat kun je hieraan doen?

B.v.d.
pi_119310226
Ik denk haast dat je dit er wel uit kan krijgen met polijsten. Je haalt in z'n totaal een heel klein laagje van de blanke lak af waardoor de originele kleur weer boven komt.
pi_119312349
Zo, de Ibiza en Astra ook gewassen..
Resultaat:

(beading op de Astra.. )


De ibiza in wintermodus.. (dus met de wintervelgen en banden)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  FOK!fotograaf zaterdag 17 november 2012 @ 14:49:36 #85
145146 Andyy
pi_119312451
Zijn jullie nog fanatiek bezig?
Zit de laatste tijd zelf nog al stil, koud en toch kutweer waardoor het binnen no time weer vies is :{
  zaterdag 17 november 2012 @ 14:52:39 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119312523
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:49 schreef Andyy het volgende:
Zijn jullie nog fanatiek bezig?
Zit de laatste tijd zelf nog al stil, koud en toch kutweer waardoor het binnen no time weer vies is :{
Same here. Ben ook meer gaan werken dus minder vrije tijd. Vandaag zou het perfect weer zijn geweest om de auto in de wax te zetten, echter regende het hier plus moet het hele huishouden nog gedaan worden :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119312868
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:49 schreef Andyy het volgende:
Zijn jullie nog fanatiek bezig?
Zit de laatste tijd zelf nog al stil, koud en toch kutweer waardoor het binnen no time weer vies is :{
Redelijk fanatiek. Morgen ga ik met een vriend zijn V50 onder handen nemen. Het weer van de afgelopen week ervaarde ik juist als erg gunstig voor de auto. Droog en geen insecten meer! Nou moet ik er wel bij vermelden dat de mijne altijd binnen staat......



deze foto had ik gemaakt nadat hij een week geleden was gewassen, maar toch al 150km mee gereden.

@ Marc01. Lekkere beading en de ibiza staat er ook netjes bij _O_
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 16:58:52 #88
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 18 november 2012 @ 10:24:26 #89
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119336477
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:58 schreef jitzzzze het volgende:
Hoe zorgvuldig ik iedere keer ook ben met wassen, toch mis ik iedere keer weer stukjes :')
Daar heb ik eigenlijk nooit last van, heb denk ik mijn eigen methode. :P
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 10:29:03 #90
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119336521
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 10:24 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk nooit last van, heb denk ik mijn eigen methode. :P
Tell me, ik heb nu weer een vieze streep midden over het dak :')
  zondag 18 november 2012 @ 10:46:46 #91
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119336766
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:29 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Tell me, ik heb nu weer een vieze streep midden over het dak :')
Gewoon systematisch, deel voor deel. Ik zie sommige mensen wel eens de wildste bewegingen maken, maar dat werkt niet. Werk zelf vaak: Dak, zijkant tot halverwege de deuren, voorkant, zijkanten onderkant + achterkant.
Even goed opletten dat je gewoon alles geraakt hebt, doe evt. een paneel 2x, zodat de kans dat je wat mist klein is.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 10:57:43 #92
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119336916
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:46 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Gewoon systematisch, deel voor deel. Ik zie sommige mensen wel eens de wildste bewegingen maken, maar dat werkt niet. Werk zelf vaak: Dak, zijkant tot halverwege de deuren, voorkant, zijkanten onderkant + achterkant.
Even goed opletten dat je gewoon alles geraakt hebt, doe evt. een paneel 2x, zodat de kans dat je wat mist klein is.
Zo'n soort systeem had ik ook al gedaan. Ik moet er misschien wat meer de tijd voor nemen :@
Het is zo slecht te zien wat je al wel gedaan hebt en wat niet, ik kom er altijd pas achter als ik weer buiten de wasbox sta :@
  zondag 18 november 2012 @ 11:00:38 #93
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119336950
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:46 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Gewoon systematisch, deel voor deel. Ik zie sommige mensen wel eens de wildste bewegingen maken, maar dat werkt niet. Werk zelf vaak: Dak, zijkant tot halverwege de deuren, voorkant, zijkanten onderkant + achterkant.
Even goed opletten dat je gewoon alles geraakt hebt, doe evt. een paneel 2x, zodat de kans dat je wat mist klein is.
Ongeveer hetzelfde systeem hier. Ik pak meestal paneel per paneel, dus een hele deur, omhoog en omlaag dus twee keer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 18 november 2012 @ 11:01:19 #94
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119336954
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:57 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zo'n soort systeem had ik ook al gedaan. Ik moet er misschien wat meer de tijd voor nemen :@
Het is zo slecht te zien wat je al wel gedaan hebt en wat niet, ik kom er altijd pas achter als ik weer buiten de wasbox sta :@
Als ik mensen soms zie rijden met een half gewassen auto denk ik altijd: Was hem dan gewoon niet, dan rijdt je nog minder voor schut.
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ongeveer hetzelfde systeem hier. Ik pak meestal paneel per paneel, dus een hele deur, omhoog en omlaag dus twee keer.
Ik pak de onderkant van de deuren altijd als laatst, omdat deze meestal het meest vies zijn.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 11:06:53 #95
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119337040
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 11:01 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Als ik mensen soms zie rijden met een half gewassen auto denk ik altijd: Was hem dan gewoon niet, dan rijdt je nog minder voor schut.

[..]

Ik pak de onderkant van de deuren altijd als laatst, omdat deze meestal het meest vies zijn.
Zo erg is het nou ook weer niet; het zijn vaak van die kleine plekjes.
pi_119337280
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:46 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Gewoon systematisch, deel voor deel. Ik zie sommige mensen wel eens de wildste bewegingen maken, maar dat werkt niet. Werk zelf vaak: Dak, zijkant tot halverwege de deuren, voorkant, zijkanten onderkant + achterkant.
Even goed opletten dat je gewoon alles geraakt hebt, doe evt. een paneel 2x, zodat de kans dat je wat mist klein is.
Ik doe:
1) motorkap + bumper
2) voorscherm en portier
3 achterscherm (en d eniet bestaande achterdeur
4 achterzijde
en dan via de andere kant weer terug naar voren.
Bij punt 2 en 3 neem ik ook direct het daarbij horende gedeelte van het dak mee.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 18 november 2012 @ 11:23:20 #97
3185 Adelante
To let it go now
pi_119337302
Ik heb een witte auto, dus daar zie je heel duidelijk wat je wel/niet gehad hebt :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_119337335
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:23 schreef Adelante het volgende:
Ik heb een witte auto, dus daar zie je heel duidelijk wat je wel/niet gehad hebt :')
witte auto's worden eens in de zoveel jaren populair totdat de eigenaren ondervinden waarom het de vorige keer weer impopulair is geworden.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 11:26:29 #99
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119337359
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:23 schreef Adelante het volgende:
Ik heb een witte auto, dus daar zie je heel duidelijk wat je wel/niet gehad hebt :')
Ik een donkerblauwe, onder TL licht zie je er dus niets van :')
  zondag 18 november 2012 @ 11:54:17 #100
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119337829
Pics van mijn beading overigens:





Waxlaag van 2x Supernatural die er 4 maanden geleden op is gegaan :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119366672
Vandaag lekker met een maat van me aan zijn V50 gewerkt. Hij is een tijdje geleden naar een schadebedrijf geweest om wat krassen van een andere auto te laten wegwerken (gedeelte overgespoten) en hij kreeg zo zijn auto terug:



Dit kan toch niet??? Hij was hier al een keer voor weg geweest en toen heb ik de swirls/hologrammen al voor hem gepolijst. Resultaat was goed, echter zag je nog steeds waar de schade had gezeten, dus hij was terug gegaan, en toen kreeg hij dit. Geloof je toch niet :X

Eerst hebben we op de motorkap gekeken wat we gingen doen. We zijn begonnen met kleien, maar er kwam erg weinig tot geen vervuiling vanaf. Het betreft een 6,5 maanden oude V50 met inmiddels 29.000km op de teller. Toen een keer met de monello finale op de witte pad gekeken wat het resultaat was. Erg goed. Vervolgens even gekeken hoe het werd met de PB black hole op de zwarte pad. Resultaat:



:$

Besloten om de rest van de wagen niet te kleien of te polijsten, met uitzondering van de eerder genoemde swirls/hologrammen waar het schadebedrijf zijn bijdrage aan had geleverd.



De rest van de wagen dus gedaan met de black hole en als wax hebben we de DJ Supernatural gebruikt.

Het eindresultaat:















Prachtig resultaat!!!! O+
  zondag 18 november 2012 @ 23:00:12 #102
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119367468
Mooi resultaat! Mooie ruimte om lekker in te kunnen werken!
pi_119367798
Ja! Hoewel het wel een beetje stoffig was, wat weer iets minder prettig was. Maar als ik de mijne weer een keertje volledig ga doen ergens volgend jaar zou ik deze ruimte graag gebruiken :).
  zondag 18 november 2012 @ 23:09:02 #104
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119368067
Lijkt me inderdaad heerlijk, beetje stoffig is niet erg. Anders volgende keer de vloer vochtig maken, trekt die het stof aan. :Y
pi_119368152
Goede tip!! Thx :)
  maandag 19 november 2012 @ 10:19:07 #106
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119375919
Mooie werkruimte, ben er jaloers op :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 19 november 2012 @ 10:35:46 #107
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119376282
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 10:19 schreef Scorpie het volgende:
Mooie werkruimte, ben er jaloers op :'(
Mijne bestaat uit de stoep voor de deur.
  maandag 19 november 2012 @ 10:39:15 #108
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119376364
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2012 10:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Mijne bestaat uit de stoep voor de deur.
Mijnes ook :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 10:57:45 #109
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 19 november 2012 @ 11:07:19 #110
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119377123
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:57 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De lokale wasbox :'(
Ik ben daar eigenlijk nooit te vinden, hooguit om hem eens in de 2 weken af te spuiten.
Maar ik hou er niet zo van om daar te werken, heb hem ooit gewassen daar en daarna in de Red Mist gezet, moet je eens zien hoe mensen staan te kijken naar je... :')
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 11:13:11 #111
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119377310
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:07 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik ben daar eigenlijk nooit te vinden, hooguit om hem eens in de 2 weken af te spuiten.
Maar ik hou er niet zo van om daar te werken, heb hem ooit gewassen daar en daarna in de Red Mist gezet, moet je eens zien hoe mensen staan te kijken naar je... :')
Ze kijken me al raar aan omdat ik met een emmertje en een spons mijn wagen was en niet met die schuimborstel :')
Als je daarna je plastic onderdelen gaat poetsen, polijsten of waxen dat is schijnbaar helemaal bijzonder :@
  maandag 19 november 2012 @ 11:14:03 #112
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119377336
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:13 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ze kijken me al raar aan omdat ik met een emmertje en een spons mijn wagen was en niet met die schuimborstel :')
Als je daarna je plastic onderdelen gaat poetsen, polijsten of waxen dat is schijnbaar helemaal bijzonder :@
Dat heb ik sowieso, of ik het nou thuis doe of ergens anders. Altijd commentaar :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 11:16:44 #113
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119377427
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heb ik sowieso, of ik het nou thuis doe of ergens anders. Altijd commentaar :P
Maar ja, in de stad heb je niet zoveel keuze :'(
  maandag 19 november 2012 @ 11:17:48 #114
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119377455
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heb ik sowieso, of ik het nou thuis doe of ergens anders. Altijd commentaar :P
Vooral de "Zal ik de mijne er achter zetten?" is érg populair.
Het leukste vind ik persoonlijk als ze vragen van: "Zo oud is hij toch nog niet?"
En dan zeggen dat hij 12 jaar is, moet je sommigen eens zien kijken en denken: "Shit, mijn auto van 4 jaar oud ziet er nog slechter uit!" _O-
  maandag 19 november 2012 @ 11:18:26 #115
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119377472
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar ja, in de stad heb je niet zoveel keuze :'(
Ik zou hem evt. wel kunnen polijsten op het pleintje hier achter. Alleen red ik dat niet met de tuinslang, dus wassen moet wel voor de deur.
  maandag 19 november 2012 @ 11:26:49 #116
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119377726
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:17 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Vooral de "Zal ik de mijne er achter zetten?" is érg populair.
Het leukste vind ik persoonlijk als ze vragen van: "Zo oud is hij toch nog niet?"
En dan zeggen dat hij 12 jaar is, moet je sommigen eens zien kijken en denken: "Shit, mijn auto van 4 jaar oud ziet er nog slechter uit!" _O-
'Zal ik de mijne erachter zetten? '
'Dat is dan 150 euro'

Dan moet je ze eens zien kijken :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 19 november 2012 @ 11:28:19 #117
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119377782
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Zal ik de mijne erachter zetten? '
'Dat is dan 150 euro'

Dan moet je ze eens zien kijken :P
"Denk dat er niet meer veel aan te doen valt."
  maandag 19 november 2012 @ 11:29:12 #118
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119377825
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 11:28 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

"Denk dat er niet meer veel aan te doen valt."
_O- ook een goeie, zal ik onthouden :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 19 november 2012 @ 11:30:07 #119
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119377863
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

_O- ook een goeie, zal ik onthouden :D
Of: "Normaal vraag ik er 50 euro voor, maar de jouwe mag ik wel 200 vragen om hem een beetje toonbaar te maken."
Of: "Natuurlijk, dan ziet de mijne er nog beter uit."
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 12:17:54 #120
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119379236
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik zou hem evt. wel kunnen polijsten op het pleintje hier achter. Alleen red ik dat niet met de tuinslang, dus wassen moet wel voor de deur.
Zelfs dat haalt mijn tuinslang niet. Misschien moet ik eens investeren in een langere :X
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:17 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Vooral de "Zal ik de mijne er achter zetten?" is érg populair.
Het leukste vind ik persoonlijk als ze vragen van: "Zo oud is hij toch nog niet?"
En dan zeggen dat hij 12 jaar is, moet je sommigen eens zien kijken en denken: "Shit, mijn auto van 4 jaar oud ziet er nog slechter uit!" _O-
17 jaar 8-) En hij glimt het hardste van allemaal 8-)
  maandag 19 november 2012 @ 13:10:01 #121
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119380885
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:17 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zelfs dat haalt mijn tuinslang niet. Misschien moet ik eens investeren in een langere :X

[..]

17 jaar 8-) En hij glimt het hardste van allemaal 8-)
Zo duur is een tuinslang nou ook weer niet. :)

Precies, heerlijk als ze zo staan te glimmen.
Binnenkort is het wachten op:
pi_119382224
Boh dat was me wat hè eerder dit jaar met temperaturen van -20 c.

[ Bericht 7% gewijzigd door mithrandirrr op 19-11-2012 13:53:52 ]
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 15:10:24 #123
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119385283
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:10 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zo duur is een tuinslang nou ook weer niet. :)

Precies, heerlijk als ze zo staan te glimmen.
Binnenkort is het wachten op:
[ afbeelding ]
True, ik weet alleen niet op het toegestaan is om je auto te wassen op straat. In sommige gemeentes is dat verboden.

Echt fantastisch is ie zo hard glimt. De meest glimmende wagen op de hele fucking ikea parkeerterrein is die van mij 8-)
pi_119385390
Ik heb ook gehoord dat het niet is toegestaan in sommige gemeentes, maar misschien wordt het gedoogt? Heb nog nooit gehoord dat iemand er een boeten voor heeft gekregen. Jullie wel?
  maandag 19 november 2012 @ 15:15:25 #125
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119385482
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik heb ook gehoord dat het niet is toegestaan in sommige gemeentes, maar misschien wordt het gedoogt? Heb nog nooit gehoord dat iemand er een boeten voor heeft gekregen. Jullie wel?
Ik ook niet.
Zelfs niet in de tijd dat het regenwater hier in de buurt werd opgevangen om gebruikt te worden.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

True, ik weet alleen niet op het toegestaan is om je auto te wassen op straat. In sommige gemeentes is dat verboden.

Echt fantastisch is ie zo hard glimt. De meest glimmende wagen op de hele fucking ikea parkeerterrein is die van mij 8-)
Er ligt nu weer een laag rotzooi op, dat is niet normaal meer.
SPOILER: In betere tijden...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119385562
Schitterend!

Slechte tijden............
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 15:41:46 #127
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119386668
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik heb ook gehoord dat het niet is toegestaan in sommige gemeentes, maar misschien wordt het gedoogt? Heb nog nooit gehoord dat iemand er een boeten voor heeft gekregen. Jullie wel?
Het zou in de APV moeten staan als het verboden is. Ook kan er in tijden van droogte een verbod opgelegd worden, net als op het sproeien van je gazonnetje.
pi_119387329
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Of: "Normaal vraag ik er 50 euro voor, maar de jouwe mag ik wel 200 vragen om hem een beetje toonbaar te maken."
Of: "Natuurlijk, dan ziet de mijne er nog beter uit."
Hahaha deze zijn wel erg sterk _O-
  maandag 19 november 2012 @ 16:12:28 #129
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119388040
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 15:56 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Hahaha deze zijn wel erg sterk _O-
Ik denk dat ze het ook geen tweede keer zullen vragen.
pi_119394244
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2012 10:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Mijne bestaat uit de stoep voor de deur.
Mijn poetsruimte:
  maandag 19 november 2012 @ 18:37:55 #131
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119394262
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:37 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Mijn poetsruimte:
[ afbeelding ]
Whut _O_
pi_119394348
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:13 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik heb ook gehoord dat het niet is toegestaan in sommige gemeentes, maar misschien wordt het gedoogt? Heb nog nooit gehoord dat iemand er een boeten voor heeft gekregen. Jullie wel?
Mag volgens mijn nergens ivm bodemverontreiniging?
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 18:57:43 #133
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119396245
Neehoor, we hadden er nog n paar autos uitgereden ^O^
pi_119396265
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:37 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Mijn poetsruimte:
[ afbeelding ]
Keertje een kleine poetsmeet bij jou? :P
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 19:20:13 #136
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 19 november 2012 @ 19:23:42 #137
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119396665
Party @ John :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119396940



Goddelijker zal de auto wel herkennen van waaruit de foto genomen is?

Wat nu een beetje lastig is: water is afgesloten ivm bevriezen van de leidingen...

En t schijnt dat water wel handig is bij het detailen van je auto?
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 19:29:05 #139
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119397043
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 19:27 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Goddelijker zal de auto wel herkennen van waaruit de foto genomen is?

Wat nu een beetje lastig is: water is afgesloten ivm bevriezen van de leidingen...

En t schijnt dat water wel handig is bij het detailen van je auto?
Je zoekt een uitweg, zolang het niet vriest kan het best. Of iedereen neemt zijn eigen water mee :@
pi_119436528
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:37 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Mijn poetsruimte:
[ afbeelding ]
Gewoon een hangar! Nice :D
W0ei ?
pi_119451843
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heb ik sowieso, of ik het nou thuis doe of ergens anders. Altijd commentaar :P
Geen last van hier, woont sowieso nog 1 andere poetsfreak in de straat(dacht er zelfs al over z'n auto in te ruilen omdat hij ergens een beetje kraakte.), en 1 van de weinigen die het niet snapt(oom) is een vrachtwagenchauffeur die zowel zijn truck, Mazda als Kever cabrio "poetst" met WD40, want dan glimt hij zo lekker.. |:( het maakt hem niets uit dat hij dan na een maand alweer moet "poetsen".
Tevens hebben we een mooi grote oprit, en als ik echt ruimte nodig heb heeft mijn opa een grote loods(stalling/onderhoud voor de vrachtwagens) met stoomcleaner, kriks(o.a. een 30-tons vrachtwagenkrik waarmee ik 1 kant in 1 keer op kan krikken. .:P ) en alles. Denk ongeveer zelfde vloeroppervlak als die vliegtuighangar..
En dan wonen we zelfs nog in een wijk die bekend staat als probleemwijk. (maar gelukkig is dat aan de andere kant van de weg.. ) \

Mijn vader vind al die dure middeltjes ook niet echt nodig, maar heb ik inmiddels al van de Turtlewax over op Meguiars, en krijgt voor kerst een nog iets luxer poetspakket voor z'n nieuwe Corsa. Die ben ik nu aan het samenstellen.

John, een blauwe 206 als ik het goed zie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marco001 op 21-11-2012 00:16:26 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 21 november 2012 @ 07:38:18 #142
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119454090
Blauwe 206 inderdaad. :)
pi_119455526
Ja, in 1x goed!

Nu op zoek naar n nieuwe buitenspiegel, die er op zat lag in een tiental stukjes op straat :-(
  woensdag 21 november 2012 @ 09:40:03 #144
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119455607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:37 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, in 1x goed!

Nu op zoek naar n nieuwe buitenspiegel, die er op zat lag in een tiental stukjes op straat :-(
:{
Eraf gereden/getrapt? Heb je meegespoten spiegels?
Zou het eens op onderdelenlijn of een sloop proberen, zijn genoeg van die auto's. :P
pi_119455657
Linkerspiegel. Eraf gereden helaas. Kleur is EGE.

Zat te denken om 2 nieuwe te kopen op bv winparts.nl en ze zwart te spuiten. Dan heb ik ook weer nieuwe glaasjes.

2e hands al op marktplaats gezocht. Helaas nog niks gevonden.
  woensdag 21 november 2012 @ 09:47:37 #146
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119455778
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:42 schreef JohnB52 het volgende:
Linkerspiegel. Eraf gereden helaas. Kleur is EGE.

Zat te denken om 2 nieuwe te kopen op bv winparts.nl en ze zwart te spuiten. Dan heb ik ook weer nieuwe glaasjes.

2e hands al op marktplaats gezocht. Helaas nog niks gevonden.
Dat is waarschijnlijk de beste (en goedkoopste) oplossing.
Gewoon glimmend zwart spuiten, heeft de GTi ook. :D
pi_119456050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:42 schreef JohnB52 het volgende:
Linkerspiegel. Eraf gereden helaas. Kleur is EGE.

Zat te denken om 2 nieuwe te kopen op bv winparts.nl en ze zwart te spuiten. Dan heb ik ook weer nieuwe glaasjes.

2e hands al op marktplaats gezocht. Helaas nog niks gevonden.
Kan ook even naar de lokale sloop / franse sloop gaan. Staan genoeg 206'jes..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119456074
http://www.winparts.nl/83(...)l-volledig-asferisch

Ik had al gekeken naar ombouw naar elektrische spiegels. Maar volgens mij liggen er geen kabels voor?
  woensdag 21 november 2012 @ 10:01:18 #149
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119456102
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:00 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.winparts.nl/83(...)l-volledig-asferisch

Ik had al gekeken naar ombouw naar elektrische spiegels. Maar volgens mij liggen er geen kabels voor?
Uhm, durf ik niet te zeggen.
pi_119456132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:58 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Kan ook even naar de lokale sloop / franse sloop gaan. Staan genoeg 206'jes..
Dat klopt. Maar die vragen er waarschijnlijk meer voor dan bij winparts?
pi_119456471
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:02 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar die vragen er waarschijnlijk meer voor dan bij winparts?
Dat weet ik zo nog niet.. Heb zelf een mistlamp van de sloop, was daar 50,- goedkoper als online. (50 i.p.v. 100 euro)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119457618
Klik maar op mijn linkje. Moet dan nog wel zelf spuiten.
pi_119457660
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:04 schreef JohnB52 het volgende:
Klik maar op mijn linkje. Moet dan nog wel zelf spuiten.
Ah okay. Goedkoop ja. :)

Binnenkort maar eens wat strippersscent bestellen.
Oh, en ik ben nog goede bumpercare nodig; die ik had van Mothers heb ik de halve fles van kunnen weggooien. :(
Iemand tips voor een goede? De SuperVRT van Adam's bevalt me erg goed, maar die kan je niet bij Carclean kopen helaas.

edit: nog even die aanbiedingen van carclean afwachten, anders bestel ik het volgende lijstje:
Dodo Juice - Need for Speed - 250ml (wax all in one)
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 500ml
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 473ml (shampoo)
Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator ¤
Monello - Piccolo Nero - 35x35cm
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml

de Red Mist en Revive Trim Dressing voor mijzelf, rest als kerstcadeau voor pa. (komt dan nog een nieuwe emmer bij, maar die haal ik wel bij de Action voor 2,- :D )

[ Bericht 24% gewijzigd door Marco001 op 21-11-2012 20:51:12 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 22 november 2012 @ 14:25:10 #154
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119502595
En weer schoon. :D

Beading!
pi_119504545
Nu nog je kentekenplaathouder vervangen door n neutrale?

Maakt m helemaal af!
  donderdag 22 november 2012 @ 15:30:53 #156
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119504586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:29 schreef JohnB52 het volgende:
Nu nog je kentekenplaathouder vervangen door n neutrale?

Maakt m helemaal af!
Ja, moet die inderdaad nog een keer ergens halen/bestellen. :+
Wat kost zoiets?
  donderdag 22 november 2012 @ 15:32:29 #157
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119504622
Kutzooi. Dit was echt de perfecte dag om de auto schoon te maken.

:'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119505093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:30 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, moet die inderdaad nog een keer ergens halen/bestellen. :+
Wat kost zoiets?
10tje hoogstens.
Kan je gewoon bij Delken halen wil ik zeggen, maar ik weet niet of jullie die wel hebben. (Delken is een grote materialenzaak.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119507504
Mooie beading!!!
pi_119507536
ik ree vanmiddag tegen de zon in. god wat was mijn voorruit smerig van binnen. snel schoongemaakt.
  donderdag 22 november 2012 @ 17:27:31 #161
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119508408
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik ree vanmiddag tegen de zon in. god wat was mijn voorruit smerig van binnen. snel schoongemaakt.
Zo stapte ik vanmiddag in een BMW X5 van een familielid, ik keek door de voorruit en vroeg me af of het condens was of gewoon viezig/vettigheid. Het bleek het laatste te zijn. :')
Hij wil hem binnenkort een keer langs brengen voor een wash en wax. :)
pi_119508613
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:30 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, moet die inderdaad nog een keer ergens halen/bestellen. :+
Wat kost zoiets?
Klik m aan:


http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=56&t=118273
pi_119508656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:27 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zo stapte ik vanmiddag in een BMW X5 van een familielid, ik keek door de voorruit en vroeg me af of het condens was of gewoon viezig/vettigheid. Het bleek het laatste te zijn. :')
Hij wil hem binnenkort een keer langs brengen voor een wash en wax. :)
kende ik maar een verwoede poetser die zo eens in de maand gratis mijn auto een beurt wilde geven ;(
  donderdag 22 november 2012 @ 17:37:32 #164
3185 Adelante
To let it go now
pi_119508679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

kende ik maar een verwoede poetser die zo eens in de maand gratis mijn auto een beurt wilde geven ;(
Lekker zelf doen, werkt ontspannend :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_119508686
Ik zou dat ook niet voor niets doen hoor...
pi_119508705
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:37 schreef Adelante het volgende:

[..]

Lekker zelf doen, werkt ontspannend :7
Samen met iemand doen die daar ervaring mee heeft werkt nog fijner!
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 17:39:27 #167
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119508724
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:30 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, moet die inderdaad nog een keer ergens halen/bestellen. :+
Wat kost zoiets?
2,5 euro bij de brezan 8-) . 6 of 7 normale prijs dacht ik.
  donderdag 22 november 2012 @ 18:36:12 #168
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119510436
quote:
Heb geen account daar. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

kende ik maar een verwoede poetser die zo eens in de maand gratis mijn auto een beurt wilde geven ;(
Je denkt toch niet dat ik mijn vrije dag gratis ga besteden aan iemand die hem zelf niet onderhoudt? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:39 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

2,5 euro bij de brezan 8-) . 6 of 7 normale prijs dacht ik.
Binnenkort maar eens even op de koffie daar dan. :)
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 18:41:08 #169
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119510603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:36 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Binnenkort maar eens even op de koffie daar dan. :)
Bij de halfords is ie ook te koop, maar daar kost ie een tientje. Ik weet alleen dat ik er 2,5 euro voor betaal :@

Zijn jullie bekend met producten van Sonax?
  donderdag 22 november 2012 @ 22:48:31 #170
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119522187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:41 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Bij de halfords is ie ook te koop, maar daar kost ie een tientje. Ik weet alleen dat ik er 2,5 euro voor betaal :@

Zijn jullie bekend met producten van Sonax?
Ja, enigszins.
pi_119523223
Hmmm, ik bedoelde niet de link naar t saabforum, maar naar winparts...


Denk idd Brezan t voordeligst, of bij je autostyle dealer.


Sonax klinkt bekend, maar voor hetzelfde geld heb je beter spul.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:20:01 #172
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119526094
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

kende ik maar een verwoede poetser die zo eens in de maand gratis mijn auto een beurt wilde geven ;(
In ruil voor je zusje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119527937
Alleen of zusje daar blij mee gaat zijn weet ik niet :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 07:30:48 #174
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119527994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:48 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, enigszins.
Heb je er nog een bepaalde mening over of niet? :')

Ik heb een paar producten ervan en ik moet zeggen dat ik het prima spul vind als een beginner.
  vrijdag 23 november 2012 @ 08:27:59 #175
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119528523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 07:30 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Heb je er nog een bepaalde mening over of niet? :')

Ik heb een paar producten ervan en ik moet zeggen dat ik het prima spul vind als een beginner.
Het zijn vooral Brezan/Halfords-merken.
En vaak de 'poetsbedrijven' willen er ook mee werken.

Maar voor het geld kun je betere dingen kopen. :Y

Ik had gisteren mijn ramen schoongemaakt, maar blijkbaar met een vieze doek of iets, want ik stapte gisteravond in de auto en al-le-maal vegen. Dus kan ze vandaag nog een keer doen.
pi_119528847
Waar heb je ze mee schoon gemaakt?
  vrijdag 23 november 2012 @ 08:56:18 #177
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119528896
Dodo Clearly Menthol Glass Cleaner
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 08:57:27 #178
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119528915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:27 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het zijn vooral Brezan/Halfords-merken.
En vaak de 'poetsbedrijven' willen er ook mee werken.

Maar voor het geld kun je betere dingen kopen. :Y

Ik had gisteren mijn ramen schoongemaakt, maar blijkbaar met een vieze doek of iets, want ik stapte gisteravond in de auto en al-le-maal vegen. Dus kan ze vandaag nog een keer doen.
Wat zou je dan aanraden om swirls mee te maskeren/verwijderen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:01:25 #179
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119528990
Polijsten natuurlijk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:01:42 #180
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119528994
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:57 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Wat zou je dan aanraden om swirls mee te maskeren/verwijderen?
Maskeren: Autoglym SRP, moet je maar eens op Googlen. ^O^
Als je wilt gaan verwijderen, zul je toch moeten gaan polijsten machinaal/handmatig.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:06:57 #181
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529083
Zojuist wat wondersponzen besteld. :D
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:08:17 #182
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529105
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Polijsten natuurlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:01 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Maskeren: Autoglym SRP, moet je maar eens op Googlen. ^O^
Als je wilt gaan verwijderen, zul je toch moeten gaan polijsten machinaal/handmatig.
Laatst met het handje gepolijst met http://www.sonax.nl/Produ(...)ish-Wax-nr.-2-250-ml

De swirls waren grotendeels verdwenen, de kleur veel dieper en de wax zit er nog steeds op na een maand. Een prima resultaat dacht ik zo, maar de swirls worden langzaam weer zichtbaar.

Ik kan aan een Festool polijstmachine komen om die een dagje vast te houden. Maar ervaring heb ik er niet mee :@ En wat gebruik ik dan als polijstmiddel?

Ook heb ik hier een bus Mag's cleaner wax paste liggen. http://www.meguiars.nl/product/205/Cleaner-Wax-Paste/
Een goede keus voor een donkerblauwe metallic lak? Of ben ik geflest?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:10:34 #183
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529143
Dat is inderdaad eentje die maskeert.

Een Festool is waarschijnlijk een rotary. Als je daar niet bekend mee bent krijg je al snel: Hologrammen.

En veroorzaakt meer hitte en polijst meer, wat kans geeft dat je sneller door je lak heen gaat of deze verbrand.

Meestal wordt gebruik gemaakt van een DAP. Deze heeft veel minder kans op deze problemen.
Als polijstmiddel zou ik kijken naar Monello Inizio/Mezzo/Finale. :)

Op zich maakt de wax niet heel veel uit, dit is ook een 'cleaner' en niet alleen puur een wax.
Met de ene wax haal je net wat mooier resultaat op een bepaalde lak, dan een andere. Maar dit is ook persoonlijke voorkeur. Gewoon proberen. :Y
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:17:02 #184
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:10 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is inderdaad eentje die maskeert.

Een Festool is waarschijnlijk een rotary. Als je daar niet bekend mee bent krijg je al snel: Hologrammen.
[ afbeelding ]
En veroorzaakt meer hitte en polijst meer, wat kans geeft dat je sneller door je lak heen gaat of deze verbrand.

Meestal wordt gebruik gemaakt van een DAP. Deze heeft veel minder kans op deze problemen.
Als polijstmiddel zou ik kijken naar Monello Inizio/Mezzo/Finale. :)

Op zich maakt de wax niet heel veel uit, dit is ook een 'cleaner' en niet alleen puur een wax.
Met de ene wax haal je net wat mooier resultaat op een bepaalde lak, dan een andere. Maar dit is ook persoonlijke voorkeur. Gewoon proberen. :Y
Het is inderdaad een rotary zie ik net. Mijn pa gebruikt hem al jaren om zijn boot in de wax te zetten.

Maar met het handje maskeren iedere 2/3 maanden vind ik ook prima. Ik vind het niet zo erg om er een beetje tijd in te steken.

Maar een cleaner en wax? Dat mis ik eventjes, maakt het iets uit of blijft het voornamelijk een wax?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:24:22 #185
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529374
Met die wax maak je ook je lak schoon, waardoor je dus een filter erop kan doen, om je swirls te maskeren, maar die haal je er (gedeeltelijk) weer af met deze wax.
Dus het beste voor jou zou zijn, om alleen een wax te nemen, zonder andere 'functies'.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:25:49 #186
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:24 schreef Goddelijker het volgende:
Met die wax maak je ook je lak schoon, waardoor je dus een filter erop kan doen, om je swirls te maskeren, maar die haal je er (gedeeltelijk) weer af met deze wax.
Dus het beste voor jou zou zijn, om alleen een wax te nemen, zonder andere 'functies'.
Aha, ik moet hem dus wassen, maskeren en waxen. In die volgorde.
Zou je dan eerst de huidige wax laag moeten verwijderen? Of gewoon eroverheen?
En welke wax zou je aanraden?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:28:37 #187
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Aha, ik moet hem dus wassen, maskeren en waxen. In die volgorde.
Zou je dan eerst de huidige wax laag moeten verwijderen? Of gewoon eroverheen?
En welke wax zou je aanraden?
Precies. Ik zou de oude laag verwijderen, gewoon wassen met een flinke scheut Dreft of iets in die richting.

Sealant of wax, alleen die keuze zou je moeten maken. Sealant houdt langer, wax geeft meestal iets mooiere/nattere glans. De EX-P houdt een maand of 4-6 en de wax 2-3 maanden.

Sealant: Poorboys EX-P Pure Sealant
Wax: Poorboys Natty's (Paste)

Ik gebruik/heb zelf beide. Ik weet niet waar je ergens woont? Dan kun je hem altijd keer ophalen om te testen. :Y
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:33:07 #188
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529551
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:28 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Precies. Ik zou de oude laag verwijderen, gewoon wassen met een flinke scheut Dreft of iets in die richting.

Sealant of wax, alleen die keuze zou je moeten maken. Sealant houdt langer, wax geeft meestal iets mooiere/nattere glans. De EX-P houdt een maand of 4-6 en de wax 2-3 maanden.

Sealant: Poorboys EX-P Pure Sealant
Wax: Poorboys Natty's (Paste)

Ik gebruik/heb zelf beide. Ik weet niet waar je ergens woont? Dan kun je hem altijd keer ophalen om te testen. :Y
Kan je de 'oude' laag ook verwijderen met een serieuze hoeveelheid autoshampoo? Gewoon een goede scheut in de emmer?

Het is dus sealant of wax, zeg maar één van beide net afhankelijk van hoe vaak je de behandeling wil doen? En welk eindresultaat je belangrijk vind, glans of houdbaarheid.

Ik woon in amsterdam.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:34:29 #189
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529581
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:33 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan je de 'oude' laag ook verwijderen met een serieuze hoeveelheid autoshampoo? Gewoon een goede scheut in de emmer?

Het is dus sealant of wax, zeg maar één van beide net afhankelijk van hoe vaak je de behandeling wil doen? En welk eindresultaat je belangrijk vind, glans of houdbaarheid.

Ik woon in amsterdam.
Kan ook. :Y

Precies. Je kan ook nog eerst een sealant, want die houdt langer. En dan een wax, want die heeft een mooiere glans. :+
* Goddelijker is voorstander van de EX-P :@

Kom je wel eens in t stadsie in het midden van het land?
pi_119529587
Zou je dan ook nieuwe pads moeten kopen? Vooral als daarvoor vaak n boot mee in de was is gezet?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:35:42 #191
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529614
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je dan ook nieuwe pads moeten kopen? Vooral als daarvoor vaak n boot mee in de was is gezet?
Waarvoor zijn ze gebruikt en wil je ze nu gaan gebruiken?
Als je de pads gewoon goed schoonmaakt, moet er niets aan de hand zijn.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:36:43 #192
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Kan ook. :Y

Precies. Je kan ook nog eerst een sealant, want die houdt langer. En dan een wax, want die heeft een mooiere glans. :+
* Goddelijker is voorstander van de EX-P :@

Kom je wel eens in t stadsie in het midden van het land?
Aha, maar alleen een sealant/wax zou ook voldoende moeten zijn.

Nee, bijna nooit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je dan ook nieuwe pads moeten kopen? Vooral als daarvoor vaak n boot mee in de was is gezet?
Offcourse want een boot heeft andere wax dan een auto.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:42:11 #193
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529738
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:36 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Aha, maar alleen een sealant/wax zou ook voldoende moeten zijn.

Nee, bijna nooit.
Inderdaad.
Mocht je ooit deze kant op komen, laat het maar horen dan. :+
Heb misschien nog wel een foto van beading en sheeting met EX-P:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:46:43 #194
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529827
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:42 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Inderdaad.
Mocht je ooit deze kant op komen, laat het maar horen dan. :+
Heb misschien nog wel een foto van beading en sheeting met EX-P:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga eerst eens kijken of ik hier een winkel kan vinden die een goede sealant verkoopt. Ik ken hier wel een winkel die Mag's verkoopt en Turtle maar dan houdt het wel een beetje op.

Dan de sonax er af wassen en dan de nieuwe sealent erover. Dan ben ik weer onder de pannen voor een paar maandjes.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:48:20 #195
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119529859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

ik ga eerst eens kijken of ik hier een winkel kan vinden die een goede sealant verkoopt. Ik ken hier wel een winkel die Mag's verkoopt en Turtle maar dan houdt het wel een beetje op.

Dan de sonax er af wassen en dan de nieuwe sealent erover. Dan ben ik weer onder de pannen voor een paar maandjes.
Les wel op dat je die EX-P over de Sonax heen doet dan hè. :@
Anders zijn je swirls alsnog niet gefilterd.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:49:53 #196
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119529895
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:48 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Les wel op dat je die EX-P over de Sonax heen doet dan hè. :@
Anders zijn je swirls alsnog niet gefilterd.
En ik maar denken dat auto wassen iets eenvoudigs was :@

Dus eerst wassen met extra veel shampoo, dan sonax polish + wax en dan nog een keer een sealant of mijn Mag's cleaner wax?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:56:19 #197
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530029
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En ik maar denken dat auto wassen iets eenvoudigs was :@

Dus eerst wassen met extra veel shampoo, dan sonax polish + wax en dan nog een keer een sealant of mijn Mag's cleaner wax?
Is het ook, als je hem goed onderhoudt en in de wax houdt, is het ook iets eenvoudigs. Moet je soms mensen maar eens moeite zien doen om het vuil eraf te krijgen. Als hij goed in de wax staat is het een stuk eenvoudiger!
Wassen, Sonax polish + wax, sealant.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 09:58:06 #198
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119530068
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:56 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Is het ook, als je hem goed onderhoudt en in de wax houdt, is het ook iets eenvoudigs. Moet je soms mensen maar eens moeite zien doen om het vuil eraf te krijgen. Als hij goed in de wax staat is het een stuk eenvoudiger!
Wassen, Sonax polish + wax, sealant.
True, het kost me nu vrij weinig moeite om hem schoon te houden. Even afspoelen en 90% van de troep is er al af.

Kan je mijn spullen ook voor de velgen gebruiken?
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:59:55 #199
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530106
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

True, het kost me nu vrij weinig moeite om hem schoon te houden. Even afspoelen en 90% van de troep is er al af.

Kan je mijn spullen ook voor de velgen gebruiken?
Wax/sealant kun je ook prima op je velgen gebruiken.
Doe ik ook altijd.
Eens in de 2 weken even naar de wasbox, gewoon water erop en je auto + velgen zijn weer zo goed als helemaal schoon. Ideaal.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:01:14 #200
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119530129
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Wax/sealant kun je ook prima op je velgen gebruiken.
Doe ik ook altijd.
Eens in de 2 weken even naar de wasbox, gewoon water erop en je auto + velgen zijn weer zo goed als helemaal schoon. Ideaal.
heeft Mag's trouwens ook een goede sealent? Want die kan ik hier gewoon in de winkel halen.

Zoveel vragen, dat had ik van te voren niet bedacht :@ Maar fijn dat je alle tijd neemt voor mijn n00b vragen :@
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:04:52 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530203
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

heeft Mag's trouwens ook een goede sealent? Want die kan ik hier gewoon in de winkel halen.

Zoveel vragen, dat had ik van te voren niet bedacht :@ Maar fijn dat je alle tijd neemt voor mijn n00b vragen :@
http://carclean.nl/produc(...)_532ml_G12718_100056

Geen probleem! Ik wil in ruil wel foto's! :+
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:06:24 #202
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:07:48 #203
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530273
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:06 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Haha, ik zal kijken wat ik kan doen :)

Ben er net achter gekomen dat hier op straat wassen is toegestaan.

:W wasbox :')
Ik was ook gewoon altijd voor de deur.
Alleen als ik hem even snel wil afspuiten niet, dan is het teveel moeite om alles tevoorschijn te halen. _O-
pi_119530292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

ik ga eerst eens kijken of ik hier een winkel kan vinden die een goede sealant verkoopt. Ik ken hier wel een winkel die Mag's verkoopt en Turtle maar dan houdt het wel een beetje op.

Dan de sonax er af wassen en dan de nieuwe sealent erover. Dan ben ik weer onder de pannen voor een paar maandjes.
Je kan t spul ook online bestellen. Meer keuze en ook betere uitleg dan bij dr lokale halfords als je iets wilt weten.

Carclean.nl
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:08:39 #205
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119530294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:07 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik was ook gewoon altijd voor de deur.
Alleen als ik hem even snel wil afspuiten niet, dan is het teveel moeite om alles tevoorschijn te halen. _O-
Er zijn gemeentes waar dat niet mag. Vooral als het hemelwater en afvalwater een gescheiden systeem zijn.
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:09:44 #206
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119530310
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:08 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Je kan t spul ook online bestellen. Meer keuze en ook betere uitleg dan bij dr lokale halfords als je iets wilt weten.

Carclean.nl
De uitleg haal ik hier :@ En verder online :X
Er is hier zo'n premium reseller van Mag's, dan heb je het spul direct in plaats van 2 dagen wachten.
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:12:33 #207
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530366
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:08 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Er zijn gemeentes waar dat niet mag. Vooral als het hemelwater en afvalwater een gescheiden systeem zijn.
Klopt, hier hadden wij dat eerst ook. Maar er is zo vaak politie langs gereden en nooit een opmerking gehad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:09 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De uitleg haal ik hier :@ En verder online :X
Er is hier zo'n premium reseller van Mag's, dan heb je het spul direct in plaats van 2 dagen wachten.
Het forum van CarClean is ook erg leuk en interessant!
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:13:53 #208
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119530390
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Klopt, hier hadden wij dat eerst ook. Maar er is zo vaak politie langs gereden en nooit een opmerking gehad.
Hier rijd er speciale milieupolitie rond en die zijn niet zo lief :@
quote:
[..]

Het forum van CarClean is ook erg leuk en interessant!
Al veel gelezen de laatste dagen :)
pi_119530406
Dan heb je alleen meguiars, geen keuze uit andere producten. En geen cadeautje :-)

Maar dat is jouw keuze natuurlijk!
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:15:09 #210
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119530419
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan heb je alleen meguiars, geen keuze uit andere producten. En geen cadeautje :-)

Maar dat is jouw keuze natuurlijk!
En dat is ook waar :@ Alhoewel ze er ook Turtle verkopen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:15:36 #211
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan heb je alleen meguiars, geen keuze uit andere producten. En geen cadeautje :-)

Maar dat is jouw keuze natuurlijk!
Terwijl er betere merken zijn, die zeker goedkoper zijn. Meguairs is nogal duur.
pi_119530591
Die Turtle zou ik lekker laten staan.


Zijn jullie allemaal vrij vandaag of lekker onder werktijd fokken!?
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:23:41 #213
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119530630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:22 schreef JohnB52 het volgende:
Die Turtle zou ik lekker laten staan.

Zijn jullie allemaal vrij vandaag of lekker onder werktijd schooltijd fokken!?
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:43:48 #214
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119531162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:22 schreef JohnB52 het volgende:
Die Turtle zou ik lekker laten staan.

Zijn jullie allemaal vrij vandaag of lekker onder werktijd fokken!?
Ik heb geen idee of die Turtle goed is.

En toevallig ben ik vrij, maar what do you care? ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:25:20 #215
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119532301
http://www.aliexpress.com(...)eight/439924922.html
Deze zien er wel heel lekker zacht uit! :D
pi_119534523
Erg dikke doeken. Zullen ongetwijfeld zacht zijn!
Chemical Sasquatch zijn nog extremer (880 g/m2)

It's so fluffy :D (zijn wel dikke fijne doeken)
Maar een wax uitpoetsen is niet altijd even handig met zulke doeken. Detailspray daarintegen is machtig goed :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:38:06 #217
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119534555
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Erg dikke doeken. Zullen ongetwijfeld zacht zijn!
Chemical Sasquatch zijn nog extremer (880 g/m2)

It's so fluffy :D (zijn wel dikke fijne doeken)
Maar een wax uitpoetsen is niet altijd even handig met zulke doeken. Detailspray daarintegen is machtig goed :D
Alleen zijn 20 stuks een beetje veel.
pi_119535451
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:38 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Alleen zijn 20 stuks een beetje veel.
61.50/20 is 3 euro 08 per stuk, wil ik wel 4 hebben.
plus verzenden is dat dan namelijk c.a. 20,-.. niet duur. :)
(hint; groupbuy)
Zijn mooie droogdoeken lijkt mij namelijk.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:18:41 #219
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119535664
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:11 schreef Marco001 het volgende:

[..]

61.50/20 is 3 euro 08 per stuk, wil ik wel 4 hebben.
plus verzenden is dat dan namelijk c.a. 20,-.. niet duur. :)
(hint; groupbuy)
Zijn mooie droogdoeken lijkt mij namelijk.
Ja, zat ik ook aan te denken.
Maar heb zelf geen tijd om dat op poten te zetten. :P
pi_119535739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, zat ik ook aan te denken.
Maar heb zelf geen tijd om dat op poten te zetten. :P
Ik heb helaas zelf niet echt het geld om het op poten te zetten, maar zou er best bij willen assisteren.
Maar dan moeten we eerst kijken hoeveel mensen er hier interesse in hebben.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 16:53:13 #221
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119543266
Mezelf net even verwend met:
• Een microfiber washmitt
• Een honingraat droogdoek
• Twee Meguiars applicator pads
• Poorboys World - EXP Pure Sealant
• Poorboys World - Wheel Sealant - 235m

8-)

Oh ja, en 4 remschijven, 8 remblokken en 2 slijtagewaarschuwingscontacten :'(
  vrijdag 23 november 2012 @ 16:58:28 #222
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119543471
Hoppa! :D
Leuke aankopen! Mocht je nog vragen hebben, gewoon stellen!
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 17:03:12 #223
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119543634
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:58 schreef Goddelijker het volgende:
Hoppa! :D
Leuke aankopen! Mocht je nog vragen hebben, gewoon stellen!
Echt wel, kan ik morgen gelijk gaan wassen, polijsten en sealen. Gewoon hier voor de deur ipv een wasdoos.
pi_119544687
Ik zit te twijfelen welke detailer ik zal bestellen.. PB Quick Detailer + of toch de 2* zo dure Red Mist?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:50:39 #225
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119545237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:03 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Echt wel, kan ik morgen gelijk gaan wassen, polijsten en sealen. Gewoon hier voor de deur ipv een wasdoos.
*O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:33 schreef Marco001 het volgende:
Ik zit te twijfelen welke detailer ik zal bestellen.. PB Quick Detailer + of toch de 2* zo dure Red Mist?
Kijk ook eens naar C.Pro Reload. Die moet het ook erg goed doen!
Red Mist boost je waxlaag door er een klein laagje wax/sealant aan toe te voegen.
QD is niet te vergelijken met Red Mist, QD+ wel. :)
pi_119546564
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:50 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

*O*

[..]

Kijk ook eens naar C.Pro Reload. Die moet het ook erg goed doen!
Red Mist boost je waxlaag door er een klein laagje wax/sealant aan toe te voegen.
QD is niet te vergelijken met Red Mist, QD+ wel. :)
zit ook nog te twijfelen, heb nog een halve flesvan de born to bemild serie, Zit zelf nog te twijfelen daarom ook of ik nu uberhaupt zoiets zal kopen; was de auto de eerst komende tijd toch niet echt veel. Maar dan is de Red Mist welweer erg handig, net als de QD+ en die is nog een 10tje goedkoper ook. :)

Maar eerst maar eens de Doldwaze Dodo Donderdag afwachten...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 23 november 2012 @ 18:37:13 #227
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119546614
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

zit ook nog te twijfelen, heb nog een halve flesvan de born to bemild serie, Zit zelf nog te twijfelen daarom ook of ik nu uberhaupt zoiets zal kopen; was de auto de eerst komende tijd toch niet echt veel. Maar dan is de Red Mist welweer erg handig, net als de QD+ en die is nog een 10tje goedkoper ook. :)

Maar eerst maar eens de Doldwaze Dodo Donderdag afwachten...
Inderdaad, en waarschijnlijk gratis verzendkosten!
Heb ook nog wat spullen nodig misschien. :@
pi_119547013
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:37 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Inderdaad, en waarschijnlijk gratis verzendkosten!
Heb ook nog wat spullen nodig misschien. :@
wil ook het een en ander voormijn pa bestellen voor Kerst, en zat sowieso al in de gratis verzenden. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 18:49:19 #229
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119547083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:50 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

*O*

[..]

Kijk ook eens naar C.Pro Reload. Die moet het ook erg goed doen!
Red Mist boost je waxlaag door er een klein laagje wax/sealant aan toe te voegen.
QD is niet te vergelijken met Red Mist, QD+ wel. :)
Als de poorboys tenminste morgenochtend bezorgd wordt :'(

Krijg dit erbij: "Edgeless Soft Foam Hand Applicator" zie ik net, heb ik er net twee gekocht :X
Maar een gegeven paard moet je niet in de bek zeiken :')
pi_119548566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Als de poorboys tenminste morgenochtend bezorgd wordt :'(

Krijg dit erbij: "Edgeless Soft Foam Hand Applicator" zie ik net, heb ik er net twee gekocht :X
Maar een gegeven paard moet je niet in de bek zeiken :')
Laatst ook 1 cadeau gekregen, behoorlijk klein dingetje,maa wil hem gaan gebruiken voor de velgen(moet alleen nog even wheelwax ofzo kopen en de velgen renoveren..)
net de mailing binnen, ga mijn cadeaulijstje zwaar wijzigen denk ik. (Dodo Need for Speed en PB Super slick en studs Limited eruit, Meguiars kit erin.
Ook maar een Monello wash mitt voor pa.

Oh, en opde Dodo dag dan toch maar red mist bestellen. :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Marco001 op 23-11-2012 19:31:09 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 19:28:53 #231
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119548687
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Laatst ook 1 cadeau gekregen, behoorlijk klein dingetje,maa wil hem gaan gebruiken voor de velgen(moet alleen nog even wheelwax ofzo kopen en de velgen renoveren..)
Die van Meg zijn juist lekker groot en passen goed in de hand, dat wordt echt fijn om mee te polijsten en sealen 8-)
Ander microvezel doekje om alles uit te poetsen en klaar is jitzzzze
pi_119548796
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:28 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Die van Meg zijn juist lekker groot en passen goed in de hand, dat wordt echt fijn om mee te polijsten en sealen 8-)
Ander microvezel doekje om alles uit te poetsen en klaar is jitzzzze
Heb voor het aanbrengen van de wax op de auto een mooi grote rode applicator en een lichtblauwe die bij zo'n Ice Wax pakket zat. (toen ik nog niet zo erg into het poetsen was.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 20:47:28 #233
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119551988
Tijd voor een nieuwe n00bvraag; gebruik je polish en sealant ook op je ruiten, koplampglazen en achterlichten? :@

Nee, ik heb het nog niet gedaan :')
pi_119553515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:47 schreef jitzzzze het volgende:
Tijd voor een nieuwe n00bvraag; gebruik je polish en sealant ook op je ruiten, koplampglazen en achterlichten? :@

Nee, ik heb het nog niet gedaan :')
sealant weet ik zo niet, maar polish kan wel..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 21:21:16 #235
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119553829
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

sealant weet ik zo niet, maar polish kan wel..
Maar wordt het er ook beter van? Want de ruiten polijsten klinkt nou niet bepaald als een solide plan :@
pi_119554272
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:21 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar wordt het er ook beter van? Want de ruiten polijsten klinkt nou niet bepaald als een solide plan :@
Koplampen e.d. worden er helderder van(tenminste, meestal. :) ) ramen tja.. Je haalt er de krasjes natuurlijk wel mee uit het raam. Maar ik weet niet of het echt goed is voor de coating.

Zit nu te twijfelen voor het kerscadeau(ja, nu al.. :P) Meguiers ultimate kit ofzelf zoiets samenstellen? Ben niet bekend met de Ultimate reeks, dus is het een beetje goed voor iemand die zijn auto slechts 1x per jaar in de wax zet, maar wel regelmatig gewoon wast? (hij gebruikt nu Turtle/huismerk spullen... )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119555465
Voor het polijsten van koplampen e.d. moet je wel een licht middel en een lichte pad gebruiken ivm warmte heb ik laatst gehoord. Je krijgt er weer mooie heldere koplampen van :)
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 22:05:09 #238
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119556163
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:51 schreef mithrandirrr het volgende:
Voor het polijsten van koplampen e.d. moet je wel een licht middel en een lichte pad gebruiken ivm warmte heb ik laatst gehoord. Je krijgt er weer mooie heldere koplampen van :)
De mijne zijn van glas, niet goedkopie plastic 8-)
pi_119562375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De mijne zijn van glas, niet goedkopie plastic 8-)
0Ik weet uit ervaring dat sowieso mijn mistlampen ook van glas zijn.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119563255
Aah wacht, ik bedoelde achterlichten, :@
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 07:49:11 #241
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119565543
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

0Ik weet uit ervaring dat sowieso mijn mistlampen ook van glas zijn.
Ook.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:45 schreef mithrandirrr het volgende:
Aah wacht, ik bedoelde achterlichten, :@
Ach, zoveel verschillen ze toch niet? ;)
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 10:48:51 #242
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119566879
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 16:53 schreef jitzzzze het volgende:
Mezelf net even verwend met:
• Een microfiber washmitt
• Een honingraat droogdoek
• Twee Meguiars applicator pads
• Poorboys World - EXP Pure Sealant
• Poorboys World - Wheel Sealant - 235m

8-)

Oh ja, en 4 remschijven, 8 remblokken en 2 slijtagewaarschuwingscontacten :'(
En de poorboys zijn binnen *O* Samen met een foamapplicator en sinterklaasschuimpjes _O_
Fantastische service van carclean ^O^
pi_119567016
Dat zijn geen sinterklaasschuimpjes! Maar klei om je auto mee schoon te maken! ;-)
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 10:59:06 #244
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:01:32 #245
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119567088
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:55 schreef JohnB52 het volgende:
Dat zijn geen sinterklaasschuimpjes! Maar klei om je auto mee schoon te maken! ;-)
Bwehehe hij had er bijna 1 opgegeten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 12:44:49 #246
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119570266
Haha ja Carclean is echt een top webshop he! Het is een webshop waar ik me (mede met het forum echt) uuuuren op kan vermaken. Ze hebben top producten voor goede prijzen en de verzending is ook echt erg goed.
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 14:33:16 #248
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119571665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:44 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:Y) Ze smaakten best oke :@

Net gewassen, nu polijsten :)
Polijsten af, PB wheelsealant gedaan. En nu ben ik er klaar mee. :@ Morgen maar de auto sealen, met de Mag applicator pads een fluitje van een cent.
Nu zitten alle doekjes in de wasmachine; die pad was na een halve auto helemaal zwart. Kleien is misschien toch niet zo'n heel gek idee. :@

Dat PB spul is echt perfect, lekker roze en leuk geurtje :') :@ Ik hoop dat de PB sealer net zo makkelijk te verwerken is.

Maar kan ik die sealer ook op de plastic, metalen en glazen delen (niet de ruiten) doen?
En ben op zoek naar een shampoo (ipv de valma), meer mf doekjes en bandenzwart spul :@
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:23:20 #249
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119581454
Ja, EX-P kan praktisch overal op (kijk wel uit met zwarte niet gespoten delen!).
Het is wel misschien slim om morgen je auto af te spoelen of even te wassen, door de troep die er nu op gewaaid/geregend is, anders ga je daar weer krassen mee maken als je de EX-P gaat aanbrengen.
Of hij moet binnen staan...
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 20:26:28 #250
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119581539
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:23 schreef Goddelijker het volgende:
Ja, EX-P kan praktisch overal op (kijk wel uit met zwarte niet gespoten delen!).
Het is wel misschien slim om morgen je auto af te spoelen of even te wassen, door de troep die er nu op gewaaid/geregend is, anders ga je daar weer krassen mee maken als je de EX-P gaat aanbrengen.
Of hij moet binnen staan...
Zwarte, niet gespoten delen? Zoals bumperstrips? Of dorpels?

Even afspoelen had ik ook al bedacht. Wassen heb ik niet zoveel trek in, maar ja, als er weer allemaal zand op zit heb ik niet zoveel keuze :')
pi_119581690
Even een TVP geplaatst, interessante topicreeks.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:39:46 #252
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119581922
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:26 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zwarte, niet gespoten delen? Zoals bumperstrips? Of dorpels?

Even afspoelen had ik ook al bedacht. Wassen heb ik niet zoveel trek in, maar ja, als er weer allemaal zand op zit heb ik niet zoveel keuze :')
Precies. Want dan kunnen ze nog wel eens wit uitslaan, wat soms lastig weg te krijgen kan zijn.
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 20:57:13 #253
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119582426
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:39 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Precies. Want dan kunnen ze nog wel eens wit uitslaan, wat soms lastig weg te krijgen kan zijn.
Ik moet zeggen dat ik er niet heel erg zorgvuldig omheen werk en dat het er niet wit van uitslaat :@
De metalen dakrails gingen er zelf van glimmen :@

En wat voor autoshampoo zouden jullie aanraden? Ik heb nu simpele Valma, maar is dat wel een beetje oke?
pi_119582750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:57 schreef jitzzzze het volgende:
er niet heel erg zorgvuldig omheen werk en dat het er niet wit van uitslaat
De metalen dakrails gingen er zelf van glimmen

is opzich wel okay, maar zelf gebruik ik graag PB super slick en studs(geloof ik).
Die versterkt namelijk ook je waxlaag.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 21:24:41 #255
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119583209
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:08 schreef Marco001 het volgende:

[..]

is opzich wel okay, maar zelf gebruik ik graag PB super slick en studs(geloof ik).
Die versterkt namelijk ook je waxlaag.
Een prima opvolger voor als de fles valma leeg is dus :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:32:49 #256
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119583439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:08 schreef Marco001 het volgende:

[..]

is opzich wel okay, maar zelf gebruik ik graag PB super slick en studs(geloof ik).
Die versterkt namelijk ook je waxlaag.
Die heb ik ook.
Poorboys World - Super Slick & Wax voegt een laagje wax toe.
Poorboys World - Super Slick & Suds niet.

Ik ben op zoek naar een leuke tekst om op een 'tegoedbon' te zetten, voor mijn schoonopa en -oma.
Die hebben een vrij nieuwe auto, maar zijn op leeftijd, dus wil een tegoedbon geven zodat ik hem een keer onder handen neem. Iemand een leuke tekst om erop te zetten?
pi_119583988
Hoe kan ik het beste mijn voorruit en/of ruitenwissers behandelen? Ik krijg een enorme waas op m'n voorruit na het gebruik van de ruitenwisser. Deze trekt wel weg na verloop van tijd maar als het regent en ik dus constant de wissers aan heb, heb ik ook constant een waas. Ruitenwissers oud? Schoonmaken met APC? Let me know!

Auto zelf een aantal weken geleden behandeld met PB Black Hole en Collinite 845 maar geen foto's en de vervuiling heeft al weer toegeslagen :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:53:15 #258
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119584019
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:52 schreef Utca het volgende:
Hoe kan ik het beste mijn voorruit en/of ruitenwissers behandelen? Ik krijg een enorme waas op m'n voorruit na het gebruik van de ruitenwisser. Deze trekt wel weg na verloop van tijd maar als het regent en ik dus constant de wissers aan heb, heb ik ook constant een waas. Ruitenwissers oud? Schoonmaken met APC? Let me know!

Auto zelf een aantal weken geleden behandeld met PB Black Hole en Collinite 845 maar geen foto's en de vervuiling heeft al weer toegeslagen :P
Heb je iets op je vooruit gebruikt? Rain-X of iets vergelijkbaars? Een wax/sealant?
pi_119584090
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:53 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Heb je iets op je vooruit gebruikt? Rain-X of iets vergelijkbaars? Een wax/sealant?
Ik zelf niet, misschien de vorige eigenaar wel.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:59:42 #260
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119584190
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:55 schreef Utca het volgende:

[..]

Ik zelf niet, misschien de vorige eigenaar wel.
Hoelang heb je de auto? :P
Zou gewoon de ruitenwissers even schoonmaken en kijken of deze uitgedroogd zijn.
Je kan evt. de ruiten ook schoonmaken met klei of iets.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:59:47 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119584194
Als je rain-x te dik aanbrengt krijg je snel die witte waas. Gaat pas weg na een tijdje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_119584373
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hoelang heb je de auto? :P
Zou gewoon de ruitenwissers even schoonmaken en kijken of deze uitgedroogd zijn.
Je kan evt. de ruiten ook schoonmaken met klei of iets.
Een maand nu. Zal morgen de wissers eens bekijken en als het weer mee zit de ruit eens clayen.

Heb hier ook nog ClearVue Glass Polish en ClearVue Rain Kleer, aanraders?
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:07:25 #263
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119584458
Dat spul kan ook die strepen veroorzaken :Y
pi_119584519
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:07 schreef Goddelijker het volgende:
Dat spul kan ook die strepen veroorzaken :Y
Dat zit er dus nog niet op, tenminste ik heb het niet aangebracht. Weet niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft.

Hoe kan ik de ruit helemaal schoon van alles krijgen?
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:10:17 #265
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119584562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:09 schreef Utca het volgende:

[..]

Dat zit er dus nog niet op, tenminste ik heb het niet aangebracht. Weet niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft.

Hoe kan ik de ruit helemaal schoon van alles krijgen?
Flinke scheut shampoo of dreft. Of met Glass Scrub. Of kleien. Of polijsten.
Kies maar. :P
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 08:08:55 #266
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119591218
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:32 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Die heb ik ook.
Poorboys World - Super Slick & Wax voegt een laagje wax toe.
Poorboys World - Super Slick & Suds niet.

Ik ben op zoek naar een leuke tekst om op een 'tegoedbon' te zetten, voor mijn schoonopa en -oma.
Die hebben een vrij nieuwe auto, maar zijn op leeftijd, dus wil een tegoedbon geven zodat ik hem een keer onder handen neem. Iemand een leuke tekst om erop te zetten?
Gewoon iets van "omdat ik wil voorkomen dat jullie auto net zo rimpelig wordt, doe ik hem wassen" ;)

Maar serieus "hierbij een bon om jullie auto eens echt te laten wassen door mij" Of iets in die richting :)
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 08:21:14 #267
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 25 november 2012 @ 10:02:19 #268
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119591920
Gewoon staal? Geen chroom? Dan kun je gewoon fijn staalwol nemen. Als het chroom is heb je metalpolish of iets nodig.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 10:09:30 #269
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119591982
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:02 schreef Goddelijker het volgende:
Gewoon staal? Geen chroom? Dan kun je gewoon fijn staalwol nemen. Als het chroom is heb je metalpolish of iets nodig.
Ja, is staal. Verder niets speciaal aan, slechts OEM ;)

Ik wilde zo meteen de wagen in de PB EXP zetten, maar als ik zo naar buiten kijk :'( Of toch maar naar de overdekte wasdoos gaan?
pi_119591993
Hmmm ik wilde vandaag de wagen en die van ons mam wassen maar als ik hoor hoe de wint waait denk ik dat er weinig van gaat komen vandaag.
  zondag 25 november 2012 @ 10:14:27 #271
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119592032
Ik zou het binnen doen. Tenminste, hier waait het flink.
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 10:17:58 #272
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119592063
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:14 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zou het binnen doen. Tenminste, hier waait het flink.
En ik was gisteren zo blij om van die wasdoos af te zijn :') Maar het is wel fijner op zo'n dag als vandaag.

Even afspoelen, onder de droger, droogwrijven en gaan. Alleen dat half uurtje wachten na het aanbrengen wordt een beetje onhandig.
  zondag 25 november 2012 @ 10:31:52 #273
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119592201
Ga je iemand anders helpen! _O-
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 10:45:45 #274
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 25 november 2012 @ 11:11:23 #275
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119592779
Tadaaaa!
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:17:06 #276
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119596402
Is toch prima?

Kom net uit de wasdoos. Dat PB EXP is echt topspul. Hij glimt nog harder dan gisteren 8-)
En je hebt er bijna geen EXP voor nodig, met zo'n halve liter fles kan je wel 10/15 keer je auto doen :)

Dat is nog eens wat anders dan die sonax waar je met 1 flesje max drie keer je auto kan doen :')
Die PB wheelsealent is ook echt topspul, even insmeren en uitpoetsen en je velgen zijn spiegelglad. Net als mijn hele auto tegenwoordig, ben er echt blij mee 8-)
  zondag 25 november 2012 @ 13:43:07 #277
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119597373
Precies ^O^
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:46:07 #278
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119597465
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:43 schreef Goddelijker het volgende:
Precies ^O^
Nu nog een keer met Natty paste wax blue erover en bold & brite en dan ben ik helemaal klaar. Echt ongelooflijk wat je met een paar uurtjes werk voor elkaar krijgt.

En nog een keer PB shampoo kopen en autoglym SRP :@
  zondag 25 november 2012 @ 14:18:19 #279
3185 Adelante
To let it go now
pi_119598872
Zit nog te twijfelen of ik 'm vandaag nog even ga wassen, al dat blad en zand waait er zo weer op :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 16:52:37 #280
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119605090
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:18 schreef Adelante het volgende:
Zit nog te twijfelen of ik 'm vandaag nog even ga wassen, al dat blad en zand waait er zo weer op :P
Ik zou het doen. Eeuh wacht, ik heb het gedaan :')
  FOK!fotograaf zondag 25 november 2012 @ 16:56:36 #281
145146 Andyy
pi_119605252
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik zou het doen. Eeuh wacht, ik heb het gedaan :')
Ik ook, beetje kut wind alleen. Zat een paar keer onder het schuim door de wind :')
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 16:58:49 #282
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119605339
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik ook, beetje kut wind alleen. Zat een paar keer onder het schuim door de wind :')
Ik ben naar de wasdoos gegaan, ik had geen zin om de sealant buiten aan te brengen :@
pi_119624711
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nu nog een keer met Natty paste wax blue erover en bold & brite en dan ben ik helemaal klaar. Echt ongelooflijk wat je met een paar uurtjes werk voor elkaar krijgt.

En nog een keer PB shampoo kopen en autoglym SRP :@
Ik weet het niet helemaal 100% zeker, maar volgens mij is de SRP een syntetische wax. Als je daarna eventueel nog natty's erop wil doen, heb je kans dat je vlekken krijgt.
W0ei ?
  zondag 25 november 2012 @ 23:39:42 #284
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119625215
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:28 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik weet het niet helemaal 100% zeker, maar volgens mij is de SRP een syntetische wax. Als je daarna eventueel nog natty's erop wil doen, heb je kans dat je vlekken krijgt.
Synthetische wax = sealant?
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 08:04:31 #285
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119628828
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:28 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik weet het niet helemaal 100% zeker, maar volgens mij is de SRP een syntetische wax. Als je daarna eventueel nog natty's erop wil doen, heb je kans dat je vlekken krijgt.
SRP is om de swirls te maskeren, dan de PB EXP sealent en dan de PB natty wax paste.

Ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die dit gedaan hebben.
  maandag 26 november 2012 @ 08:44:53 #286
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119629190
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

SRP is om de swirls te maskeren, dan de PB EXP sealent en dan de PB natty wax paste.

Ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die dit gedaan hebben.
Zo heb ik het ook wel eens gedaan.
  Moderator maandag 26 november 2012 @ 08:55:30 #287
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  maandag 26 november 2012 @ 09:00:14 #288
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119629414
Vergeet niet dat iedereen zijn eigen manier/methode heeft. :+
pi_119650444
@goddelijker: ik heb je een PM gestuurd, k weet niet of je m al hebt?
pi_119650744
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:11 schreef Goddelijker het volgende:
Tadaaaa!
[ afbeelding ]
.
Die ga ik ff 12x uitprinten
  maandag 26 november 2012 @ 23:07:51 #291
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119659394
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:14 schreef JohnB52 het volgende:
@goddelijker: ik heb je een PM gestuurd, k weet niet of je m al hebt?
Nu wel.
Is wel leuk, alleen wil ik niet gaan klooien met mijn airbag.
En wie weet gaat hij er volgend jaar uit, dus dan vind ik het een niet nuttige besteding, koop liever 2 nieuwe voorbanden dan. :P
pi_119669323
Wacht hier nu wel een poosje met bestellen.. :) Bij mijn huidige lijstje bespaar ik namelijk zo'n 10,- als ik wacht tot Dodo Donderdag met bestellen.
wil o.a. Dodo Need For Speed als kerstcadeau voor mijn pa. Die gebruikt nu 1x per jaar Turtle wax namelijk.. ;( En dit is zo te lezen een mooie alles in 1 met een redelijk tot goede standtijd..

oooh, of zal ik dit doen?
https://www.carclean.nl/p(...)er_Kit_G55999_102304
De tiregel gebruikt hij niet, maar het is wel een mooi setje volgens mij. Ben alleen totaal niet bekend met ultimate..

[ Bericht 30% gewijzigd door Marco001 op 27-11-2012 12:25:37 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:36:39 #293
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119669957
Waarom geen SRP?
pi_119670180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:36 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom geen SRP?
Mijn vader gaat z'n auto toch niet polijsten.. (hij had zelfs al commentaar toen ik mijn (bijna 10 jaar oude) Ibiza ging laten polijsten omdat die onder de swirls e.d. zat..
Maar inmiddels de meguiars kit besteld voor hem(is namelijk toch voor 2 nieuwe auto's), paar Picollo Nero doeken en een applicator pad erbij, de 6e een Dodo droogdoek bestellen voor hem(en voor mijzelf de Mint Jerkin en Clearly menthol om mijn ramen een keer schoon te kunnen maken van binnenuit.)

Net ook de bumper dressing van Auto Finesse besteld, ben benieuwd of die kan tippen aan Adams Super VRT. (die een standtijd heeft van makkelijk een maand of 3-4)

[ Bericht 1% gewijzigd door Marco001 op 27-11-2012 12:52:35 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:10:54 #295
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119670835
Need for Speed is vergelijkbaar met Autoglym SRP?
pi_119671432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:10 schreef Goddelijker het volgende:
aar met Autoglym SRP?
SRP is puur een polish volgens mij. Heb het zelf gebruikt op de velgen... NFS is meer een 3-in-1: Polish, cleaner en wax.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:34:09 #297
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119671493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:32 schreef Marco001 het volgende:

[..]

SRP is puur een polish volgens mij. Heb het zelf gebruikt op de velgen... NFS is meer een 3-in-1: Polish, cleaner en wax.
Dat is SRP ook.
http://forum.carclean.nl/(...)an-Autoglym-SRP.aspx
pi_119673827
Okay..
Nouja, nadat ik laatst een halfvolle fles Tyre Dressing van hun heb weg moeten gooien ben ik geen grote fan meer van Autoglym.

Lol, zie net dat ik zo'n Rainclear doekje cadeau krijg bij de bestelling... :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:46:08 #299
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119673839
Autoglym Engine Cleaner + bijbehorende dressing. _O_
pi_119729018
Bestelling is binnen. :)
Was eerst wel even schrikken, de Autofinesse Revive zag er heel vreemd uit(waterig, klonterig) maar na even goed schudden ziet het er nu wel goed uit.
Ook ik heb zo'n (klein) zakje schuimpjes gekregen..

Oh, en ik kon de Monello foam pad niet vinden in de doos. :P Zat die verstopt tussen dat beschermschuimspul...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 28 november 2012 @ 21:44:55 #301
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119729094
Gebeurd met de EX-P ook wel eens, dat er een laagje op gaat drijven. Even schudden werkt. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')