abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:32:00 #51
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118780417
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Ook weer gewassen vandaag, weliswaar in de regen... -O-
Maar na regen komt...

[ afbeelding ]
Ziet er heel dik uit.
pi_118783229
Thanks guys!

Ben er ook erg tevreden mee als een van mijn eerste spiegelreflex camera foto's :P
Hij glimt wel lekker ja, elke keer weer een grijns op mn smoel als die weer schoon is!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:05:58 #53
314372 Goddelijker
pi_118783626
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:57 schreef FalleNk810i het volgende:
Thanks guys!

Ben er ook erg tevreden mee als een van mijn eerste spiegelreflex camera foto's :P
Hij glimt wel lekker ja, elke keer weer een grijns op mn smoel als die weer schoon is!
Kan het me voorstellen.
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 13:26:29 #54
145146 Andyy
pi_118803914
Ik zie soms auto's met een soort van regenboogachtige kleuren in de koplampen, wat is dat en kan je het er zelf op krijgen met een coating oid? :+
  zondag 4 november 2012 @ 13:36:37 #55
314372 Goddelijker
pi_118804326
quote:
6s.gif Op zondag 4 november 2012 13:26 schreef Andyy het volgende:
Ik zie soms auto's met een soort van regenboogachtige kleuren in de koplampen, wat is dat en kan je het er zelf op krijgen met een coating oid? :+
Hoe bedoel je? Qua verlichting of qua lampglas?
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 13:40:20 #56
145146 Andyy
pi_118804467
Het glas/plastic :Y
pi_118804546
Net even de APC nuttig gebruikt: de keuken schoongemaakt, werkt prima!
  zondag 4 november 2012 @ 13:43:16 #58
314372 Goddelijker
pi_118804790
quote:
6s.gif Op zondag 4 november 2012 13:26 schreef Andyy het volgende:
Een gepolariseerde zonnebril opzetten. ;)
W0ei ?
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 14:02:23 #60
145146 Andyy
pi_118805171
quote:
Hmm, staat niet veel nuttigs op, auto is vrij nieuw en ik wax de koplampen ook.
Ik heb het wel vaker gezien op high end bakken, zonder gepolariseerde zonnebril oid :?
pi_118841847
Even een slightly offtopic vraagje:

Mijn vriendin heeft een aantal kunstwerken op dibond met epoxyglas ervoor en is op zoek naar een doekje om ze te poetsen/vingerafdrukken schoon te maken etc.

Kan ik daar een of ander krasvrij doekje voor kopen wat je kan gebruiken om je auto te poetsen?
En indien ja, wat raden jullie dan aan?

:@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  FOK!fotograaf maandag 5 november 2012 @ 13:04:28 #62
145146 Andyy
pi_118844709
Gewoon een microvezel doekje
pi_118845162
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:45 schreef vosss het volgende:
Even een slightly offtopic vraagje:

Mijn vriendin heeft een aantal kunstwerken op dibond met epoxyglas ervoor en is op zoek naar een doekje om ze te poetsen/vingerafdrukken schoon te maken etc.

Kan ik daar een of ander krasvrij doekje voor kopen wat je kan gebruiken om je auto te poetsen?
En indien ja, wat raden jullie dan aan?

:@
Gewoon een microvezel doekje voldoet wel. Je kan ook wel een doek specifiek voor glas gebruiken (dodo juice mint merkin bijvoorbeeld) dan krijg je het allemaal net wat makkelijker streepvrij. Zeker als je het gebruikt met een glasreiniger (chemical guys streak free window clean, mothers glass cleaner enz enz enz..)
W0ei ?
pi_118858610
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:16 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Gewoon een microvezel doekje voldoet wel. Je kan ook wel een doek specifiek voor glas gebruiken (dodo juice mint merkin bijvoorbeeld) dan krijg je het allemaal net wat makkelijker streepvrij. Zeker als je het gebruikt met een glasreiniger (chemical guys streak free window clean, mothers glass cleaner enz enz enz..)
Zijn die dodo juice mint merkin's compleet krasvrij? Zegmaar zo een brillendoekje wat ook niet krast alleen dan in het groot?

Ik weet namelijk niet hoe hard dat epoxyglas is, maar waarschijnlijk is dat minder hard dan een glazen autoruit :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118858867
quote:
6s.gif Op maandag 5 november 2012 13:04 schreef Andyy het volgende:
Gewoon een microvezel doekje
pi_118862234
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 18:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Zijn die dodo juice mint merkin's compleet krasvrij? Zegmaar zo een brillendoekje wat ook niet krast alleen dan in het groot?

Ik weet namelijk niet hoe hard dat epoxyglas is, maar waarschijnlijk is dat minder hard dan een glazen autoruit :@
Belangrijker is dat t doekje ook echt schoon is.

Je mag bv hoogglans keukenkastjes (folie) ook nooit schoonmaken met n microvezeldoekje. Kans op krassen is heel groot.

Misschien kan je ook n glazendoekje gebruiken? En anders gewoon keukenrol?
pi_118880186
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 19:58 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Belangrijker is dat t doekje ook echt schoon is.

Je mag bv hoogglans keukenkastjes (folie) ook nooit schoonmaken met n microvezeldoekje. Kans op krassen is heel groot.

Misschien kan je ook n glazendoekje gebruiken? En anders gewoon keukenrol?
Als je het niet met een MF doek schoon mag maken, dan mag je het ook niet met een keukelrol doen. daar zit houtslijpsel in en dat krast ook.

quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 18:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Kompleet krasvrij is het natuurlijk nooit. Op het moment dat er ook maar iets van zand of vuil in zit is de kans op krassen gelijk aanwezig. Ik weet ook niet hard dat glas is, maar misschien dat je in dat geval gewoon beter een echt zachte MF doek kan gebruiken icm met een quick detailer ipv een glas reiniger.
W0ei ?
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:13:25 #68
314372 Goddelijker
pi_118880455
Wat is een goede aanpak van velgen?

- PB's Spray & Rinse
- Inborstelen en afspoelen
- PB's APC
- Iron.X paste
- Kleien
- Wassen met PB's Super Slick & Suds
- Drogen
- Monello Mezzo op witte (?) handpad
- Afnemen
- PB's EX-P
- Wachten - Swipetest - Afnemen
(- PB's Nattys Paste Wax)
(- Wachten - Swipetest - Afnemen)
- Autoglym Instant Tire Dressing
- Klaar
pi_118880695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:13 schreef Goddelijker het volgende:

- PB's Spray & Rinse
- PB's APC
- Iron.X paste
- Kleien
- Drogen
- Afnemen
- PB's EX-P
- Klaar
Sowieso moet helemaal aan het begin nog even grondig afspoelen erbij. Maar dat ben je waarschijnlijk gewoon vergeten neer te zetten.

Verder zou ik wel een velgensealant gebruiken. Zijn er speciaal voor ontwikkend en gaan langer mee dan een normale wax op velgen (behalve 845 van collinite, naar eigen ervaring) Ik heb echter nog nooit tegen een sealant getest, maar het lijkt mij dat als merken een wheel sealant uitbrengen, dat deze beter is dan hun normale sealant op velgen.

Wel een keer een leuke test :)
W0ei ?
pi_118880756
Dat is best een goede aanpak!
Je zou er nog voor kunnen kiezen om ipv Mezzo op een witte handpad, gewoon een zwarte unicone te nemen. Daar krijg je ontzettend mooi resultaat mee. Ding kan gewoon in een schroefmachine.

EX-P zou ik een 15 tot 20min. laten zitten en dan afnemen. Curetijd is langer dan die van de wax.
Evt ipv een sealant/wax meteen in een coating zetten? (C.Quartz/DLUX/C5 Wheel armour oid)

Ik heb thuis Wheelwax staan, en de glans is super mooi. Nadeel is dat de standtijd gewoon zwaar ruk is. Na een week of 3/4 merk ik niet dat er nog wax op zit. Maar omdat ie zo lekker ruikt, blijf ik die gewoon gebruiken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:33:53 #71
314372 Goddelijker
pi_118880983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:22 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Sowieso moet helemaal aan het begin nog even grondig afspoelen erbij. Maar dat ben je waarschijnlijk gewoon vergeten neer te zetten.

Verder zou ik wel een velgensealant gebruiken. Zijn er speciaal voor ontwikkend en gaan langer mee dan een normale wax op velgen (behalve 845 van collinite, naar eigen ervaring) Ik heb echter nog nooit tegen een sealant getest, maar het lijkt mij dat als merken een wheel sealant uitbrengen, dat deze beter is dan hun normale sealant op velgen.

Wel een keer een leuke test :)
Precies, die had in natuurlijk wel in gedachten.
Ik loop ze toch regelmatig na na het wassen met bijv. Red Mist.
Maar dan pak ik ze aan op deze manier. ^O^
  donderdag 8 november 2012 @ 15:31:38 #72
314372 Goddelijker
pi_118981013
Vandaag mijzelf even druk gemaakt...
Winter-stand:

Zomerbanden van:

Tussendoor:

Naar:

Stappenplan:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:13 schreef Goddelijker het volgende:

- PB's Spray & Rinse
- PB's APC
- Iron.X paste
- Kleien
- Drogen
- Afnemen
- PB's EX-P
- Klaar
Alleen heb maar 2 banden in de Tire Dressing gezet, die andere 2 moeten/gaan er toch onderuit in 't voorjaar.
pi_119000134
soooo die zien er netjes uit!!

waarom zijn mijn velgen zo'n ramp om te doen :(
pi_119133158
Pffffff zojuist een tijd wezen stoeien met pa's wintervelgen. Ik dacht "die maak ik wel even winterklaar voor hem,....." Niet dus. Ze zwarte spikkels zijn haast niet weg te krijgen. Heb voor 2 velgen al een halve fles iron-x verbruikt. Voor de iron-x heb ik PB spray and rinse aangebracht, ingeborsteld en afgespoeld. 1 velg heb ik schoon. Ben maar met klei aan de slag gegaan met iron-x als glijmiddel,.... Iemand met een ander idee? Ik ben 4 uur bezig geweest met 1,5 velg :/

maandag 12 november 2012 @ 18:12:35 #75
314372 Goddelijker
pi_119133282
Ben bang dat dat er echt ingebrand is en er weinig meer te doen valt dan opnieuw spuiten. Of misschien zou het nog weg te polijsten zijn, als het echt in de laklaag zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')