Wat zou je dan aanraden om swirls mee te maskeren/verwijderen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het zijn vooral Brezan/Halfords-merken.
En vaak de 'poetsbedrijven' willen er ook mee werken.
Maar voor het geld kun je betere dingen kopen.
Ik had gisteren mijn ramen schoongemaakt, maar blijkbaar met een vieze doek of iets, want ik stapte gisteravond in de auto en al-le-maal vegen. Dus kan ze vandaag nog een keer doen.
Maskeren: Autoglym SRP, moet je maar eens op Googlen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat zou je dan aanraden om swirls mee te maskeren/verwijderen?
quote:
Laatst met het handje gepolijst met http://www.sonax.nl/Produ(...)ish-Wax-nr.-2-250-mlquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:01 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maskeren: Autoglym SRP, moet je maar eens op Googlen.
Als je wilt gaan verwijderen, zul je toch moeten gaan polijsten machinaal/handmatig.
Het is inderdaad een rotary zie ik net. Mijn pa gebruikt hem al jaren om zijn boot in de wax te zetten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:10 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is inderdaad eentje die maskeert.
Een Festool is waarschijnlijk een rotary. Als je daar niet bekend mee bent krijg je al snel: Hologrammen.
[ afbeelding ]
En veroorzaakt meer hitte en polijst meer, wat kans geeft dat je sneller door je lak heen gaat of deze verbrand.
Meestal wordt gebruik gemaakt van een DAP. Deze heeft veel minder kans op deze problemen.
Als polijstmiddel zou ik kijken naar Monello Inizio/Mezzo/Finale.
Op zich maakt de wax niet heel veel uit, dit is ook een 'cleaner' en niet alleen puur een wax.
Met de ene wax haal je net wat mooier resultaat op een bepaalde lak, dan een andere. Maar dit is ook persoonlijke voorkeur. Gewoon proberen.
Aha, ik moet hem dus wassen, maskeren en waxen. In die volgorde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:24 schreef Goddelijker het volgende:
Met die wax maak je ook je lak schoon, waardoor je dus een filter erop kan doen, om je swirls te maskeren, maar die haal je er (gedeeltelijk) weer af met deze wax.
Dus het beste voor jou zou zijn, om alleen een wax te nemen, zonder andere 'functies'.
Precies. Ik zou de oude laag verwijderen, gewoon wassen met een flinke scheut Dreft of iets in die richting.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aha, ik moet hem dus wassen, maskeren en waxen. In die volgorde.
Zou je dan eerst de huidige wax laag moeten verwijderen? Of gewoon eroverheen?
En welke wax zou je aanraden?
Kan je de 'oude' laag ook verwijderen met een serieuze hoeveelheid autoshampoo? Gewoon een goede scheut in de emmer?quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies. Ik zou de oude laag verwijderen, gewoon wassen met een flinke scheut Dreft of iets in die richting.
Sealant of wax, alleen die keuze zou je moeten maken. Sealant houdt langer, wax geeft meestal iets mooiere/nattere glans. De EX-P houdt een maand of 4-6 en de wax 2-3 maanden.
Sealant: Poorboys EX-P Pure Sealant
Wax: Poorboys Natty's (Paste)
Ik gebruik/heb zelf beide. Ik weet niet waar je ergens woont? Dan kun je hem altijd keer ophalen om te testen.
Kan ook.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan je de 'oude' laag ook verwijderen met een serieuze hoeveelheid autoshampoo? Gewoon een goede scheut in de emmer?
Het is dus sealant of wax, zeg maar één van beide net afhankelijk van hoe vaak je de behandeling wil doen? En welk eindresultaat je belangrijk vind, glans of houdbaarheid.
Ik woon in amsterdam.
Waarvoor zijn ze gebruikt en wil je ze nu gaan gebruiken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je dan ook nieuwe pads moeten kopen? Vooral als daarvoor vaak n boot mee in de was is gezet?
Aha, maar alleen een sealant/wax zou ook voldoende moeten zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kan ook.
Precies. Je kan ook nog eerst een sealant, want die houdt langer. En dan een wax, want die heeft een mooiere glans.
* Goddelijker is voorstander van de EX-P
Kom je wel eens in t stadsie in het midden van het land?
Offcourse want een boot heeft andere wax dan een auto.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:34 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je dan ook nieuwe pads moeten kopen? Vooral als daarvoor vaak n boot mee in de was is gezet?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Aha, maar alleen een sealant/wax zou ook voldoende moeten zijn.
Nee, bijna nooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Inderdaad.
Mocht je ooit deze kant op komen, laat het maar horen dan.
Heb misschien nog wel een foto van beading en sheeting met EX-P:ik ga eerst eens kijken of ik hier een winkel kan vinden die een goede sealant verkoopt. Ik ken hier wel een winkel die Mag's verkoopt en Turtle maar dan houdt het wel een beetje op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan de sonax er af wassen en dan de nieuwe sealent erover. Dan ben ik weer onder de pannen voor een paar maandjes.
Les wel op dat je die EX-P over de Sonax heen doet dan hè.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
ik ga eerst eens kijken of ik hier een winkel kan vinden die een goede sealant verkoopt. Ik ken hier wel een winkel die Mag's verkoopt en Turtle maar dan houdt het wel een beetje op.
Dan de sonax er af wassen en dan de nieuwe sealent erover. Dan ben ik weer onder de pannen voor een paar maandjes.
En ik maar denken dat auto wassen iets eenvoudigs wasquote:Op vrijdag 23 november 2012 09:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Les wel op dat je die EX-P over de Sonax heen doet dan hè.
Anders zijn je swirls alsnog niet gefilterd.
Is het ook, als je hem goed onderhoudt en in de wax houdt, is het ook iets eenvoudigs. Moet je soms mensen maar eens moeite zien doen om het vuil eraf te krijgen. Als hij goed in de wax staat is het een stuk eenvoudiger!quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En ik maar denken dat auto wassen iets eenvoudigs was![]()
Dus eerst wassen met extra veel shampoo, dan sonax polish + wax en dan nog een keer een sealant of mijn Mag's cleaner wax?
True, het kost me nu vrij weinig moeite om hem schoon te houden. Even afspoelen en 90% van de troep is er al af.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Is het ook, als je hem goed onderhoudt en in de wax houdt, is het ook iets eenvoudigs. Moet je soms mensen maar eens moeite zien doen om het vuil eraf te krijgen. Als hij goed in de wax staat is het een stuk eenvoudiger!
Wassen, Sonax polish + wax, sealant.
Wax/sealant kun je ook prima op je velgen gebruiken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
True, het kost me nu vrij weinig moeite om hem schoon te houden. Even afspoelen en 90% van de troep is er al af.
Kan je mijn spullen ook voor de velgen gebruiken?
heeft Mag's trouwens ook een goede sealent? Want die kan ik hier gewoon in de winkel halen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wax/sealant kun je ook prima op je velgen gebruiken.
Doe ik ook altijd.
Eens in de 2 weken even naar de wasbox, gewoon water erop en je auto + velgen zijn weer zo goed als helemaal schoon. Ideaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |