Tsja, nouja, ik niet. Naast mijn huis zit een sociale werkplaats die open is van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00. Ik begin met werken om 8.30 en ben om 18.00 vrij. Dus als het daar wordt aangenomen kan ik m'n pakjes überhaupt niet meer ophalen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.
Voortaan vragen of de verzender er een sticker "alleen huisadres" op wil plakken (gratis bij het loket van een postnl servicepunt te krijgen, of er handmatig opschrijven). Of je neemt een postbus .quote:Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Gisteren heb ik de applicatie van 'mijn pakket' geïnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik een pakketje verwacht.
Nu heb ik zojuist de 3S-verzendcode van het pakje verzonden en staat de zending in de 'mijn pakket'-app. Ik zie als verwachte bezorgtijd staan 'Dinsdag 12 februari 2013 tussen 14.30 en 16.30'. Bezorgadres is mijn huisadres.
Nu wil ik dat het pakje niet bij mij thuis wordt afgeleverd, maar dat ze 'm op het postkantoor (naast mijn werk) afleveren, zodat ik 'm daar op kan pikken. Ik verwachtte dat ik dit zou kunnen doen door middel van de app, maar ik kan hier geen alternatieve afleverlocatie ingeven
Overigens is het een 'privé'-zending, niet van een webshop.
Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.quote:Pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren. 2e afleverpoging volgt.
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
op zich is onze bezorger wel goed. En aangezien ik in een studentenhuis woon is er altijd wel iemand thuis. Maar nu is het jammer, want het is een cadeautje wat ik vandaag nodig had.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.
Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.
Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was! Dat kan je toch niet maken?!
Wacht nou eerst maar af.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:35 schreef VMSDKR het volgende:
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.
Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.
Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?
Alvast bedankt.
Ehm, ik stel gewoon een áls-vraag. Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.quote:
quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:16 schreef Skv het volgende:
Nou, hoogstwaarschijnlijk heb je dikke pech want de dienstverlening (en klachtenafhandeling) van PostNL is zwaar kut.
Ik HAD nog nooit problemen met PostNL en bezorging van pakketjes. Deze keer de allereerste keer. Op 7-2 heeft iemand een pakketje verstuurd. Aangezien ik nog niks binnen had gekregen de track&trace code opgevraagd en online even gekeken. Enige opmerking die er stond "Bezorgdatum: Nog niet bekend". Gebeld met PostNL (wat een crime trouwens om via die site uberhaupt een telefoonnr te vinden ) en enige wat ze kon zeggen: "Ja, ik zie dat het pakketje op 7-2 in ontvangst is genomen, maar verder heb ik geen enkele informatie in het systeem. Enige wat u kunt doen is de afzender contact met ons op te laten nemen om een onderzoek in te stellen want dan is het pakketje vermist".quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:14 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.
Mja, zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht... Ben wel heel benieuwd hoe PostNL dit op gaat pakken en wat er gebeurt als het pakket onvindbaar blijktquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef dennistd het volgende:
Als ontvanger heb je geen overeenkomst afgesloten met PostNL, dat doet de verzender op het moment dat hij het pakje verstuurd. De verzender is daarom ook verantwoordelijk als het pakket zoek raakt tijdens de verzending, en hij is ook degene die dat eventueel weer op PostNL kan verhalen.
Jij hebt geluk gehad, ik helaas een stuk minder. De afzender heeft kopie van bonnetje gestuurd, en geeft aan dat ie het pakket netjes op de post gedaan heeft (wat klopt, dit heeft PostNL zelf bevestigd). Maar bij PostNL is pakket nog steeds vermist met 0,0 status updates op de Track&Trace pagina sinds de inname van het pakket, maar PostNL blijft volhouden niets te *willen!!* doen zonder melding van afzender. En afzender denkt "voor die paar Euro heb ik er voldoende energie ingestoken", ik heb mijn deel gedaan. Pakketje was niet heel kostbaar, maar gewoon principieel zou je als ontvanger toch ook een ingang bij PostNL moeten hebben om als het probleem overduidelijk bij PostNL ligt vind ik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Mijn pakketje is nog steeds vermist. Het is een grote blauwe doos en weegt ongeveer negen kilo. Ik zou eigenlijk een opsporingsbericht moeten plaatsen Gelukkig heeft de afzender contact gehad met PostNL, en toen gedacht: dit is onzin, ik stuur er nog een op. Hopelijk ontvang ik die wel.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de afzender internationaal zit. Dan zou je het toch met de ontvanger moeten regelen? Vage regeling in ieder geval. Officieel moeten ze dus ook 5 dagen wachten voordat er actie wordt ondernomen.
Mijn pakketje staat trouwens ook nog steeds op 'Bezorger is onderweg' in het systeem. Ik wacht nog wel even.quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:49 schreef dennistd het volgende:
Kan zijn dat de scanner van de bezorger kapot is, dan kan ie de niet-thuis-code ook niet koppelen aan je pakket. Hij hoort dan wel de barcode op de achterkant in te vullen, maar ik kan me voorstellen dat ie dat niet gedaan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |