abonnement Unibet Coolblue
pi_122779113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een groot deel van de mensen vindt het juist handig dat het bij de buren bezorgt wordt.
Tsja, nouja, ik niet. :X Naast mijn huis zit een sociale werkplaats die open is van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.00. Ik begin met werken om 8.30 en ben om 18.00 vrij. Dus als het daar wordt aangenomen kan ik m'n pakjes überhaupt niet meer ophalen.

Daarnaast hebben ze het eerder voor elkaar gekregen een pakje aan zo'n medewerker daar te geven, die het ergens had neergelegd en was vergeten waar dat was. Hele boel op stelten omdat ik mijn pakje terug wilde. ;( Heb aan de coaches/begeleiders wel aangegeven dat ze dat niet moeten doen, maar de pakketdienst maakt het volgens mij geen donder uit aan wie ze het pakje precies geven. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:18:08 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122780917
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Gisteren heb ik de applicatie van 'mijn pakket' geïnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik een pakketje verwacht.

Nu heb ik zojuist de 3S-verzendcode van het pakje verzonden en staat de zending in de 'mijn pakket'-app. Ik zie als verwachte bezorgtijd staan 'Dinsdag 12 februari 2013 tussen 14.30 en 16.30'. Bezorgadres is mijn huisadres.

Nu wil ik dat het pakje niet bij mij thuis wordt afgeleverd, maar dat ze 'm op het postkantoor (naast mijn werk) afleveren, zodat ik 'm daar op kan pikken. Ik verwachtte dat ik dit zou kunnen doen door middel van de app, maar ik kan hier geen alternatieve afleverlocatie ingeven

Overigens is het een 'privé'-zending, niet van een webshop.

Paar vragen dus:
-Hoe kan ik regelen dat ze dit pakje gewoon op het postkantoor neerleggen in plaats van aanbieden bij mij thuis?
-Mogen postbezorgers pakjes bij de buren afgeven? Dit wil ik namelijk niet!
-Kan ik in het vervolg pakjes ook naar een postkantoor laten versturen ipv naar mijn eigen adres? Afhalen heb ik liever dan dat de bezorger steeds voor een dichte deur staat.
Voortaan vragen of de verzender er een sticker "alleen huisadres" op wil plakken (gratis bij het loket van een postnl servicepunt te krijgen, of er handmatig opschrijven). Of je neemt een postbus ;).
KuikenGuppy
pi_122795481
Goed, en als er staat dat het om 15.19 is afgeleverd terwijl ik niet thuis was en er geen briefje in de bus ligt :? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 12-02-2013 18:03:54 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122833183
Toch jammer, mijn pakket is maandag aangekomen in het sorteercentrum en verblijft daar sindsdien nog steeds. Krijg steeds een nieuwe datum en elke keer krijg ik weer een melding "zending vertraagd". Volgens de helpdeskmedewerker is hij in Zwolle, maar ze kon me niet vertellen of hij morgen dan wel kwam. Pas na een week kan er een onderzoek worden gestart.

Was trouwens de tweede medewerker die ik sprak de eerste maakte me nog bozer, de tweede maakte me aan het lachen. Die verdient dus een pluim!

Terug to the point: ik vind het niet erg dat hij een keer wordt uitgesteld maar zorg dan dat hij daarna wel wordt bezorgd. Als ik een keer iets uitstel verwacht mijn opdrachtgever ook dat ik de volgende deadline (want dat is het feitelijk) wel haal.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:14:57 #205
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_122836018
quote:
Pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren. 2e afleverpoging volgt.
Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
pi_122837606
quote:
18s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat is bijzonder, namelijk de hele dag thuis geweest, geen briefje gehad en er heeft niemand aangebeld.
Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.

Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.

Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was! :o Dat kan je toch niet maken?!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122838801
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.

Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.

Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?

Alvast bedankt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:45:16 #208
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_122839177
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat gezeik gebeurt constant. Dat ze niet aanbellen, pakjes los voor de deur leggen, bij de buren afgeven als er op staat dat dat niet mag, geen briefjes achterlaten etc. Volgens mij worden die bezorgers ook zwaar onderbetaald.

Daarnaast is de klantenservice helemaal vreselijk. Mijn pakje van gisteren was drie deuren verderop afgegeven en ik had geen briefje oid ontvangen. Op de site stond dus dat ik 'm had ontvangen, terwijl ik niet thuis was.

Mail gestuurd, krijg ik letterlijk terug dat ik 'm dan maar verzekerd had moeten laten sturen, want nu doen ze er niks aan. Alleen dat ze mn klacht meenemen om hun interne processen te verbeteren en (letterlijk!) dat ik geen reactie meer krijg hierop. Terwijl mijn pakje dus kwijt was! :o Dat kan je toch niet maken?!
op zich is onze bezorger wel goed. En aangezien ik in een studentenhuis woon is er altijd wel iemand thuis. Maar nu is het jammer, want het is een cadeautje wat ik vandaag nodig had.
pi_122841329
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:35 schreef VMSDKR het volgende:
Heb een PC-kast van een particulier op Marktplaats gekocht. Meteen gevraagd of de afzender hem goed stevig in wilde pakken in kranten en bubbeltjesplastic. Heeft hij gedaan. Ik heb het toch voor de zekerheid verzekerd laten verzenden omdat het niet om een klein bedrag gaat.

Ik weet niet hoe PostNL met pakketjes omgaat, maar als dat op dezelfde manier is waarop bagagemedewerkers van een luchthaven met koffers omgaan kon er tijdens de verzending nog wel eens iets kapotgaan.

Verwacht het morgen tussen 10.45 en 12.15. Maar wat kan ik doen als het pakket inderdaad beschadigd aankomt of zelfs kwijtraakt? Het betaalde bedrag aan die particulier bij PostNL terugvragen o.i.d.?

Alvast bedankt.
Wacht nou eerst maar af. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122843364
quote:
15s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:35 schreef Skv het volgende:

[..]

Wacht nou eerst maar af. :{
Ehm, ik stel gewoon een áls-vraag. Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.
pi_122843456
Nou, hoogstwaarschijnlijk heb je dikke pech want de dienstverlening (en klachtenafhandeling) van PostNL is zwaar kut. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_122845866
Als ik in mijn voorwaarden heb staan dat bij geen verzekerde verzending je pecht hebt en dit rechtsgeldig is, dan kan de klantenservice ook niet veel meer doen dan excuses aanbieden en je een fijne dag wensen..
pi_122848234
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:16 schreef Skv het volgende:
Nou, hoogstwaarschijnlijk heb je dikke pech want de dienstverlening (en klachtenafhandeling) van PostNL is zwaar kut. :)
:D
pi_122863484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:14 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

Ik krijg na het lezen van dit topic niet het idee dat PostNL feilloos pakketjes bezorgt namelijk.
Ik HAD nog nooit problemen met PostNL en bezorging van pakketjes. Deze keer de allereerste keer. Op 7-2 heeft iemand een pakketje verstuurd. Aangezien ik nog niks binnen had gekregen de track&trace code opgevraagd en online even gekeken. Enige opmerking die er stond "Bezorgdatum: Nog niet bekend". Gebeld met PostNL (wat een crime trouwens om via die site uberhaupt een telefoonnr te vinden :? ) en enige wat ze kon zeggen: "Ja, ik zie dat het pakketje op 7-2 in ontvangst is genomen, maar verder heb ik geen enkele informatie in het systeem. Enige wat u kunt doen is de afzender contact met ons op te laten nemen om een onderzoek in te stellen want dan is het pakketje vermist".

Waarom kan ik als ontvanger dat niet meteen regelen? :? En hoe verlies je zo'n pakket? Was een flinke doos in ieder geval :P
  Redactie Sport donderdag 14 februari 2013 @ 11:20:23 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122864198
Als ontvanger heb je geen overeenkomst afgesloten met PostNL, dat doet de verzender op het moment dat hij het pakje verstuurd. De verzender is daarom ook verantwoordelijk als het pakket zoek raakt tijdens de verzending, en hij is ook degene die dat eventueel weer op PostNL kan verhalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122867842
Ik heb hem trouwens heelhuids binnengekregen. Driemaal hoezee.
pi_122869899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:20 schreef dennistd het volgende:
Als ontvanger heb je geen overeenkomst afgesloten met PostNL, dat doet de verzender op het moment dat hij het pakje verstuurd. De verzender is daarom ook verantwoordelijk als het pakket zoek raakt tijdens de verzending, en hij is ook degene die dat eventueel weer op PostNL kan verhalen.
Mja, zo had ik er inderdaad nog niet over nagedacht... Ben wel heel benieuwd hoe PostNL dit op gaat pakken en wat er gebeurt als het pakket onvindbaar blijkt :?
pi_122886811
Mijn pakketje is nog steeds vermist. Het is een grote blauwe doos en weegt ongeveer negen kilo. Ik zou eigenlijk een opsporingsbericht moeten plaatsen :) Gelukkig heeft de afzender contact gehad met PostNL, en toen gedacht: dit is onzin, ik stuur er nog een op. Hopelijk ontvang ik die wel.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de afzender internationaal zit. Dan zou je het toch met de ontvanger moeten regelen? Vage regeling in ieder geval. Officieel moeten ze dus ook 5 dagen wachten voordat er actie wordt ondernomen.
pi_122895460
Bij mij als ik een pakktje besteld, komen er mannen met een raar busje langs.
pi_123319446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Mijn pakketje is nog steeds vermist. Het is een grote blauwe doos en weegt ongeveer negen kilo. Ik zou eigenlijk een opsporingsbericht moeten plaatsen :) Gelukkig heeft de afzender contact gehad met PostNL, en toen gedacht: dit is onzin, ik stuur er nog een op. Hopelijk ontvang ik die wel.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat als de afzender internationaal zit. Dan zou je het toch met de ontvanger moeten regelen? Vage regeling in ieder geval. Officieel moeten ze dus ook 5 dagen wachten voordat er actie wordt ondernomen.
Jij hebt geluk gehad, ik helaas een stuk minder. De afzender heeft kopie van bonnetje gestuurd, en geeft aan dat ie het pakket netjes op de post gedaan heeft (wat klopt, dit heeft PostNL zelf bevestigd). Maar bij PostNL is pakket nog steeds vermist met 0,0 status updates op de Track&Trace pagina sinds de inname van het pakket, maar PostNL blijft volhouden niets te *willen!!* doen zonder melding van afzender. En afzender denkt "voor die paar Euro heb ik er voldoende energie ingestoken", ik heb mijn deel gedaan. Pakketje was niet heel kostbaar, maar gewoon principieel zou je als ontvanger toch ook een ingang bij PostNL moeten hebben om als het probleem overduidelijk bij PostNL ligt vind ik.
pi_123404659
Wat is het voordeligst om het binnenland een pakketje te verzenden die breder is dan 70cm ?
De hoogte is ook hoger dan 70 cm denk ik.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:47:57 #222
302853 themole
graaft totaal door.
pi_123410148
Is het normaal dat ik nu twee uur nadat ik thuis ben gekomen en een niet thuiscode heb gevonden, deze code nog steeds niet vindbaar is in het systeem?
Niet altijd serieus
  Redactie Sport woensdag 27 februari 2013 @ 14:49:22 #223
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123410200
Kan zijn dat de scanner van de bezorger kapot is, dan kan ie de niet-thuis-code ook niet koppelen aan je pakket. Hij hoort dan wel de barcode op de achterkant in te vullen, maar ik kan me voorstellen dat ie dat niet gedaan heeft.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:52:37 #224
302853 themole
graaft totaal door.
pi_123410314
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:49 schreef dennistd het volgende:
Kan zijn dat de scanner van de bezorger kapot is, dan kan ie de niet-thuis-code ook niet koppelen aan je pakket. Hij hoort dan wel de barcode op de achterkant in te vullen, maar ik kan me voorstellen dat ie dat niet gedaan heeft.
Mijn pakketje staat trouwens ook nog steeds op 'Bezorger is onderweg' in het systeem. Ik wacht nog wel even.
Niet altijd serieus
pi_123683837
Had via ebay 2 pakketjes besteld op dezelfde dag, 1 uit Hong Kong en de andere uit Amerika. Beiden op dezelfde dag verstuurd. Die vanuit Hong Kong heb ik al een paar dagen binnen maar de andere nog niet.

Het pakket uit Amerika is verstuurd met USPS First Class en ik heb een tracking number gekregen. Hier staat dat het 'in Transit' is en door de sorteerfaciliteiten in Chicago is gegaan. Dit is nu echter al 10 dagen zo, zonder verandering.

Iemand een idee waarom dit zo lang duurt? Kan ik ergens meer info krijgen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')