Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 23:03 |
Aanschouw hier; het 92e autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 1.9 Turbodiesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. Moet ik nog 500km ofzo rijden, gaat me nu niet meer lukken.. | |
D. | donderdag 6 september 2012 @ 23:08 |
Da's dan weer het voordeel van een auto die veel verbruikt, hoef je niet zolang te wachten | |
FalleNk810i | donderdag 6 september 2012 @ 23:09 |
Ik rij nu tegen de 1:13 aan, rij dagelijks enkel 80km wegen. Dus ik mag niet klagen qua verbruik! Hou t allemaal bij met een app op mn iPhone. Echt ideaal en leuk want t zit vol met statistieken | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 23:09 |
mwah, een gebruilk van normaalgesproken 1:11 vind ik niet echt zuinig voor een 1.4 | |
D. | donderdag 6 september 2012 @ 23:11 |
Ik had ooit een 1.8, die deed 1:6,5. Ook alles behalve zuinig | |
house_is_a_feeling | donderdag 6 september 2012 @ 23:14 |
Zit de laatste tijd echt heel vaak op 1:13, ben ik niet zo heel blij mee maar het komt door de ritjes. | |
FalleNk810i | donderdag 6 september 2012 @ 23:16 |
Jij houd je service beurten ook bij zie ik? Ideaal vind ik dat, beetje overzicht aan wat je eraan gespendeert hebt. | |
Rene | donderdag 6 september 2012 @ 23:16 |
1:11 ben ik blij mee /gasinstallatie | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:16 |
1:13 netjes En iPhone | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:19 |
Ben ik dan echt de enige die niet z'n verbruik enzo bijhoudt | |
house_is_a_feeling | donderdag 6 september 2012 @ 23:19 |
Service en uitgaven, dus ook mrb, verzekering maar ook alle parkeerbonnetjes en wasbeurten etc Heb een heel mooi overzicht en weet precies wat er speelt idd! Ik heb zelfs het onderhoudsboekje overgenomen met reminders wanneer alles moet | |
Rene | donderdag 6 september 2012 @ 23:19 |
Heb die installatie net. Dus ff interessant. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:24 |
Ja oke dat snap ik wel. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:25 |
Weet je iig precies hoeveel je uitgeeft en of je evt kan besparen...dat dan wel | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 23:25 |
Jij hebt een 1.8 toch? met de turbo of zonder? | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 23:26 |
Nee hoor, ik ook niet.. Dan wil ik het namelijk direct allemaal bij houden, en weet niet meer wanneer ik hoeveel heb uitgegeven aan onderhoud.. | |
Ambrosius | donderdag 6 september 2012 @ 23:26 |
Welke app? | |
house_is_a_feeling | donderdag 6 september 2012 @ 23:27 |
Precies. Het meest opvallende is het dipje in de benzineprijs-grafiek, dat was leuk tanken in Polen | |
Mikkie | donderdag 6 september 2012 @ 23:29 |
Dat krijg je als je zo decadent bent . Ik hou het voor mezelf bij deze auto sinds het begin al bij. De kleine uitgaven van een tientje voor een accessoire niet, maar alle grote uitgaven enzo wel. Puur om inzichtelijk te krijgen hoe of wat. Leve spritmonitor.de | |
Rene | donderdag 6 september 2012 @ 23:30 |
1.6. Turbo week nie | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 23:31 |
Ah nee, die heeft geen turbo. (en maar 4 pk meer als mijn 1.4) | |
Mikkie | donderdag 6 september 2012 @ 23:32 |
Nette waardes, trouwens, house! Zou mij niet lukken met een benzinehok. Flink op toeren houden die dingen Da's echt niet verkeerd voor die auto, prima score! | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:34 |
Dat was wel fijn dan idd. maar waarom is je verbruik dan nu relatief hoog? Veel korte ritjes? | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:35 |
Ah zou dat het zijn | |
D. | donderdag 6 september 2012 @ 23:35 |
Mogelijk al ergens gepost, zoniet, dan leuk om te zien http://www.skoften.net/in(...)arkeren_in_singapore | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:36 |
Ik vind het ook allemaal teveel gedoe | |
D. | donderdag 6 september 2012 @ 23:37 |
Ik besloot na jaren eens te kijken hoeveel het nou echt was. Verbruik is met de hoge benzineprijzen wel een 'hot issue' | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:39 |
Jaa nja ongeveer weet ik het wel...maar ga niet precies kijken/uitrekenen. | |
Mikkie | donderdag 6 september 2012 @ 23:45 |
Mja, zoveel hoef je er niet voor te doen. Als je gaat tanken even het bonnetje bewaren en de km-stand erop schrijven. Thuis invoeren. En als je een reparatie/onderhoud hebt gehad, even invoeren. Het is geen dagtaak hoor . Maar je krijgt wel een mooi overzicht van wat die auto je nou daadwerkelijk kost. Want iedereen gokt altijd maar wat, maar als je alles bij elkaar telt, vind ik het wel prettig om te weten wat een auto onder de streep nou daadwerkelijk kost. Zowel in totaal, als per km. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 23:49 |
Nee mja ik ben daar dan niet meer mee bezig enzo En persoonlijk hoef ik ook niet per se te weten wat ie kost. Zolang ik het gewoon kan betalen vind ik het allemaal prima. | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 07:40 |
1 op 10,5. 90% binnenwegen. | |
FalleNk810i | vrijdag 7 september 2012 @ 08:44 |
Thanks! Ja naar mate ik minder mijn best deed om zuinig te rijden werd het gebruik er wel zuiniger op. Die oude auto's zijn niet gemaakt voor het ''nieuwe'' rijden. Weet niet eens wat ik zonder die iPhone zou moeten. Mag mn abbo verlengen maar er is gewoon geen waardige telefoon op de markt om m te vervangen. Plastic Samsung bende hoef ik niet Haha, jij gaat wel erg ver! Ik heb al het onderhoud en brandstof erin staan. Gascubby heet het dacht ik. Klopt, was ook erg verrast Wel zo fijn als je elke maand toch minimaal 1000km rijd. Klopt, weinig werk. Meestal pak ik de bonnetjes er even bij, ga ik lekker zitten, peukie erbij en invoeren maar Ja, maar statistieken | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 08:58 |
Dan snap ik dat je er geen energie in steekt . Mja, ik pas dat nieuwe rijden ook amper toe hoor. Enige wat ik doe is vlot optrekken zodat ik snel op snelheid ben, af en toe wat laten uitrollen (maar alleen als er al iemand bij het stoplicht op die sensoren staat). En regelmatig CC gebruiken, maar daarvan is bekend dat het brandstof scheelt. Antizuinig rijden doe ik op de snelweg dan weer vaak | |
Hyman | vrijdag 7 september 2012 @ 09:24 |
Verbruikscijfers zijn voor hippies! | |
FalleNk810i | vrijdag 7 september 2012 @ 09:26 |
Volvo's zijn voor hippies! | |
Hyman | vrijdag 7 september 2012 @ 09:30 |
Toyota's | |
FalleNk810i | vrijdag 7 september 2012 @ 09:32 |
Owja, die ook inderdaad. En franse meuk. | |
Goddelijker | vrijdag 7 september 2012 @ 09:32 |
Ik hou mijn gebruik ook niet bij, denk dat ik er niet vrolijk van wordt hoeveel ik tank. | |
Hyman | vrijdag 7 september 2012 @ 09:35 |
Volvo is er vanaf gestapt hybride te maken volgens mij :p Goed van ze | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 09:47 |
Hoor hem met z'n geitenwollensokkenvolvooldtimer | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 09:51 |
Juist daarom ben ik wel benieuwd altijd. Dan kan ik op 't eind van de maand weer bij mezelf denken 'kut wat is autorijden toch duur en wat krijg ik toch weinig reiskostenvergoeding'. ! | |
Goddelijker | vrijdag 7 september 2012 @ 10:02 |
Dat is een goede reden om het niet te doen. | |
Hyman | vrijdag 7 september 2012 @ 10:06 |
Nee, die is voor echte bazen. | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 10:06 |
Ja bazen van een schaapskooi ofzo. Ik vind het erg mooi hoor, maar de types die erin zitten zijn altijd wel typisch. | |
Hyman | vrijdag 7 september 2012 @ 10:07 |
Zal ik dan beginnen over die mensen in die veel te veel verlaagde jetta;s die schuin over de drempel moeten. | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 10:08 |
Doe je ding, 1 ding: Het is allemaal waar wat ze erover zeggen. | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 10:15 |
Blijft jammer dat Volvo geen C30 en S60 Polestar in productie brengt Vooral die C30 kan volgens mij wel goed opboxen tegen mitsubishi lancer evo/subaru impreza, of gaat er zelf voorbij. | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 10:17 |
ik had het wel geweten... | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 10:21 |
Enerzijds niet hè . Anderzijds: auto is voor mij een praktische noodzaak gecombineerd met iets leuks, daarbij vind ik het wel zinvol om te weten wat het kost. Al is het maar, zodat je bij de baas kan gaan klagen Die Polestars van hierboven zijn vet, ja. AL ben ik geen fan van de C30, doe mij de S60 maar | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 10:58 |
Je weet wel dat de Lancer Evo en de WRX STI standaard al (aardig wat) meer vermogen hebben dan een C30 Polestar he. Standaard zou hij iets tekort komen, maar met wat aanpassingen zou het erg leuk mee kunnen komen. | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:03 |
Valt wel mee toch? Lancer Evo komt tot 400 pk, C30 polestar heeft er 405 | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:03 |
De nieuwste generatie Evo dan | |
Sabata | vrijdag 7 september 2012 @ 11:05 |
Blijft vooral zonde dat die C30 was ontwikkeld voor de WTCC en STCC. Maar uiteindelijk trokken ze de stekker uit het programma. Was te duur, en de goedkope oplossing was een S60 Silhouette racer te bouwen met Nissan techniek, zodat ze die in een concurrent van de STCC kwijt konden | |
Mikkie | vrijdag 7 september 2012 @ 11:10 |
Ja, maar ik vind de Lancer en Impreza gewoon niet zo mooi. Iets te veel tupperware. Het zijn wel brute bakken, maar de kans dat ik zelf ooit zoiets zou kopen is bijna nul. Dan kies ik liever een andere powersedan (hoeft niet eens een topmodel te zijn). | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 11:12 |
Getuned bedoel je? Standaard bromt een Evo rond de 300pk en een Polestar rond de 230 toch? | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 11:14 |
Ikzelf zou toch voor de Lancer gaan, al moet ik zeggen dat ik de Polestar wel wat vind hebben. | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:16 |
Een standaard c30 komt met wat chiptuning al op de 200 pk .
| |
H-D | vrijdag 7 september 2012 @ 11:20 |
Eens. Ik vind ze ook niet mooi. Maar ik vind de C30 ook heel lelijk eigenlijk. Hij klopt gewoon niet echt vind ik. | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 11:20 |
Ah sorry, ik meende dat het over de uitgebrachte versie ging ipv de concept. | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:20 |
Sterker nog, er zijn C30's met turbocharged T5 motor in productie die van zichzelf al 227 pk produceren! | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:21 |
Ja dat dus | |
H-D | vrijdag 7 september 2012 @ 11:21 |
Sowieso wel jammer dat Volvo straks alleen nog maar 4cillinders wil maken...geen mooie T5 en T6 meer | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 11:22 |
Die bedoelde ik dus ook, die komen standaard niet in de buurt van bijv een Evo hoor. | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:22 |
Wat mij betreft had de achterkant anders gekund, maar de voorkant van volvo's vind ik wel het mooist als je ze gaat vergelijken met BMW, Audi en andere merken in dat segment. | |
Rauw. | vrijdag 7 september 2012 @ 11:23 |
Emissie eisen etc... Het is vast niet dat ze niet willen... | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:25 |
Ik dacht dat Volvo de motoren tegenwoordig niet meer een naam gaf aan de hand van het aantal cilinders maar aan de hand van het aantal pk's? En dat T6 nog maar in de kinderschoenen staat, maar dat ze daar mee verder willen ontwikkelen? Of ben ik verkeerd ingelicht? | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 11:31 |
Jaguar wil trouwens ook terug naar 4-cilinder motoren, wat eeuwig zonde is voor zo'n merk. Denk dat ze daar erg slecht aan doen. | |
H-D | vrijdag 7 september 2012 @ 11:34 |
Nee je bent goed ingelicht. Dat is idd zoals het nu is. Maar vroeger was de T6 een prachtige geblazen 6cillinder ( is ie nog steeds ) maar dat gaat dus allemaal weg Bij de T5 zie je dat nu al op sommige modellen dat het eigenlijk gewoon een 4 cillinder is en geen 5. Dat vind ik ook eeuwig zonde. Maar voor een markt als NL is dat een goede zet waar de meeste kopers allemaal gedownsizde kleine motoren willen met een turbo. Maar ze komen dan ook wel met een nieuwe geblazen V6 ( wel goede zet) en ze blijven wel die prachtige 5.0 V8 in atmosferische en geblazen vorm leveren. Die blijft heeeeel belangrijk in markten als China en de VS waar praktisch elke verkochte Jaguar een V8 is. So I was told. | |
FalleNk810i | vrijdag 7 september 2012 @ 12:03 |
Toen ik dat las was mijn reactie ongeveer net zoals dat ding van je UI. Nee, die nieuwe voorkanten van Volvo zijn echt heel lelijk! | |
tubacloud | vrijdag 7 september 2012 @ 12:12 |
Die 5 cilinder motoren van volvo zijn ook leuke beestjes. Als ik het geluid van die 5 cilinder diesel van de Volvo die mijn vader had vergelijk met de 4 cilinder Audi motor nu, zou ik elke keer weer voor de Volvo gaan. Die heerlijke lage brom. Denk meteen weer terug aan die wagen Ook zo'n herkenbaar geluid. Als ik de post moet bestellen kom ik nogal vaak langs volvo's en dat geluid herken je echt uit duizenden. Denk trouwens ook wel dat 4 cilinder motoren lagere kosten met zich meebrengt, maar dat zullen ze wel weer op gaan lossen door allerlei dure snufjes in te gaan bouwen waardoor de prijs hetzelfde blijft. Wat mij betreft houden ze 5/6 cilinders of meer, anders wordt autorijden alleen iets praktisch in plaats van een genot. | |
H-D | vrijdag 7 september 2012 @ 12:15 |
Herkenbaar geluid idd. En helemaal eens met je laatste stuk zo'n merk als Jaguar moet gewoon 6,8 en 12 cillinders in hun auto's lepelen. Zoals vroeger. En Ford moet geen 3 cillinders in een grote middenklasser douwen. | |
D. | vrijdag 7 september 2012 @ 17:33 |
Als je het dan toch gaat uitrekenen, kun je het net zo goed precies doen | |
gateway | vrijdag 7 september 2012 @ 19:23 |
spritmonitor vergeet ik altijd, en na een paar maand alles invoeren is zoveel werk | |
H-D | vrijdag 7 september 2012 @ 23:58 |
Ik reken het sowieso niet uit, anders had je wel gelijk idd | |
D. | vrijdag 7 september 2012 @ 23:59 |
Niet dat ik mijn rijgedrag er ooit op zal aanpassen, maar gewoon uit cijfermatige nieuwsgierigheid heb ik het toch uitgerekend | |
H-D | zaterdag 8 september 2012 @ 00:02 |
Ja nja ik zie dan alleen dat het heel duur is dus ik doe het niet | |
D. | zaterdag 8 september 2012 @ 00:05 |
Ach, duur is relatief, ik ben gewoon cijfermatig geïntresseerd | |
tubacloud | zondag 9 september 2012 @ 23:26 |
Dinsdag lekker 300 kilometer rijden naar de bruinkoolmijnen in Duitsland om verder te gaan aan mijn documentaire. Net zo veel zin in de rit als in het daar terugkomen na een paar maanden | |
H-D | zondag 9 september 2012 @ 23:27 |
Klopt en als je dat hebt is het ook gewoon leuk | |
H-D | zondag 9 september 2012 @ 23:27 |
Dat is mooi! Ben eens in zo'n mijn geweest. Was vet. | |
Revolution-NL | maandag 10 september 2012 @ 06:09 |
Ford Mustang 3.7l v6 cabrio 2012 over 2500km 7.6l/100km. Downsizing | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 07:59 |
Dat wel, ja . Leuk om na een vlotte rit te concluderen dat 't qua verbruik allemaal goed mee viel, maar als dat niet zo is, trap ik de volgende keer het gas nog net zo ver in | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 08:21 |
Argh, mensen die niet kunnen rijden Echt weer zo'n ideale maandag ochtend humeur verpester Mensen die niet besluitvaardig zijn, mensen die 75 rijden waar je 80 mag, mensen die andere voorrang verlenen terwijl ze zelf voorrang hebben en de andere partij die dan zoiets heeft van huh wtf, maar jij hebt voorrang. Resultaat, iedereen staat stil Vrachtwagens die voorrang nemen waardoor jij een heel klote stuk achter zo'n groot sloom kut ding zit. Maar goed, ben weer op mn werk beland | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 08:29 |
Zo min mogelijk druk om maken, je schiet er toch niks mee op. Ik werd net ook bijna platgereden door een vrouw die duidelijk ( haaientanden en bord) geen voorrang had. | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 08:45 |
Ja, klopt! Maar het moest er even uit | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 09:42 |
Ik vind het vooral interessant om te weten hoe vakanties erin hakken... De Auris hebben we in Februari gekocht. Hij heeft een half jaar praktisch stil gestaan en de eerste 4 jaar van z'n leven vooral korte stukjes gereden (anders kan er nooit 32K op de teller staan na 4 jaar!) Onze trip naar Spanje was duur... Daar varieerden we tussen de 12.7km/l en de 11.23km/l. Met name snelweg en dan ook nog hoogte verschillen. We hebben het gemiddelde alweer naar beneden. Het zuinigst tot nu toe is 16.08km/l. Het gemiddelde na 29 vul-beurten is 14.46km/l. Maar we hebben er nog geen jaar in gereden, dus de volledige winter moet er nog overheen (winterbanden en koud weer zullen hun invloed hebben...) Gegevens volgens het RDW: Brandstofverbruik - stad 9.00 l/100km - buitenweg 5.90 l/100km - gecombineerd 7.10 l/100km Wij zitten nu op 6.4 l/100km. Is niet slecht, zou ik zeggen! | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 09:43 |
Het opgegeven brandstofverbruik wordt (praktisch) nooit gehaald, omdat deze vaak onder ideale omstandigheden zijn gemeten. www.woerden.tv/tv/Headlin(...)verkeersongeval.html Hier reed ik langs toen het net gebeurd was, ben nog even gestopt om te kijken of ik kon helpen. | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 09:45 |
En toch zitten wij onder de opgegeven gemiddelden... Wij rijden gecombineerd. (hoewel je wel stad door dorp met vervangen ) | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 09:51 |
Dat is natuurlijk een verschil met zoals ik hier rij/woon, waar je om de 50 meter een verkeerslicht hebt of een zijstraat waar iemand uitkomt. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 10:44 |
Maar soms moet je je gewoon even ergeren aan sommige mensen | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 11:19 |
Dat sowieso. | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 11:33 |
Of medelijden hebben. "Ach jochie, was die 87km/u te langzaam op deze provinciale (i.e. 80km) weg? Ja, dan mag jij wel even over die doorgetrokken en sergeant strepen heen hoor! Slechte nacht gehad zeker?" | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 11:35 |
Zo denk ik nou nooit. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 12:30 |
Oh dat denk ik echt nooit. dat soort dingen. | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 12:55 |
Elke keer weer als ik zo'n opgefokte automobilist zie... Vraag me vaak wel af hoe erg hij thuis onder de plak zit | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 12:57 |
Oh ik echt nooooit. Moeten zij weten dat ze zo willen doen. Besides ik heb ook weleens haast dus ik kan me wel inleven Het is ook weleens een vrouw trouwens | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 13:11 |
Dat is heel wat anders, als mensen gewoon de voorgeschreven snelheid rijden op de betreffende weg heb ga ik daar niet om zeuren. Maar 75 rijden op een 80 weg is gewoon asociaal. | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 13:26 |
Zit daar een verband tussen dan? | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 13:26 |
Ik heb nog niet een vrouw meegemaakt die me inhaalt over de dubbel doorgetrokken strepen... Die halen me meestal pas in als ik Ten Boer uit ga (en dus weer aan het accelereren ben naar 87...) Ach, is zuinig (en anders hebben ze hun ontbijt nog niet op als ze op het werk komen ) En soms snap ik ze gewoon niet... Neem die BMW die mij vanmorgen inhaalde over die doorgetrokken en sergeant strepen heen. Die zat al een tijdje achter mij. Eerst tegen mijn (missende) trekhaak aan, en later zo'n stuk verder naar achteren dat er een busje met aanhanger makkelijk de weg op kwam. En twee minuten later moest hij mij inhalen... Heeft tot aan Groningen voor me gezeten, zat voor me op de ring en ging daar (natuurlijk op de linkerbaan) steeds langzamer rijden. Ik zat achter hem op de linkerbaan (kon niet naar rechts want er zat een auto naast mij). Uiteindelijk is de auto naast mij (dus op de rechterbaan) op het gas gegaan en heeft die BMW rechts in gehaald (zodat ik ook naar rechts kon, en ik was die BMW al een heel stuk voorbij toen ik eraf moest...) Nou, leg mij maar eens uit waarom hij mij toen moest inhalen waar het niet mocht... | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 13:28 |
Dat vraag ik me wel altijd af ja | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 13:39 |
Hij wilde je versieren en meesleuren de bosjes in. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 13:44 |
Bedoelde ook niet specifiek dat maar meer dat vrouwen ook vaak zat opgefokt en/of asociaal rijgedrag vertonen. | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 13:49 |
Daar heb ik ook helemaal niks over gezegd! Want jij rijd niet TE langzaam. Dat van die BMW rijder is ook nutteloos uiteindelijk, maar op dat moment had hij wellicht wel het idee dat hij dan sneller zou zijn. Maar vanochtend was er dus 1 zo'n sufkut in dr franse hok wat 75 rijd en dan zitten er nog 2 achter (Aygo en C2) die het niet interesseert of niet durven in te halen. En dan heb ik enigszins haast en dan kan ik me daar heel erg aan irriteren. Het is dat je daar mag inhalen en goed zicht hebt dus heb ik ze ingehaald, anders is het me niet waard. En ja, het zijn altijd van die Franse of Aziatische koekblikken met bejaarden of suffe figuren erin. Heerlijk even generaliseren, maar het is bijna altijd het geval! | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 13:50 |
Dat soort mensen zijn zeeeer irritant idd. Vooral als je ook nog haast hebt Vooral als het op invoegstroken van de snelweg ( met lange doorgetrokken streep) is. Dan ga ik er wel gewoon voorbij eigenlijk. Anders blijf je eeuwen achter zo'n traag hok | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 13:54 |
Als je haast hebt, had je maar eerder weg moeten gaan. | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 13:57 |
Zo herkenbaar. Da's echt killing. Toen ik nog midden in de stad woonde was m'n theoretisch bereik altijd al met 50 à 100km gedaald voor ik drie minuten onderweg was. Trekt later wel wat bij, maar niet helemaal. Als je gewoon 85@80 rijdt, is er niets aan de hand. Kan iemand wel meer haast hebben, maar soit. Maar die mensen die 70@80 rijden, die gewoon alle tijd van de wereld hebben, die mogen er ook wel eens bij stilstaan dat dat voor anderen niet altijd geldt. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 13:58 |
Komt er meestal niet van/of geen zin in en soms kan het ook gewoon niet. Dan moet ik eerst nog andere dingen doen oid en dan later ergens zijn. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 13:58 |
Nijmegen is sowieso erg vervelend om te doorkruisen met de auto vind ik. Duurt echt eeuwen voor je de stad uit bent vaak | |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 13:59 |
Ik ben blij dat ik niet in de stad woon... En als ik naar de stad ga, blijft m'n auto wel achter! | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 14:01 |
Jep. Dat principe van de groene golf is hier verboden geloof ik. Je red dat alleen als je overal 70-80 rijdt. Als het rustig is doe ik dat dus ook . Was laatst ideaal, was ergens in Brabant, reed ik een stuk provinciaal en daar stond precies aangegeven bij welke snelheid je een groene golf had. Daar reed ik dus 70 op de CC en kon ik overal perfect doorheen rollen . | |
Rauw. | maandag 10 september 2012 @ 14:02 |
Niet, ik heb geen vrouw/vriendin. Maar toch ben ik bij vlagen ongelovelijk opgefokt om de domheid van mijn medemens. | |
Rauw. | maandag 10 september 2012 @ 14:03 |
Oke opa. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:07 |
Ik ga nooit met het OV eigenlijk. Pak altijd de auto. Misschien alleen het laatste stukje dmv een transferium ofzo. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:08 |
Nijmegen is ook zo verschrikkelijk links en anti auto eigenlijk Dat is handig! Moeten ze hier ook doen. Doen ze toch niet want bovenstaande maar goed. En er staan ook heel veel flitspalen eigenlijk in Nijmegen. En altijd op van die genaaide kl*te plekken. | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 14:08 |
| |
Sweetpea8472 | maandag 10 september 2012 @ 14:09 |
OV is bij mij niet echt een optie, maar de auto blijft altijd achter op een P&R. Is in Groningen gelukkig goed geregeld! (Alleen in Delfzijl en Appingedam parkeren we in de stad, maar dat telt niet ) | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:09 |
Ja transferia zijn wel handig. Dan laatste stukje met de bus ofzo. Scheelt vaak ook superveel parkeergeld. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:10 |
Ga jij wel altijd eerder weg dan? | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 14:12 |
Nee, maar zat gewoon te plagen. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:19 |
Dacht ik al | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 14:22 |
Ik kan me ook irriteren als mensen weer eens vreselijk lang links blijven rijden. Ik rij altijd wel door, maar wel zo dat ik weer netjes naar rechts ga. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:24 |
Tja als het druk is en er duidelijk mensen harder gaan dan altijd wel. Maar soms als het rustiger is en ik duidelijk harder rij dan alles in de buurt ga ik ook niet altijd terug naar rechts. | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 14:25 |
Als het kan ga ik altijd naar rechts. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:28 |
Hmmja ik niet altijd dus soms zie ik het nut er niet zo van in, in bepaalde situaties. | |
Goddelijker | maandag 10 september 2012 @ 14:28 |
Maar een bekeuring voor onnodig links rijden zit ik ook niet op te wachten. | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 14:29 |
Nijmegen is wat auto's betreft een kutstad ja. Verkeer is ruk geregeld, alles om de auto te ontmoedigen, veel opstoppingen etc. Die flitspalen vind ik niet zo erg, die weet ik perfect te staan dus daar plank ik wel tussendoor of omheen. Genoeg trucjes om niet geflitst te worden . Die mobiele controles die ze ook als een halve razzia uitvoeren, daar word ik achterlijk van | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:32 |
Ja ik weet ze ook wel daar niet van maar toch die mobiele controles zijn echt erg ja staan ook altijd op van kutplekken. zoals bijv. de graafseweg ( dat stuk als je de brug over gaat bij dukenburg richting of van Takenhofplein). Zooo debiel dat dat stuk nog steeds 50 is. Die hele weg zou net als vroeger gewoon weer 70 moeten zijn. Neee oke da's waar. en het risico natuurlijk dat allerlei Fokkers je haten. ( gezien het irritatie op de weg topic ) | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 14:34 |
Jep. En 70 is eigenlijk nog te weinig. Daar gewoon altijd even flitsers/laser checken en vervolgens lekker met 80 er overheen boemelen. Jij bent iemand die ik dan vervloek en met gemak rechts voorbij vlieg! | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 14:38 |
Nja het blijft wel in de stad natuurlijk, maar ze zouden op z'n minst 70 kunnen doen. Lees dan eens mijn post ervoor. | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 14:51 |
Oh, die had ik niet gezien . Maar dan nog. Ik kom vaker van die mensen tegen. Die denken, ik rij 140 dus er komt toch niemand voorbij, blijf lekker links hangen. En dan heb je toevallig haast en letten zij even niet op, en moet je vervolgens als je harder rijdt alsnog in de remmen omdat hij zinloos links hangt. Gewoon naar rechts, die baan is toch niet besmettelijk? Sowieso is dat ook gewoon conform de regels en geef je het goede voorbeeld aan iedereen die je voorbij rijdt. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 15:03 |
Jajaja je hebt ook wel een klein beetje gelijk enzo. | |
Marco001 | maandag 10 september 2012 @ 16:28 |
Nijmegen sowieso, 1 keer geweest met de taxi, Van de 5 verkeerslichten ofzo die ik tegenkwam met verkeer, reden er bij 3 mensen door rood, en zelfs zo dat er ook nog 1 bijna ongeluk was(scheelde echt heel weinig).. Maar goed, Ik had vanmiddag ook zo'n aso, dit keer een XC70: Was wezen mountainbiken, dus had de auto bij Land van Bartje geparkeerd, pakeerplaats was vrij rustig, en plek zat dus ik zette de auto ergens netjes tussen de lijntjes.. Kom ik na het biken terug, en staat er naast mij(bestuurderszijde) die Volvo, dusdanig dat hij nog net niet met zijn achterkant mijn auto blokkeert, maar wel zo dat de bestuurdersdeur maar net voldoende open wou om in te kunnen stappen.. Eerst dus uitgebreid mijn auto maar geinspecteerd op krassen e.d. Gelukkig voor hem/haar kon ik niks ontdekken.. Tijdens het uitparkeren reed ik recht achteruit, en lkwam net niet met de buitenspiegel tegen de volvo aan.. | |
dester_martijn | maandag 10 september 2012 @ 16:45 |
Jij bent dus mijn irritatie Dat hebben wij hier ook. Een 70-weg en die geeft precies aan welke snelheid je moet rijden. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 20:59 |
Waarschijnlijk niet want als ik je zie aankomen ga ik heus wel op tijd voor je aan de kant hr | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 21:04 |
Mja, misschien wel, misschien niet. Vaak genoeg van die koekenbakkers die net niet snel genoeg weg zijn waardoor je toch zeker weer 20 km/h moet afremmen. Vandaag wel een mooie in Duitsland: in de verte twee vrachtwagens en een Renault Scenic erachter. Zat nog zeker 200m tussen hem en mij. Hij stond op 't punt om naar links te gaan, keek in z'n spiegel en remde bij om mij eerst voorbij te laten, kwam vlak na mij naar links. Heb 'm wel even bedankt in het voorbijgaan. Dat is het fijne aan die Duitsers: die kunnen nog wel opletten en meedenken. Snelheidsverschil was ook wel fors: hij zat waarschijnlijk rond de 90 (hing achter de vrachtwagens) en ik kwam aanstuiven met bijna 220 . Ik zat al met m'n voet bij de rem om de boel dicht te remmen want een NL'er had 'm er geheid voor gegooid. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 21:14 |
Fransen doen dat ook veel beter. Opletten en meedenken. Iig op de snelweg. Hoe hard kan je eigenlijk? Overivens ga ik ook heel vaak wel gewoon naar rechts hr niet dat jullie denken dat ik dat nooit doe [ Bericht 1% gewijzigd door H-D op 10-09-2012 21:32:05 ] | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 21:28 |
Wij denken inderdaad dat je vaak naar links gaat ja Hij loopt top tegen de 220. Moest even gauw Duitsland in en weer terug dus had geen groot stuk snelweg, maar genoeg om even lekker door te knallen . Da's altijd echter maar kort, continu doe ik niet meer dan zo'n 190 constant. Puur om de motor niet tegen z'n top te jagen. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 21:32 |
Fixed ooh das een nette top toch | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 21:42 |
Mja op zich wel, maar 220 als kruissnelheid is ook wel prima, maar dan moet je top wel weer een stukje hoger zijn wil je dat kunnen volhouden. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 21:44 |
Dat klopt. Ideetje voor je volgende auto? Ik kom eigenlijk nooit in Dld. terwijl het zo dichtbij is :S | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 21:47 |
Daarom is het idee wel dat de volgende auto 200+pk heeft ja. En een top tegen de 250 Heb ik weer iets om naar uit te blijven kijken. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 21:49 |
Ik hoef niet per se top van 250. Wel leuk natuurlijk 200+ pk is wel beetje een must ondertussen geworden idd. Heb nu 226pk en top van 237 km/h en ben heel tevreden | |
Mikkie | maandag 10 september 2012 @ 22:00 |
Mja, die top van 250 maakt dat je comfy 220 kan cruisen op die enkele momenten dat je er ruimte voor hebt, dat is het gewoon. En ik moet nog steeds eens 250 rijden | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 22:07 |
Ja dat is wel leuk natuurlijk. En het staat stoer in je specs Maar zoals ik zei ben ik nu heel tevreden | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 22:14 |
Elke keer als ik ga rijden is het ook weer leuk dus dan zit je goed | |
Marco001 | maandag 10 september 2012 @ 22:25 |
Dat sowieso.. Rijden is tof.. Alleen mijn auto heeft een eigen willetje, was net even buiten en zag dat de kentekenverlichting aan was, terwijl de rest uit was.. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 22:27 |
Rijden is idd heel leuk, maar heb nog nooit een auto gehad die me zoveel rijplezier gaf als deze Huh? Hoe kan dat :S | |
Marco001 | maandag 10 september 2012 @ 22:47 |
Haha, tja, Spaans he.. Even lichten aan/uit was trouwens voldoende om het op te lossen. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 22:49 |
Auto Emotion he mja is wel karakter he. | |
dester_martijn | maandag 10 september 2012 @ 22:52 |
Vandaar mijn in mijn post. Vanmiddag moest mevrouw op een provinciale 5 km verder richting snelweg en daarom bleef ze maar links rijden. Dat soort figuren hebben het zelf niet eens in de gaten. | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 22:57 |
Pff, heb nog nooit harder als 170 gereden volgens mij | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 22:58 |
Dat was ook gewoon de fabriekstop heb het nooit uitgeprobeerd nog hr kom nooit in dld eigenlijk. | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 23:01 |
Oh, ja maar dan nog zal jij wel sneller als dat hebben gereden. Mijn schamele 125 pk 4cylinder zonder turbo heeft zelfs een top van 205 km/h zie ik | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 23:04 |
Nee want in NL moet je eiglk niet harder dan 160 ivm sancties 125 pk dadht altijd dat de 1.8 iets minder had no offence intended ofzo | |
FalleNk810i | maandag 10 september 2012 @ 23:18 |
Op een 120 weg kan dat nog wel Haha, nee het zijn er echt 125. Tof he | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 23:21 |
130 weg anders kans op OBM enzo Ja ..waarom de dan? | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 07:57 |
Je hoeft ook niet per se naar Duitsland, als je maar zorgt dat je het in NL op een rustig stuk snelweg doet waar op dat moment niet gecontroleerd wordt | |
FalleNk810i | dinsdag 11 september 2012 @ 08:25 |
Omdat het toch tegenvalt 125 op 1180kg zonder turbo is niet bepaald snel te noemen | |
JDude | dinsdag 11 september 2012 @ 08:30 |
122@1230 is ook niet echt een racemonster nee. De spaarzame boetes die ik krijg zijn meestal met het cliootje van mevr. JD . | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 09:59 |
Ja dat klopt maar dan moet je toch weer extra waakzaam zijn. In Duitsland hoeft dat dan weer niet. Dat scheelt. en vanaf hier is het niet zo ver weg ook toch? Neee oke dat is waar. Meer afdoende misschien want het is ook niet direct traag te noemen toch? | |
FalleNk810i | dinsdag 11 september 2012 @ 10:06 |
Nee, klopt. Maar je moet alleen wat hoger in zn toeren laten gaan wil je wat van de pk's verwachten Maar ik haat het geluid van hoge toeren bij een 4 cylinder zonder turbo. Het maakt gewoon herrie en that's it | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 10:17 |
Ja dat is natuurlijk bij atmosferische benzinemotoren...dat je hoger in de toeren moet om pk's te zien. Maar dat wil je inderdaad alleen als het geluid ook mooi is hoeveel toeren maak je bij zo'n 120 dan? | |
FalleNk810i | dinsdag 11 september 2012 @ 10:24 |
Eh geen idee, zal tussen de 3000 en 3500 zitten? | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 10:27 |
Dat is redelijk normaal toch of nja 3500 is wel wwat hoog maar 3000 is wel normaal geloof ik | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 10:37 |
3500 wel wat hoog? Dan begint het pas. | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 10:39 |
Maar ik bedoelde als je gewoon 120 rijdt..en niks geks doet. Als je echt leuke dingen wilt gaan doen begint het dan pas ja. | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 10:41 |
Zit met 120 ook op 3500rpm in de 6 met de Civic hoor, dan is de motor nog erg stil. | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 10:43 |
Oh ok nja dat scheelt. Sommige auto's zijn echt al gruwelijk lawaaierig boven de 3000 toeren. En da's niet fijn als je lange stukken op de snelweg zit. | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 10:46 |
Dat komt bij de mijne pas rond de VTEC. Maar ik vind dat geluid onwijs sexy. | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 10:47 |
Ieder z'n ding toch | |
FalleNk810i | dinsdag 11 september 2012 @ 10:49 |
Ja, volgens mij ook. Rij nooit zo vaak op de snelweg Ghehe | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 10:51 |
Niet? | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 11:20 |
FalleNk810i | dinsdag 11 september 2012 @ 11:29 |
Haha, nee maak er geen gebruik van voor woon werk verkeer en in het weekend rij ik niet zoveel. Hoogstens 1x per week via de van Brienenoordbrug richting de Kuip voor Feyenoord maar that's it. | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 11:50 |
Klopt, maar dan nog. Vaak genoeg in NL even jeuk en dan ga ik niet bewust een eind omrijden naar .de, dat duurt me dan echt te lang en als je in NL slim doet kom je op korte stukjes ook wel met van alles weg | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 11:55 |
Niet heel Nederland is geasfalteerd met snelweg hoor... Als ik een snelweg wil hebben, zal ik eerst een kilometer of 30 moeten rijden! En met 50 kom ik in Duitsland uit... | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 12:04 |
Jaa dat is waar zeker als je het op rustige tijdstippen e.g. Snachts of smorgens vroeg in het weekend doet. En op korte stukken kan je wel even los gaan idd | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 12:06 |
Oh sorry hoor maar zo was het ook niet bedoeld ? Ik bedoelde dat het heel goed mogelijk is dat als je gewoon veel in de auto zit (bijv. Woon-werk of in het weekend ergens heen) dat de kans groot is dat je veel snelweg ziet. | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 12:07 |
Okee..meer in het weekend rijden dan nee nja provinciale wegen kunnen ook heel leuk zijn om te rijden | |
FalleNk810i | dinsdag 11 september 2012 @ 12:17 |
Oh, ja rij denk ik 95% 80km/h wegen. Niet zo erg opzich, alleen je loopt zo snel vast op voorliggers die je niet kan/mag inhalen of slome vrachtwagens e.d. Waar ik me vooral 's ochtends snel aan ga irriteren Maar goed, omrijden via de A16 en A15 kost me meer tijd en km's | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 12:20 |
Ja dat is wel jammer van enkelbaans wegen inderdaad...especially als je haast hebt Al vind ik snelweg ook altijd wel relax/leuk om te rijden. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 12:23 |
Geef mij maar een mooie provinciale weg... En ik rijd liever die weggetjes bij ons in Noord-Oost Groningen dan de snelweg hoor! Daar moet je tenminste nog sturen! | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 12:26 |
In de buurt van Delfzijl kun je idd mooie wegen vinden om eens goed aan het werk te moten achter stuur. Eigenlijk in heel het noorden wel. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 12:29 |
Het is bij ons goed te herkennen wie in de buurt woont en wie er vreemd is... De eerste keer dat ik naar ons (toen nog niet ons) huis reed, reed ik ook maar max 30.... Gaat nu toch een heel stuk vlotter! Je leert hier wel sturen | |
Sjoegerd | dinsdag 11 september 2012 @ 12:35 |
Ik ga alleen maar meer rijden inclusief snelweg.. Heb één dag in de week van 15.45 tot 22.15 les. Denk maar niet dat ik dan nog terug wil treinen. Ga misschien twee keer zoveel rijden per week dit schooljaar | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 12:49 |
Tsja, keuzes hè Kost je een extra bak geld, maar als jij dat 't waard vindt, moet je het doen Juist Iedereen hier heeft toch wel eens een leipe snelheidsovertreding gemaakt? | |
Sjoegerd | dinsdag 11 september 2012 @ 12:53 |
120 op een 60 weg? Omdat het kon | |
Marco001 | dinsdag 11 september 2012 @ 12:55 |
Haha, klopt.. 1e keer reed ik rustig op het stuk langs Damsterdiep(van Ten Post naar Dam..) Tegenwoordig zit ik hele stukken op ruim 80 km/h.. Overigens: 120 binnen bebouwde kom: 00.18 op een lang vrij recht stuk tijdens Oud en Nieuw.. Spoedritje met de taxi.. | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 12:56 |
Bijvoorbeeld . Al valt dat nog mee, omdat de meeste 60-wegen van gedowngrade 80-wegen zijn. Paar streepjes verlegd, aan het wegbeeld verder niets veranderd. Maar toch, op dat moment +60 | |
Marco001 | dinsdag 11 september 2012 @ 12:57 |
Juist, alleen jammer dat het vaak ook vrij recht toe recht aan wegen zijn. | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 12:58 |
Da's wel fors. Toen ik net m'n rijbewijs had heb ik zoiets ook wel eens gedaan, nu weet ik wel beter. Al zijn er nog genoeg stukken bibeko in Nijmegen waar 80-100 probleemloos kan. | |
Sjoegerd | dinsdag 11 september 2012 @ 12:59 |
Dit was geen gedowngrade 80 weg. Volbloed boeren 60 weg | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 13:01 |
Dat is ten zuiden van Delfzijl. En langs de kust. Maar tussen de N33 en de N46 en de A7 in het zuiden is het mooi rijden hoor! Ik rijd alleen te hard als ik iemand inhaal. M'n max is 120 op de N360 (80km), gewoon om zo snel mogelijk die eikel voor me in te halen (natuurlijk gas geven als je ingehaald wordt terwijl je daarvoor nauwelijks de 70 raakt...) | |
Marco001 | dinsdag 11 september 2012 @ 13:06 |
Tja, was werkelijk niemand op die weg, Politie rijd er zelf ook altijd 80(locals ook trouwens..) en zat niet echt op de teller te letten.. Je hebt hier wel een weg(ri woldendorp via vuilstort) die ingericht is als 60 weg, maar waar je 80 mag en vaak 100+ gereden word. Sweetpea, klopt, Als ik van Groningen kom ga ik regelmatig over Harkstede en dan binnendoor weer naar Delfzijl. Soms over Denemarken, soms rechtstreeks richting Overschild. | |
Hyman | dinsdag 11 september 2012 @ 13:15 |
schaapsdijk of wat? daar heb ik ook wel eens de 110 aangetikt ja | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 13:19 |
Meeste wegen die ik daar ken moet je juist serieus hoeken en veel schakelen. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 13:47 |
Inderdaad... Als ik van de 360 af ga, heb ik (even tellen)... 6 haakse bochten voordat ik 7km verder in m'n dorp ben. (links, rechts, rechts, rechts, links, rechts) En dan tel ik die twee bochten in het dorp niet mee... (links en rechts) | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 14:24 |
100+ zou ik dan weer niet snel doen, da's me te rijbewijsgevaarlijk. Dat moet je heel goed uitkienen. En politie die 80 rijdt...mja, dat doen ze hier ook zo vaak. Zijn toch 'onschendbaar'. Maar tussen 80 en 120 zit wel een verschil Niet dat ik veel mag zeggen hoor... mijn record qua snelheid op NL-wegen ligt op 210 . En dat was niet eens m'n grootste overschrijding ooit. | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 14:34 |
Mijn grootste overschrijding zou tegen de 130 te hard liggen denk ik. Verder ben ik een rustige rijder. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 14:44 |
40... (die ene keer dat ik met 120 inhaalde op die 80 weg ) Op de snelweg rijd ik gewoon nooit harder dan 140 (en dat alleen als ik even snel die auto wil inhalen...) | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 14:54 |
Die mij komt ik wel in die contreien ja | |
Rauw. | dinsdag 11 september 2012 @ 14:55 |
Ik werd toen opgejaagd door aliens enzo! | |
Mikkie | dinsdag 11 september 2012 @ 15:03 |
Mja, een straaljager wilde wedstrijdje doen, dus toen moest ik natuurlijk wel even laten zien wie de baas is . | |
Sweetpea8472 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:38 |
Ik zit nog altijd te hopen dat zo'n ding overvliegt als ik naar m'n broer ga (die woont in Rijen). Lijkt me best gaaf om dan vooraan te staan als zo'n ding landt | |
tubacloud | dinsdag 11 september 2012 @ 15:49 |
Vanochtend in Duitsland even de top van de clio uitgeprobeerd 170 op de teller, komt neer op 153 of iets dergelijks, dus klopt wel met de fabrieksopgave. | |
Marco001 | dinsdag 11 september 2012 @ 17:42 |
Volgens mij heb ik wel ongeveer een idee nu welk dorp e woont.. | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 18:01 |
Heb toch liever snelweg denk ik. Meestal iig. Lekker makkelijk. | |
.Neovo. | dinsdag 11 september 2012 @ 18:41 |
80 wegen vindt ik wel lekker om te rijden. Heerlijk rustig cruisen en mijn benzineverbruik komt dan onder de 5 liter per 100 km te liggen. Snelwegen zijn ook leuk, maar daar rij ik ook altijd 110, zodra ik harder krijg ik veel herrie door de wind. En het rijdt ook relaxter dan 130. Doordat ik vaak niet heel hard rij is mijn verbruik dan ook niet zo heel hoog. Gemiddeld 1:18,5, en dan trek ik em ook nog aardig door in de toeren . Bij rustig rijden is 1:20 makkelijk te halen | |
H-D | dinsdag 11 september 2012 @ 22:09 |
Ik vind 130 juist een heerlijke cruise snelheid | |
.Neovo. | woensdag 12 september 2012 @ 07:38 |
Hangt ook van de auto af denk ik. In onze mazda 6 uit 2009 is 130 ook lekker rijden maar in een Punto uit 2003 net wat teveel lawaai door de tegenwind. | |
Sweetpea8472 | woensdag 12 september 2012 @ 07:42 |
Zou bijzonder zijn, want ik heb zelfs mensen uit Appingedam en Delfzijl gehad die zoiets hadden van: welk dorp? Dat is zo vreselijk saai! Op die weggetjes bij ons moet je tenminste nog echt auto rijden. Niets cruise control en het stuur vastzetten omdat je toch alleen maar recht uit moet... | |
Hyman | woensdag 12 september 2012 @ 07:56 |
pff shit, ga je een keer met de auto naar school +een half uur file in calculeren, is er geen file. nu was ik dus om 7:30 op school | |
H-D | woensdag 12 september 2012 @ 09:13 |
Haha beter dan andersom. | |
JDude | woensdag 12 september 2012 @ 09:41 |
Dat ligt hier in de buurt, best tof. Vorige week nog een Chinook, 2 Apaches, een AWACS en wat rollend materieel over de weg gezien. De open dagen die ze eens in de vijf(?) jaar doen zijn, afgezien van het feit dat ze de omgeving verstoppen met verkeer, ook leuk om eens te bezoeken . | |
Marco001 | woensdag 12 september 2012 @ 09:55 |
Zou kunnen uiteraard.. Alleen ik ben taxichauffeur geweest, en kwam toen vrijwel overal. Zeker langs de N360 heb ik bijna elk dorpje wel eens gehad. in eerste instantie dacht ik aan Oosterwijtwerd, dat is, als je via Wirdum gaat, als ik me goed herriner eerst een aantal keer rechts, waaronder 2 bij Eenum, en dan een links/rechts bochtencombinatie. Lellens, Merum of Thesinge kan het naar mijn idee niet zijn, Thesinge is voornamelijk recht toe recht aan, en bij de andere 2 zitten ook maar weinig bochten in de wegen ernaar toe. [ Bericht 18% gewijzigd door Marco001 op 12-09-2012 10:28:27 ] | |
Sweetpea8472 | woensdag 12 september 2012 @ 11:05 |
Geen van allen goed! De weg van Wirdum naar Oosterwijtwerd is wat rechter, je hebt alleen net buiten Wirdum die rare bocht en natuurlijk dat stuk in Eenum waar je rechts, rechts gaat en weer parallel aan de weg rijdt (maar dan de andere kant op )... Van Eenum richting Loppersum is ook al zo'n leuk stukje om te rijden... Vooral als je weer een tegenligger hebt die z'n bocht niet kan houden... | |
L0we | woensdag 12 september 2012 @ 11:06 |
Dat heb ik pas ook gedaan inderdaad! Ik kwam op 178 op de GPS | |
Rauw. | woensdag 12 september 2012 @ 11:13 |
Goh dat begint haast op werken te lijken. | |
Rene | woensdag 12 september 2012 @ 19:19 |
Eergisteren reed ik met de auto en hoorde ik al een raar gezoem. Na een tijdje was het weer weg en was er dus geen idee om iets te denken dat er iets niet klopt aan de auto. Gisteren reed ik vlak bij mijn werk en moest ik uitwijken ergens voor, ik wou ergens insteken maar het bleek een eenrichtingsweg. Kut... Nou ja, in zijn achteruit ermee. De auto had geen zin en ik denk: welja, in de een dan maar en verderop keren, het is niet een drukke straat (een woonerf bijna). Auto blokkeerde en horte en stootte nogal. Dus wat doe je dan? Zoeken naar het telefoonnummer van de wegenwachtservice van mijn verzekering. "Kan het misschien zijn dat de gasinstallatie niet genoeg zuurstof krijgt" "Nou, probeert u hem dan te starten op benzine?" Wonderbaarlijk genoeg deed hij dat. Dus ik reed verder door naar mijn werk. Zodra ik op een wat normale weg zat wou ik opschakelen naar z'n drie. 'Bof' zei de auto en ik wist wel hoe laat het was... vast iets met de koppeling, hopla, 1000 eurootjes. Kut maar het zat er eens aan te komen (gevoelsmatig). Dus er kwam een afsleper. Deze gaf aan dat ik ermee wel naar een garage kan rijden dus geen afsleepnoodzaak. Okay, logische redenatie. Maar zodra hij wegwas probeerde ik nog een rondje en vertrouwde ik het zaakje niet. Dus ik ging een afspraak maken met mijn eigen garage 65km verderop (in mijn woonplaats). Onderweg ernaar toe begon hij al wat meer lawaai te maken en zeek ik werkelijk in mijn broek van de angst dat ik ergens stil kwam te staan. En ja, ik moet altijd stilstaan voor het knooppunt Julianaplein en daar stond ik dan ook te trillen. (zeer) hoog in de toeren trok ik thank god op en daarna moest ik gelijk de ringweg weer af. Opeens begon er iets ontzettend branderig te ruiken, en na nader (ruik)inspectie was dat dus míjn auto. Voor de Martiniplaza moest ik weer stoppen en weer optrekken. Terugschakelen naar de één was niet meer mogelijk dus wegrijden met de twee. Met angst en beven op naar de drie en met zeer hoge toeren reed ik stoicijns de ringweg weer af, rotonde een en rotonde twee constant in de drie, hopen en bidden dat ik niet stil kwam te staan en ja godverdomme ik moest afremmen. In de twee lukte nog, maar zodra ik het terrein van de garage op moest rijden wou de auto zo goed als niet meer. Ik kwam de drempel (verhoging) niet fatsoenlijk meer op en met een zeer bedrukt gezicht kwam ik de garage binnenlopen. "Hij wil niet meer" Wat is er aan de hand? Golf 4 kwaal... De popnagels van de versnellingsbak zijn losgeschoten. Dit veroorzaakte een scheur in de versnellingsbak waarop hij is gaan lekken. De olie is op de koppelingsplaten terecht gekomen zodat hij begon te slippen. Oftewel: nieuwe koppelingsplaten en nieuwe versnellingsbak. Geintje gaat 1500 euro kosten. En nu ben ik er ziek van. [ Bericht 0% gewijzigd door Rene op 12-09-2012 19:25:32 ] | |
JDude | woensdag 12 september 2012 @ 19:23 |
Golf? Je had toch een Aziaat? Oh nee, een Seat. Daar zal idd wel VW spul in zitten. Klinkt behoorlijk kut allemaal. Sterkte! | |
Rene | woensdag 12 september 2012 @ 19:29 |
Gracias. | |
Marco001 | woensdag 12 september 2012 @ 19:31 |
Inderdaad, sterkte.. Je hebt toch ook een handbak met 5 versnellingen? Hoeveel km heeft je Seat al gereden? (Dan weet ik of ik ook vast geld apart moet zetten just in case.. ) | |
Rene | woensdag 12 september 2012 @ 19:31 |
handbak 5 versnellingen 175000 | |
Marco001 | woensdag 12 september 2012 @ 19:50 |
Hmmm, Zit ook al bijna op die stand.. ben benieuwd.. | |
Rene | woensdag 12 september 2012 @ 19:50 |
Pray to the lord. | |
tubacloud | woensdag 12 september 2012 @ 22:22 |
Ook al is het zo onpraktisch als het maar zijn kan, ik vind dit wel een pareltje: zou alleen zelf wel andere velgen eronder gelegd hebben | |
Marco001 | woensdag 12 september 2012 @ 22:25 |
Enige wat ik er af en toe met de versnellingsbak heb is dat de pook wel eens weer naar de vrij schiet. | |
FalleNk810i | woensdag 12 september 2012 @ 22:40 |
Deze is volgens mij wel afgebrand.. Zn andere BMW staat te koop.. | |
tubacloud | woensdag 12 september 2012 @ 23:01 |
Ja klopt, helaas wel http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=18095 | |
FalleNk810i | woensdag 12 september 2012 @ 23:06 |
Jup ik ken t, zit regelmatig op SW. Wat rij jij dan? Ook iets leuks verlaagd? | |
tubacloud | woensdag 12 september 2012 @ 23:11 |
Nee heb zelf nog geen auto, 19 jaar, jaartje rijbewijs en geen geld Kan wel aan mijn moeders Clio gaan sleutelen maar dan denk ik dat ik een probleem heb . Als ik een eigen auto zou kopen zou dat een oudere mx-5 ofzo zijn, of iets anders waar je flink aan kan sleutelen zonder een misbaksel te maken | |
FalleNk810i | woensdag 12 september 2012 @ 23:24 |
Oh haha, naja veel op dat soort forums kijken helpt wel een beeld te scheppen van wat je wilt! Mx-5 zijn er zat op stanceworks. Beetje played out net als een bmw e36 en e46, honda civic en vw golf/jetta. Wil niet zeggen dat het een slechte keuze is, maar wil zelf altijd iets wat uniekers qua tuning/styling. (god i hate that word "tuning") Ik ben zelf begonnen met een vw polo uit '90 op mn 19de en heb nu een A4 | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 00:13 |
Klote man, Rene! Was 't sowieso al einde verhaal of hebben die laatste 65km je genekt? Klinkt als 't eerste. Wel goed zuur, want dat zijn stevige reparaties. Ik blijf hopen dat mijn brandstofpomp één van de exemplaren is die wel tot drie ton doorloopt. Maar aangezien m'n auto tot nu toe alle kwaaltjes wel heeft gehad, vrees ik 't ergste... | |
Rene | donderdag 13 september 2012 @ 06:37 |
Nee.. het was in mijn ogen sowieos done deal | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 08:36 |
In amerika is de B5 scene ook vrij groot hoor. Alleen rijden veel van die jongens S of 1.8T's | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 08:38 |
Dat kan goedkoper, gereviseerde en versterkte bak voor de Golf IV vind je al voor een euro of 400 als ik me niet vergis. | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 08:48 |
Maar niet iedereen kan daar zomaar aan komen. En dan de koppelingsplaten nog, en montage. | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 09:19 |
Daar kan iedereen gewoon aan komen hoor, En het enige wat de koppeling (+/- 100 euro) vervangen duur maakt zijn de manuren voor het bak verwijderen. Beetje bakolie, paar keringen.. Gok dat je voor rond de 8/900 wel klaar moet kunnen zijn hoor, inc manuren. Golf 4 probleembakkenrevisiebedrijfje: http://link.marktplaats.nl/566041004 Geen idee wat bij deze de prijs is, maar ik heb ooit eens een te koop zien staan voor de +/-400 euro met inruil kapotte bak. [ Bericht 8% gewijzigd door Rauw. op 13-09-2012 09:25:11 ] | |
tubacloud | donderdag 13 september 2012 @ 09:25 |
Ja dat klopt wel. Heb nu toch nog geen geld voor een auto dus als de tijd rijp is zoek ik wel wat leuks uit . Heb jij nog wat speciaals met je A4 gedaan? | |
FalleNk810i | donderdag 13 september 2012 @ 09:36 |
Klopt, maar toch minder als de andere die ik noemde. In Nederland is het sowieso nihil, daar is het voornamelijk golf golf golf en nog eens golf Neuh, nog niet Ben nu met mn velgen bezig | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 09:38 |
Daarom reed ik altijd Jetta, was altijd 1 van de hooguit 4/5 op een meeting, tegenwoordig zijn er allemaal van die gare ratstyle knaken die met Jetta's rijden. | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 09:41 |
Hoest met je spiegel falken? | |
FalleNk810i | donderdag 13 september 2012 @ 10:05 |
Jup, ratstyle Matte lakken FalleN* Ja, nog net zo goed als dat ik hem had ontvangen Zit dus nog in de doos, zodra ik de deuk uit mn auto laat halen en bij laat spuiten geef in de spiegelkap ook mee, kan dat mooi in 1x | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 10:13 |
Matte, hoogglans en pastellakken ben ik wel voor. moeten ze er wel netjes opzitten. | |
Goddelijker | donderdag 13 september 2012 @ 10:13 |
Ze mgrn bij de verzekering ook wel eens op gaan schieten... | |
monsterd. | donderdag 13 september 2012 @ 10:19 |
Nog niet gelukt? | |
Goddelijker | donderdag 13 september 2012 @ 10:21 |
Het ligt bij de rechtsbijstand, maar zit op het antwoord van hen te wachten. Morgen zijn we alweer 3 weken verder. | |
monsterd. | donderdag 13 september 2012 @ 10:33 |
Er was toch gewoon schuld bekend door de tegenpartij? Wat vreemd dat het zo lang duurt.. | |
Goddelijker | donderdag 13 september 2012 @ 10:35 |
Ja, maar omdat ik wa verzekerd ben, moet het via de rechtsbijstand gebeuren. Ik ben verzekerd bij CB en die geven het op hun beurt door aan Achmea, dus dan moet het weer opnieuw bekeken worden. | |
monsterd. | donderdag 13 september 2012 @ 10:39 |
Oh wat een gedoe zeg, nou hopelijk wordt het binnen een week of 6 dan afgehandeld | |
Goddelijker | donderdag 13 september 2012 @ 10:40 |
Ja, wel te hopen inderdaad. Het is gewoon zonde, want je kijkt er toch elke keer naar. | |
Rauw. | donderdag 13 september 2012 @ 10:50 |
Duurt lang dan. | |
Goddelijker | donderdag 13 september 2012 @ 11:04 |
Verzekeringen zijn nooit zo snel, alleen met de premie afschrijven van je rekening wel. | |
gateway | donderdag 13 september 2012 @ 18:51 |
van de week ff met de Golf 4 (2002 dacht ik, 272000km op de klok) van mijn broertje de autobahn opgeweest (vriendin was met eigen auto weg, en ik wou ook naar de kleine van onze vrienden) Fijne auto, rijd zuinig, is vlot (200km/h haalt ie ) kun je lekker sprtief mee rijden, en dan nog zuinig! 5,1 liter op 100km over dat ritje De touran doet 180km/h ofzo en en doet 6,3 liter per 100km gemiddeld (ok, rij veel autobahn, broertje doet 4,8 gemiddeld, maar die rijd veel 60 zones naar het werk etc) | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 19:25 |
Die Golf IV is een 1.9TDI zeker? Die blokken staan erom bekend dat ze bijna niet kapot kunnen, maar inderdaad wel retezuinig zijn. | |
gateway | donderdag 13 september 2012 @ 19:52 |
jupp 1.9TDI, 126pk dacht ik | |
Sjoegerd | donderdag 13 september 2012 @ 20:14 |
Toch blijft het jammer dat je in Japan hele leuke snelle kleine autootjes hebt die hier niet geleverd zijn | |
Marco001 | donderdag 13 september 2012 @ 20:55 |
Echt wel.. K-cars zijn best wel tof. (Capuccino, Copen, Alto Works etc), maar ook b.v. de Nissan Stegea is erg gaaf! Oh, en de Yaris turbo enzo.. | |
H-D | donderdag 13 september 2012 @ 20:57 |
Vind je? | |
Marco001 | donderdag 13 september 2012 @ 20:58 |
mjah, Ik zal er zelf behoorlijk gay in lijken, maar ik vind de Cappucino best een tof bakkie. | |
H-D | donderdag 13 september 2012 @ 21:02 |
Oke. Ieder z'n ding zullen we maar zeggen dan | |
gateway | donderdag 13 september 2012 @ 21:05 |
als koffie zeker ja | |
Marco001 | donderdag 13 september 2012 @ 21:08 |
Haha, dat ook, maar ook: | |
Mikkie | donderdag 13 september 2012 @ 21:19 |
Zo'n Glanza Turbo schijnt ook een lekker opfokbaar stuiterbakkie te zijn | |
FalleNk810i | vrijdag 14 september 2012 @ 08:16 |
Nee hoor, laat maar lekker daar | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 09:12 |
Vergeet vooral de City Turbo niet, Leuk spul, alleen niets voor mij. Stagea is super, alleen niet echt een Kei-car. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 14 september 2012 @ 09:34 |
Dat doet me weer denken aan toen ik voor het eerst Gran Turismo 2 speelde. Heel veel van die Japanse supermini's. | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 09:42 |
Uit pure armoe een CRX halen met Gran Turismo en er dan pas achterkomen dat dat eigenlijk best een coole auto is. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 10:39 |
Der was toch ook ergens een boete topic, nouja iniedergeval gisteren voor het eerst in m'n leven staande gehouden, gelijk 220 euro boeten . Eigen domme schuld, stond een vrachtwagen bij de kruising rechtdoor gesorteerd, en ik stond voor linksaf gesorteerd. Beide stoplichten gingen tegelijk op groen, dus ik denk ik trek hem wel recht door, want dat is sneller naar mijn huisje. Even aardig door getrokken en toen zag ik in mijn spiegel een Golf nog harder door trekken, gelijk van m'n gas gegaan maar dat was te laat.... Overigens was die agent alleen, en schreef hij mijn gegevens op op een kladje. Heb ook niks geen bon o.i.d. gehad, mag dat eigenlijk wel? | |
H-D | vrijdag 14 september 2012 @ 10:40 |
Ja dat eigenlijk. | |
Marco001 | vrijdag 14 september 2012 @ 10:43 |
Fio, mag (helaas) gewoon.. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 10:47 |
Was ik al bang voor, agent kwam trouwens redelijk agressief z'n auto uitgezet terwijl ik gelijk uitstapte en naar hem toe kwam, beetje vreemd. Heb verder ook niet moeilijk gedaan, wist dat ik fout zat. | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 11:01 |
Als je bent staandegehouden gewoon blijven zitten en wachten tot oom agent op je raam klopt. Als je uitstapt en in zijn richting loopt kan dat als dreigende houding worden ervaren. | |
Goddelijker | vrijdag 14 september 2012 @ 11:07 |
Precies. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 11:07 |
Oh haha, ik denk ik ben sportief stap gelijk uit. Ga verder niet moeilijk doen, ook weer niet goed | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 11:10 |
Ik ben er bijna op de harde manier achter gekomen toen we op een dronken zaterdagavond met 4 man uit de auto stapten bij een 2 mans alcoholcontrole. Die keer bleef het bij een flinke waarschuwing, maar hij had de stok al in handen. | |
H-D | vrijdag 14 september 2012 @ 11:12 |
Uiteraard mag dat gewoon. Anders zou het een beetje ondoenlijk worden voor de politie | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 11:20 |
Haha ja weet ik veel, als ik er onderuit kan komen dan doe ik dat . Overigens is dat mij nooit verteld dat je moet blijven zitten oid, of ben ik zo'n ei ? | |
Goddelijker | vrijdag 14 september 2012 @ 11:24 |
Volgende keer zou ik blijven zitten en heel druk wat proberen te zoeken in je zak. | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 11:40 |
Is ook niet verplicht volgens mij. Gewoon uitstappen is het probleem ook niet denk ik, maar op ze aflopen maakt ze zenuwachtig. | |
H-D | vrijdag 14 september 2012 @ 11:44 |
Dat is ook geen regel ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat als je als agent iemand aanhoudt en die persoon meteen uitstapt en op je afkomt dat intimiderend overkomt. En ik snap dat je er onderuit wilt komen maar er is toch geen reden eigenlijk waarom een agent je in z'n eentje geen bekeuring mag geven of dat je hij je niet meteen bekeurt maar alleen je gegevens noteert en je later een bon krijgt. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 11:49 |
Mwah, misschien in de grote stad, maar niet in mijn dorp. Nee is ook zeker geen reden, maar misschien een administratie fout o.i.d. Ik bedenk ook maar wat. Die boete heb ik 100% terecht gekregen, daar gaat het niet om. | |
H-D | vrijdag 14 september 2012 @ 11:51 |
Maar het is wel een plotselinge reactie die de situatie minder voorspelbaar en beheersbaar maakt. Nop dat is geen administratieve fout. | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 11:54 |
Alsof boeren niet meppen. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 12:03 |
Nee, wij lossen alles met praten op. | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 12:07 |
Bij ons ook, een dag later met blauwe ogen. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 12:23 |
Ja inderdaad, dat dus. | |
Marco001 | vrijdag 14 september 2012 @ 12:30 |
Ik ging een poos met een paar mensen uit Harkema om, waar het gewoonte schijnt te zijn om jongens van buiten Harkema eerst te testen op hun "hardheid" voor ze een relatie mogen met een Harkema'se.. (tenminste, is mij verteld...) Nou is Harkema niet echt een boerendorp, maar dan nog.. Oh, en ik ken dorpen waar ze op de kermis knokkerij hebben met andere dorpen.. Tís dus echt niet alleen praten.. | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 12:43 |
Nee dat weet ik ook wel, bedoelde meer dat "bij ons" als je aangehouden wordt niet een agent voor z'n donder slaat omdat hij je aanhoudt. Dat is gewoon incasseren en accepteren. Onderling tussen dorpen word genoeg geknokt, heb wat vrienden aan "de andere kant van het spoor" Nou dan weet je het wel | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 14:13 |
Ojajoh? | |
FalleNk810i | vrijdag 14 september 2012 @ 15:42 |
Dat is toch normaal? Rivaliteit tussen dorpen? | |
Fiorano | vrijdag 14 september 2012 @ 15:55 |
Tuurlijk, en het eindigd 9 vd 10 keer met een gezellige borrel ergens in het midden | |
FalleNk810i | vrijdag 14 september 2012 @ 17:46 |
Haha dat dan weer niet:p Eerder met wonden haha | |
Rauw. | vrijdag 14 september 2012 @ 19:04 |
Idd. Heads will roll. | |
Mikkie | zaterdag 15 september 2012 @ 01:17 |
Mja, ik heb nog nooit problemen gehad toen ik uitstapte. Maar het is de manier waarop. Maak je je groot en straal je dreiging uit, dan reageert een agent daarop. De truc is om uit te stappen en meteen op zo'n kerel af te stappen en je hand uit te steken om je vervolgens voor te stellen. Daarmee neem je 'm al een belangrijke troef uit handen, namelijk de regie in het gesprek. Je voorkomt daarmee een belerend gesprek waar je niet op zit te wachten en kan soms nog best wat gedaan krijgen. | |
H-D | zaterdag 15 september 2012 @ 01:26 |
Ik zou zeggen dat het beste is om gewoon niet uit te stappen en verder niet te moeilijk doen. Wees gewoon eerlijk en geef toe dat je iets doms hebt gedaan. | |
Mikkie | zaterdag 15 september 2012 @ 01:33 |
Ik doe niet moeilijk en maak ook geen scène. Sterker nog, eigenlijk is het enige wat ik dan doe, die agent netjes tegemoet treden, me voorstellen en daarna het gesprek aan gaan.Als die agent per se wil schrijven doet ie dat toch wel, ik zorg alleen dat 'ie de hiërarchische verhouding (ik zit 'laag', hij staat 'hoog') niet cadeau krijgt. Als dat mijn kans vergroot om onder die bon uit te komen, zal ik dat zeker niet nalaten. | |
H-D | zaterdag 15 september 2012 @ 10:13 |
Maarja de hiërarchische verhouding blijft natuurlijk altijd bestaan al blijkt die niet meteen uit de feitelijke omstandigheden van het geval toch? Maar strafrecht is sowieso veel te ingewikkeld en niet mijn ding | |
Goddelijker | zaterdag 15 september 2012 @ 10:17 |
Ik ben nog nooit staande gehouden (met de auto). | |
Marco001 | zaterdag 15 september 2012 @ 10:18 |
Tja, ik stap eigenlijk ook altijd gewoon uit, en als ik niet direct een veilige stop plek kan vinden, maar 3 km verder op een afslag zit met daar een carpoolplaats bij, rij ik gewoon door daarheen.. Rijden ze maar wat langer achter me aan hoor. (En dat heeft me al wel eens complimenten opgeleverd van 2 agenten.. ) | |
Marco001 | zaterdag 15 september 2012 @ 10:19 |
2x, tenzij je ook alle alcoholcontrole's meetelt. dan 6x in 1 avond extra. |