Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 13:38 |
Voor de echte lijstjesfetisjist elke dag een nieuw lijstje. Aan het begin van de volgende dag worden de lijstjes geteld (5 punten voor de nummer één, 4 voor de nummer twee, etc.) Degene die het lijstje geteld heeft geeft het onderwerp voor een nieuw lijstje aan. Vorige topics: Top 5 van de dag met daarin Radiohead, Wilco, Sonic Youth, Muse, Pink Floyd, debuutalbums, Lilly Allen en Belgische platen Top 5 van de dag #2 met daarin nummers zonder vocalen, The Kinks, The Nits, Jaren 60 Jazz, Bob Dylan, therapy? en Joy Division Top 5 van de dag #3 met daarin beste openingtracks, White Stripes, Franstalig, Leonard Cohen, punk rock, Dire Straits, happy hardcore en Fleetwood Mac Top 5 van de dag #4 met daarin beste gitarist, Nederlandse band, The Doors, Nirvana, Dance uit de 90s, R.E.M., James Bond theme songs, beste poppodium, beste livealbum en NBB (NextBestBand) Top 5 van de dag #5 met daarin Tom Waits, Damon Alburn, Engelse bands, Pet Shop Boys, Duitstalig, guilty pleasures, Koning/koningin liedjes en mooiste zangeres/bandlid Top 5 van de dag #6 met daarin Nederlandstalig, U2, Elvis Presley, 'nummers langer dan 7 min', Beastie Boys en '90s alternatieve dansvloer nummers' Top 5 van de dag #7 met daarin live hits, Neil Young, CCR, 2012, dierennamen en moeders Top 5 van de dag #8 met daarin dagen van de week, Golden Earring, water, The Who, liefdesliedjes, labels, American Recordings van Johnny Cash en de beste covers ooit Top 5 van de dag #9 met daarin mannen- of vrouwennaam in de titel, steden in de titel, winnende songfestivalliedjes, voedsel in de titel, niet Nederlands- of Engelstalig, Beck en solonummers van de vier Beatles Top 5 van de dag #10 Met daarin David bowie, micheal Jackson, Nederlandse Radioprogrammas, The velvet underground, Albumhoezen na 2000, The rolling stones, Tom Petty, Madonna, Homo 100. Top 5 van de dag #11 met daarin Joe Strummer, soundtracks, Police/Sting, Supertramp, jaren 90 albums, Led Zeppelin, liedjes over regen, toetsenisten en Talking Heads Top 5 van de dag #12 met daarin top 5 uit de tijd dat Nederland nog wél het EK won, songs met alcohol in de titel, bandjes die op woodstock stonden, Van Morrison, Blondie, Pixies, Tori Amos, Yes, Pearl Jam, BBQ platen Top 5 van de dag #13 met daarin solos, nick cave, 2012, shane macgowan, modest mouse, AC/DC, Duran duran, arcade fire, werk gerelateerd, jezus, red hot chilli peppers Top 5 van de dag #14 met daarin: Jamiroquai, 'beste songteksten', dubbelalbums, Prince, 'nummers over (on)geluk', 'Beatles-covers', Björk + Sugarcubes, The Cure, Pavement Top 5 van de dag #15 met daarin: Top 500 jaren '00, Portishead, Bruce Springsteen, alliteratie, nummers over de zon, muziek uit film niet voor film geschreven, Queen [ Bericht 1% gewijzigd door Da_Sandman op 25-07-2012 14:10:56 ] | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 13:38 |
Nieuwe Top 5: Guns 'n Roses | |
Norrage | woensdag 25 juli 2012 @ 13:39 |
Van Queen naar GNR | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 13:41 |
Van haar onder je neus naar haar over je schouders | |
Bosbeetle | woensdag 25 juli 2012 @ 13:41 |
1. Estranged 2. Welcome to the jungle 3. sweet child o' mine 4. yesterdays 5. Patience Heb niet zoveel met GnR | |
AgeEll | woensdag 25 juli 2012 @ 13:42 |
1. Estranged 2. Sweet Child o Mine 3. Civil War 4. Mr. Brownstone 5. You Could Be Mine | |
AgeEll | woensdag 25 juli 2012 @ 13:43 |
top nr1 en ik heb heel veel met GnR (van 86 tot 93) | |
Bosbeetle | woensdag 25 juli 2012 @ 13:43 |
Ik kende het nummer niet maar het is de favoriet van mijn vriendin en ik moet haar gelijk geven dat het toch wel een erg mooi nummer is | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 13:44 |
Eigen lijstje: 1. Estranged 2. Patience 3. Civil War 4. Live And Let Die 5. Coma | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 13:44 |
, al drie keer Estranged op nummer 1. Niet verwacht. | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 13:45 |
Heb bijna net zoveel met GnR als met Queen; 5 gaat dus net lukken. 1. Paradise City 2. Sweet Child o' Mine (single versie) 3. New Rose 4. You Could Be Mine 5. Welcome to the Jungle | |
AgeEll | woensdag 25 juli 2012 @ 13:46 |
Trilogie met November Rain en Don't Cry, erg vet nummer. | |
AgeEll | woensdag 25 juli 2012 @ 13:47 |
Sweet chold o mine, single versie. Is dat met de ingekorte gitaarsolo? Dat doen ze altijd op de radio en vind ik verschrikkelijk, verknallen die prachtige solo | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 13:48 |
Vooral het intro is anders, toen ik de lp versie voor het eerst hoorde dacht ik echt van 'waarom'. | |
Norrage | woensdag 25 juli 2012 @ 13:52 |
Hmm...dit was natuurlijk een van mijn jeugdzondes, maar ik heb dit denk ik echt al 10 jaar niet meer geluisterd. Toch een poging: 1. Don't Cry 2. Sweet Child 'O Mine 3. Knockin' On Heavens Door 4. Paradise City 5. November Rain | |
Zorro | woensdag 25 juli 2012 @ 13:54 |
1. Estranged 2. Civil War 3. You Could Be Mine 4. Sweet Child O' Mine 5. Used To Love Her | |
Norrage | woensdag 25 juli 2012 @ 14:01 |
Estranged echt nog nooit van gehoord, nu al 4x als #1....ga ik dan toch eens luisteren. En dat is dan het eerst GNR nummer dat ik in 10 jaar vrijwillig op zet | |
methodmich | woensdag 25 juli 2012 @ 14:06 |
Hmm, ik sla nog maar een dagje over. | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 14:07 |
en nummers over de Zon | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 14:11 |
Aangepast . | |
ValHallen | woensdag 25 juli 2012 @ 14:11 |
1. Estranged 2. Welcome to the jungle 3. Live and let die 4. Mr. Brownstone 5. You could be mine Vind Guns 'n Roses echt een kutband, 5 nummers kunnen nog net | |
Norrage | woensdag 25 juli 2012 @ 14:11 |
Don't Cry is toch wel een heel mooi nummer Guns 'N Roses is typisch zo'n band die je niet meer durft te luisteren als je voorbij de 16 jaar bent, maar stiekem zijn ze best goed | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 14:11 |
Luister er nog vrij veel naar eigenlijk . | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 14:16 |
Die ballads van ze vind ik over het algemeen vreselijk. Idem voor Queen trouwens. Maar als het gewoon harde rock is kan het er wel mee door. Maar Axl had vaker z'n mond moeten houden. | |
Norrage | woensdag 25 juli 2012 @ 14:19 |
Ik heb bij al die bands dat ik die ballads verschrikkelijk vind. Net als vrouwelijke zangeresjes in de refreinen van hiphoppers. Ze doen het volgens mij puur om nog wat extra zieltjes te winnen.... Maar Don't Cry vind ik dan nog wel aardig, want die is niet zo lang. Al die langgerekte pseudo Stairway To Heaven wannabe nummers Maar snap dan ook nog niet waarom Estranged nu al 6 keer genoemd is als #1, terwijl dat nummer onbekend (ook volgens last.fm in aantal plays) is en ook zo'n veels te lang vervelend ballad-gedrocht... | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 14:22 |
Estranged staat bij mij hoog op het lijstje alltime favorites.. . En New Rose, eigenlijk is alles van The Spaghetti Incident niet echt Guns 'n Roses natuurlijk. | |
Bosbeetle | woensdag 25 juli 2012 @ 14:22 |
hallo antagonist | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 14:25 |
omdat het een coveralbum is? dan zouden Knocking on Heaven's Door en Live and Let Die ook niet meetellen | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 14:27 |
Zit ook weer wat in . | |
Mexicanobakker | woensdag 25 juli 2012 @ 14:34 |
Ik ken maar 5 nummers van GnR 1. Sweet Child o' Mine 2. Welcome to the Jungle 3. November Rain 4. Paradise City 5. Knockin' on Heavens Door Meh, mijn band is het niet. | |
Sequencial | woensdag 25 juli 2012 @ 15:20 |
1. Rocket Queen 2. Paradise City 3. You Could Be Mine 4. Estranged 5. Welcome to the Jungle Tof dat Estranged zo vaak genoemd wordt! | |
AgeEll | woensdag 25 juli 2012 @ 15:27 |
Waarom jeugdzondes, die band is helemaal naar de knoppe gegaan, maar ze hebben echt een paar topalbums. Appetite for Destruction 1 van mijn alltime favo's. Leuk dat Estranged zo vaak wordt genoemd, ook door mensen die zeggen niet veel met ze te hebben. | |
Bosbeetle | woensdag 25 juli 2012 @ 15:47 |
als ik meer met ze gehad had had ik denk betere nummers op kunnen noemen. | |
Trashcanman | woensdag 25 juli 2012 @ 15:55 |
1.Coma 2.Estranged 3.Don't Cry 4.Mr. Brownstone 5.Civil War En er was geen plek meer voor Rocket Queen en you Could Be Mine | |
luna_lovegood | woensdag 25 juli 2012 @ 15:57 |
1. Civil war 2. Sweet child o' mine 3. November rain 4. Patience 5. Rocket queen | |
Modus | woensdag 25 juli 2012 @ 16:02 |
GnR. . 'Metal' voor mensen die niet van metal houden. En matje in je nek en open raampie in je Opel Manta. | |
Norrage | woensdag 25 juli 2012 @ 16:03 |
| |
Aardappeltaart | woensdag 25 juli 2012 @ 16:06 |
1. Live and let Die 2. Knocking on Heaven's door 3. Sweet Child 'o Mine 4. Paradise City 5. November Rain Heb niet zoveel met G'nR, vind wat liedjes mooi... | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 16:08 |
En je Top 5 is? | |
spijkerbroek | woensdag 25 juli 2012 @ 17:26 |
1. Paradise City 2. Civil war 3. Welcome to the jungle 4. Don't cry 5. November rain LOL @ de commentaren hier trouwens Zo af en toe een GnR'tje opzetten kan nog wel, maar ja, het is te metal voor pop en te pop voor metal. | |
ranja | woensdag 25 juli 2012 @ 17:32 |
Metal? Neuh, hardrock. | |
Da_Sandman | woensdag 25 juli 2012 @ 17:42 |
Precies, begrijp die reacties over metal ook niet helemaal. | |
Tackleberry | woensdag 25 juli 2012 @ 19:25 |
1. Paradise City 2. Welcome to the Jungle 3. Sweet Child o' Mine 4. You Could Be Mine 5. Live and Let Die | |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 08:57 |
Eerste keer voor alles, ik ga wel is tellen. | |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 09:16 |
1.Estranged - 36 2.Paradise City - 25 3.Sweet Child o Mine 4/5.Welcome to the Jungle/Civil War - 21 Duidelijke top 5. Daarna
| |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 09:16 |
Vandaag dan maar wel metal. Top 5: Metallica | |
bartrid | donderdag 26 juli 2012 @ 09:22 |
1) To live is to die 2) Fade to black 3) Orion 4) Master of puppets 5) Am I Evil? | |
Norrage | donderdag 26 juli 2012 @ 09:23 |
Help! 3 uberkut-bands op een rij Maar is goed voor de afwisseling | |
Da_Sandman | donderdag 26 juli 2012 @ 09:28 |
1. The Unforgiven II 2. The Unforgiven 3. One 4. The Memory Remains 5. Enter Sandman . [ Bericht 7% gewijzigd door Da_Sandman op 26-07-2012 10:01:13 ] | |
Bosbeetle | donderdag 26 juli 2012 @ 09:29 |
1. low man's lyric 2. one 3. enter sandman 4. master of puppets 5. orion wat zo in mij opkomt ik ben geen kenner.... | |
Sequencial | donderdag 26 juli 2012 @ 09:34 |
1. Enter Sandman 2. One 3. Master of Puppets 4. For Whom the Bell Tolls 5. Thorn Within | |
Maxerazzi | donderdag 26 juli 2012 @ 09:35 |
| |
ranja | donderdag 26 juli 2012 @ 09:40 |
1. Disposable Heroes 2. Creeping Death 3. One 4. Sad but True 5. Master of Puppets | |
spijkerbroek | donderdag 26 juli 2012 @ 09:44 |
1. The memory remains (die stem van Marianne Faithful ) 2. One 3. Master of puppets 4. Sad but true 5. My friend of misery | |
WeezerButler | donderdag 26 juli 2012 @ 09:51 |
01 Orion 02 Creeping Death 03 For whom the bell tolls 04 Enter Sandman 05 Battery | |
Da_Sandman | donderdag 26 juli 2012 @ 10:00 |
Oooh ik was The Memory Remains helemaal vergeten , . Even aanpassen nog. | |
spijkerbroek | donderdag 26 juli 2012 @ 10:07 |
| |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 10:10 |
Eigen lijstje: 1.One 2.Dispossable Heroes 3.For Whom the Bell Toll 4.Unforgiven II 5.The Day That Never Comes Veel te moeilijk dit. Maar 1 per album gedaan. | |
Jovatov | donderdag 26 juli 2012 @ 10:11 |
1. One 2. Master of Puppets 3. Hit the Lights 4. Battery 5. And Justice for All | |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 10:12 |
Ik ken jou echt nooit inschatten, dacht dat je dit niks zou vinden. Mooie top 5 | |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 10:12 |
Als je deze kutband nou telt, kan je weer zelf 1tje bedenken | |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 10:13 |
Hoe kom je dan bij je nummer 1. | |
Bosbeetle | donderdag 26 juli 2012 @ 10:17 |
omdat ik reload in mijn kast heb staan | |
ranja | donderdag 26 juli 2012 @ 10:23 |
Ik draai het niet veel meer maar als ik het weer eens opzet is het wel gaaf Ik heb 'One' nog in de Avondspits gehoord Creeping Death ken ik al vanaf de Havo (1981-86) toen klasgenoten die EP hadden (op 12") en ik die eens geleend had. Jaren later ook zelf gekocht trouwens. | |
Bosbeetle | donderdag 26 juli 2012 @ 10:24 |
Mijn broer heeft die EP ook op rood vinyl trots dat hij er op is (ik denk 1 van zn eerste echte metal aankopen daarvoor was het hard-rock) | |
ranja | donderdag 26 juli 2012 @ 10:26 |
oh de mijne is gewoon zwart. Wel een gaaf catalogusnummer trouwens: 12 KUT 112 | |
bartrid | donderdag 26 juli 2012 @ 10:29 |
Mooi nummer, dat was mijn nummer 6 en 1 van de weinige recentere nummers die ik kan waarderen... | |
fripper | donderdag 26 juli 2012 @ 10:33 |
1 Master of Puppets 2 Nothing Else Matters 3 Battery 4 One 5 The Unforgiven | |
Modus | donderdag 26 juli 2012 @ 10:39 |
1 Orion 2 Disposable heroes 3 And justice for all 4 The frayed ends of sanity 5 No remorse | |
Modus | donderdag 26 juli 2012 @ 10:43 |
Ik heb hem op goud vinyl. . http://shop.totallyvinyl.(...)36-music-for-nations | |
robdriessen | donderdag 26 juli 2012 @ 11:00 |
On | donderdag 26 juli 2012 @ 11:09 |
1. One 2. Master of Puppets 3. The Unforgiven 4. Enter Sandman 5. Fade to Black Als bassist zijnde ook even een shout out naar Anesthesia (Pulling Teeth) | |
MMUFC | donderdag 26 juli 2012 @ 11:10 |
1. Nothing Else Matters 2. One 3. Fuel 4. Die my Darling 5. St. Anger | |
Bosbeetle | donderdag 26 juli 2012 @ 11:12 |
Even een beeld voor de vorige top 5 | |
WeezerButler | donderdag 26 juli 2012 @ 11:15 |
Doet Axl mee in the Hobbit? | |
robdriessen | donderdag 26 juli 2012 @ 11:23 |
01 One 02 Enter Sandman 03 The Unforgiven 04 Fuel 05 Until It Sleeps Nou vooruit, nog eentje dan:
| |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 11:26 |
Eerste 4 nummers vind ik goed, dan houd het op. | |
Bosbeetle | donderdag 26 juli 2012 @ 11:28 |
Ik vind gewoon het hele idee dat metallica een nummer met een hurdy gurdy heeft gemaakt tof! | |
AgeEll | donderdag 26 juli 2012 @ 11:29 |
| |
Mexicanobakker | donderdag 26 juli 2012 @ 13:00 |
1 The Call of Ktulu 2 Fade to Black 3 Battery 4 One 5 Orion | |
Zorro | donderdag 26 juli 2012 @ 13:49 |
1. Fade To Black 2. The Unforgiven 3. Master Of Puppets 4. Seek & Destroy 5. One | |
Tackleberry | donderdag 26 juli 2012 @ 19:19 |
1. Suicide & Redemption 2. The Memory Remains 3. Enter Sandman 4. The Day That Never Comes 5. Cyanide | |
robdriessen | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:13 |
Ik stem ervoor dat Norrage vandaag gaat tellen | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:14 |
lol ok Straks jullie Marco Borsato top 5! denk er maar vast overna
| |
robdriessen | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:19 |
Joh, dat zit wel snor. | |
Da_Sandman | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:21 |
Is dat de waarheid?! | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:27 |
Nee ik bedenk wel wat beters, tenzij jullie vinden dat we een Marco Borsato top 5 moeten doen? | |
n00biedoobiedoo | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:28 |
Ik kom wel tot 5 | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:28 |
Bestaat er vetorecht in dit topic? Bij deze: veto. | |
Da_Sandman | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:29 |
Liever niet! | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:32 |
De Metallica top 5 (Ik heb nog nooit zoveel lijstjes moeten tellen en het was een crime om dat voor zo'n leuke band te doen ) 1. One - 46 2. Master of Puppets - 27 3. Enter Sandman - 20 4. The Unforgiven II - 15 (zijn Unforgiven en unforgiven II hetzelfde nummer of niet??? ) 5. Orion - 14 .. Fade to Black - 14 [ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 27-07-2012 09:38:54 ] | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:32 |
Ik kan overigens wel een top 5 maken met ergernissen met betrekking tot Marco Borsato, al heeft dat nog niet eens zozeer iets met hemzelf te maken. 1 t/m 5. Vrouwen die in een of andere sjofele danskroeg mee gaan krijsen met Ik Leef Niet Meer Voor Jou, daarbij een of andere spastische dans doen en hun Bacardi cola's morsen als ze weer overdreven een willekeurig iemand aanwijzen. | |
n00biedoobiedoo | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:32 |
Nee, je hebt zelfs nog een Unforgiven lll ook. | |
ranja | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:34 |
en straks de hele top 5 even in Spotify draaien he en met geluid op max. hoewel het een relatief softe top 5 is | |
Da_Sandman | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:35 |
En dat inderdaad met twee Unforgivens. En als bonus mag je Unforgiven III ook nog wel doen . | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:35 |
Er was maar 1 Unforgiven II dus ik dacht het een spelfout was, ik edit het straks ff. | |
Da_Sandman | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:36 |
Maar dan had ik op één en twee hetzelfde nummer gehad . | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:36 |
Ik merkte dat we nog niet een Jimi Hendrix top 5 hebben gehad! Dus bij deze: Jullie Jimi Hendrix top 5 | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:37 |
Oh kut...Ik heb niet gesorteerd op The en zonder The natuurlijk Ik edit de top 5 nog ff | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:42 |
1. Voodoo Chile (Hendrix en Winwood, veeg mij maar op) 2. Little Wing 3. Bold As Love 4. Red House 5. Hey Joe | |
Da_Sandman | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:47 |
Ik sla een rondje over... | |
On | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:47 |
1. Voodoo Child (Slight Return) 2. Purple Haze 3. Foxey Lady 4. Crosstown Traffic 5. Spanish Castle Magic | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:48 |
Je mag ook een Marco top 5 insturen hoor, bewaren we die voor de volgende keer. | |
robdriessen | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:53 |
01 Crosstown Traffic (zit in mijn hardloop podcasts! ) 02 Foxy Lady 03 All Along The Watchtower 04 Little Wing 05 Voodoo Child (Slight Return) Beetje the usual suspects Excuus aan Purple Haze en Hey Joe. [ Bericht 0% gewijzigd door robdriessen op 27-07-2012 10:02:05 ] | |
Da_Sandman | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:53 |
. | |
bartrid | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:55 |
1) Voodoo Child (slight return) 2) The wind cries mary 3) are you experienced? 4) Purple Haze 5) All along the watchtower [ Bericht 0% gewijzigd door bartrid op 27-07-2012 10:01:02 ] | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:56 |
Het is toch Voodoo Chile en Voodoo Child (Slight Return) en niet beide Voodoo Chile? Oftewel, bedoelen jullie nou de 14 minuten versie of de 5 minuten versie | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:58 |
Ik zie de fout alweer voorbij komen, dus even een reminder: het zijn Voodoo Chile en Voodoo Child (Slight Return). Edit: Norrage was me al voor. | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 09:59 |
Maar als ik hier kijk hebben ze het in de albumlijst over Voodoo Chile en Voodoo Child (slight return) (zoals ik het zei) maar in de recensie zelf hebben ze het wel over Voodoo Chile (Slight return) http://www.allmusic.com/album/electric-ladyland-mw0000527658 | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:00 |
Lijkt me een fout van de recensent. | |
bartrid | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:01 |
Typo, aangepast...Voodoo Chile is ook fijn trouwens. | |
robdriessen | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:02 |
Het komt van Wikipedia dus moet het waar zijn | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:06 |
Ah, dat ziet eruit als een leuk weetje om te laten vallen in een kroeggesprek. | |
On | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:09 |
Well, I stand up next to a mountain And I chop it down with the edge of my hand. | |
Sequencial | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:13 |
1. Little Wing 2. The Wind Cries Mary 3. Hey Joe 4. Purple Haze 5. Burning of the Midnight Lamp | |
oh-oh | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:14 |
1.All along the watchtower 2 The wind cries Mary 3 Crosstown Traffic 4 Foxy Lady 5 Are you experienced | |
Bosbeetle | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:15 |
De man was een held maar ik geen 5 nummers bedenken (ja wel bedenken maar dan doe ik hem zeker geen eer aan) | |
Maxerazzi | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:17 |
Voor als het vanavond gaat onweren en we afscheid nemen van het mooie weer: | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 10:34 |
Vorige week hem eigenlijk pas ontdekt (lees: gaan waarderen ) 1. All Along the Watchtower 2. Voodoo Chile 3. Voodoo Child (Slight Return) ze er maar allebei in dan :p 4. Up From The Skies 5. Little Wing Lastig, want ik ben Jimi nog aan het leren | |
WeezerButler | vrijdag 27 juli 2012 @ 11:52 |
1 All along the watchtower (ook 1 van mijn favo gitaarsolo's (in een nummer)) 2 Manic Depression 3 Crosstown traffic 4 May this be love 5 Castles made of sand | |
AgeEll | vrijdag 27 juli 2012 @ 12:03 |
Nee je hebt 3 delen. De eerste 2 zijn fantastisch, over 3 verschillen de meningen. Leuk dat je zo'n band moest tellen Geen verrassende uitslag btw | |
AgeEll | vrijdag 27 juli 2012 @ 12:04 |
Zo herkenbaar, en daarna Nobody's Wife van Anouk | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2012 @ 12:04 |
Op aanraden van Norrage naar dit topic gekomen. 1. Purple Haze 2. Voodoo Child (Slight Return) 3. Wild Thing 4. Hey Joe 5. Foxey Lady | |
AgeEll | vrijdag 27 juli 2012 @ 12:06 |
Same here | |
methodmich | vrijdag 27 juli 2012 @ 14:04 |
Nu weer Jimi Hendrix. Kom op Norrage, had meer van jou verwacht. | |
Mexicanobakker | vrijdag 27 juli 2012 @ 14:04 |
1. Crosstown Traffic 2. Voodoo Chile 3. Purple Haze 4. Hey Joe 5. All Along The Watchtower | |
Bosbeetle | vrijdag 27 juli 2012 @ 14:05 |
volgende top 5 liedjes die beginnen met een c en geen letter e bevatten [ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 27-07-2012 16:14:19 ] | |
Norrage | vrijdag 27 juli 2012 @ 14:06 |
Ik probeer ook lijstjes te bedenken die veel reacties krijgen!!! | |
luna_lovegood | vrijdag 27 juli 2012 @ 14:43 |
1. Voodoo child (slight return) 2. Little wing 3. All along the watchtower 4. Hey joe 5. Angel | |
Z | vrijdag 27 juli 2012 @ 14:47 |
1. Castles Made Of Sand 2. Angel 3. Little Wing 4. Hey Joe 5. Red House | |
ranja | vrijdag 27 juli 2012 @ 15:21 |
Hendrix, pionier die door z'n volgers ruimschoots is overtroffen. Ben niet zo'n fan als misschien zou moeten. 1. Crosstown Traffic 2. Foxy Lady 3. Purple Haze 4. Voodoo Child (Slight Return) 5. Are You Experienced? (al vind ik de coverversies van Belly en 360s een stuk beter) [ Bericht 1% gewijzigd door ranja op 27-07-2012 15:54:47 ] | |
BoerBert | vrijdag 27 juli 2012 @ 15:53 |
1. All along the watchtower 2. Power to love 3. Voodoo child (slight return) 4. Them Changes 5. 51st anniversary Honorable mention voor Love or Confusion . | |
methodmich | vrijdag 27 juli 2012 @ 17:08 |
Ja, dan was Marco Borsato toch beter geweest. | |
Peter88Online | vrijdag 27 juli 2012 @ 19:17 |
Hendrix 1. Little Wing 2. All Along The Watchtower 3. The Wind Cries Mary 4. Freedom 5. Voodoo Child | |
Os__ | vrijdag 27 juli 2012 @ 20:35 |
1. Red House 2. The Wind Cries Mary 3. Machine Gun 4. Voodoo Child (Slight Return) 5. Bold As Love | |
fripper | zaterdag 28 juli 2012 @ 09:33 |
1 Crosstown Traffic 2 The Star Spangled Banner 3 The Wind Cries Mary 4 Hey Joe 5 Purple Haze | |
ranja | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:25 |
Uitslag van Sjimmie: 1. All Along The Watchtower 32 2. Voodoo Child (Slight Return) 31 3. Crosstown Traffic 28 4. Little Wing 24 5. The Wind Cries Mary 22
| |
Norrage | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:27 |
Spannende top 5 | |
ranja | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:27 |
Voor vandaag: de top 5 bootleg albums. Wat zijn bootleg albums? Alles wat niet officieel is verschenen, dit zijn vaak live albums, soms ook b-kantjes verzamelaars, albums die 'op de plank' zijn blijven liggen, radio optredens e.d. maar in elk geval niet door de band of hun platenmaatschappij uitgegeven. Ach, dat zal ook wel duidelijk zijn in dit gezelschap denk ik | |
ranja | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:28 |
Eindelijk weer eens een duidelijke uitlsag met inderdaad niet zulke grote verschillen. Ik hoop dat ik de juiste voodoo's bij elkaar heb opgeteld | |
Bosbeetle | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:28 |
oeh damn .. ik ken echt heel weinig bootleg albums... meestal ontwijk ik ze | |
Norrage | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:31 |
Nou dat wordt een Bruce Springsteen top 5 voor mij....maar ik denk dat ik me onthoud van stemming vanwege het feit dat ik alleen tot Bruce kom | |
Mexicanobakker | zaterdag 28 juli 2012 @ 12:54 |
Ik pas deze. Ben hier niet zo goed in | |
Gatenkaas | zaterdag 28 juli 2012 @ 14:51 |
1. Pink Floyd - Animal Instincts 2. Led Zeppelin - Live at Knebworth 3. Hawkwind - Greasy Truckers 4. Pink Floyd - Supine the Sunshine 5. Rainbow - Donington | |
ranja | zaterdag 28 juli 2012 @ 16:39 |
Hm ik blijk zelf ook iets minder bootlegs te hebben dan ik dacht. Nou ja, ik heb wel veel maar vooral van 2 bands: Sonic Youth en The White Stripes. 1. The White Stripes - First Peel Session (lp, 4 sessies bij Peel in 2001) 2. Sonic Youth - The Walls Have Ears (cd, live waanzin uit 1986) 3. Bangles - How Is the Air Up There? (cd, outtakes en demos uit hun begintijd) 4. The White Stripes - I Think I Smell a Hype (lp, live, waarschijnlijk in een radiostudio) 5. Sonic Youth - Happiness Is a Warm Gun... (cd, b-kantjes + live) | |
fripper | zaterdag 28 juli 2012 @ 19:35 |
1 Marillion - Childhood Mysteries (Castle Donnington august 18th 1985) 2 yes - Stellar Attraction (1974 Boston) 3 Genesis - Six of the Best: Live in Milton Keynes 2nd October 1982 4 Pink Floyd - British Winter Tour 74 5 Pink Floyd - Oakland Coliseum 9-5-77 | |
Modus | zaterdag 28 juli 2012 @ 19:37 |
Hendrix -> skip bootlegs -> skip. | |
methodmich | zaterdag 28 juli 2012 @ 19:45 |
1 R.E.M. - Cuyahoga 2 Bob Dylan - Corrina, Corrina 3 Timesbold - Call To Arms 4 Iggy Pop - Candy 5 Cate Le Bon - Cyrk Die was dus simpel, maar bootlegs gaat hem helaas niet worden. | |
fripper | zaterdag 28 juli 2012 @ 20:04 |
Makkelijker dan bootlegs inderdaad : 1 Robert Fripp - Chicago 2 UK - Carrying No Cross 3 King Crimson - Cat Food 4 Twelfth Night - C.R.A.B. 5 Genesis - Cuckoo Cocoon | |
ranja | zaterdag 28 juli 2012 @ 20:05 |
Nu al lijstjes voor morgen aan het posten? | |
fripper | zaterdag 28 juli 2012 @ 20:12 |
Uiteraard wel eerst die van vandaag gedaan. Ik heb na 3 dagen nog steeds geen 5 leuke songs van GnR kunnen bedenken | |
I.R.Baboon | zaterdag 28 juli 2012 @ 22:00 |
Bootlegs sla ik ook over (net als metallica, Jimi en GnR), maar met die c's durf ik het wel aan. | |
Norrage | zaterdag 28 juli 2012 @ 22:11 |
Ok ik doe maar mijn Bruce bootleg lijstje, anders is deze top 5 wel heel rustig 1. Bruce Springsteen - Capitol Passaic '78 2. Bruce Springsteen - Prodigal Son At Winterland '78 3. Bruce Springsteen - Live At The Main Point '75 4. Bruce Springsteen - Roses in the Kansas Rain '85 5. Bruce Springsteen - Los Angeles, City of Angels '99 Zijn denk ik (samen met nog een paar andere bootlegs) mijn meest geluisterde dingen ooit, period | |
Arn0 | zaterdag 28 juli 2012 @ 22:30 |
1. John Lennon - Between The Lines 2. The Smiths - Thank Your Lucky Stars 3. The Beach Boys - Smile 4. Pulp - Live At Glastonbury '95 5. The Beatles - Purple Chick Deluxe Editions Erg leuk lijstonderwerp | |
Bookie65 | zondag 29 juli 2012 @ 00:35 |
1. Ween - Chocolate and Cheese Demos 2. The Pogues - With Joe Strummer in Dublin, Ireland 3. The Clash - From London To Jamaica 4. The Rolling Stones - Cocksucker Blues 5. Sublime - Contact Buzz | |
Aikara | zondag 29 juli 2012 @ 00:59 |
1. Savatage - Live devastation 2. Dream Theater - Forbidden dreams 3. Dream Theater - Lost in the sky 4. Transatlantic - Mike's silver hammer 5. Joe Satriani - Bospop 2000 | |
Maxerazzi | zondag 29 juli 2012 @ 09:54 |
Ik tel wel even, al weet ik niet of er überhaupt iets twee keer is genoemd. Edit: Dus niet. Edit2: Naar aanleiding van de post van Fripper onder mij roep ik alsnog Pink Floyd uit tot glorieuze winnaar van de vorige top 5. Voor vandaag een lijstje van mijn favoriete muzikant, het enigma van de Britse popmuziek: Top 5 songs van Nick Drake [ Bericht 42% gewijzigd door Maxerazzi op 29-07-2012 10:01:25 ] | |
fripper | zondag 29 juli 2012 @ 10:00 |
Pink Floyd - Animal Instincts is het zelfde als Pink Floyd - Oakland Coliseum 9-5-77, en daarmee de enige die dubbel is genoemd Nick Drake dus | |
Maxerazzi | zondag 29 juli 2012 @ 10:19 |
Lijstje kan bij mij iedere keer anders zijn, dus in principe is het inwisselbaar. Zijn muziek is een totale obsessie voor me geworden. Nog meer dan The Beatles, en dat zegt wel wat. 1. Place To Be (de home recorded versie prefereer ik nog iets meer t.a.v. de versie op Pink Moon) 2. Northern Sky 3. Hanging On A Star 4. From the Morning 5. Hazey Jane I (ook de home recorded versie, niet degene op Bryter Later) Ik wil nu het lijstje al weer veranderen. [ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 29-07-2012 10:38:32 ] | |
ranja | zondag 29 juli 2012 @ 10:44 |
deze keer sla ik over | |
fripper | zondag 29 juli 2012 @ 10:58 |
Ik heb alleen Five Leaves Left 1 River man 2 Day is Done 3 way to blue 4 Time Has Told Me 5 Fruit Tree | |
Norrage | zondag 29 juli 2012 @ 11:10 |
Nick Drake | |
Z | zondag 29 juli 2012 @ 11:19 |
Het is veels te lekker weer voor Nick. | |
Modus | zondag 29 juli 2012 @ 11:32 |
Nick ehhh. | |
Norrage | zondag 29 juli 2012 @ 11:37 |
Wel erg lastig lijstje. Ik zet zijn muziek altijd op en ga dan op de bank liggen en wegdromen ofzo, ik zou echt niet weten welke nummers ik nou precies mooi vind Maar ik heb het nu weer even opstaan, dan gaat het wel lukken En ook in de zomer is het heerlijk, wordt je een beetje zwoel en traag van en alles is dan minder vermoeiend | |
Maxerazzi | zondag 29 juli 2012 @ 11:48 |
Alle weersomstandigheden lenen zich voor Nicks muziek. | |
Bosbeetle | zondag 29 juli 2012 @ 12:54 |
dat was maar een grapje | |
Peter88Online | zondag 29 juli 2012 @ 12:57 |
1. Nothern Sky 2. River Man 3. Day Is Done 4. Sunday 5. Time Has Told Me | |
Norrage | zondag 29 juli 2012 @ 13:05 |
wat? Mijn lijstje dan maar: 1. Three Hours 2. Day Is Done 3. Hazey Jane II 4. Pink Moon 5. Place To Be Volstrekt onmogelijk | |
Aschkael | zondag 29 juli 2012 @ 13:05 |
01 pink moon 02 river man 03 things behind the sun 04 day is done 05 parasite | |
methodmich | zondag 29 juli 2012 @ 15:05 |
Zo, het kan weer eens. 1 Fuit Tree 2 Time Has Told Me 3 Day Is Done 4 At The Chime Of A City Clock 5 The Thoughts Of Mary Jane Op de één of andere manier springen qua losse nummers vooral de nummers op Five Leaves Left er wat mij betreft uit. | |
Gehenna | zondag 29 juli 2012 @ 15:19 |
Nick Drake , maar geen tijd meer voor een lijstje vandaag | |
Norrage | zondag 29 juli 2012 @ 16:04 |
Dat heb ik ook! Maar ik vind Five Leaves left weer minder een geheel | |
Arn0 | zondag 29 juli 2012 @ 19:35 |
1. Saturday Sun 2. Time Has Told Me 3. Pink Moon 4. The Thoughts Of Mary Jane 5. Northern Sky Erg moeilijk, met Nick Drake kan je nooit misgaan. Prachtig oeuvre | |
Mexicanobakker | zondag 29 juli 2012 @ 19:50 |
Dat is het altijd. | |
On | maandag 30 juli 2012 @ 00:12 |
1. Fruit Tree 2. Road 3. Hazey Jane II 4. Things Behind The Sun 5. River Man | |
WeezerButler | maandag 30 juli 2012 @ 09:49 |
01 Northern Sky 02 Poor boy 03 Pink Moon 04 Fruit Tree 05 River Man | |
WeezerButler | maandag 30 juli 2012 @ 10:02 |
Ik ga tellen !! | |
Norrage | maandag 30 juli 2012 @ 10:03 |
7 lijstjes. Ongeveer het gemiddelde voor de indie en alternatieve (folk) muziek. | |
WeezerButler | maandag 30 juli 2012 @ 10:20 |
01 Day is done 16 pnt 02 Northern Sky 15 pnt. 03 Pink Moon 13 pnt. 03 Fruit Tree 13 pnt. 03 River Man 13 pnt. Het moest er een keer van komen ; de top 5 van de belangrijkste "indie" band uit mijn jeugd. the Smiths | |
Gehenna | maandag 30 juli 2012 @ 10:23 |
wie? | |
bartrid | maandag 30 juli 2012 @ 10:27 |
je bent in de war met The Who Ik sla deze over. | |
Norrage | maandag 30 juli 2012 @ 10:28 |
Als Morrissey niet zou zingen zou ik het goede muziek vinden dus ik pas | |
WeezerButler | maandag 30 juli 2012 @ 10:33 |
Ze hebben wat instrumentals op de plaat gezet | |
Modus | maandag 30 juli 2012 @ 10:37 |
Paar briljante popliedjes gemaakt (Boy with the thorn in his side, Bigmouth strikes again), maar de rest van wat op Singles staat wil maar niet goed vallen hier. | |
Aschkael | maandag 30 juli 2012 @ 10:39 |
01 there is a light that never goes out 02 cemetary gates 03 how soon is now 04 you just haven´t earned it yet baby 05 last night i dreamed that somebody loved me | |
Maxerazzi | maandag 30 juli 2012 @ 10:52 |
1. There Is A Light That Never Goes Out 2. How Soon Is Now? 3. This Charming Man 4. Ask 5. The Boy With the Thorn In His Side | |
I.R.Baboon | maandag 30 juli 2012 @ 11:03 |
Smiths vind ik heel lastig... vind de albums uitstekend, maar als ik ze dan verder ga analyseren is het moeilijk om nummers te noemen (Vandaar wrs ook 3 openingsnummers...) Maar goed, een poging. 1) The Queen is Dead 2) You just haven't earned it yet baby 3) Cemetry Gates 4) Unhappy Birthday 5) The Headmasters Ritual (door edit pech voor reel around the fountain) [ Bericht 11% gewijzigd door I.R.Baboon op 30-07-2012 11:05:21 (was you just haven't earned it yet baby vergeten) ] | |
ranja | maandag 30 juli 2012 @ 11:13 |
tegenwoordig The Lay's. | |
ranja | maandag 30 juli 2012 @ 11:16 |
1. Bigmouth Strikes Again 2. Panic 3. Ask 4. Girlfriend in a Coma 5. The Queen is Dead | |
WeezerButler | maandag 30 juli 2012 @ 11:35 |
1 the headmaster ritual 2 Still ill 3 Half a person 4 Some girls are bigger than others 5 There is a light that never goes out | |
On | maandag 30 juli 2012 @ 12:12 |
1. How Soon Is Now? 2. There Is A Light That Never Goes Out 3. This Charming Man 4. Hand In Glove 5. Heaven Knows I'm Miserable Now | |
Beregd | maandag 30 juli 2012 @ 12:19 |
1. bigmouth strikes again 2. how soon is now? 3. there is a light that never goes out 4. this charming man 5. girlfriend in a coma | |
Gehenna | maandag 30 juli 2012 @ 12:31 |
1. The Queen is Dead 2. How Soon is Now? 3. Bigmouth Strikes Again 4. Never Had No One Ever 5. There is a Light That Never Goes Out The Smiths hebben toch wel een aantal geweldige songs gemaakt maar de meeste albumtracks doen me dan wel weer erg weinig... Ik begrijp al die lovende woorden over hun dan ook maar half | |
Z | maandag 30 juli 2012 @ 13:23 |
1. The Headmaster Ritual 2. This Charming Man 3. The Boy With the Thorn In His Side 4. Bigmouth Strikes Again 5. Girlfriend in a Coma Ik ken ook niet veel meer nummer dan deze ... | |
Peter88Online | maandag 30 juli 2012 @ 13:51 |
1. There is a Light That Never Goes Out 2. Asleep 3. This Charming Man 4. How Soon is Now? 5. Bigmouth Strikes Again | |
Arn0 | maandag 30 juli 2012 @ 14:01 |
1. There Is a Light That Never Goes Out 2. Suffer Little Children 3. This Charming Man 4. Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me 5. How Soon Is Now? Moeilijkste lijstje tot nu toe, quasi perfecte band. Zelfs hun album cuts zijn ongelofelijk goed. | |
n00biedoobiedoo | maandag 30 juli 2012 @ 14:07 |
01 the headmaster ritual 02 still ill 03 ask 04 panic 05 william, it was really nothing | |
methodmich | maandag 30 juli 2012 @ 15:06 |
Dit is wel een lastige, maar na wat schrappen is dit hem dan voor nu geworden: 1 Half A Person 2 There Is A Light That Never Goes Out 3 Stop Me If You Think You've Heard This One Before 4 Cemetry Gates 5 Heaven Knows I'm Miserable Now Met eervolle vermelding voor Please Please Please Let Me Get What I Want als ultiem Sinterklaasliedje. | |
LuciferRising | maandag 30 juli 2012 @ 15:37 |
1 There is A light that never goes out 2 How soon is now 3 Bigmouth strikes again 4 This Charming Man 5 Panic | |
fripper | maandag 30 juli 2012 @ 17:01 |
Ken er niks van / heb er niks mee | |
Mexicanobakker | maandag 30 juli 2012 @ 18:25 |
1. Bigmouth Strikes Again 2. Barbarism Begins at Home 3. How Soon Is Now? 4. Girlfriend in a Coma 5. Still Ill | |
Norrage | maandag 30 juli 2012 @ 18:34 |
Die titels zijn sowieso zelf al een top5 waard | |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 10:52 |
Ik ga tellen.... | |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:07 |
Smits top5. There is a light that never goes out - 37 Soon is Now - 25 Big Mouth Strikes Again - 24 This Charming Man - 22 Headhuntersmasters Ritual - 16 Hierna 22(!) andere nummers die niet meer dan 8 of 9 punten hebben. Men heeft erg zijn eigen favorieten. Ken ze voor de rest niet. [ Bericht 4% gewijzigd door AgeEll op 31-07-2012 14:15:50 ] | |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:08 |
Twijfelde erg, maar een makkelijke dan maar. Top5 favoriete albums uit de jaren 80 | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:15 |
1) XTC - Skylarking 2) The Fall - This nation's saving grace 3) Sonic Youth - Daydream Nation 4) Kate Bush - Hounds of Love 5) The The - Soul Mining (maar ja, Pixies, Smiths, New Order, er is zoveeeeeeeeel) | |
WeezerButler | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:26 |
01 the Smiths - the Queen is Dead 02 the Replacements - Let it be 03 the Pixies - Doolittle 04 Prince - Sign O'the times 05 the Sound - From the lions mouth 06 R.E.M. - Life's rich paegent [ Bericht 14% gewijzigd door WeezerButler op 31-07-2012 13:30:01 ] | |
WeezerButler | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:29 |
briljante mistyping | |
ranja | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:30 |
Was even in de verleiding om een poplijstje te maken maar toch maar gewoon gekopieerd uit m'n allertijdenlijst met een paar kleine aanpassingen. 1. Sonic Youth - Daydream Nation (1988) 2. Throwing Muses - Throwing Muses (1986) 3. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985) 4. The Bangles - All Over the Place (1984) 5. The Cure - Pornography (1982) | |
Norrage | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:31 |
Jaren 80 albums, interessant. Eens goed over nadenken | |
Maxerazzi | dinsdag 31 juli 2012 @ 11:51 |
1. Tom Waits - Rain Dogs 2. Talk Talk - Spirit of Eden 3. Joy Division - Closer 4. Tom Waits - Swordfishtrombones 5. The Smiths - The Queen Is Dead | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:06 |
1 Bruce Springsteen & The E Street Band - Live 75-85 (met afstand!) 2 Bruce Springsteen - Born In The USA 3 Bruce Springsteen - Tunnel Of Love 4 Bruce Springsteen - The River 5 Tom Petty - Full Moon Fever | |
Gehenna | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:07 |
1. Arvo Pärt - Tabula Rasa 2. The Cure - Disintegration 3. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun 4. My Bloody Valentine - Isn't Anything 5. EPMD - Strictly Business edit: deze post voelt zich beklemmend, zo tussen al die Bruce Springsteens... | |
Da_Sandman | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:09 |
1. Guns 'n Roses - Appetite For Destruction 2. Michael Jackson - Bad 3. Bruce Springsteen - Born In The USA 4. Bruce Springsteen - The River 5. Bruce Springsteen & The E Street Band - Live 75-85 | |
Norrage | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:18 |
Haha, ik zal geen Bruce Springsteen posten, geen fan de albums uit de jaren 80 | |
oh-oh | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:28 |
1 Paul Simon - Graceland 2 Prince - Parade 3 Prince- Sing 'O' the Times 4 Prince - America 5 Suzanne Vega - Solitude Standing | |
Earl_J_Hickey | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:47 |
Ook niet van de Live box? | |
bartrid | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:51 |
1) Fugazi - 13 Songs 2) My Bloody Valentine - Isn't Anything 3) Sonic Youth - Daydream nation 4) The fall - Hex Enduction Hour 5) Slayer - Reign in Blood | |
Norrage | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:56 |
Maar dat soort albums tel ik nooit mee, is namelijk geen "album" | |
Norrage | dinsdag 31 juli 2012 @ 12:58 |
Ik vind de jaren 80 behoorlijk waardeloos, maar er zijn een paar aardige platen gemaakt (maar van artiesten die niet perse hun oorsprong hebben in de jaren 80) 1. Tom Waits - Rain Dogs 2. Talk Talk - Spirit of Eden 3. The The - Mind Bomb 4. Bruce Springsteen - The River (ok, eentje dan) 5. Prince - Sign 'O The Times [ Bericht 6% gewijzigd door Norrage op 01-08-2012 00:43:07 ] | |
Peter88Online | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:00 |
1. U2 - The Unforgettable Fire 2. Bruce Springsteen - The River 3. Kate Bush - Hounds of Love 4. The Smiths - The Queen Is Dead 5. Michael Jackson - Thriller | |
AthCom | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:04 |
1. Judas Priest - Screaming for Vengeance (1982) 2. Slayer - Hell Awaits (1985) 3. Iron Maiden - Killers (1981) 4. Anthrax - Spreading the Disease (1985) 5. ZZ Top - Eliminator (1983) | |
Maxerazzi | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:04 |
Edit: never mind, ik dacht aan Laughing Stock | |
Norrage | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:05 |
Hmm, ik ging de jaren 80 lijst langs van RYM, en daar stond ie tussen? (maar dan zou Spirit of Eden nog later moeten zijn, want die is na Colour of Spring...dus dan mag jij die ook niet ) | |
Maxerazzi | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:05 |
Uhu, ik had fout gekeken. | |
Norrage | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:06 |
ninja-edit | |
Maxerazzi | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:06 |
Te sloom, helaas. | |
n00biedoobiedoo | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:07 |
01 Prince - Sign O' the Times 02 Talk Talk - the Colour of Spring 03 R.E.M. - Lifes Rich Pageant 04 New Order - Power Corruption & Lies 05 Pixies - Doolittle | |
WeezerButler | dinsdag 31 juli 2012 @ 13:28 |
Zat een paar minuutjes nadat ik m'n top 5 geplaatst al te denken.... Fuck, Sign O'the times vergeten. Moet er zeker wel in | |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:15 |
Ow, ken de band niet , was het fout | |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:18 |
Zelf natuurlijk ook lijstje: 1.Metallica – Master of Puppets (1986) 2.Guns ‘n Roses – Appetite for Destruction (1987) 3.U2 – Joshua Tree (1987) 4.Michael Jackson – Thriller (1982) 5.Metallica – And Justice For All (1988) | |
methodmich | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:23 |
Nou, speuren in mijn albumlijst aller tijden en filteren op jaren '80 levert deze top 5 op: 1 Pixies - Doolittle 2 De Artsen - Conny Waves With A Shell 3 Pixies - Surfer Rosa / Come On Pilgrim 4 The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys Vol. 1 5 The Stone Roses - The Stone Roses | |
Arn0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:27 |
1. The Smiths - The Queen Is Dead 2. The Stone Roses - The Stone Roses 3. The Cure - Disintegration 4. Joy Division - Closer 5. A Flock Of Seagulls - A Flock Of Seagulls | |
WeezerButler | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:32 |
Fijne plaat die 1e A Flock of Seagulls. Werd niet echt serieus genomen in Nederland (ook niet gek met die kapsels). Staan een paar hele fijne nummers op. Space Age love song staat in het lijstje van lievenummers van James Murphy http://www.tensongsthatsavedyourlife.com/music/james-murphy | |
Arn0 | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:33 |
Ja, ik vind het echt heerlijke synthpop. En wat mij betreft staat er ook geen filler op, werkt heerlijk als album of inderdaad individuele pareltjes zoals Space Age Love Song Al zal ik denk ik de enige zijn met dit album in zijn lijstje | |
WeezerButler | dinsdag 31 juli 2012 @ 14:51 |
Ok, even een klein quizje. Van welk recent nummer (3jaar oud) lijkt het intro sterk op deze ; | |
Aikara | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:03 |
1. Queensryche - Operation mindcrime 2. Savatage - Gutter ballet 3. Dream Theater - When dream and day unite 4. Metallica - Master of puppets 5. Joe Satriani - Surfing with the alien | |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:04 |
Editors - Papillon?? | |
WeezerButler | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:05 |
| |
AgeEll | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:29 |
Tnx | |
Bookie65 | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:50 |
1. The Clash - Sandinista! (1980) 2. The Pogues - Rum, Sodomy & The Lash (1985) 3. Tom Waits - Rain Dogs (1985) 4. Fishbone - Truth and Soul (1988) 5. Red Hot Chili Peppers - Uplift Mofo Party Plan (1987) | |
Desunoto | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:59 |
Jaren 80 is het decennium dat ik waarschijnlijk het minst luister (vanaf jaren 50 gerekend dan) Maar waar ik als eerste aan denk bij dat decennium is de paar gouden jaren van DEAD END. Even zo uit m'n hoofd: 1. DEAD END - Shambara 2. DEAD END - Ghost of Romance 3. Siouxsie and the Banshees - A Kiss in the Dreamhouse 4. X Japan - Vanishing Vision 5. EZO - EZO En dan heb je nog Mötley Crüe en zo, maar dat valt er weer net buiten. | |
ScottTracy | dinsdag 31 juli 2012 @ 15:59 |
1. Michael Jackson - Thriller (1982) 2. Kate Bush - Hounds of Love 3. The Smiths - The Queen Is Dead (1986) 4. Waterboys - This Is The Sea (1985) 5. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988) | |
bartrid | dinsdag 31 juli 2012 @ 16:09 |
Shit, PE vergeten... | |
On | dinsdag 31 juli 2012 @ 16:59 |
1. The Cure - Pornography (1982) 2. Sonic Youth - Daydream Nation (1988) 3. The Cure - Seventeen Seconds (1980) 4. The Chameleons - Script of the Bridge (1983) 5. Joy Division - Closer (1980) | |
Os__ | dinsdag 31 juli 2012 @ 18:41 |
1. Bill Evans - You Must Believe In Spring 2. Michael Jackson - Thriller 3. The Cure - Disintegration 4. Fela Kuti - Coffin for Head of State 5. De La Soul - 3 Feet High and Rising | |
Arcee | dinsdag 31 juli 2012 @ 18:59 |
1. Prince - Sign O' the Times 2. Doe Maar - Skunk 3. Doe Maar - Doris Day en Andere Stukken 4. Doe Maar - 4US 5. Prince - Purple Rain | |
fripper | dinsdag 31 juli 2012 @ 19:23 |
1 Marillion - Script for a Jester's Tear (1983) 2 IQ - Tales From the Lush Attic (1983) 3 Rush - Moving Pictures (1981) 4 King Crimson - Discipline (1981) 5 Philip Glass - Koyaanisqatsi (1983) | |
bartrid | dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42 |
Die Chameleons plaat kende ik nog niet. Klinkt goed. | |
Modus | dinsdag 31 juli 2012 @ 20:16 |
1 Slayer - Reign in blood 2 Yngwie J. Malmsteen's Rising Force - Odyssey 3 Metallica - Master of puppets 4 KISS - Creatures of the night 5 Human League - Dare! | |
On | dinsdag 31 juli 2012 @ 20:17 |
Lekkere krachtige post-punk plaat inderdaad. | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2012 @ 20:46 |
Toen ik de voorlaatste keer naar de kapper geweest was kwam ik terug met een kapsel dat meerdere malen een aflockofseagullskapsel genoemd is. In deze tijden vind ik dat wel een compliment, zeker omdat de opmerker ook kennis geeft van enige muzikale achtergrond. | |
I.R.Baboon | dinsdag 31 juli 2012 @ 20:49 |
Leuk dat een hoop albums toch wel weer ergens op andere lijstjes terugkomen. Wel jammer dat de enige andere Fallstemmer een ander album noemt, maar ja, that's life he (had ook nog wel The Frenz Experiment willen noemen, maar ik vind 1 album per band wel genoeg) | |
Ulx | dinsdag 31 juli 2012 @ 21:04 |
The Dream Syndicate - The Days of Wine and Roses R.E.M. - Fables of the Reconstruction Sonic Youth - Dydream Nation Ministry - The Mind is a Terrible Thing to Taste Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts | |
Aschkael | dinsdag 31 juli 2012 @ 22:34 |
01 talk talk - spirit of eden - 1988 02 the smiths - the queen is dead - 1986 03 the cure - disintegration - 1989 04 roxy music - avalon - 1982 05 elvis costello & the attractions - imperial bedroom - 1982 | |
Norrage | woensdag 1 augustus 2012 @ 00:42 |
Ik verander mij Colour of Spring wel ff in Spirit of Eden, voor de top 5 | |
Modus | woensdag 1 augustus 2012 @ 08:25 |
Ik zal ook een keer tellen en een nieuwe categorie doen, doordeweeks alleen geen tijd voor, dus zaterdag wil ik hem wel doen. | |
Aschkael | woensdag 1 augustus 2012 @ 10:02 |
beide natuurlijk geweldige platen...dus ik begrijp je dillemma spirit of eden vind ik als geheel zo'n unieke en mooie plaat...net even beter als the colour of spring | |
ScottTracy | woensdag 1 augustus 2012 @ 12:46 |
Uitslag: 1. the Smiths - the Queen is Dead - 19 2. Sonic Youth - Daydream Nation - 18 3. Prince - Sign 'O The Times - 16 4. The Cure - Disintegration - 13 5. Michael Jackson - Thriller - 12 Bubbling under Bruce Springsteen - The River 10 Guns 'n Roses - Appetite For Destruction 9 Kate Bush - Hounds of Love 9 Pixies - Doolittle 9 Talk Talk - Spirit of Eden 9 Metallica - Master of puppets 8 Tom Waits - Rain Dogs 8 Bruce Springsteen - Born In The USA 7 Bruce Springsteen & The E Street Band - Live 75-85 6 My Bloody Valentine - Isn't Anything 6 Slayer - Reign in Blood 6 The Cure - Pornography (1982) 6 | |
ScottTracy | woensdag 1 augustus 2012 @ 12:47 |
Vandaag: Kate Bush | |
Peter88Online | woensdag 1 augustus 2012 @ 12:52 |
1. Cloudbusting 2. This Woman’s Work 3. Running Up That Hill 4. The Man With The Child In His Eyes 5. And Dream Of Sheeps | |
Norrage | woensdag 1 augustus 2012 @ 13:09 |
Uitslag klopt niet, Talk Talk moet sowieso 13 punten zijn Of is mijn Spirit of eden edit niet meegeteld? (Die ik gister al veranderde ) | |
WeezerButler | woensdag 1 augustus 2012 @ 13:26 |
Kate Bush 01 the Man with the child in his eyes 02 Suspended in Gaffa 03 Running up that Hill 04 Under the Ivy 05 Wuthering Heights | |
ranja | woensdag 1 augustus 2012 @ 15:25 |
1. Running Up That Hill 2. Wuthering Heights 3. The Big Sky 4. Them Heavy People 5. Hammer Horror | |
n00biedoobiedoo | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:10 |
1 Running Up that Hill 2 The Man with the Child in his Eyes 3 Moments of Pleasure 4 Wuthering Heights 5 Sat in your Lap | |
Norrage | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:12 |
Kate Bush...ken niks anders dan Running up that Hill en Wuthering Heights... | |
ranja | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:23 |
spotify | |
Norrage | woensdag 1 augustus 2012 @ 16:29 |
Ik heb de rest ooit wel eens geprobeerd, maar dat was niet bevallen | |
ScottTracy | woensdag 1 augustus 2012 @ 17:16 |
Sorry, je hebt gelijk Heb het telbestandje niet meer, maar ik ga er vanuit dat de rest wel klopt | |
Mexicanobakker | woensdag 1 augustus 2012 @ 17:37 |
Cloudbusting Man with child in his eyes Running up that hill Wuthering Heights The Big Sky | |
Modus | woensdag 1 augustus 2012 @ 18:47 |
1 Wuthering heights 2 Cloudbusting 3 Babooshka 4 James and the cold gun 5 Army dreamers
| |
methodmich | woensdag 1 augustus 2012 @ 19:23 |
Tante Keet, leuke keuze. Ik ga wel voor 5 nummers van haar in mijn ogen beste album: 1 Wuthering Heights 2 James And The Cold Gun 3 Kite 4 The Man With The Child In His Eyes 5 Oh To Be In Love | |
spijkerbroek | woensdag 1 augustus 2012 @ 19:40 |
1. Cloudbusting 2. Wutherings Heights 3. Don't give up (met Peter Gabriel) 4. Running up that hill 5. The man with the child in his eyes En als 3 niet mag (wegens duet), dan schuiven 4 en 5 een plaatsje naar boven wordt de nieuwe nummer 5: James and the cold gun | |
fripper | woensdag 1 augustus 2012 @ 20:12 |
1 Wutherings Heights 2 The man with the child in his eyes 3 L'Amour Looks Something Like You 4 Violin 5 Them Heavy People | |
ScottTracy | woensdag 1 augustus 2012 @ 20:17 |
1. Cloudbusting 2. Running Up That Hill 3. Babooshka 4. Moving 5. The Man with the Child in His Eyes | |
methodmich | donderdag 2 augustus 2012 @ 12:02 |
Nou, wat een duidelijke top 4 bij Kate Bush: 1. Wuthering Heights 28 2. Running Up That Hill 25 3. Cloudbusting 24 4. The Man With The Child In His Eyes 23 5. Babooshka 6 =. James And The Cold Gun 6 Voor vandaag Het woord bij de daad, ofwel het lied bij de daad. Kortom, jouw top 5 over 'de daad'. Van het consumeren van de vleselijke liefde tot alle aanverwante handelingen. [ Bericht 6% gewijzigd door methodmich op 02-08-2012 14:03:28 ] | |
n00biedoobiedoo | donderdag 2 augustus 2012 @ 12:40 |
edit: ff nadenken [ Bericht 87% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 02-08-2012 14:08:07 ] | |
methodmich | donderdag 2 augustus 2012 @ 13:18 |
Hmm, de bedoeling was eigenlijk 'liederen over de daad', maar heb er nu maar Gorki van gemaakt. | |
ranja | donderdag 2 augustus 2012 @ 13:19 |
daar ken ik maar 2 nummers van, gaat 'm niet worden. | |
Norrage | donderdag 2 augustus 2012 @ 13:20 |
Gaat me ook niet lukken | |
Da_Sandman | donderdag 2 augustus 2012 @ 13:20 |
Gorki . | |
Maxerazzi | donderdag 2 augustus 2012 @ 13:23 |
Change it back, please. ps. wat is een Gorki? | |
n00biedoobiedoo | donderdag 2 augustus 2012 @ 13:33 |
Ow, eigenlijke optie is ook prima hoor, kan ik ook wel wat mee | |
Peter88Online | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:01 |
Ik ken ook te weinig van Gorki om daar een top 5 van samen te stellen. | |
methodmich | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:04 |
Nou, dan gaan we gewoon weer seksen. Onderwerp is terug naar de oorsprong, moet noobie even z'n inzending aanpassen. En de rest kan knallen! | |
n00biedoobiedoo | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:24 |
1 Marvin Gaye - Let's Get It On 2 Prince - Do Me Baby 3 Another Level - Freak Me 4 Aaliyah - Rock the Boat 5 Jodeci - Freek'N You Omdat een liedje over seks ook goed moet glijen. | |
ScottTracy | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:24 |
1. Marvin Gaye - Let's Get It On 2. Nine Inch Nails - Closer 3. James Brown - Sex Machine 4. Opgezwolle - Passievrucht/Bosmuis 5. Tenacious D - Fuck Her Gently | |
Norrage | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:25 |
Kan je wel goed een Prince top 5 van maken | |
AthCom | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:27 |
1. ZZ Top - Pearl Necklace 2. Gwar - Sexecutioner En ... verder kom ik (nu even) niet. | |
WeezerButler | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:30 |
01 Peaches - Fuck the pain away 02 AC/DC - You shook me all night long 03 Sebadoh - Homemade 04 Prince - Jack u off 05 Consolidated ft. the Yeastie girls - You Suck | |
Z | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:31 |
1. Niks 2. Flying Lotus - Lovers Melt 2 3. Flying Lotus - Lovers Melt 3 4. Flying Lotus - Lovers Melt 1 5. ... Eigenlijk staat er bijna nooit wat op. Leidt alleen maar af. | |
n00biedoobiedoo | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:34 |
Eervolle vermelding. Prima tekst, prima nummer. Maar niet geil genoeg voor de Top 5. | |
spijkerbroek | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:44 |
1. Marvin Gaye - Sexual healing 2. Sade - No ordinary love 3. Chris Isaak - Wicked game 4. Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je t'aime, moi non plus 5. Led Zeppelin - Whole lotta love Maar er staat eigenlijk nooit muziek aan.. stel je hebt het niet helemaal goed ingesteld en er komt ineens "Ich bin Schnappi, das kleine Krokodil" voorbij.. | |
Norrage | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:45 |
Gewoon muziek zonder tekst opzetten, dat is het veiligst. | |
spijkerbroek | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:51 |
Mja, Ride of the Valkyries lijkt me ook niet zo'n goede keus.. tenzij je partner op bed ligt te wachten en jij in je Supermankostuum de slaapkamerdeur opengooit en naar binnen springt.. (en dan maar hopen dat je partner geen lachstuip krijgt) | |
Peter88Online | donderdag 2 augustus 2012 @ 14:53 |
1. Marvin Gaye - Let's Get It On 2. Led Zeppelin - Whole lotta love 3. LL Cool J - Doin' It 4. Janis Joplin - One Night Stand 5. Fleetwood Mac - Tusk | |
methodmich | donderdag 2 augustus 2012 @ 15:06 |
Het hoeft niet aan te staan bij de daad, als het lied er maar over gaat. Eigen inzending: 1 Leonard Cohen - Hallelujah (verpakt in religieuze verwijzingen) 2 Liz Phair - Flower (directe benadering) 3 Pulp - The Birds In Your Garden (voor de aarzelende man) 4 CocoRosie - Summer Breeze (voor de trieste kant) 5 Aidan Moffat - Glasgow Jubilee (van betaalde liefde en buitenechtelijke slippertjes tot erectieproblemen) | |
Z | donderdag 2 augustus 2012 @ 15:11 |
Ik was deze nog vergeten: | |
ranja | donderdag 2 augustus 2012 @ 19:58 |
1. Bikini Kill - I Like Fucking 2. Giant Drag - YFLMD you fuck like my dad 3. Liz Phair - HWC hot white cum 4. Prince - Jack U off 5. Consolidated - You Suck | |
LuciferRising | donderdag 2 augustus 2012 @ 20:28 |
1 Oblivians - And then i fucked her. 2 GG Allin - Gime some head. 3 Spider Babies - My cock, your ass. 4 Dwarves - Let's fuck. 5 Peaches - Fuck the pain away |