Wim Koopman, hij fiets helaas geen rondjes meer, ze hebben hem na 30 jaar Gedwongen opgenomen, omdat zijn gezondheid te zwak werdquote:Op maandag 9 juli 2012 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat was vast Willem de Wielrenner. Die op een kilometer hoogte een rondje rijd op de piste binnen 1 seconde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hangt zeer sterk van de wind af (tenminste bij heel veel segmenten hier in nederland) mijn beste tijd op dat segment heb ik ook gereden met wind in de rug, dat is trouwens niet zo moeilijk want dat is ook de enigste keer dat ik hem die kant op heb gefietst.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Hier bijvoorbeeld.
http://app.strava.com/segments/1342260
Al klopt dat dan wel weer, peleton met de ronde van noord holland volgens mij
Het hangt ook sterk af van de wind.
Hier is toch een apart topic voor ..........quote:Op maandag 9 juli 2012 23:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat zijn merken waar ik niet eens naar hoef te kijken voor een 2e hands fiets? En naar welke juist wel? Wat kan/mag ik verwachten voor zeg ¤300 ongeveer?
Geeft niet hoor, je mag het ook best hier vragen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
......... Dat wist ik op dat moment nog niet.......
Inderdaad! Blijft leuk om een bekertje binnen te slepenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Het hangt zeer sterk van de wind af (tenminste bij heel veel segmenten hier in nederland) mijn beste tijd op dat segment heb ik ook gereden met wind in de rug, dat is trouwens niet zo moeilijk want dat is ook de enigste keer dat ik hem die kant op heb gefietst.
Ik vind het wel leuk dat je op sommige plekken gewoon een uitdaging heb voor als je zin in heb om even een stukje los te gaan.
Vanmiddag eens een paar segmentjes proberenquote:Op maandag 9 juli 2012 23:00 schreef the_critic het volgende:
achievements, KOM's, elkaar volgen, clubs... nog genoeg dingen die me niets zeggen. Moet me maar eens beter inlezen
Daarmee kan je controleren of het grote verhalen uurtje weer is gestartquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Vanmiddag eens een paar segmentjes proberenMis alleen nog wel de toegevoegde waarde van de FOK! club. Spannend om mensen te volgen die niet in de buurt fietsen
![]()
Top concept wel!
Weten jullie sowieso een plek waar mooie routes in Nederland staan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand hier bekend in de regio Utrecht/Utrechtse Heuvelrug en die misschien een mooie route heeft? Ongeveer 100 km vanaf het gebied tussen Utrecht en Amersfoort in richting de Utrechtse Heuvelrug met wat 'beklimmingen'.
Ik ga volgende week met een groepje een rondje van ~200km maken vanaf Amsterdam richting de heuvelrug en zoek dus wat mooie wegen om te fietsen en aangezien ik niet echt (helemaal niet) bekend ben in het gebied kan ik wel wat hulp gebruiken, het liefst geen lange stukken langs de snelweg en een beetje fatsoenlijk wegdek.
My hometownquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand hier bekend in de regio Utrecht/Utrechtse Heuvelrug en die misschien een mooie route heeft? Ongeveer 100 km vanaf het gebied tussen Utrecht en Amersfoort in richting de Utrechtse Heuvelrug met wat 'beklimmingen'.
Ik ga volgende week met een groepje een rondje van ~200km maken vanaf Amsterdam richting de heuvelrug en zoek dus wat mooie wegen om te fietsen en aangezien ik niet echt (helemaal niet) bekend ben in het gebied kan ik wel wat hulp gebruiken, het liefst geen lange stukken langs de snelweg en een beetje fatsoenlijk wegdek.
Kan je inderdaad, zoals Patroon al zei, kijken hoe hard de andere rijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Vanmiddag eens een paar segmentjes proberenMis alleen nog wel de toegevoegde waarde van de FOK! club. Spannend om mensen te volgen die niet in de buurt fietsen
![]()
Top concept wel!
Alsof ze mij hier serieus nemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weet ik, had al toestemming van kano![]()
Vast is vast.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:22 schreef the85mc het volgende:
Nog een vraagje over mn schoenen, heb net die SPD dingen gemonteerd, zitten die zo goed? Heb ze in de achterste gaten gemonteerd. Heb ze gewoon handvast gedraaid, of moeten ze echt megavast zitten? Heb die noppen voorop niet gemonteerd, misschien ga ik dat voor boswerk nog wel doen.
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
My hometown
Zie de route van mijn vreeswijk-vreeswijk meet bijvoorbeeld.
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Fietsmeet-Vreeswijk
Specialized is sinds een tijdje van mening dat de bal van je voet tussen de knokkel van je dikke en kleine teen zit. De knokkel van je kleine teen zit iets meer achter die van de grote teen waardoor de as van de pedaal iets meer naar achteren komt. Hierdoor kan je net wat beter je krachten kwijt. Dit bevalt mij erg goed en van slapende tenen heb ik ook nooit meer iets gemerkt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:46 schreef the_critic het volgende:
de as van je pedaal (dus waarmee bij in de cranck vast zit) moet midden onder de bal van voet doorlopen (breedste gedeelte van je voet). Dat is op een foto niet in te schatten. En ja, ze moeten goed vast zitten.. door in en uit te klikken komen er veel krachten op te staan, dan wil je niet dat je plaatjes verschuiven gaan
Bijna mijn "dagelijkse" trainingsrondje.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
My hometown
Zie de route van mijn vreeswijk-vreeswijk meet bijvoorbeeld.
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Fietsmeet-Vreeswijk
mmmmmm antwoord is niet fout , en zeker het uitgangspunt waar mee je moet beginnen , maar je hebt wel te maken met persoonlijke voorkeuren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vast is vast.
Qua afstelling moet je even kijken of de bal van je voet goed boven het hart van de pedaal zit.
het lijkt mij dat je het met een racefiets langer uit houdt op de weg dan een mountainbike...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:03 schreef the85mc het volgende:
Heb ze maar wat vaster gedraaid, maar je kunt em aan blijven draaien. Dus op een gegeven moment maar gestopt. Geloof dat ie nu wel recht onder de bal van mn voet zit. Donderdag maar eens even proberen. Die voorste stand zit meer op de plaats waar specialized zegt dat ie zit. Ga het gewoon proberen en kijken wat bevalt.
Het is ook eerste keer op een racefiets, kijken of dat nou totaal anders fietst dan een MTB. Waarschijnlijk wel omdat het ook nog een tandem is. Ben ook benieuwd hoe snel dat nou gaat. Op MTB trap ik alleen rond de 30 km/u op de weg zonder klikpedalen of whatever. En nu dus racefiets en met 2 man erop. Tegen de 40km/u ofzo?
O, ik doe nu 55 km in 2 uur met stoplichten etc op de MTB. 'Kruissnelheid' is ongeveer 31,32 km/u.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:04 schreef Olle. het volgende:
[..]
het lijkt mij dat je het met een racefiets langer uit houdt op de weg dan een mountainbike...
Als je alleen al kijkt naar de banden.
Met de racefiets alleen haal ik gemiddeld 30 km per uur alleen, maar dat was 30 minuten..
Denk dat dit daarna wel aardig ineen zakt
Ik heb het ook over het uitgangspunt. Kan namelijk niet iemand zijn voorkeur weten. Toch ben ik wel van mening dat je niet teveel van de standaard af moet wijken, omdat je dan meer rendement inlevert dan je lief is. Wanneer je plaatjes hebt die al een vrijheid in zijwaartse beweging geven dan zoeken je voeten zelf wel de goede positie. Het is namelijk zo dat je lichaam bij maximale inspanning zelf in een zo efficiënt mogelijke houding gaat functioneren, mits hij de ruimte heeft om dat te doen (bij zwarte plaatjes dus niet).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef dop het volgende:
[..]
mmmmmm antwoord is niet fout , en zeker het uitgangspunt waar mee je moet beginnen , maar je hebt wel te maken met persoonlijke voorkeuren.
belangerijkste is dat het prettig fiets en je geen pijntjes krijgt op rare plekken.
wat aandraaien betreft de plaatjes hebben aan de onderkant groefjes of puntjes die in de zool drukken, als je 100% tevreden bent kun je ze muurvast draaien, en drukken de puntjes of groeven vast in je zool.
als je dus nog wat wil stellen is het vaak slim ze niet gelijk helemaal muur vast te zetten.
ze hoeven ook niet kaars recht , ik zelf fiets met mijn hiel iets naar buiten, maar ook dat is persoonlijke voorkeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |