abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110523029
quote:
11s.gif Op donderdag 19 april 2012 07:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het is landbouwgebied met weinig natuurwaarde en biodiversiteit dat plaats maakt voor een dynamischer gebied met veel meer natuurwaarde dus in die zin is het echt wel een positieve ontwikkeling.
Het is "maar landbouw gebied" sprak de mens, smeerde roomboter op zijn tarwebrood en bestrooide het met maisvlokken.
Volledig vertrokken uit de echte wereld. Melk komt uit de melkfabriek, meel uit de meelfabriek en ham uit de hamfabriek.
pi_110523083
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:31 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Het is "maar landbouw gebied" sprak de mens, smeerde roomboter op zijn tarwebrood en bestrooide het met maisvlokken.
Volledig vertrokken uit de echte wereld. Melk komt uit de melkfabriek, meel uit de meelfabriek en ham uit de hamfabriek.
Het is maar zeer de vraag of dergelijk landbouwgebied wel voor dergelijke goederen gebruikt wordt. Het is een afgelegen gebied waar vermoedelijk eerder suikerbieten met subsidie geteeld zullen worden.
  donderdag 19 april 2012 @ 10:56:22 #153
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110523768
quote:
11s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is maar zeer de vraag of dergelijk landbouwgebied wel voor dergelijke goederen gebruikt wordt. Het is een afgelegen gebied waar vermoedelijk eerder suikerbieten met subsidie geteeld zullen worden.
Zo afgelegen is het nou ook weer niet, die polder ligt zowat in de Antwerpse haven...

Maar het is inderdaad een akkerbouwgebied. Graan, suikerbieten, aardappelen, uien, wortelen. Omdat het Zeeuws-Vlaanderen is, zal er misschien ook wel vlas verbouwd worden.
pi_110524536
Kan iemand me trouwens eens uitleggen waarom alleen de Hedwigepolder in deze discussie als 'goed landbouwgebied' geldt? Dat gezeik heb ik namelijk niet gehoord toen het alternatief van de ontpoldering van de Welzinge- en Schorerpolder er lag (wat op google maps toch ook wel op behoorlijk goede landbouwgrond lijkt).
pi_110525741
Iedereen die in dit landje, waar bijna 500 mensen op een vierkante kilometer wonen(ongekend wereldwijd) vind dat stukken van dit Madurodamlandje, na 200 jaar weer onder water moeten worden gezet, is een gevaar voor de bewoners van deze postzegel, daarenboven wereldvreemd en niet goed bij zijn hoofd.
Woont zelf waarschijnlijk eenzaam op een berg.
pi_110525832
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:22 schreef Tocadisco het volgende:
Kan iemand me trouwens eens uitleggen waarom alleen de Hedwigepolder in deze discussie als 'goed landbouwgebied' geldt? Dat gezeik heb ik namelijk niet gehoord toen het alternatief van de ontpoldering van de Welzinge- en Schorerpolder er lag (wat op google maps toch ook wel op behoorlijk goede landbouwgrond lijkt).
Ontpoldering. Welke slaapkamergeleerde komt op die wereldvreemde ideeën?
pi_110526024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:56 schreef Truffelvarken het volgende:
Iedereen die in dit landje, waar bijna 500 mensen op een vierkante kilometer wonen(ongekend wereldwijd) vind dat stukken van dit Madurodamlandje, na 200 jaar weer onder water moeten worden gezet, is een gevaar voor de bewoners van deze postzegel, daarenboven wereldvreemd en niet goed bij zijn hoofd.
_O_
pi_110526173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:56 schreef Truffelvarken het volgende:
Alleen de Randstad en delen van Noord-Brabant kan je als echt overbevolkt zien, voor de rest is er nog genoeg plaats in de rest van Nederland (en alsof die 3 km2 die onder water komt te staan zo'n enorme ramp voor de bevolkingsdichtheid betekent :')).
pi_110526345
Fijne discussie over ontpoldering die mijns inziens totaal overbodig is in dit geval. De vraag moet niet zijn 'moeten we ontpolderen?'. De vraag moet zijn 'houden we ons aan onze afspraken?'. We hebben immers een verdrag met onze zuiderburen gesloten.

Daar kun je op terugkomen, maar bedenk wel wat de gevolgen zijn van een dergelijke onbetrouwbare opstelling.
pi_110526502
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Qua diepgang zit Rotterdam niet aan het limiet voor grote containerschepen. Een groot containerschip (11000 tot 14000 TEU) steekt tussen de 14,5 en 15,5 meter diep. De grootste diepgang die Rotterdam kan ontvangen is echter 24,5 meter diep, er is dus nog zat ruimte onder de kiel om het voorzichtig uit te drukken. In de toekomst is de verwachting dat er nog grotere containerschepen komen, ontwerpen voor 18000 TEU containerschepen liggen al op de plank. Echter, de geometrie van containerschepen is dusdanig dat de benodigde extra diepgang afneemt naarmate de capaciteit van een containerschip toeneemt. Ook voor deze categorie containerschepen is de haven van Rotterdam dus zonder enkele beperking geschikt.
correct me if i'm wrong, maar konden de grootste schepen niet met 1 meter speling alleen bij vloed binnenkomen bij rotterdam?

hoewel die natuurlijk uberhaupt antwerpen niet halen.
  donderdag 19 april 2012 @ 12:32:03 #161
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110526889
quote:
Koppejan steunt deels ontpolderen Hedwige
CDA-Kamerlid Ad Koppejan steunt het voorstel van staatssecretaris van Landbouw Henk Bleker (CDA) om de Hedwigepolder deels onder water te zetten. Dat bleek donderdag tijdens het debat over de voorstellen van de bewindsman.

Koppejan was de afgelopen jaren een van de felste bestrijders van de afspraken met Vlaanderen om de dijken van de Hedwigepolder door te prikken. "Ik heb er als een leeuw voor gestreden", zei de Zeeuw donderdag. Hij noemde het 'winst' dat het grootste gedeelte van de polder nu wordt behouden; Bleker wil een derde van de polder onder water zetten plus een paar andere gebieden.

"Het is ook een compromis dat pijn doet en waar niemand helemaal blij van wordt", zei hij. Langer doorpraten vergroot echter de kans dat de Hedwigepolder alsnog helemaal wordt ontpolderd. "Er komt een moment dat je de discussie met elkaar moet willen afsluiten", zei hij. "Dat moment is nu aangebroken. Dat is ook een moeilijk moment, voor de Zeeuwen en voor mij persoonlijk."

Wel eiste hij dat in de toekomst nooit meer op een dergelijke manier afspraken wordt gemaakt over ontpoldering en dat de kosten niet meer bedragen dan 190 miljoen euro.

De instemming van Koppejan leverde hem hoon op van de oppositie. Het CDA breekt een verkiezingsbelofte en Koppejan 'buigt voor de technocraten uit Brussel', zei Henk van Gerven (SP). Hero Brinkman beschuldigde Koppejan van een draai en daagde hem uit de juridische strijd met de Europese Commissie aan te gaan. Brussel verzet zich tegen het plan om de Hedwigepolder in zijn geheel te sparen.
Bron: Nieuws.nl

Mijn broek zakt af van deze man. :r Eerst steunde hij de Zeeuwen en nu wil hij 1/3 onder water zetten. Deze beste man wil gewoon zijn zetel en zijn carrière in de partij veiligstellen. :')
pi_110527578
Gut, Koppejan die weer eens z'n belofte niet nakomt... wát een verrassing... Zucht.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_110527856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Alleen de Randstad en delen van Noord-Brabant kan je als echt overbevolkt zien, voor de rest is er nog genoeg plaats in de rest van Nederland (en alsof die 3 km2 die onder water komt te staan zo'n enorme ramp voor de bevolkingsdichtheid betekent :')).
Ik woon buiten de Randstad(dat is natuurlijk gewoon een stad) en ook hier is het overvol. Het is een verademing als ik de Duitse of andere grenzen passeer.
Elk land dat niet genoeg grond heeft om voor zijn eigen mensen het eten te verbouwen, is overbevolkt.
Dat was ons landje 50 jaar geleden al met 10 miljoen, zeker volgens de toenmalige Drees regering en Juliana onze geliefde koningin.
Vandaar dat deze wijze mensen, luidkeels voor radio en andere media, emigratie van de overtollige Nederlanders aanprezen.
  donderdag 19 april 2012 @ 13:10:45 #164
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110528239
:{
  donderdag 19 april 2012 @ 13:11:10 #165
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110528262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:00 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Elk land dat niet genoeg grond heeft om voor zijn eigen mensen het eten te verbouwen, is overbevolkt.
Het is je bekend dat we ¤25mld meer agrarische producten exporteren als importeren?
pi_110528393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Mijn broek zakt af van deze man. :r Eerst steunde hij de Zeeuwen en nu wil hij 1/3 onder water zetten. Deze beste man wil gewoon zijn zetel en zijn carrière in de partij veiligstellen. :')
'De zeeuwen' steunen. Alsof er ook maar bekend is hoe de meningen precies verdeeld zijn over heel Zeeland. De enige die je hoort zijn de mensen die er wat op tegen hebben. Geloof mij nou maar, de rest zal 't echt een rotzorg wezen. Al die ophef, tijd en moeite over een stuk grond van 8 voetbalvelden groot. :')
  donderdag 19 april 2012 @ 13:17:20 #167
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110528477
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Koppejan (en Ferrier) is gewoon aandachtsgeil. Zoveel mogelijk roepen en voor de camera komen, maar als 't puntje bij 't paaltje komt stemt hij gewoon altijd mee met de partij. Gewoon de standaard kansloze rukker waar iedereen in de familie zich voor schaamt.

Ik zou zeggen; negeren die zak.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 19 april 2012 @ 13:23:16 #168
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110528716
Er schijnt nu een debat aan de gang te zijn over de Hedwigepolder.
pi_110530673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:00 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Vandaar dat deze wijze mensen, luidkeels voor radio en andere media, emigratie van de overtollige Nederlanders aanprezen.
Dat had toch echt vooral te maken met het feit dat het halve land in puin lag en er hier amper werk was.
pi_110532945
quote:
Het is je bekend dat we ¤25mld meer agrarische producten exporteren als importeren?
Interessant weetje.
Nu de bonusvraag. Zouden we onze eigen monden kunnen voeden wanneer we geen kunstmest zouden hebben?
Het is een kwestie van tijd (50-100 jaar?) dat dat daadwerkelijk het geval gaat zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_110538700
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat had toch echt vooral te maken met het feit dat het halve land in puin lag en er hier amper werk was.
Lieverd, dat was in de tijd van de wederopbouw. Toen barsten we hier van het werk. Een werkweek duurde 52 uur, van 7 tot 18 en zaterdagmorgen tot 1 uur. Met de nodige schaftijd ertussen.
pi_110538790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:22 schreef Tocadisco het volgende:
het sluit goed aan bij het Belgische deel dat ontpolderd wordt

verder is het zo, dacht ik, dat het brakwatergebied, zeg maar Saeftinghe eo. meer landinwaarts wordt gedrongen door de verdieping en daardoor er minder platen en schorren in het brakwatergebied zullen zijn, dat is aantasting van unieke natuur want verder heb je niet zoveel brakwatergebied dat droogvalt in onze kustgebieden, door de Deltawerken oa.

de Welzinge- en Schorerpolder liggen meer in het zouter gedeelte van de Westerschelde en is daardoor minder een aanwinst voor de natuur
pi_110539142
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:03 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Lieverd, dat was in de tijd van de wederopbouw. Toen barsten we hier van het werk. Een werkweek duurde 52 uur, van 7 tot 18 en zaterdagmorgen tot 1 uur. Met de nodige schaftijd ertussen.
Inderdaad, zat werk als er geen fabriek meer over is omdat de ene helft kapot is gebombardeerd en de andere helft is leeggejat door de bezetter.

De werkloosheid was inderdaad laag, maar werd ook gedrukt door een behoorlijk grootschalige emigratie. Die vond niet plaats omdat het zo druk was, maar omdat hier armoede heerste, er sprake was van een woningtekort en omdat middenstanders en boeren in de problemen raakten.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2012 17:35:00 ]
pi_110539768
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:56 schreef freako het volgende:
Zo afgelegen is het nou ook weer niet, die polder ligt zowat in de Antwerpse haven...
Ik ben er een tijdje terug geweest. Kijkend naar Antwerpen heb je aan je rechterhand een grote kerncentrale, recht vooruit liggen kilometers aan kade van containerterminals en links is er een soort maanlandschap van konijnenholen (iedere vierkante meter bevat meerdere konijnenholen) in een decor van een zeer druk bevaren vaargeul naar Antwerpen. Niet dat natuur en industrie elkaar niet verdragen, maar komt toch wel wat kunstmatig over om deze polder onder water te zetten voor het realiseren van natuurcompensatie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 april 2012 @ 17:32:46 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110539942
Natuur in Nederland is altijd kunstmatig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')