abonnement Unibet Coolblue
pi_108627982
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek


Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108628007
Wehehe...the grudge: giving birth

Wup, de Oscha op reis sturen is een goed idee!

Vanyel; het gaat om deze doek (let niet op de brakke foto):
Een Oscha Eden Blue Ice


Misschien ligt het wel gewoon aan mijn stijfpootje trouwens. Ze doet aan planking _O-
pi_108628037
Prachtige doek! en baby O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:36:03 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108629387
Mooie doek Octo!
En Mia <3!

Hier zit er ook weer eentje tegen m'n lijf geplakt hihi. En papa ziet ook elke dag meer voordelen van een draagdoek. Draagdoek om = Draakje stil en zo kun je rustig tv kijken/was strijken!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:57:25 #5
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108648996
Zo, ik ben me eens gaan zitten voor een mooie zomerdoek. Mijn Girasolletje is toch wel een vrij dikke doek en Draakje zweet nu al af en toe m'n doek uit, en dan kun je raden hoe warm ik het heb...

Maar ik kan eigenlijk niets naar mijn zin vinden... Ik wil (nog) geen gladde doek omdat ik nog niet zo geweldig goed kan knopen, dus iets van katoen met linnen zou denk ik wel goed zijn?
Ik had wel een mooie Hoppediz gezien, maar manlief vond de kleur ietsje TE opvallend, fuchsia met oranje.
Iemand nog een goede tip voor andere zomerdoeken?
pi_108656473
Ik dacht hier te lezen (KD zei het denk ik?) dat linnen voor oudere/zwaardere kindjes is?
Ja gladde doeken zijn voor mij ook niks omdat ik nog niet heel goed knoop..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108656845
Als je het over de hoppediz pune hebt dat is de dunste doek die ik ooit vast heb gehad.
En ik denk ook wel heel erg glad. Linnen kan vanaf elke leeftijd. Linnen is geschikt voor alle leeftijden hoor.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:56:39 #8
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108656901
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
Als je het over de hoppediz pune hebt dat is de dunste doek die ik ooit vast heb gehad.
En ik denk ook wel heel erg glad. Linnen kan vanaf elke leeftijd. Linnen is geschikt voor alle leeftijden hoor.
Jep, klopt, de Pune is dat. Zat gisteren op mobiel dus kon het even niet terugzoeken! Dank je!
pi_108656954
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:12 schreef bitterend het volgende:
Ik dacht hier te lezen (KD zei het denk ik?) dat linnen voor oudere/zwaardere kindjes is?
Ja gladde doeken zijn voor mij ook niks omdat ik nog niet heel goed knoop..
wasn't me :+
pi_108657532
ow :@ sowwy had niks gezegd dan!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:24:23 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108658396
Ik vind mijn Amazonas Laguna doek heel fijn. Lekker dun en niet glad.
Ook ben ik heel blij met mijn Didymos Millefiori Kapok. Iets duurder maar wel fijn. Heeft bijna dezelfde eigenschappen als wol.
Ik heb inmiddels ook een doek met wol, maar daar heb ik nog niet mee gedragen.
pi_108658421
Nieuw linnen moet wel even goed ingedragen worden, want retestug. Ik denk dat als je een nog niet zo ervaren knoper bent, je het beste een tweedehands linnen kunt kopen.
pi_108658531
ik ben verliefd op doeken met bamboe, zo heerlijk zacht en ook lekker koel straks. wel best dun..
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:34:00 #14
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108658637
Ja, heb er ook eentje met linnen, maar ook nog niet mee gedragen.
Is echt heel stug. Heb hem een tijdje op de bank gehad en ook al een tijdje gevingerhaakt, maar hij blijft stug. Hoop dat hij straks met dragen sneller soepel wordt...
pi_108659051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:25 schreef WupWup het volgende:
Nieuw linnen moet wel even goed ingedragen worden, want retestug. Ik denk dat als je een nog niet zo ervaren knoper bent, je het beste een tweedehands linnen kunt kopen.
Dit inderdaad, ik heb een nieuwe doek met linnen gehad en weer verkocht omdat ik er echt niks mee kon, zo stug bleef die.
En de linnen Indio van wup daarentegen ging een stuk beter
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:19:54 #16
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108659683
Thanx voor de info ladies!
Wol is hier helaas geen optie ivm overgevoeligheid (ik krijg er al de kriebels van als ik er aan denk ;) )
Bamboe zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, KD, welke doek heb jij?
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2012 @ 12:33:05 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_108659997
Linnen wordt soepel in het gebruik he ;)

Ik ben een museumstuk en maandag ook een krantenstuk (AD/Haagse Courant) :D Vanwege het dragen, gewoon als moeder. Met de doek waar Maja de eerste vier maanden aan me gekleefd zat. In het Haags Historisch en op de site.
http://mijndenhaag.org/object.php?id=7481
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:50:38 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108660519
Leuk macka O+

Ja, ik hoop ook dat de Moos zachter/soepeler gaat worden bij gebruik. Vandaar dat ik ermee opgehouden ben met vingerhaken en zulks (lamme armen ;) )
pi_108660883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:19 schreef NotTheSame het volgende:
Thanx voor de info ladies!
Wol is hier helaas geen optie ivm overgevoeligheid (ik krijg er al de kriebels van als ik er aan denk ;) )
Bamboe zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, KD, welke doek heb jij?
Alle paisley's op Grashopper na want die is verkocht nu
pi_108677320
Het was KD niet! het was Pvoess! :D ben toch niet helemaal gek hahaha

quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:56 schreef Pvoesss het volgende:
Bamboe is lekker voor in de zomer en hennep vind ik ook heerlijk. :Y
Linnen vind ik pas fijn als ze iets ouder zijn :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108686012
hehe ja maar het is niet vanaf he, persoonlijk is dat omdat ik vooral nieuwe didy doeken heb ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 14:06:01 #22
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_108695038
Wat leuk Macka! :)

Bij linnen doeken ligt het ook heel erg aan welke je hebt. Azur (waar Mrien het denk ik over had?) En Moos zijn hele dikke doeken met 50% linnen en echte beesten om in te dragen.
Maar niet alle linnen doeken zijn zo dik. Dunnere linnen doeken zijn ook sneller ingedragen, en worden juist super zacht en zijn prima geschikt om ook kleinere kinderen mee te dragen. Ik ben zelf juist dol op linnen doeken :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_108697178
Ik had het inderdaad over Azur, echt een draak. Maar je hebt inderdaad helemaal gelijk, de linnen indio van wup is zo'n groot verschil en draagt heerlijk
pi_108811495
Ik wil binnenkort een nieuwe doek aan gaan schaffen zodat hij tegen de tijd dat de baby komt al wat zachter is, ik twijfel alleen zo welke doe ik het beste kan nemen!
Het moet een niet te dikke maar ook zeker niet te dunne doek zijn die makkelijk knoopt en goed blijft zitten.
Mag ik nog een keer om jullie tips vragen O-)
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:22:35 #25
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_108825875
Ik krijg de manduca niet goed die ik van Mrien hier heb (draagdoek op reis) maar nu zoek ik op YT naar filmpjes, maar ligt het aan mij of is onderstaand filmpje een die helemaal niet goed is? Het kindje moet toch veel hoger zitten en de gespen moeten toch allemaal veel strakker?


Weet iemand een filmpje waar ik hem eindelijk wel goed mee krijg?

Ik heb hem nu weer in mn Timbuktu, hij zit niet zo lekker in zn velletje vandaag :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 10:34:02 #26
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_108855717
Bij mij werkt de Manduca alleen maar als ik de band echt laag op de heupen draag. Ik kreeg 'm maar niet lekker afgesteld, en toen kwam Wilco met het idee de band veel lager te doen. En dat werkte.
(De Manduca is voor mijzelf daarom niet de prettigste drager, ik draag het liefst meer bovenop mijn heupbotten.)
Dus varieer eens met de hoogte van de band en kijk wat dat bij jou doet.

Dat 'ie in het filmpje zo los zit komt doordat het kindje de armpjes voor zich had toen de moeder de banden afstelde.
Als de armpjes er uit waren gehouden had de drager veel strakker afgesteld kunnen worden. Maar blijkbaar heeft de moeder weinig last van het ietwat afhangende gewicht, en/of kiest ze voor optimale bewegingsvrijheid van haar kind in de drager.
Het is iig niet onveilig wat ze doet.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_108861468
Hoi, ik kom even binnenwandelen met een vraag :) Onze zoon is bijna 6 weken en ik ben van plan hem te gaan dragen. Ik heb een consult gehad en een geweven doek geleend om uit te proberen. Dat beviel prima en nu hebben we een doek cadeau gevraagd maar dat schiet nog niet zo op :+ In de tussentijd wil ik wel graag blijven dragen en nou heb ik hier een (gekregen) tricot slen liggen. Ik heb het knopen dus alleen geoefend met een geweven doek en ik vroeg me af of het met een elastische doek heel anders is. Zijn er dingen waar ik op moet letten?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_108862443
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:36 schreef Clubsoda het volgende:
Hoi, ik kom even binnenwandelen met een vraag :) Onze zoon is bijna 6 weken en ik ben van plan hem te gaan dragen. Ik heb een consult gehad en een geweven doek geleend om uit te proberen. Dat beviel prima en nu hebben we een doek cadeau gevraagd maar dat schiet nog niet zo op :+ In de tussentijd wil ik wel graag blijven dragen en nou heb ik hier een (gekregen) tricot slen liggen. Ik heb het knopen dus alleen geoefend met een geweven doek en ik vroeg me af of het met een elastische doek heel anders is. Zijn er dingen waar ik op moet letten?
bij een rekbare knoop je eerst de doek om en stop je dan het kind erin. de truc is dat je gewoon goed strak knoopt alsof je kind er niet in hoeft. je hoeft echt geen ruimte over te laten ofzo. en als je kind er eenmaal inzit, dan even de knoop los en alles nogmaals goed stevig vastsjorren
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109013246
Voor de liefhebber, ik heb een nieuwe Girasol Chococabana Ringsling in V&A te koop gezet :)
pi_109013371
Mijn nieuwe liefde O+


Paisley grasshopper (katoen/bamboe). Die komt dus echt al boterzacht uit de verpakking :D _O_
pi_109023657
Wat een lieve foto zeg!! O+ O+
Ik kan niet omgaan met gladde doeken -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:15:25 #32
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109040724
Ik heb gisteravond voor het eerst een poging gedaan om Sander in de draagdoek te hangen :). Lukte vrij aardig (hij werd er in ieder geval heel rustig van), maar ik denk dat ik hem iets te hoog heb geknoopt.... Ik kon mijn hoofd niet meer zo lekker bewegen in ieder geval. Niet zonder dat ik mijn kin in zijn voorhoofd prikte, haha. Moet ik dan die eerste baan die je om je middel slaat iets lager doen of zit t m ergens anders in?



pi_109086223
Fee-nix; ik had mijn mini ook steeds te hoog zitten, nu laat ik hem wat lager zakken zodat ik mijn hoofd nog kan draaien, zit veel fijner ;)

Ik vind het heerlijk mijn mini te dragen, lekker knus en mijn handen vrij, er is alleen een grote maar, iedere keer gaat hij spugen. Nou is hij wel een spugertje, maar op zich is het onder controle en komt het af en toe nog voor. Echter wanneer ik hem in de doek knoop en ga wandelen, spuugt hij ons standaard onder. Hij spuugt ook alleen wanneer hij wakker is, als hij slaapt hebben we nergens last van. Het maakt hierbij niet uit wanneer we gaan wandelen, zelfs een uurtje voor de volgende voeding gebeurd het. Ik dacht eerst dat ik hem te strak had geknoopt, maar losser knopen heeft hetzelfde effect. Ik zou bijna zeggen dat hij misselijk wordt tijdens het wandelen. Herkent iemand dit en/of hebben jullie tips?
  woensdag 14 maart 2012 @ 13:18:37 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109086447
Fee-nix, inderdaad iets lager laten zakken.
Ik knoop eigenlijk precies andersom. Ik heb de baby in de dwarse band zitten en dan komen daarna de diagonale banden er overheen...

Poezebeest, ik heb geen idee. Hoe vaak spuugt hij 'normaal' dan? Het kan natuurlijk ook zijn dat het jullie meer opvalt omdat hij jullie dan ook onderspuugt. Of het hobbelt inderdaad net iets teveel waardoor sneller wat naar boven komt (hoeft niet per se misselijkheid te zijn).
Ik zeg: spuugdoekje in je decolleté als het mannetje er zelf niet veel last van lijkt te hebben ;)
pi_109086552
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:44 schreef octopussy het volgende:
Mijn nieuwe liefde O+
[ afbeelding ]

Paisley grasshopper (katoen/bamboe). Die komt dus echt al boterzacht uit de verpakking :D _O_
Goed he :D dat doen die paisleys, daarom ook fan :) hij staat jullie mooi!
pi_109087272
poezebeest, zit je kind rechtop in de doek of ligt hij tegen je aan?
pi_109087378
Asyniur; we moeten hem 1 tot 2 keer per dag schone kleren aantrekken, zijn dan hele golven die eruit komen. Er zit niet echt een logica in wanneer hij gaat spugen, echter in de doek spuugt hij altijd. Hij lijkt er niet echt last van te hebben, dus ik draag gewoon door en er zit een spuugdoek in mijn decoleté en mijn jaszak, je wordt er vanzelf handig in :') ik "durf" alleen nu niet verder te gaan dan een uurtje weg, wegens nat, koud en stinken, lijkt me niet echt heel fijn voor mijn mini, dus vandaar mijn vraag.

Wupwup; hoe bedoel je? Hij zit zoals Sander van Fee-nix hier boven.
pi_109088261
Poezebeest, Bartje heeft ook zo'n periode gehad, dat hij veel spuugde als hij in de doek zat. Maar het is op een gegeven moment ook wel weer overgegaan gelukkig..
pi_109088309
Idem hier :Y (dat je dan in de stad loopt en het zo raar vind dat íedereen je zo aanstaart, ondanks draagdoek.. en er dan later achterkomt dat je een paar witte slierten melk over de buitenkant van je doek hebt lopen :X :D )
pi_109088539
Zo fijn die herkenning hier, ondanks dat jullie ook niet de oplossing hebben. Hopelijk is die van mij er ook snel vanaf en tot die tijd neem ik gewoon bergen spuugdoekjes mee :+
pi_109089510
Hee dames! Tijdje niet op Fok geweest, heb mn handen vol aan mn meisje...(hoe hebben jullie in godsnaam tijd om op internet te zitten? ben alleen maar bezig... :') )

Feenix, beetje laat maar nog gefeliciteerd met je mannetje!

Om naar meteen met de deur in huis te vallen: ik wil mijn meisje (6 weken) zo graag dragen. Maar dan wel in een doek. Heb haar de afgelopen weken een paar keer in een Lodger gedragen, kommahouding, vond ze heerlijk, maar ik vond zelf dat ze er niet fijn bij lag, kin op de borst en standaard kreunen en snurken, behalve als ik haar iets verticaler vast hield (maar dat is nou juist niet de bedoeling :') ) Kreeg ook last van mijn schouder, dus ook draagdoek (bykay) geprobeerd. Dat is welgeteld twee keer gelukt van de 12 keer dat ik het geprobeerd heb. Foetushouding is één keer gelukt, maar ze zat niet strak genoeg dus ze zakte steeds lager. Daarna wilde ze niet meer rechtop. Dus kommahouding geprobeerd, lukte wel, maar zakte ook lager na een uurtje. Nu wil ze helemaal niet meer in die doek. Ook niet in de Lodger. Sinds een week heeft ze krampjes en poept wat moeilijker. Gaat nu wel wat beter, maar zodra ik haar in die doek probeer te krijgen raakt ze overstuur. Maar ze wil wel graag bij me zijn de laatste tijd, ze ligt de hele dag zowat op mn schoot. Verticaal, languit. Krijg het idee dat ze dat strakke van die doek om haar beentjes niet fijn vindt, maar ingebakerd slapen vindt ze wel fijn. Ik heb jullie hulp nodig! Zie ik iets over het hoofd? Ik probeer die doek eens in de paar dagen opnieuw, maar ze gaat elke keer huilen...Maar ik kom nergens aan toe met haar op mn schoot de hele dag...

Poezebeest, Lynde spuugde ook elke keer (dat was na een voeding maar ook tussen voedingen) en sinds ik een schepje Johannesbroodpitmeel toevoeg aan elke voeding is het over. Heb je daar wat aan?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109089954
Eem lodger is ook eigenlijk helemaal niet geschikt om mee te dragen.
De kommahouding is sowieso niet aan te raden rechtop is stukken beter.

We moeten eigenlijk gewoon zien hoe je knoopt om je goede aanwijzingen te kunnen geven.
Als je liever een geweven doek wil, ik heb er sowieso wel 1 die je mag lenen tegen verzendkosten :)
pi_109089967
Isla, juist toen Tienus zo'n last van zijn buik had deed ik em in de doek (ook eentje van bye kay, later een mt en de beco). Het was dan even protesteren, tot er iets 'los' kwam, er een poepluier volgde en er daarna niets meer aan de hand was.
Enne hoort niet hier, maar jhbp kan juist ook verstopping geven he..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109090853
bluh, ik dacht dat doe ik effe, Tienus op mijn rug in de mt, maar dat viel tegen. Hij blijft voor geen meter liggen op mijn rug, dus toen maar vanaf de bank geprobeerd. Het probleem is dan dat hij, ondanks herhaaldelijk 'wippen' niet goed onderin zakt en dus te veel een zitje maakt en van mijn rug afhangt. Dat trekt mijn rug meteen al niet, dus geen optie om er mee te lopen.
Voor nu pak ik de beco, maar hoe los ik dit op?
Tienus vond het hilarisch trouwens. Voorop vindt hij ook leuk maar zijn gewicht en de helm maken dat ik em liever achterop heb. Lekker, zo'n helm tegen je kaak of kin :N
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:03:32 #45
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109096819
Dank voor de reacties Poezebeest en Asy :). Ik heb al wat meer gestoeid met de doek nu. Verschillende houdingen geprobeerd. En vanmiddag was de foetushouding me wel goed gelukt geloof ik :). Hij was in ieder geval in slaap gevallen en ik heb lekker buiten gewandeld met hem en Jesper. Alleen na een tijdje werd hij wakker en wilde hij niet meer in de doek. Ik weet alleen niet of het echt aan de doek lag, of aan t feit dat het z'n huiluurtje was, of dat hij misschien een beetje honger had... Nouja, ik ga morgen gewoon weer proberen! En Asy die techniek was ik vandaag ook tegen gekomen idd (de kruisbanden voorop). Lijkt me ook wel handig, heb het idee dat je hem dan achteraf nog strakker aan kunt trekken, terwijl dat me niet echt lukt bij hoe ik het nu doe. Ik ga m morgen wel proberen!

Isla bedankt :* . Heb geen tips voor je, want ben zelf nog volop aan t proberen ;).
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:07:44 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109096944
Fee-nix, handige tip: doe de dwarsband in eerste instantie over je borst. Uiteindelijk zakt het met het erin doen van Sander dan naar de juiste hoogte. Anders kom je waarschijnlijk weer te laag uit.

Isla, sommige kindertjes moeten ook even wennen.
Ik deed Harry altijd als een kikkertje in de doek met de beentjes binnenboord.
pi_109097570
Isla: in dit filmpje zie je goed hoe je een rekbare doek knoopt.

pi_109105102
Isla; wat leuk om iets van je te lezen! Gaat het goed? Johannesdinges wordt hier al gebruikt, we hebben nog net geen aandelen :')
En met filmpjes oefenen, eerst met teddybeer en daarna met baby, zo heb ik mezelf ook leren knopen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:01:28 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_109105657
hier ook weer een heerlijk draagdagje gehad, heb Liene 3 uur gedragen, in de dierentuin... en ze heeft heerlijk een dutje gedaan.... zo lief:

O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_109112577
Dames bedankt voor de reacties.

Pvoess, bedankt voor het aanbod, lief! Is een geweven doek handiger/beter dan een rekbare doek? (die van Bykay van mij dus)

Mefke, ik weet het ook niet meer hoor. Eerst spuugde Lynde veel, toen JBP gaan gebruiken, spugen over, daarna opstopping, (3 dagen niet gepoept) Kindicol gebruikt-en jawel, lekker aan het poepen, nu sinds een paar dagen over op Extra Care voeding (nog steeds half om half met Hypoallergene voeding om langzaam te wennen) Dus die krampjes kan door van alles komen, of het is gewoon toeval dat ze het de laatste tijd meer heeft, babies hebben dat nou eenmaal (zeggen ze) Dus het blijft raden wat het nou is..Was jij niet blij met de Bykay? Ik vind de doek een beetje smal. Smaller dan de doeken die ze in die instructiefilmpjes gebruiken. En in die filmpjes zitten de voetjes binnenboord, maar ik heb het idee dat ze dat niks vindt. Vanmiddag die techniek met de voetjes buitenboord geprobeerd, lukte beter, maar ze was zo druk met haar hoofd aan het draaien, kon haar hoofd niet vasthouden en tegelijkertijd knopen.(en ik moet al niet eens proberen daar een doek overheen te trekken want dan gaan ze weer huilen) En toen spuugde ze. Dus Poezebeest, negeer mijn tip. :') Ze voelde zich duidelijk niet lekker, dus ben maar weer gestopt. Huilen huilen, op mn arm gelegd, dansje door de kamer, en ze sliep weer...(tot ik haar in de wieg legde) Dat bewegen vind ze heerlijk, dus ik moet het maar blijven proberen...of misschien een draagzak kopen. Dat geknoop vind ik echt lastig.

Bleie, dank je voor de link! Dat filmpje is inderdaad veel duidelijker dan wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Morgen maar weer proberen...Maar is dat een pop of echt een baby? Die ligt zo stil!!!! Deed mijn meisje dat maar...

BeessieJen is dat een draagzak?

Poezebeest ik denk dat ik idd maar eerst met een teddybeer moet oefenen. Het gaat hier dus sinds de afgelopen week niet zo lekker met mijn meisje. Wil veel gedragen en vastgehouden worden, daarom wil ik zo graag die doek gebruiken..
Alles goed met je mannetje?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109118506
Isla: volgens mij is t een pop. Kindjes moeten er soms even aan wennen. Die van mij stribbelde eerst ook tegen als ik hem in de doek deed, maar na een paar keer dragen niet meer. Volgens mij wordt t afgeraden om de voetjes helemaal binnin in te knopen, maar je kan wel de buitenste band om de voetjes heen doen.

Geweven doeken kun je langer gebruiken dan rekbare, en je kunt er meer verschillende knopen mee doen. Ik heb nu ook nog alleen een rekbare trouwens, maar ik ga ook een geweven kopen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 06:45:07 #52
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_109118694
@isla; het is een ergonomische drager, een hoppediz Bondolino. Bevalt mij heel goed. Heb ook meerdere geweven doeken, maar merk dat ik, nu ik vaker met 2 kids onderweg ben, sneller deze pak.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_109119747
Ik ben ook erg fan van de bondolino! :Y
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:30:27 #54
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109120651
Ik heb dus een rekbare doek nu, maar hoe lang kun je die eigenlijk gebruiken? Is er een maximum qua gewicht? Sander zal nu wel ruim 5 kilo zijn inmiddels...
pi_109120830
Er is geen maximum maar als het zwaar gaat worden zou ik overstappen op geweven.
Het gaat hangen en uitzakken op een bepaald moment.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:17:01 #56
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109123741
Ah ok :). En ik lees hier ook weleens dat mensen een draagconsult bij hun thuis hebben. Hoe/waar regel je zoiets? En is dat duur? Het lijkt mij wel leuk en handig namelijk! Al gevonden!

Ben net weer lekker wezen wandelen met Sander in de doek. Hij heeft er dit keer zo'n 40 minuutjes in gehangen. Alleen zodra ik weer binnen ben, wordt hij wakker! Achja, dat heeft ie met de wagen ook...
pi_109125909
Fee als je zo'n consult gaat doen wil je me dat dan even laten weten? Het lijkt mij ook wel wat en mss kunnen we de kosten dan delen?

Verder bleie _O_ voor het filmpje, dat knoopt fijn zeg!
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:56:04 #58
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109127027
Dat vind ik wel een goed idee klavertje :). Alleen ik weet niet of die mevrouw aan twee personen de techniek wil leren voor de prijs van 1... Ik zal haar snel eens mailen! Je hoort het dan wel :).
pi_109128213
Top! :)
pi_109128463
om 2 het te leren is toch wel een stuk meer werk dan 1 het te leren.
Als je al samen een consult doet zou ik zeker extra tijd nemen :Y
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 17:22:59 #61
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109135916
De draagconsulent neemt de tijd, Pvoesss ;) En inderdaad vaak extra bij een dubbelconsult.
Prijs voor een dubbelconsult varieert van 1,5 tot 2 x de prijs van een enkel consult (ook afhankelijk van de draagconsulent).
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:33:05 #62
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109136252
Ik heb het gevraagd, wacht nog op antwoord :).
pi_109169458
Ik draag eigenlijk alleen nog maar met mijn mei tai's, dus er mogen wat doeken weg.

Indio Zinnober met wol maat 6 EUR 60


Stendhal met alpaca maat 7 EUR 100


Fische Latimera maat 7 EUR 60


Onderhandelen over de prijs mag natuurlijk altijd in mijn pm :)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:39:07 #64
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109170936
nav het filmpje van Bleie...heb ik een poging gedaan met de draagdoek (Tricot Slen) Heb ff fototje gemaakt, vraag me af ofdat de doek wel helemaal goed zit bij de beentjes, en ik vind het toch nog wel een beetje eng hoor, zo rondlopen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mag het trouwens wel op deze manier? Dat dragen? Want ze is pas 2 weken natuurlijk..
pi_109176630
Ok dames, bedankt voor de hulp, maar ik ben het zat. Weer geprobeerd met die doek, wat een gehannes, ben ik veel te ongeduldig voor. En mijn meisje ook. Heb er eens over nagedacht; denk dat ik een draagzak (buikdrager) ga aanschaffen....lijkt me veel handiger. En sneller. Dus ik weet niet of deze vraag in dit topic thuis hoort, maar ik stel hem toch maar: Voor diegene die er één hebben; Welke buikdrager heb jij en wat vind je er fijn aan? Heb je tips over welke ik het beste aan kan schaffen?
Ik ben 1.76, mijn man 1.95, we willen hem beiden kunnen gebruiken en wil er eigenlijk alles mee doen; wandelen, boodschappen, huishouden.
Hoor jullie over de Beco, Manduca en Bondolino. Wil hem lang kunnen gebruiken. Moet vooral handig zijn...Meisje is zes weken. Advies graag! :)
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109176734
Oh en de marsupi is veel goedkoper...heeft iemand die?
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109176766
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109178659
PE: volgens mij ziet t er wel goed uit, maar ik ben ook nog maar beginner. De houding is in elk geval vanaf dag 1goed. Wat je misschien nog kan doen (weet even niet meer of webkim dat in t filmpje doet) is de horizontale band van onder wat meer richting je navel instoppen (dus tussen jou en de baby). Dat is wat gefrumel, maar daardoor wordt de hoek van de heupjes beter.

Isla:ik kan het me voorstellen, maar nu ik goed heb leren knopen van een draagconsulent, vind ik t écht geen gedoe meer. Maar goed, een ergonomische voorgevormde drager is natuurlijk ook prima. Ik heb daar geen ervaring mee, dus ian je vere niet helpen.
pi_109179113
Ik vind zelf de marsupi niet fijn. Maar het is zo persoonsgebonden.

Ik ben voor de kleintjes echt dol op de Bondolino.
En bij wat groter van de manduca.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:33:07 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109179180
PureEvil, volgens mij zit het wel goed hoor. Ik zelf doe echter eerst de horizontale band en daarna de gekruiste banden erover. Vond ik zelf persoonlijk prettiger.

Isla, ik doe mijn Bondolino weg. Hij bevalt prima, maar ik wil een ander kleurtje :@
Ik heb een zwarte met rode accenten. Deze dus.
Mijn man gebruikt hem ook graag. Lekker brede gevulde schouderbanden, niks geen riempjes die je moet afstellen maar gewoon klittenband vast om je middel, schouderbanden knopen en gaan met die banaan.
pi_109179311
Het beste is zelfs het dragen met de voetjes uit de doek Purevil.
Zo knopen is helemaal goed. Eigenlijk gaat het er om dat de knietjes hoger zitten dan de billen.



En dan zo min mogelijk er mee doen en zoveel mogelijk de natuurlijke houding,
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:31:13 #72
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109181354
quote:
Superleuke site zeg! Nu begin ik te twijfelen of ik een draagconsult wil of toch ga voor het gemak van zo'n Bondolino of Mei Tai... (Tenminste, dat ziet er heel gemakkelijk uit).

Voor de mama's die ervaring met beiden hebben: wat vinden jullie het voordeel van een doek boven zo'n voorgevormde drager?
pi_109182150
Bij Babybij kun je ook dragers en doeken lenen he? Kun je uitproberen wat je prettig vindt!

Zo heb ik een mei-tai, bondolino, beco, manduca en ergo geleend (niet in 1 keer trouwens) In eerste instantie beviel de bondolino erg goed, totdat ze zwaarder werd dan 8 kilo. Toen merkte ik dat de bondolino niet genoeg op mijn heupen rust, en ik dus daarmee te veel met m'n schouders droeg. Ergo is nu m'n favoriet, en dat hou ik ook echt wel uren en hopelijk nog heel lang vol ;)

Oftewel, het is een kwestie van uitproberen vind ik. De bondolino mag al heel vroeg volgens mij, beco, manduca en ergo volgens mij pas vanaf een maand of 4?

Feenix, geen idee waar je woont, maar ze hebben ook inloopochtenden volgens mij, waar ze je ook advies over dragen geven.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_109182271
Ergo mag vanaf 4 maanden of 7 kilo's denk ik...het is echt een super fijne drager!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109182387
Wij hebben nooit een kinderwagen gehad, dus wel moeten dragen en daardoor hebben zowel vriend als ik het snel onder de knie gekregen. Heel veel oefenen.
Maar Ik weet nog dat Ko er ook aan moest wennen hoor.

Ik heb na een jaar een Boba erbij gekocht, maar die is inderdaad pas vanaf dan geschikt.
Een doek vormt zich het mooist om de baby heen en is daarom de 'beste' draagmethode. Een voorgevormde drager is immers voorgevormd.
Vooral voor hele kleintjes vind ik een doek echt de fijnste drager.

Oh, ik heb zo'n zin om weer te dragen! Ook om Ko weer eens te kunnen dragen, die heb ik nu al zo lang niet meer op mijn rug gehad, ik mis die samenhorigheid echt. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:15:42 #76
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_109183241
Ja ik had t gezien, Morretje (van die doekenbieb). Heel leuk! Ga ik misschien wel doen. Inloopochtend zou ook heel leuk zijn, maar dat is veel te ver voor mij helaas. (Woon in Noord Holland)

Nou ik denk nog even na. Als je eenmaal handigheid hebt met zo'n doek, lijkt het me ook geen gedoe meer... En die doek heb ik al in huis. Even nachtje over slapen ;).
pi_109183768
Ik weet niet waar in NH, maar in Diemen zit Slingomama. Die heeft ook inloopochtenden.
pi_109183848
Of hier bij Klaproos, die werkt nu samen met Babybij.(HHW)
pi_109183931
Ik vind de Manduca heerlijk.. maar wil graag een Boba (Tweet)
Draagt ie fijn Oeke?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:35:45 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_109184168
isla, ik heb eeb beco met baby inzet en daar heb ik zowel peuter als baby in gehad. Het voordeel vind ik dat je eerst je kindje er in kan doen en em dan om kan doen. Het nadeel vind ik dat hij voor mij nu te smal is ofzo. De bandjes gaan knellen bij mijn schouders. Vooral voor peuter pak ik liever de mt. Bij baby ook voor voorop, die krijg ik in de mt nog niet achterop en voorop is te zwaar en onhandig met de helm.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109184295
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:31 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind de Manduca heerlijk.. maar wil graag een Boba (Tweet)
Draagt ie fijn Oeke?
Ik vind hem heel fijn dragen, maar misschien is Elin al iets te groot.
Laks is in elk gebal te klein nog. ;)
Ik geloof vanaf 10 kilo ofzo? Ik weet het niet precies, ik ben ermee begonnen toen Ko 10 maanden was denk ik. Maar hij zakte wel diep weg.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109184367
Ik heb zelf een Beco butterfly (in de verkoop!). Deze kan vanaf een maand of 3-4 (Mia kan er al in met 2,5 maand, maar die is ook vrij groot). Mijn man en ik droegen Hannah er graag in.

Ik wil nu weer wat anders en heb deze in de bestelling staan:

Een Wompat baby :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:35:33 #83
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109187177
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:37 schreef Pvoesss het volgende:
Het beste is zelfs het dragen met de voetjes uit de doek Purevil.
Zo knopen is helemaal goed. Eigenlijk gaat het er om dat de knietjes hoger zitten dan de billen.

En dan zo min mogelijk er mee doen en zoveel mogelijk de natuurlijke houding,
Hmz...ok..Maar nu zat ik net nog ff te kijken via google, en kwam ik deze site/folder tegen
http://www.mama-i.com/handleidingen/Tricot-slen_NL.pdf

Daar staat dus die ' rechtop met opgetroken beentjes' voor pasgeborene op. Volgens mij bedoeld Asy dat? of niet?

En dan heb je nog die eronder staat 'rechtop zittend' maar daar staat bij dat dat pas mag vanaf 2,5/3 maanden......
Dus wat is het nou? Welke 'mag' wel? of mogen ze allebei? het is voor mij allemaal nieuw natuurlijk, dus i zal heus nog wel vaker wat vragen, maar i wil het liever zsm goed hebben, wil niet dat ze ergens last van krijgt omdat ik wat verkeerd heb gedaan met die doek....
pi_109188165
Tja, die handleiding is sowieso een beetje dubieus, want de 5de houding, met het gezichtje naar voren, dat is een houding die echt wordt afgeraden door draagconsulenten.
Het is niet goed voor de rug om zo gekromd te worden, je borstkas is rond en de rug van je baby ook. Maar dan krijg je dit: )( ipv (( Dus het voorste haakje is de rug van de baby en het achterste haakje de borstkas van de drager.

Maar goed, het maakt niet zo heel veel uit of je de beentjes uit de doek doet of in de doek, en dat is volgens mij het verschil tussen die 2 houdingen.
Het belangrijkste is de hoek die de knietjes maken, zoals een kikkertje. Dat de knietjes hoger zitten dan de billen.
Hier staat meer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109188362
Beentjes uit de doek mag vanaf dag 1. Ik heb dat met Emma altijd zo gedaan. Sommige kleintjes vinden voetjes in de doek prettiger, maar dat moet je natuurlijk even zelf uitvinden ;)
pi_109188435
Hmmjammer dat ik dat printje van de beco niet zo mooi vind.
Maar oeke bedankt, dan wacht ik nog ff! Ik denk dat lex nu over de 7.5kg is
pi_109188852
Het is wel aangeraden om de beentjes er uit te doen.
Dit ivm het leunen op de voetjes :Y en dat geeft dus weer een verkeerde houding.


Even voor de dudielijkheid de boba en de manduca schelen niets van elkaar :)

Wat betreft breedte maakt het helemaal niets uit.
Hoogte met opengeritste tussenstuk ook niet :)
pi_109189314
Maar hoe zit dat dan met de Manduca Pvoess? Want de Boba gaat van 9-20 kilo.
Vooral de hoogte vond ik met Ko in het begin lastig. Hij kon nog niet lekker met zijn armpjes over het randje en zakte soms helemaal naar beneden.
Ik zag trouwens op de Boba site dat ze ook newborn dragers hebben tegenwoordig.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109189546
Oeh dames, de keus wordt steeds moeilijker!

Bitterend bedankt voor de link! Maakt het een stukje duidelijker.

Pvoess wat vond je niet fijn aan de Marsupi?

Asy betekent dat dat je hem verkoopt?

Feenix, heb net even gekeken wat een Mei tai was...oh wat zijn die leuk!!!! Heb je ergens een link van waar ze mooie verkopen? Duh, op dezelfde site dus..

Morretje, ik zag het, dat je alles kan lenen. 6 euro per keer, dat is een stuk goedkoper dan een consult bij Sllingomama, datis 50 euro. Niet alleen om knopen te leren, dat betaal je dus ook-als ik het goed begrijp-als je een consult wilt over welke buikdrager het best bij je past...dan leen ik ze liever voor die 6 euro of even langs de Prenatal om wat uit te proberen.

Mefke bedoel je dat je liever de Mei tai pakt? Wat is daar fijn aan?

Octo die wombat is gaaaaaaf!!!

Die Mei tai vind ik heel mooi, maar die Bondolino lijkt me heel handig... moelijk!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 06:17:38 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109195091
Isla, ja ik verkoop hem. Zie V&A.

PureEvil, ik deed Harry in het begin met de beentjes in de doek in de houding zoals op de plaatjes van Pvoess. Eerst in de horizontale band en daarna de gekruiste banden erover, maar die laatste dan alleen over de billen, niet over de voetjes...
pi_109195530
De manduca kan je openritsen Oeke



Islabonita ik vind de vorm er gewoon niet fijn en niet lekker zitten.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 08:52:51 #92
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109196072
Ok bedankt voor de reacties allemaal. Straks gaan we het weer proberen! *O*

Heb nog wel een ander vraagje...moet de kleine een jasje aan? want ze is compleet ingepakt in de doek (zoals op de foto), en daaroverheen hebben we dan nog mijn jas, en die kan ook nog dicht dan ;) En gisteren had ze het volgens mij niet koud ( en ik ook niet :@ )
pi_109196167
als jouw jas dicht is zou ik haar geen jasje meer aantrekken. Wel als je je jas open laat. Anders een vestje of zo?
pi_109196310
Ik doe nooit een jas in de doek. Volgens mij zit dat helemaal niet lekker.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:20:42 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109196355
nee lijkt me ook niet Vanyel, maarja...weet ik veel :P Maar dan doe ik haar dus geen jas aan. tnx ;)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:39:44 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109197515
Ik doe het ook niet (een mutsje), hooguit een mutsje als het te fris is...
pi_109197733
Stokke heeft ineens ook een draagzak (of is het al oud?)
https://www.geboortewinke(...)g-en-buikdrager-rood

Weet ik niet hoor..zo met de rug naar je toe is toch helemaal niet goed voor je ukje :?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109197860
Haha Bitterend, net hierboven beschrijf ik waarom ik denk dat het inderdaad niet fijn is om zo te dragen. Het ziet er ook eigenlijk altijd een beetje zielig uit vind ik, net of het kindje met een punaise vastgeprikt is op de papa of mama. :P
quote:
Tja, die handleiding is sowieso een beetje dubieus, want de 5de houding, met het gezichtje naar voren, dat is een houding die echt wordt afgeraden door draagconsulenten.
Het is niet goed voor de rug om zo gekromd te worden, je borstkas is rond en de rug van je baby ook. Maar dan krijg je dit: )( ipv (( Dus het voorste haakje is de rug van de baby en het achterste haakje de borstkas van de drager.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109198097
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:50 schreef bitterend het volgende:
Stokke heeft ineens ook een draagzak (of is het al oud?)
https://www.geboortewinke(...)g-en-buikdrager-rood

Weet ik niet hoor..zo met de rug naar je toe is toch helemaal niet goed voor je ukje :?
Toch ziet ie er voor een groter kindje op de rug wel fijn uit.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 11:12:24 #100
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109198136
Isla, de meeste draagzakken kunnen pas vanaf 3 a 4 maanden. Bondolino en Hop Tye vanaf maat 62. Marsupi ook zoiets. Storchenwiege Carrier vanaf het begin.
Er zijn dragers met een baby insert, maar daarbij is er vaak een periode waarbij de baby's de insert ontgroeid zijn maar nog niet lekker in de drager passen.
Boba is tegenwoordig om te bouwen voor kleine baby's, maar dan steken de beentjes helemaal naar voren of ze gaan in de drager en dat raad ik beide niet aan :N

Beentjes altijd buiten de doek of drager, in een goede hoek met achterwerk lager dan de knietjes. Als de beentjes binnen de doek of drager blijven kunnen de baby's op de voetzooltjes gaan steunen, en da's niet goed. Bij kleine baby's kunnen de botjes en spiertjes in de benen en het kraakbeen in de heupjes namelijk nog niet veel gewicht opvangen. Bovendien geeft voortdurende druk tegen de voetjes het lichaam allerlei signalen om de ontwikkeling tot rechtop kunnen leven in te zetten. En daar zijn ze nog niet aan toe.

Dit moet het ongeveer zijn, en er mag zelfs nog wel wat extra stof in de knieholtes:


[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 17-03-2012 11:26:25 ]
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 11:16:19 #101
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109198199
Ik heb trouwens regelmatig dat mensen op knoopconsulten ook een drager meenemen met de vraag of ik die even perfect voor ze af wil stellen. Zo makkelijk is het blijkbaar niet :P
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_109198480
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:16 schreef Pvoesss het volgende:


Even voor de dudielijkheid de boba en de manduca schelen niets van elkaar :)

Wat betreft breedte maakt het helemaal niets uit.
Hoogte met opengeritste tussenstuk ook niet :)
De heupband van de manduca was voor mij te lang. De boba pas ik wel.
alhoewel de manduca inmiddels ook geen probleem meer zal zijn :')
pi_109198548
Macka, zijn dat nieuwe inzichten mbt voetjes in de doek of zijn er verschillende stromingen binnen consulentenland?
pi_109198782
Dit is nu al wel een hele poos het vaste standpunt van de trageschule :Y
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 11:55:30 #105
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109198999
Er zijn verschillende opleidingen binnen consulentenland, en het is ook een niet beschermde titel.
Natuurlijk kunnen er verschillende (afwijkende) inzichten zijn, ook bij mensen die dezelfde scholing hebben gehad.
In ieder geval is 'beentjes buiten de doek' al sinds een paar jaar de insteek van Die Trageschule (waar ik opgeleid ben). Onderbouwing is van heuparts Ewald Fettweis, en is verder aangescherpt door theorie uit de Kinaesthetic Infant Handling.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:47:06 #106
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109200063
Hmz, net weer een poging gedaan....1e keer zat de doek volgens mij te los, 2e keer veel te strak, en bij de 3e en laatste poging kreeg ik haar wel in de doek, maar volgens mij was het nog steeds wat te strak naar mijn idee....

En zoiets gebeurt natuurlijk alleen maar als je wegmoet.....zul je altijd zien :{

[ Bericht 0% gewijzigd door PureEvil op 17-03-2012 12:53:18 ]
pi_109203003
Oh Macka, ik vind het altijd zo fijn hoe jij de dingen uitlegt, ik krijg het gewoon niet zo goed mijn mond uit. Dank je wel weer! ^O^

En ik kan bijna weer een vers baby'tje in de Millefiori Stein knopen! O+
Ik verheug me er enorm op.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:03:44 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109203212
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:53 schreef oeke het volgende:

En ik kan bijna weer een vers baby'tje in de Millefiori Stein knopen! O+
Ik verheug me er enorm op.
En ik mijn mini in een millefiori Kapok O+
Zin in!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:17:39 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_109203581
Ik heb vandaag O. Op de rug geknoopt :D *O*. Lang leve YouTube *O* kan ik wat meer doen als hij zijn nukken heeft ^^
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_109205039
Vanaf welke leeftijd kan je een kind eigenlijk op je rug dragen?
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 16:44:34 #111
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109205530
Rugdragen kan met een geweven doek vanaf dag 1, Bleie. De doek kan het best strak en aansluitend om ouder en kind heen worden getrokken. Maar je moet wel weten wat je doet, en zelfvertrouwen hebben, dus ervaring met baby's en dragen is gewenst.
Anders is vanaf drie maanden een goed moment, met een geweven doek of in een drager of mei-tai. Het kind kan dan (meestal) zelf het hoofd omhoog houden, het is wat steviger en de ouders zijn al meer gewend aan de omgang met het kind.
Zo rond de drie a vier maanden worden kinderen ook wat nieuwsgieriger naar de buitenwereld, en dan is rugdragen een goede manier om ze beter rond te kunnen laten kijken. (Heupdragen ook trouwens.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_109205625
Knopen jullie over de jas heen op de rug?
ik twijfel hoe ik met haar op de rug naar buiten zou gaan...al mijn jassen hebben capuchons hmm
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 16:51:54 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109205709
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 16:48 schreef bitterend het volgende:
Knopen jullie over de jas heen op de rug?
ik twijfel hoe ik met haar op de rug naar buiten zou gaan...al mijn jassen hebben capuchons hmm
Capuchon naar binnen vouwen ;)
Zit voor jou niet supertof maar je kind heeft hem niet in het gezicht :)
pi_109205869
Ohja goed idee! :Y :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:07:57 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109206201
of je knipt hem er gewoon af.....
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 17:26:42 #116
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109206717
Oprollen en elastiekje om de puntjes, zoals de slaapkapjes bij een drager. Heb je meteen een lekker neksteuntje :P
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_109212859
Of een vest gaan dragen ipv een jas. Met dit weer kan dat steeds beter O+
pi_109214276
Pff, ik ben weer (of nog steeds?) op zoek naar een fijne zomerdoek. Knoop niet zo netjes dus moet ook weer niet al te dun zijn. Wat is dan slim?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 21:43:35 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_109214458
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 21:37 schreef Vanyel het volgende:
Pff, ik ben weer (of nog steeds?) op zoek naar een fijne zomerdoek. Knoop niet zo netjes dus moet ook weer niet al te dun zijn. Wat is dan slim?
mijn zara ocean ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_109215077
Diesnietzomersniet want hartstikke heet!
Wel leuk :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 23:19:58 #121
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109217434
Hey Dames... In dit hoekje nog niet eerder geweest ivm een eigenwijs ukkepukkie die het van kleins af aan 3x nix vond om in een draagdoek te liggen helaas....

Maar nu struikelde we vandaag over een kinddrager bij de Beversport... ff iets anders dan een draagdoek... Maar het leek ons ideaal voor de zomervakantie/stad/stuk wandelen/pretpark straks...

Maar ik begon dus meteen ook weer even te denken aan dragen met een doek... Op latere leeftijd hiermee beginnen? Iemand ervaring? Oona is echt een woelwater dus het lijkt me ook nogal wat om er nu nog mee te beginnen als je 'onzeker' bent over het leggen van je knopen?

Ben dus even opties aan het afwegen ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109223708
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 22:05 schreef Vanyel het volgende:
Diesnietzomersniet want hartstikke heet!
Wel leuk :Y
Een Hopp Das Leichte?
pi_109223802
Oh en Reilain ik weet niet of die fijn zijn. Mijn meneer zou wel graag zo'n framedrager willen, maar degenen die ik heb gezien zitten de kindjes niet echt fijn in (die 'hangen' er echt in op hun kruis ipv dat ze er fijn inzitten).. Heb je een plaatje?

Ik heb een echte draagster in huis O+ ziekig (nog steeds ontstoken oogjes, snot stroomt er met 20 liter per minuut uit) maar meneer Konijn in Ringsling Julie is wel vet handig, ontdekte ze.

  zondag 18 maart 2012 @ 08:17:22 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109223993
Gerberaatje O+
Wel sneu van die oogjes

Reilain, ik heb geen idee. Ik weet dat die van Deuther wel redelijk goed zijn qua zitvlak, maar ik heb er eens eentje te leen gehad van mijn zus en het ding op zich weegt al zoveel dat je de zin tot dragen over gaat...
Het is wel zo dat je kindje wat meer bewegingsvrijheid heeft in zo'n ding. Kun je niet ergens eentje lenen om te kijken of het iets voor jullie is?
pi_109224482
Gerberaatje, wat lief!!

Ik vind het wel heel spannend hoor, zo'n kleine frummel straks in een draagdoek.. Iemand tips voor draagconsulenten omgeving Dordrecht? Of zijn er fokkers (niet al te ver weg) die me het willen leren? Ik heb al een doek, ik wil er alleen goed mee leren knopen :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_109224498
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 07:34 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Een Hopp Das Leichte?
Dat is misschien nog niet eens zo'n slecht idee. We hebben een Hopp Okasa (omgekeerde Osaka) die ik zelden gebruik omdat ik de knoop te dik vind (zonde, want mooie doek!), maar bij een das Leichte zal dat vast relatief minder zijn.
Helemaal niet aan gedacht.

Ik dacht aan iets met linnen maar ik vind het meeste van wat ik daarmee vind zo lelijk. Behalve dje indio die Wup verkoopt, maar dat is dat weer een 6 en ik wil 5 of 4.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_109224838
De indio van wup was toch met hemp?
Zo jammer dat ik echt blut ben deze maand -O-

[ Bericht 68% gewijzigd door bitterend op 18-03-2012 10:12:00 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109225493
Klopt, ik was wat onsamenhangend en mobiel. Die hennep schijnt ook koel te zijn, dus dat is ook een optie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_109225517
:Y En volgens mij zijn indio's lekker stevig en niet zo glad! dus ook voor mij geschikt! (ik hou niet van te veel bounce)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109225524
Die ik te koop had is met hennep, die op reis was is met linnen ;)
pi_109225546
Je hebt ook gladde indio's hoor. Die Mare die hier ligt bijv. Ze zijn onderling heel verschillend.
pi_109225579
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:51 schreef WupWup het volgende:
Die ik te koop had is met hennep, die op reis was is met linnen ;)
Ohhh ik had de reis gemist!

Jou indio hemp is echt O+ O+ als hij nu niet verkocht is dan wil ik hem graag :@ :')
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109225608
Als het goed is, heeft de nieuwe eigenaar al het geld overgemaakt ;)
Volgens mij was jij nog zwanger tijdens die reis.
pi_109225654
:D
Beter voor mijn portemonnee :X
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 18 maart 2012 @ 13:52:10 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_109230725
Isla, ik pak nu dus liever de Mei Tai dan de Beco. De banden van de Beco zijn als die van een rugzak. Een stuk is van schuimrubber en dan is het een gewoon bandje. Op de een of andere manier snijdt dat stuk zonder verdikken nu onder mijn oksel. Zit niet fijn dus. Mijn MT is helemaal van ribstof met hele brede banden en die heeft dat veel minder. Dus tja dan pak ik die. Maar voor de eerste tijd vond ik em echt heel fijn. Ik ga de Beco dus wegdoen en dan wil ik heel graag een Wompat.
Oja en nog een voordeel van een MT boven een Beco. Een MT kan je zelf maken, dus zelf stof uitkiezen etc en dat kan bij een Beco niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_109231148
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:51 schreef WupWup het volgende:
Die ik te koop had is met hennep, die op reis was is met linnen ;)
Nou overweeg ik toch een witte indio met hennep (een hele lange van de buren, dan knippen we er gewoon een stukkie af ;)). Is die makkelijk te knopen en vooral ook koel?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 18-03-2012 17:04:23 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_109231505
L. Die haar konijn draagt O+ beterschap meisje :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 18 maart 2012 @ 19:36:28 #138
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109244813
quote:
2s.gif Op zondag 18 maart 2012 08:17 schreef Asyniur het volgende:
Reilain, ik heb geen idee. Ik weet dat die van Deuther wel redelijk goed zijn qua zitvlak, maar ik heb er eens eentje te leen gehad van mijn zus en het ding op zich weegt al zoveel dat je de zin tot dragen over gaat...
Het is wel zo dat je kindje wat meer bewegingsvrijheid heeft in zo'n ding. Kun je niet ergens eentje lenen om te kijken of het iets voor jullie is?
Gerberaatje O+

Helaas niemand waarvan we hem kunnen lenen... dat zou wel ideaal zijn idd..
:D Zogauw Gerbera en ik Jut en Jul eens bij elkaar kunnen zetten mag ik er een paar proberen *O*

Het meer bewegingsvrijheid is voor mij wel een must idd... + dat ze lekker hoog zit.
Omdat ik dus niet van jongs af aan gedragen heb moet het ook easy peasy zijn dat Oona er niet het geduld voor op moet kunnen brengen totdat ik eens klaar ben met knopen...

Heb een babybjorn gehad dat ze 3x niets vond toen... Minimonkey ook amper gebruikt.. En ooit een ByKay geprobeerd... Oona was er niet van gediend toen..

We hebben naar zoiets ongeveer gekeken, maar vraag me dus idd af hoe dat zit met het goed zitten enzo..


Deze geprobeert.. Zit perfect, Oona mooi hoog, volgens mij ook comfortabel...
Maar godsamme waar laten we dat grote ding nu weer???


En deze vonden we er mooi compact uitzien... niet zo lomp...

Maar... ivm mega groot e.d was ik dus vooral ook benieuwd naar rugdragers die wat handzamer zijn.. Een doek dus evt omdat ik die dus makkelijk overal mee naar toe kan nemen...

Even alle opties afwegen dus.... (voor zomervakantie en aankomende festivalletjes)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109245912
Je kan ook verschillende dragers lenen bij Babybij hè? Zoals een Manduca of een Wompat e.d. :) die zijn ook vrij makkelijk om te doen, maar wegen wel een stuk minder dan dit soort dragers. Vooral voor Festivals handiger ;) (wij hebben muppet vorig jaar meegenomen naar Zand festival met de Wompat, echt ideaal :D en lekker licht)..

Hoe het zit gedeelte bij deze die je hier hebt gepost is kan ik niet zien zo ;)

Maar mijn Wompat mag je wel proberen :) verder heb ik de Bondolino, maar die vind ik voor muppet al niet meer fijn dragen, dus dat zal voor jouw dametje ook wel gelden...
pi_109245998
Oh en als je van plan bent je muppie mee te nemen naar Festivals (ook voor anderen die dat met hun kindje willen doen) dan zijn deze dingen eigenlijk een must have!
  zondag 18 maart 2012 @ 20:20:45 #141
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109246753
Kijk iig wat namen om op te googlen... ;)

Jaaa die gehoorsbeschermers staan al op t lijstje ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109246932
Ik ging meteen naar babybij om een wompat te lenen maar die staat er niet tussen -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109247299
Reilain, een Boba en/of een Beco zijn ook nog namen die je kunt googelen ;) En een Emeibaby en er zijn er nog meer, maar kom er zo snel niet op..

Alhoewel jouw meis in de buurt komt qua bouw van de mijne.. ik vind tot nu toe persoonlijk de Wompat het fijnst, die is fijn ruim!

DML, misschien even met ze mailen? Ze 'verhuurde' ze wel dacht ik?
pi_109249310
Bijna geregeld.


[ Bericht 7% gewijzigd door Vanyel op 18-03-2012 21:35:35 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_109249421
Wauw O+ welke is het Vanyel?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109249488
Didymos Agave. Hopen dat ie in het echt net zo mooi is..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 18 maart 2012 @ 21:19:30 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109250199
@Mefke
Ik heb hetzelfde met de Beco, de banden zitten onder mijn oksel ook niet helemaal lekker. Ik vind een Wompat overigens ook echt wel de mooiste drager die er is. Ik heb er laatst hier in mijn woonplaats eentje vastgehouden en die mag ik ook proberen voordat ik er een wil aanschaffen, das een Toddler dus ideaal. Nu nog even sparen en/of nog mijn doek verkopen. O-)

Ik krijg Lientje overigens helemaal niet meer in de Timbuktu, wel op mijn buik, maar dat is te zwaar aan het worden. Op mijn rug lukt het niet want ze strekt haar beentjes de hele tijd en ligt dan als een plank op mijn rug. Ik kan best snel knopen, maar niet snel genoeg. Hupsen en banden aantrekken helpt wel wat maar dan zit de stof onder haar billen niet goed genoeg onder de banden die daar overheen gaan en kan de stof losschieten.
Enorme ergenis, want ze wil wel graag gedragen, in de Beco gaat prima en daar geniet ze van.
  zondag 18 maart 2012 @ 21:49:35 #148
100412 mefke79
komt goed!
pi_109252362
Juud, ik had van de week Tienus dus ook op mijn rug in de Beco. Hij vond het heerlijk, maar ik merkte al vrij snel dat het niet lekker ging. Heb nog wat versteld aan de aan de banden, maar dan is een MT toch wel handig. Ziet er verder niet uit want ik heb geen kleine cup en ik knoop de MT dan kruislings voorop omdat dat fijner zit...Ach ja, het gaat om comfort, niet om hoe het eruit ziet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 19 maart 2012 @ 19:52:51 #149
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109285246
Eens wat rond zitten snuffelen.... voor een bijna 20mnder van ruim 12 kilo?
Beco, Boba of Ergobaby?

Die Wompat ziet er idd ook prettig uit...
Vind het wel erg moeilijk waar je nu precies op moet kijken...

Ben zelf trouwens wel type snel last van m'n rug...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109287913
de beco en ergobaby is voor grotere al minder fijn.
Ik zou gaan voor een boba, een manduca of een wompat.
En er zijn ook peuter tulli's dacht ik
pi_109288145
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
de beco en ergobaby is voor grotere al minder fijn.

Ja, vindt je? Ik draag mijn 22 maander prima in de ergo.. En ze heeft redelijk lange benen. Het zitvlak loopt nog net van knie tot knie, dat wel.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_109288233
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:52 schreef Reilain het volgende:
Eens wat rond zitten snuffelen.... voor een bijna 20mnder van ruim 12 kilo?
Beco, Boba of Ergobaby?

Die Wompat ziet er idd ook prettig uit...
Vind het wel erg moeilijk waar je nu precies op moet kijken...

Ben zelf trouwens wel type snel last van m'n rug...
Ik zou ze gewoon alle 3 uitproberen door ze te lenen Reilain, bij babybij bijvoorbeeld. Dan kun je ze een periode uitproberen en zelf ervaren wat voor jullie beide het prettigst is..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_109316307
Ik wil een hoppediz bestellen, maar kwam erachter dat ik moet wachten tot m'n salaris is bijgeschreven -O- .

*telt de dagen af*

Oh, en heeft iemand hier zich weleens gewaagd aan het zelf maken van een SSC?
pi_109318500
Ik heb een mei tai zelf gemaakt! En dat terwijl ik nog een aardige naai-noob ben :D ging prima! :Y

Er zijn aardig wat tutorials te vinden op het net :Y

Mei Tai's
http://www.kiind.nl/articles/29/Mei-Tai_maken.html
http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken

zelf een ringsling maken

Deze heb ik gemaakt voor mijn stinkerdje:
poppenlifter maken
pi_109329378
Mei tai heb ik ook eens gemaakt (volgens het patroon van Kiind inderdaad), maar ik overweeg nu me echt te wagen aan een SSC, dus met kliksluitingen, zodat je helemaal niet meer hoeft te knopen. Ik hoop een beetje dat manlief dan ook wil dragen; hij vindt knopen toch wel veel gedoe.

Dit patroon bijvoorbeeld:
http://latebloomercrafts.(...)rial-1-cut-list.html
pi_109348706
Er komt een nieuwe natibaby uit met "viscose bamboo" wat moet ik daarbij voorstellen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:52:14 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109352779
vraagje: ben vandaag met Midas in de doek naar buiten geweest. Heerlijk weer natuurlijk maar wat te doen met de zon. Hoe bescherm ik zijn hoofdje tegen de felle zon? Hoedje of zo? Iemand een goede tip?
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:56:33 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109352961
Hoedje inderdaad :Y
pi_109353109
Bitterend, viscose is van hout gemaakt. Dus misschien is viscose bamboe van bamboe? Ik weet het niet zeker hoor.

Kyara, een lekker zonnehoedje met een klepje/of zo'n randje rondom zodat zijn nekje ook beschermd is deed ik Ko altijd op.
Ik vond die visserspetjes altijd heel fijn.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109353478
zonnehoedje of mutsje..
Ik heb katoenen dunne mutsjes als bescherming voor mijn kale mannetje met strikkoordje


  woensdag 21 maart 2012 @ 16:11:06 #161
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_109353543
ahh dat zijn toffe mutsjes! merk? en ook meidenprintjes?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_109353810
ook meiden prints. deze zijn van Duns en JNYdesign
Duns
Verschillende soorten
JNYdesign
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:19:47 #163
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_109353896
Esprit heeft ze ook.

Ik heb toevallig gisteren een zonnehoedje besteld voor Draakje. Nu nog ff op zoek naar een mooie BabyBanz en dan kan ze vooruit in de zomer *O* !
pi_109354179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:00 schreef oeke het volgende:
Bitterend, viscose is van hout gemaakt. Dus misschien is viscose bamboe van bamboe? Ik weet het niet zeker hoor.

Oh dat wist ik niet! ben benieuwd naar het verschil van gewoone bamboe
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:39:22 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109354540
okey, op zoek naar een zomerhoedje dus. Iemand enig idee waar ze die verkopen?
pi_109354604
Waar niet :P
H&m bv
pi_109355069
Ja heb net een leuke bij h&m gekocht
een blauw vissershoed
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109356005
Wibra, Zeeman, Hema, H&M ;)
pi_109356118
Ooh, wat een leuke mutsjes! Willik ook!
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:41:04 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109356464
Oops, ik was ze nog nooit tegengekomen. Voortaan dus beter uit mijn ogen kijken dus :D
pi_109356811
Ik had Lucas gister weer in de (rekbare) draagdoek, dit keer op de manier uit het filmpje van webkim (met de benen erbuiten).
Maar ik blijf last van de doek op mn rug houden (heb ik ook als ik em op de andere manier erin doe).
Komt omdat de doek dan wat gedraaid op m'n rug zit, maar hoe krijg ik dat nou goed? Het lukt me gewoon niet. Krijg je datzelfde ook met een geweven doek? Want dan ga ik gelijk voor een bondolino.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_109357071
Je kan als je de banden over je schouders doet, ze een beetje losschudden zodat ze niet meer gedraaid zitten.
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:36:57 #173
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109358083
Ik had dit filmpje gevonden op youtube: Zo heb ik het vandaag gedaan, en dat ging goed, al heb ik het idee dat de doek misschien wat lager lag dan wat eigenlijk moet...

Oh en dit filmpje: gaat vooral ff om het beginstukje, hoe dat je de doek om je schouder heen doet.
Misschien heb je er wat aan Crazymoon.
pi_109360852
Zag vandaag trouwens een vader van de creche met zijn zoontje van een maand of 6 in de babybjorn, met het gezichtje naar voren -O- .
pi_109366334
Dank je PE! Ga het morgen eens bekijken.

Bleie, ik zie bijna elke dag 3 moeders op het schoolplein die hun kindje zo dragen. Of andersom en ik blijf het naar vinden.
Maar zeg er toch maar niks van..

Ik zag laatst een moeder die haar kindje op de rug droeg, heb even met haar staan praten in de winkel toen ze mij ook zag dragen. Erg leuk! Gelijk gevraagd welke doek zij had haha
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_109366593
Repurposing:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109368939
of je verkoopt m voor 35 eur en koopt een LEUK rokje :P
pi_109369221
quote:
6s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
Repurposing:

[ afbeelding ]
:D geweldig!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 08:18:19 #179
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109454957
ff vraagje. Tot wanneer kan je een Tricot Slen gebruiken? Is het nog handig om er nog 1 aan te schaffen, of kan ik beter gaan kijken voor een 'gewone' doek, zoals jullie die hebben? En waar dan rekening mee te houden?
  † In Memoriam † zaterdag 24 maart 2012 @ 10:44:55 #180
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109456679
Viscose bamboe is een draad die gemaakt is met bamboe in een chemisch proces. Er wordt met een aantal chemische stoffen een oplossing met bamboepulp gemaakt, en daar wordt met een spuitkop draad van gespoten. De meeste bamboe die je tegenkomt in textiel is viscose bamboe, de vezels van bamboe zijn namelijk erg hard en bijna niet te spinnen.

Pure Evil, rekkende doeken zijn meestal na drie á vier maanden niet meer prettig om te gebruiken, dan zakken ze teveel uit vanwege het toegenomen gewicht van je baby en trekken ze wat aan je schouders.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_109508904
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:09 schreef Vanyel het volgende:
Didymos Agave. Hopen dat ie in het echt net zo mooi is..
:Y
Blij mee. Echt een lekkere doek en hij staat ons nog goed ook ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_109510361
Leuk! Foto ;)
pi_109520470
Ja pics or it didn't happen :P
pi_109520498
We'll see.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 26 maart 2012 @ 15:19:05 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109531251
klein vraagje: hoe heet de heupknoop die je kan doen met een lange doek ook alweer?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 26 maart 2012 @ 16:58:01 #186
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
  maandag 26 maart 2012 @ 17:13:47 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109535718
quote:
Ja die! Dank :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 26 maart 2012 @ 17:35:43 #188
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_109536523
Hwcc, denk ik?? Van de week geprobeerd en zat direct lekker!
pi_109558300
Wat vinden jullie nou een echt fijne (en mooie) doek om een pasgeboren baby'tje in te dragen in de winter?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:42:15 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109558434
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:35 schreef Regenboogjes het volgende:
Wat vinden jullie nou een echt fijne (en mooie) doek om een pasgeboren baby'tje in te dragen in de winter?
Iets met wol?
Anders kan je natuurlijk ook een extra laagje kleding doen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_109558480
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:35 schreef Regenboogjes het volgende:
Wat vinden jullie nou een echt fijne (en mooie) doek om een pasgeboren baby'tje in te dragen in de winter?
Ik heb een Nati met (merino)wol en die is echt zo zo zo zo vreselijk zacht O+ ik denk dat die heeeeeel fijn is voor een beebje in de winter O+
pi_109558485
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:35 schreef Regenboogjes het volgende:
Wat vinden jullie nou een echt fijne (en mooie) doek om een pasgeboren baby'tje in te dragen in de winter?
Ik was vorig jaar ook uitgerekend op 26 November ;) en heb heel fijn met de Zara kunnen knopen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109560965
Zooo, salaris is eindelijk binnen (stom weekend :( ), dus ik heb een hoppediz besteld! Hoop dat-ie snel binnenkomt.
pi_109563416
Ik ben november 2009 bevallen en toen hebben we tot halverwege maart sneeuw gehad. Ik was erg blij met onze Girasol: zacht en warm.
pi_109563455
Vorig jaar November was het echt geen winter nog :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109563533
November 2010 en sneeuwstorm :D
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 12:43:49 #197
5428 crew  miss_sly
pi_109563545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:40 schreef WupWup het volgende:
Ik ben november 2009 bevallen en toen hebben we tot halverwege maart sneeuw gehad. Ik was erg blij met onze Girasol: zacht en warm.
Mijn wollen Indio is weer thuis, dus als je een keer wiltkomen passen en kijken, kunnen we wat afspreken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109563673
ik?
pi_109563692
Ik denk dat ze mij bedoelt?
:D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109563716
Ik denk het ook, maar vanwege de quote ga ik twijfelen :D
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 12:54:50 #201
5428 crew  miss_sly
pi_109563894
Ja, ik bedoel bitterend, en ik dacht haar ook te quoten #fail :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109566789
Sly, gaat jouw indio nog een keer op reis toevallig? O-)
pi_109641755
Mag ik even een vraag stellen aan de ervaren draagdoeken gebruikers?

Ik wil een nieuwe doek aanschaffen voor de komende, hopelijk (hete) zomer. De doek is voor onze baby, die in mei geboren wordt. Ik heb zelf al een rekbare doek & een Girasol, die wat dikker is (geschikt voor de herfst & winter & voor grotere kinderen).

Nu heb ik 2 doeken waartussen ik moet kiezen: de Hoppediz Pune Turkoise 5,4m limited edition (zomerdraagdoek). Die heb ik hier gevonden: http://www.babybij.nl/win(...)ise-54-m-p-1351.html.
of een Hoppediz das Leichte, die is maar 4,6m. De Hoppediz Pune Turkoise heb ik gevoeld bij iemand die hem heeft en ik vond hem geweldig. Voelt lekker luchtig, super zacht en hij is mooi.

Kan mij iemand vertellen wat de verschillen zijn? Alvast bedankt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109642186
ga eerst eens even vertellen hoe t met Jair gaat :P
pi_109643065
Hoi Kleurdoos, met Jair gaat het heel goed. Hij is een typische peuter geworden: zodra Mama of Papa iets zeggen is het meestal gelijk: "maar" of "nee" of "ik wil niet". Verder is hij heel lief. :9

Helaas heb ik hem al eeuwen niet gedragen. Hij werd me op een gegeven moment gewoon te zwaar. En nu met de zwangerschap leek het me sowieso niet goed. Hij loopt echter prima, alleen zodra de kinderwagen mee is omdat ik bang ben, dat hij niet meer wil gaan lopen & ik hem niet kan dragen, wil "meneer" ineens rond gechauffeurd worden in de wagen. Hoe is het met jou?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109643608
Weten jullie trouwens of de Hoppediz Pune Turkoise van deze zomer is? Moet ik bang zijn, dat de doek niet meer te koop is als ik niet snel genoeg ben?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109644168
Nee daar hoef je niet bang voor te zijn je kan altijd de mijne nog kopen. :+ al is die 4,6
De pune kwam uit vorig jaar juni. Een pune is veel dunner dan een hopp das leichte.
En een stuk soepelerer en heel zacht.. :Y
pi_109644464
Heel erg bedankt Pvoess. Dus mijn gevoel dat ik meteen verliefd werd op de doek was wel correct. Mijn buurvrouw, die net bevallen is van een jongetje had hem aangeschaft. Wel grappig, nog 1,5 maand of zo, dan kunnen wij samen met de baby's in dezelfde doek op stap. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109654045
De Pune Turkoise it is. Ik heb hem net gekocht. Dus mijn eerste kraamcadeau is binnen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109654198
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:21 schreef Tinuviel het volgende:
Hoi Kleurdoos, met Jair gaat het heel goed. Hij is een typische peuter geworden: zodra Mama of Papa iets zeggen is het meestal gelijk: "maar" of "nee" of "ik wil niet". Verder is hij heel lief. :9

Helaas heb ik hem al eeuwen niet gedragen. Hij werd me op een gegeven moment gewoon te zwaar. En nu met de zwangerschap leek het me sowieso niet goed. Hij loopt echter prima, alleen zodra de kinderwagen mee is omdat ik bang ben, dat hij niet meer wil gaan lopen & ik hem niet kan dragen, wil "meneer" ineens rond gechauffeurd worden in de wagen. Hoe is het met jou?
Jij had er tussendoor toch nog 1 gekregen (kindje?) of zit ik er helemaal naast?
(lekker offtopic) hier alles prima, Lex alweer een halfjaar enzo O+ en nog steeds dragende!
pi_109657904
Nee ik heb na Jair geen kindje meer gehad. Deze nu is ons eerste kindje na Jair/ tweede kindje. En ik verheug me wel erop weer te gaan dragen. :P Anders moet je even gezellig in het peutertopic over Jair komen kletsen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinuviel op 29-03-2012 21:13:05 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109695782
Dat filmpje is stukken beter dan die ik van de week tegenkwam op twitter ;(

I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_109696059
Oh nee, Stokke wat doe je nu? Je moet er toch niet aan denken dat dit gedaan zou worden met echte baby's :{ -O-
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:22:18 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109696090
omg :X
pi_109696234
OP zich ergonomischer dan de meeste BB's :P
Maar nog niet echt prettig lijkt me.
pi_109696250
Mijn Pune Turkoise is net afgeleverd door TNT post. Man wat ben ik blij. Nu nog een baby om te gaan oefenen, dat zou perfect zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:41:35 #218
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109696635
Da's snel Tinuviel! Is ook wel een hele mooie doek :Y

ik ben ondertussen ook aan het kijken voor een doek, alleen geen nieuwe, want ik vind ze best duur :@
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:46:41 #219
30252 Soempie
Procreating
pi_109696817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:28 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn Pune Turkoise is net afgeleverd door TNT post. Man wat ben ik blij. Nu nog een baby om te gaan oefenen, dat zou perfect zijn.
Die moet nog even blijven zitten. ;)

Mooie kleur, turkoise. O+

Wat ik me afvroeg, als ik Mattís draag, dan krijgt hij het zo ontzettend warm. Maakt ook niet echt uit wat voor kleding hij aan heeft (of ik), tenminste, voor zover ik nu kan beoordelen. Hij krijgt standaard zo'n plakhoofd en rode wangen. Helemaal als hij met z'n gezichtje op mijn huid ligt. Nu komt straks koninginnedag er weer aan en dan wil ik hem toch wel heel graag in de draagdoek mee. Heeft iemand een tip voor me, hoe ik er dan voor kan zorgen dat hij niet oververhit raakt? Heb ook al verschillende doeken geprobeerd, maar dat maakt geen verschil..
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109697332
Soempie, misschien een knoop proberen met maar 1 laag stof over Mattis heen zoals de kangaroo?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:07:43 #221
30252 Soempie
Procreating
pi_109697561
Dat ik daar zelf niet op kom he. :') Bedankt voor de tip octo! ^O^ Zo even kijken of de kangaroo ook in m'n boekje staat. En meer tips zijn natuurlijk welkom.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:09:52 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109697661
De fwcc kan ook, maar dan met de kruisgangen naast het lijfje ipv kruisen.
En voetjes uit de doek?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:23:28 #223
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109698185
oh octo, goed dat je er bent, op de 1e pagina hier staat een foto van jou +dochter, en nou doet de mijne dus precies hetzelfde met haar hoofd! Maar ik vind het echt doodeng. (niet dat dat hoofd er zomaar afvalt ofzo natuurlijk, maar het lijkt me niet echt goed) wat kan ik daar aan doen? is dus als ik die fwcc doe
pi_109698530
Soempie ik bedoelde ook niet mijn eigen baby, maar een andere waarmee ik kan oefenen.

Ik moet er niet aan denken als ik de namen van al die knopen hoor, of ik me uberhaupt nog eentje kan herinneren? Dat wordt wel weer zwaar oefenen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109698772
PE, je kan een spuugdoekje oprollen en dan de doek eroverheen slaan bij het nekje. Dan heeft ze wat ondersteuning. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Mia nauwelijks in de doek heb omdat ze dus zo tegenstribbeld -O-
Hopelijk is het een kwestie van wennen want ik wil haar wel graag dragen. Ik durf nog niet weg te gaan met alleen de doek want ik ben bang dat ze na 10 minuten gaat miepen en eruit wil.
Hopelijk gaat het met de Wompat beter :P
pi_109698937
Octo, hier hetzelfde hoor. Heb een Bondolino en een Mei tai van de draagdoekenbieb geleend. Blijft drama. Het is me van de 6 keer één keer gelukt om haar een uur te dragen zonder te huilen. Ze sliep zowaar. Kreeg er eindelijk vertrouwen in dat het zou gaan lukken, maar de drie keer erna dus niet. En dit was de Bondolino, nog de makkelijkste van de twee. Durf de MeiTai niet eens meer te proberen. Vind trouwens die banden van de Bondolino best stug, zitten af en toe tegen haar gezichtje. Wat moet ik nou? Zal ze er gewoon echt niet van houden? Wil haar zo graag dragen! Of toch maar een draagconsult? Is ook weer zonde van de 50 euro als ze het gewoon echt niet wilt...
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109698947
De zomer komt eraan!
Ik heb een azuurblauwe Calin Bleu liggen die zich verveelt.
Heerlijke zomerdoek,mag weg voor 30,-
Iemand? :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 16:55:02 #228
258612 nytar
boys boys boys
pi_109699350
is dat een geweven doek? En hoe lang is ie?
pi_109699424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:55 schreef nytar het volgende:
is dat een geweven doek? En hoe lang is ie?
Geweven zomerdoek, dun en luchtig en heel lekker ingedragen.
Ik zou hem even moeten meten, ik denk een maatje 6?

edit: ergens tussen de 4,40 en 4,50 :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:01:32 #230
258612 nytar
boys boys boys
pi_109699562
uhm, en hoeveel meter is dat dan? (ik lijk wel blond!)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:02:51 #231
258612 nytar
boys boys boys
pi_109699608
ha! Snelle edit :)

heb je er een foto van? Het klinkt als een heerlijke doek!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:05:58 #232
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109699727
Yeah, foto graag :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:06:17 #233
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109699740
En heeft iemand nog een MT met gevulde banden liggen?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109700192
Ik ga even knopen en foto maken :D
pi_109700453
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:06 schreef Vlindur het volgende:
En heeft iemand nog een MT met gevulde banden liggen?
Ik heb een hop tye liggen die weg mag
pi_109700459


Haha, telefoonfoto en nog crap geknoopt ook :D
Exclusief stampertje-kindje!

Maar ik kan er dus wel makkelijk een DoubleHammock mee knopen en nog doek overhouden.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:30:41 #237
258612 nytar
boys boys boys
pi_109700545
Ik vind hem erg mooi! Ik ga je pm en als me dat mobiel lukt! :)
pi_109700709
Gelukt :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:36:24 #239
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109700734
Oh dat haar! O+ Wat een bos! O+ en wat issie al groot! O+

Son, hop tye? foto?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109701064
Sonnetje, die heb ik geleend bij de doekenbieb! Maar nog niet eens geprobeerd dus...

Nog maar een keer vragen:heeft niemand problemen met een huilende baby IN de draagdoek/zak? Bij mij is het huilen over zodra ik haar er uit haal en op haar rug leg... ;(
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109701127
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:28 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]

Haha, telefoonfoto en nog crap geknoopt ook :D
Exclusief stampertje-kindje!

Maar ik kan er dus wel makkelijk een DoubleHammock mee knopen en nog doek overhouden.
Huh wat? Is dat F-je? Wat een lang end! :D

Ik heb trouwens nog altijd m'n Storchenwiege Leo en mijn Beco Butterfly te koop. Zal nog eens even wat foto's opsnorren.
pi_109701225
Jup dat is F-je!
Een boel haar op zo'n 90 Cm eigenwijze peuter ;)
pi_109701247
Ik heb dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:36 schreef bitterend het volgende:
Te Koop:

Hop Tye Kapstadt nieuw in doos.

Nieuw prijs was 75 euro's. Mag weg voor 55 excl.


De Hop-Tye is gebaseerd op de Mei Tai - de Aziatische drager.
In de Hop-Tye kun je je baby op je buik, rug en heup dragen. Op de
buik mag de baby al vanaf de geboorte gedragen worden in
deze Hop-Tye. Het zitgedeelte is in de breedte verstelbaar van
20 tot 40 cm.

Het bovengedeelte van het rugpand is verstelbaar zodat je de nek
van je baby optimaal kunt ondersteunen. Vooral voor de
pasgeboren babies en babies tot 3 maanden is het zeer
belangrijk dat het nekje goede ondersteuning krijgt. Voor
extra ondersteuning van de nek kun je het slaapkapje oprollen.

Het slaapkapje is voorzien van handige touwtjes zodat je hem
gemakkelijk vanaf je rug kunt boven het hoofdje van je kindje
trekken.

De Hop-Tye is geschikt voor mensen die het knopen van de
geweven draagdoek niet zien zitten en op zoek zijn naar een
simpeler ergonomische babydrager.

De Hop-Tye is gemaakt van 100% katoen zonder schadelijke
stoffen en is in de machine wasbaar.

Elke Hop-Tye komt met het Engelstalige instructieboek in kleur.

Kenmerken van de Hop-Tye:

- geschikt vanaf 0 tot 2,5 jaar
- oprolbaar slaapkapje
- verstelbaar zitgedeelte
- verstelbaar nekgedeelte
- gevulde tailleband
- brede schouderbanden
- taillelengte tot 160 cm
- 100% katoen (getest op schadelijke stoffen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_109701470
Die wil ik heel graag Bitterend. Had m al gezien. Vind m zo mooi. Maar weet niet of mijn meisje er ooit in wil..
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109701520
Je mag hem proberen/lenen? hij ligt hier ongebruikt...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:58:11 #247
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109701535
Son, die is wel leuk, wat zou je daar voor vragen?

Een zwarte wil ik niet bitterend, dat is zo zwart ;) :P

Ik moet iets zonder gespen en klikdingen, dat zit me altijd te prikken ergens. De bondolino is fijn en een MT komt er het dichtste bij :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109701976
Bitterend, je hebt PM!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_109702216
Ik heb ook nog een zelfgemaakte Mei tai liggen,de leukste die ik ooit gemaakt heb :D (heb er een stuk of 4/5 gemaakt)

Die mag ook wel weg, ik knoop zelf niet graag met een drager :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:18:01 #250
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109702260
Foto's Free, foto's
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109702489
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:18 schreef Vlindur het volgende:
Foto's Free, foto's
Welja!
Nu met tegenspartelende peuter (gepaaid met lichtknopje)
Banden zijn antraciet, Tai is...uhm... kijk zelf maar :D


(dat onder zijn billen is mijn hand, ja, ik ben lenig)

pi_109702639
Wat een leukerd!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:31:44 #253
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109702671
Idd, heel leuk! ^O^

Maar ik zoek iets in jongenskleuren :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109702830
Janee, dat heb ik niet :D
Nog wel een paars geverfde WellenCG shortie, dat helpt dan ook niet he? :P

(valt het op dat ik langzaam de-stash? En ik had al helemaal niet veel doeken!)

Ik houd:
indio zwart-wit (blacklabel) 4
Symphuo (6)
Zara terracotta, roestbruin geverfd (6)

Dat is wel zat vind ik :)

Ow, en de Boba, die vind ik veel minder lekker zitten dan een doek,maar Tara heeft er zonder moeite de hele Georges du Verdon mee doorgesjouwt met een peuter op zijn rug :D Op sandalen nog wel _O-
briljante foto's. Allebei sandalen, allebei kind op de rug en dan zo'n wandeling waar een bordje bijstaat dat je een goede conditie en een speciale uitrusting moet hebben :P
pi_109703154
wat wil je hebben voor die mei tai?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_109703374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:47 schreef Marjolijntje het volgende:
wat wil je hebben voor die mei tai?
Iets van 45,- oid?
Er zit vrij veel materiaal in, de banden zijn heerlijk lang namelijk :)
pi_109703578
Absoluut zn geld waard, maar ik ga even afwachten hoe ik deze maand uit kom qua financiën. Mocht je hem in de tussentijd kwijt kunnen, gewoon doen! Anders kom ik er eind april op terug!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_109705095
Crosspost uit V&A:

quote:
Wie oh wie helpt me van mijn draagdoeken en beco af? *O*


van boven naar onder:
Didymos Ellipsen Aida mt 6: ¤ 80verkocht
Didymos Indio Burgund mt 6: ¤ 70 verkocht
Storchenwiege Leo Grun mt 6: ¤ 60
ByKay (rekbare doek) organic Olijf mt M (4,60m): ¤ 20
ByKay (rekbare doek) organic Paars mt M (4,60m): ¤ 20 verkocht
Beco Butterfly 2: ¤ 80

Actiepic van de Beco


Actiepic van de Storch
  vrijdag 30 maart 2012 @ 19:42:08 #259
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109705219
Mijn bondolino staat ook nog steeds te koop.
Het is een zwarte met rode accenten.V&A
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:50:17 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109711527
Ik vind die Leo Grun zo mooi! O+
Hoeveel kost hij nieuw?

Vlindur, heb je interesse in een omgebouwde Girasol tot MT. Het is girasol mokka, kan je zien of het jouw kleuren zijn.
Was mijn eerste doek, maar ook als MT worden we geen vriendjes helaas...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2012 @ 00:41:33 #261
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_109719577
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:50 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik vind die Leo Grun zo mooi! O+
Hoeveel kost hij nieuw?
Ha, dat weet ik wel ;) ¤78,-
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 31 maart 2012 @ 10:08:40 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109724320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 19:39 schreef octopussy het volgende:
Crosspost uit V&A:

[..]

Is hij 4,2 meter of 4,7m?

Vlindur, de banden van mijn MT zijn gevuld en is gemaakt door owlet
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_109728021
Davinia, hij is 4,6 m :) en de prijs is vraagprijs hè? ;)
pi_109730780
Ik heb ook doekjes te koop :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:03:07 #265
30252 Soempie
Procreating
pi_109730889
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:09 schreef DaviniaHR het volgende:
De fwcc kan ook, maar dan met de kruisgangen naast het lijfje ipv kruisen.
En voetjes uit de doek?
Dankjewel voor de reactie. :) fwcc, gevonden. ^O^ Voetjes heb ik altijd uit de doek. Zou ook zo geen andere manier weten, waarbij ze er binnen blijven?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109730911
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb ook doekjes te koop :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet gezien niet gezien niet gezien!!!! :9~
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 15:26:31 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109731515
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:09 schreef octopussy het volgende:
Davinia, hij is 4,6 m :) en de prijs is vraagprijs hè? ;)
Mag ik een optie nemen? Ga ik nog ff denken :)
Hij stond namelijk wel heel lang al op m'n wishlist.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_109736042
Pvoesss ik schrok even bij je eerste foto dat je álles ging verkopen :o
pi_109736271
Uhhh ja eigenlijk verkoop ik ook alles op 3 doeken na.. :Y
Maar ik wil eerst deze kwijt en daarna pas de rest :D
pi_109736829
Heftig! Welke hou je?
pi_109737086
Welke ik wil houden weet ik nog niet helemaal.. Ik moet eerst dit verkopen en dan weer een selectie maken. Dit zijn de doeken waar ik ook nooit mee draag sommige zelfs maar 1 keer gebruikt heb :o
pi_109742073
Ik word echt heeeeeeel hebberig van al die 'doeken in de verkoop'-posts, maar ik wacht nog even op mn hoppediz. Als ik daar veel mee draag mag ik pas een andere kopen van mezelf...
pi_109743554
Poes, is je Hoppediz pune een fijne doek? En is ie erg dik?
Mogelijk heb ik interesse!
pi_109743618
Pune is dun en gigantisch zacht. Ik vind het de meest zachte doek die ik ooit vast heb gehad.
pi_109766690


:P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 april 2012 @ 16:10:16 #276
30252 Soempie
Procreating
pi_109767368
Wat schattig Simmu. Dat bekkie. :D O+ En zoiets zie ik m'n man ook nog wel dragen eigenlijk.

Maar wat Reilain eerder liet zien, die grote ´rugzakken´, daar heb ik ook al bij staan kijken voor de zomervakantie. Maar daarbij vraag ik me af of dat dan weer wel kan voor de heupen? Er staat bij: vanaf 6 maanden. En als we vakantie hebben (kamperen en veel wandelen is het plan) is Mattís 7 maanden.



Kijk dan. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109767529
Die framedragers zijn ergonomisch minder Soemp. Voor je kind, de houding is het net niet. En voor jou, omdat je kind niet heel dicht tegen je aan zit, dus ongemerkt moet je zelf steeds balans houden.
Plus: een niet franedrager vouwt lekker klein op als kind ook stukjes zelf kan lopen. Zo'n stellage als hierboven loop je anders voor niets mee te zeulen.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 1 april 2012 @ 16:18:59 #278
30252 Soempie
Procreating
pi_109767745
Duidelijk webkim. :Y Wat zou jij aanraden voor de zomer, als je dus stukken gaat wandelen en het toch best warm is? Ik kan me herinneren dat je met een doek ook je kindje op je rug kunt dragen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109768151
Een draagdoek kan ook ja, maar mss is een drager handiger als je nu en dan wil wisselen en vanwege de open zijkanten wellicht ook minder warm.
Pasvorm is heel persoonlijk. Met 7 mnd zou een Boba al passen, maar ook Manduca, Ergo etc. Die laatste heeft ook handige accessoires, zoals tasjes die eraan kunnen.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 1 april 2012 @ 16:31:23 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_109768390
Een drager is wat simmu heeft op de foto? Ik moet even gaan googlen op die namen. Hartelijk dank, webkim. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109768471
Babydrager, drager, draagzak.
Er zijn veel namen voor dezelfde soort producten. Niet alles is even comfi / verantwoord. Bij twijfel kan je altijd ff vragen, hier of in pm.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 1 april 2012 @ 16:34:42 #282
30252 Soempie
Procreating
pi_109768534


:o O+ ! Ik word hier hebberig van. Maakt het dan nog uit welke maat ik zelf heb?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109768700
Je postuur maakt vooral uit. Neem 5 ouders en ze zullen niet alle 5 dezelfde drager het lekkerst vinden zitten. Da's heel persoonlijk.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 1 april 2012 @ 16:39:42 #284
30252 Soempie
Procreating
pi_109768730
Ah, babybij heeft hem ook. *O* Mattís was 16 maart 5790 gram en nu is hij bijna 3 maanden. Zou je zoiets dan ook adviseren voor die leeftijd? Omdat er staat: vanaf 3,5 kg..

PM. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109768938
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:31 schreef Soempie het volgende:
Een drager is wat simmu heeft op de foto? Ik moet even gaan googlen op die namen. Hartelijk dank, webkim. ^O^
simmu heeft geen drager aan op die foto, want dat is simmu niet op de foto :P
jullie zien ook niks uit jezelf he :D da's mrien met jelle, die we vandaag in het wild tegenkwamen in plopsaland O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109768983
tis een wompat trouwens geloof ik ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 april 2012 @ 16:47:28 #287
30252 Soempie
Procreating
pi_109769034
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:45 schreef simmu het volgende:

[..]

simmu heeft geen drager aan op die foto, want dat is simmu niet op de foto :P
jullie zien ook niks uit jezelf he :D da's mrien met jelle, die we vandaag in het wild tegenkwamen in plopsaland O+
:D :@

Dat kwartje viel dus niet, terwijl ik bij de foto dacht: goh, ik dacht dat simmu er heel anders uitzag. 8)7

Ik kom dus te weinig in de fototopics. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_109769510
:D

Dit is een wompat inderdaad, de toddler versie, gemaakt van Girasol Chococabana
pi_109769997
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D :@

Dat kwartje viel dus niet, terwijl ik bij de foto dacht: goh, ik dacht dat simmu er heel anders uitzag. 8)7

Ik kom dus te weinig in de fototopics. _O-
het was mijnerzijds ook wel een klein beetje flauw hoor :*
maar nu weet je waarom ik eindigde met deze smiley
:P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 april 2012 @ 17:27:26 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_109770524
Oh Pvoess die Wellen. Ongelofelijk hoe hebberig je kan worden, terwijl je eens meer elke dag een doek pakt :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 1 april 2012 @ 18:39:33 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109773064
wow Pvoess, wat een boel doeken.

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn hoppediz. Maar draag niet heel veel. Wil wel meer gaan dragen als het mooier weer wordt maar pak nu toch vrij vaak de kinderwagen. Ben voor grotere afstanden toch een beetje onzeker of het allemaal wel goed blijft zitten en of Midas het allemaal nog wel leuk vindt.

Ik heb ook nog een babybjorn liggen. Gekregen van een vriendin, vond hem helemaal fantastisch (en ik wist tijdens mijn zwangerschap ook niet beter dus mij leek het ook handig :') gelukkig weet ik nu wel beter).
pi_109777823
Hoi heb hier even proef gedraaid met mijn nieuwe Hop Pune Turkoise. En vanwege gebrek aan aan leen-baby heb ik maar een reuze knuffel gepakt. Dit is de eerste FWCC die ik volgens mij sinds 1,5 of 2 jaar heb geknoopt.





Ik merk nu hoe ik me idd verheug om mijn baby straks te dragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109779761
Mrien, jij hebt dus de toddler versie?? Ik il er graag een voor Jelte kopen en zou op de medium uitkomen, maar Jelte is een flinkerd, dus ik zou t zonde vinden als hij over een half jaar al comfortabeler zou zitten in de toddlerversie... Hoe vind jij dat bj Jelle, kan t nèt, of is het ook al wel echt de maat die hij nodig heeft? En vanaf hoeveel maanden ben jij m gaan gebruiken (ivm vakantie over 3 mnd)? En bevalt ie je goed? Vind je m fijner dan je Manduca?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_109780015
Poppedein, ik ben dan wel niet Mrien.. Maar ik heb voor mijn dame de toddler versie in gebruik sinds ze een maand of 10/11 is. Maar mijn dametje is dan ook geen kleintje :) toen zat ie nog wel ruim, maar wel keurig van knieholte tot knieholte. Alleen het rugpand zat toen nog vrij hoog. Maar niet storend.

Qua grootte (de toddler versie dus) in gebruik vanaf dat ze een kilo of 10/11 was en zo'n 75 cm.

Ik vind hem absoluut fijner dan de Manduca (die ik ook al niet vervelend vond) omdat mijn groterd er gewoon fijner in zat en zit (we hebben nog steeds de Toddler in gebruik en inmiddels is ze ruim 14 kilo en 85 cm).. De Manduca zat rond de 11 maanden al op de max voor haar.
pi_109780880
Ik sluit me aan bij gerberaatje ;) al past de Manduca nog prima hoor :) de Wompat is fijner :)
Ga je binnenkort nog naar je schoonouders? Kom hem dan gewoon ff proberen me Jelte
pi_109780972
Ow en de toddler is nog ruim maar zit prima, al merk ik wel verschil hoe hij er bij mij in zit of bij S (verschil lengte)
pi_109781199
Ja dat verschil merk ik hier ook, mijn meneer is veel langer (en breder) en ze zit prima bij hem erin, maar bij mij kan ze hoger, en zit daardoor voor zichzelf fijner (kan ze meer zien ;))

Manduca kan ook nog wel schat ik, maar ik vind het juist fijn als ze er lekker helemaal inzit, en bij de Manduca kwam ze er al met een flink stuk romp bovenuit (en gaat dan zo lekker hangen ;) niet fijn...)
pi_109782474
Ik heb nu de babyversie van de Wompat, maar hij is toch nog wel wat te groot voor Mia (nu 3 maand). Maar het mupke groeit als een malle, dus het gaat vast niet heel lang duren eer het past. De Wompat lijkt me wel enorm fijn O+
pi_109782573
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:45 schreef simmu het volgende:

[..]

simmu heeft geen drager aan op die foto, want dat is simmu niet op de foto :P
jullie zien ook niks uit jezelf he :D da's mrien met jelle, die we vandaag in het wild tegenkwamen in plopsaland O+
:D het was me totaal niet opgevallen dat jíj die foto had geplaatst! Wat grappig dat jullie elkaar tegenkwamen.
pi_109782944
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 21:21 schreef mrien het volgende:
Ik sluit me aan bij gerberaatje ;) al past de Manduca nog prima hoor :) de Wompat is fijner :)
Ga je binnenkort nog naar je schoonouders? Kom hem dan gewoon ff proberen me Jelte
Hahaha ja vast wel, maar mijn schoonouders wonen hier hooguit een kilometer vandaan, dus dat helpt Weinig ;-) ( en mijn ouders in groningen, dus dat helpt ook niet ;-) ) maar ik neem je aanbod heel gaag aan, want in t draadje op d&v lees ik zoooo veel verschillende meningen, t zou fijn zijn eens de toddler versie te kunnen proberen! We willen sowieso voor Lena de pre- school versie kopen, maar k twijfel dus nog voor Jelte, vooral ook omdat we ook de manduca nog hebben! Dus dank for zhe info!

En thnx ook voor die specs Gerberaatje, Jelte weegt een flinke 11kg nu en is een cm of 78-80 nu bij 10,5 mnd, dus das fijne vergelijking, een toddler, lijkt dus toch t meet effectief te zijn dan.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_109783437
Ben ik dan zo in de war? Mmm nja gewoon komen passen dus ;) lotte past in de toddler ook nog best trouwens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')