quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Karginov zit geloof ik muurvast. De Rus is nog niet binnen
ik vind het allemaal een tikkeltje overdreven hoor. iedereen heeft 5 seconden beeld gezien, en dan is het beslist duidelijk wat er gebeurd is.quote:
Not sure if serious...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Stond er eerst niet Qatar op auto van gordon?
mja, wat ie doet is een eerste reactie zoals een ander dat ook zou doen. Direct daarna grijpt hij naar zijn rug, dus het was wel degelijk een echte aanrijding.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:
Kijk eens goed naar wanneer die motorrijder nou pas naar zijn rug grijpt, netjes is het niet, maar aanrijden is ook wat overdreven
En als je een tel eerder kijkt, zie je dat hij wel vol in z'n rug getikt wordt. Dus hoezo overdreven?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:
Kijk eens goed naar wanneer die motorrijder nou pas naar zijn rug grijpt, netjes is het niet, maar aanrijden is ook wat overdreven
Dan kan onze Fransoos nog wel even stoppen. Dit is gewoon asociaalquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:
Kijk eens goed naar wanneer die motorrijder nou pas naar zijn rug grijpt, netjes is het niet, maar aanrijden is ook wat overdreven
Dat is zeker waar, maar als het echt een harde klap was , ging hij gewoon achter zijn motor aan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan kan onze Fransoos nog wel even stoppen. Dit is gewoon asociaal
Geweldigquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:54 schreef Dekatria het volgende:
Hier ook maar even. Gordon na aankomst vandaag
Blinde os dat je bent. Verder wat iedereen al gezegd heeft.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:
Kijk eens goed naar wanneer die motorrijder nou pas naar zijn rug grijpt, netjes is het niet, maar aanrijden is ook wat overdreven
Doe eens normaal joh. Wat jij zegt is in feite "Hij leeft toch nog? Wat zeur je nou?"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar als het echt een harde klap was , ging hij gewoon achter zijn motor aan.
Nee, ik zeg dat als jij een motor vast hebt in een rivier, de klap niet echt noemenswaardig is als je overeind blijft.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eens normaal joh. Wat jij zegt is in feite "Hij leeft toch nog? Wat zeur je nou?"
Ja hoor, t is goed met jequote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat als jij een motor vast hebt in een rivier, de klap niet echt noemenswaardig is als je overeind blijft.
Van de andere kant.. een flinke klap op de juiste plaats hoeft geen enkel letsel op te leveren, terwijl een klein tikje op de verkeerde plek iemand ernstig kan verwonden. Het gaat om het principe natuurlijk.. als je iemand raakt, dan vraag je op zijn minst even hoe het met hem gaat en zeg je sorry.quote:
Ik snap je niet echt Yreal. Peterhansel is gewoon asociaal bezig daar, en gedraagt zich sindsdien alleen maar als een oetlul eersteklas die zeurt over technicaliteiten bij anderen terwijl hij zelf mensen aanrijdt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat als jij een motor vast hebt in een rivier, de klap niet echt noemenswaardig is als je overeind blijft.
Dat. En als motorrijder zou ik ook eerst zorgen dat ik m'n motor nog heb en overeind blijf en dáárna pas na gaan denken of iets pijn deed of niet.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:47 schreef splendor het volgende:
[..]
Van de andere kant.. een flinke klap op de juiste plaats hoeft geen enkel letsel op te leveren, terwijl een klein tikje op de verkeerde plek iemand ernstig kan verwonden. Het gaat om het principe natuurlijk.. als je iemand raakt, dan vraag je op zijn minst even hoe het met hem gaat en zeg je sorry.
kloptquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:47 schreef splendor het volgende:
[..]
Van de andere kant.. een flinke klap op de juiste plaats hoeft geen enkel letsel op te leveren, terwijl een klein tikje op de verkeerde plek iemand ernstig kan verwonden. Het gaat om het principe natuurlijk.. als je iemand raakt, dan vraag je op zijn minst even hoe het met hem gaat en zeg je sorry.
kloptquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik snap je niet echt Yreal. Peterhansel is gewoon asociaal bezig daar, en gedraagt zich sindsdien alleen maar als een oetlul eersteklas die zeurt over technicaliteiten bij anderen terwijl hij zelf mensen aanrijdt.
nou dan. het enige wat ik betoog is dat als je in die houding waarin die motorrijder stond, niet voorover valt, de klap niet echt hard kan zijn geweest. Zo'n motor hoeft echt maar onder een kleine hoek te komen en dan is er geen houden meer aan.quote:
Duidelijk Dat stuk waar hij met 195km/u richting het stand rijdtquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die Robby Gordon wel een baas trouwens
Zulke mensen wil je gewoon zien in zo'n wedstrijd
Precies. Ook Al-Attiyah is zo iemand, al lijkt het er op dat hij er dit jaar wat met de pet naar heeft gegooid.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die Robby Gordon wel een baas trouwens
Zulke mensen wil je gewoon zien in zo'n wedstrijd
Ja, en ik vind het geneuzel echt oprecht sneu voor hem. Hij is super enthousiast en gedreven (op een vrolijke, leuke manier in tegenstelling tot de Franse norse rivalistische manier) en verdient gewoon een kans op de winst omdat hij gewoon super rijdt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind die Robby Gordon wel een baas trouwens
Zulke mensen wil je gewoon zien in zo'n wedstrijd
Gordon zit in wraak-modus volgens mijquote:Robbie Gordon:
I kicked their asses!
I showed the plug that everyone's been talking about that gives me all super power and I just proved that Minis are for girls, because we beat them by twenty minutes. It was a great stage, with big dunes and the car's fast. Last night I went through a whole thing and went on Youtube. You can go to Robby Gordon – Dakar – Air inflation; check it out, it's posted and explains the whole system. It's the same system that the French officials approved one year ago and now they've changed their minds. There, that's the system plug, with no possible chance of air. We schooled these boys. I'm pissed. I'm pissed at Stephane and I'm pissed at Nani for challenging my character about being a cheater and today I kicked their asses. I'm going to prove something every day for the rest of the rally. We're going to win every special from here home.
dakar.com
en dat terwijl ie in de NASCAR geen echte hoogvlieger isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, en ik vind het geneuzel echt oprecht sneu voor hem. Hij is super enthousiast en gedreven (op een vrolijke, leuke manier in tegenstelling tot de Franse norse rivalistische manier) en verdient gewoon een kans op de winst omdat hij gewoon super rijdt.
Als je ook ziet hoeveel beter hij is geworden in de afgelopen jaren
Hij rijdt Nascar ook egienlijk primair om z'n off-road team te bekostigen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dat terwijl ie in de NASCAR geen echte hoogvlieger is
Nee daar houden we niet over op. De hele Dakar organisatie (ASO) heeft overal de mond vol van hoe CO2 neutraal de hele beol wel georganiseerd wordt en hoeveel plattelandsziekenhuisjes ze nu wel weer voor arme derdewereldmensjes gesticht hebben.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:52 schreef Yreal het volgende:
Los daarvan is peterhansel een lul en worden de fransen voorgetrokken. Ik word er alleen strontziek van dat elke dakar pagina vol wordt gespamt met mensen die vinden dat despres en hansworst uit de wedstrijd moeten worden gegooit.
Hou daar nou eens over op, en ga tv kijken
ja dat viel me echt tegen idd, al moet nog blijken hoeveel er van waar is, maar de schijn heeft ie inmiddels tegenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Ook Al-Attiyah is zo iemand, al lijkt het er op dat hij er dit jaar wat met de pet naar heeft gegooid.
Het is allemaal een simpele optelsom...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat viel me echt tegen idd, al moet nog blijken hoeveel er van waar is, maar de schijn heeft ie inmiddels tegen
dat zou toch juist de reden moeten zijn om daar het gaspedaal nog wat dieper in te trappen? Levert meer sponsoren en prijzengeld op.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij rijdt Nascar ook egienlijk primair om z'n off-road team te bekostigen.
Motor en coureur staan in een omgekeerde V vorm dus dankzij de motor valt de coureur niet. Als coureur de motor niet vast had was hij wss wel gevallen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat als jij een motor vast hebt in een rivier, de klap niet echt noemenswaardig is als je overeind blijft.
Dat is de 18e in de WRC moet starten bedoel je?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is allemaal een simpele optelsom...
Doetie toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou toch juist de reden moeten zijn om daar het gaspedaal nog wat dieper in te trappen? Levert meer sponsoren en prijzengeld op.
DIE MUTSquote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:15 schreef Dekatria het volgende:
Pascal de Baar die lijkt net uit de Skihut te zijn weggelopen
Top toch Wat een baasquote:
Het mooie is ook dat door dat geneuzel over technicaliteiten hij nu gebrand is op wraak. Is het niet deze Dakar, dan wel die van volgend jaarquote:Op vrijdag 13 januari 2012 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, en ik vind het geneuzel echt oprecht sneu voor hem. Hij is super enthousiast en gedreven (op een vrolijke, leuke manier in tegenstelling tot de Franse norse rivalistische manier) en verdient gewoon een kans op de winst omdat hij gewoon super rijdt.
Als je ook ziet hoeveel beter hij is geworden in de afgelopen jaren
Lijkt net water ja, pfff en Coronel zonet leek wel geschminkt die gozer, zoveel stof op z'n kop.quote:
Ja die was net zoeen witte "living statue"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lijkt net water ja, pfff en Coronel zonet leek wel geschminkt die gozer, zoveel stof op z'n kop.
Wat een eindbaas is het ook hè .quote:
Dat verdient zeker respect. Veel helpen e.d., dan kom je zelf nooit echt in je ritme. Maar ja, 't hoort er wel een beetje bij.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Martin van den Brink verliest vandaag veel tijd. Lijkt er op dat hij door de bezemwagen van Van Veenendaal op weg is geholpen
Van Veenendaal verdient wel een lintje lijkt me, net als een aantal andere Nederlandse truckers die iedereen met pech weer op weg hebben geholpen en dan ook nog op tijd binnen zijn gekomen.
Ik snap echt niet wat een judoka bij de dakar doet. Ik snap sowieso niet waarom we sfeerbeelden etc moeten zien in een DAKAR ep. Ik wil DAKAR zien, motoren, quads, auto's en vrachtwagens. Niet Dennis die een (leeg) vat wijn in een pickup zet. GA EENS WEG DENNIS!!!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:44 schreef Dekatria het volgende:
Hey, daar is Dennis. Zapmomentje naar Office Space.
Kan hooghartig klinken hoor, maar ik krijg eigenlijk elke avond het idee van "Fuck dat kunnen we met Fok beter"quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
Kalff nog serieus nemen of je aan hem ergeren.
Gewoon als hij praat de oren dicht houden, dan is het wel uit te houden
Als we iets meer middelen tot ons beschikking hebben dan moet het zeker kunnen jaquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan hooghartig klinken hoor, maar ik krijg eigenlijk elke avond het idee van "Fuck dat kunnen we met Fok beter"
Toch zou dat best eens tof zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als we iets meer middelen tot ons beschikking hebben dan moet het zeker kunnen ja
Dan worden we op een technicaliteit geband maar dan tekenen we wel protest aan, ownen ondertussen RTL, en 3 weken na Dakar worden we alsnog uit de lucht gehaaldquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch zou dat best eens tof zijn
nu nog een franse user erbij lappen en we winnen
nee man doe niet zo raarquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan worden we op een technicaliteit geband maar dan tekenen we wel protest aan, en 3 weken na Dakar worden we alsnog geband
En wij nemen gewoon de zendtijd van RTL over.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dan worden we op een technicaliteit geband maar dan tekenen we wel protest aan, ownen ondertussen RTL, en 3 weken na Dakar worden we alsnog uit de lucht gehaald
Als we een Fransman in ons team hebben gaat'ie alleen maar lopen zeuren en motorrijders platrijden, da's slecht voor ons imagoquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee man doe niet zo raar
we hebben eerder een franse RIJDER gehomologeerd voor deelname, dan een MODJE in de ASO crew. Dit gaat lukken
Nemen we de ASO ook over. Kunnen we ook gelijk een betere Tour de France organiseren. Win-win-win-situatiequote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als we een Fransman in ons team hebben gaat'ie alleen maar lopen zeuren en motorrijders platrijden, da's slecht voor ons imago
Precies.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nemen we de ASO ook over. Kunnen we ook gelijk een betere Tour de France organiseren. Win-win-win-situatie
Tering wat zal mij dat jeuken Al loopt hij een heel jaar in EEN kloffiequote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:46 schreef Mikkie het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan de kleding van Kalff? Die vent doet volgens mij al twee weken met drie shirtjes .
Ah! dat is het dus. Toch is aan hem vragen waarom hij dat niet heeft gedaan dit jaar. Hij heeft een voorkeur voor Eurosport maar ik vind dat je ook op RTL gezien moet worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk geen zendtijd ingekocht. Dat moet namelijk, anders negeert RTL je
Ik gok tenminste dat dat het is hoor! Ik kan me niet voorstellen dat een 16de plaats te min is om genoemd te worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:09 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ah! dat is het dus. Toch is aan hem vragen waarom hij dat niet heeft gedaan dit jaar. Hij heeft een voorkeur voor Eurosport maar ik vind dat je ook op RTL gezien moet worden.
Andere rijders die op plaats 20 staan en verder worden wel genoemd dus ik denk dat je gelijkt hebt. Maar ik vraag het hem wel als hij weer terug in Nederland isquote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik gok tenminste dat dat het is hoor! Ik kan me niet voorstellen dat een 16de plaats te min is om genoemd te worden.
Vorig jaar reed David Casteu op een Sherco.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:24 schreef Mikkie het volgende:
Dat zou wel heel treurig zijn. Niet voor niets dat niemand Sherco nog kende voor dit jaar
En als je nagaat dat elke monteur die je mee brengt naar Dakar 15.000 euro kost!!! (daarom mocht ik niet mee naar dakar ) en je ook nog je entrance-fee moet betalen (Voor trucks +/- een Ton) en je ook nog je spullen moet hebben klaarstaan en je de onderhoudskosten moet betalen... Belachelijk dat RTL dan geld vraagt om je in beeld te brengen. Zouden ze met voetbal eens moeten proberenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:25 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb me altijd afgevraagd wat er zou gebeuren als álle nederlanders unaniem zouden besluiten om RTL het lazerus te laten krijgen met dat zendtijd-inkopen verhaal.. gaan ze dan alleen de buitenlandse teams aandacht geven? Er zijn plenty helden die net genoeg geld bijeen kunnen schrapen om de entrance-fee te betalen en moeten rijden uit een kist, die hebben gewoon geen geld voor zulke onzin, maar kunnen anderzijds ook niet veel bieden aan hun sponsoren. Eigenlijk is dat hardstikke sneu, want Dakar uit de kist rijden is past echt baas..die mannen verdienen het gewoon om aandacht te krijgen, terwijl de teams met het 'grote geld' het fluitend doen, technisch en verzorgend personeel hebben, zendtijd hebben, alles perfect geregeld enzo.. het is behoorlijk krom
eigenlijk.
Precies jaquote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik betwijfel ten zeerste of de grote teams à la de Rooij wel zoveel zendtijd inkopen.. ik zou zoiets hebben van; ik rijd vooraan, en als je me wilt interviewen kom je maar, en zo niet, versla je lekker een halve Dakar.. ook goed
En wat denk je dat de Dakar organisatie nog binnenhengelt aan de wereldwijde uitzendrechten?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:31 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
En als je nagaat dat elke monteur die je mee brengt naar Dakar 15.000 euro kost!!! (daarom mocht ik niet mee naar dakar ) en je ook nog je entrance-fee moet betalen (Voor trucks +/- een Ton) en je ook nog je spullen moet hebben klaarstaan en je de onderhoudskosten moet betalen... Belachelijk dat RTL dan geld vraagt om je in beeld te brengen. Zouden ze met voetbal eens moeten proberen
Maar daarmee zouden ze wel de sponsors naaien, want die willen natuurlijk zo veel mogelijk in beeld komen. En mocht het onverhoopt niet zo goed gaan, dan komen ze dus niet in beeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik betwijfel ten zeerste of de grote teams à la de Rooij wel zoveel zendtijd inkopen.. ik zou zoiets hebben van; ik rijd vooraan, en als je me wilt interviewen kom je maar, en zo niet, versla je lekker een halve Dakar.. ook goed
Ik vind het behoorlijk scheef iig, maar dat zal idd de makke zijn van een commmerciële zender
Ik denk dat dat nog best tegen zal vallen. Voor de teams zijn de sponsors extreem belangrijk en zonder zendtijd blijven die weg. En zonder sponsors geen geld en zonder geld geen Dakar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik betwijfel ten zeerste of de grote teams à la de Rooij wel zoveel zendtijd inkopen.. ik zou zoiets hebben van; ik rijd vooraan, en als je me wilt interviewen kom je maar, en zo niet, versla je lekker een halve Dakar.. ook goed
Ik vind het behoorlijk scheef iig, maar dat zal idd de makke zijn van een commmerciële zender
Het één veroorzaakt het ander.. RTL wil het graag verslaan, waarom moeten de deelnemers daar dan voor betalen?quote:Ik heb me altijd afgevraagd wat er zou gebeuren als álle nederlanders unaniem zouden besluiten om RTL het lazerus te laten krijgen met dat zendtijd-inkopen verhaal.. gaan ze dan alleen de buitenlandse teams aandacht geven?
Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen hoeveel RTL nou vraagt om je in beeld te brengen tijdens de uitzending. Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedragen het gaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
Het is een kringetje waarin iedereen zit, daarom zei ik ook:
[..]
Het één veroorzaakt het ander.. RTL wil het graag verslaan, waarom moeten de deelnemers daar dan voor betalen?
Beetje hetzelfde verhaal als autoshows à la Automaxx; mensen spenderen duizenden euro's om hun auto te pimpen, moeten vervolgens dik betalen om op een clubstand te mogen staan op zo'n show. De organisatie vangt daar dus inkomsten van, en vervolgens laten ze 50.000 man entree betalen om naar die auto's te komen kijken.. win-win... voor de organisatie.. deelnemers en bezoekers mogen betalen.. Als die deelnemers niet komen, valt er ook niks te zien voor bezoekers
Flink wat, oa van RTL..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En wat denk je dat de Dakar organisatie nog binnenhengelt aan de wereldwijde uitzendrechten?
Autocue,quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:06 schreef Dekatria het volgende:
Kalff praat ook zinsdelen... iemand dat ook opgevallen
Momenteel
staat
team de Rooy
bovenaan
in het klassement
en zij
hebbben
een gat geslagen
ten opzichte van
de concurrentie.
Zag hem op twitter voorbij komen.. Machtig mooi!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:34 schreef ArnosL het volgende:
http://www.boston.com/bigpicture/2012/01/dakar_rally_2012.html
Zitten weer vette foto's tussen!
Dat sowieso. Kosten zijn echt enorm voor de teams. Als ik Johan weer zie zal ik eens kijken of ik het kan achterhalen Hij heeft me toen ook de kosten van zijn special bij Eurosport verteld maar ik kan me niet meer herinneren hoeveel het nou was.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:18 schreef Mikkie het volgende:
Zijn volgens mij aardige bedragen bij RTL. Vele duizenden euro's voor stukjes van enkele minuten.
Overigens scheelt het wel dat een team als De Rooij met hoofdsponsor Petronas veel meer internationaal georiënteerd zijn, die zijn minder afhankelijk van NL televisie...
Van de dakar site:quote:
Zijn er ergens ook grotere varianten te vinden hiervan? Zitten wat mooie bureaublaadjes tussenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:34 schreef ArnosL het volgende:
http://www.boston.com/bigpicture/2012/01/dakar_rally_2012.html
Zitten weer vette foto's tussen!
Ik heb ooit eens opgevangen dat een motorrijder uit de kist al ongeveer een ton kwijt is, ben benieuwd hoe 't zit met de grotere teams inderdaad. Zowel auto's als trucks...quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:40 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Dat sowieso. Kosten zijn echt enorm voor de teams. Als ik Johan weer zie zal ik eens kijken of ik het kan achterhalen Hij heeft me toen ook de kosten van zijn special bij Eurosport verteld maar ik kan me niet meer herinneren hoeveel het nou was.
http://www.villamedia.nl/(...)tijd-dakar-tv/52982/quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:16 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen hoeveel RTL nou vraagt om je in beeld te brengen tijdens de uitzending. Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedragen het gaat.
quote:Eerder schreef TC/Tubantia al uit de mond van coureur Mirjam Pol op dat je ‘voor tien minuten zendtijd op RTL7 18.000 euro kwijt bent’.
De NOS moet Dakar gewoon verslaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:50 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gewoon belachelijk betalen om op tv te komen.
Ik offer mezelf graag op volgend jaar om de boel te verslaan daarquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De NOS moet Dakar gewoon verslaan.
Maar dan niet met Mart Smeets mag ik dat zeggen?
Ga ik wel mee i.p.v. Dennis v/d Geestquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik offer mezelf graag op volgend jaar om de boel te verslaan daar
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ga ik wel mee i.p.v. Dennis v/d Geest
Nee, Dekatria en ondergetekendequote:
Ik ga iedergeval proberen een redelijk leuk verslag te maken vanuit Rusland dit jaarquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De NOS moet Dakar gewoon verslaan.
Maar dan niet met Mart Smeets mag ik dat zeggen?
Die foto's van de Hummerquote:The Dakar Mini's are purpose built, tube frame cars. The WRC rally cars are purpose built modified Mini Countryman stock bodied street cars. Per FIA rules, the WRC rally cars have to start with a base car that's available to the public. A certain number of those specific model cars, must be available for sale as a normal car.
The FIA rules allow significant modifications to be done to the shell of the car, for safety reasons, and for strengthening. On top of that, the manufacturer applies to have certain fabricated parts, that are not generally available to most of the public, homologated by the FIA. What that means is the high performance suspensions, transmissions, brake systems, engines, turbos, body parts, wings, differentials, and more have to be approved by the FIA to be used on the WRC rally cars. One aspect of the approval is that the parts generally must fit into the stock positions, and be roughly the same dimensions, as stock parts.
On a WRC car, the suspension consists of a strut system in the front, with a single wishbone on the bottom. For illustration purposes, let's say the distance from the inner mounting point of the lower wishbone to the spindle/wheel is 12 inches. Keep in mind the WRC car is a stock body, just strengthened.
The Dakar Mini's are complete tube frame cars. There is none of the original body in the Dakar Mini's. Using a tube frame though, allows the cars to use a double wish bone system, one top, one on the bottom. But because the engine is in the front, the inside mount of both the top and bottom wishbones can only be so far away from the spindle/wheel. For our purposes let's say it's 15 inches.
The back of the Mini WRC car, again is limited by the stock body dimensions. I haven't found a photo of the Mini's rear suspension, but I'm pretty sure it's a double wishbone construction.
The Dakar car is certainly double wishbone, limited by the length of travel rules Troy mentioned above. For our purposes, let's say the length of the wishbone from frame mounting point to hub is 16 inches.
Robby's Hummer, by comparison does not have a motor in the front. He also has a double wishbone front suspension, but because he doesn't have the limitations of a motor, and he has a tube frame construction, he can put the inner mounting points in much closer to the center line of the car. My best guess is that distance is 24 inches, give or take a couple of inches between the upper and lower wishbones.
In the back Robby has an independent swing arm sort of suspension. Instead of using a wishbone system mounted to the frame on parallel to the center line to the center line of the car, his swing arm is mounted perpendicular to the center line, on the frame, right behind the passenger compartment. The swing arm, which is very much like the swing arm of a dirt bike, is roughly 36 inches from the forward mounting points on the frame, to the center of the rear hub that the wheel attaches to.
I'll also say that the shocks between the WRC Mini's and the Dakar Mini's are probably half the length, extended of Robby's shocks, front and rear.
I could do theoretical math, if you wish, but suffice to say that the Dakar Mini's are limited to the 300mm range of travel that Troy pointed out. The WRC Mini's are limited to less than that amount of travel, mostly just based on the constraints of the geometry of stock body, and need to suit the terrain.
Both Mini's will only be able to absorb a certain size bump before the suspension is compressed fully, 150mm (6 inches) on the Dakar car, less on the WRC car, say 5 inches of compression. I'm being general with this, for ease of explanation, but the Dakar Mini would also have 150mm of droop, to drop into a hole with. When the suspension is fully compressed then the whole car is going to take the rest of the energy, resulting in the bouncing or porpoising.
Going back to Robby's car, if he's within the 800mm of suspension travel, then he's absorbing 400mm (16 inches) of compression before the body takes the impact and bounces, as well as 16 inches of droop, before the body falls into the hole.
So your observation that both the WRC Mini and the Dakar Mini look like they ride the same way, is pretty accurate. Both have rather limited travel before the bodies take the impact and bounce. If you could make the wishbones on the Mini's with the same dimensions as Robby's, those cars would ride very similarly. (Okay, there's a lot of structural differences between the Hummer and Mini that would make a difference.)
I will say, that for most of the WRC rallies, there aren't the type of bumps that the Dakar has. I mean there just aren't the dips and whoop dee doos. Most roads are relatively smooth, with jumps here and there. The suspension for the jumps in WRC should usually be set up to absorb the landings, with progressive rate springs.
A Seat EVO WRC rally car being prepped. Very similar to a Mini WRC Car.
Strut Style front suspension, common in WRC rally cars.
A pretty good video of a Mini WRC car being tested on tarmac
Double wish bone front suspension system, common to the Dakar Mini's and the Hummer.
Dakar Mini being prepped, note double wishbone rear suspension.
A very good video of the preparation of the Dakar Mini's. The details start at around 1:30.
Robby's rear swing arm suspension.
Mini in motion.
Hummer's shocks. Isn't a pallet normally four feet by four feet?
Robby's front suspension, upper wish bone, mounted further inboard than Mini's. (PS: What's wrong with this picture?)
Hummer upper wishbone.
... and again.
Robby's rear swing arm.
Hummer.
mja, die Kamaz kun je hebben. Die gozer heeft gisteren drie uren zand staan scheppenquote:
Dat! iets van 5 uur achterstand ofzo?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die Kamaz kun je hebben. Die gozer heeft gisteren drie uren zand staan scheppen
Wel leuk om te lezen en ook om een beetje inzicht te krijgen hoe het er aan toe gaat in de Rally zelfquote:ECHTE FINSTRAL RALLY ETAPPE OF BIZARRE KEUZE?
Geschreven door Mindxposure
zaterdag 14 januari 2012 12:41
De etappe van gisteren was een echte Dakar++ etappe. De mannen vonden het dan ook een super dag. Ja, ook Johan en Enno. Eigenlijk vonden zij de etappe zo super dat ze hem 1,5 keer hebben gedaan.
Want wat was er aan de hand: het rijden van de etappe ging fantastisch goed. De tijden van de eerste 25 starters lag dicht bij elkaar en daar zat Johan goed tussen. Dat ging eigenlijk de hele etappe goed totdat Johan en Enno bijna bij de finish waren en er achter kwamen 1 waypoint gemist te hebben. Toen moest er snel worden geschakeld. Wat is de beste beslissing: Met een goed tijd binnenkomen maar een aantal uren straftijd krijgen, of teruggaan en alsnog het waypoint proberen te pakken te krijgen. Alhoewel vrijwel iedereen blij zou zijn om over de finish te gaan dachten Johan en Enno daar anders over. De etappe was super zwaar maar bijna gemaakt voor de Axor en dus gingen de mannen terug. Weer lekker spelen in het zand. Ze hebben het waypoint gevonden en zijn daarna alsnog netjes gefinisht. Weliswaar als 43 ste maar slechts 1,5 tot 2 uur verspeeld. Het missen van een waypoint kan afhankelijk van het soort waypoint meer uren tijdstraf opleveren en zelfs uitsluiting van de race. Kortom, bizar maar slim.
Het is eigenlijk jammer dat er door de organisatie en tv weinig aandacht wordt geschonken aan alle regels en wat waypoints zijn en hoe het werkt. Dat staat in het reglement. Een boekwerk van bijna 150 pagina's waarin alles wordt uitgelegd. Dit kunnen de deelnemers downloaden als ze zich inschrijven voor de rally (helaas staat het tijdens de race niet online) Hierin kan je dan vinden dat er tijdens de etappe verschillende waypoints zijn. Zoals verborgen en niet verborgen. Maar ook waypoints die je binnen een straal van 500 meter moet benaderen en waypoints die je op een grotere afstand mag benaderen. Als je ze dan benaderd en je hebt hem, krijg je een signaal in de cabine waardoor je weet je dat je goed zit. Vooraf staat er in het roadbook hoeveel je er zult gaan tegenkomen. Zo weet je dus voor de finish of je het goed hebt gedaan.
Ook Teun reed fantastisch. Hij kwam op plaats 22 binnen. Ze hebben veel gerolde trucks en auto's zien staan. Overal staat ook een ongelofelijke hoeveelheid publiek. Beide trucks hebben geen schade opgelopen en zijn vannacht weer even goed klaar gemaakt voor vandaag. Weer een zware dag.
Johan staat nu op plaats 16 en en ondanks de tijdverlies van gisteren nog sterk bovenaan in de standaard klasse. Teun op plaats 26 en zit nog slechts 20 minuten achter de nummer 2 in de standaard klasse.
In de standaard klasse staat het er als volgt voor:
1 Elfink/Hortulanus Mercedes 526 07:28:11** 16
2 Del Zotto (arg) Mercedes 532 16:33:35** 25
3 Stam/Beeftink/Bogaart Mercedes 571 16:53:49** 26
4 Szustkowski (pol) Mercedes 558 22:53:16** 30
5 Piana (fra) Mercedes 556 05:01:31*** 34
6 Bauerle (deu) MAN 536 13:07:49*** 38
7 Juvanteny (ESP) MAN 522 Out
* tijd plus 24 uur
**tijd plus 48 uur
***tijd plus 62 uur
Gewoon omkeren en nog even de duinen in, terwijl iedereen verdrinkt in het fesh-fesh stel bazen zijn het gewoon.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:08 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Wel leuk om te lezen en ook om een beetje inzicht te krijgen hoe het er aan toe gaat in de Rally zelf
Geloof me, eerder een stel malloten Ooit wel eens met 140 tussen de weilanden gereden (beide kanten bomen) wetende dat je stuurinrichting niet goed is (lees: zwabbert alle kanten op) en dan vol in de ankers voor een bochtje....quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gewoon omkeren en nog even de duinen in, terwijl iedereen verdrinkt in het fesh-fesh stel bazen zijn het gewoon.
Gordon overigens door WP2.
Ik zie zo dat blije hoofd van Johan voor me "Ach joh da's toch heel'moal niks toch"quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:13 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Geloof me, eerder een stel malloten Ooit wel eens met 140 tussen de weilanden gereden (beide kanten bomen) wetende dat je stuurinrichting niet goed is (lees: zwabbert alle kanten op) en dan vol in de ankers voor een bochtje....
En bedankt Johan! waar lagen de schone onderbroeken?
Helemaal goed gegokt of met 80 door een greppel Je denkt werkelijk dat de wereld vergaat en meneer zit met een grote smile op zijn gezicht alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je vrachtwagen 2 meter boven de grond hing.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik zie zo dat blije hoofd van Johan voor me "Ach joh da's toch heel'moal niks toch"
Gestoord maar aan de andere kant een bankrekening met heel veel cijfers voor de kommaquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:25 schreef Dekatria het volgende:
Ik denk dat je ook wel zo gestoord moet zijn, wil je Dakar goed kunnen rijden. Wij normale stervelingen zijn niet gemaakt voor de racerij, en op zo'n moment wordt dat eens te meer duidelijk
Gordon overigens 7 minuten stilgestaan, nu weer onderweg
Wat doen ze dan niet eerlijk?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Op de FB van het De Rooy Team zit een of andere oostblokker te janken dat het team vals speelt
Ohja, ook inderdaadquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:27 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik had het inmiddels over de trucks
Resulterende in dat gezeik over die luchtinvoer.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik las overigens ook wat berichten dat BMW druk op ASO heeft gezet om de Hummers wat in te tomen...
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat doen ze dan niet eerlijk?
Gevalletje persoonlijke frustratiequote:Cars do not meet the technical regulations. Why, then, our team is not allowed for competitions due to the fact that we have a cabin was moved a few centimetres long ago. But De Rooy knows that the car did not meet the technical regulations, and participates in competitions.
Yep...maar goed of het echt waar is weten we natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Resulterende in dat gezeik over die luchtinvoer.
Gelukkig is het geen Franse chauffeur anders was de Rooy de klos geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Op de FB van het De Rooy Team zit een of andere oostblokker te janken dat het team vals speelt
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:57 schreef Breaker.Faker het volgende:
De Rooy en Stacey hebben vandaag lekker op save gereden.
Er moet iets raar gebeuren of de Rooy wint Dakar niet.
Achterstand voorsprong op Stacey is nu 0:53:16 op Karginov 05:02:20
O?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Er gaan geruchten dat de etappe van morgen afgelast wordt ivm veiligeid?
Vergeleken met de eerdere berichten van een 'end over end somersault' had ik eerder een Hummer flik-flak verwacht... dus ja, dan valt dit nog wel meequote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:32 schreef Sounddragon het volgende:
Mwah, van 100 naar 0 en op je dak in een seconde of zo; noem het maar 'mee vallen'
wtf..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
Liefhebber gaat de finish niet halen. Rug gebroken op de verbindingsroute na de etappe
het is zelfs al tijdens de proef gebeurd en hij heeft m uitgereden, maar de rally is voorbij natuurlijkquote:
Beetje net als Ullevalseter, maar dan had die meer geluk. Pfffquote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is zelfs al tijdens de proef gebeurd en hij heeft m uitgereden, maar de rally is voorbij natuurlijk
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
Liefhebber gaat de finish niet halen. Rug gebroken op de verbindingsroute na de etappe
En ze starten (net als de quads) in omgekeerde volgorde: de laatsten in het klassement starten als eerste!quote:Op zondag 15 januari 2012 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
om 13:00 vertrekken de eerste motoren voor de proef.
Drie meende ik:quote:Op zondag 15 januari 2012 14:19 schreef Breaker.Faker het volgende:
Hoeveel Nederlanders trucks zijn er eigenlijk uitgevallen dit jaar 1 toch??
Met de platte kar door Son!quote:Op zondag 15 januari 2012 14:48 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Komende week feestje in son bij de rooy?
Stacey en De Rooy over WPA!quote:Op zondag 15 januari 2012 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
Trucks kunnen nu ook elk moment binnen komen!
Stacey voor De Rooy.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
Trucks kunnen nu ook elk moment binnen komen!
Ik denk dat ook zij rustig aan gedaan hebbenquote:Op zondag 15 januari 2012 15:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Stacey voor De Rooy.
Ik hoop echt dat Hansie deze etappe nog wint.
De Rooy wel. Maar volgens mij was Stacey nog wel gebrand om nog een etappe te winnen. Hij is iig ook sneller dan Artoer.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat ook zij rustig aan gedaan hebben
Jup. Zal wel even zoeken wanneer dat wasquote:Op zondag 15 januari 2012 15:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hugo duisters heeft toch ook ooit een etappe gewonnen met een assistentietruck?
Dat was toch ook gewoon een racetruck?quote:Op zondag 15 januari 2012 15:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hugo duisters heeft toch ook ooit een etappe gewonnen met een assistentietruck?
snelle assistentie meen ik, die hebben meer bij = meer gewichtquote:Op zondag 15 januari 2012 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat was toch ook gewoon een racetruck?
Okay aan het gewicht had ik niet gedacht.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
snelle assistentie meen ik, die hebben meer bij = meer gewicht
Zouden ze daar ook bijnamen hebben voor Gerard en Jan?quote:Beste familie, vrienden en fans van Team de Rooy.
Helaas hebben wij ons gastenboek moeten sluiten aangezien we overstelpt werden met minder leuke berichten van – al dan niet echte – fans uit Rusland en Oost-Europa. Heel jammer dat zij het bederven voor de echte fans. Aangezien we de IP-adressen niet konden blokkeren en het hier om honderden berichten per dag ging, zagen wij geen andere oplossing.
Vanzelfsprekend blijven wij het laatste nieuws en de laatste foto´s op onze website plaatsen.
Namens het Team de Rooy hartelijk dank voor alle leuke en lieve reacties!!!
Groeten,
Marcel en Ingrid
Ergens negatief over zijn is één ding, maar bedrijfs- en teamwebsites onderspammen met gehuil is iets héél andersquote:Op zondag 15 januari 2012 15:37 schreef TargaFlorio het volgende:
Wij zijn regelmatig negatief over de Russen maar daar kunnen ze er ook wat van. Van http://www.dakar-derooy.com:
[..]
Zouden ze daar ook bijnamen hebben voor Gerard en Jan?
Vind ik ook flauw, al zouden Fok!kers ook wel zoiets kunnen doen.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ergens negatief over zijn is één ding, maar bedrijfs- en teamwebsites onderspammen met gehuil is iets héél anders
Wat zónde dat 't zo moet..
(ik las eerst 'Henk en Ingrid' )
Oh, dat doen ze helaas...quote:Op zondag 15 januari 2012 15:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vind ik ook flauw, al zouden Fok!kers ook wel zoiets kunnen doen.
Nee, de rest is uitgevallen, had je die twee nog niet gelezen?quote:Op zondag 15 januari 2012 15:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
er komen geen trucks meer binnen?
is wel eens gebeurd geloof ikquote:Op zondag 15 januari 2012 15:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vind ik ook flauw, al zouden Fok!kers ook wel zoiets kunnen doen.
Ik was er al bang voorquote:Op zondag 15 januari 2012 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel eens gebeurd geloof ik
Ik meen dat het in de tijd was van de zelfreparerende Kamazzen.quote:
quote:@b_tenbrinke
Bernhard ten Brinke
We zijn gefinisht 9 de!!! Ik ben de gelukkigste man op aarde!!! Voor de eerste keer Dakar en dan zo'n resultaat. http://pic.twitter.com/kHwYKnT1
Haha ik hoopte het al zoals ik eerder poste...quote:Op zondag 15 januari 2012 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
1 (6) 511 - BIASION Miki (ITA) IVECO 0h27m22s
zeker een goed resultaat. Ik geloof dat het team iig drie jaar mee wil doen. Zoiets hoorde ik een van die Huzinks namelijk roepen.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Prima resultaat voor eerste Dakar. Hopen dat hij samen met Wevers Sport nog een aantal jaren actief blijft in Rally Raid.
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
En de topicreeks was ook gezellig
Is het net zo doorgestoken kaart als vorig jaar?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:36 schreef TheOneAndOnly het volgende:
En de autodroplul van het jaar... verspilde tijd maar ja. Commerciele zender he...
Vond dat hij aan het eind nog wel interessante stukken had.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Enige minpunt deze Dakar, Dennis van der Geest. Man, wat heb ik een hekel aan die vent gekregen (had ik eerst helemaal niet).
duidelijk.. dit moet beter kunnen !quote:Op zondag 15 januari 2012 23:43 schreef Mikkie het volgende:
Wat een baggeruitzending van RTL weer. Beelden al niet super, maar die interviews zijn wel tenenkrommend. In plaats van een beetje gerichte vragen en luisteren naar de antwoorden, was het gewoon een simpel rijtje vragen die opgesomd werden. "Wat zou je willen zeggen tegen De Rooij?" Ja, duh!
En Stacey die iets inhoudelijks wil zeggen, maar wordt afgekapt met "Mooi feestje hè?!"
treurig
beetje meer aandacht er aan besteden en je komt een heel eindquote:
Wat is jouw rol eigenlijk bij het team? Monteur toch, zo begreep ik uit één van je vorige posts?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:36 schreef Black_Ninja het volgende:
Felicitaties aan de winnaars, geweldige prestatie!
Maar een zeer persoonlijke felicitatie aan Team Finstral! Top prestatie jongens! Ondanks dat de truck halverwege het jaar total loss was hebben jullie(/we) deze dakar tot een geweldig succes gemaakt met de overwinning in het standaard klassement als prijs. Van harte gefeliciteerd!
Niet echt een monteur alhoewel ik wel zo zou zijn aangemeld. Software engineer ben ik officieel. Ik programmeer de ECU's van alle voertuigen van het team. Plat gezegd chiptunen ik de vrachtwagens.quote:Op maandag 16 januari 2012 05:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat is jouw rol eigenlijk bij het team? Monteur toch, zo begreep ik uit één van je vorige posts?
Ah, tof en later dit jaar ging je naar Rusland?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:04 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Niet echt een monteur alhoewel ik wel zo zou zijn aangemeld. Software engineer ben ik officieel. Ik programmeer de ECU's van alle voertuigen van het team. Plat gezegd chiptunen ik de vrachtwagens.
De uitnodiging staat en als ik op me werk alles rond krijg dan ga ik inderdaad mee naar Rusland En ik ben dit jaar te vinden op de Baja Saxsoniaquote:Op maandag 16 januari 2012 16:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ah, tof en later dit jaar ging je naar Rusland?
back-up... + fotograaf..quote:Op maandag 16 januari 2012 00:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik stel me wel beschikbaar als bestuurder van de Fok! persauto
Is dat de Silk Rally toevallig?quote:Op maandag 16 januari 2012 17:35 schreef Black_Ninja het volgende:
De uitnodiging staat en als ik op me werk alles rond krijg dan ga ik inderdaad mee naar Rusland En ik ben dit jaar te vinden op de Baja Saxsonia
En da's moar goed ok, ge verstoat um toch nie!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:20 schreef Yreal het volgende:
gerard had in ieder geval geen woord gelogen over zijn vader
Een man van weinig woorden
Ja duidelijkquote:Op maandag 16 januari 2012 23:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Ze moeten deze samenvatting eigenlijk nog een keer laten zien voordat de Dakar begint volgend jaar. Misschien dat ik RTL eens mail met die tip.
Oké dat einde was wel leuk.
Kut. Dat wordt vanavond de herhaling kijken dan, want ik verwachtte juist al die uitgekauwde zooi, heb dus bewust niet meer gekeken...quote:Op maandag 16 januari 2012 23:21 schreef Yreal het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die samenvatting nu is meer rally dan alles wat we tot nu hebben gezien.
Dat zeker. Zonder hem was er geen zak aan het autoklassement geweest dit jaar, terwijl het nu in wezen alles had wat je wensen kon. Controverse, wraak, en een show als bonusquote:Wel mooi die emotie van Gordon in dat filmpje. Goed pissig is ie, zegt lekker de waarheid. Je kunt veel van 'm zeggen, hij presteert niet altijd conform z'n grote mond, maar hij zorgt wel voor wat schwung in de rally.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat zeker. Zonder hem was er geen zak aan het autoklassement geweest dit jaar, terwijl het nu in wezen alles had wat je wensen kon. Controverse, wraak, en een show als bonus
Ben erg benieuwd wat Gordon volgend jaar gaat doen. Lijkt me dat hij bloed wil zien.
Voor zover ik begrijp brengt een fabrieksteam als dat van Mini (BMW) meer geld in het laatje dan een privateer als Robby. Dat hij dan een publiekslieveling is boeit de Fransen niets.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik snap idd ook niet waarom de Franse organisatie een hekel aan Gordon heeft. Hij is toch een favoriet bij het publiek die kijkers en dus sponsors trekt.
Moet er natuurlijk wel een uitgebreid verslag volgenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |