quote:
Project Criezel 2 is aardig afgemaakt hoorquote:
Ik was op de snelweg op de linker baan. Daarbij gaat het ding dan meteen op het stuurslot geloof ik. Koppeling leek mij het beste.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:28 schreef T42 het volgende:
waarom draaide je niet gewoon contakt uit? zonder de sleutel er uit te trekken?
Hij gaat pas op stuurslot als je de sleutel eruit trekt. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinstquote:Op zondag 27 november 2011 21:35 schreef 2cv het volgende:
Ik was op de snelweg op de linker baan. Daarbij gaat het ding dan meteen op het stuurslot geloof ik. Koppeling leek mij het beste.
Uiteraard !quote:
1quote:Op donderdag 8 december 2011 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
5.. waarvan 2? rijvaardig?
(wilde gok :x )
slopen is niet moeilijkquote:Op vrijdag 9 december 2011 00:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
1
Maar van 1 auto moeten alleen de remmen even ontlucht worden. APK heeft 'ie al. En 1 auto moet nog 'even' gesloopt worden.
Helaasch (?) hebben er geen mistlampen in/op/aan gezeten.quote:Op zondag 11 december 2011 22:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zeg, heb je nog een setje knappe mistlampjes van Criezel over? Moet voor m'n AX nog steeds een setje hebben, zit nu een brak en afgesloten showsetje in, puur om geen gaten erin te hebben. Of had je een versie zonder mistlampjes.
Die Visa ?quote:Op zondag 11 december 2011 22:18 schreef ayumu het volgende:
Die Bx's mag je houden die grijze muis in de hoek van de foto
kan t ook niet kapotquote:Op zondag 11 december 2011 22:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Helaasch (?) hebben er geen mistlampen in/op/aan gezeten.
Kachelweerstand moet het wel doen lijkt me, nu draait de kachel op halve toeren. Aantal volt heb ik niet gemeten en geen idee hoe ik de massa moet controlerenquote:Op maandag 12 december 2011 19:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
heb je ook gemeten hoeveel volt?
heb je je massa gecontroleerd?
kachelweerstand niet defect?
Eh, ik vind het best, maar ik vraag me af wat de eigenaar er van zou vinden ...quote:
Heb je geen Haynes over de BX? Daar staat alles uitgetekend.quote:Op maandag 12 december 2011 20:18 schreef 2cv het volgende:
Ik ga zaterdag even kijken. Het nadeel is dat er in totaal 7 contacten verdeeld over 2 stekkers aan die ventilator zitten
Oh dat is de parkeerplaats van jouw sleutelhonkquote:Op maandag 12 december 2011 19:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kachelweerstand moet het wel doen lijkt me, nu draait de kachel op halve toeren. Aantal volt heb ik niet gemeten en geen idee hoe ik de massa moet controleren
Maar zaterdag ga ik weer nar een maat van me, die is electrokennert en gaat mij helpen de storing te vinden en op te lossen.
[..]
Eh, ik vind het best, maar ik vraag me af wat de eigenaar er van zou vinden ...
Dan heeft het ding dus 2 massa'squote:Op maandag 12 december 2011 21:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
2CV
2 draden zijn de voeding van de motor
4 draden voor de snelheids regeling
en 1 massa van de regeling
totaal 7
Ik heb zo'n ding, maar als het niet met schroefjes/moertjes/boutjes/clipjes/klemmetjes/whatever is, snap ik er al snel geen jota meer van. Daarbij zit er van orgine een fout in het schemaquote:Op maandag 12 december 2011 21:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heb je geen Haynes over de BX? Daar staat alles uitgetekend.
Zoietsquote:[..]
Oh dat is de parkeerplaats van jouw sleutelhonk
Omdat er tegenwoordig een lampje gaat branden als er lampje stuk isquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:06 schreef 2cv het volgende:
Hoe weet je dat het lampje niet stuk was als je hem nog nooit hebt zien branden ?
lampje getest is zeker geen optie? :'Pquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:06 schreef 2cv het volgende:
Hoe weet je dat het lampje niet stuk was als je hem nog nooit hebt zien branden ?
dan baal je wel ja !quote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:30 schreef 2cv het volgende:
Vandaag de homokineet aan de rechterkant vervangen want ik was er zeker van dat ik het geklokker de vorige keer aan de rechter kant hoorde. Daarbij zat in de buurt van de homokineet een rare speling. Vervolgens een testritje gemaakt. Resultaat: klokloklokloklokloklok...
Vervolgens was dit zo ongeveer mijn gezichtsuitdrukking:
[ afbeelding ]
Ik ben vereerd door dat complimentquote:Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe
Maar hij heeft die half miljoen juist gehaald door onderhoud. Ik ken niet veel auto's die dat halen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik ben vereerd door dat compliment
Maar je moet wel in gedachten houden dat dit barrel al een half miljoen km gereden heeft en ook wat achterstallig onderhoud heeft. De hoogteregelaars zijn b.v. (nog) niet 100 punten.
denk niet dat een blauw pilletje in de LHM gaat helpenquote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:50 schreef Garbageman het volgende:
Is ook gewoon slijtage in het hydraulisch systeem, dat ie niet meer lang omhoog blijft staan na parkeren. Schijnt ook voor mensen te gelden
De orginele, maar als die gereviseerd moet worden komen er andere plunjers in zodat er meer diesel ingespoten wordt.quote:
de 2de parralel aansluiten op de eerste?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 00:02 schreef 2cv het volgende:
Zo, vandaag is de kleine octopus ontploft. Het was een aangepast model en een afgedopte zij-vertakking is half afgescheurd. Oplossing: afsnijden en het gat weer met de 'orginele' plug dicht stoppen.
Ik heb ook geprobeerd de ventilatoren (Driezel heeft er 2) weer aan de praat te krijgen. De lage stand doet het, dan draaien beide ventilatoren langzaam (serie geschakeld). Alleen bij de hoge stand doet maar één ventilator het op volle kracht. De andere ventilator doet niets. Zou dit voldoende zijn om door Frankrijk te crossen (zonder aanhanger) ? Of toch maar echt fixen ? Zo ja: heeft iemand het schema hoe ik de dubbele ventilator goed aan moet sluiten ?
als je de draden die op nr1 zitten aftakt.. en zo als ze op nr 1 zit ook op nr2 aansluit dan zullen de fans tegelijk draaien.. tis wel dat je relais mischien vervangen moet worden voor 1tje die een zwaardere stroomsterkte kan hebbenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:50 schreef 2cv het volgende:
Misschien wel, maar wat gebeurt er dan als ze door de relais enzo in serie geschakeld worden om op halve kracht te draaien ?
ach t blijft natuurlijk een hobbybakquote:Op dinsdag 19 juni 2012 01:20 schreef 2cv het volgende:
Nee, ik vermoed dat m'n toerenteller niet jofel meer is. Waarschijnlijk een keer de naald er af getrokken en niet in de juiste stand er op gedrukt.
Ik denk het welquote:Op vrijdag 6 juli 2012 03:06 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ]
Hoogste ORGA-nummer op een BX binnen de club (of Nederland) ?
Zou ik niet doen, dasty ontvetter en een stoomreiniger + een schroevendraaier voor de vaste drek werkt stukken beter en veiligerquote:en alles voldoende dicht is spuit ik de hele motor schoon met een hogedrukreiniger o.i.d..
Tja, jou probleem als er iets kapot gaat door een keiharde straal waterquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:58 schreef 2cv het volgende:
Stoomreiniger, hogedrukreiniger, it's all the same shit
net bij de auto van mn schoonouders de overtollige stukken metaal rond de brandstofpomp laten verwijderen.. anders was de lekkage niet te verhelpen :-Pquote:
kom je net 2,3 km te kortquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:53 schreef 2cv het volgende:
Afgelopen week heb ik er anders wel 1334,7km met het ding afgelegd.
hm ik dacht dat je dat intussen wel al gedaan had, niet dusquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:30 schreef 2cv het volgende:
Hehe, eindelijk. A.s. dinsdag 6 november ga ik de nokkenassen laten meten.
stom sleepoog :wquote:Op vrijdag 2 november 2012 20:15 schreef 2cv het volgende:
De stukken bumper. Ik heb d.m.v. een opel corsa het sleepoog er onder vandaan gerukt en dat sleepoog is door de bumper heen gegaan.
ja zo`n 850KG koekblik trek je overal wel mee +quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:26 schreef 2cv het volgende:
Als het moet trekt het ding jouw auto nog mee ook.
komttie toch zonder grappen en grollen door?quote:Op maandag 5 november 2012 22:36 schreef 2cv het volgende:
Het ding heeft nu verse olie en winterwielen. Binnenkort APK ...
mijn gok.. de druk in de cylinder is hoger? ( de turbo perst het er immers in.. ? )quote:Op maandag 12 november 2012 16:53 schreef 2cv het volgende:
Vorige week heb ik de nokkenassen laten meten bij Hurricane Racing. Ik werd prettig geholpen en er werd geen verkoop-praatje gehouden om mij (nog) snellere nokkenassen aan te smeren. De eerste tip was om zowieso de nokkenassen van de atmosferische diesel te gebruiken. Citaat: "Als het ook maar half mogelijk is gebruik ik atmosferische nokkenassen". Dat ga ik dus ook doen. Maar ik was niet voor niets de afsluitdijk over gecrossed, dus de nokkenassen mochten ook even op de meetbank. Daarvan is dit het resultaat (de afbeeldingen zijn klikbaar voor een groter formaat):
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb voor 4 lijnen aangegeven waarvoor ze staan. De overige lijnen hebben te maken met de snelheid waarmee de kleppen bewegen en de versnelling/acceleratie van de kleppen. Dat is voor mij niet interessant omdat dit orginele nokkenassen zijn voor een relatief langzaam lopende dieselmotor en niet hele wilde nokkenassen voor een sneller lopende benzinemotor waarvoor er ook andere aanpassingen nodig zijn.
Uit de grafiek kan je concluderen dat de uitlaatkleppen van zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht gaan, maar dat dat bij de turbo wat eerder gebeurt. Ik vermoed zelf dat dat is zodat er wat meer druk in de uitlaat komt om de turbo aan te drijven.
De inlaatkleppen gaan bij zowel de turbomotor als de atmosferische motor op dezelfde manier open en dicht, alleen bij de turbomotor gaan de inlaatkleppen iets minder ver open. Waarom dat is, is mij een raadsel.
klep minder ver open bij een gelijke luchtdruk geeft inderdaad minder power..quote:Op dinsdag 13 november 2012 02:09 schreef 2cv het volgende:
Ja, maar het moet wel langs de klep. Simpel gesteld: klep minder ver open = minder vermogen. Anderzijds, als de klep te ver open gaat loopt het stationair erg kut naar het schijnt. Daarom heeft Honda de V-tec (ofzo) uitgevonden. Vanaf een hoger toerental gaan de kleppen verder open. En bij een lager toerental minder ver. Dat werkt overigens niet traploos en zit niet op een dieselmotor
tape, tape, voorruit verwijderen, tapequote:Op donderdag 15 november 2012 16:12 schreef 2cv het volgende:
Driezel is APK afgekeurd. Reden: stuurhuishoes heeft een gaatje, bumper heeft scherp uitstekende delen, ruitenwisser wist niet goed en de handremkabels (die ik er nog geen jaar geleden zelf (vrijwel) nieuw op gezet heb) raken de wielen.
nouja na zoveel KMs mag er ook wel eens iets op versleten zijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:44 schreef 2cv het volgende:
Vandaag, na 578.247km hield de waterpomp de roze koelvloeistof, blauwe koelvloeistof en het water niet meer binnen, elke 100km gingen er rode lampjes branden. Er zit nu een nieuwe waterpomp in de motor en verse roze koelvloeistof.
De oude waterpomp had van binnen 'een beetje' last van oxidatie: het cavitatiegeval was voor meer dan de helft verdwenen. De pomp als geheel ligt in een rariteitenkabinet.
Best jammer dat dit noodzakelijk was terwijl er dit jaar toch echt een motor met spierballen in geperst gaat worden ...
2.1 kompressordiesel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:14 schreef Darkomen het volgende:
Wat ga je erin leggen dan?
2.0T van een XM?
Of beter de V6 24v
en de brandweer de weg schoon laten maken hoop ikquote:Op zondag 14 april 2013 20:24 schreef 2cv het volgende:
Gister tijdens de voorjaarsrit begon Driezel te lekken. De retourslang van de debietregelaar (waar veel LHM doorheen gaat wat wegens de stroomsnelheid en het hoogteverschil ook nog onder vrij veel druk staat) naar het voorraadvat hield het niet meer. Ik had nog een goede 2e hands slang bij me dus de gare slang heb ik ter plekke vervangen.
Ik heb overigens +/- 1,5 liter LHM bijgevuld ...
dr zijn vast chauffeurs die het weten te presteren hoor!..quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef 2cv het volgende:
Nope, als je rijdt wordt het zo verspreid dat het slechts druppels zijn. Alleen op parkeerplaatsen lag een plasje. Verder is LHM mineraal, erg dun en heeft het maar matige smerende eigenschappen. Knappe brandweerman die dat nog uit de straatstenen weet te halen, matige chauffeur als je er over uitglijdt.
je kan je zelf nog wel in de LHM zetten hoorquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:16 schreef AdoraBelle het volgende:
Goed bezig 2cv, ik zie het al helemaal voor me hoe jij LHM over je heen krijgt .
Lief dat je dat voor je oma doet . Ik heb geen opa's en oma's meer dus ik kan dat soort dingen niet meer doen .
Nee, ik had het er niet over dat hij z'n oma in de LHM zet .quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan je zelf nog wel in de LHM zetten hoor
Nopz. Het adresje was geen garage Ik denk wel dat ik even naar een echte garage ga voor een accu voor de Saab. Wellicht is het garantiegeval.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef densmee het volgende:
en heb je dan ook een nieuwe accu voor de saab meegenomen?
quote:Op zondag 8 september 2013 01:23 schreef 2cv het volgende:
Viesel of Viezel is een term voor Visa diesels.
LoL!quote:Op maandag 9 september 2013 08:00 schreef Prowl het volgende:
Ik snap niet waarom je zo'n lelijke bollenbak wil hebben
Oh wacht......
en dan was t vandaag niet eens zo warmquote:Op zaterdag 14 september 2013 02:41 schreef 2cv het volgende:
Kan kloppen
Vandaag ging het temperatuurlampje van het ding branden ...
Zo hoort het ookquote:Op zondag 8 september 2013 01:23 schreef 2cv het volgende:
Viesel of Viezel is een term voor Visa diesels.
dat de restanten naar de oud ijzer boer gaan valt me dan tegen :pquote:Op zondag 15 september 2013 20:16 schreef 2cv het volgende:
Weer ?
a) Dit ding is van 1994 en er moet dus nog minimaal 6 jaar belasting voor betaald worden.
b) Die wetten zijn er nog niet. Het zijn 'slechts' plannen.
c) Als het ding weggaat, trek ik hem zelf uit elkaar en gaan de restanten naar de oud-ijzer boer.
Valt dus best mee allemaal. Driezel mag voorlopig nog even het straatbeeld verfraaienvervuilen.
Zorg je wel voor goede afwatering van de paravan? Anders heb je in no time de relais verrot.quote:Op maandag 23 september 2013 22:13 schreef 2cv het volgende:
Vandaag de koelventilatoren van het ding maar weer werkend gemaakt. Ze waren een beetje houtje-touwtje aangesloten en de relais lagen los achter de linker koplamp te klapperen. Ik heb de relais maar weer gemonteerd op de blek waar ze horen: in de paravanbak.
Dat gat sneller dan je denkt in de herfst.quote:Op maandag 23 september 2013 22:38 schreef 2cv het volgende:
Niets aan gedaan (hoefde ook niet ), maar het moet ook minimaal 10cm hoog staan wil het bij de relais komen.
Hahahahaquote:Op maandag 23 september 2013 22:59 schreef 2cv het volgende:
De gaten waren vrij. En wellicht zitten er ook nog wat extra 'afwateringsgaten' in
quote:Op maandag 23 september 2013 22:59 schreef 2cv het volgende:
De gaten waren vrij. En wellicht zitten er ook nog wat extra 'afwateringsgaten' in
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wat voor vel papier hangt er nou in driezel?
Bedoel je de schokdemper?quote:Op donderdag 7 november 2013 17:29 schreef 2cv het volgende:
Lekkage aan/bij de veercilinder links-achter. En dat terwijl ik dat ding eerder dit jaar vervangen heb. Pluspunt is wel dat ik waarschijnlijk geen vastgerotte onderdelen tegen ga komen.
Oh, vandaar Nee, dit gaat over die Franse schroothoop die wat meer moeite heeft zich door de APK te wringenquote:Op donderdag 7 november 2013 20:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kut, ik dacht dat dit het Saabje was
quote:Op donderdag 7 november 2013 20:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oh, vandaar Nee, dit gaat over die Franse schroothoop die wat meer moeite heeft zich door de APK te wringen
bij 1M KM pas afschrijven ??quote:Op zaterdag 9 november 2013 03:14 schreef 2cv het volgende:
Een andere BX kopen is even veel werk, dus de mouwen worden opgestroopt, de gereedschapskist gepakt en de mankementen gerepareerd.
dan moet ie dus zeker 2 miljoen kilometer meequote:
anders doe je gewoon even een handjeklap APK.... .APKtje krijgen zonder uberhaubt een autotje te zienquote:Op maandag 11 november 2013 23:42 schreef 2cv het volgende:
Nou, met zo'n kutklus is er op het eind niet zoveel meer over. Maar toch ben ik wel blij dat er weer een sleepoog onder zit. Hopelijk vindt de APK zeurmeester dat ook, want dat is de reden dat ik het sleepoog weer teruggelast heb.
als het niet scherp uitstekend is mag het gewoonquote:Op maandag 11 november 2013 23:42 schreef 2cv het volgende:
Nou, met zo'n kutklus is er op het eind niet zoveel meer over. Maar toch ben ik wel blij dat er weer een sleepoog onder zit. Hopelijk vindt de APK zeurmeester dat ook, want dat is de reden dat ik het sleepoog weer teruggelast heb.
Nee want versleten = APK afkeur. Mijn gordel is op een vrij kleine beschadiging afgekeurd. En afgekeurde gordels zullen de meeste mensen doneren aan de kliko.quote:
Je begint een beetje warm te worden ...quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
passen ze niet zowel links als rechts?
maar ik gok.. dat links net gespiegelt is aan rechts
hoewel.. met die fransozen weet je t maar nooit natuurlijk
en dan nu t zwembad in de polo eens legen
Hoezee, jij gaat door voor de koelkast.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:45 schreef FransDeens het volgende:
Op de rechter staat D en op de linker staat G. Fysiek passen ze aan beide kanten, maar omdat ze licht achterover hellend gemonteerd zijn in de B-stijl is de afrolbeveiliging verschillend.
dan vond de APK meester dus dat die niet goed kon functionerenquote:Op woensdag 20 november 2013 21:26 schreef 2cv het volgende:
Die functioneerde al prima hoor. Alleen zat er een APK-onwaardig gaatje in.
Goed bezig en hoe oud was het hork ook alweer?quote:Op maandag 25 november 2013 18:53 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ] BX weer voor een jaar goedgekeurd.
ja, zn even oude broertje / zusje is niet meer in nederland, of inmiddels tot reserve BX onderdelen verwerkt het RDW kent het kenteken niet meerquote:Op maandag 25 november 2013 19:39 schreef 2cv het volgende:
Het is de allernieuwste BX in Nederland volgens Plankhond.
Kwaliteitquote:Op zaterdag 7 december 2013 23:57 schreef 2cv het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |