abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 mei 2000 @ 18:17:00 #1
3811 Ho-pham
Sambal bij..?
pi_176298
Ik wil jullie de tip geven eens naar Vietnam te gaan.Het is een heel mooi rijk land. Hier wat foto's.


Recht is niet krom en zeker niet evenredig! En zo is het!


pi_176299
Vertel eens Ho-pham, kom jij er vandaan ofzo? Ik heb zo'n idee ...

Ik heb er slechte verhalen over gehoord, communisme enzo. Of valt dat wel mee?

Temperatuur is goed, wasmiddel is fout ...
  donderdag 25 mei 2000 @ 00:15:00 #3
3826 Long
Een hollandse jongen ...
pi_176300
Vlekkenkampioen: Dat is alleen de regering, in het land merk je daar bijna niets van.

Ho-Pham heeft gelijk, het is een mooi land. Ik ben er zelf niet opgegroeid, maar ik ben er wel op vakantie geweest. Op bezoek bij familie.

Het is inderdaad ook een rijk land, alleen de mensen zijn arm. Het zijn wel warme mensen en ze zullen altijd gastvrij zijn. Vietnam is inderdaad een aanrader!

Wat een rare naam trouwens, Vlekkenkampioen.

Want één spleetoog maakt nog geen Vietnamees ...


pi_176301
Ik ben van plan om er snel een keer op vakantie naar toe te gaan. Lijkt me echt te gek.
Ben afgelopen februari voor het eerst in Azie geweest (Thailand). Ik vond het echt tegek.
Misschien ga ik over een paar jaar gewoon een paar maanden door Azie trekken. Lijkt me toppie
  maandag 29 mei 2000 @ 15:49:00 #5
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_176304
Aaaah Azie mijn lust en leven! Mooiste en boeiendste continent! Ik kom er tot rust en als ik echt uit mijn dak wil gaan dan kan dat daar ook! Mensen zijn vriendelijk en gastvrij en de meeste landen in Zuid-Oost Azie zijn toleranter dan Nederland...

Trouwens, aniewan in Indonesie geweest? Doen! Ten eerste voor de Nederlands-Indonesische cultuur en ten tweede: het is een prachtig land! Van alles te doen, van bejaarden uitjes tot jongerenvakanties!

Nee, geef mij maar Azie!

pi_176305
Vietnam, daar ben ik wel heel benieuwd naar! Zou het er nou echt anders uit zien dan in Tour of Duty??
pi_4800855
Ok ,ik ga dus misschien naar Vietnam.Kosten ¤500,- is het de moeite waard om er naar te gaan?Ik wil dus wel de plekken zien waar gevochten is etc....
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  vrijdag 5 juli 2002 @ 11:18:35 #8
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4894336
Hoi,

we willen in september/oktober in Vietnam rond gaan trekken. Heeft iemand daar al ervaring mee? We willen graag weten of het zelf goed te doen is of dat het beter is om het via een reisorganisatie te doen. Zijn er nog plekken die je absoluut gezien moet hebben?

Alvast bedankt, Raymond

pi_4894409
Mijn nicht heeft het ooit gedaan. Zij voondt het geweldig geloof wel dat ze het allemaal op eigen houtje heeft gedaan. Ik zou graag voor je willen vragen hoe ze het heeft geregeld maar ze zwerft nu ergens in Thailand rond. DUs kan ik d`r niet echt bereiken

Maar ik zou zeggen vraag eens bij het reisburo misschien kunnen zij dat war tips geven over hoe en wat.

In ieder geval al vast veel plezier dan tegen die tijd

  vrijdag 5 juli 2002 @ 11:29:56 #10
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_4894459
Er was toch ook zo'n boekje met handige tips en hoe je zo goedkoop mogelijk kunt lezen daar.....kan alleen niet op de titel komen.
  vrijdag 5 juli 2002 @ 11:41:07 #11
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4894606
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 11:29 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Er was toch ook zo'n boekje met handige tips en hoe je zo goedkoop mogelijk kunt lezen daar.....kan alleen niet op de titel komen.
Als je er nog op komt hou ik me aanbevolen
  vrijdag 5 juli 2002 @ 15:47:56 #12
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_4898174
quote:
Op vrijdag 05 juli 2002 11:41 schreef ray_nl het volgende:

[..]

Als je er nog op komt hou ik me aanbevolen


ff gevraagd aan een vriend die al 2 keer 3 maanden in Thailand geweest is.

Zijn reactie:
Boekje heet lonley planed en dat zijn boekjes voor de hele wereld, elke boekhandel heeft ze. Op hoek van torenstraat zit een speciaale reis winkel waar je alles voor backpakking kan kopen horen en zien.

Torenstraat zit in Den Haag (moet te doen zijn voor jou). Ik hoop dat je hier wat aan hebt

  vrijdag 5 juli 2002 @ 17:36:46 #13
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4899589
Thanks!

De Torenstraat is inderdaad goed te doen.

  vrijdag 5 juli 2002 @ 20:12:29 #14
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4901462
Vietnam is goed te doen. Je reist van Noord naar Zuid of andersom en er zijn voldoende faciliteiten voor backpackers. Verder ken ik het land niet, dus ik kan je geen tips geven!

Heb je trouwens wel eens eerder zelfstandig rondgereisd? Het is volgens mij namelijk niet het makkelijkste land voor een eerste backpackreis.... Ik bedoel, als je Lonely Planet niet kent... Is toch wel een beetje de bijbel van iedere backpacker!

  vrijdag 5 juli 2002 @ 20:15:40 #15
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4901525
Owja, iedere zichzelfrespecterende boekhandel heeft wel een lading Lonely Planets staan.
  zaterdag 6 juli 2002 @ 13:31:01 #16
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_4907326
We zijn vorig jaar ook door Mexico getrokken met de Lonely Planet in de hand.
Dat was echter makkelijker omdat m'n vriendin vloeiend Spaans spreekt, ons Vietnamees is echter niet zo best
pi_4908390
Ow! Dan komt het vast wel goed! In Vietnam spreken ze namelijk ook gewoon Engels!

ik was een beetje bang dat je nog nooit ergens zelfstandig had rondgereisd ofzo... en dan is Vietnam geen goed land om mee te beginnen!

  zondag 5 januari 2003 @ 11:19:20 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7716594
Hey er is al een topic over Vietnam.
Is er ondertussen al iemand geweest? Hoe was het? Welke route heb je gedaan, nog leuke tips.

Ik heb nl. zelf een vlucht vastgelegd naar Amsterdam-Ho Chi Min- City en Hanoi- Amsterdam (dus van Zuid naar Noord). Alleen tussenliggende dagen moeten dus nog gevuld worden. (Zo'n 24 dagen)

Dus tips en leuke ervaringen zijn welkom, give me de must sees en wat is vooral niet boeiend!

fake a dream
  zondag 5 januari 2003 @ 13:49:05 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7718331
Kimmie, site van vrienden van mij die pas oa in Vietnam waren:

http://www.markenboukje.nl/

(als dit aangemerkt wordt als spam hoor ik het wel... )

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 5 januari 2003 @ 13:55:32 #20
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_7718423
quote:
Op zondag 5 januari 2003 13:49 schreef Hik het volgende:
Kimmie, site van vrienden van mij die pas oa in Vietnam waren:

http://www.markenboukje.nl/

(als dit aangemerkt wordt als spam hoor ik het wel... )


Dankjewel ik ga gelijk even kijken!
fake a dream
pi_16307761
Ik ben van plan om dit jaar samen met mijn vriendin een paar weken te gaan back-packen in Vietnam. Afgelopen jaar ben ik in Costa Rica geweest en daar was de natuur overweldigend. Maar ik miste daar echter de cultuur een beetje...

Nu hoop ik in Vietnam beide een beetje te kunnen combineren.

Dat er cultuur in Vietnam te vinden is wete ik wel, maar mijn vraag is eigenlijk of ik op natuurgebied ook een beetje aan mijn trekken zal kunnen komen?

ZIjn hier mensen met vietnam ervaring of weet iemand wat ik kan verwachten op natuurgebied?

pi_16309765
Niemand...,
  vrijdag 16 januari 2004 @ 11:58:27 #23
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16309938
Vriend van mij gaat de hele wereld over en vietnam (4 mnd.) vond ie maar een tegenvaller. Hij heeft niks meer gezien dan rijstvelden.
Is echt mooi maar dat heb je na een week ook wel weer gezien.

Hij zou denk ik zeggen ga es naar Taiwan backbacken ofzo, veel interessanter.

Ik spreek niet uit eigen ervaring.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:32:19 #24
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16316018
Check voor je gaat wel even wat voor weer het is in die periode. Ik ken iemand die in het regenseizoen (juli, augustus) in Vietnam is geweest en op bijna al haar foto's zag ze er uit als een verzopen kat!

Het klimaat in het zuiden verschilt wel met, dat van het noorden, maar zoek dit toch even uit. (tenzij je natuurlijk vast zit aan een periode )

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16568844
Ik ben afgelopen juli twee weken in Vietnam geweest, en ik vond het er supermooi! In elk geval stukken mooier dan Thailand, waar ik de twee weken ervoor was geweest. En ik heb toch echt wel meer gezien dan rijstvelden daar
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:37:25 #26
21675 Giovanni
Zuipen tot je er bij neervalt!
pi_16843186
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 11:58 schreef joeplemmens het volgende:
Vriend van mij gaat de hele wereld over en vietnam (4 mnd.) vond ie maar een tegenvaller. Hij heeft niks meer gezien dan rijstvelden.
Is echt mooi maar dat heb je na een week ook wel weer gezien.
Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.

Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:

Cu chi tunnels:

Omgeving Dalat:

Je hebt bier en je hebt GROLSCH!
pi_16845534
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:37 schreef Giovanni het volgende:

[..]

Dat ligt dan toch echt aan hemzelf.

Je moet, als je geen geplande trip maakt, gewoon excursies boeken. Wat je zeker niet moet missen is Ha Long Bay:

[afbeelding]

Cu chi tunnels:

[afbeelding]

Omgeving Dalat:

[afbeelding]

[afbeelding]


gaaf om te zien die foto's!!! cu chi ben ik ook geweest, erg indrukwekkend, en da lat was erg gaaf, vooral het bezoek aan de crazy monk
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:27:33 #28
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_17514900
Wie is er het afgelopen jaar in Hoi An (Vietnam) geweest en heeft daar maatkleding laten maken?

Ik ben erg benieuwd naar positieve dan wel negatieve ervaringen met de verschillende "tailors"....


Thanks!
pi_17520481
Hoi sivado!
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zondag 7 maart 2004 @ 19:09:08 #30
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17559401
Hmm, misschien moet dit in het centrale Vietnam-topic..

On-topic: Ik ben er afgelopen december geweest en de teller bleef steken op 3 pakken, een winterjas, een overhemd en twee boxershorts
Ervaringen: tsja, er zijn er ZOveel daar, dat het moeilijk is om te kiezen. Vaak probeert het hotel waar je logeert je ook nog wel eens ergens heen te sturen, krijgen ze natuurlijk commissie voor, wimpel het niet bij voorbaat af, want er kan wel wat bijzitten.
Wat wij gedaan hebben is gewoon bij een willekeurig aantal naar binnen stappen en een beetje vragen, kijken naar de stoffen, prijzen vergelijken etc.
Het zijn mooie spullen geworden, maar het blijft een beetje haastwerk. Je ziet het niet echt, maar het schijnt dat het naaiwerk vaak de zwakste schakel is, de stoffen en de manieren waarop ze geknipt zijn zijn best ok. Als je een echt kwaliteitsmaatpak wil, moet je niet hier zijn, maar als je bv voor je werk veel een pak aanmoet is het zeker prima. Wij betaalden tussen de 30 en de 50 dollar voor die pakken, verschilt een beetje wat voor stof, voering etc.
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 maart 2004 @ 14:07:07 #31
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_17573673
Marietje: Hoi terug!

Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?

Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......
  maandag 8 maart 2004 @ 14:25:21 #32
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17574031
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:07 schreef sivado het volgende:
Marietje: Hoi terug!

Thanks Svyatagor, je weet niet toevallig nog welk winkeltje jij uiteindelijk gekozen hebt?

Ik draag idd dagelijks pakken dus ik wel er daar een stuk of twee pakken en een stapeltje overhemden laten maken.... Maar het zou natuurlijk zonde zijn dit ergens te doen waar de kwaliteit echt te wensen over laat. Ik weet dat ik geen italiaanse kwaliteit mag verwachten maar ach... voor 50 dollar......
Hmnee, we hadden wel wat visitekaartjes maar die hebben we allemaal weggegeven aan andere mensen. De beste tip is denk ik niet meteen de eerste de beste instappen, maar ook in achterafstraatjes gaan kijken. Degene waar wij waren had echt het naai-atelier in de winkel waar je binnenkomt, misschien heb je daar wat aan. Je kunt natuurlijk ook op meerdere paarden wedden, door bij verschillende kleermakers een pak te laten maken. Korting wordt dan wel wat moeilijker, maar de kans dat je rotzooi krijgt is wel wat kleiner. Bovendien moet je gewoon altijd passen en aanpassingen eisen als het niet naar wens is.
Ik zal nog even zoeken naar zo'n kaartje, misschien heb ik het nog wel ergens. Veel plezier iig!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 8 maart 2004 @ 14:52:12 #33
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_17574646
Bedankt!, en dat zal zeker gaan lukken!
pi_17580885
ff topictitel duidelijker gemaakt.
Kan me overigens geen centraal Vietnam topic herinneren, dus daar hoeft het ook niet in!
pi_18369759
Allereerst: Ja ik heb de search gebruikt, en nee ik kon niet zo snel een antwoord vinden.

Ik wil dit jaar dus naar Vietnam, en nou heb ik een beetje naar informatie gezocht, en overal lijkt men mij te willen vertellen dat ik een visum moet aanvragen via de ambassade of een reisbureau. Met daaraan verbonden natuurlijk te nodige kosten. N.B. ik wil dus niet met een georganiseerde reis mee, maar backpacken.

Is dit werkelijk waar? Voor Thailand en zelfs Cambodja kun je een visum gewoon op het vliegveld of aan de grens krijgen. Is er iemand die recent naar Vietnam is geweest en hier meer over weet?
pi_18369819
In ons handige links topic staat een link over visums en kan je dan het volgende vinden:
http://www.visum.nl/vietnam.htm
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_18369940
Sow.. das een smak geld, 60 euro.. daarvoor kan ik 2 keer naar Indonesië, en dat was al schandalig duur volgens velen.. Zo he, dat wist ik echt niet..
pi_18370078
2 keer naar indonesie? Voor 60 euro? Met welke maatschappij vlieg je dan?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18370210
Inderdaad Lucille, dergelijke informatie had ik ook gevonden. Ik weet dat je op die manier aan een visum kunt komen, maar dat kun je ook voor landen die ik al noemde, terwijl je het bij die ook op het vliegveld of aan de grens kunt regelen.

Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
pi_18370525
Dit zegt de Lonely Planet site:
Visas: Bureaucratic hassles will be your first problem in getting a visa - expect delays of five days or more; Bangkok is the best place to get one. It's usually best to get your visas through a travel agency. Expense is the other problem; tourist visas valid for a single 30-day stay cost about US$40 in Bangkok

Zo te zien moet je m dus echt van tevoren regelen.
pi_18370543
Je paspoort opsturen is erg veilig, vooral als je het aangetekend doet, kun je het altijd traceren... Mijn visum had wat vertraging opgelopen en bij de Taiwanese ambassade konden ze me percies vertellen welke postnummers ik op internet kon checken...

Voor de beste en betrouwbaarste informatie kun je even naar de ambassade bellen, die weten het je precies te vertellen! Ook kun je even de lonely planet inkijken!

Meestal zijn visa's die je op het vliegveld kan krijgen maar voor erg beperkte duur (30 dagen) en niet te verlengen. Wil je dus voorkomen dat je elke 30 dagen heen en weer naar Thailand moet kun je het beter hier even goed regelen...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_18371126
quote:
Op maandag 12 april 2004 16:17 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mijn vraag is eigenlijk of het voor Vietnam de enige manier is. Niet dat ik de poen niet kan missen, maar ik bespaar me liever de moeite. Bijvoorbeeld mijn paspoort opsturen (ook al is het aangetekend), verdient bepaald niet mijn voorkeur.
Voor zover ik weet is van te voren regelen inderdaad de enige manier.

Een visum dat je in A'dam regelt is geldig vanaf datum binnenkomen van Vietnam, een visum dat je daarentegen in Azië regelt wil wel eens op datum gezet worden.

Zo hebben wij een Vietnamees visum in Sihanoukville (Cambodja) geregeld, dat was slechts USD 25 -en geregeld in 10 minuten!-, maar was wel op datum gesteld. Dat houdt in dat als je later dan de opgegeven datum het land inreist, je minder dan een maand geldigheidsduur hebt, en dat als je eerder het land inwilt, je de grens niet overkomt. Cambodjaanse grensabmtenaren bij Chau Doc vertelden met een dikke grijns dat paar dagen eerder een paar toeristen een dag te vroeg waren, in de veronderstelling dat ze Vietnam wel in zouden mogen. Die toeristen hebben dus een nachtje geslapen in het kantoor van de Cambodjaanse douane.

Als je geen vaste inreisdatum hebt, is dat dus wel handig om even na te gaan.
Tevens variereert de verwerkingsduur nogal per ambassade.
Op het bulletinboard van lonely planet is idd meestal wel up-to-date informatie hierover te vinden.
pi_18373971
Nou ja, het visum in een ander land regelen dan Vietnam zelf of Nederland is geen optie. Mijn enige bestemming zal Vietnam zijn, eventueel een re-entry visum, omdat ik misschien nog naar Laos wil, maar that's it. Meer tijd heb ik toch niet. Ik ga echt niet speciaal eerst naar Bangkok vliegen om vervolgens een visum voor Vietnam te regelen

Verder zou 30 dagen net genoeg moeten zijn, maar ja, ik zal in dit geval maar geen risico lopen en het van te voren regelen... zucht.

Bedankt voor de reacties.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:55:52 #44
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22443428
Omdat dit topic wordt genoemd als centrale vietnam topic, zet ik hier mijn vraag maar neer. Ik ga volgende maand naar Vietnam. Doe daar een georganiseerde rondreis. Nu ik met vaccinaties etc. bezig ben is iedereen het er wel over eens dat Hep. A, DTP en typhus nodig zijn. Over malaria zijn er echter verschillende verhalen. Internet, GGD, huisarts, overal hoor/lees ik iets anders. We zitten 4 dagen in de Mekong Delta, dit zou de gevaarlijkste streek zijn. Hebben andere malaria-gangers profilaxe gebruikt, of niet? Ik twijfel het meeste over het nemen van pillen, omdat het je niet voor 100% beschermt. Wanneer je het alsnog krijgt, kun je beter niks geslikt hebben, dan slaat de anti-malaria behandeling beter aan.

Hoe hebben anderen het gedaan?
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 15:41:39 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22444373
Ikzelf slik nooit malariapillen om precies de reden die jij geeft. Nu zit ik ook nooit erg lang in malariagebied tijdens mijn reizen en hou ik mijn gezondheid goed in de gaten in de dagen/weken na bezoek aan zo'n gebied.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 15:47:16 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22444498
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22451110
Voor 4 dagen risicogebied zou ik zelf geen dingen gaan slikken. Zeker niet als het gaat om resistente muggen.

Ik ga zelf overigens wel aan de paludrine voor midden amerika, maar ik zit 3 weken in malariagebied en paludrine durf ik wel aan.
pi_22461606
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Hier meer handige links.
Hoe lang ga je eigenlijk? In ieder geval veel plezier daar en laat ons weten hoe het was!
Ik ga 25 dagen Uiteraard zal ik laten weten hoe het was.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:59:58 #49
102912 crv
Screwed up
pi_22463260
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.

Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap

Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt

In 1 woord superland.

Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.

En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.

Succes met oversteken
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_22463801
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:59 schreef crv het volgende:
Ben vorig jaar oktober naar Vietnam geweest en heb niets geslikt.
neem gewoon je standaard voorzorgsmaatregelen.

Het enige waar ik last van heb gehad daar was van een overvloed aan "indrukken" en te weinig slaap

Eenmaal terug in NL had ik geen jetlag maarwas een beetje Hyper in mijn kop van wat ik allemaal heb meegemaakt

In 1 woord superland.

Let vooral op het verkeer en vervoer van personen en goederen en vee.

En btw heerlijk eten daar, waar je maar wilt. Let gewoon op waar de vietnameesjes zitten en waar de doorvoer groot is.

Succes met oversteken
Hoe was het qua weer? We zitten een beetje in de overgangstijd qua seizoenen, in noord duurt het regenseizoen tot en met oktober, en in zuid begint het in november, of andersom. Dus ik hoop dat we er een beetje tussendoor laveren. Voor hetzelfde geld 25 dagen regen. Hopen maar dat dit korte, hevige buien zijn en dat de rest van de dag dan droog is...
  donderdag 7 oktober 2004 @ 13:35:06 #51
102912 crv
Screwed up
pi_22465003
Wij zijn 23 oktober vertrokken naar Ho Chi Min.en van zuid naar noord vertrokken.
2 dagen HCM
2 dagen Mekong
2 dagen HCM
2 dagen Hoi An
2 dag Hue
2 dagen Hanoi

Wij hadden redelijk droog weer, in de eerste 4 dagen drie keer een korte maar hevige bui.
Echter het water kan ff hoog komen dus sandalen aan en korte broek.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_22467495
Reisroute:
Dag 01: Vertrek Ho Chi Min Stad
Dag 02-03: Ho Chi Min Stad (optie bezoek Cu Chi + Cao Dai)
Dag 04-07: Mekong-delta
Dag 08: Vlucht Danang - Hoi An
Dag 09-10: Hoi An
Dag 11: Back Ma N.P.
Dag 12-13: Hue
Dag 14-15: Hanoi
Dag 16-19: Sapa (met tweedaagse facultatieve trektocht)
Dag 20: Hanoi
Dag 21-22: Boottocht Bai Tu Long Bay - Van Dong Island
Dag 23-25: Hanoi - terugvlucht Amsterdam

Dit is ons reisschema. Ook van zuid naar noord. Ben ondertussen de dagen aan het tellen
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:16:23 #53
102912 crv
Screwed up
pi_22468608
Ziet er goed uit,

PS, op het vliegveld kun je meteen al pinnen (is ook handig om te doen en neem gelijk een miljoen )

Ik zie dat je lekker lang in Hoi An bent. Vond ik een erg leuke omgeving. Je kan met de fiets naar het strand (paar km), probeer eens zo'n rieten mandje uit op zee, dan horen we graag je ervaring

In Hoi An moet je gaan eten bij het bruggetje (wijst zich vanzelf)
En als je kleren of schoenen nodig hebt dan moet je die in Hoi An op maat laten maken.

Voor de rest verklap ik niets, Vietnam moet je gewoon ondergaan, wij gaan absoluut nog eens terug
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_22469884
Ik neem naast travellercheques wat Amerikaanse dollars in contanten mee. Neem aan dat ze die ook wel willen (of willen wisselen?).

Over die kleren, heb voor na de vakantie op het program staan dat ik nog wat pakken nodig heb. Hoe is de kwaliteit daar? Als het heel veel in prijs scheelt en ze nota bene op maat worden gemaakt, lijkt me dat zeker de moeite.

Ik wil het zeker ondergaan. Heb gisteren m'n xdrive binnengekregen, dus we hebben 30 Gig aan ruimte voor foto-opslag (vriendin kreeg het voor elkaar om in 4 daagjes Zwitserland 850 MB te schieten, dus nog maar snel wat extra backup geregeld).
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 09:09:03 #55
102912 crv
Screwed up
pi_22484010
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:10 schreef Coelho het volgende:
Ik neem naast travellercheques wat Amerikaanse dollars in contanten mee. Neem aan dat ze die ook wel willen (of willen wisselen?).
Wij hadden ook van alles bij ons, maar de traveler cheques zijn gewoon weer ongebruikt mee terug gegaan. De dollars die wij bij ons hadden hebben we wel gebruikt.
Je kan op de meeste plaatsen pinnen (zelfs in Hoi An en dat is dan wel makkelijk voor je pakken.
quote:
Over die kleren, heb voor na de vakantie op het program staan dat ik nog wat pakken nodig heb. Hoe is de kwaliteit daar? Als het heel veel in prijs scheelt en ze nota bene op maat worden gemaakt, lijkt me dat zeker de moeite.
Absoluut doen, heb zelf ook een pak laten maken 3-delig gevoerd $50 en een afritsbroek in 2 delen afritsbaar en met ritsen op de zakken $20 (maar daar vergistte die zich iets in de prijs had geloof ik $30 moeten zijn. en de Q is zeer goed.
quote:
Ik wil het zeker ondergaan. Heb gisteren m'n xdrive binnengekregen, dus we hebben 30 Gig aan ruimte voor foto-opslag (vriendin kreeg het voor elkaar om in 4 daagjes Zwitserland 850 MB te schieten, dus nog maar snel wat extra backup geregeld).

Dat is perfect jo
Wij hadden onze spiegelreflexcamera bij ons en hebben daar in 2 weken meer dan 400 foto's genomen. Heb spijt dat ik niet meer foto's van verschillende soorten transport heb genomen (hoezoo moeilijk doen met aanhangers en busjes als je net een bankstel met stoelen hebt gekocht, past gewoon op de fiets )
Hebben nu een digitale spiegelreflex gekocht en ook gelijk storage 40G flashtrax (gaan eind oktober een maand naar Thailand .

http://tinypic.com/blo45

There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_22492802
Je gaat er wel een boel spijt van krijgen dat je zo'n hectische plan in elkaar hebt gezet.

't is wel te doen maar genieten is naar mijn mening anders.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 01:06:23 #57
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22504438
Waarom vind je het hectisch? We gaan georganiseerd, dus superrelaxed. Hoef niks zelf te regelen, overnachtingen en vervoer worden voor me geregeld. Bovendien 1x binnenlandse vlucht (naar Hoi An) en 3x de nachttrein met een eigen couchette. Lijkt me juist optimaal benutten van de tijd.

Ik ben erg benieuwd naar jouw argumenten waarom het hectisch is, en hoe ik het een volgende keer anders/beter kan doen. De "eis" is dat het maximaal 25 dagen duurt.
pi_22508193
Hoi Coelho,

Ik vind het hectisch omdat je op de meeste plaatsen maar 2 dagen bent...dat betekent dat je de ene dag ergens aankomt en de volgende dag alweer weg moet.

Op die manier krijg je absoluut geen goede indruk van een stad of plaats. Je leert de plaatselijke bevolking niet kennen als je ze maar 1 keer ontmoet en bovendien heb je totaal geen tijd om te relaxen.

Maar als je in een korte tijd zoveel mogelijk sights wilt zien dan is het idd zoals jij zegt "optimaal benutten van de tijd".

Ieder moet doen wat ie wil maar ik moet er niet aan denken om op zo'n manier door Vietnam te racen.

Mijn tip zou zijn om de volgende keer alles op alles zetten op langer te kunnen gaan of een kleiner land uit te zoeken en zeker niet georganiseerd te gaan. Moet er persoonlijk niet aan denken dat m'n hele trip vantevoren geregeld en gepland is.

Het mooie van reizen is naar mijn mening het gevoel van vrijheid en het goede gevoel dat je krijgt als je jezelf kan redden in een ver vreemd land. Bij een georganieseerde trip heb je dat niet.

Bovendien...waar zit het avontuur naar jouw mening bij zo'n georganiseerde trip?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 10 oktober 2004 @ 00:19:56 #59
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22523639
Dank voor je antwoord

De reden dat wij georganiseerd gaan is dat we slechts met moeite 25 dagen vakantie aaneengesloten kunnen krijgen. Als je dan een strak schema hebt, waarbij je geen tijd hoeft te verliezen aan het zoeken van overnachtingsplaats en het uitzoeken van route + vervoersmiddel, dan kun je alle tijd op locatie ook echt in de locatie steken. Heb wel eens nagedacht over jouw manier van reizen, maar dat lijkt me niks in zo'n korte tijd. Da's leuk als je ergens maanden de tijd voor hebt.

We hebben gelukkig niet zo'n reis waarin we aan het handje meegenomen worden naar elke tempel en markt, of waarbij we met de bus rondcrossen en zo af en toe eens 10 minuten naar buiten mogen. We krijgen hier juist de vrije hand in. De organisatie zorgt zoals gezegd bijna alleen voor vervoer en slaapplaats, waarbij het vervoer ook al veelal zo efficient mogelijk wordt
ingepland.

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen manier van reizen, en da's maar goed ook, anders deden we allemaal hetzelfde. Maar wanneer ik een dorpje stadje heb gezien, dan hoef ik niet nog drie dagen langer te blijven. In een stad als florence of rome kun je dagen zwerven, maar plaatsjes genoeg waarbij alles draait om twee kerkjes en een dorpsplein. Dan geldt voor mij persoonlijk "gezien is gezien".

Voor mij is avontuur het opdoen van vele indrukken in een totaal andere cultuur als dat je van huis uit gewend bent. De ene keer wordt je overwelmd door natuur, de andere keer is het cultuur wat diepe indrukken achterlaat. Je zult vast wel het gevoel kennen dat je aan het eind van de dag de dag overdenkt, en dat de dingen die je in de ochtend hebt gedaan en meegemaakt alweer zo lang geleden lijken te zijn.

Tot slot, een land als Vietnam in kleine delen opdelen en slechts een deeltje bezoeken in 25 dagen is ook geen optie. Mijn wensenlijstje is nog zo groot dat ik geen drie vakanties kan uittrekken voor bijvoorbeeld alleen Vietnam

Ben jij er trouwens zelf ook geweest, en zo ja: Hoe lang en wanneer?
pi_22528739
Hoi Coelho

Ben er zelf nog niet geweest. Heb er wel een boel mooie verhalen over gehoord van andere travellers en m'n ex is er vorig jaar ook nog geweest.

Ik ga elke winter zo'n 2 maanden naar Azie. Dit jaar zelfs 4 maanden :-) Ik begin altijd in Bangkok omdat dat goedkoop vliegen is (en dicht bij m'n lievelingseiland Ko Samet) en daarna bezoek ik 1 ander land. Vorig jaar Laos, jaar daarvoor Cambodja, jaar daarvoor Indonesie. Dit jaar misschien meerdere landen omdat ik nu langer ga.

Vertrek a.s. dinsdag en na een paar weken Ko Samet ga ik een maandje naar Myanmar. Daarna weet ik het nog niet maar denk dat ik nog wel even terug ga naar Cambodja.( Mocht je ooit nog weer eens in de regio zijn dan is Angkor Wat in Cambodja een absolute must.) Als het eilandhoppen me gaat vervelen in Thailand ga ik wellicht ook nog even kijken in HCMC, Dalat en Nha Trang.

Mocht je volgend jaar weer 25 dagen hebben dan zou je bijv. Thailand en Cambodja of Thailand en Laos kunnen bezoeken. Dat is heel goed te doen op jezelf in 25 dagen..(of georganiseerd als je dat zou willen) Persoonlijk zou ik je dan Cambodja aanraden.

Zag trouwens dat in een vorige post dat je je zorgen maakte om malaria...Ik heb nog nooit iets tegen malaria geslikt omdat ik het risico zeer klein acht en van veel mensen nare bijwerkingen hoor. Bovendien heb ik het niet zo op het slikken van pillen..maar die afweging moet ieder voor zich maken.

Ik wens je heel erg veel plezier in Vietnam maar dat gaat vast wel lukken !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:52:40 #61
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_22842692
Weet iemand hoe lang het vliegen is naar Vietnam? Ik lees/hoor zowel verhalen over ongeveer 11 uur als over 18 a 19 uur. Iemand een idee?

Ten tweede: "op" welke stad vlieg je meestal als je naar Vietnam vliegt?

Ik hoor het graag.
Smell the flowers while you can....
pi_22843378
Volgens mij ongeveer 13 uur. Daarbij kan je niet regelrecht op Vietnam vliegen, maar vlieg je via bijv. Bangkok (Thailand) of Kuala Lumpur (Maleisie)
  zondag 24 oktober 2004 @ 16:24:38 #63
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_22843482
Ongeveer 14 uur naar Ho Chi Minh stad via Parijs
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_22843697
Binnenkort ga ik alle Vietnam topics laten mergen, dus dit topic gaat dan niet meer in de AT lijst staan.

De beste manier om er achter te komen hoe lang een vlucht duurt is gewoon naar een site gaan waar ze tickets verkopen en dan de gegevens invullen naar welke plaats je wilt vliegen. Dan krijg je meteen het aantal vlieguren te zien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 24 oktober 2004 @ 22:20:52 #65
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22852087
Mijn schema volgende week: Amsterdam - Kuala Lumpur = 12.30 uur, Kuala Lumpur - Ho Chi Min City = 2 uur, dus in totaal 14 uur.
pi_22855327
Topics zijn dus gemerged. Vanaf nu is dit het centrale Vietnam topic.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_22867116
Heb niet meteen iets toe te voegen aan dit topic, maar heb zelf in Ha Noi gewoond. Dus als iemand specifieke vragen heeft, laat het weten.
  woensdag 17 november 2004 @ 02:07:15 #68
21675 Giovanni
Zuipen tot je er bij neervalt!
pi_23369377
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 22:20 schreef Coelho het volgende:
Mijn schema volgende week: Amsterdam - Kuala Lumpur = 12.30 uur, Kuala Lumpur - Ho Chi Min City = 2 uur, dus in totaal 14 uur.
Ja dahag grapjas. Vergeet de wachttijd niet.
Je hebt bier en je hebt GROLSCH!
pi_23373240
Ben er tijdje geleden geweest voor bijna een maand.

Beste manier om er te komen is denk ik via Bangkok. Ik heb simpel een retourtje BKK geregeld in Nederland en ben daar rond gaan neuzen voor tickets naar Hanoi of Ho Chi Minh City. Ik meen dat ik iets van 150 euro kwijt was voor een open jaw BKK-Hanoi en HCMC-BKK, maar daar heb ik goed naar moeten zoeken, dus ik vermoed dat dit het minimum is waar je rekening mee moet houden.

Ik geloof dat zowel Thai als Vietnam Airlines dagelijkse vluchten heen en terug hebben, dus ver van te voren boeken hoeft ook niet. Vandaag boeken en morgen vliegen.

En over de opmerking die iemand maakte dat het wellicht niet een goed land is om als eerste backpack reis naartoe te gaan. Dat is dus absoluut niet waar. Ik ben in geen land geweest waar het makkelijker is dan in Vietnam. Je kunt gewoon letterlijk van deur tot deur worden gebracht voor een prijs waar het OV niet mee kan concurreren. Dat komt omdat zo'n beetje het hele hotelwezen alsmede het toeristenvervoer in handen is van een of ander conglomeraat waar ik de naam van kwijt ben. Enige dat je dus moet doen is naar de hotelbalie te lopen en melden waar je naartoe wilt, zij krabbelen een bonnetje voor je en de volgende ochtend stap je voor je hotel in, en word je over het algemeen bij het hotel van je keuze weer gedropt...

Maar goed, zij kunnen dus prijzen rekenen waar niemand tegenop kan. Je kunt voor een dollar of 20 van noord naar zuid of andersom, maar dan zit je dus wel aan die lui vast. Niet dat ik het persoonlijk erg vind, maar sommige mensen vinden het een beetje schaapachtig om je zo te laten transporteren, want je komt gewoon NIET uit het toeristische circuit.

Het is dus eigenlijk de omgekeerde wereld. Je kunt als backpacker nauwelijks van het 'betreden pad' afkomen, tenzij je bereid bent flink tijd en energie te investeren in het uitzoeken hoe het OV werkt en vervoerd te worden in non-AC, gammele doodskisten die ze daar bussen noemen. Zeker gezien het verkeer daar moet je daar over nadenken. In de maand dat ik er zat heb ik 3 ongelukken gezien waarvan 1 dodelijk, mensen willen niet aan de linkerkant van de bus zitten omdat als je een aanrijding hebt dat meestal aan de linkerkant is (men rijdt daar rechts), etc.

Duurdere en betere optie is een taxi of motorbike dude te huren en je door hem een dagje te laten rondtoeren. Als je dit verdeelt over een man of 4 is het niet eens zo duur en veel relaxter dan die package deals die je overal krijgt. Let er wel op dat het heerschap in kwestie niet dronken is
pi_32115735
Ik zou deze zomer voor de eerste keer op mezelf gaan rondtrekken en zou dit graag doen in vietnam ... kan er iemand mij zeggen of vietnam goed te doen is voor iemand die geen ervaring heeft? En zo niet, welk land zou dan een beter plan zijn ?
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:45:56 #71
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_32859800
Kickje om meer Vietnam verhalen te krijgen....overtuig me om te gaan.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_32957190
Ik heb een vraag

Hoe goed kun je geld opnemen in Vietnam?
Ik kan me niet voorstellen dat er geen atm's zijn. De info die ik op het net vindt is bedroevend slecht te noemen.

Liefst van iemand die onlangs geweest is. Mijn route loopt van noord naar zuid.
pi_32989051
Ook ik zou graag wat info willen van mensen die er zijn geweest. Ik ga misschien met een project van school naar Vietnam om daar een tuin op lokatie te tekenen

In welke periode zouden we dan het beste kunnen gaan? Valt er in april/mei veel regen? Dit is toch wel een punt om rekening mee te houden namelijk

Alvast bedankt, en ik hoop echt heel erg dat ik er heen kan want het lijkt me een schitterend land!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_33046325
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:01 schreef Veersesmurf het volgende:
Ook ik zou graag wat info willen van mensen die er zijn geweest. Ik ga misschien met een project van school naar Vietnam om daar een tuin op lokatie te tekenen

In welke periode zouden we dan het beste kunnen gaan? Valt er in april/mei veel regen? Dit is toch wel een punt om rekening mee te houden namelijk

Alvast bedankt, en ik hoop echt heel erg dat ik er heen kan want het lijkt me een schitterend land!
Dit hangt volledig van je bestemming in Vietnam af. Doordat het land zo lang is kun je niet over 1 klimaat of weersverwachting spreken. Grof gezegd zijn er drie delen in Vietnam. Het noorden, midden en zuiden. De weersverwachting binnen die regio's is ongeveer gelijk.

Om een precies antwoord op je vraag te kunnen geven zal je een locatie moeten aangeven.
pi_33047823
Aj dat wordt lastig want die is bij mij niet bekend. Ik heb ook al lopen zoeken op internet of er misschien een site van dat project is (redelijk groot, 130 ha) maar die kon ik niet vinden.

zodra ik de lokatie weet zal ik het hier uiteraard melden, evenals voruitgangen en dergelijke m.b.t. vietnam.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 6 maart 2006 @ 11:52:38 #76
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35768817
Zo ik ga dit topic onderdeel even een kickje geven en proberen hier nuttige informatie en indrukken achter te laten aangezien ik zaterdag aanstaande voor 3 weken vertrek naar Vietnam
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_35811051
Kijk dan komende woensdag nog even naar in het spoor van Peking Expres op Net 5 om 21:55. Daar kun je nog wat zien van de Mekong Delta.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:58:28 #78
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35843561
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:24 schreef Oceanonix het volgende:
Kijk dan komende woensdag nog even naar in het spoor van Peking Expres op Net 5 om 21:55. Daar kun je nog wat zien van de Mekong Delta.
Ja had zondag al een glimp opgevangen van de omgeving, maar toen had e camera meer oog voor hollende kandidaten dan voor natuurschoon
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_35872719
Wellicht kunnen jullie deze reiziger nog wat verder helpen:

Vietnam én Cambodja in april : 3 weken -> haalbaar?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:01:28 #80
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35906558
Het is bijna zover
morgen vertrek ik voor 3 weken naar Vietnam

Het schema ziet er zo ongeveer uit
12 maart aankomst in Ho Chi Minh City. Hier gaan we eerst gezamelijke vrienden bezoeken
15 maart bezoek aan de Cu Chi tunnes
16 en 17 maart gaan we de Mekong Delta bekijken
18 maart vliegen we door naar Danang om door te reizen naar Hoi An
op 21 maart door naar Hue om op 23 maart in Hanoi te zijn
25 maart zijn we in Halong Bay
op op 27 maart duiken we in de rijstvelden om op 30 maart weer terug te keren naar Nederland
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  maandag 13 maart 2006 @ 07:21:01 #81
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_35981763
Zoals van mij verwacht mocht worden is de reis op zich wel goed gegaan maar in de aanloop d'r naartoe was het toch nog weer flink stressen. Doordat er tussen Den Bosch en Utrecht geen treinen reden moest ik via Nijmegen rezien en had ik op Schiphol minder dan een uur om in te checken, gate te vinden en in te stappen. Maar ach alles kwam wel weer op z'n pootjes terecht.

Hier vanochtend al een begin gemaakt met een echt vietnamees ontbijd inclusief Noodel soep. En al flink rond gekuierd. Gisteravond op een geweldig terras gezeten om de stad te overzien met een heerlijke ananas shake en later wat biertjes gekocht in een Jazz club.
Slapen was daarna gaan probleem en ging goed om de schade van het nachtje overslaan tijdens de reis weer in te halen.

Woensdag gaat dan het echte programma beginnen met een bezoek aan de Mekong Delta en gaan we op zoek naar de rijstvelden van Vietnam. Want rijst is hier een belangrijk deel van de maaltijden zowel bij ontbijd, lunch als diner. En ja dat moet je dan inderdaad met chop sticks naar binnen zien te werken. Maar daar heb ik dan de komende tijd ook wel voor nodig om het goed onder de knie te krijgen.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:22:02 #82
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36049537
Vandaag de Cu Chi tunnens gezien
wel grappig maar ook wel een toonbeeld van de regeringspropaganda

Gisteren de dag doorgebracht in Dam Sen park. het Vietnamese equivalent van onze Efteling maar dna heerlijk run down en met verschikkelijk foute figuren, beelden en attracties die het niet meer doen of tijdelijk out of order zijn.

Wat ik je wel kan aanbevelen na een lange vliegreis is hier een massage te ondergaan. De mensen hier hebben echt kundige handen. Die van mij was zo ontspannend dat ik halverwege in slaap ben gesukkeld
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:51:49 #83
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36115561
Ik ben erg tevreden over de service en tour van Delta Adventures hier in Saigon/Ho Chi Minh City.
Voor maar een paar dollar extra heb je dan wel een fatsoenlijk hotel met airco en schone lakens en zo, want dat is hier buiten de grote stad nog niet altijd van zelfsprekend.
Morgen gaan we naar Hoi An met binnenlandse vlucht van Vietnam Airlines en zal ik me vandaar weer even melden
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_36116817
mmm de lekkere broodjes in de cafeetjes aldaar.

Eventueel fietsen in de omgeving. Huur dan de fietsen in het Lighthousecafe. Pak het bootje aan de kade die brengt je naar de het cafe wat aan de overkant ligt. De fietsen hebben normale nederlandse hoogte. Verder mocht je zin in appeltaart hebben dat heeft Hans de eigenaar ook.
(vandaar ook de normale fietsen)
  zondag 19 maart 2006 @ 06:38:23 #85
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36161067
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:26 schreef Oceanonix het volgende:
mmm de lekkere broodjes in de cafeetjes aldaar.

Eventueel fietsen in de omgeving. Huur dan de fietsen in het Lighthousecafe. Pak het bootje aan de kade die brengt je naar de het cafe wat aan de overkant ligt. De fietsen hebben normale nederlandse hoogte. Verder mocht je zin in appeltaart hebben dat heeft Hans de eigenaar ook.
(vandaar ook de normale fietsen)
ja wel grappig hier
je steekt de brug over en je verwacht in een reservaat vol met resorts terecht te komen, maar na 200 meter lopen is er weer geen tourist te zien
Maar dat geld voor Hoi An op zich ook, slechts 1 straat vanaf de kust is het leven direct alweer een stuk rusitger en zijn er bijna geen touristen meer te zien, en wordt je ook niet elke meter aangesproken om een motorbike te huren, of om een kledingzaak binnen te wandelen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:47:48 #86
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36222661
Zo Hoi An heb ik achter me gelaten en de bus heeft mij vanochtend in Hue gebracht
In Hoi An heb ik de locale kledingindustrie een handje geholpen door voor 160 dolllar 2 maatpakken 4 shirts 1 bonte blouse, 1 kimono en 2 zijden boxer shorts aan te schaffen.
schijnbaar hadden ze het niet zo druk want de volgende ochtend was bijna alles al pasklaar en hoefde alleen mijn jasje wat aangepast te worden.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  woensdag 22 maart 2006 @ 10:42:54 #87
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36257154
Vanochtend door de citadel van Hue gelopen.
De cycloboys/riksja's zijn hier wel erg actief en geduldig.
als je ergens wat gaat drinken dan blijven ze gewoon op je wachten
Verder is er in Hue vlak bij een goedkoop internet cafe de bar B4 the belgium bar.
Hier kan je dus ook Leffe op fles krijgen. Niet dat je dat direct wilt, maar voor vlamingen met heimwee een geruststellende gedachte. Voor ons Nederlanders was het dan weer wel leuk om te ontdekken dat deze plek onderdak biedt aan alle expats die hier in de regio verblijven. Het is een beetje upscale en dus niet ingericht op backpackers maar verder een gewoon leuke bar om nadat de op de hoek bij Co Do beef met lemongrass gegeten hebt nog even een paar slaapmutsjes te nuttigen.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:42:45 #88
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36297086
Gisteravond heerlijke sateh gegeten in het restaurant van het Riverside Hotel. Ligt dus aan de perfume river tussen hotel en tennisbanen. Direct aan de rivier zijn mooie terrassen. Laat je niet afleiden door de kitscherige ingang en of de omvang van de lege zaal Het eten is er heerlijk en netjes verzorgt en met liefde klaargemaakt
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:39:16 #89
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36319059
Hanoi is een stad waar ik nog niet goed greep op kan krijgen
Het is kleiner dan Saigon/Ho Chi Minh city maar ook veel sfeerlozer. Dit komt dichter bij het idee van de levende mierenhoop dat ik van Azie had voordat ik vertrok.
Niet alleen is de temperatuur hier ruim 15 graden lager. Ook de invloed van het communisme is hier veel zichtbaarder. Bijna overal militairen op straat, stukken die afgezet zijn voor het publiek, straatventerrs die rennen voor een politie controle.

Verder is alles op een middag goed te bewandelen van het grote meer tot aan het mausoleum van Ho Chi Minh aan toe.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:50:59 #90
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36432484
Zo Ha Long Bay was gaaf!!!
zeker ook wel om dat we zo'n boot die normaal minimaal 8 mensen kan huisvesten nu maar met z'n 3'en hoefden te delen.. Regel als je het kan er direct ook kayakken bij, want anders is het wel een heel erg lui uitstapje.

Perfume pagode tocht is leuk. Je moet niet de cable car nemen maar gewoon de trappen naar boven volgen. Bijzonder om nu eens niet als toerist in de meerderheid te zijn. maar juist een niet opvallend onderdeel te vormen van een volledig vietnamees onderdeel.

In Ha Noi is tot nu toe de favouriete locale hang out PUB geweest die alleen maar vol zit met andere backpackers. Maar ook de Red Mask is een leuke kroeg.
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:18:42 #91
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36516871
Zo vakantie is helaas weer afgelopen en ik zit weer in het regenachtige koude Nederland
binnenkort nog wel de laatste aanvullende info met foto's en zo
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:46:12 #92
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36557262
En dit is dus vietnam in ruim 500 foto's
http://foto.stroekie.com/(...)2031%20maart%202006/
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_36557674
Zie ik dat je je ook hebt laten verleiden voor het waterpoppentheater in Hanoi.
  maandag 3 april 2006 @ 02:31:46 #94
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_36598084
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 19:05 schreef Oceanonix het volgende:
Zie ik dat je je ook hebt laten verleiden voor het waterpoppentheater in Hanoi.
maar dat hoort er toch ook gewoon bij
zonder dat is Hanoi niet compleet
maar die Japanners waren wel ontzettend onbeschoft door halverwege de voorstelling al massaal te vertrekken
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:08:32 #95
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_51572058
Zie geen recent topic over Vietnam dus bij deze een nieuwe. Volgend jaar willen wij graag naar Vietnam en zijn al een beetje aan het oriënteren wat we willen. Ik heb gehoord dat je richting het zuiden jezelf kunt vermaken met een goede mix van mooie stranden, bezienswaardigheden, natuur en cultuur. Ons plan is om te vliegen via Bangkok en dan een aansluitende vlucht te pakken naar Hanoi. Echter, wat is de beste manier om dan richting zuiden te reizen? Gaat er een (nacht)trein en zo ja, hoe lang doe je daar dan ongeveer over? En zijn er nog mensen met tips, must-see's etc.? Alle (relevante ) reacties zijn welkom.
Smell the flowers while you can....
pi_51573932
nou ik ben er vorig jaar geweest (vooral Hanoi) en ben met de trein naar Hoi An en Nha Trang (midden van het land) geweest, twas een zeer fijne trip maar kzal er later even op terug komen omdat ik nu een beetje haast heb..
  maandag 23 juli 2007 @ 22:02:32 #97
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_51763987
quote:
Op vrijdag 5 juli 2002 11:18 schreef ray_nl het volgende:
Wij vertrekken 11 oktober met Fox voor de 21-daagse Vietnam rondreis. Heb er van verschillende mensen veel enthousiaste verhalen over gehoord!! Na 3 weken Vietnam nog even door voor 3 dagen HongKong en dan weer naar huis....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_52286529
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:58 schreef ...sv... het volgende:
nou ik ben er vorig jaar geweest (vooral Hanoi) en ben met de trein naar Hoi An en Nha Trang (midden van het land) geweest, twas een zeer fijne trip maar kzal er later even op terug komen omdat ik nu een beetje haast heb..
Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
pi_52302828
Je kunt overal in hostels (en reisbureautjes) tickets kopen voor een reis van noord naar zuid per bus (voor weinig geld). Je kunt dan bijvoorbeeld op 5 plaatsen uitstappen en daar wat rondkijken en na een paar dagen weer verder. Je kunt ook met de trein reizen van noord naar zuid.

Vietnam heeft inderdaad mooie zandstranden en je kunt je daar goed vermaken. Aangezien het zo'n lange kustlijn heeft en je, op het noorden na, overal niet ver van de kust zit kun je altijd wel in de buurt van de zee zitten.

Als je wat tijd hebt dan is het ook wel de moeite om naar Halong Bay te gaan als je in Hanoi bent. Prachtige natuur daar en het is heel goed te doen. Wel flink toeristisch maar als je eenmaal op de boot zit en wat rondvaart is het erg mooi daar.

Ik ben in Vietnam gereisd op de volgende route: Hanoi (met paar dagen uitstapje naar Halong Bay) - Hue - Hoi An - Nha Trang - Dalat - Ho Chi Minh Stad en toen door naar Cambodja.

Als je vragen hebt dan kun je ze altijd stellen. Ik ben geen expert maar ben er eens geweest dus kan wel iets vertellen (ik was er trouwens eind dec. begin jan. van dit jaar een paar weken).
pi_52528053
Volgende week ga ik voor drie weken naar Vietnam en Cambodja

Het lijkt erop dat we dezelfde route gaan volgen als jij, WRDA6. Heb je dit ook in drie weken gedaan? En ben je met een georganiseerde reis meegegaan of heb je het zelf allemaal geregeld? Ik ben erg benieuwd. Halong Bay gaan we namelijk ook doen, dus het lijkt bijna op dezelfde reis.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:21:33 #101
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_52566603
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
Dat ligt eraan hoeveel reiservaring jij hebt en hoe makkelijk je je laat afzetten, toeristen geld afhandig maken is in de vietnamze toeristenplaatsen tot een ware kunst verheven. Maar reken voor slapen op
4 dollar (bergdorpje) en 12 dollar (Hanoi/ Saigon)
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_52633735
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52762670
In november ga ik naar o.a. Vietnam.

Nu hoor ik tegengestelde berichten, de een vindt het geweldig, de ander de mensen nogal opdringerig en vies...

Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de absolute DO's??
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:43:58 #104
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_52768284
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:46 schreef newbreed het volgende:
In november ga ik naar o.a. Vietnam.

Nu hoor ik tegengestelde berichten, de een vindt het geweldig, de ander de mensen nogal opdringerig en vies...

Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de absolute DO's??
als het je eerste kennismaking met Azië is dan kan het soms wel eens op je afkomen
Maar als je ooit al eens op Bali of in Thailand geweest bent dan zal je Vietnam als een oase van rust ervaren. Maar binnen een paar jaar is dat voorbij en hebben de mensen daar het zo snel mogelijk zo veel mogelijk dollars uit de toeristen schudden ook volledig onder de knie

In Hoi An moet je zeker op kledingjacht
Halong Bay zeker een nachtje op de boot blijven slapen
in Hue naar Hugo van de Belgische Bar, da's echt 'ne toffe gast!!!!!!!
en trek er vooral op uit. Je spreekt de taal niet maar met handen en voeten kan je vanzelf wel duidelijk maken dat je noodle soep wil eten
wijk van de gebaande paden af en verbaas je over wat je ziet
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_52839486
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:29 schreef josje84 het volgende:
Volgende week ga ik voor drie weken naar Vietnam en Cambodja

Het lijkt erop dat we dezelfde route gaan volgen als jij, WRDA6. Heb je dit ook in drie weken gedaan? En ben je met een georganiseerde reis meegegaan of heb je het zelf allemaal geregeld? Ik ben erg benieuwd. Halong Bay gaan we namelijk ook doen, dus het lijkt bijna op dezelfde reis.
Excuses voor mijn late reactie. Intussen is het te laat waarschijnlijk.

Ik heb het ook in een week of 3 gedaan als ik me het goed herinner. Ik heb alles zelf georganiseerd (van Moskou tot Bangkok). Halong Bay is heel mooi om te zien.

Heel veel plezier en ik zie je foto's en tekst hier graag!
pi_52866487
Wat is de beste manier om je suits vanuit Hoi An te shippen? Ze vragen hier iets van $80 voor 5kg. Is er nog een cheapere manier, behalve seamail uiteraard...
  zondag 2 september 2007 @ 15:17:20 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_52891415
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:53 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is de beste manier om je suits vanuit Hoi An te shippen? Ze vragen hier iets van $80 voor 5kg. Is er nog een cheapere manier, behalve seamail uiteraard...
Waarom niet gewoon zelf meenemen?

Ik vond Vietnam echt een geweldig land, en echt helemaal niet vies (Ok, ik kwam uit Cambodja, en Cambodja is echt wel vies). Eigenlijk moet je er wel minimaal 3 weken naartoe om het hele land een beetje fatsoenlijk te zien. Vooral Sapa en Halong Bay zijn adembenemend mooi.
  maandag 3 september 2007 @ 16:06:07 #108
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_52919031
Wat is een leuk reisschema voor 3 weken Vietnam?

zelf dacht ik:

hanoi
halong bay
sapa
hoi an (via hanoi vliegen)
en dan overland verder trekken naar saigon

overal een 2 a 3 dagen blijven... goed idee zo?
pi_53049542
Ziet er niet verkeerd uit Travelmonkey. Ik ben zelf niet in Sapa geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen. Hanoi vond ik een fijne stad en Halong Bay vond ik fantastisch. HCMC was me wat te warm maar ook daar is natuurlijk het e.e.a. te zien.
pi_53052083
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon zelf meenemen?
Weight restrictions. En zouden ze helemaal verkreukt aankomen. Heb ze toch maar opgestuurd voor 70$. Zit nu in Hanoi, iemand wel eens naar die waterparken uit de LP geweest?
  zondag 9 september 2007 @ 17:36:57 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_53053199
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:06 schreef Travelmonkey het volgende:
Wat is een leuk reisschema voor 3 weken Vietnam?

zelf dacht ik:

hanoi
halong bay
sapa
hoi an (via hanoi vliegen)
en dan overland verder trekken naar saigon

overal een 2 a 3 dagen blijven... goed idee zo?
Ziet er goed uit, ook prima dat je gaat vliegen van Hanoi naar Hoi An. Je kunt ervoor kiezen om naar Dalat te gaan, ik vond het erg mooi daar, maar misschien valt het tegen als je eerst naar Sapa geweest bent.
pi_53073713
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Weight restrictions. En zouden ze helemaal verkreukt aankomen. Heb ze toch maar opgestuurd voor 70$. Zit nu in Hanoi, iemand wel eens naar die waterparken uit de LP geweest?
als je daarmee dem sang bedoelt.. het is een leuk park

we hebben ons de hele dag wel kunnen vermaken. Lekker weer erbij. Beetje vergelijkbaar met Duinerell.

Volgens mij is het waterpark in Nha Trang wel leuker Vinpearl Waterpark, alleen je betaalt 5 euro om er met de kabelbaan op het eiland te komen en 5 euro voor de entree van het park.
  dinsdag 11 september 2007 @ 03:07:02 #113
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53088099
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, ook prima dat je gaat vliegen van Hanoi naar Hoi An. Je kunt ervoor kiezen om naar Dalat te gaan, ik vond het erg mooi daar, maar misschien valt het tegen als je eerst naar Sapa geweest bent.
okay, bedankt voor de tip!
pi_53116538
tvp

is 3 weken vietnam + weekje laos, wat betaal je daarvoor?
  woensdag 12 september 2007 @ 12:46:03 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_53118841
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:56 schreef WooZ het volgende:
tvp

is 3 weken vietnam + weekje laos, wat betaal je daarvoor?
LIgt eraan wat voor budget je hebt. Je kunt leven op 20-25 dollar per dag maar ook 200 dollar per dag... Is een beetje moeilijk om zo een schatting te maken.
pi_53122152
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:46 schreef Blik het volgende:

[..]

LIgt eraan wat voor budget je hebt. Je kunt leven op 20-25 dollar per dag maar ook 200 dollar per dag... Is een beetje moeilijk om zo een schatting te maken.
max budget incl. vlucht voor 4 weken vakantie is 4000,-


Zijn alle hoogtepunten makkelijk te bereizen als je het zelf doet?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:16:18 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_53123968
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

max budget incl. vlucht voor 4 weken vakantie is 4000,-


Zijn alle hoogtepunten makkelijk te bereizen als je het zelf doet?
Dat is makkelijk te halen, stel je hebt een vlucht voor 1000 euro, hou je 100 euro per dag over voor de rest. Ik heb samen met mijn vriendin voor rond de 50 dollar per dag geleefd.

3 weken Vietnam is wel net aan, je bent in het Noorden alleen al ongeveer 10 dagen kwijt als je naar Sapa en Halong Bay gaat, en dat allebei 3 dagen doen is eigenlijk een must. Ik zou de volgende punten zeker pakken:

Ho Chi Minh (evt. Mekong-Delta)
Dalat
Hoi An
(evt. Hue)
Hanoi
Sapa
Halong Bay
pi_53124402
en hoe kan je dan het beste reizen? trein?

en zijn er ook moelijk bereikbaardere bezienswaardigheden?
  woensdag 12 september 2007 @ 17:34:01 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_53125896
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef WooZ het volgende:
en hoe kan je dan het beste reizen? trein?

en zijn er ook moelijk bereikbaardere bezienswaardigheden?
Je zou eventueel vanaf Dalat met een "easy rider" naar Hanoi kunnen trekken. Dan kun je dus achterop de motor door het gebergte heen, in ongeveer 5 dagen. Dan ga je naar bergdorpjes waar weinig toeristen komen, langs plantages etc. Past prima in jou budget en heb van veel mensen gehoord dat het echt een superervaring is, je komt dan wellicht wel krap te zitten qua tijd.

Voor het grootste gedeelte is de bus het makkelijkste, maar ook het minst leuk/interessant. Zijn allemaal toeristenbussen, want lokale bussen is niet te doen. Vanaf Hoi An zou je een vliegtuig of trein naar Hanoi kunnen boeken. Als je naar Sapa gaat moet je met de trein (zelf boeken is een drama zeg ik maar alvast, je wordt bijna gedwongen om een tour te boeken). Halong Bay doe je over het algemeen met een minibusje.

Als je het zo doet heb je alleen met de bus te maken van HCMC naar Dalat, daarna pak je een easy rider naar Hoi An, daarna trein/vliegtuig naar Hanoi en de trein naar Sapa.

je zou er over kunnen denken om niet naar Laos te gaan. Heb van veel mensen gehoord dat je daar eigenlijk lang moet blijven om de sfeer goed te kunnen meemaken, maar heb geen eigen ervaringen
pi_53180980
we hebben om precies te zijn 32 dagen. Vliegen op 4 januari en woensdag 6 februari moet ik weer in de collegebanken zitten

Aantal opties hebben we nu (ik en m'n vriendin). Kenia/Tanzania (reis kost ong. 2500,- voor 28 dagen). Misschien dat Zuid-Amerika nog een optie is, maar Vietnam ziet er toch ook wel goed uit idd.

Volgens mij is vliegen (retour) op Hanoi het goedkoopst en dan van het noorden naar Ho Chi Min reizen. Enkeltje hochimin naar hanoi is iets van 170 ofzo geloof ik. Hoelang heb je nodig voor Hanoi en omstreken voordat je zuidwaards gaat? Dag of 10?

Dan dus zuidwaards en het lijkt me wel gaaf om eens een duikcursus te doen van 4 dagen, dat kan oa in Hoi An en Nha Trang. De meeste georganiseerde rondreizen zijn ong 3 weken, dus als we dan een dag of 30 hebben incl. strand dan moet het toch wel te doen zijn niet?

  vrijdag 14 september 2007 @ 20:38:13 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_53181124
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:32 schreef WooZ het volgende:
we hebben om precies te zijn 32 dagen. Vliegen op 4 januari en woensdag 6 februari moet ik weer in de collegebanken zitten

Aantal opties hebben we nu (ik en m'n vriendin). Kenia/Tanzania (reis kost ong. 2500,- voor 28 dagen). Misschien dat Zuid-Amerika nog een optie is, maar Vietnam ziet er toch ook wel goed uit idd.

Volgens mij is vliegen (retour) op Hanoi het goedkoopst en dan van het noorden naar Ho Chi Min reizen. Enkeltje hochimin naar hanoi is iets van 170 ofzo geloof ik. Hoelang heb je nodig voor Hanoi en omstreken voordat je zuidwaards gaat? Dag of 10?

Dan dus zuidwaards en het lijkt me wel gaaf om eens een duikcursus te doen van 4 dagen, dat kan oa in Hoi An en Nha Trang. De meeste georganiseerde rondreizen zijn ong 3 weken, dus als we dan een dag of 30 hebben incl. strand dan moet het toch wel te doen zijn niet?

32 dagen is ruim genoeg voor Vietnam, je zou wel bijvoorbeeld een weekje Cambodja kunnen meepikken om Angkor Wat te bezoeken en Pnomh Penh. Maar als je een duikcursus gaat doen wordt dat wel krap

Voor Hanoi en omstreken heb je wel 10 à 12 dagen voor nodig. Als je tenminste naar Sapa en halong Bay wilt gaan. Als je vanuit hanoi naar het zuiden gaat kun je bijvoorbeeld in Hoi An een Easy Rider nemen naar Dalat. Ik persoonlijk zou Nha Trang overslaan, vond het niet boeiend
pi_53211057


Zit nu beetje te snuffelen mbv reissites wat wel leuke dingen zijn

bv:

dag 1 aankomst Hanoi daarna 1 volle dag daar om de stad te verkennen, op dag 3 naar Sapa om op dag 7 weer terug te komen in Hanoi. Dag 8 naar Halong Bay en Cat Ba, dag 10 ben je dan weer terug in Hanoi. Dan zou je dag 11/12 een dagexcursie kunnen doen vanuit Hanoi. Dan met de bus (25$ om van Hanoi naar Ho Chi Min te komen ) naar Hue. Dag 14 in Hue. Dag 15 naar Hoi an, dag 17 met de bus naar Dalat. Dalat schijnt niet zoveel aan te zijn Maar Cat Tien NP lijkt me wel wat (hoe kom ik daar?). Dan rond dag 19 naar Ho Chi Min. Dan dag 20 in HCM. Dag 21 chu chi tunnels. Dag 22 vertrek per boot door Mekong naar Cambodja, dag 24 aankomst Phnom Penh. Dag 25 Killing Fields, dag 26 Siem Reap, dag 27/28 angkor wat.

Euuuuuuh en dan weet ik het niet meer, hebben iig nog 2 dagen nodig om terug te komen naar Amsterdam via Hanoi (lijkt me althans de goedkoopste optie om een retourtje hanoi te boeken).

Dan zit je op 32 dagen incl vliegen. Is dit een btje een gangbare planning ?
  zondag 16 september 2007 @ 06:47:55 #123
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53212869
Klinkt als een aardig schema, maar misscien met een binnenlandse vlucht nog wat tijdswinst boeken om ergens anders meer tijd door te kunnen brengen ? (en iets relaxter misschien?)..

In Dalat willen wij gaan kijken of de "easyriders" voor een aantal dagen een optie is! Je rijdt dan mee achterop een motor en ziet veel meer van het land dan vanuit een bus bv. Als iemand nog goede tips hiervoor heeft (er schijnen wat lui te zijn die zich voordoen als easyrider maar het niet zijn..) graag!
pi_53214190
quote:
Op zondag 16 september 2007 06:47 schreef Travelmonkey het volgende:
Klinkt als een aardig schema, maar misscien met een binnenlandse vlucht nog wat tijdswinst boeken om ergens anders meer tijd door te kunnen brengen ? (en iets relaxter misschien?)..
Ja dat zat ik ook te denken. Misschien vliegen van Hanoi naar Hue. Maar aan de andere kant is het een nachtbus die daar naartoe gaat, dus dan kan je gewoon pitten en kom je om uurtje of 9 aan
  zondag 16 september 2007 @ 11:38:12 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_53214604
Wat ook een optie is, vliegen op Bangkok. Vanaf daar met Airasia naar hanoi of Pnomh Penh vliegen. Ik ben er namelijk niet zeker van dat er vanaf Pnomh Penh gevlogen wordt op Hanoi. Plus dat het veel goedkoper is om naar Bangkok te vliegen dan naar Hanoi.

En het plaatsje Dalat is op zich niet zo boeiend. Maar de omgeving is wel heel mooi. Wij hebben daar zelf een motorbike gehuurd en zijn de omgeving gaan verkennen. De "easyriders" in Dalat zijn heel goed te herkennen. blauw-rode jassen aan en over het algemeen oudere mannen, hun stamkroeg is Peace Café. De neppe gasten lopen vooral rond in Nha Trang.
pi_53216171
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:38 schreef Blik het volgende:
Wat ook een optie is, vliegen op Bangkok. Vanaf daar met Airasia naar hanoi of Pnomh Penh vliegen. Ik ben er namelijk niet zeker van dat er vanaf Pnomh Penh gevlogen wordt op Hanoi. Plus dat het veel goedkoper is om naar Bangkok te vliegen dan naar Hanoi.
Ik heb ff gekeken. Enkeltje Bangkok - Hanoi is ¤75,-. Enkeltje Pnom - Bangkok is ¤50. Retourtje Düsseldorf - Bangkok met Emirates is 700,-. Dus kom ong. op 825,-

Retourtje Amsterdam/Dusseldorf - Hanoi is ¤960,-. En dan zou ik ook nog van Phnom Phen naar Hanoi zien te komen.

Conclusie, is inderdaad wel goedkoper. Of kan het nóg goedkoper? Aan de andere kant verlies je wel 2 dagen, omdat je 2x in Bangkok moet slapen, wat ook weer geld kost, maar het is idd een optie

Prijzen heb ik overigens van killroy.nl
pi_53218630
Je kan ook een comfortable bustrippie nemen van SR naar BKK

Zo'n open tour ticket is idd belachelijk goedkoop, wij betaalden 16$ voor HCMC-Hanoi met 4 of 5 stops
pi_53218802
Tvp

Volgend jaar zeer waarschijnlijk een maand vietnam. Mogelijk combineren met een weekje Cambodja, maar daar is een maat van me vorig jaar al geweest.
Geef mij maar Amsterdam
pi_53244424
Nu zit ik weer te kijken om toch maar Cambodja over te slaan, dat komt wel een andere keer . Als je Vietnam behoorlijk compleet wilt zien heb je toch wel 4 weken nodig.

In Dalat kun je dus van die easy riders pakken. Doen die ook aan bv tweedagsexcursies als ik bv 2 volle dagen Dalat in plan?
  maandag 17 september 2007 @ 15:08:39 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_53244724
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:56 schreef WooZ het volgende:
Nu zit ik weer te kijken om toch maar Cambodja over te slaan, dat komt wel een andere keer . Als je Vietnam behoorlijk compleet wilt zien heb je toch wel 4 weken nodig.

In Dalat kun je dus van die easy riders pakken. Doen die ook aan bv tweedagsexcursies als ik bv 2 volle dagen Dalat in plan?
Dat kan. Je kan ook 1 dag met een easy rider een dag eropuit trekken. En dan de 2de dag zelf een motorbike huren voor 5 dollar ofzo. Ik vond het zelf rijden echt een belevenis.
pi_53245229
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat kan. Je kan ook 1 dag met een easy rider een dag eropuit trekken. En dan de 2de dag zelf een motorbike huren voor 5 dollar ofzo. Ik vond het zelf rijden echt een belevenis.


Ik heb geen motorrijbewijs , of kan ik dan gewoon een veredelde scooter huren?
  maandag 17 september 2007 @ 15:36:39 #132
62913 Blik
The one and Only!
pi_53245397
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:30 schreef WooZ het volgende:

[..]



Ik heb geen motorrijbewijs , of kan ik dan gewoon een veredelde scooter huren?
is een motorscooter, rond de 100cc. Heb je idd geen rijbewijs voor nodig, en gaan nog vrij hard. Kun je prima de bergen mee rond scheuren. Is ook vrij veilig aangezien Dalat vrij rustig is qua verkeer.
pi_53277363
Nou, als alles volgens planning verloopt over een weekje of 2 boeken.

Het lijkt me toch wel erg makkelijk om lekker alles van tevoren te laten boeken, ik heb simpelweg geen tijd om echt alles tot in detail uit te zoeken en in goede hotels slapen is ook wel fijn en het geld hebben we ervoor dus waarom niet?

Heb nu volgende planning:

vrijdag 4 Januari vertrek naar Hanoi
5 Hanoi
6
7 Halong Bay en Cat Ba
8
9
donderdag 10 Vanuit Hanoi naar Sapa
11
12
13
14
15 Vanuit Hanoi naar Kenh Ga
16 Vanuit Hanoi naar Cuc Phuong NP
17 vertrek naar Hue
18
19
20 vertrek Hue naar Hoi An
21 bezoek My Son
22 fietsexcursie
23
24 reis Hoi An naar Dalat
25 Dalat
26 Dalat
27 Dalat naar Ho Chi Min
28 excursie Cat Tien NP incl. overnachting
29 terug van Cat Tien
30 Ho Chi Min
31 chu chi tunnels
1/2 mekong
2/2 terug van mekong.
3/2 vliegen naar hanoi, overnachten in Hanoi.
4/2 vliegen naar amsterdam
5/2 terug

Kosten vliegreis: 911 retourtje hanoi + 175 enkeltje hcm - hanoi (pacific airlines á 60,- zit al vol op die datum, dus dan maar met vietnam airlines )

Verblijf daar incl de genoemde excursies kost ong. ¤1000,-

Totaal dus iets van ¤2100,- voor 32 dagen

  dinsdag 18 september 2007 @ 22:56:27 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_53286739
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:59 schreef WooZ het volgende:
Nou, als alles volgens planning verloopt over een weekje of 2 boeken.

Het lijkt me toch wel erg makkelijk om lekker alles van tevoren te laten boeken, ik heb simpelweg geen tijd om echt alles tot in detail uit te zoeken en in goede hotels slapen is ook wel fijn en het geld hebben we ervoor dus waarom niet?

Heb nu volgende planning:

-planning-

Kosten vliegreis: 911 retourtje hanoi + 175 enkeltje hcm - hanoi (pacific airlines á 60,- zit al vol op die datum, dus dan maar met vietnam airlines )

Verblijf daar incl de genoemde excursies kost ong. ¤1000,-

Totaal dus iets van ¤2100,- voor 32 dagen

Ikzelf moet er niet aan denken om alles te laten boeken, maar goed. Dat is ieder z'n eigen keuze.
het zelf uitzoeken wijst zich namelijk vanzelf, vooral de tours zijn overal te boeken. Voor een hotel heb je de Lonely Planet

De reis ziet er verder prima uit, heb wel 2 opmerkingen:

- skip 1 dag Hue, de Citadel is leuk en interessant. Voor de rest niet zo boeiend, aan één volle dag heb je genoeg. Kun je beter ergens anders spenderen.
- skip My Son, is het geld en de tijd niet waard. Totaal niet bijzonder. Besteed liever een dagje op het strand om te relaxen of bijvoorbeeld duiken of snorkelen.
pi_53287544
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Ikzelf moet er niet aan denken om alles te laten boeken, maar goed. Dat is ieder z'n eigen keuze.
het zelf uitzoeken wijst zich namelijk vanzelf, vooral de tours zijn overal te boeken. Voor een hotel heb je de Lonely Planet

De reis ziet er verder prima uit, heb wel 2 opmerkingen:

- skip 1 dag Hue, de Citadel is leuk en interessant. Voor de rest niet zo boeiend, aan één volle dag heb je genoeg. Kun je beter ergens anders spenderen.
- skip My Son, is het geld en de tijd niet waard. Totaal niet bijzonder. Besteed liever een dagje op het strand om te relaxen of bijvoorbeeld duiken of snorkelen.
Ik heb volgende week vrijdag tentamen, misschien dat ik 't weekend daarna er eens aan besteed om het es uit te zoeken. Maar ik vraag me af hoeveel je dan bespaard op ¤1000,-. En in hoeverre zijn al die excursies makkelijk ter plekke te boeken? Of kan je beter alles los van tevoren boeken?

Bijvoorbeeld dit kost 145$ en deze ¤129,-

Dat scheelt met de huidige dollarkoers dus iets van ¤30. Als je dan ook nog in cheap-ass hotels gaat zitten (waar ik niks op tegen heb) win je misschien ook nog ¤5 - ¤10,-/nacht. Het is het overwegen waard, maar het is de vraag of ik tijd heb om alles nog uit te gaan zitten zoeken

[ Bericht 23% gewijzigd door WooZ op 18-09-2007 23:30:15 ]
pi_53288279
Hmmmm als ik eenmaal begin met zoeken kan ik nooit meer stoppen

Vietnamonline.nl vraagt voor dagexcursies naar Cuc Phuong NP of Kenh Ga ¤65,-pp/excursie. Ik zie ze nu al online staan voor 38$, dat is ¤27,50, dat scheelt nogal

Ik ga gelijk verder zoeken

Omdat we slechts 4 weken hebben en geen dag speling hebben vind ik het dus wel zo makkelijk om alles van tevoren te boeken, maarja, misschien is het dus een optie om alles los te boeken (hotels, binnenlandse reizen, excursies)
  woensdag 19 september 2007 @ 08:25:21 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_53291557
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:42 schreef WooZ het volgende:
Hmmmm als ik eenmaal begin met zoeken kan ik nooit meer stoppen

Vietnamonline.nl vraagt voor dagexcursies naar Cuc Phuong NP of Kenh Ga ¤65,-pp/excursie. Ik zie ze nu al online staan voor 38$, dat is ¤27,50, dat scheelt nogal

Ik ga gelijk verder zoeken

Omdat we slechts 4 weken hebben en geen dag speling hebben vind ik het dus wel zo makkelijk om alles van tevoren te boeken, maarja, misschien is het dus een optie om alles los te boeken (hotels, binnenlandse reizen, excursies)
Ik denk dat je een Sapa-trekking van 4/5 dagen kan boeken voor rond de 100 dollar in Vietnam. En je kunt alles zelf boeken, zelfs een dag vantevoren. Maar op zich kan ik begrijpen dat je dat soort dingen vantevoren wilt regelen. Een vakantie valt of staat met het boeken van goede excursies (in ieder geval voor Sapa en Halong Bay). Maar de dagexcursies die je wilt doen moet je echt ter plekke regelen, veel goedkoper en je kunt keuzes maken.
pi_53296719
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik denk dat je een Sapa-trekking van 4/5 dagen kan boeken voor rond de 100 dollar in Vietnam. En je kunt alles zelf boeken, zelfs een dag vantevoren. Maar op zich kan ik begrijpen dat je dat soort dingen vantevoren wilt regelen. Een vakantie valt of staat met het boeken van goede excursies (in ieder geval voor Sapa en Halong Bay). Maar de dagexcursies die je wilt doen moet je echt ter plekke regelen, veel goedkoper en je kunt keuzes maken.
Ja aangezien we een vrij strakke planning hebben is het wel makkelijk om alles van tevoren te boeken. Het scheelt idd wel. Zo kun je via deze site bv een dagexcursie naar de ChuChi tunnels voor slechts 12$. (ze mailden me binnen 10!! minuten terug )
Lijkt me niet dat dat heel veel goedkoper wordt als je dat ter plaatse boekt.
  woensdag 19 september 2007 @ 12:34:41 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_53297072
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:21 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ja aangezien we een vrij strakke planning hebben is het wel makkelijk om alles van tevoren te boeken. Het scheelt idd wel. Zo kun je via deze site bv een dagexcursie naar de ChuChi tunnels voor slechts 12$. (ze mailden me binnen 10!! minuten terug )
Lijkt me niet dat dat heel veel goedkoper wordt als je dat ter plaatse boekt.
Ow jawel hoor, Een tour naar de Cu Chi Tunnels en de Cao Dai Temple kost je $5 per persoon, ben je de gehele dag weg. Wat ik al zei, die dagtours moet je echt gewoon ter plekke boeken. Iedere organisatie heeft ongeveer dezelfde dagtours voor ongeveer dezelfde prijzen. Het loont echt om die tours daar te boeken.

Als je je Halong Bay trip boekt, kies dan niet voor de goedkoopste. er zitten aardig wat verschillen tussen de boten. De duurdere trips geven je vaak ook de mooiste boten.

vergeet niet dat Vietnam echt mega-goedkoop is, een fatsoenlijk hostel voor 10 dollar, blikje cola voor $ 0,40. Busticket van Hanoi naar HCMC voor ongeveer $22. etc. Alles wat je vantevoren boekt gaan enorme commissies overheen
pi_53297488
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Ow jawel hoor, Een tour naar de Cu Chi Tunnels en de Cao Dai Temple kost je $5 per persoon, ben je de gehele dag weg. Wat ik al zei, die dagtours moet je echt gewoon ter plekke boeken. Iedere organisatie heeft ongeveer dezelfde dagtours voor ongeveer dezelfde prijzen. Het loont echt om die tours daar te boeken.

Als je je Halong Bay trip boekt, kies dan niet voor de goedkoopste. er zitten aardig wat verschillen tussen de boten. De duurdere trips geven je vaak ook de mooiste boten.

vergeet niet dat Vietnam echt mega-goedkoop is, een fatsoenlijk hostel voor 10 dollar, blikje cola voor $ 0,40. Busticket van Hanoi naar HCMC voor ongeveer $22. etc. Alles wat je vantevoren boekt gaan enorme commissies overheen
Hier een 3-daagse halong bay trip voor 35$

Het wordt steeds goedkoper

Hostel voor 10$ klopt idd, maar aangezien ons reisbudget eigenlijk ¤4000 pp is ( ), denk ik dat áls we naar Vietnam gaan we dan toch maar wel in hotels gaan zitten, die zijn er immers voor zo'n 30$ per kamer per nacht, incl. ontbijt.

Dan hoop ik nog een leuke stage te regelen voor m'n studie vanaf maart paar maandjes naar Canada of Australië, kan ik daar nog een leuk reisje achteraan plannen en dan boeite het me niet zoveel waar ik slaap
  woensdag 19 september 2007 @ 13:30:17 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_53298580
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:50 schreef WooZ het volgende:

[..]

Hier een 3-daagse halong bay trip voor 35$

Het wordt steeds goedkoper

Hostel voor 10$ klopt idd, maar aangezien ons reisbudget eigenlijk ¤4000 pp is ( ), denk ik dat áls we naar Vietnam gaan we dan toch maar wel in hotels gaan zitten, die zijn er immers voor zo'n 30$ per kamer per nacht, incl. ontbijt.
Doe dat alsjeblieft niet, die tour voor 35 dollar. Helemaal als je een ruim budget hebt. Ik heb $80 p.p. betaald voor een 3-daagse tour en die tour was echt super. Wat erg belangrijk is, is dat je een kleine groep hebt, een mooie luxe boot (met airco, helemaal in de tijd dat jij weggaat). Het kan allemaal voor heel weinig geld, maar ik raad je echt aan een duurdere tour te boeken. Een hele bekende is Handspan (die is ook echt top of the bill)
pi_53301533
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Doe dat alsjeblieft niet, die tour voor 35 dollar. Helemaal als je een ruim budget hebt. Ik heb $80 p.p. betaald voor een 3-daagse tour en die tour was echt super. Wat erg belangrijk is, is dat je een kleine groep hebt, een mooie luxe boot (met airco, helemaal in de tijd dat jij weggaat). Het kan allemaal voor heel weinig geld, maar ik raad je echt aan een duurdere tour te boeken. Een hele bekende is Handspan (die is ook echt top of the bill)
Hoe zit dat eigenlijk met die dollars? Ze willen het liefst niet gekreukte/gescheurde dollars. Maar is daar makkelijk aan te komen? Ik neem aan dat je toch niet vanuit NL al met 500$ op zak gaat lopen, wel?
  woensdag 19 september 2007 @ 15:43:24 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_53302015
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:26 schreef WooZ het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met die dollars? Ze willen het liefst niet gekreukte/gescheurde dollars. Maar is daar makkelijk aan te komen? Ik neem aan dat je toch niet vanuit NL al met 500$ op zak gaat lopen, wel?
Dollars en vietnamese dong worden naast elkaar gebruikt. Je kunt dus ook alles in Vietnamese dong betalen als de prijs in dollars staat (1 dollar = 16.000 Dong). Uit de pinautomaten kun je echter maximaal 2.000.000 dong halen (ongeveer 90 euro). het is dus aan te raden om af en toe een bank binnen te lopen om binnen geld te halen, dan kun je meer geld halen.

Ik heb heel de vakantie niks met dollars betaald.
pi_53304209
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:22 schreef WRDA6 het volgende:

[..]

Excuses voor mijn late reactie. Intussen is het te laat waarschijnlijk.

Ik heb het ook in een week of 3 gedaan als ik me het goed herinner. Ik heb alles zelf georganiseerd (van Moskou tot Bangkok). Halong Bay is heel mooi om te zien.

Heel veel plezier en ik zie je foto's en tekst hier graag!
Ik ben sinds zondag terug van twee weken Vietnam (en 1 week Cambodja). Het was echt ontzettend gaaf. Vooral Vietnam vond ik erg mooi en ik zou graag ooit nog eens een keer terug willen gaan. Wij hebben een georganiseerde reis gedaan en zijn met 15 nederlanders van het noorden naar het zuiden gegaan (Hanoi, Halong Bay, Hue, Danang, Hoi An, Quy Nhon, Nha Trang, Dalat, Saigon/Ho Chi Minh en daarna Cambodja met ook de Angkor Wat).

Halong Bay was echt het hoogtepunt van de reis, daar heeft mijn vriend me ook ten huwelijk gevraagd . Romantischer kan bijna niet, toch? We hebben 1 overnachting op de boot gedaan, daar ook rond de boot gezwommen, een grot bezocht, een stuk geklommen (300 treden?) wat een erg mooi uitzicht geeft. Wel jammer waren de vele toeristen maar 's avonds op de boot waren al die ronddrijvende boten met toeristen ook wel gezellig. Na Halong Bay vond ik het varen over de Mekong met kleine bootjes (drie personen en een vrouwtje die stuurt) heel erg leuk. Het is ook indrukwekkend om te zien hoe Vietnamezen daar op het water wonen en handel drijven.

Wat ook erg leuk is, is dat we een treinrit van 3 uur hebben gedaan, van Hue naar Danang. Hier maakten we echt kennis met de locale bevolking terwijl we op de trein aan het wachten waren (ook daar rijden ze niet altijd op tijd). De treinrit zelf was niet zo comfortabel (etensresten en ander rotzooi op de grond, voeten van vietnamezen achter je opeens in je nek) maar het was het wel waard!

In Hoi An heb ik een traditioneel Vietnamees jurkje laten opmeten en maken. Ik heb dat op een soort overdekte markt laten doen. Ze deden het erg snel, 's ochtends opgemeten en eind van de middag kon ik de jurk ophalen. Tijdens het wachten hebben we tijd doorgebracht op het Cua Dai beach.

Verder vond ik Hanoi een hectische, maar ook wel gezellige stad en hetzelfde geldt voor Saigon, ook al is dat een stuk westerser (dure, mooie en grote winkels etc). Dat had ik niet verwacht van Saigon!
  woensdag 19 september 2007 @ 17:12:16 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_53304584
Vond je 2 weken niet te kort voor Vietnam? Hoi An is bijvoorbeeld een prachtig stadje, maar als ik jou verslag zo lees ben je er maar 1 dag geweest. Vind het sowieso erg knap dat er reisorganisaties bestaan die 10 plekken bezoeken in 14 dagen (helemaal in een land wat zo langgerekt is als Vietnam).

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 20-09-2007 12:26:08 ]
pi_53320024
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:12 schreef Blik het volgende:
Vond je 2 weken niet te kort voor Vietnam? Hoi An is bijvoorbeeld een prachtig stadje, maar als ik jou verslag zo lees ben je er maar 1 dag geweest. Vind het sowieso erg knap dat er reisorganisaties bestaan die 10 plekken bezoeken in 14 dagen (helemaal in een land wat zo langgerekt is als Vietnam.
Ja het is eigenlijk veel te kort dus als je langer kan moet je dat zeker doen. Maar ik kan helaas niet langer dan drie weken vrij krijgen van mijn werk. Als je dan alles wilt zien...
pi_53327745
Kan je overal makkelijk betalen met cc? En gaat het in veel gevallen zoals onderstaand voorbeeld?

Nou heb ik bv een hotel, maar dan staat er weer dit bij:
quote:
Payments made by Master, Visa, JCB is surcharged 3%.

The discount rates are inclusive of 5% service charge, but exclusive of 10% tax
Oftewel op 50$ per nacht komt nog 10% > 55$ en daar komt ook weer 3% bij maakt 56,65$. Niet dat dat nou megabedragen zijn, maar het is toch fijn om te weten
pi_53328101
Je hebt ook al prima hotels voor 10$ hoor
  donderdag 20 september 2007 @ 15:12:34 #149
62913 Blik
The one and Only!
pi_53328511
Over het algemeen komt er nog wel 3% surcharge bij ja. En over het algemeen zit de 10% tax er ook al bij. Maar daar moet je idd even voor opletten.

Maar je hebt echt superhotels in de prijscategorie $20-30
pi_53328829
Ja dat snap ik maar was gewoon ff een voorbeeld

Prince Hanoi Hotel midden in Old Quarter voor 16$/nacht incl. chargers
pi_53331169
Vanuit Hue gaan trouwens wel enkele tours met als thema de Vietnam War, kom je langs demilitarized zones. Lijkt me opzich ook wel wat hebben
  donderdag 20 september 2007 @ 17:30:49 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_53332425
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:42 schreef WooZ het volgende:
Vanuit Hue gaan trouwens wel enkele tours met als thema de Vietnam War, kom je langs demilitarized zones. Lijkt me opzich ook wel wat hebben
Wat betaal je daarvoor? Een tour langs de DMZ kost in Vietnam tussen de $5 en $10.

Is trouwens niet bijster interessant verder, de Cu Chi Tunnelszijn authentieker (en toeristischer)
pi_53339871
Kom ik net bij reisbureau, blijkt dat m'n planntje 1 dag te lang is ivm visum

Heb net een optie op vlucht genomen:
quote:
4/1 020 - Bangkok 20:30 12:55 (KLM)
5/1 Bangkok - Hanoi (Thai airways) 17:45 19:30

3/2 Ho Chin Min - Singapore 13:50 16:30 (Vietnam Airlines)
3/2 Singapore - 020 (Singapore Airlines)

Kosten: 930,- pp
Kan niet veel goedkoper lijkt me, ik heb me de tering gezocht en zelfs bij enkele andere reisbureau's kwamen ze niet onder de 1200,- uit

Als ik zelf boek bij Malaysian Airlines, ben ik 980,- kwijt.

Is dat die ¤50,- waard om met één en dezelfde maatschappij te vliegen ivm eventuele vertragingen/betrouwbaarheid?
  donderdag 20 september 2007 @ 21:52:19 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_53340423
Je hebt dan waarschijnlijk wel aansluitende vluchten, en je hoeft je bagage niet op te halen. Die wordt dan doorgelabeld. Is op zich de 50 euro wel waard denk ik
pi_53341054
En verder heb ik nu dit schema:

4 Amsterdam
5 Aankomst Hanoi
6 Hanoi
7 Met de nachttrein naar Sapa
8 Sapa
9 Sapa
10 Sapa
11 Om 5u ’s ochtends kom je weer terug in Hanoi. Vertrek Cuc Phuong NP en Kenh Ga, tevens overnachting daar.
12 Hanoi
13 Halong Bay en Cat Ba
14 Halong Bay
15 Hanoi
16 's avonds nachtbus naar Hue om 21u
17 Aankomst Hue rond 9u.
18 Hue
19 Vertrek naar Hoi An om 07:30.
20 Hoi An
21 Hoi An
22 Hoi An > Nha Trang met nachtbus
23 Nha Trang
24 Nha Trang > Dalat
25 Dalat
26 Dalat
27 Dalat > Ho Chi Min.
28 Cat Tien NP, tevens overnachting
29 Ho Chi Min
30 Ho Chi Min
31 Chu Chi Tunnels
1/2 Mekong delta
2/2 Ho Chi Min
3/2 Vliegreis terug vanaf Ho Chi Min.
4/2 Terug

Dalat schijnt niet heel bijzonder te zijn, maar op aanraden van jou, Blik, en ik las het ook al op andere sites, lijkt het me wel tof om de binnenlanden te verkennen met een easy rider. Dan zouden we bv vanaf Nha Trang in een dag of 2/3 naar Dalat kunnen reizen en dan meteen door naar HCM.
Ik las ergens dat er veel 'nep' easy riders in Nha Trang zitten, klopt dat?

Verder nemen we ook nog in overweging om 2 binnenlandse vluchten te boeken. Van Hanoi > Hue en van Hoi an > Nha Trang. Kan dit makkelijk te plaatse? Of is misschien een trein aan te raden? Verder weet ik niet of dit heel veel uitmaakt, aangezien we geen dag verliezen als we de nachtbus pakken.

  vrijdag 21 september 2007 @ 12:19:00 #156
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53352957
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:
En verder heb ik nu dit schema:

4 Amsterdam
---
4/2 Terug

Dalat schijnt niet heel bijzonder te zijn, maar op aanraden van jou, Blik, en ik las het ook al op andere sites, lijkt het me wel tof om de binnenlanden te verkennen met een easy rider. Dan zouden we bv vanaf Nha Trang in een dag of 2/3 naar Dalat kunnen reizen en dan meteen door naar HCM.
Ik las ergens dat er veel 'nep' easy riders in Nha Trang zitten, klopt dat?

Verder nemen we ook nog in overweging om 2 binnenlandse vluchten te boeken. Van Hanoi > Hue en van Hoi an > Nha Trang. Kan dit makkelijk te plaatse? Of is misschien een trein aan te raden? Verder weet ik niet of dit heel veel uitmaakt, aangezien we geen dag verliezen als we de nachtbus pakken.

Ik ben zelf een paar maanden geleden ook 6 weken in Vietnam geweest en heb in principe exact dezelfde route gevolgd als jij, maar dan omgekeerd. Ik vond Dalat zeker de moeite waard, maar Hué echter weer saai. Dat was ook grotendeels vanwege het belachelijk slechte (regenachtige) weer dat we daar hadden. Wij hebben toen zelf geen easy rider tocht gemaakt in Dalat of Nha Trang, maar andere reizigers waren er ontzettend enthousiast over. Volgens mij maakt het dan weinig meer uit of je nou een echte of neppe hebt. Bedenk je in elk geval dat er echt tig van die mannetjes rondlopen en dat je dus genoeg keuze hebt, je hoeft niet meteen ja te zeggen.

Mijn persoonlijke aanraders waren Hoi An, Hanoi, Sapa en Ho Chi Minh. Vooral Sapa en Hoi An moet je echt bezoeken en ruim de tijd voor nemen. Ik zou je zelfs aanraden om een dagje eerder uit Hué te vertrekken zodat je langer in Hoi An hebt . Hoe dan ook, ik weet nu al zeker dat je een geweldig leuke tijd gaat hebben. Vietnam was het mooiste en vooral meest diverse land dat ik ooit heb bezocht, ik hoop dat jij dezelfde ervaringen daar hebt .

PS: De Cu Chi Tunnels waren trouwens ook écht een aanrader, goed dat je daar ook heen gaat .
pi_53353203
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:


Dalat schijnt niet heel bijzonder te zijn, maar op aanraden van jou, Blik, en ik las het ook al op andere sites, lijkt het me wel tof om de binnenlanden te verkennen met een easy rider.
Vriendin van me heeft een maand doorgebracht in Vietnam en zij vond de trip met een easy rider in Dalat het hoogtepunt....

Ben zelf geen groot voorstander van (strakke) reisschema's....een route globaal plannen is mijns inziens meer dan genoeg....onderweg verandert alles toch weer.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:33:00 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_53353291
Ben het met bovenstaande 2 posts eens. Ik zou zelfs Nha Trang overslaan en vanaf Hoi An een trip met de easy riders doen.
pi_53354614
We gaan maandag of dinsdag definitief boeken

Heb net een nieuwe andere optie genomen (en nu dus alleen maar met Malaysia Airlines):

4 januari vetrek naar hanoi
3 februari vanaf hcm naar kuala lumpur (aankomst 14u)
5 februari vanaf kuala lumpur naar amsterdam

Dus nog een avond en een volle dag in Kuala Lumpur, dat kostte maar 10,- extra op het vliegticket

Zijn nu rond de 970,- kwijt voor vluchten.

Nha Trang heb in ingepland voor m'n vriendin, die wil ff dagje aan het strand liggen. Achja ik vind het ook wel lekker op de helft ff twee daagjes luieren. In principe wil ik me gewoon aan deze planning houden, hooguit de excursies vanuit Hanoi omdraaien. Is misschien strak, maar omdat we weinig speling hebben én ik toch alles wil zien lijkt het me zo wel mooi Hotels zijn vaak ook goedkoper als je ze via internet boekt dan ter plaatse volgens mij.

Enige nadeel is dat we na 33 dagen reizen terugkomen en ik gelijk al 4 weken volle bak naar college moet. Maarja, vanaf maart heb ik weer 10 maanden vakantie

pi_53364922
Vanavond nog even gesproken met die vriendin die zo'n toffe tijd heeft gehad met een easy rider in Dalat.

Ze vertelde me dat er ook een boel jongens rondrijden met een brommer die zeggen dat ze een easy rider zijn terwijl ze in werkelijkheid nauwelijks engels praten laat staan dat ze iets kunnen vertellen over de bezienswaardigheden, geld aftroggelen kunnen ze goed en blonde vrouwen krijgen extra aandacht...

Haar tip voor een hele relaxte gast, oude garde easy rider, goed engels, goed geinformeerd over bezienswaardigheden en probeert je niet af te zetten (of te versieren als je een meisje bent)

Zijn naam is Thao, ongeveer 50 jaar en loopt mank..iedereen kent hem in het dorp.

Doe er je voordeel mee.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_53367032
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vanavond nog even gesproken met die vriendin die zo'n toffe tijd heeft gehad met een easy rider in Dalat.

Ze vertelde me dat er ook een boel jongens rondrijden met een brommer die zeggen dat ze een easy rider zijn terwijl ze in werkelijkheid nauwelijks engels praten laat staan dat ze iets kunnen vertellen over de bezienswaardigheden, geld aftroggelen kunnen ze goed en blonde vrouwen krijgen extra aandacht...

Haar tip voor een hele relaxte gast, oude garde easy rider, goed engels, goed geinformeerd over bezienswaardigheden en probeert je niet af te zetten (of te versieren als je een meisje bent)

Zijn naam is Thao, ongeveer 50 jaar en loopt mank..iedereen kent hem in het dorp.

Doe er je voordeel mee.
Dank je! M'n vriendin is overigens niet blond

maar wel lekker

Dinsdag vlucht boeken, weekend erna eens ff precies naar hotels + excursies kijken
pi_53376596
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:25 schreef WooZ het volgende:

[..]

Dank je! M'n vriendin is overigens niet blond

maar wel lekker
Eerste nuttige post in deze tamelijke slowchat


Mijn reisschema ziet er zo uit:

15-03-2008 Kuala Lumpur - Hanoi
16-03-2008 Hanoi
17-03-2008 Hanoi - Halongbaai
18-03-2008 Halongbaai - Hanoi
19-03-2008 Hanoi, vlucht naar Hué
20-03-2008 Hué, boottocht
21-03-2008 Hué - Hoi An
22-03-2008 Hoi An
23-03-2008 Hoi An
24-03-2008 Hoi An - My Lai - Qui Nhon
25-03-2008 Qui Nhon - Nha Trang
26-03-2008 Nha Trang
27-03-2008 Nha Trang - Dalat
28-03-2008 Dalat
29-03-2008 Dalat - Saigon
30-03-2008 Saigon
31-03-2008 Saigon, excursie Cu Chi en Tay Ninh
01-04-2008 Saigon - Can Tho
02-04-2008 Can Tho - Chau Doc
03-04-2008 Chau Doc, boot naar Phnom Penh
04-04-2008 Phnom Penh
05-04-2008 Phnom Penh, boot naar Siem Reap
06-04-2008 Siem Reap
07-04-2008 Siem Reap
08-04-2008 Siem Reap - Amsterdam
09-04-2008 aankomst Amsterdam

Ik ga met Djoser, en ben zo'n walgelijke toerist die alles zo snel mogelijk gezien wil hebben en geen zin om alles zelf te regelen
Krijg er wel steeds meer zin in, zeker met dat weer hierzo
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 24 september 2007 @ 14:09:32 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_53431647
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef WooZ het volgende:


Nha Trang heb in ingepland voor m'n vriendin, die wil ff dagje aan het strand liggen. Achja ik vind het ook wel lekker op de helft ff twee daagjes


ga lekker in Hoi An naar het strand, is mooier, rustiger en schoner
pi_53432843
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:09 schreef Blik het volgende:

[..]



ga lekker in Hoi An naar het strand, is mooier, rustiger en schoner
Ja kan je daar ook goed aan het strand liggen?

Zou dan misschien ook nog wel een optie zijn. En dan vanaf Hoi An naar Dalat met een easy rider ofzo? Hoelang zou je daarover doen?
  maandag 24 september 2007 @ 15:02:28 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_53432884
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:00 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ja kan je daar ook goed aan het strand liggen?

Zou dan misschien ook nog wel een optie zijn. En dan vanaf Hoi An naar Dalat met een easy rider ofzo? Hoelang zou je daarover doen?
4 a 5 dagen, maar dan kun je dus wel Nha Trang en extra dag Dalat overslaan, dat heb je dan al allemaal gezien
pi_53433827
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:02 schreef Blik het volgende:

[..]

4 a 5 dagen, maar dan kun je dus wel Nha Trang en extra dag Dalat overslaan, dat heb je dan al allemaal gezien
dat wordt wel vrij krap vrees ik. Ik neem aan dat die easy riders ook onderdak regelen, niet? En ze schijnen relatief duur te zijn, maar aan hoeveel $$ moet ik dan aan denken?
  maandag 24 september 2007 @ 16:16:23 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_53434802
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:40 schreef WooZ het volgende:

[..]

dat wordt wel vrij krap vrees ik. Ik neem aan dat die easy riders ook onderdak regelen, niet? En ze schijnen relatief duur te zijn, maar aan hoeveel $$ moet ik dan aan denken?
Volgens mij iets van 50 dollar per dag, weet verder niet hoe het zit met extra kosten per dag. Maar op zich moet dat qua budget voor jou geen probleem zijn.

Maar omdat jullie met 2-en zijn moet je: of 2 easy-riders nemen, of 1 motor zelf huren en besturen

Ik heb er ontzettend veel goede dingen over gehoord in ieder geval, eigenlijk geen één negatieve reactie
pi_53436323
In Nha Trang is de Sailing Club wel chill Moet je alleen niet gerold worden door straathoertjes
pi_53442368
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij iets van 50 dollar per dag, weet verder niet hoe het zit met extra kosten per dag. Maar op zich moet dat qua budget voor jou geen probleem zijn.

Maar omdat jullie met 2-en zijn moet je: of 2 easy-riders nemen, of 1 motor zelf huren en besturen

Ik heb er ontzettend veel goede dingen over gehoord in ieder geval, eigenlijk geen één negatieve reactie
ja dan wordt het twee easy riders. Enige probleem is dat we die dan wel moeten vinden, aangezien hun thuisbasis in principe dalat is. Er moeten er dan toevallig 2 in Hoi An zijn die er wel oren naar hebben om terug te keren.

Ik lees veel over de zgn Ho Chi Min trail die ze dan afleggen, schijnt wel mooi te zijn

Overigens mag ik hopen dat die 50$ wel incl. overnachting is, anders zou het wel buiten proportioneel duur zijn tov andere privé excursies
pi_53456185
Ik heb geboekt

¤972,47 lichter

4 januari amsterdam - kuala lumpur
5 januari KL - hanoi. Aankomst 12:25u
3 februari ho chi min - KL. Aankomst: 13:55u
5 februari KL - amsterdam. Vertrek 23:45, aankomst 5:55


nou kan ik niet meer terug
pi_53459964
Iemand hier ervaring met treinen? Het kost wel wat meer dan een bus, maar het lijkt me mooier om met de trein van stad naar stad te reizen, niet?
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:20:43 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_53461177
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:32 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier ervaring met treinen? Het kost wel wat meer dan een bus, maar het lijkt me mooier om met de trein van stad naar stad te reizen, niet?
Ik heb alleen naar Sapa met de trein gegaan. Maar dan heb je ook eigenlijk geen keus.

Treinen is idd een stuk duurder, en duurt ook langer dan met de bus. Je kunt voor 20-25 dollar van Hanoi naar HCMC met de bus. Met de trein ben je denk ik al gauw 100 dollar kwijt, en de rit duurt vaak een aantal uur langer. Of het echt mooier is weet ik niet, over het algemeen denk ik van wel.
  dinsdag 25 september 2007 @ 15:42:44 #173
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53461746
Van Saigon naar Dalat(?) volg je praktisch dezelfde route met de bus als met de trein. Kan me nog herinneren dat we bijna de hele weg langs het spoor reden. En met de bus is het overal ook al schitterend hoor .
pi_53462612
Voor langere trajecten krijg je mij met geen mogelijkheid meer in een bus in Azië.

Ga dit jaar voor het eerst even kijken in Vietnam...ga van Hanoi naar HCMC...de bus overweeg ik niet eens.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_53462666
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:19 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Voor langere trajecten krijg je mij met geen mogelijkheid meer in een bus in Azië.

Ga dit jaar voor het eerst even kijken in Vietnam...ga van Hanoi naar HCMC...de bus overweeg ik niet eens.
Naja op de slaaptreinen na schijn de trein net zo (on)comfortabel te zijn als de bus. Maar het ging mij iig meer om het traject
pi_53464105
Vanuit Hanoi:

- 3-daagse Halong Bay tour á 80$ (oa. airconditioned boot, in principe <16 mensen)

- 4 dagen Sapa á 136$ (incl. vervoer/eten. group size 5-7 mensen)

- 2-daagse private tour Cuc Phuong NP en Kenh Ga á 95$ (lekker in ons eigen tempo )

Vanuit Hue:

Ben ik nog niet helemaal uit. We komen rond 9u 's ochtends aan. Dan lijkt me het meest ideale om de aankomstdag beetje rond te fietsen. Daarna hebben we nog een volle dag, misschien een excursie naar Back Ma NP? Of gewoon verder reizen?

Vanuit Hoi An:

- Alleen My Son á 12$, maar dat kunnen we ter plekke ook wel regelen.

Vanuit Ho Chi Min:

- 2-dagen Cat Tien NP á 45$

- 2-dagen Mekong Delta á 28$ (das misschien wel heel goedkoop?)

- En dan nog de chu chi tunnels, max 12$


Tips anyone? Alleen die Mekong delta tour lijkt me dubieus voor die prijs, of zou dat wel een goede tour zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door WooZ op 25-09-2007 18:19:03 ]
  woensdag 26 september 2007 @ 10:26:11 #177
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53480914
Ach, het hangt ook maar zo van je bus af. Enkel onze langste busreis (van Hanoi naar Vientiane, 24 uur) was een regelrechte ramp. Geschikt voor liliputters, stoelen waren kapot, airco en verwarming deden het niet en dat dan met enkel Chinezen, Vietnamezen en Laotianen in je bus . Erg gezellig. Dat hondje dat een medereiziger had meegenomen en z'n hele kooitje zat onder te zeiken en schijten op 20 cm afstand was ook erg.. eh.. interessant.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:01:07 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_53484593
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:20 schreef WooZ het volgende:
Vanuit Hanoi:

- 3-daagse Halong Bay tour á 80$ (oa. airconditioned boot, in principe <16 mensen)

- 4 dagen Sapa á 136$ (incl. vervoer/eten. group size 5-7 mensen)

- 2-daagse private tour Cuc Phuong NP en Kenh Ga á 95$ (lekker in ons eigen tempo )

Vanuit Hue:

Ben ik nog niet helemaal uit. We komen rond 9u 's ochtends aan. Dan lijkt me het meest ideale om de aankomstdag beetje rond te fietsen. Daarna hebben we nog een volle dag, misschien een excursie naar Back Ma NP? Of gewoon verder reizen?

Vanuit Hoi An:

- Alleen My Son á 12$, maar dat kunnen we ter plekke ook wel regelen.

Vanuit Ho Chi Min:

- 2-dagen Cat Tien NP á 45$

- 2-dagen Mekong Delta á 28$ (das misschien wel heel goedkoop?)

- En dan nog de chu chi tunnels, max 12$


Tips anyone? Alleen die Mekong delta tour lijkt me dubieus voor die prijs, of zou dat wel een goede tour zijn?
Nou, daar gaan we dan

Allereerst wil ik even zeggen dat alle dingen die je laat zien allemaal van een neppe Sinh Cafe zijn, dit is niet de echte reisorganisatie. De echte URL is: http://www.sinhcafevn.com . Ik zou je dus ten sterkste afraden bij hun te boeken. Als je kijkt naar de Cu Chi en Cao Dai tour is het prijsverschil al maar liefst 13 dollar. Verder:

Die Halong Bay Tour zou ik sowieso al niet doen. De boot die ze laten zien heeft geen airco. De naam is duidelijk erop geplakt met photoshop. Deze tour zou maximaal 40-50 euro moeten kosten

Sapa ziet er ook goed uit, maar ik vond persoonlijk het blijven slapen bij de mensen thuis ook erg gezellig. Tevens vind ik de prijs hier ook weer vrij duur. Je moet er trouwens op letten dat je wel op een Soft Sleeper terecht komt, de rest is echt dramatisch. Heb van veel mensen gehoord dat ze er achteraf achter kwamen dat ze een zitplaats hadden of een hard sleeper. Dat is geen pretje!!!

Ik zou in Hue dan de eerste dag naar het keizerlijk paleis gaan, ben je een paar uurtjes mee bezig. De tweede dag zou je naar de verschillende keizerlijke tombes kunnen gaan (als je daarin bent geinteresseerd).

Ga alsjeblieft niet naar My Son in Hoi An!!! serieus zwaar zonde van je geld
Je hoeft in Hoi An trouwens ook niet het ticket te kopen zodat je in sommige gebouwen naar binnen mag. Vond het het geld absoluut niet waard.

Cat Tien NP lijkt me niet zo heel erg spectaculair om eerlijk te zijn. Plus dat je dan ook wel erg veel in de bus zit. (maar ik ben niet zo geinteresseerd in vogels, en ben vorig jaar naar een park in Thailand geweest waar ze o.a. wilde olifanten hadden)

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat een 2-daagse Mekong Tour eigenlijk te kort is, je gaat namelijk naar precies dezelfde plaatsen als bij de 3-daagse tour. Maar de 3-daagse tour is dus een dag langer.

De Cu Chi Tunnels en Cao Dai (moet je er zeker bij doen) maar is veel te duur op die site, ik heb 5 dollar betaald p.p. en geen 18 dollar

Ik wil nog één ding zeggen, maar ik denk niet dat ik je van gedachte kan veranderen. Ga dit alsjeblieft niet vantevoren boeken. Niks is erger dan alles vantevoren geboekt en betaald te hebben zodat je helemaal geen vrijheid hebt omdat je ergens moet zijn op een bepaalde datum. Tevens vind ik de prijzen allemaal zeer hoog voor Vietnam en is de site die je hebt van een neppe reisorganisatie (die dus de goede naam van een andere reisorganisatie misbruikt). Bijna alle tours die je eventueel wilt doen kunnen een dag vantevoren geboekt worden (alleen misschien Sapa niet, wegens de treinverbinding). Stap gewoon in hanoi een winkeltje binnen en informeer naar alle tours. In de Lonely Planet of Rough Guide staan een aantal betrouwbare operators inclusief adressen. Voorbeeld: De naam Sinh Cafe zie je overal, er is echter maar één officiele Sinh Cafe in Hanoi.
pi_53485640
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:01 schreef Blik het volgende:

[..]


Ik wil nog één ding zeggen, maar ik denk niet dat ik je van gedachte kan veranderen. Ga dit alsjeblieft niet vantevoren boeken. Niks is erger dan alles vantevoren geboekt en betaald te hebben zodat je helemaal geen vrijheid hebt omdat je ergens moet zijn op een bepaalde datum.

Ja opzich is de planning voor Hanoi t/m Hue wel redelijk vast (wat betreft het aantal dagen dan), maar vanaf Hoi An is het nog kijken wat we willen. Blijven we er een paar dagen? Ga naar we door naar Nha Trang? Door naar Dalat? Of pakken we vanuit Hoi An een easy rider (we moeten dan maar net het geluk hebben dat er 2 beschikbaar zijn)?

Ik boek denk ik gewoon 2 nachten in dit hotel. Als we langer willen blijven regel ik dat daar wel, ik neem aan dat niet alles vol geboekt zit.

Dus ik denk dat wat de eerste 2 weken betreft de planning redelijk vast staat, alleen die excursies zou ik dan ff moeten kijken


Tevens vind ik de prijzen allemaal zeer hoog voor Vietnam en is de site die je hebt van een neppe reisorganisatie (die dus de goede naam van een andere reisorganisatie misbruikt). Bijna alle tours die je eventueel wilt doen kunnen een dag vantevoren geboekt worden (alleen misschien Sapa niet, wegens de treinverbinding). Stap gewoon in hanoi een winkeltje binnen en informeer naar alle tours. In de Lonely Planet of Rough Guide staan een aantal betrouwbare operators inclusief adressen. Voorbeeld: De naam Sinh Cafe zie je overal, er is echter maar één officiele Sinh Cafe in Hanoi.

Misschien dat ik dat dan eens moet doen, maar de vraag is dan via welke site kan ik wél een betrouwbare Sapa tour boeken?
Aan de andere kant we kunnen ook eerst 3 dagen naar Halong Bay&CatBa en dan de Sapa tour ook ter plekke boeken, op bv de 2e dag in Hanoi.
Eerst die lonely planet gids maar eens aanschaffen
  woensdag 26 september 2007 @ 14:14:03 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_53486720
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:39 schreef WooZ het volgende:

[..]
Wat je ook nog zou kunnen doen is een gecombineerde Sapa en halong Bay trip boeken bij één en dezelfde organisatie, dan ga je vanaf Halong Bay meteen door naar Sapa (of andersom). Volgens mij kan dit onder andere bij http://www.kangaroocafe.com/ (staat erg goed bekend). Moet je sowieso maar eens doorlezen, want deze reisorganisatie wordt helemaal vaak gekopieerd. Je kunt ze mailen voor meer informatie.
pi_53487820
Relaxed!!

Net even de lonely planet besteld, als het goed is krijgen ze em volgende week binnen. Is de nieuwe 2007 editie

Ik ben nog een paar forums/sites tegengekomen

Travelblog.org is een relaxte site (veel reisverhalen maar forum is ook relaxed), en travelfish.org is ook relaxed. Daar staat oa deze halong bay tour voor 74$ die errug goed is bevallen zo te lezen

Ik word nog wel eens wat wijzer, iig bedankt voor alle moeite

-edit-

kom net ook nog een review van die LP tegen
  woensdag 26 september 2007 @ 15:21:05 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_53488597
Vergeet ook niet het forum van de lonely planet zelf:

http://thorntree.lonelyplanet.com/
  woensdag 26 september 2007 @ 16:00:52 #183
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_53489586
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:51 schreef WooZ het volgende:
Relaxed!!

Net even de lonely planet besteld, als het goed is krijgen ze em volgende week binnen. Is de nieuwe 2007 editie

Ik ben nog een paar forums/sites tegengekomen

Travelblog.org is een relaxte site (veel reisverhalen maar forum is ook relaxed), en travelfish.org is ook relaxed. Daar staat oa deze halong bay tour voor 74$ die errug goed is bevallen zo te lezen

Ik word nog wel eens wat wijzer, iig bedankt voor alle moeite

-edit-

kom net ook nog een review van die LP tegen
Je kunt ook een mooie kopie van de Lonely Planet in Vietnam kopen, ben je voor een dollar of 4 klaar. Kwaliteit is over het algemeen zeer redelijk te noemen.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_53490552
Als ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen

Iig deze organisatie lijkt me tot op heden het beste

Heette eerst vega tours, werden veelvuldig gekopieërd, nu naam veranderd. Op diverse site kom ik goede verhalen tegen én ze hebben een eigen booking office.

Wat me nu het beste lijkt is de Sapa trekking (135$) vantevoren boeken. Dan als we in Hanoi zijn eerst naar hun office toe om daar alsnog de Halong Bay 3daagse (70$) en Cuc Phuong+Kenh Ga (??) te boeken

Dan zijn we vanaf vertrek 2 weken verder en vanaf Hue zien we dan wel
  woensdag 26 september 2007 @ 16:52:32 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_53490792
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:42 schreef WooZ het volgende:

Wat me nu het beste lijkt is de Sapa trekking (135$) vantevoren boeken. Dan als we in Hanoi zijn eerst naar hun office toe om daar alsnog de Halong Bay 3daagse (70$) en Cuc Phuong+Kenh Ga (??) te boeken
dat lijkt me een heel slim plan
pi_53492085
Hmmmmm kan je eigenlijk tijdens die meerdaagse tours je bagage gewoon meenemen? Of mag je maar een deel meenemen en moet je het merendeel in je hotel achterlaten?
pi_53492783
Waarom zou je al je zooi mee willen nemen? Is alleen maar handig als je het in hotel/travel agency kan achterlaten, wat bijna altijd wel kan
pi_53493276
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:17 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom zou je al je zooi mee willen nemen? Is alleen maar handig als je het in hotel/travel agency kan achterlaten, wat bijna altijd wel kan
Een rugzak is toch makkelijk mee te nemen en anders moet je alles weer gaan overhevelen in een andere tas
  woensdag 26 september 2007 @ 22:01:55 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_53499798
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:40 schreef WooZ het volgende:

[..]

Een rugzak is toch makkelijk mee te nemen en anders moet je alles weer gaan overhevelen in een andere tas
Het wordt eigenlijk aanbevolen om een kleinere backpack mee te nemen die makkelijk draagt. Zeker voor je Sapa-trip is dat erg makkelijk omdat je nogal wat kilometers maakt. Ik moet er niet aan denken om 15 kilometer te trekken (steil naar beneden en door de modder) met een zware rugzak.
pi_53503043
Dan dat maar eens kijken.

Iig vanaf Hoi An laten we het helemaal open. In Hoi An zelf het liefst 3 dagen blijven en hopen dat we daar een easy rider tegenkomen. Ander naar Nha Trang en als we daar een ER tegen komen dan gelijk door achterop naar HCM denk ik
  donderdag 27 september 2007 @ 14:30:07 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_53515796
Ik weet niet of de easy riders ook naar HCM doorrijden. Wat je zou kunnen doen in Hoi An is gewoon een beetje rondvragen, dus bij je hotel en dergelijke. Je kunt ze herkennen aan het donkerblauw/rode jack wat ze aanhebben. (tenminste in Dalat hadden ze dat allemaal aan)
pi_53518309
En is het aan te raden om een eigen slaapzak nog mee te nemen voor bv die treks of als je met die easy riders meegaat?
pi_53518507
Het kan ook nog wel lonen om op verschillende plaatsen te kijken voor je een tour boekt. Ik heb vanuit Hanoi een 2 daagse tour gedaan naar Halong Bay voor iets van 18 dollar, er waren gasten bij die hadden voor precies dezelfde tour 50 dollar betaald.

In Nha Trang is het leuk om een snorkeltrip te doen.
我要飞得更高 !
  donderdag 27 september 2007 @ 16:28:10 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_53519351
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef WooZ het volgende:
En is het aan te raden om een eigen slaapzak nog mee te nemen voor bv die treks of als je met die easy riders meegaat?
Het is alleen in Sapa wat kouder, daar hebben ze vast en zeker dekens
  donderdag 27 september 2007 @ 20:00:55 #195
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53525151
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Het wordt eigenlijk aanbevolen om een kleinere backpack mee te nemen die makkelijk draagt. Zeker voor je Sapa-trip is dat erg makkelijk omdat je nogal wat kilometers maakt. Ik moet er niet aan denken om 15 kilometer te trekken (steil naar beneden en door de modder) met een zware rugzak.
Dat kan ik alleen maar beamen. Wij hebben onze backpacks ook achter gelaten in het hotel in Hanoi en hebben toen een klein rugzakje meegenomen naar Sapa. Daar loop je toch praktisch de hele dag, dus tijd voor andere dingen heb je niet . Errrrrrrg leuk, wel.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:04:22 #196
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53525263
Doe trouwens al-sje-blieft een homestay als je naar Sapa gaat. Voor mij de beste ervaring tijdens mijn hele reis (van 4 maanden). Echt een aanrader!
pi_53525677
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Doe trouwens al-sje-blieft een homestay als je naar Sapa gaat. Voor mij de beste ervaring tijdens mijn hele reis (van 4 maanden). Echt een aanrader!
Ja ik wil deze tour boeken. Daar zit 2 nachten homestay bij zo te zien

En ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het goed weer is in januari, hopelijk geen modder dus
  donderdag 27 september 2007 @ 20:23:06 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_53525888
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:16 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ja ik wil deze tour boeken. Daar zit 2 nachten homestay bij zo te zien

En ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het goed weer is in januari, hopelijk geen modder dus
Bij ons was de homestay trouwens vrij luxe, gewoon warm water, internet, schone wc, goed bed etc. Anders mensen hadden gewoon een gat in de grond en geen douche
  donderdag 27 september 2007 @ 20:29:40 #199
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53526103
Okay, gewoon wat van mijn persoonlijke ervaringen en/of tips op een rijtje:

Volgens mij is de normale Easy Rider route van Dalat naar Nha Trang. Ik heb ze in elk geval in de andere steden niet gezien en aangezien het meest kenmerkende van de Easy Riders hun onzettende volhardendheid is om iemand mee te krijgen, lijkt het me dat dat in elk geval niet hun thuisbasissen zijn. Maar je hebt het nu steeds over van de ene stad naar de andere gaan met een ER, waarom doe je niet gewoon een 1 of 2-daagse tocht? Vooral een aanrader vanuit Dalat, omdat daar zulk mooi bergachtige omgeving is. Kun je ook je zware backpack in de stad achterlaten.

Verder kan ik inderdaad een snorkel of duiktrip in Nha Trang erg aanraden. Heb je je PADI/SSI (duikbrevet) of wil je die halen? Dit is wel ongeveer de mooiste locatie in Vietnam om dat te doen. Spotgoedkoop (ik betaalde 20 dollar voor 2 duiken) en echt een geweldige ervaring. Anders is snorkelen ook érg leuk, laat je alleen niet te snel verleiden tot de oh zo geweldige boattours. Dan bezoek je een paar standaard plekjes die op papier er geweldig uitzien, maar waar je uiteindelijk veel extra voor moet betalen en niet echt denderend zijn. Maar boek die vooral wel als je van ontzettend foute boot-karaoke houdt .

Over het algemeen zou ik je aanraden alle tours lokaal te boeken. Ben je echt 10 van de 10 keer goedkoper uit en je kunt zo lekker vergelijken. Vietnam is erg toeristisch als je dat wilt en bevat ge-noeg travelagencies. Omdat ze niet allemaal precies hetzelfde zijn en nog wel eens net andere dingen voor een andere prijs willen aanbieden, zou ik gewoon een stuk of 4/5 van die agencies aflopen en kijken wat aansluit bij jouw wensen. Echt heel makkelijk, goedkoper en uiteindelijk leuker! In Hanoi wil ik trouwens écht even het Friendly Hotel & Travel Agency aanraden, dat ons heel goed is bevallen (op hotel en boekgebied). Zit in het Old Quarter.

Sapa is gewoon op alle fronten een aanrader. Boek alsjeblieft de langste tour die voor je trip mogelijk is. Als het weer meezit (als in: geen regen), ben je in voor een onvergetelijke ervaring. Halong Bay was ook wel leuk, maar boek alleen de 3-daagse tour als je daarvan een gedeelte een trek gaat maken door het national park. Na één dag heb je echt die baai wel gezien. De grotten zijn trouwens erg lelijk en verpest voor het toerisme (denk aan overal erg felle gekleurde lampen, bordjes en lelijk uitgehakte schildpadden). Als jullie toch nog naar Hué gaan kan ik trouwens eerder het Bach Ma National Park aanraden. Wij zijn er op de motorbike heengereden (erg makkelijk), die je echter bij de ingang achter moet laten. NEEM DAAR DE AUTO naar boven, dat is namelijk een tocht van 16 kilometer. Het uitzich van de top is dan wel weer spetterend. Onderweg is het ook mogelijk andere tochten te doen, maar dat zat er voor ons tijdtechnisch niet in. Maar wel echt een aanrader! My Son is inderdaad een afrader (ik bevestig het gewoon maar even, zodat je daar echt niet heengaat ). Niet boeiend, te duur en te ver weg. Verder zou ik zeker nog een paar dagen (2 vond ik meer dan prima) een Mekong Tour doen en last but most certainly not least de Cu Chi Tunnels! Cao Dai tempel is ook wel apart om te zien, maar ik vond het feit dat we onderweg langs de plek kwamen waar Kim Phuc (het beroemde meisje op deze foto) tijdens de oorlog wegrende van de napalm, indrukwekkender.

Ik vond het nergens nodig een slaapzak mee te nemen. Zoals gezegd is het alleen in Sapa koud, maar je krijgt letterlijk overal in elk hotel of hostel een deken. Bespaar je de moeite van het meezeulen van zo'n ding, dat doet bijna niemand. Wat wel een idee is, voor je persoonlijke hygiene-gevoel, is een slaaplaken mee te nemen (dat is een hoes die je in je slaapzak stopt, te koop bij Xenos voor een paar euro).

Nog 1 ding, even ter herhaling: Boek alsjeblieft niet te veel vantevoren. Als ik jou was zou ik alleen de eerste dagen een hotel boeken en (heel misschien) de Sapatrip. Daarbij kan het namelijk nog wel eens voorkomen dat de treinen volzitten. Als je echt een paar dagen voordat je naar Sapa wilt vertrekken al in Hanoi bent, kun je het makkelijk dan nog regelen. Dit bespaart je gewoon zo veel teleurstelling en geld!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:33:09 #200
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53526215
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij ons was de homestay trouwens vrij luxe, gewoon warm water, internet, schone wc, goed bed etc. Anders mensen hadden gewoon een gat in de grond en geen douche
Dan zat je vast in dat dorpje bij de rotsenrivier? En dan helemaal beneden?

Wij zaten in zo'n backtobasic huisje. Dunne matrassen op de grond, geen normale wc, zeker geen warm water, internet hadden ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord, etc. Maar wel de meest leuke mensen die we onze hele reis hebben ontmoet, heerlijk eten, gratis VEEL rijstwijn en vooral geweldig vermaak. Ik vergeet nooit mee hoe we die nacht vreselijke storm kregen, onze dak er vanaf waaide ( ) en we daarna maar op de beneden verdieping moesten gaan liggen. Was toch iets te gevaarlijk .
  donderdag 27 september 2007 @ 20:35:28 #201
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_53526305
Nog 1 ding over Sapa, en dan stop ik. Wij hadden een prive-gids. We waren met z'n drieeen + de gids en dat beviel echt meeeeer dan prima. Heb horrorverhalen gehoord van mensen die met een hele groep waren, ruzie kregen, steeds op mensen moesten wachten, ongelukken kregen, etc. Als je graag medereizigers wilt ontmoeten, moet je vooral met een groep meegaan. Wil je echter meer over het gebied te horen krijgen, de lokale mensen (dus de gidsen) leren kennen en je eigen tempo kunnen bepalen, neem een prive-gids.

Scheelde voor ons 5 dollar p.p.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:10:03 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_53527419
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef BlaatschaaP het volgende:
Okay, gewoon wat van mijn persoonlijke ervaringen en/of tips op een rijtje:

Volgens mij is de normale Easy Rider route van Dalat naar Nha Trang. Ik heb ze in elk geval in de andere steden niet gezien en aangezien het meest kenmerkende van de Easy Riders hun onzettende volhardendheid is om iemand mee te krijgen, lijkt het me dat dat in elk geval niet hun thuisbasissen zijn. Maar je hebt het nu steeds over van de ene stad naar de andere gaan met een ER, waarom doe je niet gewoon een 1 of 2-daagse tocht? Vooral een aanrader vanuit Dalat, omdat daar zulk mooi bergachtige omgeving is. Kun je ook je zware backpack in de stad achterlaten.
Het is tegenwoordig ook normaal om vanuit Dalat naar Hoi An tegaan, heb van heel veel mensen gehoord dat ze dat hebben gedaan. Naar Nha Trang is eigenlijk niet zo bijzonder omdat je dan heel weinig echt door de bergen gaat. Standplaats is het Peace Cafe in Dalat. Wat idd ook een aanrader is, is om gewoon rond Dalat anders een tour te doen.
quote:
Verder kan ik inderdaad een snorkel of duiktrip in Nha Trang erg aanraden. Heb je je PADI/SSI (duikbrevet) of wil je die halen? Dit is wel ongeveer de mooiste locatie in Vietnam om dat te doen. Spotgoedkoop (ik betaalde 20 dollar voor 2 duiken) en echt een geweldige ervaring. Anders is snorkelen ook érg leuk, laat je alleen niet te snel verleiden tot de oh zo geweldige boattours. Dan bezoek je een paar standaard plekjes die op papier er geweldig uitzien, maar waar je uiteindelijk veel extra voor moet betalen en niet echt denderend zijn. Maar boek die vooral wel als je van ontzettend foute boot-karaoke houdt .
Ik heb ik ontzettend foute boot-karaoke gedaan, was eigenlijk best gezellig. Lekker gegeten. Ik vond Nha Trang juist helemaal niet boeiend om te snorkelen/duiken. Een beschermd natuurgebied bij Hoi An (ben naam even kwijt) is vele malen mooier, maar wel iets duurder.
quote:
Over het algemeen zou ik je aanraden alle tours lokaal te boeken. Ben je echt 10 van de 10 keer goedkoper uit en je kunt zo lekker vergelijken. Vietnam is erg toeristisch als je dat wilt en bevat ge-noeg travelagencies. Omdat ze niet allemaal precies hetzelfde zijn en nog wel eens net andere dingen voor een andere prijs willen aanbieden, zou ik gewoon een stuk of 4/5 van die agencies aflopen en kijken wat aansluit bij jouw wensen. Echt heel makkelijk, goedkoper en uiteindelijk leuker! In Hanoi wil ik trouwens écht even het Friendly Hotel & Travel Agency aanraden, dat ons heel goed is bevallen (op hotel en boekgebied). Zit in het Old Quarter.
Old Quarter is nogal groot en zitten 1000-den travel agencies, wordt een beetje moeilijk zoeken. Voor de rest ben ik het hier helemaal mee eens. Dat heb ik volgens mij al 10 keer tegen Wooz gezegd
quote:
Sapa is gewoon op alle fronten een aanrader. Boek alsjeblieft de langste tour die voor je trip mogelijk is. Als het weer meezit (als in: geen regen), ben je in voor een onvergetelijke ervaring.
Eens dat Sapa supervet is, maar een zo lang mogelijke tour doen vind ik overdreven. Op een gegeven moment heb je de modder, het uitzicht, de lokale jonge meisjes die dingen willen verkopen, etc ook wel gehad. Ik vond een trekking van 2 dagen meer dan genoeg.
quote:
Halong Bay was ook wel leuk, maar boek alleen de 3-daagse tour als je daarvan een gedeelte een trek gaat maken door het national park. Na één dag heb je echt die baai wel gezien. De grotten zijn trouwens erg lelijk en verpest voor het toerisme (denk aan overal erg felle gekleurde lampen, bordjes en lelijk uitgehakte schildpadden).
Ik vond de 3-daagse tour echt super! Je gaat kayaken, mountainbiken, hiken etc. Met de 2-daagse tour ben je er amper 24 uur.
quote:
My Son is inderdaad een afrader (ik bevestig het gewoon maar even, zodat je daar echt niet heengaat ). Niet boeiend, te duur en te ver weg. Verder zou ik zeker nog een paar dagen (2 vond ik meer dan prima) een Mekong Tour doen en last but most certainly not least de Cu Chi Tunnels! Cao Dai tempel is ook wel apart om te zien, maar ik vond het feit dat we onderweg langs de plek kwamen waar Kim Phuc (het beroemde meisje op deze foto) tijdens de oorlog wegrende van de napalm, indrukwekkender.
Helemaal mee eens. My Son is een afrader, Cu Chi Tunnels en Cao Dai zeker een aanrader
quote:
Ik vond het nergens nodig een slaapzak mee te nemen. Zoals gezegd is het alleen in Sapa koud, maar je krijgt letterlijk overal in elk hotel of hostel een deken. Bespaar je de moeite van het meezeulen van zo'n ding, dat doet bijna niemand. Wat wel een idee is, voor je persoonlijke hygiene-gevoel, is een slaaplaken mee te nemen (dat is een hoes die je in je slaapzak stopt, te koop bij Xenos voor een paar euro).
Een lakenzak is idd 3 of 4 euro bij de Xenos. Nooit gebruikt overigens, maar juist toen we hem nodig hadden (in Sapa) haddem we ze in het hotel laten liggen
quote:
Nog 1 ding, even ter herhaling: Boek alsjeblieft niet te veel vantevoren. Als ik jou was zou ik alleen de eerste dagen een hotel boeken en (heel misschien) de Sapatrip. Daarbij kan het namelijk nog wel eens voorkomen dat de treinen volzitten. Als je echt een paar dagen voordat je naar Sapa wilt vertrekken al in Hanoi bent, kun je het makkelijk dan nog regelen. Dit bespaart je gewoon zo veel teleurstelling en geld!
EENS!!! Ook het gedeelte dat de treinen vol zitten is absoluut een probleem richting Sapa
  donderdag 27 september 2007 @ 21:11:29 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_53527475
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:33 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dan zat je vast in dat dorpje bij de rotsenrivier? En dan helemaal beneden?
KLopt idd, Ta Van Village heette het volgens mij. Maar onze buren (in de homestay naast ons) hadden dus de minder luxe variant. Was niettemin ook erg gezellig met een boel gezellige mensen en veel rijstwijn.
pi_53529651
Erg relaxed jullie ervaringen

We komen dus om 12:30 in Hanoi aan. Dan dag 2 een hele dag Hanoi. Heb mbv tripadvisor.com iig enkele goede hotels gevonden. Eentje is bv het Rising Dragon Hotel, krijgt erg goede recensies. Prijs 25$. Relatief misschien duur maar iig zeker wel betrouwbaar dus en voor die paar $ pp maakt het ook niet veel uit. Ik mailde ze en kreeg binnen 10 minuten antwoord dat ze ons gratis van het vliegveld komen halen en niet iedereen zomaar moeten vertrouwen etc. Zoals deze staan er wel meer betaalbare/betrouwbare hotels midden in het Old Quarter.

Het enige wat we in principe naast het hotel dus boeken van tevoren is dus de Sapa tour. Het liefst dan vertrekken 's avonds op dag 3. Dan hebben we 2 dagen Hanoi. Is dat genoeg?

Maar wat zijn nu goede organisaties voor die Sapa tour? Want ik heb er inmiddels wel een stuk of 5/6 goeie Halong Bay tours, maar voor die Sapa heb ik er maar 1tje (vega tours/fansipan). Ik heb natuurlijk wel meer site, maarja daarvan weet je weer niet of dat enigzins goed is.

Sapa dus vanaf dag 4 's avonds t/m dag 8 dat je 's ochtens om 5u weer aankomt. En dan zien we het wel. Iig tour naar Cuc Phuong NP - Kenh Ga - Tam Coc en Halong Bay - CatBa.

Dan is het nog wanneer naar Hue. We zouden als we terug komen van Halong Bay de nachtbus kunnen pakken en dan de volgende dag op ons gemak door Hue fietsen ofzo Dagje Bach Ma NP meepikken lijkt me zeker wel wat Als we dan nog niet genoeg gezien hebben blijven we nog een dag langer, anders naar Hoi An en vanaf daar zien we dus wel.

Duiken in Nha Trang lijkt me geweldig, alleen om m'n PADI brevet te halen hebben we geen tijd voor. Dan duurt immers 4 volle dagen. En we zien dus wel, ik lees op meerdere sites dat mensen met 2 easy riders naar Dalat zijn gereden. Als ons dat ook lukt doen we dat, anders naar nha trang of gelijk door naar Dalat en vanuit daar iets fixen

In HCM misschien het Cat Tien NP overslaan en een extra dag Mekong Delta pakken. Ik zie dat veel reisorganisaties dat ook doen. En dan kunnen we naast alleen de chu chi tunnels misschien nog wel die cao dai tempel doen

Maar nogmaals, knal hier maar namen van goede hotels en organisaties neer, das wel makkelijk nml
pi_53529880
Ik weet niet of dit dus iets is maar knaken trouwens dat aantal kilometers, misschien moet ik eens gaan sporten anders val ik halverwege om
pi_53648125
Hotel in Kuala Lumpur geboekt incl. transfer van en naar Swiss Garden hotel.

Ik ga 2 nachten boeken in het Rising Dragon Hotel. Een eventuele derde nacht boek ik daar wel.

Dan op dag 3 naar Sapa, 4 dagen. Trekking is de eerste drie dagen 12-14km/ dag. 2 nachten homestay. In een reactie op email krijg ik het volgende:
quote:
For Sapa, group 6 persons but normally rarely group is organized for 4 days, 3 days tour is popular and almost book for 4 days tour is private tour

I can book bus to Hue for you, for the bus with sleeping beds is 15 USD/person, for seat is 10 USD/person
Klinkt goed dus

Als we terugkomen in Hanoi direct vertrek naar Cuc Phuong NP - Kenha Ga - Tam coc. Kost wat maar lekker relaxed in ons eigen tempo.

En als we daarvan terugkomen zien we wel nog een nachtje in een hotel en dan naar HalongBay & Catba maar dat zie ik daar allemaal wel en de rest ook
pi_54375371
ik zit momenteel in saigon en vertrek bijna naar cambodja, ik wil nog wat souvenirs kopen, zoals snake wine. ik weet echter niet of ik dit zomaar per pakketje naar nl kan sturen. ik heb de douane al gebeld en zij gaven aan dat het een probleem kan worden als de slang bedreigd is. ik heb net wat rondgevraagd en er schijnt een watercobra in te zitten. probleem is dat ik natuurlijk niet weet of dit echt zo is en wat de gevolgen voor mij zijn, mocht ik per ongeluk een bedreigde diersoort opsturen.

iemand tips?
  maandag 5 november 2007 @ 12:59:21 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_54378120
Geen idee wat je daaraan kan doen. Het is geen optie om het zolang gewoon in je backpack op te slaan?? Weet niet wanneer je naar huis gaat
pi_54378630
van wiki:
quote:
It is illegal to import snake wine to many countries including the United States because the cobras and other snakes killed in the production are often endangered species.
pi_54397228
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:20 schreef WooZ het volgende:
van wiki:
[..]
ok tnx, jammer maar niks aan te doen
  zondag 18 november 2007 @ 15:27:16 #211
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_54694590
okay thanks voor die ervaringen dat is erg informatief.

Wij zitten momenteel in hanoi (gister aangekomen) en de drukte van het oude stadsgedeelte is wel heftig.. morgen vertrekken we voor driedaagse trip halong bay (inderdaad meer dan genoeg boekingskantoortjes, wij zijn met vega travel gegaan..iets duurder, maar denk dat dat zich gaat terugbetalen straks..). Het plan is verder om naar het zuiden te reizen, maar welke plaatsen we willen aandoen weten we nog niet helemaal (en hangt ook beetje van het weer af).. is Na Trang echt de moeite waard? (duikcursus willen we later in thailand gaan doen). We proberen in Dalat waarschijnlijk een meerdaagse trip met de Easyriders (hoop dat het lukt..en dat ze niet volzitten oid..,) naar HCMC te regelen
  zondag 18 november 2007 @ 18:43:53 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_54699405
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:27 schreef Travelmonkey het volgende:
okay thanks voor die ervaringen dat is erg informatief.

Wij zitten momenteel in hanoi (gister aangekomen) en de drukte van het oude stadsgedeelte is wel heftig.. morgen vertrekken we voor driedaagse trip halong bay (inderdaad meer dan genoeg boekingskantoortjes, wij zijn met vega travel gegaan..iets duurder, maar denk dat dat zich gaat terugbetalen straks..). Het plan is verder om naar het zuiden te reizen, maar welke plaatsen we willen aandoen weten we nog niet helemaal (en hangt ook beetje van het weer af).. is Na Trang echt de moeite waard? (duikcursus willen we later in thailand gaan doen). We proberen in Dalat waarschijnlijk een meerdaagse trip met de Easyriders (hoop dat het lukt..en dat ze niet volzitten oid..,) naar HCMC te regelen
Ik kan me zeker voorstellen dat de drukte in Hanoi erg tegenvalt op het begin. Erg chaotisch. Ik hoop trouwens dat je ook zeker naar Sapa gaat, want dat is echt de moeite waard, ook al kost het je wellicht 3 of 4 dagen.

Waar je verder zeker naartoe moet gaan is:

Hoi An (wij zijn er zelf 5 dagen geweest, ook lekker gerelaxed aan het strand en aan het zwembad)
Hue (ook al is het misschien maar voor 1 dag, het oude paleis van de keizer moet je toch wel gezien hebben)
Dalat (vooral leuk om zelf of met easy riders door het landschap te trekken, denk wel dat naar HCMC niet zo boeiend is, omdat je dan niet door hooggebergte gaat, en dus ook minder langs bergvolkeren. Evt ook langs Cat Tien NP)
HCMC (met trips naar de Mekong, Cu Chi tunnels en Cao Dai tempel)

Ikzelf vond Nha Trang niet bijzonder, er is wel een groot strand en kunt er goed relaxen, maar dat kun je ook doen in Hoi An of nog beter in Mui Ne of in Thailand.

Have fun!!
  vrijdag 23 november 2007 @ 08:10:50 #213
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_54795036
Thanks! Hanoi inmiddels achter ons gelaten (prachtige halong bay trip gemaakt van drie dagen!) We hadden graag Hue en Hoi An gedaan, maar vanwege de overstromingen en typhoons hebben we besloten direct naar Nha Trang te vliegen. Helaas regent het hier ook, maar we hebben vandaag met mr Hai (een motrorrijder die zich niet voordoet als easyrider, maar wel hetzelfde aanbiedt) en waarshijnlijk vertrekken we morgen voor een 4-daagse trip met hem door het binnenland! (van nha trang naar mui ne via het binnenland, dalat, etc)
  zondag 25 november 2007 @ 13:28:34 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_54822994
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 08:10 schreef Travelmonkey het volgende:
Thanks! Hanoi inmiddels achter ons gelaten (prachtige halong bay trip gemaakt van drie dagen!) We hadden graag Hue en Hoi An gedaan, maar vanwege de overstromingen en typhoons hebben we besloten direct naar Nha Trang te vliegen. Helaas regent het hier ook, maar we hebben vandaag met mr Hai (een motrorrijder die zich niet voordoet als easyrider, maar wel hetzelfde aanbiedt) en waarshijnlijk vertrekken we morgen voor een 4-daagse trip met hem door het binnenland! (van nha trang naar mui ne via het binnenland, dalat, etc)
Wat jammer dat je door de weersomstandigheden niet naar Hoi An kon gaan, vond het echt een geweldig stadje

Zo'n 4-daagse trip schijnt echt super te zijn, veel plezier
  maandag 26 november 2007 @ 11:27:57 #215
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_54843937
Ja, maarrr dat hebben we ook afgeblazen vanwege het weer... leek ons met natte wegen toch niet optiaal.. Jammer! In Saigon vermaken we ons ook nog wel even..
pi_55175499
tvp
Life sucks
pi_55201391
Volgend jaar gaan we een maand naar Vietnam. Is oktober daar een puike maand voor? We trekken van Noord naar Zuid of andersom. Wat wordt an sich gezien als de beste reismaand?
Geef mij maar Amsterdam
pi_55201546
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:51 schreef Bullebak het volgende:
Volgend jaar gaan we een maand naar Vietnam. Is oktober daar een puike maand voor? We trekken van Noord naar Zuid of andersom. Wat wordt an sich gezien als de beste reismaand?
Ik weet niet of je het nieuws gevolgd hebt maar er zijn dit jaar tig doden gevallen door overstromingen tgv typhonen in vietnam. En laten nu net de maanden sept/nov/okt de maanden zijn waar dat het meest voorkomt.

Meest ideale maanden zijn denk ik van februari - mei. Ik ga nu heel de maand januari, ook zeker geen foute maand alleen in de temperatuur in het noorden dan wat laag, dus ik moet én m'n winterkleren én m'n zwembroek niet vergeten
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:08:52 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_55203548
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het nieuws gevolgd hebt maar er zijn dit jaar tig doden gevallen door overstromingen tgv typhonen in vietnam. En laten nu net de maanden sept/nov/okt de maanden zijn waar dat het meest voorkomt.

Meest ideale maanden zijn denk ik van februari - mei. Ik ga nu heel de maand januari, ook zeker geen foute maand alleen in de temperatuur in het noorden dan wat laag, dus ik moet én m'n winterkleren én m'n zwembroek niet vergeten
De normale (Nederlandse) zomermaanden zijn ook prima om te reizen, heb ontzettend goed weer gehad in Vietnam.

Maar vanaf augustus/september t/m november is de kans op een flinke tyfoon wel een stuk groter, dus dan zou ik zeker niet die kant op gaan, omdat dan al het vervoer (behalve vliegtuig) ook stil ligt
pi_55747576
Zo

Morgen in het vliegtuig

Iemand van 't hotel komt ons hopelijk ( ) ophalen, heb de eerste twee nachten daar geboekt, meer niet. Als het goed is heeft vega travel ook voor ons de treintickets naar Sapa al geregeld, dus dat is ook afwachten.

Globale planning is nu als volgt:
quote:
Januari

4. Vanaf 9u check in bij Schiphol. 12:00u vertrek naar Kuala Lumpur. 11:45u vliegen.
5. Aankomst KL 6:45u. Hanoi om 13:40.
6. Hanoi
7. ’s Avonds vertrek met de nachttrein naar Sapa rond 20:30u.
11. Aankomst Hanoi om 4:30u ’s ochtends. Dagje Tam Coc:
12. Vertrek naar Halong Bay en trekking CatBa Island.
15. Vliegen naar Hue
16. Bach Ma NP
17. Boot trip op de Parfume River:
18. Met de bus naar Hoi An
19. My Son
21. Vertek Hoi An (Easy Rider)
26. Aankomst Dalat
27. Dalat
28. Reis Dalat > HCM Ho Chi Min City
29. HCMC
30. Chu Chi Tunnels + Cao Dai.
31. 3 dagen in de Mekong Delta
3. Vertrek naar Kuala Lumpur om 11u. Check in om 8u. Aankomst om 13:55u. Corus hotel.
5. Check in om 20:45u. Vertrek 23:45 naar Amsterdam
6. Aankomst Amsterdam om 5:35u.
Alleen zo'n easy-rider wordt moeilijk, die moeten er maar net 2 zijn in Hoi An

Maar ik heb nu wel een paar telefoonnummers weten te fixen van die gasten, dus wie weet

  donderdag 3 januari 2008 @ 16:44:29 #221
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_55748814
Op je tripje naar My Son na ziet het er (imho) prima uit! Ik ben erg jaloers op je, heel veel plezier dus!
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:37:25 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_55755743
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Op je tripje naar My Son na ziet het er (imho) prima uit! Ik ben erg jaloers op je, heel veel plezier dus!
Idd, is echt geen fluit aan, zonde van je geld en tijd. Voor de rest prima, heb bijna alles hetzelfde gedaan

Reken er op dat je nog een halve dag over houd voor het strand of het stadje
pi_55853442
Ik ga in de zomer ook naar Vietnam. Ik heb alleen ticket naar hong kong geregeld, en 4 weken later vliegen we terug vanuit Bangkok. In die 4 weken willen we het ongeveer zo plannen: 2 dagen hong kong, 18/19 dagen vietnam, 5/6 cambodja, en dan de een na laatste dag terug naar Bangkok. In Vietnam willen we Hanoi, Halong Bai, Hue, Hoi An, Nha Thrang en Ho Chi Min zeker bezoeken. Is dat te doen denken jullie? En heeft er iemand misschien nog tips,
  maandag 7 januari 2008 @ 18:50:30 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_55854261
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:16 schreef louweed het volgende:
Ik ga in de zomer ook naar Vietnam. Ik heb alleen ticket naar hong kong geregeld, en 4 weken later vliegen we terug vanuit Bangkok. In die 4 weken willen we het ongeveer zo plannen: 2 dagen hong kong, 18/19 dagen vietnam, 5/6 cambodja, en dan de een na laatste dag terug naar Bangkok. In Vietnam willen we Hanoi, Halong Bai, Hue, Hoi An, Nha Thrang en Ho Chi Min zeker bezoeken. Is dat te doen denken jullie? En heeft er iemand misschien nog tips,
Vooral het Vietnam-gedeelte is aan de krappe kant, ik persoonlijk zou Hue en Nha Trang overslaan, en tussendoor vliegen (en Sapa-trip of Mekong-trip ervoor in de plaats nemen). Vooral in Vietnam vind ik het een must om ook een stukje van de lokale bergvolkeren mee te pikken, dit kan in Sapa of in Dalat.

Als je naar het strand wilt kun je beter naar Hoi An gaan dan naar Nha Trang, veel rustiger en mooier. En er is veel meer te zien in Hoi An.
pi_55856131
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:16 schreef louweed het volgende:
Ik ga in de zomer ook naar Vietnam. Ik heb alleen ticket naar hong kong geregeld, en 4 weken later vliegen we terug vanuit Bangkok. In die 4 weken willen we het ongeveer zo plannen: 2 dagen hong kong, 18/19 dagen vietnam, 5/6 cambodja, en dan de een na laatste dag terug naar Bangkok. In Vietnam willen we Hanoi, Halong Bai, Hue, Hoi An, Nha Thrang en Ho Chi Min zeker bezoeken. Is dat te doen denken jullie? En heeft er iemand misschien nog tips,
Is het niet mogelijk dat je nog een halve dag in Indonesië bent??
pi_56345974
Ben van plan om komende zomer met mijn vriendin door Vietnam + Cambodja te reizen. Hebben totaal max. 3000 euro te besteden, waarvan al 1700 euro kwijt is aan de vliegreis

Voorlopige planning:
07-08 Dusseldorf - Bangkok
08-08 Bangkok - Hanoi
11-08 Halong Bay
12-08 Halong Bay
13-08 Hanoi
14-08 Hanoi, in avond richting Sapa
15-08 Sapa
16-08 Sapa
17-08 Sapa richting Hanoi
18-08 Hanoi richting Hué
19-08 Hué
20-08 Hué
21-08 Hué richting Hoi An
22-08 Hoi An
23-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
24-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
25-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
26-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
27-08 aankomst in Dalat met easyrider
28-08 Dalat
29-08 Dalat - HCMC
30-08 HCMC
31-08 HCMC - Phnom Phen
01-09 Phnom Phen
02-09 Phnom Phen
03-09 Phnom Phen richting Siem Reap
04-09 Angkor Wat
05-09 Siem reap richting Phnom Phen
06-09 Phnom Phen richting Bangkok
07-09 Bangkok richting Dusseldorf

Ok, dit schema ziet er wel akelig gedetailleerd uit (imo), maar ben ervan bewust dat die dingen snel veranderen. Denk wel dat dit een mooi uitgangspunt is toch?
Onderschat ik hier tijden/afstanden of vergeet ik hier dingen? Met name de rit met de easyrider hakt flink in op het budget, maar heb hier al veel gehoord dat het zeker de moeite waard is. Is het budget van 3000 euro reëel? Mijn vriendin en ik zijn niet heel erg veeleisend, dus hotels etc. mag wel sober...

graag tips
  zondag 27 januari 2008 @ 19:39:49 #227
62913 Blik
The one and Only!
pi_56346388
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:22 schreef krapula het volgende:

Ok, dit schema ziet er wel akelig gedetailleerd uit (imo), maar ben ervan bewust dat die dingen snel veranderen. Denk wel dat dit een mooi uitgangspunt is toch?
Onderschat ik hier tijden/afstanden of vergeet ik hier dingen? Met name de rit met de easyrider hakt flink in op het budget, maar heb hier al veel gehoord dat het zeker de moeite waard is. Is het budget van 3000 euro reëel? Mijn vriendin en ik zijn niet heel erg veeleisend, dus hotels etc. mag wel sober...

graag tips
Qua planning ziet het er puik uit, heb een aantal "tips":

- De rit van Hanoi naar Hué gebeurt volgens mij alleen 's nachts, daar win je dus een dag mee
- 2 volle dagen Hué is misschien een beetje lang
- Je zou vanuit HCMC een Mekong trip kunnen boeken die eindigt in Pnomh Penh, maar misschien is dat te krap qua tijd.

Qua budget kan het krap worden, helemaal omdat die easy rider echt veel geld gaat kosten, o.a. ook omdat je een extra motor moet huren omdat je met z'n 2-en bent. Daarom denk ik dat je het met 1300 euro niet gaat redden in 1 maand. Er komen namelijk ook nog visakosten bij, die toch al gauw meer dan 100 euro kosten met z'n 2-en. Ik was met mijn vriendin samen 2800 euro kwijt voor 5 weken, en onze vluchten waren een flink stuk goedkoper (scheelt zo'n 500 euro)

Dus: als je extra budget kan regelen, is het zeker haalbaar. Anders wordt het moeilijk
pi_56346645
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Qua planning ziet het er puik uit, heb een aantal "tips":

- De rit van Hanoi naar Hué gebeurt volgens mij alleen 's nachts, daar win je dus een dag mee
- 2 volle dagen Hué is misschien een beetje lang
- Je zou vanuit HCMC een Mekong trip kunnen boeken die eindigt in Pnomh Penh, maar misschien is dat te krap qua tijd.

Qua budget kan het krap worden, helemaal omdat die easy rider echt veel geld gaat kosten, o.a. ook omdat je een extra motor moet huren omdat je met z'n 2-en bent. Daarom denk ik dat je het met 1300 euro niet gaat redden in 1 maand. Er komen namelijk ook nog visakosten bij, die toch al gauw meer dan 100 euro kosten met z'n 2-en. Ik was met mijn vriendin samen 2800 euro kwijt voor 5 weken, en onze vluchten waren een flink stuk goedkoper (scheelt zo'n 500 euro)

Dus: als je extra budget kan regelen, is het zeker haalbaar. Anders wordt het moeilijk
thx voor de snelle reactie.
In principe is extra budget wel optioneel, alleen het liefst zo min mogelijk. Naar Pnomh Penh vanaf HCMC met een Mekong trip klinkt super, heb je een ruwe schatting over hoeveel tijd + hoe duur dit ongeveer is?
het is dus mogelijk een dag minder te doen in Hué + een dag winst met de rit Hanoi - Hué.
  maandag 28 januari 2008 @ 10:56:07 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_56357715
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:51 schreef krapula het volgende:

[..]

thx voor de snelle reactie.
In principe is extra budget wel optioneel, alleen het liefst zo min mogelijk. Naar Pnomh Penh vanaf HCMC met een Mekong trip klinkt super, heb je een ruwe schatting over hoeveel tijd + hoe duur dit ongeveer is?
het is dus mogelijk een dag minder te doen in Hué + een dag winst met de rit Hanoi - Hué.
Volgens mij duurt die trip 2 of 3 dagen, kosten daarvoor weet ik niet. Maar het is in ieder geval een vrij normale trip. Iedere operator biedt dit aan. Het is in ieder geval prima mogelijk om Hué één dag korter te doen, het mooiste en bekendste is het keizerlijk paleis, daar ben je een paar uur voor kwijt. Wat je dus zou kunnen doen is met de bus naar Hué reizen, de dag dat je aankomt in de middag naar het paleis toe en de volgende dag naar Hoi An doorreizen

Als je die easy rider wilt doen moet je echt extra budget regelen, anders haal je het gewoon echt niet.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:45:21 #230
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_56393407
quote:
Op zondag 27 januari 2008 19:22 schreef krapula het volgende:
Ben van plan om komende zomer met mijn vriendin door Vietnam + Cambodja te reizen. Hebben totaal max. 3000 euro te besteden, waarvan al 1700 euro kwijt is aan de vliegreis

Voorlopige planning:
07-08 Dusseldorf - Bangkok
08-08 Bangkok - Hanoi
11-08 Halong Bay
12-08 Halong Bay
13-08 Hanoi
14-08 Hanoi, in avond richting Sapa
15-08 Sapa
16-08 Sapa
17-08 Sapa richting Hanoi
18-08 Hanoi richting Hué
19-08 Hué
20-08 Hué
21-08 Hué richting Hoi An
22-08 Hoi An
23-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
24-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
25-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
26-08 Hoi An richting Dalat met easyrider
27-08 aankomst in Dalat met easyrider
28-08 Dalat
29-08 Dalat - HCMC
30-08 HCMC
31-08 HCMC - Phnom Phen
01-09 Phnom Phen
02-09 Phnom Phen
03-09 Phnom Phen richting Siem Reap
04-09 Angkor Wat
05-09 Siem reap richting Phnom Phen
06-09 Phnom Phen richting Bangkok
07-09 Bangkok richting Dusseldorf

Ok, dit schema ziet er wel akelig gedetailleerd uit (imo), maar ben ervan bewust dat die dingen snel veranderen. Denk wel dat dit een mooi uitgangspunt is toch?
Onderschat ik hier tijden/afstanden of vergeet ik hier dingen? Met name de rit met de easyrider hakt flink in op het budget, maar heb hier al veel gehoord dat het zeker de moeite waard is. Is het budget van 3000 euro reëel? Mijn vriendin en ik zijn niet heel erg veeleisend, dus hotels etc. mag wel sober...

graag tips
Valt me toch altijd weer op als ik mensen hun Vietnam reisschema zie, waarom doet toch altijd (bijna)iedereen precies hetzelfde? Natuurlijk is Sapa mooi en een boottrip Halong Bay met veel bier en karaoke is best leuk maar daarnaast kan je toch ook wel wat van het toeristen pad afwijken? Scheelt ook nog eens budget als je zelf iets onderneemt in plaats van een aaneenschakeling van georganiseerde tripjes. Ga bijvoorbeeld eens het binnenland in waar alle toeristen het spoor langs de kust volgen, geeft je waarschijnlijk ook meer voldoening. Beetje avontuurlijker is echt niet zo eng hoor...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:23:38 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_56397382
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:45 schreef mynick het volgende:

[..]

Valt me toch altijd weer op als ik mensen hun Vietnam reisschema zie, waarom doet toch altijd (bijna)iedereen precies hetzelfde? Natuurlijk is Sapa mooi en een boottrip Halong Bay met veel bier en karaoke is best leuk maar daarnaast kan je toch ook wel wat van het toeristen pad afwijken? Scheelt ook nog eens budget als je zelf iets onderneemt in plaats van een aaneenschakeling van georganiseerde tripjes. Ga bijvoorbeeld eens het binnenland in waar alle toeristen het spoor langs de kust volgen, geeft je waarschijnlijk ook meer voldoening. Beetje avontuurlijker is echt niet zo eng hoor...
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat heeft natuurlijk ook z'n redenen. Bepaalde dingen mag je in Vietnam gewoon niet missen. Daar hoort o.a. bij HCMC, Hanoi, Halong Bay en Sapa. Daarnaast zijn er gewoon duidelijk nog een paar andere historische highlights zoals Hoi An en Hué.

Daarbij is het ook heel lastig in Vietnam om van het "gewone pad" af te gaan. De afstanden die je af moet leggen zijn groot, een auto of brommer huur je niet snel zelf. Lokale bussen duurt vaak een hele dag voordat je echt ergens anders bent. De taal is een groot struikelblok, Engels wordt nauwelijks gesproken buiten de toeristische gebieden.

Eigenlijk heb je pas echt de mogelijkheid om andere dingen te doen als je langer dan een maand in Vietnam bent. De hoogtepunten zijn natuurlijk niet voor niks de hoogtepunten, en die wil je natuurlijk ook niet missen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:39:58 #232
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_56397901
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat heeft natuurlijk ook z'n redenen. Bepaalde dingen mag je in Vietnam gewoon niet missen. Daar hoort o.a. bij HCMC, Hanoi, Halong Bay en Sapa. Daarnaast zijn er gewoon duidelijk nog een paar andere historische highlights zoals Hoi An en Hué.

Daarbij is het ook heel lastig in Vietnam om van het "gewone pad" af te gaan. De afstanden die je af moet leggen zijn groot, een auto of brommer huur je niet snel zelf. Lokale bussen duurt vaak een hele dag voordat je echt ergens anders bent. De taal is een groot struikelblok, Engels wordt nauwelijks gesproken buiten de toeristische gebieden.

Eigenlijk heb je pas echt de mogelijkheid om andere dingen te doen als je langer dan een maand in Vietnam bent. De hoogtepunten zijn natuurlijk niet voor niks de hoogtepunten, en die wil je natuurlijk ook niet missen.
Ergens is het ook wel begrijpelijk maar in Vietnam volgt echt 99,9% van de toeristen dezelfde route langs de kust. Van deze route afwijken kost inderdaad tijd maar daar krijg je naar mijn meing wel een ervaring voor terug die niet opweegt tegen welk toeristisch hoogtepunt dan ook.

ow ja, koop een Phrasebook vietnamese, dan kom je een heel eind, kan je nog lachen ook.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  zondag 3 februari 2008 @ 18:02:22 #233
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56504535
mynick, doe's 2 suggesties van dingen die leuk zijn en waar geen andere toerist komt!

Taalbarriere maakt me niet echt uit, met je handen en voeten kom ik er ook wel uit hoop ik.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_56506018
wil eind van het jaar richting het verre oosten.
Het idee dat ik nu heb is Vliegen op Saigon, daar een paar dagen blijven, dan naar Phon Pehn, Angkor Wat en dan naar Thailand
  maandag 4 februari 2008 @ 22:08:41 #235
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_56535775
Zou iemand overigens Vietnam (Hanoi met name) overwegen voor een langer verblijf? Enkele jaren mogelijk?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:22:51 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_56545353
quote:
Op zondag 3 februari 2008 19:23 schreef linebear het volgende:
wil eind van het jaar richting het verre oosten.
Het idee dat ik nu heb is Vliegen op Saigon, daar een paar dagen blijven, dan naar Phon Pehn, Angkor Wat en dan naar Thailand
Saigon en een aantal excursies (Cu Chi Tunnels en Cao Dai tempel, 1 dag) is best interessant. Ik zou er dan wel voor kiezen om via de Mekong naar Pnomh Penh te reizen, is een stuk interessanter dan met de bus.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:25:23 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_56545376
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:02 schreef jojomen4 het volgende:
mynick, doe's 2 suggesties van dingen die leuk zijn en waar geen andere toerist komt!

Taalbarriere maakt me niet echt uit, met je handen en voeten kom ik er ook wel uit hoop ik.
Ik wens hem veel succes, in alle interessante plaatsen komen toeristen. De enige manier om haast geen toeristen tegen te komen is om vanuit Dalat mbv een (toeristische) Easy Rider een 4-daagse tocht naar Hoi An te maken. Dan kom je langs een heleboel kleine plaatsjes waar bijna geen toerist komt
pi_56556761
Zo, ik ben net terug van 30 dagen Vietnam

Vanochtend om 6u geland

Vertel alles nog wel komende dagen
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:27:13 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_56559201
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:22 schreef WooZ het volgende:
Zo, ik ben net terug van 30 dagen Vietnam

Vanochtend om 6u geland

Vertel alles nog wel komende dagen
Ben benieuwd naar je verhalen Wooz
pi_56562040
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar je verhalen Wooz
Same here

Wat was je leukste ervaring, en wat je slechtste?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:04:46 #241
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_56563476
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:20 schreef WooZ het volgende:
van wiki:
[..]
Ik heb vorige week een flesje van iemand gekregen die net naar Vietnam en Cambodja was geweest en die had het gewoon in zijn backpack gedaan. Ga die zooi niet drinken, echt zielig ook zo'n babycobra erin...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_56564624
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik heb vorige week een flesje van iemand gekregen die net naar Vietnam en Cambodja was geweest en die had het gewoon in zijn backpack gedaan. Ga die zooi niet drinken, echt zielig ook zo'n babycobra erin...
Je kunt het ook makkelijk kopen/meenemen, maar als ze je pakken bij de douane heb je een beetje pech lijkt me. Ze stonden ons vanmorgen met 12 man op te wachten, er werden echt véél mensen gecontroleerd. Sander Lantinga zat ook in het vliegtuig met z'n nieuwe vakantie scharrel

Tadaa @ Saigon



Tik zo gauw ik tijd heb wel een leuk verslagje incl. foto's. Moet morgen gelijk weer aan de studie en ga nu ff uitgaren
pi_56683947
Wat is de beste/leukste manier om te reizen door Vietnam? Per bus of per trein?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 15:26:09 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_56684895
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:26 schreef louweed het volgende:
Wat is de beste/leukste manier om te reizen door Vietnam? Per bus of per trein?
Duidelijk per trein, mooiere uitzichten dan per bus, want dat is gewoon een bus vol toeristen die vervoerd wordt.

Echter wel duidelijk duurder (met de bus kun je vanaf HCMC naar Hanoi voor 20 dollar, met de trein ben je minimaal 100 dollar kwijt, en waarschijnlijk wel meer) en volgens mij ook langzamer. Tevens minder vrijheid omdat je dat langer vantevoren moet reserveren.

Maar als budget en tijd niet mega belangrijk is, is de trein wel leuker

Wooz: waar blijft je verslag, ben benieuwd!
pi_56685028
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Duidelijk per trein, mooiere uitzichten dan per bus, want dat is gewoon een bus vol toeristen die vervoerd wordt.

Echter wel duidelijk duurder (met de bus kun je vanaf HCMC naar Hanoi voor 20 dollar, met de trein ben je minimaal 100 dollar kwijt, en waarschijnlijk wel meer) en volgens mij ook langzamer. Tevens minder vrijheid omdat je dat langer vantevoren moet reserveren.

Maar als budget en tijd niet mega belangrijk is, is de trein wel leuker

Wooz: waar blijft je verslag, ben benieuwd!
eeeeehhh het komt er zsm aan

Maar ik ben 't weekend thuis geweest en nu echt mega druk met studie gelijk, en van alles regelen voor m'n stage.

net ticket geboekt naar Vancouver, vlieg over 6 weken
pi_56686223
het paradijs voor sekstoeristen?
Amstelveen de beste
pi_56686369
Nou alvast een beginnetje

Op de aankomstdag niet zoveel gedaan, beetje rondgelopen door Hanoi, maar waren natuurlijk aardig brak als je een nacht niet geslapen hebt. Overigens heb ik in die paar uurtjes wel 50 keer 'no' gezegd, want ze proberen je van alles aan te smeren

Toen hadden we twee volle dagen om Hanoi eens goed te verkennen en het meest efficiënte is om dat per fiets te doen
We zijn begonnen met een bezoek aan het Ho Chi Min Mausoleum, aangezien dat een dag later niet open zou zijn. Ondanks dat het daar erg druk is loopt het goed door.



We zijn onze weg vervolgd met een rondje om het West Lake fietsen (ong. 13km), waarna we een bezoek brachten aan de Tran Quoc Pagode (dat is overigens niet onderstaande)



Omdat ook het Etnhology Museum de dag erna gesloten was (zoals zoveel op maandag), zijn we daar toen naartoe gegaan, per taxi. Dit was ook de enige keer dat we een taxi gebruikt hebben tijdens onze hele vakantie (alles is goed te belopen in de steden) en dat ding reed dus gelijk de verkeerde kant op wat ik al snel opmerkte, maarja dat kost je zo weer 15k extra om hem dan wél naar de goede lokatie te laten rijden

Het weer was overigens goed, zo'n 22 graden, hadden we wat geluk mee

Dag erna een mooie route uitgestippeld Begonnen bij de Ngoc Son Tempel op het Hoan Kiem Meer en vanuit daar de spoorbrug over gefietst naar oostelijk Hanoi, terug naar de Tempel of Literature, Hanoi towers, Quan Su Pagoda, Cultural Palace, Circus Theatre, Thien Quang Lake, Opera House en weer terug naar het hotel

Wezen eten en hopsakee met de nachttrein naar Sapa (hadden tour via vega-travel.com gelijk de aankomstdag geregeld. We betaalden 95$pp voor 3 dagen Sapa, 2 nachten in de trein, 1 nacht homestay
en 1 nacht in hotel). Overigens kostten de treinkaartjes alleen al 60$pp (dus het leek met niet veel wat we betaalden). Het bleek dat we met 2 Engelsen dezelfde tour deden, heel relaxed. Volgende ochtend konden we douchen in een 3 *** hotel, voordat we onze trekking van een km of 16 begonnen. Dat liep allemaal vlotjes, we hadden ons voorbereid op temperaturen die tegen het vriespunt aanzaten, echter het was om en nabij de 28 graden



Al die kilometers liepen er van die Black Hmong vrouwtjes meer, die waren relaxed, hielpen je nog eens (en ik heb meerdere malen staan te balanceren op die dijkjes tussen rijstvelden in ), maar gingen er natuurlijk wel vanuit dat je iets kocht van ze. Maar omdat ze dus zo aardig bleven en behulpzaam had ik
daar niet zoveel moeite mee



Bij de homestay aangekomen, stonden er lekkere koude biertjes te wachten Er werd voor ons gekookt een alle leden van het gezin druppelden een beetje binnen totdat iedereen er was. In totaal waren we met een man of 12 toen, flink veel eten aanwezig en nog meer rijstewijn. Elke 3-4 minuten werd je glaasje weer volgeschonken en hopsakee hai ba dai ZO adje rijstwijn (oid)

De volgende ochtend kregen we pannekoeken en we vervolgden onze toch met nog eens een km of 16 te lopen. Het was bloedje heet en dit deel was een stuk zwaarder dan de eerste dag (vooral veel steiler en meer dalen/klimmen). Aan het eind van de middag werden we opgepikt en naar het hotel gebracht. Mega relaxed hotel, met uitzicht op de bergen en toen we dan ook wakker werden zag ik dit:



Die engelsen hadden maar een 2 dagen tour geboekt, dus wij hebben de derde dag nog een korte trekking gedaan van ong. 10km op en neer naar Cat Cat Village, hadden we dus een prive gids
Die middag gerelaxed, beetje terrassen en wat mailen en oa een Easy Rider gebeld. Dat ging allemaal goed en later hebben we daar dan ook mee afgesproken in Hoi An.

Ik hou het even voor gezien nu. Tam Coc, Halong Bay, Hue, Hoi An, My Son, My Lai, Easy Rider trip naar Dalat, Mui Ne, Saigon, Cu Chi tunnels, Cao Dai tempel, Mekong Delta.......... komen later

O en om mezelf vast in te dekken, op aanraden van jullie hadden we My Son niet op het programma staan, maar wilden we ff bijkomen op het strand, maar het was miezerig weer, dus hebben we een auto incl. chauffeur gehuurd die ons naar My Son en daarna naar My Lai heeft gebracht

En Blik, jij enorm bedankt voor alle hulp!!
pi_56686414
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:50 schreef anisubs het volgende:
het paradijs voor sekstoeristen?
Dat denk ik niet, aangezien prostitutie illegaal is in Vietnam. Dat soort lui zul je denk ik meer tegenkomen in Thailand of de Phillipijnen.

Neemt niet weg dat ik in Saigon wel enkele dubieuze personen (2-3 westerse mannen, rond de 50, vies hempje aan, enorme buik, vietnameesje op schoot, enfin......) heb rond zien lopen waarvan ik voor 90% zeker weet dat zij wél dat soort toeristen waren.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:23:10 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_56688641
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:58 schreef WooZ het volgende:

En Blik, jij enorm bedankt voor alle hulp!!
Geen dank

Supermooie foto's heb je gemaakt trouwens

Je verhalen zijn tot nu toe zeer herkenbaar, het meeste van Hanoi ook gezien. Alleen was het bij ons bloedheet met ruim 35 graden en niet cht prettig om eigenlijk ook maar iets te doen. In Sapa ook de Hmong-vrouwtjes als extra gidsen gehad. Was ook zeker nodig aangezien het erg blubberig was onderweg.
quote:
O en om mezelf vast in te dekken, op aanraden van jullie hadden we My Son niet op het programma staan, maar wilden we ff bijkomen op het strand, maar het was miezerig weer, dus hebben we een auto incl. chauffeur gehuurd die ons naar My Son en daarna naar My Lai heeft gebracht
Nou vooruit, omdat het miezerig weer was
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:55:38 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_57032838
Wooz: tik, tak, duurt lang
pi_57036331
jaja ik heb morgen m'n laatste tentamen dus volgende week dan maak ik em gelijk af!!!
pi_57075545
Zo, nog even een foto van sapa



Op de terugweg van Sapa in de trein veels te vroeg gaan slapen (ik was best moe). Gevolg was dat ik vanaf 3u 's nachts niet meer kon slapen Komen we om 6u weer bij het hotel aan, knetter gaar, moesten we diezelfde dag nog naar Tam Coc

Met een private guide+auto die kant op (50$pp). Eerst naar Hoa Lu, mooie tempels maar voor ons idee meer van hetzelfde.



De fietstocht daarna was echter schitterend. 16km geen toerist gezien, super goed weer, overal rijstvelden en van die typische halong bay rotsen om je heen Daarna kregen we verschrikkelijk goed te eten met uitkijk over het begin van de boottocht van Tam Coc. Mijn god wat was dat toeristisch haha, we waanden ons net in de Efteling, maar mooi was het zekers te weten
Je wordt er rondgeroeid door 2 vrouwtjes die vrij weinig verdienen, dus flink fooi geven was dan ook wel zo netjes. We waren al voorbereid op hun verkooptechnieken midden op het water dus ik dacht geef ik ze die fooi nu vast, hoef ik niet uren naar die lelijke geboorduurde dingen te staren, alleen ze bleven gewoon nóg proberen



Aan het eind van de dag helemaal knetter gaar omdat ik ook niet in de auto wilde slapen, naar buiten kijken is veel en veels te mooi
De volgende dag om 8u werden we opgepikt voor onze 3daagse Halong Bay tour (85$pp). We hadden een kleine groep (ong. 11 man) en het bleek dat er maar 4 mensen de 3daagse tour geboekt hadden (incl ons) en op dag 2 werden we dan ook op een andere boot gezet met slechts 4 man (er was meer personeel aanwezig )
De eerste dag mooi van het zonnetje genoten, prima bedcabine's, douche etc. Nog lekker gekanoëd. Dag twee was ook schitterend. Gezwommen (mijn god wat stond er een sterke stroming ), wederom gekanoëd en een uurtje bij een drijvende visser rondgelopen en haaien etc bekeken , enige jammere was der er geld gejat was toen we uit de kano kwamen, het enige moment op heel de vakantie dan ook dat ik het onbewaakt moest achterlaten, maar gelukkig was het niet zoveel (8 euro omgerekend).



Tweede avond in een schitterend 3*** hotel gezeten met uitzicht over de baai van Cat Ba Island, mega lekker garnalen gegeten en lekker gepilsd (dat heb ik bijna elke avond overigens gedaan, ideaal dat ze overal goed bier hebben )
Derde dag op ons gemak terug en 's avonds met de trein naar Hue. Ik wilde eerst eigenlijk vliegen maar de vluchten gingen op ongemakkelijke tijden en trein is net zo prima.

In hue werden we alweer opgewacht door het hotel dat ik wederom slechts per email had gereserveerd en aldaar aangekomen werden we naar onze Romantic Room gebracht die ik voor de grap had gereserveerd Hemelbed, alles rose, aquarium en een 2 persoons jacuzzi waar we languit in konden liggen, en dat voor ¤30,- per kamer/nacht. Dat was overigens de duurste hotelkamer die we hebben gehad

Eerst gerelaxed en toen de stoute schoenen aangetrokken, ik heb van m'n leven nog nooit scooter gereden (althans niet meer dan een rondje schoolplein) en daar gingen we dan op een 125cc automaat

Eerst naar de pagode die ten westen van de citadel ligt (ben de naam kwijt), daarna naar de citadel:




Ik had een fietsroute uitgeprint van vietnamjourney.nl en dat zou ideaal moeten zijn om bij de mausolea (ums?) te komen, dus wij die route volgen komen we op zandpaden, tussen rijstvelden door en ineens houdt de weg op, loopt er alleen een noodbrug die in het begin al voor 40cm onder water staat. Na ons 10 min bedacht te hebben, schoenen uit en naast die scooter lopen en dan proberen rustig gas te geven. Op een haar na lag ik met scooter en al in de rivier maar ik had de overkant gehaald en we konden weer verder, ware het niet dat het ineens keihard begon te regenen voor het eerst op de vakantie. We hadden geen regenkleding bij dus ff geschuild en teruggereden, want we waren kletsnat. We hebben dus niet alle mausoleums gehaald

Dag erna naar Bach Ma Np met wederom een prive chauffeur, aangezien de trails goed alleen te lopen waren, maar dat typ ik nog wel



  zaterdag 1 maart 2008 @ 10:42:32 #253
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57077244
Mooi man!
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:29:41 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_57083476
top man. Jammer dat je bestolen bent gedurende de kanotocht. Gelukkig was het maar 8 euro
pi_57130016
Bach Ma NP is de natste plek van Vietnam. 8m regen per jaar en toen wij er waren regende het ook pijpestelen. Bij het infocenter als je het park binnenkomt zouden er rangers moeten zijn die je voor een klein bedrag als gids zou moeten kunnen inhuren, maar bij aankomst bleken die er niet te zijn, omdat niemand verwacht had dat er een paar gekke Hollanders in dit weer naar dat park zouden komen. Dus zonder gids zijn we maar het park ingereden de berg op (het is echt een enorm NP, maar er loopt slechts op 1 berg een weg naarboven van waaruit er een aantal trails te lopen zijn, dus 95% van het park is onbereikbaar).

De weg naar boven was aardig verwoest door het noodweer aan het eind van afgelopen kalenderjaar, dus het was stapvoets naar boven rijden. We hadden enkele trails uitgezocht die we wilden gaan lopen, maar het was zo'n noodweer dat ik eigenlijk liever direct was omgedraaid Overal water en watervallen gewoon over de weg en aan de andere kant de afgrond, overal stenen en gaten etc.

Nou eindelijk bovenaangekomen helemaal ingepakt en begonnen aan de wandeling, maar het was echt supermooi. Net alsof we in burgers bush liepen, maar dan in het echt Omdat het zo hard regende waren er overal kleine watervalletjes en liepen we ook constant door een laag water. Maar na enkele honderden meters konden we niet verder, omdat de bewegwijzering ontbrak én we door 30cm water moesten

Omgedraaid, stukje terug naar beneden gereden en aan een andere trail begonnen. We waren al gewaarschuwd dat er rond deze tijd veel bloedzuigers zouden zitten en m'n vriendin was dan ook redelijk panisch, maar ik had er nog geen gezien. Ware het niet dat we na 150m van de tweede trail wél iets tegenkwamen. Zo'n inieminiding op de veter van m'n vriendin en die wilde dus haar schoen inkruipen. Ondanks dat we compleet goed ingepakt waren kunnen die dingen toch gewoon je schoen in Nou zij compleet in paniek, dus toen had ik al zoiets dit gaat niet werken we kunnen beter omdraaien en terug naar het hotel gaan. Ik die bloedzuiger er geprobeerd af te halen en toen zijn we maar teruggelopen.

Nou en toen voelde ik ineens een steek bij m'n enkel, ik kijken, zit heel m'n schoen onder die dingen Dus hop in de versnelling teruggelopen, schoenen en sokken uit en ik bloedde aardig, hadden me twee keer gebeten (zaten een stuk of 7 van die dingen op me ). Ook al kunnen ze geen kwaad, om die dingen in het echt te zien is niet bijster prettig, helemaal als je zonder gids ofzo bent

Bovenstaande foto's dus nog gemaakt, en dag later naar Hoi An met de bus

In Hoi An stonden ze ons ook weer op te wachten bij de busstop Nou, Hoi An is het Mekka voor vrouwen, overal kledingwinkels, maar dat is dus bekend. Het is maar een paar straatjes klein maar al onze souveniers/kado's hebben we daar gekocht. Aangezien ik nooit een pak draag heb ik die ook geen laten maken, maar ik heb wel 2 paar slippers, 2 colbertjes en 2 pyajambroeken (voor de grap van die enorm foute zijde dingen) laten maken. Die waren respectievelijk 10$, 30$ en 10$ per paar/stuk. Nou, ze waren allemaal SUPER goed gelukt.

Nu komt m'n vriendin binnen dus ff koffie drinken, ik ben de komende dagen helemaal vrij dus tijd zat om dit ff af te typen
  maandag 3 maart 2008 @ 17:13:57 #256
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57130239
Jammer dat je niet meer naar de top van de berg in Bach Ma bent geweest. Wij zijn (door het weer en de lange weg naar boven) ook geen trail meer opgeweest, maar het uitzicht vanaf die berg was echt schitterend. Dat maakte al die uren lopen (jawel, lopen ) meer dan goed!
pi_57132499
Ja het was zo'n mistig en nat weer dat het uitzicht op de top <1m was Beetje jammer want dat schijnt idd schitterend te zijn

In Hoi An wilden we dus eigenlijk een dag aan het strand gaan liggen om bij te komen, maar omdat het bewolkt was en niet echt lekker hebben we de derde dag auto+chauffeur gehuurd. Eerst naar My Son (viel me opzich nog niet tegen, wel erg toeristisch). Onderweg in de auto kwamen we erachter dat My Lai dicht was, dus wij schelden omdat die gast van touroffice dat geweten zou moeten hebben. Onze chauffeur sprak 0 woorden engels dus wij mbv woordenlijst achterin LP proberen duidelijk te maken dat het op zaterdag dicht was, en uiteindelijk snapte ie het. Ondertussen de plannen al gewijzigd en onderweg naar de Marble Mountains, gaat z'n telefoon, en wat blijkt: tour operator had naar My Lai museum gebeld, was gewoon open en in de LP stond het dus fout!!

Nou, opweg naar My Lai / Son My, de plek waar de Amerikanen uit pure frustratie een paar complete nederzettingen hebben uitgemoord, omdat ze na een week zoeken nog 0 Vietcong gezien hadden maar al wel een man of 8 verloren hadden door boobytraps.

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Lai_massacre

Het was een behoorlijke afstand, maar omdat we toch niks anders te doen hadden die dag en je Hoi An na anderhalve dag wel gezien hebt was het het zeker waard. 300km op en neer. Het museum is klein, hangen wat attributen uit het dorp, maar het gaat voornamelijk om de foto's van heel het gebeuren die door een Amerikaan gemaakt zijn toendertijd. Er staat een monument en je kunt over een deel lopen waar eens een vd nederzettingen stonden. In de tuin van het museum werken enkel oude vrouwtjes, die het geheel als slechts enkele overleefd hebben.
Op de terugweg nog gestopt nabij Tam Ky, waar ook nog enkele Cham tempels te zien waren.



's Avonds hadden we afsproken met de easy rider die ik gebeld had, en de volgende dag zijn we vertrokken richting de Central Highlands voor een 5daagse tour naar Dalat (750km)



Die 750km was achteraf ook meer dan genoeg als je nog eens iets wilt zien, aangezien je nergens al te hard kunt rijden omdat het gewoon vrij druk is of sommige stukken weg zijn te slecht. Eerst dag oa gestopt bij een Cao Dai tempel (de enige in het midden van Vietnam), was echt bijzonder, aangezien we daar gewoon binnenlopen zonder easyriders en die mensen in witte gewaden allemaal ineens op ons afkwamen, gezien het feit dat ze waarschijnlijk niet dagelijk een toerist zien Ook nog naar een ananasplantage geweest en natuurlijk daar wat gegeten . Aan het eind van de middag nog onder een aardige waterval gestaan, was erg relaxed allemaal
Onderweg ook vaak gestopt voor koffie/fris etc. 's Avonds overnacht in Phuoc Son, setmenu gegeten met z'n 4'en (die we de dagen erna ook telkens bestelde 's middags en 's avonds) en avondje gebiljart (populaire sport daar). Het grappige was dat er nergens een vrouw binnenkomt en toen ik tegen m'n vrouwtje zei dat ze ook maar eens moest proberen en ze zich aan het concentreren was om te stoten, je werkelijk een speld kon horen vallen. Iedereen stopte en keek geconcetreerd naar hoe zij dat ging doen



De tweede dag wederom heel relaxed gereden, vaak gestopt om wat te drinken, overnacht in Kon Tum, daarna door naar Buon Ma Thot, Lak Lake en uiteindelijk Dalat. We hadden schitterend weer, bloedheet en het was geweldig om heel de dag rond te kijken. Je komt langs van alles. Rubberplantages, koffieplantages, eendenfarms, theeplantages etc etc.
2e en 3e dag was echt een sterk staaltje ongerepte natuur waar je op uitkeek, daarna werd alles wat vlakker.









Vanuit Buon ma thot naar enkele grote watervallen gereden, maar niet voordat we een kip hadden gekocht en laten slachten en die meenamen. Op bovenstaande foto zijn we vervolgens in het onderste water gaan zwemmen, we hadden een privé spot midden in de natuur. Wat hout gesprokkeld, kip op het vuur aan een bamboestok en smullen maar



Op weg naar het Lak Lake nog gestopt bij een karaokebar en de laatste dag zijn we 's ochtends begonnen met een ritje op een olifant door dat meer heen Nou, ik had het er niet echt op zeg maar, want het water was een meter of 1,5 diep denk ik en als die olifant door z'n knieën zou zijn gegaan dan, tsja...

Op de laatste dag wel wat regen gehad, maar ook dat zorgt wederom voor mooie plaatjes, met aan de linkerkant een koffieplantage:



En een groene theeplantage:



In Dalat geslapen in het peace hotel, dat naast het peace café van het easy riders ligt. We hadden geloof ik de duurste kamer van het hotel á 10$/nacht. We hadden allebei een tweepersoonsbed, superschoon, warm water, incl ontbijt
Heel relaxed dat dat cafétje ook leuk is en je dus dichtbij een plekje hebt waar je ff wat kont gaan drinken. Ik had eigenlijk al gelezen dat Dalat zelf niet veel soeps is, maar toch wilde we der ff een dagje rondlopen. We hebben ons er best vermaakt, maar je kunt het beter overslaan, want de stad zelf is niks. Echter als je nog géén easy rider trip hebt gedaan moet je er zeker wél naartoe, omdat je dan vanuit Dalat kunt vertrekken of bv vanuit daar enkele dagtochten kunt maken en de omgeving kunt bekijken (maar dat hebben wij dus niet gedaan omdat we al ten noorden van dalat zijn geweest).

Dag later de bus naar Mui Ne, anderhalve dag gerelaxed (alhoewel echt relaxed er niet bij is, want heb me goed vermaakt met ons programma voor Saigon uitstippelen) Wederom twee avonden super goed gegeten daar, beetje in de zee gezwommen. Beetje daar rondgelopen, zie ik ineens in de middle of nowhere een bakery die gewoon nederlandse kaas verkoop!!
Aangezien ik normaal nogal wat zuivel naar binnen werk en ik al 3 weken geen melk of kaas (muv la vache qui rich) had gehad heb ik een 3euro broodje naar binnen gewerkt (het was duurder dan ons avond eten die avond )

De eerste avond daar overigens verse kreeft gegeten, want dat had ik nog nooit gehad en wilde ik toch wel eens proberen. Alhoewel het een keer of 6-8 zo duur was dan een ander hoofdgerecht, was het voor Nederlandse begrippen natuurlijk nog steeds super goedkoop (12,50pp)

Het was al 30 graden in Mui Ne en vanaf toen is het alleen maar warmer geworden richting het Zuiden, en nu 4 weken nadat we terug zijn gekomen krijg ik nog steeds te horen dat ik bruin ben

Na anderhalve dag Mui Ne met de bus naar Saigon, daar was het elke dag 34 graden

Volgende x verder
  maandag 3 maart 2008 @ 19:11:49 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_57132761
Wij hebben Bach Ma overgeslagen wegens tijdgebrek (het was of Bach Ma of Angkor Wat, makkelijke keuze). Jammer dat het zo enorm regende. Wij hebben datzelfde weer gehad in Sapa

Achteraf is het niet kunnen doen van een tocht met een Easy Rider wel erg jammer geweest, als ik die verhalen van iedereen lees en de foto's, dan krijg je toch een hele andere kant mee van Vietnam.

[ Bericht 37% gewijzigd door Blik op 03-03-2008 19:19:43 ]
pi_57142181
Even nog een foto van Halong Bay:



Beetje jammer dat die boot in beweging was

En van Hoi An:









Muine:



In saigon in het blue river hotel geslapen (18$) vlakbij de tham street. Saigon is echt een westerse stad, veel billboard, veel westerse merkwinkels én hele dure hotels. Allemaal dingen die je nergens anders ziet (maar dat komt natuurlijk door de Amerikaanse invloeden).
Eerste volle dag een wandelingetje gemaakt van een km of 12 terwijl het dus vrij warm was

Maar wel lekker Ché gegeten ( )



Naar het Independance Palace geweest:



En oa naar het War Remnants Museum geweest. Heel relaxed dat in verschillende shopping centra de airco vol open stond, kon je ff bijkomen

Ik vond de volgende foto vrij grappig. Herken de monniken onder de vuilnismannen



Verder was de stad echt super mooi versierd overal ivm het aankomende Tet.



Dag erna naar de Cao Dai tempel:



Ik vond het zeker wel de moeite waard om te bekijken, hebben een stuk van de mis gezien in de grote tempel waar we erg veel geluk bij hadden, aangezien het de laatste voorlopig voor die tijd zou zijn ivm tet. Daarna zijn we naar de Chu Chi tunnels geweest, was best prima, alleen niet echt mooie foto's, omdat die dingen nu eenmaal onder de grond liggen

Heb wel nog met een AK-47 geschoten daar, dat leek me wel stoer. Beetje jammer was dat dat nogal overhaast werd gedaan terwijl ik strak stond van de zenuwen en voor ik het wist was het al over. M'n vriendin en ik stonden nog te wachten, ik met dat ding in m'n hand, schoot er naast mij al iemand, nou ik kan je vertellen, ik had niet verwacht dat dat zó een herrie maakte, tering. Ik had m'n oordingen ook nog niet op en m'n vriendin schrok zich helemaal het leplazerus

Als laatste hebben we een boot trip naar de Mekong geboekt. Vertrekken vanuit Saigon per boot en na 3u aangekomen in My Tho, van daaruit op een grotere boot naar een eilandje. Snoepfabriekje bezocht, rijstpapiermakerij (maar dat hadden we met easy riders al gezien), en 's avonds werden we naar een homestay gebracht die eigenlijk geen homestay was, het was meer een hotel naast een huis
Maar ook hier weer zelf aan de slag met overheerlijke springrolls en het bier wat ze er verkochten was het duurste wat ik ergens gedronken heb, dat vond ik echt vrij kansloos

Dag erna weer met de boot weg en 's nachts richting Chau Doc. Heerlijk op de boot wat gedronken en 's ochtends kwamen we aan, Sam Mountain op geweest (uitzicht viel me eigenlijk tegen ) om te beginnen aan onze tamelijk lange terugreis per boot
Het was echt 34-35 graden ofzo, en we konden heel die dag de boot niet af, begin van de avond pas in de bus en om half 10 pas weer in Saigon. Wat wel leuk was was dat kindjes de hele dag naar je zwaaiden, maar ik voelde op een gegeven moment wel de koning We zaten de tijd echt weg te kijken, was btje jammer voor de laatste avond, maarja, 's avonds weer wat biertjes gedronken en op naar Kuala Lumpur










Volgens mij was het dit zo'n beetje

Met dank aan Blik, tripadvisor.com, en het Internet

en nu moet ik me eens druk gaan maken wat ik in Canada allemaal uit ga spoken
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:45:58 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_57144416
Je hebt mooie dingen gedaan Wooz, veel meer kun je in Vietnam niet doen. Mooie foto's ook verder. Het verhaal van de shopping-centra's met volle airco aan komt me bekend voor.Dat is echt heerlijk soms. De shopping-centra's zijn de enige gebouwen die afgesloten zijn en waar airco mogelijk is, alle musea e.d. zijn buiten of open.
pi_57395759
Ja ik had het vrij efficiënt gepland allemaal en gelukkig hebben we nergens tegenslag gehad

Iemand hier nog interesse in een Lonely Planet van Vietnam? Heb ik nieuw gekocht á 25,- maar mag nu wel weg voor een zacht prijsje
pi_57412298
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:33 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier nog interesse in een Lonely Planet van Vietnam? Heb ik nieuw gekocht á 25,- maar mag nu wel weg voor een zacht prijsje
Niet ter plekke a $2.50?
pi_57413390
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:19 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Niet ter plekke a $2.50?
Neenee, het is een originele

Ik wilde nog wel enigzins voorbereid op vakantie gaan

Heb in Saigon wel die van Canada gekocht voor ¤3,-
pi_57439041
ik hoop in augustus af te studeren, en dan in september een paar weken naar noord-vietnam te gaan (het zuiden in 2003 al gezien), dus ik kom hier meelezen en hopelijk binnenkort ook plannen maken! ik krijg van de foto's er al helemaal zin in!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zaterdag 22 maart 2008 @ 15:57:35 #265
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57540710
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:33 schreef WooZ het volgende:
Ja ik had het vrij efficiënt gepland allemaal en gelukkig hebben we nergens tegenslag gehad

Iemand hier nog interesse in een Lonely Planet van Vietnam? Heb ik nieuw gekocht á 25,- maar mag nu wel weg voor een zacht prijsje
Heb je de LP nog?
Geef mij maar Amsterdam
pi_57541300
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 15:57 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Heb je de LP nog?
Nee helaas, heb hem dinsdag op de bus gedaan. Bij bol.com is hij overigens niet zo duur meer zag ik
  zaterdag 22 maart 2008 @ 16:52:00 #267
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57541635
Ik zie het indd. Wanneer komen de edities van 2008 uit?
Geef mij maar Amsterdam
pi_57541845
van elk boekje komt er maar eens in de paar jaar een update. Van Vietnam is net uit (aug 2007) dus dat zal wel weer enkele jaren duren.

Van Vancouver en Canada komt komende maand de nieuwste uit volgens amazon
  zaterdag 22 maart 2008 @ 17:59:05 #269
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57542907
Ah oke, dacht dat ze elk jaar met een editie kwamen. Dan bestel ik deze gewoon op Bol.com

Geef mij maar Amsterdam
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:10:42 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_58997591
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 20:38 schreef henkway het volgende:
ik wil naar vietnam
wat houdt je tegen?
pi_58999161
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:36 schreef henkway het volgende:

[..]

eh baas en tijd
maar december zal het moeten
ga 1 maandje later. Afgelopen jaar was het in december ook nog kutweer, wat naschokken van diverse tyfonen eind november.

Kans hierop is in januari nihil
  vrijdag 30 mei 2008 @ 08:06:58 #274
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_59005164
Nog 4 maandjes
Geef mij maar Amsterdam
pi_59005369
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 08:06 schreef Bullebak het volgende:
Nog 4 maandjes
heb je alles al geboekt/gepland?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 08:52:38 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_59005614
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 08:06 schreef Bullebak het volgende:
Nog 4 maandjes
Wat ga je allemaal precies doen?

Ik hoop trouwens voor je dat het weer meevalt. Rond die periode komen er regelmatig tyfonen voor waardoor reizen lastig wordt.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:43:22 #277
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_59016736
Moeten een klein beetje mazzel hebben met het weer indd, maar we gaan half september tot half oktober dus op zich moet het te doen zijn.

Vier weekjes, van Noord naar Zuid ,met zn 3-tjes. Plannen alleen de eerste paar dagen in ivm acclimatiseren, daarna is het een onbeschreven blad. We gaan het globaal natuurlijk nog wel even uitwerken.
Geef mij maar Amsterdam
pi_59102673
Fantastisch land/taal/mensen.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59102712
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 22:23 schreef Paaskonijn het volgende:
Fantastisch land/taal/mensen.
wanneer ben jij daar nu weer geweest?
pi_59102836
Mijn beste vriendin is Vietnamees en deels chinees, hongkongiaans en japans maar dat terzijde en die vroegen of ik een keer mee wou.

En die taal hoor ik nog steeds dagelijks
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:30:14 #281
68985 Anomaly
Welcome to Zwollywood
pi_59663142
Ik ben erg benieuwd naar wat allemaal al is beschreven over Vietnam. Volgende week ga ik 3 weekjes rondhoppen door het land.
1. a person who is unusual
2. deviation from the normal or common order or form or rule
My Audio
pi_59663329
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:30 schreef Anomaly het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar wat allemaal al is beschreven over Vietnam. Volgende week ga ik 3 weekjes rondhoppen door het land.
zelf geregeld?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:26:03 #283
68985 Anomaly
Welcome to Zwollywood
pi_59664633
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:36 schreef WooZ het volgende:

[..]

zelf geregeld?
Dat niet, allemaal via reisbureau gegaan. Het is wat prijziger dan het daar regelen, maar komt mede doordat we met me hele fam. gaan, totaal 11 man. Schema ziet er zo ca. uit:

Juli
  • 4 vertrek
  • 5-6 Hanoi
  • 7-8 Halong Bay
  • 9-11 Hue
  • 11-14 Hoi An
  • 15-20 Phan Thiet
  • 21-22 HCMC
  • 23-25 Mekong Delta
  • 26 HCMC
  • 27 terug
  • 1. a person who is unusual
    2. deviation from the normal or common order or form or rule
    My Audio
    pi_59665116
    Jammer dat je 3 dagen in Hue zit, dat heb je in 1 dag makkelijk gezien. Hoi An heb je in 2 dagen ook wel gezien.

    In hue zou je dan een dag naar Bach Ma NP kunnen gaan bv.

    Had je in die dagen nog naar Sapa kunnen gaan Maar met 11 man wat regelen is idd wat lastiger dan wanneer je met z'n tweeen bent

    Hoe reis je? nachttrein? bus?
      dinsdag 24 juni 2008 @ 23:44:58 #285
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59665142
    Wat ga je 6 dagen in Phan Thiet doen, mag ik vragen? (ik denk aan het strand liggen, maar weet ik niet zeker)

    Verder prima tripje, enige wat ontbreekt is Sapa of Dalat. Maar in 3 weken is dat lastig. Ik persoonlijk zou het strand skippen en naar Sapa gaan, vond ik het indrukwekkendste samen met Halong Bay
    pi_59665205
    ja en dalat zelf is niks te beleven. Of je moet geen easy rider trip gedaan hebben, dan kun je een 1 of 2 daagse trip mooit vanuit dalat regelen
      woensdag 25 juni 2008 @ 19:55:49 #287
    68985 Anomaly
    Welcome to Zwollywood
    pi_59684549
    In Phan Tiet ontmoeten we me opa, die zit zelf nu ook ergens in Azië. Die komt dan een weekje over zeg maar.
    Gezien zijn leeftijd wordt dat geen easy rider trip , Dus daar voornamelijk strand.
    Maar aangezien we daar 6 dagen zitten wil ik van daar uit wel zelf wat gaan ondernemen.

    Voor de rest ligt dit schema redeiljk vast. In de 2 a 3 dagen Hue zit 1 trip naar "Verboden Stad" net buiten Hue. In Hoi An wil ik in ieder geval gaan duiken.
    1. a person who is unusual
    2. deviation from the normal or common order or form or rule
    My Audio
    pi_59686724
    ik zit nog te twijfelen over de easyrider trip ik weet dat het absoluut de moeite waard is, maar de kosten zijn redelijk hoog... heb het momenteel veel te druk om me nog verder voor te bereiden, daarom ben ik blij met dit topic en de hulp die ik heb gehad met het schema
    pi_59686975
    Sapa!!
      woensdag 25 juni 2008 @ 23:14:21 #290
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59692519
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Anomaly het volgende:
    In Phan Tiet ontmoeten we me opa, die zit zelf nu ook ergens in Azië. Die komt dan een weekje over zeg maar.
    Gezien zijn leeftijd wordt dat geen easy rider trip , Dus daar voornamelijk strand.
    Maar aangezien we daar 6 dagen zitten wil ik van daar uit wel zelf wat gaan ondernemen.

    Voor de rest ligt dit schema redeiljk vast. In de 2 a 3 dagen Hue zit 1 trip naar "Verboden Stad" net buiten Hue. In Hoi An wil ik in ieder geval gaan duiken.
    Ik vind 6 dagen wel erg veel als je maar relatief kort de tijd hebt. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze. Weet ook niet of je veel kunt ondernemen vanuit daar.

    De "Verboden Stad" ligt overigens op 2 minuten fietsen van Hue (of eigenlijk gewoon in Hue) en heb je in een paar uur wel gezien. Zijn verder nog wel aardig wat tempels in de omgeving van Hue, maar dat zou je de rest van de dag wel kunnen doen. 2 of 3 dagen in Hue is gewoon echt teveel. Kan je beter een dag extra in Hoi An doorbrengen. Leuk stadje en kun je ook prima aan het strand liggen
    pi_59692745
    ja de citadel ligt inderdaad op 2 minuten fietsen, of huur een hele dikke scooter zoals wij toen gedaan hebben. We zijn toen ook per scooter naar verschillende tempels geweest.

    Je kunt ook in een grote toeristenbus alles langs, dat is zelfs goedkoper dan een scooter huren, maar dan blijf je overal ellang plakken en die citadel heb je in 2 uur wel gezien. 1 dag is echt genoeg voor Hue

    Ik heb toen een fietsroute uitgeprint van deze site. En dus met de scooter gereden. Wel hebben we zo'n route in Hanoi helemaal gedaan, om het westlake heen, was leuk
    pi_59692794
    En als je 6 dagen in phan tiet zit kun je best zonder je ouders een easy rider tripje plannen trouwens, ze hebben altijd suggesties of je moet zelf iets leuks vinden
    pi_59766137
    mijn zus vroeg of ik met haar mee wil naar vietnam deze zomer.
    hebben goede verhalen erover gehoord van familie..

    we zitten te denken om 2 weken erheen te gaan, we hebben nog niks geregeld. ik wil eigenlijk sowieso een aantal dagen/week lekker aan het strand zitten en een soort van zon/zee/strand vakantie.

    is dat mogelijk en wat adviseren jullie?
    JZZ
    pi_59766746
    als je een strandvakantie wilt zijn er dichterbij ook wel bestemmingen te vinden, dan heb je 3 dagen over om het land te zien

    of je moet uit gekeken zijn op europese stranden en geld teveel hebben, maar ik denk dat ik dan nog steeds voor een ander land als vietnam zou kiezen
      zondag 29 juni 2008 @ 18:55:33 #295
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59776173
    voor zon/zee/strand kun je beter 2 weken naar Thailand (of een Europees land) gaan.
    pi_59980457
    morgen is het zover!! dan begint het grote avontuur

    WooZ, heb jij nog de telefoonnummers/informatie van de easyriders?
      dinsdag 8 juli 2008 @ 20:11:20 #297
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59980495
    veel plezier!! Komt zeker goed, Vietnam is een fantastisch land!!
    pi_59981459
    ehhh nee heb geen telefoonnummers meer, wel een website

    http://www.vietnameasyrider.com/Views.Aspx?GroupID=3&ID=22
      dinsdag 8 juli 2008 @ 22:38:54 #299
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_59983969
    Ik ben in maart met deze gasten meegeweest: http://dalat-easyrider.com/Websites/English/
    Geweldig genoten en erg aardige gasten. Was maar voor 1 dagje, maar ze doen ook meerdere dagen.
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_60004866
    o en ga even langs in nha trang. Ben ik niet geweest maar daar is de miss universe komende week
    pi_60040648
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:28 schreef Paaskonijn het volgende:
    Mijn beste vriendin is Vietnamees en deels chinees, hongkongiaans en japans maar dat terzijde en die vroegen of ik een keer mee wou.

    En die taal hoor ik nog steeds dagelijks
    Whehe wat zeg ik hier nu, nu lijkt het net alsof ik er ben geweest. Maar dat is niet, ik ga er nog ooit heen met hun

    Tevens Vol>!

    Het nieuwe topic: Vietnam #2

    [ Bericht 6% gewijzigd door Paaskonijn op 11-07-2008 14:25:52 ]
    Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
    En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')