Wat betaal je daarvoor? Een tour langs de DMZ kost in Vietnam tussen de $5 en $10.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:42 schreef WooZ het volgende:
Vanuit Hue gaan trouwens wel enkele tours met als thema de Vietnam War, kom je langs demilitarized zones. Lijkt me opzich ook wel wat hebben
Kan niet veel goedkoper lijkt me, ik heb me de tering gezocht en zelfs bij enkele andere reisbureau's kwamen ze niet onder de 1200,- uitquote:4/1 020 - Bangkok 20:30 12:55 (KLM)
5/1 Bangkok - Hanoi (Thai airways) 17:45 19:30
3/2 Ho Chin Min - Singapore 13:50 16:30 (Vietnam Airlines)
3/2 Singapore - 020 (Singapore Airlines)
Kosten: 930,- pp
Ik ben zelf een paar maanden geleden ook 6 weken in Vietnam geweest en heb in principe exact dezelfde route gevolgd als jij, maar dan omgekeerd. Ik vond Dalat zeker de moeite waard, maar Hué echter weer saai. Dat was ook grotendeels vanwege het belachelijk slechte (regenachtige) weer dat we daar hadden. Wij hebben toen zelf geen easy rider tocht gemaakt in Dalat of Nha Trang, maar andere reizigers waren er ontzettend enthousiast over. Volgens mij maakt het dan weinig meer uit of je nou een echte of neppe hebt. Bedenk je in elk geval dat er echt tig van die mannetjes rondlopen en dat je dus genoeg keuze hebt, je hoeft niet meteen ja te zeggen.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:
En verder heb ik nu dit schema:
4 Amsterdam
---
4/2 Terug
Dalat schijnt niet heel bijzonder te zijn, maar op aanraden van jou, Blik, en ik las het ook al op andere sites, lijkt het me wel tof om de binnenlanden te verkennen met een easy rider. Dan zouden we bv vanaf Nha Trang in een dag of 2/3 naar Dalat kunnen reizen en dan meteen door naar HCM.
Ik las ergens dat er veel 'nep' easy riders in Nha Trang zitten, klopt dat?
Verder nemen we ook nog in overweging om 2 binnenlandse vluchten te boeken. Van Hanoi > Hue en van Hoi an > Nha Trang. Kan dit makkelijk te plaatse? Of is misschien een trein aan te raden? Verder weet ik niet of dit heel veel uitmaakt, aangezien we geen dag verliezen als we de nachtbus pakken.
Vriendin van me heeft een maand doorgebracht in Vietnam en zij vond de trip met een easy rider in Dalat het hoogtepunt....quote:Op donderdag 20 september 2007 22:09 schreef WooZ het volgende:
Dalat schijnt niet heel bijzonder te zijn, maar op aanraden van jou, Blik, en ik las het ook al op andere sites, lijkt het me wel tof om de binnenlanden te verkennen met een easy rider.
Dank je! M'n vriendin is overigens niet blondquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:07 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Vanavond nog even gesproken met die vriendin die zo'n toffe tijd heeft gehad met een easy rider in Dalat.
Ze vertelde me dat er ook een boel jongens rondrijden met een brommer die zeggen dat ze een easy rider zijn terwijl ze in werkelijkheid nauwelijks engels praten laat staan dat ze iets kunnen vertellen over de bezienswaardigheden, geld aftroggelen kunnen ze goed en blonde vrouwen krijgen extra aandacht...
Haar tip voor een hele relaxte gast, oude garde easy rider, goed engels, goed geinformeerd over bezienswaardigheden en probeert je niet af te zetten (of te versieren als je een meisje bent)
Zijn naam is Thao, ongeveer 50 jaar en loopt mank..iedereen kent hem in het dorp.
Doe er je voordeel mee.
Eerste nuttige post in deze tamelijke slowchatquote:Op vrijdag 21 september 2007 21:25 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dank je! M'n vriendin is overigens niet blond
maar wel lekker![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef WooZ het volgende:
Nha Trang heb in ingepland voor m'n vriendin, die wil ff dagje aan het strand liggen. Achja ik vind het ook wel lekker op de helft ff twee daagjes
Ja kan je daar ook goed aan het strand liggen?quote:Op maandag 24 september 2007 14:09 schreef Blik het volgende:
[..]
![]()
ga lekker in Hoi An naar het strand, is mooier, rustiger en schoner
4 a 5 dagen, maar dan kun je dus wel Nha Trang en extra dag Dalat overslaan, dat heb je dan al allemaal gezienquote:Op maandag 24 september 2007 15:00 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ja kan je daar ook goed aan het strand liggen?
Zou dan misschien ook nog wel een optie zijn. En dan vanaf Hoi An naar Dalat met een easy rider ofzo? Hoelang zou je daarover doen?
dat wordt wel vrij krap vrees ik. Ik neem aan dat die easy riders ook onderdak regelen, niet? En ze schijnen relatief duur te zijn, maar aan hoeveel $$ moet ik dan aan denken?quote:Op maandag 24 september 2007 15:02 schreef Blik het volgende:
[..]
4 a 5 dagen, maar dan kun je dus wel Nha Trang en extra dag Dalat overslaan, dat heb je dan al allemaal gezien
Volgens mij iets van 50 dollar per dag, weet verder niet hoe het zit met extra kosten per dag. Maar op zich moet dat qua budget voor jou geen probleem zijn.quote:Op maandag 24 september 2007 15:40 schreef WooZ het volgende:
[..]
dat wordt wel vrij krap vrees ik. Ik neem aan dat die easy riders ook onderdak regelen, niet? En ze schijnen relatief duur te zijn, maar aan hoeveel $$ moet ik dan aan denken?
ja dan wordt het twee easy riders. Enige probleem is dat we die dan wel moeten vinden, aangezien hun thuisbasis in principe dalat is. Er moeten er dan toevallig 2 in Hoi An zijn die er wel oren naar hebben om terug te keren.quote:Op maandag 24 september 2007 16:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij iets van 50 dollar per dag, weet verder niet hoe het zit met extra kosten per dag. Maar op zich moet dat qua budget voor jou geen probleem zijn.
Maar omdat jullie met 2-en zijn moet je: of 2 easy-riders nemen, of 1 motor zelf huren en besturen
Ik heb er ontzettend veel goede dingen over gehoord in ieder geval, eigenlijk geen één negatieve reactie
Ik heb alleen naar Sapa met de trein gegaan. Maar dan heb je ook eigenlijk geen keus.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:32 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier ervaring met treinen? Het kost wel wat meer dan een bus, maar het lijkt me mooier om met de trein van stad naar stad te reizen, niet?
Naja op de slaaptreinen na schijn de trein net zo (on)comfortabel te zijn als de bus. Maar het ging mij iig meer om het trajectquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:19 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Voor langere trajecten krijg je mij met geen mogelijkheid meer in een bus in Azië.
Ga dit jaar voor het eerst even kijken in Vietnam...ga van Hanoi naar HCMC...de bus overweeg ik niet eens.
Nou, daar gaan we danquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:20 schreef WooZ het volgende:
Vanuit Hanoi:
- 3-daagse Halong Bay tour á 80$ (oa. airconditioned boot, in principe <16 mensen)
- 4 dagen Sapa á 136$ (incl. vervoer/eten. group size 5-7 mensen)
- 2-daagse private tour Cuc Phuong NP en Kenh Ga á 95$ (lekker in ons eigen tempo)
Vanuit Hue:
Ben ik nog niet helemaal uit. We komen rond 9u 's ochtends aan. Dan lijkt me het meest ideale om de aankomstdag beetje rond te fietsen. Daarna hebben we nog een volle dag, misschien een excursie naar Back Ma NP? Of gewoon verder reizen?
Vanuit Hoi An:
- Alleen My Son á 12$, maar dat kunnen we ter plekke ook wel regelen.
Vanuit Ho Chi Min:
- 2-dagen Cat Tien NP á 45$
- 2-dagen Mekong Delta á 28$ (das misschien wel heel goedkoop?)
- En dan nog de chu chi tunnels, max 12$
Tips anyone? Alleen die Mekong delta tour lijkt me dubieus voor die prijs, of zou dat wel een goede tour zijn?
quote:Op woensdag 26 september 2007 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik wil nog één ding zeggen, maar ik denk niet dat ik je van gedachte kan veranderen. Ga dit alsjeblieft niet vantevoren boeken. Niks is erger dan alles vantevoren geboekt en betaald te hebben zodat je helemaal geen vrijheid hebt omdat je ergens moet zijn op een bepaalde datum.
Ja opzich is de planning voor Hanoi t/m Hue wel redelijk vast (wat betreft het aantal dagen dan), maar vanaf Hoi An is het nog kijken wat we willen. Blijven we er een paar dagen? Ga naar we door naar Nha Trang? Door naar Dalat? Of pakken we vanuit Hoi An een easy rider (we moeten dan maar net het geluk hebben dat er 2 beschikbaar zijn)?
Ik boek denk ik gewoon 2 nachten in dit hotel. Als we langer willen blijven regel ik dat daar wel, ik neem aan dat niet alles vol geboekt zit.
Dus ik denk dat wat de eerste 2 weken betreft de planning redelijk vast staat, alleen die excursies zou ik dan ff moeten kijken
Tevens vind ik de prijzen allemaal zeer hoog voor Vietnam en is de site die je hebt van een neppe reisorganisatie (die dus de goede naam van een andere reisorganisatie misbruikt). Bijna alle tours die je eventueel wilt doen kunnen een dag vantevoren geboekt worden (alleen misschien Sapa niet, wegens de treinverbinding). Stap gewoon in hanoi een winkeltje binnen en informeer naar alle tours. In de Lonely Planet of Rough Guide staan een aantal betrouwbare operators inclusief adressen. Voorbeeld: De naam Sinh Cafe zie je overal, er is echter maar één officiele Sinh Cafe in Hanoi.
Misschien dat ik dat dan eens moet doen, maar de vraag is dan via welke site kan ik wél een betrouwbare Sapa tour boeken?
Aan de andere kant we kunnen ook eerst 3 dagen naar Halong Bay&CatBa en dan de Sapa tour ook ter plekke boeken, op bv de 2e dag in Hanoi.
Eerst die lonely planet gids maar eens aanschaffen![]()
Wat je ook nog zou kunnen doen is een gecombineerde Sapa en halong Bay trip boeken bij één en dezelfde organisatie, dan ga je vanaf Halong Bay meteen door naar Sapa (of andersom). Volgens mij kan dit onder andere bij http://www.kangaroocafe.com/ (staat erg goed bekend). Moet je sowieso maar eens doorlezen, want deze reisorganisatie wordt helemaal vaak gekopieerd. Je kunt ze mailen voor meer informatie.quote:
Je kunt ook een mooie kopie van de Lonely Planet in Vietnam kopen, ben je voor een dollar of 4 klaar. Kwaliteit is over het algemeen zeer redelijk te noemen.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:51 schreef WooZ het volgende:
Relaxed!!
Net even de lonely planet besteld, als het goed is krijgen ze em volgende week binnen. Is de nieuwe 2007 editie![]()
Ik ben nog een paar forums/sites tegengekomen
Travelblog.org is een relaxte site (veel reisverhalen maar forum is ook relaxed), en travelfish.org is ook relaxed. Daar staat oa deze halong bay tour voor 74$ die errug goed is bevallen zo te lezen
Ik word nog wel eens wat wijzer, iig bedankt voor alle moeite![]()
-edit-
kom net ook nog een review van die LP tegen
dat lijkt me een heel slim planquote:Op woensdag 26 september 2007 16:42 schreef WooZ het volgende:
Wat me nu het beste lijkt is de Sapa trekking (135$) vantevoren boeken. Dan als we in Hanoi zijn eerst naar hun office toe om daar alsnog de Halong Bay 3daagse (70$) en Cuc Phuong+Kenh Ga (??) te boeken
Een rugzak is toch makkelijk mee te nemen en anders moet je alles weer gaan overhevelen in een andere tasquote:Op woensdag 26 september 2007 18:17 schreef Erasmusch het volgende:
Waarom zou je al je zooi mee willen nemen? Is alleen maar handig als je het in hotel/travel agency kan achterlaten, wat bijna altijd wel kan
Het wordt eigenlijk aanbevolen om een kleinere backpack mee te nemen die makkelijk draagt. Zeker voor je Sapa-trip is dat erg makkelijk omdat je nogal wat kilometers maakt. Ik moet er niet aan denken om 15 kilometer te trekken (steil naar beneden en door de modder) met een zware rugzak.quote:Op woensdag 26 september 2007 18:40 schreef WooZ het volgende:
[..]
Een rugzak is toch makkelijk mee te nemen en anders moet je alles weer gaan overhevelen in een andere tas
Het is alleen in Sapa wat kouder, daar hebben ze vast en zeker dekensquote:Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef WooZ het volgende:
En is het aan te raden om een eigen slaapzak nog mee te nemen voor bv die treks of als je met die easy riders meegaat?
Dat kan ik alleen maar beamen. Wij hebben onze backpacks ook achter gelaten in het hotel in Hanoi en hebben toen een klein rugzakje meegenomen naar Sapa. Daar loop je toch praktisch de hele dag, dus tijd voor andere dingen heb je nietquote:Op woensdag 26 september 2007 22:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Het wordt eigenlijk aanbevolen om een kleinere backpack mee te nemen die makkelijk draagt. Zeker voor je Sapa-trip is dat erg makkelijk omdat je nogal wat kilometers maakt. Ik moet er niet aan denken om 15 kilometer te trekken (steil naar beneden en door de modder) met een zware rugzak.
Ja ik wil deze tour boeken. Daar zit 2 nachten homestay bij zo te zienquote:Op donderdag 27 september 2007 20:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Doe trouwens al-sje-blieft een homestay als je naar Sapa gaat. Voor mij de beste ervaring tijdens mijn hele reis (van 4 maanden). Echt een aanrader!
Bij ons was de homestay trouwens vrij luxe, gewoon warm water, internet, schone wc, goed bed etc. Anders mensen hadden gewoon een gat in de grond en geen douchequote:Op donderdag 27 september 2007 20:16 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ja ik wil deze tour boeken. Daar zit 2 nachten homestay bij zo te zien
En ik ga er natuurlijk wel vanuit dat het goed weer is in januari, hopelijk geen modder dus
Dan zat je vast in dat dorpje bij de rotsenrivier? En dan helemaal beneden?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Bij ons was de homestay trouwens vrij luxe, gewoon warm water, internet, schone wc, goed bed etc. Anders mensen hadden gewoon een gat in de grond en geen douche
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |