abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:21:33 #101
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_52566603
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
Dat ligt eraan hoeveel reiservaring jij hebt en hoe makkelijk je je laat afzetten, toeristen geld afhandig maken is in de vietnamze toeristenplaatsen tot een ware kunst verheven. Maar reken voor slapen op
4 dollar (bergdorpje) en 12 dollar (Hanoi/ Saigon)
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_52633735
tvp
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52762670
In november ga ik naar o.a. Vietnam.

Nu hoor ik tegengestelde berichten, de een vindt het geweldig, de ander de mensen nogal opdringerig en vies...

Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de absolute DO's??
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:43:58 #104
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_52768284
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:46 schreef newbreed het volgende:
In november ga ik naar o.a. Vietnam.

Nu hoor ik tegengestelde berichten, de een vindt het geweldig, de ander de mensen nogal opdringerig en vies...

Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de absolute DO's??
als het je eerste kennismaking met Azië is dan kan het soms wel eens op je afkomen
Maar als je ooit al eens op Bali of in Thailand geweest bent dan zal je Vietnam als een oase van rust ervaren. Maar binnen een paar jaar is dat voorbij en hebben de mensen daar het zo snel mogelijk zo veel mogelijk dollars uit de toeristen schudden ook volledig onder de knie

In Hoi An moet je zeker op kledingjacht
Halong Bay zeker een nachtje op de boot blijven slapen
in Hue naar Hugo van de Belgische Bar, da's echt 'ne toffe gast!!!!!!!
en trek er vooral op uit. Je spreekt de taal niet maar met handen en voeten kan je vanzelf wel duidelijk maken dat je noodle soep wil eten
wijk van de gebaande paden af en verbaas je over wat je ziet
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_52839486
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:29 schreef josje84 het volgende:
Volgende week ga ik voor drie weken naar Vietnam en Cambodja

Het lijkt erop dat we dezelfde route gaan volgen als jij, WRDA6. Heb je dit ook in drie weken gedaan? En ben je met een georganiseerde reis meegegaan of heb je het zelf allemaal geregeld? Ik ben erg benieuwd. Halong Bay gaan we namelijk ook doen, dus het lijkt bijna op dezelfde reis.
Excuses voor mijn late reactie. Intussen is het te laat waarschijnlijk.

Ik heb het ook in een week of 3 gedaan als ik me het goed herinner. Ik heb alles zelf georganiseerd (van Moskou tot Bangkok). Halong Bay is heel mooi om te zien.

Heel veel plezier en ik zie je foto's en tekst hier graag!
pi_52866487
Wat is de beste manier om je suits vanuit Hoi An te shippen? Ze vragen hier iets van $80 voor 5kg. Is er nog een cheapere manier, behalve seamail uiteraard...
  zondag 2 september 2007 @ 15:17:20 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_52891415
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 13:53 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is de beste manier om je suits vanuit Hoi An te shippen? Ze vragen hier iets van $80 voor 5kg. Is er nog een cheapere manier, behalve seamail uiteraard...
Waarom niet gewoon zelf meenemen?

Ik vond Vietnam echt een geweldig land, en echt helemaal niet vies (Ok, ik kwam uit Cambodja, en Cambodja is echt wel vies). Eigenlijk moet je er wel minimaal 3 weken naartoe om het hele land een beetje fatsoenlijk te zien. Vooral Sapa en Halong Bay zijn adembenemend mooi.
  maandag 3 september 2007 @ 16:06:07 #108
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_52919031
Wat is een leuk reisschema voor 3 weken Vietnam?

zelf dacht ik:

hanoi
halong bay
sapa
hoi an (via hanoi vliegen)
en dan overland verder trekken naar saigon

overal een 2 a 3 dagen blijven... goed idee zo?
pi_53049542
Ziet er niet verkeerd uit Travelmonkey. Ik ben zelf niet in Sapa geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen. Hanoi vond ik een fijne stad en Halong Bay vond ik fantastisch. HCMC was me wat te warm maar ook daar is natuurlijk het e.e.a. te zien.
pi_53052083
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon zelf meenemen?
Weight restrictions. En zouden ze helemaal verkreukt aankomen. Heb ze toch maar opgestuurd voor 70$. Zit nu in Hanoi, iemand wel eens naar die waterparken uit de LP geweest?
  zondag 9 september 2007 @ 17:36:57 #111
62913 Blik
The one and Only!
pi_53053199
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:06 schreef Travelmonkey het volgende:
Wat is een leuk reisschema voor 3 weken Vietnam?

zelf dacht ik:

hanoi
halong bay
sapa
hoi an (via hanoi vliegen)
en dan overland verder trekken naar saigon

overal een 2 a 3 dagen blijven... goed idee zo?
Ziet er goed uit, ook prima dat je gaat vliegen van Hanoi naar Hoi An. Je kunt ervoor kiezen om naar Dalat te gaan, ik vond het erg mooi daar, maar misschien valt het tegen als je eerst naar Sapa geweest bent.
pi_53073713
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:47 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Weight restrictions. En zouden ze helemaal verkreukt aankomen. Heb ze toch maar opgestuurd voor 70$. Zit nu in Hanoi, iemand wel eens naar die waterparken uit de LP geweest?
als je daarmee dem sang bedoelt.. het is een leuk park

we hebben ons de hele dag wel kunnen vermaken. Lekker weer erbij. Beetje vergelijkbaar met Duinerell.

Volgens mij is het waterpark in Nha Trang wel leuker Vinpearl Waterpark, alleen je betaalt 5 euro om er met de kabelbaan op het eiland te komen en 5 euro voor de entree van het park.
  dinsdag 11 september 2007 @ 03:07:02 #113
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53088099
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, ook prima dat je gaat vliegen van Hanoi naar Hoi An. Je kunt ervoor kiezen om naar Dalat te gaan, ik vond het erg mooi daar, maar misschien valt het tegen als je eerst naar Sapa geweest bent.
okay, bedankt voor de tip!
pi_53116538
tvp

is 3 weken vietnam + weekje laos, wat betaal je daarvoor?
  woensdag 12 september 2007 @ 12:46:03 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_53118841
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:56 schreef WooZ het volgende:
tvp

is 3 weken vietnam + weekje laos, wat betaal je daarvoor?
LIgt eraan wat voor budget je hebt. Je kunt leven op 20-25 dollar per dag maar ook 200 dollar per dag... Is een beetje moeilijk om zo een schatting te maken.
pi_53122152
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:46 schreef Blik het volgende:

[..]

LIgt eraan wat voor budget je hebt. Je kunt leven op 20-25 dollar per dag maar ook 200 dollar per dag... Is een beetje moeilijk om zo een schatting te maken.
max budget incl. vlucht voor 4 weken vakantie is 4000,-

Zijn alle hoogtepunten makkelijk te bereizen als je het zelf doet?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:16:18 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_53123968
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

max budget incl. vlucht voor 4 weken vakantie is 4000,-

Zijn alle hoogtepunten makkelijk te bereizen als je het zelf doet?
Dat is makkelijk te halen, stel je hebt een vlucht voor 1000 euro, hou je 100 euro per dag over voor de rest. Ik heb samen met mijn vriendin voor rond de 50 dollar per dag geleefd.

3 weken Vietnam is wel net aan, je bent in het Noorden alleen al ongeveer 10 dagen kwijt als je naar Sapa en Halong Bay gaat, en dat allebei 3 dagen doen is eigenlijk een must. Ik zou de volgende punten zeker pakken:

Ho Chi Minh (evt. Mekong-Delta)
Dalat
Hoi An
(evt. Hue)
Hanoi
Sapa
Halong Bay
pi_53124402
en hoe kan je dan het beste reizen? trein?

en zijn er ook moelijk bereikbaardere bezienswaardigheden?
  woensdag 12 september 2007 @ 17:34:01 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_53125896
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef WooZ het volgende:
en hoe kan je dan het beste reizen? trein?

en zijn er ook moelijk bereikbaardere bezienswaardigheden?
Je zou eventueel vanaf Dalat met een "easy rider" naar Hanoi kunnen trekken. Dan kun je dus achterop de motor door het gebergte heen, in ongeveer 5 dagen. Dan ga je naar bergdorpjes waar weinig toeristen komen, langs plantages etc. Past prima in jou budget en heb van veel mensen gehoord dat het echt een superervaring is, je komt dan wellicht wel krap te zitten qua tijd.

Voor het grootste gedeelte is de bus het makkelijkste, maar ook het minst leuk/interessant. Zijn allemaal toeristenbussen, want lokale bussen is niet te doen. Vanaf Hoi An zou je een vliegtuig of trein naar Hanoi kunnen boeken. Als je naar Sapa gaat moet je met de trein (zelf boeken is een drama zeg ik maar alvast, je wordt bijna gedwongen om een tour te boeken). Halong Bay doe je over het algemeen met een minibusje.

Als je het zo doet heb je alleen met de bus te maken van HCMC naar Dalat, daarna pak je een easy rider naar Hoi An, daarna trein/vliegtuig naar Hanoi en de trein naar Sapa.

je zou er over kunnen denken om niet naar Laos te gaan. Heb van veel mensen gehoord dat je daar eigenlijk lang moet blijven om de sfeer goed te kunnen meemaken, maar heb geen eigen ervaringen
pi_53180980
we hebben om precies te zijn 32 dagen. Vliegen op 4 januari en woensdag 6 februari moet ik weer in de collegebanken zitten

Aantal opties hebben we nu (ik en m'n vriendin). Kenia/Tanzania (reis kost ong. 2500,- voor 28 dagen). Misschien dat Zuid-Amerika nog een optie is, maar Vietnam ziet er toch ook wel goed uit idd.

Volgens mij is vliegen (retour) op Hanoi het goedkoopst en dan van het noorden naar Ho Chi Min reizen. Enkeltje hochimin naar hanoi is iets van 170 ofzo geloof ik. Hoelang heb je nodig voor Hanoi en omstreken voordat je zuidwaards gaat? Dag of 10?

Dan dus zuidwaards en het lijkt me wel gaaf om eens een duikcursus te doen van 4 dagen, dat kan oa in Hoi An en Nha Trang. De meeste georganiseerde rondreizen zijn ong 3 weken, dus als we dan een dag of 30 hebben incl. strand dan moet het toch wel te doen zijn niet?

vrijdag 14 september 2007 @ 20:38:13 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_53181124
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:32 schreef WooZ het volgende:
we hebben om precies te zijn 32 dagen. Vliegen op 4 januari en woensdag 6 februari moet ik weer in de collegebanken zitten

Aantal opties hebben we nu (ik en m'n vriendin). Kenia/Tanzania (reis kost ong. 2500,- voor 28 dagen). Misschien dat Zuid-Amerika nog een optie is, maar Vietnam ziet er toch ook wel goed uit idd.

Volgens mij is vliegen (retour) op Hanoi het goedkoopst en dan van het noorden naar Ho Chi Min reizen. Enkeltje hochimin naar hanoi is iets van 170 ofzo geloof ik. Hoelang heb je nodig voor Hanoi en omstreken voordat je zuidwaards gaat? Dag of 10?

Dan dus zuidwaards en het lijkt me wel gaaf om eens een duikcursus te doen van 4 dagen, dat kan oa in Hoi An en Nha Trang. De meeste georganiseerde rondreizen zijn ong 3 weken, dus als we dan een dag of 30 hebben incl. strand dan moet het toch wel te doen zijn niet?

32 dagen is ruim genoeg voor Vietnam, je zou wel bijvoorbeeld een weekje Cambodja kunnen meepikken om Angkor Wat te bezoeken en Pnomh Penh. Maar als je een duikcursus gaat doen wordt dat wel krap

Voor Hanoi en omstreken heb je wel 10 à 12 dagen voor nodig. Als je tenminste naar Sapa en halong Bay wilt gaan. Als je vanuit hanoi naar het zuiden gaat kun je bijvoorbeeld in Hoi An een Easy Rider nemen naar Dalat. Ik persoonlijk zou Nha Trang overslaan, vond het niet boeiend
pi_53211057

Zit nu beetje te snuffelen mbv reissites wat wel leuke dingen zijn

bv:

dag 1 aankomst Hanoi daarna 1 volle dag daar om de stad te verkennen, op dag 3 naar Sapa om op dag 7 weer terug te komen in Hanoi. Dag 8 naar Halong Bay en Cat Ba, dag 10 ben je dan weer terug in Hanoi. Dan zou je dag 11/12 een dagexcursie kunnen doen vanuit Hanoi. Dan met de bus (25$ om van Hanoi naar Ho Chi Min te komen ) naar Hue. Dag 14 in Hue. Dag 15 naar Hoi an, dag 17 met de bus naar Dalat. Dalat schijnt niet zoveel aan te zijn Maar Cat Tien NP lijkt me wel wat (hoe kom ik daar?). Dan rond dag 19 naar Ho Chi Min. Dan dag 20 in HCM. Dag 21 chu chi tunnels. Dag 22 vertrek per boot door Mekong naar Cambodja, dag 24 aankomst Phnom Penh. Dag 25 Killing Fields, dag 26 Siem Reap, dag 27/28 angkor wat.

Euuuuuuh en dan weet ik het niet meer, hebben iig nog 2 dagen nodig om terug te komen naar Amsterdam via Hanoi (lijkt me althans de goedkoopste optie om een retourtje hanoi te boeken).

Dan zit je op 32 dagen incl vliegen. Is dit een btje een gangbare planning ?
  zondag 16 september 2007 @ 06:47:55 #123
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53212869
Klinkt als een aardig schema, maar misscien met een binnenlandse vlucht nog wat tijdswinst boeken om ergens anders meer tijd door te kunnen brengen ? (en iets relaxter misschien?)..

In Dalat willen wij gaan kijken of de "easyriders" voor een aantal dagen een optie is! Je rijdt dan mee achterop een motor en ziet veel meer van het land dan vanuit een bus bv. Als iemand nog goede tips hiervoor heeft (er schijnen wat lui te zijn die zich voordoen als easyrider maar het niet zijn..) graag!
pi_53214190
quote:
Op zondag 16 september 2007 06:47 schreef Travelmonkey het volgende:
Klinkt als een aardig schema, maar misscien met een binnenlandse vlucht nog wat tijdswinst boeken om ergens anders meer tijd door te kunnen brengen ? (en iets relaxter misschien?)..
Ja dat zat ik ook te denken. Misschien vliegen van Hanoi naar Hue. Maar aan de andere kant is het een nachtbus die daar naartoe gaat, dus dan kan je gewoon pitten en kom je om uurtje of 9 aan
  zondag 16 september 2007 @ 11:38:12 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_53214604
Wat ook een optie is, vliegen op Bangkok. Vanaf daar met Airasia naar hanoi of Pnomh Penh vliegen. Ik ben er namelijk niet zeker van dat er vanaf Pnomh Penh gevlogen wordt op Hanoi. Plus dat het veel goedkoper is om naar Bangkok te vliegen dan naar Hanoi.

En het plaatsje Dalat is op zich niet zo boeiend. Maar de omgeving is wel heel mooi. Wij hebben daar zelf een motorbike gehuurd en zijn de omgeving gaan verkennen. De "easyriders" in Dalat zijn heel goed te herkennen. blauw-rode jassen aan en over het algemeen oudere mannen, hun stamkroeg is Peace Café. De neppe gasten lopen vooral rond in Nha Trang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')