Dat ligt eraan hoeveel reiservaring jij hebt en hoe makkelijk je je laat afzetten, toeristen geld afhandig maken is in de vietnamze toeristenplaatsen tot een ware kunst verheven. Maar reken voor slapen opquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Kun jij een inschatting maken wat 2 weken rondreizen (1 persoon in eenvoudige hotels) ongeveer zou gaan kosten (vlucht is al betaald)
als het je eerste kennismaking met Azië is dan kan het soms wel eens op je afkomenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:46 schreef newbreed het volgende:
In november ga ik naar o.a. Vietnam.
Nu hoor ik tegengestelde berichten, de een vindt het geweldig, de ander de mensen nogal opdringerig en vies...
Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de absolute DO's??
Excuses voor mijn late reactie. Intussen is het te laat waarschijnlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:29 schreef josje84 het volgende:
Volgende week ga ik voor drie weken naar Vietnam en Cambodja
Het lijkt erop dat we dezelfde route gaan volgen als jij, WRDA6. Heb je dit ook in drie weken gedaan? En ben je met een georganiseerde reis meegegaan of heb je het zelf allemaal geregeld? Ik ben erg benieuwd. Halong Bay gaan we namelijk ook doen, dus het lijkt bijna op dezelfde reis.
Waarom niet gewoon zelf meenemen?quote:Op zaterdag 1 september 2007 13:53 schreef Erasmusch het volgende:
Wat is de beste manier om je suits vanuit Hoi An te shippen? Ze vragen hier iets van $80 voor 5kg. Is er nog een cheapere manier, behalve seamail uiteraard...
Weight restrictions. En zouden ze helemaal verkreukt aankomen. Heb ze toch maar opgestuurd voor 70$. Zit nu in Hanoi, iemand wel eens naar die waterparken uit de LP geweest?quote:
Ziet er goed uit, ook prima dat je gaat vliegen van Hanoi naar Hoi An. Je kunt ervoor kiezen om naar Dalat te gaan, ik vond het erg mooi daar, maar misschien valt het tegen als je eerst naar Sapa geweest bent.quote:Op maandag 3 september 2007 16:06 schreef Travelmonkey het volgende:
Wat is een leuk reisschema voor 3 weken Vietnam?
zelf dacht ik:
hanoi
halong bay
sapa
hoi an (via hanoi vliegen)
en dan overland verder trekken naar saigon
overal een 2 a 3 dagen blijven... goed idee zo?
als je daarmee dem sang bedoelt.. het is een leuk parkquote:Op zondag 9 september 2007 16:47 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Weight restrictions. En zouden ze helemaal verkreukt aankomen. Heb ze toch maar opgestuurd voor 70$. Zit nu in Hanoi, iemand wel eens naar die waterparken uit de LP geweest?
okay, bedankt voor de tip!quote:Op zondag 9 september 2007 17:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, ook prima dat je gaat vliegen van Hanoi naar Hoi An. Je kunt ervoor kiezen om naar Dalat te gaan, ik vond het erg mooi daar, maar misschien valt het tegen als je eerst naar Sapa geweest bent.
LIgt eraan wat voor budget je hebt. Je kunt leven op 20-25 dollar per dag maar ook 200 dollar per dag... Is een beetje moeilijk om zo een schatting te maken.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:56 schreef WooZ het volgende:
tvp
is 3 weken vietnam + weekje laos, wat betaal je daarvoor?
max budget incl. vlucht voor 4 weken vakantie is 4000,-quote:Op woensdag 12 september 2007 12:46 schreef Blik het volgende:
[..]
LIgt eraan wat voor budget je hebt. Je kunt leven op 20-25 dollar per dag maar ook 200 dollar per dag... Is een beetje moeilijk om zo een schatting te maken.
Dat is makkelijk te halen, stel je hebt een vlucht voor 1000 euro, hou je 100 euro per dag over voor de rest. Ik heb samen met mijn vriendin voor rond de 50 dollar per dag geleefd.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:57 schreef WooZ het volgende:
[..]
max budget incl. vlucht voor 4 weken vakantie is 4000,-
Zijn alle hoogtepunten makkelijk te bereizen als je het zelf doet?
Je zou eventueel vanaf Dalat met een "easy rider" naar Hanoi kunnen trekken. Dan kun je dus achterop de motor door het gebergte heen, in ongeveer 5 dagen. Dan ga je naar bergdorpjes waar weinig toeristen komen, langs plantages etc. Past prima in jou budget en heb van veel mensen gehoord dat het echt een superervaring is, je komt dan wellicht wel krap te zitten qua tijd.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef WooZ het volgende:
en hoe kan je dan het beste reizen? trein?
en zijn er ook moelijk bereikbaardere bezienswaardigheden?
32 dagen is ruim genoeg voor Vietnam, je zou wel bijvoorbeeld een weekje Cambodja kunnen meepikken om Angkor Wat te bezoeken en Pnomh Penh. Maar als je een duikcursus gaat doen wordt dat wel krapquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:32 schreef WooZ het volgende:
we hebben om precies te zijn 32 dagen. Vliegen op 4 januari en woensdag 6 februari moet ik weer in de collegebanken zitten
Aantal opties hebben we nu (ik en m'n vriendin). Kenia/Tanzania (reis kost ong. 2500,- voor 28 dagen). Misschien dat Zuid-Amerika nog een optie is, maar Vietnam ziet er toch ook wel goed uit idd.
Volgens mij is vliegen (retour) op Hanoi het goedkoopst en dan van het noorden naar Ho Chi Min reizen. Enkeltje hochimin naar hanoi is iets van 170 ofzo geloof ik. Hoelang heb je nodig voor Hanoi en omstreken voordat je zuidwaards gaat? Dag of 10?
Dan dus zuidwaards en het lijkt me wel gaaf om eens een duikcursus te doen van 4 dagen, dat kan oa in Hoi An en Nha Trang. De meeste georganiseerde rondreizen zijn ong 3 weken, dus als we dan een dag of 30 hebben incl. strand dan moet het toch wel te doen zijn niet?
Ja dat zat ik ook te denken. Misschien vliegen van Hanoi naar Hue. Maar aan de andere kant is het een nachtbus die daar naartoe gaat, dus dan kan je gewoon pitten en kom je om uurtje of 9 aanquote:Op zondag 16 september 2007 06:47 schreef Travelmonkey het volgende:
Klinkt als een aardig schema, maar misscien met een binnenlandse vlucht nog wat tijdswinst boeken om ergens anders meer tijd door te kunnen brengen ? (en iets relaxter misschien?)..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |