abonnement Unibet Coolblue
pi_102217163
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102217367
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nog even een vraagje voor mezelf......Is er een soort van tijdsbestek waarin doeken verkrijgbaar zijn of blijven deze meestal wel een geruimte tijd op de markt. Ik ben namelijk helemaal verliefd geworden op de ellevil paisley, maar heeft natuurlijk geen zin om daar mijn zinnen op te zetten als die tegen de tijd niet meer verkrijgbaar is?
En zijn deze doeken een beetje all season te gebruiken of zijn dit typische zomer of winterdoeken? En zijn ze te gebruiken als beginner?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef WupWup het volgende:
Mijn draagtas O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef Juud79 het volgende:
Wow, wat een mooie tas! Mooie kleurtjes ook...

Ik zou die binnen een dag in de wasmachine moeten gooien, dan haal ik hem langs een autoportier op of ik zet hem op de grond buiten. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:21 schreef Juud79 het volgende:
Foto's van de Beco komen snel, even weinig tijd gisteren en vandaag. :D
  woensdag 21 september 2011 @ 14:40:43 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102218838
Mooi Wup! :Y

Tylergirl, niet alle doeken blijven altijd te koop. Maar hoe het zit met de Paisleys kan ik je niet vertellen. Misschien KD wel of wickie?
pi_102219631
En wat betreft de paisleys
Zelfs als ze niet meer te koop zullen zijn dan zijn ze er altijd nog 2ehands.
Ze zijn gewoon geschikt vanaf geboorte en ook voor een beginner, en lekker koel voor in de zomer maar ook prima in de winter..

Ik leen nu een lennylamb en ik vind hem zo mooi.
Al doe ik eigenlijk geen regenboog doeken

pi_102220848
Tyler Girl, ik heb nu een Paisley gekocht (2e hands) en hij is heerlijk zacht en dun. Maar ook erg goed bruikbaar voor een beginner hoor. Hij knoopt erg makkelijk vind ik.

Ik zal een dezer dagen een keertje foto's maken. En ik doe hem ooit weer weg, dus wie weet tegen die tijd misschien wel iets voor jou :)

Net de Sakura ringsling voor het eerst met Wiesje geprobeerd, heeeeeeeerlijk :s)
Foto volgt binnen een kwartiertje, die is momenteel aan het uploaden.
Kwaliteit van de foto is niet geweldig...



[ Bericht 10% gewijzigd door wickie op 21-09-2011 16:12:26 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 21 september 2011 @ 15:38:22 #6
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_102221171
Dank jullie wel voor de uitleg :D
Ik zal het in de gaten houden wickie en ben benieuwd naar je foto
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_102225057
dames met een beco, ik heb een vraagje. Ik heb Tienus vandaag voorop gehad en had constant ruzie met het borstriempje (wat dan op je rug zit, maar ja). Dat ding zit te hoog waardoor de schouderbanden te veel wijken en zitten te vervelen op mijn armen. Maar als ik em lager doe, dan kan ik em weer niet dicht krijgen, want dan kan ik er niet bij. Hoe doen jullie dat?
(ik kom er gewoon nu pas achter dat dat lastig is omdat ik Driekus altijd achterop droeg, ik kocht de Beco toen ie al 1 jaar was)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 21 september 2011 @ 17:07:51 #8
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_102225131
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef mefke79 het volgende:
dames met een beco, ik heb een vraagje. Ik heb Tienus vandaag voorop gehad en had constant ruzie met het borstriempje (wat dan op je rug zit, maar ja). Dat ding zit te hoog waardoor de schouderbanden te veel wijken en zitten te vervelen op mijn armen. Maar als ik em lager doe, dan kan ik em weer niet dicht krijgen, want dan kan ik er niet bij. Hoe doen jullie dat?
(ik kom er gewoon nu pas achter dat dat lastig is omdat ik Driekus altijd achterop droeg, ik kocht de Beco toen ie al 1 jaar was)
Kun je hem niet over je hoofd trekken? Dat je hem al dichtklikt en hem dan als een trui aantrekt? Ik heb er geen ervaring mee hoor, bedenk maar wat :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102225273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:07 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Kun je hem niet over je hoofd trekken? Dat je hem al dichtklikt en hem dan als een trui aantrekt? Ik heb er geen ervaring mee hoor, bedenk maar wat :@
Ik wilde net zeggen dat ik het zo doe ja :Y

Och Wiesje O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102225408
Wies! *smelt*
O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102228858
Wies O+
pi_102231499
Mefke, ik trek hem altijd over mijn hoofd aan. Dat dichtklikken op mn rug is me nog nooit gelukt :D
Respect dat het jou wel lukte.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102231984
maar dan doen jullie dus eerst beco aan en dan kind er in? Hmm, ik doe andersom, is voor mij ook het grote pluspunt van de beco. Ik ga het eens proberen, thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102232397
Jep eerst beco aan en dan kind erin.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102233240
aaaahh Wies is ook zo'n liefie O+ O+ O+

wij hebben ook net ff weer een wandelingetje gemaakt O+ :Y zal straks een foto uppen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102233592
Jippie Liene-in-doek-foto *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102234200
Wies O+ Ik kan je sling niet goed zien, hij lijkt donkerrood?
pi_102236033
Hij is bruin aan de buitenkant en roze aan de binnenkant.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 21 september 2011 @ 20:57:07 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102236144
Van wakker, naar slapen, in 15/20 minuten wiebelen..... :D





@Mefke, ik gebruik de Beco eigenlijk alleen op mijn rug tot nu toe, ik vind dat juist handig omdat ik dan mijn handen vrij heb en Lientje toch lekker bij me hangt. Ik doe haar er ook in terwijl ze op de bank of tafel ligt, dan pak ik de banden beet en zwiep ik haar zo op mijn rug.
Mijn ringsling gebruik ik voor op de buik en op mijn heup dragen, de Beco vind ik dan helemaal niet zo lekker zitten in vergelijking met een doek.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:01:57 #20
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102236425
Ow vergeten, Wickie, wat een mooie foto, wat zit ze daar lekker!

Ik vond dat zo fijn toen Lientje zo klein was, in de ringsling, ik stopte overigens in het begin de voetjes er bij in. Helemaal opgevouwen zat ze er dan in, net als in de buik, pas vanaf een week of 5/6 ben ik haar voetjes eruit gaan vouwen. Al weet ik dat het zo ook vanaf het begin mag.
pi_102236527
ooowww nog zo'n lieverdje in de draagmodus.. mooooooi Juud O+ O+ O+

en ik doe tnt ook met de beentjes binnen boord:

en mijn PP wordt steeds soepeler en ik word er steeds verliefder op... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 21 september 2011 @ 21:21:33 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102237507
@BJ, wat is dat voor doek? Ik wil dus ook zoiets ipv mijn Hoppediz Timbuktu, die vind ik te dik en stug met een knoop erin maken. En dat roze meisjes, das wel heel erg mooi!!

Wat een leuke foto, zo'n klein hummeltje en een blij hoofd er boven. ;)
pi_102237760
tis een petit princesse van Neobulle. Volgens mij was het een speciale uitgave die ik toen gekocht heb.
Ze staan soms te koop op dragen en voeden.
Ik heb timbuktu ook gehad, was de eerste doek waar ik Evie in heb gedragen... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102238774
BJ O+
Ik vind de Petit Princesse echt een mooie doek. Neobulle's hebben even wat liefde nodig, maar dan worden ze lekker zacht. Maar zo lekker stevig. Echte werkpaarden.

Ik had van de week mijn Julie weer eens gepakt, die gaat dus toch nog niet in de verkoop.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102256887
Ik heb weer eens advies nodig...
Vandaag voor het eerst de ringsling met Jasper uitgeprobeerd ipv een teddybeer. Ik heb er nog totaal geen handigheid in.
Kan iemand mij vertellen of Jasper zo goed ligt? Hij lijkt wel lekker te liggen, maar het lijkt alsof hij iets teveel met zijn kin op zijn borst ligt.
Ik heb ook tummy-to-tummy geprobeerd, maar omdat Jasper in stuit lag, houdt hij zijn beentjes gekruist, waardoor hij volgens mij niet optimaal ligt. In het ziekenhuis hadden ze verteld dat ik ook niet teveel aan zijn benen moest trekken etc. dus ik durf dat ook niet zo goed.
(ik voel me zo stom, jullie knopen allemaal ingewikkelde dingen en ik heb al ruzie met mijn ringsling :') )
pi_102256952
Nou ik vind die "ingewikkelde dingen" toch een stuk makkelijker dan met een sling/ringsling.

Ik krijg Joris nog makkelijker op mijn rug geknoopt dan tummy to tummy in de sling.

Jasper lijkt wel lekker te liggen, misschien als je de middenbaan nog iets strakker trekt dat hij dan net iets minder krom ligt en dus minder met zijn kin op de borst. Tummy to tummy kan ook met de beentjes er helemaal in, dus met gekruisde beentjes moet dat ook kunnen denk ik.
pi_102256971
Ik heb nooit gedragen met een ringsling, maar volgens mij is dit niet een "fijne" houding voor Jasper. Hierboven ergens zie je een foto van Wickie met Wies in een ringsling O+ , Wies zit veel meer rechtop.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102257137
deze houding wordt afgeraden omdat de luchtwegen makkelijk geblokkeerd kunnen raken. rechtop buik tegen buik is veel beter. ik heb ook altijd veel meer moeite gehad met een ringsling dan met een gewone doek of mei tai, zelfs na een draagconsult. de ringsling is voor ons pas nu hendig eigenlijk om snel ff een kindje (willekeurig welke van de 2) in of uit te ploppen ff snel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102257277
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:40 schreef Asyniur het volgende:
Mooi Wup! :Y

Tylergirl, niet alle doeken blijven altijd te koop. Maar hoe het zit met de Paisleys kan ik je niet vertellen. Misschien KD wel of wickie?
paisleys zijn opgeneomen in t gewone assortiment dus die zullen wel blijven, al denk ik dat er wel meer variaties gaan komen in de kleuren.
pi_102257336
Ik had de foto van Wickie wel gezien, maar Wies ligt tummy-to-tummy ipv cradle...

Ik weet dat deze houding wordt afgeraden, maar ivm zijn gekruisde beentjes durfde ik de andere niet aan.
Ik zal straks eens proberen om de binnenbaan wat strakker te trekken. Hij viel wel meteen in slaap, dus zo oncomfortabel kan hij nu ook weer niet liggen...
pi_102257430
en met de beentjes in de doek?
pi_102257684
Kun je tummy to tummy niet met de beentjes in de doek doen? Ik weet het niet hoor, roep maar wat ;)
Ik bedoelde met niet 'fijn' in m'n vorige post trouwens wat Simmu beter zegt, dat het afgeraden wordt. Soms kom ik nog steeds niet op de goede woorden.. :')
Fijn dat hij lekker is gaan slapen, heerlijk lijkt me dat weer, zo'n slapend krummeltje tegen je aan.. O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102257827
Ik had ook de beentjes in de doek geprobeerd, want ze eruit vissen is helemaal geen succes. Maar dan zitten de voetjes als het ware voor hem (net zoals wij in kleermakerszit zouden zitten) waardoor hij dus niet met zijn buik tegen mijn buik komt. Of het wordt een hele rare houding voor hem.
Ik had ze tijdens mijn eerste poging wel ontward, dan voel ik ze door de doek heen direct naast zijn billen. Is dat dan goed? Ik had wel het idee dat hij het niet echt prettig vond om zo te zitten. (maar ach, misschien had hij ook honger en was hij het gesjor zat ;) )
pi_102258818
ik draag Liene ook buik tegen buik; en met de voetjes in de doek. Heb wel het idee dat ze dat fijn vindt..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102262222
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:01 schreef Pvoesss het volgende:

Ik leen nu een lennylamb en ik vind hem zo mooi.
Al doe ik eigenlijk geen regenboog doeken

[ afbeelding ]
Helemaal verliefd op die Lennylamb O+ , de staat dus ook op mijn wensenlijstje
pi_102263267
Aoraki, ik vind een ringsling moeilijker dan knopen. Tenminste het vergt een andere vaardigheid, als je dat eenmaal doorhebt is het makkelijk.
Ik draag Wies inderdaad tummy to tummy.

Wij droegen Mette altijd cradle in de ringsling. Ze vond dat heel erg fijn en eerlijk gezegd wist ik toendertijd ook niet dat het minder goed was. Ik zorgde altijd dat ze goed rechtop zat en niet met haar kinnetje tegen de borst.

Misschien weet Macka wat je het beste kan doen met de gekruisde beentjes.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102264005




Hij vind de kinderwagen helemaal niks maar dit vind ie heerlijk. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek nemen :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102265185
Aoraki, ik zag van Webkim dit filmpje op twitter voorbij komen:


Misschien heb je er wat aan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102265354
ik heb hem net bekeken! Heel duidelijk uitgelegd. Ik ga er mee aan de slag.
pi_102267720
Al dat verse draaggrut! O+
Kan niet wachten tot we ook weer zo'n kleintje hebben om te dragen.

Trouwens de nieuwe trend hier in de buurt is op de fiets stappen met je baby in de BB, gezichtje naar voren en je dreumes/peuter in het voorzitje erbij. Ik vind vooral het opstappen zo'n eng gezicht. :o
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102268160
:o in het voorzitje?
pi_102268200
Ja. :o
En dan schampt dat babysnoetje zo net langs dat zitje. ;(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2011 @ 20:32:08 #43
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_102273243
Aoraki, you've got DM ;)

Even algemeen:
Als een baby om aanwijsbare (medische) reden een bepaalde houding heeft, bijvoorbeeld de beentjes voortdurend gekruist, moet je er niet aan gaan trekken. De voorschriften voor ergonomisch dragen zijn prima, en fijn dat ze steeds bekender worden. Maar ze zijn wel gericht op het fysiek van de gemiddelde baby, en sommige baby's zijn buitengemiddeld waardoor wat anders beter kan zijn.

Uiteindelijk moet toch ook met knopen het kind gevolgd worden :D En Aoraki heeft een hartstikke goed moederinstinct :Y
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_102274166
Macka, Thanks! :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:52:54 #45
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102290422
Oeke, wat akelig! :o

Naar aanleiding van de posts en foto's O+ over ringslings, heb ik de mijne (gemaakt door owlet) er weer bijgehaald. Met het filmpje van Webkim vond ik het echt een fluitje van een cent! Mijn manneke is natuurlijk al wel bijna 3 maanden dus wat sterker, maar het lukte ineens.

Mijn fout was ook dat ik die flap ineens hard aantrok, ipv in drie fases. Dat maakt zoveel verschil!
Het is natuurlijk wel asymmetrisch dragen dus lang houd ik het niet vol, met een gewicht van ruim 6 kg, maar voor korte stukjes ideaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102296719
Doekjes te koop!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102297142
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:42 schreef LiedjeBackstage het volgende:

[..]

Helemaal verliefd op die Lennylamb O+ , de staat dus ook op mijn wensenlijstje
Ja mooi zijn ze he? Vooral de bamboe lennylambs zijn erg fijn, al moet ik zeggen dat ik mijn 100% katoenen lennylamb ook steeds meer begin te waarderen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_102301873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:49 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ja mooi zijn ze he? Vooral de bamboe lennylambs zijn erg fijn, al moet ik zeggen dat ik mijn 100% katoenen lennylamb ook steeds meer begin te waarderen.
Ik ben nog aan het twijfelen welke het precies gaat worden, maar tijd zat ;). Kunnen Joris en Floris volgend jaar samen in een draagdoek een dagje Lowlands doen :D (Daar heb ik jou toch gezien TearSong of ben ik in de war?)
pi_102301956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:21 schreef LiedjeBackstage het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het twijfelen welke het precies gaat worden, maar tijd zat ;). Kunnen Joris en Floris volgend jaar samen in een draagdoek een dagje Lowlands doen :D (Daar heb ik jou toch gezien TearSong of ben ik in de war?)
Nee klopt dat was ik! We hebben toen een tijdje staan kletsen bij die stand waar je allerlei dingen op shirts kon laten drukken.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_102312138
Ik ben eigenlijk zoooo stashhappy (echt! Ben zo ingedimd inmiddels, en er mag nog wel meer uit :P) maar toch heb ik net de doek gekocht die ik al zooooo lang wilde...

Zara Tri Green O+ de dame van wie ik hem koop komt hem morgen brengen O+ O+ can't wait!
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:06:17 #51
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102312302
Foooootoooooo Orea!

Wow Oeke! Die Didy vind ik mooi! O+
A grand adventure has begun.
pi_102312602
Morgen aktiefoto 8-) nu alleen nog van internet.. dus google maar!
pi_102313195
ooo Orea die vind ik ook heeeeeeel mooi... benieuwd naar je actiefoto's!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:27:22 #54
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102313286
Ik was dus te lui om te googlen, snap die hint dan. }:| Maarreh, hij is mooi!

Ik heb laatst deze in 't wild gezien en was meteen verliefd:


Zara Tri Brown O+
A grand adventure has begun.
pi_102313372
ja ook heul mooi :) en ik vind stiekem Tri-sugar ook mooi..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102313616
Tri Brown, ook zooo mijn doek O+ O+

Misschien als tri green zo goed bevalt dat ik toch op zoek ga naar tri brown O+

En Keshet, sorry :* morgen aktiefoto's O-)
pi_102313751
En Oek, Zinnober is zooo mooi! Ik zou hem zo graag willen (in maat 6 dan wel.. heb zelfs mijn maatjes 4 eruit gegooid..) maar ik heb ook indio wol natur al, en die is ook heel fijn qua wol O+

En millie kapok O+ zou ik ook graag willen, maar ik ben echt stash happy momenteel.. En heb zelfs teveel :) dus aan mij als koper heb je een slechte... :)
pi_102327273
Ik geloof mijn meest charming foto ever :') maar was net wakker endezo...

Maar, waar het om draait: tri-green! Liefde op het eerste gezicht! En hij draagt ook heel fijn!! O+

pi_102328051
hij is echt mooooi Orea O+

en ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn bondolino nog helemaal niet gebruikt heb... :@ Vind mijn doekjes veel knusser... en ga het liefst voor mijn PP of heeeeel oude ingedragen Riemu..
dus de bondolino is gewoon echt splinternieuw nog... :X
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102398882
Ik heb hier een beco en een ergocarrier te leen van Babybij, en ik heb al besloten dat onze bondolino de deur uitgaat.
De beco heb ik nog niet mee gedragen, maar de ergo heb ik nu al meerdere keren lang aangehad, en geen centje last. Dat is helaas bij de bondolino wel anders. Wat het verschil is weet ik niet, maar bij de bondolino komt er veel meer gewicht op mijn schouders volgens mij.

Ik weet nog dat Groofsken ook zo tevreden was over haar ergo, had ik er maar naar geluisterd :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102511096
Mooie draagkrachtige doek te koop

Keshet tri brown is inderdaad erg mooi, heb hem ook al een paar keer in het echt gezien. Ik blijf er iedere keer even voor stilstaan :@
heb je gezien dat er eentje te koop staat bij de buren?
  donderdag 29 september 2011 @ 14:23:28 #62
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102512779
Nee, dat had ik even gemist.
Ook doordat mijn account daar gaar is en ik steeds m'n wachtwoord moet laten resetten. }:|
A grand adventure has begun.
  donderdag 29 september 2011 @ 15:33:05 #63
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_102515044
Damn ik wil eigenlijk ook een tri-kleurboeitmeniet maar echt geen doekengeld voorlopig :(
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 29 september 2011 @ 21:33:45 #64
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102528857
Oooh JJ, ik wilde een week geleden mijn TRIblue nog verkopen, maar ben toch weer flieft...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102580958
óók hip..




man wat lijkt me dat zwaar! Wel handig tijdens de sinterklaasintocht..dat dan weer wel!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:48:05 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102581694
:D
Het ziet er geen eens comfortabel uit :N
En dan wel nog zo'n meerijplankje achter de kinderwagen :?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:31:04 #67
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_102590419
Vraag me echt serieus af wat er gebeurt als dat kind besluit zich van het plankje te laten vallen....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_102609282
Ok dames, zit een beetje te spitten en ik heb geen idee wat ik nodig heb. Liefst maar één doek/sling/zak of wat dan ook om aan te schaffen voor een langere periode ivm met financieën. Ik dacht dat je vanaf de geboorte het beste een doek kan gebruiken, maar nu lees ik dat je de beco al vanaf de geboorte kunt gebruiken. Is dat echt zo of is een doek toch beter? Ik geef liever één keer goed geld uit aan bijv een beco dan meerdere draagdoeken en later een zak of iets dergelijks. Maar ik wil geen gezondheidsproblemen bij ons kindje veroorzaken. Mijn vent en ik moeten het beiden kunnen gebruiken (hij is nogal lang) en ik heb het nogal snel warm, misschien is dat iets om rekening mee te houden? Graag ook iets wat ik alleen aan/uit kan doen en ergonomisch goed is. Jullie advies please!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:55:05 #69
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_102615769
Isla, ik weet niet waar je woont, maar is er niet een draagdoekenverkoper in je buurt die wel eens een inloopochtend organiseert? Kun je het uitproberen! Want de een zweert bij een beco, terwijl de ander er niet mee weg kan.
Zo kunnen zowel je man als jij testen wat fijn is...
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 17:57:51 #70
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_102617996
Isla, een draagdoek volgt het mooist de lichamen van drager en gedragene, ondersteunt het hoofdje goed (indien goed geknoopt) en past zich aan ieder lijf aan, of het nou kort of lang is.

Er zijn dragers met een baby insert, maar aan zo'n insert kan je vrij weinig verstellen. Daarom raad ik die dragers in het algemeen niet aan als eerste keus voor dagelijks gebruik met een kleine baby.
Ik ben wel erg enthousiast voor dagelijks gebruik over de Storchenwiege Carrier, omdat de baby direct in de drager gaat, je het stuk tussen de beentjes en de lengte van het rugpand heel goed kunt verstellen, en de drager ook klein genoeg kan maken voor werkelijk heel erg kleine baby's.

Als je kind drie a vier maanden is kan het zelf het hoofdje omhoog houden en wordt je keuzemogelijkheid in dragers een stuk groter.
Ik zou voor de eerste drie of vier maanden een doek zoeken (lenen of 2e hands) en daarna gaan kijken naar een goede drager.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_102618497
Macka, kan ik met een hop-tye ook vanaf het begin dragen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 19:10:02 #72
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_102620223
bitterend, ik denk het niet. Heb de Hop-Tye nog niet in handen gehad, maar aan de foto's te zien kan het rugpand minder goed verkleind worden dan dat van de Storchenwiege Carrier. De beschrijving van Hoppediz is ook een beetje vaag, ze hebben het over bruikbaar bij zeer jonge kleintjes vanwege het instelbare been tussenstuk maar zeggen niks over het rugpand.
Een collega draagconsulent van me raadt de Hop-Tye aan vanaf het moment dat je baby in maatje 62 past.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_102620637
Bedankt! dat is duidelijk! zal even de kinderwagen gebruiken voor het begin dan tot dat ze wat groter is :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102687934
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:18 schreef Extraordinare het volgende:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Loopi babycarrier? Mijn man en ik zijn op zoek naar een methode om ons kind veilig te dragen binnenshuis, dus b.v. van boven naar beneden, voor de korte stukjes dus. Mijn man heeft namelijk een verlamde linkerarm, waardoor het noodzakelijk is zijn andere arm vrij te kunnen houden.

Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een voor hem makkelijke manier voor de korte stukjes. Ik ben ook van plan om te gaan dragen, binnens- en buitenshuis, maar voor mij zal het makkelijker zijn om een 'echte' doek zelf te knopen. En voor langere stukken kan ik hem helpen met knopen.

Ik vraag mij af of zo'n Loopi carrier voor hem praktisch is, dus zonder hulp aandoen en dan ons kindje erin leggen. Wij vinden het belangrijk dat hij zonder hulp zelf ons kindje kan verzorgen/verplaatsen.

Ik ben trouwens 27 weken zwanger, dus we hebben nog even de tijd om goed te zoeken!
En inmiddels ben ik bevallen: op zevenentwintig juli is onze zoon Fedde geboren! Ik heb uiteindelijk een ringsling van mister mirko gekocht en tijdens mijn babyshower heb ik van Hoppediz de Das Leichte Kairo (zeg ik dat goed zo?) gekregen. Tevens heb ik van mister mirko de mei tai wraparound.

Mijn eerste ervaring met de ringsling is niet om over naar huis te schrijven, het lukte niet eens om hem er fatsoenlijk in te krijgen! Ik dacht dat de ringsling het makkelijkst te gebruiken was, dus toen heb ik eigenlijk de moed laten varen... En ik lees nu in dit topic dat ik niet de enige ben die de ringsling ingewikkeld vindt! Maar ik heb op 15 oktober een draagconsult bij mij thuis (gekregen voor mijn verjaardag!!) en ik was vastbesloten om vantevoren te gaan oefenen met de Kairo. En zie hieronder het resultaat van de eerste (!) poging! Het is de wrap cross-carry, en geknoopt volgens de instructies die meegeleverd waren bij de doek.

voorkant:


zijkant:


achterkant:


detail hoofdje/nekje:


Ik ben erg tevreden over het resultaat voor een eerste keer knopen, maar:
1. hij zit te laag.
2. het lijkt net alsof het allemaal wat snijdt in z'n nekje.
3. ik kan zelf niet goed op m'n rug knopen.

Nu dacht ik dat punt 1. goed op te lossen is door veel te oefenen en goed strak te trekken. Punt 2 wil ik graag tips en/of feedback. Misschien hoort het zo? En punt 3 wil ik oplossen door de volgende keer de double cross-carry te doen. En dan is waarschijnlijk punt 2 ook direct aangepakt.

Maar misschien hebben jullie nog andere of betere tips?!? Ik ben in ieder geval erg enthousiast geworden. Fedde heeft bijna een uur in de doek gezeten, en hierdoor had ik heerlijk mijn handen vrij en hem toch lekker dicht bij me.
pi_102688137
Hij mag idnerdaad een stuk strakker en een stuk hoger. Je moet makkelijk een kusje op z'n hoofd kunnen geven (ik knoopte zelf altijd nog hoger, m'n navel was vrij). Voor z'n nek kan het fijn zijn om een spuugdoekje of hydrofiel in de band te rollen. In principe ligt hij dan ook tegen jou aan te slapen in plaats van dat z'n hoofdje zo opzij hangt. Voor supergoede uitleg, kijk dit filmpje:

  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:51:11 #76
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_102688170
Een spuugdoekje/moltondoekje onder zijn nekje rollen! Dan zit het nekje een stuk stabieler :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102688584
WupWup en Vlindur bedankt! Hier ga ik mee aan de slag.
pi_102689457
Extraordinare, de doek lijkt wat in je eigen nek te snijden. Je kunt de doek beter iets meer over je schouders uitspreiden. Dat zal ook wel in het filmpje staan.

Je moet de ringsling echt even onder de knie krijgen. En dan nog, er zijn mensen die er nooit vriendjes mee worden. Tussen mij en de ringsling is het daarentegen dikke mik. Ik gebruik hem nog vaak:



Maar er kan niets tippen aan de doek. Die draagt zoveel fijner.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102689693
ik heb Lex gisteren en vandaag gedragen en hij vindt het heerlijk. toch wel weer een beetje geklungel omdat ie als ie huid ruikt, gelijk probeert aan te happen. en dat gaat nogal intens :') prulletje. maar verder is t weer zo fijn O+ Elin riep wel 'Lex eruit, ik erin! O+ '

Extraordinare, je kan ook de doek een beetje over het hoofd trekken, dan zit alles stevig, hoofdje + nekje en je hoeft ook geen rolletjes te gebruiken.
ik zal zo ff mn foto erbij zoeken.
pi_102689820
Webkim heeft onlangs ook een filmpje gemaakt voor de ringsling. Daardoor kan zelfs vriendlief heel goed met de ringsling overweg.



Gisteren even snel de stad in geweest met Wies in de Neobulle Julie, de werkpaard, de stabiele factor. Wat ben ik blij dat ik hem niet heb verkocht.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102689909
Ik vind die ringsling prachtig, wickie. O+ Veel mooier dan de mijne. :+ Gek genoeg krijg ik juist over mijn ringsling de meeste complimenten (in vergelijking met andere doeken/dragers).

Jaa KD, doe eens een foto!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102690660

niet heel erg goede foto, maar t zit als een huis!
pi_102690702
KD foto *O*
Heb je de Paisley al gebruikt?

Claudia, ik ben echt heel blij met deze ringsling, zeker ook omdat hij 60% was afgeprijsd, ik blijf een zuinige Nederlander natuurlijk :+
Maar ik vind jouw ringsling ook erg mooi.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102690903
kijk eens boven je :P
pi_102690992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
niet heel erg goede foto, maar t zit als een huis!
Dat ziet er inderdaad erg comfortabel uit. Fedde ligt nu nog lekker te slapen naast mij, maar als hij wakker wordt en rustig is, gaan we het nog een keer proberen met alle tips! Ook het filmpje van Webkim was erg duidelijk.
pi_102691110
je zet Fedde gewoon wat lager in de doek (dus je trekt de middenstrook gewoon op tot het bovenste puntje van zijn hoofd, daarna knoop je de banden strak over hem heen en allee de band die je over zijn hoofdje doet ter versteviging, knoop je ietsie losser
pi_102691168
en geen woord over de enorme langlaufpoten van mijn zoon :P die hebben t zelfde formaat als zijn vingers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*trotskijkt* :P
pi_102691375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:59 schreef Kleurdoos het volgende:
en geen woord over de enorme langlaufpoten van mijn zoon
Ik zou niet durven! ;)
pi_102703456
Tadaaa!

Voorkant:


Detail:


Dit is al een stuk beter, en dankzij het filmpje van WupWup (Webkim)... Ik ga de komende dagen zoveel mogelijk op deze manier dragen om het écht onder de knie te krijgen. Op deze foto's zie je de tweede keer dragen van vanmiddag. Op dit moment zit hij er voor de derde keer in vandaag. Hij ligt heerlijk te knorren O+ , maar ik had de 'bovenste' band (de horizontale band die bovenaan bij z'n hoofdje en nekje zit) deze keer wel wat strakker moeten doen. Maar hé, aldoende leert men! In ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken. Ik geniet altijd zo van dit topic, al die mooie doeken en mooie kindjes!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:17:37 #90
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102708407
Extraordinaire, wat leuk! Je kindje (mooie naam trouwens!) ligt er heerljk bij zo. Ik heb ook echt even moeten oefenen met het straktrekken, maar inmiddels gaat dat meestal goed, al heb ik nog steeds soms goede knopen en minder goede knopen.
Met publiek knoop ik wel, maar dan vaak te vlug en dan is het niet zo keurig als wanneer ik alleen ben.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:36:15 #91
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102709540
Ik ben ook al flink aan het oefenen met m'n Girasolletje en babypopje _O- ! Ik heb wel wat tijd nodig om echt netjes te knopen, maar dat zal hopelijk naar mate ik het vaker doe, wel sneller gaan.

En wat hebben jullie toch allemaal een mooie foto's O+ !
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:38:57 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102709710
Nts, welke girasol heb je? Jij kwam zaterdag ook toch?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:40:51 #93
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102709840
ooooo KD wat moooooooi en lief!!!

en Wiesje in RS bij papa... *smelt*

O+ O+ O+ O+ O+

en ooooo nog een prulleke; extraordinaire; zo zit je mini idd al veeeeel mooier! O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102710022
Oké even een vraag.
Wij gaan als t goed is in januari richting Thailand. Op sommige plekken is een buggy dan niet handig (zie je me al gaan door de jungle :P).
Nou lijkt t me handig floris dan op mn rug te kunnen doen, maar wat is wijsheid, doek of drager? Als in: wat is prettiger met de warmte?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:44:40 #95
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102710137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:38 schreef Takkembah het volgende:
Nts, welke girasol heb je? Jij kwam zaterdag ook toch?
#35 maatje 6!


De 15e was toch de draagmeet? Of zit ik er nu een week langs te kijken :@ ?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:54:12 #96
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102710743
Nee, is inderdaad de 15e, ik loop gewoon een week voor :')

Zonnetje, thailand!!!!! Vette SHITTTTZEL! Ik heb Seth in Toscane zowel in MT als in mijn Calin Bleu gehad, de calin bleu was daar prima voor, maar droeg met de lange stukken NIET zo fijn als de MT. De Bondolino vond ik echt te heet.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:54:59 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102710788
Oh NTS me LOVES die Girasol <3
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102710900
Ja tis nog niet helemaal zeker, maar eigenlijk heb k al bedacht dat ik daar weer heen wil O+
Maar ach alvast info inwinnen kan geen kwaad :)
Ik wil m vooral op mn rug hebben, hij is dan natuurlijk 1,5 al.
pi_102710922
Oh en nts, mooie doek!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:01:19 #100
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102711194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef Takkembah het volgende:
Oh NTS me LOVES die Girasol <3
Zal ik em meenemen volgende week? Mocht je em irl ook mooi vinden, dan mag je em van mij wel een aantal weekjes lenen hoor! Onze draak blijft hopelijk toch nog wel even in Hotel Mama rondhangen!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:03:39 #101
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102711361
Uiteraard ga je um meenemen!!! Ik ben benieuwd!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:19:17 #102
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_102712376
Oh damn die girasol!!!! Ben de laatste tijd helemaal verliefd aan het worden op donkere doeken! Al in winterstemming ofzo :?

En de 15e....... Zin in!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:44:31 #103
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102713904
JJ op de Ellevillsite: Zara Black <3 <3
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102714021
Die heb ik :@
pi_102717254
Vandaag Ko weer eens op mijn rug gehad in de Boba.
Al 3 maanden niet vanwege misselijkheid. :')
Hij vond het heerlijk, moest echt een beetje pruilen en huilen toen hij eruit moest. O+

Maar nu gaan we volgende week op vakantie en P. wil graag zijn doek meenemen, een maat 7. Aangezien we travel-light moeten toepassen, wil ik Ko ook op de rug dragen met zijn doek. Maar wat is nou een hele fijne knoop als je ook zwanger bent? Ik ben dan 16-19 weken zwanger.
Iemand ervaring? En filmpjes? Dan kan ik nog even oefenen voor we gaan. :D

Of misschien moet ik mijn indio jade ook meenemen, lekker luchtig. Dat is een maat 4.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 oktober 2011 @ 07:59:13 #106
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102722586
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:44 schreef Takkembah het volgende:
JJ op de Ellevillsite: Zara Black <3 <3
Oooooh die is moooooooooooooooooi!

Ik ben zowiezo wel een zwart/grijs typje O+ ! Maar ik heb besloten om het nog maar even bij één doek te houden, stel je voor dat onze draak niet gecharmeerd is van het draagconcept... zit ik daar met al die doeken...
pi_102723037
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:40 schreef oeke het volgende:
Vandaag Ko weer eens op mijn rug gehad in de Boba.
Al 3 maanden niet vanwege misselijkheid. :')
Hij vond het heerlijk, moest echt een beetje pruilen en huilen toen hij eruit moest. O+

Maar nu gaan we volgende week op vakantie en P. wil graag zijn doek meenemen, een maat 7. Aangezien we travel-light moeten toepassen, wil ik Ko ook op de rug dragen met zijn doek. Maar wat is nou een hele fijne knoop als je ook zwanger bent? Ik ben dan 16-19 weken zwanger.
Iemand ervaring? En filmpjes? Dan kan ik nog even oefenen voor we gaan. :D

Of misschien moet ik mijn indio jade ook meenemen, lekker luchtig. Dat is een maat 4.
Hoe zwaar is Ko-tje? En waar gaan jullie heen?

Ik vind zelf nu de muppet wat zwaarder wordt (+12 kilo :P) de Double Hammoch echt het fijnst.. Alleen als het heel warm is is dat misschien wat te veel stof om je heen? De Rucksack blijft ook een fijne maar niet echt voor lange stukken. En de BWCC verdeeld ook het gewicht prima op je borstbeen :)

Jullie kunnen niet allebei met de Boba dragen? Die is licht en compact?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:48:32 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102723288
oeke, ik zweer bij torso dragen. :Y
pi_102724026
Asy, dat weet ik, dat jij dat fijn vindt, dat is nu net de enige knoop waar ik niet aan moet denken. :D
Ik weet niet zo goed waarom trouwens.

Orea, hij is nu ong 14 kilo. We gaan naar Turkije, rondreizen met het OV.
We nemen de buggy ook mee, maar ik ben gewoon geen buggy-fan. Zeker niet in smalle straatjes enzo.
Ik vind het ook gewoon fijner als Ko ook iets kan zien ipv benen en stenen. :P
Misschien moet ik de Boba ook maar inpakken.
P. houdt alleen niet van de Boba, die zit niet zo lekker bij hem en hij draagt liever met een doek. :D
We nemen 2 rugzakken mee, en de mijne is niet zo groot, vandaar dat ik het liefst maar 1 drager mee neem. Of mijn Jade dus en die ook als dekentje etc gebruik. Maar goed, die is te kort voor de DH en de rucksack.
Of misschien toch maar mijn Pfau 6. :P

Oh god, je wordt er ook niet besluitvaardiger van he? Als je zwanger bent. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102724086
Ohja, en dat ik niet weet of die band van de Boba nou zo lekker zit naarmate de buik groeit...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:35:49 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102724261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:27 schreef oeke het volgende:
Asy, dat weet ik, dat jij dat fijn vindt, dat is nu net de enige knoop waar ik niet aan moet denken. :D
Ik weet niet zo goed waarom trouwens.

:D
Ik vind het fijne dat hij over je borst(en) gaat en onder je buik. Het meeste gewicht zit op je heupen. Als je geen bekkenproblemen hebt, kun je dat uren volhouden ;)

Overigens was ik ooit ook erg sceptisch over torsodragen. :Y
Dat ging ik dus echt niet doen. Maar ik was op een gegeven moment in een fase waarop ik allerlei knopen ging uitproberen en toen bleek ik die het fijnste te vinden :D
Maar goed, dat ben ik ;)
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 09:43:50 #112
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_102724495
oeke, heb je de SHBC al eens geprobeerd? Kan ook met oudere kinders.
En ivm de buik O+ kan de rücksack met tibetaans afwerken fijn zijn.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_102725096
@Asy, het is den ik ook de gevoeligheid van de borsten op het moment, en het idee dat ze platgedrukt/naar beneden gedrukt worden. Maar misschien gewoon eens proberen. :Y
Ik heb gelukkig geen bekkenlast momenteel.

@Macka, dat ziet er wel fijn uit inderdaad. Met een maat 6 denk ik? Met een 4 waarschijnlijk niet te doen?
En ik denk dat je met een groter kindje wel de doek onder de beentjes doorhaalt om dat kruis te creeeren, niet waar? Hij legt de flappen nu gewoon over het kindjes benen heen namelijk.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102725321
Oek, wanneer vertrekken jullie? Ik heb nog een paar dunne maatjes 6 (ook met linnen) mag je er wel één van lenen... PM maar als je interesse hebt :)
pi_102726754
Ik zou ook zeggen tibetaans afknopen, dan heb je geen druk op je buik. Double hammock schijn je ook zo te kunnen afknopen.
pi_102727060
Lief Orea, maar iets teveel drukte in mijn hoofd om die te lenen. Ik moet het wel redden met mijn stashje. ;)

Ik ga vanmiddag even oefenen met die knopen. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 12:06:20 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_102729102
oek, voor SHBC zelfde maat gebruiken als die je voor de FWCC pakt. Ik spreid de band die onder het achterwerk doorgaat altijd verder uit over achterwerk en deel van het rugje heen. En de schuine flappen inderdaad tussen de beentjes door.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:14:35 #118
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_102770552
Takkembah ik ga niet kijken op de site, ik doe het echt niet!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_102806345
Asy, bij het torsodragen, hoe zorg je dan dat de doek niet te laag over het lijf van Harry zit? Ik ben wat aan het stoeien geweest en vind het wel fijn dragen heb ik gemerkt. Maar ik krijg de doek niet zo hoog dat Isabel haar armen vrij heeft, en ze er bij het achterover hangen toch niet bijna uitkiept :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102807869
Heb je hier wat aan?



Webkim doet het anders:

En hier nog een andere manier:

Die laatste had ik zelf mee geoefend, maar die bovenband bleef nooit daar zitten bij mij :')
pi_102808980
Die laatste had ik ook al bekeken idd, en ook een ander filmpje van Webkim.. Maar in die filmpjes doen ze het beide met een pop, en niet met een beweeglijke dreumes. Ik zal de rest nog eens bekijken. Dank je!

-edit- ze doen het allemaal met een shortie.. die heb ik nie. Ik deed het zoals op het laatste filmpje met mijn calin blue.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:11:36 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102809001
Morretje, ik heb in het begin altijd gezorgd dat Harry's handen wel binnenboord zaten. Hij haalde ze zelf er wel uit. Andere optie is de doek tot zeker onder haar oksel te trekken en dan echt heel erg strak aan te trekken.
Tegenwoordig ben ik wat slordiger en zit de doek ook wel vaker halverwege Harry's rug, maar omdat de rest strak zit en er een kruis onder zijn billen zit, kan hij er echt niet uitvallen. Ook niet als hij helemaal achterover gaat hangen (wat hij wel eens doet).
Ik knoop eigenlijk altijd op de manier zoals op het onderste filmpje van Wupwup.

Ik heb met korte doeken wel eens zo geknoopt als de bovenste 2 filmpjes van Wup, maar dat vind ik toch wat griezelig. Het zit wat losser en omdat Harry heel veel beweegt en wiebelt, gaat het voor mijn gevoel steeds losser zitten.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:12:22 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102809033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:10 schreef Morretje het volgende:
Die laatste had ik ook al bekeken idd, en ook een ander filmpje van Webkim.. Maar in die filmpjes doen ze het beide met een pop, en niet met een beweeglijke dreumes. Ik zal de rest nog eens bekijken. Dank je!
Zal ik even een filmpje maken met een beweeglijke dreumes? ;)
Monumentje dan...

ow en mijn welgemeende excuses voor half Limburgs-half Nederlands. Ik was tegen Harry aan het praten en toen bedacht ik opeens dat ik natuurlijk wel even moest zeggen wat je moest doen etc. Zwanger enzo 8)7 Ik denk dat het wel te volgen is en als het niet zo is dan hoor ik het graag en dan maak ik een nieuw filmpje in keurig Nederlands ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door Asyniur op 07-10-2011 15:46:00 ]
pi_102810761
Zoveel Limburgs hoor ik nie heur! ;)

Ik oefen nog even, dank je wel. Misschien laat ik Ravage even filmen, kun je zien wat ik nie goed doe...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:34:46 #125
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102818671
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:00 schreef Morretje het volgende:
Zoveel Limburgs hoor ik nie heur! ;)

Ik oefen nog even, dank je wel. Misschien laat ik Ravage even filmen, kun je zien wat ik nie goed doe...
gans...uh...helemaal :P

Maar het is net als andere knopen, gewoon een kwestie van oefenen :Y
En goed de doek onder de billen frotten. Echt tussen jouw rug en Isabels buik zal ik maar zeggen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:18:49 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102823272
ik heb nog een mooie foto, speciaal voor Asy gemaakt:
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102823297
Mauw poesje :D O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:24:54 #128
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102823535
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:19 schreef WupWup het volgende:
Mauw poesje :D O+
deze foto is gemaakt op 1 okt om kwart over zeven oid :P de dag dat ik vrijwillig om half zeven onder de douche stond om naar de wbw te gaan _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102823779
Filmpje gemaakt...

Ik vind het vooral lastig om de doek hoog op haar lijf te krijgen, ze blijft ook niet zo mooi liggen als Harry :P Maar goed, ze is ook niet gewend zo geknoopt te worden..

Oh, en foto's van een eerder knoopmoment vandaag:



Kijk eens in de spiegel schat:

I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102824080
Ik heb ook een torsofilmpje met een lange doek zag ik net, hoewel ik het tegenwoordig anders zou doen. Als je je kindje met doek en al op je rug brengt (supermantoss) zit de doek vanzelf al mooi hoog in de oksels en op de rug. Sveelhandiger. :)
Hardloper.
IG @webkim
pi_102824286
Ja, jouw filmpje had ik al gezien vanmiddag.

Ik raak in de knoop als ik met doek supermantoss doe :D :@ Ik blijf nog ff oefenen, dit lijkt me nml wel een fijne. Op m'n schouders kan ik niet veel hebben, heb ik gemerkt. (Kwartje viel traag... :P )
Ik vond de ergo ook veel fijner dragen dan mijn Bondolino, en dat zat em mede in het feit dat de ergo veel meer op m'n heupen/bekken steunde, ik had geen gewicht aan m'n schouders hangen daarmee.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102824306
Morretje, wat Asy zegt, het is idd een kwestie van oefenen. Wat mij opvalt:
- ze mag zelfs nog wel wat lager op je rug
- je krijgt de doek gelijk in het begin niet tot in de oksels, dat zou je kunnen oplossen door met een supermantoss te beginnen
- idealiter zijn de knietjes hoger dan de billen. hoe mooier je kind in het buideltje zakt, hoe minder het ook kan gaan hangen
Hardloper.
IG @webkim
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:44:03 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102824436
ik heb btw één vraagje, ik las ergens dat als je heupdraagt, je je kindje afwisselend links en rechts moest dragen. Geld dit ook als je een hele enkele keer heupdraagt? ik heb voor mijn gevoel namelijk geert liever links dan rechts, aangezien ik zelf rechts ben, en dan weinig meer zou kunnen doen denk ik ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102824521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:41 schreef Webkim het volgende:
Morretje, wat Asy zegt, het is idd een kwestie van oefenen. Wat mij opvalt:
- ze mag zelfs nog wel wat lager op je rug
- je krijgt de doek gelijk in het begin niet tot in de oksels, dat zou je kunnen oplossen door met een supermantoss te beginnen
- idealiter zijn de knietjes hoger dan de billen. hoe mooier je kind in het buideltje zakt, hoe minder het ook kan gaan hangen
- Lager ja? Ik dacht hoger.. :P Ok, neem ik mee in de oefening.
- nee, klopt, mijn armen rijken niet zo ver. Ik ga oefenen met supermannen
- mja, dat wist ik wel, maar deed ik niet zo goed he.

Dank je voor je tips!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102825118
Echt torsodragen doe je op je kont. :D Maar kontdragen, dat klinkt niet he? :+

DJMO, die afwisseling is belangrijk als je veelvuldig heupdraagt, omdat je anders je lijf ongelijkmatig belast. Voor een enkele keer maakt het niet uit.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:11:17 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102826079
Morretje, wat Kim zegt: lager: ze leunt op je kont uiteindelijk :Y
Probeer eerst alleen de bovenrail strak te trekken (handvol). Als je die strak vasthoudt, kan ze niet meer van je rug af. Dan ga je de doek tussen jouw rug en haar buik proppen. Probeer haar benen om je middel te krijgen.
Woon je in de buurt? Dan mag je best eens een keertje langs komen hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:42:46 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102836393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:56 schreef Webkim het volgende:
Echt torsodragen doe je op je kont. :D Maar kontdragen, dat klinkt niet he? :+

DJMO, die afwisseling is belangrijk als je veelvuldig heupdraagt, omdat je anders je lijf ongelijkmatig belast. Voor een enkele keer maakt het niet uit.
thnx!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102836402
Webkim en Asy, dank voor de tips.

Asy. volgens mij woon jij onderin NL, ik woon in de bovenste provincie, dus niet echt in de buurt.. :P

We oefenen nog ff door ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102837996
Mijn moeder en ik hebben van mijn doek 2 x een ringsling gemaakt (wat is eigenlijk het meervoud van ringsling?) Er bleef een stukje stof over en mijn moeder heeft van die stof (en van het zakje wat erbij zat) een jasje gemaakt. Sofie heeft nu een uniek jasje


*poef* nu is het weg
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:07:55 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102839277
DJMO, ik ben helemaal vergeten te reageren op jouw foto, maar heel erg leuk! O+

Leuk kaatjejannie!
pi_102840338
Wat een geweldig leuk jasje!
pi_102856866
Wat vreselijk cool KJ!! O+ Staat haar goed zeg :Y

Ik had muppet vanmiddag in een sort of torso knoop achtig iets (ik wilde bwcc doen, maar toen ik de knoop voor had gemaakt zat ze al zo lekker, dat ik de banen daarna achterlangs onder-boven haar knietjes heb gedaan en het zat echt fijn!! O+)

Het doet alleen niet heel veel goeds voor de toch al veel te grote voorgevel :')
  zondag 9 oktober 2011 @ 00:11:54 #143
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102860692
Vanavond een draagjas/vest in elkaar geknutseld, zal morgen wel een actiefoto maken.

En ben ik nog welkom op de draagmeet volgende week? Had het een tijdje geleden gevraagd, maar niet echt een reactie op gekregen.
pi_102870127
Tuurlijk ben je welkom. :)
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:54:54 #145
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_102870868
Fijn! Dan ben ik er dus volgende week bij!
  zondag 9 oktober 2011 @ 13:15:56 #146
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102871630
Ik kom toch maar alleen :(... Manlief heeft, zonder even te overleggen, besloten dat zaterdag de dakpannen gelegd gaan worden, dus er mot iemand thuis zijn...
pi_102910608
Onze sort of torso knoop! Ze zat in elk geval heel lekker en ik vond het zelf ook fijn dragen! Het zag er aan de voorkant alleen echt niet uit, maar ik had hem ook in BWCC knoop zeg maar, en die is sowieso niet charmant :')

  maandag 10 oktober 2011 @ 15:09:35 #148
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:05:33 #149
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_102968535
hi draagdoekdames! Voor ik zwanger was keek ik wel eens in dit topic en leek het mij zo leuk als ik zelf een kindje had om ook te gaan dragen O+

Nu ben ik dan inderdaad zwanger en leek het mij leuk om alvast een doek te kopen/kado te vragen. Maar welke? ik zie door de bomen het bos niet meer (rekbaar/niet rekbaar/welke lengte?)
Hebben jullie een goede tip?
pi_102969248
Mijn tip is vooral allereerst kijk eerst naar wat je heel mooi vind.
Maak een top 5 van die doeken en kom hier ervaringen vragen, diktes, zomerdoek, winterdoek.
En zo kan je al een beetje afstrepen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:06:30 #151
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_102972485
thnx voor je reactie Pvoess! Heb je misschien een tip voor een website/webshop waar ik wat verschillende soorten kan bekijken?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:19:40 #152
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102973340
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:16 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn tip is vooral allereerst kijk eerst naar wat je heel mooi vind.
Maak een top 5 van die doeken en kom hier ervaringen vragen, diktes, zomerdoek, winterdoek.
En zo kan je al een beetje afstrepen.
Goede tip inderdaad! Zo heb ik het wel aangepakt iig! En in deel 92 of 93 geloof ik staan wat overzichten van mensen hier.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:51:44 #153
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_102975803
ah dan ga ik daar eens kijken!
pi_102977747
Klavertje : ik vind babybij een hele goede site met goede uitleg :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102989071
En ik koop ook heel graag bij http://slings-and-things.nl/
Daar geeft ze ook aan hoe een doek voelt. Of bijzonderheden.
pi_102991071
Woei. Ik geloof dat ik echt eindelijk stashhappy ben.. Heb zojuist de laatste doek gekocht die ik zooo graag nog wilde (Neobulle Simon, nu voor ¤ 50 incl. verzenden bij S&T :D mega korting ivm WBW! (world babywearing week)....)

*)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 17:38:14 #157
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103004421
Kijk uit wat je zegt Orea >:) Er komt vast wel weer eens een Didy ofzo uit die je wilt hebben.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103004471
:D!

Ik ben een beetje Didy moe... :@ vooral de prijzen die steeds verder oplopen voor een doek...
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 17:46:02 #159
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103004650
Oplopende prijzen bij nieuwe doeken zal de komende tijd vast bij meer merken voorkomen, vanwege de dramatische katoenoogst en -schaarste.
Voordeel is wel dat door minder nieuwe doeken al die doeken die nagenoeg werkeloos bij mensen in de kast liggen weer eens gebruikt gaan worden :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103004990
:Y

Daarom gaat er hier ook nog wel weer meer uit.. Mijn ideaal zou zijn een stuk of 5 doeken houden :P maarja, welke dan :?

Heb nu heel veel geprobeerd (nog lang niet alles maar wel wat ik wilde proberen) en de meeste die ik nu heb zijn wel heel erg fijn...

Dillema's dillema's...
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:29:31 #161
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103008469
:W

Ik ben op zoek naar een draagzak (voor mn dreumes) met een klik-systeem. Bestaan die en hoe heet die?

:*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_103008615
Je hebt de Manduca, De Boba, De wompat. en nog genoeg andere.
Ik vond de Boba heel erg fijn, en ik heb nu net de manduca gekocht

  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:56:28 #163
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103013529
Dankje pvoes :*
Er zijn zeker geen goedkopere zakken/doeken die goed en stevig genoeg zijn voor 'n dreumes?

Verkoopt er niemand zoiets :P ?
Ik zit zelf te denken aan de Boba, ziet er comfi uit O+

[ Bericht 41% gewijzigd door kitty_hello op 12-10-2011 21:06:34 ]
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:10:14 #164
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_103014300
Je zou ook zelf een mei tai kunnen maken, is weliswaar geen klik systeem, maar wel heel makkelijk ik gebruik
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:19:28 #165
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103018541
JJ ik heb een zelfgemaakte mei tai, maar vind het knopen best lastig en 't lukt in mn 1tje niet :P
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_103021923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:39 schreef Orea het volgende:
:D!

Ik ben een beetje Didy moe... :@ vooral de prijzen die steeds verder oplopen voor een doek...
en ze worden er ook niet mooier op :(

echt, labyrinth en die draken en dan die gestoorde hanennogwattes (uitgekomen op lex zijn geboortedag ;( )
pi_103027049
Die snap ik ook niet die labyrinths... En dan nu in 2 nieuwe kleuren :?

Jij bedoeld die houndstooth? Vreselijk :')
pi_103027098
http://www.blozekriekske.nl/index.php/cPath/43_41
Hier zijn de boba's 2G in de aabieding
pi_103027545
Ik faal best hard :')

Dat komt net deze uit met wol en ik vind hem mooi :o

Maarja iets met kansloos enzo :') want ik heb er nog niet genoeg :')
pi_103043582
oh ik verander mijn mening, de manduca new style zijn echt veel fijner dan de boba O+ O+
  † In Memoriam † donderdag 13 oktober 2011 @ 20:23:30 #171
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103049565
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:56 schreef kitty_hello het volgende:
Dankje pvoes :*
Er zijn zeker geen goedkopere zakken/doeken die goed en stevig genoeg zijn voor 'n dreumes?

Verkoopt er niemand zoiets :P ?
Ik zit zelf te denken aan de Boba, ziet er comfi uit O+
Ja hoor, er zijn iemanden die zoiets verkopen ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103049642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:20 schreef Orea het volgende:
Ik faal best hard :')

Dat komt net deze uit met wol en ik vind hem mooi :o

Maarja iets met kansloos enzo :') want ik heb er nog niet genoeg :')
die is idd mooi O+
pi_103051986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:23 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja hoor, er zijn iemanden die zoiets verkopen ;)
Meerdere iemanden zelfs. :)
*kuch*
Hardloper.
IG @webkim
pi_103053644
:D
Vertaling: zoek maar op draagkrachtig en/of babybij ;)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:30:45 #175
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103069368
Dag dragende mama's! Ik heb nog nooit een draagdoek gehad, maar voor mijn tweede zoontje zou ik er graag eentje aanschaffen.

Hebben jullie ervaringen met deze?
http://www.draagdoek.nl/bykay-draagdoeken-c201.html

Hij lijkt me wel behoorlijk idiot-proof namelijk :P. Niet te duur ook.

Mijn zoontje wordt wel in de winter geboren (eind jan/begin feb). Moet ik daar dan echt rekening mee houden met de doek, of kunnen ze ook gewoon met jas aan onder de doek?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:38:37 #176
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103069569
Een rekbare doek is fijn, maar wel alleen voor de eerste paar maanden, vind ik. Nar een maand of 5 is het prettiger om te dragen met een geweven doek. Dat kan eigenlijk ook vanaf de geboorte prima, maar sommige geven de voorkeur aan dat zachte van een rekbare in het begin.

Ik heb er overigens nog wel zo eentje (van die site) te koop in Petrol, mocht je hem willen overnemen dan PM me maar.
pi_103069824
De bykay is net zo idiot proof als elke andere doek, dus daar hoef je een geweven doek (bijv girasol of didymos) niet voor te laten.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:58:37 #178
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103070170
Ah dank voor jullie reacties :). Juud79 ik ga je ff PMen.
pi_103198920
Dames, ik mag een draagdoek uitzoeken als kadootje voor J. Nu zie ik bij Slings and Things de Zara en jade van Ellevil. Welke doek zouden jullie aanraden? Ik heb al een Didymos ultra marin.
pi_103199940
Dat is heel persoonlijk Jipster. Een jade heeft meer bounce dan een Zara. Ik vind zelf Zara prettiger, omdat die blijft zitten zoals je knoopt. Jade zakt wat meer uit. Maar er zijn ook veel draagsters die juist een jade fijner vinden.
pi_103200084
Kan ik een mei tai gebruiken voor een baby van 3 maand?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103200357
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:22 schreef WupWup het volgende:
Dat is heel persoonlijk Jipster. Een jade heeft meer bounce dan een Zara. Ik vind zelf Zara prettiger, omdat die blijft zitten zoals je knoopt. Jade zakt wat meer uit. Maar er zijn ook veel draagsters die juist een jade fijner vinden.
Dit had ik kunnen posten zo :D

En Menicole ja dat kan, maar hangt ook wel van de afmetingen van de meitai af hoe goed dat werkt :)
pi_103201532
huu ik had lex nu voor lange tijd in de doek, maar volgens mij vond ie t heul niet leuk zo met zijn beentjes buitenboord.. dus toch maar weer pootjes in de doek.. apart hoor, hij is in heel veel dingen zo anders dan Elin
pi_103212287
Hier ook heel erg verschil met dragen (en veel andere dingen).


De manduca O+ O+
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:19:36 #185
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_103220072
Oehhhh pvoesss die is mooi!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_103241847


jeuzes didy's nieuwste
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:58:15 #187
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_103242043
Ik O+ polkadot, maar deze heeft voor mij een hoog theedoek gehalte....
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:13:02 #188
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103242541
Wanstaltige doek.

Wellicht moet ik hem dragend zien? Maar OMG...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:49:02 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103247091
Oe die is echt lelijk... bleuhhh...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103249034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:58 schreef Juud79 het volgende:
Ik O+ polkadot, maar deze heeft voor mij een hoog theedoek gehalte....
+1

Is er hier iemand die gedragen heeft met een ergo en een wompat en me het verschil kan uitleggen in comfort?
(Ja, ik twijfel nog even door :') )
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:54:33 #191
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103251394
Morretje, ik heb laatst de ergo geprobeerd en de Wompat afgelopen weekend. Heel kort maar, maar qua draagcomfort niet veel verschil. Maar de Wompat is O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103251683
Ja nou dat dus.
De bondolino is echt niet comfortabel meer, dus op zoek naar wat anders. Ergo beviel hier beter dan de beco, dus ik besef me dat er verschil in zit. Durf dus niet zomaar een wompat bestellen omdat ik em mooi vind.
(Ik zou ooit eens bij Orea passen maar dat ging niet door en voorlopig kan ik echt niet zomaar naar Almere, ik heb geen auto meer door de week en in het weekend druk met verbouwen.)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:02:48 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103251993
Misschien zijn er nog meer mensen met een Wompat in de buurt???

De Bondo wil ik ook vanaf. Maar ML draagt het er meeste mee dus die heeft er een beetje veto op. Maar als ie draagt, moet ie constant de banden vasthouden, en dan zegt ie: "Nee draagt heul lekker" :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103252123
Ja gek he? Ik vond em in het begin echt heel fijn, op wat rare pijntjes in 1 schouder na.
Maar goed, ik weet nu dat het anders kan. Wompatters in de buurt zijn er bij mij niet bekend. Zoveel OUD-ers zitten er niet in de prov Groningen/ Drenthe die ook met SSC dragen volgens mij..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:35:41 #195
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_103254264
He, is de bondo niet meer tof?

Het lijkt mij juist de enige fijne omdat ik altijd ruzie heb met de gespen en klikkers in andere systemen die onder mijn oksels prikken.

Wat is er met de banden dan?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_103267927
Nu ik met de ergo heb gedragen ben ik erachter dat de bondolino niet echt op mijn romp rust, maar aan m'n schouders hangt. En dat voelt bij langer dragen echt niet tof meer met 10 kilo..
Dat van die gespjes die in je oksel prikken herken ik ook wel, maar volgens mij hebben niet alle SSC's daar gespjes? Ben even kwijt of de ergo dat heeft trouwens :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103323096
Foto's van dragen in verschillende landen en tijden: http://vi.sualize.us/rosapomar/babywearing/?page=1
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:42:48 #198
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103368138
Ik heb Larissa gisteren gedragen toen ik met mijn moeder naar de markt ging. Het was voor het eerst dat ik haar echt lang droeg (anderhalf uur), dus best spannend allemaal. Met het knopen stond mijn moeder zenuwachtig te kijken of het allemaal wel stevig/veilig genoeg was :P

Nu moeten jullie weten dat Larissa een vrij 'pittig' dametje is, ze wil heeeeel veel, maar kan nog niet zoveel op haar leeftijd (5 maanden) en dat merk je aan haar.
Ze heeft daarbij ook nog last van het doorbreken van haar tandjes, dus ze was best onrustig gisteren.

Maar goed: we gingen naar de markt, en Larissa zat heel rustig om haar heen te kijken (al totaaaaal anders dan hoe ze normaal in de kinderwagen bijv. is). Na een half uurtje is ze in slaap gevallen, en ik denk dat ze zo een half uur/ 3 kwartier tegen mij aan heeft geslapen O+

Toen wij eenmaal thuis waren en ik Larissa uit de doek haalde, was het hele onrustige in 1 klap weg! Lachen, chillen en geen gehuil uit frustratie meer.

Vandaag zag ik mijn moeder weer en die heeft schijnbaar de hele avond en ochtend zitten malen. Ze was namelijk vastbesloten dat ik Larissa voortaan als ik thuis was op mijn rug zou dragen zodat ik kan koken en schoonmaken met haar :+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:53:01 #199
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103368551
Mooie foto's Wup!

Wat een mooi verhaal TT! O+
A grand adventure has begun.
pi_103381698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:33 schreef WupWup het volgende:
Foto's van dragen in verschillende landen en tijden: http://vi.sualize.us/rosapomar/babywearing/?page=1
Da's pas dragen! :o

pi_103381781
Er zijn trouwens theorieën over dat deze manier van dragen niet goed is voor de ontwikkeling van de hersenen. Iets met zuurstoftoevoer.

  zondag 23 oktober 2011 @ 10:16:07 #202
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103444279
Ben ik weer :P
Ik mag voor kerst een draagzak uitzoeken van mn lief O+ en nu ben ik de boba carrier tegengekomen. Wat zijn jullie ervaringen hierover?
Is er toevallig hier iemand die er 1 te koop heeft? :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:38:22 #203
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103444598
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:04 schreef Morretje het volgende:
Nu ik met de ergo heb gedragen ben ik erachter dat de bondolino niet echt op mijn romp rust, maar aan m'n schouders hangt. En dat voelt bij langer dragen echt niet tof meer met 10 kilo..
Dat van die gespjes die in je oksel prikken herken ik ook wel, maar volgens mij hebben niet alle SSC's daar gespjes? Ben even kwijt of de ergo dat heeft trouwens :P
Dat dus inderdaad! Hier blijft ML stug volhouden :') Maar hij zal merken dat de Bondolino binnenkort tijdelijk vermist is en dat er dan een andere drager ligt :D

Kun je niet ook een Wompat later maken zonder gespen? Dus met gespband om taille, maar de rest als een Wallabi? Dat zou hier de uitkomst zijn...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103444856
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:16 schreef kitty_hello het volgende:
Ben ik weer :P
Ik mag voor kerst een draagzak uitzoeken van mn lief O+ en nu ben ik de boba carrier tegengekomen. Wat zijn jullie ervaringen hierover?
Is er toevallig hier iemand die er 1 te koop heeft? :)
Hoe oud is je kindje? De Boba is in principe een peuterdrager, dus geschikt vanaf 1jaar ongeveer. Mijn (kleine) kleuter van 4,5jr gaat daar nog prima in. Wij gebruiken hem al een jaar of 2 met veel plezier.

De nieuwste Boba schijnt wel voor babies te kunnen, maar ik weet niet hoe handig dat is.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:06:41 #205
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103445212
De dame is 20 maanden :) Boba carrier, is dat dan een nieuwe, het zou wel fijn zijn als er een beeb komt dat die gedragen kan worden, maar voor nu gaat het om de dreumes.
Hoe zit het met de banden, kan er ook door een wat vollere volwassenen mee gedragen worden? En gaat het stellen makkelijk, ikzelf ben vrij slank en manlief iets voller en die wil ook graag gaan dragen O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:24:10 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103449529
Hier ben ik nu iets enthousiaster over de Bondolino. Ik heb het gevoel dat het nu pas goed zit voor de baby (13 weken). Hij vindt het nu ook leuk om gedragen te worden, maar niet te lang. Ik durf zo nog niet met hem een hele middag op pad, bijvoorbeeld. Qua pasvorm zit het allemaal prima, maar ik denk dat-ie nog beter zou zitten bij iemand met brede schouders. Ik ben vrij smal.

pi_103461449
Ik zit te twijfelen om mijn boba te verkopen, dus op zich een goede timing ;) Hier ook 2 gebruikers met verschillend postuur, maar ik moet zelf ook vaak stellen ivm wel of geen jas bijvoorbeeld. En ja, ik vind dat heel simpel gaan. Ik heb de glacier. Hij heeft gevulde banden, een slaapkapje die je eraf kunt halen en sluit met klikgespen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:40:40 #208
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103468884
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 18:00 schreef WupWup het volgende:
Ik zit te twijfelen om mijn boba te verkopen, dus op zich een goede timing ;) Hier ook 2 gebruikers met verschillend postuur, maar ik moet zelf ook vaak stellen ivm wel of geen jas bijvoorbeeld. En ja, ik vind dat heel simpel gaan. Ik heb de glacier. Hij heeft gevulde banden, een slaapkapje die je eraf kunt halen en sluit met klikgespen.
Wat is het verschil met de carrier? Welke kleur is de boba en hoeveel zou je er dan voor willen krijgen? :P
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_103471809
Boba carrier is de officiële naam, boba is gewoon korter :D Het is de glacier, je moet zelf even googlen, ik zit mobiel. Vraagprijs moet ik overleggen.. pm me maar als de kleur je bevalt!
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:24:02 #210
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_103471968
Oh dat is de kleur :D ik dacht dat het een ander soort draagzak was :D Ik ga ff googlen, als je heb overlegd wil ik graag de vraagprijs weten :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:19:06 #211
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103503979
Hallo allemaal,

poos alleen maar gelurkt hier maar... Sorrie.
Nu loop ik al weken te dubben over een ringsling voor erbij (uit auto ergens naar binnen, in de supermarkt) maar, wat is een mooie? En een fijne? En al die verschillende schouderstukken...
Pff ingewikkeld, doeken uitzoeken is veeel makkelijker :P
Iemand de tip van de week om de knoop door te hakken?

Vandaag met t ventje wezen wandelen, een klompenpad langs de Eem. Overduidelijk onmogelijk zonder doek, over loopplanken met leuning naar de andere kant van de sloot, door schapenhekjes en over schrikdraad stappen. Lang leve de doek!!
pi_103533130
Ik zag vandaag foto's van mijn neefje (4 maanden), gedragen door mijn schoonzusje de kinderfysio, in een babybjorn, faceforward.. :o :X

En nu heb ik het gevoel dat ik er wat mee moet, maar ik weet niet hoe :@
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103539445
Ai Morretje :X

Floris vind de nieuwe doek helemaal fijn, ik trouwens ook. Ben helemaal verliefd op mijn Lana Solara O+
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:39:53 #214
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_103544405
Ik zoek een voorgevormde rugdrager (dus geen draagdoek) voor mijn lief en mijn zus (en misschien voor mijzelf als het knopen op de rug niet gaat lukken). Met welke merken hebben jullie goede ervaringen? Misschien heeft er iemand er eentje te koop? O-)

Ik weet niet of dit belangrijk is om te vertellen: mijn dame is 5 maanden oud en weegt zo'n 7,5 kg (denk ik). Het moet dus echt een babydrager zijn die je ook op de rug kunt gebruiken; dit lijkt mij leuker voor de kleine, en ook handig als ze onrustig is en ik even wil stofzuigen ofzo.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_103545800
Ik ben zel helemaal weg van mijn manduca, die kan ook goed tot in de peuterleeftijd :D
En tot de 10maanden heb ik gebruik gemaakt van mijn Bondolino die vond ik ook super. :Y
pi_103546112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:30 schreef Morretje het volgende:
Ik zag vandaag foto's van mijn neefje (4 maanden), gedragen door mijn schoonzusje de kinderfysio, in een babybjorn, faceforward.. :o :X

En nu heb ik het gevoel dat ik er wat mee moet, maar ik weet niet hoe :@
Vragen of ze het fijn vond dragen ;) dan heb je een opening.. als ze aangeeft: jawel, maar voor max een half uurtje bijv. kun je hem inkoppen ;)
pi_103550274


mijn kleine zwartkop

en ikke moekop
pi_103570790

Heeft iemand ervaring met deze? En dan voor een baby? Ik heb nu een rekbare doek maar ik heb het gevoel dat die een beetje uitgerekt is. Krijg Matthias er niet meer goed strak in.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:26:44 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_103571361
Ik heb nog steeds mijn mamamerel mei taxi's in de kast liggen. Beiden in polkadot; de een zwart/wit, de ander bruin/beige. Is er nog iemand met interesse? Je hebt dan iig een one of a kind ;) een stevige fijne doek.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_103572051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:59 schreef MeNicole2 het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand ervaring met deze? En dan voor een baby? Ik heb nu een rekbare doek maar ik heb het gevoel dat die een beetje uitgerekt is. Krijg Matthias er niet meer goed strak in.
Ik ben er mee bekend, is een prima drager.
Een vriendinnetje heeft hem en droeg er al redelijk vroeg mee maar echt voor een kleine baby is het niet echt geschikt vind ik zelf.
pi_103572444
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ben er mee bekend, is een prima drager.
Een vriendinnetje heeft hem en droeg er al redelijk vroeg mee maar echt voor een kleine baby is het niet echt geschikt vind ik zelf.
Vanaf welke leeftijd ongeveer dan?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103575796
MeNicole, Macka verkoopt liliputi's, dus zij kan je zeker adviseren. Op de site staat vanaf 3-4 maanden.
pi_103575848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:54 schreef WupWup het volgende:
MeNicole, Macka verkoopt liliputi's, dus zij kan je zeker adviseren. Op de site staat vanaf 3-4 maanden.
Ok ga ik daar even kijken. Maar dan zou ik hem over 2 maand kunnen gebruiken. Iemand voor 2 maand een niet rekbare doek te leen :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 12:55:20 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103577887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:55 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ok ga ik daar even kijken. Maar dan zou ik hem over 2 maand kunnen gebruiken. Iemand voor 2 maand een niet rekbare doek te leen :P
Ja hoor :Y
Eentje van 4.2m (dun) of eentje van 4.6m (wat dikker)?
pi_103578542
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 12:55 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja hoor :Y
Eentje van 4.2m (dun) of eentje van 4.6m (wat dikker)?
Oh echt. Euh welke knoopt het makkelijkst?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103578925
Misschien kun je beter aan jezelf vragen wat je ermee wilt doen en welke lengte daarbij voor jouw lijf het handigst is ;) Ik kan bijvoorbeeld zelf met een kleine baby buikknopen met een 4,2m, maar mijn man zou een 4,6m nodig hebben.
pi_103579184
Het is alleen voor buikknopen en alleen voor mezelf met dus een baby van zeg maar bijna 1,5 maand. Ik draag maat 46. Welke lengte heb ik dan nodig?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103580048
Ik dénk dat je dan beter af bent met een 4,6m.
pi_103584700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:45 schreef WupWup het volgende:
Ik dénk dat je dan beter af bent met een 4,6m.
Ok dan word het die. Dat knopen zal dan ook wel goed komen. Ik ga meteen even een pmmetje erin gooien!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:58:16 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103585336
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:40 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ok dan word het die. Dat knopen zal dan ook wel goed komen. Ik ga meteen even een pmmetje erin gooien!!
Ik kan je zo ook allebei opsturen in een pakket :D
Dan kun je ze allebei proberen en als je dan je ssc hebt, dan stuur je ze weer terug...
pi_103586065
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:58 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik kan je zo ook allebei opsturen in een pakket :D
Dan kun je ze allebei proberen en als je dan je ssc hebt, dan stuur je ze weer terug...
Oh dat mag ook. Kan ik even kijken welke fijner is. had je net een pm gestuurd :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103589650
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:26 schreef Orea het volgende:

[..]

Vragen of ze het fijn vond dragen ;) dan heb je een opening.. als ze aangeeft: jawel, maar voor max een half uurtje bijv. kun je hem inkoppen ;)
" Een wandeling van 10 km was voor ons beide prima te doen" ;( Ik heb toch maar gevraagd of ze weten dat het ergonomischer kan.. :@
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 26 oktober 2011 @ 17:59:41 #233
258612 nytar
boys boys boys
pi_103590488
en hoe reageerde ze daarop?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:47:56 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103618520
Morretje, hoe gaat het met het torsodragen?
pi_103622697


eindelijk gaat didy weer mooie doeken uitgeven :+

deze wil ik wel hebben. gewoon simpel indio in een mooi kleurtje.
nu nog een fantastische roestkleurige indio en nog een mooie smaragdgroene en ik ben gelukkig
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:06:00 #236
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_103622964
Oh Waauw KD, die kleur is gaaf O+

Zo'n kleur blauw (of oceaan) met meer bruin, zijn die er ook?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_103623175
niet dat ik weet, maar hij kan altijd in een verfje..of een woldoekje met acid dye!
ik ben bezig om alle paisley's te verzamelen :')
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:20:51 #238
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103623461
Doe 's een stashpicje KD? :)
A grand adventure has begun.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:33:34 #239
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_103623926
Ik heb 2 doeken, is dat al stashpic waardig? O-) :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 27-10-2011 16:20:58 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:34:01 #240
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_103623948
Ja, tuurlijk!
A grand adventure has begun.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:37:36 #241
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_103624080


Een Hoppediz Timbuktu en een Girasol Ringsling

[ Bericht 19% gewijzigd door Vlinder op 27-10-2011 15:00:45 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_103624091
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:20 schreef Keshet het volgende:
Doe 's een stashpicje KD? :)
als ik klaar ben met verzamelen.. mn stash is niet compleet zonder Paisley Ink :+
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:41:18 #243
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103626472
Ik ben met het rugdragen begonnen, brrrr wat eng weer! :o
Mijn meneertje is nu groot genoeg om hem achterop te zwaaien, maar ik vind het maar wiebelig tot ik de doek goed heb zitten. Mijn armen willen niet zo goed achterom! :+
Nu heb ik de bwcc geprobeerd, maar de double hammock lijkt me ook wel wat.
Nu mijn baby nog zient te overtuigen, hij vond het niets en de speen kon ik niet aangeven...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103632014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:59 schreef nytar het volgende:
en hoe reageerde ze daarop?
Het was op facebook, en ik heb daar geen reactie op. Denk eerlijk gezegd dat ik die ook niet krijg.. :P

quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:47 schreef Asyniur het volgende:
Morretje, hoe gaat het met het torsodragen?
Uhm, dat heb ik weer even laten liggen. Vind het te veel 'gedoe' :@ Terwijl ik het daadwerkelijke dragen op m'n torso wel erg prettig vind..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103670360
zucht

wansmaak



didy suckt
pi_103699160
Ik ben m'n collectie draagdoeken aan het uitdunnen naar een normale mensen aantal. Veel doekjes te koop dus, voor het gemak even hier.
Hardloper.
IG @webkim
pi_103699185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:57 schreef Kleurdoos het volgende:
zucht

wansmaak

[ afbeelding ]

didy suckt
Oeh die vind ik hilarisch.
Voor iemand anders dan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103699514
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:57 schreef Kleurdoos het volgende:
eindelijk gaat didy weer mooie doeken uitgeven :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:57 schreef Kleurdoos het volgende:
zucht

wansmaak


didy suckt
_O-

Die Indio is mooi zeg!
pi_103699875
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 08:32 schreef Webkim het volgende:
Ik ben m'n collectie draagdoeken aan het uitdunnen naar een normale mensen aantal. Veel doekjes te koop dus, voor het gemak even hier.
verkoop die eibe nou gewoon :P
pi_103699974
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 08:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oeh die vind ik hilarisch.
Voor iemand anders dan.
Voor mij bijvoorbeeld!

Op een spijkerbroek, met mn stoere, grijze, leren jasje, zou ik m best leuk vinden.

Beter dan die geitenwollensokkenaardetinten met pauwen en vissen wmb.
pi_103700276
die zijn ook lelijk maar deze ook ssserpente, doe dan de zwartwitversie, uitgekomen op Lex zijn geboortedag.

heeft ,mn kind een geboortedoek, is ie spuuglellik :(
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:00:48 #252
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103700825
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 11:55 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ok ga ik daar even kijken. Maar dan zou ik hem over 2 maand kunnen gebruiken. Iemand voor 2 maand een niet rekbare doek te leen :P
Je zou 'm nu kunnen gebruiken met de baby insert, tenzij je baby erg klein is voor z'n leeftijd.
Maar een knoopdoek vind ik nog steeds het beste voor dagelijks dragen met die kleintjes, omdat het zo super mooi en goed aansluit en steunt.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:07:16 #253
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103700959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:41 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben met het rugdragen begonnen, brrrr wat eng weer! :o
Mijn meneertje is nu groot genoeg om hem achterop te zwaaien, maar ik vind het maar wiebelig tot ik de doek goed heb zitten. Mijn armen willen niet zo goed achterom! :+
Nu heb ik de bwcc geprobeerd, maar de double hammock lijkt me ook wel wat.
Nu mijn baby nog zient te overtuigen, hij vond het niets en de speen kon ik niet aangeven...
Voor kleintjes is de rücksack de meest ideale, omdat ze hun hoofd dan tegen je schouder kunnen leggen (ipv halverwege je rug ;) ). Als je armen niet zo goed achterom willen dan wel zorgen dat je kind op een hoogte komt te zitten dat het met het achterwerk in je voluitgespreide hand kan zakken. Dan weet je tenminste zeker dat je er bij kunt :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103702019


Mijn heerlijke ventje lekker in de Lana Solara O+ (En beetje jammer van dat hoofd van mij :+ )
pi_103702066
macka, als ik de beentjes in de doek knoop, waar moet ik dan extra goed op letten?
Lex is geen voorstander van buitenboordbenen omdat t nog echt een foetushoudingkindje is (kruispootjes) maar moeten de voetjes dan de boel opvangen of juist t kontje?

en hij kreunt in de doek..en nu weet ik niet of dat goed of slecht is :') hij huilt niet en ligt gewoon met oogjes dicht maar bij elke stap die ik zet kreunt hij, best hard ook.. komt t je bekend voor?
pi_103702141
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:14 schreef Ssserpente het volgende:
Beter dan die geitenwollensokkenaardetinten met pauwen en vissen wmb.
Wat minder inheems :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103702219
Dat kreunen in de doek heeft Dottir ook een tijd gedaan. Daarna kwam altijd een poepexplosie, dus ging er maar vanuit dat het kwam door de buikmassage.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103702263
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat minder inheems :)
Haha, da's iets subtieler verwoord idd. :D
pi_103702876
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:00 schreef Vanyel het volgende:
Dat kreunen in de doek heeft Dottir ook een tijd gedaan. Daarna kwam altijd een poepexplosie, dus ging er maar vanuit dat het kwam door de buikmassage.
och ja dat kan natuurlijk ook nog.. ik haal m er steeds snel uit alsm ie zo kreunt, misschien eens laten zitten en kijken of ie ontploft. hij heeft best last van lucht namelijk dus t idee is zo gek nog niet
pi_103702939
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:02 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, da's iets subtieler verwoord idd. :D
in t woordenboek achter didymos staat ook echt wansmaak :P van alle patronen en figuren die ze kunnen kiezen, komen ze met pauwen en vissen..en gecko's :') en ellipsen .. indio's vind ik prachtig ..maar die worden steeds uitgebracht in suffe kleuren met af en toe een mooie uitspatting die loeiduur is en ook gelijk niet meer te vinden.
pi_103703047
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

och ja dat kan natuurlijk ook nog.. ik haal m er steeds snel uit alsm ie zo kreunt, misschien eens laten zitten en kijken of ie ontploft. hij heeft best last van lucht namelijk dus t idee is zo gek nog niet
Wel zorgen dat ie een schone luier aanheeft.

Leerde ik best snel nadat ze door luier, broek en 3 lagen Zara heen had geprutteld.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:22:31 #262
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103706142
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:55 schreef Kleurdoos het volgende:
macka, als ik de beentjes in de doek knoop, waar moet ik dan extra goed op letten?
Lex is geen voorstander van buitenboordbenen omdat t nog echt een foetushoudingkindje is (kruispootjes) maar moeten de voetjes dan de boel opvangen of juist t kontje?

en hij kreunt in de doek..en nu weet ik niet of dat goed of slecht is :') hij huilt niet en ligt gewoon met oogjes dicht maar bij elke stap die ik zet kreunt hij, best hard ook.. komt t je bekend voor?
Het achterwerk, KD. Dat moet echt zitten. Als Lex op z'n voetzooltjes steunt krijgt 'ie platvoeten :P

De botjes en spiertjes in de benen en het kraakbeen in de heupjes van baby's kunnen nog niet veel gewicht opvangen. Bovendien geeft voortdurende druk tegen de voetjes het lichaam allerlei signalen om de ontwikkeling tot rechtop kunnen leven in te zetten. En daarvoor moet Lex nog wat groeien.

Laat de knietjes niet tot z'n kin komen maar zorg dat ze flink lager blijven, dat is beter voor de ontwikkeling van de heupjes. Hoek is belangrijker dan spreiding.

En dat kreunen is bekend ja, ik weet niet waarom sommige baby's het doen maar het schijnt geen kwaad te kunnen of signaal van iets ernstigs te zijn.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:29:44 #263
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103706336
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

in t woordenboek achter didymos staat ook echt wansmaak :P van alle patronen en figuren die ze kunnen kiezen, komen ze met pauwen en vissen..en gecko's :') en ellipsen .. indio's vind ik prachtig ..maar die worden steeds uitgebracht in suffe kleuren met af en toe een mooie uitspatting die loeiduur is en ook gelijk niet meer te vinden.
*in de kast kijkt* Je bent de nautilusschelpen vergeten te noemen :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103707101
:D
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:52:11 #265
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103710879
Ik heb net op een feestje de doek gebruikt, heerlijk! Veel reacties en bekijks, zeker toen ik ging knopen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103716488
dankje macka! en ik was de kurbis ook vergeten en vogels, sneeuwvlokken (al waren die wel oke) en ehm bloesem..enneuuuuuuuuh
pi_103716498
blaadjes, beertjes, wolkjes ;(
pi_103717217
Oh, die bloesem vond ik volgens mij wel oké.

Beertjes? :X
pi_103717769
uhuh en die vreselijke drakendoeken.. lilien vond ik wel mooi trouwens!
pi_103717791
o en uilen en vlinders!
pi_103717907
O CRAP FUCK SHITE
:d deze gaan ze uitbrengen



omfg
pi_103717940
pi_103717993
Wat is dat voor een succesnummer :')

Wat een gedrocht :o krijgen ze dat verkocht??
pi_103718058
savanna.. nouja die duitsers kopen alles ;(
pi_103718093
Jeetje.
pi_103718148
i rest my case

wansmaak
pi_103718306
Maak dan een Escherdoek, als je zo nodig beestjes wilt. :Y)
pi_103718332
Zoiets of zo.



:7
pi_103718457
of alleen slakken, dat zou hilarisch zijn!

oh wait :') die hebben ze al
pi_103719049
:D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103721784
Ik draag nog maar zelden, Ruben kan prima zelf lopen en Emma is gewoonweg te groot maar:
Emma was van de week niet lekker en wilde absoluut niet van mijn zijde wijken. Ik wilde nog de vaatwasser inruimen, dus heb ik haar maar op mijn rug geslingerd.Voor het kwartiertje dat het duurde was het erg leuk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:54:01 #282
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_103763509
Ik heb een tweedehands tricot slen gekocht, om straks als die er is, eens te kijken of het mij en hem bevalt ;)
Maar wat trek je een baby nu aan als je in nov/dec naar buiten gaat? Omdat hij dicht tegen je aan zit.
Gewoon natuurlijk kleertjes, maar daarover heen een algeheel fleecepak?
Of een winterjasje? maar dat is misschien te warm?
Rayen 2½ jaar!
pi_103763653
Dit lijstje probeer ik altijd een beetje aan te houden

Hieronder een lijstje met een indicatie:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
*poef* nu is het weg
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:13:28 #284
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_103764849
Dat is een handig lijstje KJ, dus vanaf 5 graden kan je je baby gewoon buiten je jas dragen toch. (ff voor de zekerheid nog eens vragen hoor :@ )
Tenminste dat is wat ik meestal zie als ik eens iemand zie met een draagdoek.
Rayen 2½ jaar!
pi_103766337
En als het je super bevalt en je veel wil veel winterwandelingen gaan maken dan kun je ook een draagjas overwegen.

Ik en Joris dragen nu normale kleding onder draagjas en straks met 3 laagsknoop, mutsje, vestje en draagjas kunnen we er tot zeker het vriespunt tegen.
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:25:14 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_103769447
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:
O CRAP FUCK SHITE
:d deze gaan ze uitbrengen

[ afbeelding ]

omfg
:o :o

Super :) Sorry, ik ben gek van giraffen :) Maar Jochem houdt absoluut niet van dragen en Ruben is inmiddels redelijk aan de grote kant :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:03:55 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103774939
TJ, ik droeg Harry eigenlijk altijd onder mijn jas, want ik vind knopen over een jas niet makkelijk en ten tweede als je kindje in slaap valt, hoef je hem niet uit de doek te halen om de jas uit te doen.
pi_103775112
Ik draag ook altijd onder m'n jas. Ik heb een oversized fleecevest van m'n moeder gejat. Die past over eroverheen. En dan trek ik m'n aan en die houd ik open. De kleine heeft als extra een gebreid overalletje van de Hema aan. Mocht het echt koud worden dan wordt dat een zacht jasje met beenwarmers waarschijnlijk.

De Beco doe ik wel over m'n jas, dan heeft ze een jasje met beenwarmers aan of een fleecepakje.

Qua goedkope draag kleding voor jezelf: koop vesten met van die flappen aan de voorkant, die flappen kan je over je kindje heen drapperen en als je dan ergens komt doe je de flappen los en ben je nog steeds hardstikke stijlvol. Ik zal wel een keer een foto maken wat ik bedoel. Ook kan je een poncho kopen en daar een gat voor het hoofdje inmaken, ook hardstikke simpel.
Ik overweeg deze keer nog wel steeds een zo'n draagfleecevest, maar tot dusver red ik me weer prima op deze manieren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:37:18 #289
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103775233
Ik heb kortgeleden een goedkoop fleecevest verbouwd tot draagvest. Heerlijk warm nog op dit moment. Als het kouder wordt doe ik Eline zelf ook nog een vestje aan en beenwarmers onder het vest. Of ik koop bij Zeeman oid een goedkope winterjas en ga die ook nog verbouwen, ben er nog niet helemaal uit.
  maandag 31 oktober 2011 @ 08:47:16 #290
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103775354
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:34 schreef p_iglet het volgende:
En als het je super bevalt en je veel wil veel winterwandelingen gaan maken dan kun je ook een draagjas overwegen.

Ik en Joris dragen nu normale kleding onder draagjas en straks met 3 laagsknoop, mutsje, vestje en draagjas kunnen we er tot zeker het vriespunt tegen.
Wat een superhandige tip! Ik wist niet eens dat draagjassen bestonden! Owww ik moet me nog veeeeel meer inlezen zeg.
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:17:54 #291
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_103775878
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 08:47 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Wat een superhandige tip! Ik wist niet eens dat draagjassen bestonden! Owww ik moet me nog veeeeel meer inlezen zeg.
Ja die had ik al gezien op internet. Maar ik wil eerst eens kijken hoe het bevalt. En of het de kleine wel bevalt.
Maar ik vind het er altijd heel gezellig en comfortabel uitzien. En het gemak he, zo kan je makkelijk gaan shoppen zonder met een kinderwagen iedereen omver te duwen :+

Een "groot' fleecevest heb ik al door die zwangerschap, die kan dan goed nog dienst doen.
Ik ben benieuwd zeg... Beenwarmers kopen is inderdaad wel handig. :Y

bedankt weer voor julllie "commentaren" en aanvullingen :*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:23:59 #292
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103776005
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 09:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja die had ik al gezien op internet. Maar ik wil eerst eens kijken hoe het bevalt. En of het de kleine wel bevalt.
Maar ik vind het er altijd heel gezellig en comfortabel uitzien. En het gemak he, zo kan je makkelijk gaan shoppen zonder met een kinderwagen iedereen omver te duwen :+

Mee eens! Het lijkt mij ook heel leuk en makkelijk, mits de baby het natuurlijk leuk vindt. Ik wacht dat ook eerst even af voordat ik zo'n jas aanschaf hoor. Ik heb nog een winterjas nu (hele oude... moest eigenlijk al nodig vervangen) waarvan ik weet dat mijn zwangere buik er redelijk tot het eind in past. Dus die hou ik gewoon nog een winter.

Maargoed, ik ga wel echt mijn best doen om dat dragen tot een succes te maken! Ik zie een duowagen iig niet zitten en Jesper loopt nou nog niet zo lang dat ik zeg: ja die kan gewoon lopend mee de stad in. Daarbij lijkt het me ook voor borstvoeding ideaal (als dat dit keer gaat lukken). Dan kun je dus gewoon voeden terwijl je rondloopt of terwijl je zelf aan het eten bent. Jesper wilde namelijk altijd precies drinken als wij het avondeten net klaar hadden... Nou, ff hup in de doek en ga je gang. (Misschien stel ik het me nu heel rooskleurig voor, maar ik zie mogelijkheden! :D)
pi_103776008
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 11:00 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Je zou 'm nu kunnen gebruiken met de baby insert, tenzij je baby erg klein is voor z'n leeftijd.
Maar een knoopdoek vind ik nog steeds het beste voor dagelijks dragen met die kleintjes, omdat het zo super mooi en goed aansluit en steunt.
Matthias is idd nog een kleintje. Maar wil zoiets ook pas over een paar maand. Heb nu 2 doeken van asy geleend. Maar kleine man vind het daarin nog niet zo fijn. De rekbare doek slaapt ie zo en in de geweven doek zit ie eigenlijk alleen maar te zeuren nog. Misschien dat ik niet helemaal lekker knoop ofzo. Maar we blijven proberen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:29:53 #294
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103779219
Ik heb ook nog steeds een (zelfverbouwde) draagjas liggen (donkergrijs met blauw). Iemand die er belangstelling voor heeft? Gratis op te halen of voor verzendkosten op te sturen.
Ook heb ik nog een roze fleeceponcho om over jezelf en je kind te doen geknoopt, zelfde verhaal.
Voor belangstelling, foto's en gegevens graag een pm.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:48:26 #295
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103779854
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:29 schreef Grijs het volgende:
Ik heb ook nog steeds een (zelfverbouwde) draagjas liggen (donkergrijs met blauw). Iemand die er belangstelling voor heeft? Gratis op te halen of voor verzendkosten op te sturen.
Ook heb ik nog een roze fleeceponcho om over jezelf en je kind te doen geknoopt, zelfde verhaal.
Voor belangstelling, foto's en gegevens graag een pm.
Welke maat? Want als ie zou passen ga ik niet meer zelf freubelen natuurlijk
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:04:26 #296
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103780403
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:48 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Welke maat? Want als ie zou passen ga ik niet meer zelf freubelen natuurlijk
De jas is maat M.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:46:59 #297
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103781890
neej, dat gaat helaas niet lukken. Jammer
pi_103782413
quote:
0s.gif [b]Op maandag 31 oktober 2011 09:23 schreef Fee-nix het volgende:[/b
Daarbij lijkt het me ook voor borstvoeding ideaal (als dat dit keer gaat lukken). Dan kun je dus gewoon voeden terwijl je rondloopt of terwijl je zelf aan het eten bent. Jesper wilde namelijk altijd precies drinken als wij het avondeten net klaar hadden... Nou, ff hup in de doek en ga je gang. (Misschien stel ik het me nu heel rooskleurig voor, maar ik zie mogelijkheden! :D)
Voeden in de doek is niet echt aan te raden. Ik gok dat macka of webkim daar iets meer over kunnen zeggen
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:10:55 #299
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103782678
Ohw -O- .
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:43:04 #300
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103786110
Omdat er toch geïnteresseerden zijn:
Zo te zien is de jas al een paar jaar oud, maar ik heb hem maar 1 winter gebruikt.
De jas zat mij wat krap, ik had eigenlijk L moeten hebben, maar die was er toen niet meer.



En de poncho (ideaal voor dit weer):
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_103798090
dicht
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')