abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101034085
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_101034088
Heeft iemand hier al reclame gemaakt voor de draagwandeling van zondag de 28e?

Informatie van D&V:

Utrecht draagwandeling zondag 28 augustus!!

VERVOER NAAR LEPELENBURG, UTRECHT
Vanaf Centraal Station Utrecht kun je de bus nemen op het stadsbusperron: lijn 11 richting De Uithof/WKZ of lijn 4 richting Burg Fokkema Andrealaan. Je stapt uit bij de Stadsschouwburg (op het Lucas Bolwerk). Vanaf daar is het nog 2 minuten lopen.

Hoe moet je lopen vanaf Halte Stadsschouwburg?
Als je uitstapt steek je het fietspad over naar rechts, volg je het zandpad naar beneden dat langs het water loopt. Dus niet het water oversteken! Je kunt nu helemaal langs de singel lopen, tot je uitkomt bij een klein parkje (Lepelenburg, of beter gezegd een groot rond grasveld met wat bomen) met een muziekkoepel. In die koepel zullen we verzamelen, om 10:45 uur

Kom je met de auto?
Kijk dan hier even voor parkeergelegenheid en de route.
Op zondag is het gratis parkeren in Utrecht, dus dat scheelt weer . Wel is het er altijd druk qua parkeren. Je zou het ook nog kunnen proberen op de Maliesingel, daar is vaak wel plek.

WANDELING
Om 11:00 uur zullen we beginnen aan onze wandeling. Deze zal langs een stukje singel, de sterrenwacht, het Ledig Erf, eventueel de Twijnstraat en anders nog een stukje langs de singel, het Centraal Museum, een klein stukje Nieuwegracht en dan weer naar Lepelenburg gaan. We zullen goed opletten of er niet per ongeluk verdwaalde wandelaars ergens achterblijven . Het is een wandeling door een van de mooiste stukjes van Utrecht.

ETEN EN DRINKEN
We gaan na de wandeling lekker picknicken. Met eten en drinken dat iedereen zelf heeft gemaakt of meegebracht. Lekker delen en van elkaar proeven dus. Als iedereen wat meeneemt, dan is er ook voor iedereen genoeg. Wij zullen bekertjes en bordjes meenemen. Vergeet ook het drinken niet. Wellicht een idee om eten en drinken te verdelen als je samen reist? Door de muziekkoepel zitten we ook beschut met slecht weer!
De picknick zal zo rond 12:00 - 12:30 uur beginnen. Als je wil zou je ook dan pas aan kunnen schuiven. En iedereen is natuurlijk vrij om te blijven zolang hij/zij wil.

OVERIG
* Je kunt al je lekkere taarten, salades, broodjes, drinken, tassen, etc achterlaten, daar zal op gepast worden.
* Er is een speeltuintje (omheind) voor de kindjes, en verder een groot veld om lekker een balletje te trappen of gewoon even lekker te zitten.
* Hopelijk hebben we nog een leuke verrassing voor jullie in petto, maar dat is nog niet in kannen en kruiken. Dus daarover later meer.

Foto van vorig jaar (Niels zit bij mij FWCC in Forest Berries)

Hier staan meer foto's.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 22 augustus 2011 @ 14:39:23 #3
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101040258
Wat leuk, die draagwandeling! Eens kijken of ik manlief zover kan krijgen :D

En die foto <3 en die slapende kiddies ertussen <3
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:03:46 #4
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101043198
Heeft iemand hier ervaring trouwens met deze doeken? Zit wat moois tussen... wel prijzig (incl verzending), maar toch <3
Alexa en Seth zijn lief
pi_101053292
Ik ga ook naar de wandeling. *O* *O*
Ik laat X achter bij opa en oma maar V gaat natuurlijk mee O+ O+
pi_101054368
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:03 schreef Takkembah het volgende:
Heeft iemand hier ervaring trouwens met deze doeken? Zit wat moois tussen... wel prijzig (incl verzending), maar toch <3
Geen ervaring mee, maar wel al een paar keer Jade Spring in m'n mandje gehad... en er weer uitgehaald... en er weer in gedaan :') De prijs hè...
  maandag 22 augustus 2011 @ 21:35:30 #7
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101056996
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

Geen ervaring mee, maar wel al een paar keer Jade Spring in m'n mandje gehad... en er weer uitgehaald... en er weer in gedaan :') De prijs hè...
Herkenbaar :')

klil
terugklik
klik
terugklik
*zucht*
klik
terugklik
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:09:05 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_101075180
Draagdoekenwandeling O+

Hier liggen alle doeken dus al tijden ongebruikt :X Jochem was niet heel erg een doekenkind en Ruben is eigenlijk gewoon te lang om hem nog lekker te kunnen dragen.

Dus tja, er ligt hier een en ander te verstoffen, maar kan er ook niet echt afscheid van nemen nog. Zeker mijn gecko's wil ik echt gewoon niet wegdoen :) Mijn Medley die inmiddels heerlijk zacht is, is toch niets iets waar je wat voor terug krijgt, wellicht dat de Didymos shorty Nino Naturel nog iets voor iemand is om over te nemen... De Yamo zou ik ook echt enkel met pijn in mijn hart wegdoen :D

Vrouwen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_101081377
Ik had afgelopen weekend een last minute geboekt, dus we hebben nog even heerlijk gezomerd aan de andere kant van het land. Doekjes mee natuurlijk!
pi_101084214
Indio Mare 4 onderweg *O*
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:44:57 #11
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_101106684
Ow net foto's van de draagwandeling van vorig jaar gekeken! Zo gaaf al die doekies, ik ga ook proberen te komen zondag! ( hopelijk is het dan droog)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:28:35 #12
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_101140890
De zuidelijke draagmeet gaat waarschijnlijk in het weekend van 15-16 oktober plaatsvinden (in Den Bosch?) als er nog mensen zijn die interesse hebben......
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_101140977
Wup, dat ziet er mooi uit! Waar waren jullie? Komen jullie ook naar Utrecht zondag?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101141859
Ja, ik heb interesse jeetjejom! Ik zie alleen wel dat ik precies dat weekend een nachtdienst heb, dus als je weet of het zaterdag of zondag wordt, kan ik evt ruilen :)

Twinks, nee. Die vorige wandeling is me erg tegengevallen, dus ik loop er niet erg warm voor. Maar als je erna nog een bakkie lust, ik woon 15-20 minuten met de auto verderop ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:53:46 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101142109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef Jeetjejom het volgende:
De zuidelijke draagmeet gaat waarschijnlijk in het weekend van 15-16 oktober plaatsvinden (in Den Bosch?) als er nog mensen zijn die interesse hebben......
Het lijkt mij heel erg leuk, en leerzaam!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101142204
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:48 schreef WupWup het volgende:
Twinks, nee. Die vorige wandeling is me erg tegengevallen, dus ik loop er niet erg warm voor. Maar als je erna nog een bakkie lust, ik woon 15-20 minuten met de auto verderop ;)
Jamaar, ik ben er toch ;( ;)
Ik ben met de trein en ik denk dat we doodop zijn naderhand :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101142964
Waarom is hij je tegengevallen Wup?
Lijkt mij juist erg gezellig :Y
Maar helaas, ik draag niet, dus ik ben er ook niet bij :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_101144828
Omdat de meeste dames elkaar al (goed) kenden en daardoor behoorlijk kliekten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 21:51:07 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101145211
vraagje.. (ja ik weet dat ik hier nooit post, maar daarom juist :+ ) Zit er iemand in mijn buurt die zin heeft in een kop koffie en mij te leren rugdragen? Ik draag geert graag, maar merk dat buikdragen toch belastend is voor m'n rug; ik wil kijken of rugdragen beter gaat ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101145531
Je weet dat je met een rekbare niet moet gaan rugdragen he!
pi_101145534
Waar is jouw buurt?
pi_101145677
En heb je een foto van hoe je op je buik draagt.
Misschien kan daar ook wat verbeterd in worden dat scheelt vaak ook wel. :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 22:14:22 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101146736
regio rotterdam Wup
En nee, ik wist niet dat je met een rekbare niet kon rugdragen :{
foto, even zoeken :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101146863
Oh, wil ik best doen in ruil voor koffie. Maar niet met een rekbare inderdaad ;) Kan trouwens goed zijn dat je last van je rug krijgt júist doordat je met een rekbare draagt. Dat gaat namelijk doorhangen naarmate je kind zwaarder wordt, zodat het zwaartepunt tijdens het dragen verschuift en zo minder optimaal raakt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 22:24:36 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101147363
Dan heb ik ben ik bang pech Wup; ik heb alleen rekbare doeken (beiden gekregen O+ :@ ) en geld voor 'n nieuwe of 2ehands geweven zit er helaas niet in.

enfin, dit is een foto van gisteren; en hier zit ik weliswaar, maar ik had niemand in de buurt om een foto te maken van me ;)

Wat jij zegt over verschuiven klopt wel, ik heb regelmatig dat ik onderweg opnieuw moet knopen omdat hij scheef lijkt weg te zakken -O-

pi_101147381
djmo, je kan meedoen met de draagdoek op reis. je mag ook wel (tegen verzendkosten) mijn mr mirko lenen. die ligt hier totaal ongebruikt. wat wupwup zegt is waar trouwens: op een gegeven moment, lang voor het gewicht wat ze zeggen bij bv draagdoek.nl, is het gewoon niet comfortabel meer met een rekbare, terwijl een geweven doek of een mei tai voorop nog prima kan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_101147450
hoever is geert met nek en romp stevigheid?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 22:33:15 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101147930
heel sterk Simmu; hij blijft op z'n buik gerust een kwartier met z'n hoofd omhoog liggen, probeert rondjes te draaien op z'n buik en al :

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 22:52:49 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101149003
wat moet ik me overigens voorstellen bij Mr. Mirko Simmu? (sorry, ik ben niet echt helemaal thuis in de wereld der draagdoeken, ik vind Geert dragen ontzettend fijn, maar hij is dan ook een heel ander kind dan Jan. Jan was daar veel te onrustig voor, Geert is veel kalmer, beheerster en veel meer into mama dan Jan ooit geweest is als baby).

pi_101149350
een mr mirko is een mei tai: klikkerdeklik
pi_101149545
ja sorrie, ik wilde die lmgtfy al een tijdje proberen ;)

die mr mirko die ik heb is een mei tai met (vind ik) vrij korte banden. ik heb selene er tot na haar 1 comfotabel in gedragen. toen zijn we in zee gegaan met jelief, die heeft voor ons op mijn aanwijzingen eentje gemaakt, sindsdien is die mr mirko hier uit de gratie ;) maar daarvoor wassie favoriet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 23:06:02 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101149711
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:02 schreef simmu het volgende:
ja sorrie, ik wilde die lmgtfy al een tijdje proberen ;)

die mr mirko die ik heb is een mei tai met (vind ik) vrij korte banden. ik heb selene er tot na haar 1 comfotabel in gedragen. toen zijn we in zee gegaan met jelief, die heeft voor ons op mijn aanwijzingen eentje gemaakt, sindsdien is die mr mirko hier uit de gratie ;) maar daarvoor wassie favoriet.
haha, ik moest er wel om lachen! Maar ik zou het best wel willen proberen. Op de een of andere manier vind ik het prettig om Geert zo dicht mogelijk in m'n buurt te houden.

pi_101149974
djmo een mei tai is goed zelf te maken, de enige kosten zijn dan stof en sterke katoen of ribstof voldoet. De mijne kostte zo nog geen 20 euro en dat was met klittenband (ik heb de heupband daarvan voorzien, die knoop ik dus niet, die 'plak' ik).

Mijn eigen mt is trouwens wat langer dan het normale patroon en doordat ie heel soepel is, zit tienus daar al weken in, stof komt gewoon voorbij zijn koppie, dus geen nek/steun problemen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:15:14 #34
94046 PM-girl
pi_101150187
Ik heb nu drie doeken mogen proberen, een Zara Caffe, een Ellaroo Kristen en mijn eigen Storchenwiege.
Ik wil zelf graag een Ellaroo aanschaffen, die vind het echt het makkelijkst en lichtst dragen. Zijn alle Ellaroo's gelijk, of zijn er verschillende soorten?
Ik heb wel wat zitten googlen maar kon zo niets vinden.
*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 23:15:21 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101150192
Ik heb inmiddels wel een naaimachine staan mefke, en ik wil daar heel graag mee aan de slag ook, maar ik ben er te onervaren in om te zeggen dat ik zelf wel even een mei tai maak ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 23:23:45 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101150658

trouwens ook een recente foto van Geert in de doek die ik al bij Jan kreeg van iemand hier op FOK! (kan zo snel even niet op de naam komen :@ ) Deze is een stuk dunner dan de doek van draagdoek.nl maar glijdt ook makkelijker weg zeg maar. Ik moet dan echt heel strak knopen om hem vast te houden .. kan het niet goed omschrijven.

pi_101174919
Ok, ik heb dus een ring sling gekocht en ben er mee aan het oefenen op een beer ( :') ).
Nu heb ik een aantal filmpjes op youtube gezien hoe je een pasgeboren baby buik tegen buik kan dragen, dus verticaal. Is dit de beste positie voor een pasgeborene? of kunnen ze beter liggen? Daarnaast zag ik dat in het ene filmpje de beentjes uit de doek gehaald worden aan de onderkant, en in het andere filmpje de beentjes in de doek gelaten worden. Als je ze erin laat, zitten ze dan gespreid om je buik (en is dat een goede positie?)? of zit de baby in hurk ofzo?

Ik en mijn beer komen er even niet uit :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoraki op 25-08-2011 19:25:03 ]
pi_101180072
Bij de trageschule dresden raden ze rechtop dragen inderdaad wel aan.
Als de beentjes erin zitten dan zitten ze het zelfde als eruit.
pi_101182638
Ah, dank Pvoesss. De beentjes zitten dus in een soort van gespreide hurk-stand. Ik dacht dat ze misschien wat gestrekter om mijn lichaam zouden zitten.
Als ze met hun beentjes eruit zitten, snijdt het doek dan niet in hun bovenbenen?
pi_101184637
Nee eigenlijk niet ik heb nooit last van striemen of plekken ofzo.
Ze kunnen ook gestrekter als de knietjes maar boven de billen zitten :)
Maar dit is DE houding zeg maar.
pi_101184758
Dottir heeft wel altijd een beetje striemen als ze uit de doek komt. :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 augustus 2011 @ 20:20:22 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101185284
vanmorgen dacht ik er net op tijd aan om een (redelijk) goede foto te laten maken :

en zo zit hij op zich wel goed, maar toch krijg ik last van m'n rug (onderrug vooral)

pi_101185559
ja knietjes kunnen hoger maar hij zit wel strak..
Ik zou zeggen geweven doek fixen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 augustus 2011 @ 20:30:44 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101185797
Ik had hier zelfs het idee dat hij te hoog/strak zat pvoesss, ik kon niet eens omlaag kijken, hij zat echt halfweg m'n kin met z'n koppie :D

donderdag 25 augustus 2011 @ 21:33:04 #45
94046 PM-girl
pi_101188709
Ik zie dat jullie het hebben over maat 4, of 5 en 6. Ik kan nergens een beschrijving van die maten vinden, staat daar ergens een tabelletje voor online?
*
pi_101191671
hier onderaan de pagina PM!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_101191891
oh djmo ik knoop altijd lekker hoog O+
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:50:46 #48
94046 PM-girl
pi_101193086
Dankjewel Poppedein, op die site had ik dus niet goed genoeg gezocht!
*
pi_101206274
DJMO, als je het kruis waar hij in zit verder spreidt tot in z'n knieholtes, dan hangen z'n benen minder af en kun je z'n knieën hoger dan zijn billen krijgen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:09:56 #50
238474 Jeetjejom
pi_101245971
Pm-girl en wup ik hou jullie op de hoogte ;)
Jouw warmte is genoeg
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:52:46 #51
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101247667
Djmo, ik heb nog wel een Hopp Lima liggen die je mag lenen. Die wordt hier niet gebruikt, want Eline zit in de bondolino of girasol amitola. Ik heb ook nog wel een mei tai, maar die is zelfgemaakt en daarvan vertrouw ik de stevigheid niet helemaal. Ik ga binnenkort nog eentje maken, heb nog genoeg stof liggen
pi_101281184
Lieve dragers, even een vraagje voor iemand anders... :P

Welke voorgevormde dragers zijn er allemaal?
En is er toevallig iemand die de zijne wil verkopen. (Nieuw zijn ze vaak toch behoorlijk duur.)

Thanks!
pi_101281528
Ik kom niet verder dan Mei Tai, Ergocarrier en Boba. Er is nog meer toch?
pi_101281689
bondolino
manduca
patapum
beco
scootababy en nog veul meer :)
pi_101281786
Yamo, lilliputi, wompat,
pi_101281908
Kijk! Danku
pi_101281910
:)
pi_101282014
Elke drager heeft zn eigen voor en nadelen.

Edit... Beter lezen :')
Waar gaat die persoon het voor gebruiken? Wat is zijn of haar postuur?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101282079
Chunei O+
pi_101287406
Ik heb een bondolino te koop. Een paarse.
pi_101288595
Ik heb een paar doeken te koop. Verschillende maten en kleuren :+
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:24:27 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101289485
wickie doet haar beco weg geloof ik?
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:16:47 #63
94046 PM-girl
pi_101301804
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:00 schreef WupWup het volgende:
Ik heb een paar doeken te koop. Verschillende maten en kleuren :+
Welke?
*
pi_101302528
Groofsken, Babybij heeft een prima overzicht van voorgevormde dragers, daar zie je allerlei kenmerken genoemd.

Wij hebben maar weer eens een Ikea onveilig gemaakt met twee kinderen in twee mt's. Zo mooi, ik ging Tienus in het restaurant weer omknopen en er zat een aziatisch vrouwtje een paar tafels verderop. Zij keek van een afstandje toe en legde haar (nederlandse) vriend uit wat ik aan het doen was. Ook voor de rest van het restaurant was ik een bezienswaardigheid, maar dat went vanzelf.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101303493
Ik vind dat nooit wennen, en ik heb ook niet het idee dat de winkels die ik bezoek ooit aan mij zullen wennen :+
Sommige kijken nog steeds alsof ze water zien branden.

Foto van ons op de draagwandeling en mariyette en Twinkly nog gezien :Y :D
pi_101303610
Jongens, dankjewel. Ik geef het allemaal door! ^O^
pi_101303650
Wat sta je er stoer op pvoes. :7

En wat kijk je gelukkig :P
pi_101304615
hahaha er was net een hele hele harde regenbui geweest :D
Ik was gewoon een beetje not amused :+
pi_101304995
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 15:24 schreef Asyniur het volgende:
wickie doet haar beco weg geloof ik?
Klopt!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 augustus 2011 @ 21:12:22 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101305443
mij werd vandaag in de metro gevraagd (en ik hoefde echt maar één halte mee) hoe ik dat toch deed :D
Inmiddels heb ik dus een geweven doek O+ O+

wakker

en slapende O+

pi_101306882
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:16 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Welke?
Een didymos lars mt 5, een el zuruz met franjes (groen, paars, roze) 3m90, een pfau violett met linnen mt 6, een rekbare hoppediz, een moby wrap en even afhankelijk van hoe hij van de reis straks terugkomt een indio met linnen mt 6.

:@

Leuk DJMO!
Als je het zitje van Geert wat meer als een buideltje maakt, dus de baan die onder z'n billen zit echt tot tussen jullie in, dat zie je dat je veel makkelijker de doek van knie tot knie kunt krijgen en daardoor ook z'n knieën hoger.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 28 augustus 2011 @ 21:39:41 #72
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101307426
Dat merkte ik idd al toen ik weer weg ging van die verjaardag en hem even uit de doek had gehaald omdat ik Jan moest verschonen en zelf moest plassen. Toen ik hem daarna opnieuw inknoopte zat hij idd hoger en beter. Maar hij gleed niet weg! En hij wilde zonet niet slapen, mits ik hem rondliep in de woonkamer :')

zondag 28 augustus 2011 @ 23:36:32 #73
94046 PM-girl
pi_101315105
Wup, die streepjes zuruz is mooi, maar te kort voor mij!
*
  † In Memoriam † maandag 29 augustus 2011 @ 00:21:16 #74
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_101316986
Groofs, ook op mijn blog staat een voorgevormde drager overzichtje. http://www.draagkrachtig.nl/archives/339

DJMO, gave doek! Je gaat er ook al handiger mee worden lees ik :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:19:02 #75
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101321480
Dubbelpost... Goeiemorgen :@

[ Bericht 81% gewijzigd door NotTheSame op 29-08-2011 08:22:31 ]
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:21:40 #76
94046 PM-girl
pi_101321492
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:19 schreef NotTheSame het volgende:
Manlief heeft me de Girasol #35 cadeau gedaan O+ . Maatje 6, dat wel.
Dus ik vraag heel lief, maar schat, hoe weet jij dat ik die maat nodig heb?
Nou, als ie te lang is, knip je em toch af ;) .
Hij vond het overigens ook wel mooi als tafellaken }:| .
Maar ik heb inmiddels de Kangaru geknoopt met denkbeeldige beeb (ik heb geen beer om mee te oefenen ;)), en de 6 kan ik dan wel achter knopen met flink wat stof over, maar ik haal het NET niet om nog een keertje goed naar voren te knopen.
Deze week maar eens eerst een (levend of stoffen) draagslachtoffer gaan zoeken denk ik...
Wat een leuk cadeau!
Mijn oefenvoorwerp was een zak aardappels :P

Het scheelt ook per knoop hoeveel je overhoudt aan stof.
*
  maandag 29 augustus 2011 @ 07:22:46 #77
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101321498
Manlief heeft me de Girasol #35 cadeau gedaan O+ . Maatje 6, dat wel.
Dus ik vraag heel lief, maar schat, hoe weet jij dat ik die maat nodig heb?
Nou, als ie te lang is, knip je em toch af ;) .
Hij vond het overigens ook wel mooi als tafellaken }:| .
Maar ik heb inmiddels de Kangoeroe geknoopt met denkbeeldige beeb (ik heb geen beer om mee te oefenen ;)), en de 6 kan ik dan naar achter knopen met wat stof over. Maar het valt wel mee wat er over blijft.
Deze week maar eens eerst een stoffen draagslachtoffer gaan zoeken om nog wat te oefenen denk ik...
  maandag 29 augustus 2011 @ 08:17:15 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101321862
DJMO, hij staat jullie geweldig! :Y
pi_101322802
Wat fijn dat je nu een geweven draagdoek hebt DJMO! Heb je deze van Freecell overgenomen?
Merk je ook dat het lichter draagt?

quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef Pvoesss het volgende:
hahaha er was net een hele hele harde regenbui geweest :D
Ik was gewoon een beetje not amused :+
Het was ook echt k*tweer }:| Maar je doet gewoon je avatar na toch? :P
Ik vond je juist heel lief overkomen O+ Oh en welke draagjas is dat? Ik vind hem mooi, zit niet zo hobbezakkerig als de meeste draagjassen.
Mijn schoenen zijn nog steeds doorweekt :') Ik kon niet gaan schuilen omdat ik dan de paraplu los moest laten om de rolstoel te kunnen duwen en dan zou Niels nat worden.

texelonia, Pvoesss, Twinkly!

[ Bericht 5% gewijzigd door Twinkly op 29-08-2011 09:37:25 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 29 augustus 2011 @ 09:40:43 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101322924
Nee van Asy Twinkly O+

Macka : de fwcc lukt me nu wel aardig, maar rugdragen durf ik echt niet zonder gedegen hulp/les ;) Wup komt binnenkort een keer koffiedrinken O+

pi_101322991
Fijn dat Wup komt helpen! Rugdragen is echt een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en waarschijnlijk moet Geert ook wennen aan het dragen op een andere manier.
pi_101323003
:o bij mijn lijstje staat texel niet eens :o Vast omdat ik die altijd op draag dingen zie :+ :D
Dat is de Ehidna van slingomama O+ O+
En wat fijn dat ik beter overkwam dan dat ik keek O+ Ik vond jullie ook leuk :Y

Oh en mariyette staat ook op de foto. Die staat rechtsboven met groen shirt en timbuktu :P
pi_101323143
Oh, ik lees dat die ook openingen voor de armjes van het kind heeft, dat is handig! Heb jij maat S of maat M?
pi_101323762
Ik heb een M. vanwege de eventuele dikke trui eronder en dan de mouwen er af ritsen.
Let op trouwens er zijn meerdere versies.. ook met het ritsje aan de voorkant.
Ik heb de ritsen aan de zijkant.
pi_101324746
Hij is wat afgeprijsd zie ik. Hmmm ziet er wel erg comfortabel uit, misschien toch maar overwegen. Hoe doe je dat bijvoorbeeld in de winter met rugdragen? Want dan volstaat het niet qua warmte.. Ik vind alle draagjassen zo lelijk, maar zo'n draagtrui vind ik nog wel gaan. Of de poncho, maar die is zo duur, dat gaat 'm niet worden.
pi_101324918
Hij volstaat van warmte wel vind ik. En anders dan doe je er voor de kids een hoppediz fleecepak onder.. die dingen zijn loeiheet. En als moeder heb je natuurlijk dat kacheltje tegen je aan.
en met een lekkere trui eronder is het wel te doen. :Y
Ook een beetje sneeuw kan die aan. een beetje regen dus ook.

Ik twijfel om de lennylamb draagjas te halen bij draagkrachtig voor als het echt stortregent.
Maar dat is meer vanwege gister en het ontbreken van een muts :D
pi_101325083
Dank je voor je ervaring, dan is het wel echt het overwegen waard *O*
Misschien toch maar doen dan.

Edit - Ze hebben alleen maar S-jes... Dat gaat waarschijnlijk te klein zijn als ik een trui eronder aan wil :{
pi_101325317
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:13 schreef wickie het volgende:
Hij is wat afgeprijsd zie ik. Hmmm ziet er wel erg comfortabel uit, misschien toch maar overwegen. Hoe doe je dat bijvoorbeeld in de winter met rugdragen? Want dan volstaat het niet qua warmte.. Ik vind alle draagjassen zo lelijk, maar zo'n draagtrui vind ik nog wel gaan. Of de poncho, maar die is zo duur, dat gaat 'm niet worden.
heb je zelf een naaimasjien? want dan heb je een simpele fleecetrui zo omgebouwd tot draagtrui :)
pi_101325803
Juh maar de meeste fleecetruien zijn toch niet van de kwaliteit van de draadjas.
Plus dan is het vaak weer een hobbezak. Deze is gewoon heel strak en netjes.
En heerlijk voor buikdragen en rugdragen door de rits aan de zijkant.
pi_101325992
Wat Pvoess zegt dus, ik kan zelf namelijk best aardig naaien. Maar ik vind hem er gewoon strak en goed sluitend en nog best stijlvol uitzien, dat ga ik met een fleecevest waarschijnlijk niet bereiken.
Ook de armopeningen voor de baby lijken me reuze handig. Dan kan ik zelfs Mette ermee dragen, die moet namelijk wel echt haar armen vrij kunnen hebben.

Ik ga wel D&V goed in de gaten houden voor een 2de handsje
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:43:33 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101327082
De Ehidna's met een rits aan de voorkant zijn niet fijn :N
Ik heb er toen ook eens eentje besteld maar gauw weer terug gestuurd. Je kunt er ook niet mee rugdragen (terwijl dat wel erbij stond).

Ik heb wel 2 fleecevesten omgebouwd tot draagvest. Heb even geen foto online staan.
Harry steekt overigens zijn armen gewoon door het nekgedeelte als hij even naar iets wil wijzen :D
En dan doet hij ze er weer lekker in om vervolgens bij ij te kriebelen O+
pi_101327196
Ik heb de MaM Two-Way Deluxe. De prijs was prettig, hij is warm, je kunt ermee buik- en rugdragen én je kunt 'm gebruiken zonder kind (tussenstuk kan eruit).
pi_101327256
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:47 schreef WupWup het volgende:
Ik heb de MaM Two-Way Deluxe. De prijs was prettig, hij is warm, je kunt ermee buik- en rugdragen én je kunt 'm gebruiken zonder kind (tussenstuk kan eruit).
Hier dezelfde! Ook met veel plezier in gebruik... Alleen bij flinke regen is hij niet zo handig, want fleece dus droogt erg langzaam...
pi_101327705
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
Juh maar de meeste fleecetruien zijn toch niet van de kwaliteit van de draadjas.
Plus dan is het vaak weer een hobbezak. Deze is gewoon heel strak en netjes.
En heerlijk voor buikdragen en rugdragen door de rits aan de zijkant.
ah nee joh, dan maak je er toch een hip exemplaar van :+
maar je hebt gelijk hoor, een offi draagjas is altijd beter maar ook 1000 keer duurder
pi_101353633
Ik moet deze week maar eens goed oefenen met rugdragen met Sofie in de bondolino. Ik had haar gisteren voorop, maar ik kon amper over haar heen kijken. Ik vind het alleen doodeng om haar op mijn rug te krijgen.
*poef* nu is het weg
pi_101362806
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:47 schreef WupWup het volgende:
Hier ook, maar ik vind em wel groot. Het is bij mij, zelfs met kind, net een hobbezak..

KJ, het went.. Eerst een paar keer boven de bank of bed oefenen, dan is het minder erg als het niet goed gaat. En ik begin nog steeds voorop en schuif haar dan door naar achteren.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_101363262
Klopt morretje, hij valt groot. En een beetje taillering had geen kwaad gekunt :D
pi_101365523
Hoi allen!!!

Ik zag dit topic en dacht: wellicht kunnen jullie me een beetje helpen!

Ik heb een zoontje van 5 weken en een Didymos (geweven) draagdoek.. maar ik heb het idee dat mijn zoontje er elke keer niet goed in ligt???

Ik probeer de houding dat ie rechtop zit, en zowel met voetjes binnen als buiten de doek zit het toch niet helemaal goed naar mijn idee...

De problemen:
Met zijn voeten in de doek: hij zit op zijn voetjes, klopt dat? Verder zakt hij scheef naar één kant (als hij bijvoorbeeld naar links kijkt, zakt hij scheef naar rechts). Ook snap ik niet hoe ik steun in zijn nek moet geven. Ik trek de doek wel hoog op, maar het zit bij zijn nek enorm losjes en geen idee hoe ik dat strakker moet krijgen?? En hoe voel je of zijn knietjes op de goede hoogte zitten als ie helemaal in de doek zit?

Met benen buiten de doek: Zelfde probleem bij de nek: de doek zit daar enorm los. En hij zakt elke keer met zijn knieeen omlaag... En hoe weet je of de doek niet te strak knelt in zijn beentjes/knieholtes??

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik wil erg graag dragen! :)
pi_101365557
Ow wacht... ik heb een Hoppediz!!!
pi_101366024
Ingocnita, als je een hoppediz hebt dan heb je daar als het goed is ook zo'n dikke handleiding bij.
Als je de kreuztrage doet (pff geen idee hoe die precies heet), dan kom je daaar bij een stap die ze "chacka chacka gripp" noemen. Daarmee krijg je de doek heel strak. Het klinkt namelijk alsof je de doek niet strak genoeg geknoopt krijgt.

Waar woon je ergens? Misschien is er iemand die in je buurt woont waar je een keertje bij op de koffie kunt om wat tips te krijgen.
pi_101366201
En maak eens een foto van hoe je kindje in de doek zit. Dat helpt met het geven van tips.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101366350
Ik heb inderdaad die handleiding en probeer dan de 'wrap cross carry'. De handleiding heb ik er inderdaad bij (en daar staat idd die ckacka-grip) bij, maar toch lukt het nog niet?? Of misschien dat ik toch te voorzichtig ben met het straktrekken??
Misschien zo toch maar proberen met wat harder aantrekken dan...

En ik woon in Zoetermeer!
pi_101366367
Vanyel, ik zal vanavond vragen of mn vriend een foto wil maken.
pi_101366551
Incognita, hier is een duidelijk uitlegfilmpje over buikknopen:
En als jij denkt dat je te voorzichtig bent met straktrekken, weet ik het wel zeker ;)
pi_101366991
hahah die foto wat erg!
Ik woon redelijk dichtbij zmeer. En heb wel tijd voor wat koffie!
Ik ben geen consulente maar ik draag wel al ruim 3 jaar met 2 kinderen 8-)

Ik heb hopelijk vanavond dankzij Noli mijn Bondolino verkocht *O* *O*
Want kleine V gaat nu mee op de fiets dus die traag ik niet meer in bondo bij opvang. :o
En van dat geld ga ik dan een draagjas er bij kopen :Y
pi_101367728
whahah een knientie op de kop!

maar hell je snapt toch wel als normaal denkend mens dat dat niet klopt? :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:16:05 #108
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101380843
Zo'n draagdoek is echt keileuk. Vandaag voor het eerst uitgetest, lukte meteen, en H asse genoot er ook duidelijk van.
pi_101380931
Beregd, fijn he, je kleine propje dragen? Heb jezelf gedragen? En we willen natuurlijk wel een foto zien :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:37:10 #110
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101384579
zelf ja :Y Verbazend hoe stevig het aanvoelt, had er meteen alle vertrouwen in.
Was een cadeautje van mijn O+ , leuk.

(ik sta geweldig belabberd op de foto die ervan is, dus dat bespaar ik je even ;) )
pi_101384694
Draagpapa's zijn altijd goed, ook als ze belabberd op de foto staan *)

Dames, ik heb van Amaranta een Amazonas overgenomen, maar daar zit natuurlijk geen middenmarkering in. Die wilde ik er zelf in maken, maar meet ik dan vanaf waar de doek recht is of vanaf de punt?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:17:49 #112
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101386902
wat leuk Beregd!!! ik heb vanavond ons kleine meisje ook voor het eerst gedragen... ging super!!
Gaan we de komende tijd weer vaker van genieten.
Heerlijk in mijn oude zachte girasol Riemu.. O+ O+ O+

(ben heeel blij dat ik die nog heb :))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:49:19 #113
238474 Jeetjejom
pi_101388782
Draagpapa's zijn <3 altijd!
Jouw warmte is genoeg
pi_101407633
mijn mini voor het eerst in de doek :)

O+
pi_101408388
Niet, dat is een oude foto van Evie! Sjonge, wat lijkt Liene op haar zus zeg O+ Wat genieten BJ!
pi_101408732
BJ O+ O+
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:08:57 #117
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_101409363
Mooi Beesie-Jen!
  donderdag 1 september 2011 @ 16:25:41 #118
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_101451691
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 20:39 schreef Linda2205 het volgende:
Dames, ik heb van Amaranta een Amazonas overgenomen, maar daar zit natuurlijk geen middenmarkering in. Die wilde ik er zelf in maken, maar meet ik dan vanaf waar de doek recht is of vanaf de punt?
Niet meten, dubbelvouwen, dan wijst het zich vanzelf ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_101452874
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:43 schreef WupWup het volgende:
Niet, dat is een oude foto van Evie! Sjonge, wat lijkt Liene op haar zus zeg O+ Wat genieten BJ!
Welnee! Dat is een foto van BJ-moeder met BJ in de doek. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101455217
quote:
LOL :D

Ik zag gisteren een Ergo, face forward :?
Welja!
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:04:15 #121
238474 Jeetjejom
pi_101481811
Even voor wie geïnteresseerd is, de zuidelijke draagmeet staat gepland op 15 oktober bij webkim (was nog iemand die misschien diensten wilde ruilen toch?)

Is het misschien handiger om een nieuw topic te openen?
Jouw warmte is genoeg
pi_101482305
Er is een algemen draagmeetingen topic ^O^
Het Grote Draag Meeting Topic! #4
eventueel even de modjes vragen voor een andere titel zodat de meet duidelijk is?
pi_101482531
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Jeetjejom het volgende:
Even voor wie geïnteresseerd is, de zuidelijke draagmeet staat gepland op 15 oktober bij webkim (was nog iemand die misschien diensten wilde ruilen toch?)
^O^ ik ga m'n best doen!
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:11:43 #124
238474 Jeetjejom
pi_101485617
Pvoesss thanx had dat hele topic nog nooit gezien!
Jouw warmte is genoeg
pi_101531815
Vandaag kwam de nieuwe Wompat binnen O+ hij is zó gaaf! Zo jammer dat muppet er voorlopig nog niet inpast :')

En voor de liefhebbers weer eens een overzichtje :+

Alleen de Wompats, mijn ringslings en de bondolino staan er niet op.. verder compleet :')
pi_101531963
Het is een schande dat ik mijn eerste draagdoek niet bij Webkim heb gekocht (stadsgenoot), maar ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Girasol Amitola Azarfan O+ O+ . Die zag ik een tijd terug bij jou Orea, en die vond en vind ik zoooo mooi!! Nu nog 4 maanden wachten op de baby :D
pi_101532108
Wat leuk! Ja ze waren van de week ineens weer op voorraad hè? Ik heb zelfs zitten twijfelen of ik toch niet een maatje 6 erbij wilde :') (en ik heb hem al in 4 :P) Maar ik heb het niet gedaan (heb Symphuo maar gekocht in maat 6)
pi_101532203
Orea, wat een stash _O_

Ik mag en kan ook bijna weer dragen *O*
Vanaf welke dag na de geboorte gingen jullie voor het eerst de verse baby dragen. Mette heb ik gedragen vanaf dag 8.
pi_101532358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:27 schreef Orea het volgende:
Wat leuk! Ja ze waren van de week ineens weer op voorraad hè? Ik heb zelfs zitten twijfelen of ik toch niet een maatje 6 erbij wilde :') (en ik heb hem al in 4 :P) Maar ik heb het niet gedaan (heb Symphuo maar gekocht in maat 6)
Ik had ze twee maanden geleden gemaild, toen zeiden ze al dat er deze maand weer voorraad zou zijn. En om te voorkomen dat ik dat zou vergeten ben ik ze op Facebook gaan volgen :D. En nu moet ik eerst kijken of baby straks uberhaupt gedragen wil worden voor ik een stash mag gaan aanleggen :+ .
pi_101532383
Ja heftig he? Ik ging heftig de-stashen, en toen kwamen er weer doeken bij :') en toen weer van alles geruild.. Maar ben er wel heel erg blij mee!

Muppet heb ik vanaf dag 5 ofzo gedragen, toen gingen we voor het eerst een ommetje maken buiten... O+ heerlijk! In de rekbare Mam Eco doek, die heb ik echter maar 1 keer, toen dus, gebruikt.. vond geweven veel fijner.

Wat heerlijk dat je weer bijna mag dragen O+
pi_101532395
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:40 schreef tweeoogje het volgende:

[..]

Ik had ze twee maanden geleden gemaild, toen zeiden ze al dat er deze maand weer voorraad zou zijn. En om te voorkomen dat ik dat zou vergeten ben ik ze op Facebook gaan volgen :D. En nu moet ik eerst kijken of baby straks uberhaupt gedragen wil worden voor ik een stash mag gaan aanleggen :+ .
Zo hou je het mooi in bedwang! Ik had al iets van 6 doeken voor ze er was :')
pi_101532535
Ik moet ook maar zien dat t lukt :D. Maar 6, dat ga ik miet halen denk ik!!
pi_101532578
In de eerste week ergens wel, volgens mij dag 3 :Y En toen vrijwel direct ook op de rug.

handig die doeken *O*
pi_101532665
Pvoess :D!!
pi_101532752
:D zo zat muppet ook ingewikkeld in Symphuo in Avifauna vandaag, heerlijk haar broodje kaas te smullen :Y)
pi_101533033
hij had een broodje roomboter :D en hij vind dat zo heerlijk.
Lekker zitten, broodje erbij, lekker de doek in O+ O+
pi_101534889
oooo Wickie+ maak je ook een foto als jullie voor het eerst gaan dragen? O+

en stiekem wil ik nog een doek kopen... ben wezen destashen, heb de mt 6 nu allemaal verkocht; en heb nu alleen nog een bondolino, 2 x mt 5 doek (Girasol Riemu, en Petit Princesse) en 1 RS..
en eindelijk wil ik nog een fluffy mtje 5 kopen van iemand...
Toevallig iemand hier nog een mooie te koop???
pi_101534978
BJ, Ik zou voor een mooie Ellevill doek gaan. Ik ben echt zwaar verliefd op die doeken. M'n Paisley is echt hemels en de Jade ook trouwens. Ik heb alleen nog nooit gedragen met een Zara, maar dat kan binnenkort met die van Vanyel.

En natuurlijk maken we foto's!
pi_101535102
ja stiekem wil ik dus een Zara.. en heb bij de buren ook al een tri purple gespot, mt 5 .... en ben nog aan het bedenken of ik die niet gewoon wil hebben.
Hij is al flink ingedragen, en dat is eigenlijk wat ik graag wil...
pi_101535141
Ja natuurlijk wil je die hebben!!!! Hup kopen die handel!!! Ga snel eens claimen!!
pi_101540632
Tripurple is heeeeeel mooi! (valt het op dat ik 'm ook heb?)
Il heb nog een didy lars te koop, maar dat is natuurlijk geen Zara
pi_101546003
psst bij ooiebeest is vandaag 19% korting en dat scheelt een hoop op een dure doek ;)
pi_101546007
en zara's dragen heerlijk
pi_101546022
Subtotaal

¤ 107,50

Korting (Zomergevoel korting bij Ooiebeest!)

¤ 20,43-

Eindtotaal

¤ 87,07

O+
  zondag 4 september 2011 @ 09:05:51 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101546126
thx voor de tip KD ;) ik ga direct ff kijken...
  zondag 4 september 2011 @ 09:09:17 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101546145
en hoe krijg je die korting? heb je een code?
pi_101546163
Dat vroeg ik me ook al af. Ik ben zomaar opeens in de markt voor een Ocean als die 19% nog van de actieprijs afgaat.
  zondag 4 september 2011 @ 09:11:45 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101546168
hey die zit ook al in mijn kar ;)
pi_101546171
'zomergevoel'

en idd dan kom je ineens in de 60eur regionen :)
pi_101546175
ik zit ook nog te denken aan die blauwe binana O+
pi_101546197
of groen, hmzz :+
pi_101546201
ocean is uitverkocht :(
  zondag 4 september 2011 @ 09:18:55 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101546211
ik heb hem denk ik vanyel;
had hem al in de kar namelijk en nu afgerekend:

Artikel Artikelnummer Aantal Subtotaal
Ellevill Zara Ocean 5 112 1 ¤ 76,50
Subtotaal ¤ 76,50
Verzending en afhandeling ¤ 4,95
Korting (Zomergevoel korting bij Ooiebeest!) ¤ 14,54-
BTW ¤ 13,00
Eindtotaal ¤ 66,91
pi_101546223
Ik had hem ook in de kar, maar dat hielp niet. Mooi, hoef ik niet meer te beslissen of ik wel wil.
  zondag 4 september 2011 @ 09:23:19 #155
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101546234
denk dat dr maar eentje was dan?
en ik was al heul lang op zoek naar een Zara; dus dit is wel een mazzeltje..
(past ook nog perfect bij mijn winterjas)

en KD binana is ook tof!! Hoeveel doeken heb jij inmiddels?
pi_101546251
Ik heb stiekem al een Zara.. Die was ongeveer dezelfde prijs toen. Dankzij Huup O+
  zondag 4 september 2011 @ 09:33:11 #157
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101546290
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb stiekem al een Zara.. Die was ongeveer dezelfde prijs toen. Dankzij Huup O+
welke heb je??

en ik wilde ook wel graag een tripurple of sugar, maar uiteindelijk is deze kleur juist dus wel handig icm jas. En het was bij ooiebeest ook de enige mt 5 he?
En KD thanx nogmaals :D

en vanyel; je vind het toch niet erg? was toeval denk ik? ik ging direct kijken toen ik KD dr tip las; had de ocean in mijn mand en de korting ging dr niet direct af.. en toen ik daar dus om kwam vragen zag ik dat jij ook bezig was...
:*
pi_101546367
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
denk dat dr maar eentje was dan?
en ik was al heul lang op zoek naar een Zara; dus dit is wel een mazzeltje..
(past ook nog perfect bij mijn winterjas)

en KD binana is ook tof!! Hoeveel doeken heb jij inmiddels?
5 en 2 onderweg
pi_101546610
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:33 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

welke heb je??

en ik wilde ook wel graag een tripurple of sugar, maar uiteindelijk is deze kleur juist dus wel handig icm jas. En het was bij ooiebeest ook de enige mt 5 he?
En KD thanx nogmaals :D

en vanyel; je vind het toch niet erg? was toeval denk ik? ik ging direct kijken toen ik KD dr tip las; had de ocean in mijn mand en de korting ging dr niet direct af.. en toen ik daar dus om kwam vragen zag ik dat jij ook bezig was...
:*
Caffe maat 6. Hele fijne doek maar ik zou stiekem ook wel een korte zara erbij willen omdat ik die punten zo fijn vind. De Mrs is het daar niet helemaal mee eens :)

Niet erg dus, dit was pure impulsaankoopbehoefte.
pi_101546817
ik heb nu ellevil paisley liberty en ellevill paisley java, ik wil nog een grashopper
verder zara aubergine en en binana blauw onderweg en ik heb nog een girasol pinetree en didy indio ultramarin
pi_101547025
Heb je 2 paisleys?? :o
  zondag 4 september 2011 @ 10:46:44 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101547069
ultramarin is ook zoooooo mooi kleurdoos!! O+

en vanyel; zara caffe; is dat dezelfde die nu op reis is...Die is ook prachtig!!!
pi_101547109
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 10:43 schreef wickie het volgende:
Heb je 2 paisleys?? :o
:+! ik wil ze allemaal!
pi_101547454
Ja ik ook wel, maar ik houd het braaf bij 1.
pi_101547879
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
en vanyel; zara caffe; is dat dezelfde die nu op reis is...Die is ook prachtig!!!
Das idd de mijne.
  zondag 4 september 2011 @ 11:39:20 #166
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101547925
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 11:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Das idd de mijne.
O+ O+ O+
die is mooi!! en straks vast superzacht na het reizen :D
pi_101548366
:Y
  zondag 4 september 2011 @ 15:35:56 #168
238474 Jeetjejom
pi_101555987
Ik vind de paisley ook zo mooi! Ben eigenlijk geen fan van de ellevill (tenminste met zara klikte het niet echt) maar mooi zijn ze wel!
Jouw warmte is genoeg
pi_101556470
Ik vind de Paisley die ik nu heb qua dun en draagzachtheid goed vergelijkbaar met een goed ingedragen Didymos.
Ze zijn echt best dun door de bamboe en hardstikke zacht (maar wel met genoeg grip) O+

Ik heb zelf nog nooit een Zara geprobeerd, dus kan het niet vergelijken.
pi_101558581
Zo hebben eindelijk foto's kunnen maken van hoe wij de draagdoek knopen ivm tips. Hier zit ie in de doek bij mijn vriend. Op de foto's zit hij nog redelijk recht, maar na 1 rondje lopen was hij al scheefgezakt en huilde, dus hebben we hem er maar weer uitgehaald. Zal zo ook foto's posten van hoe hij bij mij zit.

(de foto's zijn nogal groot dus heb ze als spoiler gezet)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Alle tips zijn welkom :)
  zondag 4 september 2011 @ 17:16:01 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_101559203
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:32 schreef wickie het volgende:
Orea, wat een stash _O_

Ik mag en kan ook bijna weer dragen *O*
Vanaf welke dag na de geboorte gingen jullie voor het eerst de verse baby dragen. Mette heb ik gedragen vanaf dag 8.
Rond vier uur 's nacht geboren, die dag wat bijgeslapen en de volgende dag:

*weer verder gaat met teruglezen*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_101559208
En zo ziet het er bij mij uit: (volgens mij hangt hij sowieso een beetje te laag?)

SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
pi_101559254
Noli, wat een lieve foto O+
  zondag 4 september 2011 @ 17:33:56 #174
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_101559900
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:17 schreef Incognita het volgende:
Noli, wat een lieve foto O+
Dank je, ze is nu iets groter hoor. ;)

Als ik iemand de FWCC moet uitleggen laat ik ze ook altijd even dit filmpje van Webkim zien..
Heeeeel duidelijk!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_101561261
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:32 schreef wickie het volgende:

Als ik het me goed herinner was het Webkim die hier destijds een foto liet zien van een net geboren Morris die al in een omgeknoopte doek of ringsling bij haar lag in het ziekenhuis O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_101561380
polle gaat ook vanaf dag 1 hoor, als dat lukt <3
pi_101582715
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 18:36 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner was het Webkim die hier destijds een foto liet zien van een net geboren Morris die al in een omgeknoopte doek of ringsling bij haar lag in het ziekenhuis O+
Klopt.
Je kan gelijk al dragen, mits jij en baby in orde zijn. Ik heb Morris in de ringsling bij me gehad in het zkh: moest nog een paar dagen blijven vanwege de keizersnede.

Incoginita, wat een supermooie plaatjes. O+
Je zag het zelf al goed: het mag wel wat hoger. En zo te zien kan je ook nog strakker knopen.
Die doekstukken die nu zo van je schouders afhangen kan je terug'flippen': een keer omslaan richting je nek. Dan heb je niet van die vleermuismouwtjes zeg maar, dat geeft je wat meer bewegingsvrijheid.

Maar wauw..! Ik kan niet wachten tot ik ook weer zo'n pukkie in een doek kan knopen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_101589216
Sofie en ik zijn de wilhelminatoren in Vaals op geweest.

*poef* nu is het weg
  maandag 5 september 2011 @ 13:43:23 #179
94046 PM-girl
pi_101589789
Heerlijk kaatjejannie!

Ik heb een eerste poging tot rugdragen gedaan maar brrr wat akelig nog. Ik leg de doek met mijn mannetje erop op de bank tegen de leuning en trek hem dan strak tegen mijn rug. Op een andere manier durf ik hem nog niet op mijn rug te plaatsen. Het was redelijk gelukt, dacht ik, totdat mijn kleuter vroeg waarom baby zijn beentje paars was! :o :X Te strak dus, in elk geval bij het beetje.
Voorlopig houd ik het maar bij buikdragen geloof ik...
*
  maandag 5 september 2011 @ 20:13:59 #180
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101604411
Incognita, dat filmpje van Webkim is echt een aanrader, paar keer kijken/luisteren, paar keer zonder baby (een met een knuffel oid) meevolgen en dan met baby knopen O+

En zoals ik de plaatjes zie, is de basis prima, maar moet je gewoon strakken knopen, zowel het zitje, als de schouderbanden. Als je gaat lopen, gaat dat altijd wat losser...
Alexa en Seth zijn lief
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2011 @ 17:16:54 #181
141844 Macka66
pi_101637107
Incognita, laat je vent ook de banden goed over zijn schouders spreiden (en weer terugslaan). Nu draagt hij op z'n nekspieren en dat gaat pijn doen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_101637861
Ik vind dat terugslaan zo'n wonderlijk iets. Daar heb ik echt iemand voor nodig, no way dat ik daar bij mijn schouders kan.
  † In Memoriam † dinsdag 6 september 2011 @ 17:48:49 #183
141844 Macka66
pi_101638229
Bedoelen wij wel hetzelfde Vanyel? Ik heb het over die losse stof die als een soort mouw over de (boven)armen flubbert als je de schouderbanden echt goed uitspreidt. Bij het terugslaan werk ik altijd een beetje mee met mijn schouder, ietsjes intrekken/optrekken en naar voren brengen en dan de stof er overheen leggen (tot ongeveer mn bh-bandje).
pi_101638395
Wij bedoelen precies hetzelfde. :Y Volgens mij kan ik dat alleen als ik eerst mijn schouders uit de kom werk en dat heb ik er nou niet echt voor over.

Ik krijg het iig niet fatsoenlijk terug.
pi_101639166
Mijn man zegt dat ook altijd, maar volgens mij weet 'ie de juiste draai gewoon niet te vinden. Je kunt toch ook gewoon je schouders aanraken? Dan moet je ook bij de doek kunnen komen lijkt me.
pi_101639211
Ik kan mijn schouders wel aanraken, maar als ik de doek uitspreid, hangt die af tot halverwege mijn bovenarm. Daar kan ik dan weer niet bij. Met de andere hand aangeven helpt ook niet omdat dat ding altijd te strak zit om met dubbelgevouwen arm weer omhoog te hijsen.

Vandaag trouwens voor het eerst een FCC. Wat een gedoe met dat voorknopen, maar ze zat wel verrekte lekker.
pi_101639439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:17 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan mijn schouders wel aanraken, maar als ik de doek uitspreid, hangt die af tot halverwege mijn bovenarm. Daar kan ik dan weer niet bij. Met de andere hand aangeven helpt ook niet omdat dat ding altijd te strak zit om met dubbelgevouwen arm weer omhoog te hijsen.
_O- Ik zie je staan

Als je 'm spreid, niet loslaten maar gelijk terugslaan.
pi_101639769
Zo strak!

Volgens mij moet ik al mijn andere hand gebruiken om te spreiden.
Dat klinkt een stuk smeriger dan ik het bedoel :X
pi_101646388
Onze nieuwste aanwinst: indio mare O+

Emma doet alsof ze slaapt

En speciaal voor KD een (slecht geknoopte) FWCC met een maat 4 :+
pi_101646451
hahah, heel goed :+
maar wat zit er een mooie glans overheen!
pi_101646593
:Y De didy swatch blijkt weer eens bar slecht gefotografeerd.
pi_101646693
ik snap dat ook echt niet hoor, lelijke swatches, slechte ontwerpen.

op indio kunnen ze eeuwen voortborduren, ik wacht nog op een mooie donkerbruine indio.
maar die draken bijvoorbeeld, tering :')

of die indio grass, hij is prachtig, maar die kleur komt niet eens in de buurt van grasgroen
pi_101646772
Was monti te licht voor je?
pi_101646922
juhp veel te licht zelfs. ik wil m gewoon helemaal donkerbruin, een beetje zara caffe en dan met een mooi glimmend draadje ofzo
pi_101663499
Wat een mooie doek WupWup! Wat voor materiaal is het?
en waar heb je die Elmo vandaan? Ik heb 'm al vaker voorbij zien komen op je foto's en ik vind 'm echt geweldig :D

Wij waren gister voor het eerst naar buiten <3
Lotte!
Noah!
pi_101663613
ooo wat heerlijk he Linda? :) ik vind dat ook zo genieten! dat kleine mupke zo tegen me aan!
thanx voor de mooie foto! *nu is het wachten op Wicks met dr verse beeb ;)*
pi_101665812
Linda, wat genieten met je humpie!
Die Elmo heeft m'n broertje ooit eens voor me gewonnen op de kermis :D

toevoeging: het is een katoenen indio.

[ Bericht 2% gewijzigd door WupWup op 08-09-2011 13:06:54 ]
pi_101706323
En ook Indio Anthrazit dyed charcoal heeft onlangs zijn nieuwe huisje bij ons gevonden:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 13:08:30 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101706447
wat was Geert op m'n rug eng :o hij is er voor mijn gevoel nog veel te klein voor :') of ik te onervaren :@ :') )

Ik merkte wel dat nadat Wup was geweest, de fwcc iets soepeler ging. Paar nuttige tips gehad, waar ik echt veel aan heb! Dank je wel WupWup :* (en je kleine meid is een schatje O+ )

pi_101706841
Haha, ja het is echt wennen he. Maar blijven oefenen, dan zul je merken dat je hem met een paar weekjes zonder blikken of blozen op je rug gooit. Fijn dat je er wat aan hebt gehad!

En wil je me geen kleine baby'tjes meer in m'n doek gooien, ik moet nog heel lang wachten tot ik weer mag }:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 september 2011 @ 13:37:50 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101707485
ik ga eerst wel een vergelijkbaar formaat beer / pop zoeken Wup _O- dat vind ik iets veiliger om te oefenen :Y
sorry :@

pi_101740558
Hoihoi,
Heb een vraag...ik heb een zara gekocht (100% katoen) en nu zie ik Natibaby Sicily woven wrap with natural bamboo staan ergens...en hij is wel erg mooi.
Is hij ook geschikt voor beginnende dragers? en wat is eigenlijk het verschil met de zara? wat voor voordelen heeft de bamboo?

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101741402
Ik heb nog steeds de Amazonas Paradiso ongebruikt in de doos liggen... één keer geknoopt.

Inmiddels mag hij er voor 30,- inclusief verzenden uit. (ja, dat is verlies voor mij) Hij knoopt heerlijk, zit als een huis. Vrij dunne doek, maar niet zo dun dat hij gaan snijden. Meer vergelijkbaar met een dunnere indio.
pi_101741421
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 08:02 schreef bitterend het volgende:
Hoihoi,
Heb een vraag...ik heb een zara gekocht (100% katoen) en nu zie ik Natibaby Sicily woven wrap with natural bamboo staan ergens...en hij is wel erg mooi.
Is hij ook geschikt voor beginnende dragers? en wat is eigenlijk het verschil met de zara? wat voor voordelen heeft de bamboo?

Bamboe is heerlijk zacht :) Hij is waarschijnlijk wat dikker dan je zara (dikkere knoop) maar is zeker voor kleintjes een heerlijke doek.
Het énige nadeel van bamboe vond ikd at het snel glijdt, omdat het zo zacht is. Bij rugdragen bleef het van mijn schouders zakken...
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 18:42:17 #205
141844 Macka66
pi_101757203
Ik heb een doek die mag verhuizen, een Didymos Nino Safran-Honig met wol 4
SPOILER
En bamboedoeken verschillen onderling, vaak ook door de weving. Ik heb een LennyLamb doek met bamboe die net zo dun is als een Ellaroo (en dunner dan m'n Zara's) en beslist niet glijdt.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:54:52 #206
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101757643
Freecell, welke kleur is die doek? Heb je een foto? ;)

Wup, die doek vind ik écht supermooi zeg! Ik ben sowieso fan van indio's geloof ik!
A grand adventure has begun.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 september 2011 @ 18:59:52 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101757853
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:54 schreef Keshet het volgende:
Freecell, welke kleur is die doek? Heb je een foto? ;)

Wup, die doek vind ik écht supermooi zeg! Ik ben sowieso fan van indio's geloof ik!
voor m'n beurt praat :@ klik. ik heb 'm ook, van asy overgenomen, zalig ding.

pi_101758279
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 september 2011 18:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

voor m'n beurt praat :@ klik. ik heb 'm ook, van asy overgenomen, zalig ding.
Dat kan mooier op de foto :P

pi_101761423
Bedankt voor jullie antwoorden :)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 12 september 2011 @ 20:24:42 #210
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101871663
Over rugdragen gesproken.... :D

Ik heb vanmiddag Seth op mijn rug geslingerd (lees: doorgeschoven onder mijn arm door) in mijn Mei Tai (oudje van WupWup)....

Uiteraard ging meneer meteen op de doek kauwen :'), maar het beviel me goed, en hem ook!
En de MT zat erg fijn, beter dan de doeken, doeken vind ik gewoon ook nog eng om te knopen.

Dus de MT blijft hier voorlopig. Wordt toch een doek verkopen. Al wil ik er geen kwijt. Had ik al gezucht?
Alexa en Seth zijn lief
pi_101891631
Voor het eerst met publiek een ruck geknoopt (voor een spiegel, dat wel) en ze zit als een huis. Daar loop ik dan met de kinderwagen..
pi_101895126
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:24 schreef Takkembah het volgende:
Over rugdragen gesproken.... :D

Ik heb vanmiddag Seth op mijn rug geslingerd (lees: doorgeschoven onder mijn arm door) in mijn Mei Tai (oudje van WupWup)....

[ afbeelding ]

Uiteraard ging meneer meteen op de doek kauwen :'), maar het beviel me goed, en hem ook!
En de MT zat erg fijn, beter dan de doeken, doeken vind ik gewoon ook nog eng om te knopen.

Dus de MT blijft hier voorlopig. Wordt toch een doek verkopen. Al wil ik er geen kwijt. Had ik al gezucht?
Ik las het topic achterstevoren en dacht, dat is een bekende mei tai 8)7 Leuk dat hij bevalt! Wat heb je eigenlijk met de knoopbanden gedaan? Lijkt alsof ze ónder z'n beentjes gaan?

Vanyel, mooie dumpplek voor boodschappen en tassen dan toch ;)
pi_101896668
Wat Wup zegt, Takkembah. Volgens mij hangen z'n beentjes teveel. :)

Ik heb Lente nog steeds niet op m'n rug gehad... Ik ben te laat begonnen met oefenen en nu wil ze alleen maar op m'n buik. En ik word al zo chagrijnig van nieuwe knopen oefenen die uiteraard nooit meteen lukken... :@ Met een huilend meisje wordt dat er niet beter op. Ik heb ook geen pop oid waarmee ik kan oefenen. Eens rondvragen.
pi_101897498
Sssserpente, er is in oktober een draagmeet in Den Bosch. Is dat wat voor je?
pi_101898336
Da's waar ja, daar had Mefke me over ge-pm'd. 't Is 130 km, dus ik moet er even over nadenken. Maar het is het wel waard.
pi_101898440
Je mag Emma wel even lenen dan om te oefenen :P
pi_101898485
Dan slinger jij gewoon Lente op je rug. Is ze vast te flabbergasted om te protesteren. :P
pi_101898499
_O-
pi_101898605
:D!

Ssserpente, Niels was dan wel wat jonger, maar die wilde ook nooit op de rug. Wat hier geholpen heeft was eerst oefenen met de Bondolino (of andere ergonomische drager), daarmee gaat het knopen sneller en hij raakte gewend aan rugdragen. Daardoor kon ik beter oefenen met de draagdoek, omdat hij nu rustig blijft liggen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:34:45 #220
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101900671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik las het topic achterstevoren en dacht, dat is een bekende mei tai 8)7 Leuk dat hij bevalt! Wat heb je eigenlijk met de knoopbanden gedaan? Lijkt alsof ze ónder z'n beentjes gaan?

Vanyel, mooie dumpplek voor boodschappen en tassen dan toch ;)
:D

Uh en ja :@ ik had de knoopbanden verkeerd geknoopt inderdaad. Hij is nogal van het rechtop gaan zitten op mijn rug en beentjes spartelen dus ik deed snel snel knope. Ik moet nog heeeel veel oefenen, dat is wel duidelijk :')
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 13 september 2011 @ 22:32:26 #221
238474 Jeetjejom
pi_101919272
Ssserpente voor ons is het ook 130 km (denk nog eerder 160km) dus gewoon komen joh!

Wat zie ik trouwens weinig aanmeldingen in het draagmeettopic :(
Jouw warmte is genoeg
pi_101928982
hmm misschien kom ik de volgende keer ook wel... maar die afstand met mijn mini erbij is nog ff teveel..

Mijn Zara is binnen sinds zaterdag, en heb al een paar keer gedragen, ff wennen hij voelt ánders', maar ben er blij mee en vind hem mooi...
zal van de week nog even foto's spammen.
  † In Memoriam † woensdag 14 september 2011 @ 09:59:58 #223
141844 Macka66
pi_101930038
Beessie-Jen, heb je de Zara al een keer gewassen? Dat maakt nieuwe Zara's nog prettiger in het gebruik! (Ze knopen dan wat makelijker en hebben meer grip.)
En ja, fotos! :)
pi_101930314
Ja BJ, foto's!!

Ik ga pas over een paar daagjes dragen. De spierpijn is nog te erg om te kunnen dragen, jammergenoeg. Maar volgens mij is Wies een gewillig draagslachtoffer :D
pi_101936417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:59 schreef Macka66 het volgende:
Beessie-Jen, heb je de Zara al een keer gewassen? Dat maakt nieuwe Zara's nog prettiger in het gebruik! (Ze knopen dan wat makelijker en hebben meer grip.)
En ja, fotos! :)
bedankt voor de tip; nog niet gedaan, dus ga ik doen een dezer dagen :)
en zal straks eens foto's uploaden..
en oe ik kijk nu al uit naar jullie draagfoto's Wicks!
pi_101936772

pi_101937201
Ik heb nu een slapend jorisje op mijn rug O+
Met heel veel dank aan Macka voor het draagconsult van vanmorgen.
pi_101937977
Ooooow BJ! *rammel*

En ik vind je tweede bril leuker :P
pi_101938300
@P_iglet; Foto!! Ik draag Floris wel gewoon voorop voorlopig, dat vind ik moeilijk zat, op die manier knopen ;-)
pi_101968887
Aw... Rammel!! Wat enorm knus zeg! O+

En ik vind je tweede bril ook leuker :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 11:17:51 #231
141844 Macka66
pi_101970420
Oh, B-J, wat heerlijk! O+
En de doek staat je goed, een mooie kleur voor jou!
pi_101975480
O+ O+ Dat handje bij haar hoofdje O+ O+
pi_101975887
BJ O+ O+

Ik heb nog nooit zo'n jong mupke omgeknoopt. Ik zie dat BJ de beentjes in de doek heeft zitten. Wat kan ik het beste doen? Beentjes erin of eruit?
pi_101976222
Beentjes mogen van de eerste dag er al uit. En dan moet je foto's maken.
  donderdag 15 september 2011 @ 15:08:08 #235
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101977506
BJ *rammelderammel*
Alexa en Seth zijn lief
pi_101981523
Ik vond beentjes erin wel knus hoor.
pi_101982266
Het is wel knus maar ze mogen er dan dus niet op leunen en dat is nog best lastig knopen soms :)
  donderdag 15 september 2011 @ 20:30:49 #238
238474 Jeetjejom
pi_101989992
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:08 schreef Takkembah het volgende:
BJ *rammelderammel*
+1
Jouw warmte is genoeg
pi_101992565
Tijd om nog meer te rammelen ;)

Ondanks spierpijn kon ik het niet laten. Wies heeft heerlijk doorgeslapen tijdens het omknopen en daarna ook O+

pi_101993916
O+ x1000!
Goed geknoopt ook!
  donderdag 15 september 2011 @ 21:36:36 #241
238474 Jeetjejom
pi_101994152
O+ O+ O+ O+ en wat een mooie doek!
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 15 september 2011 @ 22:28:03 #242
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101997717
Oh echt zo'n pasgeboren baby-slaap-frons <3 rammelrammelrammel
Alexa en Seth zijn lief
  donderdag 15 september 2011 @ 22:37:10 #243
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101998322
ow wickie, wat doe je nou! O+
pi_101998544
quote:
17s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:37 schreef Asyniur het volgende:
ow wickie, wat doe je nou! O+
Jouw lekker maken voor over een half jaartje ;) Dan loop jij ook weer met zo'n minipropje op je buik O+ O+

Het was echt heerlijk om weer te dragen.
  vrijdag 16 september 2011 @ 08:32:13 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102007225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:40 schreef wickie het volgende:

[..]

Jouw lekker maken voor over een half jaartje ;) Dan loop jij ook weer met zo'n minipropje op je buik O+ O+

Het was echt heerlijk om weer te dragen.
O+
Fijn! Ging het ook een beetje?
pi_102007345
mooooi Wicks!! O+ O+ O+ lekker he? zo vers mupje bij je...?

Ik had gister een teamuitje van mijn werk, heb Liene natuurlijk meegenomen. En had mijn petit princesse ook mee... ging heerlijk!!! Vijf km op een treinskelter gefietst met haar in de doek., en meisje heeft dat hele uur lekker liggen slapen ;) en toen nog een poos buiten het kanoen bekeken.. zo ontzettend fijn om dr dan zo lekker dicht bij me te hebben, lijkt ook of ze dan toch minder last van dr krampjes heeft...dus ga straks de doek ook maar weer tevoorschijn halen.
O+ O+ O+

en o ja, kreeg heel veel leuke reacties en vragen over het dragen en denk dat ik de jongere collega's even lekker geinspireerd heb ;) :Y O-)
pi_102007620
BJ en Wickie, ik word helemaal week van jullie mini's in de doek O+
Kan niet wachten tot ik zelf weer kan dragen.
pi_102008584
Wickie en BJ O+ O+ O+
Wat heerlijk dat je zo echt goed kon genieten van het team uitje :Y

Wat mis ik dat kleine in de doek toch erg O+
pi_102008741
Oooh Wiesje O+! *rammel* Zo klein! Wat mooi strak geknoopt Wickie.

BJ, wat stoer dat je toch naar het teamuitje gegaan bent met Liene in de doek O+ mooie foto's!
pi_102011429
Wat gaaf BJ :D

En oooow, nog een rammelfoto O+ Willen jullie even stoppen daarmee, wij willen (voorlopig) geen baby :P

Ik maakte net even een foto voor evt verkoop Lilien Lind met wol, maar de foto lukte echt heel goed :D

vrijdag 16 september 2011 @ 18:15:11 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_102025448
Jemig er mag wel een waarschuwing in de topictitel voor rammelende eierstokken! ;) De ene na de andere pasgeboren frummel O+
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_102030497
Ik heb vandaag m'n rekbare doek uitgeleend aan de vriendin van een collega en wil er eigenlijk een beknopte maar duidelijke handleiding bijgeven. Ze heeft namelijk niet zoveel geduld, dus ik ben bang dat ze er de brui aan geeft als het niet snel genoeg lukt, het niet duidelijk is of ze zelf op Internet gaat zoeken en door de bomen het bos niet meer ziet.

En ik wil 'r ook een een fijn filmpje van YouTube laten zien en dat plaatje van die kikkerhouding.

Oftewel: help! :P
  vrijdag 16 september 2011 @ 20:50:26 #253
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102032043
Oeh! Heerlijk die mini's in de doek O+

Ik ben vandaag ook voor het eerst met zoonlief in de doel op pad geweest. Zo knus! Helaas geen foto's want ik was alleen vandaag. Wickie, welke knoop is dat? Ik ken alleen de knoop die ik van de kraam geleerd heb en die van jouw ziet er ook fijn uit :)
Oude (on)bekende.
pi_102032377
Ssserpente, webkim heeft hele goede uitlegfilmpjes op YouTube. Daar zit er ook één tussen van een rekbare doek.
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:29:35 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102033974
Ik heb vandaag voor het eerst mijn 3 maanden jonge gup op mijn rug geknoopt. :o
Met de Hopp Timbuktu een BWCC en het ging nog ook....ik had al heul vaak het op een filmpje gezien. Wel boven het grote bed, zoals Orea mij had aangeraden.

Ze vond het alleen maar even leuk, ging na een paar minuten zich afzetten en wurmen. Lopen hielp niet en haar speen kon ik niet geven want ik kon niet bij haar hoofd komen. :')

En we hebben na lang wikken en wegen, over welke drager aan te schaffen, de knoop doorgehakt en morgen komt als het goed is een Beco binnen. Mijn rekbare doek doe ik in ieder geval de deur uit en over mijn Timbuktu ga ik nog nadenken. Ik gok dat ik alleen mijn ringslings en Beco nog zal gebruiken.

Ow, deze overigens, een echt meisjesexemplaar! *O*

pi_102037494
Juud wij hebben ook een beco, deze:

Die jij hebt gekocht heeft As1981 ook, voor Yaro. Hij is dus ook geschikt voor jongetjes!

Ik vind hem helemaal heerlijk, Eva ook, maar dan vooral wat betreft het sabbelen op de schouderbanden.
pi_102037812
Juud hou je doek nog even ;) ik dacht op een gegeven moment ook dat we het met de bondolino en wompat zouden doen, maar ineens hebben we de slagmet de doeken en rugdragen weer te pakken! Draag haar momenteel alleen maar in doeken op de rug, zelfs in bwcc..

Die vond ik eerst niet fijn omdat ze dan zo laag zat maar nu ze langer is is die super! Double hammock is favo momenteel..

Dus nog niet weg doen hoor je geweven doek!
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:48:26 #258
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102038492
Double Hammock moet mij ook lukken, zeker met een Webkim filmpje. :D
Dat lijkt me wel leker zitten, ik denk dat het voor Lientje ook prettiger is om de stof helemaal uit te spreiden, dan zit het minder strak bij haar benen.

Ze is nogal pittig als je haar beperkt in haar bewegingsvrijheid, dat heeft ze van haar moeder. :D
pi_102038793
Muppet hier wurmt ook, bij welke knoop dan ook, voor ik klaar ben met knopen haar armen er al uit :D (anders kan ze niet wijzen en DIE!! roepen bij alles :'))
pi_102038950
Juud, wij hebben die Beco ook gekocht. Ik vond hem ook zeer geschikt voor onze knul. En wij zijn ook nog steeds heel tevreden met de Beco. Yaro is absoluut niet geschikt voor de doeken (zal deels ook wel aan mijn geduld en onkunde liggen). Maar op vakantie is hij zelfs in slaap gevallen in de Beco. Heerlijk O+
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:25:18 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102040362
Ik ben op zich meer van de doeken, dat zachte om zo'n mupke heen bevalt me wat beter. Maar mijn pittige kind gaat gewoon heel hard huilen, tenminste vanmiddag. Na het losmaken was het meteen over.

Ze doet het in de ringsling ook, dan vouw ik haar benen in de kikkerstand, ik duw haar knietjes dan wat omhoog, zit ze erin, dan duwt zij haar knietjes naar beneden. Net zo lang wurmen totdat ze lekker zit en dan gaat ze wel hangen en slapen.

Ik hoop dus dat ze de Beco wat prettiger zal vinden, ik doe het tenslotte vooral voor haar plezier.
Al is het voor mezelf ook vaak heel praktisch...

Binnenkort gaan we een lang weekend weg, op vakantie, ik verheug me er nu al op. :)
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:26:27 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102040408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:54 schreef Orea het volgende:
Muppet hier wurmt ook, bij welke knoop dan ook, voor ik klaar ben met knopen haar armen er al uit :D (anders kan ze niet wijzen en DIE!! roepen bij alles :'))
Lientje heeft in de ringsling ook al vaak haar armen eruit, dat bevalt haar veel beter, kan ze overal aanzitten en zich aan mijn t-shirt vastklampen.
pi_102049636
Net een berichtje op FB: of iemand een draagdoek wil kopen voor 675 euro

:')
pi_102049946
Welke?
pi_102050630
Een Pamir van Vatanai die bewerkt is.

http://www.naturalmamas.co.uk/forum/showthread.php?t=139699
pi_102051596
Reken maar dat monique weet wat de waarde van doeken zijn. De mythische pamir verkoopt wel voor die prijs.
pi_102052246
Niet aan mij :+
Maar het is inderdaad gewoon een verzamelstuk.
pi_102053026
Ik geloof het wel hoor Wup. Vind het zelf eigenlijk bizar overgewaardeerd want zo fantastisch ziet ie er niet uit.
pi_102053953
Ik, met m'n boerendraagdoekenverstand, vind vooral dit een rare zin:

quote:
This Pamir was originally a size 5.5 m., but after dyeing it shrunk to approx. 5.25 m. Which is a true size 7, a very rare size for a Pamir!
Door het verven is ie dus gekrompen waardoor ie nu een hele zeldzame maat heeft. Ja, als ik Lente met watervaste stift een tekening op mn Jade Fog laat maken, is ie ineens ook uniek. Is ie dan ook meer waard? :+

Ze weet het wel te verkopen iig. :D
pi_102054060
Meer dat mensen dus wel een 5,2 zouden willen hebben en een 5,5 dus niet.
En ik denk echt dat veel blij zijn met een echte pamir in die maat.
Een pamir schijnt heerlijk te dragen.. Zit een hele legende aan vast en weet ik het.
pi_102054255
Toch vind ik het geen verkoopargument: hij is niet meer in originele staat. Sterker nog: het is een per ongeluk bijeffect van het verven.

Maar ik heb me sowieso nooit zodanig in draagdoeken verdiept dat ik om dergelijke emotionele redenen zoveel geld zou kunnen neertellen voor een doek. Maar ieder z'n ding wmb. :)
pi_102054372
hehehe amerikanen zijn zo debiel die betalen meer als iets eruit ziet als er overheen gekotst is.
OF er iets anders grondig aan mankeert :D ik snap het ook niet hoor.
Ik bedoelde meer dat ik het verkooppraatje snap, niet dat iemand het koopt.
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:56:36 #273
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_102055325
Volgens mij heb ik van haar ooit mijn KS meitai overgenomen. Blijf het wel bijzonder vinden hoe mensen doeken blijven kopen om het kopen, om ze daarna net zo hard weer de deur uit te doen. Dat geeft mij het idee alsof ze eigenlijk niks echt mooi vinden...
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_102055480
Ik denk dat hoe meer doeken je kent des te meer je weet wat wel heel fijn draagt voor je en wat niet.
Ik heb heel veel doeken en sommige vind ik zo mooi maar heb je dan net geen klik mee.
Mijn lelijkste doek die draagt het lekkerste :D Dus die blijft. Sommige doeken waren heel mooi maar droegen echt ruk

Monique verkoopt trouwens altijd heel goedkoop :Y Bij haar scoor je de koopjes
pi_102055677
Net ook weer mijn heerlijk mannetje in de draagdoek gehad tijdens het boodschappen doen. Zo ontzettend fijn zonder ge-emmer met wagens e.d. en die kleine heeft heerlijk geslapen O+
  zaterdag 17 september 2011 @ 15:08:34 #276
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_102055680
Jawel, maar ik vind het een ander verhaal dat je elke nieuwe doek moet hebben, en dan afhankelijk bent van de verkoop van een andere doek of je je rekeningen nog wel kan betalen (hebben ze bij TBW nog wel eens een handje van), dat gaat mij dan net iets te ver zegmaar :X.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_102055848
oh ja dat vind ik ook niets. Ik koop zelden een doek en heb net mijn lievelingsdoeken verkocht vanwege rekeningen die ik dus niet zag aankomen. Maar een doek kopen zonder er geld voor te hebben zou ik dus echt nooit doen.
Ik lees zelden op tbw ik snap niets van hoe die mensen met doeken om gaan :D
pi_102061488
Ik had een paar die ik weinig gebruikte en die gaan er nu ook echt allemaal uit. Ik houd denk ik 4 ofzo :) Symphuo en zara voor gewoon gebruik, calin Bleu voor echt zomerweer en mijn kortere indio zwart-wit O+ Die draagt fantastisch en past goed in elke tas.

De rest gaat er uit.
(iemand een wellen shortie hebben? Of een Hoppediz Lima?)

En ik heb ooit een doek gekocht die er meteen weer uitging _O- Hij was op de foto heel mooi en in het echt vond ik hem helemaal niks.

En verder wel eens wat geruild.... Maar nog nooit een doek gekocht waar ik niet (ruim) het geld voor had. Ga ik nooit doen ook :D
pi_102069908
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2011 15:08 schreef k_i_m het volgende:
Jawel, maar ik vind het een ander verhaal dat je elke nieuwe doek moet hebben, en dan afhankelijk bent van de verkoop van een andere doek of je je rekeningen nog wel kan betalen (hebben ze bij TBW nog wel eens een handje van), dat gaat mij dan net iets te ver zegmaar :X.
+1

Ik heb wel veel al gehad en veel verkocht/geruild maar das omdat ik veel geprobeerd wilde hebben :+ heb nu aardig wat doeken gevoeld/gezien/geprobeerd en weet nu wel heel goed wat ik wil.. daarom gaat er nu best wat uit :) (en dan hou ik nog best wat over :') maar daar kan ik geen afscheid van nemen :')) maar nieuwe releases hoef ik sowieso niet meer... ben er tevreden met wat ik nu heb en wil nog maar een paar (echt een stuk of 3) echt proberen, maar meer ook niet :)

En ja, ik heb Pfau Black 2010 en ja die kan ik verkopen voor best veel geld.. zolang mensen het ervoor willen betalen, ga ik de doek niet voor minder aanbieden ;) maar die heb ik nooit gekocht met het doel er ooit heel veel voor te vangen.. maar ik zou gek zijn als ik die voor retail weer aanbied...
pi_102071999
Even wat foto's van Yaro in de Beco tijdens de vakantie

pi_102072501
Oh dat smoeltje op die ena-laatste-foto! O+ :D

Heerlijke foto's! :Y
pi_102072758
Hij lekker hangen en mama maar klimmen, 244 treden. Ik was kapot en had een hoofd als een tomaat. Maar het uitzicht was adembenemend.
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:45:49 #283
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102072971
Wij hebben ook onze Beco binnen, heb alleen nog geen foto's gemaakt... Maar ons Mupke heeft er twee keer ingezeten vandaag en ze was helemaal blij, lekker tegen mama's rug aanhangen en de handjes vrij om te bewegen, ik vind het ook ideaal, ik zet haar erin op de bank en zwiep haar dan zo op mijn rug, ook het doordraaien naa mijn buik gaat prima.

Het scheelt dat ik als eens met een kindje van anderhalf in de Beco heb gedragen, dan doe je dit toch even makkelijker met een ukje.

Leuke foto's As! :)
  zondag 18 september 2011 @ 13:50:42 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102094253
As, leuke foto's! O+
pi_102106720
Leuke foto's As!

Ik heb vanmorgen eens een poging gedaan Bartje op mijn rug te knopen... Hij vond het wel komisch, maar hij zat nog niet goed.. Dit wordt nog flink veel oefenen voordat ik hier echt mee naar buiten durf..
pi_102133563
Ik heb even een vraagje , ik zou graag aan een vriendin mn tricotti uitlenen, maar ik kan me nog herinneren dat komma houding wordt afgeraden is dat idd zo en waarom? (is de enige houding mogelijk in het begin)
pi_102133780
Kinderen kunnen ook in een tricotti gewoon rechtop gedragen worden ook vanaf geboorte
De reden dat ze het aanraden is vanwege het kinnetje dat (vaak) op de borst gedrukt ligt.
Daar moet je gewoon echt goed op letten. Daarom zijn die babybags zo niets.
Kinnetje op de borst = slechte ademhaling en vaak ook nog warmte stuwing.
pi_102133917
Ik kan in de beschrijving geen andere houding vinden maar ik ga op zoek! Dank pvoess
pi_102133949
Ps ik neem ook mn bondolino en doek mee hoor maar ze houdt niet van moeilijk vandaar ik aan de tricotti dacht
  maandag 19 september 2011 @ 11:59:38 #290
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102134378
As <3 wat een leuke foto's!!! Ik krijg er helemaal zin van om lekker te wandelen <3

Juud, dat vraagt natuuuuurlijk om foto's he :D

Gisteren de hele dag op de sportveld vertoefd, helaas geen foto's van, Seth lag heerlijk te slapen in de Bondo op papa;'s rug O+
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 19 september 2011 @ 14:23:35 #291
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_102138069
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik het eventjes een vraagje. Ik lees hier al een hele tijd mee en nu meen ik mijn een verhaal te herinneren van iemand waarbij het kindje last had van zijn/haar heupjes en doordat het kindje veel gedragen werd was er uiteindelijk geen behandeling nodig omdat het "vanzelf" is goed gekomen met de heupjes.....

Een collega van mijn vriend is net pappa geworden en zijn kindje heeft ook last van haar heup. En nu moet ze zo'n spreidbroekje aan. Ik had al tegen mijn vriend gezegd dat ze haar maar moesten dragen, maar het antwoord van zijn collega was dat ze wel zo'n doek hadden maar dit te lastig was en ze waren naar een universitair ziekenhuis gegaan en die hadden dat broekje aangeraden dus dat was sowieso veel beter...

Ik snap dat ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen, maar als je toch een handje mee kan helpen door je kindje te dragen (en dit voor je kind en voor jezelf veel leuker en gezellig is) dan zou ik het wel weten....

Klopt het wel wat ik zeg of niet? Ik wil gewoon mezelf even bevestiging hebben....iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar ik erger me gewoon ff :P
Alvast bedankt.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_102138296
Ja het klopt. Als een kind goed in een draagdoek wordt vervoerd (en dan wel de nadruk op draagdoek, dus geen bungelachtige gevallen als de baby bjorn of chicco), dan zit deze in spreidhouding met de knieën hoger dan de billen. Dezelfde houding als in een spreidbroek. Kindjes met heupdysplasie hebben hier zeker baat bij en soms kan een gipsbroek voorkomen worden door de baby veelvuldig in de doek te dragen.
  maandag 19 september 2011 @ 14:33:01 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102138330
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:23 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik het eventjes een vraagje. Ik lees hier al een hele tijd mee en nu meen ik mijn een verhaal te herinneren van iemand waarbij het kindje last had van zijn/haar heupjes en doordat het kindje veel gedragen werd was er uiteindelijk geen behandeling nodig omdat het "vanzelf" is goed gekomen met de heupjes.....

Een collega van mijn vriend is net pappa geworden en zijn kindje heeft ook last van haar heup. En nu moet ze zo'n spreidbroekje aan. Ik had al tegen mijn vriend gezegd dat ze haar maar moesten dragen, maar het antwoord van zijn collega was dat ze wel zo'n doek hadden maar dit te lastig was en ze waren naar een universitair ziekenhuis gegaan en die hadden dat broekje aangeraden dus dat was sowieso veel beter...

Ik snap dat ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen, maar als je toch een handje mee kan helpen door je kindje te dragen (en dit voor je kind en voor jezelf veel leuker en gezellig is) dan zou ik het wel weten....

Klopt het wel wat ik zeg of niet? Ik wil gewoon mezelf even bevestiging hebben....iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar ik erger me gewoon ff :P
Alvast bedankt.
Ligt aan de grootte van de afwijking maar het was R van Groofsken die uiteindleijk geen spreidbroek hoefde...
  maandag 19 september 2011 @ 14:36:01 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_102138408
Ik weet ook niet precies wat ze heeft....mijn vriend zegt steeds dat ze een slechte heup heeft...
Maar zijn collega zegt dus dat een draagdoek te moeilijk en lang is.....helpt een ringsling of een beco ofzo dan ook?

En ik lees al lang genoeg mee om ouders in stilte te vervloeken die wel een babybjorn gebruiken 8-)
  † In Memoriam † maandag 19 september 2011 @ 17:56:11 #295
141844 Macka66
pi_102145859
Tyler-Girl, als het kind onder behandeling is moeten de ouders echt alleen dragen in samenspraak met de behandelende arts!
Een cliente van mij droeg haar kind met spreidbroek en al. Want ook dan is dragen -hoewel lastiger- fijn en praktisch :)
Uiteindelijk ging het zo goed met de baby dat de spreidbroek van de kinderarts afgewisseld mocht worden, overdag de geweven doek en 's nachts de spreidbroek. De arts had wel eerst gezien hoe het dragen in z'n werk ging en welke stand de heupjes in de doek hadden.
Een doek kan best helpen om de heupjes zo te ondersteunen dat ze zich in de goede houding ontwikkelen, maar alleen als het om een grensgeval gaat. Als een spreidbroek is voorgeschreven dan is die grens al gepasseerd.
  maandag 19 september 2011 @ 20:20:48 #296
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_102152790
Bedankt Macka. Dat wist ik dus niet. Weer wat geleerd :D
Ik ga me er ook niet meer mee bemoeien....en uiteraard heeft een arts altijd gelijk.
  maandag 19 september 2011 @ 21:50:53 #297
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_102158584
Nog even een vraagje voor mezelf......Is er een soort van tijdsbestek waarin doeken verkrijgbaar zijn of blijven deze meestal wel een geruimte tijd op de markt. Ik ben namelijk helemaal verliefd geworden op de ellevil paisley, maar heeft natuurlijk geen zin om daar mijn zinnen op te zetten als die tegen de tijd niet meer verkrijgbaar is?
En zijn deze doeken een beetje all season te gebruiken of zijn dit typische zomer of winterdoeken? En zijn ze te gebruiken als beginner?
pi_102215679
Mijn draagtas O+
  woensdag 21 september 2011 @ 13:20:52 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102216005
Wow, wat een mooie tas! Mooie kleurtjes ook...

Ik zou die binnen een dag in de wasmachine moeten gooien, dan haal ik hem langs een autoportier op of ik zet hem op de grond buiten. :D
  woensdag 21 september 2011 @ 13:21:45 #300
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102216054
Foto's van de Beco komen snel, even weinig tijd gisteren en vandaag. :D
pi_102217131
Dicht :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')