SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Geen ervaring mee, maar wel al een paar keer Jade Spring in m'n mandje gehad... en er weer uitgehaald... en er weer in gedaanquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:03 schreef Takkembah het volgende:
Heeft iemand hier ervaring trouwens met deze doeken? Zit wat moois tussen... wel prijzig (incl verzending), maar toch <3
Herkenbaarquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:44 schreef WupWup het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, maar wel al een paar keer Jade Spring in m'n mandje gehad... en er weer uitgehaald... en er weer in gedaanDe prijs hè...
Het lijkt mij heel erg leuk, en leerzaam!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef Jeetjejom het volgende:
De zuidelijke draagmeet gaat waarschijnlijk in het weekend van 15-16 oktober plaatsvinden (in Den Bosch?) als er nog mensen zijn die interesse hebben......
Jamaar, ik ben er tochquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:48 schreef WupWup het volgende:
Twinks, nee. Die vorige wandeling is me erg tegengevallen, dus ik loop er niet erg warm voor. Maar als je erna nog een bakkie lust, ik woon 15-20 minuten met de auto verderop
haha, ik moest er wel om lachen! Maar ik zou het best wel willen proberen. Op de een of andere manier vind ik het prettig om Geert zo dicht mogelijk in m'n buurt te houden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:02 schreef simmu het volgende:
ja sorrie, ik wilde die lmgtfy al een tijdje proberen![]()
die mr mirko die ik heb is een mei tai met (vind ik) vrij korte banden. ik heb selene er tot na haar 1 comfotabel in gedragen. toen zijn we in zee gegaan met jelief, die heeft voor ons op mijn aanwijzingen eentje gemaakt, sindsdien is die mr mirko hier uit de gratiemaar daarvoor wassie favoriet.
Welke?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:00 schreef WupWup het volgende:
Ik heb een paar doeken te koop. Verschillende maten en kleuren
Een didymos lars mt 5, een el zuruz met franjes (groen, paars, roze) 3m90, een pfau violett met linnen mt 6, een rekbare hoppediz, een moby wrap en even afhankelijk van hoe hij van de reis straks terugkomt een indio met linnen mt 6.quote:
Wat een leuk cadeau!quote:Op maandag 29 augustus 2011 07:19 schreef NotTheSame het volgende:
Manlief heeft me de Girasol #35 cadeau gedaan. Maatje 6, dat wel.
Dus ik vraag heel lief, maar schat, hoe weet jij dat ik die maat nodig heb?
Nou, als ie te lang is, knip je em toch af.
Hij vond het overigens ook wel mooi als tafellaken.
Maar ik heb inmiddels de Kangaru geknoopt met denkbeeldige beeb (ik heb geen beer om mee te oefenen), en de 6 kan ik dan wel achter knopen met flink wat stof over, maar ik haal het NET niet om nog een keertje goed naar voren te knopen.
Deze week maar eens eerst een (levend of stoffen) draagslachtoffer gaan zoeken denk ik...
Het was ook echt k*tweerquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef Pvoesss het volgende:
hahaha er was net een hele hele harde regenbui geweest
Ik was gewoon een beetje not amused
heb je zelf een naaimasjien? want dan heb je een simpele fleecetrui zo omgebouwd tot draagtruiquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:13 schreef wickie het volgende:
Hij is wat afgeprijsd zie ik. Hmmm ziet er wel erg comfortabel uit, misschien toch maar overwegen. Hoe doe je dat bijvoorbeeld in de winter met rugdragen? Want dan volstaat het niet qua warmte.. Ik vind alle draagjassen zo lelijk, maar zo'n draagtrui vind ik nog wel gaan. Of de poncho, maar die is zo duur, dat gaat 'm niet worden.
Hier dezelfde! Ook met veel plezier in gebruik... Alleen bij flinke regen is hij niet zo handig, want fleece dus droogt erg langzaam...quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:47 schreef WupWup het volgende:
Ik heb de MaM Two-Way Deluxe. De prijs was prettig, hij is warm, je kunt ermee buik- en rugdragen én je kunt 'm gebruiken zonder kind (tussenstuk kan eruit).
ah nee joh, dan maak je er toch een hip exemplaar vanquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
Juh maar de meeste fleecetruien zijn toch niet van de kwaliteit van de draadjas.
Plus dan is het vaak weer een hobbezak. Deze is gewoon heel strak en netjes.
En heerlijk voor buikdragen en rugdragen door de rits aan de zijkant.
Hier ook, maar ik vind em wel groot. Het is bij mij, zelfs met kind, net een hobbezak..quote:Op maandag 29 augustus 2011 12:47 schreef WupWup het volgende:
Ik heb de MaM Two-Way Deluxe. De prijs was prettig, hij is warm, je kunt ermee buik- en rugdragen én je kunt 'm gebruiken zonder kind (tussenstuk kan eruit).
Niet meten, dubbelvouwen, dan wijst het zich vanzelfquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 20:39 schreef Linda2205 het volgende:
Dames, ik heb van Amaranta een Amazonas overgenomen, maar daar zit natuurlijk geen middenmarkering in. Die wilde ik er zelf in maken, maar meet ik dan vanaf waar de doek recht is of vanaf de punt?
Welnee! Dat is een foto van BJ-moeder met BJ in de doek.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:43 schreef WupWup het volgende:
Niet, dat is een oude foto van Evie! Sjonge, wat lijkt Liene op haar zus zegWat genieten BJ!
LOLquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:48 schreef WupWup het volgende:
Kijk, zo moet het niet: http://www.ebay.de/itm/Tr(...)813393#ht_585wt_1155
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Jeetjejom het volgende:
Even voor wie geïnteresseerd is, de zuidelijke draagmeet staat gepland op 15 oktober bij webkim (was nog iemand die misschien diensten wilde ruilen toch?)
Ik had ze twee maanden geleden gemaild, toen zeiden ze al dat er deze maand weer voorraad zou zijn. En om te voorkomen dat ik dat zou vergeten ben ik ze op Facebook gaan volgenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:27 schreef Orea het volgende:
Wat leuk! Ja ze waren van de week ineens weer op voorraad hè? Ik heb zelfs zitten twijfelen of ik toch niet een maatje 6 erbij wilde(en ik heb hem al in 4
) Maar ik heb het niet gedaan (heb Symphuo maar gekocht in maat 6)
Zo hou je het mooi in bedwang! Ik had al iets van 6 doeken voor ze er wasquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:40 schreef tweeoogje het volgende:
[..]
Ik had ze twee maanden geleden gemaild, toen zeiden ze al dat er deze maand weer voorraad zou zijn. En om te voorkomen dat ik dat zou vergeten ben ik ze op Facebook gaan volgen. En nu moet ik eerst kijken of baby straks uberhaupt gedragen wil worden voor ik een stash mag gaan aanleggen
.
welke heb je??quote:Op zondag 4 september 2011 09:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb stiekem al een Zara.. Die was ongeveer dezelfde prijs toen. Dankzij Huup
5 en 2 onderwegquote:Op zondag 4 september 2011 09:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
denk dat dr maar eentje was dan?
en ik was al heul lang op zoek naar een Zara; dus dit is wel een mazzeltje..
(past ook nog perfect bij mijn winterjas)
en KD binana is ook tof!! Hoeveel doeken heb jij inmiddels?
Caffe maat 6. Hele fijne doek maar ik zou stiekem ook wel een korte zara erbij willen omdat ik die punten zo fijn vind. De Mrs is het daar niet helemaal mee eensquote:Op zondag 4 september 2011 09:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
welke heb je??
en ik wilde ook wel graag een tripurple of sugar, maar uiteindelijk is deze kleur juist dus wel handig icm jas. En het was bij ooiebeest ook de enige mt 5 he?
En KD thanx nogmaals
en vanyel; je vind het toch niet erg? was toeval denk ik? ik ging direct kijken toen ik KD dr tip las; had de ocean in mijn mand en de korting ging dr niet direct af.. en toen ik daar dus om kwam vragen zag ik dat jij ook bezig was...
Das idd de mijne.quote:Op zondag 4 september 2011 10:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
en vanyel; zara caffe; is dat dezelfde die nu op reis is...Die is ook prachtig!!!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle tips zijn welkom![]()
![]()
Rond vier uur 's nacht geboren, die dag wat bijgeslapen en de volgende dag:quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:32 schreef wickie het volgende:
Orea, wat een stash![]()
Ik mag en kan ook bijna weer dragen![]()
Vanaf welke dag na de geboorte gingen jullie voor het eerst de verse baby dragen. Mette heb ik gedragen vanaf dag 8.
*weer verder gaat met teruglezen*![]()
En zo ziet het er bij mij uit: (volgens mij hangt hij sowieso een beetje te laag?)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank je, ze is nu iets groter hoor.quote:
Als ik iemand de FWCC moet uitleggen laat ik ze ook altijd even dit filmpje van Webkim zien..
Heeeeel duidelijk!![]()
Als ik het me goed herinner was het Webkim die hier destijds een foto liet zien van een net geboren Morris die al in een omgeknoopte doek of ringsling bij haar lag in het ziekenhuisquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:32 schreef wickie het volgende:
Vanaf welke dag na de geboorte gingen jullie voor het eerst de verse baby dragen. Mette heb ik gedragen vanaf dag 8.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Klopt.quote:Op zondag 4 september 2011 18:36 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner was het Webkim die hier destijds een foto liet zien van een net geboren Morris die al in een omgeknoopte doek of ringsling bij haar lag in het ziekenhuis
Je kan gelijk al dragen, mits jij en baby in orde zijn. Ik heb Morris in de ringsling bij me gehad in het zkh: moest nog een paar dagen blijven vanwege de keizersnede.
Incoginita, wat een supermooie plaatjes.![]()
Je zag het zelf al goed: het mag wel wat hoger. En zo te zien kan je ook nog strakker knopen.
Die doekstukken die nu zo van je schouders afhangen kan je terug'flippen': een keer omslaan richting je nek. Dan heb je niet van die vleermuismouwtjes zeg maar, dat geeft je wat meer bewegingsvrijheid.
Maar wauw..! Ik kan niet wachten tot ik ook weer zo'n pukkie in een doek kan knopen.Hardloper.
IG @webkim![]()
Heerlijk kaatjejannie!
Ik heb een eerste poging tot rugdragen gedaan maar brrr wat akelig nog. Ik leg de doek met mijn mannetje erop op de bank tegen de leuning en trek hem dan strak tegen mijn rug. Op een andere manier durf ik hem nog niet op mijn rug te plaatsen. Het was redelijk gelukt, dacht ik, totdat mijn kleuter vroeg waarom baby zijn beentje paars was!![]()
Te strak dus, in elk geval bij het beetje.
Voorlopig houd ik het maar bij buikdragen geloof ik......maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....![]()
Incognita, dat filmpje van Webkim is echt een aanrader, paar keer kijken/luisteren, paar keer zonder baby (een met een knuffel oid) meevolgen en dan met baby knopen
En zoals ik de plaatjes zie, is de basis prima, maar moet je gewoon strakken knopen, zowel het zitje, als de schouderbanden. Als je gaat lopen, gaat dat altijd wat losser...Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little![]()
Incognita, laat je vent ook de banden goed over zijn schouders spreiden (en weer terugslaan). Nu draagt hij op z'n nekspieren en dat gaat pijn doen.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Ik vind dat terugslaan zo'n wonderlijk iets. Daar heb ik echt iemand voor nodig, no way dat ik daar bij mijn schouders kan.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Bedoelen wij wel hetzelfde Vanyel? Ik heb het over die losse stof die als een soort mouw over de (boven)armen flubbert als je de schouderbanden echt goed uitspreidt. Bij het terugslaan werk ik altijd een beetje mee met mijn schouder, ietsjes intrekken/optrekken en naar voren brengen en dan de stof er overheen leggen (tot ongeveer mn bh-bandje).DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')![]()
Wij bedoelen precies hetzelfde.Volgens mij kan ik dat alleen als ik eerst mijn schouders uit de kom werk en dat heb ik er nou niet echt voor over.
Ik krijg het iig niet fatsoenlijk terug.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Mijn man zegt dat ook altijd, maar volgens mij weet 'ie de juiste draai gewoon niet te vinden. Je kunt toch ook gewoon je schouders aanraken? Dan moet je ook bij de doek kunnen komen lijkt me.![]()
Ik kan mijn schouders wel aanraken, maar als ik de doek uitspreid, hangt die af tot halverwege mijn bovenarm. Daar kan ik dan weer niet bij. Met de andere hand aangeven helpt ook niet omdat dat ding altijd te strak zit om met dubbelgevouwen arm weer omhoog te hijsen.
Vandaag trouwens voor het eerst een FCC. Wat een gedoe met dat voorknopen, maar ze zat wel verrekte lekker.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:17 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan mijn schouders wel aanraken, maar als ik de doek uitspreid, hangt die af tot halverwege mijn bovenarm. Daar kan ik dan weer niet bij. Met de andere hand aangeven helpt ook niet omdat dat ding altijd te strak zit om met dubbelgevouwen arm weer omhoog te hijsen.Ik zie je staan
Als je 'm spreid, niet loslaten maar gelijk terugslaan.![]()
Zo strak!
Volgens mij moet ik al mijn andere hand gebruiken om te spreiden.
Dat klinkt een stuk smeriger dan ik het bedoel
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Onze nieuwste aanwinst: indio mare
Emma doet alsof ze slaapt
En speciaal voor KD een (slecht geknoopte) FWCC met een maat 4![]()
![]()
![]()
ik snap dat ook echt niet hoor, lelijke swatches, slechte ontwerpen.
op indio kunnen ze eeuwen voortborduren, ik wacht nog op een mooie donkerbruine indio.
maar die draken bijvoorbeeld, tering
of die indio grass, hij is prachtig, maar die kleur komt niet eens in de buurt van grasgroen![]()
juhp veel te licht zelfs. ik wil m gewoon helemaal donkerbruin, een beetje zara caffe en dan met een mooi glimmend draadje ofzo![]()
Wat een mooie doek WupWup! Wat voor materiaal is het?
en waar heb je die Elmo vandaan? Ik heb 'm al vaker voorbij zien komen op je foto's en ik vind 'm echt geweldig![]()
Wij waren gister voor het eerst naar buiten <3
Lotte!
Noah!![]()
ooo wat heerlijk he Linda?ik vind dat ook zo genieten! dat kleine mupke zo tegen me aan!
thanx voor de mooie foto! *nu is het wachten op Wicks met dr verse beeb*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)![]()
Linda, wat genieten met je humpie!
Die Elmo heeft m'n broertje ooit eens voor me gewonnen op de kermis
toevoeging: het is een katoenen indio.
[ Bericht 2% gewijzigd door WupWup op 08-09-2011 13:06:54 ]![]()
wat was Geert op m'n rug enghij is er voor mijn gevoel nog veel te klein voor
of ik te onervaren
![]()
)
Ik merkte wel dat nadat Wup was geweest, de fwcc iets soepeler ging. Paar nuttige tips gehad, waar ik echt veel aan heb! Dank je wel WupWup(en je kleine meid is een schatje
)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Haha, ja het is echt wennen he. Maar blijven oefenen, dan zul je merken dat je hem met een paar weekjes zonder blikken of blozen op je rug gooit. Fijn dat je er wat aan hebt gehad!
En wil je me geen kleine baby'tjes meer in m'n doek gooien, ik moet nog heel lang wachten tot ik weer mag![]()
![]()
ik ga eerst wel een vergelijkbaar formaat beer / pop zoeken Wupdat vind ik iets veiliger om te oefenen
![]()
sorry
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
Hoihoi,
Heb een vraag...ik heb een zara gekocht (100% katoen) en nu zie ik Natibaby Sicily woven wrap with natural bamboo staan ergens...en hij is wel erg mooi.
Is hij ook geschikt voor beginnende dragers? en wat is eigenlijk het verschil met de zara? wat voor voordelen heeft de bamboo?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.![]()
Ik heb nog steeds de Amazonas Paradiso ongebruikt in de doos liggen... één keer geknoopt.
Inmiddels mag hij er voor 30,- inclusief verzenden uit. (ja, dat is verlies voor mij) Hij knoopt heerlijk, zit als een huis. Vrij dunne doek, maar niet zo dun dat hij gaan snijden. Meer vergelijkbaar met een dunnere indio.![]()
Bamboe is heerlijk zachtquote:Op vrijdag 9 september 2011 08:02 schreef bitterend het volgende:
Hoihoi,
Heb een vraag...ik heb een zara gekocht (100% katoen) en nu zie ik Natibaby Sicily woven wrap with natural bamboo staan ergens...en hij is wel erg mooi.
Is hij ook geschikt voor beginnende dragers? en wat is eigenlijk het verschil met de zara? wat voor voordelen heeft de bamboo?
Hij is waarschijnlijk wat dikker dan je zara (dikkere knoop) maar is zeker voor kleintjes een heerlijke doek.
Het énige nadeel van bamboe vond ikd at het snel glijdt, omdat het zo zacht is. Bij rugdragen bleef het van mijn schouders zakken...![]()
Ik heb een doek die mag verhuizen, een Didymos Nino Safran-Honig met wol 4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bamboedoeken verschillen onderling, vaak ook door de weving. Ik heb een LennyLamb doek met bamboe die net zo dun is als een Ellaroo (en dunner dan m'n Zara's) en beslist niet glijdt.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Freecell, welke kleur is die doek? Heb je een foto?
Wup, die doek vind ik écht supermooi zeg! Ik ben sowieso fan van indio's geloof ik!A grand adventure has begun.![]()
voor m'n beurt praatquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:54 schreef Keshet het volgende:
Freecell, welke kleur is die doek? Heb je een foto?
Wup, die doek vind ik écht supermooi zeg! Ik ben sowieso fan van indio's geloof ik!klik. ik heb 'm ook, van asy overgenomen, zalig ding.
Dat kan mooier op de fotoquote:Op vrijdag 9 september 2011 18:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
voor m'n beurt praatklik. ik heb 'm ook, van asy overgenomen, zalig ding.
![]()
![]()
Bedankt voor jullie antwoorden
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.![]()
Over rugdragen gesproken....
Ik heb vanmiddag Seth op mijn rug geslingerd (lees: doorgeschoven onder mijn arm door) in mijn Mei Tai (oudje van WupWup)....
Uiteraard ging meneer meteen op de doek kauwen, maar het beviel me goed, en hem ook!
En de MT zat erg fijn, beter dan de doeken, doeken vind ik gewoon ook nog eng om te knopen.
Dus de MT blijft hier voorlopig. Wordt toch een doek verkopen. Al wil ik er geen kwijt. Had ik al gezucht?Alexa en Seth zijn lief
Voor het eerst met publiek een ruck geknoopt (voor een spiegel, dat wel) en ze zit als een huis. Daar loop ik dan met de kinderwagen..Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Ik las het topic achterstevoren en dacht, dat is een bekende mei taiquote:Op maandag 12 september 2011 20:24 schreef Takkembah het volgende:
Over rugdragen gesproken....
Ik heb vanmiddag Seth op mijn rug geslingerd (lees: doorgeschoven onder mijn arm door) in mijn Mei Tai (oudje van WupWup)....
[ afbeelding ]
Uiteraard ging meneer meteen op de doek kauwen, maar het beviel me goed, en hem ook!
En de MT zat erg fijn, beter dan de doeken, doeken vind ik gewoon ook nog eng om te knopen.
Dus de MT blijft hier voorlopig. Wordt toch een doek verkopen. Al wil ik er geen kwijt. Had ik al gezucht?Leuk dat hij bevalt! Wat heb je eigenlijk met de knoopbanden gedaan? Lijkt alsof ze ónder z'n beentjes gaan?
Vanyel, mooie dumpplek voor boodschappen en tassen dan toch![]()
![]()
Wat Wup zegt, Takkembah. Volgens mij hangen z'n beentjes teveel.
Ik heb Lente nog steeds niet op m'n rug gehad... Ik ben te laat begonnen met oefenen en nu wil ze alleen maar op m'n buik. En ik word al zo chagrijnig van nieuwe knopen oefenen die uiteraard nooit meteen lukken...Met een huilend meisje wordt dat er niet beter op. Ik heb ook geen pop oid waarmee ik kan oefenen. Eens rondvragen.
![]()
Da's waar ja, daar had Mefke me over ge-pm'd. 't Is 130 km, dus ik moet er even over nadenken. Maar het is het wel waard.![]()
![]()
!
Ssserpente, Niels was dan wel wat jonger, maar die wilde ook nooit op de rug. Wat hier geholpen heeft was eerst oefenen met de Bondolino (of andere ergonomische drager), daarmee gaat het knopen sneller en hij raakte gewend aan rugdragen. Daardoor kon ik beter oefenen met de draagdoek, omdat hij nu rustig blijft liggen.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
quote:Op dinsdag 13 september 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik las het topic achterstevoren en dacht, dat is een bekende mei taiLeuk dat hij bevalt! Wat heb je eigenlijk met de knoopbanden gedaan? Lijkt alsof ze ónder z'n beentjes gaan?
Vanyel, mooie dumpplek voor boodschappen en tassen dan toch
Uh en jaik had de knoopbanden verkeerd geknoopt inderdaad. Hij is nogal van het rechtop gaan zitten op mijn rug en beentjes spartelen dus ik deed snel snel knope. Ik moet nog heeeel veel oefenen, dat is wel duidelijk
Alexa en Seth zijn lief
Ssserpente voor ons is het ook 130 km (denk nog eerder 160km) dus gewoon komen joh!
Wat zie ik trouwens weinig aanmeldingen in het draagmeettopic
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg![]()
hmm misschien kom ik de volgende keer ook wel... maar die afstand met mijn mini erbij is nog ff teveel..
Mijn Zara is binnen sinds zaterdag, en heb al een paar keer gedragen, ff wennen hij voelt ánders', maar ben er blij mee en vind hem mooi...
zal van de week nog even foto's spammen.05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
Beessie-Jen, heb je de Zara al een keer gewassen? Dat maakt nieuwe Zara's nog prettiger in het gebruik! (Ze knopen dan wat makelijker en hebben meer grip.)
En ja, fotos!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Ja BJ, foto's!!
Ik ga pas over een paar daagjes dragen. De spierpijn is nog te erg om te kunnen dragen, jammergenoeg. Maar volgens mij is Wies een gewillig draagslachtoffer
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..![]()
bedankt voor de tip; nog niet gedaan, dus ga ik doen een dezer dagenquote:Op woensdag 14 september 2011 09:59 schreef Macka66 het volgende:
Beessie-Jen, heb je de Zara al een keer gewassen? Dat maakt nieuwe Zara's nog prettiger in het gebruik! (Ze knopen dan wat makelijker en hebben meer grip.)
En ja, fotos!
en zal straks eens foto's uploaden..
en oe ik kijk nu al uit naar jullie draagfoto's Wicks!05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
![]()
Ik heb nu een slapend jorisje op mijn rug
Met heel veel dank aan Macka voor het draagconsult van vanmorgen.![]()
@P_iglet; Foto!! Ik draag Floris wel gewoon voorop voorlopig, dat vind ik moeilijk zat, op die manier knopen ;-)![]()
Aw... Rammel!! Wat enorm knus zeg!![]()
En ik vind je tweede bril ook leuker
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥![]()
Oh, B-J, wat heerlijk!![]()
En de doek staat je goed, een mooie kleur voor jou!DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
BJ![]()
![]()
Ik heb nog nooit zo'n jong mupke omgeknoopt. Ik zie dat BJ de beentjes in de doek heeft zitten. Wat kan ik het beste doen? Beentjes erin of eruit?Tijd voor wat anders.. maar wat dan..![]()
Ik vond beentjes erin wel knus hoor.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!![]()
Tijd om nog meer te rammelen![]()
Ondanks spierpijn kon ik het niet laten. Wies heeft heerlijk doorgeslapen tijdens het omknopen en daarna ook![]()
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..![]()
Oh echt zo'n pasgeboren baby-slaap-frons <3 rammelrammelrammelAlexa en Seth zijn lief
Jouw lekker maken voor over een half jaartjequote:Dan loop jij ook weer met zo'n minipropje op je buik
![]()
![]()
Het was echt heerlijk om weer te dragen.Tijd voor wat anders.. maar wat dan..![]()
quote:Op donderdag 15 september 2011 22:40 schreef wickie het volgende:
[..]
Jouw lekker maken voor over een half jaartjeDan loop jij ook weer met zo'n minipropje op je buik
![]()
![]()
Het was echt heerlijk om weer te dragen.![]()
Fijn! Ging het ook een beetje?![]()
mooooi Wicks!!![]()
![]()
lekker he? zo vers mupje bij je...?
Ik had gister een teamuitje van mijn werk, heb Liene natuurlijk meegenomen. En had mijn petit princesse ook mee... ging heerlijk!!! Vijf km op een treinskelter gefietst met haar in de doek., en meisje heeft dat hele uur lekker liggen slapenen toen nog een poos buiten het kanoen bekeken.. zo ontzettend fijn om dr dan zo lekker dicht bij me te hebben, lijkt ook of ze dan toch minder last van dr krampjes heeft...dus ga straks de doek ook maar weer tevoorschijn halen.
![]()
![]()
![]()
en o ja, kreeg heel veel leuke reacties en vragen over het dragen en denk dat ik de jongere collega's even lekker geinspireerd heb![]()
![]()
BJ en Wickie, ik word helemaal week van jullie mini's in de doek![]()
Kan niet wachten tot ik zelf weer kan dragen.![]()
Wickie en BJ![]()
![]()
![]()
Wat heerlijk dat je zo echt goed kon genieten van het team uitje![]()
Wat mis ik dat kleine in de doek toch erg![]()
![]()
Oooh Wiesje! *rammel* Zo klein! Wat mooi strak geknoopt Wickie.
BJ, wat stoer dat je toch naar het teamuitje gegaan bent met Liene in de doekmooie foto's!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>![]()
Wat gaaf BJ
En oooow, nog een rammelfotoWillen jullie even stoppen daarmee, wij willen (voorlopig) geen baby
Ik maakte net even een foto voor evt verkoop Lilien Lind met wol, maar de foto lukte echt heel goed![]()
![]()
![]()
Jemig er mag wel een waarschuwing in de topictitel voor rammelende eierstokken!De ene na de andere pasgeboren frummel
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.![]()
Ik heb vandaag m'n rekbare doek uitgeleend aan de vriendin van een collega en wil er eigenlijk een beknopte maar duidelijke handleiding bijgeven. Ze heeft namelijk niet zoveel geduld, dus ik ben bang dat ze er de brui aan geeft als het niet snel genoeg lukt, het niet duidelijk is of ze zelf op Internet gaat zoeken en door de bomen het bos niet meer ziet.
En ik wil 'r ook een een fijn filmpje van YouTube laten zien en dat plaatje van die kikkerhouding.
Oftewel: help!![]()
![]()
Oeh! Heerlijk die mini's in de doek![]()
Ik ben vandaag ook voor het eerst met zoonlief in de doel op pad geweest. Zo knus! Helaas geen foto's want ik was alleen vandaag. Wickie, welke knoop is dat? Ik ken alleen de knoop die ik van de kraam geleerd heb en die van jouw ziet er ook fijn uit
Oude (on)bekende.![]()
Ssserpente, webkim heeft hele goede uitlegfilmpjes op YouTube. Daar zit er ook één tussen van een rekbare doek.![]()
Ik heb vandaag voor het eerst mijn 3 maanden jonge gup op mijn rug geknoopt.![]()
Met de Hopp Timbuktu een BWCC en het ging nog ook....ik had al heul vaak het op een filmpje gezien. Wel boven het grote bed, zoals Orea mij had aangeraden.
Ze vond het alleen maar even leuk, ging na een paar minuten zich afzetten en wurmen. Lopen hielp niet en haar speen kon ik niet geven want ik kon niet bij haar hoofd komen.![]()
En we hebben na lang wikken en wegen, over welke drager aan te schaffen, de knoop doorgehakt en morgen komt als het goed is een Beco binnen. Mijn rekbare doek doe ik in ieder geval de deur uit en over mijn Timbuktu ga ik nog nadenken. Ik gok dat ik alleen mijn ringslings en Beco nog zal gebruiken.
Ow, deze overigens, een echt meisjesexemplaar!![]()
![]()
![]()
Juud wij hebben ook een beco, deze:
Die jij hebt gekocht heeft As1981 ook, voor Yaro. Hij is dus ook geschikt voor jongetjes!
Ik vind hem helemaal heerlijk, Eva ook, maar dan vooral wat betreft het sabbelen op de schouderbanden.![]()
Juud hou je doek nog evenik dacht op een gegeven moment ook dat we het met de bondolino en wompat zouden doen, maar ineens hebben we de slagmet de doeken en rugdragen weer te pakken! Draag haar momenteel alleen maar in doeken op de rug, zelfs in bwcc..
Die vond ik eerst niet fijn omdat ze dan zo laag zat maar nu ze langer is is die super! Double hammock is favo momenteel..
Dus nog niet weg doen hoor je geweven doek!![]()
Double Hammock moet mij ook lukken, zeker met een Webkim filmpje.![]()
Dat lijkt me wel leker zitten, ik denk dat het voor Lientje ook prettiger is om de stof helemaal uit te spreiden, dan zit het minder strak bij haar benen.
Ze is nogal pittig als je haar beperkt in haar bewegingsvrijheid, dat heeft ze van haar moeder.![]()
![]()
Muppet hier wurmt ook, bij welke knoop dan ook, voor ik klaar ben met knopen haar armen er al uit(anders kan ze niet wijzen en DIE!! roepen bij alles
)
![]()
Juud, wij hebben die Beco ook gekocht. Ik vond hem ook zeer geschikt voor onze knul. En wij zijn ook nog steeds heel tevreden met de Beco. Yaro is absoluut niet geschikt voor de doeken (zal deels ook wel aan mijn geduld en onkunde liggen). Maar op vakantie is hij zelfs in slaap gevallen in de Beco. Heerlijk![]()
![]()
Ik ben op zich meer van de doeken, dat zachte om zo'n mupke heen bevalt me wat beter. Maar mijn pittige kind gaat gewoon heel hard huilen, tenminste vanmiddag. Na het losmaken was het meteen over.
Ze doet het in de ringsling ook, dan vouw ik haar benen in de kikkerstand, ik duw haar knietjes dan wat omhoog, zit ze erin, dan duwt zij haar knietjes naar beneden. Net zo lang wurmen totdat ze lekker zit en dan gaat ze wel hangen en slapen.
Ik hoop dus dat ze de Beco wat prettiger zal vinden, ik doe het tenslotte vooral voor haar plezier.
Al is het voor mezelf ook vaak heel praktisch...
Binnenkort gaan we een lang weekend weg, op vakantie, ik verheug me er nu al op.![]()
![]()
Lientje heeft in de ringsling ook al vaak haar armen eruit, dat bevalt haar veel beter, kan ze overal aanzitten en zich aan mijn t-shirt vastklampen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:54 schreef Orea het volgende:
Muppet hier wurmt ook, bij welke knoop dan ook, voor ik klaar ben met knopen haar armen er al uit(anders kan ze niet wijzen en DIE!! roepen bij alles
)
![]()
Reken maar dat monique weet wat de waarde van doeken zijn. De mythische pamir verkoopt wel voor die prijs.![]()
Ik geloof het wel hoor Wup. Vind het zelf eigenlijk bizar overgewaardeerd want zo fantastisch ziet ie er niet uit.![]()
Ik, met m'n boerendraagdoekenverstand, vind vooral dit een rare zin:Door het verven is ie dus gekrompen waardoor ie nu een hele zeldzame maat heeft. Ja, als ik Lente met watervaste stift een tekening op mn Jade Fog laat maken, is ie ineens ook uniek. Is ie dan ook meer waard?quote:This Pamir was originally a size 5.5 m., but after dyeing it shrunk to approx. 5.25 m. Which is a true size 7, a very rare size for a Pamir!![]()
Ze weet het wel te verkopen iig.![]()
![]()
Meer dat mensen dus wel een 5,2 zouden willen hebben en een 5,5 dus niet.
En ik denk echt dat veel blij zijn met een echte pamir in die maat.
Een pamir schijnt heerlijk te dragen.. Zit een hele legende aan vast en weet ik het.![]()
Toch vind ik het geen verkoopargument: hij is niet meer in originele staat. Sterker nog: het is een per ongeluk bijeffect van het verven.
Maar ik heb me sowieso nooit zodanig in draagdoeken verdiept dat ik om dergelijke emotionele redenen zoveel geld zou kunnen neertellen voor een doek. Maar ieder z'n ding wmb.![]()
![]()
hehehe amerikanen zijn zo debiel die betalen meer als iets eruit ziet als er overheen gekotst is.
OF er iets anders grondig aan mankeertik snap het ook niet hoor.
Ik bedoelde meer dat ik het verkooppraatje snap, niet dat iemand het koopt.![]()
Volgens mij heb ik van haar ooit mijn KS meitai overgenomen. Blijf het wel bijzonder vinden hoe mensen doeken blijven kopen om het kopen, om ze daarna net zo hard weer de deur uit te doen. Dat geeft mij het idee alsof ze eigenlijk niks echt mooi vinden...In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?![]()
Ik denk dat hoe meer doeken je kent des te meer je weet wat wel heel fijn draagt voor je en wat niet.
Ik heb heel veel doeken en sommige vind ik zo mooi maar heb je dan net geen klik mee.
Mijn lelijkste doek die draagt het lekkersteDus die blijft. Sommige doeken waren heel mooi maar droegen echt ruk
Monique verkoopt trouwens altijd heel goedkoopBij haar scoor je de koopjes
![]()
Net ook weer mijn heerlijk mannetje in de draagdoek gehad tijdens het boodschappen doen. Zo ontzettend fijn zonder ge-emmer met wagens e.d. en die kleine heeft heerlijk geslapen![]()
![]()
Jawel, maar ik vind het een ander verhaal dat je elke nieuwe doek moet hebben, en dan afhankelijk bent van de verkoop van een andere doek of je je rekeningen nog wel kan betalen (hebben ze bij TBW nog wel eens een handje van), dat gaat mij dan net iets te ver zegmaar.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?![]()
oh ja dat vind ik ook niets. Ik koop zelden een doek en heb net mijn lievelingsdoeken verkocht vanwege rekeningen die ik dus niet zag aankomen. Maar een doek kopen zonder er geld voor te hebben zou ik dus echt nooit doen.
Ik lees zelden op tbw ik snap niets van hoe die mensen met doeken om gaan![]()
![]()
Ik had een paar die ik weinig gebruikte en die gaan er nu ook echt allemaal uit. Ik houd denk ik 4 ofzoSymphuo en zara voor gewoon gebruik, calin Bleu voor echt zomerweer en mijn kortere indio zwart-wit
Die draagt fantastisch en past goed in elke tas.
De rest gaat er uit.
(iemand een wellen shortie hebben? Of een Hoppediz Lima?)
En ik heb ooit een doek gekocht die er meteen weer uitgingHij was op de foto heel mooi en in het echt vond ik hem helemaal niks.
En verder wel eens wat geruild.... Maar nog nooit een doek gekocht waar ik niet (ruim) het geld voor had. Ga ik nooit doen ook![]()
![]()
+1quote:Op zaterdag 17 september 2011 15:08 schreef k_i_m het volgende:
Jawel, maar ik vind het een ander verhaal dat je elke nieuwe doek moet hebben, en dan afhankelijk bent van de verkoop van een andere doek of je je rekeningen nog wel kan betalen (hebben ze bij TBW nog wel eens een handje van), dat gaat mij dan net iets te ver zegmaar.
Ik heb wel veel al gehad en veel verkocht/geruild maar das omdat ik veel geprobeerd wilde hebbenheb nu aardig wat doeken gevoeld/gezien/geprobeerd en weet nu wel heel goed wat ik wil.. daarom gaat er nu best wat uit
(en dan hou ik nog best wat over
maar daar kan ik geen afscheid van nemen
) maar nieuwe releases hoef ik sowieso niet meer... ben er tevreden met wat ik nu heb en wil nog maar een paar (echt een stuk of 3) echt proberen, maar meer ook niet
En ja, ik heb Pfau Black 2010 en ja die kan ik verkopen voor best veel geld.. zolang mensen het ervoor willen betalen, ga ik de doek niet voor minder aanbiedenmaar die heb ik nooit gekocht met het doel er ooit heel veel voor te vangen.. maar ik zou gek zijn als ik die voor retail weer aanbied...
![]()
Hij lekker hangen en mama maar klimmen, 244 treden. Ik was kapot en had een hoofd als een tomaat. Maar het uitzicht was adembenemend.![]()
Wij hebben ook onze Beco binnen, heb alleen nog geen foto's gemaakt... Maar ons Mupke heeft er twee keer ingezeten vandaag en ze was helemaal blij, lekker tegen mama's rug aanhangen en de handjes vrij om te bewegen, ik vind het ook ideaal, ik zet haar erin op de bank en zwiep haar dan zo op mijn rug, ook het doordraaien naa mijn buik gaat prima.
Het scheelt dat ik als eens met een kindje van anderhalf in de Beco heb gedragen, dan doe je dit toch even makkelijker met een ukje.
Leuke foto's As!![]()
![]()
Leuke foto's As!
Ik heb vanmorgen eens een poging gedaan Bartje op mijn rug te knopen... Hij vond het wel komisch, maar hij zat nog niet goed.. Dit wordt nog flink veel oefenen voordat ik hier echt mee naar buiten durf..![]()
Ik heb even een vraagje , ik zou graag aan een vriendin mn tricotti uitlenen, maar ik kan me nog herinneren dat komma houding wordt afgeraden is dat idd zo en waarom? (is de enige houding mogelijk in het begin)![]()
Kinderen kunnen ook in een tricotti gewoon rechtop gedragen worden ook vanaf geboorte
De reden dat ze het aanraden is vanwege het kinnetje dat (vaak) op de borst gedrukt ligt.
Daar moet je gewoon echt goed op letten. Daarom zijn die babybags zo niets.
Kinnetje op de borst = slechte ademhaling en vaak ook nog warmte stuwing.![]()
Ps ik neem ook mn bondolino en doek mee hoor maar ze houdt niet van moeilijk vandaar ik aan de tricotti dacht![]()
As <3 wat een leuke foto's!!! Ik krijg er helemaal zin van om lekker te wandelen <3
Juud, dat vraagt natuuuuurlijk om foto's he
Gisteren de hele dag op de sportveld vertoefd, helaas geen foto's van, Seth lag heerlijk te slapen in de Bondo op papa;'s rug
Alexa en Seth zijn lief
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik het eventjes een vraagje. Ik lees hier al een hele tijd mee en nu meen ik mijn een verhaal te herinneren van iemand waarbij het kindje last had van zijn/haar heupjes en doordat het kindje veel gedragen werd was er uiteindelijk geen behandeling nodig omdat het "vanzelf" is goed gekomen met de heupjes.....
Een collega van mijn vriend is net pappa geworden en zijn kindje heeft ook last van haar heup. En nu moet ze zo'n spreidbroekje aan. Ik had al tegen mijn vriend gezegd dat ze haar maar moesten dragen, maar het antwoord van zijn collega was dat ze wel zo'n doek hadden maar dit te lastig was en ze waren naar een universitair ziekenhuis gegaan en die hadden dat broekje aangeraden dus dat was sowieso veel beter...
Ik snap dat ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen, maar als je toch een handje mee kan helpen door je kindje te dragen (en dit voor je kind en voor jezelf veel leuker en gezellig is) dan zou ik het wel weten....
Klopt het wel wat ik zeg of niet? Ik wil gewoon mezelf even bevestiging hebben....iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar ik erger me gewoon ff
Alvast bedankt.![]()
Ja het klopt. Als een kind goed in een draagdoek wordt vervoerd (en dan wel de nadruk op draagdoek, dus geen bungelachtige gevallen als de baby bjorn of chicco), dan zit deze in spreidhouding met de knieën hoger dan de billen. Dezelfde houding als in een spreidbroek. Kindjes met heupdysplasie hebben hier zeker baat bij en soms kan een gipsbroek voorkomen worden door de baby veelvuldig in de doek te dragen.![]()
Ligt aan de grootte van de afwijking maar het was R van Groofsken die uiteindleijk geen spreidbroek hoefde...quote:Op maandag 19 september 2011 14:23 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar ik het eventjes een vraagje. Ik lees hier al een hele tijd mee en nu meen ik mijn een verhaal te herinneren van iemand waarbij het kindje last had van zijn/haar heupjes en doordat het kindje veel gedragen werd was er uiteindelijk geen behandeling nodig omdat het "vanzelf" is goed gekomen met de heupjes.....
Een collega van mijn vriend is net pappa geworden en zijn kindje heeft ook last van haar heup. En nu moet ze zo'n spreidbroekje aan. Ik had al tegen mijn vriend gezegd dat ze haar maar moesten dragen, maar het antwoord van zijn collega was dat ze wel zo'n doek hadden maar dit te lastig was en ze waren naar een universitair ziekenhuis gegaan en die hadden dat broekje aangeraden dus dat was sowieso veel beter...
Ik snap dat ze in het ziekenhuis wel weten wat ze doen, maar als je toch een handje mee kan helpen door je kindje te dragen (en dit voor je kind en voor jezelf veel leuker en gezellig is) dan zou ik het wel weten....
Klopt het wel wat ik zeg of niet? Ik wil gewoon mezelf even bevestiging hebben....iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen, maar ik erger me gewoon ff
Alvast bedankt.![]()
Ik weet ook niet precies wat ze heeft....mijn vriend zegt steeds dat ze een slechte heup heeft...
Maar zijn collega zegt dus dat een draagdoek te moeilijk en lang is.....helpt een ringsling of een beco ofzo dan ook?
En ik lees al lang genoeg mee om ouders in stilte te vervloeken die wel een babybjorn gebruiken![]()
![]()
Tyler-Girl, als het kind onder behandeling is moeten de ouders echt alleen dragen in samenspraak met de behandelende arts!
Een cliente van mij droeg haar kind met spreidbroek en al. Want ook dan is dragen -hoewel lastiger- fijn en praktisch![]()
Uiteindelijk ging het zo goed met de baby dat de spreidbroek van de kinderarts afgewisseld mocht worden, overdag de geweven doek en 's nachts de spreidbroek. De arts had wel eerst gezien hoe het dragen in z'n werk ging en welke stand de heupjes in de doek hadden.
Een doek kan best helpen om de heupjes zo te ondersteunen dat ze zich in de goede houding ontwikkelen, maar alleen als het om een grensgeval gaat. Als een spreidbroek is voorgeschreven dan is die grens al gepasseerd.DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
Bedankt Macka. Dat wist ik dus niet. Weer wat geleerd
Ik ga me er ook niet meer mee bemoeien....en uiteraard heeft een arts altijd gelijk.![]()
Nog even een vraagje voor mezelf......Is er een soort van tijdsbestek waarin doeken verkrijgbaar zijn of blijven deze meestal wel een geruimte tijd op de markt. Ik ben namelijk helemaal verliefd geworden op de ellevil paisley, maar heeft natuurlijk geen zin om daar mijn zinnen op te zetten als die tegen de tijd niet meer verkrijgbaar is?
En zijn deze doeken een beetje all season te gebruiken of zijn dit typische zomer of winterdoeken? En zijn ze te gebruiken als beginner?![]()
Wow, wat een mooie tas! Mooie kleurtjes ook...
Ik zou die binnen een dag in de wasmachine moeten gooien, dan haal ik hem langs een autoportier op of ik zet hem op de grond buiten.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: