abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102217163
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102217367
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nog even een vraagje voor mezelf......Is er een soort van tijdsbestek waarin doeken verkrijgbaar zijn of blijven deze meestal wel een geruimte tijd op de markt. Ik ben namelijk helemaal verliefd geworden op de ellevil paisley, maar heeft natuurlijk geen zin om daar mijn zinnen op te zetten als die tegen de tijd niet meer verkrijgbaar is?
En zijn deze doeken een beetje all season te gebruiken of zijn dit typische zomer of winterdoeken? En zijn ze te gebruiken als beginner?
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:11 schreef WupWup het volgende:
Mijn draagtas O+

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:20 schreef Juud79 het volgende:
Wow, wat een mooie tas! Mooie kleurtjes ook...

Ik zou die binnen een dag in de wasmachine moeten gooien, dan haal ik hem langs een autoportier op of ik zet hem op de grond buiten. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:21 schreef Juud79 het volgende:
Foto's van de Beco komen snel, even weinig tijd gisteren en vandaag. :D
  woensdag 21 september 2011 @ 14:40:43 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102218838
Mooi Wup! :Y

Tylergirl, niet alle doeken blijven altijd te koop. Maar hoe het zit met de Paisleys kan ik je niet vertellen. Misschien KD wel of wickie?
pi_102219631
En wat betreft de paisleys
Zelfs als ze niet meer te koop zullen zijn dan zijn ze er altijd nog 2ehands.
Ze zijn gewoon geschikt vanaf geboorte en ook voor een beginner, en lekker koel voor in de zomer maar ook prima in de winter..

Ik leen nu een lennylamb en ik vind hem zo mooi.
Al doe ik eigenlijk geen regenboog doeken

pi_102220848
Tyler Girl, ik heb nu een Paisley gekocht (2e hands) en hij is heerlijk zacht en dun. Maar ook erg goed bruikbaar voor een beginner hoor. Hij knoopt erg makkelijk vind ik.

Ik zal een dezer dagen een keertje foto's maken. En ik doe hem ooit weer weg, dus wie weet tegen die tijd misschien wel iets voor jou :)

Net de Sakura ringsling voor het eerst met Wiesje geprobeerd, heeeeeeeerlijk :s)
Foto volgt binnen een kwartiertje, die is momenteel aan het uploaden.
Kwaliteit van de foto is niet geweldig...

[ Bericht 10% gewijzigd door wickie op 21-09-2011 16:12:26 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 21 september 2011 @ 15:38:22 #6
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_102221171
Dank jullie wel voor de uitleg :D
Ik zal het in de gaten houden wickie en ben benieuwd naar je foto
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_102225057
dames met een beco, ik heb een vraagje. Ik heb Tienus vandaag voorop gehad en had constant ruzie met het borstriempje (wat dan op je rug zit, maar ja). Dat ding zit te hoog waardoor de schouderbanden te veel wijken en zitten te vervelen op mijn armen. Maar als ik em lager doe, dan kan ik em weer niet dicht krijgen, want dan kan ik er niet bij. Hoe doen jullie dat?
(ik kom er gewoon nu pas achter dat dat lastig is omdat ik Driekus altijd achterop droeg, ik kocht de Beco toen ie al 1 jaar was)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102225131
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:05 schreef mefke79 het volgende:
dames met een beco, ik heb een vraagje. Ik heb Tienus vandaag voorop gehad en had constant ruzie met het borstriempje (wat dan op je rug zit, maar ja). Dat ding zit te hoog waardoor de schouderbanden te veel wijken en zitten te vervelen op mijn armen. Maar als ik em lager doe, dan kan ik em weer niet dicht krijgen, want dan kan ik er niet bij. Hoe doen jullie dat?
(ik kom er gewoon nu pas achter dat dat lastig is omdat ik Driekus altijd achterop droeg, ik kocht de Beco toen ie al 1 jaar was)
Kun je hem niet over je hoofd trekken? Dat je hem al dichtklikt en hem dan als een trui aantrekt? Ik heb er geen ervaring mee hoor, bedenk maar wat :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102225273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:07 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Kun je hem niet over je hoofd trekken? Dat je hem al dichtklikt en hem dan als een trui aantrekt? Ik heb er geen ervaring mee hoor, bedenk maar wat :@
Ik wilde net zeggen dat ik het zo doe ja :Y

Och Wiesje O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102225408
Wies! *smelt*
O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_102228858
Wies O+
pi_102231499
Mefke, ik trek hem altijd over mijn hoofd aan. Dat dichtklikken op mn rug is me nog nooit gelukt :D
Respect dat het jou wel lukte.
pi_102231984
maar dan doen jullie dus eerst beco aan en dan kind er in? Hmm, ik doe andersom, is voor mij ook het grote pluspunt van de beco. Ik ga het eens proberen, thanks!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102232397
Jep eerst beco aan en dan kind erin.
pi_102233240
aaaahh Wies is ook zo'n liefie O+ O+ O+

wij hebben ook net ff weer een wandelingetje gemaakt O+ :Y zal straks een foto uppen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102233592
Jippie Liene-in-doek-foto *O*
pi_102234200
Wies O+ Ik kan je sling niet goed zien, hij lijkt donkerrood?
pi_102236033
Hij is bruin aan de buitenkant en roze aan de binnenkant.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:57:07 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102236144
Van wakker, naar slapen, in 15/20 minuten wiebelen..... :D

@Mefke, ik gebruik de Beco eigenlijk alleen op mijn rug tot nu toe, ik vind dat juist handig omdat ik dan mijn handen vrij heb en Lientje toch lekker bij me hangt. Ik doe haar er ook in terwijl ze op de bank of tafel ligt, dan pak ik de banden beet en zwiep ik haar zo op mijn rug.
Mijn ringsling gebruik ik voor op de buik en op mijn heup dragen, de Beco vind ik dan helemaal niet zo lekker zitten in vergelijking met een doek.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:01:57 #20
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102236425
Ow vergeten, Wickie, wat een mooie foto, wat zit ze daar lekker!

Ik vond dat zo fijn toen Lientje zo klein was, in de ringsling, ik stopte overigens in het begin de voetjes er bij in. Helemaal opgevouwen zat ze er dan in, net als in de buik, pas vanaf een week of 5/6 ben ik haar voetjes eruit gaan vouwen. Al weet ik dat het zo ook vanaf het begin mag.
pi_102236527
ooowww nog zo'n lieverdje in de draagmodus.. mooooooi Juud O+ O+ O+

en ik doe tnt ook met de beentjes binnen boord:

en mijn PP wordt steeds soepeler en ik word er steeds verliefder op... O+
  woensdag 21 september 2011 @ 21:21:33 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102237507
@BJ, wat is dat voor doek? Ik wil dus ook zoiets ipv mijn Hoppediz Timbuktu, die vind ik te dik en stug met een knoop erin maken. En dat roze meisjes, das wel heel erg mooi!!

Wat een leuke foto, zo'n klein hummeltje en een blij hoofd er boven. ;)
pi_102237760
tis een petit princesse van Neobulle. Volgens mij was het een speciale uitgave die ik toen gekocht heb.
Ze staan soms te koop op dragen en voeden.
Ik heb timbuktu ook gehad, was de eerste doek waar ik Evie in heb gedragen... O+
pi_102238774
BJ O+
Ik vind de Petit Princesse echt een mooie doek. Neobulle's hebben even wat liefde nodig, maar dan worden ze lekker zacht. Maar zo lekker stevig. Echte werkpaarden.

Ik had van de week mijn Julie weer eens gepakt, die gaat dus toch nog niet in de verkoop.
pi_102256887
Ik heb weer eens advies nodig...
Vandaag voor het eerst de ringsling met Jasper uitgeprobeerd ipv een teddybeer. Ik heb er nog totaal geen handigheid in.
Kan iemand mij vertellen of Jasper zo goed ligt? Hij lijkt wel lekker te liggen, maar het lijkt alsof hij iets teveel met zijn kin op zijn borst ligt.
Ik heb ook tummy-to-tummy geprobeerd, maar omdat Jasper in stuit lag, houdt hij zijn beentjes gekruist, waardoor hij volgens mij niet optimaal ligt. In het ziekenhuis hadden ze verteld dat ik ook niet teveel aan zijn benen moest trekken etc. dus ik durf dat ook niet zo goed.
(ik voel me zo stom, jullie knopen allemaal ingewikkelde dingen en ik heb al ruzie met mijn ringsling :') )
pi_102256952
Nou ik vind die "ingewikkelde dingen" toch een stuk makkelijker dan met een sling/ringsling.

Ik krijg Joris nog makkelijker op mijn rug geknoopt dan tummy to tummy in de sling.

Jasper lijkt wel lekker te liggen, misschien als je de middenbaan nog iets strakker trekt dat hij dan net iets minder krom ligt en dus minder met zijn kin op de borst. Tummy to tummy kan ook met de beentjes er helemaal in, dus met gekruisde beentjes moet dat ook kunnen denk ik.
pi_102256971
Ik heb nooit gedragen met een ringsling, maar volgens mij is dit niet een "fijne" houding voor Jasper. Hierboven ergens zie je een foto van Wickie met Wies in een ringsling O+ , Wies zit veel meer rechtop.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_102257137
deze houding wordt afgeraden omdat de luchtwegen makkelijk geblokkeerd kunnen raken. rechtop buik tegen buik is veel beter. ik heb ook altijd veel meer moeite gehad met een ringsling dan met een gewone doek of mei tai, zelfs na een draagconsult. de ringsling is voor ons pas nu hendig eigenlijk om snel ff een kindje (willekeurig welke van de 2) in of uit te ploppen ff snel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102257277
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:40 schreef Asyniur het volgende:
Mooi Wup! :Y

Tylergirl, niet alle doeken blijven altijd te koop. Maar hoe het zit met de Paisleys kan ik je niet vertellen. Misschien KD wel of wickie?
paisleys zijn opgeneomen in t gewone assortiment dus die zullen wel blijven, al denk ik dat er wel meer variaties gaan komen in de kleuren.
pi_102257336
Ik had de foto van Wickie wel gezien, maar Wies ligt tummy-to-tummy ipv cradle...

Ik weet dat deze houding wordt afgeraden, maar ivm zijn gekruisde beentjes durfde ik de andere niet aan.
Ik zal straks eens proberen om de binnenbaan wat strakker te trekken. Hij viel wel meteen in slaap, dus zo oncomfortabel kan hij nu ook weer niet liggen...
pi_102257430
en met de beentjes in de doek?
pi_102257684
Kun je tummy to tummy niet met de beentjes in de doek doen? Ik weet het niet hoor, roep maar wat ;)
Ik bedoelde met niet 'fijn' in m'n vorige post trouwens wat Simmu beter zegt, dat het afgeraden wordt. Soms kom ik nog steeds niet op de goede woorden.. :')
Fijn dat hij lekker is gaan slapen, heerlijk lijkt me dat weer, zo'n slapend krummeltje tegen je aan.. O+
pi_102257827
Ik had ook de beentjes in de doek geprobeerd, want ze eruit vissen is helemaal geen succes. Maar dan zitten de voetjes als het ware voor hem (net zoals wij in kleermakerszit zouden zitten) waardoor hij dus niet met zijn buik tegen mijn buik komt. Of het wordt een hele rare houding voor hem.
Ik had ze tijdens mijn eerste poging wel ontward, dan voel ik ze door de doek heen direct naast zijn billen. Is dat dan goed? Ik had wel het idee dat hij het niet echt prettig vond om zo te zitten. (maar ach, misschien had hij ook honger en was hij het gesjor zat ;) )
pi_102258818
ik draag Liene ook buik tegen buik; en met de voetjes in de doek. Heb wel het idee dat ze dat fijn vindt..
pi_102262222
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:01 schreef Pvoesss het volgende:

Ik leen nu een lennylamb en ik vind hem zo mooi.
Al doe ik eigenlijk geen regenboog doeken

[ afbeelding ]
Helemaal verliefd op die Lennylamb O+ , de staat dus ook op mijn wensenlijstje
pi_102263267
Aoraki, ik vind een ringsling moeilijker dan knopen. Tenminste het vergt een andere vaardigheid, als je dat eenmaal doorhebt is het makkelijk.
Ik draag Wies inderdaad tummy to tummy.

Wij droegen Mette altijd cradle in de ringsling. Ze vond dat heel erg fijn en eerlijk gezegd wist ik toendertijd ook niet dat het minder goed was. Ik zorgde altijd dat ze goed rechtop zat en niet met haar kinnetje tegen de borst.

Misschien weet Macka wat je het beste kan doen met de gekruisde beentjes.
pi_102264005

Hij vind de kinderwagen helemaal niks maar dit vind ie heerlijk. Dus nu mag ik van mezelf nog een doek nemen :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102265185
Aoraki, ik zag van Webkim dit filmpje op twitter voorbij komen:

Misschien heb je er wat aan..
pi_102265354
ik heb hem net bekeken! Heel duidelijk uitgelegd. Ik ga er mee aan de slag.
pi_102267720
Al dat verse draaggrut! O+
Kan niet wachten tot we ook weer zo'n kleintje hebben om te dragen.

Trouwens de nieuwe trend hier in de buurt is op de fiets stappen met je baby in de BB, gezichtje naar voren en je dreumes/peuter in het voorzitje erbij. Ik vind vooral het opstappen zo'n eng gezicht. :o
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_102268160
:o in het voorzitje?
pi_102268200
Ja. :o
En dan schampt dat babysnoetje zo net langs dat zitje. ;(
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2011 @ 20:32:08 #43
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_102273243
Aoraki, you've got DM ;)

Even algemeen:
Als een baby om aanwijsbare (medische) reden een bepaalde houding heeft, bijvoorbeeld de beentjes voortdurend gekruist, moet je er niet aan gaan trekken. De voorschriften voor ergonomisch dragen zijn prima, en fijn dat ze steeds bekender worden. Maar ze zijn wel gericht op het fysiek van de gemiddelde baby, en sommige baby's zijn buitengemiddeld waardoor wat anders beter kan zijn.

Uiteindelijk moet toch ook met knopen het kind gevolgd worden :D En Aoraki heeft een hartstikke goed moederinstinct :Y
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_102274166
Macka, Thanks! :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 09:52:54 #45
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102290422
Oeke, wat akelig! :o

Naar aanleiding van de posts en foto's O+ over ringslings, heb ik de mijne (gemaakt door owlet) er weer bijgehaald. Met het filmpje van Webkim vond ik het echt een fluitje van een cent! Mijn manneke is natuurlijk al wel bijna 3 maanden dus wat sterker, maar het lukte ineens.

Mijn fout was ook dat ik die flap ineens hard aantrok, ipv in drie fases. Dat maakt zoveel verschil!
Het is natuurlijk wel asymmetrisch dragen dus lang houd ik het niet vol, met een gewicht van ruim 6 kg, maar voor korte stukjes ideaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102296719
Doekjes te koop!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102297142
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 15:42 schreef LiedjeBackstage het volgende:

[..]

Helemaal verliefd op die Lennylamb O+ , de staat dus ook op mijn wensenlijstje
Ja mooi zijn ze he? Vooral de bamboe lennylambs zijn erg fijn, al moet ik zeggen dat ik mijn 100% katoenen lennylamb ook steeds meer begin te waarderen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_102301873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:49 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ja mooi zijn ze he? Vooral de bamboe lennylambs zijn erg fijn, al moet ik zeggen dat ik mijn 100% katoenen lennylamb ook steeds meer begin te waarderen.
Ik ben nog aan het twijfelen welke het precies gaat worden, maar tijd zat ;). Kunnen Joris en Floris volgend jaar samen in een draagdoek een dagje Lowlands doen :D (Daar heb ik jou toch gezien TearSong of ben ik in de war?)
pi_102301956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:21 schreef LiedjeBackstage het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het twijfelen welke het precies gaat worden, maar tijd zat ;). Kunnen Joris en Floris volgend jaar samen in een draagdoek een dagje Lowlands doen :D (Daar heb ik jou toch gezien TearSong of ben ik in de war?)
Nee klopt dat was ik! We hebben toen een tijdje staan kletsen bij die stand waar je allerlei dingen op shirts kon laten drukken.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_102312138
Ik ben eigenlijk zoooo stashhappy (echt! Ben zo ingedimd inmiddels, en er mag nog wel meer uit :P) maar toch heb ik net de doek gekocht die ik al zooooo lang wilde...

Zara Tri Green O+ de dame van wie ik hem koop komt hem morgen brengen O+ O+ can't wait!
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:06:17 #51
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_102312302
Foooootoooooo Orea!

Wow Oeke! Die Didy vind ik mooi! O+
A grand adventure has begun.
pi_102312602
Morgen aktiefoto 8-) nu alleen nog van internet.. dus google maar!
pi_102313195
ooo Orea die vind ik ook heeeeeeel mooi... benieuwd naar je actiefoto's!
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:27:22 #54
265732 Keshet
pi_102313286
Ik was dus te lui om te googlen, snap die hint dan. }:| Maarreh, hij is mooi!

Ik heb laatst deze in 't wild gezien en was meteen verliefd:

Zara Tri Brown O+
pi_102313372
ja ook heul mooi :) en ik vind stiekem Tri-sugar ook mooi..
pi_102313616
Tri Brown, ook zooo mijn doek O+ O+

Misschien als tri green zo goed bevalt dat ik toch op zoek ga naar tri brown O+

En Keshet, sorry :* morgen aktiefoto's O-)
pi_102313751
En Oek, Zinnober is zooo mooi! Ik zou hem zo graag willen (in maat 6 dan wel.. heb zelfs mijn maatjes 4 eruit gegooid..) maar ik heb ook indio wol natur al, en die is ook heel fijn qua wol O+

En millie kapok O+ zou ik ook graag willen, maar ik ben echt stash happy momenteel.. En heb zelfs teveel :) dus aan mij als koper heb je een slechte... :)
pi_102327273
Ik geloof mijn meest charming foto ever :') maar was net wakker endezo...

Maar, waar het om draait: tri-green! Liefde op het eerste gezicht! En hij draagt ook heel fijn!! O+

pi_102328051
hij is echt mooooi Orea O+

en ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn bondolino nog helemaal niet gebruikt heb... :@ Vind mijn doekjes veel knusser... en ga het liefst voor mijn PP of heeeeel oude ingedragen Riemu..
dus de bondolino is gewoon echt splinternieuw nog... :X
pi_102398882
Ik heb hier een beco en een ergocarrier te leen van Babybij, en ik heb al besloten dat onze bondolino de deur uitgaat.
De beco heb ik nog niet mee gedragen, maar de ergo heb ik nu al meerdere keren lang aangehad, en geen centje last. Dat is helaas bij de bondolino wel anders. Wat het verschil is weet ik niet, maar bij de bondolino komt er veel meer gewicht op mijn schouders volgens mij.

Ik weet nog dat Groofsken ook zo tevreden was over haar ergo, had ik er maar naar geluisterd :P
pi_102511096
Mooie draagkrachtige doek te koop

Keshet tri brown is inderdaad erg mooi, heb hem ook al een paar keer in het echt gezien. Ik blijf er iedere keer even voor stilstaan :@
heb je gezien dat er eentje te koop staat bij de buren?
  donderdag 29 september 2011 @ 14:23:28 #62
265732 Keshet
pi_102512779
Nee, dat had ik even gemist.
Ook doordat mijn account daar gaar is en ik steeds m'n wachtwoord moet laten resetten. }:|
  donderdag 29 september 2011 @ 15:33:05 #63
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_102515044
Damn ik wil eigenlijk ook een tri-kleurboeitmeniet maar echt geen doekengeld voorlopig :(
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 29 september 2011 @ 21:33:45 #64
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102528857
Oooh JJ, ik wilde een week geleden mijn TRIblue nog verkopen, maar ben toch weer flieft...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102580958
óók hip..

man wat lijkt me dat zwaar! Wel handig tijdens de sinterklaasintocht..dat dan weer wel!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 13:48:05 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102581694
:D
Het ziet er geen eens comfortabel uit :N
En dan wel nog zo'n meerijplankje achter de kinderwagen :?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:31:04 #67
238474 Jeetjejom
pi_102590419
Vraag me echt serieus af wat er gebeurt als dat kind besluit zich van het plankje te laten vallen....
Jouw warmte is genoeg
pi_102609282
Ok dames, zit een beetje te spitten en ik heb geen idee wat ik nodig heb. Liefst maar één doek/sling/zak of wat dan ook om aan te schaffen voor een langere periode ivm met financieën. Ik dacht dat je vanaf de geboorte het beste een doek kan gebruiken, maar nu lees ik dat je de beco al vanaf de geboorte kunt gebruiken. Is dat echt zo of is een doek toch beter? Ik geef liever één keer goed geld uit aan bijv een beco dan meerdere draagdoeken en later een zak of iets dergelijks. Maar ik wil geen gezondheidsproblemen bij ons kindje veroorzaken. Mijn vent en ik moeten het beiden kunnen gebruiken (hij is nogal lang) en ik heb het nogal snel warm, misschien is dat iets om rekening mee te houden? Graag ook iets wat ik alleen aan/uit kan doen en ergonomisch goed is. Jullie advies please!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:55:05 #69
238474 Jeetjejom
pi_102615769
Isla, ik weet niet waar je woont, maar is er niet een draagdoekenverkoper in je buurt die wel eens een inloopochtend organiseert? Kun je het uitproberen! Want de een zweert bij een beco, terwijl de ander er niet mee weg kan.
Zo kunnen zowel je man als jij testen wat fijn is...
Jouw warmte is genoeg
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 17:57:51 #70
141844 Macka66
pi_102617996
Isla, een draagdoek volgt het mooist de lichamen van drager en gedragene, ondersteunt het hoofdje goed (indien goed geknoopt) en past zich aan ieder lijf aan, of het nou kort of lang is.

Er zijn dragers met een baby insert, maar aan zo'n insert kan je vrij weinig verstellen. Daarom raad ik die dragers in het algemeen niet aan als eerste keus voor dagelijks gebruik met een kleine baby.
Ik ben wel erg enthousiast voor dagelijks gebruik over de Storchenwiege Carrier, omdat de baby direct in de drager gaat, je het stuk tussen de beentjes en de lengte van het rugpand heel goed kunt verstellen, en de drager ook klein genoeg kan maken voor werkelijk heel erg kleine baby's.

Als je kind drie a vier maanden is kan het zelf het hoofdje omhoog houden en wordt je keuzemogelijkheid in dragers een stuk groter.
Ik zou voor de eerste drie of vier maanden een doek zoeken (lenen of 2e hands) en daarna gaan kijken naar een goede drager.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_102618497
Macka, kan ik met een hop-tye ook vanaf het begin dragen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 19:10:02 #72
141844 Macka66
pi_102620223
bitterend, ik denk het niet. Heb de Hop-Tye nog niet in handen gehad, maar aan de foto's te zien kan het rugpand minder goed verkleind worden dan dat van de Storchenwiege Carrier. De beschrijving van Hoppediz is ook een beetje vaag, ze hebben het over bruikbaar bij zeer jonge kleintjes vanwege het instelbare been tussenstuk maar zeggen niks over het rugpand.
Een collega draagconsulent van me raadt de Hop-Tye aan vanaf het moment dat je baby in maatje 62 past.
pi_102620637
Bedankt! dat is duidelijk! zal even de kinderwagen gebruiken voor het begin dan tot dat ze wat groter is :Y
pi_102687934
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 12:18 schreef Extraordinare het volgende:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Loopi babycarrier? Mijn man en ik zijn op zoek naar een methode om ons kind veilig te dragen binnenshuis, dus b.v. van boven naar beneden, voor de korte stukjes dus. Mijn man heeft namelijk een verlamde linkerarm, waardoor het noodzakelijk is zijn andere arm vrij te kunnen houden.

Wij zijn ons nu aan het oriënteren op een voor hem makkelijke manier voor de korte stukjes. Ik ben ook van plan om te gaan dragen, binnens- en buitenshuis, maar voor mij zal het makkelijker zijn om een 'echte' doek zelf te knopen. En voor langere stukken kan ik hem helpen met knopen.

Ik vraag mij af of zo'n Loopi carrier voor hem praktisch is, dus zonder hulp aandoen en dan ons kindje erin leggen. Wij vinden het belangrijk dat hij zonder hulp zelf ons kindje kan verzorgen/verplaatsen.

Ik ben trouwens 27 weken zwanger, dus we hebben nog even de tijd om goed te zoeken!
En inmiddels ben ik bevallen: op zevenentwintig juli is onze zoon Fedde geboren! Ik heb uiteindelijk een ringsling van mister mirko gekocht en tijdens mijn babyshower heb ik van Hoppediz de Das Leichte Kairo (zeg ik dat goed zo?) gekregen. Tevens heb ik van mister mirko de mei tai wraparound.

Mijn eerste ervaring met de ringsling is niet om over naar huis te schrijven, het lukte niet eens om hem er fatsoenlijk in te krijgen! Ik dacht dat de ringsling het makkelijkst te gebruiken was, dus toen heb ik eigenlijk de moed laten varen... En ik lees nu in dit topic dat ik niet de enige ben die de ringsling ingewikkeld vindt! Maar ik heb op 15 oktober een draagconsult bij mij thuis (gekregen voor mijn verjaardag!!) en ik was vastbesloten om vantevoren te gaan oefenen met de Kairo. En zie hieronder het resultaat van de eerste (!) poging! Het is de wrap cross-carry, en geknoopt volgens de instructies die meegeleverd waren bij de doek.

voorkant:

zijkant:

achterkant:

detail hoofdje/nekje:

Ik ben erg tevreden over het resultaat voor een eerste keer knopen, maar:
1. hij zit te laag.
2. het lijkt net alsof het allemaal wat snijdt in z'n nekje.
3. ik kan zelf niet goed op m'n rug knopen.

Nu dacht ik dat punt 1. goed op te lossen is door veel te oefenen en goed strak te trekken. Punt 2 wil ik graag tips en/of feedback. Misschien hoort het zo? En punt 3 wil ik oplossen door de volgende keer de double cross-carry te doen. En dan is waarschijnlijk punt 2 ook direct aangepakt.

Maar misschien hebben jullie nog andere of betere tips?!? Ik ben in ieder geval erg enthousiast geworden. Fedde heeft bijna een uur in de doek gezeten, en hierdoor had ik heerlijk mijn handen vrij en hem toch lekker dicht bij me.
pi_102688137
Hij mag idnerdaad een stuk strakker en een stuk hoger. Je moet makkelijk een kusje op z'n hoofd kunnen geven (ik knoopte zelf altijd nog hoger, m'n navel was vrij). Voor z'n nek kan het fijn zijn om een spuugdoekje of hydrofiel in de band te rollen. In principe ligt hij dan ook tegen jou aan te slapen in plaats van dat z'n hoofdje zo opzij hangt. Voor supergoede uitleg, kijk dit filmpje:

pi_102688170
Een spuugdoekje/moltondoekje onder zijn nekje rollen! Dan zit het nekje een stuk stabieler :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102688584
WupWup en Vlindur bedankt! Hier ga ik mee aan de slag.
pi_102689457
Extraordinare, de doek lijkt wat in je eigen nek te snijden. Je kunt de doek beter iets meer over je schouders uitspreiden. Dat zal ook wel in het filmpje staan.

Je moet de ringsling echt even onder de knie krijgen. En dan nog, er zijn mensen die er nooit vriendjes mee worden. Tussen mij en de ringsling is het daarentegen dikke mik. Ik gebruik hem nog vaak:

Maar er kan niets tippen aan de doek. Die draagt zoveel fijner.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102689693
ik heb Lex gisteren en vandaag gedragen en hij vindt het heerlijk. toch wel weer een beetje geklungel omdat ie als ie huid ruikt, gelijk probeert aan te happen. en dat gaat nogal intens :') prulletje. maar verder is t weer zo fijn O+ Elin riep wel 'Lex eruit, ik erin! O+ '

Extraordinare, je kan ook de doek een beetje over het hoofd trekken, dan zit alles stevig, hoofdje + nekje en je hoeft ook geen rolletjes te gebruiken.
ik zal zo ff mn foto erbij zoeken.
pi_102689820
Webkim heeft onlangs ook een filmpje gemaakt voor de ringsling. Daardoor kan zelfs vriendlief heel goed met de ringsling overweg.

Gisteren even snel de stad in geweest met Wies in de Neobulle Julie, de werkpaard, de stabiele factor. Wat ben ik blij dat ik hem niet heb verkocht.
pi_102689909
Ik vind die ringsling prachtig, wickie. O+ Veel mooier dan de mijne. :+ Gek genoeg krijg ik juist over mijn ringsling de meeste complimenten (in vergelijking met andere doeken/dragers).

Jaa KD, doe eens een foto!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102690660

niet heel erg goede foto, maar t zit als een huis!
pi_102690702
KD foto *O*
Heb je de Paisley al gebruikt?

Claudia, ik ben echt heel blij met deze ringsling, zeker ook omdat hij 60% was afgeprijsd, ik blijf een zuinige Nederlander natuurlijk :+
Maar ik vind jouw ringsling ook erg mooi.
pi_102690903
kijk eens boven je :P
pi_102690992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
niet heel erg goede foto, maar t zit als een huis!
Dat ziet er inderdaad erg comfortabel uit. Fedde ligt nu nog lekker te slapen naast mij, maar als hij wakker wordt en rustig is, gaan we het nog een keer proberen met alle tips! Ook het filmpje van Webkim was erg duidelijk.
pi_102691110
je zet Fedde gewoon wat lager in de doek (dus je trekt de middenstrook gewoon op tot het bovenste puntje van zijn hoofd, daarna knoop je de banden strak over hem heen en allee de band die je over zijn hoofdje doet ter versteviging, knoop je ietsie losser
pi_102691168
en geen woord over de enorme langlaufpoten van mijn zoon :P die hebben t zelfde formaat als zijn vingers
SPOILER
*trotskijkt* :P
pi_102691375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:59 schreef Kleurdoos het volgende:
en geen woord over de enorme langlaufpoten van mijn zoon
Ik zou niet durven! ;)
pi_102703456
Tadaaa!

Voorkant:

Detail:

Dit is al een stuk beter, en dankzij het filmpje van WupWup (Webkim)... Ik ga de komende dagen zoveel mogelijk op deze manier dragen om het écht onder de knie te krijgen. Op deze foto's zie je de tweede keer dragen van vanmiddag. Op dit moment zit hij er voor de derde keer in vandaag. Hij ligt heerlijk te knorren O+ , maar ik had de 'bovenste' band (de horizontale band die bovenaan bij z'n hoofdje en nekje zit) deze keer wel wat strakker moeten doen. Maar hé, aldoende leert men! In ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken. Ik geniet altijd zo van dit topic, al die mooie doeken en mooie kindjes!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:17:37 #90
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102708407
Extraordinaire, wat leuk! Je kindje (mooie naam trouwens!) ligt er heerljk bij zo. Ik heb ook echt even moeten oefenen met het straktrekken, maar inmiddels gaat dat meestal goed, al heb ik nog steeds soms goede knopen en minder goede knopen.
Met publiek knoop ik wel, maar dan vaak te vlug en dan is het niet zo keurig als wanneer ik alleen ben.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:36:15 #91
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_102709540
Ik ben ook al flink aan het oefenen met m'n Girasolletje en babypopje _O- ! Ik heb wel wat tijd nodig om echt netjes te knopen, maar dat zal hopelijk naar mate ik het vaker doe, wel sneller gaan.

En wat hebben jullie toch allemaal een mooie foto's O+ !
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:38:57 #92
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102709710
Nts, welke girasol heb je? Jij kwam zaterdag ook toch?
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:40:51 #93
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102709840
ooooo KD wat moooooooi en lief!!!

en Wiesje in RS bij papa... *smelt*

O+ O+ O+ O+ O+

en ooooo nog een prulleke; extraordinaire; zo zit je mini idd al veeeeel mooier! O+
pi_102710022
Oké even een vraag.
Wij gaan als t goed is in januari richting Thailand. Op sommige plekken is een buggy dan niet handig (zie je me al gaan door de jungle :P).
Nou lijkt t me handig floris dan op mn rug te kunnen doen, maar wat is wijsheid, doek of drager? Als in: wat is prettiger met de warmte?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:44:40 #95
348178 NotTheSame
pi_102710137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:38 schreef Takkembah het volgende:
Nts, welke girasol heb je? Jij kwam zaterdag ook toch?
#35 maatje 6!

De 15e was toch de draagmeet? Of zit ik er nu een week langs te kijken :@ ?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:54:12 #96
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102710743
Nee, is inderdaad de 15e, ik loop gewoon een week voor :')

Zonnetje, thailand!!!!! Vette SHITTTTZEL! Ik heb Seth in Toscane zowel in MT als in mijn Calin Bleu gehad, de calin bleu was daar prima voor, maar droeg met de lange stukken NIET zo fijn als de MT. De Bondolino vond ik echt te heet.
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:54:59 #97
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102710788
Oh NTS me LOVES die Girasol <3
Alexa en Seth zijn lief
pi_102710900
Ja tis nog niet helemaal zeker, maar eigenlijk heb k al bedacht dat ik daar weer heen wil O+
Maar ach alvast info inwinnen kan geen kwaad :)
Ik wil m vooral op mn rug hebben, hij is dan natuurlijk 1,5 al.
pi_102710922
Oh en nts, mooie doek!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:01:19 #100
348178 NotTheSame
pi_102711194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:54 schreef Takkembah het volgende:
Oh NTS me LOVES die Girasol <3
Zal ik em meenemen volgende week? Mocht je em irl ook mooi vinden, dan mag je em van mij wel een aantal weekjes lenen hoor! Onze draak blijft hopelijk toch nog wel even in Hotel Mama rondhangen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')