abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:23:16 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98531856


Hiermee willen we wellicht nieuwe reeks binnen PTA starten, en wel over auto’s wassen en/of poetsen. Van een simpele wasbeurt tot een full-detail! Alles kan, zolang het maar schoon en krasloos is.

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.
Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen! :)


- Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
- Een volledige 'detail' bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.
Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'

Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans icm een hogedruk-reiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.

Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):

Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.

Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken ;)


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:

Cobra 'The Bone' Spons

één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:

Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)


- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen

Delirium Towel - 60x90cm

Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm

Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm


- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm

Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm

Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm

Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm

Cobra Blue All Purpose MF towel


- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten


- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice Born To Be Mild


- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe


Mother's Clay Kit


- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish

Mothers Pre-Wax Cleaner

Chemical Guys Final Polish


- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)

Dodo Lime Prime Lite


- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Poorboys EXP Pure Sealant


- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)

Mothers Carnauba Wax (Paste)

Poorboys Natty's (Paste)

Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)


- Plastic delen
Autoglym Bumper Care

Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.


- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing

Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Mothers FX Tire Shine


- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!

Meguiars All Purpose Cleaner

Poorboys All Purpose Cleaner


- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Poorboys World Natural Look Dressing


- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush

Mothers Wheel Brush



http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.shinearama.co.uk
http://www.elitecarcare.co.uk

Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA


PerryVogelbekdier: Poorboys (aardige collectie), Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro, Cobra, Autoglym
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900

Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)

Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:23:40 #2
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98531884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef Goddelijker het volgende:
En toen stond er weer een pakketje op mij te wachten in de gang. *O*
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Poorboys World - Microfiber Applicator (Gratis)
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:33:49 #3
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98532541
Krijg je altijd een cadeau bij CC.nl :P?
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:35:39 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98532677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef Catch_me het volgende:
Krijg je altijd een cadeau bij CC.nl :P?
Volgens mij heb ik tot nu toe elke keer een cadeau gehad ja. :)
pi_98532712
Ik verwacht over enkele dagen ook weer een pakket uit de UK met daarin het volgende:

Carpro IronX (500ml)
Poorboy's Wheel Sealant (8oz)
Meguiar's Gold Class Shampoo and Conditioner (1892ml)
Meguiar's All-Surface Interior Brush (single)
Meguiar's Deep Crystal Complete System (3x 473ml)
Meguiar's High Tech Applicator Pads (2-pack)

Binnenkort voor mijn cabriodak ook nog een set van Raggtopp bestellen in NL en dan heb ik alles wel :)
PSN id: NL_SToRM
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:37:49 #6
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98532814
En ik heb de catalogus/folder van Mothers ontvangen. :9
Die geur van PB's Natural Look _O_ :9~
pi_98537016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:33 schreef Catch_me het volgende:
Krijg je altijd een cadeau bij CC.nl :P?
Zijn wel meer webshops die dat doen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
En ik heb de catalogus/folder van Mothers ontvangen. :9
Die geur van PB's Natural Look _O_ :9~
Vond de vorige folder van Mothers beter, stond wat meer in :D
W0ei ?
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:38:18 #8
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98537038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:37 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Zijn wel meer webshops die dat doen ;)

[..]

Vond de vorige folder van Mothers beter, stond wat meer in :D
Bij Wax-on bijvoorbeeld ook.

Ik moest eerst de pagina's van elkaar lostrekken, die waren niet helemaal goed gesneden. :')
pi_98537235
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:38 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Bij Wax-on bijvoorbeeld ook.

Ik moest eerst de pagina's van elkaar lostrekken, die waren niet helemaal goed gesneden. :')
Als die niet leesbaar is heb ik er nog wel 1tje over voor je :) kan ik wel opsturen..
W0ei ?
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:43:55 #10
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98537309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:42 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Als die niet leesbaar is heb ik er nog wel 1tje over voor je :) kan ik wel opsturen..
Ik heb alles los gekregen van elkaar. :P
Vind die Hotrot wel heel tof. _O_
pi_98537330
Kan je met goed detailen wat doen aan beginnende lakroest?
pi_98542159
Beginnende roest op plaatdelen (lak zelf roest niet :P) kun je met detailen niet wegkrijgen.
Hooguit de roest verwijderen met IronX, maar dan hou je weer blank staal over.

Wat je wel kan doen is de roest verwijderen, dan met een lakstift bijwerken, en later met een rotary weer proberen netjes te maken. Echter moet je dan al flink wat kennis hebben over dap/rotary. Anders zou ik het naar de spuiter brengen eerlijk gezegd.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:03:42 #13
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_98542304
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk doen voor een gewassen+gewaxde auto. Wie heeft tips.
opgezegd@fok.nl
pi_98542349
Gewoon één keer per jaar goed behandelen dmv een stappenplan (wassen/kleien/cleanen/glaze/sealant/wax), en verder de rest van het jaar heel goed bijhouden.

Of je geeft gewoon elke 3 tot 5 maanden geld uit, en brengt em weg.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98544629
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
Kan je met goed detailen wat doen aan beginnende lakroest?
Enige oplossing voor roest is schoonmaken tot op het staal.

Of het roesten stoppen met



Maar dat is meer om het te stoppen tot je het verder gaat aanpakken.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_98545903
Stoppen met roesten doet het niet.. Roest komt 9 van de 10 keer van binnen, dus stoppen doe je het niet helaas
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98547365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stoppen met roesten doet het niet.. Roest komt 9 van de 10 keer van binnen, dus stoppen doe je het niet helaas
Als je het loszittende roest wat schoonborstelt en er vervolgens corroless op smeert, dan wordt het zwart tot op het metaal (chemische reactie). En mijn ervaring is dat op dat punt het roesten vrijwel stopt.
Het is geen permanente oplossing, maar een goede tijdelijke oplossing. De echte oplossing is uiteraard schoonslijpen, plamuren, spuiten etc.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:16:01 #18
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98561688
Zo de bestelling uit de deur gedaan, hoop dat ik hem morgen binnen krijg :)

Nog een vraagje over het polijsten met de hand: Wanneer weet je ongeveer dat je "klaar" bent op het stuk waar je mee bezig ben, ik las iets van als het polijstmiddel transparant uit slaat? Daarna hoef je dus niet nog een keer met je pad + middel over het paneel te gaan?
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:17:50 #19
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98561746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:16 schreef Catch_me het volgende:
Zo de bestelling uit de deur gedaan, hoop dat ik hem morgen binnen krijg :)

Nog een vraagje over het polijsten met de hand: Wanneer weet je ongeveer dat je "klaar" bent op het stuk waar je mee bezig ben, ik las iets van als het polijstmiddel transparant uit slaat? Daarna hoef je dus niet nog een keer met je pad + middel over het paneel te gaan?
Over welk product hebben we het? :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:22:31 #20
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98561917
poorboys world SSR1 en een witte pad

edit: tevens ee gratis grote mf doek van pbw gekregen zie ik net, nice daar kun je er nooit genoeg van hebben :P
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:55:34 #21
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98563094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:22 schreef Catch_me het volgende:
poorboys world SSR1 en een witte pad

edit: tevens ee gratis grote mf doek van pbw gekregen zie ik net, nice daar kun je er nooit genoeg van hebben :P
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.adamspolishes.(...)_hand_polishing.aspx
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:05:43 #22
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98599490
Goeie link idd.

Pakketje vandaag binnen gekregen, en nu jeuken me handen om aan te slag te gaan. Beetje jammer dat er bij die mothers clay kit geen doosje zit om je klei op te bergen, maar een lege (schone) pot gel voldoet ook wel :P

Gaan hier trouwens nog mensen 16 juli naar die summer clean meeting van carclean? Ik ga er iig met 2 witte auto's heen om ff te kijken, tis maar 20 minuutjes rijden voor mij ;)
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:08:08 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98599579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Catch_me het volgende:
Goeie link idd.

Pakketje vandaag binnen gekregen, en nu jeuken me handen om aan te slag te gaan. Beetje jammer dat er bij die mothers clay kit geen doosje zit om je klei op te bergen, maar een lege (schone) pot gel voldoet ook wel :P

Gaan hier trouwens nog mensen 16 juli naar die summer clean meeting van carclean? Ik ga er iig met 2 witte auto's heen om ff te kijken, tis maar 20 minuutjes rijden voor mij ;)
Meeting?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:08:45 #24
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98599607
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Meeting?
http://www.carclean.nl/Clinic.aspx?id=24
Op elke fokker past een bril.
pi_98599644
Vanmiddag wilde ik wel weer één van onze zwarte :9 auto's gaan wassen / kleien / poetsen :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:13:34 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98599756
quote:
Wel leuke uuraanbiedingen !
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98600030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Catch_me het volgende:
Goeie link idd.

Pakketje vandaag binnen gekregen, en nu jeuken me handen om aan te slag te gaan. Beetje jammer dat er bij die mothers clay kit geen doosje zit om je klei op te bergen, maar een lege (schone) pot gel voldoet ook wel :P

Gaan hier trouwens nog mensen 16 juli naar die summer clean meeting van carclean? Ik ga er iig met 2 witte auto's heen om ff te kijken, tis maar 20 minuutjes rijden voor mij ;)
Doosjes zijn ook niet echt alles, alleen die van Poorboys is goed, omdat daar een schroef dop op zit. Ik heb zelf die 3 varianten van Dodo Juice, maar de doosjes blijven gewoon niet goed dicht zitten. Doe ze altijd voor de zekerheid ook nog in een zip lock zakje. :)
W0ei ?
pi_98603656
Die klei kan ook gewoon in een simpel plastic boterhamzakje.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_98603859
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 13:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Die klei kan ook gewoon in een simpel plastic boterhamzakje.
Dan blijft die alleen een beetje plakken aan het zakje, maar dat werkt idd ook prima :)
W0ei ?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:45:07 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98606682
Zo, auto gewassen ! daarna maar eens met dodo juice aan de slag gegaan.

Beste omschrijving van mijn reactie :

Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:59:05 #32
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98607537
Pics! :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:34:02 #33
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98609379
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:59 schreef Goddelijker het volgende:
Pics! :D
Zal ze zo ff maken :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:43:14 #34
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98609770



Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:43:42 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98609789
Zoals je ziet, mooie weerspiegeling en zo glad als babybilletjes :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98615160
Iemand bekend met de Autoglym life Shine reeks?
Kan het volgende krijgen:
Gloss Protectant A is designed to protect car paintwork in all weather conditions.It is not recommended for older faded paintwork unless it is in excellent condition. Once applied correctly this will give you a long lasting shine and protection.

Upholstery & Carpet Protector B is used to protect all types of interiors. Apply directly to all clean carpets, mats, cloth suede & leather seats making them quick and easy to restore.

Glass Guard C is easily applied to glass to give a clean sparkling finish making the exterior windows waterproof.

Screenwash Booster D is added to your screenwash to give an improved wiper action and vision.

Met 4 padds voor 15 GBP
http://cgi.ebay.com/AUTOG(...)&hash=item20ba415f80

Lijkt mij sowieso wel een goede deal.. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Marco001 op 24-06-2011 17:55:09 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 18:22:09 #37
18653 crew  D.
pi_98616939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:
- foto's -
Hij lijkt nog best stoffig, of is dat mijn monitor? :P
pi_98618022
Mijn bestelling is verzonden, dus volgende week de auto maar eens uitgebreid poetsen :)
De lederen stoelen ga ik dan ook nog eens behandelen, want dat is ondertussen ook alweer 3 maanden geleden.
PSN id: NL_SToRM
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:37:40 #39
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98630681
Ik dacht dat ik niet zoveel had, tot ik net eens alles netjes uitgestald had:

We zien op de foto:
- Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Poorboys World Black Hole
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
- Poorboys World Natural Look Dressing
- Poorboys World Sample Kit #6 - '4-Step'
- Poorboys World EXP Pure Sealant
- Poorboys World Trim Restorer
- Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
- Rain-X
- Poorboys World Natty's Paste Wax
- Dodo Juice Red Mist
- Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
- Bilt-Hamber Auto-Clay Regular
- Autoglym Car Interior Shampoo
- Autoglym Extra Gloss Protection
- Autoglym Car Glass Polish
- Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
- Autoglym Intensive Tar Remover
- Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Autoglym Instant Tyre Dressing
- Autoglym Engine Cleaner
- Autoglym Super Resin Polish
- CarPro Iron.X Cleaner
- W3 Insektenverwijderaar

Voor de rest een berg borstels, microfiberdoeken, tape en kwast.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:14:04 #40
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98635099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:22 schreef D. het volgende:

[..]

Hij lijkt nog best stoffig, of is dat mijn monitor? :P
Das je monitor, of mijn lak wat je ziet, dat kan ook :P het is een soort parelzwart metallic lak dus vandaar :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98637809
Net het volgende besteld:

Autoglym Vinyl & Rubber Care
Autoglym Engine Cleaner
Lake Country badstof applicator

Ff kijken wat het doet met een hele vuile motor hehe :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98639613
Begin toch weer de neiging krijgen..
DUs; vergeet ik wat?
Lake Country CCS Orange Foam Anti-Static Detailing Pad (6x4 inches) (voor de wax)
Autoglym Surface Detailing Clay Kit Autoglym Surface Detailing Clay Kit (5 items) 2
Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot (30ml)
Poorboy's Black Hole Show Glaze Poorboy's Black Hole Show Glaze (16oz)
Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel (single)

In die set van autoglym zit het volgendew:
* Autoglym Clay Bar in tin - 100g
* Autoglym Rapid Detailer Spray - 500ml
* Autoglym Super Resin Polish - 100ml
* 100% Cotton Polishing Cloth
* Blue Microfibre Cloth

Dus dan heb ik volgens mij een complete poetskit voor c.a. 70,-.. Maar.. Veregeet ik nog wat?
Ik heb thuis sowieso nog een pad en een paar microvezel doeken liggen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:20:11 #43
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98640109
Verdomme man wat een kut weer :(!
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:21:02 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98640128
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 11:20 schreef Catch_me het volgende:
Verdomme man wat een kut weer :(!
Gisteren gewassen, kan mooi zien hoe die juice beadings maakt op de auto. Loopt er in straaltjes aan de zijkant vanaf _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 21:13:53 #45
18653 crew  D.
pi_98658185
Morgen autopoets-weer *O*
pi_98658435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef D. het volgende:
Morgen autopoets-weer *O*
Was het maar waar. Heb heerlijk tentamens -O- Ben wel begonnen met het polijsten van de kuipdelen van mijn motor *O*
W0ei ?
  Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 21:24:37 #47
18653 crew  D.
pi_98658535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:21 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Was het maar waar. Heb heerlijk tentamens -O-
Dat verandert niets aan het weer hoor :P
pi_98673278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:24 schreef D. het volgende:

[..]

Dat verandert niets aan het weer hoor :P
Daar heb je een goed punt.. :+
W0ei ?
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 17:33:19 #49
18653 crew  D.
pi_98684227
Auto gewassen, nogmaals gewassen, met claybar bewerkt, daarna polish 1, toen polish 2, toen weer polish 1 (ook de velgen), ramen met polish 3, binnenkant gewassen, stoelen met een goedje behandeld, binnenkant gestofzuigd en nogmaals de buitenkant gewassen.

Ik ga binnenkort wel weer verder :')
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 17:51:41 #50
18653 crew  D.
pi_98684763
Oja, fotootje voor een indruk

  zondag 26 juni 2011 @ 17:56:39 #51
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98684883
Het is heerlijk weer om je auto te wassen, maar ik weet niet of ik er wel zin in heb (lees: ik heb last van een kater). _O-
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 17:58:05 #52
18653 crew  D.
pi_98684933
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:56 schreef Goddelijker het volgende:
Het is heerlijk weer om je auto te wassen, maar ik weet niet of ik er wel zin in heb (lees: ik heb last van een kater). _O-
Niet een beetje laat om nu nog te beginnen?

Of doel je enkel op een sopje? :P
  zondag 26 juni 2011 @ 17:59:48 #53
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98684991
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:58 schreef D. het volgende:

[..]

Niet een beetje laat om nu nog te beginnen?

Of doel je enkel op een sopje? :P
Sopje + Dodo Red Mist. :)
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 18:02:51 #54
18653 crew  D.
pi_98685098
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 17:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Sopje + Dodo Red Mist. :)
Dat laatste ken ik niet, maar dat klinkt niet als al teveel werk :P
  zondag 26 juni 2011 @ 18:05:30 #55
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98685189
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 18:02 schreef D. het volgende:

[..]

Dat laatste ken ik niet, maar dat klinkt niet als al teveel werk :P
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=1931
  Moderator zondag 26 juni 2011 @ 18:07:58 #56
18653 crew  D.
  zondag 26 juni 2011 @ 22:59:44 #57
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98698552
Van 18:00-21:00 bezig geweest met afspuiten, wassen en kleien. Tijdens het kleien kwam er niet schokkend veel vervuiling vanaf, maar ben toch alle panelen afgegaan zodat ie lekker glad is.

Helaas ging toen ik wilde gaan polijsten de zon onder dus ik zag ook de swirls niet meer. Hoop dat ik morgen(ochtend) meer zie in de zon, kan geen kwaad toch?
Op elke fokker past een bril.
pi_98702111
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 22:59 schreef Catch_me het volgende:
Van 18:00-21:00 bezig geweest met afspuiten, wassen en kleien. Tijdens het kleien kwam er niet schokkend veel vervuiling vanaf, maar ben toch alle panelen afgegaan zodat ie lekker glad is.

Helaas ging toen ik wilde gaan polijsten de zon onder dus ik zag ook de swirls niet meer. Hoop dat ik morgen(ochtend) meer zie in de zon, kan geen kwaad toch?
Staat die buiten? Als er namelijk iets van zand onder je polijstpad komt, en je dat met een hoog toerental over je lak heen laat draaien, krijg je leuke krassen ;) Ik zou als ik jou was hem gewoon even een keer wassen. Better safe than sorry :)
W0ei ?
  maandag 27 juni 2011 @ 09:54:03 #59
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98709835
Jep moet sowieso de tuinslang uitrollen voor de velgen, dus dan neem ik de hele auto nog een keer mee (hij staat buiten idd). Daarna met de hand poetsen, had gelezen dat mitsubishi's boterzachte lak hebben dus dat gaat wel lukken met SSR1 en een witte pad denk ik :)

Wel zonde want de auto zit helemaal onder de swirls en is sinds ik hem heb altijd met de hand gewassen met de juiste spullen. Zal dus wel bij de dealer zijn gebeurd door zo'n waxoyl boer die 20 auto's op een dag doet :')

Gelukkig is mijn auto wit dus het valt alleen maar in echt direct zonlicht op :P
Op elke fokker past een bril.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:04:23 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98710113
Herkenbaar, die van mij kwam met swirls bij de dealer vandaan :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:09:56 #61
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98710266
Wijze les voor de volgende auto dus, tegen de dealer zeggen dat ze het wassen/poetsen maar lekker laten zitten ^O^
Op elke fokker past een bril.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:13:25 #62
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98710362
  maandag 27 juni 2011 @ 14:07:11 #63
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98718127
_O_

Tis trouwens niet gelukt met de SSR1 + witte pad ;( Heb een testspot gemaakt en me een ongeluk gepoetst, maar de swirls lachtte me in me gezicht uit :')

Volgende keer maar met SSR2 + oranje pad proberen, of ff doorsparen voor zo'n DAP, scheelt me een hoop spierpijn ;)
Op elke fokker past een bril.
  maandag 27 juni 2011 @ 14:11:15 #64
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98718270
Ik ga 'm denk ik vanavond eens wassen, als ik nog energie over heb na het werk. :)
pi_98732186
Ik heb op zich wel zin en tijd om mijn auto te wassen, maar ik ga toch nog even een paar dagen wachten totdat ik mijn nieuwe poetsspullen binnen heb :P
PSN id: NL_SToRM
  maandag 27 juni 2011 @ 19:56:31 #66
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98732870
M'n auto even door de waxbox gegooid, met een emmertje PB SS&S en tot slot DJ Red Mist.
Toch wel een paar mensen met een half oog zien kijken met het idee van: Wat is die aan het doen? :P
pi_98733906
Zo klaar met tentamen, dus nu ff snel naar de motor toe, kan ik daar weer verder mee. Wielen zijn al compleet schoon, dus nu is het kuipwerk aan de beurt :D Lekker met finale en een zwarte pad aan de gang (ja, mijn lak is echt boterzacht...)

Edit: Alleen ff de tank en het kontje gepolijst (niet zo veel werk, want de halve motor is matzwart ;) ) Daarna weer verder gegaan met wat kleine dingen schoonmaken (achterschokbreker, ketting, tandwielen enz.)

Voor:



Na:



Helaas geen buiten foto's omdat hij er nu zo bij staat. Moet nog ff wat kleine dingen doen voordat het achterwiel er weer in kan.



En een reflectie shot, gewoon omdat het kan :9


Hij is gewassen met Dodo Juice Born To Be Mild

Niet gekleid, omdat hij altijd binnen staat, en ik met de meest zachte klei al gigantische marring in de lak trek

Gepolijst met zwart en finale (meer niet nodig dus ;) )

Glaze: ClearKote Red Moose Machine Glaze
Wax: Dodo Juice Supernatural 2.0

Wielen staat in Poorboys Wheel Sealant :)

[ Bericht 40% gewijzigd door M3rcury op 27-06-2011 22:08:50 ]
W0ei ?
  maandag 27 juni 2011 @ 23:59:00 #68
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98746187
Damn ziet er strak uit :D

Detailen is slecht voor je portomonnee.... Ik dacht eerst om te wachten met het aanschaffen van een DAP500, maar zie nu dat zo'n DAP900 starterskit (monello pads + mezzo + finale + tas) "maar" 149 euro kost op die meet.

Lastig lastig :P
Op elke fokker past een bril.
pi_98747152
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Damn ziet er strak uit :D

Detailen is slecht voor je portomonnee.... Ik dacht eerst om te wachten met het aanschaffen van een DAP500, maar zie nu dat zo'n DAP900 starterskit (monello pads + mezzo + finale + tas) "maar" 149 euro kost op die meet.

Lastig lastig :P
Dat is gewoon de prijs van een dap 900. Dan krijg je dus je pads, mezzo en finale kado :) Dat is een erg mooi aanbod! Als je het geld ervoor over hebt zou ik het zeker doen :)
W0ei ?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:24:04 #70
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98747392
Moet alleen dan ff verzinnen waar ik gewoon binnen kan polijsten met goed licht. Heb het vandaag dus in de zon met de hand geprobeerd maar dat is gewoon niet te doen op witte lak. Je ziet de swirls heel slecht of alleen onder een hoek, product droogt sneller op, en je ziet gewoon niet goed de "paden" die je maakt.

Zelfde geldt voor het in de wax zetten, is gewoon heel moeilijk te zien of je geen plekje heb over geslagen waardoor je eigenlijk nog een 2e keer zou moeten waxxen :)
Op elke fokker past een bril.
pi_98747796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:24 schreef Catch_me het volgende:
Moet alleen dan ff verzinnen waar ik gewoon binnen kan polijsten met goed licht. Heb het vandaag dus in de zon met de hand geprobeerd maar dat is gewoon niet te doen op witte lak. Je ziet de swirls heel slecht of alleen onder een hoek, product droogt sneller op, en je ziet gewoon niet goed de "paden" die je maakt.

Zelfde geldt voor het in de wax zetten, is gewoon heel moeilijk te zien of je geen plekje heb over geslagen waardoor je eigenlijk nog een 2e keer zou moeten waxxen :)
Gewoon auto in de schaduw zetten, en niet polijsten als het buiten echt warm is (dan zweet je jezelf ook echt kapot :P )

Zijn weinig mensen die de mogelijkheid hebben om binnen te polijsten hoor. :)
W0ei ?
pi_98764877
Mijn poetsspullen zijn ook binnen :D


De wash mitts en 1 fles gold class shampoo heb ik meebesteld voor andere mensen ;)
PSN id: NL_SToRM
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:02:30 #73
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98765019
Ik dacht al: 4 of 5 washmitts?! :P
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:08:15 #74
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98765330
Nice.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98789645
Ik heb eens Wolfgang Autobathe gebruikt als shampoo..
Echt niet normaal wat een fijne shampoo!! :D
Het glijdt zo lekker over de lak, want er zit een soort van 'olie' in de shampoo waardoor de mitt lekker over de lak glijdt en minder kans op krassen maakt.

Aanrader :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98860355
Zaterdag weer wassen, en een motorruim echt netjes proberen te reinigen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:37:37 #77
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98861963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zaterdag weer wassen, en een motorruim echt netjes proberen te reinigen :D
AG Engine Cleaner en AG Vinyl & Rubber Care.

http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2819.jpg
pi_98864761
Ik zal ook een voor en na doen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:01:36 #79
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98865364
Ik zoek nog spul om vliegenlijken van mijn autolak te krijgen, zonder beschadigingen. Heb nu een of ander zeer zuur middel dat ik gebruik voor die beesten op mijn ramen, maar die wil ik niet op mijn lak doen :')

En ik zoek stiekem nog mooi velgenspul en mooi ramenspul, maar ja. :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98867884
Vliegenspul..
Dan zou ik gaan voor één van de volgende:
- Autoglym Active Insect Remover
- Poorboys Bug Squash
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover gaan.

Velgenspul in de zin van reinigen of beschermen?
Reinigen zou ik gewoon met shampoo doen, en geen agressieve reinigers..
Voor de vast gehechte oxidatie zou ik Iron.X nemen.

Als bescherming noem ik Wheelwax van het merk 'Wheelwax' :) Echt topspul!
Uiteraard kun je op alu velgen ook wax gebruiken die je op je auto smeert, maar deze is wel sneller 'weg', omdat remstof agressief is.
Gebruik daarom voor ook voor velgenwax een andere pad als je auto. Just in case ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98870971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vliegenspul..
Dan zou ik gaan voor één van de volgende:
- Autoglym Active Insect Remover
- Poorboys Bug Squash
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover gaan.

Velgenspul in de zin van reinigen of beschermen?
Reinigen zou ik gewoon met shampoo doen, en geen agressieve reinigers..
Voor de vast gehechte oxidatie zou ik Iron.X nemen.

Als bescherming noem ik Wheelwax van het merk 'Wheelwax' :) Echt topspul!
Uiteraard kun je op alu velgen ook wax gebruiken die je op je auto smeert, maar deze is wel sneller 'weg', omdat remstof agressief is.
Gebruik daarom voor ook voor velgenwax een andere pad als je auto. Just in case ;)
Hmm.. ik zou juist wel een velgenreiniger gebruiken. Die zijn er juist op gemaakt om remstof van je velgen te verwijderen, zonder de velg aan te tasten. Met shampoo moet je (als je het niet goed bijhoud) best hard boenen, wat de kans op krassen vergroot.

Iron.X is trouwens geen velgenreiniger, maar alleen een middel om vliegroest enzo van je lak/velgen af te halen. Zeker als je gewoon organische blokken hebt, krijg je met iron.x de remstof echt niet van je velgen af.
W0ei ?
pi_98873063
Ja ok, maar niet goed bijhouden doe je zelf.. En dan moet je vaker met agressief spul aan de gang.

Als iedereen nu z'n velgen fatsoenlijk in de wax zet, en ze dan regelmatig wast, poetst en weer in de wax zet, dan scheelt het bergen werk en hoef je niet zo te schrobben. Daarnaast is het leuk om je wielen te doen toch?

Sommige velgen mogen niet eens behandeld worden met velgenreinigers, daarom zou ik dat nooit zomaar aan iemand adviseren. Maargoed, meestal als iemand in je omgeving het vraagt, ken je die persoon en weet je wat voor wielen ze hebben.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98874873
Zo, pakketje poetsspullen besteld uit Engeland(bij Shinearama..) scheelt 30 euro t.o.v. carclean, terwijl ik nu ook allemaal merkspul heb(en 1 wat minder bekender merk, namelijk Stjärnagloss Hjul pH Neutral Wheel Cleaner
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_98883294
Stjärnagloss is geen onbekend merk bij detailers ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98886615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:32 schreef M3rcury het volgende:
Iron.X is trouwens geen velgenreiniger, maar alleen een middel om vliegroest enzo van je lak/velgen af te halen. Zeker als je gewoon organische blokken hebt, krijg je met iron.x de remstof echt niet van je velgen af.
Iron.X is weldegelijk een velgenreiniger en naar het schijnt nog zeer effectief ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:19 schreef Marco001 het volgende:
Zo, pakketje poetsspullen besteld uit Engeland(bij Shinearama..) scheelt 30 euro t.o.v. carclean, terwijl ik nu ook allemaal merkspul heb(en 1 wat minder bekender merk, namelijk Stjärnagloss Hjul pH Neutral Wheel Cleaner
Mijn pakket was ook van daar, bevalt erg goed die shop en bespaart me behoorlijk wat geld :)
PSN id: NL_SToRM
pi_98895286
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:53 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Iron.X is weldegelijk een velgenreiniger en naar het schijnt nog zeer effectief ook.

[..]
Iron.X is echt GEEN velgenreiniger.
Het middel reinigt heel goed remstof, vliegroest en andere chemische metaalvervuiling.
Kleine deeltjes metaal worden afgebroken, en dan zijn ze weg. Ingevreten remstof enzo krijg je goed weg, en daarom denkt iedereen dat ze een goede velgenreiniger hebben.

Het is zuurvrij en PH gebalanceerd (6-7pH), en daarom kun je het ook veilig op autolak gebruiken, en je waxlaag wordt er niet door aangetast. Ik heb het gebruikt om mijn dak vliegroest vrij te maken hiermee :) Werkt als een tierelier
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98897126
Nog een tip.

ik heb rij voornamelijk oldtimers. Dus nog kwaliteitverf en dikke lak.

Ik was ze altijd als volgt. Eerst hogedruk met alleen water.
Daarna warm water met zachte spons met groene zeep. Groene zeep haalt bijna alles weg.
Daarna afspoelen met hoge druk alleen water.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:50:50 #88
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98897596
Carclean heeft geen goedkope pads voor velgen of wel :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 09:52:40 #89
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98897669
Weet iemand nog mooi spul voor de ramen te reinigen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98898346
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:36 schreef silenthill het volgende:
Nog een tip.

ik heb rij voornamelijk oldtimers. Dus nog kwaliteitverf en dikke lak.

Ik was ze altijd als volgt. Eerst hogedruk met alleen water.
Daarna warm water met zachte spons met groene zeep. Groene zeep haalt bijna alles weg.
Daarna afspoelen met hoge druk alleen water.
Net als mensen die hun auto met dreft wassen..
Dat soort zeep verwijdert ook de waxlaag, en das niet best natuurlijk.

@Scorpie, wat voor pads wil je? (wax, of gewoon voor het wassen?)
Voor het wassen zou ik een goedkope wassmitt kopen bij de Action oid.
Voor wax kun je gewoon een gouden pad nemen. Kost geloof ik 3 euro bij CC.

Voor ramen reinigen heb je genoeg middeltjes.. Wil je ze gewoon 'poetsen'?
Ik gebruik daarvoor een grootmoeders tip, namelijk lauw water met een scheutje azijn, en dan met een katoenen doek schoonwrijven. Hierna is alles streeploos schoon, en heb ik nergens problemen mee. Daarna behandel ik het met Rain-X, en dan vind ik persoonlijk het wel best voor mijn ruitjes hehe
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:16:00 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98898491
Ik wil mijn ramen idd gewoon goed poetsen en streeploos schoon krijgen, die Rain-X zal ik wel ff meepakken. Heb nu dit lijstje:

CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml ¤ 24,99 ¤ 24,99
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack ¤ 6,99 ¤6,99
Poorboys World - Bug Squash - 473ml ¤ 12,00 ¤ 12,00
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml ¤ 16,99 ¤ 16,99
WheelWax - WheelWax - 256gr

Die Rain-X is niet op voorraad bij Carclean :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:16:48 #92
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98898522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 09:52 schreef Scorpie het volgende:
Weet iemand nog mooi spul voor de ramen te reinigen?
Ik vind dit fantastisch spul: Autoglym Car Glass Polish -
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:21:13 #93
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98898687
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik vind dit fantastisch spul: Autoglym Car Glass Polish -
Die moet je uitwrijven, iets meer werk maar mooier resultaat lees ik. Oke, voor 7 euro kan ik daar wel een gokje mee wagen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:25:19 #94
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98898859
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die moet je uitwrijven, iets meer werk maar mooier resultaat lees ik. Oke, voor 7 euro kan ik daar wel een gokje mee wagen.
En smeer er niet teveel op, want dan gaat het stoffen. :P
pi_98898880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:16 schreef Scorpie het volgende:
Die Rain-X is niet op voorraad bij Carclean :(
Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel

;) Hetzelfde, maar dan in gel vorm. En op voorraad.
Schijnt ook langer te blijven zitten. Zaterdag ga ik em testen :P

Verder heb je een mooi lijstje! Spray&Wipe kun je ook gebruiken als je gaat kleien ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:28:21 #96
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98898970
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En smeer er niet teveel op, want dan gaat het stoffen. :P
Thanks :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gel

;) Hetzelfde, maar dan in gel vorm. En op voorraad.
Schijnt ook langer te blijven zitten. Zaterdag ga ik em testen :P

Verder heb je een mooi lijstje! Spray&Wipe kun je ook gebruiken als je gaat kleien ;)
Ik moet nog iets om de rubber randen mooi zwart te maken hebben. Kan dat ook met Spray & Wipe?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:28:58 #97
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98899002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Thanks :P

[..]

Ik moet nog iets om de rubber randen mooi zwart te maken hebben. Kan dat ook met Spray & Wipe?
Poorboys Trim Restorer! Ruikt ook fantastisch _O_ O+ :9~

Eigenlijk is dit lettertype nog best oké. :D
pi_98899098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 06:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Iron.X is echt GEEN velgenreiniger.
Het middel reinigt heel goed remstof, vliegroest en andere chemische metaalvervuiling.
Kleine deeltjes metaal worden afgebroken, en dan zijn ze weg. Ingevreten remstof enzo krijg je goed weg, en daarom denkt iedereen dat ze een goede velgenreiniger hebben.

Het is zuurvrij en PH gebalanceerd (6-7pH), en daarom kun je het ook veilig op autolak gebruiken, en je waxlaag wordt er niet door aangetast. Ik heb het gebruikt om mijn dak vliegroest vrij te maken hiermee :) Werkt als een tierelier
Dat is de goede uitleg!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Poorboys Trim Restorer! Ruikt ook fantastisch _O_ O+ :9~

Eigenlijk is dit lettertype nog best oké. :D
Ik dacht al even dat het kwam door de hoeveelheid bier dat ik gister op had, maar blijkbaar is ligt het dus niet aan mij :+
W0ei ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:31:26 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98899102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Poorboys Trim Restorer! Ruikt ook fantastisch _O_ O+ :9~

Eigenlijk is dit lettertype nog best oké. :D
S-s-s-s-shopping spree spree spree :P

Autoglym - Car Glass Polish - 325ml ¤ 6,99 ¤ 6,99
101834 CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml ¤ 24,99 ¤ 24,99
100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack ¤ 6,99 ¤ 6,99
100735 Poorboys World - Bug Squash - 473ml ¤ 12,00 ¤ 12,00
101107 Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml ¤ 2,99 ¤ 2,99
101018 Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml ¤ 16,99 ¤ 16,99
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml ¤ 17,99 ¤ 17,99
101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml ¤ 8,49 ¤ 8,49
100814 WheelWax - WheelWax - 256gr
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98899114
Poorboys Trim Restorer idd :)
Leuk goedje, heel erg zuinig in gebruik.
Mocht je een klein lab flesje ofzo hebben, dan wil ik je best voorzien van een sample :)

Goede tip is om van te voren rubbers en plastic delen te reinigen met APC, en dan te voeden met Trim Restorer. Dan blijft het super lang mooi!

En APC kun je gebruiken om allerlei smerige dingen te reinigen in/om de auto, en zelfs in huis :P Verslavend spul.. Wel uitkijken met je lak, want als je em niet sterk verdund kun je je waxlaag ermee aantasten hehe

Verder ben je een echte detailer :') Je blijft langere bestellijsten maken haha (doe ik ook altijd, en meerdere mensen hier)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:34:21 #101
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98899210
Ja ik kan het beter in 1 keer goed doen toch, merk dat het toch wel leuk is om te doen ook al krijg ik commentaar van de buren _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:34:31 #102
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98899214
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Poorboys Trim Restorer idd :)
Leuk goedje, heel erg zuinig in gebruik.
Mocht je een klein lab flesje ofzo hebben, dan wil ik je best voorzien van een sample :)

Goede tip is om van te voren rubbers en plastic delen te reinigen met APC, en dan te voeden met Trim Restorer. Dan blijft het super lang mooi!

En APC kun je gebruiken om allerlei smerige dingen te reinigen in/om de auto, en zelfs in huis :P Verslavend spul.. Wel uitkijken met je lak, want als je em niet sterk verdund kun je je waxlaag ermee aantasten hehe

Verder ben je een echte detailer :') Je blijft langere bestellijsten maken haha (doe ik ook altijd, en meerdere mensen hier)
Hoe kom je dáááár nou bij? _O-
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:35:01 #103
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98899234
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:34 schreef Scorpie het volgende:
Ja ik kan het beter in 1 keer goed doen toch, merk dat het toch wel leuk is om te doen ook al krijg ik commentaar van de buren _O-
Ik was van de week in de wasbox bezig met afdrogen en daarna Red Mist en ik kreeg toch wel een paar jaloerse blikken. _O-
Zelfs nog iemand 1,50 gegeven omdat hij geen geld meer had en z'n auto nog vol met schuim stond.
pi_98899264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Poorboys Trim Restorer idd :)
Leuk goedje, heel erg zuinig in gebruik.
Mocht je een klein lab flesje ofzo hebben, dan wil ik je best voorzien van een sample :)

Goede tip is om van te voren rubbers en plastic delen te reinigen met APC, en dan te voeden met Trim Restorer. Dan blijft het super lang mooi!

En APC kun je gebruiken om allerlei smerige dingen te reinigen in/om de auto, en zelfs in huis :P Verslavend spul.. Wel uitkijken met je lak, want als je em niet sterk verdund kun je je waxlaag ermee aantasten hehe

Verder ben je een echte detailer :') Je blijft langere bestellijsten maken haha (doe ik ook altijd, en meerdere mensen hier)
Tja het blijft gewoon een verslaving. Op een gegeven moment kom je in een stadium dat je niet meer normaal naar een auto kan kijken omdat er allemaal swirls op zitten. Heel vervelend. Mijn handen beginnen dan gewoon te jeuken om die auto onder handen te nemen :P

pfff.. ik wil ook echt niet weten wat ik hier heb staan :X
W0ei ?
pi_98899305
@Scorpie, das waar.
Ik weet niet hoe de Meguiars pads gaan bevallen. Van sommige hoor ik dat de kwaliteit niet super geweldig is. Voor de volgende keer kun je dan ook deze nemen, mocht het niet bevallen:
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3,49 p.st dus even duur)

Monello bevalt mij erg goed iig :)

@M3rcury, dat probleem heb ik dus ook.
Dat resulteerde in het feit dat ik 'even' 2 wagens heb gedaan in twee weekenden, en binnenkort nog een derde ga doen.. Het ziet er bij die wagens te triest voor woorden uit :P Daarna me eigenste wagens maar weer es doen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:39:21 #106
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98899431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Scorpie, das waar.
Ik weet niet hoe de Meguiars pads gaan bevallen. Van sommige hoor ik dat de kwaliteit niet super geweldig is. Voor de volgende keer kun je dan ook deze nemen, mocht het niet bevallen:
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3,49 p.st dus even duur)

Monello bevalt mij erg goed iig :)
Hm oke, ik zal wel eens ff kijken, misschien dat ik ze nog even laat swappen in mijn bestelling.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik was van de week in de wasbox bezig met afdrogen en daarna Red Mist en ik kreeg toch wel een paar jaloerse blikken. _O-
Zelfs nog iemand 1,50 gegeven omdat hij geen geld meer had en z'n auto nog vol met schuim stond.
Die Red Mist doet echt een hoop met je auto. In het begin zag ik het effect nog niet zo, maar toen ik de auto helemaal had behandeld zag ik opeens een veel diepere, donkere glans en een superglad autotje voor me staan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98899437
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja das waar.
Ik weet niet hoe de Meguiars pads gaan bevallen. Van sommige hoor ik dat de kwaliteit niet super geweldig is. Voor de volgende keer kun je dan ook deze nemen, mocht het niet bevallen:
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator (3,49 p.st dus even duur)

Monello bevalt mij erg goed iig :)
Die gebruik ik ook. Ze zijn volgens mij ook 1 slagje groter, en liggen gewoon lekker in de hand. Verder zijn ze niet van dat rot foam gemaakt waar ik kippenvel van op mijn armen krijg als ik ze vast pak (wat wel met die pads van meguairs is, tenminste als het dezelfde is als die je bij de NXT 2.0 krijgt)
W0ei ?
pi_98899497
Dat zijn volgens mij dezelfde pads, en ik hoorde er al meer klachten over.
Ik heb daarom al mijn handpads maar meteen aangeschaft van Monello en Lake Country..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98899518
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hm oke, ik zal wel eens ff kijken, misschien dat ik ze nog even laat swappen in mijn bestelling.

[..]

Die Red Mist doet echt een hoop met je auto. In het begin zag ik het effect nog niet zo, maar toen ik de auto helemaal had behandeld zag ik opeens een veel diepere, donkere glans en een superglad autotje voor me staan.
Hmm, ik heb altijd het idee dat red mist je auto minder glad maakt. Niet veel maar wel iets. De glans daarentegen :9~
W0ei ?
pi_98899627
Ik had met het wassen van de auto met Wolfgang Auto Bathe een vreemde ervaring..
Die 'olie' die in de shampoo zit, zorgt ervoor dat je mitt super glad over je lak gaat, en de vervuiling krijgt minder kans om te krassen..

De eerste keer dat je het gebruikt is het een vreemde gewaarwording :')
Wel is verplicht om je auto daarna te drogen met een doek, anders heb je kans dat er een vettig laagje achterblijft op de ruiten enzo :P

Red Mist ga ik binnenkort ook maar es zelf ervaren hoe het is.. Meerdere keren gezien, maar zelf nog niet gebruikt..

Zag vandaag trouwens dat Dodo een bandenwax heeft met een matte finish.
30ml potje was iets van 9 euro, en goed om één keer 4 bandjes te doen. De grote pot was voordeliger, maar dat wil ik wel es proberen. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. Anders is het ook handig voor opslag van bandjes, om te zorgen dat ze niet uitdrogen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:44:50 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98899656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Hmm, ik heb altijd het idee dat red mist je auto minder glad maakt. Niet veel maar wel iets. De glans daarentegen :9~
Ik bedoel ook meer glad als in 'slick' :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:46:07 #112
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98899693
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:41 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Hmm, ik heb altijd het idee dat red mist je auto minder glad maakt. Niet veel maar wel iets. De glans daarentegen :9~
De glans is echt fantastisch inderdaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik had met het wassen van de auto met Wolfgang Auto Bathe een vreemde ervaring..
Die 'olie' die in de shampoo zit, zorgt ervoor dat je mitt super glad over je lak gaat, en de vervuiling krijgt minder kans om te krassen..

De eerste keer dat je het gebruikt is het een vreemde gewaarwording :')
Wel is verplicht om je auto daarna te drogen met een doek, anders heb je kans dat er een vettig laagje achterblijft op de ruiten enzo :P

Red Mist ga ik binnenkort ook maar es zelf ervaren hoe het is.. Meerdere keren gezien, maar zelf nog niet gebruikt..

Zag vandaag trouwens dat Dodo een bandenwax heeft met een matte finish.
30ml potje was iets van 9 euro, en goed om één keer 4 bandjes te doen. De grote pot was voordeliger, maar dat wil ik wel es proberen. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. Anders is het ook handig voor opslag van bandjes, om te zorgen dat ze niet uitdrogen :)
Het lijkt op schoensmeer. :')
pi_98900171
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Zag vandaag trouwens dat Dodo een bandenwax heeft met een matte finish.
30ml potje was iets van 9 euro, en goed om één keer 4 bandjes te doen. De grote pot was voordeliger, maar dat wil ik wel es proberen. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten. Anders is het ook handig voor opslag van bandjes, om te zorgen dat ze niet uitdrogen :)
Daar gebruik ik altijd de tire gel van wolfgang voor. Daar wordt je band ook niet echt glimmend van, en het brengt gewoon lekker makkelijk aan.

En met die grote pot van dodo zou je maar 6x je banden kunnen doen.. damn, dan is het best wel prijzig spul..

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik bedoel ook meer glad als in 'slick' :P
Haha, dan klopt het wel ;)

quote:
Ik had met het wassen van de auto met Wolfgang Auto Bathe een vreemde ervaring..
Die 'olie' die in de shampoo zit, zorgt ervoor dat je mitt super glad over je lak gaat, en de vervuiling krijgt minder kans om te krassen..

De eerste keer dat je het gebruikt is het een vreemde gewaarwording :')
Wel is verplicht om je auto daarna te drogen met een doek, anders heb je kans dat er een vettig laagje achterblijft op de ruiten enzo :P
Dan heb je alleen maar meer reden om hem te drogen, weet je iig zeker dat er niet van die lelijke kalk vlekken achterblijven :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat zijn volgens mij dezelfde pads, en ik hoorde er al meer klachten over.
Ik heb daarom al mijn handpads maar meteen aangeschaft van Monello en Lake Country..
Ik vind die meguars pad ook echt niet lekker. Hij neemt best wel veel wax op in de pad heb ik het idee, en ik kan dat ding gewoon niet vasthouden.. Brrr, krijg al de kriebels als ik er alleen aan denk :X
W0ei ?
pi_98900284
Dat van die pads is goed om te weten, want ik was al van plan om die van Meguiars te bestellen. Nog maar eens kijken wat er nog te krijgen is dan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 06:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iron.X is echt GEEN velgenreiniger.
Het middel reinigt heel goed remstof, vliegroest en andere chemische metaalvervuiling.
Kleine deeltjes metaal worden afgebroken, en dan zijn ze weg. Ingevreten remstof enzo krijg je goed weg, en daarom denkt iedereen dat ze een goede velgenreiniger hebben.

Het is zuurvrij en PH gebalanceerd (6-7pH), en daarom kun je het ook veilig op autolak gebruiken, en je waxlaag wordt er niet door aangetast. Ik heb het gebruikt om mijn dak vliegroest vrij te maken hiermee :) Werkt als een tierelier
Mooie uitleg, maar als je ziet hoe goed het werkt op velgen en hoeveel mensen het daarvoor gebruiken dan vind ik de term velgenreiniger niet echt verkeerd :P
Maar je kunt er inderdaad meer mee doen dan enkel velgen reinigen. Ik heb het wel specifiek gekocht voor mijn velgen en kwam er later pas achter dat je het ook op andere oppervlakken kunt gebruiken.

[ Bericht 2% gewijzigd door SToRM81 op 01-07-2011 11:06:00 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_98900481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:59 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Mooie uitleg, maar als je ziet hoe goed het werkt op velgen en hoeveel mensen het daarvoor gebruiken dan vind ik de term velgenreiniger niet echt verkeerd :P
Maar je kunt er inderdaad meer mee doen dan enkel velgen reinigen. Ik heb het wel specifiek gekocht voor mijn velgen en kwam er later pas achter dat je het ook op andere oppervlakken kunt gebruiken.
Dat klopt, maar dat komt omdat er dus in remstof veel ijzerdeeltjes zitten. Als je bijvoorbeeld organische blokken hebt (ik weet niet hoe dat in de autowereld zit, maar bij motoren wordt dat gebruikt op de minder sportieve dingen) heeft het echt een stuk minder zin. Als het dan aangekoekt zit op je velg, krijg je het alsnog niet weg met Iron.X.

Maar het wordt inderdaad het meest gebruikt op velgen, alleen omdat iedereen de term velgenreiniger eraan hangt, denkt dus iedereen dat het een velgenreiniger is.

Verder werkt het gewoon niet echt zuinig, en is het dus relatief duur ten opzichte van een normale velgenreiniger :)
W0ei ?
pi_98900681
Ik ben ook niet van plan om het vaak te gebruiken hoor. Ik heb momenteel enkele plekjes op mijn BBS velgen zitten welke ik er zeer moeilijk af krijg en met Iron.X hoop ik die weg te krijgen. Ik ga er daarna ook direct Wheel Sealant op doen om te voorkomen dat er in de toekomst nog vastzittend vuil op kan komen.
PSN id: NL_SToRM
pi_98900811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:09 schreef SToRM81 het volgende:
Ik ben ook niet van plan om het vaak te gebruiken hoor. Ik heb momenteel enkele plekjes op mijn BBS velgen zitten welke ik er zeer moeilijk af krijg en met Iron.X hoop ik die weg te krijgen. Daarna ga ik er direct Wheel Sealant op doen om te voorkomen dat er vastzittend vuil op kan komen.
Zorg wel dat je velgen GOED schoon zijn van te voren. Zeker om die echte vast zittende plekjes weg te krijgen. Als je je wielen al eerder in een wheel sealant/wax had staan heeft het namelijk geen zin, omdat het dus PH neutraal is. En als je wiel schoon is, zorg je er natuurlijk voor dat de Iron.x beter kan reageren met de vastzittende deeltjes. Als het reageert met delen die je er gewoon normaal af krijgt is dat gewoon zonde :)
W0ei ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:12:19 #118
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98900813
Ik heb even gemailed voor een aanpassing in de pads.
Verder belde net mijn vriendin op, die had mijn e-mail bevestiging van de bestelling gelezen _O- god god god, waar dat allemaal wel niet voor nodig was _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:13:10 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98900857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Zorg wel dat je velgen GOED schoon zijn van te voren. Zeker om die echte vast zittende plekjes weg te krijgen. Als je je wielen al eerder in een wheel sealant/wax had staan heeft het namelijk geen zin, omdat het dus PH neutraal is. En als je wiel schoon is, zorg je er natuurlijk voor dat de Iron.x beter kan reageren met de vastzittende deeltjes. Als het reageert met delen die je er gewoon normaal af krijgt is dat gewoon zonde :)
Dus eerst schoonmaken, dan behandelen met Iron.X en dan de Wheel Wax aanbrengen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98901055
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus eerst schoonmaken, dan behandelen met Iron.X en dan de Wheel Wax aanbrengen.
Ik maak het na Iron.x ook altijd nog ff simpel schoon. Blijf het toch een beetje raar spul vinden. Maar inderdaad de volgorde klopt :)
W0ei ?
pi_98901217
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef M3rcury het volgende:
Zorg wel dat je velgen GOED schoon zijn van te voren. Zeker om die echte vast zittende plekjes weg te krijgen. Als je je wielen al eerder in een wheel sealant/wax had staan heeft het namelijk geen zin, omdat het dus PH neutraal is. En als je wiel schoon is, zorg je er natuurlijk voor dat de Iron.x beter kan reageren met de vastzittende deeltjes. Als het reageert met delen die je er gewoon normaal af krijgt is dat gewoon zonde :)
Goeie tips! :)
Voordeel is dat de velgen onder een wagen zitten welke enkel in de zomer met mooi weer buiten komt, dus buiten wat remstof worden ze niet echt vuil. Maar met al die spaken heb ik waarschijnlijk wat plekjes over het hoofd gezien en ik heb nooit een wax/sealant op mijn velgen gebruikt, dus nu zit het behoorlijk vastgekoekt.
PSN id: NL_SToRM
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:23:15 #122
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98901251
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb even gemailed voor een aanpassing in de pads.
Verder belde net mijn vriendin op, die had mijn e-mail bevestiging van de bestelling gelezen _O- god god god, waar dat allemaal wel niet voor nodig was _O-
Haha. _O-
pi_98901906
Als je Iron.X erop spuit, zal het na een halve minuut tot minuut verkleuren naar paars, mits het reageert met vastzittende deeltjes. Laat het dan een goeie 5 minuten zitten, aangezien het spul wel even bezig is met werken. Daarna afspoelen en wellicht nog even je velgen wassen om te zorgen dat het echt schoon is. Daarna idd waxie doen :P

@Scorpie, prachtig om te horen :D :D _O-
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:54:04 #124
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98902528
Ik heb even uitgelegd dat het allemaal nodig was O-)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:57:58 #125
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98902705
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb even uitgelegd dat het allemaal nodig was O-)
En als ze ook een auto heeft, moet je gewoon aanbieden om haar auto een keer onder handen te nemen. :P
pi_98902768
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:57 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En als ze ook een auto heeft, moet je gewoon aanbieden om haar auto een keer onder handen te nemen. :P
Owja, ik zou de Lancer Evo van mijn broertje nog een keer doen :X
W0ei ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:00:39 #127
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98902819
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:57 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En als ze ook een auto heeft, moet je gewoon aanbieden om haar auto een keer onder handen te nemen. :P
Nee die heeft ze niet :P maar zal haar fiets wel eens onder handen nemen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98903345
Beading op een fiets :D
Overigens hebk me scooter wel in de wax gezet :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98903367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beading op een fiets :D
Overigens hebk me scooter wel in de wax gezet :@
Hier staat de rand van de tv in de wax :X
W0ei ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:15:26 #130
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98903408
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beading op een fiets :D
Overigens hebk me scooter wel in de wax gezet :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:14 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Hier staat de rand van de tv in de wax :X
Stelletje nerds _O-

vanavond de tv maar eens waxen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Scorpie op 01-07-2011 12:20:53 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98904142
Ik heb thuis diverse dingen ook behandeld met APC enzo :@
Scorpie, wacht maar... Jij wordt ook zo :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:44:46 #132
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98904335
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Stelletje nerds _O-

vanavond de tv maar eens waxen.
Mijn printer staat in de wax. _O-
pi_98904775
Zou wax werken op de spiegel in de badkamer? Met die sheeting zou de condens van het douchen er zo af moeten rollen toch? O-)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:06:06 #134
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98905025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:58 schreef Jimmie het volgende:
Zou wax werken op de spiegel in de badkamer? Met die sheeting zou de condens van het douchen er zo af moeten rollen toch? O-)
:Y, of Rain-X.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:06:49 #135
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98905058
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb thuis diverse dingen ook behandeld met APC enzo :@
Scorpie, wacht maar... Jij wordt ook zo :D
Nooooooooooooooooooes :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98905158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:58 schreef Jimmie het volgende:
Zou wax werken op de spiegel in de badkamer? Met die sheeting zou de condens van het douchen er zo af moeten rollen toch? O-)
Pro Vision Fog Clear Anti Fog Gel gebruiken. Werkt goed hoor :P

quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nooooooooooooooooooes :P
Vind je vriendin vast niet erg als het huis er dan schoner/mooier op wordt :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:10:50 #137
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98905194
Ik zal ook de Ipad wel even in de wax zetten dan, wordtie ook mooi van. Beetje Dodo Juice erachteraan en hoppa :p
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98905242
Ik heb een stinkende vuilnisbak eens ingespoten met Poorboys appeltjes lucht.. Die dode lucht ging er met allerlei middeltjes niet uit, maar nu ruikt ie al 1,5 maand naar zoete appels :') :D Telkens als je langsloopt, ruik je het hahaha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:13:42 #139
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98905273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb een stinkende vuilnisbak eens ingespoten met Poorboys appeltjes lucht.. Die dode lucht ging er met allerlei middeltjes niet uit, maar nu ruikt ie al 1,5 maand naar zoete appels :') :D Telkens als je langsloopt, ruik je het hahaha
OMG _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98905403
Daarom zei ik al.. Het spul is ook goed bruikbaar in huis.
Dus laat je vriendin van je doeken afblijven, want die dingen zijn ook errug goed in huis! (gewoon extra bestellen en aan je vriendin geven :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:22:20 #141
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98905543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Daarom zei ik al.. Het spul is ook goed bruikbaar in huis.
Dus laat je vriendin van je doeken afblijven, want die dingen zijn ook errug goed in huis! (gewoon extra bestellen en aan je vriendin geven :P)
Mja mijn vriendin zag het voordeel wel van de droogdoek en de washmitt, ook al zat ze raar te kijken in het begin _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:41:53 #142
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98906282
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mja mijn vriendin zag het voordeel wel van de droogdoek en de washmitt, ook al zat ze raar te kijken in het begin _O-
Ze wil zichzelf gaan wassen met een washmitt en droogdoek?
pi_98906759
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ze wil zichzelf gaan wassen met een washmitt en droogdoek?
Valt daar een review in de vorm van video van te maken? :+ :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:59:26 #144
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98907067
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Valt daar een review in de vorm van video van te maken? :+ :+
Willen wij dat wel zien? :+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:02:35 #145
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98907234
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ze wil zichzelf gaan wassen met een washmitt en droogdoek?
:') Nee voor de auto natuurlijk

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Valt daar een review in de vorm van video van te maken? :+ :+
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Willen wij dat wel zien? :+
Dat mochten jullie willen! :6
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98907338
He jammer toch.. :+
Maargoed, we moeten nodig weekend krijgen om te gaan detailen haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:10:49 #147
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98907677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
He jammer toch.. :+
Maargoed, we moeten nodig weekend krijgen om te gaan detailen haha
Inderdaad, een weekendje rust. Een weekendje therapeutsch poetsen. _O-
pi_98907790
En dan zegt me moeder weer... Sjonge jonge! Als je je huis eens zo poetst, zoals je dat met je auto doet, kun je van elk hoekje van de grond eten :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_98908794
Dit weekend vermoedelijk de laatste echte wasbeurt van mijn C30. Misschien donderdag dan nog even de nieuwe lijken eraf spoelen en dan vrijdag inleveren ;(
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:45:16 #150
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98909340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:34 schreef PeeJay1980 het volgende:
Dit weekend vermoedelijk de laatste echte wasbeurt van mijn C30. Misschien donderdag dan nog even de nieuwe lijken eraf spoelen en dan vrijdag inleveren ;(
Aw, je mag mijn BMW 1 wel komen poetsen ter verzachting van de pijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
He jammer toch.. :+
Maargoed, we moeten nodig weekend krijgen om te gaan detailen haha
Ik zal tegen mijn vriendin zeggen dat dezelfde malloten die mij een nieuwe hobby hebben aangesmeerd haar graag een review video van de washmitt willen zien maken onder de douche :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:50:59 #151
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98909655
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aw, je mag mijn BMW 1 wel komen poetsen ter verzachting van de pijn.



[..]

Ik zal tegen mijn vriendin zeggen dat dezelfde malloten die mij een nieuwe hobby hebben aangesmeerd haar graag een review video van de washmitt willen zien maken onder de douche :D
Haha, wie weet vindt ze het wel wat. En gaat ze op deze manier een nieuwe carrière tegemoet! _O-
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:54:05 #152
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98909802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:50 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Haha, wie weet vindt ze het wel wat. En gaat ze op deze manier een nieuwe carrière tegemoet! _O-
_O- De Sexy Detailster ofzo? :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:55:52 #153
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98909899
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

_O- De Sexy Detailster ofzo? :D
Ik zal eens een mail sturen naar Kim Holland met dit idee.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:57:52 #154
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98910004
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik zal eens een mail sturen naar Kim Holland met dit idee.
Mijn idee, wat doe je.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:59:40 #155
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98910081
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn idee, wat doe je.
Geld verdienen, kan ik weer spullen kopen voor mijn auto, aan de hand van de videoreviews!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:01:11 #156
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98910144
Hm no way dat ik een wax of spray koop met Kim Holland erop btw.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98911551
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aw, je mag mijn BMW 1 wel komen poetsen ter verzachting van de pijn.
Grapjas. Dan moet ik de door de dealer geïnstalleerde swirls uit mijn nieuwe auto polijsten :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:28:29 #158
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98911555
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Hm no way dat ik een wax of spray koop met Kim Holland erop btw.
Een korte greep uit de video's:
"Top die kop"
"Glijden met klei"
"Blij dat ik (v)rij"
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:14:18 #159
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98913776
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:28 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Een korte greep uit de video's:
"Top die kop"
"Glijden met klei"
"Blij dat ik (v)rij"
Spray mee met Doree :')

Anyway, ik heb die Wheel Wax gekocht, maar wat is nu de beste manier om hem aan te brengen? Met een pad? En zo ja, moet ik hem daarna nog maar een keer afspoelen met water?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:15:47 #160
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98913832
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Spray mee met Doree :')

Anyway, ik heb die Wheel Wax gekocht, maar wat is nu de beste manier om hem aan te brengen? Met een pad? En zo ja, moet ik hem daarna nog maar een keer afspoelen met water?
Het best is om een pad speciaal voor die wheelwax te gebruiken, zodat niet per ongeluk remstof of iets op je lak krijgt als je hem de volgende keer voor een gewone wax gebruikt. :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:19:32 #161
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98913969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:15 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het best is om een pad speciaal voor die wheelwax te gebruiken, zodat niet per ongeluk remstof of iets op je lak krijgt als je hem de volgende keer voor een gewone wax gebruikt. :)
Ik heb 2 pads besteld dus kan ik er 1 mooi van gebruiken. En dan insmeren neem ik aan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:20:15 #162
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98914000
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb 2 pads besteld dus kan ik er 1 mooi van gebruiken. En dan insmeren neem ik aan?
Het werkt precies hetzelfde als een gewone wax.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:23:01 #163
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98914114
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:20 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het werkt precies hetzelfde als een gewone wax.
Okidoki master.
Vind het wel vet overigens dat je iets kado krijgt bij je bestelling. Vorige keer Dodo Juice, ben benieuwd wat ik er nu bij krijg.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:25:08 #164
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98914194
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Okidoki master.
Vind het wel vet overigens dat je iets kado krijgt bij je bestelling. Vorige keer Dodo Juice, ben benieuwd wat ik er nu bij krijg.
Meestal kun je dat na een paar uur zien bij je bestelling op de website. :P
pi_98914223
Zoo, motor ook gedaan. Nog niet helemaal tevreden, maar had geen tijd meer. Ff snel wat foto's gemaakt, want de batterij van mijn telefoon was uiteraard leeg B|

Geheel:

Reflectie in het kontje in de zon :)


Carbon rearhugger glimt ook weer (alle pitjes zijn steenslag, helaas -O- )


Voorwiel:




En wat ik echt verbazingwekkend vond. Op de onderstaande foto zie je wat witte vlekken. Daar is de blanke lak compleet verdwenen, omdat ik met mijn laars daar tegen aankom. Na het aanbrengen van dodo juice austintatious wax, werd het dus zo. Terwijl het daarvoor 1 grote witte vlek van verdwenen blanke lak was. Bizar... Daar had eigenlijk een voor foto van moeten hebben...

W0ei ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:26:33 #166
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98914257
Toffe motor zeg! _O_
pi_98914379
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:26 schreef Goddelijker het volgende:
Toffe motor zeg! _O_
Thx, je kan er ook aardig mee doorrammen, en omdat ik toch al foto's aan het posten was :')

W0ei ?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:29:17 #168
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98914390
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Meestal kun je dat na een paar uur zien bij je bestelling op de website. :P
Je hebt gelijk: Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm erbij gekregen _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:44:39 #169
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98915183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm erbij gekregen _O-
Altijd fijn! _O_
pi_98916102
Zo, mijn bestelling is ook verzonden. Volgende week eens lekker de seat onder handen nemen. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:03:22 #171
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98949364
quote:
Exterieur:
- Afspoelen
- Wassen met 2 emmer methode en PB's Super Slick & Suds
- Velgen met PB's Spray and Rinse Wheel Cleaner.
- Kleien
- Autoglym Engine Cleaner
- Afspoelen
- Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Autoglym SRP
- Autoglym Extra Gloss Protection
- PB's Trim Restorer
- Autoglym Car Glass Polish
- Autoglym Instant Tyre Dressing

Interieur:
- Stofzuigeren
- Autoglym Car Interior Shampoo
- PB's Natural Look
- Autoglym Car Glass Polish
Dat wordt het plan voor vanavond bij een kennis.
pi_98951301
Ik heb gisteren mijn wagen even gewassen en daarna de velgen met Iron.X gedaan. Ik wist al dat dat spul niet zo lekker rook, maar dat het zo'n smerige lucht was had ik niet verwacht. Maar het is wel erg effectief spul, mijn velgen zijn echt enorm opgeknapt. De volgende keer nog een keer de voorste velgen doen voor de laatste kleine plekjes en dan ga ik er ook de Wheel Sealant op zetten. Mijj achterste velgen waren blijkbaar al zo schoon dat de Iron.X daar zo goed als geen verkleuring op gaf :)
PSN id: NL_SToRM
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:51:50 #173
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_98955224
In hoeverre kan Iron x de velgen opknappen dan?
pi_98957811
Iron.X reageert met de vastgekoekte remstof en die zal dus langzaam verdwijnen. Je moet wel eerst de velg schoonmaken en alles wat je er niet af krijgt gaat Iron.X zeer waarschijnlijk wel weg krijgen.
Het kan ook zijn dat na de eerste keer met Iron.X nog niet alles weg is en dan kun je gewoon nogmaals wat erop spuiten.
PSN id: NL_SToRM
pi_98958779
Vandaag de Autoglym Engine cleaner gebruikt, maar helaas geen foto's gemaakt (te druk bezig geweest), maar blokje knapt er lekker van op.

Binnenkort maar eens alles loshalen en apart gaan reinigen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 19:46:47 #176
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98959007
Spullen binnen, zal zo pic posten. Dat iron x stiiiiiiiiiinkt
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98959684
Hijs viesss :D
Kun je nagaan dat dit de 'verbeterde' geur versie is :P hahaha
Maar het spul is wel goed in hetgeen wat ie kan.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 2 juli 2011 @ 20:30:00 #178
18653 crew  D.
pi_98960206
Moet die fiets niet in het 'poets je fiets-topic'? :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:33:01 #179
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_98960303
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 19:10 schreef SToRM81 het volgende:
Iron.X reageert met de vastgekoekte remstof en die zal dus langzaam verdwijnen. Je moet wel eerst de velg schoonmaken en alles wat je er niet af krijgt gaat Iron.X zeer waarschijnlijk wel weg krijgen.
Het kan ook zijn dat na de eerste keer met Iron.X nog niet alles weg is en dan kun je gewoon nogmaals wat erop spuiten.
Dus wat ik met een goede velgenreiniger er niet afkrijg, zou ik met iron x wel -grotendeels- moeten wegkrijgen?
pi_98960448
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 20:30 schreef D. het volgende:
Moet die fiets niet in het 'poets je fiets-topic'? :P
Detailen is detailen toch? En al die motorrijders "poetsen" hun fiets toch met wd 40 ed :P
W0ei ?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 20:43:58 #181
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98960602


Mijn collectie tot nu toe :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98961117
Leuke collectie, met hele mooie producten!! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:27:06 #183
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98966394
De auto van m´n kennis staat er weer netjes bij. :)
Hij was erg tevreden. Hij vroeg zelfs wat ie van mij kreeg, terwijl ik deed als vriendendienst.
Wel 3 buren die stonden te kijken en eens positief reageerden voor de verandering. :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:51:19 #184
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98967404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:27 schreef Goddelijker het volgende:
De auto van m´n kennis staat er weer netjes bij. :)
Hij was erg tevreden. Hij vroeg zelfs wat ie van mij kreeg, terwijl ik deed als vriendendienst.
Wel 3 buren die stonden te kijken en eens positief reageerden voor de verandering. :)
Waar zijn de pics? :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:58:33 #185
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98967705
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar zijn de pics? :P
Niet gemaakt. O-)
Zoveel speciaals was het niet. Het resultaat had beter gekund, maar aangezien deze auto over paar weken toch weer door de krasstraat wordt gereden...
  zondag 3 juli 2011 @ 00:03:34 #186
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98967941
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Niet gemaakt. O-)
Zoveel speciaals was het niet. Het resultaat had beter gekund, maar aangezien deze auto over paar weken toch weer door de krasstraat wordt gereden...
Zonde. Werkt dat tirespul een beetje trouwens?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 juli 2011 @ 00:49:09 #187
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98969578
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zonde. Werkt dat tirespul een beetje trouwens?
Die van Autoglym bedoel je?
  zondag 3 juli 2011 @ 19:54:30 #188
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_98993567
Goed spul man die quick detailer die bij de mothers clay kit zat. Had net na een ritje wat vogelschijt en andere hardnekkige troep op me motorkap zitten :r... Beetje erop gesprayed en met mf doek overheen gegaan en hij glom weer als een malle _O_
Op elke fokker past een bril.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:08:20 #189
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98994096
Bij mij zit er siroop/gesmolten suikerspin achtige plakzooi op m'n motorkap. :{
pi_98995006
Vandaag de Rain-X er maar es opgedaan.. :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 3 juli 2011 @ 20:29:37 #191
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_98995038
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag de Rain-X er maar es opgedaan.. :D
Moet ik ook nog doen, maar moet eerst m'n auto maar eens wassen. :+
  zondag 3 juli 2011 @ 22:37:55 #192
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99002015
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vandaag de Rain-X er maar es opgedaan.. :D
Hier ook dat regenspul opgedaan.

Wat dingen die ik vandaag geleerd heb:

Iron X stinkt en maakt paarse zooi waarvan je buurman schrikt.
Je moet snel zijn met uitpoetsen, zeker met die regenspullen voor je raam.
Ik kan die lucht van de Wheel Wax niet plaatsen, maar mijn associatie is met banaan?
Met je droogdoek over de letters van je typeaanduiding heen gaan is een no go :(
Wheel Wax opbrengen is een kut klus.
Je stinkt een uur in de wind als je Iron X over je handen morst.
Je buren vinden het maar vreemd dat je voor de derde week op rij je auto wast.

En je kan blijkbaar ook sjans hebben tijdens het autopoetsen :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:39:53 #193
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99002125
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:49 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Die van Autoglym bedoel je?
Ja?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:54:17 #194
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99002891
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja?
Ja, die werkt wel goed. Glimt niet maar laat wel een mooie laag achter. :Y
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hier ook dat regenspul opgedaan.

Wat dingen die ik vandaag geleerd heb:

Iron X stinkt en maakt paarse zooi waarvan je buurman schrikt.
Je moet snel zijn met uitpoetsen, zeker met die regenspullen voor je raam.
Ik kan die lucht van de Wheel Wax niet plaatsen, maar mijn associatie is met banaan?
Met je droogdoek over de letters van je typeaanduiding heen gaan is een no go :(
Wheel Wax opbrengen is een kut klus.
Je stinkt een uur in de wind als je Iron X over je handen morst.
Je buren vinden het maar vreemd dat je voor de derde week op rij je auto wast.

En je kan blijkbaar ook sjans hebben tijdens het autopoetsen :D

Sjans? :7
  zondag 3 juli 2011 @ 23:27:37 #195
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99004561
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:54 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, die werkt wel goed. Glimt niet maar laat wel een mooie laag achter. :Y

[..]

Sjans? :7
Ja, stond de auto te poetsen, was net bezig met de laatse loodjes, toen er een mooie blonde dame langs liep. Ik ben normaal niet zo van het hoi zeggen ofzo, maar ze begon zelf met 'ziet er goed uit, en je hebt er ook nog eens mooi weer bij', dit terwijl ik zelf achter mijn wiel verborgen zat voor Wheel Wax op te smeren :') dus ik als een dooie zeggen 'zeker, zeker', ze liep verder, draaide zich nog een keer om, lachte lief en liep weg ;( ik wilde nog zoveel meer zeggen :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:34:11 #196
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99004847
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, stond de auto te poetsen, was net bezig met de laatse loodjes, toen er een mooie blonde dame langs liep. Ik ben normaal niet zo van het hoi zeggen ofzo, maar ze begon zelf met 'ziet er goed uit, en je hebt er ook nog eens mooi weer bij', dit terwijl ik zelf achter mijn wiel verborgen zat voor Wheel Wax op te smeren :') dus ik als een dooie zeggen 'zeker, zeker', ze liep verder, draaide zich nog een keer om, lachte lief en liep weg ;( ik wilde nog zoveel meer zeggen :'(
Volgende keer er achteraan roepen: "IK HEB NOG EEN PAAR UUR VRIJ VOOR JOUW AUTO!"
  zondag 3 juli 2011 @ 23:38:51 #197
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99005056
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Volgende keer er achteraan roepen: "IK HEB NOG EEN PAAR UUR VRIJ VOOR JOUW AUTO!"
Nou ja ik bedacht me later dat ik had moeten zeggen 'je mag wel meehelpen hoor' toen ze zei dat het perfect weer ervoor was.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 3 juli 2011 @ 23:49:58 #198
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99005496
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja ik bedacht me later dat ik had moeten zeggen 'je mag wel meehelpen hoor' toen ze zei dat het perfect weer ervoor was.
"Ik zoek nog iemand om mij zo schoon te poetsen!"
pi_99006609
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:49 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

"Ik zoek nog iemand om mij zo schoon te poetsen!"
Het liefst achter de randjes zeker ;)
W0ei ?
pi_99011136
lol.. :D :D
Auto poetsen trekt zeker vrouwen aan..
Gister liep er ook een mooi exemplaar langs, maar die zei totaal niks :')

Scorpie, dat is een teken dat je nog vaker je auto mag detailen hahahaa
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 juli 2011 @ 08:31:52 #201
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99011574
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 07:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
lol.. :D :D
Auto poetsen trekt zeker vrouwen aan..
Gister liep er ook een mooi exemplaar langs, maar die zei totaal niks :')

Scorpie, dat is een teken dat je nog vaker je auto mag detailen hahahaa
Ik kijk nu iedere keer uit het raam hopende dat ze nog een keer langsloopt _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99011591
_O-
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99033120
quote:
10s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:37 schreef Scorpie het volgende:
Iron X stinkt en maakt paarse zooi waarvan je buurman schrikt.
Je stinkt een uur in de wind als je Iron X over je handen morst.
Je buren vinden het maar vreemd dat je voor de derde week op rij je auto wast.

En je kan blijkbaar ook sjans hebben tijdens het autopoetsen :D

Ik werd echt nog net niet misselijk van die geur van Iron.X. Lijkt me niet echt lekker als je dat op je handen morst :P
En ik was mijn wagen naar mijn idee toch niet overdreven vaak (eens in de 2 a 3 weken), maar toch heb ik het idee dat de rest hier in de buurt dat wel vind. Achja, boeiend, de wagen staat er in ieder geval altijd zeer goed bij. Iets wat ik niet kan zeggen van mijn dagelijkse wagen van het werk :@

Ik zit nu te overwegen om even snel mijn stoelen in te smeren met Gold Class Leather Cleaner and Conditioner. Ik was het gisteren al van plan maar toen was het al wat te laat. Het is nu in ieder geval wel heerlijk weer om iets aan de auto te doen en deze staat toch de rest van de week stil, dus dan kan het nog mooi inwerken.

[ Bericht 7% gewijzigd door SToRM81 op 04-07-2011 19:34:03 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_99033709
Ik was iedere week mijn auto's :') Best veel, maar als het zomer is en mooi weer was ik em soms 2 keer per week.. Ligt er maar net aan hoe het uitkomt :P

Maargoed, ik zet in de zomer mijn auto ook vaak om de 6/7 weken in de wax.. Gewoon omdat het kan :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 juli 2011 @ 20:01:39 #205
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99034464
Best wel hardcore poetsers hier dus :P

Ik zelf was hem (alleen wassen, neem wel het interieur mee) om de 4-5 weken. Om de 3-4 maanden wassen + kleien + waxen ^O^

Maar inderdaad, uit de hele straat ben ik de enige die echt zijn auto goed onderhoud, afgezien van de buren die af en toe hun wagen met een oude spons, theedoek en afwasmiddel staan schoon te schrobben :')
Op elke fokker past een bril.
pi_99036049
En o weeee als je daar iets van zegt he :') :D
Dan krijg je echt de wind van voren, en dan ben jij degene die niet spoort..

Maargoed, moet je eens kijken hoe raar ze staan te kijken als je naar buiten rent met je camera als het regent, om een foto van beading te maken :') _O-
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 juli 2011 @ 20:39:38 #207
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_99036120
Dat heb ik nog nooit gedaan :D

Wel zien ze me nooit autowassen, omdat ik het bij de wasstraat doe :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_99041261
Ziezo, de stoelen kunnen er ook weer even tegenaan :)

quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maargoed, moet je eens kijken hoe raar ze staan te kijken als je naar buiten rent met je camera als het regent, om een foto van beading te maken :') _O-
Haha :D
PSN id: NL_SToRM
pi_99071957
mijn poetsspullen zijn er ook.. :)
2 droogdoeken(foutje van leverancier): 1 van DODO Juice + een van Sonus
Autoglym clay kit, met klei, detailer, polish en 2 doeken.
dat velgenspul(ruikt lekker.. :) )
Dodo Juice orange wax panel pot
2 pads
en een Autoglym gloss protection(sealant)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:30:19 #210
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99122266
Net m'n laptop in de EX-P en Natural Look gezet.
pi_99225678
Vandaag opnieuw de trim restorer moeten gebruiken..
Is toch al flink wat weken geleden zeg haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99241715
Iemand nog een goed middel om de stoffen bekleding van de stoelen weer schoon te krijgen ?
Is gewone stof, geen velours
Don't fuck with a Jedi Master, son.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:32:59 #213
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99248076
Ik zag vandaag mijn schoonvader alweer met 1 emmertje sop met shampoo van de Halfords de auto van schoonmoeders wassen :X
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99272125
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag vandaag mijn schoonvader alweer met 1 emmertje sop met shampoo van de Halfords de auto van schoonmoeders wassen :X
Ik zou hem schoppen!
W0ei ?
  zondag 10 juli 2011 @ 16:44:06 #215
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99283023
Kun je met zo'n dap900 ook gewoon wax aanbrengen met de juiste pad? Zit nog te twijfelen of ik er nou écht eentje moet hebben. Scheelt wel aanzienlijk in tijd lijkt me.
Op elke fokker past een bril.
pi_99288478
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag vandaag mijn schoonvader alweer met 1 emmertje sop met shampoo van de Halfords de auto van schoonmoeders wassen :X
Mijn moeder (67 jaar) wast de auto tegenwoordig met 2 emmers en washandschoen 8-) :P


quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Catch_me het volgende:
Kun je met zo'n dap900 ook gewoon wax aanbrengen met de juiste pad? Zit nog te twijfelen of ik er nou écht eentje moet hebben. Scheelt wel aanzienlijk in tijd lijkt me.
Jahoor, zonder problemen en het gaat heerlijk snel.
Een Gold pad voor het waxen volgens mij. Paar drupjes op je pad, je zwiert de DAP over de auto en 10 minuten later staat hij in de was.
Half uurtje curen en uitpoetsen. Klaar *)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zondag 10 juli 2011 @ 20:09:45 #217
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99290855
Vandaag mijn hele interieur met Poorboy`s Trim Restorer behandeld, zonder uit te wrijven waardoor het een glanzend resultaat geeft. Zal eens kijken of ik morgenvroeg scherp genoeg ben om een fototje te maken :)

Verder is Spray & Wipe ideaal spul als je geen zin hebt je auto volledig te wassen en je er wel een vuile doek voor over hebt om hem schoon te krijgen. Vriendin geloofde me niet toen ik zei dat ik hem niet had gewassen op de traditionele manier _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99329816
Zo, van het weekend deze evo 4 doen :)

W0ei ?
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:31:01 #219
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99412174
WheelWax - WheelWax - 256gr 30% korting
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 20% korting
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 20% korting
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml 20% korting

Denk dat dit m'n lijstje is voor aanstaande zaterdag op die carclean dag, valt nog mee :P

Heb besloten nog maar even van de dap900 set af te zien, moet ff zuinig aan met de centen doen want voor 149 euro ben je er nog niet (extra pads enzo, inspectielamp etc).
Op elke fokker past een bril.
pi_99420834
Nice!!
Zal een mooie dag worden.

Ik wilde ook gaan, maar ik kan helaas niet
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:24:05 #221
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_99421345
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag vandaag mijn schoonvader alweer met 1 emmertje sop met shampoo van de Halfords de auto van schoonmoeders wassen :X
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:24 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik zou hem schoppen!
Dat doe ik ook vaak. Toch wat goedkoper dan altijd langs de wasbox. Hangt er net vanaf welk stadium van de maand we zijn _O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_99422246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nice!!
Zal een mooie dag worden.

Ik wilde ook gaan, maar ik kan helaas niet
Hier hetzelfde..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:07:39 #223
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99422752
Ik kan ook niet. Wel grappig evenement.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99424760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:31 schreef Catch_me het volgende:
WheelWax - WheelWax - 256gr 30% korting
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 20% korting
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 20% korting
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml 20% korting

Denk dat dit m'n lijstje is voor aanstaande zaterdag op die carclean dag, valt nog mee :P

Heb besloten nog maar even van de dap900 set af te zien, moet ff zuinig aan met de centen doen want voor 149 euro ben je er nog niet (extra pads enzo, inspectielamp etc).
Een lamp is niet persee nodig hoor. Zeker als je gewoon de zon hebt gaat het prima :)
W0ei ?
pi_99456265
Zo, mijn auto staat nu in de sealant, straks uitpoetsen, laagje wax erop en klaar.. :)
Oh, dat detailer wat bij de autoglym clay en polish kit zit ruikt lekker! Heeft een beetje zo'n Hubba BUbba aardbeien lucht. :D
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:35:43 #226
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99456486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 19:56 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Een lamp is niet persee nodig hoor. Zeker als je gewoon de zon hebt gaat het prima :)
Heb het vorige keer geprobeerd maar ik zie het echt heel moeilijk op mijn witte lak ;( Helpt ook niet mee dat de SSR die ik gebruikte ook bijna dezelfde kleur heeft als de lak dus ik zag echt niet goed wat ik nou aan het doen was :')
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:53:28 #227
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_99502821
Het verbaast mij echt wat je allemaal kan doen om je auto "schoon" te houden. Ik wissel de wasstraat af met een emmer met een spons. De ramen doe ik iets vaker omdat ik wel graag wat zie.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:04:41 #228
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99503230
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het verbaast mij echt wat je allemaal kan doen om je auto "schoon" te houden. Ik wissel de wasstraat af met een emmer met een spons. De ramen doe ik iets vaker omdat ik wel graag wat zie.
Een wasstraat met borstels of met lappen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:08:01 #229
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_99503365
Geen idee eerlijk gezegd ;) Ik weet dat het geen eens werkt om de vliegen er voor af te krijgen :(
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 16:09:22 #230
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99505743
Vraagje over de Dap900 voor de mensen die er 1 bezitten (ik ga hem toch maar wel aanschaffen) :')

Ik wil 2 extra pads erbij kopen, een rode voor de wax en een kompressor (die zijn er toch voor om makkelijk hoekjes/rare vormen te doen?) voor polijstmiddel, allebei 5.5 inch. Moet ik dan weer een aparte backplate kopen of is het gewoon "plug n play" op de meegeleverde plate?
Op elke fokker past een bril.
pi_99512361
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Catch_me het volgende:
Vraagje over de Dap900 voor de mensen die er 1 bezitten (ik ga hem toch maar wel aanschaffen) :')

Ik wil 2 extra pads erbij kopen, een rode voor de wax en een kompressor (die zijn er toch voor om makkelijk hoekjes/rare vormen te doen?) voor polijstmiddel, allebei 5.5 inch. Moet ik dan weer een aparte backplate kopen of is het gewoon "plug n play" op de meegeleverde plate?
Gewoon plug en play. Maar die kompressor pad is om zuiniger te werken, rare hoekjes willen ze vaak juist niet goed doen, omdat die lamellen van die pad vrij snel afbreken.
W0ei ?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:37:02 #232
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99513006
Ah ok thx dan houden we het nog ff bij de naturel pads :P

Moet je die pads tijdens het polijsten tussendoor nog schoonmaken of kun je gewoon je hele auto polijsten met 1 pad omdat je er toch een finisher na doet?
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:46:53 #233
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_99522438
Ik heb over een paar weken een weekendje gepland om m'n auto (Alfa 147) volledig van boven tot onder en van binnen tot buiten te detailen (met uitzondering van de motor). De auto heeft dan een grote beurt gehad en staat er dan weer piekfijn op.
Hoewel ik de belangrijkste spullen wel heb moet ik toch nog wat dingen aanschaffen:

- Carpro Iron X
- Meguiars glass cleaner
- Glipton leather cleaner
- Glipton leather conditioner
- Meguiars Scratch X 2
- Valet pro tar and glue remover
- Meguiars trim detailer
- Meguiars APC

Om vervolgens een lekker uitgebreid stappenplan te doorlopen:

1. Stofzuigen
2. Banden + velgen + wielkasten reinigen (met APC en Iron X)
3. Teer + insecten verwijderen (tar remover)
4. Wassen (Meguiars Gold class)
5. Kleien (Meguiars clay bar met wat water en gold class shampoo)
6. Afspoelen
7. Drogen
8. Paint cleaner (Meguiars deep crystal paint cleaner)
9. Swirls, lichte krasjes en andere kleine beschadigingen wegwerken (Meguiars Scratch X 2)
10. Afspoelen
11. Drogen
12. Polishen (Meguiars deep crystal polish)
13. Afspoelen
14. Drogen
16. Waxlaag 1 (Meguiars NXT tech wax 2.0)
17. Afspoelen
18. Drogen
19. Waxlaag 2 (NXT tech wax)
20. Kunstof onderdelen (Meguiars trim detailer)
21. Banden (Meguiars gold class high gloss protection gel)
22. Ramen (Meguiars glass cleaner)
23. Uitlaat
24. Leer cleanen (Gliptone leather cleaner)
25. Leer voeden (Gliptone leater conditioner)
26. Automatten + vloerbedekking (Meguiars APC)
27. Dashboard (Poorboy's Natural look dressing)
28. Dakhemel (Meguiars APC)

pfff waar begin ik aan! ;)

Heb het nu even voor mezelf op een rijtje gezet. Tips en opmerkingen zijn overigens welkom.
pi_99528020
Meguiars glass cleaner vind ik persoonlijk echte meuk..,

Misschien gebruik ik het verkeerd...
Maar ik gebruik nog liever glassex met een krant...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_99532818
Ik maak er thuis zelfs de glazen tafels mee schoon :@

Ideaal vind ik het. De eerste dagen nadat je het gebruikt hebt, hoef je bij regen de ruitenwissers niet eens te gebruiken, zo snel glijdt het van je voorruit.

Wel was ik eerst mijn voorruit erg goed en voor het laatste oppoetsen pak ik pas de NXT Glass Cleaner.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:40:42 #236
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99534230
Hoe maken jullie matten eigenlijk schoon? En die Rain-X handel werkt ook erg goed heb ik mogen ondervinden donderdag, vliegt zo van je ruit.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99534237
Om ruiten te reinigen heb ik laatst als probeersel de ruitencleaner van Riwax geprobeerd. Werkte verbazingwekkend goed. Maar met een verdunde Spray&Wipe maak ik me ruiten ook wel eens schoon. Het fijnst vind ik nog steeds een scheutje azijn bij lauw water, en dan met een katoenen doek. Ik heb het idee dat dat het beste streeploos reinigt zonder bijkomende zaken.

Voor de regen gebruik ik Rain-X gel.. Werkt echt als een tierelier. Vanaf 50 km/u lopen de grotere druppels weg, en 's ochtends staat er dan altijd na regen een mooie beading op de ruit.

Miezer regen (hele kleine druppeltjes loopt vanaf 60/65 km/u van de ramen af.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99534252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:40 schreef Scorpie het volgende:
Hoe maken jullie matten eigenlijk schoon? En die Rain-X handel werkt ook erg goed heb ik mogen ondervinden donderdag, vliegt zo van je ruit.
Matten maak ik met APC schoon. 1:10 verdunning als ze niet zo heel vies zijn, en bij extreme viesheid gewoon met 1:4 verdunning.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:52:51 #239
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99534447
Das dus het enige wat ik nog niet heb, een APC.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 10:53:41 #240
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_99534462
Wat vragen jullie voor een keer polijsten van een auto [Golf 4]?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_99537183
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Das dus het enige wat ik nog niet heb, een APC.
Je kan een gewone APC nemen.
Maar je kan ook APC+ nemen. Het enige verschil is dat APC+ amper schuimt bij gebruik van een extractor (om je interieur te reinigen)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 16 juli 2011 @ 13:59:28 #242
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99539621
Zo net terug van de carclean meeting, was stervensdruk :D

WheelWax - WheelWax - 256gr
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
DAP900 incl tas
Monello Mezzo Polish
Monello Finale Polish
Monello 6 inch Zwarte pad
Monello 6 inch Witte pad
Meguiars Quick detailer
Meguairs MF doek
Meguairs MF pad

De DAP met polijstmiddelen en pads was 149.- totaal. Op de PB artikelen kreeg ik 20% korting en de wheelwax 30% korting. Het overige zat bij de 2 goodiebags en heb er nog 2 losse dap pads bij genomen.
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 14:24:34 #243
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99540296
Not bad!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 17 juli 2011 @ 18:08:07 #244
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99584856
En nu wachten tot het lekker weer is om ermee aan de slag te kunnen :')

Ik ga van de week nog ff bij de action kijken of ze van die goedkope LED zaklampen hebben liggen, had gelezen dat die uitstekend zijn om swirls zichtbaar te maken voor maar 2,50 :D
Op elke fokker past een bril.
pi_99587393
quote:
Leuke aflevering over een lid van het Carclean forum :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 17 juli 2011 @ 21:04:50 #247
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99591014
Ik ben van plan de auto van mijn vader onder handen te nemen, een volvo s40 van 2003. Dat arme beestje heeft het zwaar te verduren gehad :X meerdere krassen van sleutels, plekken die niet goed behandeld zijn en daarvoor verkleuren, en roestvorming rondom het slot :X

Zal wel moeten gaan polijsten. Iemand die me kan inwijden over deze nieuwe tak van sport?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:09:07 #248
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99591236
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Leuke aflevering over een lid van het Carclean forum :D
_O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:24:36 #249
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99595395
Ik zeg net tegen een gast op msn dat ik zo'n mooie DAP heb gekocht... :')

"dat soort dingen gaan nog steeds het mooiste met de hand"
"nee, maar ik veroorzaak geen kringen en krassen"
"zo'n apparaat doet het sneller, niet mooier"
"alle pro's doen zonder dacht ik"

Als je er geen verstand van hebt ... :P
Op elke fokker past een bril.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:37:30 #250
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99596002
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:24 schreef Catch_me het volgende:
Ik zeg net tegen een gast op msn dat ik zo'n mooie DAP heb gekocht... :')

"dat soort dingen gaan nog steeds het mooiste met de hand"
"nee, maar ik veroorzaak geen kringen en krassen"
"zo'n apparaat doet het sneller, niet mooier"
"alle pro's doen zonder dacht ik"

Als je er geen verstand van hebt ... :P
Ik had gehoord dat zo`n DAP mooi werkt, wat vind jij ervan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99596925
Ik heb (mede aangestoken door deze topic reeks) een keer de DAP clinic gevolgd bij Carclean en het werkt zoveel fijner dan met de hand.
Met de hand had ik al zure armen nadat ik het dak had gedaan.. Met de DAP kan je lekker kritisch en relatief ontspannen doorwerken :)

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Leuke aflevering over een lid van het Carclean forum :D
Leuk stuk idd ^O^
  zondag 17 juli 2011 @ 22:59:46 #252
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99597327
Heb er zelf nog 0 ervaring mee en niet mee gewerkt. Maar het is natuurlijk een feit dat je het beste resultaat (op een rotery na misschien) kwa polijsten kan halen met dit ding.

Heb gisteren naar een demo staan kijken, 1. het is veel sneller 2. je breekt het polijst middel helemaal af 3. de machine "poetst" vele malen gelijkmatiger en sneller dan je hand op het oppervlak waardoor je een beter resultaat krijgt en 4. je kunt zuiniger met je product werken.

Enige voordeel dat je met de hand gaat krijgen is nadat je met je auto klaar bent je net zo breed als Arnold bent :')
Op elke fokker past een bril.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:21:32 #253
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99598722
Hm, jammer dat ik 0 ervaring heb met zo`n DAP, anders had ik het wel geweten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99599917
Schrijf je in voor een DAP clinic, kan je na een goede theorieles en demo's, krassen en experimenteren wat je maar wilt met de testpanelen en dan vrijblijvend besluiten om over te gaan tot aanschaf :)
  maandag 18 juli 2011 @ 00:47:23 #255
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99603463
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
Hm, jammer dat ik 0 ervaring heb met zo`n DAP, anders had ik het wel geweten.
Nou ja het mooie van dit apparaat is dat je natuurlijk dat het erg veilig is om te gebruiken tov van zo'n geforceerde polisher. Die laatste stopt namelijk niet met draaien op het moment dat je hem tegen je lak drukt (sowieso niet slim, meestal is het gewicht van je apparaat genoeg) en brand dus in enkele seconden door je lak heen door de hitteontwikkeling.

De dap pad draait vrij om zijn eigen as, wat betekend dat zodra jij hem tegen je lak aan drukt hij in toeren af neemt of zelfs alleen nog maar vibreert. Knappe jongen dus die hiermee schade aan zijn lak veroorzaakt :P
Op elke fokker past een bril.
  maandag 18 juli 2011 @ 08:56:14 #256
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99609189
O man, had ik maar tijd voor zo`n clinic.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99625682
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:56 schreef Scorpie het volgende:
O man, had ik maar tijd voor zo`n clinic.
Met een aantal how-to filmpjes op youtube lukt het ook wel :)
Voor een roterende polijstmachine zou ik wel een clinic volgen, maar met een DAP moet je echt wel een debiel zijn wil je daar schade mee aanrichten :P

Altijd met een lichte combinatie beginnen en als het resultaat niet voldoende is, dan een stapje zwaarder.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:19:11 #258
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99656119
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Met een aantal how-to filmpjes op youtube lukt het ook wel :)
Voor een roterende polijstmachine zou ik wel een clinic volgen, maar met een DAP moet je echt wel een debiel zijn wil je daar schade mee aanrichten :P

Altijd met een lichte combinatie beginnen en als het resultaat niet voldoende is, dan een stapje zwaarder.
Mja, ik wacht nog even met aanschaffen tot ik echt een business case ervoor heb :P

Verder nieuwe bestellin geplaatst:

Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 3780ml
3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
Poorboys World - Trigger sprayfles (rood) - 650ml
Wolfgang - Black Diamond Tire Gel - 473ml
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:19:51 #259
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99656135
Met zo`n DAP starterskit ben je trouwen dan toch wel onder de pannen? Of moet je er nog allerlei pads bij gaan kopen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:26:02 #260
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99656290
Als je hem via de webshop van cc koopt staat er dat je deze pads krijgt:

quote:
Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS Green Light polishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
Eventueel kun je er zelf dan nog deze bij kopen (pads zijn 7 euro ofzo):
Geel: Voor zwaar verweerde lakken, zware compound etc
Rood / Goud: Hele zachte pad zonder "cutting" om wax te verdelen
Zwart: Geen cutting, kun je gebruiken om te finishen met een finishing polijstmiddel of zelfs wax mee verdelen

Het hangt er dus vanaf hoe je lak er aan toe is :) Zelf heb ik er afgelopen zaterdag een rode en oranje pad bij gekocht (die dag kreeg je een zwarte + witte pad erbij).
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 11:57:22 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99657284
Ah, dus het waxen gaat ook 3x zo snel met een mooie zwarte pad en een rode of gouden pad.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99657678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:57 schreef Scorpie het volgende:
Ah, dus het waxen gaat ook 3x zo snel met een mooie zwarte pad en een rode of gouden pad.
Zeker weten. Binnen een half uur staat mijn hele auto in de was. En dat zonder een druppeltje zweet :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:14:17 #263
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99657862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:57 schreef Scorpie het volgende:
Ah, dus het waxen gaat ook 3x zo snel met een mooie zwarte pad en een rode of gouden pad.
Er zijn zelfs speciale pads waar je een mircrofiber doek omheen kan doen om alles nog eens uit te poetsen, beetje nutteloos maar het kan wel :P!
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:22:06 #264
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99658106
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Zeker weten. Binnen een half uur staat mijn hele auto in de was. En dat zonder een druppeltje zweet :P
Hm nice :P wordt nu toch wel verleidelijk hehe
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99659720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Er zijn zelfs speciale pads waar je een mircrofiber doek omheen kan doen om alles nog eens uit te poetsen, beetje nutteloos maar het kan wel :P!
Dat vond ik ook best nutteloos inderdaad. Gewoon 2 dikke mf-doeken (elke hand 1) en je hebt je auto in no-time uitgepoetst. Wel de wax goed laten curen, anders wordt het een serieus karwei. Ook als je teveel wax gebruikt hebt trouwens :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:16:10 #266
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99659911
God ja, vorige keer in de zon gedaan, heb me een partij lopen boenen niet normaal.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:18:09 #267
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99659987
Met de NXT 2.0 wax van meguiars nooit last van gehad in de volle zon :P Nu wordt witte lak ook wat minder warm natuurlijk.

even een swipe test per paneel en less = more met aanbrengen :P
Op elke fokker past een bril.
pi_99660316
Wat te doen tegen blanke lak dat los laat?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_99660446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:26 schreef Gkhn het volgende:
Wat te doen tegen blanke lak dat los laat?
Laten schuren en spuiten ben ik bang.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:38:27 #270
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99660751
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 13:18 schreef Catch_me het volgende:
Met de NXT 2.0 wax van meguiars nooit last van gehad in de volle zon :P Nu wordt witte lak ook wat minder warm natuurlijk.

even een swipe test per paneel en less = more met aanbrengen :P
Was mijn allereerste keer. Door schade en schande wordt men wijs.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:43:53 #271
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99660941
Dat heb ik de eerste keren gehad met het op de grond laten vallen van mijn wax pad :@ Heb de auto er nog 2 x mee in de wax gezet zonder hem tussendoor schoon te maken. Nu zit m'n hele auto onder de swirls want ik dacht dat zal wel niet zoveel uitmaken :+

Of dezelfde droogdoek / washmit gebruiken waarmee je je velgen heb gedaan, stom stom stom natuurlijk. Nu zijn mijn velgen nooit zo heel erg vies omdat ik ze netjes bijhoud waardoor er niks aankoekt maar toch :P

Genoeg schade om met de DAP900 te herstellen dus :7
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:49:41 #272
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99661151
Mja ik heb ook swirls nog op mijn motorkap, waar die vandaan zijn gekomen is mij een raadsel. Ik geef de dealer maar de schuld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 13:51:31 #273
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99661226
En weer een gratis doek bij mijn bestelling _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99664297
Goed bezig :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99673750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 11:26 schreef Catch_me het volgende:
Als je hem via de webshop van cc koopt staat er dat je deze pads krijgt:

[..]

Eventueel kun je er zelf dan nog deze bij kopen (pads zijn 7 euro ofzo):
Geel: Voor zwaar verweerde lakken, zware compound etc
Rood / Goud: Hele zachte pad zonder "cutting" om wax te verdelen
Zwart: Geen cutting, kun je gebruiken om te finishen met een finishing polijstmiddel of zelfs wax mee verdelen

Het hangt er dus vanaf hoe je lak er aan toe is :) Zelf heb ik er afgelopen zaterdag een rode en oranje pad bij gekocht (die dag kreeg je een zwarte + witte pad erbij).
Zwarte kan je ook goed voor een glaze gebruiken :)
W0ei ?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:19:48 #276
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99674105
Hou eens op, want nu wil ik er ook 1 :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99675167
Ik heb van het weekend een keer met de Dodo Juice rotary gewerkt. Die is gewoon vet omdat er Dodo op staat :P

W0ei ?
  woensdag 20 juli 2011 @ 01:14:34 #278
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99690966
M'n auto staat er nog na 12 dagen vakantie :D
Morgen maar eens kijken hoe hij eruit ziet.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:22:03 #279
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99706723
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 01:14 schreef Goddelijker het volgende:
M'n auto staat er nog na 12 dagen vakantie :D
Morgen maar eens kijken hoe hij eruit ziet.
Und? :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:22:40 #280
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99706752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Und? :P
Schoner dan toen ik wegging met al die regen van de afgelopen anderhalve week. _O-
  woensdag 20 juli 2011 @ 15:24:11 #281
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99706810
Whehe.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99722504
Haha, klant van mij stuurde mij deze foto, dat zijn auto zo mooi glimt, dat hij aangevallen wordt door hitsige pauwen :P

W0ei ?
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:32:05 #283
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99723456
_O-

Mijn 3 liter APC kan is binnen :D en mijn Tire Gel, sweet :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99730121
Dat is toch wel de ultieme foto hahahaha :D
Mag die in de OP? :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_99730457
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat is toch wel de ultieme foto hahahaha :D
Mag die in de OP? :P
Wat mij betreft wel :)

Ik zal hem wel even uitsnijden voor je, misschien dat die dan wat scherper is, blijft helaas een telefoonfoto -O-

W0ei ?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:51:07 #286
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99795484
Die... Geur... Van... Iron.X... :r :X :r
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:02:01 #287
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99796066
En tevens bedankt voor diegene die tijdens mijn vakantie zijn of haar deur tegen mijn auto aan heeft geslingerd.
pi_99797644
Pff das echt klote :( Vouw goed te zien??

Goddelijker, wil jij die foto met tekst van M3rcury toevoegen in de OP? Dies meesterlijk!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:37:25 #289
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99797949
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pff das echt klote :( Vouw goed te zien??

Goddelijker, wil jij die foto met tekst van M3rcury toevoegen in de OP? Dies meesterlijk!
Moet je even een topicreport doen, ik kan 'm niet aanpassen. ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:45:28 #290
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99798368
Hij laat zich lastig fotograferen, maar je ziet de vervorming van de huizen, maar ik heb hem even getekend en omcirkelt:


Je ziet (en voelt :() hem duidelijk zitten. :(
pi_99871543
Afgelopen vrijdag dacht ik ff lekker een stukje cabrio te kunnen rijden, maar na een tijdje kwam ik in een behoorlijk heftige bui terecht. Nu kan ik dus weer opnieuw beginnen met poetsen :P
Aangezien ik nu toch vakantie heb ga ik de lak direct eens goed aanpakken, dus inclusief kleien, cleanen, polish en wax.
PSN id: NL_SToRM
  zondag 24 juli 2011 @ 12:47:14 #292
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99872405
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:15 schreef SToRM81 het volgende:
Afgelopen vrijdag dacht ik ff lekker een stukje cabrio te kunnen rijden, maar na een tijdje kwam ik in een behoorlijk heftige bui terecht. Nu kan ik dus weer opnieuw beginnen met poetsen :P
Aangezien ik nu toch vakantie heb ga ik de lak direct eens goed aanpakken, dus inclusief kleien, cleanen, polish en wax.
De mijne staat nu met mooie beading in de regen. O+
pi_99911797
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:02 schreef Goddelijker het volgende:
En tevens bedankt voor diegene die tijdens mijn vakantie zijn of haar deur tegen mijn auto aan heeft geslingerd.
Maar hij staat langs de stoep? Of stond hij daar niet tijdens de vakantie?
W0ei ?
pi_99911807
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:51 schreef Goddelijker het volgende:
Die... Geur... Van... Iron.X... :r :X :r
Haha erg hea. Heb je de oude versie ook geroken toevallig? die is helemaal erg...
W0ei ?
pi_99911870
En hoe was ik mijn Koenigsegg niet :|

http://www.autoblog.nl/ar(...)eos-gassen-en-wassen
W0ei ?
pi_99912466
IronX op je handen, das pas pret :')
Na 6x wassen ruik je het nog whehe

Dat mannetje met z'n spons moeten ze ook afslaan, en daarna een cursus detailing geven..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 25 juli 2011 @ 09:44:44 #297
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99912500
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
IronX op je handen, das pas pret :')
Na 6x wassen ruik je het nog whehe

Dat mannetje met z'n spons moeten ze ook afslaan, en daarna een cursus detailing geven..
IronX ja brrr :P

Afgelopen weekend de auto van mijn vader geprobeerd onder handen te nemen, maar my god, wat was de lak in slechte conditie. Het beste is om hem te polijsten en opnieuw te doen, want al die uren die er nu inzitten zijn over 2 weken voor niks geweest. Heb alleen geen polijstmiddel en geen DAP900 om het te doen. Tijd om te sparen dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 25 juli 2011 @ 10:43:36 #298
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99913877
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 08:57 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Maar hij staat langs de stoep? Of stond hij daar niet tijdens de vakantie?
Nee, want daar was geen plek.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
IronX op je handen, das pas pret :')
Na 6x wassen ruik je het nog whehe

Dat mannetje met z'n spons moeten ze ook afslaan, en daarna een cursus detailing geven..
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Na het douchen stonk het nog steeds even erg. _O-
pi_99914024
quote:
13s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:43 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, dat was mij ook al opgevallen. Na het douchen stonk het nog steeds even erg. _O-
APC mee onder de douche :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 25 juli 2011 @ 10:52:07 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99914087
Ik heb een festool rotex ro150 welke gebruikt wordt voor schuurwerk, zou die na een schoonmaakbeurt en aanschaf van de juiste pads gebruikt kunnen worden voor polijsten en waxen, of moet je het risico gewoon niet nemen dat er krassen op je auto komen?
pi_99914426
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:52 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een festool rotex ro150 welke gebruikt wordt voor schuurwerk, zou die na een schoonmaakbeurt en aanschaf van de juiste pads gebruikt kunnen worden voor polijsten en waxen, of moet je het risico gewoon niet nemen dat er krassen op je auto komen?
Die is zeker bruikbaar, maar dan moet je er echt 100% zeker van zijn dat er geen stof/slijpsel uit de ventilatiegaatjes/whatever kan komen, waardoor je krassen maakt.

Momentje, ben al met een nieuw topic bezig :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')