SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.
Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.
Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):
Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.
Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)
Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.
Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken
Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.
Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen
- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:
Cobra 'The Bone' Spons
één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:
Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen
Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)
- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen
Delirium Towel - 60x90cm
Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm
Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm
- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm
Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm
Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm
Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm
Cobra Blue All Purpose MF towel
- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen
Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten
- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
Dodo Juice Born To Be Mild
- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe
Mother's Clay Kit
- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish
Mothers Pre-Wax Cleaner
Chemical Guys Final Polish
- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)
Dodo Lime Prime Lite
- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Poorboys EXP Pure Sealant
- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.
AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)
Mothers Carnauba Wax (Paste)
Poorboys Natty's (Paste)
Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)
- Plastic delen
Autoglym Bumper Care
Poorboys Trim Restorer
Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.
- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing
Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Mothers FX Tire Shine
- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!
Meguiars All Purpose Cleaner
Poorboys All Purpose Cleaner
- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Poorboys World Natural Look Dressing
- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush
Mothers Wheel Brush
http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.shinearama.co.uk
http://www.elitecarcare.co.uk
Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA
PerryVogelbekdier: Poorboys (aardige collectie), Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro, Cobra, Autoglym
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900
Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)
Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:22 schreef Goddelijker het volgende:
En toen stond er weer een pakketje op mij te wachten in de gang.
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Poorboys World - Microfiber Applicator (Gratis)![]()
Ik verwacht over enkele dagen ook weer een pakket uit de UK met daarin het volgende:
Carpro IronX (500ml)
Poorboy's Wheel Sealant (8oz)
Meguiar's Gold Class Shampoo and Conditioner (1892ml)
Meguiar's All-Surface Interior Brush (single)
Meguiar's Deep Crystal Complete System (3x 473ml)
Meguiar's High Tech Applicator Pads (2-pack)
Binnenkort voor mijn cabriodak ook nog een set van Raggtopp bestellen in NL en dan heb ik alles wel
PSN id: NL_SToRM![]()
Zijn wel meer webshops die dat doenquote:Vond de vorige folder van Mothers beter, stond wat meer inquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
En ik heb de catalogus/folder van Mothers ontvangen.
Die geur van PB's Natural Look![]()
W0ei ?![]()
Bij Wax-on bijvoorbeeld ook.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:37 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Zijn wel meer webshops die dat doen
[..]
Vond de vorige folder van Mothers beter, stond wat meer in
Ik moest eerst de pagina's van elkaar lostrekken, die waren niet helemaal goed gesneden.![]()
![]()
Als die niet leesbaar is heb ik er nog wel 1tje over voor jequote:Op woensdag 22 juni 2011 23:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Bij Wax-on bijvoorbeeld ook.
Ik moest eerst de pagina's van elkaar lostrekken, die waren niet helemaal goed gesneden.kan ik wel opsturen..
W0ei ?![]()
Ik heb alles los gekregen van elkaar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:42 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Als die niet leesbaar is heb ik er nog wel 1tje over voor jekan ik wel opsturen..
Vind die Hotrot wel heel tof.![]()
![]()
Beginnende roest op plaatdelen (lak zelf roest niet) kun je met detailen niet wegkrijgen.
Hooguit de roest verwijderen met IronX, maar dan hou je weer blank staal over.
Wat je wel kan doen is de roest verwijderen, dan met een lakstift bijwerken, en later met een rotary weer proberen netjes te maken. Echter moet je dan al flink wat kennis hebben over dap/rotary. Anders zou ik het naar de spuiter brengen eerlijk gezegd.Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk doen voor een gewassen+gewaxde auto. Wie heeft tips.opgezegd@fok.nl![]()
Gewoon één keer per jaar goed behandelen dmv een stappenplan (wassen/kleien/cleanen/glaze/sealant/wax), en verder de rest van het jaar heel goed bijhouden.
Of je geeft gewoon elke 3 tot 5 maanden geld uit, en brengt em weg.Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Enige oplossing voor roest is schoonmaken tot op het staal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
Kan je met goed detailen wat doen aan beginnende lakroest?
Of het roesten stoppen met![]()
Maar dat is meer om het te stoppen tot je het verder gaat aanpakken.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Stoppen met roesten doet het niet.. Roest komt 9 van de 10 keer van binnen, dus stoppen doe je het niet helaasPrrrrttt
Als je het loszittende roest wat schoonborstelt en er vervolgens corroless op smeert, dan wordt het zwart tot op het metaal (chemische reactie). En mijn ervaring is dat op dat punt het roesten vrijwel stopt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stoppen met roesten doet het niet.. Roest komt 9 van de 10 keer van binnen, dus stoppen doe je het niet helaas
Het is geen permanente oplossing, maar een goede tijdelijke oplossing. De echte oplossing is uiteraard schoonslijpen, plamuren, spuiten etc.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Zo de bestelling uit de deur gedaan, hoop dat ik hem morgen binnen krijg
Nog een vraagje over het polijsten met de hand: Wanneer weet je ongeveer dat je "klaar" bent op het stuk waar je mee bezig ben, ik las iets van als het polijstmiddel transparant uit slaat? Daarna hoef je dus niet nog een keer met je pad + middel over het paneel te gaan?Op elke fokker past een bril.![]()
Over welk product hebben we het?quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:16 schreef Catch_me het volgende:
Zo de bestelling uit de deur gedaan, hoop dat ik hem morgen binnen krijg
Nog een vraagje over het polijsten met de hand: Wanneer weet je ongeveer dat je "klaar" bent op het stuk waar je mee bezig ben, ik las iets van als het polijstmiddel transparant uit slaat? Daarna hoef je dus niet nog een keer met je pad + middel over het paneel te gaan?![]()
![]()
poorboys world SSR1 en een witte pad
edit: tevens ee gratis grote mf doek van pbw gekregen zie ik net, nice daar kun je er nooit genoeg van hebben
Op elke fokker past een bril.![]()
Misschien heb je hier wat aan:quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:22 schreef Catch_me het volgende:
poorboys world SSR1 en een witte pad
edit: tevens ee gratis grote mf doek van pbw gekregen zie ik net, nice daar kun je er nooit genoeg van hebben
http://www.adamspolishes.(...)_hand_polishing.aspx![]()
Goeie link idd.
Pakketje vandaag binnen gekregen, en nu jeuken me handen om aan te slag te gaan. Beetje jammer dat er bij die mothers clay kit geen doosje zit om je klei op te bergen, maar een lege (schone) pot gel voldoet ook wel
Gaan hier trouwens nog mensen 16 juli naar die summer clean meeting van carclean? Ik ga er iig met 2 witte auto's heen om ff te kijken, tis maar 20 minuutjes rijden voor mij
Meeting?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Catch_me het volgende:
Goeie link idd.
Pakketje vandaag binnen gekregen, en nu jeuken me handen om aan te slag te gaan. Beetje jammer dat er bij die mothers clay kit geen doosje zit om je klei op te bergen, maar een lege (schone) pot gel voldoet ook wel
Gaan hier trouwens nog mensen 16 juli naar die summer clean meeting van carclean? Ik ga er iig met 2 witte auto's heen om ff te kijken, tis maar 20 minuutjes rijden voor mij![]()
Vanmiddag wilde ik wel weer één van onze zwarteauto's gaan wassen / kleien / poetsen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Wel leuke uuraanbiedingen !quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:08 schreef Catch_me het volgende:
[..]
http://www.carclean.nl/Clinic.aspx?id=24![]()
Doosjes zijn ook niet echt alles, alleen die van Poorboys is goed, omdat daar een schroef dop op zit. Ik heb zelf die 3 varianten van Dodo Juice, maar de doosjes blijven gewoon niet goed dicht zitten. Doe ze altijd voor de zekerheid ook nog in een zip lock zakje.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:05 schreef Catch_me het volgende:
Goeie link idd.
Gaan hier trouwens nog mensen 16 juli naar die summer clean meeting van carclean? Ik ga er iig met 2 witte auto's heen om ff te kijken, tis maar 20 minuutjes rijden voor mij
W0ei ?![]()
Die klei kan ook gewoon in een simpel plastic boterhamzakje.[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]![]()
Dan blijft die alleen een beetje plakken aan het zakje, maar dat werkt idd ook primaquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Die klei kan ook gewoon in een simpel plastic boterhamzakje.
W0ei ?![]()
Zo, auto gewassen ! daarna maar eens met dodo juice aan de slag gegaan.
Beste omschrijving van mijn reactie :![]()
![]()
Iemand bekend met de Autoglym life Shine reeks?
Kan het volgende krijgen:
Gloss Protectant A is designed to protect car paintwork in all weather conditions.It is not recommended for older faded paintwork unless it is in excellent condition. Once applied correctly this will give you a long lasting shine and protection.
Upholstery & Carpet Protector B is used to protect all types of interiors. Apply directly to all clean carpets, mats, cloth suede & leather seats making them quick and easy to restore.
Glass Guard C is easily applied to glass to give a clean sparkling finish making the exterior windows waterproof.
Screenwash Booster D is added to your screenwash to give an improved wiper action and vision.
Met 4 padds voor 15 GBP
http://cgi.ebay.com/AUTOG(...)&hash=item20ba415f80
Lijkt mij sowieso wel een goede deal..
[ Bericht 9% gewijzigd door Marco001 op 24-06-2011 17:55:09 ]MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Mijn bestelling is verzonden, dus volgende week de auto maar eens uitgebreid poetsen
De lederen stoelen ga ik dan ook nog eens behandelen, want dat is ondertussen ook alweer 3 maanden geleden.PSN id: NL_SToRM![]()
Ik dacht dat ik niet zoveel had, tot ik net eens alles netjes uitgestald had:
We zien op de foto:
- Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Poorboys World Black Hole
- Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
- Poorboys World Natural Look Dressing
- Poorboys World Sample Kit #6 - '4-Step'
- Poorboys World EXP Pure Sealant
- Poorboys World Trim Restorer
- Poorboys World Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
- Rain-X
- Poorboys World Natty's Paste Wax
- Dodo Juice Red Mist
- Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
- Bilt-Hamber Auto-Clay Regular
- Autoglym Car Interior Shampoo
- Autoglym Extra Gloss Protection
- Autoglym Car Glass Polish
- Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
- Autoglym Intensive Tar Remover
- Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Autoglym Instant Tyre Dressing
- Autoglym Engine Cleaner
- Autoglym Super Resin Polish
- CarPro Iron.X Cleaner
- W3 Insektenverwijderaar
Voor de rest een berg borstels, microfiberdoeken, tape en kwast.![]()
Das je monitor, of mijn lak wat je ziet, dat kan ookquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:22 schreef D. het volgende:
[..]
Hij lijkt nog best stoffig, of is dat mijn monitor?het is een soort parelzwart metallic lak dus vandaar
![]()
![]()
Net het volgende besteld:
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Autoglym Engine Cleaner
Lake Country badstof applicator
Ff kijken wat het doet met een hele vuile motor hehe
Prrrrttt
Begin toch weer de neiging krijgen..
DUs; vergeet ik wat?
Lake Country CCS Orange Foam Anti-Static Detailing Pad (6x4 inches) (voor de wax)
Autoglym Surface Detailing Clay Kit Autoglym Surface Detailing Clay Kit (5 items) 2
Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot Dodo Juice Orange Crush (Soft Wax) Panel Pot (30ml)
Poorboy's Black Hole Show Glaze Poorboy's Black Hole Show Glaze (16oz)
Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel Valet Pro Giant Plush Microfibre Drying towel (single)
In die set van autoglym zit het volgendew:
* Autoglym Clay Bar in tin - 100g
* Autoglym Rapid Detailer Spray - 500ml
* Autoglym Super Resin Polish - 100ml
* 100% Cotton Polishing Cloth
* Blue Microfibre Cloth
Dus dan heb ik volgens mij een complete poetskit voor c.a. 70,-.. Maar.. Veregeet ik nog wat?
Ik heb thuis sowieso nog een pad en een paar microvezel doeken liggen..MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Gisteren gewassen, kan mooi zien hoe die juice beadings maakt op de auto. Loopt er in straaltjes aan de zijkant vanafquote:![]()
![]()
Was het maar waar. Heb heerlijk tentamensquote:Ben wel begonnen met het polijsten van de kuipdelen van mijn motor
W0ei ?![]()
Dat verandert niets aan het weer hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:21 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Was het maar waar. Heb heerlijk tentamens![]()
![]()
![]()
Auto gewassen, nogmaals gewassen, met claybar bewerkt, daarna polish 1, toen polish 2, toen weer polish 1 (ook de velgen), ramen met polish 3, binnenkant gewassen, stoelen met een goedje behandeld, binnenkant gestofzuigd en nogmaals de buitenkant gewassen.
Ik ga binnenkort wel weer verder![]()
![]()
Het is heerlijk weer om je auto te wassen, maar ik weet niet of ik er wel zin in heb (lees: ik heb last van een kater).![]()
![]()
Niet een beetje laat om nu nog te beginnen?quote:Op zondag 26 juni 2011 17:56 schreef Goddelijker het volgende:
Het is heerlijk weer om je auto te wassen, maar ik weet niet of ik er wel zin in heb (lees: ik heb last van een kater).
Of doel je enkel op een sopje?![]()
![]()
Sopje + Dodo Red Mist.quote:Op zondag 26 juni 2011 17:58 schreef D. het volgende:
[..]
Niet een beetje laat om nu nog te beginnen?
Of doel je enkel op een sopje?![]()
![]()
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=1931quote:Op zondag 26 juni 2011 18:02 schreef D. het volgende:
[..]
Dat laatste ken ik niet, maar dat klinkt niet als al teveel werk![]()
Ah, zoiets had ik ookquote:Op zondag 26 juni 2011 18:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=1931
http://www.zainostore.com(...)ino&Product_Count=11![]()
Van 18:00-21:00 bezig geweest met afspuiten, wassen en kleien. Tijdens het kleien kwam er niet schokkend veel vervuiling vanaf, maar ben toch alle panelen afgegaan zodat ie lekker glad is.
Helaas ging toen ik wilde gaan polijsten de zon onder dus ik zag ook de swirls niet meer. Hoop dat ik morgen(ochtend) meer zie in de zon, kan geen kwaad toch?Op elke fokker past een bril.![]()
Staat die buiten? Als er namelijk iets van zand onder je polijstpad komt, en je dat met een hoog toerental over je lak heen laat draaien, krijg je leuke krassenquote:Op zondag 26 juni 2011 22:59 schreef Catch_me het volgende:
Van 18:00-21:00 bezig geweest met afspuiten, wassen en kleien. Tijdens het kleien kwam er niet schokkend veel vervuiling vanaf, maar ben toch alle panelen afgegaan zodat ie lekker glad is.
Helaas ging toen ik wilde gaan polijsten de zon onder dus ik zag ook de swirls niet meer. Hoop dat ik morgen(ochtend) meer zie in de zon, kan geen kwaad toch?Ik zou als ik jou was hem gewoon even een keer wassen. Better safe than sorry
W0ei ?![]()
Jep moet sowieso de tuinslang uitrollen voor de velgen, dus dan neem ik de hele auto nog een keer mee (hij staat buiten idd). Daarna met de hand poetsen, had gelezen dat mitsubishi's boterzachte lak hebben dus dat gaat wel lukken met SSR1 en een witte pad denk ik
Wel zonde want de auto zit helemaal onder de swirls en is sinds ik hem heb altijd met de hand gewassen met de juiste spullen. Zal dus wel bij de dealer zijn gebeurd door zo'n waxoyl boer die 20 auto's op een dag doet![]()
Gelukkig is mijn auto wit dus het valt alleen maar in echt direct zonlicht op
Wijze les voor de volgende auto dus, tegen de dealer zeggen dat ze het wassen/poetsen maar lekker laten zitten
![]()
![]()
Tis trouwens niet gelukt met de SSR1 + witte padHeb een testspot gemaakt en me een ongeluk gepoetst, maar de swirls lachtte me in me gezicht uit
![]()
Volgende keer maar met SSR2 + oranje pad proberen, of ff doorsparen voor zo'n DAP, scheelt me een hoop spierpijn
Ik heb op zich wel zin en tijd om mijn auto te wassen, maar ik ga toch nog even een paar dagen wachten totdat ik mijn nieuwe poetsspullen binnen heb
M'n auto even door de waxbox gegooid, met een emmertje PB SS&S en tot slot DJ Red Mist.
Toch wel een paar mensen met een half oog zien kijken met het idee van: Wat is die aan het doen?![]()
![]()
Zo klaar met tentamen, dus nu ff snel naar de motor toe, kan ik daar weer verder mee. Wielen zijn al compleet schoon, dus nu is het kuipwerk aan de beurtLekker met finale en een zwarte pad aan de gang (ja, mijn lak is echt boterzacht...)
Edit: Alleen ff de tank en het kontje gepolijst (niet zo veel werk, want de halve motor is matzwart) Daarna weer verder gegaan met wat kleine dingen schoonmaken (achterschokbreker, ketting, tandwielen enz.)
Voor:
Na:
Helaas geen buiten foto's omdat hij er nu zo bij staat. Moet nog ff wat kleine dingen doen voordat het achterwiel er weer in kan.
En een reflectie shot, gewoon omdat het kan
Hij is gewassen met Dodo Juice Born To Be Mild
Niet gekleid, omdat hij altijd binnen staat, en ik met de meest zachte klei al gigantische marring in de lak trek
Gepolijst met zwart en finale (meer niet nodig dus)
Glaze: ClearKote Red Moose Machine Glaze
Wax: Dodo Juice Supernatural 2.0
Wielen staat in Poorboys Wheel Sealant
[ Bericht 40% gewijzigd door M3rcury op 27-06-2011 22:08:50 ]W0ei ?![]()
Damn ziet er strak uit
Detailen is slecht voor je portomonnee.... Ik dacht eerst om te wachten met het aanschaffen van een DAP500, maar zie nu dat zo'n DAP900 starterskit (monello pads + mezzo + finale + tas) "maar" 149 euro kost op die meet.
Lastig lastig
Dat is gewoon de prijs van een dap 900. Dan krijg je dus je pads, mezzo en finale kadoquote:Op maandag 27 juni 2011 23:59 schreef Catch_me het volgende:
Damn ziet er strak uit
Detailen is slecht voor je portomonnee.... Ik dacht eerst om te wachten met het aanschaffen van een DAP500, maar zie nu dat zo'n DAP900 starterskit (monello pads + mezzo + finale + tas) "maar" 149 euro kost op die meet.
Lastig lastigDat is een erg mooi aanbod! Als je het geld ervoor over hebt zou ik het zeker doen
W0ei ?![]()
Moet alleen dan ff verzinnen waar ik gewoon binnen kan polijsten met goed licht. Heb het vandaag dus in de zon met de hand geprobeerd maar dat is gewoon niet te doen op witte lak. Je ziet de swirls heel slecht of alleen onder een hoek, product droogt sneller op, en je ziet gewoon niet goed de "paden" die je maakt.
Zelfde geldt voor het in de wax zetten, is gewoon heel moeilijk te zien of je geen plekje heb over geslagen waardoor je eigenlijk nog een 2e keer zou moeten waxxen
Gewoon auto in de schaduw zetten, en niet polijsten als het buiten echt warm is (dan zweet je jezelf ook echt kapotquote:Op dinsdag 28 juni 2011 00:24 schreef Catch_me het volgende:
Moet alleen dan ff verzinnen waar ik gewoon binnen kan polijsten met goed licht. Heb het vandaag dus in de zon met de hand geprobeerd maar dat is gewoon niet te doen op witte lak. Je ziet de swirls heel slecht of alleen onder een hoek, product droogt sneller op, en je ziet gewoon niet goed de "paden" die je maakt.
Zelfde geldt voor het in de wax zetten, is gewoon heel moeilijk te zien of je geen plekje heb over geslagen waardoor je eigenlijk nog een 2e keer zou moeten waxxen)
Zijn weinig mensen die de mogelijkheid hebben om binnen te polijsten hoor.
W0ei ?![]()
Mijn poetsspullen zijn ook binnen
De wash mitts en 1 fles gold class shampoo heb ik meebesteld voor andere mensen
Ik heb eens Wolfgang Autobathe gebruikt als shampoo..
Echt niet normaal wat een fijne shampoo!!
Het glijdt zo lekker over de lak, want er zit een soort van 'olie' in de shampoo waardoor de mitt lekker over de lak glijdt en minder kans op krassen maakt.
Aanrader
Prrrrttt
Zaterdag weer wassen, en een motorruim echt netjes proberen te reinigen
Prrrrttt
AG Engine Cleaner en AG Vinyl & Rubber Care.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zaterdag weer wassen, en een motorruim echt netjes proberen te reinigen
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2819.jpg![]()
Ik zal ook een voor en na doen
Prrrrttt
Ik zoek nog spul om vliegenlijken van mijn autolak te krijgen, zonder beschadigingen. Heb nu een of ander zeer zuur middel dat ik gebruik voor die beesten op mijn ramen, maar die wil ik niet op mijn lak doen
En ik zoek stiekem nog mooi velgenspul en mooi ramenspul, maar ja.![]()
![]()
Vliegenspul..
Dan zou ik gaan voor één van de volgende:
- Autoglym Active Insect Remover
- Poorboys Bug Squash
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover gaan.
Velgenspul in de zin van reinigen of beschermen?
Reinigen zou ik gewoon met shampoo doen, en geen agressieve reinigers..
Voor de vast gehechte oxidatie zou ik Iron.X nemen.
Als bescherming noem ik Wheelwax van het merk 'Wheelwax'Echt topspul!
Uiteraard kun je op alu velgen ook wax gebruiken die je op je auto smeert, maar deze is wel sneller 'weg', omdat remstof agressief is.
Gebruik daarom voor ook voor velgenwax een andere pad als je auto. Just in case
Prrrrttt
Hmm.. ik zou juist wel een velgenreiniger gebruiken. Die zijn er juist op gemaakt om remstof van je velgen te verwijderen, zonder de velg aan te tasten. Met shampoo moet je (als je het niet goed bijhoud) best hard boenen, wat de kans op krassen vergroot.quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vliegenspul..
Dan zou ik gaan voor één van de volgende:
- Autoglym Active Insect Remover
- Poorboys Bug Squash
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover gaan.
Velgenspul in de zin van reinigen of beschermen?
Reinigen zou ik gewoon met shampoo doen, en geen agressieve reinigers..
Voor de vast gehechte oxidatie zou ik Iron.X nemen.
Als bescherming noem ik Wheelwax van het merk 'Wheelwax'Echt topspul!
Uiteraard kun je op alu velgen ook wax gebruiken die je op je auto smeert, maar deze is wel sneller 'weg', omdat remstof agressief is.
Gebruik daarom voor ook voor velgenwax een andere pad als je auto. Just in case
Iron.X is trouwens geen velgenreiniger, maar alleen een middel om vliegroest enzo van je lak/velgen af te halen. Zeker als je gewoon organische blokken hebt, krijg je met iron.x de remstof echt niet van je velgen af.W0ei ?![]()
Ja ok, maar niet goed bijhouden doe je zelf.. En dan moet je vaker met agressief spul aan de gang.
Als iedereen nu z'n velgen fatsoenlijk in de wax zet, en ze dan regelmatig wast, poetst en weer in de wax zet, dan scheelt het bergen werk en hoef je niet zo te schrobben. Daarnaast is het leuk om je wielen te doen toch?
Sommige velgen mogen niet eens behandeld worden met velgenreinigers, daarom zou ik dat nooit zomaar aan iemand adviseren. Maargoed, meestal als iemand in je omgeving het vraagt, ken je die persoon en weet je wat voor wielen ze hebben.Prrrrttt
Zo, pakketje poetsspullen besteld uit Engeland(bij Shinearama..) scheelt 30 euro t.o.v. carclean, terwijl ik nu ook allemaal merkspul heb(en 1 wat minder bekender merk, namelijk Stjärnagloss Hjul pH Neutral Wheel CleanerMisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )![]()
Stjärnagloss is geen onbekend merk bij detailers
Prrrrttt
Iron.X is weldegelijk een velgenreiniger en naar het schijnt nog zeer effectief ook.quote:Op donderdag 30 juni 2011 16:32 schreef M3rcury het volgende:
Iron.X is trouwens geen velgenreiniger, maar alleen een middel om vliegroest enzo van je lak/velgen af te halen. Zeker als je gewoon organische blokken hebt, krijg je met iron.x de remstof echt niet van je velgen af.Mijn pakket was ook van daar, bevalt erg goed die shop en bespaart me behoorlijk wat geldquote:Op donderdag 30 juni 2011 18:19 schreef Marco001 het volgende:
Zo, pakketje poetsspullen besteld uit Engeland(bij Shinearama..) scheelt 30 euro t.o.v. carclean, terwijl ik nu ook allemaal merkspul heb(en 1 wat minder bekender merk, namelijk Stjärnagloss Hjul pH Neutral Wheel Cleaner
Iron.X is echt GEEN velgenreiniger.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:53 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Iron.X is weldegelijk een velgenreiniger en naar het schijnt nog zeer effectief ook.
[..]
Het middel reinigt heel goed remstof, vliegroest en andere chemische metaalvervuiling.
Kleine deeltjes metaal worden afgebroken, en dan zijn ze weg. Ingevreten remstof enzo krijg je goed weg, en daarom denkt iedereen dat ze een goede velgenreiniger hebben.
Het is zuurvrij en PH gebalanceerd (6-7pH), en daarom kun je het ook veilig op autolak gebruiken, en je waxlaag wordt er niet door aangetast. Ik heb het gebruikt om mijn dak vliegroest vrij te maken hiermeeWerkt als een tierelier
Prrrrttt
Nog een tip.
ik heb rij voornamelijk oldtimers. Dus nog kwaliteitverf en dikke lak.
Ik was ze altijd als volgt. Eerst hogedruk met alleen water.
Daarna warm water met zachte spons met groene zeep. Groene zeep haalt bijna alles weg.
Daarna afspoelen met hoge druk alleen water.![]()
Net als mensen die hun auto met dreft wassen..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:36 schreef silenthill het volgende:
Nog een tip.
ik heb rij voornamelijk oldtimers. Dus nog kwaliteitverf en dikke lak.
Ik was ze altijd als volgt. Eerst hogedruk met alleen water.
Daarna warm water met zachte spons met groene zeep. Groene zeep haalt bijna alles weg.
Daarna afspoelen met hoge druk alleen water.
Dat soort zeep verwijdert ook de waxlaag, en das niet best natuurlijk.
@Scorpie, wat voor pads wil je? (wax, of gewoon voor het wassen?)
Voor het wassen zou ik een goedkope wassmitt kopen bij de Action oid.
Voor wax kun je gewoon een gouden pad nemen. Kost geloof ik 3 euro bij CC.
Voor ramen reinigen heb je genoeg middeltjes.. Wil je ze gewoon 'poetsen'?
Ik gebruik daarvoor een grootmoeders tip, namelijk lauw water met een scheutje azijn, en dan met een katoenen doek schoonwrijven. Hierna is alles streeploos schoon, en heb ik nergens problemen mee. Daarna behandel ik het met Rain-X, en dan vind ik persoonlijk het wel best voor mijn ruitjes hehePrrrrttt
Ik wil mijn ramen idd gewoon goed poetsen en streeploos schoon krijgen, die Rain-X zal ik wel ff meepakken. Heb nu dit lijstje:
CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml ¤ 24,99 ¤ 24,99
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack ¤ 6,99 ¤6,99
Poorboys World - Bug Squash - 473ml ¤ 12,00 ¤ 12,00
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml ¤ 16,99 ¤ 16,99
WheelWax - WheelWax - 256gr
Die Rain-X is niet op voorraad bij Carclean![]()
![]()
Ik vind dit fantastisch spul: Autoglym Car Glass Polish -quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:52 schreef Scorpie het volgende:
Weet iemand nog mooi spul voor de ramen te reinigen?![]()
Die moet je uitwrijven, iets meer werk maar mooier resultaat lees ik. Oke, voor 7 euro kan ik daar wel een gokje mee wagen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vind dit fantastisch spul: Autoglym Car Glass Polish -![]()
En smeer er niet teveel op, want dan gaat het stoffen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die moet je uitwrijven, iets meer werk maar mooier resultaat lees ik. Oke, voor 7 euro kan ik daar wel een gokje mee wagen.![]()
![]()
Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Gelquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:16 schreef Scorpie het volgende:
Die Rain-X is niet op voorraad bij CarcleanHetzelfde, maar dan in gel vorm. En op voorraad.
Schijnt ook langer te blijven zitten. Zaterdag ga ik em testen
Verder heb je een mooi lijstje! Spray&Wipe kun je ook gebruiken als je gaat kleien
Prrrrttt
Thanksquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En smeer er niet teveel op, want dan gaat het stoffen.
Ik moet nog iets om de rubber randen mooi zwart te maken hebben. Kan dat ook met Spray & Wipe?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Pro Vision Rain Clear Rain Repellant GelHetzelfde, maar dan in gel vorm. En op voorraad.
Schijnt ook langer te blijven zitten. Zaterdag ga ik em testen
Verder heb je een mooi lijstje! Spray&Wipe kun je ook gebruiken als je gaat kleien![]()
Poorboys Trim Restorer! Ruikt ook fantastischquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Thanks
[..]
Ik moet nog iets om de rubber randen mooi zwart te maken hebben. Kan dat ook met Spray & Wipe?![]()
![]()
Eigenlijk is dit lettertype nog best oké.![]()
![]()
Dat is de goede uitleg!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 06:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Iron.X is echt GEEN velgenreiniger.
Het middel reinigt heel goed remstof, vliegroest en andere chemische metaalvervuiling.
Kleine deeltjes metaal worden afgebroken, en dan zijn ze weg. Ingevreten remstof enzo krijg je goed weg, en daarom denkt iedereen dat ze een goede velgenreiniger hebben.
Het is zuurvrij en PH gebalanceerd (6-7pH), en daarom kun je het ook veilig op autolak gebruiken, en je waxlaag wordt er niet door aangetast. Ik heb het gebruikt om mijn dak vliegroest vrij te maken hiermeeWerkt als een tierelier
Ik dacht al even dat het kwam door de hoeveelheid bier dat ik gister op had, maar blijkbaar is ligt het dus niet aan mijquote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Poorboys Trim Restorer! Ruikt ook fantastisch![]()
![]()
Eigenlijk is dit lettertype nog best oké.
W0ei ?![]()
S-s-s-s-shopping spree spree spreequote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Poorboys Trim Restorer! Ruikt ook fantastisch![]()
![]()
Eigenlijk is dit lettertype nog best oké.
Autoglym - Car Glass Polish - 325ml ¤ 6,99 ¤ 6,99
101834 CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml ¤ 24,99 ¤ 24,99
100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack ¤ 6,99 ¤ 6,99
100735 Poorboys World - Bug Squash - 473ml ¤ 12,00 ¤ 12,00
101107 Poorboys World - Flesje met sprayer - 250ml ¤ 2,99 ¤ 2,99
101018 Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml ¤ 16,99 ¤ 16,99
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml ¤ 17,99 ¤ 17,99
101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml ¤ 8,49 ¤ 8,49
100814 WheelWax - WheelWax - 256gr![]()
Poorboys Trim Restorer idd
Leuk goedje, heel erg zuinig in gebruik.
Mocht je een klein lab flesje ofzo hebben, dan wil ik je best voorzien van een sample
Goede tip is om van te voren rubbers en plastic delen te reinigen met APC, en dan te voeden met Trim Restorer. Dan blijft het super lang mooi!
En APC kun je gebruiken om allerlei smerige dingen te reinigen in/om de auto, en zelfs in huisVerslavend spul.. Wel uitkijken met je lak, want als je em niet sterk verdund kun je je waxlaag ermee aantasten hehe
Verder ben je een echte detailerJe blijft langere bestellijsten maken haha (doe ik ook altijd, en meerdere mensen hier)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
Forum Opties Forumhop: Hop naar: