Ik kijk nu iedere keer uit het raam hopende dat ze nog een keer langslooptquote:Op maandag 4 juli 2011 07:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
lol..![]()
Auto poetsen trekt zeker vrouwen aan..
Gister liep er ook een mooi exemplaar langs, maar die zei totaal niks
Scorpie, dat is een teken dat je nog vaker je auto mag detailen hahahaa
Ik werd echt nog net niet misselijk van die geur van Iron.X. Lijkt me niet echt lekker als je dat op je handen morstquote:Op zondag 3 juli 2011 22:37 schreef Scorpie het volgende:
Iron X stinkt en maakt paarse zooi waarvan je buurman schrikt.
Je stinkt een uur in de wind als je Iron X over je handen morst.
Je buren vinden het maar vreemd dat je voor de derde week op rij je auto wast.
En je kan blijkbaar ook sjans hebben tijdens het autopoetsen
Hahaquote:Op maandag 4 juli 2011 20:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maargoed, moet je eens kijken hoe raar ze staan te kijken als je naar buiten rent met je camera als het regent, om een foto van beading te maken![]()
Ik zou hem schoppen!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag vandaag mijn schoonvader alweer met 1 emmertje sop met shampoo van de Halfords de auto van schoonmoeders wassen
Mijn moeder (67 jaar) wast de auto tegenwoordig met 2 emmers en washandschoenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik zag vandaag mijn schoonvader alweer met 1 emmertje sop met shampoo van de Halfords de auto van schoonmoeders wassen
Jahoor, zonder problemen en het gaat heerlijk snel.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:44 schreef Catch_me het volgende:
Kun je met zo'n dap900 ook gewoon wax aanbrengen met de juiste pad? Zit nog te twijfelen of ik er nou écht eentje moet hebben. Scheelt wel aanzienlijk in tijd lijkt me.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:32 schreef Scorpie het volgende:
Dat doe ik ook vaak. Toch wat goedkoper dan altijd langs de wasbox. Hangt er net vanaf welk stadium van de maand we zijnquote:
Hier hetzelfde..quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nice!!
Zal een mooie dag worden.
Ik wilde ook gaan, maar ik kan helaas niet
Een lamp is niet persee nodig hoor. Zeker als je gewoon de zon hebt gaat het primaquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:31 schreef Catch_me het volgende:
WheelWax - WheelWax - 256gr 30% korting
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 20% korting
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 20% korting
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml 20% korting
Denk dat dit m'n lijstje is voor aanstaande zaterdag op die carclean dag, valt nog mee
Heb besloten nog maar even van de dap900 set af te zien, moet ff zuinig aan met de centen doen want voor 149 euro ben je er nog niet (extra pads enzo, inspectielamp etc).
Heb het vorige keer geprobeerd maar ik zie het echt heel moeilijk op mijn witte lakquote:Op woensdag 13 juli 2011 19:56 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Een lamp is niet persee nodig hoor. Zeker als je gewoon de zon hebt gaat het prima
Een wasstraat met borstels of met lappen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
Het verbaast mij echt wat je allemaal kan doen om je auto "schoon" te houden. Ik wissel de wasstraat af met een emmer met een spons. De ramen doe ik iets vaker omdat ik wel graag wat zie.
Gewoon plug en play. Maar die kompressor pad is om zuiniger te werken, rare hoekjes willen ze vaak juist niet goed doen, omdat die lamellen van die pad vrij snel afbreken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef Catch_me het volgende:
Vraagje over de Dap900 voor de mensen die er 1 bezitten (ik ga hem toch maar wel aanschaffen)
Ik wil 2 extra pads erbij kopen, een rode voor de wax en een kompressor (die zijn er toch voor om makkelijk hoekjes/rare vormen te doen?) voor polijstmiddel, allebei 5.5 inch. Moet ik dan weer een aparte backplate kopen of is het gewoon "plug n play" op de meegeleverde plate?
Matten maak ik met APC schoon. 1:10 verdunning als ze niet zo heel vies zijn, en bij extreme viesheid gewoon met 1:4 verdunning.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:40 schreef Scorpie het volgende:
Hoe maken jullie matten eigenlijk schoon? En die Rain-X handel werkt ook erg goed heb ik mogen ondervinden donderdag, vliegt zo van je ruit.
Je kan een gewone APC nemen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Das dus het enige wat ik nog niet heb, een APC.
Leuke aflevering over een lid van het Carclean forumquote:Op zondag 17 juli 2011 18:34 schreef Jimmie het volgende:
Van de gekke: di 05 jul 2011, 20:25 - Uitzending Gemist
rond 7:30 over detailing
quote:Op zondag 17 juli 2011 19:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Leuke aflevering over een lid van het Carclean forum
Ik had gehoord dat zo`n DAP mooi werkt, wat vind jij ervan?quote:Op zondag 17 juli 2011 22:24 schreef Catch_me het volgende:
Ik zeg net tegen een gast op msn dat ik zo'n mooie DAP heb gekocht...
"dat soort dingen gaan nog steeds het mooiste met de hand"
"nee, maar ik veroorzaak geen kringen en krassen"
"zo'n apparaat doet het sneller, niet mooier"
"alle pro's doen zonder dacht ik"
Als je er geen verstand van hebt ...
Leuk stuk iddquote:Op zondag 17 juli 2011 19:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Leuke aflevering over een lid van het Carclean forum
Nou ja het mooie van dit apparaat is dat je natuurlijk dat het erg veilig is om te gebruiken tov van zo'n geforceerde polisher. Die laatste stopt namelijk niet met draaien op het moment dat je hem tegen je lak drukt (sowieso niet slim, meestal is het gewicht van je apparaat genoeg) en brand dus in enkele seconden door je lak heen door de hitteontwikkeling.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
Hm, jammer dat ik 0 ervaring heb met zo`n DAP, anders had ik het wel geweten.
Met een aantal how-to filmpjes op youtube lukt het ook welquote:Op maandag 18 juli 2011 08:56 schreef Scorpie het volgende:
O man, had ik maar tijd voor zo`n clinic.
Mja, ik wacht nog even met aanschaffen tot ik echt een business case ervoor hebquote:Op maandag 18 juli 2011 17:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Met een aantal how-to filmpjes op youtube lukt het ook wel
Voor een roterende polijstmachine zou ik wel een clinic volgen, maar met een DAP moet je echt wel een debiel zijn wil je daar schade mee aanrichten
Altijd met een lichte combinatie beginnen en als het resultaat niet voldoende is, dan een stapje zwaarder.
Eventueel kun je er zelf dan nog deze bij kopen (pads zijn 7 euro ofzo):quote:Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS Green Light polishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
Zeker weten. Binnen een half uur staat mijn hele auto in de was. En dat zonder een druppeltje zweetquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:57 schreef Scorpie het volgende:
Ah, dus het waxen gaat ook 3x zo snel met een mooie zwarte pad en een rode of gouden pad.
Er zijn zelfs speciale pads waar je een mircrofiber doek omheen kan doen om alles nog eens uit te poetsen, beetje nutteloos maar het kan welquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:57 schreef Scorpie het volgende:
Ah, dus het waxen gaat ook 3x zo snel met een mooie zwarte pad en een rode of gouden pad.
Hm nicequote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zeker weten. Binnen een half uur staat mijn hele auto in de was. En dat zonder een druppeltje zweet
Dat vond ik ook best nutteloos inderdaad. Gewoon 2 dikke mf-doeken (elke hand 1) en je hebt je auto in no-time uitgepoetst. Wel de wax goed laten curen, anders wordt het een serieus karwei. Ook als je teveel wax gebruikt hebt trouwensquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:14 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Er zijn zelfs speciale pads waar je een mircrofiber doek omheen kan doen om alles nog eens uit te poetsen, beetje nutteloos maar het kan wel!
Laten schuren en spuiten ben ik bang.quote:
Was mijn allereerste keer. Door schade en schande wordt men wijs.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:18 schreef Catch_me het volgende:
Met de NXT 2.0 wax van meguiars nooit last van gehad in de volle zonNu wordt witte lak ook wat minder warm natuurlijk.
even een swipe test per paneel en less = more met aanbrengen
Zwarte kan je ook goed voor een glaze gebruikenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:26 schreef Catch_me het volgende:
Als je hem via de webshop van cc koopt staat er dat je deze pads krijgt:
[..]
Eventueel kun je er zelf dan nog deze bij kopen (pads zijn 7 euro ofzo):
Geel: Voor zwaar verweerde lakken, zware compound etc
Rood / Goud: Hele zachte pad zonder "cutting" om wax te verdelen
Zwart: Geen cutting, kun je gebruiken om te finishen met een finishing polijstmiddel of zelfs wax mee verdelen
Het hangt er dus vanaf hoe je lak er aan toe isZelf heb ik er afgelopen zaterdag een rode en oranje pad bij gekocht (die dag kreeg je een zwarte + witte pad erbij).
Und?quote:Op woensdag 20 juli 2011 01:14 schreef Goddelijker het volgende:
M'n auto staat er nog na 12 dagen vakantie
Morgen maar eens kijken hoe hij eruit ziet.
Wat mij betreft welquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat is toch wel de ultieme foto hahahaha
Mag die in de OP?
Moet je even een topicreport doen, ik kan 'm niet aanpassen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pff das echt kloteVouw goed te zien??
Goddelijker, wil jij die foto met tekst van M3rcury toevoegen in de OP? Dies meesterlijk!
De mijne staat nu met mooie beading in de regen.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:15 schreef SToRM81 het volgende:
Afgelopen vrijdag dacht ik ff lekker een stukje cabrio te kunnen rijden, maar na een tijdje kwam ik in een behoorlijk heftige bui terecht. Nu kan ik dus weer opnieuw beginnen met poetsen
Aangezien ik nu toch vakantie heb ga ik de lak direct eens goed aanpakken, dus inclusief kleien, cleanen, polish en wax.
Maar hij staat langs de stoep? Of stond hij daar niet tijdens de vakantie?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:02 schreef Goddelijker het volgende:
En tevens bedankt voor diegene die tijdens mijn vakantie zijn of haar deur tegen mijn auto aan heeft geslingerd.
IronX ja brrrquote:Op maandag 25 juli 2011 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
IronX op je handen, das pas pret
Na 6x wassen ruik je het nog whehe
Dat mannetje met z'n spons moeten ze ook afslaan, en daarna een cursus detailing geven..
Nee, want daar was geen plek.quote:Op maandag 25 juli 2011 08:57 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Maar hij staat langs de stoep? Of stond hij daar niet tijdens de vakantie?
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Na het douchen stonk het nog steeds even erg.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
IronX op je handen, das pas pret
Na 6x wassen ruik je het nog whehe
Dat mannetje met z'n spons moeten ze ook afslaan, en daarna een cursus detailing geven..
APC mee onder de douchequote:Op maandag 25 juli 2011 10:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Na het douchen stonk het nog steeds even erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |