abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:44:20 #126
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_95997309
Ik heb enkel gelezen vanaf de quote van dit stukje van Rave_NL. Dus als ik zaken mis of nog zou moeten lezen, geef me gerust een linkje.

Uit die post van Rave_NL haal ik een aantal dingen:
Allereerst de veranderende samenstelling van DEF in z'n algemeen. Dat is een natuurlijk iets en daar moet je niet op gaan modden. Iedereen van de oude garde vond het in zijn tijd beter, want toen was er nog kwaliteit, toen kende je elkaar nog en toen was het geen bagger in het forum. Dat zie je in letterlijk elk forum. De waarheid ligt altijd ergens in het midden, maar je kan er niet op modden, want dat kan enkel door users uit te sluiten en dat is niet de bedoeling.

Een ander punt is de inhoud van de SC. Het moet inderdaad geen R&P van DEF worden, maar een SC gaat nergens over. Dat is het hele idee van een SC. Een plek waar de vaste users met elkaar in gesprek kunnen gaan over alles. Een SC mag geen users uitsluiten en verder is het ongeveer beleid dat je zelf maar uitzoekt waar je het over hebt. Mocht je vinden dat een bepaalde groep over de schreef gaat of het echt nergens meer over gaat, stuur een PM naar forum@fok.nl en de FA's kijken er naar.

Ook is er wat discussie of een mod van DEF bij Defensie in dienst moet zijn. Hier is mijn antwoord 'liever niet'. In het verleden is er veel te rigoreus gemod op DEF. De onderwerpen moeten gerelateerd zijn aan alles wat met Defensie te maken heeft, het is geen forum waar alleen users geregistreerd met een @mindef.nl adres mogen posten. Natuurlijk moet men er rekening mee houden dat het forum ondertussen vooral uit defensiepersoneel bestaat en dat een beetje respect geen kwaad kan, maar er is een tijd geweest dat elke kritische noot met een hoop gescheld werd weggehaald en dat is niet de bedoeling.
Een mod hoeft ook geen defensierichtlijnen te implementeren, maar de policy van FOK! Affiniteit met het onderwerp is een vereiste en volgens mij zit dat wel goed. Maar het is absoluut niet zo dat, zoals ik hierboven lees, dat enkel automonteurs moderator van PTA kunnen worden.

Het topic van ErwinRommel en de discussie over de moderatie aan de hand van dat topic is langs mij heen gegaan en daar heb ik dan ook geen mening over. Mocht dat iets zijn wat ik MOET lezen, geef maar een linkje.

En nogmaals, als er iets gebeurd waarvan je als user denkt dat je door de mods niet serieus genomen wordt of waar de mods niet objectief over (kunnen) oordelen, stuur de FA's een PM en wij kijken er naar.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:44:38 #127
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_95997318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben de beste mod aller tijden :{w
En dit, natuurlijk.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_95997849
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:44 schreef NJ het volgende:
Ik heb enkel gelezen vanaf de quote van dit stukje van Rave_NL. Dus als ik zaken mis of nog zou moeten lezen, geef me gerust een linkje.

Uit die post van Rave_NL haal ik een aantal dingen:
Allereerst de veranderende samenstelling van DEF in z'n algemeen. Dat is een natuurlijk iets en daar moet je niet op gaan modden. Iedereen van de oude garde vond het in zijn tijd beter, want toen was er nog kwaliteit, toen kende je elkaar nog en toen was het geen bagger in het forum. Dat zie je in letterlijk elk forum. De waarheid ligt altijd ergens in het midden, maar je kan er niet op modden, want dat kan enkel door users uit te sluiten en dat is niet de bedoeling.

Een ander punt is de inhoud van de SC. Het moet inderdaad geen R&P van DEF worden, maar een SC gaat nergens over. Dat is het hele idee van een SC. Een plek waar de vaste users met elkaar in gesprek kunnen gaan over alles. Een SC mag geen users uitsluiten en verder is het ongeveer beleid dat je zelf maar uitzoekt waar je het over hebt. Mocht je vinden dat een bepaalde groep over de schreef gaat of het echt nergens meer over gaat, stuur een PM naar forum@fok.nl en de FA's kijken er naar.

Ook is er wat discussie of een mod van DEF bij Defensie in dienst moet zijn. Hier is mijn antwoord 'liever niet'. In het verleden is er veel te rigoreus gemod op DEF. De onderwerpen moeten gerelateerd zijn aan alles wat met Defensie te maken heeft, het is geen forum waar alleen users geregistreerd met een @mindef.nl adres mogen posten. Natuurlijk moet men er rekening mee houden dat het forum ondertussen vooral uit defensiepersoneel bestaat en dat een beetje respect geen kwaad kan, maar er is een tijd geweest dat elke kritische noot met een hoop gescheld werd weggehaald en dat is niet de bedoeling.
Een mod hoeft ook geen defensierichtlijnen te implementeren, maar de policy van FOK! Affiniteit met het onderwerp is een vereiste en volgens mij zit dat wel goed. Maar het is absoluut niet zo dat, zoals ik hierboven lees, dat enkel automonteurs moderator van PTA kunnen worden.

Het topic van ErwinRommel en de discussie over de moderatie aan de hand van dat topic is langs mij heen gegaan en daar heb ik dan ook geen mening over. Mocht dat iets zijn wat ik MOET lezen, geef maar een linkje.

En nogmaals, als er iets gebeurd waarvan je als user denkt dat je door de mods niet serieus genomen wordt of waar de mods niet objectief over (kunnen) oordelen, stuur de FA's een PM en wij kijken er naar.
Lotusss heeft nul affiniteit met Defensie en ja, dat stuk met erwinrommel moet je zeker lezen. Hoewel dat in vrijwel elk topic verweven zit, komt het vooral tot uiting in dat ene bepaalde topic, vulnarectus nec victus ofzo, deel 1
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:04:32 #129
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_95997998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:00 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Lotusss heeft nul affiniteit met Defensie
Ik lees hier dingen over samenwonen met een veteraan, samen naar bijeenkomsten voor veteranen gaan, interesse in zijn en andere verhalen.
Waar baseer jij op dat ze geen affiniteit heeft?

Dat topic ga ik vanavond lezen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_95998443
Leuke typo, Lightning.
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:26:57 #131
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95998886
Hoe is Lotus eigenlijk mod geworden? Want dat is me nooit echt duidelijk geworden?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_95998928
Waarom zeuren jullie eigenlijk op lotusss? Die andere twee zijn echt 10 keer zo erg.
Verkeerde prioriteiten?
pi_95999069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:27 schreef Godtje het volgende:
Waarom zeuren jullie eigenlijk op lotusss? Die andere twee zijn echt 10 keer zo erg.
Verkeerde prioriteiten?
Welke twee? En volgens mij zijn er maar twee mensen die echt problemen met haar als mod hebben.
pi_96001493
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:56 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ah, u snapt geen sarcasme. Om maar direct te zijn:

(Sub) fora zijn onderhevig aan wisseling van sfeer door het verdwijnen van oude en bijkomen van nieuwe users.

Ook het aanstellen van een nieuwe Mod geeft veranderingen.

Als het je niet bevalt, dan staat het je vrij om op te bokken. :*
Ik snap sarcasme gerust wel, alleen t siert je status als mod niet als je zo een kinderachtige opmerking maakt ;)

Ja ik weet t, mod's zijn ook net mensen alleen t heeft geen toegevoegde waarde en dan krijg je alleen maar gezeik :)
Zie t maar als een tip, of een aanval whatever you like.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 17:30:40 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96001792
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:11 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dus wijs in dat opzicht niet met de vinger (allemaal) naar Lotuss, maar ook naar spec, puma en owja.. bob-b!

lolwhut?

nu heb ik het gedaan!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:39:56 #136
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_96002236
Sinds wanneer mod jij weer hier dan sp3c? :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:43:38 #137
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96002399
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

lolwhut?

nu heb ik het gedaan!
Tuurlijk!
Er was eens....
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:44:56 #138
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_96002451
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:39 schreef Vronsky het volgende:
Sinds wanneer mod jij weer hier dan sp3c? :')
Sowieso sinds ik een paar dagen terug hem had gevraagd (tijdelijk) het Vulnuratus Nec Victus te modden.

Daarna heb ik Pumatje gevraagd dat topic (mede) over te nemen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 18:26:33 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96004463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:39 schreef Vronsky het volgende:
Sinds wanneer mod jij weer hier dan sp3c? :')
die quote ging over vroegah en mijn naam staat er (min of meer) letterlijk in vermeld dus dit keer kan ik me ongegeneerd aangesproken voelen en dan moet ik reageren :P

maar zonder gekheid, ik ben het er absoluut niet mee eens Maitje en NJ dat er een jaar terug strenger of rigoreus gemodereerd werd en ik kan het weten want ik was toen (net als Lotusss nu) bij tijd en wijlen min of meer de enige mod die aan modden toekwam (nadeeltje aan actief dienende mods) dat is nog nooit het probleem geweest hier

er zijn altijd 3 problemen geweest
1. legertypes die te fel reageren
2. antilegertypes die te felle reacties uit proberen te lokken
3. vloekende mods

die te felle reacties heb ik proberen weg te modden ja, de trolletjes heb ik proberen op te vangen door harder te trollen dan wie dan ook (modden helpt niet want dat staat half fok! incl. crew censuur te roepen) en de mods heb ik regelmatig aangesproken op het een en ander en iig Pumaatje doet het een stuk beter al zie ik hem de laatste tijd niet zo heel veel meer
Verschil is dat er het afgelopen jaar ook geen 'DEF MOET DICHT' relletje is geweest dus met alle respect maar te rigoreus mijn reet

maar er gelden wel regels, iemand een nekschot toewensen (maitje!) mag bv niet, op heel fok! niet ... krijg je een ban voor
kun je gaan klagen dat we zo streng zijn maar de regeltjes gelden voor iedereen

over de hele linie werd er eerder te weinig dan te veel gemod want ik ben drukker met NWS en de anderen waren er sporadisch gewoon weg niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:33:02 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96004776
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:26 schreef sp3c het volgende:
en de mods heb ik regelmatig aangesproken op het een en ander en iig Pumaatje doet het een stuk beter al zie ik hem de laatste tijd niet zo heel veel meer.
Puma is idd in positieve zin veranderd, ik weet nog prima hoe hij was voordat hij mod werd... :')
Ik meen me te herinneren dat zelfs LXIV, herstel Verbal: Welke druiloor heeft Pumatje en Bob-B DEF gegeven? daar nog een topic aan gewijd had! _O-

Edit: topic gevonden! :D

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 26-04-2011 18:38:21 ]
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:54:38 #141
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_96005852
Wat een gelul allemaal :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:04:01 #142
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_96006280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Puma is idd in positieve zin veranderd, ik weet nog prima hoe hij was voordat hij mod werd... :')
Ik meen me te herinneren dat zelfs LXIV, herstel Verbal: Welke druiloor heeft Pumatje en Bob-B DEF gegeven? daar nog een topic aan gewijd had! _O-

Edit: topic gevonden! :D
Pracht topic ^O^
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:17:45 #143
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_96006985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

die quote ging over vroegah en mijn naam staat er (min of meer) letterlijk in vermeld dus dit keer kan ik me ongegeneerd aangesproken voelen en dan moet ik reageren :P

maar zonder gekheid, ik ben het er absoluut niet mee eens Maitje en NJ dat er een jaar terug strenger of rigoreus gemodereerd werd en ik kan het weten want ik was toen (net als Lotusss nu) bij tijd en wijlen min of meer de enige mod die aan modden toekwam (nadeeltje aan actief dienende mods) dat is nog nooit het probleem geweest hier

er zijn altijd 3 problemen geweest
1. legertypes die te fel reageren
2. antilegertypes die te felle reacties uit proberen te lokken
3. vloekende mods

die te felle reacties heb ik proberen weg te modden ja, de trolletjes heb ik proberen op te vangen door harder te trollen dan wie dan ook (modden helpt niet want dat staat half fok! incl. crew censuur te roepen) en de mods heb ik regelmatig aangesproken op het een en ander en iig Pumaatje doet het een stuk beter al zie ik hem de laatste tijd niet zo heel veel meer
Verschil is dat er het afgelopen jaar ook geen 'DEF MOET DICHT' relletje is geweest dus met alle respect maar te rigoreus mijn reet

over de hele linie werd er eerder te weinig dan te veel gemod want ik ben drukker met NWS en de anderen waren er sporadisch gewoon weg niet
Het ging niet om goed of slecht.. Het ging om het feit dat er niet alleen maar naar lotuss moet worden gewezen :*

quote:
maar er gelden wel regels, iemand een nekschot toewensen (maitje!) mag bv niet, op heel fok! niet ... krijg je een ban voor, kun je gaan klagen dat we zo streng zijn maar de regeltjes gelden voor iedereen
Hihi.. :@. Toen was ik niet zo lief. Echter heb je mij er nooit over horen klagen dat ik die ban kreeg, die was terecht ;).
Er was eens....
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:25:03 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:26:01 #145
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_96007412
Verkeerd topique

[ Bericht 83% gewijzigd door ErwinRommel op 26-04-2011 19:32:12 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 19:30:38 #146
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96007683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een pareltje gewoon! Heerlijk :D
:Y
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 19:48:40 #147
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96008881
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Maitje het volgende:

Het ging niet om goed of slecht.. Het ging om het feit dat er niet alleen maar naar lotuss moet worden gewezen :*

Daar heb je een goed punt.

Lotusss is de enige van de drie DEF modjes die actief aan het modden is en dat zo goed mogelijk doet. Maar omdat zij de enige is krijgt ze wel al het terechte en onterechte gezeik over zich heen. En dat zeiken (en in veel gevallen is het gewoon zieken) gebeurt helaas wel overvloedig de laatste tijd.

Pumatje zie ik alleen posten als user. En Bob-b ...... tja. Zij zullen legitieme redenen hebben voor het afwezig zijn als mod, maar neem dan een sabbatical als mod zijnde en laat de FA's (tijdelijk) andere mod's zoeken.

Dit om Lotusss te ontlasten en de schijn van een eenzijdige blik tijdens het modden te voorkomen. Zo voorkom je ook de discussie over een mod die te persoonlijk bij een topic betrokken zou zijn.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 20:19:50 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96011005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:17 schreef Maitje het volgende:

[..]

Het ging niet om goed of slecht.. Het ging om het feit dat er niet alleen maar naar lotuss moet worden gewezen :*

[..]

Hihi.. :@. Toen was ik niet zo lief. Echter heb je mij er nooit over horen klagen dat ik die ban kreeg, die was terecht ;).
niet goed of slecht nee, je zei dat er strenger gemod werd met als voorbeeld je ban

ik geloof niet dat er strenger gemod word en ik geloof ik niet dat Lotusss voor een dergelijke post geen ban aan zou vragen want dan zou ze idd niet goed bezig zijn

ik kom hier nog maar sporadisch en voor mijn gevoel kabbelt het gewoon een beetje voort, business as usual ... alleen dat kliekje waar rave het over heeft zou ik wat minder doen, past hier niet imo en ondanks dat ik hier nog zoals gezegd veel minder ben kom ik het voor mijn gevoel wel overal tegen, iedereen belt elkaar maar op en meld dat ook her en der over het forum.

Als het werkt werkt het maar ik kan me voorstellen dat als je daar geen behoefte aan hebt dat je je dan een beetje een buitenstaander begint te voelen, mijn advies is om het te beperken tot de SC

voor Lightning en dergelijke zijn er zat topics om over legerdingetjes te babbelen, die moeten de SC dan maar negeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 20:20:49 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_96011075
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:48 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dit om Lotusss te ontlasten en de schijn van een eenzijdige blik tijdens het modden te voorkomen. Zo voorkom je ook de discussie over een mod die te persoonlijk bij een topic betrokken zou zijn.

die discussie is 9 van de 10 keer BS ... nattevingerwerk
999 van de 1000 in DEF
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 20:21:52 #150
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96011141
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

die discussie is 9 van de 10 keer BS ... nattevingerwerk
999 van de 1000 in DEF
En erg jammer dat het maar terug blijft komen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')