Ik heb enkel gelezen vanaf de quote van
dit stukje van Rave_NL. Dus als ik zaken mis of nog zou moeten lezen, geef me gerust een linkje.
Uit die post van Rave_NL haal ik een aantal dingen:
Allereerst de veranderende samenstelling van DEF in z'n algemeen. Dat is een natuurlijk iets en daar moet je niet op gaan modden. Iedereen van de oude garde vond het in zijn tijd beter, want toen was er nog kwaliteit, toen kende je elkaar nog en toen was het geen bagger in het forum. Dat zie je in letterlijk elk forum. De waarheid ligt altijd ergens in het midden, maar je kan er niet op modden, want dat kan enkel door users uit te sluiten en dat is niet de bedoeling.
Een ander punt is de inhoud van de SC. Het moet inderdaad geen R&P van DEF worden, maar een SC gaat nergens over. Dat is het hele idee van een SC. Een plek waar de vaste users met elkaar in gesprek kunnen gaan over alles. Een SC mag geen users uitsluiten en verder is het ongeveer beleid dat je zelf maar uitzoekt waar je het over hebt. Mocht je vinden dat een bepaalde groep over de schreef gaat of het echt nergens meer over gaat, stuur een PM naar forum@fok.nl en de FA's kijken er naar.
Ook is er wat discussie of een mod van DEF bij Defensie in dienst moet zijn. Hier is mijn antwoord 'liever niet'. In het verleden is er veel te rigoreus gemod op DEF. De onderwerpen moeten gerelateerd zijn aan alles wat met Defensie te maken heeft, het is geen forum waar alleen users geregistreerd met een @mindef.nl adres mogen posten. Natuurlijk moet men er rekening mee houden dat het forum ondertussen vooral uit defensiepersoneel bestaat en dat een beetje respect geen kwaad kan, maar er is een tijd geweest dat elke kritische noot met een hoop gescheld werd weggehaald en dat is niet de bedoeling.
Een mod hoeft ook geen defensierichtlijnen te implementeren, maar de policy van FOK! Affiniteit met het onderwerp is een vereiste en volgens mij zit dat wel goed. Maar het is absoluut niet zo dat, zoals ik hierboven lees, dat enkel automonteurs moderator van PTA kunnen worden.
Het topic van ErwinRommel en de discussie over de moderatie aan de hand van dat topic is langs mij heen gegaan en daar heb ik dan ook geen mening over. Mocht dat iets zijn wat ik MOET lezen, geef maar een linkje.
En nogmaals, als er iets gebeurd waarvan je als user denkt dat je door de mods niet serieus genomen wordt of waar de mods niet objectief over (kunnen) oordelen, stuur de FA's een PM en wij kijken er naar.